• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Stukfruit schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:00:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: welke hoek is dat volgens jou?
In de hoek van een mentaal gemankeerd persoon.

Daarnaast vind ik het ook overdreven, want @Dennahz post echt niet raar in dit topic. Misschien met een mening die tegen het zere been van een ander is.

The best is yet to come

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:13
zacht schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:05:
[...]

De boostercampagne-maatregel herhaalprik-campagne loopt nog niet helemaal lekker heb ik het idee. Iets mee dan een half miljoen mensen hebben vanaf 19 september de herhaalprik genomen (dat is inclusief eerste boosters). Al is de verwachting volgens het dashboard "dat er deze week nog 521.300 mensen gevaccineerd worden."
Kijk je wel goed? Die 500k staat alleen bij laatste week. Ernaast staat totaal sinds start en daar staat 3 miljoen. Dat hoorde ik laatst Kuipers ook zeggen. Wel apart dat ze alle herhaalprikken op 1 stapel gooien. Je zou juist moeten splitsen per ronde.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
martwoutnl schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:12:
[...]

Kijk je wel goed? Die 500k staat alleen bij laatste week. Ernaast staat totaal sinds start en daar staat 3 miljoen. Dat hoorde ik laatst Kuipers ook zeggen. Wel apart dat ze alle herhaalprikken op 1 stapel gooien. Je zou juist moeten splitsen per ronde.
Thnx, aangepast. Splitsen per ronde maakt natuurlijk niet veel uit, als je alles vanaf 19 september meet, het is hetzelfde spul, of het nu de derde of de vierde prik is.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:52

Stoney3K

Flatsehats!

GekkePrutser schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 23:56:
[...]
Net als met de avondklok, het idee was het voetvolk binnenshuis houden maarja je moet toch boodschappen doen en doordat je daar veel te minder openingsuren voor had, werd het alleen maar drukker in de winkels. Wat juist heel slecht was voor de covid verspreiding.

Wat er gebeurde waren maatregelen die neergezet werden als veiligheidsverbeterend maar eigenlijk stiekem bedoeld waren als gedragsbeinvloeding (vaccineren, geen feestjes houden 's avonds). Dat vond ik nogal hypocriet en het heeft mijn respect voor de overheid niet bepaald goed gedaan. Ze hadden bijv. ook die feestjes die toch al verboden waren beter kunnen handhaven.
Dit dus eigenlijk, aan de ene kant zie ik mensen hier zeuren dat de randjes van de regels opgezocht worden, aan de andere kant willen we ook geen strengere regels. "Ja maar dat was de bedoeling van de regel niet" is niet relevant als het een regel is die bij wet wordt afgedwongen: Dan is de wet de wet.

Een agent gaat ook niet zeggen "Ja ik weet dat er 100 staat, maar eigenlijk willen we dat je 30 rijdt op de snelweg, boete!" als je 103 kilometer per uur rijdt en dus de grens van de handhaving opzoekt.

Dat een strengere regel niet politiek verkoopbaar is, betekent niet dat je die strengere regel dan maar als 'zachte' morele verplichting in een dubbele bodem moet verstoppen en hopen dat iedereen zich er dan alsnog aan houdt.

De avondklok zoals we hem hadden had bijvoorbeeld weinig effect: Als je die als een effectieve maatregel wilde inzetten, dan had je een algemeen straatverbod af moeten kondigen. Dat daar geen politiek draagvlak voor was, betekent ook dat je dus geen algemeen straatverbod krijgt. Dat is nu eenmaal hoe een rechtsstaat en politiek werken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:47
Dean Martin schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:53:
[...]

In de hoek van een mentaal gemankeerd persoon.

Daarnaast vind ik het ook overdreven, want @Dennahz post echt niet raar in dit topic. Misschien met een mening die tegen het zere been van een ander is.
Praten met professional is niet meteen mentaal gemankeerde persoon... Sowieso nogal een onvriendelijke beschrijving

• 42erik
zacht schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:36:
[...]

Ik heb zijn posts even zitten nalezen in dit topic, maar dat valt toch wel mee allemaal? Zijn mening is op sommige punten wellicht (hier) niet erg populair, maar om iemand hier nu in meerdere posts zo te kijk te zetten vind ik dan weer erg treurig. Laten we vooral ver weg van de polarisatie van de afgelopen jaren blijven.
Het is alleen wel storend dat hij maar feiten blijft ontkennen. Zo blijft het verhaal van omicron is minder maar terugkomen, terwijl dat feitelijk onwaar is. Het effect is minder door vaccins en natuurlijke antistoffen. En dat is maar één voorbeeld. En zodra hij daarop gewezen wordt is het stil...

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

42erik schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:28:
[...]

Het is alleen wel storend dat hij maar feiten blijft ontkennen. Zo blijft het verhaal van omicron is minder maar terugkomen, terwijl dat feitelijk onwaar is. Het effect is minder door vaccins en natuurlijke antistoffen. En dat is maar één voorbeeld. En zodra hij daarop gewezen wordt is het stil...
Dat is ook niet helemaal waar: Het was wel al gebleken dat omikron zich meer manifesteerde in de bovenste luchtwegen terwijl de eerdere varianten (dus Wuhan/Delta) meer in de onderste luchtwegen nestelden.

Daardoor zijn de symptomen ook anders. Dat verschil is niet alleen ontstaan door natuurlijke immuniteit en vaccins.

[Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 07-11-2022 15:33]

• zacht
  • Niet online
[...]

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk. Maar dit is nieuws voor mij: omicron is even ziekmakend als delta?

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-06 18:56

Mfpower

In dubio

zacht schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:13:
[...]

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk. Maar dit is nieuws voor mij: omicron is even ziekmakend als delta?
Volgens mij is de jury er nog niet over uit. Enerzijds kwam omicron na de vaccinaties waardoor dat de dempende factor kan zijn, anderzijds zijn er aanwijzingen zoals @Stoney3K dat al aangeeft dat omicron echt veel minder ziekmakend is. Gezien een dubbelblind onderzoek ontbreekt en de meeste studies in pre print zijn en ook nog observational vind ik het knap als iemand hier een definitief antwoord op heeft. Dus laten we het vingerwijzen maar mooi zitten, dus ook niet naar @Dennahz . (Ik sta open voor studies die het een of ander aantonen, ik heb ze nog niet gevonden)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 22:51

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

[...]

Hoe kom je daar nou bij? Bij de allereerste ontdekking in Zuid-Afrika werd gelijk al gemeld dat Omikron een stuk milder verloop kende dan Delta en bij de Delta-golf in november/december was het vaccin nog 'vers'. Omikron was alweer een generatie verder. Dat wij met de cijfers van Delta een lockdown werden ingerommeld is tot daar aan toe, maar je zag met de golfjes van maart en juli dat Omikron een stuk minder voorstelt. En ja, er gaan nog steeds mensen aan dood, maar de IC-bezetting blijf vrij marginaal.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:07
zacht schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:13:
[...]

Kijk even terug, het linkje staat er gewoon. Minder ziekmakend dan delta, evenhoog als alfa/wuhan-versie.
each study estimated that omicron was about 75% as likely as delta to cause hospitalization in an unvaccinated person with no history of SARS-CoV-2 infection.2,3 This meaningful but fairly small difference implies that omicron, alpha, and wild-type SARS-CoV-2 have similar intrinsic severity.

[Voor 31% gewijzigd door Adlermann op 07-11-2022 16:31]

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Een wetenschappelijk bewijs dat variant X je zieker maakt dan Y zal er niet snel komen. Daarvoor moet je:
-Genoeg proefpersonen vinden die zowel ongevaccineerd als nooit besmet zijn
-Deze in een laboratorium met een exact gedoseerde hoeveelheid virus van de twee varianten besmetten
-Niet ingrijpen tijdens het ziekteverloop en het laten begaan tenzij het echt gevaarlijk wordt

Dan kan je met zekerheid zeggen of een nieuwe variant ernstiger is of niet. Wat we nu alleen kunnen doen is statistische analyses doen op de data die beschikbaar is en dan heb je na een paar maanden werk een enigzins waarschijnlijke hypothese over de variant die inmiddels is ingehaald door een nieuwe.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Adlermann
IJzerlijm schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:34:
Een wetenschappelijk bewijs dat variant X je zieker maakt dan Y zal er niet snel komen. Daarvoor moet je:
-Genoeg proefpersonen vinden die zowel ongevaccineerd als nooit besmet zijn
-Deze in een laboratorium met een exact gedoseerde hoeveelheid virus van de twee varianten besmetten
-Niet ingrijpen tijdens het ziekteverloop en het laten begaan tenzij het echt gevaarlijk wordt

Dan kan je met zekerheid zeggen of een nieuwe variant ernstiger is of niet. Wat we nu alleen kunnen doen is statistische analyses doen op de data die beschikbaar is en dan heb je na een paar maanden werk een enigzins waarschijnlijke hypothese over de variant die inmiddels is ingehaald door een nieuwe.
Maar dat argument gaat beide kanten op en het meeste bewijs wijst dan naar dat omicron minder ziekmakend is dan delta, maar evenveel als alpha. En daar moet je dan gewoon vanuit gaan ,want het komt goed door de peer reviews heen en wordt goed geciteerd.

