Soccer98 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:29:
[...]
Maatregelen zijn weg. Anderen dus voor asociaal uitmaken, wat enkelen hier doen, is compleet misplaatst. Moet niet aan de ander liggen dat iemand nog compleet bezig is met Corona, om bepaalde, wellicht begrijpelijke, redenen. Diegene hoeft dat dus ook absoluut niet af te reageren.
Er zijn inderdaad geen maatregelen meer. En zoals ik zei: hoofdstuk corona is hier afgesloten. Zoals @
Mfpower ook aangaf in zijn post: voor sommige mensen werkt alles wat met corona te maken heeft nogal eh... stresserend. Jullie herinneren je vast wel m'n posts van vroeger hier. Zat altijd vol irritatie en stress in die periode. En dat laat ik niet meer toe. Heb in die periode zelfs een ban gekregen. En eerlijk: het heeft me wel geholpen om m'n focus ergens anders op te richten
Nadat we het virus dan eindelijk hebben opgelopen in februari hebben we het hoofdstuk afgesloten en leven we écht weer zoals vroeger. Als in: als we ziek zijn (koorts) dan blijven we gewoon thuis. Als we wat snotterig zijn blijven we niet thuis, maar gaan we ook echt geen mensen begroeten met 3 kussen of een knuffel. Dat deden we vroeger ook al niet als we verkouden waren. Lijkt me gewoon common sense gebruiken.
De regel: "ik kom even niet te dichtbij hoor, want ben wat verkouden" hebben we voor corona ook regelmatig uitgesproken

42erik schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:47:
[...]
Als je zelfs keelpijn hebt, geen test doen en daarmee het risico nemen dat je een ander die wel snapt hoe het werkt een quarantaine of erger instuurt is niet asociaal? Welja...
Ik begrijp dat sommige mensen er anders in staan, maar je kan anderen niet verplichten om telkens nog in angst te blijven leven voor een virus dat nooit meer weggaat.
Common sense gebruiken en als je het risico op besmetting wilt minimaliseren kan je een FFP2-masker dragen. En daarmee is de kous wat mij betreft wel af. En met mij velen. Volle pretparken, concerten met 65000 man (Rammstein morgen

), volle restaurants. De meeste mensen zijn verdergegaan met het normale leven.
En dat mensen me asociaal noemen vind ik jammer. 2 jaar geleden had ik precies hetzelfde gezegd trouwens, maar in deze fase van de pandemie (eigenlijk meer een endemie nu). Kom op zeg
Wat ik wel positief vind is dat ze nu eindelijk gaan praten over ventilatie/filteren van lucht in klaslokalen. Niet alleen positief in het geval van een coronagolf, maar ook bij een griepgolf en misschien zelfs bij verkoudheden en zo.
Voor corona hielden we daar eigenlijk weinig rekening mee en zat je soms in een kleine woonkamer met 10-15 man op een verjaardag. Alles potdicht. Nogal wiedes dat je dan koppijn krijgt van de slechte luchtkwaliteit. Nu gaan er toch vaak wat raampjes open.
[
Voor 4% gewijzigd door
Dennahz op 03-07-2022 13:08
]