Als het na twee jaar niet wil beklijven lijken de twijfels wel op zijn plek.Yaksa schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:08:
Dat weet je niet.
Dat in 2021 de mondkapjesplicht de prullenbak in ging verdwenen ze bijna direct vrijwel helemaal uit het straatbeeld. Zelfs die paar dagen dat de plicht nog gold nam gelijk een flink deel al geen moeite meer voor zo'n mondkapje.Dat is generaliseren en pertinent onjuist
In het OV wordt het ook steeds minder serieus genomen lijkt het en momenteel in de winkels lijkt men er ook niet zo zwaar meer aan te trekken.
Ik ben wel benieuwd hoeveel die mondkapjes nu in de praktijk echt hebben bijgedragen. Zo netjes sprongen de meeste mensen er niet mee om kreeg ik de indruk, op- en afzetten tussen de winkels door en hetzelfde mondkapje gebruiken tot het echt niet meer kon. Dat ze in november 2020 verplicht werden hielp het niet bepaald om de cijfers te drukken, althans die indruk kreeg ik.Fuujii schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:15:
Als tijdelijke maatregel zijn mondkapjes prima te rechtvaardigen. In het dagelijkse leven zonder pandemie niet.
:strip_exif()/f/image/A1qZzVIm3fR8KSi66ayy1nMX.png?f=user_large)