Je kan de default boot mode wel aanpassen volgens mij. Ik heb hem ingesteld dat hij standaard in Art stand gaat. Alleen als ik dan op de Home knop druk, gaat hij naar het Art selectie scherm en niet naar het apps scherm...liter schreef op zondag 5 februari 2023 @ 08:00:
En bij het aanzetten van de tv gaat die de ene keer naar het art menu en de andere keer naar de apps. Kan je instellen dat de tv meteen naar de apps gaat (volgens mij noem je dat het hub overzicht?).
Voor degenen met hetzelfde issue, bij mij is het opgelost:El Major schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:08:
Onlangs heb ik een Frame 2022 55 inch gekocht. Mooie tv, voor mij is vooral het matte display een verademing in onze zeer lichte woonkamer. Nu nog even wachten op de lijst die toegestuurd gaat worden.
Wat ik wel heb is dat de tv bij aanzetten vaak op tv luidspreker staat ipv de soundbar (Sonos Arc). Ik heb de soundbar aangesloten op de eARC HDMI aansluiting maar moet dus alsnog handmatig de soundbar selecteren in het menu. Iemand hier ervaring mee en/of een oplossing?
Ik had een externe TV ontvanger van KPN en ben nu overgestapt op de KPN iTV app op de televisie zelf. Nu schakelt de Sonos altijd in, of hij nou uit stond of op art mode en hoef ik geen handmatige ingreep meer te doen. Daarnaast geen stroom verbruik meer van een extern kastje.
Ander punt, ik heb onlangs een LG G2 55 inch voor op de slaapkamer gekocht en wat mij opvalt is dat de Frame helemaal niet zo veel slechter beeld heeft (zelfs na heel wat uren gespeeld te hebben met de instellingen). Mindere zwartwaarden uiteraard maar het matte scherm heeft weer voordelen in een lichte ruimte. Ik had een wereld van verschil verwacht maar dat viel dus best mee (of tegen, net hoe je het bekijkt
[ Voor 18% gewijzigd door El Major op 09-02-2023 14:31 ]
Voor in ons nieuwe huis hebben we een Samsung The Frame TV op het oog.
Wij zijn geen grote tv-kijkers en hebben zelfs overwogen geen televisie te nemen omdat het zo'n 'unit' in de woonkamer is. Toch willen we soms wel wat kijken (vriendlief met name F1 en heel af en toe een serie) dus is voor ons deze tv het beste alternatief. Ook fijn dat de 2022 versie een mat scherm heeft, dus geen irritante reflecties.
Een 50 inch is voor ons qua maat het beste.
Is 949 zoals de prijzen nu zijn bij bijvoorbeeld HelloTV en CoolBlue echt een goede prijs, of kan ik beter ergens een korting afdingen (waar kan dat, en op basis waarvan zou me dat dan lukken?).
Wij zijn geen grote tv-kijkers en hebben zelfs overwogen geen televisie te nemen omdat het zo'n 'unit' in de woonkamer is. Toch willen we soms wel wat kijken (vriendlief met name F1 en heel af en toe een serie) dus is voor ons deze tv het beste alternatief. Ook fijn dat de 2022 versie een mat scherm heeft, dus geen irritante reflecties.
Is 949 zoals de prijzen nu zijn bij bijvoorbeeld HelloTV en CoolBlue echt een goede prijs, of kan ik beter ergens een korting afdingen (waar kan dat, en op basis waarvan zou me dat dan lukken?).
[ Voor 6% gewijzigd door Poumelie op 12-03-2023 10:58 ]
Jammer dat die teak variant geen relief heeft. Dat maakt het inderdaad meteen zo plastic. Wij hadden ook de teak op het oog (is me vorig jaar niet opgevallen toen ik ooit de frame bekeek, vraag me af of het in de tussentijd veranderd is). Ben benieuwd of er een andere lichte lijst is die er wel wat sjieker uit ziet (zou anders bijna de neiging hebben zelf een frame te maken...)Tuktop schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:24:
[...]
De teak-variant. Die is echt helemaal glad
Maar mooi dat de walnootversie wat sjieker is!
Update over de backlight bleeding trouwens! Volgens een Reddit-gebruiker zou het helpen om de extra spacer (die voor 11mm ipv 3mm afstand tot de muur zorgt) te gebruiken. Die heb ik zojuist gemonteerd en inderdaad, de backlight bleeding is onwijs veel minder geworden. Als ik heel goed kijk is het nog wel een beetje zichtbaar, maar in vergelijking met hoe het was is het echt een hele verbetering. Ben er erg opgelucht over!
Edit: balen, na een kwartiertje is de backlight bleeding weer net zo zichtbaar als voorheen
Let op! 50inch en lager hebben 50hz panelen.Poumelie schreef op zondag 12 maart 2023 @ 10:57:
Ik heb al jaren geen nieuwe tv gekocht, dus ben niet helemaal meer up to date, maar maakt dit eigenlijk wat uit als alle (gedownloade) content toch op 24p is?Jeuvie schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:29:
[...]
Let op! 50inch en lager hebben 50hz panelen.
Inmiddels de tv in huis gehad én retour gestuurd. Wat een ellendePoumelie schreef op zondag 12 maart 2023 @ 10:57:
1. Geluid deed het niet. Uiteindelijk de stekker een tijdje eruit en toen deed het geluid het een dagje. Daarna niet meer en heeft het ook nooit meer gedaan. Geluid deden we via bluetooth box
2. Art mode slaat in de avond nergens op. Is gewoon een verlicht paneel en ziet er dan super nep uit. Dat is niet waar je het voor doet.
3. Art mode overdag wel echt mooi, maar de kijkhoek van de artmode is verschrikkelijk. Vanuit het begin van de keuken, vlakbij de woonkamer dus, konden we het kunstwerk nog maar vaagjes zien op de tv die ongeveer in het midden van de woonkamer stond. Je kijkt er dan vanuit een schuine hoek naar. Tv wel in volleeifheid te zien maar ongeveer een hoek van zeg 45 graden.
(standaard rijtjeshuis, L-vormige indeling, huis 11 meter lang van raam woonkamer tot raam keuken)
Met tv kijken maakt ons dat niks uit, maar juist dat kunstwerk wil je leuk blijven zien en je wilt niet dat dat veranderd in een vaag flets beeld.
4. De tv zoemde/zong constant ontzettend (kan het niet goed uitleggen maar klonk als krekels in de verte). Wel echt duidelijk te horen tenzij je het geluid hard zette op de box. In kunstmodus constant te horen en werden er gillend gek van. Dit probleem hangt mogelijk wel samen met punt 1.
5. Ontvangst afstandsbediening om te huilen. Reageert traag en regelmatig gewoon niet. Niet intuïtief te bedienen ook.. maar dat leer je vanzelf wel.
Voor ons geen Frame tv meer dus. Ook niet als het geluid het wél had gedaan. Super jammer, want een mat scherm is wel lekker en die kunstmodus overdag is wel leuk. Maar voor de rest te veel minpunten op het gebied waar je deze tv voor kiest.
[ Voor 3% gewijzigd door Poumelie op 22-03-2023 18:20 ]
Bij een vriendin van mij hangt ook een Samsung Frame, hierbij viel het mij op dat het beeld automatisch de brightness aanpast afhankelijk van het beeld/scène. Dus als een film buiten afspeelt en vervolgens binnen, dan zie je het beeld aangepast worden. Ontzettend vervelend.
Inmiddels alle automatische brightness/contrast zaken uitgezet en tevens verschillende eco instellingen. Niks lijkt te helpen
Heeft iemand hier ervaring mee? Zou het graag uit willen zetten namelijk:)
Inmiddels alle automatische brightness/contrast zaken uitgezet en tevens verschillende eco instellingen. Niks lijkt te helpen
Heeft iemand hier ervaring mee? Zou het graag uit willen zetten namelijk:)
Zijn er meer mensen die afgelopen najaar een Frame TV hebben gekocht en een lijst hebben aangevraag via de website?
Ik bedacht het me dit weekend dat ik eigenlijk nog steeds dagelijks tegen een kale zwarte omlijsting kijk ipv een houten lijst (alles went dus en zo lelijk is die niet). De Samsung klantenservice bot biedt weinig uitkomst, maar was even benieuwd of ik de enige was.
Ik bedacht het me dit weekend dat ik eigenlijk nog steeds dagelijks tegen een kale zwarte omlijsting kijk ipv een houten lijst (alles went dus en zo lelijk is die niet). De Samsung klantenservice bot biedt weinig uitkomst, maar was even benieuwd of ik de enige was.
majime-it.nl
Bij mij duurde het ca. 3 weken vanaf registratie van de actie tot verzending van de lijst.Gophlin schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:36:
Zijn er meer mensen die afgelopen najaar een Frame TV hebben gekocht en een lijst hebben aangevraag via de website?
De cashback van 200,- euro duurder veel langer: bijna 3 maanden.
Hier opeens een raar probleem. Tijdens het streamen naar de frame vanaf mijn Mac gaat de frame na een minuut of 10 opeens naar artmode. 3 dagen geleden had ik dit probleem nog niet en kon ik gewoon hele films naar de frame streamen zonder problemen. Niet aan de setting gezeten of nieuwe apparatuur aangesloten.
Film loopt door op de Mac dus geen stand-by probleem. Kom het online meer tegen maar geen oplossing. Mogelijke oorzaak is een ander verbonden apparaat dat het systeem uitzet. Heb verder er alleen een switch aan hangen.
