hoevenpe schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 14:12:
[...]
Besmettingen zijn over de piek heen, de maximaal voorspelde druk op de zorg is ongeveer nu.
Nog maar 176 IC en 1295 kliniek (waarvan een deel
met corona), dat kan toch geen reden zijn nog een maand te wachten? De 25e is al erg lang in deze context, veel mensen wachten daar niet op.
Ik ben het volledig met je eens!
42erik schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 14:00:
[...]
Dat komt rijkelijk bijzonder over, de lollie van je besmette kind likken om het maar te krijgen...
Zeker aangezien allemaal uitzonderingen voor die quarantaine waren,die niet heel moeilijk te halen waren
Die waren er de eerste weken van januari niet.
Daarnaast werkt het voor veel mense averechts om een booster als uitzondering te definiëren.
Sowieso merk ik in de supermarkt steeds meer mensen die hem niet meer opzetten. Twijfel zelf ook wel eens.
stylezzz schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:32:
[...]
Ik ben al bijna een jaar niet meer in de trein geweest bedenk ik me net.

ach... wie let er nog op. Gisteravond nog een hapje wezen eten, geen mondkapje gezien. Wel weer qr code...
Ik heb ook niet het idee dat er uberhaupt veel handhaving gebeurd op welke manier dan ook. Neem heel die klucht met de nachtclubs vanavond... denk je echt dat er een boete uitgeschreven gaat worden? Behalve wat burgemeesters die wat grommen om hun geloofwaardigheid te behouden denk ik niet dat er iemand om maalt.
Zelfs dat niet meer af en toe. Gisteren heerlijk gegeten bij een restaurant. Er hing een briefje voor QR code aan de deur, maar niemand werd gecontroleerd. Om vanzelfsprekende redenen ga ik geen namen noemen 😉
Tonkey schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:26:
[...]
Volledig met je eens, dat was mijn punt ook niet.
Het gaat er mij om dat iemand zonder vaccinatie veel meer risico loopt om in het ziekenhuis te belanden. Dan is bewust jezelf laten besmetten in een pandemie waar we al 2 jaar de ziekenhuizen proberen te ontlasten naar mijn idee egoïstisch. Door genezen dus uit de 1/2/3g's te halen gaan mensen dat tenminste uit hun hoofd laten.
Volledig logisch gevolg van het CTB voor ongevaccineerden.
Nu mijn CTB afloopt en ik geen booster meer wil, na een zeer milde besmetting, heb ik het liefst voor de zomer nog een keer Corona, zodat we gewoon op vakantie kunnen.
Wij zijn ook allemaal tegelijk besmet, en daar was ik ergens ook blij om. Dit om inderdaad te voorkomen dat we één voor één aan de beurt waren. Al hoef je inmiddels al niet meer thuis te blijven als iemand in het gezin besmet is, dat scheelt dus wel al.
Hoef je niet meer thuis te blijven? Kinderen ook niet?
Dat was ons probleem, 7 dagen na de laatste besmette persoon, of 14 dagen met klachten, gaan de 5 dagen quarantaine in voor het kind.
Dan zitten ze met een beetje ongeluk een maand thuis.
We hebben dus om de beurt een nachtje naast mijn vrouw (besmet) geslapen en zo de quarantaine tijd fors beperkt.
Met als bijkomend voordeel, we hoeven niet meer te twijfelen aan vaccinatie voor onze kinderen (5-12).