En wat jij daarboven beschrijft mag niet. Iets met ethiek (gelukkig heb ik dat in mijn vakgebied niet. Rondjes met pijltjes kunnen niet doodgaan). Of je moet door ArchiMate ziek in je hoofd worden. Dat kan wel.

• 42erik
Nee, ik heb het over omicron vs wuhan.

• zacht
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:29:
[...]

Kijk even terug, het linkje staat er gewoon. Minder ziekmakend dan delta, evenhoog als alfa/wuhan-versie.

[...]
Tsja, dat is een onderzoek. Er zijn er meer.

https://academic.oup.com/...93/infdis/jiac411/6754902
In total 2779 patients identified with either Alpha (n = 1153), Gamma (n = 122), Delta (n = 808), or Omicron variants (n = 696) were selected for analysis. No difference in frequency of hospitalization, intensive care unit (ICU) admission, and death were found among Alpha, Gamma, and Delta variants. However, patients with Omicron infection were significantly less likely to be admitted to the hospital, require oxygen, or admission to the ICU (χ2 = 12.8, P < .001; χ2 = 21.6, P < .002; χ2 = 9.6, P = .01, respectively). In patients whose vaccination status was known, a substantial number had breakthrough infections with Delta or Omicron variants (218/808 [26.9%] and 513/696 [73.7%], respectively). In breakthrough infections, hospitalization rate was similar regardless of variant by multivariate analysis. No difference in disease severity was identified between Omicron subvariants BA.1 and BA.2.

Conclusions
Disease severity associated with Alpha, Gamma, and Delta variants is comparable while Omicron infections are significantly less severe. Breakthrough disease is significantly more common in patients with Omicron infection.
Vond ik bijvoorbeeld op de eerste Google pagina. Het varieert nogal tussen de onderzoeken. En het stikt echt van de onderzoeken op the interwebz.
De stelling dat Omicron even heftig is als Wuhan zou ik niet zo stellig willen brengen als hij hier gebracht is.

• Adlermann
zacht schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:49:
[...]

Tsja, dat is een onderzoek. Er zijn er meer.

https://academic.oup.com/...93/infdis/jiac411/6754902

[...]

Vond ik bijvoorbeeld op de eerste Google pagina. Het varieert nogal tussen de onderzoeken. En het stikt echt van de onderzoeken op the interwebz.
De stelling dat Omicron even heftig is als Wuhan zou ik niet zo stellig willen brengen als hij hier gebracht is.
En dan ga je journals vergelijken; in deze twee gevallen IF 91 IF 31 en auteurs.

Dan komt dat eerste artikel er iets beter uit

Maar dan alsnog: zeggen dat hij mild is kan dat ook niet. Dat argument gaat dan twee kanten op. Maar milder dan delta is het zeker. Gelukkig.

Maar misschien dat Dennahz de artikelen allemaal even voor ons kan lezen en samenvatten.

Ik zou beginnen met de best geciteerde artikelen en / of beste journals / auteurs.

Maar als je er zo doorheen gaat, (en zwakken we mijn claim af), is omicron niet echt mild te noemen nog. Maar dan laten we de relatieve intrinsieke ziekmakendheid nog even achterwege :)

[Voor 33% gewijzigd door Adlermann op 07-11-2022 17:16]

• zacht
  • Niet online
martwoutnl schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:12:
[...]

Ik zat er goed naast inderdaad, nog even ter bevestiging:

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Honderden avondklokboetes per ongeluk kwijtgescholden door OM: 'Geluk gehad'

Door een administratiefout heeft het OM zo'n 1200 boetes voor het overtreden van de avondklok kwijtgescholden.
"Voor deze boetes was de maatschappelijke impact te groot en het kwijtschelden zou dan ook niet moeten gebeuren. We kunnen het helaas niet meer terugdraaien. Deze mensen hebben geluk gehad."
Aldus de woordvoerder van het OM. Enige maatschappelijke impact was denk ik hoe controversieel de maatregel was plus de bijbehorende boetes. Alle andere zogenaamde positieve effecten zijn nooit verder onderzocht of onderbouwd door de politiek.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

CMD-Snake schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:19:

Aldus de woordvoerder van het OM. Enige maatschappelijke impact was denk ik hoe controversieel de maatregel was plus de bijbehorende boetes. Alle andere zogenaamde positieve effecten zijn nooit verder onderzocht of onderbouwd door de politiek.
Je hebt zelf hier het OVV onderzoek gepost dat het effect van de avondlok probeerde vast te stellen. Er is dus wel degelijk onderzocht maar de effecten zijn niet goed te meten met 17 miljoen mensen die allemaal zelf wel bepalen wat ze doen en dat wegens privacy niet mag worden gemeten.

Dat kan je als voldoende onderbouwd zien. Ik vind zelf ook heel vaak het rode stoplicht niet voldoende onderbouwd door het verkeer van dat moment.

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-03 19:27
IJzerlijm schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:26:
[...]

Je hebt zelf hier het OVV onderzoek gepost dat het effect van de avondlok probeerde vast te stellen. Er is dus wel degelijk onderzocht maar de effecten zijn niet goed te meten met 17 miljoen mensen die allemaal zelf wel bepalen wat ze doen en dat wegens privacy niet mag worden gemeten.

Dat kan je als voldoende onderbouwd zien. Ik vind zelf ook heel vaak het rode stoplicht niet voldoende onderbouwd door het verkeer van dat moment.
*knip* hou het s.v.p. inhoudelijk en onderbouw dit soort claims s.v.p. met betrouwbare bronnen.

[Voor 21% gewijzigd door defiant op 12-11-2022 13:57]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
IJzerlijm schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:26:
Het OVV onderzoek zei dat het nut van de avondklok nooit door het kabinet is onderzocht naderhand. De proportionaliteit van de maatregel was daardoor onduidelijk. De claim van het kabinet over een 10%-13% reductie in besmettingen is nooit hard gemaakt volgens het onderzoek, terwijl Rutte en co wel altijd liepen te schermen met dat getal.

Sinds de avondklok afgeschaft werd bleef het heel stil vanuit het kabinet en het OMT over deze maatregel. Gezien alle opheft dacht ik zelf dat men liever er niet meer aan herinnert wilde worden.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Als genoeg Nederlanders de vermindering in contacten en dus besmettingen compenseren door overdag juist zoveel mogelijk elkaar te besmetten dan is er inderdaad weinig effect. De overheid dwarszitten is heeeeeel erg belangrijk blijkbaar.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

De avondklok is altijd gekoppeld geweest aan de bezoekersbeperking, dus los van elkaar was het sowieso niet te bepalen.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Señor Sjon schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:39:
De avondklok is altijd gekoppeld geweest aan de bezoekersbeperking, dus los van elkaar was het sowieso niet te bepalen.
Ik ben ook wel eens benieuwd in hoeverre die bezoekersbeperking is nageleefd. Handhaven kon immers maar heel moeilijk, behalve in extreme situaties.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Stoney3K schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:01:
[...]
Ik ben ook wel eens benieuwd in hoeverre die bezoekersbeperking is nageleefd. Handhaven kon immers maar heel moeilijk, behalve in extreme situaties.
Met welk doel ben je daar benieuwd naar? Om te zien wat de mate van burgelijke gehoorzaamheid is in een dergelijke uitzonderlijke situatie?

