Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 22:59
Tweak_ers schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:58:
[...]Voor mij is het nog onduidelijk of je na eerdere besmetting een heftigere besmetting kunt verwachten, of dat je immuunsysteem (ook natuurlijk) steeds sterker wordt bij herhaaldelijke infectie.
Je immuunsysteem is het beste af bij een booster.
Bron:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:07
Indoubt schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:40:
[...]

Toch gaan ze ons in Denemarken al voor, althans dat hoop ik.

Niet dat ik er nu voor ben om alles los te gooien zoals in Denemarken. Nederlanders kunnen die verantwoordelijkheid niet aan. Tenminste een flink deel ervan.

Op termijn zie ik het CTB wel sneuvelen en dan bedoel ik maanden en niet jaren. Als het uberhaupt nog wat voor gaat stellen.
Sowieso welke landen hebben dat ding nog echt in gebruik? Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Portugal en Italië.
België beperkt, Spanje enkele regio’s..

En verder volgens mij niet zoveel toch? Genoeg mooie landen die die pas niet hebben..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:04
GAIAjohan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:45:
[...]

Sowieso welke landen hebben dat ding nog echt in gebruik? Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Portugal en Italië.
België beperkt, Spanje enkele regio’s..

En verder volgens mij niet zoveel toch? Genoeg mooie landen die die pas niet hebben..
Plan daar maar eens een vakantie op :+
Mogelijk, misschien, eventueel, wel of geen QR dingest en hoe lang geldig?

Ps; asking for my kids, die herstelbewijs hebben en geen rationale meer hebben voor vaccin.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:46
Ankona schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:17:
[...]
Het volk wordt op besmettingen gestuurd.
Er wordt niet op besmettingen gestuurd. Zouden we dat wel doen zat de hele boel op slot. Er wordt juist gestuurd op een verwachte ziekenhuisbezetting. En daarbij zetten ze de verwachting standaard nogal pessimistisch. En dat is op zich logisch, al is het gebruikte model wel iets te pessimistisch.....
Hele schoolklassen zitten ook weer thuis.
Die zitten alleen thuis als de leraar/lerares ziek thuis zit, of als ze positief testen. Meerdere kinderen ziek in de klas is geen reden meer om thuis te gaan zitten. Als ze dus thuis zitten is dat met een goede reden en niet uit voorzorg.
Ik zou er dus niet op vertrouwen dat ze de boel niet weer aan gaan scherpen (en nee, ik geloof niet dat dat zoden aan de dijk gaat zetten, het is meer het patroon dat ik zie en hoe besmettingen nog altijd bij veel mensen leeft als een groot probleem)
Ik zie niet in waarom ze dat zouden doen. De besmettingen en zeker de bezetting in het ziekenhuis zit in de onderste laag van de modellen waarmee de versoepelingen zijn gegeven. Zolang dat niet verandert zullen er geen maatregelen bij komen. En dat zit ook helemaal niet in het patroon.

Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je kunt zeggen dat we nog steeds sturen op besmettingen terwijl we amper maatregelen over hebben, maar wel aan de 70k besmettingen per dag zitten.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
NiGeLaToR schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:46:
[...]

Plan daar maar eens een vakantie op :+
Mogelijk, misschien, eventueel, wel of geen QR dingest en hoe lang geldig?

Ps; asking for my kids, die herstelbewijs hebben en geen rationale meer hebben voor vaccin.
Tsja wat dat betreft maken de landen dat bewijs zelf gewoon kapot. Verder is een vakantie naar Zweden of Finland voor mij in principe voldoende hoor. Of gewoon in 1 klap doorrijden naar een Spaanse regio zonder QR

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:24
Johan Bogle schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:34:
Het CTB heeft niet als doel besmettingen te verminderen. Het doel is een stok achter de deur om onwelwilligen mee te laten werken aan een oplossing (vaccinatie) Daarin lijkt het uitermate succesvol. Veel mensen vaccineren enkel voor het vinkje.
en juist dat laatste vind ik zeer problematisch. Een overheid die je dwingt je te laten vaccineren, niet omdat het veel helpt (zeker niet bij gezonde mensen onder de 50, bij ouderen is de werking onbetwist) maar om deel te mogen nemen aan de maatschappij. Ik doe het zelf (helaas) ook, ben er niet trots op, maar blijkbaar niet principieel genoeg om er niet aan mee te doen. De booster ga ik halen 263 dagen na mijn 2e prik als het CTB dan nog van kracht is, zodat ik naar de sportschool kan blijven gaan, waar ik 4 keer per week een booster krijg.

In dat kader, gisteren ook een bericht over mensen die Jansen hebben en een booster. Kuipers overweegt deze mensen nogmaals te boosteren, niet uit medische overwegingen, maar omdat ze anders in Duitsland geen groen vinkje krijgen 8)7 . Er is ons toch altijd verteld dat het CTB puur uit medisch oogpunt in het leven is geroepen?

CTB, weg ermee, en wel zo snel mogelijk. Dit is echt met grote afstand de meest problematische van alle maatregelen die de overheid de afgelopen 2 jaar heeft genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:18

DevWouter

Creator of Todo2d.com

t_captain schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:19:
[...]

Excuus voor de selectieve quote, maar ik denk dat dit de kern is van ons meningsverschil.
Geen probleem en bedankt voor het aanstippen.
Echter na het teruglezen denk dat de kern van ons meningsverschil net ergers ander ligt. Zou ik ze samenvoegen dan kom ik uit op iets als "De vrijheid/plichten die het CTB ons geeft weegt wel/niet op tegen de vrijheid/plichten die het CTB ons kost" waarbij we ook nog een keuze kunnen maken tussen beoogd en effectief.

De rest van jouw reactie kan ik me grotendeels vinden.

Ik kies even geen positie in de "samengevoegde stelling", mede omdat in jouw post er geen expliciete links was naar het CTB, maar ook omdat we nog moeten besluiten of we het hebben over het beoogd of effectief resultaat. Gezien onze beide doelpalen nogal los staan stel ik voor om die bal ook maar niet af te trappen en direct door te gaan naar derde helft. Zeker omdat ik het idee heb dat geen van beide hoeft te winnen ;)

Ps: in het rapport van TU Delft zie ik jouw bewering over de QR code niet terug. Alleen iets over vervalste/geleende QR codes, maar mogelijk dat we verschillende rapporten hebben en ik heb ook nog niet de tijd genomen om het te lezen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
stijnec1 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:16:
[...]In dat kader, gisteren ook een bericht over mensen die Jansen hebben en een booster. Kuipers overweegt deze mensen nogmaals te boosteren, niet uit medische overwegingen, maar omdat ze anders in Duitsland geen groen vinkje krijgen 8)7 . Er is ons toch altijd verteld dat het CTB puur uit medisch oogpunt in het leven is geroepen?
Kuipers kan er toch niks aan doen dat Duitsland 2 vaccinaties + booster verplicht stelt?
Hij probeert hiermee Nederlanders die vaak over de grens moeten en die 1 x gevaccineerd zijn met Janssen en 1 x een booster hebben gekregen tegemoet te komen.
Kun je wel op Kuipers afgeven, maar hij probeert tenminste mee te denken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:02
De Nederlandse besmettingen gaan wel echt heel hard en ook ziekenhuisopnames lijken best snel te stijgen?

Ook als ik dit topic zo een beetje lees vraag ik me af of wij door onze nl cultuur niet ook telkens wat heftiger geraakt worden met heftigere maatregelen als gevolg. In ons omringende landen (muv België) houden mensen zich echt veel preciezer aan de mondkapjes. Ondanks dat Rivm er lang geen noodzaak in zag is er volgens mij best een positief effect (zowel direct als indirect via signalering). In Nederland lijkt het wel alsof we telkens weer problemen willen door geen moment een beetje aan te passen.

Ik snap van al die tegenstanders van corona maatregelen nooit dat ze overal tegen zijn. Leven met alles open en 2G en mondkapjes is toch beter dan alles dicht om de haverklap?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• stijnec1
Yaksa schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:27:
[...]

Kuipers kan er toch niks aan doen dat Duitsland 2 vaccinaties + booster verplicht stelt?
Hij probeert hiermee Nederlanders die vaak over de grens moeten en die 1 x gevaccineerd zijn met Janssen en 1 x een booster hebben gekregen tegemoet te komen.
maar het is toch waanzin dat je mensen gaat vaccineren om een groen vinkje te krijgen, in plaats van voor hun gezondheid? Dit is echt zo ontzettend technocratisch dat ik er geen woorden voor heb, en legt ook de vinger op de zere plek voor wat betreft de onwenselijkheid van een toegang door middel van een groen vinkje waarbij de overheid bepaald wie deze wel/niet krijgt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yaksa
stijnec1 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:36:
[...]

maar het is toch waanzin dat je mensen gaat vaccineren om een groen vinkje te krijgen, in plaats van voor hun gezondheid? Dit is echt zo ontzettend technocratisch dat ik er geen woorden voor heb, en legt ook de vinger op de zere plek voor wat betreft de onwenselijkheid van een toegang door middel van een groen vinkje waarbij de overheid bepaald wie deze wel/niet krijgt
Dat bepaalt de overheid niet, dat bepaal je zelf. Het is een keuze, simpel zat.
En nu krijg je dus de mogelijkheid om een extra prikje te krijgen (gratis) zodat je weer in Duitsland die snitzel van een halve vierkante meter kunt bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
giantgiantus schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:36:

Ik snap van al die tegenstanders van corona maatregelen nooit dat ze overal tegen zijn. Leven met alles open en 2G en mondkapjes is toch beter dan alles dicht om de haverklap?
Ik snap die lui ook niet. Of alles dicht voor iedereen of alles met 2G (zelf absoluut geen voorstander van maar dat terzijde) maakt voor hen niets uit. In beide scenario's kunnen ze niet naar binnen. In 2G scenario kan de rest tenminste nog wat ondernemen.. :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• stijnec1
Yaksa schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:41:
[...]

En nu krijg je dus de mogelijkheid om een extra prikje te krijgen (gratis) zodat je weer in Duitsland die snitzel van een halve vierkante meter kunt bestellen.
Ik hoop dat we toch nog logisch kunnen blijven nadenken, en dat ook jij het absurde van deze situatie ooit gaat inzien. Computer says no in real-life, en het wordt ook nog verdedigd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:28

Mfpower

In dubio

[...]

en juist dat laatste vind ik zeer problematisch. Een overheid die je dwingt je te laten vaccineren, niet omdat het veel helpt (zeker niet bij gezonde mensen onder de 50, bij ouderen is de werking onbetwist) maar om deel te mogen nemen aan de maatschappij. Ik doe het zelf (helaas) ook, ben er niet trots op, maar blijkbaar niet principieel genoeg om er niet aan mee te doen. De booster ga ik halen 263 dagen na mijn 2e prik als het CTB dan nog van kracht is, zodat ik naar de sportschool kan blijven gaan, waar ik 4 keer per week een booster krijg.
Gewoon principieel zijn, als veel meer mensen het zijn dan zijn we er ook het snelst vanaf. Het verbaast me ook in positieve zin hoeveel er nog wel lukt als je je standpunt uitlegt als je ergens naar binnen wilt. Ik heb al veel meegemaakt dat de horeca eigenaar zegt dat ie er ook zo in staat en dan kun je gewoon door.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 11:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Het klinkt zo als Hugo de Jonge: of <vul grote rampspoed in>, of <vul maatregel in>. Dat zijn de enige twee opties, verder is er niks mogelijk. Er is dus redelijkerwijs geen keus want niemand wil <grote rampspoed>, dus <maatregel> wint altijd. Of maatregel werkt of zinnig is in de praktijk, is minder van belang en nogal eens in nevelen gehuld, zoals bij 2G. Dat er nog andere mogelijkheden zijn, wordt niet verteld.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:51
Mfpower schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:51:
[...]

Gewoon principieel zijn, als veel meer mensen het zijn dan zijn we er ook het snelst vanaf. Het verbaast me ook in positieve zin hoeveel er nog wel lukt als je je standpunt uitlegt als je ergens naar binnen wilt. Ik heb al veel meegemaakt dat de horeca eigenaar zegt dat ie er ook zo in staat en dan kun je gewoon door.
Dan ook echt principieel zijn en elke vorm van zorg voor Covid gerelateerde klachten afslaan toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Johan Bogle schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:12:
[...]
Dan ook echt principieel zijn en elke vorm van zorg voor Covid gerelateerde klachten afslaan toch?
Hoezo? Dus omdat ik tegen een ctb ben moet ik ook maar geen zorg krijgen? De logica ontgaat me.

[ Voor 16% gewijzigd door Mfpower op 31-01-2022 19:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
Zo werkt het leven. Je kan niet alleen maar tegen zijn en nergens aan meewerken, maar geen consequenties dragen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Johan Bogle schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:15:
[...]
Zo werkt het leven. Je kan niet alleen maar tegen zijn en nergens aan meewerken, maar geen consequenties dragen.
Ik snap m nog steeds niet. Zorg betalen we met z’n allen voor, ik heb netjes m’n prik gehaald en dan moet ik omdat ik tegen de polarisatie van het ctb ben maar geen zorg krijgen. Sorry maar de logica ontgaat me nog steeds.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Yaksa schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:27:
Het probleem is de oplossing waar Kuipers mee zal komen, die groep krijgt nog een prikje aangeboden om alles weer kloppend te krijgen. Kuipers zal niet zijn Duitse ambtsgenoot bellen om die op andere gedachtes te brengen. Straks is er nog een Europees land welke een nog hogere eis stelt, gaat Kuipers die groep dan ook nog meer prikjes aanbieden om de administratie kloppend te krijgen? Die QR code is verworden tot een paarse krokodil. Een QRokodil zo je wil. :+

Nederland zou zich daarom bij Denemarken moeten aansluiten en de coronapas opheffen. Een paar landen die dit kort achter elkaar doen sturen een duidelijk signaal. Andere landen gaan zich dan wel even achter de oren krabben of het systeem nog zo werkbaar is.
Je kon erop wachten dat dit nonsens argument weer aan kwam zetten.

De consequenties waarop iedereen zo zit te hopen van de coronapas zijn zeer kunstmatig. Bij de huidige implementatie is de bijdrage van die pas zeer klein, zelfs uitgaande van perfect naleving. Daar tegenover staat de maatschappelijke en sociale schade die een maatregel als deze aanricht. Wat mij betreft is er geen rationele reden meer om voor de coronapas te kiezen. Het systeem aanhouden om keuzes van consequenties te voorzien is dan enkel rancune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Mfpower schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:17:
[...]

Ik snap m nog steeds niet. Zorg betalen we met z’n allen voor, ik heb netjes m’n prik gehaald en dan moet ik omdat ik tegen de polarisatie van het ctb ben maar geen zorg krijgen. Sorry maar de logica ontgaat me nog steeds.
Het ontgaat je nog steeds dat het CTB een belangrijke driver was voor de vaccinatiegraad en zonder CTB velen zich nooit zouden hebben laten vaccineren? Wat ik zeg is dus dat het CTB niet (meer) nodig is als iedereen vaccineert of aanvaard dat de keus om dat niet te doen gevolgen heeft. Wat mij betreft als mensen ‘principieel’ niet willen vaccineren moeten ze ook ‘principieel’ zorg weigeren

[ Voor 20% gewijzigd door Johan Bogle op 31-01-2022 19:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Johan Bogle schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:21:
[...]
Het ontgaat je nog steeds dat het CTB een belangrijke driver was voor de vaccinatiegraad en zinder CTB velen zich nooit zouden hebben laten vaccineren?
Dat laatste is natuurlijk triest. Dat manipulatie ingezet wordt om een prik te halen. Inmiddels zit iedereen met dat systeem opgescheept. Maar anyway ik denk dat @CMD-Snake hierboven een prima antwoord heeft gegeven. Artificiele gevolgen waarvan ik als gevaccineerde even veel last heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Mfpower op 31-01-2022 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Mfpower schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:23:
[...]

Dat laatste is natuurlijk triest. Dat manipulatie ingezet wordt om een prik te halen. Inmiddels zit iedereen met dat systeem opgescheept. Maar anyway ik denk dat @CMD-Snake hierboven een prima antwoord heeft gegeven.
Triest maar waar. Maar nogmaals: overal tegeb zijn is makkelijk. Hoe halen we voldoende vaccinatiegraad zonder het CTB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Johan Bogle schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:25:
[...]
Triest maar waar. Maar nogmaals: overal tegeb zijn is makkelijk. Hoe halen we voldoende vaccinatiegraad zonder het CTB?
Hoe is het Engeland gelukt zonder CTB ?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
TerraGuy schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:32:
[...]

Hoe is het Engeland gelukt zonder CTB ?
Door ook in de zomer zo veel mogelijk mensen ziek te laten worden, dan heb je er in de winter geen last meer van.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• CMD-Snake
Hoe halen we voldoende vaccinatiegraad zonder het CTB?
Die hadden we al, zonder coronapas. Laten we wel wezen, 100% vaccinatiegraad is onhaalbaar en zal weinig toevoegen. De mindere effectiviteit van de vaccins tegen delta en omikron maken dat je vaccinatiegraad boven de 100% moet liggen. Ik geloof dat voor delta je een graad van 127% moest halen, zal dat bij omikron nog hoger moet zijn.

De situatie in Frankrijk, Duitsland, Italië en Oostenrijk is anders. Voor de invoering van hun coronapassen lag hun vaccinatiegraad iets onder de 70% of lager zelfs. De coronapas was daar een botte bijl om mensen alsnog te dwingen via uitsluiting of zelfs het leven schier onmogelijk te maken zoals in Italië. Is het nog proportioneel dat indien je geen groen vinkje hebt je geen salaris en geen bijstand meer mag ontvangen? In Italië is dat het geval. Je verspeelt praktisch je bestaansrecht. Daar kan je iets van vinden.

De Jonge had in zijn handjes moeten knijpen, de bereidheid was torenhoog in Nederland en hij heeft alles daarvan kunnen verzilveren en zelfs wat meer. Helaas werd dit een soort rupsje nooit-genoeg en ging hij middelen inzitten welke niet bij de situatie passen en daarmee begon hij zijn eigen glazen in te gooien. Kuipers erfde dit en had met gemak afscheid ervan kunnen nemen. Helaas zet hij nu door, maar de argumenten klinken knulliger dan ooit uit zijn mond. In dat opzicht is Kuipers al ingehaald door de realiteit.

Ooit schermde De Jonge met zijn 1,8 miljoen ongevaccineerden. Met om de paar dagen nieuwe dagrecords in besmettingen vermoed ik dat er weinig van die groep nog niet een infectie doorgemaakt hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]
Iets met een tang en een varken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:32
MarcoC schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:38:
[...]

Met CTB doelt men doorgaans niet op de internationale QR-code, maar op de nationale code.
@Indoubt Dus prima voor de buitenlandvakantie maar ongewenst voor een dansfeest. Gaat niet over jullie hoor maar er zo zit er voor mij iets dubbels in.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

[...]
Ik ben niet overal tegen. Ik vond vanaf dag 1 dat de overheid te weinig deed. Tot aan de beschikbaarheid van de vaccinaties was ik zelfs een voorstander van zero covid, kun je nagaan.
Maar de vaccinatiegraad is enorm hoog. Zo hoog dat het geen problemen meer oplevert die je niet ook zou hebben als de rest wel gevaccineerd zou zijn. Met delta kocht je enkele weken (met alle basismaatregelen + extra maatregelen, anders nog korter) als die laatste groep zich zou laten vaccineren. Dat is het probleem van de exponentiele groei en het feit dat gevaccineerden niet onkwetsbaar zijn. Met omicron zijn de kaarten weer opnieuw geschud.

[ Voor 7% gewijzigd door Mfpower op 31-01-2022 19:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]
Niet, want het grootste deel van die groep die nu nog bewust geen vaccinatie neemt, dus niet de echt ongeïnformeerde of gelovige, ga je ook met een verplichte CBT niet zover krijgen.

Het wordt pas vervelend als de EU en de rest van de landen een vaccinatieplicht bij reizen gaan instellen met controle bij de luchthavens.
(Zoals het gele boekje)

Zo maak je de ongevaccineerden redelijk het probleem van het land zelf alleen qua reizen in Europa is dan weer een uitdaging, maar goed..

En dan in de landen, tja, blijven voorlichten en adviseren, beetje natuurlijk verloop erbij en dan moet het na een paar jaar wel langzaam goed gaan. Iets wat je teveel aandacht geeft groeit evenredig, geef ze geen podium.

Daarnaast, waarom zouden diegene die wel de vaccinaties genomen hebben lastig gevallen moeten worden met een CBT voor elke winkel?

Dat je het nu misschien nog een paar maanden inzet is meer een “pest” middel voor een paar procent en geeft ze wederom weer een podium om aandacht te trekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:00
[...]

Een overheid die je dwingt je te laten vaccineren, niet omdat het veel helpt (zeker niet bij gezonde mensen onder de 50, bij ouderen is de werking onbetwist)

[...]
Score onder de gezonde mensen onder de 45 in mijn eigen kring van vrienden, familie en collega's:

Virus: 2 mensen al 9+ maanden uit de running door long Covid. 1 overleden.
Vaccinatie: allemaal een dagje spierpijn en/of koortsig.

Ik weet wel welke uitkomst ik zou aanraden.

Die mensen met permanente schade door het virus waren allemaal ongevaccineerd, de twee met long Covid omdat ze nog niet aan de beurt waren geweest, de overledene omdat ze het niet nodig vond.

[ Voor 7% gewijzigd door Lapa op 31-01-2022 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 09:58
Yaksa schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:41:
[...]

Hoho, er is maar 1 plek waar je dat doet....

Bij de Schnitzelhütte op Sportabfahrt in Zell am Ziller. Van die lappen die aan beide kanten van je bord af hangen. En lekker!!!

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

henkzelf schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:35:
[...]

@Indoubt Dus prima voor de buitenlandvakantie maar ongewenst voor een dansfeest. Gaat niet over jullie hoor maar er zo zit er voor mij iets dubbels in.
Dancefeest, nachtclub, grootschalig evenement kan ik me nog wat bij voorstellen. Gewoon een terrasje pakken of een winkel bezoeken dan weer niet. Volgens mij heb ik ook nooit anders beweert al zou het in de talloze posten misschien een keer ondergesneeuwd kunnen zijn.

Maar inderdaad heb ik liever geen CTB in algemene zin voor dagelijkse dingen. Dat vindt ik echt te ver gaan.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 09:58
Ik stoor me aan het gebruik van de term apartheid. Vaccinatie is een keuze.

Het afzonderen van mensen op grond van apartheid heb je in tegenstelling tot vaccinatie geen invloed op. Het is niet zo dat negers in Zuid-Afrika door een prikje overal in mochten.

Je vergelijking slaat als een tang op een varken. Of om het naar hedendaags te vertalen, als een jodenster op een vaccinweigeraar.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:14
Tegenstander zijn van vaccineren en CTB, prima. De vergelijking met apartheid laat je beter achterwege. Die gaat mank.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:47
[...]
Wanneer is het voldoende?

In Zweden hebben ze bijvoorbeeld pas halverwege december een vaccinatie-pas ingevoerd. En dat uitsluitend voor grotere evenementen. Toch is de vaccinatiegraad (alle leeftijden breed) geloof ik 73%. Dus of dat CTB nou zoveel impact heeft, ik betwijfel het.

En daarnaast, als het echt om bescherming ging dan hadden ze vanaf het begin af aan ingezet op 2G ipv dat 3G gedrocht. Ofwel, iets wat niet het doel was wordt nu als doel erbij gehaald om te stellen dat we het CTB nodig hebben gehad om de vaccinatiegraad op pijl te brengen? Mooie kronkel.

Maar laten we de CTB weigeraars weren uit ziekenhuizen, want principe. Wat in hemelsnaam helpt dat? Zij zijn het probleem niet. Heck, zelfs ongeboosterden zijn het probleem niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
[...]
en juist dat laatste vind ik zeer problematisch. Een overheid die je dwingt je te laten vaccineren, niet omdat het veel helpt (zeker niet bij gezonde mensen onder de 50, bij ouderen is de werking onbetwist)
Bij iedereen is de werking onbetwist. Het kan dat je de winst met Omicron te klein vind, maar ook met de huidige variant is er geen twijfel over mogelijk dat vaccineren het beste is.
maar om deel te mogen nemen aan de maatschappij. Ik doe het zelf (helaas) ook, ben er niet trots op, maar blijkbaar niet principieel genoeg om er niet aan mee te doen. De booster ga ik halen 263 dagen na mijn 2e prik als het CTB dan nog van kracht is, zodat ik naar de sportschool kan blijven gaan, waar ik 4 keer per week een booster krijg.
Mooi toch, en beschermd en de sportschool kan open blijven omdat er zoveel mensen gevaccineerd zijn. Wat wil je nog meer :)
In dat kader, gisteren ook een bericht over mensen die Jansen hebben en een booster. Kuipers overweegt deze mensen nogmaals te boosteren, niet uit medische overwegingen, maar omdat ze anders in Duitsland geen groen vinkje krijgen 8)7 . Er is ons toch altijd verteld dat het CTB puur uit medisch oogpunt in het leven is geroepen?
Dus jij wilt dat Kuipers principieel die 2e prik weigert aan mensen? Of vind je dat hij het moet facciliteren waarna mensen zelf kunnen kiezen of ze die 2e prik pakken of niet? Ik ben nog altijd voorstander van de 2e optie.
CTB, weg ermee, en wel zo snel mogelijk. Dit is echt met grote afstand de meest problematische van alle maatregelen die de overheid de afgelopen 2 jaar heeft genomen.
Voorlopig zijn er verschillende keren al allerlei horeca en evenementen open geweest/door kunnen gaan doordat het CTB er is. En of je het nu vindt werken of niet, bij de modellen die bepalen of dat soort dingen door kunnen gaan wordt het wel als een werkend iets gezien, oftewel zonder CTB waren die dingen langer dicht gebleven. Dat het moet verdwijnen als het niet meer nodig is ben ik het helemaal mee eens, maar laten we nu eerst eens beginnen met ervoor te zorgen dat de ziekenhuizen weer normaal kunnen draaien.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
De booster ga ik halen 263 dagen na mijn 2e prik als het CTB dan nog van kracht is, zodat ik naar de sportschool kan blijven gaan, waar ik 4 keer per week een booster krijg.
Mooi, dan werkt de CTB blijkbaar perfect bij jou.
Houden dan maar.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
eric.1 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:51:
[...]
Wanneer is het voldoende?

In Zweden hebben ze bijvoorbeeld pas halverwege december een vaccinatie pas ingevoerd. En dat uitsluitend voor grotere evenementen. Toch is de vaccinatiegraad (alle leeftijden breed) geloof ik 73%. Dus of dat CTB nou zoveel impact heeft, ik betwijfel het.
Daar is het ook niet voor bedoeld. Leuk als bijvangst, maar primair is het om besmettingen te voorkomen.
En daarnaast, als het echt om bescherming ging dan hadden ze vanaf het begin af aan ingezet op 2G ipv dat 3G gedrocht. Ofwel, iets wat niet het doel was wordt nu als doel erbij gehaald om te stellen dat we het CTB nodig hebben gehad om de vaccinatiegraad op pijl te brengen? Mooie kronkel.
Omdat voor 1G/2G geen meerderheid is en het dus nooit goedgekeurd zou worden. Dan houdt het snel op, als het wel voldoende steun had gehad was het er allang geweest omdat het veel beter zou werken.
Maar laten we de CTB weigeraars weren uit ziekenhuizen, want principe. Wat in hemelsnaam helpt dat? Zij zijn het probleem niet. Heck, zelfs ongeboosterden zijn het probleem niet.
Allemaal zijn we het probleem. Want niet vaccineren/boosteren zorgt voor meer risico, maar ook geen afstand houden, mondkapjes verkeerd op doen en algeheel niet aan maatregelen houden zorgen voor meer risico.
Daarnaast willen we dat mensen de keuze hebben om te vaccineren, dus ik vind het sowieso raar om mensen die dat niet doen als probleem te zien. Het is een logisch gevolg van onze wil van vrije keuze. Wel is het zo dat daardoor de maatregelen langer duren. Maar ook dat is dus een keuze. Het enige wat ik dan wel weer vreemd vind is klagen over de maatregelen, maar je dan niet laten vaccineren of meewerken aan de maatregelen. Dan ben je dus aan het klagen over iets, maar tegelijkertijd ervoor aan het zorgen dat het in stand blijft. Maar ja, ook dat is dus een keuze.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

SkiFan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:48:
Ik stoor me aan het gebruik van de term apartheid. Vaccinatie is een keuze.

Het afzonderen van mensen op grond van apartheid heb je in tegenstelling tot vaccinatie geen invloed op. Het is niet zo dat negers in Zuid-Afrika door een prikje overal in mochten.

Je vergelijking slaat als een tang op een varken. Of om het naar hedendaags te vertalen, als een jodenster op een vaccinweigeraar.
Vaccinatie is een keuze. Het leven onder het juk van een technocratische maatschappij, met alle gevolgen van dien, niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
redwing schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:00:
[...]

Omdat voor 1G/2G geen meerderheid is en het dus nooit goedgekeurd zou worden. Dan houdt het snel op, als het wel voldoende steun had gehad was het er allang geweest omdat het veel beter zou werken.
Dat weet ik. Maar dan kunnen we eigenlijk niet stellen dat CTB een middel is om de vaccinatiegraad op te krikken. Want ook ongevaccineerd kan je mee blijven doen. Ik doel dus meer op de gebruikte redenatie (in dit topic) dan op hoe het systeem werkt en of het er logischerwijs had kunnen zijn.
[...]

Allemaal zijn we het probleem. Want niet vaccineren/boosteren zorgt voor meer risico, maar ook geen afstand houden, mondkapjes verkeerd op doen en algeheel niet aan maatregelen houden zorgen voor meer risico.
Eens, echter ging het in deze minidiscussie vziw over degenen die principieel CTB niet gebruiken. Niets stelt dat zij zich niet aan de andere regels houden; alleen dat ze geen QR code hebben. Geen idee hoe die groep een probleem is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:32
Mfpower schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:10:
[...]

Vaccinatie is een keuze. Het leven onder het juk van een technocratische maatschappij, met alle gevolgen van dien, niet.
Offtopic: ik wou dat mijn 80+ buurvrouw met drie prikjes kon leren hoe ze digitaal moet bankieren, zou mij veel tijd schelen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

henkzelf schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:16:
[...]

Offtopic: ik wou dat mijn 80+ buurvrouw met drie prikjes kon leren hoe ze digitaal moet bankieren, zou mij veel tijd schelen.
offtopic:
Idd. De technocratische samenleving gaat verder dan de QR code alleen. Ik moest er vandaag nog aan denken toen ik als enige bij de AH de caissière koos en de rest in de rij stond bij de zelfscan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Behoorlijk en dan is dat nog een klein deel van wat er daadwerkelijk positief is.

We zijn voor een deel natuurlijk ook gewoon snotneuzen aan het testen natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
Mfpower schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:30:
[...]

offtopic:
Idd. De technocratische samenleving gaat verder dan de QR code alleen. Ik moest er vandaag nog aan denken toen ik als enige bij de AH de caissière koos en de rest in de rij stond bij de zelfscan.
Edit: Laat maar

[ Voor 4% gewijzigd door Johan Bogle op 31-01-2022 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
redwing schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:00:
[...]

Daar is het ook niet voor bedoeld. Leuk als bijvangst, maar primair is het om besmettingen te voorkomen.

[...]
Johan Bogle schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:34:
Het CTB heeft niet als doel besmettingen te verminderen. Het doel is een stok achter de deur om onwelwilligen mee te laten werken aan een oplossing (vaccinatie) Daarin lijkt het uitermate succesvol. Veel mensen vaccineren enkel voor het vinkje.
Ja wat is het nou?! :+ wel of niet besmettingen verminderen :+

Ik ben overigens tegen CTB hoewel gewoon geboosterd en al. 3G zag ik eerst wel nut in, maar nu ook niet meer. 2G altijd tegenstander van geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Mfpower schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:10:
[...]

Dat we nu (enigszins) in een technocratische maatschappij leven kan je wel verdedigen, dat snap ik. Dat is toch echt wel iets anders dan apartheid. Bij apartheid was rassenscheiding het doel en daar werd de maatschappij op ingericht. Je kan lullen wat je wilt, maar dat is onze "technocratische maatschappij" niet gaande. Het doel van het CTB is niet om gevaccineerden en ongevaccineerden van elkaar te scheiden. Dat is het middel om het doel (bestrijden Corona) te behalen en waarbij het CTB de werkwijze is. Die vergelijking met apartheid is m.i. dan ook echt verwerpelijk.

Even los van het feit dat ik wél van mening ben dat het CTB een negatieve invloed heeft op onze maatschappij. In mijn beleving is onder de huidige omstandigheden het middel erger dan de kwaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
GAIAjohan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:43:
[...]

[...]

Ja wat is het nou?! :+
Ik ben overigens tegen CTB hoewel gewoon geboosterd en al. 3G zag ik eerst wel nut in, maar nu ook niet meer. 2G altijd tegenstander van geweest
Het doel is vaccinaties afdwingen. Dat mag niet dus is het doel ‘besmettingen voorkomen’. Dat heeft helaas de hele discussie rond het CTB vertroebeld. Nu heb je tegenstanders die zeggen dat het niet werkt want de besmettingen dalen niet (duh) en voorstanders die zeggen im heb CTB dus ben veilig. Als we gewoon eerlijk hadden kunnen zeggen waar het CTB voor dient was het nut veel duidelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Johan Bogle schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:46:
[...]
Het doel is vaccinaties afdwingen. Dat mag niet dus is het doel ‘besmettingen voorkomen’. Dat heeft helaas de hele discussie rond het CTB vertroebeld. Nu heb je tegenstanders die zeggen dat het niet werkt want de besmettingen dalen niet (duh) en voorstanders die zeggen im heb CTB dus ben veilig. Als we gewoon eerlijk hadden kunnen zeggen waar het CTB voor dient was het nut veel duidelijker.
Het bijzondere is dat zowel jij als @redwing niet per se tegenstanders zijn. Maar jullie compleet het tegenovergestelde zeggen. :+
Overigens geloof ik ook eerder dat het CTB is om vaccinaties af te dwingen, maar dan moet het ook verdwijnen bij een bepaalde hoeveelheid gevaccineerden :), en dat staat weer nergens vastgelegd. Overigens was 3G nog wel reden om te geloven dat het om besmettingen ging, maar de doorstap richting 2G haalt dat helemaal onderuit.

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 31-01-2022 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

bazzemans schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:43:
[...]

Dat we nu (enigszins) in een technocratische maatschappij leven kan je wel verdedigen, dat snap ik. Dat is toch echt wel iets anders dan apartheid. Bij apartheid was rassenscheiding het doel en daar werd de maatschappij op ingericht. Je kan lullen wat je wilt, maar dat is onze "technocratische maatschappij" niet gaande. Het doel van het CTB is niet om gevaccineerden en ongevaccineerden van elkaar te scheiden. Dat is het middel om het doel (bestrijden Corona) te behalen en waarbij het CTB de werkwijze is. Die vergelijking met apartheid is m.i. dan ook echt verwerpelijk.

Even los van het feit dat ik wél van mening ben dat het CTB een negatieve invloed heeft op onze maatschappij. In mijn beleving is onder de huidige omstandigheden het middel erger dan de kwaal.
Ik heb het woord apartheid niet in mijn mond genomen. Misschien quote je de verkeerde.
Naar mijn idee kunnen vergelijkingen best, maar zodra er iets anders aan hangt dan gaat de nadruk daarop liggen en wordt het punt wat je wilt maken toch nooit behaald en gaat het over de verschillen, niet de overeenkomst. Overeenkomsten met welk systeem dan ook kunnen zijn dat mensen niet zonder meer aan het dagelijks leven kunnen meedoen. Ik kan daar meerdere voorbeelden van noemen, maar dan gaat de discussie toch de verkeerde kant op, want het verschil is ras, oorlog, etc etc. Wat mij betreft kun je wel de lessons-learned halen uit andere situaties, maar nogmaals, elke vergelijking doet de discussie - op dit forum - geen goed.

Toch kan ik geen enkel voorbeeld verzinnen waarbij het uit elkaar halen van mensen op basis van wat dan ook (buiten het strafrecht om) in het normale leven iets positiefs heeft gebracht.

Ook het rijbewijs vergelijken met een CTB niet, ook een leuke die ik vaak voorbij zie komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mfpower op 31-01-2022 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Johan Bogle schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:46:
[...]
In dat geval moet je gewoon een vaccinatieplicht invoeren, hoef je ook de hele maatschappij niet te belasten met een CTB.
Met als voordeel dat je bij nadelige bijwerkingen van het vaccin gewoon de staat kunt vervolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Mfpower schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:58:
[...]

In dat geval moet je gewoon een vaccinatieplicht invoeren, hoef je ook de hele maatschappij niet te belasten met een CTB.
Met als voordeel dat je bij nadelige bijwerkingen van het vaccin gewoon de staat kunt vervolgen.
Dat zou stukken beter zijn ja. Maar polderen en onze politiek en recht hebben geleid tot het CTB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Mfpower schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:56:
[...]

Ik heb het woord apartheid niet in mijn mond genomen. Misschien quote je de verkeerde.
Nee, ik quote niet de verkeerde. Ik reageerde ook bewust op je opmerking over de technocratische maatschappij. Je reactie werd onderdeel van een gesprek omdat de vergelijking met 'apartheid' werd gemaakt, waardoor het leek alsof je daarop aansloot. Jij zei dat inderdaad niet.
Naar mijn idee kunnen vergelijkingen best, maar zodra er iets anders aan hangt dan gaat de nadruk daarop liggen en wordt het punt wat je wilt maken toch nooit behaald en gaat het over de verschillen, niet de overeenkomst. Overeenkomsten met welk systeem dan ook kunnen zijn dat mensen niet zonder meer aan het dagelijks leven kunnen meedoen. Ik kan daar meerdere voorbeelden van noemen, maar dan gaat de discussie toch de verkeerde kant op, want het verschil is ras, oorlog, etc etc. Wat mij betreft kun je wel de lessons-learned halen uit andere situaties, maar nogmaals, elke vergelijking doet de discussie - op dit forum - geen goed.
Mee eens hoor. De vergelijking met sommige dingen (zoals apartheid en holocaust) zijn dusdanig extreem dat ze een discussie per definitie eerder geweld aan doen dan bijdragen.
Ik begrijp de overeenkomsten uiteraard wel, maar desalniettemin vind ik dat ongepast (en vinden we dat over het algemeen als maatschappij ook en is dat dus de norm).

Wat betreft lessons-learned, natuurlijk is dat ook zo. Alleen in die context gaat het daar bij velen (als het om de nazi's, holocaust en apartheid gaat) niet om. Het wordt vooral schokkerend gebruikt of om een statement te maken. Dat vind ik persoonlijk smakeloos.
Ook het rijbewijs vergelijken met een CTB niet.
Dat vind ik inderdaad ook geen vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
GAIAjohan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:43:
[...]

[...]

Ja wat is het nou?! :+ wel of niet besmettingen verminderen :+

Officieel is het om besmettingen te verminderen en is de bijvangst dat het een dwang is voor vaccineren. Veel mensen blijven echter zeggen dat het laatste de voornaamste reden is. En of dat zo is weten we natuurlijk nooit, maar wat je wel ziet is dat het CTB alleen gebruikt wordt op momenten dat er extra dingen geopend kunnen worden door dat CTB. Oftewel het wordt zeker gebruikt voor het verminderen van besmettingen en zeer waarschijnlijk is de regering heel blij met de bijvangst :+

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stijnec1
redwing schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:51:
[...]

Bij iedereen is de werking onbetwist. Het kan dat je de winst met Omicron te klein vind, maar ook met de huidige variant is er geen twijfel over mogelijk dat vaccineren het beste is.

[...]

Mooi toch, en beschermd en de sportschool kan open blijven omdat er zoveel mensen gevaccineerd zijn. Wat wil je nog meer :)

[...]

Dus jij wilt dat Kuipers principieel die 2e prik weigert aan mensen? Of vind je dat hij het moet facciliteren waarna mensen zelf kunnen kiezen of ze die 2e prik pakken of niet? Ik ben nog altijd voorstander van de 2e optie.

[...]

Voorlopig zijn er verschillende keren al allerlei horeca en evenementen open geweest/door kunnen gaan doordat het CTB er is. En of je het nu vindt werken of niet, bij de modellen die bepalen of dat soort dingen door kunnen gaan wordt het wel als een werkend iets gezien, oftewel zonder CTB waren die dingen langer dicht gebleven. Dat het moet verdwijnen als het niet meer nodig is ben ik het helemaal mee eens, maar laten we nu eerst eens beginnen met ervoor te zorgen dat de ziekenhuizen weer normaal kunnen draaien.
je post staat vol met valse tegenstellingen. Open met 3g of dicht. Medisch gezien onnodige prikken faciliteren of in Duitsland nergens naar toe mogen. Er zijn vele tussenwegen, maar dan moet je wel willen.

In mijn sportschool komen nu jonge, gezonde mensen niet omdat ze zich niet willen laten vaccineren, wat hun goed recht is. Zij sportten 4x in de week, hun kans om met corona in het ziekenhuis te komen is echt minimaal, wat sommigen hier ook beweren. We zijn volledig doorgeslagen in het mensen dwingen zich te laten vaccineren, en volledig doorgeslagen in het opzetten van een vals gevoel van veiligheid door een controlemaatschappij in te richten. Daar ageer ik tegen, zeker omdat ik niet het vertrouwen heb dat de gevestigde macht inderdaad de QR code als een van de eerste zaken (definitief) laat verdwijnen, zoals bij de introductie is beloofd. Daarnaast gaat corona nu zo snel rond dat de QR check geen enkel doel meer dient, behalve dan mensen dwingen zich te laten vaccineren. Maar ben dan als overheid ook open over het feit dat dat het doel is, en dat is men niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
GAIAjohan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:49:
[...]

Het bijzondere is dat zowel jij als @redwing niet per se tegenstanders zijn. Maar jullie compleet het tegenovergestelde zeggen. :+
Klopt :+ Het is ook maar net waar je de nadruk op legt. Ik verwacht ook dat het voor beide wordt gebruikt, alleen ook dat ze wel degelijk het CTB primair inzetten om dingen te kunnen open gooien.
Overigens geloof ik ook eerder dat het CTB is om vaccinaties af te dwingen, maar dan moet het ook verdwijnen bij een bepaalde hoeveelheid gevaccineerden :), en dat staat weer nergens vastgelegd. Overigens was 3G nog wel reden om te geloven dat het om besmettingen ging, maar de doorstap richting 2G haalt dat helemaal onderuit.
Nee hoor, voor 2G geldt precies hetzelfde. Uit onderzoek blijkt dat 2G beter is in het voorkomen van besmettingen dan 3G. Maar ja, dan moet ik eerlijkerwijze natuurlijk ook toevoegen dat 2G ook weer een betere dwang is dan 3G ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
stijnec1 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:11:
[...]

je post staat vol met valse tegenstellingen. Open met 3g of dicht. Medisch gezien onnodige prikken faciliteren of in Duitsland nergens naar toe mogen. Er zijn vele tussenwegen, maar dan moet je wel willen.
Nee hoor, het ene sluit het ander niet uit.
In mijn sportschool komen nu jonge, gezonde mensen niet omdat ze zich niet willen laten vaccineren, wat hun goed recht is. Zij sportten 4x in de week, hun kans om met corona in het ziekenhuis te komen is echt minimaal, wat sommigen hier ook beweren.
Maar ze zorgen er wel voor dat anderen in het ziekenhuis komen. De keten van in het ziekenhuis komen begint met besmettingen. Zolang je die besmettingen afremt zullen er minder mensen in het ziekenhuis komen.
We zijn volledig doorgeslagen in het mensen dwingen zich te laten vaccineren, en volledig doorgeslagen in het opzetten van een vals gevoel van veiligheid door een controlemaatschappij in te richten. Daar ageer ik tegen, zeker omdat ik niet het vertrouwen heb dat de gevestigde macht inderdaad de QR code als een van de eerste zaken (definitief) laat verdwijnen, zoals bij de introductie is beloofd. Daarnaast gaat corona nu zo snel rond dat de QR check geen enkel doel meer dient, behalve dan mensen dwingen zich te laten vaccineren. Maar ben dan als overheid ook open over het feit dat dat het doel is, en dat is men niet.
Zoals ik al in een eerder voorbeeld aangaf maakt dat aantal besmettingen voor de QR niet uit. Als de QR 5% van de besmettingen voorkomt, voorkomt het 5% van de ziekenhuisbezoeken. En dat is ongeacht hoe snel het rond gaat. Verder is het geen dwingen om te vaccineren, het blijft een keuze tussen vaccineren of naar de horeca. En vals gevoel van veiligheid? Ik ken niemand die zich met de QR extra veilig voelt, maar de meeste snappen wel dat daarmee de besmettingen wat gedempt worden.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stijnec1
redwing schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:21:
[...]

Maar ze zorgen er wel voor dat anderen in het ziekenhuis komen. De keten van in het ziekenhuis komen begint met besmettingen. Zolang je die besmettingen afremt zullen er minder mensen in het ziekenhuis komen.
denk je nou werkelijk, met de kennis van nu over omikron, dat die QR code ook maar iets doet in de besmettingen? Zoals de WHO ook heeft aangegeven zal iedereen de komende tijd besmet raken, QR code of niet. De kans datjonge (voor de definitie: onder de 40) mensen die 4x per week sporten met omikron in het ziekenhuis komen is minimaal, en gaan ons zorgstelsel echt niet omverwerpen. Boosters werken, maar nu met name voor ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Brazos schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:55:
[...]

Ik denk dat dat komt omdat je zelf niet helemaal begrijpt dat dat geen praktische of realistische tegenstelling is.

Het is geen tegenstelling tussen 2G en alles open of 0G en alles dicht, het is xG en alles om de haverklap dicht, of 0G en alles om de haverklap dicht.
Maar in de landen waar ik vaak ben is alles open met 2G en zijn de besmettingen toch flink lager. Kan best toeval zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]
Niet heel eerlijk om kuipers verantwoordelijk te houden voor de keuzes van duitsland lijkt me zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
redwing schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:14:
[...]

Klopt :+ Het is ook maar net waar je de nadruk op legt. Ik verwacht ook dat het voor beide wordt gebruikt, alleen ook dat ze wel degelijk het CTB primair inzetten om dingen te kunnen open gooien.

[...]

Nee hoor, voor 2G geldt precies hetzelfde. Uit onderzoek blijkt dat 2G beter is in het voorkomen van besmettingen dan 3G. Maar ja, dan moet ik eerlijkerwijze natuurlijk ook toevoegen dat 2G ook weer een betere dwang is dan 3G ;)
Met 3G worden ongevaccineerden nog getest, is iedereen in principe welkom. Zolang je maatregelen hebt genomen om minder/niet besmettelijk te zijn. Daarmee is het een geloofwaardige manier om besmettingen tegen te gaan.
2G is drang om gevaccineerd te zijn, er is geen test of iemand al dan niet ziek is.
Uit onderzoek bleek er een klein verschil te zijn tussen 2G en 3G op basis van Delta toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Mfpower schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:58:
[...]

Je kan de staat nu ook vervolgen. Je hebt ook ongeveer net zoveel kans om te winnen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
De Nederlandse besmettingen gaan wel echt heel hard en ook ziekenhuisopnames lijken best snel te stijgen?

Ook als ik dit topic zo een beetje lees vraag ik me af of wij door onze nl cultuur niet ook telkens wat heftiger geraakt worden met heftigere maatregelen als gevolg. In ons omringende landen (muv België) houden mensen zich echt veel preciezer aan de mondkapjes. Ondanks dat Rivm er lang geen noodzaak in zag is er volgens mij best een positief effect (zowel direct als indirect via signalering). In Nederland lijkt het wel alsof we telkens weer problemen willen door geen moment een beetje aan te passen.

mee, eens. Liever dingen open en dan een code moeten showen dan niks kunnen. En met de huidige besmettingen... zijn er nog mensen die nog geen groen vinkje hebben dan? (en ik realiseer me dat dat niet eens een retorische vraag is... hoeveel mensen zijn er nog over zonder vaccin en zonder herstelbewijs).

Nog afgezien van het feit dat als je rood bent, je in geval van dicht niks kan, in het geval van qr kan je iig nog testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:24

BroWohsEdis

George Orwell was right.

*knip* graag op een iets constructievere toon, en niet zo.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 31-01-2022 21:42 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
CMD-Snake schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:34:
[...]
Die hadden we al, zonder coronapas. Laten we wel wezen, 100% vaccinatiegraad is onhaalbaar en zal weinig toevoegen. De mindere effectiviteit van de vaccins tegen delta en omikron maken dat je vaccinatiegraad boven de 100% moet liggen. Ik geloof dat voor delta je een graad van 127% moest halen, zal dat bij omikron nog hoger moet zijn.
dat is natuurlijk niet waar. Die percentages gelden voor groepsimmuniteit, dan leg je het virus volledig om. Maar dat doel bleek onhaalbaar, en dus is er gekeken naar ziekenhuisdruk. Met 100% zouden er veel een veel minder in de ziekenhuizen liggen en zouden we minder maatregelen nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
redwing schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:21:
Zoals ik al in een eerder voorbeeld aangaf maakt dat aantal besmettingen voor de QR niet uit. Als de QR 5% van de besmettingen voorkomt, voorkomt het 5% van de ziekenhuisbezoeken. En dat is ongeacht hoe snel het rond gaat.
Zo werkt het niet. Die 105% besmette mensen besmetten ook weer 105% meer mensen. Die besmetten ook 105% meer mensen.

Je hebt dus 105%^t keer zoveel besmettingen op tijdstip t.
De periode is ongeveer 5 dagen. Dus na een half jaar CTB levert die 5% extra besmettingen je 1.05^36=5,8 keer zoveel besmettingen op. Oftewel, dan hadden we al heel lang in een lockdown gezeten. Of al maanden code zwart.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
42erik schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:37:
[...]

mee, eens. Liever dingen open en dan een code moeten showen dan niks kunnen. En met de huidige besmettingen... zijn er nog mensen die nog geen groen vinkje hebben dan? (en ik realiseer me dat dat niet eens een retorische vraag is... hoeveel mensen zijn er nog over zonder vaccin en zonder herstelbewijs).

Nog afgezien van het feit dat als je rood bent, je in geval van dicht niks kan, in het geval van qr kan je iig nog testen.
Lastig te zeggen. Dan moet je de cijfers hebben van hoeveel % van de positieve testen ook ongevaccineerd was. Ik denk dat er met omicron een groot deel van de positieve testen ook al is gevaccineerd.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
42erik schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:42:
Met 100% zouden er veel een veel minder in de ziekenhuizen liggen en zouden we minder maatregelen nodig hebben.
100% haalt niemand. De beste jongetjes van de klas in halen in de 80% op een paar uitschieters na.

De Denen hebben een vergelijkbare vaccinatiegraad als Nederland en durven wel alles los te laten. Beperkende maatregelen lijken weinig uitwerking meer te hebben en de ziekenhuizen puilen nog lang niet uit ondanks een paar weken van besmettingsrecords. In feite daalde vorige week de ic bezetting nog steeds, wat dan zo'n beetje het belangrijkste meetpunt is telkens. We kunnen nog wel een ronde versoepelingen doen, zo niet alles in de prullenbak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
wordt er nu weer een vergelijking getrokken tussen ctb en apartheid/discriminatie....?

Gatverdamme.... Wat enorm ongepast en getuigend van een enorm gebrek aan inlevend vermogen en gemiste geschiedenislessen...

Heel erg jammer en teleurstellend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
CMD-Snake schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:03:
[...]

100% haalt niemand. De beste jongetjes van de klas in halen in de 80% op een paar uitschieters na.
Is dat zo? Volgens mij liep het in landen met een plicht anders best goed op (al heb ik even de getallen niet helemaal helder voor mezelf)
De Denen hebben een vergelijkbare vaccinatiegraad als Nederland en durven wel alles los te laten. Beperkende maatregelen lijken weinig uitwerking meer te hebben en de ziekenhuizen puilen nog lang niet uit ondanks een paar weken van besmettingsrecords. In feite daalde vorige week de ic bezetting nog steeds, wat dan zo'n beetje het belangrijkste meetpunt is telkens. We kunnen nog wel een ronde versoepelingen doen, zo niet alles in de prullenbak.
voor nu, mee eens. Ik bedoelde over de afgelopen 2 jaar gekeken. Wat er niet duidelijk stond nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:50
[...]

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
[...]

Heel eerlijk zou ik ongevaccineerden ook binnen laten. Er zijn zoveel voorbeelden dat horeca gelegenheden die strict zijn aangevallen worden door gekken. Zeg niet dat jij zo bent, maar er lijkt wel een correlatie te zijn tussen ongevaccineerden en extreem rechts, complot gelovend volk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
giantgiantus schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:24:
[...]

Heel eerlijk zou ik ongevaccineerden ook binnen laten. Er zijn zoveel voorbeelden dat horeca gelegenheden die strict zijn aangevallen worden door gekken. Zeg niet dat jij zo bent, maar er lijkt wel een correlatie te zijn tussen ongevaccineerden en extreem rechts, complot gelovend volk.
Noem eens 3 voorbeelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
42erik schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:11:
Is dat zo? Volgens mij liep het in landen met een plicht anders best goed op (al heb ik even de getallen niet helemaal helder voor mezelf)
Welke hebben dan een plicht? De Duitse vaccinatieplicht is uitgesteld, Oostenrijk moet het nog invoeren. Idem voor Italië.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Wolly schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:38:
[...]

Noem eens 3 voorbeelden?
https://www.ad.nl/woerden...g-tegen-de-muur~a0b03acf/

https://www.volkskrant.nl...rd-geen-toegang~b733d53c/

https://www.rtlnieuws.nl/...bedreiger-dood-arrestatie

Drie verschillende voorbeelden. Het is echt eng momenteel hoor. De complot aanhangers gaan ver, zeker via internet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 18:58
[...]
Ik dacht dat jij je van zaken onthield vanwege je principiële standpunt, of heeft dat laatste geen betrekking op jou zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
CMD-Snake schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:41:
[...]

Welke hebben dan een plicht? De Duitse vaccinatieplicht is uitgesteld, Oostenrijk moet het nog invoeren. Idem voor Italië.
Dan houden we de Griekse 60+ plicht over. Geen idee hoe dat gaat daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:24

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Iemand nog Beau gekeken? OMT kreeg weer een podium zonder enig kritisch geluid van Beau. Het was bespottelijk

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 11:59
Yaksa schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:44:
[...]
Je immuunsysteem is het beste af bij een booster.
Bron:
Dat staat daar anders nergens.

“Door de snelle verspreiding van de omikron-variant, is het van groot belang dat iedereen die gevaccineerd is, een boostervaccinatie neemt. Want kort na vaccinatie heeft u een hele hoge hoeveelheid antistoffen in uw lichaam. Dat helpt tegen besmetting met de omikronvariant en ziekenhuisopname door de omikronvariant.”

Er wordt daar nergens vergeleken met een besmetting, alles om het te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
stijnec1 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:25:
[...]

denk je nou werkelijk, met de kennis van nu over omikron, dat die QR code ook maar iets doet in de besmettingen? Zoals de WHO ook heeft aangegeven zal iedereen de komende tijd besmet raken, QR code of niet. De kans datjonge (voor de definitie: onder de 40) mensen die 4x per week sporten met omikron in het ziekenhuis komen is minimaal, en gaan ons zorgstelsel echt niet omverwerpen. Boosters werken, maar nu met name voor ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid
Nogmaals, je wordt wel besmet alleen worden de besmettingen wat verspreid. Precies waar de QR code voorheen ook al voor was. En aangezien het ziekenhuis nog steeds niet de volledige reguliere zorg kan leveren (laat staan inhalen), is het nog steeds belangrijk om die piek laag te houden en de golf dus te spreiden.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
GAIAjohan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:34:
[...]

Met 3G worden ongevaccineerden nog getest, is iedereen in principe welkom. Zolang je maatregelen hebt genomen om minder/niet besmettelijk te zijn. Daarmee is het een geloofwaardige manier om besmettingen tegen te gaan.
2G is drang om gevaccineerd te zijn, er is geen test of iemand al dan niet ziek is.
Uit onderzoek bleek er een klein verschil te zijn tussen 2G en 3G op basis van Delta toch? ;)
Ja, dan is er toch een verschil. Ik zeg ook niet dat ik voorstander voor welke dan ook ben. Maar dat wil niet zeggen dat het geen werking heeft. En eigenlijk moet je zelfs naar 1G om een goede werking te krijgen van de QR code. Maar ondanks dat doet 3G ook wat en 2G nog iets meer. Voor nu is die QR code dus goed om de piek nog net wat te drukken om het risico bij het ziekenhuis verder omlaag te brengen. Zodra we door deze piek zijn verwacht ik dat de QR helemaal nergens meer voor nodig is (mits geen nieuwe variant)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
CMD-Snake schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:41:
[...]

dacht dat italie hem al had. Maar griekenland was er ook mee bezig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
42erik schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:04:
[...]

Griekenland voor 60+, Italië heeft plannen voor 50+...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
RocketKoen schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:46:
[...]

Zo werkt het niet. Die 105% besmette mensen besmetten ook weer 105% meer mensen. Die besmetten ook 105% meer mensen.

Je hebt dus 105%^t keer zoveel besmettingen op tijdstip t.
De periode is ongeveer 5 dagen. Dus na een half jaar CTB levert die 5% extra besmettingen je 1.05^36=5,8 keer zoveel besmettingen op. Oftewel, dan hadden we al heel lang in een lockdown gezeten. Of al maanden code zwart.
Nee, het idee is dat we de QR code gebruiken om meer open te kunnen gooien. Dus dat het meer opengooien b.v. 10% meer besmettingen geeft en dat daarvan 5% wordt gecompenseerd door de QRcode. Je krijgt dan alsnog een stijging, maar eentje die binnen de perken blijft. Het is dus ter vervanging van een langere/strengere lockdown. En je geeft zelf al aan hoeveel die 5% na een tijdje kan schelen om de piek lager en breder te krijgen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

gekkie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:49:
[...]

Ik dacht dat jij je van zaken onthield vanwege je principiële standpunt, of heeft dat laatste geen betrekking op jou zelf ?
Ik steun een ieder die zich actief opstelt tegen het ctb, we delen dan de principes. Mijn principe is dat het ctb niet zou mogen bestaan en dat je niet iets hoeft te laten zien om deel te nemen aan het normale leven. Als dat niet hoeft is dat dus weer het normale leven. En dan doe ik uiteraard mee.

[ Voor 24% gewijzigd door Mfpower op 31-01-2022 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Shadow_Agent schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:57:
Iemand nog Beau gekeken? OMT kreeg weer een podium zonder enig kritisch geluid van Beau. Het was bespottelijk
Daarom houd ik ook niet van Beau. Bij Jinek krijg je nog fatsoenlijke vragen terug, maar Beau geeft geen enkel tegengeluid en komt alleen met domme opmerkingen/vragen. Daar komen alleen mensen hun verhaaltje houden, maar een echt zinvolle discussie is er zelden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
poe, je zou die telefoon maar aannemen als random medewerker... wat een kansloos gedrag zeg... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
42erik schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:04:
Italië werkt er nog aan (is alleen van toepassing op 50-plussers), alleen kan je die afkopen met eenmalig 100 euro aan boete betalen. Hoeveel indruk dat gaat maken is dan de vraag.
redwing schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:06:
Nee, het idee is dat we de QR code gebruiken om meer open te kunnen gooien. Dus dat het meer opengooien b.v. 10% meer besmettingen geeft en dat daarvan 5% wordt gecompenseerd door de QRcode. Je krijgt dan alsnog een stijging, maar eentje die binnen de perken blijft. Het is dus ter vervanging van een langere/strengere lockdown. En je geeft zelf al aan hoeveel die 5% na een tijdje kan schelen om de piek lager en breder te krijgen.
Minder als 5% bij de huidige implementatie en bij perfecte naleving. Dat laatste wordt nog een dingetje, je loopt kans dat in de praktijk het erg laag uitpakt.

De Rt is geen constante waarde. Het is dus niet alsof het een schuifje is welke je aanzet, waardoor je permanent die ruimte hebt. Sowieso met het aantal besmettingen per dag gaat die Rt binnenkort een flinke duik maken dankzij verzadiging. Ruim 100K besmettingen per dag is het zo gedaan met de resterende pool van potentiële kandidaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
CMD-Snake schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:11:
[...]
Italië werkt er nog aan (is alleen van toepassing op 50-plussers), alleen kan je die afkopen met eenmalig 100 euro aan boete betalen. Hoeveel indruk dat gaat maken is dan de vraag.
serieus...? Dat is echt achterlijk...

Dat is voor de minima ook ronduit veel, en voor anderen ronduit weinig.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:21

Dennis1812

Amateur prutser

Mfpower schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:08:
[...]

Ik steun een ieder die zich actief opstelt tegen het ctb, we delen dan de principes.
Maar jij zou niet naar plekken gaan waar het nodig is.
Nu doe je het wel. Je schopt een scène door in discussie te gaan met de serveerster. Een eigenaar moet komen en die heeft hier ook geen zin in.
Die weegt af, kleine kans op boete en nog een leuke avond of kans op meer discussie en mogelijk een klap in m'n gezicht.

Of denk je dat je iedereen bekeert van covid bestrijden? Blijf thuis of laat gewoon scannen en accepteer dat je principes weg zijn. Maar ga niet ergens zeuren dat ze niet mogen scannen.
Horeca wordt al genoeg bedreigd. Ookal ben jij veilig voor ze. Dat weten ze niet. Degene na jou kan ze neersteken om dezelfde discussie. Dus die discussie verloopt nooit zoals je zou willen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
CMD-Snake schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:11:
[...]

[...]
Minder als 5% bij de huidige implementatie en bij perfecte naleving. Dat laatste wordt nog een dingetje, je loopt kans dat in de praktijk het erg laag uitpakt.
Tuurlijk, maar de versoepelingen die er nu zijn gaan ook nog uit van b.v. afstand houden bij wedstrijden. Iets wat ook niet gebeurt. Je kunt er dus donder op zeggen dat er een goede kans is dat de besmettingcijfers en daarmee het aantal mensen in het ziekenhuis sneller op zullen lopen. Enige compensatie daarvoor is toch wel handig.
En zoals ik al vaak heb gezegd is dat ook de voornaamste reden waarom de QR-code er nog is. Zouden mensen zich eens wat beter aan de maatregelen houden waren we dat ding allang kwijt geweest. Nu blijft ie hangen omdat we het keer op keer toch weer lastig maken.
De Rt is geen constante waarde. Het is dus niet alsof het een schuifje is welke je aanzet, waardoor je permanent die ruimte hebt. Sowieso met het aantal besmettingen per dag gaat die Rt binnenkort een flinke duik maken dankzij verzadiging. Ruim 100K besmettingen per dag is het zo gedaan met de resterende pool van potentiële kandidaten.
Klopt, maar tot dat gebeurt zijn we al snel een week of 4 verder, waarbij de ziekenhuizen naar verwachting weer goed op gaan lopen. Waarbij die verwachting voor omicron heel lastig is omdat er een aantal landen zijn waarbij het hard is gaan stijgen tot een nivo dat Nederland het lastig zou krijgen, maar er ook een aantal landen zijn waar amper een stijging is geweest. Zolang we niet weten waar dat verschil vandaan komt moet je toch uit gaan van die grotere stijging. En totdat de ziekenhuizen weer de normale zorg goed aan het inhalen zijn, snap ik dat we elke demping aangrijpen om toch zoveel mogelijk open te laten.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
42erik schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:13:
serieus...? Dat is echt achterlijk...

Dat is voor de minima ook ronduit veel, en voor anderen ronduit weinig.
Italië is nu al achterlijk streng. Zonder coronapas mag je niet meer werken (non-actief zonder salaris en geen recht op bijstand/uitkering), niet reizen met het OV en vrijwel alle winkels en dienstverlening niet meer in. Degenen die in dat draconische beleid nog niet gevaccineerd zijn gaan dat ook niet meer doen. Als je mensen al zo hun bestaansrecht in feite ontneemt en ze nog altijd volharden zal die 100 euro weinig indruk meer maken. Wat is 100 euro als je toch al zover de grond in bent gestampt door de regering? Dat kan er ook nog wel bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Dennis1812 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:14:
[...]

Maar jij zou niet naar plekken gaan waar het nodig is.
Nu doe je het wel. Je schopt een scène door in discussie te gaan met de serveerster. Een eigenaar moet komen en die heeft hier ook geen zin in.
Die weegt af, kleine kans op boete en nog een leuke avond of kans op meer discussie en mogelijk een klap in m'n gezicht.

Of denk je dat je iedereen bekeert van covid bestrijden? Blijf thuis of laat gewoon scannen en accepteer dat je principes weg zijn. Maar ga niet ergens zeuren dat ze niet mogen scannen.
Horeca wordt al genoeg bedreigd. Ookal ben jij veilig voor ze. Dat weten ze niet. Degene na jou kan ze neersteken om dezelfde discussie. Dus die discussie verloopt nooit zoals je zou willen.
Als ik hem niet hoef te laten zien is het dus niet nodig. En hier in mijn woonplaats weet een ieder inmiddels wel waar die plaatsen zijn en maakt daar dankbaar gebruik van terwijl de eigenaar wel de boa scant of de mensen die dat graag willen.

En verder trek je alles in het extreme. Ik heb nog nooit ergens in mijn leven stennis geschopt of een scène gemaakt. Ik ga wel altijd en overal met mensen vriendelijk het gesprek aan waardoor ik de ondernemers al goed ken, al van voor Corona. Ik heb alleen maar goede en leuke gesprekken gehad en als iemand mij wil scannen dan bedank ik en ga ik verder.

En ja, er zijn er een aantal bekeerd, vooral als je de situatie uitlegt en meerdere perspectieven laat zien. Iets wat hier op dit forum soms moeilijk ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door Mfpower op 31-01-2022 23:22 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• redwing
CMD-Snake schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:18:
[...]
Italië is nu al achterlijk streng. Zonder coronapas mag je niet meer werken (non-actief zonder salaris en geen recht op bijstand/uitkering), niet reizen met het OV en vrijwel alle winkels en dienstverlening niet meer in. Degenen die in dat draconische beleid nog niet gevaccineerd zijn gaan dat ook niet meer doen. Als je mensen al zo hun bestaansrecht in feite ontneemt en ze nog altijd volharden zal die 100 euro weinig indruk meer maken. Wat is 100 euro als je toch al zover de grond in bent gestampt door de regering? Dat kan er ook nog wel bij.
Je zou je natuurlijk ook gewoon kunnen laten vaccineren ipv de schuld bij de regering te leggen. Ik ben anti-verplicht vaccineren, maar de schuld ligt in dit geval toch echt bij beide partijen.

Sowieso snap ik mensen niet die aan de ene kant klagen over de maatregelen, maar aan de andere kant er alles aan doen om ze zo lang mogelijk in stand te houden. En dan heb ik het over je verantwoordelijkheid nemen door je of te laten vaccineren, of je heel goed aan de maatregelen te houden.

[removed]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• redwing
Mfpower schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:21:
[...]

Als ik hem niet hoef te laten zien is het dus niet nodig. En hier in mijn woonplaats weet een ieder inmiddels wel waar die plaatsen zijn en maakt daar dankbaar gebruik van terwijl de eigenaar wel de boa scant of de mensen die dat graag willen.

En verder trek je alles in het extreme. Ik heb nog nooit ergens in mijn leven stennis geschopt of een scène gemaakt. Ik ga wel altijd en overal met mensen vriendelijk het gesprek aan waardoor ik de ondernemers al goed ken, al van voor Corona. Ik heb alleen maar goede en leuke gesprekken gehad en als iemand mij wil scannen dan bedank ik en ga ik verder.

En ja, er zijn er een aantal bekeerd, vooral als je de situatie uitlegt en meerdere perspectieven laat zien. Iets wat hier op dit forum soms moeilijk ligt.
En daarmee houd je de QR-code weer wat langer in leven. En dan toch maar blijven klagen over de maatregelen. Zoals gezegd blijf ik die logica apart vinden :+ Maar ik ga pitten, truste :)

[removed]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Ik steun een ieder die zich actief opstelt tegen het ctb, we delen dan de principes. Mijn principe is dat het ctb niet zou mogen bestaan en dat je niet iets hoeft te laten zien om deel te nemen aan het normale leven. Als dat niet hoeft is dat dus weer het normale leven. En dan doe ik uiteraard mee.
zeggen dat je van alles uit principe doet, om dan vervolgens niet voor een principe op te komen door alsnog naar die zaak te gaan, het systeem te omzeilen door de eigenaar voor een nare keuze te stellen (waar die eigenaar misschien net die middag een dreigtelefoontje gehad heeft, wat blijkbaar gebeurd), terloops even een wet te overtreden....

En daar dan trots op zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 18:58
[...]
Helder, dan had ik het verkeerd idee.
Pagina: 1 ... 6 ... 83 Laatste

Let op:
We gaan er vanuit dat je het volgende gelezen hebt: Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus. Voor aanvullingen van de FAQ neem je even contact op met @ZieMaar! of @tweakduke. Ook vragen we je om de Topicstart even door te nemen.

Voor laagdrempeliger praten over Corona, het delen van vaccinatieervaringen e.d. is er De Covid kroeg.