Dit is typerend voor de "discussies" die hier worden gevoerd. Je gaat er van alles bij halen en probeert woorden in mijn mond te stoppen die ik helemaal niet gebruik. Ik zeg nergens dat vaccins niet werken, ik zeg nergens dat een deel van de ongevaccineerden niet hebben gezorgd voor het overgrote probleem in de zorg, ik zeg ook nergens dat men medelijden moet hebben met ongevaccineerden die zich moeten laten testen.42erik schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:23:
[...]
oh mijn...
ja, we weten allemaal dat voor een deel van de mensen corona niks meer is dan een stevige verkoudheid. Maar dat ontkent niet dat vaccins gewoon enorm goed werken, en je uit het ziekenhuis houden.
Die kans nemen, die blijkbaar voor nog best wat mensen toch verkeerd uitpakte anders hadden we niet zo'n zorgdruk, voor jezelf... prima... als jij dat wil ga je gang. Echter, door die zorgdruk wordt er uitgestelde zorg gecreëerd en vallen er letterlijk doden. Die prima vermeden hadden kunnen worden als mensen gewoon die prik hadden genomen.
En dat is nog afgezien van het feit dat we dan sneller maatregelen hadden kunnen afvoeren.
Dus nee, ik zie geen enkele reden om mee te leven met die bewust ongevaccineerde die nu moet testen om een restaurant in te kunnen.
En ja, vaccineren had vast niet alles opgelost, maar het verhaal wel heel veel beter gemaakt
Het enige wat ik zeg is dat niet alle ongevaccineerden een risico vormen en je ze dus niet onder een kam kan scheren. Een kind van 12j laten vaccineren is in pricinpe zinloos, je het verkleint het risico, maar dat risico was al nihil. Ongevaccineerde van 60j met obesitas is een heel ander verhaal. En zoals is gebleken kon je die schijnbaar niet voldoende bereiken met opjagen en uitsluiten, dan zeg ik hier had de overheid meer hun best moeten doen om te begrijpen waar de twijfel zit en deze proberen weg te nemen.
/f/image/8S2dzgylQjiob2eU5PnjqesW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tI02rswW1lvaKGQ8Vr4BtIwZ.png?f=fotoalbum_large)