Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 22:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_BXSerzqxC9uyXjnp4HW3iTGPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DstigZF0ssVM6j4S1tS21bKK.jpg?f=fotoalbum_large

Zoek je een TV die als een schilderij opgaat in de stijl en inrichting van je woonkamer? Met The Frame biedt Samsung een perfecte combinatie van kunstbeleving en beeldkwaliteit. Een elegante TV die de woonkamer omtovert tot een kunstgalerij. De nieuwe The Frame is dunner dan ooit! Het 2021 model heeft een dikte van amper 25 mm, dat is bijna de helft dunner dan zijn voorganger. Zo ziet hij er nog strakker uit aan de muur. Daarnaast heb je in de Art Store keuze uit meer dan 1500 kunstwerken. Zo is er voor iedere smaak een kunstwerk te vinden.

Deel hier je ervaringen en discussieer er op los!

[ Voor 8% gewijzigd door doobieters op 31-01-2022 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Ik ben ook geïnteresseerd geraakt in deze TV, maar dan meer als 'schilderij' in plaats van televisie in de keuken. Ik wil hem dan af en toe als TV gebruiken. Iemand die hem primair daarvoor ook gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Jackssonss schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:07:
Ik ben ook geïnteresseerd geraakt in deze TV, maar dan meer als 'schilderij' in plaats van televisie in de keuken. Ik wil hem dan af en toe als TV gebruiken. Iemand die hem primair daarvoor ook gebruikt?
Dat ben ik zelf ook van plan. Ik heb gisteren de 32 inch versie binnen gekregen maar hij moet nog ergens tegen de muur. Deze ga ik ook primair gebruiken voor de Art modus en het weergeven van eigen gemaakte foto's. Dit ziet er toch wel heel tof uit zo, nauwelijks te onderscheiden van een echt schilderij aan de muur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTFja8E_2NhhhcHkBUZtLHz3lOU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qu9gTi8ZwscT93Z3OnYnqJWW.png?f=fotoalbum_large

Welk formaat heb je interesse naar? En al enig idee waar je het zou willen ophangen? En belangrijker nog: hoe? ;)

[ Voor 31% gewijzigd door doobieters op 03-02-2022 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-02 14:55
Ik heb al een poos een Frame hangen, naar volle tevredenheid.
Voor wat betreft het ophangen; bij de Frame wordt een ophangsysteem geleverd. Deze monteer je aan de muur waarna je de Frame er op hangt zodat deze naadloos aansluit aan de muur..
Vergeet ook niet dat je nog wel een (kleine, dunne, doorzichtige) kabel van de TV naar je OneConnect box heb, dus die zul je nog weg moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
BiggyB schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:20:
Ik heb al een poos een Frame hangen, naar volle tevredenheid.
Voor wat betreft het ophangen; bij de Frame wordt een ophangsysteem geleverd. Deze monteer je aan de muur waarna je de Frame er op hangt zodat deze naadloos aansluit aan de muur..
Vergeet ook niet dat je nog wel een (kleine, dunne, doorzichtige) kabel van de TV naar je OneConnect box heb, dus die zul je nog weg moeten werken.
Goed om te horen. Ik heb begrepen dat de 32 inch wat tekortkomingen heeft tov de grotere modellen:

- Full HD ipv 4K
- Geen bewegingssensor
- Geen doorzichtige, maar dikkere grijze kabel
- Kleinere one connect box (minder aansluitingen?)
- Nog de oude remote

Maar goed, daar was de prijs ook naar. De 43 inch was bijna twee keer zo duur..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ERMAWG
  • Laatst online: 26-05 10:47
Ik heb sinds april 2021 de Samsung QLED 4K The Frame 50LS03A (2021)
Ben ik heel tevreden over. Met name als TV goed, alles werkt lekker en snel. Afstandsbediening top (rf).
Zoals andere ook zeggen is het systeem met de one Connect box erg leuk. Geen dikke bundel kabels naar je TV maar 1 klein kabeltje.
Wat ik tegen vind vallen is de art-modus. Je ziet echt wel dat het een TV is en niet een plaatje. Dit heeft vooral te maken met de achtergrondverlichting. Deze wordt automatisch aangepast aan het omgevingslicht maar is niet geheel overtuigend. Ook is het scherm zelf nog wel iets reflecterend In de nieuwe versie (2022) zou dit beter moeten zijn.
Afgezien daarvan is de art modus wel een leuke toevoeging aan je interieur en veel beter dan een groot zwart vlak. Dus in die zin ben ik nog steeds erg tevreden met deze TV.
Art Store gebruik ik trouwens niet, dat kost geld en dat vind ik nooit leuk :) Ik heb een hele zooi 4k wallpapers (legaal) gedownload en ze via de app op de TV gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
doobieters schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:00:
[...]

Dat ben ik zelf ook van plan. Ik heb gisteren de 32 inch versie binnen gekregen maar hij moet nog ergens tegen de muur. Deze ga ik ook primair gebruiken voor de Art modus en het weergeven van eigen gemaakte foto's. Dit ziet er toch wel heel tof uit zo, nauwelijks te onderscheiden van een echt schilderij aan de muur.

[Afbeelding]

Edit: ik zag de foto niet. Ziet er wel strak uit! Ik zou hem ook in de keuken hangen. Ik neem aan dat ie bij jou ook in de keuken hangt.
Welk formaat heb je interesse naar? En al enig idee waar je het zou willen ophangen? En belangrijker nog: hoe? ;)
Ik zat zelf te denken aan de 50 of 55 inch. Dat is wellicht wat groot voor de keuken, maar als 'schilderij' is dat wel cool, lijkt me. Ik wacht in ieder geval op de 2022-modellen. Ik lees dat het scherm minder reflecteert en hopelijk wordt de beeldkwaliteit beter. Wat is de beeldkwaliteit van de 32-inch? Ik heb een OLED in de woonkamer en die bevalt uitstekend, maar daardoor ben ik denk ik wel een beetje verwend qua beeldkwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door Jackssonss op 03-02-2022 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
doobieters schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:33:
[...]

Goed om te horen. Ik heb begrepen dat de 32 inch wat tekortkomingen heeft tov de grotere modellen:

- Full HD ipv 4K
- Geen bewegingssensor
- Geen doorzichtige, maar dikkere grijze kabel
- Kleinere one connect box (minder aansluitingen?)
- Nog de oude remote

Maar goed, daar was de prijs ook naar. De 43 inch was bijna twee keer zo duur..
Precies, dat las ik dus ook. Vandaar dat ik ook een grotere wil en wil wachten op de nieuwe modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
ERMAWG schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:59:
Ik heb sinds april 2021 de Samsung QLED 4K The Frame 50LS03A (2021)
Ben ik heel tevreden over. Met name als TV goed, alles werkt lekker en snel. Afstandsbediening top (rf).
Zoals andere ook zeggen is het systeem met de one Connect box erg leuk. Geen dikke bundel kabels naar je TV maar 1 klein kabeltje.
Wat ik tegen vind vallen is de art-modus. Je ziet echt wel dat het een TV is en niet een plaatje. Dit heeft vooral te maken met de achtergrondverlichting. Deze wordt automatisch aangepast aan het omgevingslicht maar is niet geheel overtuigend. Ook is het scherm zelf nog wel iets reflecterend In de nieuwe versie (2022) zou dit beter moeten zijn.
Afgezien daarvan is de art modus wel een leuke toevoeging aan je interieur en veel beter dan een groot zwart vlak. Dus in die zin ben ik nog steeds erg tevreden met deze TV.
Art Store gebruik ik trouwens niet, dat kost geld en dat vind ik nooit leuk :) Ik heb een hele zooi 4k wallpapers (legaal) gedownload en ze via de app op de TV gezet.
Dus puur als 'schilderij' zou je de huidige modellen niet direct aanbevelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-02 14:55
Ik heb de QLED 55LS03R (2020 versie volgens mij), hangt prominent in de woonkamer. Vooral mijn vrouw vind het erg fijn dat er geen groot zwart gat is, maar dat er een mooi schilderij wordt weergegeven.

Omdat we meerdere lijstjes, in verschillende grootte, hebben hangen, valt het niet heel erg op dat het een TV is ipv een schilderij. Ik vind zowel de TV als de 'Art modus' prima voldoen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Nog even een tip tussendoor:

Je kunt de 32 inch versie momenteel kopen voor 359 euro via Amazon.de

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B092RCBNW4

en via deze link kun je mogelijk nog 5 euro extra korting fixen: https://nl.pepper.com/aan...rtings-op-amazonde-226757

Om je een idee te geven van de grootte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_U9hcaKa-OPNs7vRbIEZGh6QSA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fO2qrSIvcmSGh5aRqy65BdNg.png?f=user_large

[ Voor 59% gewijzigd door doobieters op 03-02-2022 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERMAWG
Jackssonss schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:14:
[...]

Dus puur als 'schilderij' zou je de huidige modellen niet direct aanbevelen?
Nou... ja en nee. Het is prima maar niet geweldig. Dus mijn advies is vooral het is leuk maar verwacht er niet al te veel van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
ERMAWG schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:14:
[...]

Nou... ja en nee. Het is prima maar niet geweldig. Dus mijn advies is vooral het is leuk maar verwacht er niet al te veel van :)
Ik wacht daarom sowieso nog even op de nieuwe modellen.

Gek eigenlijk dat er niet meer fabrikanten dit segment induiken. De WAF wordt bij grotere televisies volgens mij steeds belangrijker en ook veel mannen kunnen dit denk ik wel waarderen.

[ Voor 23% gewijzigd door Jackssonss op 03-02-2022 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Jackssonss schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:25:
[...]

Het wordt interessant om te zien wat de prijzen gaan doen. Want de 2021 modellen zullen (nog verder?) gaan dalen in prijs en de 2022 modellen zul je de jackpot voor moeten neertellen als je die snel zou willen kopen. Dan is de vraag of dat prijsverschil het waard is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
doobieters schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:27:
[...]

Het wordt interessant om te zien wat de prijzen gaan doen. Want de 2021 modellen zullen (nog verder?) gaan dalen in prijs en de 2022 modellen zul je de jackpot voor moeten neertellen als je die snel zou willen kopen. Dan is de vraag of dat prijsverschil het waard is.. :)
Ja, dat valt te bezien. Ik heb hem op het oog voor een nieuwbouwwoning die nog opgeleverd moet worden, dus heb ook geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERMAWG
Jackssonss schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:25:
[...]

Gek eigenlijk dat er niet meer fabrikanten dit segment induiken. De WAF wordt bij grotere televisies volgens mij steeds belangrijker en ook veel mannen kunnen dit denk ik wel waarderen.
Haha absoluut, de WAF was de doorslaggevende factor voor deze investering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
ERMAWG schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:41:
[...]

Haha absoluut, de WAF was de doorslaggevende factor voor deze investering ;)
Help me even, de WAF? Web application firewall?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:21

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wat ik mij afvraag met die dingen, je hebt toch een zooi backgroundverlichitng, of werkt dat anders? Vind het onduidelijk op internet om daar iets over te zien.

Heb zelf de LG G1, 19mm, vlak op de muur. en als die geen ingangssignaal heeft, toont ie ook een foto met een virtuele lijst er omheen. Maar dat is echt gewoon alsof je een foto toont op tv. Niks schilderij achtigs aan?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
doobieters schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:43:
[...]

Help me even, de WAF? Web application firewall?
Bijna. Wife Acceptance Factor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
NeFoRcE schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:45:
Wat ik mij afvraag met die dingen, je hebt toch een zooi backgroundverlichitng, of werkt dat anders? Vind het onduidelijk op internet om daar iets over te zien.

Heb zelf de LG G1, 19mm, vlak op de muur. en als die geen ingangssignaal heeft, toont ie ook een foto met een virtuele lijst er omheen. Maar dat is echt gewoon alsof je een foto toont op tv. Niks schilderij achtigs aan?
Ja, dat komt mede omdat het scherm reflecteert en omdat vanwege OLED de afbeelding om de paar seconden verspringt. Daarnaast heb je bij the Frame optionele bezels waarmee het ook een schilderij lijkt qua uiterlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Jackssonss schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:48:
[...]

Ja, dat komt mede omdat het scherm reflecteert en omdat vanwege OLED de afbeelding om de paar seconden verspringt. Daarnaast heb je bij the Frame optionele bezels waarmee het ook een schilderij lijkt qua uiterlijk.
Ik had gelezen dat de 2021 modellen al een soort coating over het scherm hebben om het dichterbij een schilderij te brengen? Maar nog niet zo mat als de 2022 modellen natuurlijk.. Ben daar ook erg benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Jackssonss schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:45:
[...]

Bijna. Wife Acceptance Factor
Haha, weer wat geleerd! Dat is zeker een allesbepalende factor. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
NeFoRcE schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:45:

The Frame is gewoon een duur digitaal fotolijstje dat ook als LCD TV kan fungeren :) Ze zijn alleen erg duur en doordat ze edge-lit LCD panelen hebben lijkt de kunst niet mooi naar mijn mening. Ik zie er zeker wel potentie in, maar momenteel is de prijs hoog en de beeldkwaliteit vergelijkbaar met een TV die 50% goedkoper is.

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 03-02-2022 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
stin00 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:52:
[...]

The Frame is gewoon een duur digitaal fotolijstje dat ook als LCD TV kan fungeren :) Ze zijn alleen erg duur en doordat ze edge-lit LCD panelen hebben lijkt de kunst niet mooi naar mijn mening. Ik zie er zeker wel potentie in, maar momenteel is de prijs hoog en de beeldkwaliteit vergelijkbaar met een TV die 50% goedkoper is.
Wat ik tot nu toe in video’s en foto’s heb gezien, ziet er best realistisch uit. In het echt heb ik hem nog niet goed genoeg bekeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:57
Hier ook de Frame, 75 inch is het formaat. Ligt een Sennheider Ambeo onder dus het is direct te zien, dat het een TV is. Aan het kijken voor de 85 inch die net uitgekomen is maar dat zal de vrouw wel te overdreven vind, jammer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Zou the Frame ook goed als computermonitor te gebruiken zijn? Lijkt me wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Jackssonss schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:46:
Zou the Frame ook goed als computermonitor te gebruiken zijn? Lijkt me wel mooi.
Zolang je 43 inch of hoger pakt wel (die hebben een 100hz scherm), enige wat me opvalt is dat de respons time (20ms) niet echt bijzonder goed is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
doobieters schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:35:
[...]

Zolang je 43 inch of hoger pakt wel (die hebben een 100hz scherm), enige wat me opvalt is dat de respons time (20ms) niet echt bijzonder goed is ofzo.
Ik zou er niet per se mee gaan gamen, maar op werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Jackssonss schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:43:
[...]

Ik zou er niet per se mee gaan gamen, maar op werken.
Lijkt me prima daarvoor. Al is het wel een zeer dure optie haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
doobieters schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:55:
[...]

Lijkt me prima daarvoor. Al is het wel een zeer dure optie haha ;)
Ligt eraan. Ik had eerst een monitor van €700,- dus dan valt het verschil wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Jackssonss schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:28:
[...]

Ligt eraan. Ik had eerst een monitor van €700,- dus dan valt het verschil wel mee.
Ja, dat is zeker waar. Ben je er al aan uit of je het gaat doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
doobieters schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:14:
[...]

Ja, dat is zeker waar. Ben je er al aan uit of je het gaat doen? :)
Ja, ik wil hem in ieder geval voor de keuken. Wellicht nog als monitor, als ik een mooie meevaller heb. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 14:46
De Frame75 inch bij mij.
Toevallig had ik nog een kabelgoot van mijn vorige TV dus kon ook het dunne kabeltje wegwerken.
Persoonlijk vind ik het echt een plaatje. Ik krijg vrijwel altijd een wauw reactie als er bezoek komt.
(Op de foto lijkt het scherm een stuk feller in het echt is het een stuk meer doffer (lees papierachtig).
Voor mij kan het prima als schilderij door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTCUzlZTc5fzKjR7PedCcl-rYuw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KBGXT8Y7QEC2XP2KJvnW8tCB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door AlphaWierie op 15-02-2022 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
AlphaWierie schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:59:
De Frame75 inch bij mij.
Toevallig had ik nog een kabelgoot van mijn vorige TV dus kon ook het dunne kabeltje wegwerken.
Persoonlijk vind ik het echt een plaatje. Ik krijg vrijwel altijd een wauw reactie als er bezoek komt.
Op de foto lijkt het scherm een stuk feller, maar in het echt kan het prima als schilderij door.

[Afbeelding]
Heel mooi ja! Tijd voor 85 inch 😚😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaWierie
Wackmack schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:28:
[...]

Heel mooi ja! Tijd voor 85 inch 😚😂
Haha! ik vind de Frame 2022 model niet erg anders in vergelijking met mijn 2021. maar mocht de 2023 of 2024 een stuk verbeterd worden.. heb ik er best een of twee ruzies met mijn vrouw voor over :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
AlphaWierie schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:35:
[...]

Haha! ik vind de Frame 2022 model niet erg anders in vergelijking met mijn 2021. maar mocht de 2023 of 2024 een stuk verbeterd worden.. heb ik er best een of twee ruzies met mijn vrouw voor over :*)
Hahaha helemaal hetzelfde! Heb nu een jaar de 75 inch van 2021. Kan prima een groter nod kiezen. Check

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DNGHgKjOTAXP9umChaNnXxzbK_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JqiYLdfrnxYYK5mADnzqi2SZ.jpg?f=fotoalbum_large

Denk dat een 85inch hier prima kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Ik voel een compensatiedrang aankomen voor mij met m'n 32 inch The Frame :9

Jullie gebruiken het wel vooral echt als TV zeker? Bij mij gaatie tegen de muur ter vervanging van een schilderij. Ben wel bang dat het uiteindelijk een zwart vlak wordt omdat ik er op uitgekeken raak of dat het stiekem toch best wat energie slurpt.

Ik hoop dat dat m'n zorgen ongegrond zijn. Als het bevalt wil ik een grotere voor achter mijn eettafel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-06 10:21

HellBeast

Oh My GoT!

Iemand een idee wanneer de 2022 modellen te koop gaan zijn?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
https://www.samsung.com/d...e_banner_prospecting_none

Als je op Lifestyle TV klikt kom je op de Frame, de koppeling werkt niet, gaat terug naar het hoofdscherm.

43" QLED 4K The Frame (2022)
GQ43LS03BAUXZG
75 € Cashback
UVP 1.299,00 €

85" QLED 4K The Frame (2022)
GQ85LS03BAUXZG
300 € Cashback
UVP 4.699,00 €

[ Voor 12% gewijzigd door brommer1 op 04-03-2022 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
brommer1 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 00:37:
https://www.samsung.com/d...e_banner_prospecting_none

Als je op Lifestyle TV klikt kom je op de Frame, de koppeling werkt niet, gaat terug naar het hoofdscherm.

43" QLED 4K The Frame (2022)
GQ43LS03BAUXZG
75 € Cashback
UVP 1.299,00 €

85" QLED 4K The Frame (2022)
GQ85LS03BAUXZG
300 € Cashback
UVP 4.699,00 €
Wat een geld he.. Zeker als je kijkt dat je nu voor 500 euro een 43 inch model hebt uit 2021..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Inmiddels is de pre-order online op Samsung met een actie:

https://www.samsung.com/n...1BOft4VUMjwte7MM0rzjw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
En als ik me niet vergis krijg je er nog een ‘gratis’ soundbar bij twv 750€

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 14:11
Hier mijn 65 inch Frame tv, ben er erg tevreden over. Overdag blend hij
prima in tussen de schilderijen, 's avonds zie je wel dat het een tv is doordat de helderheid dan omhoog gaat t.o.v. de niet backlight verlichtte schilderijen.Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C37FCqal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:20
AlphaWierie schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:59:
De Frame75 inch bij mij.
(Op de foto lijkt het scherm een stuk feller in het echt is het een stuk meer doffer (lees papierachtig).
Voor mij kan het prima als schilderij door.

[Afbeelding]
Had je nog moeite om de connector van de kabel hier doorheen te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-04 21:00
Ik ben erg onder de indruk van deze tv omdat hij zo strak tegen de muur kan. Aangezien deze aan een muur komt waar we ook langs lopen is dit een must. Ook leuk natuurlijk dat het op een schilderij lijkt, de vrouw is niet zo'n fan van tv's😁

Ik heb zelf geen verstand van tv's maar lees wel dat dit niet een top tv is en dat deze eerder "duur" is omdat het op een schilderij lijkt en er niet echt concurrentie is in dit segment.

Ga ik echt merken dat het een mindere tv is?
Valt het geluid echt tegen?, ik kan namelijk geen subwoofer kwijt aan de muur.

Bedankt alvast voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
MR. RHS schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:57:
[...]

Nee hoor. De kabel is erg dun en de connector slechts een paar cm groot. Als je deze van boven naar beneden erin laat vallen ging het bij mij soepel erdoor heen. ( Ik had zelf een goot voor 8 kabels )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaWierie
duimp schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:03:
Ik ben erg onder de indruk van deze tv omdat hij zo strak tegen de muur kan. Aangezien deze aan een muur komt waar we ook langs lopen is dit een must. Ook leuk natuurlijk dat het op een schilderij lijkt, de vrouw is niet zo'n fan van tv's😁

Ik heb zelf geen verstand van tv's maar lees wel dat dit niet een top tv is en dat deze eerder "duur" is omdat het op een schilderij lijkt en er niet echt concurrentie is in dit segment.

Ik merk er zelf niks van.
Het is zeker geen slechte TV. Beeld is gewoon prachtig. Alleen zijn er wel betere panelen op de markt. Ik zat met de zelfde afweging (design VS paneel). De LG is ook het overwegen waard(oled) maar die heeft geen one connect box waardoor je alsnog veel gedoe met kabels hebt. Dus voor mij was dit de enige optie.

Het geluid is "okay". Goed genoeg om tv te kijken en of te gamen. Als je meer wil. Moet je wel denken aan het soundbar en of subwoofer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GY9mnZn3rhB-GWITFU7JmmyYvkY=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/4HpwhABjMfxzjC2JdWlRTCDx.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LeSCTgvoBS9HndXtJOjvQbYCGWg=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/NM5MRErErpQuUyo2rBqyuRQc.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEAdms2QOwTascTVMLJFSp2ojKU=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/CQ2ndSKKGz4jI6eQyaoB9pUY.webp?f=fotoalbum_large

Eindelijk hangt ie hier ook (32 inch versie, dus FHD ipv 4K).

Vallen een aantal dingen op:

- Kijkhoeken zijn bizar slecht, maar gek genoeg is dat voor mijn scenario niet eens zo verkeerd, want daardoor lijkt het 'schilderij' matter dan het eigenlijk had moeten zijn.
- Software is traaaaaaag
- Waar zijn de beloofde QLED kleuren? Ik heb nog een QLED TV en ik zie dag en nacht verschil.
- De sensor van het omgevingslicht lijkt niet te werken?
- De helderheid staat op max, maar ik krijg het niet voor elkaar om een feller schilderij te tonen. Als je naar de Art Galerij gaat dan lijkt de helderheid een paar tinten naar beneden te schieten. Door een kapotte sensor?
- Dan nu het positieve: het is wel echt een plaatje aan de muur hoor. Niet van een echt schilderij te onderscheiden en voor de functie die ik er voor mee voor ogen had meer dan prima.

Hoe dan ook blij met de aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
kleinelievewolff schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:52:
Hier mijn 65 inch Frame tv, ben er erg tevreden over. Overdag blend hij
prima in tussen de schilderijen, 's avonds zie je wel dat het een tv is doordat de helderheid dan omhoog gaat t.o.v. de niet backlight verlichtte schilderijen.[Afbeelding]
Heel erg gaaf zo! Tip is om in de avonduren een bijna zwart schilderij / foto te pakken, zoals de zebra die je er bij krijgt. Dan zie je het bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
MR. RHS schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:57:
[...]

De connector van de 32 inch versie is 3,5cm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
duimp schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:03:

Zie mijn ervaringen. Maar ik heb de 32 inch FHD versie. Ik heb zo het gevoel dat die totaal niet representatief is voor de 4K panelen. Sterker nog, ik denk dat Samsung ze nog ergens had liggen en ze opnieuw over de toonbank laat gaan maar dan als The Frame..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Weet iemand hier of een 2020 frame past op een 2021 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
Bedankt voor de reacties, inderdaad gekeken naar de lg maar daar zit je weer met alle kabels die je moet wegwerken achter de tv.

Misschien domme vraag maar werkt je afstandsbediening op de tv of moet je verbinding maken met de one connect box. Ik wil namelijk de box zo wegwerken dat deze in een kast staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
duimp schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:21:
Bedankt voor de reacties, inderdaad gekeken naar de lg maar daar zit je weer met alle kabels die je moet wegwerken achter de tv.

Misschien domme vraag maar werkt je afstandsbediening op de tv of moet je verbinding maken met de one connect box. Ik wil namelijk de box zo wegwerken dat deze in een kast staat.
Je kan de box probleemloos wegwerken in een kast, de IR sensor zit in de tv zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Voor de mensen met een The Frame hier: als jullie naar de gallery app gaan, verkleurt dan ook heel het beeld bij jullie? Bij mij gaan alle tinten een stuk warmer.. Dus wit is ineens geen wit meer, maar geel.. terwijl ik dit met geen mogelijkheid aangepast krijg. En als ik dan weer terug ga uit de app, dan schiet alles weer zoals je zou verwachten en is wit weer wit.

Lijkt een softwarematig iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-06 12:40
Ik had ook nog een vraag over The Frame. Ik las ergens dat de beweging sensor een 'bereik' heeft van 100 graden. Betekent dit dat als helemaal links of rechts van de tv staat/zit dat je dan niet gedetecteerd wordt? Hoe precies is die sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-05 13:46

wasco

brightest crayon in the box

Ik heb reeds een kabelgoot weggewerkt zitten in de muur. Dus er is op een bepaalde plek in de muur een gat, met daarachter een buis naar beneden die uitkomt achter het tv-meubel.

Nu vroeg ik me af: wanneer je de Frame tv monteert met dat specifieke beugel vlak tegen de muur, geraak je dan zowat overal achter de tv met die one connect cable, of moet het echt op een bepaalde zone zijn?

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
doobieters schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:46:
Voor de mensen met een The Frame hier: als jullie naar de gallery app gaan, verkleurt dan ook heel het beeld bij jullie? Bij mij gaan alle tinten een stuk warmer.. Dus wit is ineens geen wit meer, maar geel.. terwijl ik dit met geen mogelijkheid aangepast krijg. En als ik dan weer terug ga uit de app, dan schiet alles weer zoals je zou verwachten en is wit weer wit.

Lijkt een softwarematig iets..
Je kan de instellingen veranderen met de afstandsbediening. Dat al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
wasco schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:55:
Ik heb reeds een kabelgoot weggewerkt zitten in de muur. Dus er is op een bepaalde plek in de muur een gat, met daarachter een buis naar beneden die uitkomt achter het tv-meubel.

Nu vroeg ik me af: wanneer je de Frame tv monteert met dat specifieke beugel vlak tegen de muur, geraak je dan zowat overal achter de tv met die one connect cable, of moet het echt op een bepaalde zone zijn?
De kabel is erg dun, lijkt mij dat je voldoende uit de voeten moet komen en deze wel in het gootje kan krijgen. Bij mij is het in ieder geval wel gewoon gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxGQvxpchGAJOFV3RlYW4IL3ipw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3PiW3g695LSA9duotxADDPEv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

MmarkM schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:22:
[...]

De kabel is erg dun, lijkt mij dat je voldoende uit de voeten moet komen en deze wel in het gootje kan krijgen. Bij mij is het in ieder geval wel gewoon gelukt.

[Afbeelding]
Ziet er strak uit!
Vraagje, ik heb het 43 inch model, en ik ervaar problemen met vlekken op het scherm. Het lijkt alsof de (matte) coating dermate gevoelig is dat deze niet tegen doekjes kan of tegen de schoonmaakmiddeltjes die de leverancier zelf heeft aangeraden. Dus alsjeblieft niet zelf uitproberen of dit bij jou ook zo is, maar ik vroeg me gewoon even af of ik een maandagochtend model te pakken heb.
Daarnaast gaat de leverancier het netjes oplossen door een nieuw scherm te leveren, lijkt het nu, maar ik ben dan toch huiverig voor de toekomst(ige vingerafdrukken).
Jij nog geen gekke ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Palthe schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:56:
[...]

Ziet er strak uit!
Vraagje, ik heb het 43 inch model, en ik ervaar problemen met vlekken op het scherm. Het lijkt alsof de (matte) coating dermate gevoelig is dat deze niet tegen doekjes kan of tegen de schoonmaakmiddeltjes die de leverancier zelf heeft aangeraden. Dus alsjeblieft niet zelf uitproberen of dit bij jou ook zo is, maar ik vroeg me gewoon even af of ik een maandagochtend model te pakken heb.
Daarnaast gaat de leverancier het netjes oplossen door een nieuw scherm te leveren, lijkt het nu, maar ik ben dan toch huiverig voor de toekomst(ige vingerafdrukken).
Jij nog geen gekke ervaringen hiermee?
Nog geen ervaring mee, heb wel deze rare krassen zag ik zojuist. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fixbLShOADYEd6Rj_jmFE2A1iLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKdazXuSjQvtkjwVQtYlbZ52.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

MmarkM schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:40:
[...]

Nog geen ervaring mee, heb wel deze rare krassen zag ik zojuist. [Afbeelding]
Aiii balen! Ik heb het gevoel dat de toplaag super gevoelig is. Ik zie het even aan maar het is niet echt geschikt voor een huis met 3 kinderen vermoed ik dan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
MmarkM schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:20:
[...]

Je kan de instellingen veranderen met de afstandsbediening. Dat al geprobeerd?
Dank voor het meedenken. Ik heb dat nog even geprobeerd. Alles staat voluit op 10.. maar dat stond het al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

MmarkM schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:40:
[...]

Nog geen ervaring mee, heb wel deze rare krassen zag ik zojuist. [Afbeelding]
Inmiddels heeft de leverancier een nieuwe gebracht. Wat denk je… bij het uitpakken een vingerafdruk en hij wil het wegvegen met een droog microvezel doekje. Hoppa weer een vlek in het scherm… geen toevalstreffer dus. Ik hoef geen nieuwe meer in ieder geval. Doodzonde, prachtige tv. Maar dat coatinglaagje is niet te doen. Ik ga voor een Neo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
ebis schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:15:
[...]

Je kan de box probleemloos wegwerken in een kast, de IR sensor zit in de tv zelf.
Werkt dit ook als ik een Nvidea Shield TV Mediaplayer aansluit op de one connect box?
Weet iemand dit?

ik wil namelijk de one connect box wegwerken in een trapkast die zich naast de tv bevind.
Anders moet ik alsnog de deur open zetten van de trapkast 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
duimp schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:17:
[...]

Werkt dit ook als ik een Nvidea Shield TV Mediaplayer aansluit op de one connect box?
Weet iemand dit?

ik wil namelijk de one connect box wegwerken in een trapkast die zich naast de tv bevind.
Anders moet ik alsnog de deur open zetten van de trapkast 8)7
Ik zou niet weten waarom het niet zou werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Erg veel interesse in de tv. Als het de sales pitch kan waarmaken is dit een geweldig alternatief voor al die grote zwarte vlakken in menige huiskamer.

Tv technologie/beeldkwaliteit is tegenwoordig zo ver ontwikkeld dat het allemaal wel goed genoeg is voor mezelf. Er wordt telkens veel lawaai gemaakt bij elke 'nieuwe' technologie, maar de vooruitgang is echt in de marge als je een paar stapjes terug neemt. Echt de kleine laatste percentjes... Wet van remmende voorsprong/"diminishing returns"

En net zoals bij audiofielen zal je op tv gebied ook wel wat videofielen hebben die alles enorm moeten opblazen, maar dat is voor de gemiddelde consument allemaal totaal niet interessant.

4K is wat het is, helderheid is reeds lang prima. Misschien kan je nog wat aanmerken op grijswaardes, maar zelfs plasma's en CRT waren nooit helemaal zwart. Enkel OLED doet dat perfect.

Wel wat terughoudend ivm de laatste comments die ik hier lees ivm de coating. Even afwachten wat daar de reacties zijn.

Ik moet nog steeds de leefruimte her-inrichten en een voorwand plaatsen. Als opties heb ik dus
- nog meer ruimte verliezen (iets meer naar voor) en een nis maken waar elke tv in kan (met iets wat er voor schuift)
- frame 2022
- een andere tv met een externe unit, die je strak tot tegen de muur kan monteren (zijn er nog?)
- ...

Het voordeel van een nis of standaard tv is net dat, je hebt een standaard tv. Meer keuze, geen nadelen die specifiek verbonden zijn aan het maken van een "frame tv"

Goed, keuzes... Erg mooie plaatjes wel. Zowel de officiele marketing als bij de gebruikers thuis! Lijkt toch wel echt prima z'n ding te doen die het belooft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
net nog gevraagd in de samsung community, afstandsbediening werkt met bluetooth dus kan blijkbaar ook de Nvidea shield bedienen.

Zit zelf alleen nog te twijfelen tussen de 50 inch en 55 inch LS03A, waarbij ik neig naar de 50 inch.
Nadeel is alleen dat de 50 inch geen 100 Hz is maar 50 Hz, aangezien ik veel voetbal kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Iemand al ervaringen met het 2022 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
@doobieters De laatste twee pagina's gaan bijna uitsluitend over het 2022 model. Dat zie je duidelijk aan de matte look van de schermen.

Ik wacht nog op wat meer indrukken met betrekking tot die matte laag en hoe deze zich houdt bij schoonmaken met een microvezel doekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:20
In aanvulling op bovenstaande, heeft het 2022 model dezelfde invisible cable + connectoren voor de one connect box?

Ik heb een kabel goot van 25mm in de wand zitten maar ben bang dat de connector er niet doorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Ze moeten echt wat aan die connectoren doen. Langwerpige dingen die ook nog best dik zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door BramViking op 25-04-2022 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lastlong
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-05 23:52
Heeft iemand de exacte maten van de invisible cable connector? Dan kan ik een stekker 3d-printen en kijken of hij door mijn bestaande kabelgoot zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
lastlong schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:00:
Heeft iemand de exacte maten van de invisible cable connector? Dan kan ik een stekker 3d-printen en kijken of hij door mijn bestaande kabelgoot zou passen.
Ik geloof 2,5cm doorsnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Weet iemand hoe je het voor elkaar krijgt om een eigen foto zonder die randen toegevoegd te krijgen? Ik dacht eerst dat het een resolutie dingetje was maar als ik de foto resize naar de juiste resolutie dan krijg ik alsnog een border er omheen..

Iemand de gouden tip? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mar88vdv
doobieters schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:37:
Weet iemand hoe je het voor elkaar krijgt om een eigen foto zonder die randen toegevoegd te krijgen? Ik dacht eerst dat het een resolutie dingetje was maar als ik de foto resize naar de juiste resolutie dan krijg ik alsnog een border er omheen..

Iemand de gouden tip? :)
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar op Reddit adviseren ze deze:
https://decotvframes.com/pages/image-to-art-converter-for-samsung-the-frame

Ook is er een app beschikbaar via de Apple Appstore en Google Play

[ Voor 28% gewijzigd door mar88vdv op 20-05-2022 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBeanJr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-10-2022
Wij hebben na wat wikken en wegen toch de stap gemaakt om de 2021 65" Frame te bestellen ter vervangen van onze oude Panasonic VT60 plasma. Na een snelle installatie (op de voetjes en het oude meubel) vallen de reflecties toch heel erg tegen. De score op Rtings was ook niet super hoog (7.3), maar dit hadden we niet verwacht. Weten jullie of er nog iets aan te doen is of wordt het toch retourneren? Het 2022 model zou hier al veel beter op scoren, maar de meerprijs van 1000+€ is me nog even te gek.

Foto is op hoogste helderheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFlB8f4ax4KGiJ5M3eh90M6MuPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n17QuPlVWyDwP3gOueZ1LVtr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door MrBeanJr op 20-05-2022 10:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:34
Omdat we heel vaak in de keuken zitten, wilden we daar ook een tv. Maar mocht niet teveel opvallen of een enorm zwart vlak aan de muur zijn, dus toen viel de keuze al snel op een 32" Frame. Door de plek van het stopcontact zou de tv te hoog komen te hangen, dus maar een schilderijenplank (Mosslanda) van de IKEA op maat gezaagd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIKC7zGhVDaWEsZBMl7vnbXKCec=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3zEpMYYUOPWwQujps1km0phE.png?f=user_large

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPMP_GnxwzJvsD8JfU1B2u2ORSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nWM9MzrXFYWa4lPmoOyWLabn.jpg?f=fotoalbum_large

Hier hangt de 32 inch versie in volle glorie. Foto ter display heb ik zelf gemaakt vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

MrBeanJr schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:18:
Wij hebben na wat wikken en wegen toch de stap gemaakt om de 2021 65" Frame te bestellen ter vervangen van onze oude Panasonic VT60 plasma. Na een snelle installatie (op de voetjes en het oude meubel) vallen de reflecties toch heel erg tegen. De score op Rtings was ook niet super hoog (7.3), maar dit hadden we niet verwacht. Weten jullie of er nog iets aan te doen is of wordt het toch retourneren? Het 2022 model zou hier al veel beter op scoren, maar de meerprijs van 1000+€ is me nog even te gek.

Foto is op hoogste helderheid.

[Afbeelding]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb de 2022 43” ingeruild voor de 2021 vanwege vlekken op het scherm die niet meer verwijderd kunnen worden. Maar dat matte scherm, wat een belevenis….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Major
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik ben toe aan een nieuwe tv en heb mijn oog laten vallen op de 65 inch frame 2022. Nu zie ik in de Pricewatch dat El Vidas dit model voor 600 euro goedkoper aanbiedt dan de meeste anderen, die de adviesprijs hanteren. Iemand ervaring met El Vidas, zit er een addertje onder het gras?

pricewatch: Samsung The Frame 65LS03B Zwart

[ Voor 15% gewijzigd door El Major op 27-05-2022 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
El Major schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:26:
Ik ben toe aan een nieuwe tv en heb mijn oog laten vallen op de 65 inch frame 2022. Nu zie ik in de Pricewatch dat El Vidas dit model voor 600 euro goedkoper aanbiedt dan de meeste anderen, die de adviesprijs hanteren. Iemand ervaring met El Vidas, zit er een addertje onder het gras?

Een vriend van me heeft daar ook besteld maar die kreeg een 2021 model toegestuurd.. het is dat ik dat nog zag haha.. woensdag wordt tie als het goed is omgewisseld.. maar moet het nog zien. Je zou dat even af kunnen wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je krijgt een Europees model. Modelcode XXH of XXC in plaats van XXN voor de Benelux. Technisch dezelfde tv's, maar andere inkoop en zonder deelname aan promoties.

https://el-vidas.nl/klantenservice/europese-modellen
https://nl.hardware.info/...s-model-dit-moet-je-weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Laatst online: 24-05 19:59
Deze week ook de 2021 32" op de kop getikt voor op de werkkamer waar de TV aan de achterzijde van een kast hangt. Enerzijds omdat het een mooie (optische) vervanger was van de dikke LG tv, anderzijds omdat ik het concept "the frame" graag wilde uitproberen voordat ik een grote versie aanschaf voor in de woonkamer.

Dat gaan we dus niet doen..

De Art Mode is teleurstellend. Om je eigen werk te tonen moet je gaan rommelen met het uploaden van foto's van je telefoontje. Tenminste, als dat werkt. Bij mij is de functie in de app uitgegrijsd en krijg ik een vage foutmelding te zien waarvan de halve tekst ontbreekt. Beide devices staan op hetzelfde Wifi netwerk (en accespoint) en mijn telefoon staat netjes in de lijst met toegestane devices.

Uiteindelijk heb ik een deel van mijn collectie op een USB stick gezet om te testen, tot ik er achter kwam dat je foto's niet direct van USB kunt tonen. Nee, via een onhandige interface moet eerst je werk kopiëren naar de interne opslag (500mb) waarna je ze kunt tonen. Dit is een frustrerende bezigheid, vooral omdat de standaard mediaplayer in dezelfde TV ook foto's kan weergeven in een galerij, en zelfs vanaf een gedeelde map op de NAS wat voor mij een ideale situatie zou zijn.

Het aansluiten van de Samsung Soundbar was ook een feest. Zonder muziek dan, want de TV kan geen enkel bluetooth apparaat in de omgeving vinden. De soundbar staat weer aangesloten via een optisch kabeltje en mag je aan de slag met twee afstandsbedieningen.

De TV staat mooi en was zeker niet duur, maar in de huiskamer komt er na de verbouwing een andere "split unit" oplossing.

#rant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
360Degreez schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:47:
Deze week ook de 2021 32" op de kop getikt voor op de werkkamer waar de TV aan de achterzijde van een kast hangt. Enerzijds omdat het een mooie (optische) vervanger was van de dikke LG tv, anderzijds omdat ik het concept "the frame" graag wilde uitproberen voordat ik een grote versie aanschaf voor in de woonkamer.

Dat gaan we dus niet doen..

De Art Mode is teleurstellend. Om je eigen werk te tonen moet je gaan rommelen met het uploaden van foto's van je telefoontje. Tenminste, als dat werkt. Bij mij is de functie in de app uitgegrijsd en krijg ik een vage foutmelding te zien waarvan de halve tekst ontbreekt. Beide devices staan op hetzelfde Wifi netwerk (en accespoint) en mijn telefoon staat netjes in de lijst met toegestane devices.

Uiteindelijk heb ik een deel van mijn collectie op een USB stick gezet om te testen, tot ik er achter kwam dat je foto's niet direct van USB kunt tonen. Nee, via een onhandige interface moet eerst je werk kopiëren naar de interne opslag (500mb) waarna je ze kunt tonen. Dit is een frustrerende bezigheid, vooral omdat de standaard mediaplayer in dezelfde TV ook foto's kan weergeven in een galerij, en zelfs vanaf een gedeelde map op de NAS wat voor mij een ideale situatie zou zijn.

Het aansluiten van de Samsung Soundbar was ook een feest. Zonder muziek dan, want de TV kan geen enkel bluetooth apparaat in de omgeving vinden. De soundbar staat weer aangesloten via een optisch kabeltje en mag je aan de slag met twee afstandsbedieningen.

De TV staat mooi en was zeker niet duur, maar in de huiskamer komt er na de verbouwing een andere "split unit" oplossing.

#rant.
Mag ik vragen wat je er voor hebt betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Laatst online: 24-05 19:59
doobieters schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:50:
[...]

Mag ik vragen wat je er voor hebt betaald?
Bij Bol.com voor €389,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb nu 3 weken een The Frame 75" 2021. De Art mode functie is echt heel gaaf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3uh7tiEvDAC4XFc3BBao5zHfkE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ey9uRwC4g8kk10Gd9VBQjuUx.jpg?f=fotoalbum_medium
(Klik)

Wat mij wel heel erg stoort is een ontzettende backlight bleeding. Echt niet normaal in mijn optiek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YflccDOXY9tJ_u6ynIq_5u_6aBk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DtjbfxthuLaJWTeKRHUnMMGu.jpg?f=fotoalbum_medium
(klik)

Gekocht bij El Vidas. Heb de klantenservice gemaild. Ben benieuwd wat ze gaan voorstellen.

edit: Net bericht gekregen. Hij wordt omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
El Major schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:26:

Het is allemaal goed gekomen met de omwisseling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Teach
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 08:42
Ik heb mijn vrouw overtuigd dat de een Frame "nodig hebben" in de slaapkamer ;)

Heeft iemand een idee wat het verbruik van de 55/65" 2022 modellen zijn in ArtMode? En hoe goed werkt de bewegingsdetectie van die dingen?

Ik zag hem hangen in de MediaMarkt en ik was toch wel impressed met hoe goed het er uit zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
In de review van Rtings staat dit (ze hebben de 65" variant getest):
Power Consumption 65 W
Power Consumption (Max) 173 W
Firmware 1098
The power consumption in Art Mode is 84 W.
De website van Samsung zegt dat het ongeveer 30% van het normale verbruik is. Ik heb meer vertrouwen in de cijfers van Rtings.

[ Voor 7% gewijzigd door mar88vdv op 12-06-2022 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Ik vind dit een cool product. Heel erg leuk gedaan, ook al lijkt het een voor de hand liggend concept.
Als je geen zwarte plaat wil zien in de woonkamer, laat er dan iets op zien. Simpel concept.
Gekoppeld aan een sensor om niet voor niets beeldjes te laten zien.

Echter is het me nog niet helemaal duidelijk hoe die matte coating zich gedraagt na verloop van tijd (of bij afstoffen)

En dan stroomverbruik is eigenlijk ook niet echt goed te praten om een beetje plaatjes te laten zien. Een normaal kader verbruikt 0,0 stroom :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Even een update over mijn omruiling i.v.m. de backlight bleed. Ik had de TV van de muur gehaald en op de poten gezet voor de omruiling. Toen toch nog even de TV aangezet en toen zag ik nagenoeg geen backlight bleed meer.

Blijkbaar trekt de no-gap wallmount de TV zo strak tegen de muur dat de behuizing tegen het paneel drukt. Hierdoor ontstond het backlight bleed probleem. De TV opnieuw bevestigd, maar wat losser tegen de muur getrokken en geen problemen meer. De omruiling heb ik afgebeld.

Wel handig misschien voor anderen om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18:32
Hier afgelopen week een 55 inch 2022 model The Frame aangeschaft á EUR 1449.

De beeldkwaliteit en matte afwerking geven een rustig kijkbeeld en de art-modus is goed gevonden. In vergelijk met het 2021 model is het mattere scherm in art-modus een echt merkbare verbetering (hangt bij kennissen en ook in de winkel was het verschil duidelijk te zien).

Wel zit de TV erbarmelijk in de doos met een loshangende folie tegen het scherm. Door de PostNL-bezorger in z'n bus gepropt tussen allerlei losse dozen in.

De folie was op verschillende plekken dubbelgevouwen en de doos zat dankzij de stapelkunsten van de bezorger tegen het scherm aan, resultaat: allemaal witte vlekken die niet weg te krijgen zijn. Iedere vorm van contact met het beelscherm is dodelijk.

Dit scherm gaat retour, ik probeer nog één keer een vervangend scherm en mocht dit niet naar wens zijn wordt het helaas een ander merk.
HellBeast schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:03:
Even een update over mijn omruiling i.v.m. de backlight bleed. Ik had de TV van de muur gehaald en op de poten gezet voor de omruiling. Toen toch nog even de TV aangezet en toen zag ik nagenoeg geen backlight bleed meer.

Blijkbaar trekt de no-gap wallmount de TV zo strak tegen de muur dat de behuizing tegen het paneel drukt. Hierdoor ontstond het backlight bleed probleem. De TV opnieuw bevestigd, maar wat losser tegen de muur getrokken en geen problemen meer. De omruiling heb ik afgebeld.

Wel handig misschien voor anderen om te weten.
En dit had ik ook, scherm niet te strak monteren!

[ Voor 28% gewijzigd door Mr. Stom op 04-07-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Mr. Stom schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:57:
Hier afgelopen week een 55 inch 2022 model The Frame aangeschaft á EUR 1449.

De folie was op verschillende plekken dubbelgevouwen en de doos zat dankzij de stapelkunsten van de bezorger tegen het scherm aan, resultaat: allemaal witte vlekken die niet weg te krijgen zijn. Iedere vorm van contact met het beelscherm is dodelijk.
Wel jammer dat die coating blijkbaar zo gevoelig is. Niet alleen bij schoonmaken, maar dus ook bij transport... Zo gaat samsung wel erg veel garantie-/schade-/andere claims krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Amos_x schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:10:
[...]

Wel jammer dat die coating blijkbaar zo gevoelig is. Niet alleen bij schoonmaken, maar dus ook bij transport... Zo gaat samsung wel erg veel garantie-/schade-/andere claims krijgen...
Eeuwig zonde idd.. Zou jammer zijn als Samsung daarom het matte scherm zou laten varen. Als het eenmaal veilig hangt heeft het wel echt enorme meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
Ja als het allemaal hangt is het prachtig. Zaterdag haal ik een nieuw model op, ik durf geen retour-/herzending via PostNL meer aan. Ik heb nog wel wat katoenen handschoenen in huis voor een fotohobby, die ga ik maar gebruiken bij het ophangen om een vingerprint te voorkomen. Mocht dat niet helpen dan kan ik voor 1500 euro genoeg andere mooie schermen krijgen.

Blijft verder gewoon een kwetsbaar voorwerp. Maargoed, dat zijn wel meer interieuritems dus deze gaat gewoon op het lijstje 'voorzichtig mee doen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank86
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-04-2023
Zo, ik zit net een week in m'n nieuwbouwhuis en bij een nieuwe woning hoort ... een nieuwe tv! En zeker als je zelf nog een oude Panasonic-bakbeest uit 2006 hebt staan – níet te doen in m'n nieuwe interieur en het oogt ook nog eens superklein (42 inch of zo) door de grotere afstand van bank naar muur.

Anyway, het oog is gevallen op een nieuwe 65" The Frame 65LS03B (2022). Hierbij heb ik meteen een paar vragen en hopelijk hebben jullie de ervaring om e.e.a. toe te kunnen lichten :)

- Hoe is de ervaring met console gaming? Ik heb een PS5 staan die wel echt een nieuw scherm verdiend heeft.
- Kan ieder (merk) soundbar erop aangesloten worden? Zo ja, aanraders? (budget max €500).
- Wat is de ervaring met een optionele soundbar van Samsung zelf? Ik zie dat aanbieders de Q-Symphony erbij adviseren.
- Ik heb gelezen dat de service van Samsung ruk is. Raden jullie het af om 'm direct bij Samsung te bestellen? (En te laten monteren, etc.)

Tot zover eigenlijk. Hoor graag, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-05 19:20
Frank86 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:16:
- Hoe is de ervaring met console gaming? Ik heb een PS5 staan die wel echt een nieuw scherm verdiend
heb zelf de 55" variant uit 2021, maar deze is qua gaming merkbaar slechter dan mijn LG oled, het is zelfs zo erg dat ik niet meer fifa speel op de samsung. ( en ja alles gaming mode onzin staat aan )

automation fanboy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Stom
- Hoe is de ervaring met console gaming?
Door het mattere scherm en gebrek aan OLED zijn games, die doorgaans toch 'donkerder' zijn dan normale TV/films wel wat minder goed zichtbaar. Ik merk zelf ook dat ik, ondanks het nieuwe grotere scherm in de woonkamer, de Playstation toch nog niet naar beneden heb gehaald en nog boven op de oude LG OLED speel. Maar mijn prioriteiten bij de aanschaf van de Frame lagen niet bij gaming.

- Kan ieder (merk) soundbar erop aangesloten worden? Zo ja, aanraders? (budget max €500).
Ik heb er een Soundbar van Denon aan hangen. Door de One Connect box ook geen gepruts met kabels door de kabelgoot naar de TV. Dat is wel echt een voordeel. Ook een ethernet kabel ingeprikt, werkt top.

- Wat is de ervaring met een optionele soundbar van Samsung zelf? Ik zie dat aanbieders de Q-Symphony erbij adviseren.
Geen ervaring, maar de geluidskwaliteit van de inbouw-speakers is dusdanig dat een soundbar wel aan te raden is.

- Ik heb gelezen dat de service van Samsung ruk is. Raden jullie het af om 'm direct bij Samsung te bestellen? (En te laten monteren, etc.)
Ik kocht bij HelloTV (voorheen PlatteTV). Ik koop bijna al mijn duurdere apparatuur via goed aangeschreven retailers, ook al is dat soms tientjes duurder. In mijn ervaring leveren die doorgaans betere garantie en kun je ook - wanneer het gebrek dusdanig is - als oplossing een televisie van een ander merk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 16:17
Hi All

Sinds vorige week nu ook een Samsung Frame 55" via Hellotv. Me LG van 6 jaar oud was alles met een blauwe gloed.
Ondanks wat irritante vragen over verzekeringen en kabeltjes extra mooie prijs en incl de Lijst die nog vestuurd moet worden.

Moet nog wel een HDMI 2.1 kabel voor me PS4 Pro regelen hoewel die al mooi zat is.

Heb ook smarthings installed op me phone.
Wat shelfs gemaakt zodat de vrouw blij is met de foto als schilderij.
Alleen heb ik 2 dezelfde Shelf staan en ik zie nergens hoe te verwijderen.

Kan dit uberhaupt en zo ja hoe?

Hoef ik minder lang na te denk wat ik erop ga plaasen ook :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste