Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:03
zacht schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:55:
[...]

Je moet sowieso zelf je herstelbewijs toevoegen aan je app. Dat kun je ook gewoon niet doen natuurlijk.
Dat is ook een idee natuurlijk...
Maar stel ik zou het wel doen.... Dan hoop ik dat de booster blijft gelden...

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Aggressor schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:58:
[...]

Dat is ook een idee natuurlijk...
Maar stel ik zou het wel doen.... Dan hoop ik dat de booster blijft gelden...
Hier ook gewoon herstelbewijs toegevoegd na booster.
Er staat ook gewoon vaccinatiebewijs geldig vanaf [datum booster]
Herstelbewijs: geldig tot [6 maanden na positieve test]

Geen enkel probleem dus :)

• Aggressor
geenstijl schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:09:
[...]
Hier ook gewoon herstelbewijs toegevoegd na booster.
Er staat ook gewoon vaccinatiebewijs geldig vanaf [datum booster]
Herstelbewijs: geldig tot [6 maanden na positieve test]

Geen enkel probleem dus :)
Super dankjewel :)
Collega vertelde dat het herstelbewijs dan ingaat....is dus niet zo.

• geenstijl
  • Niet online
Aggressor schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:13:
[...]

Super dankjewel :)
Collega vertelde dat het herstelbewijs dan ingaat....is dus niet zo.
Herstelbewijs wordt geldig in de app 10 dagen na positieve test en de einddatum is bij mij [datumpositieve test] - 2 dagen + 6 maanden.

• Aggressor
geenstijl schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:27:
[...]
Herstelbewijs wordt geldig in de app 10 dagen na positieve test en de einddatum is bij mij [datumpositieve test] - 2 dagen + 6 maanden.
Maar de booster staat er ook in toch?
Die is onbeperkt?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:33
thewizard2006 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:42:
[...]

jawel want er wordt elke keer de Wintersport bijgehaald als een reden van de grote stijging. En dat betwijfel ik dus enorm. En ik weet ook bijna zeker dat degene die op mij reageren mee hebben gedaan aan carnaval :+

Dat Carnaval een groot superspreader event is zal ook niemand ontkennen. Dat is zelfs juist wat ik dus zeg. Desondanks wil men toch steeds vermelden dat de stijging óók door wintersport komt. En daar kan ik mij zonder statistieken niet in vinden. Eerder in het topic waren volgens mij al cijfers getoond van de plaatsen met de grootste stijging en vrijwel alles in Brabant/Limburg

[...]

Dus dat is toch precies wat ik zeg. Die grote stijging komt gewoon puur door carnaval en daar heeft de wintersport vrijwel niets mee te maken. Dus laten we dat niet er steeds bij halen als excuus :)
Of je nou mee hebt lopen hossen met lamme frans of op de beste apre ski-hits zal niet heel veel uitmaken denk ik. Feit is wel dat er veel meer mensen op lamme frans stonden te hossen... kortom, het grootste deel zal veroorzaakt worden door carnaval.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 07:15

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
zacht schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:50:
[...]

Gele koorts: 1 op de 5 krijgt klachten, 1 op de 10 gaat dood. En het geel koorts vaccin is behoorlijk effectief.
Als ik op vakantie ga naar een gele-koorts-land is het natuurlijk een no-brainer om een prik te halen.
Dat ik in een omicron-land een booster moet halen om naar een ander omricon-land te mogen gaan vind ik bizar. Dat heeft echt weinig met gezondheid te maken.
Je hebt het over benefit-risk. Ik vind het lastig om dat met elkaar te vergelijken, ook omdat ik de cijfers van het rivm lastig te interpreteren vind. Gaat 10% dood of 2%? Hoe verhouden de bijwerkingen zich daar dan tot? Welke rol speelt de verspreiding?

Waarom is het raar dan een land het fijn vindt dat mensen die daar langs komen maatregelen nemen om de kans op het innemen van een ziekenhuisbed te verkleinen?

Je kan dit op zoveel manieren vergelijken en bekijken…:).

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
ZieMaar! schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:25:
Waarom is het raar dan een land het fijn vindt dat mensen die daar langs komen maatregelen nemen om de kans op het innemen van een ziekenhuisbed te verkleinen?
De kans om in het ziekenhuis te komen is nooit eerlijk verdeeld geweest, een dertiger hoeft daar nauwelijks voor te vrezen in tegenstelling tot een zestiger.

De Europese QR code is zijn waarde eigenlijk al een tijdje geleden kwijtgeraakt, als die er ooit geweest is. Ik begrijp in dat opzicht niet waarom Brussel er nog een jaartje aan wil plakken. Als rem op coronaverspreiding is de bijdrage altijd zeer klein geweest.

• geenstijl
  • Niet online
Aggressor schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:15:
[...]

Maar de booster staat er ook in toch?
Die is onbeperkt?
Klopt.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
CMD-Snake schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:27:
[...]

De kans om in het ziekenhuis te komen is nooit eerlijk verdeeld geweest, een dertiger hoeft daar nauwelijks voor te vrezen in tegenstelling tot een zestiger.
Da’s bij gele koorts wellicht ook?
De Europese QR code is zijn waarde eigenlijk al een tijdje geleden kwijtgeraakt, als die er ooit geweest is. Ik begrijp in dat opzicht niet waarom Brussel er nog een jaartje aan wil plakken. Als rem op coronaverspreiding is de bijdrage altijd zeer klein geweest.
Dat weet ik niet, maar het lijkt me op dit moment weinig toegevoegde waarde hebben.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:57

Bob Popcorn

Plop!

thewizard2006 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:11:
[...]

heb je daar ook cijfers van om dit te onderbouwen. Ik hoor wel continue als men Carnaval noemt ook Ja maar Wintersport ook he! alsof dit een soort excuus zou zijn voor het compleet laveloos coma zuipen met honderden tegelijk in een kleine ruimte dicht op elkaar ofzo :/
Zeker omdat in de wintersport gebieden de apre ski etc vaak gewoon dicht is en je toch buiten bent. In mijn beeldvorming komt deze stijging voor 95% door carnaval maar kan het uiteraard ook mis hebben.
En he, blijkbaar kunnen we het "gewoon" aan inmiddels dus verder geen gigantisch probleem maar laten we er niet om heen draaien waar Carnaval verantwoordelijk voor is :)
Nou, vrienden van mij zijn nu in Gerlos, en elke dag gaat daar het dak er af in een stampvolle Apres Ski hoor. Weet niet waar jij je op berust, maar 80% van het wintersportvolk staat gewoon in de kroeg te hossen vanaf 15.00

Kan niet stoppen met ontploffen!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
Bob Popcorn schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:03:
Nou, vrienden van mij zijn nu in Gerlos, en elke dag gaat daar het dak er af in een stampvolle Apres Ski hoor. Weet niet waar jij je op berust, maar 80% van het wintersportvolk staat gewoon in de kroeg te hossen vanaf 15.00
https://skiinformatie.nl/...jk-voor-winter-2021-2022/
Vanaf 5 Maart inderdaad wat versoepelt dus het kan zeker dat je vrienden die er nu zijn los gaan. Die zorgen echter nog niet voor de huidige Corona piek. Of ik heb het verkeerd begrepen en de Apre Ski is daar al weken in volle gang.
Maar wederom, weer een 1=N quote. Ik ken ook mensen die elk weekend een feestje hadden ondanks dat alles dicht was. Maar wat zegt dat... Ik zeg ook nergens dat het niet gebeurd. De vraag is echter in hoeverre staat dit in verhouding. Zeker ook Carnaval gevierd @Bob Popcorn :)

[ Voor 12% gewijzigd door thewizard2006 op 09-03-2022 09:49 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:57

Bob Popcorn

Plop!

Ik kruip nog liever een kilometer door gebroken glas dan dat ik carnaval ga vieren :X :D

Kan niet stoppen met ontploffen!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:25
CMD-Snake schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:27:
[...]

Alleen is het ook altijd een simpele manier geweest om die bijdrage te leveren tegen de coronaverspreiding. Dat jij het de moeite niet waard vind mag je zelf weten, als je naar de onderzoeken kijkt zie je gewoon dar die bijdrage er zeker is. Mocht er dus toch nog een schadelijkere variant opduiken is het een simpele manier om de verspreiding toch wat te remmen, zonder dat je gelijk dingen moet gaan sluiten. En daarbij moet je ook niet vergeten dat met Delta en daarvoor de QR-code juist meer werking zou hebben gehad dan nu met Omicron.

Ik snap dan ook prima dat ze dit soort maatregelen nog even achter de hand willen houden. We denken wel dat we er nu zijn, maar dat weten we over aan tijdje pas zeker.

[removed]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:25
Bob Popcorn schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:52:
[...]

Ik kruip nog liever een kilometer door gebroken glas dan dat ik carnaval ga vieren :X :D
Die 2 kun je ook prima combineren hoor :+

[removed]

• thewizard2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
Bob Popcorn schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:52:

:+ :+ :+ Maak daar maar 2km van :*)

[ Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 09-03-2022 10:06 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:50

The Legend

*Plop*

Bijna twee jaar na de 1e lockdown ben ik voor de 1e keer besmet. Precies in de week voordat ik op vakantie zou gaan 8)7 Vorige week maandag vriendin positief, afgelopen vrijdag oudste van 6 positief, en vanmorgen ik aan de beurt. Middelste van bijna 5 nog altijd negatief, die van 1,5 testen we niet iedere dag. Vriendin had stevige verkoudheidsklachten en verhoging. Ik tot nu toe alleen beetje neusverkouden.

Ik ben toch malle pietje niet!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

franssie

Save the albatross

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-11 17:55
The Legend schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:09:
Bijna twee jaar na de 1e lockdown ben ik voor de 1e keer besmet. Precies in de week voordat ik op vakantie zou gaan 8)7 Vorige week maandag vriendin positief, afgelopen vrijdag oudste van 6 positief, en vanmorgen ik aan de beurt. Middelste van bijna 5 nog altijd negatief, die van 1,5 testen we niet iedere dag. Vriendin had stevige verkoudheidsklachten en verhoging. Ik tot nu toe alleen beetje neusverkouden.
Klote, sterkte. Slechte timing. Ik schijt hem nu ook, over 2 weken moet ik mijn proefschrift verdedigen (uitgesteld ivm online etc), maar ik heb ook nog steeds geen covid-19 gehad. Ik werk in het onderwijs...

Het is niet de vraag of ik covid krijg, maar wanneer. Maar binnen nu en twee weken en ik heb grote problemen verdorie....

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-11 17:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Het covid virus gaat nog steeds flink rond. Ik heb me 2 jaar ingehouden en me heel veel ontzegd maar ben nu ook aan de beurt (vanochtend positieve zelftest)

Net nu het overal weer beter lijkt te gaan en de risico's aanvaardbaar lijken is het toch nog steeds oppassen geblazen als je het niet wilt krijgen.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:04

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Same here, twee jaar ontweken, maar afgelopen maandag ben ik wat grieperig geweest (met verhoging, maar slechts 1 dag). Iemand met wie ik zondag in een groep was, kwam ook dinsdag met een positieve test, dus ik heb me dinsdag toch ook maar even laten testen. Ik zal vandaag of morgen de uitslag wel krijgen. Ben benieuwd.

Inmiddels ben ik weer klachtenvrij trouwens.

[ Voor 20% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 09-03-2022 15:10 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-11 12:00

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:32
Vol carnavalseffect, derde stijgdag op rij met forse instroom.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Nu online
Señor Sjon schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:23:
[...]

Vol carnavalseffect, derde stijgdag op rij met forse instroom.
Wat nu? Reden tot paniek? Gaat alles weer dicht of is het gewoon ff 2 weken doorgaan.
#groepsimmuniteit.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-11 17:42

Agent47

I always close my contracts.

R20141016 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:40:
[...]

Wat nu? Reden tot paniek? Gaat alles weer dicht of is het gewoon ff 2 weken doorgaan.
#groepsimmuniteit.
Ziekenhuis blijft redelijk steady. Ff aankijken dus.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-11 15:47
[...]

#groepsimmuniteit.
Wat denk je zelf? (niet naar jou gericht maar algemeen). Het weer wordt beter en ik ga echt niet meer terug naar beperkingen. Het is klaar en het leven gaat verder.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-11 15:45

Wailing_Banshee

You're Next

Agent47 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:52:
[...]

Ziekenhuis blijft redelijk steady. Ff aankijken dus.
Hoe weet je dan? Aangezien ze nog steeds geen onderscheid maken tussen mensen met corona in het ziekenhuis en mensen door corona in het ziekenhuis...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-11 17:33
Wailing_Banshee schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:55:
[...]

Hoe weet je dan? Aangezien ze nog steeds geen onderscheid maken tussen mensen met corona in het ziekenhuis en mensen door corona in het ziekenhuis...
Dat rapporteren ze al weer een tijdje hoor. Kijk even halverwege deze pagina voor de opnamereden, met of door: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

waarbij hier al vaker betoogd is dat het voor de zorgzwaarte niet uitmaakt.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:40
[...]
#groepsimmuniteit.
Beetje dubbel.

Als je het aan enkel aan het 'carnavalseffect' toe wil schrijven is er geen reden voor paniek. Dan zou dit namelijk vanzelf weer zakken.

Maar voor eenieder die denkt dat carnaval hier de oorzaak van is: dat is het niet. Woon zelf in carnavalsgebied, en er is hier nog geen 10% gevierd van wat er normaal zou zijn. Sterker, mijn dochter was dat weekend uit gegaan in Utrecht, en vertelde me dat het daar drukker was in het uitgaansleven dan hier met (het huidige) carnaval.

Dus de oorzaak van de stijging is mijns inziens meer het algehele loslaten van de coronaregels en de daarmee gepaard gaande stijging van de onderlinge contacten, dan dat dit nou sec aan één feest of gebeurtenis is toe te schrijven.

Zie je ook aan het kaartje met de woonplaatsen van de opgenomen patiënten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ShhBT_HhdYW2SwgJV-OepRLdjJc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6v1eAxRr4daLpfEleM5LduFh.png?f=fotoalbum_large

Van de carnavalsgebieden is alleen Zuid Limburg wat aan de hoge kant. Maar dat geldt ook voor 4 andere regio's die niet aan carnaval doen. De overige carnavalsgebieden wijken niet af van het landelijk gemiddelde.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Señor Sjon
Dit is absoluut qua aantal. ;)

Op gemeenteniveau ziet het er alweer iets anders uit. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmL7dbn7jU9L1EkexxWRiSfWLV0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KxmhFBYyMF1PtEeIvRfzBXVk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 86% gewijzigd door Señor Sjon op 09-03-2022 16:40 ]

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:46

codex

Geen OpenAI agent :)

alexbl69 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:09:
[...]

Beetje dubbel.

Als je het aan enkel aan het 'carnavalseffect' toe wil schrijven is er geen reden voor paniek. Dan zou dit namelijk vanzelf weer zakken.

Maar voor eenieder die denkt dat carnaval hier de oorzaak van is: dat is het niet. Woon zelf in carnavalsgebied, en er is hier nog geen 10% gevierd van wat er normaal zou zijn. Sterker, mijn dochter was dat weekend uit gegaan in Utrecht, en vertelde me dat het daar drukker was in het uitgaansleven dan hier met (het huidige) carnaval.

Dus de oorzaak van de stijging is mijns inziens meer het algehele loslaten van de coronaregels en de daarmee gepaard gaande stijging van de onderlinge contacten, dan dat dit nou sec aan één feest of gebeurtenis is toe te schrijven.

[Afbeelding]

Van de carnavalsgebieden is alleen Zuid Limburg wat aan de hoge kant. Maar dat geldt ook voor 4 andere regio's die niet aan carnaval doen. De overige carnavalsgebieden wijken niet af van het landelijk gemiddelde.
Het is een combinatie van beide, de grootste pieken vorige week waren wel degelijk in Limburg en Brabant. De rest van Nederland steeg ook wel, maar niet zo hard.

In mijn omgeving nog niet zoveel besmettingen meegemaakt als nu, het lijkt wel alsof iedereen die tot nu toe de dans ontsprongen was aan de beurt is. In mijn kring is zeker drie kwart de afgelopen week besmet is, inclusief ik en mijn vrouw.

• zacht
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:09:
[...]

Beetje dubbel.

[Afbeelding]

Ik zie op het kaartje in deze link toch wel iets wat weg heeft van een Carnavalseffect:

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/weekcijfers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcgnieTfbaWan9CZv_x3f0WVvFY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EWojGPpaxMMFlHk5JapnViUR.png?f=user_large

Alaaf!

[ Voor 5% gewijzigd door zacht op 09-03-2022 17:40 . Reden: Afbeelding toegevoegd ]

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:01
CurlyMo schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:44:
Zijn er nog dingen waar ik niet aan denk?
De reden dat ik mezelf toch heb laten testen (en zoals verwacht positief):

- Wisselend overheidsbeleid. Als een nieuwe booster dadelijk verplicht (voor behoud CTB) wordt behalve bij een eerdere corona infectie, dan wil ik geen gedoe.
- Bewijsvoering. Mochten mijn vermoeidheids- en concentratieklachten langer voortduren, dan wil ik kunnen bewijzen dat ik corona heb gehad.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• alexbl69
Volgens vloedbank Sanquin zijn er de afgelopen 2 maanden meer Coronabesmettingen geweest dan in heel 2020 en 2021 samen.

Gaat wel heel erg hard nu met de groepsimmuniteit.

Heb in m'n eigen bedrijf de afgelopen weken 3 besmettingen gehad. Twee daarvan met milde klachten (2 dagen 'snotteren'), 1 zelfs helemaal geen klachten. Hebben dan ook besloten om ons niet meer periodiek uit voorzorg te testen.

• zacht
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:28:
Volgens vloedbank Sanquin zijn er de afgelopen 2 maanden meer Coronabesmettingen geweest dan in heel 2020 en 2021 samen.

Gaat wel heel erg hard nu met de groepsimmuniteit.

Heb in m'n eigen bedrijf de afgelopen weken 3 besmettingen gehad. Twee daarvan met milde klachten (2 dagen 'snotteren'), 1 zelfs helemaal geen klachten. Hebben dan ook besloten om ons niet meer periodiek uit voorzorg te testen.
Is groepsimmuniteit nog een ding dan? Ik dacht dat al verwezen was naar Utopia.

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 11:03
zacht schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:03:
[...]

Ik zie op het kaartje in deze link toch wel iets wat weg heeft van een Carnavalseffect:

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/weekcijfers

[Afbeelding]

Alaaf!
Op zich een positief beeld; Als je dit kaartje naast diegene op gemeenteniveau legt, valt op dat de positieve tests in het 'caranavals-gebied' weinig effect hebben op de ziekenhuizen.

Etuuuuuh!

• Mfpower
  • Laatst online: 22:13

Mfpower

In dubio

zacht schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:12:
[...]

Is groepsimmuniteit nog een ding dan? Ik dacht dat al verwezen was naar Utopia.
Ik weet niet waarom mensen dat zeggen. Ik heb nu al mensen op m'n werk die de afgelopen 2 maanden 2x corona gehad hebben en volledig zijn gevaccineerd+booster. Groepsimmuniteit en niet meer ernstig ziek worden zijn echt twee verschillende dingen en we hebben het vooral over het laatste.

• Agent47

Agent47

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-11 12:00

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• alexbl69
Mfpower schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:57:
[...]Ik weet niet waarom mensen dat zeggen. Ik heb nu al mensen op m'n werk die de afgelopen 2 maanden 2x corona gehad hebben en volledig zijn gevaccineerd+booster. Groepsimmuniteit en niet meer ernstig ziek worden zijn echt twee verschillende dingen en we hebben het vooral over het laatste.
Weet niet of het verschillende zaken zijn. Ligt met name aan het ziektebeeld.

Als er telkens een bepaald deel van de bevolking positief test op corona maar tegelijkertijd steeds minder of zelfs geen symptomen heeft is dat mijns inziens mede te danken aan groepsimmuniteit.

Wat waren de klachten van de mensen op je werk (als je dat wilt en mag delen uiteraard :) )?

• Mfpower
  • Laatst online: 22:13

Mfpower

In dubio

alexbl69 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:50:
[...]

Weet niet of het verschillende zaken zijn. Ligt met name aan het ziektebeeld.

Als er telkens een bepaald deel van de bevolking positief test op corona maar tegelijkertijd steeds minder of zelfs geen symptomen heeft is dat mijns inziens mede te danken aan groepsimmuniteit.

Wat waren de klachten van de mensen op je werk (als je dat wilt en mag delen uiteraard :) )?
Bij immuniteit krijg je het niet meer en dat is denk ik een gepasseerd station. Daarom is de term zo verwarrend. We worden met z’n allen niet immuun maar minder ziek ervan. Groepsminderziekiteit dus ;)

Klachten: bekende beeld, keelpijn, hoestje, lichte koorts,hoofdpijn. Niet ernstig ziek maar 1 collega heeft zich wel 2x ziek gemeld (dus ook niet remote werken). Dit is voorzover ik weet, heb niet in detail doorgevraagd. Bij die collega weet ik dat beide keren ongeveer hetzelfde verliepen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mfpower op 10-03-2022 16:29 ]

• zacht
  • Niet online
Gerucht/gelekt:

Kabinet wil laatste coronaregels per 23 maart afschaffen - https://nos.nl/l/2420614

Alleen nog mondkapjes in het vliegtuig, niet meer testen voor evenementen, men mag weer naar kantoor.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
zacht schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:41:
Gerucht/gelekt:

Kabinet wil laatste coronaregels per 23 maart afschaffen - https://nos.nl/l/2420614

Alleen nog mondkapjes in het vliegtuig, niet meer testen voor evenementen, men mag weer naar kantoor.
Ik denk dat het voor het vliegverkeer ook geen besluit is van het Nederlandse kabinet?

• CMD-Snake
ZieMaar! schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:42:
Ik denk dat het voor het vliegverkeer ook geen besluit is van het Nederlandse kabinet?
Ze zullen wel op Schiphol bedoelen. De plicht in het vliegtuig kwam vanuit de huisregels van de vliegmaatschappij. Alhoewel die dan mogelijk de regels ook loslaten, het is toch wel gebleken in andere sectoren dat geen mondkapjesplicht een concurrentievoordeel is.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:56

Dennis1812

Amateur prutser

Gerucht/gelekt:

Ik mis wat duiding over afbouwen van massaal testen en de bijbehorende isolatie.
Ben benieuwd of daar nog iets op komt.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
CMD-Snake schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:52:
[...]

Ze zullen wel op Schiphol bedoelen. De plicht in het vliegtuig kwam vanuit de huisregels van de vliegmaatschappij. Alhoewel die dan mogelijk de regels ook loslaten, het is toch wel gebleken in andere sectoren dat geen mondkapjesplicht een concurrentievoordeel is.
Men (in ieder geval de media) zegt dat kapjes in een vliegtuig een europese regel is en dat ze daarom nog verplicht zijn.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Fly-guy schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 06:49:
[...]

Men (in ieder geval de media) zegt dat kapjes in een vliegtuig een europese regel is en dat ze daarom nog verplicht zijn.
Dat lijkt een overkoepelende EU regel idd:
https://www.thelocal.com/...-on-all-european-flights/

Onderling afgetikt door de nationale ministers van verkeer/vervoer.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 11-03-2022 12:10 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Agent47

Agent47

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 11:03

Etuuuuuh!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:24

Snow_King

Konijn is stoer!

Gerucht/gelekt:

Mooizo. Ik reis nu wekelijks met de trein en ben in februari al gestopt met daar een mondkapje te dragen. Steeds meer mensen dragen er geen. Ook niemand spreekt je er op aan, helemaal prima.

Gewoon weg met al die regels. Het is nu echt, echt, echt, echt over en snel vergeten. Tijd voor een zomer vol festivals en andere feestjes!

• Señor Sjon
Carnaval break-even lijkt bereikt.

• geenstijl
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:19:
Carnaval break-even lijkt bereikt.
Klopt, je ziet aan de GGD-testcijfers dat de carnavals/versoepelings-piek voorbij lijkt te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GC33-UwTcTre_edHLf1CSD-vGtw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2hSVKDSUPsSu0XFh0jx681tF.png?f=user_large

• franssie

franssie

Save the albatross

geenstijl schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:25:
[...]
Klopt, je ziet aan de GGD-testcijfers dat de carnavals/versoepelings-piek voorbij lijkt te zijn.
[Afbeelding]
De stijging lijkt voorbij, de piek zal nog even blijven.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:55
We zijn de caranavals-golf voorbij:

Testdatum | positieve tests | weekdag gecorrigeerd
2022-02-21 38762 36006
2022-02-22 39777 36430
2022-02-23 39319 35403
2022-02-24 33578 31973
2022-02-25 28892 31474
2022-02-26 25014 28201 * carnaval
2022-02-27 27852 32166 * carnaval
2022-02-28 42167 39169 * carnaval
2022-03-01 51632 47288 * carnaval
2022-03-02 65489 58967 * piek positieve tests
2022-03-03 68942 65646 * piek positieve tests
2022-03-04 65302 71139 * piek positieve tests
2022-03-05 61603 69451 * piek positieve tests
2022-03-06 62734 72450 * piek positieve tests
2022-03-07 74638 69331 * piek positieve tests
2022-03-08 72104 66038
2022-03-09 67684 60943

R-waarde lijkt terug te zakken richting 0.85 maar dat is nog erg voorbarig. Het zou wel heel goed nieuws zijn omdat de besmettingen met R=0.85 vlot omlaag zakken. Het scenario waarin R dichtbij 1.0 blijft hangen is erg ongunstig want dan krijg je een golf die ongedempt door de leeftijdsgroepen gaat en dat geeft met enige vertraging hoge opnames. De R-waarde <1 is een demping waardoor de ouderen slechts een bescheiden deel van de golf meekrijgen.

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11 20:46
.

[ Voor 148% gewijzigd door Theswitch op 11-03-2022 15:53 . Reden: Wrong topic ]

• zacht
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:01:
[...]

Ik mis wat duiding over afbouwen van massaal testen en de bijbehorende isolatie.
Ben benieuwd of daar nog iets op komt.
Uit het werkveld wel:

https://www.omroepbrabant...a-vindt-etz-viroloog-murk
“Mensen krijgen aan de lopende band corona. Ook als zij zijn gevaccineerd en een boosterprik hebben gehad. Tegelijkertijd zien we dat heel weinig van deze mensen in het ziekenhuis belanden. Er is zo veel immuniteit opgebouwd, dat het coronavirus niet langer een bedreiging vormt voor de hele bevolking”, stelt Murk.
En dus kan zelf-isolatie volgens Murk overboord: “Daar kunnen we snel mee stoppen. De huidige isolatieduur is al aan de korte kant. Mensen zijn nog besmettelijk als hun isolatie formeel eindigt." Hij vervolgt: "Ik vraag me ernstig af of we hier nog wel energie in moeten blijven steken. Ik denk: laat het maar gebeuren.”

En het massale testen? “Ik vind het inmiddels zonde van alle moeite en het geld van de overheid.”

• Agent47

Agent47

Snow_King schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:03:
[...]

Mooizo. Ik reis nu wekelijks met de trein en ben in februari al gestopt met daar een mondkapje te dragen. Steeds meer mensen dragen er geen. Ook niemand spreekt je er op aan, helemaal prima.

Gewoon weg met al die regels. Het is nu echt, echt, echt, echt over en snel vergeten. Tijd voor een zomer vol festivals en andere feestjes!
Ik ben bang dat de mondkapjes gewoon terug gaan komen in september. @LZ86 Hoe is het bij jou? Al wat minder werkdruk / minder corona patiënten bij jou?

@t_captain Jouw voorspelling voor komende maand(en)? Geen bijzonderheden lijkt me? Los van een paar pieken rond koningsdag etc.?

• -tom-562
  • Laatst online: 00:10

-tom-562

Oliesjeik

Waarom zouden de mondkapjes terug komen?

Vaak bu'j te bang!

• franssie

franssie

Save the albatross

-tom-562 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:35:
Die kans lijkt mij ook klein, hooguit dat er een (vrijblijvend) advies komt voor kwetsbaren en anderen om het vrijwillig te doen als er deze herfst tegelijkertijd een griep- als een coronagolf tegelijkertijd rondgaan, dan zou het enig nut kunnen hebben al zou het enkel zijn dat mensen zich veiliger voelen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

franssie schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:39:
[...]

Die kans lijkt mij ook klein, hooguit dat er een (vrijblijvend) advies komt voor kwetsbaren en anderen om het vrijwillig te doen als er deze herfst tegelijkertijd een griep- als een coronagolf tegelijkertijd rondgaan, dan zou het enig nut kunnen hebben al zou het enkel zijn dat mensen zich veiliger voelen.
Ja precies, zo zou ik het ook voor mij zien

Vaak bu'j te bang!

• franssie

franssie

Save the albatross

-tom-562 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:48:
[...]

Ja precies, zo zou ik het ook voor mij zien
Yup, de voorraden zijn er, denk wel dat ze gewoon bij het Kruidvat te koop blijven voor wie wil (en omdat ze voorraden hebben), mensen zijn nu ook gewend aan het beeld in straat (anders dan van de toeristische gebieden waar we het kenden van onze toerisme sponsors uit Azië). En als ik erg verkouden ben zal ik denk ik ook gewoon zo'n ding dragen als beleefdheidsgebaar in het openbaar.

• zacht
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:53:
[...]

En als ik erg verkouden ben zal ik denk ik ook gewoon zo'n ding dragen als beleefdheidsgebaar in het openbaar.
Ik heb t/m gisteren ivm flinke verkoudheidsklachten (negatieve pcr-test) met een mondkapje in de supermarkt rondgelopen. Mijn idee erachter was dat ik wilde voorkomen dat andere mensen bijvoorbeeld naar de teststraat gaan omdat ze klachten hebben die ze van de hoestende en snotterende @zacht opgelopen hebben.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-11 15:03
Agent47 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:13:
[...]

Ik ben bang dat de mondkapjes gewoon terug gaan komen in september. @LZ86 Hoe is het bij jou? Al wat minder werkdruk / minder corona patiënten bij jou?

@t_captain Jouw voorspelling voor komende maand(en)? Geen bijzonderheden lijkt me? Los van een paar pieken rond koningsdag etc.?
Àf en toe nog een verdwaalde ongevaccineerde *mens* die aan de beademing beland, maar we hebben max 1 of 2 covidpatienten over.

Eindelijk weer normale patienten, maar ik ben over 2 weken weg van de IC, op een 0 uren contract na.

[ Voor 1% gewijzigd door ZieMaar! op 15-03-2022 14:46 ]

• t_captain
Als er geen sprake is van overbelasting van de acute zorg (waardoor de toegang tot de zorg voor iedereen in gevaar komt), laat dan die wappies gewoon wappies blijven. Die opname is hun eigen schuld en hun eigen probleem.

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:33
LZ86 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Àf en toe nog een verdwaalde ongevaccineerde wappie die aan de beademing beland, maar we hebben max 1 of 2 covidpatienten over.

Eindelijk weer normale patienten, maar ik ben over 2 weken weg van de IC, op een 0 uren contract na.
Jammer dat deze pandemie je naar een andere baan laat gaan. Vervelend, maar invoelbaar bij-effect van de langdurige overbelasting van de zorg. Veel mensen zien de slechte arbeidsvoorwaarden en beloning…
Wat ga je nu doen als ik vragen mag?
In het lokale ziekenhuis liggen inmiddels meer influenza dan covid patiënten in de isolatie kamers. Helaas zijn de maatregelen te snel los gelaten voor de pers bescherming ( mondkapjes) om die golf nog volledig te dempen deze winter. Kunne de overbelaste plegen er ook nog wel bij hebben…🙄

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Hier ligt er nog 1.

Ik begin dinsdag op de nieuwe baan dus dit is mijn 1 na laatste update voor jullie.

Met ook het vertrek van @LZ86 betekent dat geen zkh updates meer vanuit Nederland meen ik?

Cohort bestaat nog wel hier, die is wat voller maar niks heel raars momenteel. Wisselt lekker door.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:06
Dennis1812 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:44:
Hier ligt er nog 1.

Ik begin dinsdag op de nieuwe baan dus dit is mijn 1 na laatste update voor jullie.

Met ook het vertrek van @LZ86 betekent dat geen zkh updates meer vanuit Nederland meen ik?
Wat ga jij doen?
En @LZ86 wat ga jij doen?

Ik wil jullie beide heel erg bedanken voor jullie input hier in dit topic vanaf de "vuurline"! En ik wens jullie beide veel succes (en plezier!) met jullie nieuwe baan!

• Agent47

Agent47

September / oktober

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ryur schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:52:
[...]

Wat ga jij doen?

Ik wil jullie beide heel erg bedanken voor jullie input hier in dit topic vanaf de "vuurline"! En ik wens jullie beide veel succes (en plezier!) met jullie nieuwe baan!
Ik ga als verpleegkundig centralist op de meldkamer ambulancezorg werken.

Ben het aan bed niet 100% beu (wel grotendeels hoor maar had deze stap graag wat later gemaakt en nog meer bed-specialisaties gehaald) maar mede door gezondheidsproblemen bij mijzelf moet ik fysiek een stap terug doen.

En dit lijkt mij een prachtige baan tegelijkertijd met een opstap naar meer zodra het fysiek weer kan (verpleegkundig specialist ambulancezorg, OvDG)

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:36

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Vandaag positief getest op covid. Voor het eerst, eigenlijk geen klachten op wat keelirritatie en soms gehoest na :)

Do { Ping } while ( LOL )

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-11 15:03
Ryur schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:52:
[...]

Wat ga jij doen?

Ik ga adviseren bij een bedrijf dat medische apparatuur ontwikkeld en verkoopt. Geen onregelmatigheid meer en veel meer salaris en geen agressie meer. Heerlijk.

Al ga ik het echte IC werk wel missen, niet die covid, die lui die er nu nog belanden kunnen me echt de reet roesten. Zijn allemaal ongevaccineerde *mensen* inmiddels.

[ Voor 1% gewijzigd door ZieMaar! op 15-03-2022 14:46 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat is geen reden :+

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Is het niet omdat we nog steeds niet van corona af zijn icm met het feit dat zolang de gereedschapkist paraat blijft en de coronapas op Europees niveau niet wordt afgeschaft ( ze willen deze verlengen tot 2023!) geeft het de overheid de mogelijkheid om alsnog met maatregelen te komen. De weersomstandigheden voor virussen zoals covid nemen toe in de winter, een stijging van besmettingen en opnames kan een gevolg zijn. Aangezien er aan de andere kant niks structureels aan de zorg capaciteit is gedaan, blijft daar het risico zitten. Tel daarbij op dat 3g, 2g als het aan de regerende partijen ligt, in de gereedschapkist moet blijven. Genoeg reden om niet 100% ervan uit te gaan dat mondkapjes niet terugkomen.
Recent voorbeeld dat vaccineren momenteel niet zoveel met volksgezondheid te maken heeft is deze tweet van Kuipers, letterlijk prikken voor toegang en niks anders.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3xM72STo5Mc0EiN1FBGpAgV5NE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DOoT3Rzh40aTUXKrA17T73tL.png?f=fotoalbum_large

• 42erik
  • Niet online
Gerucht/gelekt:

Ik ben voor! De huidige regels zorgen ervoor dat concerten nog een uitdaging vormen! Dus laten we die er zsm afhalen!

• CMD-Snake
monaldo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 00:00:
Recent voorbeeld dat vaccineren momenteel niet zoveel met volksgezondheid te maken heeft is deze tweet van Kuipers, letterlijk prikken voor toegang en niks anders.
Zo verwordt vaccineren van een zaak van gezondheid naar een paarse krokodil. Het beleid binnen Europe is sowieso al erg gefragmenteerd geraakt, sommige landen mag je wel in met Janssen en andere niet en de geldigheidsduur van eventuele boosters wisselt ook tussen landen. Het is maf dat Kuipers het probleem dan zo oplost door het aanbieden van nog een prik om de administratie kloppend te krijgen. Hebben die mensen er ook dan echt zoveel gezondheidswinst bij?

Genoeg landen schaffen op tijd voor het vakantieseizoen hun interne QR codes af. Dan zou je enkel die Europese houden, waarvan de controle het meest nog gebeurde op vliegvelden. Controles op bij andere vervoersmiddelen was niet-bestaand.

Kuipers zou beter zijn pijlen kunnen richten op het afschaffen van de Europese QR code.

• 42erik
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:44:
Hier ligt er nog 1.

Cohort bestaat nog wel hier, die is wat voller maar niks heel raars momenteel. Wisselt lekker door.
@Dennis1812 en @LZ86, beide veel plezier in de nieuwe baan! En hartelijk dank voor de updates vanuit e ziekenhuizen, ik vond ze fijn en goed om te weten hoe het was, bedankt! (OK, ze waren inhoudelijk niet altijd fijn, maar jullie snappen wat ik bedoel :P)

• rik86
  • Laatst online: 21:47
CMD-Snake schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:38:
[...]

Zo verwordt vaccineren van een zaak van gezondheid naar een paarse krokodil. Het beleid binnen Europe is sowieso al erg gefragmenteerd geraakt, sommige landen mag je wel in met Janssen en andere niet en de geldigheidsduur van eventuele boosters wisselt ook tussen landen. Het is maf dat Kuipers het probleem dan zo oplost door het aanbieden van nog een prik om de administratie kloppend te krijgen. Hebben die mensen er ook dan echt zoveel gezondheidswinst bij?

Genoeg landen schaffen op tijd voor het vakantieseizoen hun interne QR codes af. Dan zou je enkel die Europese houden, waarvan de controle het meest nog gebeurde op vliegvelden. Controles op bij andere vervoersmiddelen was niet-bestaand.

Kuipers zou beter zijn pijlen kunnen richten op het afschaffen van de Europese QR code.
Mwah, gezien de coat/benefit nog steeds in t voordeel van vaccineren uitslaat is dit een pragmatische oplossing.
Al moeten ze inderdaad wel streven m Europees niet te verlengen, maar de wereld is groter dan de EU

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:04

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

CMD-Snake schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:38:
[...]

Kuiper's zijn tweet sluit dit ook niet uit he. Het is maar 160 karakters ;) het is een uitkomst voor mensen die niet willen/kunnen wachten tot Europa iets besluit.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• CMD-Snake
rik86 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:43:
Al moeten ze inderdaad wel streven m Europees niet te verlengen, maar de wereld is groter dan de EU
De Europese QR code werkt sowieso niet overal in de wereld, dat hangt vooral aan wederzijdse afspraken. Op veel plekken op de wereld heb je er niets aan.
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:35:
Kuiper's zijn tweet sluit dit ook niet uit he. Het is maar 160 karakters ;) het is een uitkomst voor mensen die niet willen/kunnen wachten tot Europa iets besluit.
Zijn daden zeggen iets anders: Europees coronabewijs toch verlengd? 'Kabinet speelt met vertrouwen burgers'

Kuipers was al aan het praten in Brussel over de verlenging van de Europese QR code zonder het parlement te informeren. Eerder was een motie aangenomen dat Kuipers juist geen actie kon ondernemen op dit gebied zonder de Tweede Kamer te informeren en toestemming te vragen.

• franssie

franssie

Save the albatross

• franssie

franssie

Save the albatross

• Agent47

Agent47

Tsja ic blijft dalen. Instroom blijft hoog momenteel maar de uitstroom is dat ook. Lijkt wel alsof mensen er tegenwoordig 1-2 dagen liggen en dan weer gaan.

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:33
Flinke instroom in de kliniek wel

• franssie

franssie

Save the albatross

brothermaynard schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:20:
[...]

Yup, instroom blijft fors, besmettingen zakken wel wat dus hopelijk gaat dat snel een rem op de instroomzetten. Maar als ik hoor hoe het virus nog steeds rond woedt dan valt het me nog mee om eerlijk te zijn, al had ik gehoopt dat ondanks/dankzij Carnaval en de versoepelingen er iets eerder sprake zou zijn van verzadiging.

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:09

NMH

Moderator General Chat
@LZ86 en @Dennis1812, jammer dat jullie af (moeten) zwaaien. Namens de overgrote meerderheid van Nederland die jullie werk wel waardeert, mijn enorme dank voor de bovenmenselijke inspanning die jullie de afgelopen twee jaar hebben weten te leveren. Daar past niets anders dan diep respect. En ook bedankt dat jullie een deel van de spaarzame vrije tijd die jullie nog hadden gebruikt hebben om hier te reageren. :)

• geenstijl
  • Niet online
Agent47 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:20:
Tsja ic blijft dalen. Instroom blijft hoog momenteel maar de uitstroom is dat ook. Lijkt wel alsof mensen er tegenwoordig 1-2 dagen liggen en dan weer gaan.
Gemiddeld 36% komt met (ipv door) corona in het ziekenhuis.
Je ziet ook wel het aantal besmettingen vrij fors toenemen onder de 60+'ers laatste weken, dus dat zorgt ook voor meer instroom.
Gezien besmettingen weer aan het dalen zijn, zal ZH instroom ergens volgende week ook wel weer afnemen.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je vergeet dat er nu gewoon een groot deel voor iets anders in het ziekenhuis komt en toevallig covid hebben maar wel meegenomen worden in de cijfers.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Als je wil weten of het nu vaker korter is, kun je misschien de grafiek van het aantal ligdagen bij Nice vergelijken met een wat oudere.
Of misschien dat ze dat ook wel ergens in hun rapportages hebben?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Empathy
  • Laatst online: 28-10 12:31

Empathy

Extreme Audio

• franssie

franssie

Save the albatross

edit: en de weekcijfers:

[ Voor 41% gewijzigd door franssie op 13-03-2022 16:11 ]

• t_captain
brothermaynard schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:20:
[...]

Eerst het goede nieuws: na de carnavals-piek lopen de besmettingen fors terug. Voor carnaval 35k positieve tests per dag, verdubbeld naar 70k en sindsdien dalend. We zitten nu weekdag-gecorrigeerd op 53k en sterk dalend.

De R-waarde lijkt te dalen richting 0.8. Samen met de korte geneartietijd van omicron betekent dat een snelle daling van de besmettingen in de orde van -45% per week.

Een R-waarde die dicht bij 1.0 zou blijven hangen, zou voor de zorg zeer slecht nieuws zijn. Met R=1 gaan de besmettingen door de samenleving heen als een ongedempte golf. Eerst de jongvolwassen en gaandeweg de andere generaties waardoor een piek in de ziekenhuizen ontstaat. Met 0.8 heb je echter een sterke demping. Tegen de tijd dat de besmettingsgolf bij de meest kwetsbare groep aankomt, is hij al erg afgezwakt.

Dan het minder goede nieuws. Carnaval is in het zuiden een breed gevierd volksfeest. Waar het mestal de twintigers zijn waar een golf inzet, is de leeftijdsverdeling deze keer aanzienlijk breder. Iedereen tussen 7 en 70 jaar is aan het feesten met carnaval. Dat betekent dat de besmettingsroutes naar de kwetsbaren veel korter zijn en dat zien we helaas ook in de ziekenhuis-cijfers terug. Opnames per dag, weekdag gecorrigeerd: 206. 199, 224, 245, 265. We zitten nu ongeveer op de piek van opnames, indirect veroorzaakt door de piek positieve tests dik twee weken geleden. Dat piekniveau lijkt ongeveer 250 opnames per dag gemiddeld te bedragen.

Het hoopvolle is dat de vlotte daling van de besmettingen na carnaval vermoedelijk ook gaat zorgen dat de hoge instrook in de kliniek slechts van korte duur is. Mijn prognose voor de kliniek is dat we nog een weekje blijven zweven rond de 1800 bedden en dan flink gaan dalen. Voor de IC denk ik dat de outlook stabiel is omstreeks 150 a 155 bedden.

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03:25
Het is wel een heftige golf. De stijging in de bezetting van de kliniek is afgelopen week 411. Alleen in november 2021 hebben we een hogere stijging gezien in een week (415). Ik verwacht overigens wel dat we daar vandaag overheen gaan.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Bij een nachtclub afgelopen zaterdag lieten ze mensen door die geen test hadden genomen. Ondanks dat er op hun website stond dat een test verplicht was. Dit soort locaties zullen ook meehelpen met verspreiden. Maar dit waren vooral jongeren.

[ Voor 7% gewijzigd door New Yorker op 14-03-2022 11:27 ]

Weg

• t_captain
Het is lastig om een piek in te schatten voordat deze goed en wel achter de rug is. Maar ik verwacht vanuit de typische vertraging tussen positieve tests en opnames dat de opnames over enkele dagen gaan dalen.

• t_captain
New Yorker schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:25:
Bij een nachtclub afgelopen zaterdag lieten ze mensen door die geen test hadden genomen. Ondanks dat er op hun website stond dat een test verplicht was. Dit soort locaties zullen ook meehelpen met verspreiden.
Nachtclub = 18-30 jaar. Immuniteit is erg hoog in die groep. Ik maak me niet zoveel zorgen. Vooral de middengeneratie is nu de drager.

Regionaal maakt ook verschil. De incidentie in het zuiden is inmiddels weer genormaliseerd (onder invloed van een nogal hoge mate van immunisatie), oost en noordoost NL is momenteel erg hoog qua incidentie.

• Empathy
  • Laatst online: 28-10 12:31

Empathy

Extreme Audio

t_captain schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Regionaal maakt ook verschil. De incidentie in het zuiden is inmiddels weer genormaliseerd (onder invloed van een nogal hoge mate van immunisatie), oost en noordoost NL is momenteel erg hoog qua incidentie.
Dat herken ik wel, enorm veel mensen in mijn directe omgeving (waaronder ikzelf, woon in het oosten van het land) is de laatste week besmet geraakt. Dat was de voorgaande golven echt veel minder.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

New Yorker schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:25:
Bij een nachtclub afgelopen zaterdag lieten ze mensen door die geen test hadden genomen. Ondanks dat er op hun website stond dat een test verplicht was. Dit soort locaties zullen ook meehelpen met verspreiden. Maar dit waren vooral jongeren.
Over een week hoeven ze het sowieso niet meer te vragen. Tja. Wat maakt die week nog uit.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Empathy schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:45:
[...]

Dat herken ik wel, enorm veel mensen in mijn directe omgeving (waaronder ikzelf, woon in het oosten van het land) is de laatste week besmet geraakt. Dat was de voorgaande golven echt veel minder.
Ik woon in het oosten (Achterhoek) en was dus zelf ook 1 van de gelukkigen afgelopen week. Als ik zo in mijn omgeving kijk (vrienden, collega's, collega's van vriendin etc.) is het eerder uitzonderlijk als je de afgelopen 1,5 maand nog geen corona hebt gehad :P

Vaak bu'j te bang!

• Agent47

Agent47

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zelfs voor een zondag een lage uitstroom

Denk dat ziekenhuizen het niet altijd meer tijdig doorgeven. Zal morgen wel gecorrigeerd zijn.

Pagina: 1 ... 51 ... 83 Laatste

Let op:
We gaan er vanuit dat je het volgende gelezen hebt: Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus. Voor aanvullingen van de FAQ neem je even contact op met @ZieMaar! of @tweakduke. Ook vragen we je om de Topicstart even door te nemen.

Voor laagdrempeliger praten over Corona, het delen van vaccinatieervaringen e.d. is er De Covid kroeg.