LordSinclair schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:23:
[...]
Je hoeft ze niet te kopen he
Je ziet toch veel dat Corona een grotere impact heeft op het lichaam dan de griep. Een aantal mensen om mij heen hebben toch aardig aan conditie verloren terwijl de besmetting al maanden geleden is, het duurt echt lang voordat dat weer terugkomt.
Dus als je wel je medemens er voor wilt behoeden is het fijn als je jezelf kan testen.
Mensen die toch niks geven om de mensen om zich heen zullen zich ook weinig aantrekken van een positieve test. Dus dan hoef je ook geen test te kopen.
Om mij maar in de groep mensen die niks geven om anderen te scharen vind ik wat kortzichtig.
Ik ben al vanaf 2020 bezig mede de pandemie te bestrijden en heb meer covid patiënten gezien dan de meeste anderen hier.
Waar ik op tegen ben is dat gastouders/KDV hun eigen beleid mogen maken en mogen verwachten dat je een kind bij elk hoesje of snotneus gaat testen.
Het is ook gewoon snotseizoen mensen.
Testen op indicatie van een arts op geleide van klachten prima. Net als bij Influenza of andere ziekten.
Zoals we dat altijd doen.
Niet omdat iemand die niets snapt van virologie of geneeskunde dat van je vraagt.
En nee, overstappen gaat niet. Mocht je de tekorten gemist hebben.
Ik ben er klaar mee dat er enorm met 3 maten gemeten wordt.
Ik positief? Pech, gewoon werken!
Kind 1 positief? 5 dagen thuis en kind 2 10 dagen (want 5 dagen na de besmetting van kind 1 zou kind 2 weer in isolatie moeten)
Vrouw positief? Ach, 24u klachtenvrij is prima, maximaal 5 dagen thuis hoor.
Prima als iedereen in zichzelf wil roeren. Maar wees er dan eenduidig in over wat je met de uitslag wil doen.
En doe dan ook consequent en bel geen 112 meer als je benauwd bent en geen test gedaan hebt.
De risico patiënten testen zichzelf zelden. Het is uitzonderlijk als ik ergens binnenstap waar getest is.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.