Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-11 18:55
Gaat iets harder dan ik had verwacht.

Vandaag (testdatum di) 51496 positieve tests, weekdag gecorrigeerd 46683. R-waarde ~1.21.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:14

franssie

Save the albatross

martwoutnl schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:42:
[...]

En het zuiden komt langzaam terug van wintersport.
Het noorden gaf geen heel duidelijke verhoging, dus dat effect zal wel meevallen hoop ik.
Effect van carnaval gaat denk ik komende week wel wat druk op personeel overal geven vrees ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-11 17:53
zacht schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:41:
[...]

Carnaval vier je toch in kleine groepen? O-)
Ik denk niet dat er iemand aan twijfelt dat dit met Carnaval te maken heeft. En ik denk dat dit ook een heel goed voorbeeld is waarom afstand houden werkt als maatregel.
Ik ben benieuwd hoe de ziekenhuiscijfers gaan zijn de komende dagen. En ik hoop dat de Limburgse en Brabantse ziekenhuizen niet te veel personeels-uitval hebben. De GGD-teststraten in Brabant alvast wel helaas.
Ik vind het juist wel bijzonder dat het allemaal op carnaval gegooid wordt. Tuurlijk dat zal invloed hebben op deze stijging, maar ook alle reguliere uitgaansgelegenheden zijn gewoon weer open. Iedereen staat weer lekker hutje mutje in het café, danst in kroegen etc dus om nou alleen carnaval de schuld te geven..

• franssie

franssie

Save the albatross

HansAnders07 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:39:
[...]

Ik vind het juist wel bijzonder dat het allemaal op carnaval gegooid wordt. Tuurlijk dat zal invloed hebben op deze stijging, maar ook alle reguliere uitgaansgelegenheden zijn gewoon weer open. Iedereen staat weer lekker hutje mutje in het café, danst in kroegen etc dus om nou alleen carnaval de schuld te geven..
Groot verschil is dat carnaval onder alle leeftijdsgroepen veel gevierd worden. Hutje-mutje in de kroeg is vooral iets voor jongeren die het vaak ook al gehad hebben.
Ik verwacht een heel andere leeftijdsopbouw in de besmettingen en de bijbehorende vraag om zorg hierdoor. Maar dat zal nog een week of twee duren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

codex

Geen OpenAI agent :)

[...]

Enig aandeel zeker, maar carnaval veroorzaakt de grootste stijging (zie mijn eerdere post). Kan geen toeval zijn.

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:14:
Ziekenhuicijfer (LCPS) was niet geweldig vandaag.

Instroom kliniek 184, gecorrigeerd voor weekdag 170.

Rollend 7-daags gemiddelde is 140 per dag dus duidelijk daarboven. Maar, carnaval kan invloed hebben. Het cijfer betreft immers opnames op woensdag en in het zuiden is dat deze week een soort maandag. Als ik dat "woensdag=maandag van het zuiden" effect moet inschatten zou het gevorrigeerde aantal op 160 a 164 komen.

Met het lopend gemiddelde is een zachte daling van de bezetting te verwachten. Bij de huidige instroom en ligdagen zou een bezetting van 1150-1200 passen, volgens NICE zitten we 200 bedden daarboven.
Ik heb me gister laten testen in Maastricht (en ben overigens positief) maar daar waren zeker 200 man voor me.
Waarvan een groot deel met rugzak rechtstreeks uit de trein kwam/ging.
Ik denk dat Carnaval best wat besmettingen heeft opgeleverd ja.

The best is yet to come

• Dean Martin
  • Niet online
[...]

Dat is in het zuiden wel logisch. OP de dag dat de versoepelingen ingingen is Carnaval officieus begonnen. Dan is er in veel zuidelijke steden geen normaal kroeg/restaurant bezoek mogelijk.

The best is yet to come

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

codex schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:34:
Voor de mensen die zich afvragen: "Zou dat nou het gevolg zijn van Carnaval?":
[Afbeelding]
“Niet goed, wel gezellig” toch zo’n beetje het motto van het Zuiden.
Lekker verantwoord hossen met de carnaval. Tja, wie zijn billen brandt…

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13-11 10:22
Iemand enig idee hoe groot de kans is Covid opnieuw op te lopen? Ik ben 30 jan positief getest en nu heeft mijn vrouw het. Ben eigenlijk van plan niet apart te gaan liggen, maar heb ook weinig zin om weer zelf besmet te raken en in quarantaine te moeten. Met google krijg ik het idee dat de kans niet heel groot is binnen 3 maanden, maar lees wel wat wisselende verhalen.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:06

Dennis1812

Amateur prutser

Johan Bogle schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:43:
Iemand enig idee hoe groot de kans is Covid opnieuw op te lopen? Ik ben 30 jan positief getest en nu heeft mijn vrouw het. Ben eigenlijk van plan niet apart te gaan liggen, maar heb ook weinig zin om weer zelf besmet te raken en in quarantaine te moeten. Met google krijg ik het idee dat de kans niet heel groot is binnen 3 maanden, maar lees wel wat wisselende verhalen.
Binnen 8 weken zeer klein was het altijd.

Met Omikron lijkt sneller wel een mogelijkheid, echter.. geen goed bewijs te vinden. Vooral anekdotisch.
Ggd hanteert daarom de 8 weken nog vziw.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-11 17:37
Ik hoop niet dat straks alles weer op slot gaat of Koningsdag wordt gecanceld vanwege de hoge besmettingen met Carnaval nu. Zijn daar aanwijzingen voor?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Cobb schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:40:
Ik hoop niet dat straks alles weer op slot gaat of Koningsdag wordt gecanceld vanwege de hoge besmettingen met Carnaval nu. Zijn daar aanwijzingen voor?
Ik denk dat Kuipers dit hooguit heeft gedaan om te proberen wat er zonder 1G gaat gebeuren.
De stap zou kunnen zijn om 1G toch breder in te voeren. Maar dicht geloof ik niet.