Want
- broer en vrouw komen op bezoek, komen thuis bij hun volwassen kinderen: geen overtreding
- broer en vrouw en volwassen kinderen komen op bezoek: overtreding

In dat opzicht is de bezoekers beperking vast veelvuldig overtreden... Maar men ging toch bij minder mensen op bezoek, dus de maatregel had ook indirect veel effect. Voor een bezoek dat niet volgens de regels was, zijn misschien drie andere bezoeken niet doorgegaan...

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Señor Sjon schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:39:
Van een bezoekersbeperking op bezoek thuis is nooit sprake geweest behalve een advies, net als de kerk was het woonhuis onschendbaar. Vandaar ook de avondklok, om een ander huis te bezoeken moet je nou eenmaal de openbare ruimte door waar de overheid wel iets over te zeggen heeft.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
CMD-Snake schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:19:
Honderden avondklokboetes per ongeluk kwijtgescholden door OM: 'Geluk gehad'

Door een administratiefout heeft het OM zo'n 1200 boetes voor het overtreden van de avondklok kwijtgescholden.

[...]

Wat uiteraard komt doordat de politiek meestal van symboolpolitiek als mondkapjes en beperkte openingstijden van horeca in een klap in een kramp schoot als de ic's weer eens overliepen en men daarom allerlei draconische maatregelen als harde lockdowns, avondklokken, bezoekverboden etc etc. Opwierp. Het resultaat was natuurlijk dat het servies op de ic weer tenouwernood gered werd.... maar wat nou exact het effect van welke maatregel was? We zullen het denk ik nooit weten... behalve dat ze als pakket hun werking hadden.

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:18
*knip* verkeerde topic?

[Voor 94% gewijzigd door ZieMaar! op 12-11-2022 19:42]

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 10:43

Wailing_Banshee

You're Next

stylezzz schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 18:43:
[...]
maar wat nou exact het effect van welke maatregel was? We zullen het denk ik nooit weten... behalve dat ze als pakket hun werking hadden.
Dat is het grootste probleem. Damned if you do, damned if you don't. Ik denk dat de bewustwording het belangrijkste effect was.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Als er geen middelen zijn om opvolging af te dwingen dan is symboolpolitiek wat je dan nog kan doen.

Een zebrapad of stoplicht is tenslotte ook symbolische bescherming, er komt geen betonnen muur uit de grond omhoog om de voetganger daadwerkelijk te beschermen.

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Strafeis in requisitor OM bij het Willem Engel proces: 180 uur taakstraf, voorwaardelijk GS

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Veel te laag dus helaas

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-06 10:47
Real schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:55:
Strafeis in requisitor OM bij het Willem Engel proces: 180 uur taakstraf, voorwaardelijk GS
Ik denk dat het precedent hier belangrijker is dan de daadwerkelijke strafmaat. Opruïng is nogal trending recentelijk.

Persoonlijk vraag ik me vooral af hoe men een uitspraak als ""Bruls begaat een misdrijf in zijn rol als minidictatortje. Wederom ambtsmisdrijf. Morgen koffie drinken bij de ambtswoning"." recht wil praten alszijnde niet intimiderend. Hetzelfde als het expliciet verspreiden van telefoonnummers, in de wetenschap dat het nummer gebeld gaat worden door de minder respectabele kant van de samenleving.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:50
Cid Highwind schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:15:
Persoonlijk vraag ik me vooral af hoe men een uitspraak als ""Bruls begaat een misdrijf in zijn rol als minidictatortje. Wederom ambtsmisdrijf. Morgen koffie drinken bij de ambtswoning"." recht wil praten alszijnde niet intimiderend.
Als 'ie terecht staat voor opruiing, dan is dit niet zo direct dat. Intimidatie misschien wel ('maar meneer de rechter, ik ging er van uit dat dhr. Bruls dit met wat koffie met mij wel zou gaat bespreken!'), maar het is niet letterlijk oproepen tot foute dingen doen.
Hetzelfde als het expliciet verspreiden van telefoonnummers, in de wetenschap dat het nummer gebeld gaat worden door de minder respectabele kant van de samenleving.
'oh, meneer de rechter, een minder respectabele kant, daar had ik geen seconde bij stil gestaan, ik ging er alleen van uit dat bezorgde medeburgers net als ik hun zorgen telefonisch zouden uiten!'

Ik denk dat het wel eens lastig kan worden om opruiing te bewijzen.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-06 10:47
vanaalten schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:58:
[...]

Als 'ie terecht staat voor opruiing, dan is dit niet zo direct dat. Intimidatie misschien wel ('maar meneer de rechter, ik ging er van uit dat dhr. Bruls dit met wat koffie met mij wel zou gaat bespreken!'), maar het is niet letterlijk oproepen tot foute dingen doen.

[...]

'oh, meneer de rechter, een minder respectabele kant, daar had ik geen seconde bij stil gestaan, ik ging er alleen van uit dat bezorgde medeburgers net als ik hun zorgen telefonisch zouden uiten!'

Ik denk dat het wel eens lastig kan worden om opruiing te bewijzen.
De vraag is in hoeverre iets te goeder trouw en te kwader trouw is gedaan. Dat het hele land weet hoe de vork in de steel zit, dat doxxing een ding is en dat het intimiderend werkt wanneer er na een door een selectief gezelschap ongewenste uitspraak ineens honderd mensen voor je deur staan, zijn factoren ter overweging.

De reden waarom ik bovenstaande voorbeelden heb gekozen uit het NOS artikel, is omdat er sprake is van stemmingmakerij / smaad, gericht aan iemand in een politieke rol, met de oproep voor het huiselijk adres te verzamelen. Gezien bekend is wie z'n Twitterpubliek is, mag er ook van uit worden gegaan dat hem bekend is wat de implicaties zijn van een dergelijk bericht. Het feit dat hij zelf al letterlijk heeft aangegeven z'n woorden zeer zorgvuldig te kiezen zodat de intentie voor iedereen duidelijk is, maar dat het desondanks ook eufenistisch opgevat zou kunnen worden, maakt z'n case er natuurlijk niet bepaald sterker op.

Wanneer je externe hulp zoekt bij de bewoording, is het wat lastig je bericht op te vatten als een losse flodder met onbedoelde bijwerkingen. Het is het één, of het ander.

Maar IANAL, afwachten hoe de experts het beoordelen dus.

• Real
  • Niet online
Aankondiging uitspraak 19 december, maar dan blijkt Engel nog op vakantie. Rechtbank heeft tijdelijk geschorst voor overleg mbt datum voor uitspraak.

• Real
  • Niet online
Wordt nu uitspraak op 16 januari

• Dean Martin
  • Niet online
Het is klaar:

Nieuwe fase in coronapandemie: ‘We kunnen alle regels loslaten’

https://www.ad.nl/binnenl...regels-loslaten~a10fac29/

Slotje?

The best is yet to come

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

Dean Martin schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 06:51:
Het is klaar:

Slotje?
Welke regels? Die zijn al meer dan een half jaar geleden losgelaten. Corona is alleen nog iets theoretisch geworden. Het speelt al lang geen rol meer in het dagelijks leven.

Think smart........ Act stupid........

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:50
Dean Martin schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 06:51:
Het is klaar:

Het is een beetje een nietszeggend artikel dat bij mij irritatie opwekt: "Een nieuwe fase is aangebroken, zeggen deskundigen. Door vaccinaties en doorgemaakte besmettingen zijn zoveel mensen beschermd dat geen enorme coronagolven meer worden verwacht."
Wie zijn die deskundigen? En op welk gebied zijn ze deskundig, astrologie of infectieziekten?

"Daarom vindt een deel van de experts op het gebied van infectieziekten dat corona als een van de vele wintervirussen kan worden beschouwd"
Ah, een deel van de experts. Er is blijkbaar nog geen concensus. Zou mij niet verbazen als er ook de nodige experts op infectieziekte-gebied zijn die wat voorzichtiger zijn. Even een winter afwachten, zou zomaar een nieuwe mutatie de kop op kunnen steken die meer schade geeft.

Los daarvan stelt het qua maatregelen natuurlijk weinig meer voor. Enkel zie ik soms mensen zelf-testen en bij positief thuisblijven - wat denk ik een verstandige keuze is, al zou je dat ook voor griep/verkoudheid moeten doen lijkt mij.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 23:22
Ik zie helaas nog wel mensen die lange tijd moeten herstellen nadat ze het (opnieuw) gehad hebben.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tevens, definieer golf... Das in de huidige omstandigheden nogal lastig hard te maken.

