Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
giantgiantus schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:39:
[...]
Dat station zijn we al lang gepasseerd.
:? Want?
Overgrote deel van de bevolking heeft het gehad
Dan doe je denk ik de aanname dat het risico op de genoemde mogelijke gevolgen op lange termijn zich altijd zal voordoen na een besmetting, maar dat hoeft helemaal niet. Besmet raken vlak na een hoog effectief vaccin zou weleens een heel andere uitkomst kunnen geven dan besmet raken lange tijd na een matig effectief vaccin bij een nieuwe variant bijvoorbeeld.

Als ik in 1995 eenmalig naar Tjernobyl zou zijn afreisd en daar even verbleef, dan betekent dat niet dat ik zeker ziek zou zijn geworden. Maar als ik elk jaar zou zijn gegaan en daar langere tijd verbleef zou dat risico weleens additief kunnen zijn. De periode dat je 'at risk' bent is dan namelijk veel groter.
Ik woon ook in een grote stad, ook slecht voor m’n gezondheid.
Het eerste persoonlijk voornaamwoord lijkt voor jou de meeste waarde te hebben, klopt dat?

Maar ik heb het niet over jou of mijn individuele risico. Het ging mij over publieke gezondheid. Dat mensen in een bepaalde omgeving risico lopen in vergelijking met anderen die daar niet wonen, maakt voor de discussie over de gevolgen na besmettingen op lange termijn natuurlijk niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Real op 30-06-2022 12:03 ]

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:46
MikeyMan schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 07:51:
[...]

Je hebt gezien dat de (IC)opnames ook hoger liggen?
Ja, maar dat komt doordat je een golf (nu) vergelijkt met een niet-golf (zomer 2020 / 2021)

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Blackouts schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:41:
[...]

Ja, maar dat komt doordat je een golf (nu) vergelijkt met een niet-golf (zomer 2020 / 2021)
In 2021 was er zeker wel een golf in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
zacht schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 15:30:
[...]

Je bent 2020 en 2021 alweer vergeten?
Toen hadden we nog geen omikron, dus appels/peren.

In februari / maart hebben we zonder grote problemen met omikron >100.000 besmettingen per dag gehad. Rioolmetingen waren toen 2 keer zo hoog als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
zacht schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:45:
[...]

In 2021 was er zeker wel een golf in de zomer.
Vorig jaar rond deze tijd zaten we op het laagste niveau sinds tijden. Vlak voor de Dansen met Janssen golf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfO84umngctEbQOEM188pJh5b2Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oxaybNawBl6dCLSDtubHehcE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:27
Real schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:36:
[...]

Maar dan kom je weer op de discussie of het doormaken van een besmetting alleen maar een probleem is als je wordt opgenomen of sterft.

Ondertussen zijn er diverse aanwijzingen dat besmettingen kunnen resulteren in aanhoudende problemen ongeacht een opname. Zie bijvoorbeeld:

- https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35255491/
- Ook fitboys en -girls moeten vrezen voor corona

Het tweede betreft overigens bevindingen die nog niet gedeblindeerd zijn begrijp ik uit het interview zelf, dus een conclusie lijkt mij daar te vroeg.

[...]

Of iemand zich over zulke resultaten zorgen moet maken is aan eenieder, maar is de focus op ziekenhuisopnames niet veel te eenzijdig?
Je kan wel focussen op besmettingen, maar met welk doel? De effecten in kaart brengen lijkt me helemaal goed, maar dan?
*knip* geen complotten, op geen enkele manier

[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 30-06-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:02

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
TerraGuy schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 20:53:
[...]

Geldt dat voor omikron ba4-ba5 ook nog? In België kwam ik gisteren cijfers tegen dat 20% van de patiënten met corona in het ziekenhuis niet gevaccineerd is en 80% van de patiënten wel gevaccineerd. Ik zou dat niet omschrijven als 'mensen in het ziekenhuis zijn vaak niet of half gevaccineerd'. Maar goed, dat is België, geen idee van de Nederlandse cijfers.

[...]

[...]

Dit ligt nog steeds in de lijn der verwachtingen: qua échte coronagevallen zullen er nog wat ouderen en zwakkeren in het ziekenhuis belanden ondanks 3 a 4 vaccinaties, als die 't hebben gehad zwakt de bult weer snel af. In het najaar waarschijnlijk weer zoiets. Jammer voor die patiënten, maar er is momenteel niet veel aan te doen om dat te voorkomen als de vaccinaties voor hen niet (goed genoeg) werken, gelukkig zijn ze veelal snel weer uit het ziekenhuis.
Nou maak je borst maar nat, na BA.4 e BA.5 is er een nieuwe variant opgedoken met zorgwekkende eigenschappen en verspreidingsgroei, BA2.75
Surveillence minded folks - worth keeping a close eye on BA.2.75 - lots of spike mutations, probable second generation variant, apparent rapid growth and wide geographical spread...
https://twitter.com/PeacockFlu/status/1542501382678147072

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chiron schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:57:
[...]
Nou maak je borst maar nat, na BA.4 e BA.5 is er een nieuwe variant opgedoken met zorgwekkende eigenschappen en verspreidingsgroei, BA2.75
[...]
Gezien mijn n=1 observatie het aantal covid hoestjes in het vliegtuig eergisteren zal het idd goed snel verspreiden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:32
-tom-562 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:11:
[...]

N=1 maar hier ook 2 collega's die positief zijn, en die hadden voorheen nog geen corona gehad
Ik ga het nog maar eens zeggen: dat is dus n=2.

Je observeert jezelf niet! Een n=1 observatie, hoeft namelijk helemaal niet verkeerd te zijn als het methodologisch goed opgezet is! Heel veel onderzoeken zijn namelijk gewoon door 1 observant gedaan en die kunnen prima zijn.

Dus n=1 voor een observatie zegt helemaal niks. Dan moet je eerder roepen, de sampling is niet goed of de sample size is niet goed, etc etc etc.

Maar wat meer ontopic, en dat is N=1, ik heb nog steeds de dans toe nu toe ontsprongen. Maar begin hem nu wel wat te knijpen. Maandag ga ik naar Rammstein. Dat is instant covid-19 denk ik. Maar ik heb ook paper-deadlines en nakijk-deadlines in de laatste 2 weken voor de vakantie...........

Ga ik afzeggen of niet is dan de vraag, of ga ik tijdens het concert ffp3 dragen. Zijn er hier mensen die naar concerten zijn geweest met ene mondneusmasker ? En hoe werd daar op gereageerd?

[ Voor 19% gewijzigd door Adlermann op 30-06-2022 19:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Adlermann ik ben bij clapton geweest onlangs. Zonder masker. Heb een kind op de opvang zitten. Elke illusie dat ik het niet een keer ga krijgen kan m.i. de deur uit. Hoewel ik tot nu toe van alles heb behalve corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
MikeyMan schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:15:
@Adlermann ik ben bij clapton geweest onlangs. Zonder masker. Heb een kind op de opvang zitten. Elke illusie dat ik het niet een keer ga krijgen kan m.i. de deur uit. Hoewel ik tot nu toe van alles heb behalve corona.
Die illusie heb ik ook niet, alleen ik probeer nog wel een beetje te timen wanneer ik het krijg. Naja, ik ga gewoon naar Rammstein toe. Ik moet in september toch weer voor volle collegebanken staan en kleine zaaltjes voor de werkcolleges.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Chiron schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:57:
[...]

[...]

Laten we gewoon even afwachten voordat we paniek zaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Adlermann schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:58:

Ga ik afzeggen of niet is dan de vraag, of ga ik tijdens het concert ffp3 dragen. Zijn er hier mensen die naar concerten zijn geweest met ene mondneusmasker ? En hoe werd daar op gereageerd?
Bij Rammstein ga je het niet redden met FFP3 maskers. :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r97c3Ya.jpg

Ben zowel bij Clapton als Rob de Nijs geweest, en hoewel die beide van de rollatorgeneratie zijn ben ik niemand met een masker tegen gekomen. Wat niet wil zeggen dat jij het ook niet moet doen, als je denkt dat het voor jou helpt dan vooral doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 11:02

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Rockvee2 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:53:
[...]

Laten we gewoon even afwachten voordat we paniek zaaien.
Dit komt van virologen die de virus samples sequencen en de verschillende varianten in kaart brengen. BA2.75 valt op door een combinatie van bepaalde eigenschappen en een snelle verspreidingsgraad, die het waarschijnlijker maakt dat we die variant dit najaar voor onze kiezen gaan krijgen dan de BA.4 en BA.5.
Een variant om in de gaten te houden dus.

Heeft weinig met “paniek” te maken.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Real schreef op zondag 26 juni 2022 @ 23:09:
@Fornoo

Lees even het gehele onderzoek en niet slechts een krantenartikel of klik door naar de bronnen. In hoofdstuk 6 van de CBS oversterfte analyse staat:

[...]

https://www.cbs.nl/nl-nl/...lijden-kort-na-vaccinatie
Als je zelf ook even verder leest dan zie je ook het volgende staan, ze geven duidelijk aan dat er eigenlijk geen conclusies getrokken kunnen worden.

7.4 Discussie
Het onderzoek van de doodsoorzaakverklaringen geeft geen beeld van de kwantitatieve en kwalitatieve bijdrage van het vaccineren tegen COVID-19 aan overlijden.

Het beeld dat uit de beschrijving naar voren komt moet dus met grote voorzichtigheid geïnterpreteerd worden en levert geen representatieve kwantitatieve inzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
ZieMaar! schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 07:37:
[...]

Heb je het rapport gelezen? https://www.rivm.nl/sites...02020%20en%202021_def.pdf

Je ziet conclusies daar echt goed onderbouwd worden, waar twijfel is wordt dat genoemd, het is volstrekt duidelijk welke data gebruikt wordt, welke omissies dat (evt) oplevert, hoe tegenspraak/tegen lezen geregeld is, wie uiteindelijk voor welk hoofdstuk verantwoordelijk is, etcetera.

Ik ben wel benieuwd met bij welke conclusies de onderbouwing dan rammelt? Een algemene opmerking van de door jouw genoemde persoon (die aantoonbaar biased is) haalt natuurlijk nooit een heel onderzoek onderuit.

Of is het meer dat het door het CBS (core business: statistiek) en het RIVM opgesteld is en daardoor per definitie niet vertrouwd zou moeten worden?
Mocht je open staan voor een completer beeld dan is dit interview interessant: *knip*

Daadwerkelijke brondata en op welke manier deze gebruikt is, is nog steeds onduidelijk. Daarnaast werkt men met een gecorrigeerde oversterfte wat een grote invloed heeft op de cijfers. Oftewel, men kan genoeg vragen stellen adv dit onderzoek.
Het onderzoek heeft dus geen antwoord gegeven op de vraag van Omtzigt. Er zijn nog steeds een paar duizend onverklaarbare doden.
Dat de media vervolgens conclusies trekt adv dit onderzoek is een ander verhaal.
Dergelijke bronnen hebben hier niks te zoeken. Zie het awm beleid en de brontoetsing.

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 01-07-2022 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Heb je je wel eens afgevraagd waarom mensen allemaal geld en moeite steken in het maken van filmpjes over dit onderwerp?

Denk jij dat vaccins gevaarlijk zijn @monaldo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 20:46

Dennahz

Life feels like hell should.

YakuzA schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:34:
[...]

Gezien mijn n=1 observatie het aantal covid hoestjes in het vliegtuig eergisteren zal het idd goed snel verspreiden.
Valt me op dat er inderdaad veel mensen aan het hoesten/kuchen zijn steeds. Wij hier thuis eigenlijk ook. Keelontsteking/verkouden/hoesterig.

Heb eigenlijk geen idee of dat normaal in de zomer ook zo was (je lette er ook nooit echt op), maar als dit de nieuwe variant is, dan teken ik ervoor :)

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monaldo
Real schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:27:
[...]

Heb je je wel eens afgevraagd waarom mensen allemaal geld en moeite steken in het maken van filmpjes over dit onderwerp?

Denk jij dat vaccins gevaarlijk zijn @monaldo?
Een suggestieve vraag stellen is hem zelf beantwoorden. Maar om in jouw context te blijven, heb jij je afgevraagd wie er verschrikkelijk veel geld heeft verdiend aan deze vaccinaties? ;)

Ik denk niet dat de vaccinaties gevaarlijk zijn, twijfel wel nog steeds over de lange termijn gevolgen en impact op gezonde mensen (meerderheid van de bevolking). Het interview heb je zo te lezen niet bekeken, anders zou je ook zien dat deze personen in kwestie zelf ook aangeven dat vaccinaties levens hebben gered. Heeft dus niks te maken met wat men denkt over vaccinaties, er wordt meermaals aangegeven dat een correlatie niet te maken is zolang de data niet op orde is, maar puur om de uitvoering van dit onderzoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
monaldo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:42:
[...]
heb jij je afgevraagd wie er verschrikkelijk veel geld heeft verdiend aan deze vaccinaties?
Nee, dat hoeft niemand zich af te vragen, want is min of meer openbare informatie. Maar ik denk ook niet dat we het wereldwijd met wat non-profits voor elkaar hadden gekregen om de bevolking van rijke landen te vaccineren. Wel jammer dat er niet meer politieke druk is uitgeoefend zodat ook de bevolking in arme landen de mogelijkheid kreeg om te worden gevaccineerd als verplichting bij een licentie.
twijfel wel nog steeds over de lange termijn gevolgen
Waarom? Dat is de vraag waar het om draait uiteraard en vooral: twijfel je dan niet over de gevolgen op lange termijn val al die besmettingen?
impact op gezonde mensen (meerderheid van de bevolking
Wat bedoel je met 'gezonde mensen'? Het vaccineren van zoveel mogelijk mensen is toch de essentie van dit soort vaccinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Real schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:02:

Wat bedoel je met 'gezonde mensen'? Het vaccineren van zoveel mogelijk mensen is toch de essentie van dit soort vaccinatie?
Naar mijn idee vaccineer je miljarden mensen omdat het niet helemaal duidelijk is wie er aan een infectie onderdoor gaat. Als alle toekomstige covid patiënten te herkennen waren aan aan rode stip op hun voorhoofd of peervormige oorlellen 8)7 dan had je misschien aan een miljoen goed gemikte vaccins genoeg gehad. Nu is er met hagel geschoten omdat het simpelweg de enige optie was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
Real schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:02:
[...]

Nee, dat hoeft niemand zich af te vragen, want is min of meer openbare informatie. Maar ik denk ook niet dat we het wereldwijd met wat non-profits voor elkaar hadden gekregen om de bevolking van rijke landen te vaccineren. Wel jammer dat er niet meer politieke druk is uitgeoefend zodat ook de bevolking in arme landen konden worden gevaccineerd als verplichting bij een licentie.
Je probeerde te suggereren dat de bron die ik deelde met de betrokken personen desinformatie verspreiden en het puur doen om eraan te verdienen. Uiteraard zullen ook zij de context schetsen op een manier zodat men naar ze luistert en hun media bezoekt. Dat doet immers iedereen, NOS en het AD communiceren de bevindingen van het onderzoek als het feiten zijn terwijl de onderzoekers van het onderzoek zelf aangeven dat men voorzichtig moet zijn met de conclusies, oftewel ook NOS en het AD willen clicks scoren. Je blijft de kern ontwijken, namelijk dat er geen harde conclusies getrokken kunnen worden en dat er nog steeds duizenden onverklaarbare overledenen zijn.
Waarom? Dat is de vraag waar het om draait uiteraard en vooral: twijfel je dan niet over de gevolgen op lange termijn val al die besmettingen?
Er is geen enkel bewijs dat vaccinaties lange termijn effecten van een infectie bestrijden, vaccinatie voorkomt op korte termijn vooral dat men eventueel erg ziek wordt of in het ziekenhuis belandt/overlijdt. Nieuwsflash, gevaccineerden krijgen ook corona ;)
Wellicht heb je het doel van deze vaccinatie gemist. Het stopt niet de transmissie en het voorkomt geen besmetting. Massa vaccinatie werd gedaan om de spreiding van infectie te regelen zodat de ziekenhuizen niet in de knoop kwamen. Kinderen zijn bijv erg gezonde mensen.

We dwalen onnodig af van het onderwerp waar het mee begon, namelijk dat de data in Nederland dus nog steeds niet op orde is en op deze manier schieten we er niks mee op. Behalve de inmiddels bekende gereedschapskist eventueel weer erbij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

monaldo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:30:

We dwalen onnodig af van het onderwerp waar het mee begon, namelijk dat de data in Nederland dus nog steeds niet op orde is en op deze manier schieten we er niks mee op. Behalve de inmiddels bekende gereedschapskist eventueel weer erbij halen.
Wat is jouw idee om die data wel te verkrijgen? De niet gecremeerden opgraven en testen? Verplichte lijkschouwing op alle overlijdensgevallen vanaf nu?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
jadjong schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:10:
[...]

Naar mijn idee vaccineer je miljarden mensen omdat het niet helemaal duidelijk is wie er aan een infectie onderdoor gaat. Als alle toekomstige covid patiënten te herkennen waren aan aan rode stip op hun voorhoofd of peervormige oorlellen 8)7 dan had je misschien aan een miljoen goed gemikte vaccins genoeg gehad. Nu is er met hagel geschoten omdat het simpelweg de enige optie was.
Het was en is duidelijk wie de grootste risico's lopen, iets met leeftijd, obesitas en andere gezondheidsproblemen. Dus nee we hoefden en hoeven niet met hagel te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

monaldo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:32:
[...]

Het was en is duidelijk wie de grootste risico's lopen, iets met leeftijd, obesitas en andere gezondheidsproblemen. Dus nee we hoefden en hoeven niet met hagel te schieten.
Dan trekken we een streep, aan de ene kant de ongezonden die gevaccineerd worden en aan de andere kant de gezonden die dan ook geen zorg hoeven te krijgen, hun immuunsysteem kan het zelf wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
monaldo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:32:
[...]

Helaas, zo simpel was en is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
IJzerlijm schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:32:
[...]

Wat is jouw idee om die data wel te verkrijgen? De niet gecremeerden opgraven en testen? Verplichte lijkschouwing op alle overlijdensgevallen vanaf nu?
Begint met het erkennen op welke vlakken het mis is gegaan wat betreft de data en het bijhouden ervan. Prima als we de historie niet weten, laten we ervan leren maar ook accepteren dat we dus veel conclusies niet kunnen trekken. Momenteel houden we nog steeds vrij weinig bij, het houdt bij leeftijd en plaats op. Is het niet interessant om de vaccinatiestatus van huidige besmettingen en opnames bij te houden? Zo kunnen we nog gerichter de kwetsbaren eruit halen. Stel dat blijkt dat iemand na 2 vaccinaties en herstel na besmetting zelfde of betere bescherming heeft dan iemand na 4 vaccinaties en geen besmetting?
Daarnaast wordt er volgens mij vrij weinig gedaan met data uit andere landen, onder het mom er zijn te veel factoren die afwijken. En zo blijven we dus hangen in het sprookje dat we het super hebben gedaan en we alleen de bekende oude methodes eventueel weer kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
monaldo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:42:
[...]

Begint met het erkennen op welke vlakken het mis is gegaan wat betreft de data en het bijhouden ervan. Prima als we de historie niet weten, laten we ervan leren maar ook accepteren dat we dus veel conclusies niet kunnen trekken. Momenteel houden we nog steeds vrij weinig bij, het houdt bij leeftijd en plaats op. Is het niet interessant om de vaccinatiestatus van huidige besmettingen en opnames bij te houden? Zo kunnen we nog gerichter de kwetsbaren eruit halen. Stel dat blijkt dat iemand na 2 vaccinaties en herstel na besmetting zelfde of betere bescherming heeft dan iemand na 4 vaccinaties en geen besmetting?
Daarnaast wordt er volgens mij vrij weinig gedaan met data uit andere landen, onder het mom er zijn te veel factoren die afwijken. En zo blijven we dus hangen in het sprookje dat we het super hebben gedaan en we alleen de bekende oude methodes eventueel weer kunnen gebruiken.
Er is nooit gezegd dat vaccinaties besmetting stoppen, er is alleen gezegd dat je er een hele grote kans is dat je er minder ziek/besmettelijk van wordt en dus niet in het ziekenhuis komt met je corona besmetting. Dat is het punt van de vaccinaties .

Geen elk vaccin zorgt ervoor dat je niet iemand anders meer besmet. Er is altijd een kans.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monaldo
jadjong schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:41:
[...]

Helaas, zo simpel was en is het niet.
Dit is al tig keer voorbij gekomen ook in dit forum, als je nog steeds wil vasthouden dat iedereen een risico van >10% op ziekenhuisopname loopt dan ben je blijven hangen in het Bergamo tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
monaldo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:30:
[...]
Je blijft de kern ontwijken, namelijk dat er geen harde conclusies getrokken kunnen worden en dat er nog steeds duizenden onverklaarbare overledenen zijn.
Dat is helemaal niet 'de kern' en het antwoord over mij suggestie op een antwoord op jouw vraag over de opbrengsten van vaccin verkoop slaat toch nergens op?

Ik vroeg jou: waarom maken mensen die videos? Jij reageert met een vraag over de verkoop van vaccins, ik geef daar antwoord op en vervolgens begin jij een verhaal wat ik zou suggereren in de oorspronkelijke vraag. Maar we weten door dit soort schijnbewegingen nog steeds niet of jij je ooit afvraagt waarom mensen die videos maken.
Er is geen enkel bewijs
Weer geen reactie, maar een ontwijking. De vraag was: (1) waarom twijfel jij over de effecten op lange termijn van vaccins? En (2) twijfel je dan niet over de effecten op lange termijn van de besmettingen?
Kinderen zijn bijv erg gezonde mensen.
Je twijfelt over de impact van vaccins op kinderen. Waarom? Dat jij twijfelt is helder, maar het is mij ondanks al je reacties nog steeds niet duidelijk waarom dan.
We dwalen onnodig af van het onderwerp
We dwalen helemaal niet af, want jij begint een heel verhaal met kritiek op het CBS onderzoek en trekt dat in twijfel. Daarom was mijn vraag: denk je dat vaccins gevaarlijk zijn.

Daarop zeg jij dat je dat niet denkt, maar wel twijfelt over de gevolgen op lange termijn en de impact op kinderen (dat was de enige verheldering die je wel hebt gegeven). Maar waar dat op gebaseerd is ontgaat mij nog steeds volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Rockvee2 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:46:
[...]

Er is nooit gezegd dat vaccinaties besmetting stoppen, er is alleen gezegd dat je er een hele grote kans is dat je er minder ziek/besmettelijk van wordt en dus niet in het ziekenhuis komt met je corona besmetting. Dat is het punt van de vaccinaties .

Geen elk vaccin zorgt ervoor dat je niet iemand anders meer besmet. Er is altijd een kans.
Je haalt er iets heel anders bij, miss moet je maar kijken maar de vaccinatie tegen mazelen.....stopt de transmissie. Het kan dus wel, zo zijn er genoeg voorbeelden. Maar nogmaals je haalt dit er zelf onnodig bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
Real schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:50:
[...]

Dat is helemaal niet 'de kern' en het antwoord over mij suggestie op een antwoord op jouw vraag over de opbrengsten van vaccin verkoop slaat toch nergens op?

Ik vroeg jou: waarom maken mensen die videos? Jij reageert met een vraag over de verkoop van vaccins, ik geef daar antwoord op en vervolgens begin jij een verhaal wat ik zou suggereren in de oorspronkelijke vraag. Maar we weten door dit soort schijnbewegingen nog steeds niet of jij je ooit afvraagt waarom mensen die videos maken.
Sorry maar begrijpend lezen is schijnbaar lastig, mijn allereerste reactie gaat over het onderzoek wat men aanhaalt. Ik stel dat je hier geen harde conclusies uit kunt halen, dit zeggen de onderzoekers van het rapport zelf. Vervolgens sla jij een andere weg in door over de makers van het interview te beginnen en over de veiligheid van vaccinaties, op beide vragen geef ik antwoord.
Weer geen reactie, maar een ontwijking. De vraag was: (1) waarom twijfel jij over de effecten op lange termijn van vaccins? En (2) twijfel je dan niet over de effecten op lange termijn van de besmettingen?
Omdat de vaccins nieuw zijn en met lange termijn bedoel ik meer dan 10j.
Ik zeg niet dat ik niet twijfel aan de besmettingen en lange termijn effect, vaccinaties hebben hier echter geen invloed op want ook een gevaccineerde krijgt corona. Dus deze hele disc op dit onderdeel is zinloos.
Makers van dit interview bekijken de hele pandemie op een kritische manier, ik ga uit van het goeie en dat ze op deze manier proberen de discussie op gang te brengen die er simpelweg niet is.
Je twijfelt over de impact van vaccins op kinderen. Waarom? Dat jij twijfelt is helder, maar het is mij ondanks al je reacties nog steeds niet duidelijk waarom dan.
Ik twijfel over de impact op lange termijn voor gezonde mensen, kinderen benoem ik als voorbeeld, nogmaals begrijpend lezen of je probeert bewust mij de duwen in een hoek. Omdat we simpelweg niet kunnen weten of er lange termijn effecten zullen zijn, wil best een voorbeeld geven van medicijnen die in het verleden na jaren toch uit de handel getrokken zijn wegens negatieve gezondheidseffecten.

[...]
We dwalen helemaal niet af, want jij begint een heel verhaal met kritiek op het CBS onderzoek en trekt dat in twijfel. Daarom was mijn vraag: denk je dat vaccins gevaarlijk zijn.

Daarop zeg jij dat je dat niet denkt, maar wel twijfelt over de gevolgen op lange termijn en de impact op kinderen (dat was de enige verheldering die je wel hebt gegeven). Maar waar dat op gebaseerd is ontgaat mij nog steeds volledig.
Ik kan de toekomst niet voorspellen, jij schijnbaar wel. Ik heb verschillende andere experts aangehoord en die geven een completer beeld aan dan onze politiek. Als voorbeeld dat je natuurlijke afweersysteem een veel complexer en completer systeem is dan de huidige vaccinaties die gericht zijn op één spike eiwit. Uiteraard geldt dit vooral voor de niet kwetsbare groepen en in tegenstelling tot wat sommigen hier proberen te beweren, kan ik met 100% zekerheid zeggen dat ik niet behoor tot de kwetsbare groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
monaldo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:47:
[...]

Dit is al tig keer voorbij gekomen ook in dit forum, als je nog steeds wil vasthouden dat iedereen een risico van >10% op ziekenhuisopname loopt dan ben je blijven hangen in het Bergamo tijdperk.
De eerste tekenen dat het eerder door jou geschetste risicoprofiel enigszins klopt kwamen na de eerste vaccinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

monaldo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:47:
[...]

Als dat zo was dan waren er een paar honderdduizend mensen overleden omdat dan er bij de piek 10.000 per dag zouden moeten worden opgenomen. Niemand claimt dat, 0,5% is al meer dan genoeg om de zorg te overbelasten. Ook in Duitsland met op papier zoveel meer bedden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:40

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Er is werkelijk geen enkele reden om lange termijn effecten te verwachten. Daar bang voor zijn is niet logisch, niet rationeel etc. De kans dat je toch tot de kwetsbare groep behoort, door bijvoorbeeld onbekend onderliggend lijden, is vele malen groter dan de eventuele kans op lange termijn bijwerking of andere risico’s. Dat is namelijk onderdeel van de goedkeuring ed.

Nooit, maar dan ook nooit is verwacht dat het vaccin verspreiding naar 0 zou brengen. Toen dat uit Amerikaans onderzoek even zo leek te zijn, was de meest kritische partij het RIVM. Desondanks doet het nog steeds, helaas beperkt, toch wel iets tegen verspreiding.

Dat iemand twijfel uitspreekt over onderzoeken maakt die onderzoeken niet gelijk minder correct. Niet elke mening is gelijkwaardig (wat je ook terugziet in het feit dat de tegenspraak verder niet verwerkt is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dennahz schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:05:
[...]

Valt me op dat er inderdaad veel mensen aan het hoesten/kuchen zijn steeds. Wij hier thuis eigenlijk ook. Keelontsteking/verkouden/hoesterig.

Heb eigenlijk geen idee of dat normaal in de zomer ook zo was (je lette er ook nooit echt op), maar als dit de nieuwe variant is, dan teken ik ervoor :)
wat zegt de zelftest?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• monaldo
ZieMaar! schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:59:
Er is werkelijk geen enkele reden om lange termijn effecten te verwachten. Daar bang voor zijn is niet logisch, niet rationeel etc.
Hoe kun je dit nou zo stellig zeggen? Vaccinaties zijn nog steeds voorlopig goedgekeurd, fabrikanten zijn nog steeds niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen, Kuipers zegt van de week zelf nog dat een tweede booster aanbieden onder 60j niet mogelijk is omdat hij anders aansprakelijk is dus hij wacht op goedkeuring in EU (letterlijk zijn woorden).
Er zijn tientallen medicijnen en vaccinaties uit de handel genomen, simpelweg omdat na jaren iets pas naar boven kan drijven. Asbest was ooit ook niet gevaarlijk totdat we erachter kwamen dat het toch wel kwaad kan. Dit wil niet zeggen dat er bewust een kwade geest in zit, we weten het simpelweg niet.
Uiteraard zijn er op dit moment geen tekenen dat vaccinaties op lange termijn iets kunnen veroorzaken, maar dat is wat we nu weten. Daarnaast zijn er onderzoeken die laten zien dat vaccinaties onder 18j een hogere kans op het veroorzaken van myocarditis hebben dan de kans dat iemand in het ziekenhuis belandt. Je probeert nu het beeld te schetsen dat de kans op lange termijn effect van vaccinaties 0% is en dat zelfs een gezond persoon vele malen hogere kans heeft op lange termijn effecten van covid infectie. Net zoals er geen negatieve lange termijn effecten op dit moment bekend zijn van de vaccinaties, zijn ze er ook geen voordelen bekend op lange termijn.
Ik snap dat het uiteraard allemaal onbekend is, toekomst kunnen we niet voorspellen, maar zo stellig uitsluiten van eventuele nadelen aan vaccinaties is nergens op gebaseerd. Het blijft dan een persoonlijke benadering hoe zwaar je zoiets laat meewegen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Dat ze voorlopig goedgekeurd zijn is het normale proces. Ik verwijs je dan liever naar de FAQ (via de TS te vinden), waarin dat echt heel goed uitgelegd staat.

Lange termijn voordelen van een vaccin? Het zou mooi zijn als dat er is, maar je snapt toch wel dat het
, net als bij een griepvaccin, qua werking, nu gaat om de korte termijn?

De risk benefit wordt op groepsniveau vastgesteld en dan volgt er een advies. Dat advies zal nu met Omikron wellicht anders zijn. Maar als dat advies niet deugt, geef dan aan waar dat precies misgaat.

Nu is het gewoon een rookgordijn obv ‘alternatieve feiten experts’. Dat heeft qua discussiewaarde niet zoveel zin.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• monaldo
ZieMaar! schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:56:
Dat ze voorlopig goedgekeurd zijn is het normale proces. Ik verwijs je dan liever naar de FAQ (via de TS te vinden), waarin dat echt heel goed uitgelegd staat.

Lange termijn voordelen van een vaccin? Het zou mooi zijn als dat er is, maar je snapt toch wel dat het
, net als bij een griepvaccin, qua werking, nu gaat om de korte termijn?

De risk benefit wordt op groepsniveau vastgesteld en dan volgt er een advies. Dat advies zal nu met Omikron wellicht anders zijn. Maar als dat advies niet deugt, geef dan aan waar dat precies misgaat.

Nu is het gewoon een rookgordijn obv ‘alternatieve feiten experts’. Dat heeft qua discussiewaarde niet zoveel zin.
Dit gebeurt hier helaas wel vaker op het forum, je begint zelf over mijn reactie mbt de lange termijn mogelijke nadelen. Vervolgens ga je nu een draai maken en andere zaken erbij halen en het op korte termijn richten, prima maar daar ging de discussie niet over.
Ik heb nu meerdere malen aangegeven waarom IK nog twijfel over de mogelijke lange termijn effecten voor gezonde personen zoals ik zelf. Het is prima als JIJ dit volledig wil uitsluiten, dit is echter net zo gebaseerd op een persoonlijke afweging als mijn lange termijn afweging. Ik baseer het idd op andere experts die naar mijn mening een completer plaatje schetsen, wat uiteraard verkeerd kan zijn, dan de drogreden die de "normale" experts vertellen en het uitdraait op de gouden risk-benefit analyse, meer dan dit hoor ik niet. Vooruit nog een voorbeeld wat al gedeeld is in dit forum, Denemarken heeft onlangs aangegeven dat kinderen vaccineren zinloos is geweest en ze het met de huidige kennis, betekent dus nog steeds dat het gaat om de periode dat Delta virus heerst, ze het niet zouden doen. Ja de gouden risk-benefit analyse die elke discussie dood maakt ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Het is je goed recht om te twijfelen en je niet te laten vaccineren.

100% zeker weten of er geen langetermijneffecten zijn weet je nooit. Dan zou je over 30 jaar iedere gevaccineerde moeten onderzoeken en sectie moeten verrichten op iedereen die intussen overleden is om uit te sluiten dat dat niet door het vaccin komt. Dat is ondoenlijk. Wel kan er (en is er) op basis van huidig onderzoek en gebruikte technieken een vrij gefundeerde aanname te doen dat er geen lange termijn effecten bestaan.

Maar dan nog, we hadden op het hoogtepunt van de pandemie niet de luxe om niks te doen en dus is de gekozen route bewandeld. Die was verre van perfect, maar het was wel een poging om zoveel mogelijk mensen te beschermen/in leven te houden.

Ik ben vooral benieuwd hoe het dit najaar/winter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Real op 02-07-2022 10:28 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
monaldo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:13:
Als voorbeeld dat je natuurlijke afweersysteem een veel complexer en completer systeem is dan de huidige vaccinaties die gericht zijn op één spike eiwit.
Het enige dat vaccinatie doet is dat door jou geroemde complexe en complete afweersysteem dat stukje spike eiwit aanleren als een soort blueprint. Wordt je dan besmet dan pakt je afweersysteem de rest van het virus ook gewoon mee, zover ik het begrijp, je geeft het enkel een voorsprong maar vervangt het niet ofzo. Ik zie daar geen reden in om niet te vaccineren, in tegendeel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Als ik iedere keer als ik een snotneus heb een zelftest ga moeten kopen, ben ik nog voor het einde van het jaar arm.

De ene keer komt het van katten, de andere keer weer van stof. De andere keer lig je in een hotel de hele nacht onder een blazende airco. We leven hier thuis weer normaal. Als in: als we koorts hebben of anderzijds zo ziek zijn dat we niks meer kunnen, dan blijven we gewoon thuis. Zoals vroeger dus.

Het coronahoofdstuk is hier helemaal afgesloten sinds we het gehad hebben in februari. En dat willen we graag zo houden :)

Twitter

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Adlermann
Dennahz schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:58:
[...]

Als ik iedere keer als ik een snotneus heb een zelftest ga moeten kopen, ben ik nog voor het einde van het jaar arm.

De ene keer komt het van katten, de andere keer weer van stof. De andere keer lig je in een hotel de hele nacht onder een blazende airco. We leven hier thuis weer normaal. Als in: als we koorts hebben of anderzijds zo ziek zijn dat we niks meer kunnen, dan blijven we gewoon thuis. Zoals vroeger dus.

Het coronahoofdstuk is hier helemaal afgesloten sinds we het gehad hebben in februari. En dat willen we graag zo houden :)
En bedankt voor je asociale gedrag voor het in stand houden van de pandemie. Juist die maatregelen aan de voorkant gaan maatregelen aan het eind voorkomen. Je kunt wel denken dat covid-19 helemaal voorbij is maar at is dus niet zo. We zitten niet meer in dezelfde situatie als 2 jaar terug. Maar ik wil graag lockdowns voorkomen zien worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:34
Adlermann schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 14:41:
[...]

En bedankt voor je asociale gedrag voor het in stand houden van de pandemie. Juist die maatregelen aan de voorkant gaan maatregelen aan het eind voorkomen. Je kunt wel denken dat covid-19 helemaal voorbij is maar at is dus niet zo. We zitten niet meer in dezelfde situatie als 2 jaar terug. Maar ik wil graag lockdowns voorkomen zien worden.
Asociale gedrag? Omdat hij thuis blijft als ze ziek zijn?
Lekker stoppen met die massa hysterie, vaccineren wie dat wil en gewoon weer een beetje normaal nadenken(dus bv thuis blijven als je ziek bent).

Het enige asociale is jouw post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 22:01

SuBBaSS

-has Ryzen

Adlermann schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 14:41:
[...]

Dan moet je vooral maar niet op reis/vakantie gaan.
Want de aantallen die daarvan terugkomen met een besmetting zullen niet mals zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Alleen op de wereld. Trieste houding.

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
monaldo schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:15:
[...]

Dit gebeurt hier helaas wel vaker op het forum, je begint zelf over mijn reactie mbt de lange termijn mogelijke nadelen. Vervolgens ga je nu een draai maken en andere zaken erbij halen en het op korte termijn richten, prima maar daar ging de discussie niet over.
Ik heb nu meerdere malen aangegeven waarom IK nog twijfel over de mogelijke lange termijn effecten voor gezonde personen zoals ik zelf. Het is prima als JIJ dit volledig wil uitsluiten, dit is echter net zo gebaseerd op een persoonlijke afweging als mijn lange termijn afweging. Ik baseer het idd op andere experts die naar mijn mening een completer plaatje schetsen, wat uiteraard verkeerd kan zijn, dan de drogreden die de "normale" experts vertellen en het uitdraait op de gouden risk-benefit analyse, meer dan dit hoor ik niet. Vooruit nog een voorbeeld wat al gedeeld is in dit forum, Denemarken heeft onlangs aangegeven dat kinderen vaccineren zinloos is geweest en ze het met de huidige kennis, betekent dus nog steeds dat het gaat om de periode dat Delta virus heerst, ze het niet zouden doen. Ja de gouden risk-benefit analyse die elke discussie dood maakt ;)
Lange termijn nadelen vs lange termijn voordelen. De voordelen zijn overduidelijk op de korte termijn, jij komt opeens met het ontbreken van bekende voordelen op de lange termijn, niet ik. Sterker nog, tot op heden is er geen enkele onderbouwing (die betrouwbaar is) gekomen op je beweringen dat allerlei dingen in die rapporten of benefit-risk ratio’s niet kloppen.

Dat je het jammer vindt dat een feitelijke analyse de discussie dood maakt, vind ik overigens een beetje ingewikkeld ;). Twijfels hebben: prima. Maar ga dat niet rationaliseren, dat klopt niet. Voor de volledigheid; ik ben voor vrije keus om gevaccineerd te worden. Dat het soms consequenties kan hebben, dat kan, maar plicht geloof ik niet in en ik kan me heel goed voorstellen dat we inmiddels, met Omikron, de noodzaak niet zien om iedereen meer te vaccineren.

[ Voor 12% gewijzigd door ZieMaar! op 02-07-2022 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Het is zo dat niets uitgesloten kan worden momenteel, want wat het op de lange termijn met je doet, weten we gewoon nog niet.

Hetzelfde geldt voor de al meer ingeburgerde vaccins.

Het zou kunnen dat we op termijn allemaal last krijgen van toegenomen intelligentie, of minder kans op een bepaalde vorm van kanker, of geen spierziekte of hersenaandoening.

We weten simpelweg niet wat voor positieve bij-effecten deze vaccins voor ons betekenen in de toekomst.

....

Zo, ik draai het gewoon even om, want hierop heb je net zoveel kans, als negatieve lange termijn effecten.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Zelfs keelpijn niet genoeg voor een zelftest van een paar euro... Wow... Ja, dan heeft @Adlermann wel gelijk met "asociaal"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-10 19:54

Mfpower

In dubio

Zullen we alsjeblieft de oordelen over een ander thuislaten, helemaal in deze fase van de pandemie? Het is geen zero sum game (meer) waarbij het enige wat telt is het voorkomen van ziek worden. Er zitten zoveel diverse aspecten en persoonlijke afwegingen in ons gedrag, de effecten van maatregelen op iemands (mentale) gezondheid gecombineerd met een alles behalve betrouwbare cq inconsequente overheid waarbij niemand meer iets begreep van de combinatie van maatregelen eerder, maakt dat ik echt wel snap dat er een breed scala van gedragingen van mensen is op het moment. De een probeert het virus meer te ontlopen waar de ander zijn vrijheid pakt nu er amper maatregelen zijn. Het is voor mensen ook gewoon mentaal zwaar om bij elk kuchje weer die malle molen in te gaan. Probeer alle kanten te zien ipv iemand als asociaal te labelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:40
Mfpower schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:19:
Zullen we alsjeblieft de oordelen over een ander thuislaten, helemaal in deze fase van de pandemie? Het is geen zero sum game (meer) waarbij het enige wat telt is het voorkomen van ziek worden. Er zitten zoveel diverse aspecten en persoonlijke afwegingen in ons gedrag, de effecten van maatregelen op iemands (mentale) gezondheid gecombineerd met een alles behalve betrouwbare cq inconsequente overheid waarbij niemand meer iets begreep van de combinatie van maatregelen eerder, maakt dat ik echt wel snap dat er een breed scala van gedragingen van mensen is op het moment. De een probeert het virus meer te ontlopen waar de ander zijn vrijheid pakt nu er amper maatregelen zijn. Het is voor mensen ook gewoon mentaal zwaar om bij elk kuchje weer die malle molen in te gaan. Probeer alle kanten te zien ipv iemand als asociaal te labelen.
Zelftest is geen mallemolen en duurt 5 minuutjes max toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Een zelftest is niet mentaal zwaar, en kan vermijden dat je anderen per ongeluk een quarantaine in gooit... Lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal. En nee, misschien niet bij elk kuchen, maar bij keelpijn wel degelijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Makkelijk gezegd als je niet tot de meest kwetsbare groep behoort en derhalve al sinds begin corona in isolatie zit. Ik blijf het asociaal vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

dawg schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:01:
[...]

Makkelijk gezegd als je niet tot de meest kwetsbare groep behoort en derhalve al sinds begin corona in isolatie zit. Ik blijf het asociaal vinden.
Het is niet zo dat ik jouw kant van het verhaal niet zie of begrijp. Het is gewoon een heel complex verhaal waar allerlei kanten aan zitten. Het virus is zo besmettelijk dat als je als kwetsbare uit isolatie gaat je het toch wel een keer krijgt. Ik zie jouw kant en ik denk te begrijpen hoe kl*te het is, maar dat is het voor veel anderen ook. Mijn vrouw wil ook niet meer testen, het geeft haar teveel stress, ze trekt dat gewoon niet meer maar ik zou haar niet egoïstisch noemen, de grens van 2 jaar Corona is bereikt en alles wat met Corona te maken heeft triggert haar. Het is traumatisch geweest al die maatregelen en steeds maar weer in isolatie gaan. Voor mij heeft het niet dat effect maar ik ga haar niet asociaal noemen. Ik probeer haar kant te zien, en ik kan daarom zowel begrip voor jou als @Dennahz opbrengen. Het is gewoon klote voor iedereen.

Mijn schoonmoeder, 79 en risicogroep, is zo achteruit gegaan door de isolatie dat ze besloten heeft liever te sterven door Corona dan dat ze haar kleinkinderen niet meer kan knuffelen. Ook dat is een keuze die ons moreel voor een blok zet: we respecteren haar, maar wat als een van ons haar zonder symptomen besmet? Wat doet dat met ons? En ook dit is weer een soort van tegenspraak van het besluit van mijn vrouw die niet wil testen maar nog wel even van haar moeder wil genieten.

Dat bedoel ik met dat het niet zwart-wit is en er vele complexiteiten en afwegingen zijn. Luisteren naar elkaar en elkaar standpunten zien brengt ons verder dan een ander te labelen als asociaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Mfpower ik in het begin ook maar na 2,5 jaar word ik er wel simpel van en heb ik daar geen enkel begrip meer voor. Er zijn meer mensen dan jij alleen, die óók enigszins normaal over straat willen kunnen. Als ik 79 zou zijn had ik er inmiddels ook schijt aan gehad, plat gezegd. Maar zo oud ben ik nog niet en ik word min of meer gedwongen door het gedrag van anderen. En ik dus niet alleen.

[ Voor 16% gewijzigd door dawg op 02-07-2022 20:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

dawg schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:18:
@Mfpower ik in het begin ook maar na 2,5 jaar word ik er wel simpel van en heb ik daar geen enkel begrip meer voor. Er zijn meer mensen dan jij alleen, die óók enigszins normaal over straat willen kunnen. Als ik 79 zou zijn had ik er inmiddels ook schijt aan gehad, plat gezegd. Maar zo oud ben ik nog niet en ik word min of meer gedwongen door het gedrag van anderen. En ik dus niet alleen.
Ik snap het, maar wat is de oplossing? Corona gaat nooit meer weg. Dus de maatregelen dan ook niet. Ik zie geen eenvoudige oplossing, de samenleving kan dan nooit meer terug naar normaal. Ik heb het antwoord niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Mfpower schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:21:
[...]

Ik snap het, maar wat is de oplossing? Corona gaat nooit meer weg. Dus de maatregelen dan ook niet. Ik zie geen eenvoudige oplossing, de samenleving kan dan nooit meer terug naar normaal. Ik heb het antwoord niet.
De oplossing is in elk geval niet maatregelen naast je neerleggen omdat je het zwaar vindt of wat voor reden dan ook. Want nogmaals, je bent niet alleen.

En als je die maatregelen echt niet wilt opvolgen, blijf dan lekker zelf in isolatie. Maar nee, dat is dan weer zo extreem gedacht. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
dawg schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:28:
[...]

De oplossing is in elk geval niet maatregelen naast je neerleggen omdat je het zwaar vindt of wat voor reden dan ook. Want nogmaals, je bent niet alleen.

En als je die maatregelen echt niet wilt opvolgen, blijf dan lekker zelf in isolatie. Maar nee, dat is dan weer zo extreem gedacht. :)
We hebben momenteel nul maatregelen in dit land, alleen nog adviezen. Het gaat mij ook wat ver om mensen hier als asociaal te bestempelen. Dan hebben we te maken met een hele hele hele grote groep asocialen in dit land. Hoeveel mensen wassen hun handen als ze ergens binnenkomen? Hoeveel mensen houden de (rivm-quote:) veilige afstand van 1,5 meter nog aan? Handen schudden? Knuffelen? Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

zacht schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:36:
[...]

We hebben momenteel nul maatregelen in dit land, alleen nog adviezen. Het gaat mij ook wat ver om mensen hier als asociaal te bestempelen. Dan hebben we te maken met een hele hele hele grote groep asocialen in dit land. Hoeveel mensen wassen hun handen als ze ergens binnenkomen? Hoeveel mensen houden de (rivm-quote:) veilige afstand van 1,5 meter nog aan? Handen schudden? Knuffelen? Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Momenteel wel, behalve dan in de meeste ziekenhuizen, waar ik regelmatig te vinden ben, net als vrijwel alle kwetsbaarsten. Dat is niet voor piet snot natuurlijk. Waarom denk je dat de besmettingen nu weer oplopen? Juist ja.

Voor de rest. Ach. Ruilen? Kijken hoe je er over nog eens 2,5 jaar tegenaan kijkt.

[ Voor 9% gewijzigd door dawg op 02-07-2022 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
dawg schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:39:
[...]

Momenteel wel, behalve dan in de meeste ziekenhuizen, waar ik regelmatig te vinden ben, net als vrijwel alle kwetsbaarsten. Dat is niet voor piet snot natuurlijk. Waarom denk je dat de besmettingen nu weer oplopen? Juist ja.

Voor de rest. Ach. Ruilen? Kijken hoe je er over nog eens 2,5 jaar tegenaan kijkt.
Je maakt het te persoonlijk. Je hebt geen idee wat ik wel doe of niet doe met de adviezen, en buiten de adviezen om, of wat ik van de adviezen vind.
Ik geef alleen een paar andere voorbeelden van adviezen die ik bijzonder weinig mensen zie doen. Handen wassen als je ergens komt? Ik zie het bijna niemand doen. Testen bij klachten? Ik schat een kwart van de mensen die ik ken doen dat. Testen als je bij een oudere op bezoek gaat? Nauwelijks tot niet. De handsanitizer bij de ingang van winkels? Als die er al is, loopt 90% van de mensen die voorbij. Zijn al die mensen asociaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

zacht schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:56:
[...]

Je maakt het te persoonlijk. Je hebt geen idee wat ik wel doe of niet doe met de adviezen, en buiten de adviezen om, of wat ik van de adviezen vind.
Ik geef alleen een paar andere voorbeelden van adviezen die ik bijzonder weinig mensen zie doen. Handen wassen als je ergens komt? Ik zie het bijna niemand doen. Testen bij klachten? Ik schat een kwart van de mensen die ik ken doen dat. Testen als je bij een oudere op bezoek gaat? Nauwelijks tot niet. De handsanitizer bij de ingang van winkels? Als die er al is, loopt 90% van de mensen die voorbij. Zijn al die mensen asociaal?
Natuurlijk niet. Ik reageerde dan ook op iemand die zegt zich niet meer aan maatregelen te willen houden en het dus ook niet meer gaat doen, want “klaar mee”. Tja. Dat vind ik - gezien de situatie waar ik en vele anderen nog steeds inzitten - asociaal inderdaad. Ik maak het daarmee niet persoonlijk, wat een dooddoener is dat. De ander maakt het daarmee persoonlijk. De maatregelen zijn namelijk generiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
dawg schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:08:
[...]

Natuurlijk niet. Ik reageerde dan ook op iemand die zegt zich niet meer aan maatregelen te willen houden en het dus ook niet meer gaat doen, want “klaar mee”. Tja. Dat vind ik - gezien de situatie waar ik en vele anderen nog steeds inzitten - asociaal inderdaad. Ik maak het daarmee niet persoonlijk, wat een dooddoener is dat. De ander maakt het daarmee persoonlijk. De maatregelen zijn namelijk generiek.
Nogmaals: adviezen. We hebben geen maatregelen. En de eerste die zich momenteel aan alle adviezen houdt moet ik nog tegenkomen. Wellicht zijn we gewoon een asociaal volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

zacht schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:10:
[...]

Nogmaals: adviezen. We hebben geen maatregelen. En de eerste die zich momenteel aan alle adviezen houdt moet ik nog tegenkomen. Wellicht zijn we gewoon een asociaal volk.
Die andere golven ontstonden omdat iedereen zich toen wel goed aan alle maatregelen hield. Vandaar ook de lockdowns.

Ja. Of wellicht slechts enkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
dawg schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:09:
[...]

Dat boeit mij niet meer, ik en velen met mij zitten al bijna 2,5 jaar in isolatie(!) en die egocentrische figuren luisterden toch al niet naar de kwetsbaarsten. Ze hebben het zelf immers zo ontzettend zwaar.
Wat verandert jouw situatie dan als de, volgens jou, minder egocentrische figuren minder egocentrisch doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
dawg schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:13:
[...]

Ja raar is dat toch, na 2,5 jaar isolatie enigszins je geduld verliezen als er weer zo’n gezonde zwakkeling komt zeiken dat hij/zij zich niet meer aan maatregelen gaat houden.

Fijn weekend. :)
Maatregelen zijn weg. Anderen dus voor asociaal uitmaken, wat enkelen hier doen, is compleet misplaatst. Moet niet aan de ander liggen dat iemand nog compleet bezig is met Corona, om bepaalde, wellicht begrijpelijke, redenen. Diegene hoeft dat dus ook absoluut niet af te reageren.

[ Voor 51% gewijzigd door Soccer98 op 02-07-2022 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Soccer98 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:29:
[...]

Maatregelen zijn weg. Anderen dus voor asociaal uitmaken, wat enkelen hier doen, is compleet misplaatst. Moet niet aan de ander liggen dat iemand nog compleet bezig is met Corona, om bepaalde, wellicht begrijpelijke, redenen. Diegene hoeft dat dus ook absoluut niet af te reageren.
Als je zelfs keelpijn hebt, geen test doen en daarmee het risico nemen dat je een ander die wel snapt hoe het werkt een quarantaine of erger instuurt is niet asociaal? Welja...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
42erik schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:47:
[...]

Als je zelfs keelpijn hebt, geen test doen en daarmee het risico nemen dat je een ander die wel snapt hoe het werkt een quarantaine of erger instuurt is niet asociaal? Welja...
Ja dat snap ik, maar ik vraag me af of iedereen wel doorheeft dat het speelveld veranderd is ten opzichte van een maand of vier geleden. Ik kan me heel goed voorstellen dat, als je de voorbije maanden wel eens een snotneus had en keelpijn had én je test telkens negatief, dat je het dan wel gelooft een volgende keer. Is menselijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Voor het opvolgen van de adviezen, moet er ook een bepaalde noodzaak en urgentiegevoel leven. Dat is er nu vele malen minder dan afgelopen winter en jaren.

Je ziet het ook terug bij de opkomst voor de herhaalprik voor de 60plussers:
De vaccinatiegraad van de herhaalprik voor 60-plussers is op dit moment 45,7%. Sinds 2 weken neemt het wekelijks aantal herhaalprikken toe. In de afgelopen week zijn er 59% meer herhaalprikken gezet dan in de week van 6 juni. De sterkste toename was te zien bij 60 tot 70 jarigen.
https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma

Nu de besmettingen toenemen, komt er wat meer urgentie en is de opkomst weer wat hoger. Al met al maakt men toch hun eigen afweging in hoeverre zij de noodzaak zien om adviezen op te volgen. In mijn ogen is het een normale gang van zaken naar de volledig endemische situatie.

Als de cijfers er anders voorstonden dan moest men wel dwingender worden om de adviezen op te laten volgen, ook dat geeft aan dat die noodzaak er ook nog niet is en hopelijk ook niet gaat komen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Soccer98 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 23:06:
[...]

Ja dat snap ik, maar ik vraag me af of iedereen wel doorheeft dat het speelveld veranderd is ten opzichte van een maand of vier geleden. Ik kan me heel goed voorstellen dat, als je de voorbije maanden wel eens een snotneus had en keelpijn had én je test telkens negatief, dat je het dan wel gelooft een volgende keer. Is menselijk.
Tja, wat is dan de moeite om nog een keer een testje te doen. Zeker als je weet / hoort dat het nu "heerst". Al snap ik ook wel dat de situatie anders is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:34
dawg schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:08:
[...]

Alsof er voor corona niet allerlei enge virussen rond gingen. Zat je toen ook altijd in isolatie?

Het is heel vervelend dat jij dermate ziek/zwak bent dat je in isolatie moet maar dat betekend niet dat de rest van de wereld stil moet gaan staan.

Dat zal ongetwijfeld weer als asociaal bestempeld worden maar dat is nou eenmaal hoe ik het zie.
Hell mensen rijden gewoon door als ze zien dat iemand een ongeluk krijgt of gaan alleen filmen... Zo erg is de gemiddelde Nederlander niet begaan met de rest van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Soccer98 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 23:06:
[...]

Dat is menselijk, dat is zo. Tegelijk is het maar een heel kleine moeite, dus begrijpen doe ik het oprecht niet.

Let's agree to disagree :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:59

RayNbow

Kirika <3

Bouke-p schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 23:34:
[...]

Alsof er voor corona niet allerlei enge virussen rond gingen.
En al die voorgaande enge virussen zorgden ervoor dat bijv. @LZ86 en collega's zich uit de naad moesten werken?
Het is heel vervelend dat jij dermate ziek/zwak bent dat je in isolatie moet maar dat betekend niet dat de rest van de wereld stil moet gaan staan.
De wereld staat niet stil door je aan adviezen te houden?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Soccer98 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:29:
[...]

Er zijn inderdaad geen maatregelen meer. En zoals ik zei: hoofdstuk corona is hier afgesloten. Zoals @Mfpower ook aangaf in zijn post: voor sommige mensen werkt alles wat met corona te maken heeft nogal eh... stresserend. Jullie herinneren je vast wel m'n posts van vroeger hier. Zat altijd vol irritatie en stress in die periode. En dat laat ik niet meer toe. Heb in die periode zelfs een ban gekregen. En eerlijk: het heeft me wel geholpen om m'n focus ergens anders op te richten (y)

Nadat we het virus dan eindelijk hebben opgelopen in februari hebben we het hoofdstuk afgesloten en leven we écht weer zoals vroeger. Als in: als we ziek zijn (koorts) dan blijven we gewoon thuis. Als we wat snotterig zijn blijven we niet thuis, maar gaan we ook echt geen mensen begroeten met 3 kussen of een knuffel. Dat deden we vroeger ook al niet als we verkouden waren. Lijkt me gewoon common sense gebruiken.

De regel: "ik kom even niet te dichtbij hoor, want ben wat verkouden" hebben we voor corona ook regelmatig uitgesproken :)
42erik schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:47:
[...]

Ik begrijp dat sommige mensen er anders in staan, maar je kan anderen niet verplichten om telkens nog in angst te blijven leven voor een virus dat nooit meer weggaat.

Common sense gebruiken en als je het risico op besmetting wilt minimaliseren kan je een FFP2-masker dragen. En daarmee is de kous wat mij betreft wel af. En met mij velen. Volle pretparken, concerten met 65000 man (Rammstein morgen ;) ), volle restaurants. De meeste mensen zijn verdergegaan met het normale leven.

En dat mensen me asociaal noemen vind ik jammer. 2 jaar geleden had ik precies hetzelfde gezegd trouwens, maar in deze fase van de pandemie (eigenlijk meer een endemie nu). Kom op zeg :)

Wat ik wel positief vind is dat ze nu eindelijk gaan praten over ventilatie/filteren van lucht in klaslokalen. Niet alleen positief in het geval van een coronagolf, maar ook bij een griepgolf en misschien zelfs bij verkoudheden en zo.

Voor corona hielden we daar eigenlijk weinig rekening mee en zat je soms in een kleine woonkamer met 10-15 man op een verjaardag. Alles potdicht. Nogal wiedes dat je dan koppijn krijgt van de slechte luchtkwaliteit. Nu gaan er toch vaak wat raampjes open.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennahz op 03-07-2022 13:08 ]

Twitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
In angst leven... Even een zelftest je doen bij overduidelijke klachten... Ja, duidelijk hetzelfde,sorry dat ik dat niet zag ;w

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giantgiantus
Dennahz schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:05:
[...]

Er zijn inderdaad geen maatregelen meer. En zoals ik zei: hoofdstuk corona is hier afgesloten. Zoals @Mfpower ook aangaf in zijn post: voor sommige mensen werkt alles wat met corona te maken heeft nogal eh... stresserend. Jullie herinneren je vast wel m'n posts van vroeger hier. Zat altijd vol irritatie en stress in die periode. En dat laat ik niet meer toe. Heb in die periode zelfs een ban gekregen. En eerlijk: het heeft me wel geholpen om m'n focus ergens anders op te richten (y)

Nadat we het virus dan eindelijk hebben opgelopen in februari hebben we het hoofdstuk afgesloten en leven we écht weer zoals vroeger. Als in: als we ziek zijn (koorts) dan blijven we gewoon thuis. Als we wat snotterig zijn blijven we niet thuis, maar gaan we ook echt geen mensen begroeten met 3 kussen of een knuffel. Dat deden we vroeger ook al niet als we verkouden waren. Lijkt me gewoon common sense gebruiken.

De regel: "ik kom even niet te dichtbij hoor, want ben wat verkouden" hebben we voor corona ook regelmatig uitgesproken :)

[...]

Ik begrijp dat sommige mensen er anders in staan, maar je kan anderen niet verplichten om telkens nog in angst te blijven leven voor een virus dat nooit meer weggaat.

Common sense gebruiken en als je het risico op besmetting wilt minimaliseren kan je een FFP2-masker dragen. En daarmee is de kous wat mij betreft wel af. En met mij velen. Volle pretparken, concerten met 65000 man (Rammstein morgen ;) ), volle restaurants. De meeste mensen zijn verdergegaan met het normale leven.

En dat mensen me asociaal noemen vind ik jammer. 2 jaar geleden had ik precies hetzelfde gezegd trouwens, maar in deze fase van de pandemie (eigenlijk meer een endemie nu). Kom op zeg :)

Wat ik wel positief vind is dat ze nu eindelijk gaan praten over ventilatie/filteren van lucht in klaslokalen. Niet alleen positief in het geval van een coronagolf, maar ook bij een griepgolf en misschien zelfs bij verkoudheden en zo.

Voor corona hielden we daar eigenlijk weinig rekening mee en zat je soms in een kleine woonkamer met 10-15 man op een verjaardag. Alles potdicht. Nogal wiedes dat je dan koppijn krijgt van de slechte luchtkwaliteit. Nu gaan er toch vaak wat raampjes open.
Jammer dat je eigenlijk niet reageert op wat mensen vragen. Hoezo heb je het allemaal over angst terwijl eigenlijk de meeste mensen vragen: waarom niet een zelftest als je ziekerig bent. Je helpt anderen en de belasting is hooguit 1 of 2 minuutjes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

42erik schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:55:
[...]

In angst leven... Even een zelftest je doen bij overduidelijke klachten... Ja, duidelijk hetzelfde,sorry dat ik dat niet zag ;w
giantgiantus schreef op zondag 3 juli 2022 @ 14:19:
[...]

Jammer dat je eigenlijk niet reageert op wat mensen vragen. Hoezo heb je het allemaal over angst terwijl eigenlijk de meeste mensen vragen: waarom niet een zelftest als je ziekerig bent. Je helpt anderen en de belasting is hooguit 1 of 2 minuutjes.
Hoe vaak hebben we vroeger niet onbewust met griep rondgelopen? We zijn de afgelopen weken best vaak weggeweest. Phantasialand, verschillende restaurants, hotels. Overal hoorde je wel mensen kuchen. Het hoort er gewoon bij.

Zoals ik zei: 2 jaar geleden was ik het helemaal met jullie eens geweest, maar in deze fase met deze milde variant? Nah. We blijven niet aan de gang.

Als we ons echt ziek voelen blijven gewoon thuis (heb vorige week nog gewoon hardgelopen en gefietst, dan ben je niet ziek ;)), maar anders? Overigens een tip: je kan ook zien of je lichaam vecht tegen iets als je rusthartslag hoger is dan gemiddeld. Toen ik in februari corona had, was m'n rusthartslag opeens >70 i.p.v. <60. Daar kan je het ook prima aan zien :)

En merk dus nu dat de stress alweer begint op te lopen door over dit onderwerp bezig te zijn. Ben er alweer chagrijnig van. En dat is geen geintje :p

Zoveel effect heeft dat dus op mensen. De afgelopen 2 jaar zijn op één of andere manier best traumatiserend geweest blijkbaar. Zeker nu alles weer normaal open is merk je pas wat je gemist hebt. Feesten, pretparken, tripjes, concerten, etc, etc,... het normale tussen en met mensen.

Daarom dus, voor eens en voor altijd: </corona> :Y) Ik zou het jullie ook aanraden :)

Twitter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dennahz schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:29:
[...]

[...]

Hoe vaak hebben we vroeger niet onbewust met griep rondgelopen? We zijn de afgelopen weken best vaak weggeweest. Phantasialand, verschillende restaurants, hotels. Overal hoorde je wel mensen kuchen. Het hoort er gewoon bij.

Zoals ik zei: 2 jaar geleden was ik het helemaal met jullie eens geweest, maar in deze fase met deze milde variant? Nah. We blijven niet aan de gang.

Als we ons echt ziek voelen blijven gewoon thuis (heb vorige week nog gewoon hardgelopen en gefietst, dan ben je niet ziek ;)), maar anders? Overigens een tip: je kan ook zien of je lichaam vecht tegen iets als je rusthartslag hoger is dan gemiddeld. Toen ik in februari corona had, was m'n rusthartslag opeens >70 i.p.v. <60. Daar kan je het ook prima aan zien :)

En merk dus nu dat de stress alweer begint op te lopen door over dit onderwerp bezig te zijn. Ben er alweer chagrijnig van. En dat is geen geintje :p

Zoveel effect heeft dat dus op mensen. De afgelopen 2 jaar zijn op één of andere manier best traumatiserend geweest blijkbaar. Zeker nu alles weer normaal open is merk je pas wat je gemist hebt. Feesten, pretparken, tripjes, concerten, etc, etc,... het normale tussen en met mensen.

Daarom dus, voor eens en voor altijd: </corona> :Y) Ik zou het jullie ook aanraden :)
Een heel verhaal, maar nog steeds geen enkele reden waarom die 2 minuten nu zoveel moeite zijn...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
42erik schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:48:
[...]

Een heel verhaal, maar nog steeds geen enkele reden waarom die 2 minuten nu zoveel moeite zijn...
Volgens mij de hele duidelijke reden dat de uitslag van zo'n test geen enkel nut heeft. Het is een diagnose waar je vervolgens medisch niets mee kunt, je gaat immers geen behandeling volgen naar aanleiding van het testresultaat. Juist het thuisblijven bij milde klachten, maar positief resultaat, leidt tot veel onnodige personeelsuitval en daarmee onnodige overlast. Het jezelf beperken, terwijl je niet te ziek bent om wat te doen, is voor veel mensen abnormaal en die vele mensen willen dat abnormale achter zich laten. Er is geen aanleiding meer om abnormaal te leven, mee te draaien in het coronacircus, je leven te leiden naar door anderen opgelegde rituelen. Niet die twee minuten is het probleem, maar het gedram van degenen die vinden dat we naar hun voorschriften, angsten en overtuigingen moeten handelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
haribold schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:48:
[...]
Volgens mij de hele duidelijke reden dat de uitslag van zo'n test geen enkel nut heeft. Het is een diagnose waar je vervolgens medisch niets mee kunt, je gaat immers geen behandeling volgen naar aanleiding van het testresultaat. Juist het thuisblijven bij milde klachten, maar positief resultaat, leidt tot veel onnodige personeelsuitval en daarmee onnodige overlast. Het jezelf beperken, terwijl je niet te ziek bent om wat te doen, is voor veel mensen abnormaal en die vele mensen willen dat abnormale achter zich laten. Er is geen aanleiding meer om abnormaal te leven, mee te draaien in het coronacircus, je leven te leiden naar door anderen opgelegde rituelen. Niet die twee minuten is het probleem, maar het gedram van degenen die vinden dat we naar hun voorschriften, angsten en overtuigingen moeten handelen.
Ik ben net toch een week flink ziek thuis geweest van corona. Zou toch jammer zijn als dat komt door iemand die niet even test en thuis blijft bij ziekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:59

RayNbow

Kirika <3

giantgiantus schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:55:
[...]

Ik ben net toch een week flink ziek thuis geweest van corona. Zou toch jammer zijn als dat komt door iemand die niet even test en thuis blijft bij ziekte.
Maar dat is dan natuurlijk niet onnodig personeelsuitval, maar nodig personeelsuitval. Daar kun je immers niets aan doen. :X

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
RayNbow schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:57:
[...]

Maar dat is dan natuurlijk niet onnodig personeelsuitval, maar nodig personeelsuitval. Daar kun je immers niets aan doen. :X
Precies. Het is jammer dat mensen alleen maar aan zichzelf denken en niet paar daagjes thuis blijven bij een besmetting. Heel veel banen kan je tegenwoordig prima thuiswerken en zo voorkom je dat mensen echt ziek worden en dan niet meer kunnen werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 12:59

FreakNL

Well do ya punk?

Mfpower schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:21:
[...]

Volgens mij is het gewoon de bedoeling dat iedereen die dat wil gevaccineerd is/wordt en dat we voor de rest gewoon weer terug naar normaal gaan. Dit virus is nu endemisch. Ik heb dan ook niet de illusie dat je het nog kan ontlopen en iedereen gaat het meerdere keren krijgen de komende decennia.

Ik zie nu af en toe mensen in mijn omgeving die aangeven (hetzij op social media, hetzij in real live) dat ze het “toch” te pakken hebben en dat ze eigenlijk verwacht hadden de dans te ontspringen. Dat vind ik gewoon naïef. Ik verwacht het zelf ook weer wel een keer op te lopen binnen nu en 2-3 jaar.

Daarmee bagatelliseer ik het virus niet. Integendeel. Maar nog decennia lang lockdowns is onhoudbaar. We zouden we de IC capaciteit moeten verhogen. Daarmee heb je namelijk een langere adem qua golven…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

[...]
Nagel op z'n kop.
[...]

Besmetting != ziek. Soms breekt het door, zoals bij jou (en bij mij in februari). Soms blijft het wat hangen, voel je je een paar dagen wat minder en gaat het leven gewoon door.

In 2014 was ik ook doodziek van de griep (en Omicron is echt niet meer dan dat). Echt een week niet op m'n benen kunnen staan. Waarschijnlijk ook besmet door iemand die er amper last van had. Geen haar op m'n hoofd die zo iemand dan de schuld geeft van mijn ziekte. Het hoort bij het leven. Het maakt je sterker.

Bij de eerste variant had ik jullie gelijk gegeven hoor. Was zelf ook echt extreem in het opvolgen van de maatregelen (heb vanaf het begin FFP2 gedragen zelfs). Nu absoluut niet meer. Life goes on.

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

zacht schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:10:
[...]

Ik liep op CAS rond dit weekend, met 45.000 anderen. Als dat “mag” zijn adviezen dus niet serieus te nemen (IMHO).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
FreakNL schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:00:
[...]

Volgens mij is het gewoon de bedoeling dat iedereen die dat wil gevaccineerd is/wordt en dat we voor de rest gewoon weer terug naar normaal gaan. Dit virus is nu endemisch. Ik heb dan ook niet de illusie dat je het nog kan ontlopen en iedereen gaat het meerdere keren krijgen de komende decennia.

Ik zie nu af en toe mensen in mijn omgeving die aangeven (hetzij op social media, hetzij in real live) dat ze het “toch” te pakken hebben en dat ze eigenlijk verwacht hadden de dans te ontspringen. Dat vind ik gewoon naïef. Ik verwacht het zelf ook weer wel een keer op te lopen binnen nu en 2-3 jaar.

Daarmee bagatelliseer ik het virus niet. Integendeel. Maar nog decennia lang lockdowns is onhoudbaar. We zouden we de IC capaciteit moeten verhogen. Daarmee heb je namelijk een langere adem qua golven…
Niemand heeft het over lockdowns. Het gaat het hier om even thuisblijven bij een besmetting en even testen als je klachten hebt. Het is gewoon treurig als je dat niet even doet en zo je verantwoording neemt richting je medemens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

FreakNL schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:01:
[...]

Ik liep op CAS rond dit weekend, met 45.000 anderen. Als dat “mag” zijn adviezen dus niet serieus te nemen (IMHO).
Morgen ga ik naar Rammstein, samen met nog 64999 anderen. Een paar jaar geleden hadden we zulke evenementen "superspreaders" genoemd. Nu mag en kan het gelukkig gewoon weer d:)b

En ja, tuurlijk gaan er mensen zijn die besmet raken met covid. Of misschien zelfs wel de apenpokken. Dat krijg je als je met zoveel mensen op één hoop staat. Moet je het OV eens proberen in de spits ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Dennahz op 03-07-2022 18:04 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Dennahz schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:01:
[...]

Nagel op z'n kop.

[...]

Besmetting != ziek. Soms breekt het door, zoals bij jou (en bij mij in februari). Soms blijft het wat hangen, voel je je een paar dagen wat minder en gaat het leven gewoon door.

In 2014 was ik ook doodziek van de griep (en Omicron is echt niet meer dan dat). Echt een week niet op m'n benen kunnen staan. Waarschijnlijk ook besmet door iemand die er amper last van had. Geen haar op m'n hoofd die zo iemand dan de schuld geeft van mijn ziekte. Het hoort bij het leven. Het maakt je sterker.

Bij de eerste variant had ik jullie gelijk gegeven hoor. Was zelf ook echt extreem in het opvolgen van de maatregelen (heb vanaf het begin FFP2 gedragen zelfs). Nu absoluut niet meer. Live goes on.
Ik snap opzich best wel het eea van je argumentatie maar wat ik niet snap is hoe erg het nu is om paar daagjes thuis te blijven bij een besmetting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dennahz schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:03:
[...]

Morgen ga ik naar Rammstein, samen met nog 64999 anderen. Een paar jaar geleden hadden we zulke evenementen "superspreaders" genoemd. Nu mag en kan het gelukkig gewoon weer d:)b
Ja en denk je dat iemand met een snotneus gaat zelf-testen en dan 80 euro (?) in de prullenbak gooit? Nee dus. Dat is ook menselijk. Ik ga wel maandagochtend Ff een zelftest doen maar dat heb ik vrijdag en zaterdag echt niet gedaan. Heb ook geen klachten btw.

Als we dat zouden willen hadden we TVT in stand moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

giantgiantus schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:02:
[...]

Niemand heeft het over lockdowns. Het gaat het hier om even thuisblijven bij een besmetting en even testen als je klachten hebt. Het is gewoon treurig als je dat niet even doet en zo je verantwoording neemt richting je medemens.
Ik heb vandeweek weer een paar zelftesten gedaan omdat ik ergens op locatie moest zijn voor werk. Maar denk je dat mensen dat gaan doen als het ze potentieel (veel) geld kost? De vraag stellen is hem beantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
FreakNL schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:07:
[...]

Ik heb vandeweek weer een paar zelftesten gedaan omdat ik ergens op locatie moest zijn voor werk. Maar denk je dat mensen dat gaan doen als het ze potentieel (veel) geld kost? De vraag stellen is hem beantwoorden.
Gelukkig draait mijn leven niet om een paar tientjes. Maar ik snap je punt. Toch zegt dit veel over het Nederlandse volk. Niet prettig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik denk dat weinig mensen principieel genoeg zijn om gekochte tickets in de prullenbak te gooien bij een snotneus.

Eigenlijk zou je je geld gewoon terug moeten krijgen van een fonds Ofzo.

Maar dit is allemaal ingecalculeerd risico denk ik ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:55

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wat maakt dat anders dan iemand die ondanks verkoudheid of grieperigheid toch graag naar z'n werk wil en boodschappen doen? Gaf je daar drie jaar geleden net zo op af als jij brak op de bank lag?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. Testen doet eigenlijk niemand in mijn omgeving meer. Toevallig een maat wel (nadat zijn vrouw ziek was), zelf nergens last van. Dan ga je toch ook niet meer jezelf opsluiten. Beetje voorzichtig aandoen (geen groepen opzoeken), maar we zijn gaan poolen. Echt geen moeite meer mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• giantgiantus
Gonadan schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:18:
[...]

Wat maakt dat anders dan iemand die ondanks verkoudheid of grieperigheid toch graag naar z'n werk wil en boodschappen doen? Gaf je daar drie jaar geleden net zo op af als jij brak op de bank lag?
Jazeker. Godzijdank blijven mensen op werk hier gewoon thuiswerken als ze niet fit zijn. Voorkomt ziekteverzuim wat dan bij ons onder de 1% ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

giantgiantus schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:27:
[...]

Jazeker. Godzijdank blijven mensen op werk hier gewoon thuiswerken als ze niet fit zijn. Voorkomt ziekteverzuim wat dan bij ons onder de 1% ligt.
Niet iedereen kan thuiswerken. Bij sommige banen is een positieve zelftest meteen wel ziekteverzuim.

Thuiswerken drukt het ziekteverzuim bij kantoorbanen wel idd. Mooie bijvangst.

[ Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 03-07-2022 18:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
giantgiantus schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:02:
[...]

Je wilt je eigen overtuigingen en voorschriften opdringen aan anderen, ik zou zeggen: toon eens wat verdraagzaamheid. Andere mensen zijn niet egoïstisch of "asociaal" als ze jouw opvattingen niet volgen, juist de onverdraagzaamheid tegenover mensen die andere keuzes maken om om te gaan met corona is niet zo sociaal. Wat ik en velen de afgelopen jaren hebben ervaren is een bemoeienis, doorslaand gedram en idioot rituelencircus dat door een groep in de samenleving maar werd opgedrongen en afgedwongen alsof het een waanzinnige religie was. De relatief normale periode die we nu doormaken zien we niet graag weer gegijzeld door die manie, maar graag nog wat verder genormaliseerd. Dus een samenleving waarin corona wordt gezien als normaler ziekteverschijnsel en waarin de houding rond corona rationaliseert naar hoe dat de afgelopen decennia normaal was rond griep of iedere andere verkoudheid.

Ik las van de week ook weer over de onderwijssector, waarin een plan is gepresenteerd om vanaf een zekere code oranje looproutes en mondkapjesrituelen in te voeren in scholen. Zouden de mensen die dit opstellen nooit eens serieus zichzelf afvragen waar ze mee bezig zijn? Het heeft het niveau van dansjes en gebeden doen om het virus in te dammen. Er moet toch enig besef zijn over hun eigen idiote denkwijze rond de aanpak rond dit virus. De scholen blijven ongeacht alles open, zo is nu het uitgangspunt. Wat is hun idee als de IC's overspoelen? De rest van de samenleving compleet lam leggen? Of weer een nieuwe routekaart? Laat ik voorlopig maar vasthouden aan het lichtpuntje dat een sterke opkomst van IC-gevallen niet meer in het verschiet ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]
Ah, u werkt bij het rivm? Of u bent zo iemand die het allemaal beter weet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:55

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
giantgiantus schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:27:
[...]

Dan heeft het dus niet zoveel met corona te maken maar met een gezonde afkeer van rochelende collega's, daar kan ik mij wel in vinden. :P

Helaas zal ook dat gedrag voor een deel terug naar 'normaal' gaan. Toch zou ik zo'n feestje als waar @Dennahz het over heeft ook niet snel laten schieten. Dat soort dingen doe je eenmaal niet zo vaak dus al moet het reutelend, je gaat gewoon. (Ik ga dinsdag :P )

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
haribold schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:33:
[...]
Je wilt je eigen overtuigingen en voorschriften opdringen aan anderen, ik zou zeggen: toon eens wat verdraagzaamheid. Andere mensen zijn niet egoïstisch of "asociaal" als ze jouw opvattingen niet volgen, juist de onverdraagzaamheid tegenover mensen die andere keuzes maken om om te gaan met corona is niet zo sociaal. Wat ik en velen de afgelopen jaren hebben ervaren is een bemoeienis, doorslaand gedram en idioot rituelencircus dat door een groep in de samenleving maar werd opgedrongen en afgedwongen alsof het een waanzinnige religie was. De relatief normale periode die we nu doormaken zien we niet graag weer gegijzeld door die manie, maar graag nog wat verder genormaliseerd. Dus een samenleving waarin corona wordt gezien als normaler ziekteverschijnsel en waarin de houding rond corona rationaliseert naar hoe dat de afgelopen decennia normaal was rond griep of iedere andere verkoudheid.

Ik las van de week ook weer over de onderwijssector, waarin een plan is gepresenteerd om vanaf een zekere code oranje looproutes en mondkapjesrituelen in te voeren in scholen. Zouden de mensen die dit opstellen nooit eens serieus zichzelf afvragen waar ze mee bezig zijn? Het heeft het niveau van dansjes en gebeden doen om het virus in te dammen. Er moet toch enig besef zijn over hun eigen idiote denkwijze rond de aanpak rond dit virus. De scholen blijven ongeacht alles open, zo is nu het uitgangspunt. Wat is hun idee als de IC's overspoelen? De rest van de samenleving compleet lam leggen? Of weer een nieuwe routekaart? Laat ik voorlopig maar vasthouden aan het lichtpuntje dat een sterke opkomst van IC-gevallen niet meer in het verschiet ligt.
Ik heb nergens ook maar iets over asociaal gezegd. Eigenlijk enige wat ik heb gedaan is om te vragen waarom mensen niet even testen bij klachten en thuisblijven bij besmetting. Wellicht even terug lezen?
Pagina: 1 ... 66 ... 83 Laatste

Let op:
We gaan er vanuit dat je het volgende gelezen hebt: Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus. Voor aanvullingen van de FAQ neem je even contact op met @ZieMaar! of @tweakduke. Ook vragen we je om de Topicstart even door te nemen.

Voor laagdrempeliger praten over Corona, het delen van vaccinatieervaringen e.d. is er De Covid kroeg.