• franssie

franssie

Save the albatross

Brabantse ziekenhuizen gaan werknemers die thuiszitten met een coronabesmetting vragen om toch te komen werken. Dat zegt Bart Berden, voorzitter van het Regionaal Overleg Acute Zorg in Noord-Brabant [...] Dit moet voorkomen dat de acute en spoedeisende zorg in gevaar komt en er afgeschaald moet worden.
Carnaval was toch een iets grotere factor dan eerder bedacht blijkbaar.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Cobb schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:40:
Daar zijn geen aanwijzingen voor op dit moment.

Veel steun zal er niet meer zijn voor nieuw ingrijpen denk ik zo. Na onze tweede 'Freedom Day' opnieuw de duimschroeven aandraaien zal ze geen punten opleveren. Het kabinet heeft nu weer nieuwe onderwerpen gevonden in Oekraïne en de vele financiële tegenslagen die ze te verwerken hebben gekregen de laatste tijd.
franssie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:40:
Carnaval was toch een iets grotere factor dan eerder bedacht blijkbaar.
Het zijn nu vooral de quarantaineregels die de spelbreker zijn geworden. Als 20% van je personeelsbestand thuis moet zitten krijgt elk bedrijf het zwaar.

• franssie

franssie

Save the albatross

CMD-Snake schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:05:
[...]
<>
Het zijn nu vooral de quarantaineregels die de spelbreker zijn geworden. Als 20% van je personeelsbestand thuis moet zitten krijgt elk bedrijf het zwaar.
?

Het zijn de besmettingen die de spelbreker zijn. Die Q regels zijn juist om verdere besmettingen te voorkomen.

• CMD-Snake
franssie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:10:
Het zijn de besmettingen die de spelbreker zijn. Die Q regels zijn juist om verdere besmettingen te voorkomen.
Nee, die redenatie gaat al langer omgekeerd. De quarantaineregels waren al teruggebracht naar 5 dagen omdat 10 dagen voor te veel ontwrichting zou zorgen. Als die personeelstekorten blijven voor quarantaine zie ik het nog wel gebeuren dat die regels opnieuw op de schop gaan.

• franssie

franssie

Save the albatross

CMD-Snake schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:33:
[...]

Nee, die redenatie gaat al langer omgekeerd. De quarantaineregels waren al teruggebracht naar 5 dagen omdat 10 dagen voor te veel ontwrichting zou zorgen. Als die personeelstekorten blijven voor quarantaine zie ik het nog wel gebeuren dat die regels opnieuw op de schop gaan.
Politiek en ratio liepen wel eerder uit elkaar.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:39:
[...]

Politiek en ratio liepen wel eerder uit elkaar.
Nou dit inderdaad. Plus dat ze in de zorg in NL maar blijven vasthouden aan IR of IIR mondkapjes itt de rest van de wereld die FFP2 draagt. Met FFP2 is de kans dat een zorgmedewerker op het werk besmet raakt zoveel kleiner. Ik vind het echt kwalijk dat besmettelijke mensen worden ingezet op de IC, waar eigenlijk alleen maar kwetsbare mensen liggen.

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10 17:22
CMD-Snake schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:05:
[...]

Daar zijn geen aanwijzingen voor op dit moment.

Veel steun zal er niet meer zijn voor nieuw ingrijpen denk ik zo. Na onze tweede 'Freedom Day' opnieuw de duimschroeven aandraaien zal ze geen punten opleveren. Het kabinet heeft nu weer nieuwe onderwerpen gevonden in Oekraïne en de vele financiële tegenslagen die ze te verwerken hebben gekregen de laatste tijd.

[...]

Omdat ik het niet af kan leren, ik ga je toch nog een keer wijzen op die vervelende manier van framen die je in elke post hanteert:

- "Zal ze geen punten opleveren"
- "Het kabinet heeft weer nieuwe onderwerpen gevonden"

Waarom toch steeds zo cynisch? Volgens mij bewaakt het kabinet de zorg, en daar gaat het nu goed mee. That's it.

• CMD-Snake
Emgeebee schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:40:
Waarom toch steeds zo cynisch?
Zo geweldig hebben ze het niet gedaan de afgelopen tijd. Het kabinet liet vaak hun eigen politieke belangen op de korte termijn prevaleren over andere zaken en ook de Tweede Kamer liet het vaak afweten door achterover te leunen op belangrijke momenten. Een halfuurtje later avondklok, geen coronapas op het terras dat zijn geen "overwinningen" om trots op te zijn. Wat mij betreft hebben ze het cynisme dubbel en dwars verdiend.

Verder, de prioriteiten zijn verschoven voor het kabinet. Oekraïne, torenhogen energieprijzen en gaten in de begroting zijn belangrijker geworden.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:32
Dennis1812 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:09:
[...]

Binnen 8 weken zeer klein was het altijd.

Met Omikron lijkt sneller wel een mogelijkheid, echter.. geen goed bewijs te vinden. Vooral anekdotisch.
Ggd hanteert daarom de 8 weken nog vziw.
Dat was toch de B1 die snel werd opgevolgd door B2 van de Omikron variant? Wel genoeg verschil om 2x een besmetting op te kunnen lopen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11 08:50
Johan Bogle schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:43:
n = 3, we hebben carnaval gevierd en we zijn 8-01 positief geweest (lang verhaal met een wappie die niet geloofde in quarantaine of andere mensen waarschuwen voor zijn potentiele besmetting). We hebben van vrijdagmiddag tot zondagnacht in de kroeg gestaan, we zijn alle 3 nog steeds negatief. De rest van de groep die langer covid vrij was niet. Ik schat je kansen redelijk goed in om er mee weg te komen.

Ik heb wel iets wat verdacht veel lijkt op covid (smaak en geur doet raar, druk op borst, kuchen, snotteren, temperatuur gaat alle kanten op, maar allemaal redelijk mild t.o.v. de vorige keer covid) maar test negatief (zowel pcr als zelftest) maar ben uit voorzorg toch maar in quarantaine tot ik klachtenvrij ben.

[ Voor 15% gewijzigd door Bastard op 04-03-2022 11:24 ]

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13-11 10:22
Ik ben nu een mooie testcase dan. We houden geen afstand en heb dus 5 weken geleden covid gehad. Eens zien of ik het weer krijg.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Señor Sjon schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:13:
[...]

Dat was toch de B1 die snel werd opgevolgd door B2 van de Omikron variant? Wel genoeg verschil om 2x een besmetting op te kunnen lopen?
Dat lijkt. Maar echt bewijs heb ik niet gezien? We sequencen daar ook veel te weinig voor.

• Señor Sjon
Ik ga even uit van de landen om ons heen die dat wel doen en een soortgelijke ontdekking hebben gedaan.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-11 17:42

Agent47

I always close my contracts.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• t_captain
Opnames 153, gecorrigeerd voor weekdag 145.
Rollend 7-daags gemiddelde 138, dus netjes in lijn.

Gisteren (184, gecorigeerd 170) was een uitschieter. Dat waren de opnames op woensdag. Dat lijkt een eenmalig aswoensdag effect. Normaal veel opnames op maandag (opname ma = rapportage di = weekdagfactor 1.19), in het zuiden zal een stukje van die piek op woensdag zijn gevallen.

• t_captain
Positieve tests zijn wel erg fors:

Testdatum | positieve tests | weekdag gecorrigeerd
2022-03-02 65457 60549

Deze testdatum (woensdag) komt overeen met besmettingen omstreeks vrijdag, zaterdag. Dat is carnaval in volle glorie.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

t_captain schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:21:
Positieve tests zijn wel erg fors:

Testdatum | positieve tests | weekdag gecorrigeerd
2022-03-02 65457 60549

Deze testdatum (woensdag) komt overeen met besmettingen omstreeks vrijdag, zaterdag. Dat is carnaval in volle glorie.
Kun je al een aanname doen van de ziekenhuisopnames die dat tot gevolg kan hebben?

Te koop....

• t_captain
Nog niet echt. Twee dingen moeten duidelijker worden:

1. de leeftijdsverdeling van de infecties tijdens carnaval
2. de snelheid waarmee de R-waarde daalt na carnaval

• Señor Sjon

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:50
Flinke stijging weer.

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11 21:05

s3n

Ja, was echt een goed idee om carnaval zo los te laten gaan. Mijn nichtje is lerares en na carnaval besmet. Die staat maandag dus niet voor de klas. Geen vervangers te vinden deze tijden, dus 30 gezinnen met een probleem.

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ook logisch.
Versoepelingen + carnaval + wintersport = stijging

• Señor Sjon
Volgende week komt het gros weer terug van de lange latten. Dus die stijging zet wel door. De ziekenhuizen beginnen meer op een carrousel te lijken. Hoge instroom, maar ook uitstroom waarbij de IC langzaam leegloopt.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:50
s3n schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:01:
[...]

Ja, was echt een goed idee om carnaval zo los te laten gaan. Mijn nichtje is lerares en na carnaval besmet. Die staat maandag dus niet voor de klas. Geen vervangers te vinden deze tijden, dus 30 gezinnen met een probleem.
Lijkt mij nog steeds een uitstekend idee ja. Beter wat meer besmettingen dan weer een carnaval overslaan.

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-11 09:28
s3n schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:01:
[...]

er is hier ieder jaar in de dagen na carnaval een golf van mensen die ziek op bed liggen, niets vreemds dus, alleen laten velen zich nu testen en wordt het uitgebreid in de media gerapporteerd. Als er over een week geen significante stijging in de ziekenhuizen is (waar ik vanuit ga) is er dus echt niets meer aan de hand en kunnen we stoppen met testen en de dagelijkse rapportages

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 12:35
Bastard schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:20:
[...]

n = 3, we hebben carnaval gevierd en we zijn 8-01 positief geweest (lang verhaal met een wappie die niet geloofde in quarantaine of andere mensen waarschuwen voor zijn potentiele besmetting). We hebben van vrijdagmiddag tot zondagnacht in de kroeg gestaan, we zijn alle 3 nog steeds negatief. De rest van de groep die langer covid vrij was niet. Ik schat je kansen redelijk goed in om er mee weg te komen.

Ik heb wel iets wat verdacht veel lijkt op covid (smaak en geur doet raar, druk op borst, kuchen, snotteren, temperatuur gaat alle kanten op, maar allemaal redelijk mild t.o.v. de vorige keer covid) maar test negatief (zowel pcr als zelftest) maar ben uit voorzorg toch maar in quarantaine tot ik klachtenvrij ben.
Ik heb zo'n 15 dagen geleden covid gehad en mocht dus uit isolatie om carnaval te vieren. Nu ben ik wéér 'ziek' lees: keelpijn/snotneus. Dit was voor carnaval volledig weg. Ben ook wel eens benieuwd of het nu weer covid is of gewoon een verkoudheidsvirus :P Overigens is zolang ik mij kan herinneren iedereen ziek na carnaval. Zou mij niets verbazen als er ook tal van verkoudheid-virussen rondgaan nu.

[ Voor 7% gewijzigd door snaggyheadshot op 04-03-2022 16:18 ]

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 21:04

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

stijnec1 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:17:
[...]

er is hier ieder jaar in de dagen na carnaval een golf van mensen die ziek op bed liggen, niets vreemds dus, alleen laten velen zich nu testen en wordt het uitgebreid in de media gerapporteerd. Als er over een week geen significante stijging in de ziekenhuizen is (waar ik vanuit ga) is er dus echt niets meer aan de hand en kunnen we stoppen met testen en de dagelijkse rapportages
Natuurlijk valt het mee qua ziek worden allemaal nu, maar gewoon nu veel mensen tegelijk die ook even in quarantaine moeten. Zie enkele reacties hierboven wat voor impact dat soms heeft, ook al is dat waarschijnlijk maar tijdelijk.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• snaggyheadshot
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:20:
[...]

Natuurlijk valt het mee qua ziek worden allemaal nu, maar gewoon nu veel mensen tegelijk die ook even in quarantaine moeten. Zie enkele reacties hierboven wat voor impact dat soms heeft, ook al is dat waarschijnlijk maar tijdelijk.
Maar die impact wordt gecreëerd door de overheid. Als dalijk blijkt dat het allemaal wel meevalt qua bezetting in de ziekenhuizen heeft die isolatie/quarantaine ook niet meer zoveel zin ;)

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:50
snaggyheadshot schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:18:
[...]

Ik heb zo'n 15 dagen geleden covid gehad en mocht dus uit isolatie om carnaval te vieren. Nu ben ik wéér 'ziek' lees: keelpijn/snotneus. Dit was voor carnaval volledig weg. Ben ook wel eens benieuwd of het nu weer covid is of gewoon een verkoudheidsvirus :P Overigens is zolang ik mij kan herinneren iedereen ziek na carnaval. Zou mij niets verbazen als er ook tal van verkoudheid-virussen rondgaan nu.
Geen idee of een test nu zin heeft of dat die nog positief kan zijn als een soort na effect van je vorige besmetting.

• snaggyheadshot
Dracula schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:22:
[...]

Geen idee of een test nu zin heeft of dat die nog positief kan zijn als een soort na effect van je vorige besmetting.
De (zelf-)testen zijn geen moment meer negatief geweest sinds de eerste besmetting dus ik zal er nooit achter komen ben ik bang.

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:46

Chrisjuh_15

Facta non verba

code:
1
Daling van 20

Precies de reden dat er ondanks de vele besmettingen niet zoveel aan de hand is.

Verwijderd

MarcoC schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:14:
[...]
Lijkt mij nog steeds een uitstekend idee ja. Beter wat meer besmettingen dan weer een carnaval overslaan.
Precies.. We moeten gewoon stoppen met het panisch meten van besmettingen.. Doen we bij de griep ook niet. De overheid moet gewoon op afstand variante gaan volgen. Ieder jaar na carnaval is 90%+ snotterig en verkouden. Niks mis met een beetje weerstand kweken.

• Agent47

Agent47

Februari elk jaar: Het moment om de weerstand een schopje te geven :+

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:34:
[...]

Precies.. We moeten gewoon stoppen met het panisch meten van besmettingen.. Doen we bij de griep ook niet. <>
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griep

Ze meten het wel, en hoezo panisch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_rAnJuuPUKLrMSZexuluOMXle8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3wWsnSnsKoyvBH9aA7TxDDlt.jpg?f=user_large

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zeker doen we PCR bij griep. Op de SEH of bij de HAP of de afdeling.

Ik kan mij geen teststraten herinneren hoor voor Influenza, of BCO en testen n.a.v BCO. Of überhaupt grootschalige testcentra.

Als deze weken goed gaan zullen we qua covid hopelijk die kant op gaan. En de laatste meuk loslaten.

Verwijderd

Dat is inderdaad op de achtergrond volgen. Een groep mensen een vragenlijst (wekelijks) in laten vullen is wat anders dan 100.000/dag een wattenstaafje in de neus duwen. En ja je wil weten wat rond gaat.. Maar daar hebben we nivel voor, random wat mensen die ziek zijn sequencen.

• franssie

franssie

Save the albatross

@Verwijderd dat klinkt al wat genuanceerder dan je eerdere post.
Ter info, die PCR test is vrijwillig en nu nog mogelijk, als er echt geen golf meer komt door een nieuwe variant zie ik ze over niet al te lange tijd uit het straatbeeld verdwijnen.

• Agent47

Agent47

• zacht
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:42:
@Verwijderd dat klinkt al wat genuanceerder dan je eerdere post.
Ter info, die PCR test is vrijwillig en nu nog mogelijk, als er echt geen golf meer komt door een nieuwe variant zie ik ze over niet al te lange tijd uit het straatbeeld verdwijnen.
Hangt er vanaf natuurlijk. Ik ben hem gaan doen vanwege klachten en een negatieve zelftest. Was de zelftest positief geweest dan was ik niet eens naar de GGD-straat gegaan. Maar in mijn omgeving gaan er mensen vanwege de internationale QR-code, die willen op verkansie. Zo lang de QR-code internationaal een ding blijft zullen de GGD-straten nog wel open blijven. Of de overheid moet de stekker uit de financiële steun trekken, dat zie ik ook nog wel gebeuren. Commercieel is een PCR-test tegen betaling ook al een tijd mogelijk.

• Drum
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• CMD-Snake
zacht schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:07:
Maar in mijn omgeving gaan er mensen vanwege de internationale QR-code, die willen op verkansie. Zo lang de QR-code internationaal een ding blijft zullen de GGD-straten nog wel open blijven.
De QR code om te kunnen reizen moet je bij Testen voor Toegang halen, niet bij de GGD. Die laatste is er enkel om voor jezelf te weten of je corona hebt of niet.

Je kan je afvragen hoe lang we nog door moeten gaan met het massale testen zoals nu. Landen als Zweden en Spanje stoppen daar bijvoorbeeld al mee.

• zacht
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:08:
[...]

De QR code om te kunnen reizen moet je bij Testen voor Toegang halen, niet bij de GGD. Die laatste is er enkel om voor jezelf te weten of je corona hebt of niet.

Je kan je afvragen hoe lang we nog door moeten gaan met het massale testen zoals nu. Landen als Zweden en Spanje stoppen daar bijvoorbeeld al mee.
Ik bedoelde dat je met je GGD-uitslag een herstelbewijs krijgt die mee gaat naar je QR-code. De TvT herstelcodes gaan ook eerst via de GGD. De GGD is momenteel nog de enige partij die groen licht kan geven voor een groen vinkje.

En massaal testen is nog steeds vrijwillig. Niemand dwingt je om te gaan.

• CMD-Snake
zacht schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:14:
En massaal testen is nog steeds vrijwillig. Niemand dwingt je om te gaan.
De vraag is meer of het zinvol is om die enorme testcapaciteit in stand te houden. Het aantal testen bij de GGD nam, voor carnaval, gestaag af. Moet we komend najaar die enorme capaciteit nog hebben staan? Of kunnen we het afbouwen?

• Agent47

Agent47

• franssie

franssie

Save the albatross

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:58
Al enkele dagen rond 75-70k. Als het komende dagen niet door stijgt is het een kleine piek. Met omicron en korte generatie tijd verwacht je sneller door te stijgen toch @t_captain ?

• Agent47

Agent47

Verwijderd

brothermaynard schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:22:
[...]

Al enkele dagen rond 75-70k. Als het komende dagen niet door stijgt is het een kleine piek. Met omicron en korte generatie tijd verwacht je sneller door te stijgen toch @t_captain ?
Een kleine piek was wel te verwachten natuurlijk, zo na Carnaval.

• codex
  • Nu online

codex

Ik denk dat de snelle langdurige stijging niet meer mogelijk is, hooguit een korte piek van max een week. Als je er vanuit gaan dat de helft onder de radar blijft en er sprake is van immuniteit die losstaat van wel of niet een Omicron besmetting hebben doorlopen schurken we nu tegen de 75 procent van de bevolking aan die immuniteit heeft. Herbesmettingen met Omicron zijn nog schaars, dus naar verwachting kelderen de cijfers in de laatste week van maart gigantisch.

Op basis van mijn bierviltje berekening tenminste :)

• Agent47

Agent47

64107 vandaag

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:58
Wat mij sterk de suggestie dat we tegen een ‘we mogen weer…’ ( carnaval, wintersport, horeca, vul je eigen voorkeur in…) piek aankijken. Na de snelle stijging is de groei er al weer grotendeels uit als je kijkt met een omicron ‘regeneratietijd ‘ bril (2-3 dgn)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:29
Zo.... 2 jaar na het losbreken van de covid pandemie kan ik ook mee in de statistieken. Begon dit weekend wat snotterig te worden, en na een zelftestje gisteren die positief resultaat gaf was het duidelijk. Gelukkig was de carnaval gezellig ;)

• t_captain
Kort overzicht over de statistieken:

Ziekenhuisopnames zijn de laatste dagen ietsje hoger, maar nog steeds is er op weekniveau wel een daling van de opnames.

Weekgemiddelde 1 t/m 7 maart: 156.
Dat is 20 lager dan het plateau waarop we drie weken achter elkaar zaten.

Dan de R-waarde: deze lijkt kortstondig gepiekt te hebben op maar liefst 1.8 maar is daarna hard aan het dalen richting 1. Carnaval lijkt bijna stapsgewijs de dagelijkse infecties van 35k naar 70k per dag te hebben verhoogd. Nu moet dat geleidelijk gaan terugzakken met een R-waarde die zonder carnavals-invloeden ergens omstreeks de 0.9 a 0.95 moet liggen. Als die trendmatige R-waarde niet omlaag gaat richting de 0.8, dan gaat het nog best lang duren voordat die carnavalspiek weer voorbij is.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:30
t_captain schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:22:
Als die trendmatige R-waarde niet omlaag gaat richting de 0.8, dan gaat het nog best lang duren voordat die carnavalspiek weer voorbij is.
Tel daar de wintersport-piek alvast bij op, veel vrienden en collega's konden direct uit de auto door naar de teststraat.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• CMD-Snake
Kunnen ook de laatste coronarestricties allemaal overboord? ‘Nog geen gelopen race’

Volgende week zal een nieuwe evaluatie plaatsvinden van de coronasituatie. De eerste Haagse ingewijden hebben zich inmiddels weer gemeld. Als de situatie blijft zoals die is zal vrijwel alles overboord gezet worden, behalve mondkapjesplicht in het OV en de stations. Deze maatregel zou nog voor langere tijd blijven gelden.

Minister Kuipers werkt aan een nieuwe tijdelijke wet als overbrugging om de Twm te vervangen en tot de mogelijkheden van de Twm in de Wpg opgenomen zijn. Het politieke tij keert zich tegen de Twm, alleen wil Kuipers wel deze mogelijkheden behouden.

Als er tot versoepelen wordt besloten zal er geen persconferentie komen in verband met de gemeenteraadsverkiezingen.

Europees coronabewijs toch verlengd? 'Kabinet speelt met vertrouwen burgers'

Minister Kuipers blijkt in Brussel te onderhandelen over de verlenging van de Europese coronapas, ondanks een aangenomen motie waarin de Tweede Kamer hierover het laatste woord krijgt in deze zaak. De minister zegt dat hij "geen onomkeerbare stappen" neemt en vond het daarom niet noodzakelijk om de Tweede Kamer te informeren. Pieter Omtzigt, een van de initiatiefnemers van de motie welk Kuipers vraagt om eerst met het parlement te overleggen, reageert boos. Volgens Omtzigt probeert de minister zich aan de motie te onttrekken.

Indien de Europese lidstaten tegenstemmen of het niet eens kunnen worden zal de Europese coronapas 1 juli komen te vervallen.

[ Voor 32% gewijzigd door CMD-Snake op 07-03-2022 23:18 ]

• thewizard2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
hoevenpe schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:24:

Tel daar de wintersport-piek alvast bij op, veel vrienden en collega's konden direct uit de auto door naar de teststraat.
heb je daar ook cijfers van om dit te onderbouwen. Ik hoor wel continue als men Carnaval noemt ook Ja maar Wintersport ook he! alsof dit een soort excuus zou zijn voor het compleet laveloos coma zuipen met honderden tegelijk in een kleine ruimte dicht op elkaar ofzo :/
Zeker omdat in de wintersport gebieden de apre ski etc vaak gewoon dicht is en je toch buiten bent. In mijn beeldvorming komt deze stijging voor 95% door carnaval maar kan het uiteraard ook mis hebben.
En he, blijkbaar kunnen we het "gewoon" aan inmiddels dus verder geen gigantisch probleem maar laten we er niet om heen draaien waar Carnaval verantwoordelijk voor is :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Dean Martin
  • Niet online
thewizard2006 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:11:
[...]

heb je daar ook cijfers van om dit te onderbouwen. Ik hoor wel continue als men Carnaval noemt ook Ja maar Wintersport ook he! alsof dit een soort excuus zou zijn voor het compleet laveloos coma zuipen met honderden tegelijk in een kleine ruimte dicht op elkaar ofzo :/
Zeker omdat in de wintersport gebieden de apre ski etc vaak gewoon dicht is en je toch buiten bent. In mijn beeldvorming komt deze stijging voor 95% door carnaval maar kan het uiteraard ook mis hebben.
En he, blijkbaar kunnen we het "gewoon" aan inmiddels dus verder geen gigantisch probleem maar laten we er niet om heen draaien waar Carnaval verantwoordelijk voor is :)
Ik kan me overigens niet anders herinneren dan dat een zeer groot deel ziek was na carnaval. Nu is het dan Corona...

The best is yet to come

• codex
  • Nu online

codex

Mijn vrouw was gisterenmiddag ineens positief, bizar want in de ochtend en zondagavond helemaal niks. Het teststreepje was al zichtbaar voor het controlestreepje überhaupt te zien was, ze voelt zich wel beroerd nu.

Zal er een relatie zijn tussen de intensiteit van de bijwerkingen en de mate waarin je ziek wordt? Mijn vrouw had 0 bijwerkingen en ik veel natuurlijk, maar nu we besmet zijn is het andersom.

Overigens vraag ik mij af of ik al weer de deur uit kan, sinds gisteren voel ik mij weer helemaal normaal, het enige wat ik heb is een wat prikkend gevoel in mijn neus. Of dat nog de naweeën zijn van corona of weer de hooikoorts die komt opzetten, geen idee.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:46

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Zoals al meerdere users gepost hebben, ook ik kan mij niet anders herinneren dat ik (of mensen met wie ik ging) na een paar dagen carnaval ziek/verkouden werd. Volgens mij wordt er dus ook helemaal niet omheen gedraaid.

Vaak bu'j te bang!

• thewizard2006
-tom-562 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:32:
[...]

Zoals al meerdere users gepost hebben, ook ik kan mij niet anders herinneren dat ik (of mensen met wie ik ging) na een paar dagen carnaval ziek/verkouden werd. Volgens mij wordt er dus ook helemaal niet omheen gedraaid.
jawel want er wordt elke keer de Wintersport bijgehaald als een reden van de grote stijging. En dat betwijfel ik dus enorm. En ik weet ook bijna zeker dat degene die op mij reageren mee hebben gedaan aan carnaval :+

Dat Carnaval een groot superspreader event is zal ook niemand ontkennen. Dat is zelfs juist wat ik dus zeg. Desondanks wil men toch steeds vermelden dat de stijging óók door wintersport komt. En daar kan ik mij zonder statistieken niet in vinden. Eerder in het topic waren volgens mij al cijfers getoond van de plaatsen met de grootste stijging en vrijwel alles in Brabant/Limburg
Dean Martin schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:24:
Ik kan me overigens niet anders herinneren dan dat een zeer groot deel ziek was na carnaval. Nu is het dan Corona...
Dus dat is toch precies wat ik zeg. Die grote stijging komt gewoon puur door carnaval en daar heeft de wintersport vrijwel niets mee te maken. Dus laten we dat niet er steeds bij halen als excuus :)

[ Voor 45% gewijzigd door thewizard2006 op 08-03-2022 08:46 ]

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-11 17:33
[...]

Niet dat Italië 'het' aprés-ski land is maar wij (niet carnavallende Brabanders) testen drie dagen na een skiweek allebei positief. Toch gewoon in het hotel meegepikt. Aprés-ski was gewoon open hoor.
Allebei niezen, hoesten, beetje verstopte snotkop zeg maar. Dag of drie vier.
Ondanks strikte 3G, mondkapjes in de gangen en in de gesloten liften.

Omicron is echt niet te stoppen. Kijk ook maar eens op het Dashboard naar de verpleeghuis statistieken. Meer dan 50% van de locaties heeft besmettingen in huis.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• thewizard2006
henkzelf schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:47:
[...]

Niet dat Italië 'het' aprés-ski land is maar wij (niet carnavallende Brabanders) testen drie dagen na een skiweek allebei positief. Toch gewoon in het hotel meegepikt. Aprés-ski was gewoon open hoor.
Allebei niezen, hoesten, beetje verstopte snotkop zeg maar. Dag of drie vier.
Ondanks strikte 3G, mondkapjes in de gangen en in de gesloten liften.

Omicron is echt niet te stoppen. Kijk ook maar eens op het Dashboard naar de verpleeghuis statistieken. Meer dan 50% van de locaties heeft besmettingen in huis.
Ja dat er geen mensen ziek worden op wintersport zegt ook niemand. En een 1=N post voegt ook imo niet zo heel veel toe. Waar zijn de statistieken. De verhoudingen. In dit topic zijn al meerdere mensen gespot die ziek zijn geworden door Carnaval bijv.

Hopelijk ben je inmiddels zonder al te veel problemen hersteld

[ Voor 3% gewijzigd door thewizard2006 op 08-03-2022 08:52 ]

• Dean Martin
  • Niet online
codex schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:36:
Mijn vrouw was gisterenmiddag ineens positief, bizar want in de ochtend en zondagavond helemaal niks. Het teststreepje was al zichtbaar voor het controlestreepje überhaupt te zien was, ze voelt zich wel beroerd nu.

Zal er een relatie zijn tussen de intensiteit van de bijwerkingen en de mate waarin je ziek wordt? Mijn vrouw had 0 bijwerkingen en ik veel natuurlijk, maar nu we besmet zijn is het andersom.

Overigens vraag ik mij af of ik al weer de deur uit kan, sinds gisteren voel ik mij weer helemaal normaal, het enige wat ik heb is een wat prikkend gevoel in mijn neus. Of dat nog de naweeën zijn van corona of weer de hooikoorts die komt opzetten, geen idee.
Ik had 0 bijwerkingen en ook niet ziek gevoeld. Alleen veel hoesten. Dus niet altijd in ieder geval.

The best is yet to come

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Een simpele vraag. Ik ben volledig gevaccineerd + booster. Mijn partner is positief getest op corona. Ik heb de bekende klachten en ben positief op de zelftest. Wat is dan nog de zin om zelf de PCR test te laten doen?

Waarom niet:
- Het kost benzine want geen teststraat op fietsafstand
- Risico op besmetting van andere bezoekers teststraat, we hebben jammer genoeg al ervaren hoe makkelijk je iemand anders besmet.
- De kosten van een PCR-test voor de samenleving
- Ik ben al volledig gevaccineerd + booster dus ik denk geen meerwaarde de CTB

Waarom wel:
- Nederlandse statistieken
- Voor mij onbekende voordelen CTB

Zijn er nog dingen waar ik niet aan denk?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-11 17:33
thewizard2006 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:51:
[...]

Ja dat er geen mensen ziek worden op wintersport zegt ook niemand. En een 1=N post voegt ook imo niet zo heel veel toe. Waar zijn de statistieken. De verhoudingen. In dit topic zijn al meerdere mensen gespot die ziek zijn geworden door Carnaval bijv.

Hopelijk ben je inmiddels zonder al te veel problemen hersteld
We hebben allebei die statistieken niet en het BCO ligt al lang plat (vlgs het Dashboard) (hoewel ik wel gebeld werd na mijn positieve test bij de GGD).
Ik ben ook onderhand zo ver dat ik denk: laat het maar gebeuren. Met uitzondering van (en daar blijft het probleem dan liggen) de echt kwetsbaren. Ik heb een vriend met COPD en suiker en dat contact gaat nu even alleen telefonisch.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• codex
  • Nu online

codex

CurlyMo schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:44:
Een simpele vraag. Ik ben volledig gevaccineerd + booster. Mijn partner is positief getest op corona. Ik heb de bekende klachten en ben positief op de zelftest. Wat is dan nog de zin om zelf de PCR test te laten doen?

Waarom niet:
- Risico op besmetting van andere bezoekers teststraat, we hebben jammer genoeg al ervaren hoe makkelijk je iemand anders besmet.

Waarom wel:

Je weet niet wat er verzonnen wordt voor CTB mocht er een nieuwe variant verschijnen. Misschien 1 booster + besmetting = 2 x booster, wie weet.

Het is uiteraard koffiedik kijken.

• thewizard2006

Waarom niet:

Waarom wel:

Als je niet binnenkort op vakantie gaat waar je een PCR test voor moet doen niet denk ik. Het kan namelijk dat je nog een X aantal weken positief test ook al ben je niet meer ziek. Daar moet je dan een officiële goedmelding van de GGD van krijgen geloof ik.
Dus in jou geval zorgen dat je 24uur klachtenvrij bent en dan gewoon verder leven zou ik zeggen :)

• Dean Martin
  • Niet online
Als ik alle verhalen om me heen hoor is de quarantaine momenteel het probleem, niet meer Corona.

The best is yet to come

• Agent47

Agent47

Waarom niet:

Waarom wel:

Ik zou alleen laten testen zodat je (mocht je op vakantie gaan) je een QR hebt.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Agent47 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:03:
[...]

Ik zou alleen laten testen zodat je (mocht je op vakantie gaan) je een QR hebt.
Omdat die QR waardevoller is dan die van vaccinatie?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Agent47

Agent47

CurlyMo schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:11:
[...]

Omdat die QR waardevoller is dan die van vaccinatie?
Mochten ze bepalen dat er toch nog een booster nodig is, dan is die qr misschien langer geldig.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:23:
[...]

Mochten ze bepalen dat er toch nog een booster nodig is, dan is die qr misschien langer geldig.
Het blijft een krankzinnig systeem... ik heb Pfizer 1 & 2 gehad, ben er doodziek van geweest (2 maanden lang; niet covid gerelateerde klachten) en heb bewust niet de booster gehaald omdat de kans groter dan 50% is dat ik weer zo ziek wordt.

Ben wezen stappen, ben in de buurt van mensen met covid geweest, reis met het OV, hou geen afstand... maar raak maar niet besmet.
En toch mag ik straks zonder booster niet meer reizen? |:( achterlijk...

Ken overigens veel mensen die de booster niet willen vanwege bijwerkingen of dat ze covid hebben gehad zonder (grote) problemen, die worden dan straks ook weer gedwongen om een boosterprik te nemen als je een "valide" QR code wilt hebben.
Wat willen ze er mee mitigeren en waarvoor hebben ze dat onding nog steeds als "tool"?

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:51

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• zacht
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:36:
[...] die worden dan straks ook weer gedwongen om een boosterprik te nemen als je een "valide" QR code wilt hebben.
Wat willen ze er mee mitigeren en waarvoor hebben ze dat onding nog steeds als "tool"?
Wie zijn 'ze'? :)
Verder heel erg met je eens, behalve dat het niet eens over straks gaat, maar al over nu. Wie neemt er nu een booster, of nam er een in februari? Mensen die op vakantie willen. Dit heeft nog heel weinig met gezondheid te maken.

• joppe113
  • Nu online
codex schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:36:

Ik had 0 bijwerkingen ( op alle drie spuiten) en ben niet langer dan 1 uur snotterig geweest van coronna. Wel nu weken later nog steeds regelmatig hoestbuien....

• joppe113
  • Nu online
henkzelf schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:28:
[...]

We hebben allebei die statistieken niet en het BCO ligt al lang plat (vlgs het Dashboard) (hoewel ik wel gebeld werd na mijn positieve test bij de GGD).
Ik ben ook onderhand zo ver dat ik denk: laat het maar gebeuren. Met uitzondering van (en daar blijft het probleem dan liggen) de echt kwetsbaren. Ik heb een vriend met COPD en suiker en dat contact gaat nu even alleen telefonisch.
k

Ik heb dat nog puur gedaan zodat mijn covid ook op mijn lijstje staat, je weet nooit wat er in de herfst nog weer bedacht word/ nodig is.

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08:34
zacht schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:28:
[...]

Wie zijn 'ze'? :)
Verder heel erg met je eens, behalve dat het niet eens over straks gaat, maar al over nu. Wie neemt er nu een booster, of nam er een in februari? Mensen die op vakantie willen. Dit heeft nog heel weinig met gezondheid te maken.
Door mijn corona besmetting moet ik 3 maanden wachten todat ik de 1e booster mag halen (juni pas).
Gelukkig hebben we deze nog niet nodig voor de zomervakantie. Indien de eisen weer strenger worden ga ik de booster halen in juni. Anders niet.

• zacht
  • Niet online
R20141016 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:46:
[...]

Door mijn corona besmetting moet ik 3 maanden wachten todat ik de 1e booster mag halen (juni pas).
Gelukkig hebben we deze nog niet nodig voor de zomervakantie. Indien de eisen weer strenger worden ga ik de booster halen in juni. Anders niet.
Als er weer een ernstigere variant komt is het weer priktijd voor mij, komt die niet dan niet. Ik ga geen vaccin halen om op vakantie te kunnen, dat is te bizar voor woorden wat mij betreft.

• MTFDarkEagle
  • Laatst online: 12-11 15:10
zacht schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:55:
[...]

Ik ga geen vaccin halen om op vakantie te kunnen, dat is te bizar voor woorden wat mij betreft.
Deze uitspraak blijf ik altijd een beetje dubbel vinden :P
Voor Europa/"westerse" landen is dat allicht een beetje gek... Maar voor andere delen van de wereld is het niet zo heel gek om een vaccin te halen voordat je daar naartoe (op vakantie) gaat.

Gegroet! Lukas

• zacht
  • Niet online
MTFDarkEagle schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:04:
[...]

Deze uitspraak blijf ik altijd een beetje dubbel vinden :P
Voor Europa/"westerse" landen is dat allicht een beetje gek... Maar voor andere delen van de wereld is het niet zo heel gek om een vaccin te halen voordat je daar naartoe (op vakantie) gaat.
Ik snap wat je bedoelt, maar de risk-benefit van een vaccin in het omicron-tijdperk scheelt nogal met bijvoorbeeld de risk-benefit van een gele koorts vaccin.

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 07:51

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:03

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
zacht schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:27:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar de risk-benefit van een vaccin in het omicron-tijdperk scheelt nogal met bijvoorbeeld de risk-benefit van een gele koorts vaccin.
Dat is wel een lastige vergelijking. Gele koorts krijg je bijna niet (2 Nederlanders bekend sinds 1985). De kans op doodgaan is wel wat groter, al lijkt toch ook weer 80% het zonder klachten te hebben. Voor ouderen en hele jonge mensen is er wel een bijwerking die er toe lijkt te doen (bij vaccinatie), namelijk een hersenontsteking.

Corona krijgen is (nu) niet zo moeilijk. De meeste mensen worden niet ernstig ziek, maar goed, daar heeft vaccinatie natuurlijk ook aan bijgedragen.

Gele koorts zorgt voor zo'n 60k doden per jaar.

• zacht
  • Niet online
ZieMaar! schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:42:
[...]

Dat is wel een lastige vergelijking. Gele koorts krijg je bijna niet (2 Nederlanders bekend sinds 1985). De kans op doodgaan is wel wat groter, al lijkt toch ook weer 80% het zonder klachten te hebben. Voor ouderen en hele jonge mensen is er wel een bijwerking die er toe lijkt te doen (bij vaccinatie), namelijk een hersenontsteking.

Corona krijgen is (nu) niet zo moeilijk. De meeste mensen worden niet ernstig ziek, maar goed, daar heeft vaccinatie natuurlijk ook aan bijgedragen.

Gele koorts zorgt voor zo'n 60k doden per jaar.
Gele koorts: 1 op de 5 krijgt klachten, 1 op de 10 gaat dood. En het geel koorts vaccin is behoorlijk effectief.
Als ik op vakantie ga naar een gele-koorts-land is het natuurlijk een no-brainer om een prik te halen.
Dat ik in een omicron-land een booster moet halen om naar een ander omricon-land te mogen gaan vind ik bizar. Dat heeft echt weinig met gezondheid te maken.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:04
Kan iemand mij helpen?

Ik ben volledig gavccineerd inclusief booster.
Mijn nichtje testte nu positief ..

Ik ben de hele week al wat verkouden hoesten. (heb ik wel vaker)
Nu deed ik een zelftest ...meteen een streepje bij de t. En daarboven....
2e zelftest ook....

Morgen heb ik een testafapraak bij het ggd staat. (Dan hebben ik en mijn werkgever zekerheid)

Maar omdat ik ben geboosterd krijg ik dan ook een herstelbewijs?

De booster is toch langer geldig dan het herstelbewijs?
Wordt mijn corona vinkje nu ingekort? (Als ik positief test bij het ggd)

• Agent47

Agent47

Aggressor schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:50:
Kan iemand mij helpen?

Ik ben volledig gavccineerd inclusief booster.
Mijn nichtje testte nu positief ..

Ik ben de hele week al wat verkouden hoesten. (heb ik wel vaker)
Nu deed ik een zelftest ...meteen een streepje bij de t. En daarboven....
2e zelftest ook....

Morgen heb ik een testafapraak bij het ggd staat. (Dan hebben ik en mijn werkgever zekerheid)

Maar omdat ik ben geboosterd krijg ik dan ook een herstelbewijs?

De booster is toch langer geldig dan het herstelbewijs?
Wordt mijn corona vinkje nu ingekort? (Als ik positief test bij het ggd)
Ja je krijgt een herstelbewijs.
Booster is tot heden " onbeperkt" geldig.
Je corona vinkje wordt waarschijnlijk niet ingekort.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:04
Agent47 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:52:
[...]

Ja je krijgt een herstelbewijs.
Booster is tot heden " onbeperkt" geldig.
Je corona vinkje wordt waarschijnlijk niet ingekort.
Als mijn corona vinkje niet wordt ingekort vind ik het prima.
Zo'n herstelbewijs is 6 maanden toch? dan zit ik in september weer als ik op vakantie wil....

Dit is 100 procent zeker?

• Agent47

Agent47

Aggressor schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:54:
[...]

Zo'n herstelbewijs is 6 maanden toch? dan zit ik in september weer als ik op vakantie wil....

Tsja. Ik heb de booster in januari gehaald. Straks zeggen ze eind maart of vanavond bij de persco dat die maar een half jaar geldig is. Ik ga juli op vakantie, spannend. :P

• zacht
  • Niet online
Aggressor schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:54:
[...]

Je moet sowieso zelf je herstelbewijs toevoegen aan je app. Dat kun je ook gewoon niet doen natuurlijk.
Pagina: 1 ... 50 ... 83 Laatste

Let op:
We gaan er vanuit dat je het volgende gelezen hebt: Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus. Voor aanvullingen van de FAQ neem je even contact op met @ZieMaar! of @tweakduke. Ook vragen we je om de Topicstart even door te nemen.

Voor laagdrempeliger praten over Corona, het delen van vaccinatieervaringen e.d. is er De Covid kroeg.