Ik had met het oog op zekerheid zeker niet teveel vertrouwen gelegd op zelftesten. De zelftest geeft bijvoorbeeld ook 72 tot 80% vals negatieve uitslag met asymptomatische infecties.vandermark schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:08:
Ok, ik heb een specifieke vraag over de Corona zelf testen:
(1) Heb milde klachten, heze stem en lichte hoest. Komt goed overeen met hoe bij mij een verkoudheid gaat. Geen koorts
(2) Ik heb twee zelf testen gedaan en bij alle twee komt pas na ruim een uur een minimaal 2e streepje.
Ik heb n.a.v. daarvan alvast voor morgen een PCR test gepland bij de GGD.
Ik maak me voor mezelf geen zorgen maar mijn vrouw en ik wisselen elkaar af in bij mijn dochter zijn die herstelt in ziekenhuis. Daar kom ik vandaag net vandaan, dochter zelf is vandaag ook getest, die uitslag (pcr in ziekenhuis) komt morgen.
Er zijn diverse Belgische sites die aangeven dat bij te lang wachten bij de zelftest er een vals positief resultaat kan zijn. Sowieso staat overal dat de resultaten na 15-30 minuten niet meer te vertrouwen zijn. Ik dacht dat dat laatste vooral was dat dan een minimaal streepje vervaagd zou kunnen zijn, niet dat er een vals positief streepje zou kunnen komen na dik een uur.
Ik ga sowieso morgen een PCR test doen en ben gewoon benieuwd, weet iemand hier meer over deze vraag: Kan te lang wachten zorgen voor een verlaat 2e streepje die als vals positief moet worden gezien omdat die ruim na de betrouwbare periode van 15-30 minuten zichtbaar wordt.
https://www.umcutrecht.nl...20de%20Omicron%20variant.
Lastige en onzekere situatie ook. Sterkte voor jullie en hopelijk een voorspoedig herstel.