• Dean Martin
  • Niet online
vanaalten schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:19:
[...]

Het is een beetje een nietszeggend artikel dat bij mij irritatie opwekt: "Een nieuwe fase is aangebroken, zeggen deskundigen. Door vaccinaties en doorgemaakte besmettingen zijn zoveel mensen beschermd dat geen enorme coronagolven meer worden verwacht."
Wie zijn die deskundigen? En op welk gebied zijn ze deskundig, astrologie of infectieziekten?

"Daarom vindt een deel van de experts op het gebied van infectieziekten dat corona als een van de vele wintervirussen kan worden beschouwd"
Ah, een deel van de experts. Er is blijkbaar nog geen concensus. Zou mij niet verbazen als er ook de nodige experts op infectieziekte-gebied zijn die wat voorzichtiger zijn. Even een winter afwachten, zou zomaar een nieuwe mutatie de kop op kunnen steken die meer schade geeft.

Los daarvan stelt het qua maatregelen natuurlijk weinig meer voor. Enkel zie ik soms mensen zelf-testen en bij positief thuisblijven - wat denk ik een verstandige keuze is, al zou je dat ook voor griep/verkoudheid moeten doen lijkt mij.
Er is nooit consensus geweest.

De namen worden genoemd:
Arts-microbioloog Jean-Luc Murk
Epidemioloog Frits Rosendaal
Viroloog Bert Niesters

The best is yet to come

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Tja, Ernst disagree.

Ik hoop ook dat ze die testen snel uit de winkel halen. Maar helaas zal dat nog wel even duren

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennis1812 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:49:
Tja, Ernst disagree.

Ik hoop ook dat ze die testen snel uit de winkel halen. Maar helaas zal dat nog wel even duren
Zo lang ook het buitenland nog niet mee komt gaat dat nog wel even duren inderdaad. In Duitsland zijn de mondkapjes in het OV nog altijd verplicht.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-06 13:11
Stoney3K schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:03:
[...]

Zo lang ook het buitenland nog niet mee komt gaat dat nog wel even duren inderdaad. In Duitsland zijn de mondkapjes in het OV nog altijd verplicht.
Was laatst een midweekje op Texel. Daar zitten nogal veel Duitsers zoals bekend. In de Plus supermarkt haalde je ze er zo uit :) Allemaal FFP2 maskers.

Mijn dochter van 13 gaat binnenkort naar een kerstmarkt, in Duitsland moeten in de bus de mondkapjes volgens mij weer op.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:03:
[...]
In Spanje ook, nooit weggeweest zelfs niet in de zomer. :( Al heb je nu nog maar 20-50% van de mensen die zich er aan houden (afhankelijk van de tijd, 's avonds laat doet bijna niemand het meer).

Ik hoop dat ze er binnenkort echt officieel mee ophouden.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:37
Dennis1812 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:49:
Tja, Ernst disagree.

Je hoeft ze niet te kopen he ;)

Je ziet toch veel dat Corona een grotere impact heeft op het lichaam dan de griep. Een aantal mensen om mij heen hebben toch aardig aan conditie verloren terwijl de besmetting al maanden geleden is, het duurt echt lang voordat dat weer terugkomt.

Dus als je wel je medemens er voor wilt behoeden is het fijn als je jezelf kan testen.

Mensen die toch niks geven om de mensen om zich heen zullen zich ook weinig aantrekken van een positieve test. Dus dan hoef je ook geen test te kopen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Real
  • Niet online
Ieder z'n ding. Sommige mensen lezen hiervoor een krant, anderen de wetenschappelijke literatuur:

Acute and postacute sequelae associated with SARS-CoV-2 reinfection

De auteurs daarvan zijn vrij stellig: het is niet 'klaar'.
Other pharmaceutical and nonpharmaceutical interventions to lessen both the risk of reinfection and its adverse health consequences are also urgently needed.

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

LordSinclair schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:23:
[...]

Je hoeft ze niet te kopen he ;)

Je ziet toch veel dat Corona een grotere impact heeft op het lichaam dan de griep. Een aantal mensen om mij heen hebben toch aardig aan conditie verloren terwijl de besmetting al maanden geleden is, het duurt echt lang voordat dat weer terugkomt.

Dus als je wel je medemens er voor wilt behoeden is het fijn als je jezelf kan testen.

Mensen die toch niks geven om de mensen om zich heen zullen zich ook weinig aantrekken van een positieve test. Dus dan hoef je ook geen test te kopen.
Om mij maar in de groep mensen die niks geven om anderen te scharen vind ik wat kortzichtig.
Ik ben al vanaf 2020 bezig mede de pandemie te bestrijden en heb meer covid patiënten gezien dan de meeste anderen hier.

Waar ik op tegen ben is dat gastouders/KDV hun eigen beleid mogen maken en mogen verwachten dat je een kind bij elk hoesje of snotneus gaat testen.
Het is ook gewoon snotseizoen mensen.

Testen op indicatie van een arts op geleide van klachten prima. Net als bij Influenza of andere ziekten.
Zoals we dat altijd doen.
Niet omdat iemand die niets snapt van virologie of geneeskunde dat van je vraagt.

En nee, overstappen gaat niet. Mocht je de tekorten gemist hebben.

Ik ben er klaar mee dat er enorm met 3 maten gemeten wordt.
Ik positief? Pech, gewoon werken!
Kind 1 positief? 5 dagen thuis en kind 2 10 dagen (want 5 dagen na de besmetting van kind 1 zou kind 2 weer in isolatie moeten)
Vrouw positief? Ach, 24u klachtenvrij is prima, maximaal 5 dagen thuis hoor.

Prima als iedereen in zichzelf wil roeren. Maar wees er dan eenduidig in over wat je met de uitslag wil doen.

En doe dan ook consequent en bel geen 112 meer als je benauwd bent en geen test gedaan hebt.
De risico patiënten testen zichzelf zelden. Het is uitzonderlijk als ik ergens binnenstap waar getest is.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Real schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:29:
Ieder z'n ding. Sommige mensen lezen hiervoor een krant, anderen de wetenschappelijke literatuur:

Acute and postacute sequelae associated with SARS-CoV-2 reinfection

De auteurs daarvan zijn vrij stellig: het is niet 'klaar'.

[...]
Ook in die wetenschap heb je meerdere takken. Een medisch specialist zal dit zeker schrijven, maar ik ben benieuwd naar een antwoord van een ethicus, een risico-analist of een sociaal psycholoog. ;)

Het is niet 'klaar' maar wel voldoende onder controle om onder de meeste omstandigheden er weinig aandacht meer aan te hoeven schenken. Dat is iets anders dan "okédoei" en terug naar 2019, het is wel duidelijk dat we nu een lange-termijn strategie moeten bedenken. Niet alleen voor het coronavirus.

• Real
  • Niet online
Dean Martin schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:36:
[...]
Er is nooit consensus geweest.
A multinational Delphi consensus to end the COVID-19 public health threat

Gepubliceerd: deze maand. In Nature.
Third, all countries should adopt a vaccines-plus approach, which includes a combination of COVID-19 vaccination, other prevention measures, treatment and financial incentives such as support measures. Infection rates tend to increase when governments discontinue social measures, including non-pharmaceutical interventions, regardless of the level of vaccination
Klinkt niet alsof we klaar zijn.
Stoney3K schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:39:
[...]
maar ik ben benieuwd naar een antwoord van een ethicus, een risico-analist of een sociaal psycholoog.
In bovenstaande Delphi analyse zijn diverse groepen experts betrokken. Of daarin ook jouw experts zitten moet je zelf even nagaan.

• Dean Martin
  • Niet online
Real schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:43:
[...]

A multinational Delphi consensus to end the COVID-19 public health threat

Gepubliceerd: deze maand. In Nature.

[...]

Klinkt niet alsof we klaar zijn.

[...]

In bovenstaande Delphi analyse zijn diverse groepen experts betrokken. Of daarin ook jouw experts zitten moet je zelf even nagaan.
Je geeft indirect zelf al aan dat ook dit niet de ultieme consensus is.

The best is yet to come

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 23:41

TerraGuy

The weirdo with the beard

Nog een recente retroperspectieve studie naar het effect van vitamine D op het verloop van corona, onder 600.000 VS veteranen.

Conclusies uit dat onderzoek:

* 33% minder sterfte aan corona met vitamine D3 suppletie
* 20 en 28% minder corona-infecties met respectievelijk vitamine D2 en D3 suppletie
* hoe lager het vitamine D-gehalte in het bloed vooraf, hoe meer bescherming suppletie bood
* hoe meer vitamine D ze kregen, hoe meer bescherming suppletie bood
* hoe eerder de inname van vitamine D begon voordat de infectie begon, hoe meer bescherming suppletie bood
* zwarte deelnemers profiteerde het meeste van suppletie

Klinkt mij als een interessante optie voor extra bescherming.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• stylezzz
Zelfs viruswaarheid stopt ermee. Mooi excuus nu het coronavirus langzaam uit onze gedachten aan het verdwijnen is....

https://www.nu.nl/coronav...ning-heeft-opgeheven.html

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

stylezzz schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 08:21:
Zelfs viruswaarheid stopt ermee. Mooi excuus nu het coronavirus langzaam uit onze gedachten aan het verdwijnen is....

https://www.nu.nl/coronav...ning-heeft-opgeheven.html
Ah ja. Als je er geen geld meer mee van goedgelovige mensen kan aftroggelen is je ‘ideologie’ blijkbaar niet interessant meer ;)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:47
PLAE schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:25:
Ik zie helaas nog wel mensen die lange tijd moeten herstellen nadat ze het (opnieuw) gehad hebben.
Ik had daarom graag gezien dat de nieuwe virus remmers voor iedereen op recept verkrijgbaar waren.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:00

Indoubt

Always be indoubt until sure

YakuzA schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:21:
[...]

Ah ja. Als je er geen geld meer mee van goedgelovige mensen kan aftroggelen is je ‘ideologie’ blijkbaar niet interessant meer ;)
Helaas lijkt dat steeds meer te gebeuren. Hier konden velen zien dat het hele "viruswaanzin" zo rot was als een mispel en bewust misbruik van de crisis.

Ook helaas is dat er elke dag wel iemand opstaat die dom genoeg is om erin te trappen. Ik heb er geen goed woord voor over.

Maar laten we Siewertje niet vergeten die even gillend rijk is geworden over de ruggen van de belastingbetaler en vooral ook niet de rol van onze eigen overheid daarin. Ook daar loopt nog een zaak.

Tijdens de hele corona crisis is wel gebleken dat er maar een deel is wat schouder aan schouder staat in een crisis.

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-02 22:28
Indoubt schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:31:
Maar laten we Siewertje niet vergeten die even gillend rijk is geworden over de ruggen van de belastingbetaler en vooral ook niet de rol van onze eigen overheid daarin. Ook daar loopt nog een zaak
Ach kom nou, dat hele gedoe om Sywert is slechts een afleidingsmanoeuvre

Er hebben heel veel mensen heel erg veel geld verdiend de laatste 3 jaar, meer dan Sywert vaak

Sneltest boeren, verkopers van mondkapjes en desinfectie spul (nee, niet alleen Sywert)
En misschien wel de grootste profiteurs: de detacheerders die tienduizenden werknemers hebben weggezet bij de GGD wat plots de grootste werkgever van Nederland was

Vorige week FTM met een artikel, de 20 miljoen mondkapjes van Sywert gaan de verbrandingsoven in omdat het over de houdbaarheidsdatum is
https://www.ftm.nl/artike...ef-de-verbrandingsoven-in
Maar wat blijkt nu als je dat artikel leest, in totaal gaan er 258 miljoen mondkapjes de verbrandingsoven in die in magazijnen liggen en over de datum zijn/gaan
Waarom in de kop van dat artikel die 20 miljoen van Sywert vermelden ?, als het om vele malen meer maskers van andere leveranciers gaat, waar slaat dat op ?

Zelfs gratis uitdelen van die 258 miljoen mocht niet omdat het marktverstoring zou zijn
Ook de schuld van Sywert zeker ?

€1,1 miljard uitgegeven voor het Testen voor Toegang speeltje van VWS
Opdracht voor het testen was onderhands gegund aan 1 bedrijf, Lead Healthcare
https://www.volkskrant.nl...-toegangstesten~b79106b7/
Tijdens de hele corona crisis is wel gebleken dat er maar een deel is wat schouder aan schouder staat in een crisis.
Wat bedoel je met schouder aan schouder staan ?, braaf doen wat de overheid je opdraagt ?
Of doel je op de werknemers in de zorg ?

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Had er een uitgebreid aanbestedingstraject moeten worden uitgezet voor die zaken? Met maanden overleg, offertes uitwisselen, second opinions vragen, beroep aantekenen door degenen die het niet gekregen hebben, rechters die de aangesteding uitpluizen en ergens een komma verkeerd vinden waardoor het overnieuw moet terwijl we allemaal thuis zitten?

Net zoals het achteraf wijzen naar de Mexicaanse Griepvaccins zijn we nu de aanpak van de volgende crisis aan het saboteren, dan zal niemand iets durven doen.

edit: Voor de 'buiten is er nul kans op besmetting' discussie die woedde, in China heeft men dankzij de enorme surveillance daar 39 mensen gevonden die door een jogger in het park in de open lucht zijn besmet tijdens zijn rondje. Het boeit nu niet meer zo voor covid dat effectief verleden tijd is hier maar bij toekomstige ziektes die via de luchtwegen gaan moet dit wel serieuzer genomen worden.

https://weekly.chinacdc.c...oi/10.46234/ccdcw2022.209

[Voor 31% gewijzigd door IJzerlijm op 28-11-2022 09:55]

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

IJzerlijm schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:40:

edit: Voor de 'buiten is er nul kans op besmetting' discussie die woedde, in China heeft men dankzij de enorme surveillance daar 39 mensen gevonden die door een jogger in het park in de open lucht zijn besmet tijdens zijn rondje. Het boeit nu niet meer zo voor covid dat effectief verleden tijd is hier maar bij toekomstige ziektes die via de luchtwegen gaan moet dit wel serieuzer genomen worden.

Buiten is de kans (veel) kleiner dan binnen, maar proberen te claimen dat die kans 'nul' is, is natuurlijk raar.

PSN

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Had er een uitgebreid aanbestedingstraject moeten worden uitgezet voor die zaken? Met maanden overleg, offertes uitwisselen, second opinions vragen, beroep aantekenen door degenen die het niet gekregen hebben, rechters die de aangesteding uitpluizen en ergens een komma verkeerd vinden waardoor het overnieuw moet terwijl we allemaal thuis zitten?

Net zoals het achteraf wijzen naar de Mexicaanse Griepvaccins zijn we nu de aanpak van de volgende crisis aan het saboteren, dan zal niemand iets durven doen.
Voor de wooncrisis doen we niet anders dan hele aanbestedingsconstructies optuigen waarbij een looptijd van een jaar tussen aankondiging en contract niet ongewoon is. En dat voor 20-30 huizen bv. Waarom zou MinVWS zich niet aan dezelfde regelgeving dienen te houden?

China is overgenomen door ZeroCovidians. Zelfs het meestal gedweeë Chinese volk begint zich nu te roeren dat het allemaal buiten proportie is.

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Señor Sjon schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:15:
[...]

Voor de wooncrisis doen we niet anders dan hele aanbestedingsconstructies optuigen waarbij een looptijd van een jaar tussen aankondiging en contract niet ongewoon is. En dat voor 20-30 huizen bv. Waarom zou MinVWS zich niet aan dezelfde regelgeving dienen te houden?
Omdat we dan nu nog een tekort aan kapjes hadden en in lockdown zouden zitten. Soms is er de tijd gewoon niet om een jaar te overleggen.

En eerlijk gezegd zouden we op veel meer fronten moeten stoppen met hoge pipos een jaar laten praten. Maar meer moeten handelen.

Ik kan op mijn werk ook niet nu een 112 opnemen en dan een jaar gaan debateren wie er precies gaat reanimeren en of we dat wel doen en zoja door welk bedrijf en welk merkje infuus of medicijn en welk stickertje plakken we?
Nee, handelen. Dat moet je doen.
Ook bij een slechte covid patiënt en ook bij een pandemie.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 18:39
Volgens de bron zou een versneld aanbestedingstraject 6-8 weken duren. We zaten toen al ruim een jaar in de pandemie, dus mij een raadsel waarom het niet een paar weken eerder in gang gezet had kunnen worden in plaats van dat het gehaast had moeten gaan.

Is ook de eerste keer dat ik de politiek haast zag hebben. Honderden miljoenen weggeven aan een commerciële partij, dat moet snel snel.

• TerraGuy

TerraGuy

Ik las laatst ook een officieel Chinees rapport dat de Chinese economie flink gegroeid is de laatste 2 jaren en de lockdownpolitiek zeer goed werkt: ze hebben het bijna onder controle volgens dat rapport. En dat terwijl de rest van de wereld gebukt gaat onder lijken die opgestapeld op straat liggen omdat ze zo dom zijn om niet in lockdown te gaan bij besmettingen.

Maw, uiteraard gaan ze je vertellen dat je beter binnen kunt blijven en mondkapje op moet doen al loop je op 10 meter afstand van iedereen, aangezien anders hun hele beleid nergens meer op slaat. Genoeg outdoor events gehad hier die amper besmettingen hebben opgeleverd, bijv Koningsdag 2021, met honderdduizenden of zelfs miljoenen feestvierders. Die al dan niet met een drankje op ook nog dicht bij elkaar zaten en gingen naborrelen thuis. Niet nul besmettingen, maar ook niet zinnig om daar maatregelen op te gaan verzinnen/veel geld aan uit te geven om te handhaven. Afhankelijk van je doel, uiteraard.

Dat iemand die buiten voorbij rent 39 mensen aan weet te steken omdat ze geen mondkapje op hadden klinkt als een prachtig propagandaverhaal van de Chinese overheid, niet gestoeld op enige wetenschap.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dennis1812 schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:26:
[...]

Nee, handelen. Dat moet je doen.
Ook bij een slechte covid patiënt en ook bij een pandemie.
Ja. Want er is natuurlijk bloedspoed bij als er een paar honderd miljoen mondkapjes vernietigd moeten worden, dan kun je echt niet op een aanbesteding wachten.

Even realistisch blijven. Er gaat niemand dood als er wat overjarige mondkapjes in een pakhuis moeten wachten op vernietiging. Haast leidt in zulke gevallen alleen maar tot vriendjespolitiek waarbij we ons later weer afvragen waarom die klus zo duur moest zijn en of het niet raar is dat de opdracht "toevallig" naar een familielid of goede vriend van een bestuurder of topambtenaar is gegaan.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:17

gws24

Thinking is hard!

downtime schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:17:
[...]

Ja. Want er is natuurlijk bloedspoed bij als er een paar honderd miljoen mondkapjes vernietigd moeten worden, dan kun je echt niet op een aanbesteding wachten.

Even realistisch blijven. Er gaat niemand dood als er wat overjarige mondkapjes in een pakhuis moeten wachten op vernietiging. Haast leidt in zulke gevallen alleen maar tot vriendjespolitiek waarbij we ons later weer afvragen waarom die klus zo duur moest zijn en of het niet raar is dat de opdracht "toevallig" naar een familielid of goede vriend van een bestuurder of topambtenaar is gegaan.
Voor de vernietiging wordt weldegelijk een aanbesteding gedaan:

Waar o.a. @Dennis1812 het over hebben is de aankoop er van en dat daar spoed bij was en dus terecht geen aanbesteding is gedaan ;)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

gws24 schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:44:
[...]

Waar o.a. @Dennis1812 het over hebben is de aankoop er van en dat daar spoed bij was en dus terecht geen aanbesteding is gedaan ;)
Ik ging ervan uit dat iedereen nog reageerde op @bluemoon23 die het toch echt had over een aanbesteding voor het vernietigen van het spul.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

downtime schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:01:
[...]

Ik ging ervan uit dat iedereen nog reageerde op @bluemoon23 die het toch echt had over een aanbesteding voor het vernietigen van het spul.
Die post bevatte zoveel standpunten en uitingen dat ik dat punt miste dan.
Ik had daar meer een klacht over dat er vernietigd wordt waar in het verleden teveel voor betaald is in gelezen :?

PSN

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

En ik reageerde met name op senor Sjon waarvan ik meende te lezen dat hij ook met name commentaar had op de aanschaf.

Indien op de vernietiging mea culpa.
Maargoed het is niet geheel duidelijk blijkt wel uit bovenstaande posts.

Mijn post is gericht op aanschaf in ieder geval.

• Indoubt

Indoubt

bluemoon23 schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:02:
[...]

Er hebben heel veel mensen heel erg veel geld verdiend de laatste 3 jaar, meer dan Sywert vaak

Sneltest boeren, verkopers van mondkapjes en desinfectie spul (nee, niet alleen Sywert)
En misschien wel de grootste profiteurs: de detacheerders die tienduizenden werknemers hebben weggezet bij de GGD wat plots de grootste werkgever van Nederland was

Vorige week FTM met een artikel, de 20 miljoen mondkapjes van Sywert gaan de verbrandingsoven in omdat het over de houdbaarheidsdatum is
https://www.ftm.nl/artike...ef-de-verbrandingsoven-in
Maar wat blijkt nu als je dat artikel leest, in totaal gaan er 258 miljoen mondkapjes de verbrandingsoven in die in magazijnen liggen en over de datum zijn/gaan
Waarom in de kop van dat artikel die 20 miljoen van Sywert vermelden ?, als het om vele malen meer maskers van andere leveranciers gaat, waar slaat dat op ?

Zelfs gratis uitdelen van die 258 miljoen mocht niet omdat het marktverstoring zou zijn
Ook de schuld van Sywert zeker ?
[Afbeelding]
€1,1 miljard uitgegeven voor het Testen voor Toegang speeltje van VWS
Opdracht voor het testen was onderhands gegund aan 1 bedrijf, Lead Healthcare
https://www.volkskrant.nl...-toegangstesten~b79106b7/

[...]

Wat bedoel je met schouder aan schouder staan ?, braaf doen wat de overheid je opdraagt ?
Of doel je op de werknemers in de zorg ?
Eens hoor. Er is heel veel misgegaan. Ik haalde Siewert aan omdat die het meest spraakmakend is voor wat er allemaal is misgegaan.

Wat ik bedoelde met schouder aan schouder is het zo dat dat wel van de bevolking werd verwacht en met name van bepaalde beroepsgroepen zoals in de zorg maar dat er aan de andere kant heel slecht is gekeken naar waar het geld heen gaat en of dat wel zinvol is. Daar is in de hele coronacrisis wel veel misbruik van gemaakt.

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 22:28
Indoubt schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:14:
[...]

Daar is in de hele coronacrisis wel veel misbruik van gemaakt.
Eens, maar, off-topic is dat niet een veel groter probleem momenteel in onze maatschappij?

• Indoubt

Indoubt

brothermaynard schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:29:
[...]

Eens, maar, off-topic is dat niet een veel groter probleem momenteel in onze maatschappij?
Ja, dat verdient wel een eigen topic. Natuurlijk is er over de coronacrisis ook voldoende te zeggen maar het is veel breder dan dat.

• GekkePrutser
  • Niet online
bluemoon23 schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:02:
[...]

Niettemin is het een zeer goed idee om van hem een voorbeeld te maken en hard te bestraffen omdat het zo'n tot de verbeelding sprekende en uitstekend gedocumenteerde case is.

Bovendien heeft hij natuurlijk ook zijn politieke connecties misbruikt in dit geval, wat veel van die andere 'boeren' niet gedaan hebben. Juist door dit soort dingen een duidelijke pakkans te geven laat zien aan andere ondernemers dat je met corruptie niet wegkomt.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Dennis1812 schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:25:
En ik reageerde met name op senor Sjon waarvan ik meende te lezen dat hij ook met name commentaar had op de aanschaf.

Indien op de vernietiging mea culpa.
Maargoed het is niet geheel duidelijk blijkt wel uit bovenstaande posts.

Mijn post is gericht op aanschaf in ieder geval.
Dat klopt. Er zijn door VWS heel veel bochten afgesneden en zaken 1-op-1 gegund, wat in basis een doodzonde is in het publieke domein. Je ziet nu een bredere tendens dat de accountants die de boel onderzoeken al bijkans meer gekost hebben dan de winsten van Sywert.

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-02 22:28
GekkePrutser schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:35:Niettemin is het een zeer goed idee om van hem een voorbeeld te maken en hard te bestraffen omdat het zo'n tot de verbeelding sprekende en uitstekend gedocumenteerde case is
een voorbeeld van hem maken en hem hard straffen ?
Waar slaat dat op ?, omdat hij een publiek figuur was ?
Dan begint het helemaal op een politiek showproces te lijken natuurlijk

Er zijn veel grotere vissen, er is voor veel grotere bedragen over de balk gegooid, zoals dat testen voor toegang waar ik het over had. Wat zonder aanbesteding aan 1 bedrijf is gegund, en dat is nog maar 1 voorbeeld.
En toen zaten we allang niet meer in de paniekfase zoals bij Sywert in April 2020
https://archive.ph/qltew
Nog geen 3 procent van de testcapaciteit voor ‘testen voor toegang’ wordt benut. De lege testcentra kosten de Nederlandse belastingbetaler een half miljoen euro per dag aan operationele kosten. Niettemin heeft VWS honderden miljoenen extra gereserveerd voor verdere uitbreiding.

VWS zegt tegen FTM dat de kosten daarvoor in de periode van maart tot en met eind augustus op 500 tot 700 miljoen euro zullen uitkomen (eerder was 1,1 miljard begroot). Het grootste deel van dat geld vloeit naar de stichting Open Nederland (SON), die mede op initiatief van werkgeversorganisatie VNO-NCW tot stand kwam. VWS gunde ‘testen voor toegang’ zonder aanbesteding – en dus in strijd met de wet – aan deze stichting, die onder leiding staat van oud-generaal Tom Middendorp.
Bovendien heeft hij natuurlijk ook zijn politieke connecties misbruikt in dit geval, wat veel van die andere 'boeren' niet gedaan hebben. Juist door dit soort dingen een duidelijke pakkans te geven laat zien aan andere ondernemers dat je met corruptie niet wegkomt.
Dan moet je ook die politieke connecties straffen, en de ambtenaren die de contracten hebben getekend...
'testen voor toegang' is zonder aanbesteding gegund door VWS, wie heeft daar zijn politieke connecties misbruikt ?
En als we misbruiken van politieke connecties echt willen straffen, dan kunnen we er nog wel een paar gevangenissen bij bouwen vrees ik...
Maar dan noemen we het vaak vergoeilijkend lobbyen, of wat een beter woord is; netwerkcorruptie
https://www.bnnvara.nl/ar...reigt-het-onze-democratie

• GekkePrutser
  • Niet online
bluemoon23 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:32:
[...]
een voorbeeld van hem maken en hem hard straffen ?
Waar slaat dat op ?, omdat hij een publiek figuur was ?
Dan begint het helemaal op een politiek showproces te lijken natuurlijk

Er zijn veel grotere vissen, er is voor veel grotere bedragen over de balk gegooid, zoals dat testen voor toegang waar ik het over had. Wat zonder aanbesteding aan 1 bedrijf is gegund, en dat is nog maar 1 voorbeeld.
Dat moet ook aangepakt worden, maar dat staat los van elkaar. Dat het ene niet aangepakt wordt, is geen reden om het andere niet aan te pakken. Sommige mensen worden gepakt omdat er bewijs is, anderen komen ermee weg omdat ze hun sporen beter verbergen. Dat hoort bij ons rechtssysteem en betekent niet dat de handhaving compleet zinloos is. Vergeet niet, dit is allemaal opzettelijk geweest. Het 'gillend rijk' verhaal. Staat allemaal zwart op wit.

[Voor 89% gewijzigd door GekkePrutser op 30-11-2022 02:36. Reden: Post ingekort want ik wil niet te veel offtopic gaan]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:23

Dennahz

Life feels like hell should.

TerraGuy schreef op donderdag 24 november 2022 @ 19:04:
Nog een recente retroperspectieve studie naar het effect van vitamine D op het verloop van corona, onder 600.000 VS veteranen.

Conclusies uit dat onderzoek:

* 33% minder sterfte aan corona met vitamine D3 suppletie
* 20 en 28% minder corona-infecties met respectievelijk vitamine D2 en D3 suppletie
* hoe lager het vitamine D-gehalte in het bloed vooraf, hoe meer bescherming suppletie bood
* hoe meer vitamine D ze kregen, hoe meer bescherming suppletie bood
* hoe eerder de inname van vitamine D begon voordat de infectie begon, hoe meer bescherming suppletie bood
* zwarte deelnemers profiteerde het meeste van suppletie

Klinkt mij als een interessante optie voor extra bescherming.
Deze info had veel mensenlevens kunnen redden tijdens de pandemie. Gek genoeg roepen veel mensen het al redelijk vanaf het begin en werden ze genegeerd.

Er waren vaak specifieke groepen mensen die in het ziekenhuis terecht kwamen. Daar hadden ze direct onderzoek naar moeten doen. Wat waren de overeenkomsten tussen deze mensen? Er kwam een overdreven focus op de prik en alleen maar de prik. Terwijl er vaak echt andere mogelijkheden waren om mensen hun weerstand een boost te geven.

Mis inmiddels nog steeds campagnes over de nuttige supplementen + natuurlijk het standaard riedeltje van 10k stappen per dag :)

Twitter

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Dennahz schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:10:
[...]
Deze info had veel mensenlevens kunnen redden tijdens de pandemie. Gek genoeg roepen veel mensen het al redelijk vanaf het begin en werden ze genegeerd.

Er waren vaak specifieke groepen mensen die in het ziekenhuis terecht kwamen. Daar hadden ze direct onderzoek naar moeten doen. Wat waren de overeenkomsten tussen deze mensen? Er kwam een overdreven focus op de prik en alleen maar de prik. Terwijl er vaak echt andere mogelijkheden waren om mensen hun weerstand een boost te geven.

Mis inmiddels nog steeds campagnes over de nuttige supplementen + natuurlijk het standaard riedeltje van 10k stappen per dag :)
Hoop dat ze deze keer het onderzoek wel goed opgezet hebben.
Vorige vitamine D onderzoeken gingen vaker nat op de subgroepen die vergeleken werden.

PSN

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:26:
[...]

Hoop dat ze deze keer het onderzoek wel goed opgezet hebben.
Vorige vitamine D onderzoeken gingen vaker nat op de subgroepen die vergeleken werden.
De invloed van vitamine D zou wel het seizoensafhankelijke gedrag van corona kunnen verklaren, in de zomer zag je wel dat het netto aantal besmettingen niet zo zeer minder was, maar wel het aantal opnames. Eigenlijk zou je eens een analyse moeten doen van de ziekenhuisopnames in een bepaalde week gerelateerd aan het aantal zonuren (al dan niet van 1 of 2 weken daarvoor).

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Stoney3K schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:20:
[...]
De invloed van vitamine D zou wel het seizoensafhankelijke gedrag van corona kunnen verklaren, in de zomer zag je wel dat het netto aantal besmettingen niet zo zeer minder was, maar wel het aantal opnames. Eigenlijk zou je eens een analyse moeten doen van de ziekenhuisopnames in een bepaalde week gerelateerd aan het aantal zonuren (al dan niet van 1 of 2 weken daarvoor).
Het blijft moeilijk, je moet ook weer zorgen voor vergelijkbare leeftijdgroepen etc.
Een simpelere verklaring zou zijn dat bijv in de zomer meer de jonge leeftijdgroepen Covid opliepen.

Het is ook een issue dat sommigen weer direct vitamine D als silver bullet willen bestempelen.
Het is wel al algemeen bekend dat vitamine D goed is voor je immuunsysteem, maar het blijft moeilijk om 1 factor te isoleren en daarvan aan te tonen hoeveel het helpt.

Direct het complete seizoenseffect van Covid proberen op te hangen aan vitamine D is al een vrij kansloze exercitie, het zou er misschien wel een onderdeel(tje) van kunnen zijn.

[Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 04-12-2022 13:28]

PSN

• TerraGuy

TerraGuy

YakuzA schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:27:
[...]

Het blijft moeilijk, je moet ook weer zorgen voor vergelijkbare leeftijdgroepen etc.
Een simpelere verklaring zou zijn dat bijv in de zomer meer de jonge leeftijdgroepen Covid opliepen.

Het is ook een issue dat sommigen weer direct vitamine D als silver bullet willen bestempelen.
Het is wel al algemeen bekend dat vitamine D goed is voor je immuunsysteem, maar het blijft moeilijk om 1 factor te isoleren en daarvan aan te tonen hoeveel het helpt.

Direct het complete seizoenseffect van Covid proberen op te hangen aan vitamine D is al een vrij kansloze exercitie, het zou er misschien wel een onderdeel(tje) van kunnen zijn.
Het hoeft ook niet de silver bullet te zijn, als het maar - een beetje of flink - bijdraagt aan vermindering van opnames/ziekte/doden/lockdowns etc. Wat 'sommigen' doen/zeggen is ook niet zo van belang, het gaat erom om zoveel mogelijk te vinden/te onderzoeken/te onderbouwen wat zou kunnen bijdragen aan het oplossen van het probleem. Iets met kaasschaafmodel.

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-06 01:04

ComputerHoed

Electronica <3

*knip* onderbouw je beweringen s.v.p. altijd met betrouwbare bronnen.

[Voor 78% gewijzigd door defiant op 04-12-2022 20:59]

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

BS:
https://www.nivel.nl/nl/n...aandoeningen-surveillance

/end thread :+

(Toen mensen zich aan de covid regels hielden was het er wel vele malen minder dan normaal)

[Voor 19% gewijzigd door defiant op 04-12-2022 20:59]

PSN

• stylezzz
TerraGuy schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:46:
[...]

Ik las laatst ook een officieel Chinees rapport dat de Chinese economie flink gegroeid is de laatste 2 jaren en de lockdownpolitiek zeer goed werkt: ze hebben het bijna onder controle volgens dat rapport. En dat terwijl de rest van de wereld gebukt gaat onder lijken die opgestapeld op straat liggen omdat ze zo dom zijn om niet in lockdown te gaan bij besmettingen.

Maw, uiteraard gaan ze je vertellen dat je beter binnen kunt blijven en mondkapje op moet doen al loop je op 10 meter afstand van iedereen, aangezien anders hun hele beleid nergens meer op slaat. Genoeg outdoor events gehad hier die amper besmettingen hebben opgeleverd, bijv Koningsdag 2021, met honderdduizenden of zelfs miljoenen feestvierders. Die al dan niet met een drankje op ook nog dicht bij elkaar zaten en gingen naborrelen thuis. Niet nul besmettingen, maar ook niet zinnig om daar maatregelen op te gaan verzinnen/veel geld aan uit te geven om te handhaven. Afhankelijk van je doel, uiteraard.

Dat iemand die buiten voorbij rent 39 mensen aan weet te steken omdat ze geen mondkapje op hadden klinkt als een prachtig propagandaverhaal van de Chinese overheid, niet gestoeld op enige wetenschap.
Maar is dat niet een beetje inherent aan de chinese cultuur? Als men nu ineens het 0-covid beleid zou versoepelen zou dat gelijk staan aan het toegeven van een fout. Haast ondenkbaar in de chinese cultuur.

• TerraGuy

TerraGuy

stylezzz schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:22:
[...]

Maar is dat niet een beetje inherent aan de chinese cultuur? Als men nu ineens het 0-covid beleid zou versoepelen zou dat gelijk staan aan het toegeven van een fout. Haast ondenkbaar in de chinese cultuur.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit dan :)
China maakte de voorbije week een gigantische draai. Na drie jaar van nietsontziende strijd tegen covid – waarvoor mensen werden opgesloten, kinderen van ouders gescheiden, huisdieren doodgeknuppeld – lijkt een staakt-het-vuren afgekondigd. Testvereisten zijn verzacht, binnenlandse reisrestricties opgeheven en covidpatiënten mogen in thuisquarantaine. Vooral de ommezwaai in de propaganda is opvallend: de omikronvariant, tot vorige week volksvijand nummer 1, wordt ineens ‘minder ernstig dan griep’ genoemd.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

TerraGuy schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:58:
[...]

De wonderen zijn de wereld nog niet uit dan :)

[...]
Die hadden niet veel keus. Als ze zo doorgingen draaide het uit op een volksopstand/burgeroorlog.

• zacht
  • Niet online
Ondertussen wordt er nog steeds geprikt. Sinds 19 september 2022 heeft een kleine 25% van de bevolking van 12 jaar en ouder een herhaalprik gehaald.

https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

zacht schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:45:
Ondertussen wordt er nog steeds geprikt. Sinds 19 september 2022 heeft een kleine 25% van de bevolking van 12 jaar en ouder een herhaalprik gehaald.

https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties
Opvallender vind ik dat sinds het begin van de najaarsronde er maar 38k mensen uit de basisserie zijn gestapt:
19 september

4 december

Uptake is met name 60+

[Voor 15% gewijzigd door Señor Sjon op 12-12-2022 10:19]

• TerraGuy

TerraGuy

Señor Sjon schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:16:
[...]

Opvallender vind ik dat sinds het begin van de najaarsronde er maar 38k mensen uit de basisserie zijn gestapt:
19 september
[Afbeelding]

4 december
[Afbeelding]
Dat zijn mensen die overleden zijn neem ik aan?

• zacht
  • Niet online
TerraGuy schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:46:
[...]

Dat zou redelijk overeenkomen met de gemiddelde sterfte in Nederland, maar ik kan me haast niet voorstellen dat ze het voor elkaar gekregen hebben om die gegevens aan elkaar te koppelen. Meestal lukt het koppelen van cijfers alleen als er geld gehaald moet worden.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

TerraGuy schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:46:
[...]

Ik denk eerder dat die toch een booster of herhaling hebben gehaald en dus van 2 naar 3 of meer zijn gegaan.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Señor Sjon schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:21:
[...]
Ik denk eerder dat die toch een booster of herhaling hebben gehaald en dus van 2 naar 3 of meer zijn gegaan.
Mmz. Dat lijkt qua totalen niet te kloppen.
Dan zouden we 16,5M met minimaal een basis serie in NL moeten hebben.
(12,5+4)

Met hulp van onze danser hebben we dat in NL niet gehaald.

[Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 12-12-2022 22:43]

PSN

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Ik denk dat je de danser daarvoor veel teveel credit geeft.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:47
Hier weer bingo vandaag positief. Inmiddels ben ik de tel kwijt. Komt opnieuw binnen van de basisschool hier.
Iemand enige idee hoe hier de besmettingen nu verlopen? Volgens mij is dit mijn 4e keer en ik ben gevaccineerd. Voel mij nog niet erg ziek nu. Maar maandag staat onze bruiloft gepland...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 18:16

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Cobb schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:44:
Hier weer bingo vandaag positief. Inmiddels ben ik de tel kwijt. Komt opnieuw binnen van de basisschool hier.
Iemand enige idee hoe hier de besmettingen nu verlopen? Volgens mij is dit mijn 4e keer en ik ben gevaccineerd. Voel mij nog niet erg ziek nu. Maar maandag staat onze bruiloft gepland...
Sterkte, dat lijkt me echt een horror scenario.
Gasten en getuigen op 1,5 meter afstand..... Een mondkapje in plaats van sluier...

:(:) ^)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:54
Ai dat is balen! Hopelijk maandag weer helemaal fit.

Mijn vriendin is directeur op basisschool en daar is het deze week raak. 7 teamleden positief getest, dus er was helaas geen ontkomen aan om 2 groepen naar huis te sturen.

We waren er wel door verrast, ik hoor het niet veel om me heen en zij ook niet binnen de scholengroep.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Zaterdag naar een houseparty geweest, gisteren meld een vriend dat hij positief op covid heeft getest, ik heb nergens last van (niet getest)... de rest die mee was testte negatief. Ik meld het vandaag aan m'n trainer en zij zei "lekker boeiend }:O ".

Denk dat je het nu gewoon als griep moet zien... als je je beroerd voelt en/of je blaft alles bij elkaar; niet gaan en anders wel.

Ik test sowieso niet meer, heb sinds mijn vaccin-drama nooit meer iets gehad en ben ook niet ziek geweest.

[Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 13-12-2022 16:12]

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

https://www.bndestem.nl/p...kerst-overboord~a9b458f2/

Dat is een fijn vooruitzicht. Kan niet wachten.
Hopelijk blijven er niet her en der nog eigen protocollen en verdwijnen de zelftesten gewoon uit de winkels

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-05 10:01
waarom zou je in godsnaam nog testen, zeker als je maandag gaat trouwen?
Pagina: 1 ... 80 81 82 Laatste

Let op:
We gaan er vanuit dat je het volgende gelezen hebt: Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus. Voor aanvullingen van de FAQ neem je even contact op met @ZieMaar! of @tweakduke. Ook vragen we je om de Topicstart even door te nemen.

Voor laagdrempeliger praten over Corona, het delen van vaccinatieervaringen e.d. is er De Covid kroeg.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee