Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:58

Dazzler2120

FP ProMod
monaldo schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:26:
[...]

Ja dit is het punt altijd, landen die niet in het plaatje passen hebben slechte data en testen niet zo veel. Landen die het beter doen hebben een andere bevolkngsdichtheid, deze fabel gaat echter niet op als je puur kijkt waar men daadwerkelijk woont. Dan zie je dat Scandinavische landen als Denemarken en Zweden dezelfde of iets hogere bevolkingsdichtheid hebben, logisch want je kan niet aantal km2 delen door inwoners en klaar.
En dan is daar altijd het argument dat NL zogenaamd een uniek volk zijn en lekker protestants. Er zijn in andere landen, ook in Duitsland, bijv meer protesten geweest dan in NL. Zolang er geen onderzoek naar wordt gedaan, is de argumentatie van wij in NL niet luisteren en anderen wel, nergens op gebaseerd.
Ja? Denk je dat de registratie van besmettingen in China, India, etc. helemaal accuraat is?
Want het is een fabel natuurlijk dat er landen zijn die slecht testen / geen betrouwbare data leveren.

PS4 PSN: Dazzler2120

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Nhz schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:34:
[...]

Lees zijn bericht nou nog eens, maar neem er dan even de tijd voor en probeer het even genuanceerd te bekijken en dan te reageren zonder allerlei dubbele leestekens en emoticons.

"we zitten nu in een situatie waar het niet meer het geval is dat vaccineren zoveel impact heeft"
dat is totaal wat anders dan
"Geen impact..."

Hij heeft feitelijk gewoon gelijk dat vaccineren momenteel niet zoveel impact meer heeft als ten tijde van de Delta variant, ten eerste omdat men veel minder ziek wordt van Omicron en ten tweede omdat er inmiddels van alle ongevaccineerden ook heel veel mensen al via de natuurlijke weg beschermd zijn.

Hij zegt nergens dat vaccineren geen impact meer heeft, maar minder dan eerst.
ok, ik geef je gelijk dat de "geen impact" te kort door de bocht was.

Maar er wordt gezegd dat "waar het niet meer het geval is dat vaccineren zoveel impact heeft". En dat is gewoon klinklare onzin. Vaccineren heeft nog steeds enorm veel impact.

Minder dan bij delta? Geen idee, omikron is nu liever, maar is dat niet omdat er juist zoveel mensen wel een vaccin hebben... Of omdat delta aardig wat antistoffen heeft achtergelaten... Ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:30
42erik schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:40:
[...]

Maar er wordt gezegd dat "waar het niet meer het geval is dat vaccineren zoveel impact heeft". En dat is gewoon klinklare onzin. Vaccineren heeft nog steeds enorm veel impact.

Minder dan bij delta? Geen idee, omikron is nu liever, maar is dat niet omdat er juist zoveel mensen wel een vaccin hebben... Of omdat delta aardig wat antistoffen heeft achtergelaten... Ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen.
Volgens mij was het punt meer dat nu nog heel hard inzetten op vaccineren niet enorm veel zin meer heeft. Dat kun je beredeneren, maar de reden dat dat zo is, is grotendeels omdat we juist al zoveel gevaccineerd hebben, waardoor omicron inderdaad relatief meevalt waarschijnlijk ;)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11 19:08
Instroom ziekenhuis zeer gunstig vandaag:

Datum rapportage LCPS | IC | Kliniek | Weekdag gecorrigeerd
2022-02-14 12 139 158

Instroom ligt aan de lage kant van het spectrum uitgaande van een model waarin we ongeveer vlak op 180 per dag zitten. Weekdag gecorrigeerd gemiddelde van de lopende week zakt lichtjes naar 174 (afgelopen 2 weken gemiddeld 175, 179).

• 42erik
  • Niet online
monaldo schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:09:
[...]

Je gaat weer lekker selectief op iets in en vervolgens ook nog zelf conclusie trekken die ik helemaal niet benoem. Ik heb het specifiek hier over de periode vanaf januari t/m nu (jaar 2022 mocht dat ook verdraaid worden), waarin ik zeg dat jongeren vaccineren met Omicron geen nut heeft. Jij maakt er een algemene uitdrukking van dat vaccineren geen impact heeft. Sorry maar begrijpend lezen is schijnbaar lastig, dit zal wel weer gemod worden maar wellicht lees je het er nog voor.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is maar een voorbeeld, maar kijk eens naar de vaccinatiestatus van landen en het aantal besmettingen, waarbij de landen met minder besmettingen en lage vaccinatiegraad hebben ook nog eens minder maatregelen hadden. Bron https://ourworldindata.org/ (ook wel bekend als een wappie site ;) )
hier valt echt geen gesprek mee te voeren... dingen roepen die onzin zijn, ze dan toch maar weer opeens anders bedoelen. Feiten wegzetten als overtuigingen. Tussendoor beledigende uitspraken over begrijpend lezen, waarvan je zelf al doorhebt dat ze niet ok zijn. Doe het dan ook niet...

• 42erik
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:46:
[...]

Volgens mij was het punt meer dat nu nog heel hard inzetten op vaccineren niet enorm veel zin meer heeft. Dat kun je beredeneren, maar de reden dat dat zo is, is grotendeels omdat we juist al zoveel gevaccineerd hebben, waardoor omicron inderdaad relatief meevalt waarschijnlijk ;)
Ja, dat is waar. Op medische gronden lijkt de noodzaak nu minder te worden, al is er nog steeds een uitgestelde zorg, dus volledig klaar is het nog zeker niet. Dus ook nu is het nog een potentiële winst, voor als omikron toch bij iemand negatief kan vallen (en hij lijkt bij pubers nog best heftig te vallen, niet niveau ziekenhuis, maar wel flink ziek zijn)

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Gaat ook mooi de goede kant op.

[ Voor 21% gewijzigd door RodeStabilo op 14-02-2022 15:20 ]

• ParaDroid2
42erik schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:15:
[...]

Ja, dat is waar. Op medische gronden lijkt de noodzaak nu minder te worden, al is er nog steeds een uitgestelde zorg, dus volledig klaar is het nog zeker niet. Dus ook nu is het nog een potentiële winst, voor als omikron toch bij iemand negatief kan vallen (en hij lijkt bij pubers nog best heftig te vallen, niet niveau ziekenhuis, maar wel flink ziek zijn)
Ik ben het hier zeker mee eens, daarnaast wil ik ook vragen, waarom niet, wat zijn de nadelen van je laten vaccineren? Maar ik snap op zich waar de vraag vandaan komt hoe hoog de noodzaak is en ik denk dat er niet direct meer hele harde druk op hoeft te zitten (wat ook niet gebeurt, want voor het CTB heeft 18- al geen booster nodig).

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11 21:55
Als die cijfers afgelopen zomer voorbij waren gekomen was heel het land mayhem geworden :+
Toch apart en tegelijkertijd gunstig dat het zo is veranderd en we in een hele andere fase gaan.

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 09:48
Als er niks achterblijft en geen storingen zijn, dan klapt het behoorlijk naar beneden in verhouding.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
t_captain schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:53:
Instroom ziekenhuis zeer gunstig vandaag:

Datum rapportage LCPS | IC | Kliniek | Weekdag gecorrigeerd
2022-02-14 12 139 158

Instroom ligt aan de lage kant van het spectrum uitgaande van een model waarin we ongeveer vlak op 180 per dag zitten. Weekdag gecorrigeerd gemiddelde van de lopende week zakt lichtjes naar 174 (afgelopen 2 weken gemiddeld 175, 179).
Net een tijdje lopen zoeken, maar kan het niet vinden in de rapportages van het RIVM of NICE... https://www.nu.nl/coronav...rona-apart-bijhouden.html

https://www.rivm.nl/sites...s_20220208_1259_final.pdf
https://www.stichting-nic...ort_afdeling_20220203.pdf

Ik ben benieuwd of de groep "met" stijgt tov "door"... dat zou betekenen dat de ziekenhuizen de reguliere zorg weer aan het opschalen zijn.
NICE heeft in reactie op de kritiek dus wel veranderingen doorgevoerd. In het registratiesysteem kunnen ziekenhuizen voortaan een keuze maken tussen verschillende categorieën. De eerste optie is dat de coronasymptomen de belangrijkste reden van opname zijn. Optie twee is dat de patiënt was opgenomen om een andere reden, maar tevens wordt behandeld voor coronasymptomen.

De derde categorie is dat de positief geteste patiënt is opgenomen om een andere reden dan corona en ook geen symptomen heeft. Als niet bekend is of de opname samenhangt met coronasymptomen, kan dat ook worden ingevuld.

Het LCPS publiceert elke dag een actueel overzicht van het aantal opgenomen patiënten met een coronabesmetting. De gegevens van NICE, die soms enkele dagen kunnen achterlopen, komen onder meer terug in de wekelijkse rapporten van het RIVM over de coronasituatie in het land.

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 14-02-2022 15:25 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
joppe113 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:24:
Als er niks achterblijft en geen storingen zijn, dan klapt het behoorlijk naar beneden in verhouding.

[...]
Er laten zich steeds minder mensen testen (bron telegraaf) en de dikke backlog was vorige week al 'verwerkt' geloof ik. Dus ik ga er vanuit dat er nu geen achterstanden meer zijn.
Aantal coronatesten bij GGD'en daalt

Steeds minder mensen gaan naar een locatie van de GGD om te laten testen of ze besmet zijn geraakt met het coronavirus. De teststraten hebben vorige week 840.835 testen uitgevoerd, meldt de overkoepelende organisatie GGD GHOR Nederland.

Dat is het laagste aantal in ongeveer een maand tijd. Begin februari waren er bijna 984.000 testen in zeven dagen tijd, in de laatste week van januari voerden de GGD'en iets meer dan een miljoen testen uit. Nog een week eerder waren er ongeveer 950.000 coronatesten in een week tijd.

GGD GHOR Nederland geeft geen verklaring voor de daling. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) meldde vorige week dat de stijging van het aantal vastgestelde besmettingen begint af te vlakken.

• 42erik
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:21:
[...]

Ik ben het hier zeker mee eens, daarnaast wil ik ook vragen, waarom niet, wat zijn de nadelen van je laten vaccineren?
Ik heb het regelmatig gevraagd.... je krijgt alleen maar ontwijkende antwoorden als "ja, maar ook met een vaccin kun je nog verspreiden", als je al antwoord krijgt.
Maar ik snap op zich waar de vraag vandaan komt hoe hoog de noodzaak is en ik denk dat er niet direct meer hele harde druk op hoeft te zitten (wat ook niet gebeurt, want voor het CTB heeft 18- al geen booster nodig).
leest even na... he, dat is waar. Ik dacht dat die ook moesten boosteren en dat dat nog een los eindje was omdat die niet kunnen boosteren, maar dat die toch nog niet door de 270 heen waren. Maar blijkbaar er zelfs helemaal afgehaald..

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-11 22:50

Nhz

ijdod schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:27:
[...]

Nee dus. Muv de groep die het niet kan. Deze discussie is hier de afgelopen anderhalf jaar al tot vervelens toe gevoerd. Ga ik dus niet opnieuw doen.

[...]

Er zijn destijds meerdere onderzoeken gedaan naar de testbereidheid bij diverse groepen. Die onderzoeken doel ik op. Daar kwamen vrij duidelijke cijfers uit. Wederom iets wat hier veelvuldig voorbij is gekomen. Ga ik niet weer over in discussie.
Het ging helemaal niet over de testbereidheid. Ik maakte de opmerking dat ik bij zowel gevaccineerde mensen als bij niet gevaccineerde mensen handelingen zie waar ik het lang niet altijd mee eens ben. Jij kwam er vervolgens mee dat het probleem bij niet-gevaccineerden groter zou zijn en dat dat uit onderzoeken zou blijken, welk onderzoek dan?

En in het algemeen: Als je niet over iets wil discussiëren, is het dan misschien niet beter om gewoon niet op dat soort posts te reageren? Met dit soort reacties sla je direct alles plat, draagt dus totaal niets bij aan het doel van een forum. Reageer dan gewoon niet.

Groetjes

• Nhz
  • Laatst online: 12-11 22:50

Nhz

42erik schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:40:
[...]

Misschien zit de cru in het woordje 'zoveel'. Zoveel als wat?

Ik denk dat je best een punt kan maken dat het vaccineren momenteel niet meer zoveel impact heeft dan bijvoorbeeld 6 maanden geleden. De meeste mensen zijn immers al gevaccineerd, de impact van het hele programma is bij de weigeraars nihil.

Je kan echter ook het punt maken dat het vaccinatieprogramma nog steeds meer impact heeft dan bijvoorbeeld het 3G beleid. In dat geval gaat het immers niet alleen om de nog te vaccineren mensen, maar ook om alle al gezette vaccinaties.

Volgens mij ging het initieel om het nu nog lopende vaccinatieprogramma. Ik ben het er wel mee eens dat het huidige vaccinatieprogramma minder impact op corona heeft dan dat het eerder had, vanwege het reeds gezette aantal prikken en vanwege de grote hoeveelheid besmettingen die ook onder de weigeraars bescherming biedt.

Groetjes

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:27

[...]
Dit zijn GGD cijfers. die zijn (vrijwel) nooit verstoord geweest door de problemen van het 'houtje-touwtje' ICT van het RIVM. Er zijn 90k testen afgenomen, wat erg laag is inmiddels tov eerder. als deze trend zich voortzet (en ik zou niet weten waarom niet) dan is de golf met enkele weken achter de rug:

Uit persoonlijke interesse volg ik de Cijfers in Renswoude, 5500 inwoners. De afgelopen 7 dgn meldt het dashboard daar 340 positieve testen. Anecdotisch (ik werk daar als huisarts) hoor ik van mijn patienten dat ze zeer veel 'voordeuren' kennen met een of meer besmettingen, soms zonder confirmatie door GGD (past ook binnen de cijfers). Daarmee kan een golf nooit lang aanhouden, de besmettingen zijn gedaan, het gros van de huishoudens is in contact en diegenen die ' op de rol staan' testen positief.
Dat zal landelijk niet anders zijn. Mogelijk nog wat regionale verschillen, maar die worden snel ingelopen door omicron

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-11 16:15

codex

Geen OpenAI agent :)

[...]
Lijkt er niet op, de daling is vrij consistent over de verschillende GGD's en de grotere dalers (vandaag vergeleken met het gemiddelde van de laatste 5 dagen) hadden al een dalend patroon. Ziet er niet naar uit dat dit correct is, waar ik wel blij van word.

• t_captain
De afgenomen tests zaten drie weken geleden nog zwaar in de bottleneck, ma-vrij >150k per dag. Twee weken geleden waren er nog drie dagen waarin de landelijke capaciteits-bottleneck werd geraakt (ma-wo, ma iets lagere capaciteit omdat een paar testlocaties dicht waren a=vanwege storm). Vorige week zitten we landelijk niet meer aan de max (lokaal kan dat nog wel het geval zijn). De verwachting is voor de komende week dat het nog rustiger wordt.

• t_captain
Nieuwe schatting van de R-waarde:

2022-02-05 range 0.80 - 0.82

Ben benieuwd wat RIVM morgen publiceert. De lopen wat achter en publiceren nog 1.09 voor 27-jan.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:33

DevWouter

Creator of Todo2d.com

42erik schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:32:
[...]

Ik heb het regelmatig gevraagd.... je krijgt alleen maar ontwijkende antwoorden als "ja, maar ook met een vaccin kun je nog verspreiden", als je al antwoord krijgt.
<sarcasm>Ik was bij de lokale bouwmarkt om een hamer te halen. Niet dat ik het nodig had want de boekenplank werkt ook als het op de grond ligt. Omdat ik niet echt overtuigd was vroeg ik wat de nadelen van een hamer zijn. Krijg ik als antwoord dat zonder hamer de boeken nog steeds van de boekenplank kunnen vallen. Terwijl ik de verkoper al uitgelegd hebt dat je met een hamer ook op je vingers kan slaan. </sarcasm>

Oprecht: De reden waarom iemand zulke antwoorden krijgt is omdat zonder context het direct antwoord geen betekenis heeft. En bij Corona wordt die vraag vaak gesteld omdat men twijfelt over de meerwaarde. Gezien mensen dat gesprek al zo vaak gehad hebben slaan ze het back and forth over en springen ze naar de conclusie.

Wil je de nadelen weten? Lees de bijsluiter die online staat. En vergelijk die met andere medicijnen zodat je realiseert hoe veel je risico loopt als je een paracetamol slikt.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• 42erik
  • Niet online
Nhz schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:49:
[...]

Misschien zit de cru in het woordje 'zoveel'. Zoveel als wat?

Ik denk dat je best een punt kan maken dat het vaccineren momenteel niet meer zoveel impact heeft dan bijvoorbeeld 6 maanden geleden. De meeste mensen zijn immers al gevaccineerd, de impact van het hele programma is bij de weigeraars nihil.

Je kan echter ook het punt maken dat het vaccinatieprogramma nog steeds meer impact heeft dan bijvoorbeeld het 3G beleid. In dat geval gaat het immers niet alleen om de nog te vaccineren mensen, maar ook om alle al gezette vaccinaties.

Volgens mij ging het initieel om het nu nog lopende vaccinatieprogramma. Ik ben het er wel mee eens dat het huidige vaccinatieprogramma minder impact op corona heeft dan dat het eerder had, vanwege het reeds gezette aantal prikken en vanwege de grote hoeveelheid besmettingen die ook onder de weigeraars bescherming biedt.
ja, als je vaccineren gaat uitleggen als "de prikken die vandaag gezet worden" is dat effect sowieos minder, want er zijn er nu minder die hem halen. Maar dat klinkt als een erg creatieve definitie

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:27
DevWouter schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:05:
[...]

<sarcasm>Ik was bij de lokale bouwmarkt om een hamer te halen. Niet dat ik het nodig had want de boekenplank werkt ook als het op de grond ligt. Omdat ik niet echt overtuigd was vroeg ik wat de nadelen van een hamer zijn. Krijg ik als antwoord dat zonder hamer de boeken nog steeds van de boekenplank kunnen vallen. Terwijl ik de verkoper al uitgelegd hebt dat je met een hamer ook op je vingers kan slaan. </sarcasm>

Oprecht: De reden waarom iemand zulke antwoorden krijgt is omdat zonder context het direct antwoord geen betekenis heeft. En bij Corona wordt die vraag vaak gesteld omdat men twijfelt over de meerwaarde. Gezien mensen dat gesprek al zo vaak gehad hebben slaan ze het back and forth over en springen ze naar de conclusie.

Wil je de nadelen weten? Lees de bijsluiter die online staat. En vergelijk die met andere medicijnen zodat je realiseert hoe veel je risico loopt als je een paracetamol slikt.
mooie vergelijking wel. Zeker die vergelijking met paracetamol is op zich treffend. Het vaccin is veiliger dan het 'molletje' in die zin, welke al menig lever (al dan niet bewust) om zeep heeft geholpen.
Op twitter circuleerden ook foto's van de hoeveelheid medicatie die per dienst/dag aan een covid-ic patient werd toegediend. Daar hoor je de 'je weet niet wat er in zit'/'je weet niet wat het lange termijn effect is'/'de risicos/bijwerkingen staan me tegen' groep nooit over.
Wellicht kan @LZ86 een korte toelichting geven over de enorme hoeveelheden infuusmedicatie die nodig zijn en welke grotere problemen daarvan te verwachten zijn?
Ook het gebruik van dexamethason, prednison, zuurstof en andere middelen in 1e (thuis) en 2e lijn (kliniek) of IC zou mensen toch aan het denken moeten zetten. Het is effectief, maar het blijft 'troep'
Alleen om die reden zou de risico-analyse voor de vaccinatie gunstig moeten uitvallen

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11 09:48
brothermaynard schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:50:
[...]

Dit zijn GGD cijfers. die zijn (vrijwel) nooit verstoord geweest door de problemen van het 'houtje-touwtje' ICT van het RIVM. Er zijn 90k testen afgenomen, wat erg laag is inmiddels tov eerder. als deze trend zich voortzet (en ik zou niet weten waarom niet) dan is de golf met enkele weken achter de rug:

Uit persoonlijke interesse volg ik de Cijfers in Renswoude, 5500 inwoners. De afgelopen 7 dgn meldt het dashboard daar 340 positieve testen. Anecdotisch (ik werk daar als huisarts) hoor ik van mijn patienten dat ze zeer veel 'voordeuren' kennen met een of meer besmettingen, soms zonder confirmatie door GGD (past ook binnen de cijfers). Daarmee kan een golf nooit lang aanhouden, de besmettingen zijn gedaan, het gros van de huishoudens is in contact en diegenen die ' op de rol staan' testen positief.
Dat zal landelijk niet anders zijn. Mogelijk nog wat regionale verschillen, maar die worden snel ingelopen door omicron
Klopt, hier in mijn straat zitten we bijna met het hele rijtje binnen!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:33

DevWouter

Creator of Todo2d.com

brothermaynard schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:10:
[...]

mooie vergelijking wel. Zeker die vergelijking met paracetamol is op zich treffend.
Dankjewel.
Op twitter circuleerden ook foto's van de hoeveelheid medicatie die per dienst/dag aan een covid-ic patient werd toegediend. Daar hoor je de 'je weet niet wat er in zit'/'je weet niet wat het lange termijn effect is'/'de risicos/bijwerkingen staan me tegen' groep nooit over.
Wellicht kan @LZ86 een korte toelichting geven over de enorme hoeveelheden infuusmedicatie die nodig zijn en welke grotere problemen daarvan te verwachten zijn?
Ook het gebruik van dexamethason, prednison, zuurstof en andere middelen in 1e (thuis) en 2e lijn (kliniek) of IC zou mensen toch aan het denken moeten zetten. Het is effectief, maar het blijft 'troep'
Alleen om die reden zou de risico-analyse voor de vaccinatie gunstig moeten uitvallen
Meh… Op dit punt twijfel ik vaak of die groep oprecht is of dat ze op zoek zijn naar een selectieve quote. Immers er is al vaak genoeg zeer uitgebreid ingegaan op de nadelen.

Medicijnen is inderdaad “troep”, maar daarom wordt er ook altijd gekeken naar de noodzaak.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• 42erik
  • Niet online
DevWouter schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:05:
[...]

of vergelijk hem met alles dat in je gaat als je in het ziekenhuis land...

elke fatsoenlijke feitelijke afweging valt positief uit (ok, als je zwaar allergisch bent voor bestanddelen of de auto-immuunziekte hebt misschien niet)

[ Voor 6% gewijzigd door 42erik op 14-02-2022 16:24 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

brothermaynard schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:50:
[...]
Leuke sneer richting het RIVM, maar de vertraging zat bij de verwerking bij de GGD die eerst handmatig een dossier moesten aanmaken/bijwerken tbv BCO. ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:03

Nox

Noxiuz

42erik schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:13:
[...]

Ehm, het hele week quarantaine verhaal is er on verspreiding te voorkomen. Nu neem je, door niet te testen, bewust een risico met gezondheid van een heel vliegtuig. Zullen ze er flink ziek van worden... Misschien niet, misschien wel. Gooi je hun misschien quarantaine in, ja, aardige kans...
Het virus en richtlijnen zijn niet op elkaar afgestemd. Richtlijn zegt: niet testen, tenzij klachten. Klachten heb ik niet. Ergo, niet testen. Het klinkt vreemd, maar de beleidsmakers hebben besloten dat ik geen risico vorm.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

DevWouter schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:21:

Meh… Op dit punt twijfel ik vaak of die groep oprecht is of dat ze op zoek zijn naar een selectieve quote. Immers er is al vaak genoeg zeer uitgebreid ingegaan op de nadelen.

Medicijnen is inderdaad “troep”, maar daarom wordt er ook altijd gekeken naar de noodzaak.
Voor veel mensen is de drempel om zich te vaccineren om niet ziek te worden hoger dan die om bij ziekte medicijnen te nemen die veel gevaarlijker zijn dan een vaccin. Want als je ziek bent wil je beter worden.

Als je niet ziek bent is de inschatting van de risico's gewoon heel anders en is er de (naar nu blijkt ijdele) hoop dat je het zonder ziekte en zonder vaccin allemaal door komt en zo het laagst denkbare risico loopt.

Dit is niet iets dat je met meer informatie kan doorbreken, zeker niet nadat men een jaar zich in de positie heeft kunnen ingraven dat het allemaal niet nodig is. Dan kom je bij een beloning of straf uit, een stimulans die de terughoudendheid kan overwinnen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• 42erik
  • Niet online
Nox schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:44:
[...]

Het virus en richtlijnen zijn niet op elkaar afgestemd. Richtlijn zegt: niet testen, tenzij klachten. Klachten heb ik niet. Ergo, niet testen. Het klinkt vreemd, maar de beleidsmakers hebben besloten dat ik geen risico vorm.
Volgens mij wordt er regelmatig geroepen "doe bij twijfel een zelftest"

• Nox

Nox

Noxiuz

42erik schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:19:
[...]

Volgens mij wordt er regelmatig geroepen "doe bij twijfel een zelftest"
Ik twijfel niet over de afwezigheid van mijn klachten :)

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 20:41
Nox schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:30:
[...]

Wat houdt je tegen om een zelftest te doen dan?
De €2 die het kost? Of omdat je ook bij een positief resultaat gewoon in het vliegtuig zou stappen. En je liever het excuus houdt dat je niet wist dat je besmet was?

TheS4ndm4n#1919

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

RocketKoen schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:40:
[...]

De €2 die het kost? Of omdat je ook bij een positief resultaat gewoon in het vliegtuig zou stappen. En je liever het excuus houdt dat je niet wist dat je besmet was?
Omdat het de regels zijn, en volgens de regels hoeft het niet

Vaak bu'j te bang!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:59
-tom-562 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:48:
[...]

Omdat het de regels zijn, en volgens de regels hoeft het niet
gezond verstand daar gaat het om niet om regels :+

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

bie100 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:58:
[...]

gezond verstand daar gaat het om niet om regels :+
Als ik sommige mensen hier mag geloven gaan regels boven alles :')

Vaak bu'j te bang!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:59
-tom-562 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:02:
[...]

regels zijn er alleen voor mensen die hun goed verstand niet gebruiken dat is vaak ook de reden dat we regels hebben("gelukkig)

• 42erik
  • Niet online
Nox schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:30:
[...]

Zeg dan gewoon "ik ga niet testen want ik wil mijn tripje niet op het spel zetten"

• Dennis1812
  • Laatst online: 18:35

Dennis1812

Amateur prutser

Kabinet wil sneller versoepelen: samenleving per 25 februari grotendeels open - https://nos.nl/l/2417352

Per de 25ste reguliere tijden en CTB en kapjes weg.

Wel 1G voor festivals

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• 42erik
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:02:
[...]

Bij twijfel een zelftest is ook gewoon een regel. Dat sommigen een melding van contact al niet meer als twijfel zien... Tja..

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11 21:55
https://nos.nl/l/2417352
Tijd om dit topic met een slotje dicht te rammen 😇

Hopelijk geen spook uit de kast in het najaar in de vorm van een nieuwe variant maar vooralsnog geweldig nieuws.

[ Voor 7% gewijzigd door Vlassie1980 op 14-02-2022 19:04 ]

• WhatsappHack
  • Niet online
Dennis1812 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:55:
Kabinet wil sneller versoepelen: samenleving per 25 februari grotendeels open - https://nos.nl/l/2417352

Wel 1G voor festivals
Wie had dat verwacht, zo vlak voor de verkiezingen!

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

WhatsappHack schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:05:
[...]

Ik had dit op een persco verwacht waar Rutte bij zou zijn eigenlijk.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-11 23:31
[...]

Wat insinueer je?

• wimpo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-11 13:48
Ik denk dat de te rationele benadering en te simplistische vorm van bestempelen als "ongevaccineerde" juist zorgt voor een benadering van een probleem die daarvoor te multifactorieel is uiteindelijk.

Tot nu toe verschuift de definitie van "ongevaccineerde" teveel om hier een algemene statement over te maken. Het is en blijft een keuze vanuit intuïtie. Sommige mensen hebben 0 vaccinaties sommige 1, sommige 2, en ja liever zonder het woord booster te gebruiken aangezien dat dezelfde vaccinatie betreft, sommige 3. Sommige mensen hebben de ziekte doorgemaakt of in ieder geval positief getest, met soms geen symptomen om hun begeerde status te krijgen.

Maar deze status is dus niet genoeg zeggend om daar conclusies uit te trekken.
Het is prima te onderbouwen dat ook mensen met de status "gevaccineerd" of ze dat nou zijn of niet, heel makkelijk in hypothetische situaties gezet kunnen worden, waardoor ze of de besmetting doorzette of zelfs de zorg direct of indirect teveel belasten. Wat hiervan de data is procentueel gezien, word natuurlijk geen onderzoek naar gedaan.

Dit is ook wel te onderbouwen met de feitelijke waarneming de afgelopen 2 jaar. Het is uiteindelijk een kwestie van semantische invalshoeken. Maar "de" wetenschap is nooit bepalend genoeg geweest om daadwerkelijk als feitelijke waarheden beschouwd te mogen worden.

De A status van COVID is meerdere malen al betwist.

De vaccinatie werking is ook al meerdere keren betwist en is dus kortstondig werkzaam en bouwt dan veel te snel af, volgens de laatste berichten.

De onderzoeken van bijvoorbeeld tu Delft en de wob verzoeken die nu binnen komen geeft ook aan dat de maatregelen een veel te grote politieke invalshoek hebben. Met zelfs politieke invloeden op wetenschappelijke prognoses.

Het verhaal over longcovid en de aangenomen garantie dat je dit niet meer kunt krijgen als je gevaccineerd bent is ook ongefundeerd tot nou toe. Dus daar valt ook geen zekerheden uit te halen. Er is namelijk geen methode om te bewijzen dat het de eerste keer is dat de patiënt besmet word. En of de eventueel vervallen vaccinatiestatus word gebruikt om de patiënt aan te merken als ongevaccineerd.

De zorg teveel belasten en zo het argument voeren voor de niet gegarandeerde werking van het vaccin is natuurlijk ook te kort door de bocht. We zijn 2 jaar verder en 3 mutaties, de vaccinatie status is meerdere malen aangepast in die tijd. Aannemelijk zullen er meerdere varianten patiënten bestaan. Gevaccineerde ic patienten 1t/m3. Voormalig herstelde patiënten, of zelfs de combinatie hier van, en de patiënten die nog niet eerder in aanraking zijn gekomen met het virus. Die laatste patiënt zal procentueel het laagst liggen lijkt me. Tenminste als je de aangenomen 95% aanhoudt van mensen met antistoffen. Dat is dan in de pure definitie een ongevaccineerde. Procentueel te laag voor de geconstateerde impact. Dus wat/wie er precies de zorg belast is niet geheel duidelijk. Daarvoor zou een breder onderzoek gedaan moeten worden naar antistoffen, eventuele voormalige vaccinatiestatus en of eerder doorgemaakte infectie, totaal aantal besmettingen getest en geschat.

De term "ongevaccineerd" lijkt me niet een juiste term meer om eventueel aan te tonen waar het probleem eventueel kan liggen. De meeste gevaccineerde en ongevaccineerde zullen al met het virus te maken hebben gehad, ondanks de status. Of krijgen gegarandeerd wel te maken met het virus. Waarbij omicron gelukkig nog minder ziekmakend is met een nog kleinere kans op ziekenhuis opname. En ja er kan een nieuwe variant op duiken, maar naar alle waarschijnlijkheid zullen dan de vaccinaties net zo doeltreffend zijn als met omicron. Te weinig dus.

Dus lijkt me handig om de gevaccineerde/ongevaccineerde retoriek los te laten. Dit was al vanaf het begin
Contraproductief in principe. Er zijn genoeg argumenten om pro of anti te zijn, maar het feit blijft dat deze maatschappelijke verhouding een feitelijk terugkerend aspect zal zijn in eventuele toekomstige crisissen, zoals het nu ook is. Dit willens en wetens willen bevechten is in mijn optiek vergelijkbaar met het verhaal van Don Quichot.
Vanuit intuïtie kun je rationeel, wetenschappelijk, spiritueel, wantrouwen, gemakzucht, conformistisch etc.. een keuze maken. Maar het moge duidelijk zijn dat niemand de wijsheid in pacht heeft om voor de ander te spreken, of te beslissen.

Het verantwoordelijk houden van mensen voor een besmettelijke ziekte, waarbij je weinig tot geen invloed hebt met betrekking tot eventuele verspreiding of eventuele besmetting, was en is volgens mij sowieso al een invalshoek waarbij je alleen maar daders creëert.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wel 1G voor festivals
Maar, waar moet er dan nog over worden geklaagd, voor zover ik hier begreep zou de CTB nooit meer verdwijnen.

PSN

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-11 09:28
Dennis1812 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:06:
[...]

Er zijn de afgelopen weken aardig wat corona lijken uit de kast komen rollen. Typisch Rutte om dan iemand anders de kolen uit het vuur te laten halen. Je zou ook kunnen zeggen dat ie Kuipers voor de bus gooit, want die gaat het morgen heel lastig krijgen als de pers op dreef is

• 42erik
  • Niet online
stijnec1 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:12:
[...]

Er zijn de afgelopen weken aardig wat corona lijken uit de kast komen rollen. Typisch Rutte om dan iemand anders de kolen uit het vuur te laten halen. Je zou ook kunnen zeggen dat ie Kuipers voor de bus gooit, want die gaat het morgen heel lastig krijgen als de pers op dreef is
Afgezien van het feit dat al voor die lijken bekend was dat rutte er niet zou zijn

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:53

Wel 1G voor festivals
Halleluja. Ze mogen weer de vuilnisbak in die mondkapjes. :) ik had het niet verwacht.

https://www.omroepbrabant...onamaatregelen-verdwijnen

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-11 17:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

42erik schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:17:
[...]

Afgezien van het feit dat al voor die lijken bekend was dat rutte er niet zou zijn
Maar misschien wist Rutte wel van de lijken :+

Of hij heeft er geen actieve herinnering aan, dat kan ook natuurlijk.

Er zal vast nog wel het nodige te doen zijn over bepaalde onderzoeken en sommige dingen zullen echt niet netjes zijn gegaan. Afhankelijk van wat er wordt gevonden heeft dat consequenties of niet.

Voorlopig ben ik blij dat de cijfers dalen en dat er straks weer meer mogelijk is.

De sneeuwklokjes zijn uit en de krokussen komen voorzichtig op 8)

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

YakuzA schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:12:
[...]

Maar, waar moet er dan nog over worden geklaagd, voor zover ik hier begreep zou de CTB nooit meer verdwijnen.
Denk dat rustig word hier ja.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13-11 10:22
[...]

Geen zorgen, die vinden wel iets anders. Daarna in 1 moeite door naar het klimaatcomplot topic 😂

• Nox

Nox

Noxiuz

RocketKoen schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:40:
[...]

Moeite om zo'n ding ergens te gaan kopen. De 2 euro (da's een liter benzine tegenwoordig!) En onderstaande.

Daarbij is het gewoon de richtlijn. Nu een keer de lusten van de maatregelen en een keer niet de lasten.
42erik schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:11:
[...]

Zeg dan gewoon "ik ga niet testen want ik wil mijn tripje niet op het spel zetten"
Dat stond in mijn eerdere post ook al, da's een van de redenen inderdaad.

Bovendien is de besmettingsbron bekend. Geen nauw contact mee gehad. Daarbij ben ik ook niet zo'n lul dat ik mét klachten het vliegtuig in ga, zo erg is het niet.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Nergens hoeft meer over worden geklaagd. Niet over het CTB, niet meer over het wel of niet laten testen, niet meer over quarantaine-shizzle, en niet meer over ongevaccineerden. Als de verhalen kloppen over wat er morgen gezegd gaan worden is het een enorme stap richting 2019. Tegelijkertijd kun je ook niet met droge ogen het CTB, mondkapjes, afstand houden etc loslaten en tegelijkertijd nog een campagne voeren om je vooral toch te laten vaccineren. Dat laatste is vooral nog leuk voor verkansie.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-11 09:09
https://nos.nl/artikel/24...-de-start-van-de-pandemie

8)7 Serieus hoe durven ze te stellen dat ouderen over het hoofd zijn gezien bij de start van de pandemie? Alles maar dan ook alles vanaf het begin is gedaan om de ouderen te beschermen 8)7
Pas vanaf 17 maart schoven er drie ouderenzorgspecialisten aan in het OMT. Volgens Nienke Nieuwenhuizen, destijds voorzitter van de vereniging voor specialisten ouderengeneeskunde (Verenso), gebeurde dit op haar initiatief. Ze kwam na "detectivewerk" uit bij Aura Timen van het RIVM, tevens secretaris van het OMT.
En wanneer zijn de jongerenzorgspecialisten aangesloten mevrouw Nienke Nieuwenhuizen?

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Pas 17 maart.. 14 maart gingen we lockdown. Dat lijkt mij vrij vlug

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
[...]

Het is een 'lekkere' timing ja, maar wat denk je dat er achter zou zitten?
Ik kan me niet voorstellen dat het opeens toch weer dicht gaat na de verkiezingen als alles blijft zoals het nu is.

Er gaan natuurlijk ook steeds meer landen die kant op, zonder verkiezingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dean Martin op 14-02-2022 19:44 ]

The best is yet to come

• Dean Martin
  • Niet online

Wel 1G voor festivals
Heel mooi natuurlijk, maar waarom niet gewoon per direct?
Invoeren van die dingen kon toch ook altijd per direct.

Als je morgen roept dat vanaf de 25e niks meer hoeft, kun je er donder op zeggen dat de naleving in de tussenliggende periode naar zowat het nulpunt gaat zakken.

[ Voor 16% gewijzigd door Dean Martin op 14-02-2022 19:45 ]

The best is yet to come

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xzaz schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:31:
https://nos.nl/artikel/24...-de-start-van-de-pandemie

8)7 Serieus hoe durven ze te stellen dat ouderen over het hoofd zijn gezien bij de start van de pandemie? Alles maar dan ook alles vanaf het begin is gedaan om de ouderen te beschermen 8)7

[...]

En wanneer zijn de jongerenzorgspecialisten aangesloten mevrouw Nienke Nieuwenhuizen?
Tegelijkertijd kun je moeilijk ontkennen dat het niet echt gelukt is om de tehuizen buiten schot te houden en de oudjes in leven te houden. Denk dat de groep 60-75 vooral aandacht heeft gekregen. De echte ouderen hebben het wel zwaar gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 14-02-2022 19:52 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ah shit, nu moeten de QR-code fetisjisten iets anders bedenken om de ongevaccineerden te kunnen straffen en om over ze te kunnen klagen.

Vaak bu'j te bang!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

-tom-562 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:53:
Ah shit, nu moeten de QR-code fetisjisten iets anders bedenken om de ongevaccineerden te kunnen straffen en om over ze te kunnen klagen.
En de anti QR fetisjen ook. Want hij verdwijnt!

Behoorlijk tweeledig natuurlijk

• wimpo
We zijn er nog niet, er word nog steeds gezocht naar een manier om eventueel een ctb in stand te houden. Ze zijn nu zelfs een verdrag aan het opstellen met het who om zo pandemische paraatheid te reguleren. Zou niet raar op kijken als daar een vorm van een ctb in voor komt. En Kuipers had sowieso al aangegeven om zelf een proportionaliteitstoets te willen doen voor het in stand houden van het ctb, ondanks de tegenwerking van de kamer en het onderzoek van TU Delft. We zullen zien wat er uit komt. Misschien dat Kuipers nu wel iets terugdeinst door de uitgekomen berichten van de wob verzoeken.

• Agent47
  • Laatst online: 11:21

Agent47

I always close my contracts.

Het gaat nu wel heel snel. Kan bijna niet geloven dat we er al bijna zijn en alles weer bijna terug is op normaal. Ik ga iedereen missen in dit topic, nou, bijna iedereen dan.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

wimpo schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:55:
We zijn er nog niet, er word nog steeds gezocht naar een manier om eventueel een ctb in stand te houden. Ze zijn nu zelfs een verdrag aan het opstellen met het who om zo pandemische paraatheid te reguleren. Zou niet raar op kijken als daar een vorm van een ctb in voor komt. En Kuipers had sowieso al aangegeven om zelf een proportionaliteitstoets te willen doen voor het in stand houden van het ctb, ondanks de tegenwerking van de kamer en het onderzoek van TU Delft. We zullen zien wat er uit komt. Misschien dat Kuipers nu wel iets terugdeinst door de uitgekomen berichten van de wob verzoeken.
Klinkt als een soort van universeel digitaal ‘gele boekje’?

PSN

• rik86
  • Laatst online: 17:55
Agent47 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:57:
Het gaat nu wel heel snel. Kan bijna niet geloven dat we er al bijna zijn en alles weer bijna terug is op normaal. Ik ga iedereen missen in dit topic, nou, bijna iedereen dan.
zal vreemd zijn ja; zullen de positieve testen wel versneld zakken, urgentiegevoel zal wel snel zakken.

Benieuwd of de reguliere ziektes nu weer snel de kop op gaan steken/ we opeens een aantal andere virusgolfjes gaan krijgen bij de 5- en 75+ groepen

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik hou er rekening mee dat er nog wel een variant langs komt.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Juich nou niet te vroeg, de dag ná de gemeenteraadsverkiezingen zal vast een nieuwe persconferentie komen en krijgen de carnavallers de schuld. :+

Volvotips.com

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10 17:22
-tom-562 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:53:
Wie had dat gedacht, maatregelen zijn maar een middel en niet het doel. Alle roeptoeters hier ten spijt, we gaan weer terug naar normaal zodra dat verantwoord is wat betreft de zorg.

Ben benieuwd of iemand hier de zware woorden over onze regering en ons land nog terug gaat nemen. Ben bang van niet. :N

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Bart-Willem schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:03:
[...]

Juich nou niet te vroeg, de dag ná de gemeenteraadsverkiezingen zal vast een nieuwe persconferentie komen en krijgen de carnavallers de schuld. :+
Hier hebben ze 2 weken geleden besloten (nou ja, wss al eerder) om carnaval te verplaatsen naar juli. In een aantal dorpen hier in de buurt willen ze het wel gewoon deze maand organiseren. Ergo; dubbel carnaval dit jaar :+

Vaak bu'j te bang!

• xzaz
MikeyMan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:51:
[...]

Tegelijkertijd kun je moeilijk ontkennen dat het niet echt gelukt is om de tehuizen buiten schot te houden en de oudjes in leven te houden. Denk dat de groep 60-75 vooral aandacht heeft gekregen. De echte ouderen hebben het wel zwaar gehad.
Zwaar hebben we het allemaal gehad.

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
[...]

Huh het nieuwe kabinet alweer gevallen? Naja ik hoop oprecht voor de regering, dat ze niet over een paar weken weer de teugels aan moeten trekken. Want hoe kun je deze regering anders nog serieus nemen?

Al hoorde ik dat Duitsland ook wilt gaan versoepelen: wat ik hekel aan Duitsland, is dat Nederland telkens op het lijstje staat van landen die hoogrisico gebied zijn. Op een gegeven moment ben ik gestopt met lezen of ik nou wel of niet, naar Duitsland mocht.

Want als je denkt aan de voorwaarden te voldoen, omdat je 10 dagen in een niet hoogrisico gebied zat. Dan blijkt dat RKI weer actief geweest is en half Europa tot persona non grata verklaard. Behalve Duitsland zelf, want daar zijn natuurlijk niet record besmettingen _O-

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-11 10:33

Mfpower

In dubio

Emgeebee schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:04:
[...]

Wie had dat gedacht, maatregelen zijn maar een middel en niet het doel. Alle roeptoeters hier ten spijt, we gaan weer terug naar normaal zodra dat verantwoord is wat betreft de zorg.

Ben benieuwd of iemand hier de zware woorden over onze regering en ons land nog terug gaat nemen. Ben bang van niet. :N
Er kan zo weer een nieuwe virus variant komen waarbij polariserende (of slecht onderbouwde) maatregelen weer worden ingevoerd. Verder dan vage “proportionaliteitsberekeningen” van Kuipers op het VWS is het ethische debat nooit gekomen.

• Emgeebee
Mfpower schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:11:
[...]

Er kan zo weer een nieuwe virus variant komen waarbij polariserende (of slecht onderbouwde) maatregelen weer worden ingevoerd. Verder dan vage “proportionaliteitsberekeningen” van Kuipers op het VWS is het ethische debat nooit gekomen.
Eens dat dat zeker gevoerd moet worden, ik ben alleen bang dat we nu weer in slaap sussen en pas bij de volgende pandemie weer met dit issue bezig gaan zijn.

Neemt niet weg dat het CTB dus grotendeels verleden tijd is op het moment dat dit geen toegevoegde waarde meer lijkt te hebben. Precies wat het kabinet altijd beloofd heeft.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:17

Barrycade

Through the...

Dean Martin schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:44:
[...]

Heel mooi natuurlijk, maar waarom niet gewoon per direct?
Invoeren van die dingen kon toch ook altijd per direct.

Als je morgen roept dat vanaf de 25e niks meer hoeft, kun je er donder op zeggen dat de naleving in de tussenliggende periode naar zowat het nulpunt gaat zakken.
Dit heeft te maken met de tijd die er tussen moet zitten tussen aankondiging en daadwerkelijke invoering toch?

En qua timing van de aankondiging en verkiezingen, alsof Muggebeet-lokaal of Andijk-Nu hier garen bij gaan spinnen. :D

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-11 10:33

Mfpower

In dubio

Emgeebee schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:14:
[...]

Eens dat dat zeker gevoerd moet worden, ik ben alleen bang dat we nu weer in slaap sussen en pas bij de volgende pandemie weer met dit issue bezig gaan zijn.
Ik denk onderhand dat dat onderdeel is van de strategie. Wanneer de nood hoog is kan je de kamer weer onder druk zetten.
Neemt niet weg dat het CTB dus grotendeels verleden tijd is op het moment dat dit geen toegevoegde waarde meer lijkt te hebben. Precies wat het kabinet altijd beloofd heeft.
Volgens deze redenering zou die ook niet op terrassen zijn ingevoerd en op z’n minst direct na de studie van tudelft met een mea culpa zijn uitgevoerd.

• Dean Martin
  • Niet online
Weissbier schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:10:
[...]

Huh het nieuwe kabinet alweer gevallen? Naja ik hoop oprecht voor de regering, dat ze niet over een paar weken weer de teugels aan moeten trekken. Want hoe kun je deze regering anders nog serieus nemen?
Gemeenteraadsverkiezingen.

The best is yet to come

• Dean Martin
  • Niet online
Barrycade schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:17:
[...]

Dit heeft te maken met de tijd die er tussen moet zitten tussen aankondiging en daadwerkelijke invoering toch?
Nouja, dat was bij het sluiten van bepaalde sectoren toch ook niet nodig?

The best is yet to come

• wimpo
YakuzA schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:59:
[...]

Klinkt als een soort van universeel digitaal ‘gele boekje’?
Ja als het dat alleen is en blijft, iets fysiek en tastbaar als een geel boekje is niet te vergelijken met een digitale versie. Deze digitale versie is veel te kwetsbaar door eventuele beleidsveranderingen, of beleidsvoerders, de afgelopen 2 jaar mag als bewijs gezien worden wanneer bureaucratie boven wetenschap word verkozen. Ook door bureaucratie is in 2009 door dezelfde who de definitie veranderd van een pandemie. Er word nog steeds gepleit vanuit de medische wereld om dit terug te draaien. Plus dat het gele boekje internationaal word gebruikt om aan te tonen dat je vaccinaties hebt gehad voordat je een ander land in gaat voornamelijk. In dit geval is de angst dat het who gaat bepalen wat je binnen je eigen landsgrenzen moet doen. Dit verdrag zal dan boven onze eigen wetten staan, en zo verlies je dus weer een mogelijkheid om als land zelf keuzes te maken op beleid door een democratische volksvertegenwoordiging.

• Dean Martin
  • Niet online
Barrycade schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:17:
[...]

En qua timing van de aankondiging en verkiezingen, alsof Muggebeet-lokaal of Andijk-Nu hier garen bij gaan spinnen. :D
Want de grote partijen doen lokaal nergens mee?

The best is yet to come

• ijdod
  • Laatst online: 13-11 07:08
Nhz schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:42:
[...]

Het ging helemaal niet over de testbereidheid. Ik maakte de opmerking dat ik bij zowel gevaccineerde mensen als bij niet gevaccineerde mensen handelingen zie waar ik het lang niet altijd mee eens ben. Jij kwam er vervolgens mee dat het probleem bij niet-gevaccineerden groter zou zijn en dat dat uit onderzoeken zou blijken, welk onderzoek dan?
Je kwam vooral met een verhaal hoe gevaccineerden lang leve de lol ‘want gevaccineerd’ waren, ongevaccineerden noemde je niet. Dat komt erg overeen het regelmatig terugkomende verhaal van apologeten van vrijvillig ongevaccineerden waar de zich braaf aan alle regels houdende vrijwillig ongevaccineerde lijdzaam moest toezien hoe de gevaccineerden alle regels negeerden. Dat is dus volgens de cijfers niet zo, er zijn meerdere onderzoeken in die richting geweest. Er is een grote overlap tussen vaccinatiestatus, compliance aan de corona regels, en testbereidheid. Die laatste had ik toevallig iets scherper op het netvlies staan, vandaar dat ik die noemde. Volgens exact dezelde argumentering werd ook al geprobeerd te claimen dan gevaccineerden zich minder snel zouden laten testen, waardoor de cijfers destijds niet representatief zouden zijn…
En in het algemeen: Als je niet over iets wil discussiëren, is het dan misschien niet beter om gewoon niet op dat soort posts te reageren? Met dit soort reacties sla je direct alles plat, draagt dus totaal niets bij aan het doel van een forum. Reageer dan gewoon niet.
Daar heb je een punt. Wellicht kun je jezelf ook iets meer verdiepen in de inhoud voor je post. Dan hoef je niet aangesproken te worden. Veel van deze onderwerpen zijn niet nieuw.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xzaz schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:06:
[...]

Zwaar hebben we het allemaal gehad.
Wij leven nog

• wimpo
Dean Martin schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:22:
[...]

Want de grote partijen doen lokaal nergens mee?
Hierbij is "groot" denk ik een beetje te. Wat de cijfers laten zien, is dat er een vrij grote verschuiving is van het aantal stemmingen voor deze "grote" partijen. Als er herkiezingen zouden komen voor de 2e kamer waren we waarschijnlijk in politiek limbo beland. Probeer met de cijfers van de vermeende stemmingen maar een formatie te krijgen. Ik denk dat er nog eerder geen coalitie word gevormd dan, of een minderheidskabinet.

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Wist ik wel: de vorige keer werd ook versoepeld, zo vlak voor de verkiezingen. Daar trap ik persoonlijk niet in hoor :X Dat doen ze gewoon om zieltjes voor de regeringspartijen te winnen, met de name de VVD....

Dat werkt goed hoor: eerst wanbeleid uitvoeren en als verkiezingen eraan komen, dan wordt er plotseling versoepeld. Dan staat niet minister president bij de persconferentie, maar lijsttrekker Mark Rutte.

• Johan Bogle
MikeyMan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:00:
[...]

Ik hou er rekening mee dat er nog wel een variant langs komt.
Dat kun je wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen. Covid is niet weg, het is meer een soort pauze. Een hele welkome pauze, dat dan weer wel. Geniet ervan zolang het kan 🍾🎉🍻

• ParaDroid2
Gaan zelfs de mondkapjes in het OV weg? Dat is wel heel rigoureus, vorige keer bleven die als laatste (samen met het CTB wel) nog over.

• gekkie
  • Nu online
Dennis1812 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:34:
Pas 17 maart.. 14 maart gingen we lockdown. Dat lijkt mij vrij vlug
Toch 3 hele dagen "detective werk" om contact te leggen met Aura Timen kennelijk :+

• GAIAjohan
  • Nu online
gekkie schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:36:
[...]

Toch 3 hele dagen "detective werk" om contact te leggen met Aura Timen kennelijk :+
Sherlock Holmes was er niks bij

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• 42erik
  • Niet online
Nox schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:30:
[...]

Moeite om zo'n ding ergens te gaan kopen. De 2 euro (da's een liter benzine tegenwoordig!) En onderstaande.

Daarbij is het gewoon de richtlijn. Nu een keer de lusten van de maatregelen en een keer niet de lasten.

[...]

Dat stond in mijn eerdere post ook al, da's een van de redenen inderdaad.

Bovendien is de besmettingsbron bekend. Geen nauw contact mee gehad. Daarbij ben ik ook niet zo'n lul dat ik mét klachten het vliegtuig in ga, zo erg is het niet.
Asymptomatisch is daarentegen prima... :?

Moet je eigenlijkniet sowieso een negatieve test voor een vlucht hebben?

• wimpo
ijdod schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:26:
[...]

Je kwam vooral met een verhaal hoe gevaccineerden lang leve de lol ‘want gevaccineerd’ waren, ongevaccineerden noemde je niet. Dat komt erg overeen het regelmatig terugkomende verhaal van apologeten van vrijvillig ongevaccineerden waar de zich braaf aan alle regels houdende vrijwillig ongevaccineerde lijdzaam moest toezien hoe de gevaccineerden alle regels negeerden. Dat is dus volgens de cijfers niet zo, er zijn meerdere onderzoeken in die richting geweest. Er is een grote overlap tussen vaccinatiestatus, compliance aan de corona regels, en testbereidheid. Die laatste had ik toevallig iets scherper op het netvlies staan, vandaar dat ik die noemde. Volgens exact dezelde argumentering werd ook al geprobeerd te claimen dan gevaccineerden zich minder snel zouden laten testen, waardoor de cijfers destijds niet representatief zouden zijn…
Zo'n studie kan natuurlijk nooit representatief zijn. Dit omdat de verhoudingen te hoog liggen tussen gevaccineerd en ongevaccineerd, waarvan de definitie natuurlijk al niet meer puur is. Maar mocht je de cijfer 85% en hoger aanhouden als gevaccineerd en dus 15% ongevaccineerd en daaruit een gemiddelde trekken zegt dat nog niks. De kans dat je "random" een overgroot deel uit de gevaccineerde groep hetzelfde antwoord gaat krijgen zal ook meerdere verklaringen kunnen hebben namelijk. En het feit dat deze groep bijna 6 keer zo groot is, zal de fout/positief marge dan ook ongeveer 6 keer zo groot maken als logisch gevolg. De drijfveer om sociologisch een keuze te maken verantwoord of onverantwoord zegt niks over de vaccinatiestatus op zich. De enigste corrolatie zou kunnen zijn dat de gevaccineerde een wat hoger gemiddelde heeft van conformiteit met betrekking tot het navolgen van regels. Maar die conclusie kan niet getrokken worden op basis van vaccinatiestatus daarvoor zijn de individuele keuzes en omstandigheden te alomvattend. Plus dat het verschil tussen 85 en 15 procent te hoog is. Idealistisch zou dit dan 50/50 moeten zijn.

• Nox

Nox

Noxiuz

42erik schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:39:
[...]

Asymptomatisch is daarentegen prima... :?

Moet je eigenlijkniet sowieso een negatieve test voor een vlucht hebben?
Nee is niet nodig voor Spanje.

• Agent47
  • Laatst online: 11:21

Agent47

I always close my contracts.

ParaDroid2 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:35:
Gaan zelfs de mondkapjes in het OV weg? Dat is wel heel rigoureus, vorige keer bleven die als laatste (samen met het CTB wel) nog over.
Dat antwoord kan ik ook inderdaad nergens vinden

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• xzaz

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:55
Dennis1812 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:06:
[...]

Rutte is opzij gestapt gestapt in het geval er een bus aan komt. As usual.

• zacht
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:35:
Ik neem aan van wel. Het zou raar zijn als je in de bus een mondkapje op moet en je in de kroeg op minder dan anderhalve millimeter stomdronken zonder CTB iemand onder mag kwijlen.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:29

ericplan

5180 Wp PV

Je kon erop wachten. De eerste ontkenner claimt de overwinning.

A'dam PVOutput

• Emgeebee
ericplan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:48:
[Twitter]
Heeft natuurlijk niks te maken met de omicron-variant. Nee, het komt door de protesten. :z

• wimpo
Ik vind dr leuk, tenminste word het gezien als overwinning. Voor wie het mag claimen daargelaten.

• Emgeebee
Mfpower schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:17:
[...]

Volgens deze redenering zou die ook niet op terrassen zijn ingevoerd en op z’n minst direct na de studie van tudelft met een mea culpa zijn uitgevoerd.
Een studie schrijf je enkel met de verantwoordelijkheid dat de studie klopt. Een besluit om maatregelen op te heffen neem je met de volle verantwoordelijkheid van de zorg, economie en zwakkeren. Dat hier dus wat vertraging tussen zit lijkt me helemaal niet zo gek.

Vwb de terrassen; je wil geen grote concentratie ongevaccineerden hebben. Zeker niet toen transmissie, ziekte, duur en belasting van ongevaccineerden tientallen procenten hoger lagen.

• GAIAjohan
  • Nu online
[Twitter]
Insert facepalm

Dit was toch 1 van de volgelingen van Sherry?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Johan Bogle
[Twitter]
😂 hilarisch toch

• ParaDroid2
GAIAjohan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:54:
[...]

Insert facepalm

Dit was toch 1 van de volgelingen van Sherry?
De ex van zelfs. Maar ze besloot toch de partij maar te verlaten toen zijn imago afbrokkelde eind 2020.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-11 17:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

wimpo schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:19:
[...]

Ja als het dat alleen is en blijft, iets fysiek en tastbaar als een geel boekje is niet te vergelijken met een digitale versie. Deze digitale versie is veel te kwetsbaar door eventuele beleidsveranderingen, of beleidsvoerders, de afgelopen 2 jaar mag als bewijs gezien worden wanneer bureaucratie boven wetenschap word verkozen. Ook door bureaucratie is in 2009 door dezelfde who de definitie veranderd van een pandemie. Er word nog steeds gepleit vanuit de medische wereld om dit terug te draaien. Plus dat het gele boekje internationaal word gebruikt om aan te tonen dat je vaccinaties hebt gehad voordat je een ander land in gaat voornamelijk. In dit geval is de angst dat het who gaat bepalen wat je binnen je eigen landsgrenzen moet doen. Dit verdrag zal dan boven onze eigen wetten staan, en zo verlies je dus weer een mogelijkheid om als land zelf keuzes te maken op beleid door een democratische volksvertegenwoordiging.
Ik zie dat eigenlijk wel zitten, terug naar het fysieke gele boekje als het nodig is om te reizen bv.

Ik heb al diverse kennissen gehad die een keer "computer says no" hebben gehad en zich met de papieren variant hebben gered. Eentje krijgt die hele app niet eens werkend op z'n smartphone
Pagina: 1 ... 36 ... 83 Laatste

Let op:
We gaan er vanuit dat je het volgende gelezen hebt: Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus. Voor aanvullingen van de FAQ neem je even contact op met @ZieMaar! of @tweakduke. Ook vragen we je om de Topicstart even door te nemen.

Voor laagdrempeliger praten over Corona, het delen van vaccinatieervaringen e.d. is er De Covid kroeg.