- Hoe is de ervaring met console gaming?
Door het mattere scherm en gebrek aan OLED zijn games, die doorgaans toch 'donkerder' zijn dan normale TV/films wel wat minder goed zichtbaar. Ik merk zelf ook dat ik, ondanks het nieuwe grotere scherm in de woonkamer, de Playstation toch nog niet naar beneden heb gehaald en nog boven op de oude LG OLED speel. Maar mijn prioriteiten bij de aanschaf van de Frame lagen niet bij gaming.
- Kan ieder (merk) soundbar erop aangesloten worden? Zo ja, aanraders? (budget max €500).
Ik heb er een Soundbar van Denon aan hangen. Door de One Connect box ook geen gepruts met kabels door de kabelgoot naar de TV. Dat is wel echt een voordeel. Ook een ethernet kabel ingeprikt, werkt top.
- Wat is de ervaring met een optionele soundbar van Samsung zelf? Ik zie dat aanbieders de Q-Symphony erbij adviseren.
Geen ervaring, maar de geluidskwaliteit van de inbouw-speakers is dusdanig dat een soundbar wel aan te raden is.
- Ik heb gelezen dat de service van Samsung ruk is. Raden jullie het af om 'm direct bij Samsung te bestellen? (En te laten monteren, etc.)
Ik kocht bij HelloTV (voorheen PlatteTV). Ik koop bijna al mijn duurdere apparatuur via goed aangeschreven retailers, ook al is dat soms tientjes duurder. In mijn ervaring leveren die doorgaans betere garantie en kun je ook - wanneer het gebrek dusdanig is - als oplossing een televisie van een ander merk krijgen.