Een HDMI 2.1 kabel doet echt helemaal niets op een PS4 proslommer schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:17:
Moet nog wel een HDMI 2.1 kabel voor me PS4 Pro regelen hoewel die al mooi zat is.
Onlangs heb ik een Frame 2022 55 inch gekocht. Mooie tv, voor mij is vooral het matte display een verademing in onze zeer lichte woonkamer. Nu nog even wachten op de lijst die toegestuurd gaat worden.
Wat ik wel heb is dat de tv bij aanzetten vaak op tv luidspreker staat ipv de soundbar (Sonos Arc). Ik heb de soundbar aangesloten op de eARC HDMI aansluiting maar moet dus alsnog handmatig de soundbar selecteren in het menu. Iemand hier ervaring mee en/of een oplossing?
Wat ik wel heb is dat de tv bij aanzetten vaak op tv luidspreker staat ipv de soundbar (Sonos Arc). Ik heb de soundbar aangesloten op de eARC HDMI aansluiting maar moet dus alsnog handmatig de soundbar selecteren in het menu. Iemand hier ervaring mee en/of een oplossing?
Vorige week dinsdag heb ik The Frame 2021 uitvoering, gekocht, niet zo zeer om als schilderij te gebruiken hoewel ik het wel leuk vond dat ik als amateurfotograaf, mijn eigen foto's er ook op kon laten zien, dat viel al behoorlijk tegen alle foto's op het USBstickje waren te groot, alleen wat op Insta geposte foto's en dus 4kant, hadden het juiste formaat. Maar goed, daar had ik de tv niet voor gekocht, maar omdat ik een smarttv wilde en dit de enige was die ik in de buurt kon krijgen.
Donderdagavond, ik lag al in bed, toen ik een klap hoorde, toen ik beneden ging kijken bleek de tv omgevallen te zijn, ik heb 'm niet aan de muur, maar op de bijgeleverde pootjes. Scherm vertoonde een groot aantal krassen omdat de tv van een stenen plateau gevallen is en dus bij die stenen langs is geschuurd en als ik de tv aan zet zie je rechts in het scherm allemaal gekleurde strepen, tv is dustotal loss In de handleiding staat 0,0 over hoe je die pootjes dient te monteren en achteraf heb ik ze dus precies verkeerdom gemonteerd, met de lange kant naar achteren ipv naar voren. Ik vond 'm al wat wankel staan, maar toen ie eenmaal op z'n plek stond, stond ie wel oké, maar niet heel stevig. Als de verzekering uitkeert heb ik €250,00 eigen risico. Gisteren met Samsung gebeld, en hoewel ze het vervelend vinden, leggen ze toch de schuld bij mij (ik had bijv even op You Tube kunnen kijken hoe ik de pootjes had moeten monteren, ik heb net even gekeken, ook op You Tube wordt niets gemeld hoe je de pootjes van de 32"2021 moet monteren) ze hebben me een kortingscode gegeven die 7 dagen geldig is, waarmee ik een nieuwe tv bij hun kan kopen in een speciale shop, de keuze is erg beperkt, ik wil perse een 32", in deze speciale shop heb ik keuze uit 2 tv's van 32", The Frame 2022 voor €549 (wat ik dus ook voor The Frame 2021 heb getaald) Of een andere 32" niet smart tv.
Eigenlijk vind het het niet oké zoals Samsung reageert, want ik ben van mening dat hun handleiding niet deugt. Zou het zin hebben nog een keer contact op te nemen? En is mijn klacht terecht?
Donderdagavond, ik lag al in bed, toen ik een klap hoorde, toen ik beneden ging kijken bleek de tv omgevallen te zijn, ik heb 'm niet aan de muur, maar op de bijgeleverde pootjes. Scherm vertoonde een groot aantal krassen omdat de tv van een stenen plateau gevallen is en dus bij die stenen langs is geschuurd en als ik de tv aan zet zie je rechts in het scherm allemaal gekleurde strepen, tv is dustotal loss In de handleiding staat 0,0 over hoe je die pootjes dient te monteren en achteraf heb ik ze dus precies verkeerdom gemonteerd, met de lange kant naar achteren ipv naar voren. Ik vond 'm al wat wankel staan, maar toen ie eenmaal op z'n plek stond, stond ie wel oké, maar niet heel stevig. Als de verzekering uitkeert heb ik €250,00 eigen risico. Gisteren met Samsung gebeld, en hoewel ze het vervelend vinden, leggen ze toch de schuld bij mij (ik had bijv even op You Tube kunnen kijken hoe ik de pootjes had moeten monteren, ik heb net even gekeken, ook op You Tube wordt niets gemeld hoe je de pootjes van de 32"2021 moet monteren) ze hebben me een kortingscode gegeven die 7 dagen geldig is, waarmee ik een nieuwe tv bij hun kan kopen in een speciale shop, de keuze is erg beperkt, ik wil perse een 32", in deze speciale shop heb ik keuze uit 2 tv's van 32", The Frame 2022 voor €549 (wat ik dus ook voor The Frame 2021 heb getaald) Of een andere 32" niet smart tv.
Eigenlijk vind het het niet oké zoals Samsung reageert, want ik ben van mening dat hun handleiding niet deugt. Zou het zin hebben nog een keer contact op te nemen? En is mijn klacht terecht?
:strip_exif()/f/image/bWQW55yRsrmC0YG6YZqDCm3b.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Hilliebillie op 20-08-2022 07:09 ]
Heel vervelend! Raar dat Samsung je naar YouTube verwijst, maar in de quick setup guide van Samsung staat toch echt hoe je de pootjes op de juise wijze monteert. Alhoewel ik het met je eens ben dat het niet staat aangegeven in de handleiding, staat daar wel: For the assembly method and stand components, refer to Quick Setup Guide.Hilliebillie schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 07:04:
Het kost niks om nog een keer contact op te nemen, maar zou er niet veel van verwachten. Helaas 'user error' in dit geval.
[ Voor 6% gewijzigd door GermanPivo op 20-08-2022 07:19 ]
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Maar die Quick Setup Guide zit niet in de doos, en in de Nederlandse handleiding wordt niet naar de quick guide verwezen.
:strip_exif()/f/image/kV0ynCa79DD4GLtTL3iOdguq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cyLWxAJurF4h33eeUDLJA6id.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kV0ynCa79DD4GLtTL3iOdguq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cyLWxAJurF4h33eeUDLJA6id.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3h8nTb3Zj6wliQ4MXzI0dEg4.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 91% gewijzigd door Hilliebillie op 20-08-2022 07:32 ]
Hopelijk kunnen ervaringsdeskundigen met een Samsung The Frame helpen. Sinds dit weekend beschikken wij ook over een 55" The Frame (2021). Wat ons opvalt is dat de beeldkwaliteit te wensen over laat. Bij normaal tv kijken, alsmede content van bijv. YouTube, zijn er vaak strepen in het beeld zichtbaar en wisselt het beeld van scherp naar onscherp en weer terug. Zie bijgevoegde foto als voorbeeld. Als je inzoomt zie je de strepen duidelijk om de persoon heen.
Herkennen jullie je hierin? Of is het beeld altijd soepel en scherp?
/f/image/JL93qYZs5lAGXTuwZqSsWa8T.png?f=fotoalbum_large)
Herkennen jullie je hierin? Of is het beeld altijd soepel en scherp?
Heb dat probleem niet maar ik heb er nog KPN kastje tussenzitten via HDMI.
Ook met me playstation geen problemen.
De standaard systeembeheer stappen al gedaan?
firmware update
stroom eraf en weer aansluiten?
firmware update
Wat ik al geprobeerd heb:slommer schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:31:
Heb dat probleem niet maar ik heb er nog KPN kastje tussenzitten via HDMI.
firmware update
- Nieuwe HDMI kabel tussen decoder (Caiway) en de one connect box.
- Nieuwe one connect cable
- Firmware update naar laatste versie
- Stroom erop en eraf
Het lijkt echt met de TV zelf te maken te hebben. Ik heb inmiddels contact met de webshop om de TV om te laten wisselen.
Sinds kort heb ik last van audio/video sync problemen [55" 2022 model] met zowel de t-mobile app, plex en netflix (andere nog niet lang genoeg geprobeerd). Niet altijd, er zijn avonden dat er niks aan de hand is, maar er zijn ook avonden waar het continue out of sync loopt. Het aan/uit zetten van de TV (via de afstandsbediening) helpt dan soms even. Er hangt geen soundbar of iets dergelijks aan, en kijk alleen TV via apps. TV heeft internet via UTP [Wifi is echt waardeloos van de TV]. Heeft iemand anders dit probleem ook (of gehad?)?
Volgens mij komt dit door de trilverbetering/ led clear motion opties. Ik heb het laatst eens aangehad en merkte dezelfde problemen. Inmiddels van de auto stand afgehaald en dacht helemaal uit. Nu is het mij niet meer opgevallen.Cerntje schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:32:
[...]
Wat ik al geprobeerd heb:
- Nieuwe HDMI kabel tussen decoder (Caiway) en de one connect box.
- Nieuwe one connect cable
- Firmware update naar laatste versie
- Stroom erop en eraf
Het lijkt echt met de TV zelf te maken te hebben. Ik heb inmiddels contact met de webshop om de TV om te laten wisselen.
Verder is het wel de moeite waard de tv kleurinstellingen naar warm 2 te zetten, eco stand voor verlichting aan met minimale stand ergens tussen 2 en 10 (geeft in het donker mooier beeld). En tot slot heb ik simpel met de THX ios app het beeld wat gekalibreerd en dat heeft een veel mooier en fijner beeld opgeleverd.
weet iemand hoe goed de tv tegen zonlicht kan?
Gaat dan om de 55sl03A van 2021, tv komt namelijk in een keuken te hangen waar we een schuifpui hebben van 4 meter breed en op het zuiden gericht. We hebben uiteraard wel zonwering maar tv moet wel tegen voor daglicht kunnen.
zit namelijk te twijfelen tussen deze tv en de 55qn95A, er zit natuurlijk een prijsverschil in en de qn95 zal kwalitatief wat beter zijn maar nadeel is weer dat deze maar een kabel heeft van 2,5 meter.
Als ik dan ook nog een kabel van 5 meter erbij moet halen wordt het prijsverschil wel erg groot.
Gaat dan om de 55sl03A van 2021, tv komt namelijk in een keuken te hangen waar we een schuifpui hebben van 4 meter breed en op het zuiden gericht. We hebben uiteraard wel zonwering maar tv moet wel tegen voor daglicht kunnen.
zit namelijk te twijfelen tussen deze tv en de 55qn95A, er zit natuurlijk een prijsverschil in en de qn95 zal kwalitatief wat beter zijn maar nadeel is weer dat deze maar een kabel heeft van 2,5 meter.
Als ik dan ook nog een kabel van 5 meter erbij moet halen wordt het prijsverschil wel erg groot.
Ik heb toevallig beide tv's en laat ik duidelijk zijn; de QN95A is overduidelijk een betere tv dan The Frame, vandaar ook het prijsverschil. Voor reguliere SDR-content (sport, reguliere tv, oudere films en series) is The Frame overigens prima, maar voor HDR-content kun je beter The Frame mijden. The Frame heeft geen local dimming en kan minder helder worden, precies de twee belangrijkste zaken die je nodig hebt voor een goede HDR-weergave.
Voor het weergeven van kunst is The Frame natuurlijk wel goed (en is het ook de enige optie), dat moet dan ook eigenlijk de hoofdreden zijn om hem aan te schaffen. De matte coating zorgt ervoor dat de kunstwerken ook echter lijken, zeker bij meer (zon)licht in de kamer. Qua opvangen van reflecties is het ook prima.
Als je bedoeld dat er direct zonlicht op de tv komt, kun je dat beter zoveel mogelijk vermijden. Oleds moeten al helemaal niets van zonlicht hebben maar voor Led-tv's zoals The Frame of the QN95A is het ook niet goed en zal op de lange termijn ook tot schade kunnen leiden.
In de handleiding van de QN93A staat ook dit:
Voor het weergeven van kunst is The Frame natuurlijk wel goed (en is het ook de enige optie), dat moet dan ook eigenlijk de hoofdreden zijn om hem aan te schaffen. De matte coating zorgt ervoor dat de kunstwerken ook echter lijken, zeker bij meer (zon)licht in de kamer. Qua opvangen van reflecties is het ook prima.
Als je bedoeld dat er direct zonlicht op de tv komt, kun je dat beter zoveel mogelijk vermijden. Oleds moeten al helemaal niets van zonlicht hebben maar voor Led-tv's zoals The Frame of the QN95A is het ook niet goed en zal op de lange termijn ook tot schade kunnen leiden.
In de handleiding van de QN93A staat ook dit:
Op de website Rtings kun je beide tv's goed vergelijken.Plaats het apparaat niet dicht bij of boven op een radiator of verwarmingsrooster, of op een plek waar het aan zonlicht blootstaat.
@mar88vdv
ik ben niet echt bekend met alle termen maar ga de tv gebruiken voor netflix, youtube, voetbal en iptv.
Weet dus niet of ik echt een qn95A nodig heb, wat ik bedoel qua zonlicht is dat de kamer gewoon veel licht heeft dus ik moet wel een tv hebben die fel genoeg is.
Direct zonlicht is natuurlijk niet goed.
Voordelen frame
ik ben niet echt bekend met alle termen maar ga de tv gebruiken voor netflix, youtube, voetbal en iptv.
Weet dus niet of ik echt een qn95A nodig heb, wat ik bedoel qua zonlicht is dat de kamer gewoon veel licht heeft dus ik moet wel een tv hebben die fel genoeg is.
Direct zonlicht is natuurlijk niet goed.
Voordelen frame
- weergave kunst en minder gevoel dat je een tv in de keuken hebt hangen
- 5 m invisible kabel
- goedkoper
- mindere beeldkwaliteit (ga ik dat merken)
- invalskijkhoek?
- Betere beeldkwaliteit maar overal betere tv
- Denk dat deze beter uitkomt in een zonnige kamer
- betere kijkhoek?
- Stuk duurder, aangezien ik ook nog een 5 meter invisible kabel bij moet kopen aangezien ik met 2,5 meter niet wegkomen
- Hangt wel strak aan de muur maar kan niet echt dienen als kunstwerk.
Tja, of je de beeldkwaliteit gaat merken hangt ook een beetje er vanaf wat je gewend bent. Zou je bijvoorbeeld overstappen van een Oled-tv (volgens vele hier het beste wat er is op tv-gebied) naar The Frame, dan is The Frame duidelijk minder. De QN93A zit dichter tegen Oled aan.
Ik denk dat je de voor- en nadelen goed uiteen hebt gezet. Je moet voor jezelf een keuze maken waar jouw prioriteiten liggen. Als je veel series én films kijkt en naar de toekomst kijkt dan zal de meeste nieuwe content in HDR worden weergegeven. Dat ziet er op de QN93A zeer goed uit (diepe zwartwaarde, hoge helderheid, goede weergave van verschillende kleuren) maar op The Frame is zwart een beetje grijzig, is de helderheid minder en ogen de kleuren wat doffer. Voor sport of YouTube denk ik dat er niet veel verschil zal zijn omdat het overgrote deel de komende jaren nog niet met HDR zal worden uitgezonden. Dus eigenlijk is er voor jou alleen bij HDR-content in Netflix echt verschil.
Als je het weergeven van kunst belangrijker vindt, dan is The Frame de beste optie. Bij zonlicht ziet het kunst er mooi uit, maar als tv is bij zonlicht de QN93A wel wat beter vanwege de hogere helderheid. Ambient mode is inderdaad niet hetzelfde als Art mode. Ambient mode heeft wat statische en dynamische bureaublad-achtige achtergronden, in Art Mode worden kunstwerken weergegeven. The Frame heeft ook een bewegingsensor die zorgt dat de tv alleen aangaat als je in de kamer bent. Misschien ook belangrijk; wil je kunst weergeven moet je of een abonnement van zo'n 5 euro per maand nemen, of zelf vanaf het internet kunst verzamelen en uploaden of via USB-stick om het weer te geven.
Ik denk dat je de voor- en nadelen goed uiteen hebt gezet. Je moet voor jezelf een keuze maken waar jouw prioriteiten liggen. Als je veel series én films kijkt en naar de toekomst kijkt dan zal de meeste nieuwe content in HDR worden weergegeven. Dat ziet er op de QN93A zeer goed uit (diepe zwartwaarde, hoge helderheid, goede weergave van verschillende kleuren) maar op The Frame is zwart een beetje grijzig, is de helderheid minder en ogen de kleuren wat doffer. Voor sport of YouTube denk ik dat er niet veel verschil zal zijn omdat het overgrote deel de komende jaren nog niet met HDR zal worden uitgezonden. Dus eigenlijk is er voor jou alleen bij HDR-content in Netflix echt verschil.
Als je het weergeven van kunst belangrijker vindt, dan is The Frame de beste optie. Bij zonlicht ziet het kunst er mooi uit, maar als tv is bij zonlicht de QN93A wel wat beter vanwege de hogere helderheid. Ambient mode is inderdaad niet hetzelfde als Art mode. Ambient mode heeft wat statische en dynamische bureaublad-achtige achtergronden, in Art Mode worden kunstwerken weergegeven. The Frame heeft ook een bewegingsensor die zorgt dat de tv alleen aangaat als je in de kamer bent. Misschien ook belangrijk; wil je kunst weergeven moet je of een abonnement van zo'n 5 euro per maand nemen, of zelf vanaf het internet kunst verzamelen en uploaden of via USB-stick om het weer te geven.
pricewatch: Samsung UE55NU8070 Zwart
Dit is mijn huidige tv dus ik denk dat de frame een vooruitgang is😁
Ben met je verhaal eens, de frame is deels een kunstwerk en tv en de qn95a is alleen een tv.
Als ik voor de qn95a ga moet ik nog een wallmount halen en een extra invisible kabel.
Kom ik bijna op het dubbele van een 55 frame tv.
De vraag is dus of ik dat er voor over heb.
@nuffy ik zag het maar dat is een 50 inch en die is niet 100 hz. Volgens mij ga ik dat wel merken met voetbal kijken.
Ben met je verhaal eens, de frame is deels een kunstwerk en tv en de qn95a is alleen een tv.
Als ik voor de qn95a ga moet ik nog een wallmount halen en een extra invisible kabel.
@nuffy ik zag het maar dat is een 50 inch en die is niet 100 hz. Volgens mij ga ik dat wel merken met voetbal kijken.
Als je op Rtings de NU8000-serie vergelijkt met de The Frame 2022 vergelijkt, dan is The Frame voor een groot deel gelijkwaardig aan jouw huidige tv. De scores kun je niet vergelijken omdat andere versie van het testprotocol zijn gebruikt, maar de gemeten resultaten kun je wel vergelijken. Helderheid, contrast, kleuren etc. is eigenlijk allemaal (ongeveer) gelijk aan je huidige tv. Dus als je die kiest, weet je ongeveer wat je krijgt.duimp schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:47:
pricewatch: Samsung UE55NU8070 Zwart
@mar88vdv mij gaat het om de frame van 2021.
Kan we trouwens niet voorstellen dat een tv van 4 jaar oud gelijkwaardig is als een tv van 2022 maar als jouw vergelijking bekijk klopt het wel.
Heeft de frame dan 4 jaar stilgestaan in ontwikkeling qua beeld?
Ben wel tevreden over mijn huidige tv maar verbaas me wel een beetje
Kan we trouwens niet voorstellen dat een tv van 4 jaar oud gelijkwaardig is als een tv van 2022 maar als jouw vergelijking bekijk klopt het wel.
Heeft de frame dan 4 jaar stilgestaan in ontwikkeling qua beeld?
Ben wel tevreden over mijn huidige tv maar verbaas me wel een beetje
The Frame is eigenlijk een 'omgebouwde' Q70A of Q70B wat voor Samsung meer in de midden/budget-klasse valt. In de basis is alles gelijk aan de Frame, alleen heeft Frame een Art mode, een lijst erom en een bewegingsensor. Jouw tv hoorde in 2018 misschien bij de betere Samsung tv's van dat jaar en dat is nu dus vergelijkbaar is met de Q70-serie en The Frame-serie. In die klasse is er weinig veranderd afgelopen jaren. Buiten de schermcoating zit er weinig verschil tussen The Frame van 2021 en 2022.
Het kan zijn dat ze voor The Frame gekozen hebben voor een tv zonder Local Dimming of hogere helderheid omdat de tv veel schermuren moet maken als het kunst weergeeft en dat door die keuzes de levensduur van het scherm wordt verlengd.
Samsung heeft wel geïnvesteerd in tv's met (Full Array) Local Dimming en een hogere helderheid voor een betere HDR-weergave, maar daarvoor moet je bij de QN80- of QN90-serie zijn. Verder hebben ze dit jaar met QD-Oled (S95B) een nieuwe schermtechnologie geïntroduceerd. Maar al deze tv's vallen in de duurdere 'high end' klasse.
Het kan zijn dat ze voor The Frame gekozen hebben voor een tv zonder Local Dimming of hogere helderheid omdat de tv veel schermuren moet maken als het kunst weergeeft en dat door die keuzes de levensduur van het scherm wordt verlengd.
Samsung heeft wel geïnvesteerd in tv's met (Full Array) Local Dimming en een hogere helderheid voor een betere HDR-weergave, maar daarvoor moet je bij de QN80- of QN90-serie zijn. Verder hebben ze dit jaar met QD-Oled (S95B) een nieuwe schermtechnologie geïntroduceerd. Maar al deze tv's vallen in de duurdere 'high end' klasse.
[ Voor 3% gewijzigd door mar88vdv op 14-09-2022 23:15 ]
Heb sinds een week ook een 2022 55" frame. Bij hello tv alles goed vergeleken. LG oled is zeker veel mooier en beter beeld. Mijn vriendin wil liever een mooie tv als hij uit staat, dus helaas op beeld kwaliteit moet je een flink stuk inleveren. Wel veel beter als mijn 2018 frame
PSN: c_caveman1982
misschien een domme vraag maar kan het kloppen dat de lijst niet te bestellen is in zwart?
wil een 55 inch halen maar kan bij de samsung geen zwarte kleur vinden.
Heeft iemand die de tv in huis heeft, nog ervaringen te noteren ivm het schoonmaken? Afstoffen? De schijnbaar erg delicate coating die bij het minste contact permanente vlekken oplevert?
Mee eens dat de coating de frame bijzonder maakt. Het is wat het er doet uitzien als een artwork. En in mijn ervaring zijn dat soort coating vlekjes niet zichtbaar als alles aan staat (vaak wordt het erg overdreven). En blijven aan staan is nu net de selling point van dit scherm. Als 'ie uit staat wel zichtbaar.
Mee eens dat de coating de frame bijzonder maakt. Het is wat het er doet uitzien als een artwork. En in mijn ervaring zijn dat soort coating vlekjes niet zichtbaar als alles aan staat (vaak wordt het erg overdreven). En blijven aan staan is nu net de selling point van dit scherm. Als 'ie uit staat wel zichtbaar.
The Frame heeft ondertussen weer een nieuwe update gehad (1304), deze lijkt het navigeren in TizenOS en de kunstcatalogus een stuk sneller te maken. De traagheid was één van de minpunten van The Frame dus mooi dat ze dat hebben kunnen verbeteren.
Nee, zwart is geen optie die je kan kiezen bij Samsung. Er zijn wel webshops met name in de VS en VK waar ze ook eigen lijsten verkopen en op Amazon is ook vanalles te vinden, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.duimp schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:36:
misschien een domme vraag maar kan het kloppen dat de lijst niet te bestellen is in zwart?
In de andere Samsung-tv-topics wordt hier ook vaak over gediscussieerd. Het gebruik van een microvezeldoekje, mogelijk in combinatie met gedemineraliseerd water wordt vaak geadviseerd. Maar ik gebruik zelf vaak een droge theedoek en blijf doorwrijven totdat de vlek weg is. Voor The Frame is het door de matte coating inderdaad wel lastiger.Amos_x schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:17:
Heeft iemand die de tv in huis heeft, nog ervaringen te noteren ivm het schoonmaken? Afstoffen? De schijnbaar erg delicate coating die bij het minste contact permanente vlekken oplevert?
Ik heb op een hdmi poort een xbox one aangesloten die ik regelmatig loskoppel. Nu merk ik dat elke keer de bron hdmi 2 uit mijn favorietenbalk verdwijnt. Bij het aansluiten van de xbox gaat de tv deze eerst weer herkennen, een nieuwe snelkoppeling geven en aan de universele afstandbediening optie toevoegen. Is er manier om dit te voorkomen? Net als dat je op oude tv’s een input kon kiezen en gelijk aan de gang kon. HDMI-cec uitzetten zorgt ervoor dat mijn hdmi earc geluidsapparaat niet meer vanzelf start.
Sinds enkele dagen ervaar ik hetzelfde op mijn 2021 versie. Sonos Beam aangesloten op de eARC poort, normaliter gaat de tv daar automatisch op over en kan ik de interne speaker niet eens meer gebruiken, met handmatig selecteren schakelt hij na 1-2 seconden direct weer over op eARC. Nu heeft de tv al een paar keer de interne speaker gebruikt en pakt hij de Sonos pas op zodra ik hem handmatig selecteer.El Major schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:08:
Tot nu toe heb ik het alleen gemerkt als de TV via CEC inschakelt zodra ik de PS4 aanzet, nog niet direct tv gekeken. Ingebouwde apps lijken wel goed te gaan, zelf nog niet gecheckt maar duidelijk hoorbaar toen de kleine gisterochtend de tv aanzette.
weet iemand trouwens de afmetingen van de connector/stekker die in de one connect box gaat.
Gaat dan om een 2022 versie, ik moet namelijk voorbereidingen treffen en wil vast een gat boren waar de connector/stekker door heen moet passen.
Gaat dan om een 2022 versie, ik moet namelijk voorbereidingen treffen en wil vast een gat boren waar de connector/stekker door heen moet passen.
29.2 x 72.1 x 13.7 mmduimp schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:00:
weet iemand trouwens de afmetingen van de connector/stekker die in de one connect box gaat.
Breedte (B ) x Diepte (D) x Hoogte (H)duimp schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:13:
13,7 mm dik neem ik aan en 29,2 mm breed neem ik aan?
Is dit https://tweakers.net/pric...-frame-43ls03b-zwart.html nou het 2022 model? De prijsverschillen tussen de twee goedkoopste aanbieders en de rest is zo groot. Klopt dat wel?
Dat klopt omdat Plasmavisie en El Vidas geen officiële dealers zijn. Ze kopen Europese import modellen, veelal uit goedkopere markten in Oost-Europa. Eventuele reparatie via CE-Repair en Samsung kan worden geweigerd, vooral na 2 jaar sta je er alleen voor. Plasmavisie en El Vidas zijn ook geen hele leuke clubs op garantie afhandelingen mee te regelen.virofi schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:18:
Is dit https://tweakers.net/pric...-frame-43ls03b-zwart.html nou het 2022 model? De prijsverschillen tussen de twee goedkoopste aanbieders en de rest is zo groot. Klopt dat wel?
Lijkt er op dat er iets flink fout is gegaan in de laatste update.
-kan TV niet meer uit art mode krijgen met de home knop. Krijg hem nog wel aan door m'n ziggo box in te schakelen. Vanuit zigoo tv kan ik de home knop wel weer gebruiken
- art mode menu optie werkt niet meer. Als ik die kies opent de laatst gebruikte app.
Op Members forum komen meerdere meldingen van 't zelfde probleem door (van over de hele wereld)
-kan TV niet meer uit art mode krijgen met de home knop. Krijg hem nog wel aan door m'n ziggo box in te schakelen. Vanuit zigoo tv kan ik de home knop wel weer gebruiken
- art mode menu optie werkt niet meer. Als ik die kies opent de laatst gebruikte app.
Op Members forum komen meerdere meldingen van 't zelfde probleem door (van over de hele wereld)
Ik zou paar weekjes wachten. Met Black Friday verwacht ik wel aanbiedingen van normale winkels. Heb de mijne tijdje terug bij hellotv gehaald. Even naar 'n winkel gaan en vragen om korting. Die was toen niet verkeerd. Gewoon NL model met de NL Samsung promoties (gratis lijst)virofi schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:18:
HelloTV is inderdaad meteen bereid om korting te geven (940,- voor het 43 inch 2022 model). Is het realistisch dat Black Friday prijzen nog lager worden? Geen idee of ervaring hoeveel korting normaal is met Black Friday eerlijk gezegd…DaBeetle schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 00:17:
[...]
Ik zou paar weekjes wachten. Met Black Friday verwacht ik wel aanbiedingen van normale winkels. Heb de mijne tijdje terug bij hellotv gehaald. Even naar 'n winkel gaan en vragen om korting. Die was toen niet verkeerd. Gewoon NL model met de NL Samsung promoties (gratis lijst)
Inmiddels aangeschaft bij HelloTV. Prima deal leek me en de huidige televisie was overleden dus er moest vervanging komen.
Na het ophangen en beschermingsmateriaal verwijderen zien we op het scherm een afdruk van (volgens mij) de piepschuim bescherming in de doos… Iemand een idee of en hoe dit te verwijderen is? Ik lees dat het matte scherm behoorlijk gevoelig is dus wil er niet zomaar op gaan vegen.
Na het ophangen en beschermingsmateriaal verwijderen zien we op het scherm een afdruk van (volgens mij) de piepschuim bescherming in de doos… Iemand een idee of en hoe dit te verwijderen is? Ik lees dat het matte scherm behoorlijk gevoelig is dus wil er niet zomaar op gaan vegen.
:strip_exif()/f/image/lzcEKqMG33k2iyd5Pa7Ciatk.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie hier vergelijkbare afbeeldingen. Dit komt helaas heel erg vaak voor bij edge-lit LCD televisies.. Je kan hier ook niets aan doen, behalve de TV terugsturen en hopen dat de volgende het in mindere mate heeft. Helemaal perfect zal het nooit worden, ik vind het zelf enorm storend. Zoek maar eens op termen als 'TV backlight bleeding' of 'TV clouding' of 'TV blooming' etc. Je zal dan veel afbeeldingen tegenkomen die op jouw Samsung Frame TV Lijken.Gench schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 00:10:
Ik heb net mijn 65" 2022 frame van plasmavisie. Levering (binnen 2 dagen) en verpakking was goed. Over het algemeen vond ik de tv goed, maar ik zie die witte vlekken in zwarte scènes. Is dit normaal? (hij staat los op zijn voeten.) [Afbeelding]
Mezelf even quoten: van HelloTV kreeg ik het advies een melamine sponsje (ook wel wonderspons) te gebruiken om de afdruk weg te vegen. Samsung adviseert deze soort sponzen blijkbaar zelf ook (https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00046181/.virofi schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:32:
Inmiddels aangeschaft bij HelloTV. Prima deal leek me en de huidige televisie was overleden dus er moest vervanging komen.
[Afbeelding]
Werkte perfect! Niet nat gemaakt maar droog gebruikt en de strepen kwamen er zo af zonder de coating te beschadigen. Ook vetvlekken zouden op deze manier moeten verdwijnen. Dus mocht iemand tegen hetzelfde aanlopen of vlekken moeten verwijderen van het 2022 model: melamine sponzen!
Ik vind dit te heftig voor blooming. Blijkbaar heeft the Frame vaak last van te strak gespannen schermen, waardoor die blooming zo onstaat.Gench schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 00:10:
Ik heb net mijn 65" 2022 frame van plasmavisie. Levering (binnen 2 dagen) en verpakking was goed. Over het algemeen vond ik de tv goed, maar ik zie die witte vlekken in zwarte scènes. Is dit normaal? (hij staat los op zijn voeten.) [Afbeelding]
Heeft de mijne inderdaad ook (2020 model). Mooie TV qua ophangen en de losse hardware is top (dunne kabel in de muur), maar qua beeldkwaliteit is het niet super.Gench schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 00:10:
Overigens is van de mijne het scherm kapot, nadat er iets tegenaan is gekomen. Ik dacht, het scherm is los van de hardware, dus zou makkelijk vervangen te moeten zijn, maar ik kan nergens een vervangend scherm vinden. Iemand een idee?
Inmiddels ben ik ook 2 weken in het bezit van een Samsung the frame 55' 2022 model en ook hier de bekende problemen helaas.
Eerste TV kwam uit de doos met zwarte vlekken over het beeld (waarschijnlijk paar klappen gehad in de doos) en minimaal clouding.
Toen de TV omgewisseld bij HelloTV. En kreeg ik een splinternieuw TV mee maar deze had ook het bekende Clouding / backlight bleeding effect zoals ik hier ook terugvind (en vele andere topics online). Ook nog niet de juiste afstelling gevonden om dit te verminderen helaas.
Ook al contact gezocht met HelloTV en vanuit hen gehoord dat als ik de TV zou omruilen de kans zeer groot is dat de vervanger ook dit probleem zal hebben.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z6aR2QUSJjN9lIk0kN711v2C.jpg?f=user_large)
Verder kan de TV natuurlijk mooi in het interieur hangen wanneer de lijst is gemonteerd en er een schilderij op actief is
Eerste TV kwam uit de doos met zwarte vlekken over het beeld (waarschijnlijk paar klappen gehad in de doos) en minimaal clouding.
Toen de TV omgewisseld bij HelloTV. En kreeg ik een splinternieuw TV mee maar deze had ook het bekende Clouding / backlight bleeding effect zoals ik hier ook terugvind (en vele andere topics online). Ook nog niet de juiste afstelling gevonden om dit te verminderen helaas.
Ook al contact gezocht met HelloTV en vanuit hen gehoord dat als ik de TV zou omruilen de kans zeer groot is dat de vervanger ook dit probleem zal hebben.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z6aR2QUSJjN9lIk0kN711v2C.jpg?f=user_large)
Verder kan de TV natuurlijk mooi in het interieur hangen wanneer de lijst is gemonteerd en er een schilderij op actief is
Ik heb zelf (nog) geen Frame, maar lees hier uiteraard wel de verhalen. Maar hoeveel zie je hier nu echt van als je tv kijkt of de artmode gebruikt?BeachboyNL schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:58:
Inmiddels ben ik ook 2 weken in het bezit van een Samsung the frame 55' 2022 model en ook hier de bekende problemen helaas.
[Afbeelding]
Ik ben een tweede Frame aan het overwegen, puur voor het schilderij effect. Ik woon nu een half jaar in een groot nieuwbouwhuis en ik kan het niet eens worden met mijn vrouw over wat we in onze eetkamer ophangen. Een beetje kwaliteits Canvas met een mooie grote frame is zo 400 euro. Dan leg ik liever 250 a 300 euro bij en koop ik een 50" 2021 Frame. Kan ik elke keer wat anders erop zetten.
Als het goed is kun je twee TV's met hetzelfde abonnement instellen. Kost mij alleen extra stroom. Gelukkig heb ik veel zonnepanelen, anders had ik het niet gedaan.
Als het goed is kun je twee TV's met hetzelfde abonnement instellen. Kost mij alleen extra stroom. Gelukkig heb ik veel zonnepanelen, anders had ik het niet gedaan.
Beauty is in the eye of the beerholder
Ben hier ook benieuwd naar. Kijk af en toe een serie en verder zal de art mode (overdag) aanstaan. Ook opvallend dat ik dit vrijwel niet heb gezien/gelezen in reviews in vergelijking met hoe vaak dit voorkomt. Wellicht iets veranderd in productieproces?pelt schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:00:
[...]
Ik heb zelf (nog) geen Frame, maar lees hier uiteraard wel de verhalen. Maar hoeveel zie je hier nu echt van als je tv kijkt of de artmode gebruikt?
Hoop op een leuke Black Friday aanbieding bij een goede webshop (gezien dit euvel).
Nou als je gewoon televisiekijkt (Boulevard, Nieuws, VI etc) dat zie je hier niets van omdat deze zenders veel kleuren gebruiken en het beeld erg licht is.pelt schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:00:
[...]
Ik heb zelf (nog) geen Frame, maar lees hier uiteraard wel de verhalen. Maar hoeveel zie je hier nu echt van als je tv kijkt of de artmode gebruikt?
Maar ook bij normale televisie als het beeld wat donkerder wordt of je kijkt een film dan zie je relatief snel de lichtere waas over de bepaalde gebieden op het scherm en dit is bij mijn TV voornamelijk aan de linkerkant. Op internet zie ik nog veel ergere modellen langskomen.
En als je oog er eenmaal op gevallen is ga je er ook op letten helaas en valt het dus nog iets eerder op (vriendin ziet het bijvoorbeeld alleen bij heel donker beeld).
Maar wanneer art mode geactiveert is worden de beeldinstellingen anders en zie je het niet. Ik zal vanavond eens testen met wat donkere kunst en kijk wat het effect dan zal worden.
De TV zelf is natuurlijk harstikke mooi en het blijft een Qled dus een gigantisch palet aan kleuren, maar zodra het donker wordt in huis en ook de beelden worden donker op de TV dan zie je toch snel dat het geen geweldenaar is zoals een OLED..
Als reactie op mijn eigen post;BeachboyNL schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:05:
[...]
Maar wanneer art mode geactiveert is worden de beeldinstellingen anders en zie je het niet. Ik zal vanavond eens testen met wat donkere kunst en kijk wat het effect dan zal worden.
Wanneer in de avond (wanneer het donker is) de art mode geactiveerd is zie ik de clouding niet, getest met verschillende beelden uiteraard.
Ik ben ook in de markt voor een 55" Frame maar dat clouding verhaal houd me toch wel een beetje tegen. Is het nu zo dat 100% van de schermen er last van heeft in meer of mindere mate? Of zijn er ook schermen die gewoon goed zijn en is het aantal mensen met klachten maar een klein percentage?
Hier ben ik ook benieuwd naar. Momenteel aan het oriënteren en The Frame staat ook op mijn lijst als optie.RonaldMcDonald schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:42:
Ik ben ook in de markt voor een 55" Frame maar dat clouding verhaal houd me toch wel een beetje tegen. Is het nu zo dat 100% van de schermen er last van heeft in meer of mindere mate? Of zijn er ook schermen die gewoon goed zijn en is het aantal mensen met klachten maar een klein percentage?
Niet allemaal, maar wel te veel. Ook lijkt de hoeveelheid clouding te verschillen. Een beetje zou ik niet erg vinden en je kan de tv altijd weer retourneren. Zou daarom wel uitkijken bij welke webshop/winkel je koopt ivm hassle bij retourneren.
Ga de gok wel wagen deze BF. Ik kreeg trouwens bij HelloTV een aanbieding van 1049 als je ze mailt. Dat is inclusief een gratis omlijsting. Op dit moment de beste aanbieding en een goede webshop.
Ga de gok wel wagen deze BF. Ik kreeg trouwens bij HelloTV een aanbieding van 1049 als je ze mailt. Dat is inclusief een gratis omlijsting. Op dit moment de beste aanbieding en een goede webshop.
Ja ik wil sowieso bij de juiste shop kopen, ook ivm garantie en inderdaad de omlijsting actie. Samsung heeft een lijst met deelnemende shops op hun site staan:
https://api.my-samsung.co...s/terms/8431_theframe.pdf
https://api.my-samsung.co...s/terms/8431_theframe.pdf
Ik heb afgelopen week de 65” 2022 gekocht bij Art&Craft. Met de Black Friday cashback voor netto 1249,-
Alles is helemaal top, ik loop alleen te stoeien met de Mat.
Op een of andere manier kan ik bij de ene foto die ik in 16:9 heb toegevoegd diverse Mat stijlen kiezen maar bij de ander slechts 2. En ik wil juist alles graag zonder Mat weergeven.
Verder zie ik de foto’s die ik via usb heb toegevoegd niet terug in de SmartThings app.
Iemand gelijke ervaringen en/of een oplossing hiervoor ?
Op een of andere manier kan ik bij de ene foto die ik in 16:9 heb toegevoegd diverse Mat stijlen kiezen maar bij de ander slechts 2. En ik wil juist alles graag zonder Mat weergeven.
Verder zie ik de foto’s die ik via usb heb toegevoegd niet terug in de SmartThings app.
Probeer mijn Quest 2 VR bril te casten naar de Frame maar nog zonder succes. Kocht een Chromecast ultra maar zelfs dat werkt niet, iemand al een werkende oplossing?
Zag wel een oplossing met casten naar de oculus app op je telefoon en van daar naar de TV, maar dat vind ik wel een gedoe elke keer.
Zag wel een oplossing met casten naar de oculus app op je telefoon en van daar naar de TV, maar dat vind ik wel een gedoe elke keer.
Wat ik heb gelezen op internet is dat je je eigen afbeeldingen precies het 3840*2160-format moeten hebben (alleen de juiste beeldverhouding is niet voldoende dus). Je zal ze dus zelf moeten bijsnijden/aanpassen. Ik heb het zelf ook met mijn afbeeldingen, sommige kunnen full screen, anderen alleen met een mat. Ik ben er ook nog niet aan toe gekomen om ze allemaal bij te snijden.Edwin van Arkel schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:54:
Ik heb afgelopen week de 65” 2022 gekocht bij Art&Craft. Met de Black Friday cashback voor netto 1249,-
Bedankt, dat werkt inderdaad voor het full-screen instellen. Helaas moet ik dat na het aanpassen van het formaat voor iedere foto afzonderlijk weer opnieuw instellen. Maar ik heb dit gedaan en kan nu volop genieten :-)
Heb je ook een oplossing voor de SmartThings app ?
Als het goed is moeten deze gewoon zichtbaar zijn in de app bij Mijn album, vaak helemaal onderaan in de 'Kunstmodus' sectie. Daar staan ze bij mij in ieder geval gewoon.Edwin van Arkel schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:55:
Bedankt, dat werkt inderdaad voor het full-screen instellen. Helaas moet ik dat na het aanpassen van het formaat voor iedere foto afzonderlijk weer opnieuw instellen. Maar ik heb dit gedaan en kan nu volop genieten :-)
Een makkelijke versie die ik gebruik voor android is:mar88vdv schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:49:
[...]
Wat ik heb gelezen op internet is dat je je eigen afbeeldingen precies het 3840*2160-format moeten hebben (alleen de juiste beeldverhouding is niet voldoende dus). Je zal ze dus zelf moeten bijsnijden/aanpassen. Ik heb het zelf ook met mijn afbeeldingen, sommige kunnen full screen, anderen alleen met een mat. Ik ben er ook nog niet aan toe gekomen om ze allemaal bij te snijden.
Samsung Frame Art Tool
Of frame resize 2.
Foto laden op je telefoon. frame selecteren die je wil en save.
Dan istie goeie formaat om via smartthings app te upload.
Hier ook net The Frame aangeschaft en ontvangen.virofi schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:12:
[...]
Mezelf even quoten: van HelloTV kreeg ik het advies een melamine sponsje (ook wel wonderspons) te gebruiken om de afdruk weg te vegen. Samsung adviseert deze soort sponzen blijkbaar zelf ook (https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00046181/.
Werkte perfect! Niet nat gemaakt maar droog gebruikt en de strepen kwamen er zo af zonder de coating te beschadigen. Ook vetvlekken zouden op deze manier moeten verdwijnen. Dus mocht iemand tegen hetzelfde aanlopen of vlekken moeten verwijderen van het 2022 model: melamine sponzen!
Ook die strepen van de verpakking; deze waren bij mij verdwenen na vegen met een zachte droge katoenen doek.
Echter ook hand/vingervlekken aan de randen waar de tv duidelijk vastgepakt is (voordat ik hem ontving) die helaas niet zo weg te vegen zijn. Ik ben benieuwd of zo'n melamine sponsje ze weg krijgt.
Oh en die One Connect box is echt belachelijk groot en zwaar overigens. Heb je een mooi klein KPN-boxje en dan dat bakbeest erbij. Maar goed, dat wist ik vantevoren. Ik hang hem achter mijn tv.
Geluid is ook niet om over naar huis te schrijven, wist ik eveneens vantevoren. Met equalizer nog wel redelijk te krijgen.
Verder blij mee!
Heeft iemand overigens ervaring met de levertijd van die gratis frame actie? Duurt dat echt meer dan zes weken voordat ze een lijstje kunnen opsturen?
^ Nog geen idee, maar ik ga het binnenkort uitvinden (zodra ik beslist heb welke lijst ik wil).
De vlekken op mijn scherm gingen met een licht vochtig microvezeldoekje al volledig weg. Een melaminesponsje deed niks meer. Als ik mijn best doe met mijn neus bovenop het scherm kan ik misschien wel/niet nog iets zien aan een rand, maar dat is dus verder niet zichtbaar voor de normale mens.
One Connect box (en kpn boxje) inmiddels (met wat creativiteit) succesvol achter de tv (aan de tv standaard) gehangen. Ik ga er ook nog een stekkerdoos bij hangen, want de stekkers van beide boxen zijn te kort om netjes weg te kunnen werken naar het laaggelegen stopcontact. Dan heb ik uiteindelijk één stekker en een UTP kabel van achter de tv via de achterpoot van de standaard via de vloer naar het stopcontact. Wat meer werk dan het bij een tv zonder OCB zou zijn geweest. Dus de lijst en kunst moeten het de moeite waard maken.
De vlekken op mijn scherm gingen met een licht vochtig microvezeldoekje al volledig weg. Een melaminesponsje deed niks meer. Als ik mijn best doe met mijn neus bovenop het scherm kan ik misschien wel/niet nog iets zien aan een rand, maar dat is dus verder niet zichtbaar voor de normale mens.
One Connect box (en kpn boxje) inmiddels (met wat creativiteit) succesvol achter de tv (aan de tv standaard) gehangen. Ik ga er ook nog een stekkerdoos bij hangen, want de stekkers van beide boxen zijn te kort om netjes weg te kunnen werken naar het laaggelegen stopcontact. Dan heb ik uiteindelijk één stekker en een UTP kabel van achter de tv via de achterpoot van de standaard via de vloer naar het stopcontact. Wat meer werk dan het bij een tv zonder OCB zou zijn geweest. Dus de lijst en kunst moeten het de moeite waard maken.
[ Voor 40% gewijzigd door Apra op 04-12-2022 01:33 ]
Weet iemand een mooi digitaal schilderij van een stad in kerstsfeer? Lijkt me leuk om die tijdelijk in te stellen tijdens de kerstdagen.
Gewoon een mooie stockfoto van internet af plukken?doobieters schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:35:
Weet iemand een mooi digitaal schilderij van een stad in kerstsfeer? Lijkt me leuk om die tijdelijk in te stellen tijdens de kerstdagen.
https://www.shutterstock....mas-city?image_type=photo
Of vraag DALL-E om iets moois voor je te makenChriztiaan schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:16:
[...]
Gewoon een mooie stockfoto van internet af plukken?
Gaaf! Ik ga hier eens even tussen kijken. Bedankt!Chriztiaan schreef op zondag 4 december 2022 @ 21:16:
[...]
Gewoon een mooie stockfoto van internet af plukken?
Heb het ook op mn 65" (vorige week ontvangen). Te lezen aan het aantal meldingen is het normaal bij deze tv.Skyhigh_01 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:32:
Hallo, vanavond mn 75” the Frame geleverd/geïnstalleerd. Ik zie veel witte vlekken. Iemand een suggestie?[Afbeelding]
Eigenlijk natuurlijk volstrekt onacceptabel voor zo'n dure TV, maar ja. Gelukkig had ik 'm voor een aardige prijs. Lijkt me ook niet iets waar Samsung iets aan kan doen. Hoor hier en daar wel berichten over dat het met de tijd (bijv in de loop van enkele maanden) minder wordt, maar dat geloof ik pas als ik het zelf zie/merk.
[ Voor 22% gewijzigd door Tuktop op 08-12-2022 08:57 ]
In het kader van de energiecrisis:
Vorige week een Tado slimme stekker met verbruiksmonitor aangesloten op mijn 65" Frame 2021. Verbruik tijdens gebruik schommelt rond de 173W met soms een uitschieter naar 180W. Het verbruik in standby is <1W, erg netjes dus. De artmodus verbruikt echter nog wel een 80W, Nu staat die natuurlijk niet de hele dag aan door de bewegingsdetectie, maar toch wel iets om over na te denken.
Wel aardig om in de gaten te houden wat het verbruik van de tv is, over de afgelopen week schommelt het tussen de 0,7kWh en 2,1kWh per dag, uiteraard afhankelijk van het gebruik (die zal in het weekend hoger zijn dan wanneer we aan het werk/school zijn).
Zo heeft hij zondag 4/12 1,9kWh verbruikt, waar ons totale verbruik (volgens de app van mijn energieleverancier) 13kWh was. Dat is dan toch wel bijna 15% van het stroomverbruik die dag...
Vorige week een Tado slimme stekker met verbruiksmonitor aangesloten op mijn 65" Frame 2021. Verbruik tijdens gebruik schommelt rond de 173W met soms een uitschieter naar 180W. Het verbruik in standby is <1W, erg netjes dus. De artmodus verbruikt echter nog wel een 80W, Nu staat die natuurlijk niet de hele dag aan door de bewegingsdetectie, maar toch wel iets om over na te denken.
Wel aardig om in de gaten te houden wat het verbruik van de tv is, over de afgelopen week schommelt het tussen de 0,7kWh en 2,1kWh per dag, uiteraard afhankelijk van het gebruik (die zal in het weekend hoger zijn dan wanneer we aan het werk/school zijn).
Zo heeft hij zondag 4/12 1,9kWh verbruikt, waar ons totale verbruik (volgens de app van mijn energieleverancier) 13kWh was. Dat is dan toch wel bijna 15% van het stroomverbruik die dag...
[ Voor 12% gewijzigd door kleinelievewolff op 08-12-2022 11:24 ]
Goed om te weten inderdaad!kleinelievewolff schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:20:
In het kader van de energiecrisis:
De helderheid van de art modus zal ook invloed hebben, zo heb ik die van mij helemaal op z'n laagst staan, dat vind ik ook het meest overtuigende effect hebben.
Ah, die helderheid moet ik ook eens aanpassen. Het "schilderij" geeft namelijk op de standaardinstelling ontzettend licht.
Heeft iemand een foto van de acterkant van de 32 inch? Ben in mijn nieuwe woning wat voorwerk aan het doen voor het ophangen van deze tv. Betreft de 2022 variant. Daarnaast ook toevallig de afmetingen van de stekker van de one conncet cable? Ik kan het nergens vinden helaas!
Die van mij is vandaag verstuurd door Samsung en zal waarschijnlijk binnen enkele dagen geleverd worden. Ik deed de aanvraag op 3 december. In mijn geval dus een week of 3 incl. het beoordelen/goedkeuren van de aanvraag.virofi schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:14:
Heeft iemand overigens ervaring met de levertijd van die gratis frame actie? Duurt dat echt meer dan zes weken voordat ze een lijstje kunnen opsturen?
Ik kan je helaas niet helpen, alles is ingebouwd en weggewerktdanii1986 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:28:
Heeft iemand een foto van de achterkant van de 32 inch? Ben in mijn nieuwe woning wat voorwerk aan het doen voor het ophangen van deze tv. Betreft de 2022 variant. Daarnaast ook toevallig de afmetingen van de stekker van de one conncet cable? Ik kan het nergens vinden helaas!

De connector is aan de kant van de connect box vrij breed en plat, beetje formaatje IDE-connector van vroeger. De connector aan de TV-kant is een stuk smaller. Als ik een gok zou moeten wagen, zit je denk ik goed als je uitgaat van 1,5x een hdmi-connector. (edit: het kan goed zijn dat ik het in m'n hoofd heb omgedraaid en dat de brede connector aan de TV-kant zit, en de smallere connector aan de connectboxkant).
[ Voor 9% gewijzigd door Tuktop op 21-12-2022 11:32 ]
Ik heb de aanvraag op 30 november gedaan en nog niets gehoordTuktop schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:14:
[...]
Die van mij is vandaag verstuurd door Samsung en zal waarschijnlijk binnen enkele dagen geleverd worden. Ik deed de aanvraag op 3 december. In mijn geval dus een week of 3 incl. het beoordelen/goedkeuren van de aanvraag.
Heb je de wel de mail ontvangen waarin je deelname/inzending wordt bevestigd?RonaldMcDonald schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:36:
[...]
Ik heb de aanvraag op 30 november gedaan en nog niets gehoord
Je kan ook even bellen: 088-9090100
virofi schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:14:
Tuktop schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:14:
[...]
Die van mij is vandaag verstuurd door Samsung en zal waarschijnlijk binnen enkele dagen geleverd worden. Ik deed de aanvraag op 3 december. In mijn geval dus een week of 3 incl. het beoordelen/goedkeuren van de aanvraag.
Aanvraag ingestuurd op 10-12, gisteren 20-12 thuisbezorgd.RonaldMcDonald schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:36:
[...]
Ik heb de aanvraag op 30 november gedaan en nog niets gehoord
Ik heb de walnoothoutlook, misschien zijn andere maten/varianten niet direct uit het magazijn te plukken. Komt uit Duitsland geloof ik.
Tot mijn verrassing zitten er inkepingen in om wat meer houtlook te creëren, best aardig gedaan. Ik was van plan om de lijst een andere kleur te spuiten, maar misschien koop ik er een witte bij (ervan uitgaand dat hier geen reliëf in zit) om nog een egale anderskleurige lijst te maken.
Inmiddels ook in het bezit van een 2022 the Frame 65”. Erg blij mee.
En ook had ik de lijst binnen 3 weken in huis, besteld in Terra Cotta.
Past perfect op onze wanddecoratie.
Maar ik heb een vraag:
De Samsung art is 2 maanden gratis en daarna tegen betaling via abonnement.
Maar ik meen maanden geleden ergens gelezen te hebben dat er enkele art stukken gratis zijn.
Ik kan alleen niet vinden hoe en wat.
Kan iemand me helpen.
Maar ik heb een vraag:
Maar ik meen maanden geleden ergens gelezen te hebben dat er enkele art stukken gratis zijn.
Kan iemand me helpen.
Ja, en een registratienummer gekregen. Gisteren gelijk maar even contact gezocht en m'n aanvraag is "nog in behandeling". Komt vast goedTuktop schreef op woensdag 21 december 2022 @ 17:17:
[...]
Heb je de wel de mail ontvangen waarin je deelname/inzending wordt bevestigd?
Je kan ook even bellen: 088-9090100
Het is inderdaad HEEL erg lastig om te zien welke gratis zijn. Eigenlijk kan het volgens mij alleen door op een afbeelding te klikken, en als er dan niet de optie bijstaat om 'm te kopen voor 19,99 (!?) euro, dan is 'ie gratis. Erg suf om dat zo te verstoppen en ik ga dan ook uit principe niks kopen of abonneren. Gelukkig zelf een paar mooie afbeeldingen gevonden en op maat gemaakt (zorg ervoor dat de resolutie exact 3840x2160px is). Uploaden kan via de SmartThings-app. Ik vind vooral donkere afbeeldingen met bladeren erg mooi werken bijvoorbeeld: https://wallpaperscraft.c...nt_green_130446/3840x2400Hekbogser schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:51:
Inmiddels ook in het bezit van een 2022 the Frame 65”. Erg blij mee.
Maar ik heb een vraag:
Kan iemand me helpen.
Edit: m'n vriendin is volgens mij iets op het spoor... naar het lijstje Curations gaan en dan het mapje Complimentary artworks!
[ Voor 6% gewijzigd door Tuktop op 22-12-2022 12:01 ]
Sorry beetje onduidelijk. Als je naar Art mode gaat, het scherm waar je alle afbeeldingen ziet, blijf naar beneden scrollen totdat je het label Complimentary ziet met alle subcategorieën, die zijn allemaal gratis. Het is een categorie zonder thumbnails maar met vakjes met kleuren. Kan zijn dat het in het Nederlands anders heet.
Ook in het kopje "Curated" is ook een subcategorie Complimentary te vinden.
Heeft iemand toevallig onlangs de 1420.9 firmware-update geïnstalleerd en/of een lijst gemonteerd?
Sinds ik die twee dingen heb gedaan, gaat de Art Mode niet meer in Sleep... heel suf en daardoor is de TV op een gekke manier geen Frame meer. Nu moet ik de TV helemaal uitzetten, omdat anders 24/7 de Art Mode aanstaat.
Sinds ik die twee dingen heb gedaan, gaat de Art Mode niet meer in Sleep... heel suf en daardoor is de TV op een gekke manier geen Frame meer. Nu moet ik de TV helemaal uitzetten, omdat anders 24/7 de Art Mode aanstaat.
@Tuktop
Ik heb geen firmware-update geïnstalleerd maar wel een lijst.
En onze TV gaat gewoon in sleep modus.
Dank ook voor de wegwijs in de gratis kunst, dan kan ik met een gerust gevoel het gratis abonnement beëindigen ( na afloop van de periode)
👍
Ik heb geen firmware-update geïnstalleerd maar wel een lijst.
En onze TV gaat gewoon in sleep modus.
Dank ook voor de wegwijs in de gratis kunst, dan kan ik met een gerust gevoel het gratis abonnement beëindigen ( na afloop van de periode)
👍
Opnieuw een vraag van een digibeet.
Weten jullie of het mogelijk is muziek te streamen in de art modus?
The Frame 2022 in 65”
Het lijkt me dat het mogelijk moet zijn maar ik krijg het niet voor elkaar.
Fijne feestdagen allemaal
The Frame 2022 in 65”
Hier op een 2021 model lukt dat. Eerst in art modus zetten en dan opnieuw via bluetooth connecten en muziek afspelen.Hekbogser schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:03:
Opnieuw een vraag van een digibeet.
The Frame 2022 in 65”
Zat eerst ook te zoeken door te connecten voor je naar art modus gaat en dan art modus enablen.
Maar dan kun je volgens mij niet via ARC het geluid naar je externe versterker laten spelen..
Thanks! Hoelang was de kabel?Tuktop schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:29:
[...]
Ik kan je helaas niet helpen, alles is ingebouwd en weggewerkt![]()
De connector is aan de kant van de connect box vrij breed en plat, beetje formaatje IDE-connector van vroeger. De connector aan de TV-kant is een stuk smaller. Als ik een gok zou moeten wagen, zit je denk ik goed als je uitgaat van 1,5x een hdmi-connector. (edit: het kan goed zijn dat ik het in m'n hoofd heb omgedraaid en dat de brede connector aan de TV-kant zit, en de smallere connector aan de connectboxkant).
Beste tweakers,
Ik heb sinds vandaag een 65" 2022 model thuis staan maar heb em nog niet kunnen installeren. Solar afstandsbediening lijkt niet te werken, ik hebt geprobeerd te resetten en opnieuw te pairen maar niets lijkt te werken.
Tijdens het opladen met usbc blijft het rode lichtje knipperen. Zodra ik de kabel uittrek verdwijnt het lichtje.
Weet iemand wat ik kan doen?
Ik heb sinds vandaag een 65" 2022 model thuis staan maar heb em nog niet kunnen installeren. Solar afstandsbediening lijkt niet te werken, ik hebt geprobeerd te resetten en opnieuw te pairen maar niets lijkt te werken.
Tijdens het opladen met usbc blijft het rode lichtje knipperen. Zodra ik de kabel uittrek verdwijnt het lichtje.
Weet iemand wat ik kan doen?
Weet iemand een winkel waar je via de chat een goede deal kunt maken voor de 55 inch 2022 versie?
Inmiddels ook mijn 55 inch Frame (2022) binnen via HelloTV. De witte vlekken zijn ook hier enorm aanwezig, maar had dit de eerste 2 weken niet gezien. Pas toen savonds de helderheid ineens op max stond, viel het dus heel erg op. Ik kijk doorgaans met de helderheid tussen 4 en 10 en dan zie je het eigenlijk helemaal niet.
Zie ook dat de 2023 versie is aangekondigd. Deze heeft vrijwel hetzelfde paneel als de 2022 versie en verder weinig veranderingen. Mocht je daar dus op hebben gewacht, zou ik lekker de 2022 versie oppikken nu deze nog op voorraad is.
Zie ook dat de 2023 versie is aangekondigd. Deze heeft vrijwel hetzelfde paneel als de 2022 versie en verder weinig veranderingen. Mocht je daar dus op hebben gewacht, zou ik lekker de 2022 versie oppikken nu deze nog op voorraad is.
Zie je die witte vlekken ook als tie in art mode staat? Ik ben voornemens een 55 inch versie aan de muur te hangen maar die gaat niet gebruikt worden als TV, maar puur als schilderij.
Heb je er dan last van?
Heb je er dan last van?
In de Art Mode absoluut niet zichtbaar in mijn ervaring! De backlight staat dan zoooo zacht dat je het niet ziet.doobieters schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:15:
Zie je die witte vlekken ook als tie in art mode staat? Ik ben voornemens een 55 inch versie aan de muur te hangen maar die gaat niet gebruikt worden als TV, maar puur als schilderij.
Heb je er dan last van?
Verder wel een beetje last van backlight bleeding en eigenlijk nog het meest in de korte volledige zwarte stukjes tussen scènes in, of voor/na het Netflixlogo bij het starten van een serie.
In donkere scènes een klein beetje zichtbaar maar daar kom ik wel overheen. Dit alles staat los van het feit dat ik beter had verwacht van een TV in deze prijsklasse.
Heb wel iets geks opgemerkt: de automatische backlight-afstelling die donkere scènes donkerder maakt, en lichtere scènes lichter, doet opzich prima haar werk. Echter als er een volledig zwart scherm wordt weergegeven, gaat de backlight volledig aan! En dan valt de bleed dus extra op. Anders uitgelegd: als er een heel klein beetje wit zichtbaar is op het beeld, bijv een volledig zwart beeld met een ui-overlay van Netflix, dan is het beeld netjes donker. Als je dan de ui-overlay weghaalt, wordt het volledig zwarte beeld ineens helderder/minder zwart en toont de bleed zich meer. Wat dat betreft kan er met software nog wel eea verbeterd worden denk ik..
Nee zie je absoluut niet. Helderheid is inderdaad (doorgaans) lager in de art mode.doobieters schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:15:
Heb je er dan last van?
Gebruiken jullie de klemmetjes voor de lijst? Hoe vast horen die dingen te zitten?
Eén klemmetje klikte bij mij na extreem hard drukken vast in één uitsparing, verder kreeg ik ze er onmogelijk zo ver in, en bij eentje zette ik te veel kracht met als gevolg dat het smalste stukje bij de uitsparing in een lijstdeel afbrak.
In mijn setup zullen de lijstdelen sowieso gewoon blijven zitten, ook zonder klemmetjes. Ik hoopte erop dat ze de lijstdelen wat beter op elkaar zouden laten aansluiten, maar dat doen ze (op deze manier i.i.g.) niet.
Eén klemmetje klikte bij mij na extreem hard drukken vast in één uitsparing, verder kreeg ik ze er onmogelijk zo ver in, en bij eentje zette ik te veel kracht met als gevolg dat het smalste stukje bij de uitsparing in een lijstdeel afbrak.
In mijn setup zullen de lijstdelen sowieso gewoon blijven zitten, ook zonder klemmetjes. Ik hoopte erop dat ze de lijstdelen wat beter op elkaar zouden laten aansluiten, maar dat doen ze (op deze manier i.i.g.) niet.
Ik heb ze niet gebruikt want aan de achterkant naar elkaar toetrekken gaf geen kleinere spleet aan de voorkant. Heb de lijstdelen uiteindelijk maar zo evenredig mogelijk verdeeld zodat de spleten iig gelijk zijn.Apra schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:56:
Gebruiken jullie de klemmetjes voor de lijst? Hoe vast horen die dingen te zitten?
Waanzinnig trouwens dat zo'n plastic lijst zoveel geld zou moeten kosten. Er zit niet eens een reliëf in om het een beetje op hout te laten lijken.
Ben benieuwd of bij jou de sensor nog werkt na het installeren van de lijst? Ofwel, gaat de Art Mode nog uit na X minuten geen beweging? (Mits je dat zo hebt i gesteld natuurlijk.)
Het automatisch uitschakelen van de Art Mode heb ik nog niet uitgetest. Ik zie wel dat de sensor deels bedekt is.Tuktop schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:21:
[...]
Ik heb ze niet gebruikt want aan de achterkant naar elkaar toetrekken gaf geen kleinere spleet aan de voorkant. Heb de lijstdelen uiteindelijk maar zo evenredig mogelijk verdeeld zodat de spleten iig gelijk zijn.
Waanzinnig trouwens dat zo'n plastic lijst zoveel geld zou moeten kosten. Er zit niet eens een reliëf in om het een beetje op hout te laten lijken.
Ben benieuwd of bij jou de sensor nog werkt na het installeren van de lijst? Ofwel, gaat de Art Mode nog uit na X minuten geen beweging? (Mits je dat zo hebt i gesteld natuurlijk.)
Overigens heeft mijn lijst (walnoot) wel reliëf. Welke variant heb jij dan?
De teak-variant. Die is echt helemaal gladApra schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:09:
[...]
Het automatisch uitschakelen van de Art Mode heb ik nog niet uitgetest. Ik zie wel dat de sensor deels bedekt is.
Overigens heeft mijn lijst (walnoot) wel reliëf. Welke variant heb jij dan?
Maar mooi dat de walnootversie wat sjieker is!
Update over de backlight bleeding trouwens! Volgens een Reddit-gebruiker zou het helpen om de extra spacer (die voor 11mm ipv 3mm afstand tot de muur zorgt) te gebruiken. Die heb ik zojuist gemonteerd en inderdaad, de backlight bleeding is onwijs veel minder geworden. Als ik heel goed kijk is het nog wel een beetje zichtbaar, maar in vergelijking met hoe het was is het echt een hele verbetering. Ben er erg opgelucht over!
Edit: balen, na een kwartiertje is de backlight bleeding weer net zo zichtbaar als voorheen
[ Voor 5% gewijzigd door Tuktop op 15-01-2023 14:30 ]
Iemand al een manier gevonden om de Oneconnect direct te benaderen vanaf je PC.
Zou graag mijn fotos via de file structuur overzetten.
Zou graag mijn fotos via de file structuur overzetten.
Hebben jullie ook dat bij het casten van YT de app op de tv soms vastloopt? Ik vind het ook vreemd dat je bij 2 accounts eerst de ene moet afmelden voordat je met de andere kan casten. Is er misschien een oplossing?
En bij het aanzetten van de tv gaat die de ene keer naar het art menu en de andere keer naar de apps. Kan je instellen dat de tv meteen naar de apps gaat (volgens mij noem je dat het hub overzicht?).