Iemand een suggestie?
Film loopt door op de Mac dus geen stand-by probleem. Kom het online meer tegen maar geen oplossing. Mogelijke oorzaak is een ander verbonden apparaat dat het systeem uitzet. Heb verder er alleen een switch aan hangen.
Iemand een suggestie?
Beste allen, ik lees in dit forum meerdere keren dat het verstandiger is om een 2022 Frame tv aan te schaffen ipv de 2023 versie omdat er weinig verschil in zit ... Dit is ook het geluid welke ik van een vriend van me hoor maar ik heb beiden nog niet langs elkaar gezien om zelf een ogen test te doen.
Qua specs zie ik ook weinig verschil ... Iemand die kan bevestigen of ontkennen? Wat is jouw ervaring en vooral advies omtrent de 2022 of de 2023 versie frame tv? Alvast bedankt!
Qua specs zie ik ook weinig verschil ... Iemand die kan bevestigen of ontkennen? Wat is jouw ervaring en vooral advies omtrent de 2022 of de 2023 versie frame tv? Alvast bedankt!
Lastig om daar nu al iets over te zeggen, er zijn nog maar weinig reviews beschikbaar. Bij de reviews die er wel zijn wordt inderdaad vaak vermeld dat de verschillen zeer beperkt zijn. Eén van de minpunten van The Frame vind ik de beperkte kijkhoeken, maar ik heb nog geen info gevonden of dit is verbeterd met de 2023-variant.
Wat ik tot nu toe heb gelezen is het display vrij identiek. Heeft ook zelfde typenummer LS03B meegekregen, waar de vorige versies allemaal een ander typenummer kregen.
Kijkhoeken zijn inderdaad matig, maar zit zelf nooit zover naast mijn tv dat ik daar ooit last van heb gehad. Zelf wel last van backlight bleeding, maar dat zie ik alleen als de helderheid zeer hoog staat en er zwart (of donker egaal) beeld. Ook niet gelezen of dit in het 2023 model is opgelost.
Kijkhoeken zijn inderdaad matig, maar zit zelf nooit zover naast mijn tv dat ik daar ooit last van heb gehad. Zelf wel last van backlight bleeding, maar dat zie ik alleen als de helderheid zeer hoog staat en er zwart (of donker egaal) beeld. Ook niet gelezen of dit in het 2023 model is opgelost.
Ik ben voor het 2022 model gegaan, het scheelde toch al gauw € 800,- voor een 55".[b]Stefan1993H in "[Samsung The Frame TV's] Ervaringen & Discussie"
Mijn motivatie: Geen enkele youtuber vergelijkt de schermen met elkaar 2022 vs 2023 en dat is vreemd? Policy vanuit Samsung, wie zal het zeggen? Men heeft het alleen maar over de draaibare muurbeugel, die er overigens niet bij zit, en de nu metalen lijsten waaruit je kan kiezen.
En ik heb zelf onderzoek gedaan om de Samsung site en heb geen verschil kunnen ontdekken.
Ik had laatst gezocht voor de 32" versie en ook voor het 2022 model gegaan.Jeuvie schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:46:
[...]
Ik ben voor het 2022 model gegaan, het scheelde toch al gauw € 800,- voor een 55".
Mijn motivatie: Geen enkele youtuber vergelijkt de schermen met elkaar 2022 vs 2023 en dat is vreemd? Policy vanuit Samsung, wie zal het zeggen? Men heeft het alleen maar over de draaibare muurbeugel, die er overigens niet bij zit, en de nu metalen lijsten waaruit je kan kiezen.
En ik heb zelf onderzoek gedaan om de Samsung site en heb geen verschil kunnen ontdekken.
Blijkbaar zouden de te kleine verschillen moeten zijn:
Metale omlijsting mogelijk
Samsung Art Store 2.0
Feature support NFT
Nieuw software layout
Optie wand beugel draaibaar
Redaktor.co The frame 2022 vs 2023
Lisse Live 4400Wp ZZW
Als ik mij niet vergis heb ik nu ook Art Store 2.0 op het 2022 model. Het is namelijk wezenlijk anders dan op mijn 2021 TV. Dat geldt ook voor de software layout. Of de draaibare beugel past weet ik niet, de lijsten kan ik tegen betaling bestellen. M.a.w. weinig tot geen verschillen.TOMMY1985 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:39:
[...]
Ik had laatst gezocht voor de 32" versie en ook voor het 2022 model gegaan.
Blijkbaar zouden de te kleine verschillen moeten zijn:
Metale omlijsting mogelijk
Samsung Art Store 2.0
Feature support NFT
Nieuw software layout
Optie wand beugel draaibaar
Redaktor.co The frame 2022 vs 2023

Als ik mijn Imac naar mijn Frame mirror zijn de kleuren en het contrast niet zo mooi. Kan geen specifieke kleurinstellingen vinden voor Airplay.
Iemand al gevonden hoe je kleur en contrast bijsteld voor Airplay?
Iemand al gevonden hoe je kleur en contrast bijsteld voor Airplay?
Hebben er al mensen ervaring met wel of geen backlight bleeding bij de 2023 modellen?
Om de zoveel tijd bekruipt me die drang om een samsung The Frame aan te schaffen.
Binnenkort richt ik de woonkamer opnieuw in, en dat zou prima passen in het teken van 'minder aanwezige afleiding/aanwezigheid van tv'. De woonkamer is geen cinema, dat idee dus.
In de woonkamer dus gewoon een tv voor casual tv kijken, beetje gamen of zo. Maar ook vorig jaar sprak de Frame me erg aan. Vooral nadat ik het 2022 model had gezien (mat), wat het effect van een fotolijst/schilderij veel beter tot z'n recht laat komen! Toen ik voorbij een demo liep, had ik voor het eerst sinds lang het gevoel 'iets nieuws' te zien.
Echter, persoonlijk ben ik allerminst een fan van samsung tv's. De reclame, de slechte bouwkwaliteit, het feit dat de Frame in essentie een vrij basic LCD tv'tje is... Plus, de recente reviews geven nog steeds aan dat het kiezen van eigen art voor de tv omslachtig is (helemaal onderaan een lang menu). Heb zelf geen Frame of samsung tv, dus ik kan het niet testen.
Ook zou ik de combinatie met de rotatie mount erg waarderen, maar ook daar lijkt het softwarematig nogal halfbakken. Foto's zouden zich niet vanzelf aanpassen, of de tv kiest niet vanzelf portrait foto's in portrait mode.
Er zitten blijkbaar erg veel nadelen aan zo'n frame.
Maar het is de enige tv met een matte coating. En een proximity sensor, wat nodig is om het fotolijsteffect te draaien zonder de tv onnodige uren te laten draaien.
Ik moet misschien even experimenteren met een LG OLED op zo'n roterende mount. Geen idee hoe ik het proximity deel aan de praat krijg (misschien met een smart home automation?). Blijft over het glanzende paneel....
Ik ben handig genoeg om zelf een lijstje in elkaar te knutselen voor zo'n scherm, dat is geen punt...
Binnenkort richt ik de woonkamer opnieuw in, en dat zou prima passen in het teken van 'minder aanwezige afleiding/aanwezigheid van tv'. De woonkamer is geen cinema, dat idee dus.
In de woonkamer dus gewoon een tv voor casual tv kijken, beetje gamen of zo. Maar ook vorig jaar sprak de Frame me erg aan. Vooral nadat ik het 2022 model had gezien (mat), wat het effect van een fotolijst/schilderij veel beter tot z'n recht laat komen! Toen ik voorbij een demo liep, had ik voor het eerst sinds lang het gevoel 'iets nieuws' te zien.
Echter, persoonlijk ben ik allerminst een fan van samsung tv's. De reclame, de slechte bouwkwaliteit, het feit dat de Frame in essentie een vrij basic LCD tv'tje is... Plus, de recente reviews geven nog steeds aan dat het kiezen van eigen art voor de tv omslachtig is (helemaal onderaan een lang menu). Heb zelf geen Frame of samsung tv, dus ik kan het niet testen.
Ook zou ik de combinatie met de rotatie mount erg waarderen, maar ook daar lijkt het softwarematig nogal halfbakken. Foto's zouden zich niet vanzelf aanpassen, of de tv kiest niet vanzelf portrait foto's in portrait mode.
Er zitten blijkbaar erg veel nadelen aan zo'n frame.
Maar het is de enige tv met een matte coating. En een proximity sensor, wat nodig is om het fotolijsteffect te draaien zonder de tv onnodige uren te laten draaien.
Ik moet misschien even experimenteren met een LG OLED op zo'n roterende mount. Geen idee hoe ik het proximity deel aan de praat krijg (misschien met een smart home automation?). Blijft over het glanzende paneel....
Ik ben handig genoeg om zelf een lijstje in elkaar te knutselen voor zo'n scherm, dat is geen punt...
De proximity sensor werkte niet bij mijn 2022-model. De TV ging nooit meer vanzelf uit nadat ik de bijbehorende lijst had geïnstalleerd. Ook de automatische helderheid werkte niet lekker en de witbalans werd überhaupt niet automatisch aangepast. Ook na 2 keer een monteur is dit niet opgelost.Amos_x schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 23:48:
Het matte scherm is inderdaad prachtig en helpt mee met de illusie van een kunstwerk aan de muur, maar de kijkhoek was vrij matig.
De kleuren en helderheid waren wat mij betreft prima, maar ik ergerde me kapot aan de backlight bleeding. Ook de UI/UX kon me niet erg bekoren. Uiteindelijk de TV geretourneerd, ontzettend jammer want ik had 'm erg graag gehouden.
@Tuktop , goede behulpzame info, bedankt!
Ik doe mijn vooronderzoek, en had al duidelijk begrepen dat deze tv kantje boordje is wat betreft software, en mijn verwachtingen. Maar soms is de aantrekkingskracht van zo een 'coole feature' te groot en overrulet het mijn gezond verstand
Wat je schrijft bevestigt de algemene feedback in dit topic, en reviews van mensen die 'm langer dan een dagje in huis hebben (dus niet de "pro" reviewers).
Het idee is prachtig, vind ik. Ik kan dit soort bijzondere features wel enorm waarderen. Ik blijf in de tv sectie van een elektronica shop nooit staan, maar bij deze stond ik wel even de demo tv te bewonderen.
De uitwerking lijkt matig.
Bovenop wat je schrijft, blijkt ook dat het scherm erg delicaat is om netjes te houden. De matte coating kan gaan 'vlekken' als je 'm niet perfect afstoft.
De proximity sensor is een strikt noodzakelijk onderdeel van dit hele effect. Een tv die continu 100-150 watt verbruikt moet gewoon uit als je niet in de ruimte bent. Een bug in die sensor maakt het apparaat nutteloos.
In elk geval, dit is duidelijk
, dit ding moet ik even uit m'n hoofd zetten. Te veel nadelen.
In de woonkamer wil ik downsizen naar 48", en de 55" naar een aparte, ingerichte kamer. 48" OLEDS zijn super betaalbaar. Ik probeer later dit jaar dit effect wel eens in elkaar te knutselen met wat home automation (proximity sensor) en een slideshow op een apple tv en een zelfgemaakt kader. En dan rest enkel het blinkende/glas scherm, maar goed... Dan ben je wel onafhankelijk van een specifiek tv-merk
Ik doe mijn vooronderzoek, en had al duidelijk begrepen dat deze tv kantje boordje is wat betreft software, en mijn verwachtingen. Maar soms is de aantrekkingskracht van zo een 'coole feature' te groot en overrulet het mijn gezond verstand
Wat je schrijft bevestigt de algemene feedback in dit topic, en reviews van mensen die 'm langer dan een dagje in huis hebben (dus niet de "pro" reviewers).
Het idee is prachtig, vind ik. Ik kan dit soort bijzondere features wel enorm waarderen. Ik blijf in de tv sectie van een elektronica shop nooit staan, maar bij deze stond ik wel even de demo tv te bewonderen.
Bovenop wat je schrijft, blijkt ook dat het scherm erg delicaat is om netjes te houden. De matte coating kan gaan 'vlekken' als je 'm niet perfect afstoft.
De proximity sensor is een strikt noodzakelijk onderdeel van dit hele effect. Een tv die continu 100-150 watt verbruikt moet gewoon uit als je niet in de ruimte bent. Een bug in die sensor maakt het apparaat nutteloos.
In elk geval, dit is duidelijk
In de woonkamer wil ik downsizen naar 48", en de 55" naar een aparte, ingerichte kamer. 48" OLEDS zijn super betaalbaar. Ik probeer later dit jaar dit effect wel eens in elkaar te knutselen met wat home automation (proximity sensor) en een slideshow op een apple tv en een zelfgemaakt kader. En dan rest enkel het blinkende/glas scherm, maar goed... Dan ben je wel onafhankelijk van een specifiek tv-merk
[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 07-08-2023 09:01 ]
Klinkt als een goede conclusie! Als Samsung het ooit voor elkaar krijgt om een The Frame te maken met een (veel) beter paneel, betere software en een betere uitwerking van de Art Mode, ben ik zeker bereid om daar aardig voor te betalen. Ik sluit het dus ook zeker niet uit, want precies wat je zegt: dit soort 'innovaties' (of in elk geval: onderscheidende features) vind ik zeer welkom.Amos_x schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:59:
@Tuktop , goede behulpzame info, bedankt!
Het idee is prachtig, vind ik. Ik kan dit soort bijzondere features wel enorm waarderen. Ik blijf in de tv sectie van een elektronica shop nooit staan, maar bij deze stond ik wel even de demo tv te bewonderen.De uitwerking lijkt matig.
In elk geval, dit is duidelijk, dit ding moet ik even uit m'n hoofd zetten. Te veel nadelen.
M.b.t. het matte/glanzende scherm: ik ben het ermee eens, maar later bedacht ik me ook dat ik naast de tv een mooie illustratie heb hangen, ingelijst - achter glas dus, en dat spiegelt ook enorm. De factoren die zeker ook meespelen bij de illusie van een kunstwerk ipv een TV aan de muur zijn wat mij betreft zeker ook de felheid en witbalans (koud/warm): die moeten gelijk zijn aan het omgevingslicht. En de lijst natuurlijk!
Die gedachte had ik ook al een paar keer. Om het effect van een doek te benaderen, moet het inderdaad een mat scherm zijn. En het is best overtuigend, diffuse reflection dus.Tuktop schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:35:
M.b.t. het matte/glanzende scherm: ik ben het ermee eens, maar later bedacht ik me ook dat ik naast de tv een mooie illustratie heb hangen, ingelijst - achter glas dus, en dat spiegelt ook enorm. De factoren die zeker ook meespelen bij de illusie van een kunstwerk ipv een TV aan de muur zijn wat mij betreft zeker ook de felheid en witbalans (koud/warm): die moeten gelijk zijn aan het omgevingslicht. En de lijst natuurlijk!
Maar inderdaad, een typisch fotokader van ikea bvb is ook gewoon een glasplaat. Dus in principe kan het glanzend ook. En met een OLED met hoge helderheid (steeds beter tegenwoordig) moet er echt wel iets van te maken zijn. In elk geval, en foto onder een glasplaat reflecteert, terwijl een scherm licht uitzend. Hoe meer licht in de ruimte, hoe helderder een foto zal zijn, en het omgekeerde dus met een tv scherm.
Het effect is waarschijnlijk ook gebaat met het type art die je weergeeft (movie posters bvb) en met een kader 'in het kader'. Een witte strook. Zoiets dus...
Als ik naar eindejaar tijd heb, ga ik er eens mee aan de slag
Anoniem: 479106
ik zoek en overweeg ook een Frame, maar dan alleen te gebruiken als digitale fotolijst van 55 inch zodat ik elke dag een nieuwe (gezins-) foto als "art" kan bekijken, maar zoals ik overal lees is het geen handig verhaal met dit ding? Wat jammer. Ik zie ook nergens een fatsoenlijk alternatief. Wachten dan maar? Ik wil gewoon een mooi (mat) scherm die elke dag een nieuwe foto draait, met idd aanwezigheids-sensor en opslag voor een heleboel foto's.... Iemand die the Frame wel zo gebruikt en er tevreden over is? Dus niet als tv maar als digitale fotolijst?
Iedereen doet wat 'ie wil, maar mij lijkt de kwaliteit van een gemiddelde gezinsfoto beter tot z'n recht te komen op een echt fotoframe (wat kleiner dus) ergens op een mooie plaats, keukeneiland, kastje... Een google nest hub of indien groter, een tweedehands samsung tablet of zo (14"?)Anoniem: 479106 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 01:07:
ik zoek en overweeg ook een Frame, maar dan alleen te gebruiken als digitale fotolijst van 55 inch zodat ik elke dag een nieuwe (gezins-) foto als "art" kan bekijken, maar zoals ik overal lees is het geen handig verhaal met dit ding? Wat jammer. Ik zie ook nergens een fatsoenlijk alternatief. Wachten dan maar? Ik wil gewoon een mooi (mat) scherm die elke dag een nieuwe foto draait, met idd aanwezigheids-sensor en opslag voor een heleboel foto's.... Iemand die the Frame wel zo gebruikt en er tevreden over is? Dus niet als tv maar als digitale fotolijst?
Of indien je wil experimenteren, een 43" frame die je dan gewoon in een andere kamer kan hangen als het allemaal net niet is.
Ik zal de gok niet wagen gebaseerd op alles wat ik lees of zie. Ik kan dus ook weinig toevoegen wegens geen echte eigen ervaring. Ik wil dus niet 2000 euro uitgeven om te testen, om er dan achter te komen dat het niet naar behoren werkt. De reviews en ervaringen die ik lees laten me wel voorzichtig concluderen dat het toch allemaal net niet is, en moeizaam werkt. Vooral dan aan de software kant, want zo werkt samsung nu eenmaal. Ze willen je helemaal in die samsung omgeving forceren, met veel limitaties. Ipv gewoon je foto's via een usb-stickje te laten afdraaien bijvoorbeeld.
Ik ben er zelf wel heel tevreden over. Ik heb de 55 inch 2022 model. Aanwezigheidssensor doet het goed, ook in combinatie met het 'Frame' eromheen.
Ik heb zelf via Etsy een aantal 'Frame Art' gekocht welke vrij gemakkelijk via een app op je telefoon naar de TV te sturen zijn. Ik ben zelf ook echt verrast hoe fijn ik dat matte scherm vind. Helemaal uit vind ik de TV ook stuk prettiger ogen.
De tv heeft wel erg veel last van backlight bleeding. Maar dit zie ik in de praktijk eigenlijk nooit.
Al met al ben ik er wel hel tevreden mee!
Ik heb zelf via Etsy een aantal 'Frame Art' gekocht welke vrij gemakkelijk via een app op je telefoon naar de TV te sturen zijn. Ik ben zelf ook echt verrast hoe fijn ik dat matte scherm vind. Helemaal uit vind ik de TV ook stuk prettiger ogen.
De tv heeft wel erg veel last van backlight bleeding. Maar dit zie ik in de praktijk eigenlijk nooit.
Al met al ben ik er wel hel tevreden mee!
Hier tevreden als gebruik als fotolijst. Krijg er super veel leuke reacties op!Anoniem: 479106 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 01:07:
Beste Tweakers,
Voor onze nieuwbouwwoning willen we ook een Samsumg Frame TV en moeten we de leidingschema goedkeuren.
Nu willen we eigen geen kabel naar een mogelijke TV kast maar het via de achterzijde van de TV allemaal wegwerken.
De meterkast is circa 2,5meter vanaf de TV, ik las dat je eventueel de One Connect kabel kan losmaken zodat deze door een loze leiding kan.
Kan dit bij de huidige kabels nog en is dit te doen of raden jullie dit af?
Als dit mogelijk is heb ik geen extra WCD nodig toch of wel?
Voor onze nieuwbouwwoning willen we ook een Samsumg Frame TV en moeten we de leidingschema goedkeuren.
Nu willen we eigen geen kabel naar een mogelijke TV kast maar het via de achterzijde van de TV allemaal wegwerken.
De meterkast is circa 2,5meter vanaf de TV, ik las dat je eventueel de One Connect kabel kan losmaken zodat deze door een loze leiding kan.
Ja dit is mogelijk. Je kunt de kabel los halen en door een loze leiding halen. Wij hebben ook een TV met een kabel door een loze leiding en dan een stukje van de vloer af er uit laten komen zodat het achter de TV meubel er uit komt. Misschien heb ik de afmetingen nog wel ergens als je daar interesse in hebt?Quito schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:24:
Beste Tweakers,
Dank voor je snelle reactie.doobieters schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:45:
[...]
Ja dit is mogelijk. Je kunt de kabel los halen en door een loze leiding halen. Wij hebben ook een TV met een kabel door een loze leiding en dan een stukje van de vloer af er uit laten komen zodat het achter de TV meubel er uit komt. Misschien heb ik de afmetingen nog wel ergens als je daar interesse in hebt?
Mijn idee was om de loze leiding op de hoogte van de TV uit te laten komen zodat er verder helemaal geen kabels en/of stopcontact meer nodig is wat klopt toch?
[ Voor 13% gewijzigd door Quito op 30-08-2023 11:59 ]
De Frame komt met een 'one connect box'. Hier zitten alle aansluitingen op en deze wordt met 1 dunne kabel aan de tv verbonden. Wij hebben een mantelbuis in de muur die achter de tv uitkomt en in een 'zwevende' kast onder de tv en daar ligt deze box in. Zo hebben we geen kabels in het zicht.
https://www.coolblue.nl/a...sung-one-connect-box.html
https://www.coolblue.nl/a...sung-one-connect-box.html
Ja, dat kan prima!Quito schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:58:
[...]
Dank voor je snelle reactie.
Mijn idee was om de loze leiding op de hoogte van de TV uit te laten komen zodat er verder helemaal geen kabels en/of stopcontact meer nodig is wat klopt toch?
https://eu.community.sams...is-in-de-muur/m-p/2119802
Hier staat een instructie omschreven, omdat ik n.a.v. deze oplossing geen WCD laat plaatsen in de buurt van de TV kan ik er wel vanuit gaan dat deze werkwijze nog steeds lukt toch met de huidige One Connect Cable door een loze leiding van circa 3meter toch?
[ Voor 6% gewijzigd door Quito op 30-08-2023 16:47 ]
Het ligt het helemaal aan wat de dikte is van de loze leiding. Ik heb makkelijk gedaan en een 40mm buis in de muur weg laten werken. Dan past de connecter er zonder problemen doorheen. Kleinere buis moet je de connector uit elkaar halen.Quito schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:46:
[...]
https://eu.community.sams...is-in-de-muur/m-p/2119802
Hier staat een instructie omschreven, omdat ik n.a.v. deze oplossing geen WCD laat plaatsen in de buurt van de TV kan ik er wel vanuit gaan dat deze werkwijze nog steeds lukt toch met de huidige One Connect Cable door een loze leiding van circa 3meter toch?
En de vraag die ik me zou stellen: Wat als deze tv over 5 jaar stuk gaat, heb je met de volgende TV wel een stopcontact daar nodig?Chriztiaan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:36:
[...]
Het ligt het helemaal aan wat de dikte is van de loze leiding. Ik heb makkelijk gedaan en een 40mm buis in de muur weg laten werken. Dan past de connecter er zonder problemen doorheen. Kleinere buis moet je de connector uit elkaar halen.
Ik ga dit topic eens uit spitten. We hebben nu een 6 jaar oude Philips tv die dagelijks vast loopt waardoor we al een tijdje zitten denken over een opvolger. Mijn vriendin wil heel graag een Frame vanwege de toegevoegde waarde voor het interieur waar ik het ook zeker wel mee eens ben. Echter, ben ik ook weer gevoelig voor beeldkwaliteit en zeer onder de indruk van OLED tv's
Maar puntje bij paaltje staat hier van het voorjaar t/m najaar in de ochtend de zon direct op de TV en kwam ik al tot de ontdekking dat dat niet zo lekker samen gaat.
M.a.w. waarschijnlijk wordt het toch een Frame en dan beargumenteer ik wel een groter formaat
We hebben nu ook een LCD edge lit scherm wat op zich prima is dus zal wel los lopen.

M.a.w. waarschijnlijk wordt het toch een Frame en dan beargumenteer ik wel een groter formaat
Deze tv loopt ook af en toe door m'n gedachten. Als ik 'm zie sta, laat ik me ook steeds bijna verleiden tot een aankoop. Maar dan lees ik eens in dit topic, en kom ik tot andere conclusies.Southern Sun schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:13:
Ik ga dit topic eens uit spitten. We hebben nu een 6 jaar oude Philips tv die dagelijks vast loopt waardoor we al een tijdje zitten denken over een opvolger. Mijn vriendin wil heel graag een Frame vanwege de toegevoegde waarde voor het interieur waar ik ook zeker wel mee eens ben. Echter, ben ik ook weer gevoelig voor beeldkwaliteit en zeer onder de indruk van OLED tv'sMaar puntje bij paaltje staat hier van het voorjaar t/m najaar in de ochtend de zon direct op de TV en kwam ik al tot de ontdekking dat dat niet zo lekker samen gaat.
M.a.w. waarschijnlijk wordt het toch een Frame en dan beargumenteer ik wel een groter formaatWe hebben nu ook een LCD edge lit scherm wat op zich prima is dus zal wel los lopen.
Ik ben ook zeker te vinden voor de toegevoegde waarde voor een interieur, zeker! Voor een woonkamer ben ik ook steeds meer 'tegen' dat grote zwarte vlak aan de muur. En ik gebruik de tv niet zo vaak.
Zoek vooral eens de combinatie op met de rotating mount van samsung. Kan 'ie ook in portrait hangen, en dan gaat 'ie helemaal op in het interieur. Niemand vermoedt dan nog dat dit een tv is.
https://www.samsung.com/l...vs/the-frame/accessories/
Echter lijkt de tv matig te zijn op zichzelf, als tv. Veel backlight bleeding. De matte coating is moeilijk te onderhouden, je kijkt er naar en het beschadigt als vanzelf (let goed op welke doek je gebruikt).
Daarnaast blijft het samsung natuurlijk. Art op de tv krijgen schijnt moeilijk te zijn (enkel via een samsung menu, diep in de instellingen). Opslag voor de art lijkt in de laatste versies al wat groter te zijn, dus dat 'probleem' zou opgelost moeten zijn. Maar ze pushen je wel hard naar een abonnement voor de art library.
Verwacht dus niet dat dit zo makkelijk wordt als de fotoframes die je vroeger soms wel zag.
Ik blijf dus steeds terughoudend, terwijl ik het concept wel heel erg genegen ben.
Tegenwoordig denk ik vaak dat, als je niet vaak tv-kijkt zoals ik, je eigenlijk beter een licht echt frame hebt, die je gewoon over de tv hangt. Werkt altijd
Oh ja, en het hele illusie truukje werkt enkel als de motion sensor goed werkt. Je wil dat ding namelijk niet aanhebben als je niet in de ruimte bent. En niet zelf moeten aan zetten via de afstandsbediening of zo. En ook daar schijnt het soms mis te lopen.
Die rotating mount had ik nog niet gezien, bedankt voor de tip. De beeldkwaliteit kwam ik al genoeg voorbeelden van tegen inderdaad, maar uiteindelijk zal onze huidige tv vergelijkbare eigenschappen hebben en stoort het me in dagelijks gebruik niet. Pas nadat ik OLED schermen had bekeken zag ik het verschil, maar hoe indrukwekkend het ook is, durf die keuze niet aan qua zonlicht inval. Het scherm schoonmaken is hier eigenlijk ook nooit nodig geweest dus van de meeste argumenten tegen een Frame tv kan ik de meeste waarschijnlijk wel accepteren. Wie weet past dan een 65” ipv 55”ook wel weer goedAmos_x schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:29:
[...]
Zoek vooral eens de combinatie op met de rotating mount van samsung. Kan 'ie ook in portrait hangen, en dan gaat 'ie helemaal op in het interieur. Niemand vermoedt dan nog dat dit een tv is.
https://www.samsung.com/l...vs/the-frame/accessories/
Echter lijkt de tv matig te zijn op zichzelf, als tv. Veel backlight bleeding. De matte coating is moeilijk te onderhouden, je kijkt er naar en het beschadigt als vanzelf (let goed op welke doek je gebruikt).
Daarnaast blijft het samsung natuurlijk. Art op de tv krijgen schijnt moeilijk te zijn (enkel via een samsung menu, diep in de instellingen). Opslag voor de art lijkt in de laatste versies al wat groter te zijn, dus dat 'probleem' zou opgelost moeten zijn. Maar ze pushen je wel hard naar een abonnement voor de art library.
Het matte scherm was voor mij de doorslaggevende reden om er een aan te schaffen. We komen van 55 inch en hebben nu een 50 inch frame. Overdag heeft de art modus weinig toegevoegde waarde maar als hij helemaal uit staat oogt het gewoon een stuk rustiger zonder zo n glimmende plaat in je woonkamer.
Hier de knoop doorgehakt en sinds vorige week hangt er een 65" Frame aan de muur
Geen spijt van de keuze! Twijfelde in eerste instantie aan het aspect beeldkwaliteit omdat ik onder de indruk was van de nieuwste OLED tv's, echter bleek onze vorige tv zoals ik al vermoedde zo gaar te zijn dat dit al een flinke stap vooruit is.
Twijfelde ook nog tussen 55" en 65", en ook de eerste dagen vroeg ik me even af of dit niet te groot was, maar inmiddels gewend. De bank gaat ook ooit nog eens verder naar achteren dus dan is dit ook wel fijn. Ook heerlijk om eindelijk een snelle smart tv functie met airplay te hebben.
Grootste selling point is natuurlijk de art mode en in combinatie met het matte scherm bevalt dat ook erg goed. Geen zwart vlak aan de muur en al een aantal mooie favoriete schilderijen kunnen ontdekken dus al met al blij met de aankoop.
Twijfelde ook nog tussen 55" en 65", en ook de eerste dagen vroeg ik me even af of dit niet te groot was, maar inmiddels gewend. De bank gaat ook ooit nog eens verder naar achteren dus dan is dit ook wel fijn. Ook heerlijk om eindelijk een snelle smart tv functie met airplay te hebben.
Grootste selling point is natuurlijk de art mode en in combinatie met het matte scherm bevalt dat ook erg goed. Geen zwart vlak aan de muur en al een aantal mooie favoriete schilderijen kunnen ontdekken dus al met al blij met de aankoop.
Goede motivatie om zelf de camera te pakken, er op uit te gaan en een eigen mooie plaat aan je muur te toveren!Southern Sun schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:00:
Hier de knoop doorgehakt en sinds vorige week hangt er een 65" Frame aan de muurGeen spijt van de keuze! Twijfelde in eerste instantie aan het aspect beeldkwaliteit omdat ik onder de indruk was van de nieuwste OLED tv's, echter bleek onze vorige tv zoals ik al vermoedde zo gaar te zijn dat dit al een flinke stap vooruit is.
Ook ik overweeg de aanschaf van the Frame. Heeft het nieuwste model ook nog steeds veel backlight bleeding? Voornaamste twijfelpunt is bij mij dat ik een echte ambilight fan ben. Heeft iemand ervaring met de Philips Hue gradient lightstrip en Samsung the Frame? Het zal dan via de sync box moeten lopen, dus via google chrome cast het gemakkelijkste denk ik, want ik vermoed dat de hue sync app op Samsung the gradient strip slechts in zijn geheel zal kunnen aanspreken (als het al mogelijk is).
PSN: Marselaar
Dit lijkt me niet mogelijk. The Frame gaat namelijk straks tegen de muur aan, net zoals een echt schilderij. Tenzij je het op een voet zet, maar dan is heel het idee weg.Marselaar schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 13:09:
Ook ik overweeg de aanschaf van the Frame. Heeft het nieuwste model ook nog steeds veel backlight bleeding? Voornaamste twijfelpunt is bij mij dat ik een echte ambilight fan ben. Heeft iemand ervaring met de Philips Hue gradient lightstrip en Samsung the Frame? Het zal dan via de sync box moeten lopen, dus via google chrome cast het gemakkelijkste denk ik, want ik vermoed dat de hue sync app op Samsung the gradient strip slechts in zijn geheel zal kunnen aanspreken (als het al mogelijk is).
Ik lees her en der dat het met een afstandhouder wel degelijk mogelijk is. Ben benieuwd of iemand daar ook daadwerkelijk iets meer over kan vertellen.doobieters schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:19:
[...]
Dit lijkt me niet mogelijk. The Frame gaat namelijk straks tegen de muur aan, net zoals een echt schilderij. Tenzij je het op een voet zet, maar dan is heel het idee weg.
Ik ben ook op zoek naar een Frame TV.
Nu is er fors prijsverschil tussen aanbieders;
https://el-vidas.nl/samsung-qe50ls03bg?ff=5&fp=3195 (€810, mijn eigen ervaring met El Vidas is positief)
https://www.hellotv.nl/pr...ng-the-frame-50ls03b-2023 (€1099)
Uit navraag blijkt dat dit o.a. te maken heeft met import modellen vanuit het buitenland (software buitenland dus geen npo 3 etc, geen ondersteuning CI+module).
Het prijsverschil is echter fors, wat is hier de ervaring met import modellen?
https://el-vidas.nl/samsung-qe50ls03bg?ff=5&fp=3195 (€810, mijn eigen ervaring met El Vidas is positief)
Uit navraag blijkt dat dit o.a. te maken heeft met import modellen vanuit het buitenland (software buitenland dus geen npo 3 etc, geen ondersteuning CI+module).
[ Voor 4% gewijzigd door Quito op 20-11-2023 13:28 ]
Je kan bij hellotv nog korting aanvragen. En ik had zelf model van jaar ervoor gedaan. Scheelde ook aardig wat en de nieuwe functies gebruikte ik toch niet.Quito schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:27:
Ik ben ook op zoek naar een Frame TV.
Dank voor de tip.slommer schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:38:
[...]
Je kan bij hellotv nog korting aanvragen. En ik had zelf model van jaar ervoor gedaan. Scheelde ook aardig wat en de nieuwe functies gebruikte ik toch niet.
Bij Hellotv ging er een paar tientjes vanaf waardoor het verschil nog crica €250,- blijft. Vandaar de vraag of het impactvol is cq te herstellen via een softwareupdate oid.
Sinds 2 weken hangt er bij ons een 65" the Frame 2023 aan de muur en we zijn er enorm blij mee.
Het matte effect is echt gaaf. In de avond/ donker zie je echter wel duidelijk dat het een lichtgevend scherm is, maar we hebben overdag al zat bezoek gehad wat initieel echt niet door had dat ze naar een tv keken.
De 2 maanden gratis Art Store trial heeft mij van gedachten veranderd; ik was eerst van plan op Etsy ofzo een afbeelding te kopen, maar ik vind de Art Store geniaal. Er zitten prachtige scans van bijzondere schilderijen tussen, en met de info bij de schilderijen ga je door het leven van bijvoorbeeld van Gogh heen. Ik betaal na de trial periode met plezier 5 euro per maand om hiervan gebruik te maken.
@Quito Ik heb hem bij El Vidas gekocht. Het is gewoon een Europees model, ik gebruik een Ziggo CI+ kaart om HD tv te kijken. Het verschil is dat bij bijvoorbeeld HelloTV je via Samsung een gratis frame kan krijgen, en dat bij bijv. El Vidas niet het geval is.
@doobieters en @Marselaar de TV kan niet volledig tegen de muur. Er zit altijd minimaal 3mm speling tussen, door de ophangbeugels. Je kan kiezen of je de schroeven en afstandhouders voor onderkant tv voor 3mm afstand gebruikt of degene voor grotere gap (12mm volgens mij). Misschien dat die Hue strips al wel bij 3mm ertussen kunnen.
Het matte effect is echt gaaf. In de avond/ donker zie je echter wel duidelijk dat het een lichtgevend scherm is, maar we hebben overdag al zat bezoek gehad wat initieel echt niet door had dat ze naar een tv keken.
De 2 maanden gratis Art Store trial heeft mij van gedachten veranderd; ik was eerst van plan op Etsy ofzo een afbeelding te kopen, maar ik vind de Art Store geniaal. Er zitten prachtige scans van bijzondere schilderijen tussen, en met de info bij de schilderijen ga je door het leven van bijvoorbeeld van Gogh heen. Ik betaal na de trial periode met plezier 5 euro per maand om hiervan gebruik te maken.
@Quito Ik heb hem bij El Vidas gekocht. Het is gewoon een Europees model, ik gebruik een Ziggo CI+ kaart om HD tv te kijken. Het verschil is dat bij bijvoorbeeld HelloTV je via Samsung een gratis frame kan krijgen, en dat bij bijv. El Vidas niet het geval is.
@doobieters en @Marselaar de TV kan niet volledig tegen de muur. Er zit altijd minimaal 3mm speling tussen, door de ophangbeugels. Je kan kiezen of je de schroeven en afstandhouders voor onderkant tv voor 3mm afstand gebruikt of degene voor grotere gap (12mm volgens mij). Misschien dat die Hue strips al wel bij 3mm ertussen kunnen.
:strip_exif()/f/image/1BCZN1ECBfUS6qgujmSdfSzH.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 0% gewijzigd door dijkstra_jasper op 21-11-2023 13:43 . Reden: Spatie toegevoegd ]
Bedankt. Dat klinkt goed. Je hebt wel het 2023 model dus? Hoe zit het met de backlight bleeding?dijkstra_jasper schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:25:
Sinds 2 weken hangt er bij ons een 65" the Frame 2023 aan de muur en we zijn er enorm blij mee.
Daar was ik een beetje huiverig voor na het zien van foto's hier, maar ik heb op die van mij nog niets kunnen bespeuren. Nu ben ik er niet naar op zoek maar misschien komt het ook omdat in de praktijk niet heel vaak een zwart scherm zie terwijl hij aanstaat. Ik zal zodra ik een zwart beeld zie eens op pauze drukken.Marselaar schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:40:
[...]
Bedankt. Dat klinkt goed. Je hebt wel het 2023 model dus? Hoe zit het met de backlight bleeding?
Wat me wel opvalt, is dat in MediaMarkt, waar ik de 2022 en de 2023 heb bekeken, een schilderij getoond werd met passe partout en dat dat er echt goed uit zag. Wanneer ik zelf een passe partout instel bij een schilderij, ziet het er echt veel slechter uit; je ziet echt dat het wit licht is. Misschien dat in de MediaMarkt de tv's zo zijn afgesteld dat ze een zo goed mogelijk schilderij weergeven (en minder mooi bewegend beeld) en dat er spotlights op het scherm gericht zijn. Ik vermijd dus afbeeldingen die een passe partout hebben.
[ Voor 0% gewijzigd door dijkstra_jasper op 22-11-2023 11:09 . Reden: Typo gecorrigeerd ]
Ik was er ook een beetje huiverig voor, maar valt mij alles mee (2023 model). Af en toe bij een overgang/laadscherm waarbij de achtergrond egaal grijs is bijvoorbeeld, zie ik wel eens dat het niet heel consistent is, maar bij film of serie kijken valt het mij totaal niet op, ook niet in donkere scenes. Zwart weergave vind ik beter dan verwacht.Marselaar schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:40:
[...]
Bedankt. Dat klinkt goed. Je hebt wel het 2023 model dus? Hoe zit het met de backlight bleeding?
[ Voor 31% gewijzigd door Southern Sun op 22-11-2023 17:41 ]
ik had 'n supergare LG LED van 12 jaar oud dus qua beeldkwaliteit ben ik er sprongen op vooruit gegaan (al kan ik me voorstellen dat OLED nog mooier is, maar niet ervaren is niet missen 😏) en ik heb bij art electronic de 50" gekocht voor 840 (tov andere aanbieders die gewoon 1100+ durven te vragen😱)
heel mooi (ook omdat ie veel uit staat) geen zwart vlak op de muur en wat stroom betreft (via homewizard) in kunst-modus 50 w verbruik (1e foto)
ik weet alleen niet hoe ik de vingervlekken v/h ophangen wegkrijgen kan (HG schermreiniging werkt nauwelijks)(2e foto):strip_exif()/f/image/SiQtlHFnqk7ivf72yTnxsfHQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nenvJFBhFO9SP1RLThjtFqSH.jpg?f=fotoalbum_large)
(oow ja die lijst is van marktplaats daar verkocht 'n verkoper originele lijsten voor 89 ipv 120)
heel mooi (ook omdat ie veel uit staat) geen zwart vlak op de muur en wat stroom betreft (via homewizard) in kunst-modus 50 w verbruik (1e foto)
ik weet alleen niet hoe ik de vingervlekken v/h ophangen wegkrijgen kan (HG schermreiniging werkt nauwelijks)(2e foto)
:strip_exif()/f/image/SiQtlHFnqk7ivf72yTnxsfHQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nenvJFBhFO9SP1RLThjtFqSH.jpg?f=fotoalbum_large)
(oow ja die lijst is van marktplaats daar verkocht 'n verkoper originele lijsten voor 89 ipv 120)
[ Voor 43% gewijzigd door PaulHendrix op 29-11-2023 13:10 . Reden: typtyfus ]
Ik kreeg van de verkoper het advies erg uit te kijken met schoonmaken omdat de matte coating kwetsbaar zou zijn. Ze hadden zelf ontdekt dat de Spargo powerspons van de Action wel veilig werkte en natuurlijk goedkope optie. Deze heb ik ook gebruikt en nageveegd met een zachte hydrofielluier die we nog hadden liggen van de kids. Werkte prima, maar ik had wel bij het ophangen extra opgelet waar mijn vingers zaten en alleen wat afdrukken bij de rand zitten.PaulHendrix schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:46:
ik weet alleen niet hoe ik de vingervlekken v/h ophangen wegkrijgen kan (HG schermreiniging werkt nauwelijks)(2e foto)[Afbeelding][Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Southern Sun op 24-11-2023 12:59 ]
Zit er niet gewoon nog het beschermingsplastic overheen die je er nog af moet trekken?
nope (die grundig schermreiniging v/d action is totaal nutteloos zelfs btw)doobieters schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:58:
Zit er niet gewoon nog het beschermingsplastic overheen die je er nog af moet trekken?
is die methode met schoonmaakazijn + water +isopropyl alcohol (en dan evt zo'n spargo spons) aan te raden?
[ Voor 9% gewijzigd door PaulHendrix op 24-11-2023 22:14 ]
Ik heb alle vlekken weggekregen met een microvezeldoekje van een euro. Heb ergens gelezen dat een melaminedoekje ook zou werken. Vermijd schoonmaakmiddelen en doekjes gewassen met wasverzachter.
[ Voor 11% gewijzigd door dijkstra_jasper op 26-11-2023 17:13 ]
wow, geen idee, maar ik heb overal gelezen dat de coating supermoeilijk te reinigen is, en slecht reinigen kan resulteren in permanente vlekken. Je zal het product per product moeten nagaan (online), maar schoonmaakazijn zou ik van weg blijven als je niet weet hoe het chemisch met elkaar zit.PaulHendrix schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:48:
is die methode met schoonmaakazijn + water +isopropyl alcohol (en dan evt zo'n spargo spons) aan te raden?
Dit scherm is een coating, geen etched glas. Etched glas is verschillend, daar zit het matte effect gewoon in het glas/scherm in gebeitst. Maar voor een 55+ inch tv lijkt me dat bijna niet te doen en zou het de tv veel te duur maken.
klopt glas zou het ook loeizwaar maken: moeilijk op te hangenAmos_x schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:14:
[...]
wow, geen idee, maar ik heb overal gelezen dat de coating supermoeilijk te reinigen is, en slecht reinigen kan resulteren in permanente vlekken. Je zal het product per product moeten nagaan (online), maar schoonmaakazijn zou ik van weg blijven als je niet weet hoe het chemisch met elkaar zit.
Dit scherm is een coating, geen etched glas. Etched glas is verschillend, daar zit het matte effect gewoon in het glas/scherm in gebeitst. Maar voor een 55+ inch tv lijkt me dat bijna niet te doen en zou het de tv veel te duur maken.
echt héél lastig te reinigen ja, ik heb het aangedurfd met 'n mengsel van water, schoonmaakazijn en 96% genaturaliseerd alcohol (van etos, zo'n 100 ml flesje), heb het ergste weg, er zitten nog vlekken op maar als de tv aan staat (vaak in "kunst-modus") zie je die helemaal niet dus tandenknarsend heb ik het maar op gegeven (je moet weten wanneer te stoppen vinnik)
ik begrijp dat je alleen maar wilt helpen, maar kijk eens welk forum je zit voor je reageert want dit is voor deze tv 100% niet waar, met 'n simpel microvezeldoekje doe je absoluut niets tegen vlekken op dit scherm (ivm met de coating) dat was het eerste wat ik geprobeerd had, was 't maar zo'n feestdijkstra_jasper schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:08:
Ik heb alle vlekken weggekregen met een microvezeldoekje van een euro. Heb ergens gelezen dat een melaminedoekje ook zou werken. Vermijd schoonmaakmiddelen en doekjes gewassen met wasverzachter.
-edit- 'n pagina terug lees ik dat u 'n 65" bezit met zo'n matte coating dan vind ik het helemaal raar dat u zo'n advies geeft, de 50" (m'n toestel) lijkt qua coating niet verschillen met z'n grotere broer en zou je moeten weten dat 'n doekje niet werkt
[ Voor 17% gewijzigd door PaulHendrix op 27-11-2023 19:51 ]
de eerste foto is een scène op m'n gare led LG van 12+ jaarMarselaar schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 13:09:
tweede is dezelfde scène (of ja, ongeveer seconde verder) op the frame (kan natuurlijk beter met oled maar dan heb geen kunstmodus en andere unieke voordelen
:strip_exif()/f/image/j3Vzk7wxu95YjEAmOOiP889t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gn1InPQNBUlKaKOfQE40vEiq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 113% gewijzigd door PaulHendrix op 27-11-2023 20:53 ]
Denkt je dat ik dit heb verzonnen? Ik vertel puur mijn eigen ervaringen: er zaten vetvlekken en vingerafdrukken op na installatie, en die heb ik door zachtjes te wrijven met een microvezeldoekje er volledig afgekregen. Wat een rare reactie.PaulHendrix schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:43:
[...]
ik begrijp dat je alleen maar wilt helpen, maar kijk eens welk forum je zit voor je reageert want dit is voor deze tv 100% niet waar, met 'n simpel microvezeldoekje doe je absoluut niets tegen vlekken op dit scherm (ivm met de coating) dat was het eerste wat ik geprobeerd had, was 't maar zo'n feest
-edit- 'n pagina terug lees ik dat u 'n 65" bezit met zo'n matte coating dan vind ik het helemaal raar dat u zo'n advies geeft, de 50" (m'n toestel) lijkt qua coating niet verschillen met z'n grotere broer en zou je moeten weten dat 'n doekje niet werkt
excuses als dat wat te drammerig over is gekomen , maar zo'n doekje werkt totaal niet bij mijn toestel (zelfs lichte vlekjes blijven) misschien hebben de grotere modellen 'n ander soort (beter poetsbare) coating, maar hier werkt dat van geen kantdijkstra_jasper schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:02:
[...]
Denkt je dat ik dit heb verzonnen? Ik vertel puur mijn eigen ervaringen: er zaten vetvlekken en vingerafdrukken op na installatie, en die heb ik door zachtjes te wrijven met een microvezeldoekje er volledig afgekregen. Wat een rare reactie.
Mijn vrouw wil dus graag een Frame tv, maar ik twijfel dus juist over de zwartwaarden en i.c.m. de PS5, kan aan mij liggen maar ik vind het wel erg blauw wat denk ik zwart zou moten zijn?PaulHendrix schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:43:
voor diegenen die twijfelen aan zwartwaarden, bij oled zou 't echt zwart zijn (denk ik) maar ondanks dat dit niet compleet zwart is, is het nauwelijks zichtbaar [Afbeelding]

Ik denk dat je dat op een foto niet goed kan zien. Ik zou zeggen, ga in de winkel kijken. Daar vond ik het meevallen. Wel is de helderheid echt veel minder dan b.v. de samsung miniled die er naast hing. Dat is echt een groot verschil.Kieft91 schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:41:
[...]
Mijn vrouw wil dus graag een Frame tv, maar ik twijfel dus juist over de zwartwaarden en i.c.m. de PS5, kan aan mij liggen maar ik vind het wel erg blauw wat denk ik zwart zou moten zijn?
Er werd ook gesteld dat veel bezitters uiteindelijk de schilderij-modus uit zetten (ivm energieverbruik). Maar dat leek me eigenlijk meer een verkooppraatje. Ik twijfel echter wel want voor zelfde geld heb je wel een echt betere tv, alleen niet het matte scherm en het schilderij (wel een "ambient" mode).
Tja, qua zwartwaardes in een donkere kamer is het eigenlijk (wat kort door de bocht genomen):Kieft91 schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:41:
[...]
Mijn vrouw wil dus graag een Frame tv, maar ik twijfel dus juist over de zwartwaarden en i.c.m. de PS5, kan aan mij liggen maar ik vind het wel erg blauw wat denk ik zwart zou moten zijn?
1. Oled (zwart = zwart)
2. Led-tv met local dimming (zwart = bijna helemaal zwart)
3. VA-paneel zonder local dimming (zwart = donkergrijs)
4. Regulier IPS-paneel zonder local dimming (grijs)
The Frame valt in categorie 3.
Oled's zijn niet geschikt voor het langdurig tonen van statische beelden vanwege burn-in en er zal vast ook wel een reden (levensduur/energieverbruik?) zijn dat er geen local dimming wordt toegepast op The Frame. Persoonlijk vind ik dat de Art mode het best tot zijn recht komt in een goed verlichte ruimte. Dan lijkt een schilderij ook het meest op een echt kunstwerk (vanwege het matte scherm). Bij een goed verlichte kamer zijn de zwartwaardes ook minder een probleem. Maar als je een (HDR-)film wil kijken bij weinig licht, dan oogt zwart op The Frame al snel donkergrijs. Dat is de afweging die je moet maken.
inbranden ontstaat (heb ik me laten vertellen) pas na dagen dezelfde pixels op moeten lichten maar komt bijna niet voor dus en qua energieverbruik bij oled: geen idee, maar de 50" frame verbruikt ongeveer de stroom van 2 spaarlampen (+-40 watt) dus best te doen (vind ik)mar88vdv schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:55:
[...]
Tja, qua zwartwaardes in een donkere kamer is het eigenlijk (wat kort door de bocht genomen):
1. Oled (zwart = zwart)
2. Led-tv met local dimming (zwart = bijna helemaal zwart)
3. VA-paneel zonder local dimming (zwart = donkergrijs)
4. Regulier IPS-paneel zonder local dimming (grijs)
The Frame valt in categorie 3.
Oled's zijn niet geschikt voor het langdurig tonen van statische beelden vanwege burn-in en er zal vast ook wel een reden (levensduur/energieverbruik?) zijn dat er geen local dimming wordt toegepast op The Frame. Persoonlijk vind ik dat de Art mode het best tot zijn recht komt in een goed verlichte ruimte. Dan lijkt een schilderij ook het meest op een echt kunstwerk (vanwege het matte scherm). Bij een goed verlichte kamer zijn de zwartwaardes ook minder een probleem. Maar als je een (HDR-)film wil kijken bij weinig licht, dan oogt zwart op The Frame al snel donkergrijs. Dat is de afweging die je moet maken.
inderdaad lijkt 't op de foto blauw, sorry ik probeerde 'n goede weergave van het zwart te vinden maar je moet t toch echt ergens zelf gaan ervaren denk ik, want deze foto doet er niet echt recht aan
Hoi ik ben ook aan het kijken voor the frame en bij hellotv zijn de prijzen nog best ok (65") plus gratis lijst.. maar wat is nu echt het verschil tussen het 2022 en 2023 model ? Kan ik niet heel goed vinden ? Want is dat het prijsverschil waard ?
Bij hellotv kun je modellen vergelijken en als ik dan het 2022 met ,2023 model vergelijk is er in specs echt 0,0 verschil volgens dat overzicht...
Wat is dan het verschil ivm de prijs ?
Bij hellotv kun je modellen vergelijken en als ik dan het 2022 met ,2023 model vergelijk is er in specs echt 0,0 verschil volgens dat overzicht...
[ Voor 27% gewijzigd door HenkS op 06-12-2023 20:13 ]
Zoek eens op wanneer de matte coating erop kwam. Was dat in 2022 of 2023? Ik dacht met de overgang van het 21 model naar 22, dus ik vermoed dat ze inderdaad helemaal gelijk zijn.HenkS schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:06:
Hoi ik ben ook aan het kijken voor the frame en bij hellotv zijn de prijzen nog best ok (65") plus gratis lijst.. maar wat is nu echt het verschil tussen het 2022 en 2023 model ? Kan ik niet heel goed vinden ? Want is dat het prijsverschil waard ?
Minieme panelvariaties niet te na gesproken, maar jammer genoeg krijgen de Frame tv's panels uit het goedkopere gamma (waarschijnlijk om de prijs te drukken van de tv met exta's zoals het kader en de coating). Jammer, want ik denk dat de typische koper of doelpubliek van deze tv vaak wel net iets meer te besteden zal hebben voor een mooi interieur, dus die tv had best 300 euro duurder mogen zijn als dat een beter panel zou betekenen.
De matte coating is wel essentieel (vind ik) om het hele effect tot z'n recht te laten komen.
Dat zit al op het 2022 model dus het verschil met 23 model is echt minimaal en niet in de specs. Misschien in software dan ofzo maar niet in het, refresh rate , qled ofzoAmos_x schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:32:
[...]
Zoek eens op wanneer de matte coating erop kwam. Was dat in 2022 of 2023? Ik dacht met de overgang van het 21 model naar 22, dus ik vermoed dat ze inderdaad helemaal gelijk zijn.
Minieme panelvariaties niet te na gesproken, maar jammer genoeg krijgen de Frame tv's panels uit het goedkopere gamma (waarschijnlijk om de prijs te drukken van de tv met exta's zoals het kader en de coating). Jammer, want ik denk dat de typische koper of doelpubliek van deze tv vaak wel net iets meer te besteden zal hebben voor een mooi interieur, dus die tv had best 300 euro duurder mogen zijn als dat een beter panel zou betekenen.
De matte coating is wel essentieel (vind ik) om het hele effect tot z'n recht te laten komen.
Hier meer mensen die last hebben van kleur een brightness als je cast vanaf de mac?
Het beeld is erg donker en niet zo warm als ik het vergelijk met mijn iMac. Krijg het niet aangepast.
Iemand een suggestie?
Het beeld is erg donker en niet zo warm als ik het vergelijk met mijn iMac. Krijg het niet aangepast.
Iemand een suggestie?
klopt!qua "verbetering" kun je '23 negeren voor zover mij bekend want die zijn minimaal, die matte finish is wel essentieel jaHenkS schreef op woensdag 6 december 2023 @ 20:58:
[...]
Dat zit al op het 2022 model dus het verschil met 23 model is echt minimaal en niet in de specs. Misschien in software dan ofzo maar niet in het, refresh rate , qled ofzo
en nee, geen Mac hier
Marktplaats en Amazon.de al bekeken?Wackmack schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:55:
De 43 inch hangt nu mooi in de slaapkamer.
[Afbeelding]
Nu heb ik beneden de 75 inch hangen uit jaar 2020. Helaas kan ik de lijst niet meer kopen via de webshop van Samsung.
Weten jullie misschien een andere site?
Hoe streamen jullie naar je Frame?
Gebruik Airplay maar ben niet altijd tevreden over de kwaliteit, soms hakkelt hij een beetje en de kleuren en brightness lijken ook anders.
Gebruik Airplay maar ben niet altijd tevreden over de kwaliteit, soms hakkelt hij een beetje en de kleuren en brightness lijken ook anders.
De nieuwe line-up is tijdens de CES week geleden gepresenteerd.
Iemand enig indicatie hoe lang het duurt voor dat de nieuwe Frame in NL beschikbaar zal zijn? Ik sta op het punt te bestellen, maar net altijd ff lastig als nieuwe model voor de deur staat...
Iemand enig indicatie hoe lang het duurt voor dat de nieuwe Frame in NL beschikbaar zal zijn? Ik sta op het punt te bestellen, maar net altijd ff lastig als nieuwe model voor de deur staat...
R.D50
Als je Sonos Beam niet meer herkend wordt door je TV, moet je Anynet+ in je Frame aanzetten.
[edit] probleem lijkt opgelost als de tv via wifi werkt. Kabel zit via een Sonos playbar in een Unifi Pro. Ook zonder de Sonos ertussen heb ik hetzelfde probleem. Dus dan lijkt het een Unifi probleem. Ik ga daar verder zoeken.
Sinds een klein weekje heb ik problemen met mijn 55 inch Frame uit 2020 (?) model QE55LS03TAUXXH
Bij o.a. NPO, Videoland en Disney+ hakkelt de tv na een paar minuten kijken. Zitten tussen de 2 en 10 min in. Lijkt of hij dan staat te bufferen. Soms gaat hij dan weer verder. Maar bijv Videoland crashed gewoon.
Tv zit via de kabel aangesloten.
Kijk ik via de iPad dan werkt dat prima, stream ik datzelfde beeld naar de tv heb ik hetzelfde probleem.
Vorige week had ik dit probleem nog niet.
Modern, router, wifi etc allemaal al herstart.
Tv gereset, 30sec van stroom af gehaald. Niks lijkt te helpen.
Laatste software versie staat erop, 2501
Sinds een klein weekje heb ik problemen met mijn 55 inch Frame uit 2020 (?) model QE55LS03TAUXXH
Bij o.a. NPO, Videoland en Disney+ hakkelt de tv na een paar minuten kijken. Zitten tussen de 2 en 10 min in. Lijkt of hij dan staat te bufferen. Soms gaat hij dan weer verder. Maar bijv Videoland crashed gewoon.
Tv zit via de kabel aangesloten.
Kijk ik via de iPad dan werkt dat prima, stream ik datzelfde beeld naar de tv heb ik hetzelfde probleem.
Vorige week had ik dit probleem nog niet.
Modern, router, wifi etc allemaal al herstart.
Tv gereset, 30sec van stroom af gehaald. Niks lijkt te helpen.
Laatste software versie staat erop, 2501
[ Voor 14% gewijzigd door Xavier op 05-02-2024 07:22 ]
het enige verschil dat ik kan vinden is de certificering voor een of ander kleurenpalet (wat een blindlegger if you ask me) (wat raar is want de '22 modellen schenen dat ook al te hebben) en (wel nuttig) in art mode gaat de refresh rate van 120 naar 60, voor energiebesparing.rvd50 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:17:
De nieuwe line-up is tijdens de CES week geleden gepresenteerd.
"The Frame tv's zijn gewone QLED-modellen en de nieuwe Pantone-functie zal ervoor zorgen dat de kleuren in het digitale kunstwerk nauwkeurig overeenkomen met het echte schilderij of foto waar het op is gebaseerd. Dit resulteert in een kijkervaring wat meer overeenkomt met museumkwaliteit.
Een andere update die gepland staat voor 2024 is een wisselende selectie van kunstwerken die gebruikers kunnen streamen zonder een Samsung Art Store-abonnement. Tot slot maakt Samsung The Frame tv's energiezuiniger door de refresh rate te verlagen van 120Hz naar 60Hz in Art Mode."
bron: https://global.techradar....een-zwevende-8k-gaming-tv
Je zou zeggen de reflectie van een buitenraam, maar dat lijkt me te voordehandliggend.Coenen89 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:38:
Hoi lezers,
Even een vraagje, sinds een week hebben we hier de 2023 van The frame hangen.
Over het algemeen zeer tevreden, alleen wanneer het beeld helemaal uit staat, valt er een rare "glans" rechts op het scherm.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?[Afbeelding]
Bedankt voor de reactie.
De reflectie zorgt er wel voor dat het vlak meer opvalt. Maar ook in de avond met gordijnen dicht is het vlak nog zichtbaar.
Edit:
Even contact gehad met de klantenservice, TV wordt omgeruild, hopelijk gaat het met de volgende goed.
De reflectie zorgt er wel voor dat het vlak meer opvalt. Maar ook in de avond met gordijnen dicht is het vlak nog zichtbaar.
Edit:
Even contact gehad met de klantenservice, TV wordt omgeruild, hopelijk gaat het met de volgende goed.
[ Voor 27% gewijzigd door Coenen89 op 08-02-2024 08:51 ]
Ik heb sinds 3 maanden een 55 inch frame, nieuw model. Modelcode QE55LS03BGUXXN
De trial van de Art store is afgelopen, het lukt mij niet om een abonnement af te sluiten. Na selectie van Paypal of creditcard komt er een draaischijf die niet stopt. Verschillende kaarten en telefoons geprobeerd. Ik heb een actief account.
Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om het abonnement af te sluiten?
De trial van de Art store is afgelopen, het lukt mij niet om een abonnement af te sluiten. Na selectie van Paypal of creditcard komt er een draaischijf die niet stopt. Verschillende kaarten en telefoons geprobeerd. Ik heb een actief account.
Wellicht overbodige vraag, maar heb je gecheckt of je de nieuwste firmware hebt? Wellicht lost dat het probleem op als er een nieuwere is.robbertbooij schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:30:
Anoniem: 1629206
Wie gebruikt hem icm met een console? Ik vind het schilderij effect heel gaaf, maar wil ook de series x optimaal benuten.
met een ps5, prima tevreden.Anoniem: 1629206 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 22:02:
Wie gebruikt hem icm met een console? Ik vind het schilderij effect heel gaaf, maar wil ook de series x optimaal benuten.
Bedankt ja nieuwste firmware staat er op maar maakt niet uit.... Van Samsung ook geen reactie, Zo vaag dit.
Hier met een Xbox One X, prima op 4K en ook UHD blu rays doen het er prima op.Anoniem: 1629206 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 22:02:
Nu speel ik geen FPS games dus geen idee van Lag of wat dan ook.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik heb die art store nooit gebruikt, is het wat? Ik zet er zelf zo nu en dan een afbeelding op via de app. Veel musea en ook flickr hebben best leuke HD downloads.robbertbooij schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:30:
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Je bent waarschijnlijk de eerste die bereid is om te betalen voor de dienstrobbertbooij schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:07:
Bedankt ja nieuwste firmware staat er op maar maakt niet uit.... Van Samsung ook geen reactie, Zo vaag dit.

Ik vond het wel leuk die proefperiode, daarna heb ik zelf een aantal afbeeldingen bewerkt en geüpload. Ik vind het wel best zo.
ik betaal er wel voor want ik had niet zo'n zin om alle afbeeldingen te gaan resizen (want de meeste zijn net te groot)
Kijk ook eens op etsy. Ik koop daar afbeeldingen speciaal voor the Frame gemaakt voor 1 a 2 euro en zijn prachtig.
Voorbeeld van een webshop, maar er zijn er vele:
https://www.etsy.com/nl/s...sting§ion_id=42276063
Ik heb een Samsung the frame uit 2017. Ben nu op zoek naar pootjes want na de verhuizing mag ‘ie staan ipv hangen. Weet iemand of die pootjes in de loop van de modeljaren veranderd zijn…?
Hey bedankt man, nooit gedacht dat ik ooit zou betalen voor digitale kunst haha.. maar het is zojuist gebeurd. Ik ben benieuwd hoe het staat.Bramsko schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:12:
Kijk ook eens op etsy. Ik koop daar afbeeldingen speciaal voor the Frame gemaakt voor 1 a 2 euro en zijn prachtig.
:strip_exif()/f/image/RofqhbTb5qlfW55ukyasK9p5.jpg?f=fotoalbum_large)
edit: m'n vriendin vond deze oudbollig, dus twee euro down the drain
[ Voor 29% gewijzigd door doobieters op 14-02-2024 18:15 ]
Leuk verdienmodel, maar hoeveel moeite gaan de meeste mensen doen voor die 3 EURO inderdaad.Bramsko schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:12:
Goede tip!
Ik heb er nu twee, dus die kan ik gewoon delen natuurlijk. Iemand interesse?franssie schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:34:
[...]
Leuk verdienmodel, maar hoeveel moeite gaan de meeste mensen doen voor die 3 EURO inderdaad.
Goede tip!
Mooi die foto’s maar ik maak ze gewoon zelf.
Edit vraag niet meer nodig: gevonden.
Edit vraag niet meer nodig: gevonden.
[ Voor 64% gewijzigd door Vassque op 15-02-2024 08:09 ]
Ik heb het abonnement afgesloten via de smartthings app. Ook het selecteren van art vind ik daar prettiger.robbertbooij schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:30: