Grappig, de laatste (en voor zover ik weet de enige) keer dat ik COVID had, waren een loopneus en niezen juist de enige symptomen die ik merkte. Duurde ook niet lang, ongeveer een halve dag.
Het was vooral dat ik het vreemd vond dat ik hooikoortssymptomen had buiten het seizoen waardoor ik ff een test in mijn neus had gedrukt. Kennelijk zijn er toch uitzonderingen.
Edit: Ah ja wat @
Stoney3K zegt: Het was idd Omikron. Nouja dat denk ik want dat was toen veruit de heersende variant.
Dennahz schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:06:
Het is inmiddels november en alles is nog open. Vorig jaar zat alles al achter QR vanaf 25/9.
Ik denk dat we hieruit mogen concluderen dat het dan echt gewoon voorbij is en dat we deze winter zonder enige vorm van maatregelen door kunnen gaan

Ik vraag het me af... Hier in Spanje zijn we nooit van de mondkapjes in het OV afgekomen afgelopen zomer

En nu zie je ze ook weer veel op straat (in de open lucht nota bene). Aan de andere kant kan je hier onder de 60 (zonder speciale gezondheidsproblemen) geen booster krijgen als je dat wilt.

Dan heb je eens een goed en simpel middel zonder nadelen, wordt het niet gebruikt

Ik heb veel liever 1 klein prikje dan dat ik met zo'n lap op moet lopen (in het bijzonder omdat het voor mij een nare associatie heeft met een ervaring in het verleden).
Maar de animo is er nog steeds bij veel mensen, de angst is hier en daar nog hoog en daarom de roep om verplichte maatregelen. En ik denk dat die wel toeneemt als mensen weer bang worden van de stijgende cijfers in de media ondanks dat het nu gewoon ruimschoots onder controle is. In de zomer werd er hier in de media ook steeds geschreeuwd over een 'aankomende zomergolf' die nooit gekomen is maar mensen wel angst aanjaagde.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit nu. Ben wel benieuwd.
Edit: Overigens, ik moet wel zeggen dat het achteraf gezien een enorme druk was, al die maatregelen. Ik dacht dat het achteraf minder zwaar zou aanvoelen als toen we er middenin zaten, maar het was juist het omgekeerde. Het was zo fijn om weer gewoon in een bar te kunnen zitten zonder QR identificatie, mondkapjes en avondklokken, zonder steeds afstand te houden in de supermarkt (en ook mondkapjes en handsmeerseltjes te moeten gebruiken), naar extreem drukke evenementen gaan zonder gedoe met verkeersregelaars die kapjes controleerden en zorgen dat je maar 1 kant op mocht lopen. Gewoon weer vrij zijn. Er viel echt een enorme last van me af.
Destijds hadden veel vrienden gezegd dat het alleen maar tijdelijk zwaar voelde omdat het een verandering was (en opgedrongen) en dat het wel zou wennen maar dat was voor mij absoluut niet zo. Ik was er vooral erg depressief van omdat mensen de situatie probeerden te normaliseren onder de naam 'nieuwe normaal' terwijl ik zeker wist dat het voor mij nooit normaal zou worden. Dus het voelde heel beklemmend.
Ik ben er erg depressief van geworden en het is nog steeds niet helemaal over (komt ook door de zorgen over deze winter natuurlijk, of er weer wat van terugkomt). Ik vind nog steeds dat dit soort 'kosten' (en ook de economische) niet zwaar genoeg mee zijn gewogen destijds. Maar het is voor mij helemaal duidelijk dat ik altijd zal blijven pushen voor de terugkeer naar 100% normaal.
[Voor 76% gewijzigd door GekkePrutser op 05-11-2022 18:27]