Gaat iets harder dan ik had verwacht.
Vandaag (testdatum di) 51496 positieve tests, weekdag gecorrigeerd 46683. R-waarde ~1.21.
Gaat iets harder dan ik had verwacht.
Het noorden gaf geen heel duidelijke verhoging, dus dat effect zal wel meevallen hoop ik.martwoutnl schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:42:
[...]
En het zuiden komt langzaam terug van wintersport.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik vind het juist wel bijzonder dat het allemaal op carnaval gegooid wordt. Tuurlijk dat zal invloed hebben op deze stijging, maar ook alle reguliere uitgaansgelegenheden zijn gewoon weer open. Iedereen staat weer lekker hutje mutje in het café, danst in kroegen etc dus om nou alleen carnaval de schuld te geven..zacht schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:41:
[...]
Carnaval vier je toch in kleine groepen?![]()
Ik denk niet dat er iemand aan twijfelt dat dit met Carnaval te maken heeft. En ik denk dat dit ook een heel goed voorbeeld is waarom afstand houden werkt als maatregel.
Ik ben benieuwd hoe de ziekenhuiscijfers gaan zijn de komende dagen. En ik hoop dat de Limburgse en Brabantse ziekenhuizen niet te veel personeels-uitval hebben. De GGD-teststraten in Brabant alvast wel helaas.
Groot verschil is dat carnaval onder alle leeftijdsgroepen veel gevierd worden. Hutje-mutje in de kroeg is vooral iets voor jongeren die het vaak ook al gehad hebben.HansAnders07 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:39:
[...]
Ik vind het juist wel bijzonder dat het allemaal op carnaval gegooid wordt. Tuurlijk dat zal invloed hebben op deze stijging, maar ook alle reguliere uitgaansgelegenheden zijn gewoon weer open. Iedereen staat weer lekker hutje mutje in het café, danst in kroegen etc dus om nou alleen carnaval de schuld te geven..
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Enig aandeel zeker, maar carnaval veroorzaakt de grootste stijging (zie mijn eerdere post). Kan geen toeval zijn.HansAnders07 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:39:
[...]
Ik vind het juist wel bijzonder dat het allemaal op carnaval gegooid wordt. Tuurlijk dat zal invloed hebben op deze stijging, maar ook alle reguliere uitgaansgelegenheden zijn gewoon weer open. Iedereen staat weer lekker hutje mutje in het café, danst in kroegen etc dus om nou alleen carnaval de schuld te geven..
Ik heb me gister laten testen in Maastricht (en ben overigens positief) maar daar waren zeker 200 man voor me.t_captain schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:14:
Ziekenhuicijfer (LCPS) was niet geweldig vandaag.
Instroom kliniek 184, gecorrigeerd voor weekdag 170.
Rollend 7-daags gemiddelde is 140 per dag dus duidelijk daarboven. Maar, carnaval kan invloed hebben. Het cijfer betreft immers opnames op woensdag en in het zuiden is dat deze week een soort maandag. Als ik dat "woensdag=maandag van het zuiden" effect moet inschatten zou het gevorrigeerde aantal op 160 a 164 komen.
Met het lopend gemiddelde is een zachte daling van de bezetting te verwachten. Bij de huidige instroom en ligdagen zou een bezetting van 1150-1200 passen, volgens NICE zitten we 200 bedden daarboven.
The best is yet to come
Dat is in het zuiden wel logisch. OP de dag dat de versoepelingen ingingen is Carnaval officieus begonnen. Dan is er in veel zuidelijke steden geen normaal kroeg/restaurant bezoek mogelijk.HansAnders07 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:39:
[...]
The best is yet to come
“Niet goed, wel gezellig” toch zo’n beetje het motto van het Zuiden.codex schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:34:
Voor de mensen die zich afvragen: "Zou dat nou het gevolg zijn van Carnaval?":
[Afbeelding]
Binnen 8 weken zeer klein was het altijd.Johan Bogle schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:43:
Iemand enig idee hoe groot de kans is Covid opnieuw op te lopen? Ik ben 30 jan positief getest en nu heeft mijn vrouw het. Ben eigenlijk van plan niet apart te gaan liggen, maar heb ook weinig zin om weer zelf besmet te raken en in quarantaine te moeten. Met google krijg ik het idee dat de kans niet heel groot is binnen 3 maanden, maar lees wel wat wisselende verhalen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ik denk dat Kuipers dit hooguit heeft gedaan om te proberen wat er zonder 1G gaat gebeuren.Cobb schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:40:
Ik hoop niet dat straks alles weer op slot gaat of Koningsdag wordt gecanceld vanwege de hoge besmettingen met Carnaval nu. Zijn daar aanwijzingen voor?
Carnaval was toch een iets grotere factor dan eerder bedacht blijkbaar.Brabantse ziekenhuizen gaan werknemers die thuiszitten met een coronabesmetting vragen om toch te komen werken. Dat zegt Bart Berden, voorzitter van het Regionaal Overleg Acute Zorg in Noord-Brabant [...] Dit moet voorkomen dat de acute en spoedeisende zorg in gevaar komt en er afgeschaald moet worden.
Daar zijn geen aanwijzingen voor op dit moment.Cobb schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:40:
Ik hoop niet dat straks alles weer op slot gaat of Koningsdag wordt gecanceld vanwege de hoge besmettingen met Carnaval nu. Zijn daar aanwijzingen voor?
Het zijn nu vooral de quarantaineregels die de spelbreker zijn geworden. Als 20% van je personeelsbestand thuis moet zitten krijgt elk bedrijf het zwaar.franssie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:40:
Carnaval was toch een iets grotere factor dan eerder bedacht blijkbaar.
?CMD-Snake schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:05:
[...]
<>
Het zijn nu vooral de quarantaineregels die de spelbreker zijn geworden. Als 20% van je personeelsbestand thuis moet zitten krijgt elk bedrijf het zwaar.
Nee, die redenatie gaat al langer omgekeerd. De quarantaineregels waren al teruggebracht naar 5 dagen omdat 10 dagen voor te veel ontwrichting zou zorgen. Als die personeelstekorten blijven voor quarantaine zie ik het nog wel gebeuren dat die regels opnieuw op de schop gaan.franssie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:10:
Het zijn de besmettingen die de spelbreker zijn. Die Q regels zijn juist om verdere besmettingen te voorkomen.
Politiek en ratio liepen wel eerder uit elkaar.CMD-Snake schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:33:
[...]
Nee, die redenatie gaat al langer omgekeerd. De quarantaineregels waren al teruggebracht naar 5 dagen omdat 10 dagen voor te veel ontwrichting zou zorgen. Als die personeelstekorten blijven voor quarantaine zie ik het nog wel gebeuren dat die regels opnieuw op de schop gaan.
Nou dit inderdaad. Plus dat ze in de zorg in NL maar blijven vasthouden aan IR of IIR mondkapjes itt de rest van de wereld die FFP2 draagt. Met FFP2 is de kans dat een zorgmedewerker op het werk besmet raakt zoveel kleiner. Ik vind het echt kwalijk dat besmettelijke mensen worden ingezet op de IC, waar eigenlijk alleen maar kwetsbare mensen liggen.franssie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:39:
[...]
Politiek en ratio liepen wel eerder uit elkaar.
Omdat ik het niet af kan leren, ik ga je toch nog een keer wijzen op die vervelende manier van framen die je in elke post hanteert:CMD-Snake schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:05:
[...]
Daar zijn geen aanwijzingen voor op dit moment.
Veel steun zal er niet meer zijn voor nieuw ingrijpen denk ik zo. Na onze tweede 'Freedom Day' opnieuw de duimschroeven aandraaien zal ze geen punten opleveren. Het kabinet heeft nu weer nieuwe onderwerpen gevonden in Oekraïne en de vele financiële tegenslagen die ze te verwerken hebben gekregen de laatste tijd.
[...]
Het zijn nu vooral de quarantaineregels die de spelbreker zijn geworden. Als 20% van je personeelsbestand thuis moet zitten krijgt elk bedrijf het zwaar.
Zo geweldig hebben ze het niet gedaan de afgelopen tijd. Het kabinet liet vaak hun eigen politieke belangen op de korte termijn prevaleren over andere zaken en ook de Tweede Kamer liet het vaak afweten door achterover te leunen op belangrijke momenten. Een halfuurtje later avondklok, geen coronapas op het terras dat zijn geen "overwinningen" om trots op te zijn. Wat mij betreft hebben ze het cynisme dubbel en dwars verdiend.Emgeebee schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:40:
Waarom toch steeds zo cynisch?
Dat was toch de B1 die snel werd opgevolgd door B2 van de Omikron variant? Wel genoeg verschil om 2x een besmetting op te kunnen lopen?Dennis1812 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:09:
[...]
Binnen 8 weken zeer klein was het altijd.
Met Omikron lijkt sneller wel een mogelijkheid, echter.. geen goed bewijs te vinden. Vooral anekdotisch.
Ggd hanteert daarom de 8 weken nog vziw.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
n = 3, we hebben carnaval gevierd en we zijn 8-01 positief geweest (lang verhaal met een wappie die niet geloofde in quarantaine of andere mensen waarschuwen voor zijn potentiele besmetting). We hebben van vrijdagmiddag tot zondagnacht in de kroeg gestaan, we zijn alle 3 nog steeds negatief. De rest van de groep die langer covid vrij was niet. Ik schat je kansen redelijk goed in om er mee weg te komen.Johan Bogle schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:43:
Iemand enig idee hoe groot de kans is Covid opnieuw op te lopen? Ik ben 30 jan positief getest en nu heeft mijn vrouw het. Ben eigenlijk van plan niet apart te gaan liggen, maar heb ook weinig zin om weer zelf besmet te raken en in quarantaine te moeten. Met google krijg ik het idee dat de kans niet heel groot is binnen 3 maanden, maar lees wel wat wisselende verhalen.
[ Voor 15% gewijzigd door Bastard op 04-03-2022 11:24 ]
Dat lijkt. Maar echt bewijs heb ik niet gezien? We sequencen daar ook veel te weinig voor.Señor Sjon schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:13:
[...]
Dat was toch de B1 die snel werd opgevolgd door B2 van de Omikron variant? Wel genoeg verschil om 2x een besmetting op te kunnen lopen?
Ziekenhuiscijfers Vrijdag 04-03-2022
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 4 maart 2022
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
1.391 (daling van 20)
Kliniek: 1.244 (daling van 12)
IC: 147 (daling van 8)
Instroom:
Kliniek: 153 (gisteren: 184)
IC: 10 (gisteren: 9)
Uitstroom:
Kliniek: 165 (gis: 213)
IC: 18 (gis: 14)
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Kun je al een aanname doen van de ziekenhuisopnames die dat tot gevolg kan hebben?t_captain schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:21:
Positieve tests zijn wel erg fors:
Testdatum | positieve tests | weekdag gecorrigeerd
2022-03-02 65457 60549
Deze testdatum (woensdag) komt overeen met besmettingen omstreeks vrijdag, zaterdag. Dat is carnaval in volle glorie.
Besmettingcijfers
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 4 maart 2022
dinsdag 1 t/m maandag 7 maart:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 36,6%
dinsdag: 36.488
woensdag: 48.489
donderdag: 58.283
vrijdag: 68.309
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 370.245 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
Ja, was echt een goed idee om carnaval zo los te laten gaan. Mijn nichtje is lerares en na carnaval besmet. Die staat maandag dus niet voor de klas. Geen vervangers te vinden deze tijden, dus 30 gezinnen met een probleem.MarcoC schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:50:
Flinke stijging weer.
Ook logisch.MarcoC schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:50:
Flinke stijging weer.
Lijkt mij nog steeds een uitstekend idee ja. Beter wat meer besmettingen dan weer een carnaval overslaan.s3n schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:01:
[...]
Ja, was echt een goed idee om carnaval zo los te laten gaan. Mijn nichtje is lerares en na carnaval besmet. Die staat maandag dus niet voor de klas. Geen vervangers te vinden deze tijden, dus 30 gezinnen met een probleem.
er is hier ieder jaar in de dagen na carnaval een golf van mensen die ziek op bed liggen, niets vreemds dus, alleen laten velen zich nu testen en wordt het uitgebreid in de media gerapporteerd. Als er over een week geen significante stijging in de ziekenhuizen is (waar ik vanuit ga) is er dus echt niets meer aan de hand en kunnen we stoppen met testen en de dagelijkse rapportagess3n schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:01:
[...]
Ja, was echt een goed idee om carnaval zo los te laten gaan. Mijn nichtje is lerares en na carnaval besmet. Die staat maandag dus niet voor de klas. Geen vervangers te vinden deze tijden, dus 30 gezinnen met een probleem.
Ik heb zo'n 15 dagen geleden covid gehad en mocht dus uit isolatie om carnaval te vieren. Nu ben ik wéér 'ziek' lees: keelpijn/snotneus. Dit was voor carnaval volledig weg. Ben ook wel eens benieuwd of het nu weer covid is of gewoon een verkoudheidsvirusBastard schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:20:
[...]
n = 3, we hebben carnaval gevierd en we zijn 8-01 positief geweest (lang verhaal met een wappie die niet geloofde in quarantaine of andere mensen waarschuwen voor zijn potentiele besmetting). We hebben van vrijdagmiddag tot zondagnacht in de kroeg gestaan, we zijn alle 3 nog steeds negatief. De rest van de groep die langer covid vrij was niet. Ik schat je kansen redelijk goed in om er mee weg te komen.
Ik heb wel iets wat verdacht veel lijkt op covid (smaak en geur doet raar, druk op borst, kuchen, snotteren, temperatuur gaat alle kanten op, maar allemaal redelijk mild t.o.v. de vorige keer covid) maar test negatief (zowel pcr als zelftest) maar ben uit voorzorg toch maar in quarantaine tot ik klachtenvrij ben.
[ Voor 7% gewijzigd door snaggyheadshot op 04-03-2022 16:18 ]
Natuurlijk valt het mee qua ziek worden allemaal nu, maar gewoon nu veel mensen tegelijk die ook even in quarantaine moeten. Zie enkele reacties hierboven wat voor impact dat soms heeft, ook al is dat waarschijnlijk maar tijdelijk.stijnec1 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:17:
[...]
er is hier ieder jaar in de dagen na carnaval een golf van mensen die ziek op bed liggen, niets vreemds dus, alleen laten velen zich nu testen en wordt het uitgebreid in de media gerapporteerd. Als er over een week geen significante stijging in de ziekenhuizen is (waar ik vanuit ga) is er dus echt niets meer aan de hand en kunnen we stoppen met testen en de dagelijkse rapportages
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Maar die impact wordt gecreëerd door de overheid. Als dalijk blijkt dat het allemaal wel meevalt qua bezetting in de ziekenhuizen heeft die isolatie/quarantaine ook niet meer zoveel zinBeQuietAndDrive schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:20:
[...]
Natuurlijk valt het mee qua ziek worden allemaal nu, maar gewoon nu veel mensen tegelijk die ook even in quarantaine moeten. Zie enkele reacties hierboven wat voor impact dat soms heeft, ook al is dat waarschijnlijk maar tijdelijk.
Geen idee of een test nu zin heeft of dat die nog positief kan zijn als een soort na effect van je vorige besmetting.snaggyheadshot schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:18:
[...]
Ik heb zo'n 15 dagen geleden covid gehad en mocht dus uit isolatie om carnaval te vieren. Nu ben ik wéér 'ziek' lees: keelpijn/snotneus. Dit was voor carnaval volledig weg. Ben ook wel eens benieuwd of het nu weer covid is of gewoon een verkoudheidsvirusOverigens is zolang ik mij kan herinneren iedereen ziek na carnaval. Zou mij niets verbazen als er ook tal van verkoudheid-virussen rondgaan nu.
De (zelf-)testen zijn geen moment meer negatief geweest sinds de eerste besmetting dus ik zal er nooit achter komen ben ik bang.Dracula schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:22:
[...]
Geen idee of een test nu zin heeft of dat die nog positief kan zijn als een soort na effect van je vorige besmetting.
1
| Daling van 20 |
Verwijderd
Precies.. We moeten gewoon stoppen met het panisch meten van besmettingen.. Doen we bij de griep ook niet. De overheid moet gewoon op afstand variante gaan volgen. Ieder jaar na carnaval is 90%+ snotterig en verkouden. Niks mis met een beetje weerstand kweken.MarcoC schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:14:
[...]
Lijkt mij nog steeds een uitstekend idee ja. Beter wat meer besmettingen dan weer een carnaval overslaan.
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griepVerwijderd schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:34:
[...]
Precies.. We moeten gewoon stoppen met het panisch meten van besmettingen.. Doen we bij de griep ook niet. <>
Zeker doen we PCR bij griep. Op de SEH of bij de HAP of de afdeling.franssie schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:19:
[...]
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griep
Ze meten het wel, en hoezo panisch?
[Afbeelding]
Verwijderd
Dat is inderdaad op de achtergrond volgen. Een groep mensen een vragenlijst (wekelijks) in laten vullen is wat anders dan 100.000/dag een wattenstaafje in de neus duwen. En ja je wil weten wat rond gaat.. Maar daar hebben we nivel voor, random wat mensen die ziek zijn sequencen.franssie schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:19:
[...]
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griep
Ze meten het wel, en hoezo panisch?
[Afbeelding]
Ziekenhuiscijfers Zaterdag 05-03-2022
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 5 maart 2022
1.358 (daling van 33)
Kliniek: 1.201 (daling van 43)
IC: 157 (stijging van 10)
Instroom:
Kliniek: 169 (gisteren: 153)
IC: 12 (gisteren: 10)
Uitstroom:
Kliniek: 212 (gis: 165)
IC: 2 (gis: 18)
Hangt er vanaf natuurlijk. Ik ben hem gaan doen vanwege klachten en een negatieve zelftest. Was de zelftest positief geweest dan was ik niet eens naar de GGD-straat gegaan. Maar in mijn omgeving gaan er mensen vanwege de internationale QR-code, die willen op verkansie. Zo lang de QR-code internationaal een ding blijft zullen de GGD-straten nog wel open blijven. Of de overheid moet de stekker uit de financiële steun trekken, dat zie ik ook nog wel gebeuren. Commercieel is een PCR-test tegen betaling ook al een tijd mogelijk.franssie schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:42:
@Verwijderd dat klinkt al wat genuanceerder dan je eerdere post.
Ter info, die PCR test is vrijwillig en nu nog mogelijk, als er echt geen golf meer komt door een nieuwe variant zie ik ze over niet al te lange tijd uit het straatbeeld verdwijnen.
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 5 maart 2022
Positief getest: 67.229
Totaal: 6.640.403 (+67.208 ivm -21 corr.)
Perc. positief 25 feb - 03 mrt: 68,2%
Opgenomen: 169
Huidig: 1.201 (-43)
Opgenomen op IC: 12
Huidig IC Nederland: 157 (+10)
Overleden: 9
Totaal: 21.608 pic.twitter.com/XGKHpzPPYj
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
De QR code om te kunnen reizen moet je bij Testen voor Toegang halen, niet bij de GGD. Die laatste is er enkel om voor jezelf te weten of je corona hebt of niet.zacht schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:07:
Maar in mijn omgeving gaan er mensen vanwege de internationale QR-code, die willen op verkansie. Zo lang de QR-code internationaal een ding blijft zullen de GGD-straten nog wel open blijven.
Ik bedoelde dat je met je GGD-uitslag een herstelbewijs krijgt die mee gaat naar je QR-code. De TvT herstelcodes gaan ook eerst via de GGD. De GGD is momenteel nog de enige partij die groen licht kan geven voor een groen vinkje.CMD-Snake schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:08:
[...]
De QR code om te kunnen reizen moet je bij Testen voor Toegang halen, niet bij de GGD. Die laatste is er enkel om voor jezelf te weten of je corona hebt of niet.
Je kan je afvragen hoe lang we nog door moeten gaan met het massale testen zoals nu. Landen als Zweden en Spanje stoppen daar bijvoorbeeld al mee.
De vraag is meer of het zinvol is om die enorme testcapaciteit in stand te houden. Het aantal testen bij de GGD nam, voor carnaval, gestaag af. Moet we komend najaar die enorme capaciteit nog hebben staan? Of kunnen we het afbouwen?zacht schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:14:
En massaal testen is nog steeds vrijwillig. Niemand dwingt je om te gaan.
Ziekenhuiscijfers Zondag 06-03-2022
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 6 maart 2022
1.368 (stijging van 10)
Kliniek: 1.211 (stijging van 10)
IC: 157 (geen verschil)
Instroom:
Kliniek: 130 (gisteren: 169)
IC: 14 (gisteren: 12)
Uitstroom:
Kliniek: 120 (gis: 212)
IC: 14 (gis: 2)
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 6 maart 2022
Positief getest: 66.794
Totaal: 6.707.202 (+66.799 ivm 5 corr.)
Perc. positief 26 feb - 04 mrt: 69,2%
Opgenomen: 130
Huidig: 1.211 (+10)
Opgenomen op IC: 14
Huidig IC Nederland: 157 (+0)
Overleden: 4
Totaal: 21.612 pic.twitter.com/gO3Xd4uusk
Al enkele dagen rond 75-70k. Als het komende dagen niet door stijgt is het een kleine piek. Met omicron en korte generatie tijd verwacht je sneller door te stijgen toch @t_captain ?
Ziekenhuiscijfers Maandag 07-03-2022
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 7 maart 2022
1.486 (stijging van 118)
Kliniek: 1.325 (stijging van 114)
IC: 161 (stijging van 4)
Instroom:
Kliniek: 156 (gisteren: 130)
IC: 12 (gisteren: 14)
Uitstroom:
Kliniek: 42 (gis: 120)
IC: 8 (gis: 14)
Verwijderd
Een kleine piek was wel te verwachten natuurlijk, zo na Carnaval.brothermaynard schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:22:
[...]
Al enkele dagen rond 75-70k. Als het komende dagen niet door stijgt is het een kleine piek. Met omicron en korte generatie tijd verwacht je sneller door te stijgen toch @t_captain ?
Wat mij sterk de suggestie dat we tegen een ‘we mogen weer…’ ( carnaval, wintersport, horeca, vul je eigen voorkeur in…) piek aankijken. Na de snelle stijging is de groei er al weer grotendeels uit als je kijkt met een omicron ‘regeneratietijd ‘ bril (2-3 dgn)Agent47 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:19:
64107 vandaag
Tel daar de wintersport-piek alvast bij op, veel vrienden en collega's konden direct uit de auto door naar de teststraat.t_captain schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:22:
Als die trendmatige R-waarde niet omlaag gaat richting de 0.8, dan gaat het nog best lang duren voordat die carnavalspiek weer voorbij is.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
[ Voor 32% gewijzigd door CMD-Snake op 07-03-2022 23:18 ]
heb je daar ook cijfers van om dit te onderbouwen. Ik hoor wel continue als men Carnaval noemt ook Ja maar Wintersport ook he! alsof dit een soort excuus zou zijn voor het compleet laveloos coma zuipen met honderden tegelijk in een kleine ruimte dicht op elkaar ofzohoevenpe schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:24:
Tel daar de wintersport-piek alvast bij op, veel vrienden en collega's konden direct uit de auto door naar de teststraat.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Ik kan me overigens niet anders herinneren dan dat een zeer groot deel ziek was na carnaval. Nu is het dan Corona...thewizard2006 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:11:
[...]
heb je daar ook cijfers van om dit te onderbouwen. Ik hoor wel continue als men Carnaval noemt ook Ja maar Wintersport ook he! alsof dit een soort excuus zou zijn voor het compleet laveloos coma zuipen met honderden tegelijk in een kleine ruimte dicht op elkaar ofzo![]()
Zeker omdat in de wintersport gebieden de apre ski etc vaak gewoon dicht is en je toch buiten bent. In mijn beeldvorming komt deze stijging voor 95% door carnaval maar kan het uiteraard ook mis hebben.
En he, blijkbaar kunnen we het "gewoon" aan inmiddels dus verder geen gigantisch probleem maar laten we er niet om heen draaien waar Carnaval verantwoordelijk voor is
The best is yet to come
Zoals al meerdere users gepost hebben, ook ik kan mij niet anders herinneren dat ik (of mensen met wie ik ging) na een paar dagen carnaval ziek/verkouden werd. Volgens mij wordt er dus ook helemaal niet omheen gedraaid.thewizard2006 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:11:
[...]
heb je daar ook cijfers van om dit te onderbouwen. Ik hoor wel continue als men Carnaval noemt ook Ja maar Wintersport ook he! alsof dit een soort excuus zou zijn voor het compleet laveloos coma zuipen met honderden tegelijk in een kleine ruimte dicht op elkaar ofzo![]()
Zeker omdat in de wintersport gebieden de apre ski etc vaak gewoon dicht is en je toch buiten bent. In mijn beeldvorming komt deze stijging voor 95% door carnaval maar kan het uiteraard ook mis hebben.
En he, blijkbaar kunnen we het "gewoon" aan inmiddels dus verder geen gigantisch probleem maar laten we er niet om heen draaien waar Carnaval verantwoordelijk voor is
Vaak bu'j te bang!
jawel want er wordt elke keer de Wintersport bijgehaald als een reden van de grote stijging. En dat betwijfel ik dus enorm. En ik weet ook bijna zeker dat degene die op mij reageren mee hebben gedaan aan carnaval-tom-562 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:32:
[...]
Zoals al meerdere users gepost hebben, ook ik kan mij niet anders herinneren dat ik (of mensen met wie ik ging) na een paar dagen carnaval ziek/verkouden werd. Volgens mij wordt er dus ook helemaal niet omheen gedraaid.
Dus dat is toch precies wat ik zeg. Die grote stijging komt gewoon puur door carnaval en daar heeft de wintersport vrijwel niets mee te maken. Dus laten we dat niet er steeds bij halen als excuusDean Martin schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:24:
Ik kan me overigens niet anders herinneren dan dat een zeer groot deel ziek was na carnaval. Nu is het dan Corona...
[ Voor 45% gewijzigd door thewizard2006 op 08-03-2022 08:46 ]
Niet dat Italië 'het' aprés-ski land is maar wij (niet carnavallende Brabanders) testen drie dagen na een skiweek allebei positief. Toch gewoon in het hotel meegepikt. Aprés-ski was gewoon open hoor.thewizard2006 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:11:
[...]
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Ja dat er geen mensen ziek worden op wintersport zegt ook niemand. En een 1=N post voegt ook imo niet zo heel veel toe. Waar zijn de statistieken. De verhoudingen. In dit topic zijn al meerdere mensen gespot die ziek zijn geworden door Carnaval bijv.henkzelf schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:47:
[...]
Niet dat Italië 'het' aprés-ski land is maar wij (niet carnavallende Brabanders) testen drie dagen na een skiweek allebei positief. Toch gewoon in het hotel meegepikt. Aprés-ski was gewoon open hoor.
Allebei niezen, hoesten, beetje verstopte snotkop zeg maar. Dag of drie vier.
Ondanks strikte 3G, mondkapjes in de gangen en in de gesloten liften.
Omicron is echt niet te stoppen. Kijk ook maar eens op het Dashboard naar de verpleeghuis statistieken. Meer dan 50% van de locaties heeft besmettingen in huis.
[ Voor 3% gewijzigd door thewizard2006 op 08-03-2022 08:52 ]
Ik had 0 bijwerkingen en ook niet ziek gevoeld. Alleen veel hoesten. Dus niet altijd in ieder geval.codex schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:36:
Mijn vrouw was gisterenmiddag ineens positief, bizar want in de ochtend en zondagavond helemaal niks. Het teststreepje was al zichtbaar voor het controlestreepje überhaupt te zien was, ze voelt zich wel beroerd nu.
Zal er een relatie zijn tussen de intensiteit van de bijwerkingen en de mate waarin je ziek wordt? Mijn vrouw had 0 bijwerkingen en ik veel natuurlijk, maar nu we besmet zijn is het andersom.
Overigens vraag ik mij af of ik al weer de deur uit kan, sinds gisteren voel ik mij weer helemaal normaal, het enige wat ik heb is een wat prikkend gevoel in mijn neus. Of dat nog de naweeën zijn van corona of weer de hooikoorts die komt opzetten, geen idee.
The best is yet to come
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
We hebben allebei die statistieken niet en het BCO ligt al lang plat (vlgs het Dashboard) (hoewel ik wel gebeld werd na mijn positieve test bij de GGD).thewizard2006 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:51:
[...]
Ja dat er geen mensen ziek worden op wintersport zegt ook niemand. En een 1=N post voegt ook imo niet zo heel veel toe. Waar zijn de statistieken. De verhoudingen. In dit topic zijn al meerdere mensen gespot die ziek zijn geworden door Carnaval bijv.
Hopelijk ben je inmiddels zonder al te veel problemen hersteld
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Je weet niet wat er verzonnen wordt voor CTB mocht er een nieuwe variant verschijnen. Misschien 1 booster + besmetting = 2 x booster, wie weet.CurlyMo schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:44:
Een simpele vraag. Ik ben volledig gevaccineerd + booster. Mijn partner is positief getest op corona. Ik heb de bekende klachten en ben positief op de zelftest. Wat is dan nog de zin om zelf de PCR test te laten doen?
Waarom niet:
- Het kost benzine want geen teststraat op fietsafstand
- Risico op besmetting van andere bezoekers teststraat, we hebben jammer genoeg al ervaren hoe makkelijk je iemand anders besmet.
- De kosten van een PCR-test voor de samenleving
- Ik ben al volledig gevaccineerd + booster dus ik denk geen meerwaarde de CTB
Waarom wel:
- Nederlandse statistieken
- Voor mij onbekende voordelen CTB
Zijn er nog dingen waar ik niet aan denk?
Als je niet binnenkort op vakantie gaat waar je een PCR test voor moet doen niet denk ik. Het kan namelijk dat je nog een X aantal weken positief test ook al ben je niet meer ziek. Daar moet je dan een officiële goedmelding van de GGD van krijgen geloof ik.CurlyMo schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:44:
Een simpele vraag. Ik ben volledig gevaccineerd + booster. Mijn partner is positief getest op corona. Ik heb de bekende klachten en ben positief op de zelftest. Wat is dan nog de zin om zelf de PCR test te laten doen?
Waarom niet:
- Risico op besmetting van andere bezoekers teststraat, we hebben jammer genoeg al ervaren hoe makkelijk je iemand anders besmet.
Waarom wel:
The best is yet to come
Ik zou alleen laten testen zodat je (mocht je op vakantie gaan) je een QR hebt.CurlyMo schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:44:
Waarom niet:
Waarom wel:
Omdat die QR waardevoller is dan die van vaccinatie?Agent47 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:03:
[...]
Ik zou alleen laten testen zodat je (mocht je op vakantie gaan) je een QR hebt.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Mochten ze bepalen dat er toch nog een booster nodig is, dan is die qr misschien langer geldig.CurlyMo schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:11:
[...]
Omdat die QR waardevoller is dan die van vaccinatie?
Het blijft een krankzinnig systeem... ik heb Pfizer 1 & 2 gehad, ben er doodziek van geweest (2 maanden lang; niet covid gerelateerde klachten) en heb bewust niet de booster gehaald omdat de kans groter dan 50% is dat ik weer zo ziek wordt.Agent47 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:23:
[...]
Mochten ze bepalen dat er toch nog een booster nodig is, dan is die qr misschien langer geldig.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Ziekenhuiscijfers Dinsdag 08-03-2022
— Ollie de Cijfertjesman (@cijfertjesman) 8 maart 2022
1.586 (stijging van 100)
Kliniek: 1.429 (stijging van 104)
IC: 157 (daling van 4)
Instroom:
Kliniek: 229 (gisteren: 156)
IC: 8 (gisteren: 12)
Uitstroom:
Kliniek: 125 (gis: 42)
IC: 12 (gis: 8)
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Wie zijn 'ze'?ArcticWolf schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:36:
[...] die worden dan straks ook weer gedwongen om een boosterprik te nemen als je een "valide" QR code wilt hebben.
Wat willen ze er mee mitigeren en waarvoor hebben ze dat onding nog steeds als "tool"?
Ik had 0 bijwerkingen ( op alle drie spuiten) en ben niet langer dan 1 uur snotterig geweest van coronna. Wel nu weken later nog steeds regelmatig hoestbuien....codex schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:36:
Mijn vrouw was gisterenmiddag ineens positief, bizar want in de ochtend en zondagavond helemaal niks. Het teststreepje was al zichtbaar voor het controlestreepje überhaupt te zien was, ze voelt zich wel beroerd nu.
Zal er een relatie zijn tussen de intensiteit van de bijwerkingen en de mate waarin je ziek wordt? Mijn vrouw had 0 bijwerkingen en ik veel natuurlijk, maar nu we besmet zijn is het andersom.
Overigens vraag ik mij af of ik al weer de deur uit kan, sinds gisteren voel ik mij weer helemaal normaal, het enige wat ik heb is een wat prikkend gevoel in mijn neus. Of dat nog de naweeën zijn van corona of weer de hooikoorts die komt opzetten, geen idee.
khenkzelf schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:28:
[...]
We hebben allebei die statistieken niet en het BCO ligt al lang plat (vlgs het Dashboard) (hoewel ik wel gebeld werd na mijn positieve test bij de GGD).
Ik ben ook onderhand zo ver dat ik denk: laat het maar gebeuren. Met uitzondering van (en daar blijft het probleem dan liggen) de echt kwetsbaren. Ik heb een vriend met COPD en suiker en dat contact gaat nu even alleen telefonisch.
Door mijn corona besmetting moet ik 3 maanden wachten todat ik de 1e booster mag halen (juni pas).zacht schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:28:
[...]
Wie zijn 'ze'?![]()
Verder heel erg met je eens, behalve dat het niet eens over straks gaat, maar al over nu. Wie neemt er nu een booster, of nam er een in februari? Mensen die op vakantie willen. Dit heeft nog heel weinig met gezondheid te maken.
Als er weer een ernstigere variant komt is het weer priktijd voor mij, komt die niet dan niet. Ik ga geen vaccin halen om op vakantie te kunnen, dat is te bizar voor woorden wat mij betreft.R20141016 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:46:
[...]
Door mijn corona besmetting moet ik 3 maanden wachten todat ik de 1e booster mag halen (juni pas).
Gelukkig hebben we deze nog niet nodig voor de zomervakantie. Indien de eisen weer strenger worden ga ik de booster halen in juni. Anders niet.
Deze uitspraak blijf ik altijd een beetje dubbel vindenzacht schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:55:
[...]
Ik ga geen vaccin halen om op vakantie te kunnen, dat is te bizar voor woorden wat mij betreft.
Gegroet! Lukas
Ik snap wat je bedoelt, maar de risk-benefit van een vaccin in het omicron-tijdperk scheelt nogal met bijvoorbeeld de risk-benefit van een gele koorts vaccin.MTFDarkEagle schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:04:
[...]
Deze uitspraak blijf ik altijd een beetje dubbel vinden
Voor Europa/"westerse" landen is dat allicht een beetje gek... Maar voor andere delen van de wereld is het niet zo heel gek om een vaccin te halen voordat je daar naartoe (op vakantie) gaat.
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 8 maart 2022
Positief getest: 66.257
Totaal: 6.837.874 (+66.231 ivm -26 corr.)
Perc. positief 28 feb - 06 mrt: 70%
Opgenomen: 229
Huidig: 1.429 (+104)
Opgenomen op IC: 8
Huidig IC Nederland: 157 (-4)
Overleden: 12
Totaal: 21.624 pic.twitter.com/xLJkh1LFY4
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Dat is wel een lastige vergelijking. Gele koorts krijg je bijna niet (2 Nederlanders bekend sinds 1985). De kans op doodgaan is wel wat groter, al lijkt toch ook weer 80% het zonder klachten te hebben. Voor ouderen en hele jonge mensen is er wel een bijwerking die er toe lijkt te doen (bij vaccinatie), namelijk een hersenontsteking.zacht schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:27:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, maar de risk-benefit van een vaccin in het omicron-tijdperk scheelt nogal met bijvoorbeeld de risk-benefit van een gele koorts vaccin.
Gele koorts: 1 op de 5 krijgt klachten, 1 op de 10 gaat dood. En het geel koorts vaccin is behoorlijk effectief.ZieMaar! schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:42:
[...]
Dat is wel een lastige vergelijking. Gele koorts krijg je bijna niet (2 Nederlanders bekend sinds 1985). De kans op doodgaan is wel wat groter, al lijkt toch ook weer 80% het zonder klachten te hebben. Voor ouderen en hele jonge mensen is er wel een bijwerking die er toe lijkt te doen (bij vaccinatie), namelijk een hersenontsteking.
Corona krijgen is (nu) niet zo moeilijk. De meeste mensen worden niet ernstig ziek, maar goed, daar heeft vaccinatie natuurlijk ook aan bijgedragen.
Gele koorts zorgt voor zo'n 60k doden per jaar.
Ja je krijgt een herstelbewijs.Aggressor schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:50:
Kan iemand mij helpen?
Ik ben volledig gavccineerd inclusief booster.
Mijn nichtje testte nu positief ..
Ik ben de hele week al wat verkouden hoesten. (heb ik wel vaker)
Nu deed ik een zelftest ...meteen een streepje bij de t. En daarboven....
2e zelftest ook....
Morgen heb ik een testafapraak bij het ggd staat. (Dan hebben ik en mijn werkgever zekerheid)
Maar omdat ik ben geboosterd krijg ik dan ook een herstelbewijs?
De booster is toch langer geldig dan het herstelbewijs?
Wordt mijn corona vinkje nu ingekort? (Als ik positief test bij het ggd)
Als mijn corona vinkje niet wordt ingekort vind ik het prima.Agent47 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:52:
[...]
Ja je krijgt een herstelbewijs.
Booster is tot heden " onbeperkt" geldig.
Je corona vinkje wordt waarschijnlijk niet ingekort.
Tsja. Ik heb de booster in januari gehaald. Straks zeggen ze eind maart of vanavond bij de persco dat die maar een half jaar geldig is. Ik ga juli op vakantie, spannend.Aggressor schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:54:
[...]
Als mijn corona vinkje niet wordt ingekort vind ik het prima.
Zo'n herstelbewijs is 6 maanden toch? dan zit ik in september weer als ik op vakantie wil....
Dit is 100 procent zeker?
Je moet sowieso zelf je herstelbewijs toevoegen aan je app. Dat kun je ook gewoon niet doen natuurlijk.Aggressor schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:54:
[...]
Als mijn corona vinkje niet wordt ingekort vind ik het prima.
Zo'n herstelbewijs is 6 maanden toch? dan zit ik in september weer als ik op vakantie wil....
Dit is 100 procent zeker?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq