• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-05 06:57
IJzerlijm schreef op maandag 31 januari 2022 @ 06:35:
[...]

Je kan dit blijven roepen maar dat maakt het nog steeds niet waar.
Laatste keer dat de cijfers nog op Corona Dashboard stonden lag het totaal op -edit, zie plaatje hieronder-

Het gaat om de verpleeg afdeling, IC exclusief. Daar worden 80 plussers doorgaans niet meer opgenomen.

Hoe is dat niet waar dan?!

[Voor 19% gewijzigd door Tweak_ers op 31-01-2022 06:51]

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-05 06:57
[...]

Toevallig nog een screenshot gevonden:

Dus wat is er precies niet waar?!

Aandeel tot en met 79 jaar = 689
Vanaf 80 jaar = 1228

Het was dus nog veel meer dan 60% 😉

Het juiste antwoord was dus 65% van de ziekenhuisopnames was begin december nog 80+

[Voor 12% gewijzigd door Tweak_ers op 31-01-2022 06:54]

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:25
MikeyMan schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:24:
Is dat zo? Is het inhalen van de achterstallige zorg geen goede reden? Hoe lang mag daar over gedaan worden?
Je ziet het draagvlak zienderogen afnemen, Als straks de grote golf achter ons ligt is corona voor de meeste mensen geen issue meer.

Hoeveel maanden denk je de evenementensector en nachthoreca nog dicht te kunnen houden? Mondkapjes als nog maar weinig mensen ziek worden?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:08
hoevenpe schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:20:
[...]

Je ziet het draagvlak zienderogen afnemen, Als straks de grote golf achter ons ligt is corona voor de meeste mensen geen issue meer.

Hoeveel maanden denk je de evenementensector en nachthoreca nog dicht te kunnen houden? Mondkapjes als nog maar weinig mensen ziek worden?
Het enige waar mensen in mijn omgeving zich qua Corona nog zorgen om maken is de impact van een eventuele positieve test op de mogelijkheid tot reizen naar het buitenland.

Verder is het gewoon afgelopen, schluß.

Zelfs mijn ouders (in de 70, gevaccineerd / geboosterd) die toch wel voorzichtig zijn geweest trekken zich nergens meer wat van aan. Uiteraard houdt iedereen zich nog wel grotendeels aan de letter van de wet (met name mondkapjes), maar de geest ervan is inmiddels wel uit de fles.

iRacing Profiel

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:34
[...]

Maar dat is ook niet zo gek, we zijn als mensen over t algemeen individualistisch ingesteld en de groep die risico loopt is kleiner dan de groep die geen risico loopt. Moeten we de minderheid dan maar gaan onderdrukken omdat de meerderheid dan wil?

De regering is er juist ook om die minderheden te beschermen, een meerderheid kan dat toch makkelijker voor zichzelf

• hoevenpe
alexbl69 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:41:
Uiteraard houdt iedereen zich nog wel grotendeels aan de letter van de wet (met name mondkapjes), maar de geest ervan is inmiddels wel uit de fles.
En dat alleen omwille van sociale druk, weinigen (nog) uit overtuiging. Als het mondkapje een dringend advies wordt is het per direct uit het straatbeeld verdwenen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:44:
[...]

En dat alleen omwille van sociale druk, weinigen (nog) uit overtuiging. Als het mondkapje een dringend advies wordt is het per direct uit het straatbeeld verdwenen.
Dus al die mensen die afgelopen weekend in het centrum van Breda, het centrum van Nijmegen en het centrum van Arnhem in de winkelstraat BUITEN met een mondkapje liepen deden dit onder sociale druk?

Ik heb nog nooit zoveel mondkapjes gezien buiten. Ja, in Frankrijk en Duitsland, maar nog nooit zoveel in NL.

Kom je wel buiten de afgelopen week sinds de winkels weer open zijn?

• hoevenpe
rik86 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:42:
De regering is er juist ook om die minderheden te beschermen, een meerderheid kan dat toch makkelijker voor zichzelf
Wie moeten we nog beschermen?
Ongevaccineerden kiezen er zelf voor, dat is hun goed recht maar solidariteit heeft z'n grenzen.

Omikron is niet meer te stoppen, het lijkt wel alsof elk gezin één of meerdere positieve gevallen heeft. Quarantaineregels worden steeds minder nageleefd, waar de zwijgende meerderheid kort geleden zich strikt aan de regels hield is dat hard aan het veranderen.

Veel zorgmedewerkers in mijn omgeving zijn zelf ook massaal op een verdiende wintersport, stress en druk onvergelijkbaar met een paar maanden geleden. Inhaalzorg is een probleem, maar dat los je niet op met een weekje langer de kroegen een uur eerder dicht.

• hoevenpe
Vorkie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:48:
Nu minder want zit in quarantaine... ;)

Maar de afgelopen week in deze blauwe vinexwijk buiten amper mondkapjes, binnen 80%-90% (dalende) waarvan een aanzienlijk deel alleen over de mond.

Het zou ook een stads/progressief iets kunnen zijn? Heb het beeld dat in de periferie handhaving van QR-codes ook minder is.

[Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 31-01-2022 08:05]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Het een maakt het ander nog niet onwaar ;)

Ik zeg niet dat ik ervoor zou zijn, maar achterstallige zorg die nog steeds oploopt zou wel deel van de overweging kunnen zijn om nog de rem erop te houden.

[Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 31-01-2022 08:08]

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:39
Tweak_ers schreef op maandag 31 januari 2022 @ 06:46:
[...]

[Afbeelding]

Vanaf 80 jaar = 1228

Het juiste antwoord was dus 65% van de ziekenhuisopnames was begin december nog 80+
Weektotalen per leeftijdsgroep met getallen achter de komma, hoe zie je dat voor je?
Die getallen zijn per miljoen. Hoeveel 90+ ers zijn er in Nederland en hoeveel dertigers?

erutangiS

• hoevenpe
MikeyMan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:06:
Ik zeg niet dat ik ervoor zou zijn, maar achterstallige zorg die nog steeds oploopt zou wel deel van de overweging kunnen zijn om nog de rem erop te houden.
Snap wat je zegt, maar hoe effectief is dat nog?

We hebben nu die 'rem' erop en vliegen met 150k-200k besmettingen per dag de groepsimmuniteit in. Had Rutte twee jaar geleden toch gelijk... :)

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:46
[...]

[Afbeelding]

Vanaf 80 jaar = 1228

Het is absoluut niet waar wat je zegt want jouw plaatje toont de gemiddelden per miljoen in de leeftijdsgroep.

Ziekenhuisopnames per leeftijdsgroep door de tijd heen
Deze grafiek laat zien hoeveel mensen met het coronavirus in een bepaalde leeftijdsgroep in het ziekenhuis zijn opgenomen, per 1.000.000 personen van die leeftijdsgroep. De grafiek toont de weektotalen van de opnames die in die week hebben plaatsgevonden.

En voor de opnames moet je natuurlijk de absolute getallen nemen.
50-59 zijn er ca 2,8 miljoen dus dat gemiddelde van 82 gaat maal 2,8 enz enz.

Hoewel de bulk bij 50+ zit, bewijst het door jou getoonde plaatje dat niet.
Kijk voor een geavanceerder beeld eens hier in de 6e grafiek: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MrOleo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:10:
[...]

Weektotalen per leeftijdsgroep met getallen achter de komma, hoe zie je dat voor je?
Hier de percentages van het totaal

80+ is 20 procent, niet 60 procent.

Er is een stijging maar daar zit ook weer bijvangst in die overal zit en in groepen die relatief veel in het ziekenhuis komen een stijging geeft. Zie ook de stijging in 1-3.

Als we het overigens moeten hebben over een groep die disproportioneel veel zorg verbruikt, die nul-jarigen zijn dan echt een gigantische last voor de samenleving. Ook voor corona.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:01

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Dus al die mensen die afgelopen weekend in het centrum van Breda, het centrum van Nijmegen en het centrum van Arnhem in de winkelstraat BUITEN met een mondkapje liepen deden dit onder sociale druk?

Ik heb nog nooit zoveel mondkapjes gezien buiten. Ja, in Frankrijk en Duitsland, maar nog nooit zoveel in NL.

Ik houd ‘m buiten ook wel eens op, als ik te lui ben om ‘m elke keer af en op te doen….of als ik een warm gezicht wil…zit weinig overtuiging in ;)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:53:
[...]

Nu minder want zit in quarantaine... ;)

Maar de afgelopen week in deze blauwe vinexwijk buiten amper mondkapjes, binnen 80%-90% (dalende) waarvan een aanzienlijk deel alleen over de mond.

Het zou ook een stads/progressief iets kunnen zijn? Heb het beeld dat in de periferie handhaving van QR-codes ook minder is.
Ik kon alleen afgaan van wat ik zag in deze steden.

Qua horeca, daar kan ik vrij weinig over zeggen, heb geen kroegentocht gehouden maar "open" terras en deur leek de maatstaaf. (zitten en bestellen)

Ik ben wel van mening dat het mij allemaal niet heel veel doet, de bewust ongevaccineerde zullen wel, mochten ze toch de sjaak zijn, berouw krijgen met @LZ86 aan het bed en de rest zal voornamelijk in zijn eigen ingefluisterde geloof blijven hangen.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:53

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Het is sowieso een nogal zinloze discussie om je eigen (selectieve) waarneming te koppelen aan de door jouw verwachte reden en dan daar over te discussiëren :).

• hoevenpe
@ZieMaar!
Het is corona-komkommertijd, er is weinig nieuws meer te melden.

Komende weken nog uitzitten, als de daling inzet zal het in Nederland weer rap over andere zaken gaan en kunnen de laatste regels eraf. Een relatief corona-vrije zomer met in de herfst een booster voor kwetsbare groepen.

Just my 2ct...

• dr.lowtune
  • Laatst online: 22:01

dr.lowtune

Deugt niet

hoevenpe schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:28:
@ZieMaar!

Komende weken nog uitzitten, als de daling inzet zal het in Nederland weer rap over andere zaken gaan en kunnen de laatste regels eraf. Een relatief corona-vrije zomer met in de herfst een booster voor kwetsbare groepen.

Just my 2ct...
We kunnen hier op het forum over het klimaat verder, of de landelijke politiek, of de onrust met Rusland. Er is genoeg wat fucked up is op het moment.

We hebben trouwens ook interessante technische topics op GoT, schijnt ook de moeite waard te zijn :+ (las laatst een paar posts van mij van een kleine 20 jaar geleden terug over overclocken… wat was mijn wereld toen anders zeg…).

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:09

Dennis1812

Amateur prutser

@ZieMaar!

Just my 2ct...
En ondertussen worden de regels voor gastouders zo mogelijk strenger en is versoepelen daar niet aan de orde.

Fijn. Want ik hoef niet meer in quarantaine, maar kan mijn kind nergens kwijt.

Ohja, de ziekenhuis/IC updates houden vanuit mij op binnenkort. Ik heb iets nieuws gevonden. Nog wel in zorg, verpleegkundig centralist meldkamer ambulancezorg.
Kleine aanvullende opleiding en geen fysieke arbeid meer.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:20
Dennis1812 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:39:
[...]

En ondertussen worden de regels voor gastouders zo mogelijk strenger en is versoepelen daar niet aan de orde.

Ohja, de ziekenhuis/IC updates houden vanuit mij op binnenkort. Ik heb iets nieuws gevonden. Nog wel in zorg, verpleegkundig centralist meldkamer ambulancezorg.

:P
Veel plezier!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:11:
[...]

Snap wat je zegt, maar hoe effectief is dat nog?

We hebben nu die 'rem' erop en vliegen met 150k-200k besmettingen per dag de groepsimmuniteit in. Had Rutte twee jaar geleden toch gelijk... :)
Tsjah, wellicht waren het er anders 400k per dag geweest. Weet niet of het nu nuttig is om het virus nog een handje te helpen met nog een stel superspreading events.

Maar goed, wellicht is in maart alles ineens opgelost. En inderdaad, uiteindelijk wordt groepsimmuniteit de nieuwe situatie. ;)

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:45

Agent47

I always close my contracts.

@ZieMaar!

Just my 2ct...
Waar mag ik tekenen Mark? :>

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
[...]

Is dat een gevolg van corona? Of het feit dat er te weinig personeel is in de kinderopvang? Ik heb ook gezocht naar opvang voor mijn dochter, maar kon niets vinden of ik moest mijn kind een hele dag gaan dumpen....

Er heeft ook een babyboom plaatsgevonden ten tijden van de coronacrisis: mijn dochter is ook geboren tijdens de coronacrisis, toen moest ik een coronatest doen om in het ziekenhuis bij de bevalling te mogen blijven ;)

Niet dat een bevalling geweldig is: je vrouw of vriendin ligt daar wat met pijn en als man zijnde, al helemaal als je in het autisme spectrum zit... weet niet wat je moet zeggen. Want je kunt toch niet veel doen om je vrouw/vriendin te helpen bij de bevalling, mijn vrouw kreeg uiteindelijk een keizersnede.

Vlak na de geboorte vond de hielprik plaats en toen stortte onze wereld eventjes in, want onze dochter bleek een erfelijke bloedarmoede ziekte hebben. Dus midden in de corona pandemie moesten wij op stel en sprong naar het UMC en druk dat het daar was? De gehele parkeergarage stond vol...

Ik ben wel echt dankbaar dat zorg voor kinderen gewoon doorgegaan is: uiteindelijk zijn onze kinderen de toekomst, dus het is wel belangrijk dat ze op tijd de zorg krijgen die ze nodig hebben.

• hoevenpe
MikeyMan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:49:
Weet niet of het nu nuttig is om het virus nog een handje te helpen met nog een stel superspreading events.
Die hebben we al: het PO en VO... ;)

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-06 12:50
hoevenpe schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:51:
[...]

Wie moeten we nog beschermen?
Ongevaccineerden kiezen er zelf voor, dat is hun goed recht maar solidariteit heeft z'n grenzen.
Joh, #weeseenslief. Ik heb ook mijn mening over die groep, maar ziek worden is absoluut geen keuze, voor niemand. Zullen we dan ook teruggaan om de argumenten aan te vallen ipv de groep?

Zelfs jong en geboostered is ziek zijn van omnikron nog steeds een hele nare ervaring.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Weissbier schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:55:
[...]

Is dat een gevolg van corona? Of het feit dat er te weinig personeel is in de kinderopvang? Ik heb ook gezocht naar opvang voor mijn dochter, maar kon niets vinden of ik moest mijn kind een hele dag gaan dumpen....

Er heeft ook een babyboom plaatsgevonden ten tijden van de coronacrisis: mijn dochter is ook geboren tijdens de coronacrisis, toen moest ik een coronatest doen om in het ziekenhuis bij de bevalling te mogen blijven ;)

Niet dat een bevalling geweldig is: je vrouw of vriendin ligt daar wat met pijn en als man zijnde, al helemaal als je in het autisme spectrum zit... weet niet wat je moet zeggen. Want je kunt toch niet veel doen om je vrouw/vriendin te helpen bij de bevalling, mijn vrouw kreeg uiteindelijk een keizersnede.

Vlak na de geboorte vond de hielprik plaats en toen stortte onze wereld eventjes in, want onze dochter bleek een erfelijke bloedarmoede ziekte hebben. Dus midden in de corona pandemie moesten wij op stel en sprong naar het UMC en druk dat het daar was? De gehele parkeergarage stond vol...

Ik ben wel echt dankbaar dat zorg voor kinderen gewoon doorgegaan is: uiteindelijk zijn onze kinderen de toekomst, dus het is wel belangrijk dat ze op tijd de zorg krijgen die ze nodig hebben.
Ik heb het over specifieke corona regels die strenger worden. Dus zonder corona waren die regels er ook niet.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
DevWouter schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:16:
Zelfs jong en geboostered is ziek zijn van omnikron nog steeds een hele nare ervaring.
Die ervaring hoor ik echt helemaal niet om me heen, zowel IRL niet als op andere plekken online. Over het algemeen een milde griep en verkoudheid, zelfs ongeboostered. Meestal twee dagen ongemak, de nare ervaring is meestal de langere quarantaine.

[Voor 16% gewijzigd door RodeStabilo op 31-01-2022 09:22]

• DevWouter
RodeStabilo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:21:
[...]

Die ervaring hoor ik echt helemaal niet om me heen, zowel IRL niet als op andere plekken online. Over het algemeen een milde griep en verkoudheid, zelfs ongeboostered.
Al was het vergelijkbaar met lichtbrandend maagzuur, dan nog steeds is ziek zijn een vervelende ervaring die je liever vermijd ;)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06:40
[...]

Joh, #weeseenslief. Ik heb ook mijn mening over die groep, maar ziek worden is absoluut geen keuze, voor niemand. Zullen we dan ook teruggaan om de argumenten aan te vallen ipv de groep?

Nouja hij zegt het volgens mij wel goed.

De ouderen en kwetsbaren zijn beschermd.
85% van heel nederland is beschermd.
En er zal nog wel een procent of vijf zijn die niet gevaccineerd kan of mag worden.

Dus de overige hebben zelf gekozen om het risico te lopen ziek te worden.
Dat is prima, eigen keuze. Ik vind dat ze dat zelf moeten weten.

Het staat in geen verhouding om daarvoor de hele samenleving in een soort lockdown-dreiging te houden.

Ff wat anders, dat hele testen voor toegang toch een show.
Voor de vakantie moesten we getest worden (antigeen).

De hele test heef 10 seconden geduurd (vanaf openen zakje tot pipet leegknijpen), en het stokje heeft net-aan de rand van één neusgat geraakt.
Het zou me verbazen als hij positief zou aangeven als je daadwerkelijk positief bent.

We zaten met een heel vliegtuig vol mensen uit heel nederland belgie en een paar duitsers.
En alle nederlanders die we gesproken hebben hadden dezelfde test-ervaring, terwijl ik op schiphol getest ben en anderen in eindhoven, tilburg en andere plaatsen.

Het gaat dus overal fout met testen, en daarom zie ik het nut daarvan echt niet meer in.
Als dat testen overal zo gaat als ik heb meegemaakt kun je net zo goed niet testen.

[Voor 10% gewijzigd door FRANQ op 31-01-2022 10:01]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:01

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

RocketKoen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:08:
[...]

In Nederland is het buiten toch niet verplicht?
Er kwam vlak voor OMT138 een ander advies uit wat ze bijna overal buiten ten strengste aanraadde. Ze zaten toen nog vol in de Detla variant in hun model.
franssie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:28:
[Embed]

Hoewel deze cijfers al geplaatst zijn in afzonderlijke posts, en ook meer (GGD besmettingen), mede ook voor mijzelf toch nog even deze samenvatting van de meeste bingogetallen. Filtertjes op Marino geeft namelijk vaak redelijk de reeks weer.
Zoek op de gepinde posts, ik (en mijn collega's) pinnen de dagcijfers van bezetting en besmetting. :)
IJzerlijm schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:15:
Omicron is niet besmettelijker, de maatschappij is veel opener en waar dat eerder veel minder een probleem was door opgebouwde immuntieit glipt omicron daar langs.
Generatietijd is veel korter, daardoor lijkt het veel besmettelijker. Meen al na 2 dagen ipv 4 dagen besmettelijk.
[...]

Half december was het:
0-50: 18/13/14% IC/kliniek/totaal
50+: 82/87/86%
50-60: 22/12/14%
60-70: 34/18/22%
70-80: 26/31/29%
80+: 0,5/27/21

Nu is de jongste groep evengroot als half december in de kliniek (251 toen vs 254 nu), maar speelt met vs door een veel grotere rol.
[...]

[Afbeelding]

Vanaf 80 jaar = 1228

Je kan getallen per 100k/1 miljoen van die groep niet zomaar optellen.
rik86 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:42:
[...]

Maar dat is ook niet zo gek, we zijn als mensen over t algemeen individualistisch ingesteld en de groep die risico loopt is kleiner dan de groep die geen risico loopt. Moeten we de minderheid dan maar gaan onderdrukken omdat de meerderheid dan wil?

De overheid is al 30+ jaar bezig om de individuele samenleving vorm te geven. Wees dan niet verbaasd als mensen dat gedrag ook gaan vertonen.
[...]

Ja, vergelijk 25 juni met 26 juni. En masse gingen ze af.
[...]

Kan in voorkomende gevallen een nare ervaring zijn is denk ik beter. Hadden we niet ooit protestgroepen voor de 99%? ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• ephymerous
  • Laatst online: 00:23
FRANQ schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:34:

De hele test heef 10 seconden geduurd (vanaf openen zakje tot pipet leegknijpen), en het stokje heeft net-aan de rand van één neusgat geraakt.
Het zou me verbazen als hij positief zou aangeven als je daadwerkelijk positief bent.
Hier een zelfde ervaring voor de wintersport. Gaat echt helemaal nergens over. In Italië overigens ouderwets gezellig met mensen uit allerlei windstreken gesproken. Ook een aantal keer gehoord dat men niet eens heeft getest want het wordt toch niet gecontroleerd.

Mijn n is niet statistisch significant maar alle familie, vrienden, collega's en eigen ervaring opgeteld toch zeker een persoon of 30-40. Niemand heeft ernstige klachten gehad. Of je moet een dag of 2 koorts tegenwoordig als ernstig bestempelen?

[Voor 23% gewijzigd door ephymerous op 31-01-2022 10:29]

XXXVI

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:46
IJzerlijm schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:20:
[...]

Hier de percentages van het totaal

[Afbeelding]

80+ is 20 procent, niet 60 procent.

Er is een stijging maar daar zit ook weer bijvangst in die overal zit en in groepen die relatief veel in het ziekenhuis komen een stijging geeft. Zie ook de stijging in 1-3.

Als we het overigens moeten hebben over een groep die disproportioneel veel zorg verbruikt, die nul-jarigen zijn dan echt een gigantische last voor de samenleving. Ook voor corona.
In die mooie grafiek staat 0-14 en dat zijn er dan ca. 2,7 miljoen hé. En de rest van de kolommen zijn steeds 5 jaargangen. ;)

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14

franssie

Save the albatross

Señor Sjon schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:11:
[...]

<>

Zoek op de gepinde posts, ik (en mijn collega's) pinnen de dagcijfers van bezetting en besmetting. :)
<>
Dat was gisteren niet het geval, alleen de startpost was gepinned :>

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +9Henk 'm!
  • Pinned

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 12:28

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
NMH schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:24:
[...]

De grootte van het aantal delen is niet constant, dus dat wordt een lastige inschatting. Deel 12 had 41 pagina's, deel 11 197*. :) Het zou misschien wel interessant zijn als een van de admins het aantal posts per dag in dit forumdeel queried en daar een grafiekje van maakt. Waarschijnlijk kun je daar de persconferenties e.d. wel in herkennen.

*: Bij 100 posts/pagina.

Even een snel grafiekje van phpmyadmin :P

[Voor 10% gewijzigd door Kees op 31-01-2022 11:13]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

franssie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:39:
[...]

Dat was gisteren niet het geval, alleen de startpost was gepinned :>
Nieuw topic, ik kijk hier zelden in het weekend. ;)

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:53

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Kees schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:39:
[...]

[Afbeelding]
Heb je em ook met leesbare x-as :)?

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:24

pro_6or

amateur_60r

Oekiejoekie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:54:
[...]

He, bedenk wel even dat die 200 alleen de corona-ic-bezeting is. Er liggen ook mensen die een zwaar auto-ongeluk hebben gehad of na een risico-operatie. Het is er dus drukker als alleen die 200.
precies, het is 200 extra (die ook nog eens voor een aanzienlijk deel langer liggen) bovenop de normale bezetting. De capaciteit is berekend op normale omstandigheden. e.g. die ruimte voor (zelfs "maar") 200 extra is er eigenlijk niet. De vorige pandemie was in 1918.

een treffende spreuk

• Kees
  • Laatst online: 09-06 12:28

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ZieMaar! schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:48:
[...]

Heb je em ook met leesbare x-as :)?
niet zo snel nee, de x-as was 1 dikke zwarte lijn letters :P de grafieken in phpmyadmin zijn niet zo tof met veel datapunten

Vooruit, even door openoffice calc heen gegooit.

[Voor 9% gewijzigd door Kees op 31-01-2022 11:14]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 15:03
DevWouter schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:25:
Al was het vergelijkbaar met lichtbrandend maagzuur, dan nog steeds is ziek zijn een vervelende ervaring die je liever vermijd ;)
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Waar mogelijk vermijden? Ja. Tegen elke prijs? Nee.

• YakuzA
  • Laatst online: 05:43

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kees schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:39:
[...]

[Afbeelding]

Ik zie iig wel de correlatie tussen de besmettingsgrafieken van het RIVM en de postcounts hier :P

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Dennis
Ja, begrijp jij het nog? Wij zijn vorig jaar overgestapt van kinderdagverblijf naar gastouderopvang maar dat was op zich wel een goede keuze. Kinderdagverblijf was een drama, met elk kuchje moesten we de kids ophalen. Of in de zomer dan tempte hij 38,0 graden omdat hij een rondje buiten in de zon had gelopen. Gelijk twee dagen thuis. Nee, gastouders zijn in dat opzicht een stuk relaxter. Maar hoorde inderdaad van onze gastouder dat ze hem ook kneep... niet omdat ze bang was voor gezondheid maar voor de GGD controle :X.
Gefeliciteerd! Goed dat je iets hebt gevonden wat mooi aansluit. En een nobele taak. Hoewel ik me kan voorstellen dat je een hoop emotie krijgt in die telefoontjes. Of krijg je geen 112-bellers aan de lijn?

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dennis schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:27:
[...]

Ja, begrijp jij het nog? Wij zijn vorig jaar overgestapt van kinderdagverblijf naar gastouderopvang maar dat was op zich wel een goede keuze. Kinderdagverblijf was een drama, met elk kuchje moesten we de kids ophalen. Of in de zomer dan tempte hij 38,0 graden omdat hij een rondje buiten in de zon had gelopen. Gelijk twee dagen thuis. Nee, gastouders zijn in dat opzicht een stuk relaxter. Maar hoorde inderdaad van onze gastouder dat ze hem ook kneep... niet omdat ze bang was voor gezondheid maar voor de GGD controle :X.

[...]

Gefeliciteerd! Goed dat je iets hebt gevonden wat mooi aansluit. En een nobele taak. Hoewel ik me kan voorstellen dat je een hoop emotie krijgt in die telefoontjes. Of krijg je geen 112-bellers aan de lijn?
Jawel ook 112.

Nou wij kijken momenteel naar overstap gastouder richting KDV.
Greep uit de huidige regels bij onze gastouder:
- dagelijks tempen
- dagelijks een gezondheidschecklist invullen
- in quarantaine na 3 hoestmomenten
- in quarantaine bij loopneus/verminderde eetlust/hoesten/hoofdpijn/verzin elk mogelijk symptoom. Ongeacht of dit symptoom bij onze dochter is of ons
- ze gaat zelf dicht bij alle klachten bij haar of haar gezin.

Momenteel 3 pagina's aan corona protocol. Ik wordt er simpel van.

• Dennis
Dennis1812 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:37:
Nou wij kijken momenteel naar overstap gastouder richting KDV.
Greep uit de huidige regels bij onze gastouder:
- dagelijks tempen
- dagelijks een gezondheidschecklist invullen
- in quarantaine na 3 hoestmomenten
- in quarantaine bij loopneus/verminderde eetlust/hoesten/hoofdpijn/verzin elk mogelijk symptoom. Ongeacht of dit symptoom bij onze dochter is of ons
- ze gaat zelf dicht bij alle klachten bij haar of haar gezin.

Momenteel 3 pagina's aan corona protocol. Ik wordt er simpel van.
8)7. Holy moly. Ik zou dan ook weggaan. Bespreek goed van tevoren met je potentiële nieuwe plek hoe ze er mee omgaan. Wij hebben dat ook steeds gevraagd en hebben nu al drie gastouders gehad die er allemaal heel relaxt instaan. Alleen als het echt ziek is moet een kind opgehaald worden. 38,5 graden koorts is geen probleem als hij nog gewoon vrolijk is :*).

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dennis schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:40:
[...]

8)7. Holy moly. Ik zou dan ook weggaan. Bespreek goed van tevoren met je potentiële nieuwe plek hoe ze er mee omgaan. Wij hebben dat ook steeds gevraagd en hebben nu al drie gastouders gehad die er allemaal heel relaxt instaan. Alleen als het echt ziek is moet een kind opgehaald worden. 38,5 graden koorts is geen probleem als hij nog gewoon vrolijk is :*).
Bij 37.9 word ik gebeld dat het op het randje zit. 38.0 moet ik haar ophalen.
37.9 en een snotneus? Ophalen! Of überhaupt snot? Ophalen!

En wel doorbetalen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis1812 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:41:
[...]

Bij 37.9 word ik gebeld dat het op het randje zit. 38.0 moet ik haar ophalen.
37.9 en een snotneus? Ophalen! Of überhaupt snot? Ophalen!

En wel doorbetalen.
Maar is dit gek dan? Zelfs los van corona?

Lijkt me toch niet de bedoeling om iedereen koste wat kost bij een kinderdagverblijf te dumpen in geval van ziekte. :?

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:25

t_captain

Moderator General Chat
FRANQ schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:34:
[...]

Dus de overige hebben zelf gekozen om het risico te lopen ziek te worden.
Dat is prima, eigen keuze. Ik vind dat ze dat zelf moeten weten.
Als de overbalasting van de acute zorg geen probleem meer is, lijkt me dat een heel logische stelling.

Mensen hebben in het algemeen het recht om hun eigen fouten te maken en daarvan de risico's te dragen. Dat geldt voor al ons gedrag. Soms beprijzen we ongezond gedrag (tabak, alcohol), soms ook niet (inactiviteit, suiker). De enige uitzondering zijn misdrijven: we gebruiken bijvoorbeeld wel dwangmiddelen om mensen van cocainegebruik af te houden. Maar dat zijn de excessen, voor de ovegrote meerderheid van ons gedrag geldt dat gedragskeuze en medische consequenties in het prive-domein liggen.

Er is 1 reden dat we in de covid-pandemie wat meer collectivistisch kijken: in een situatie met overvolle ziekenhuizen dreigt een zeer essentiele faciliteit van anderen te worden afgenomen. Gaat het normaal alleen maar om geld, nu gaat het om toegang tot de zorg. Dat is van een andere orde.

Echter: die situatie lijkt op zijn einde te lopen.

Eind november hadden we 2554 patienten op de covid-verpleegafdeling en 644 covid-IC. Gisteren nog 1133 + 225. Dat is een afname van de druk op de ziekenhuizen met 60%.

De ziekenhuizen zijn momenteel nog wel druk met inhaalzorg (wat je indirect ook aan covid moet toeschrijven), maar de totale druk van covid zorg en inhaalzorg gaat de komende maanden sterk afnemen.

Als we in die fase nog steeds bezig zijn om mensen na te jagen dat ze moeten vaccineren, dan representeert dat een structurele wijzging in hoe we omgaan met de persoonlijke vrijheid (lees: een structurele afname van persoonlijke vrijheid).

Moreel gezien moet dat CTB binnen een maand of 3 van tafel. Epidemologisch gezien kan het volgens mijn modellen nu meteen en volgens de werkwijze van het kabinet waarschijnlijk over 2 weken. Kwestie van de juiste prioriteiten stellen en een principiele zaak voortrekken boven het aantal mensen dat in een stadion mag zitten.

We zaten met een heel vliegtuig vol mensen uit heel nederland belgie en een paar duitsers.
Antigeen met omicron is niet erg gevoelig, en de kwaliteit van commerciele teststraten is ook niet altijd fantastisch. Commerciele bedrijven en klanten die graag een negatieve uitslag krijgen, voorspelbaar.

Dus niet alleen de principele onderbouwing van CTB, maar ook de praktische valt uit elkaar.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:50:
[...]

Lijkt me toch niet de bedoeling om iedereen koste wat kost bij een kinderdagverblijf te dumpen in geval van ziekte. :?
Want een kind met een snotneus en 37.9 is ziek?
Dan verschillen onze definities.
Elk kind heeft in de winter snotneuzen. Dat hoort erbij.
37.9 is een prima temp voor een actief kind dat aan t spelen is.
Zet ze een kwartier voor de tv met wat drinken en ze dalen naar 37.3/37.4.

Flink verkouden of zieke indruk prima. Maar ik ben van mening dat een gezond kind prima naar de opvang moet kunnen.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:30
Hoezo "toevallig", die grafiek staat gewoon nog steeds op het coronadashboard, weinig geheimzinnigs aan.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis1812 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:54:
[...]

Flink verkouden of zieke indruk prima. Maar ik ben van mening dat een gezond kind prima naar de opvang moet kunnen.
Nouja, ik moet er nog wat in rollen, maar uit de literatuur haal ik toch dat alles boven de 37,5 eigenlijk niet de bedoeling is.

38 wordt als koorts omschreven.
https://www.thuisarts.nl/...en/mijn-kind-heeft-koorts

In hoeverre je koorts dan als gezond zou willen definieren is een ander vraagstuk. En eentje waarvan ik begrijp het KDV die discussie niet voert...

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:57:
[...]

Nouja, ik moet er nog wat in rollen, maar uit de literatuur haal ik toch dat alles boven de 37,5 eigenlijk niet de bedoeling is.

38 wordt als koorts omschreven.
https://www.thuisarts.nl/...en/mijn-kind-heeft-koorts

In hoeverre je koorts dan als gezond zou willen definieren is een ander vraagstuk. En eentje waarvan ik begrijp het KDV die discussie niet voert...
Heb je een kind?
Doe eens een experiment. Laat ze lekker druk spelen in een lekker warme ruimte. De broek lekker volpoepen.

Trek ze daarna al spelend naar je aankleedkussen en stop er een thermometer in.
Zie ik je daarna terug oke?

Overigens, pre covid, hoe vaak tempte jij je kind? Zonder aanleiding deden we dat niet. Pas bij vermoeden van koorts of een zieke indruk toch? Of deed jij dat standaard dagelijks?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis1812 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:01:
[...]

Heb je een kind?
Doe eens een experiment. Laat ze lekker druk spelen in een lekker warme ruimte. De broek lekker volpoepen.

Trek ze daarna al spelend naar je aankleedkussen en stop er een thermometer in.
Zie ik je daarna terug oke?

Overigens, pre covid, hoe vaak tempte jij je kind? Zonder aanleiding deden we dat niet. Pas bij vermoeden van koorts of een zieke indruk toch? Of deed jij dat standaard dagelijks?
Ja net drie weken, dus daar valt nog geen peil op te trekken. :P
We tempen nu alleen als ie warm voelt, maar dat is nog niet boven de 37,5 uit geweest.

Allemaal valide argumenten, en wellicht valt er iets voor te zeggen om er 38,5 van te maken, maar nogmaals; ik begrijp volledig dat een KDV die discussie niet aangaat.

[Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 31-01-2022 12:04]

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:03:
[...]

Ja net drie weken, dus daar valt nog geen peil op te trekken. :P

Allemaal valide argumenten, en wellicht valt er iets voor te zeggen om er 38,5 van te maken, maar nogmaals; ik begrijp volledig dat een KDV die discussie niet aangaat.
En ik begrijp niet dat het RIVM niet zegt. Onze protocollen zijn leidend. Zoek t maar uit met wat jullie zelf op papier zetten.

Echt compleet nergens beweert het RIVM dat er een meerwaarde zit aan structureel tempen. Echt nergens.

Ik kan mij prima vinden in de richtlijn van het RIVM. Daarom zoeken we ook een ander zoals ik al schreef.
Ik pleit niet voor afschaffing. Wel voor opvang voor gezonde kinderen.

Edit. Jij tempt alleen als hij warm voelt ergo je voldoet niet aan de regels zoals hier gesteld. De grens hoef je niet te schuiven. Wel de indicatie van het meten.

[Voor 9% gewijzigd door Dennis1812 op 31-01-2022 12:07]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis1812 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:06:
[...]

En ik begrijp niet dat het RIVM niet zegt. Onze protocollen zijn leidend. Zoek t maar uit met wat jullie zelf op papier zetten.

Echt compleet nergens beweert het RIVM dat er een meerwaarde zit aan structureel tempen. Echt nergens.

Ik kan mij prima vinden in de richtlijn van het RIVM. Daarom zoeken we ook een ander zoals ik al schreef.
Ik pleit niet voor afschaffing. Wel voor opvang voor gezonde kinderen.

Edit. Jij tempt alleen als hij warm voelt ergo je voldoet niet aan de regels zoals hier gesteld. De grens hoef je niet te schuiven. Wel de indicatie van het meten.
Nee, die van mij gaat ook nog niet naar de opvang.

Overigens spreekt het RIVM evengoed over koorts icm verkoudheidsklachten. Wat in feite neerkomt op continu :P

https://lci.rivm.nl/langdurig-neusverkouden-kinderen

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

MikeyMan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:08:
[...]

Nee, die van mij gaat ook nog niet naar de opvang.

Overigens spreekt het RIVM evengoed over koorts icm verkoudheidsklachten. Wat in feite neerkomt op continu :P

https://lci.rivm.nl/langdurig-neusverkouden-kinderen
[Afbeelding]
Voor kinderen van 0 tot en met 3 jaar geldt een uitzondering: zij mogen met verkoudheidsklachten naar de kinderopvang.*

En nogmaals. 37.9 is geen koorts.
In geen enkele definitie is dat koorts. En nogmaals. Kijk naar een kind, niet naar een thermometer die je op gezette tijden in een anus stopt.

Als je de regel zo goed begrijpt. Geef dan de onderbouwing daarvoor. Dat is waar ik op ageer. Ik beweer nergens dat zieke kinderen naar de opvang moeten. Echt nergens.

• 42erik
  • Laatst online: 01:42
Tweak_ers schreef op maandag 31 januari 2022 @ 06:05:
[...]

Trollen?! Omdat ik blijkbaar anders ertegen aankijk dan jij, ben ik meteen aan het trollen?

Als je zo van de statistiek bent, moet je ook naar leeftijd kijken. Welke leeftijd ligt er in het ziekenhuis. Die cijfers zijn ergens begin dit jaar uit het Corona Dashboard gehaald. Waarom?!

60% was toen 80+ in het ziekenhuis.
80% was 60+

Je kunt het ook zo bekijken: blijkbaar een zeer kleine groep mensen (80+), zorgt voor onevenredig veel ziekenhuis bezetting. Zorg dat in die groepen de vaccinatiegraad toeneemt. Eigenlijk vanaf een jaar of 60 al. Het vaccineren van kinderen en jongeren gaat weinig winst opleveren in ziekenhuizen.

Ik ben blij met de versoepelingen in quarantaine, omdat dit voor een 100% verspreiding op scholen gaat zorgen. Inmiddels was de verspreiding mét quarantaine regels in de klassen van de kinderen zo’n 30-50%.

Nu mogen kinderen met positieve huisgenoten gewoon naar school, wanneer ze geen klachten hebben.

Inmiddels N=40 hier.
Iedereen in de omgeving doorloopt het op dezelfde manier. Een dag of maximaal 2 dagen koorts, moe met spierpijn enkele dagen.
Geboosterd, gevaccineerd, of ongevaccineerd, het maakt allemaal niet uit. Zodra het binnen een gezin zit, is iedereen aan de beurt.

Ziekteverloop kent dan nog wel een uitzondering, jongere kinderen hebben gewoon regelmatig 0 klachten, maar in enkele gevallen toch weer wel een avondje koorts.

Het gaat dan ook uitsluitend om (jonge) gezinnen, waar de maximale leeftijd 45 jaar bedraagt.

We hebben ook wat volledig ongevaccineerden in de familie en vriendenkring. N=4, verloop was niet anders dan bij ons (vaccinatie 5,5 maanden geleden).

Ik heb het idee dat veel van die onderzoeken nog leunen op delta waarnemingen.

Het is dan ook zeer belangrijk om snel duidelijkheid te krijgen in ziekenhuis cijfers met en door Vorona. Dit gaat anders heel snel een vertroebeld beeld opleveren, als dat het nu niet al doet.

Dat is exact de reden dat VK ondanks stijgingen alles opengooit, het aandeel met Corona in het ziekenhuis stijgt/steeg daar gigantisch!

De enige reden voor mij om te boosteren is vakantie. Maar laten er nu net landen zijn waar de boosters maar 6 maanden geldig is (Italie).
Ik wacht wel even tot de zomervakantie. In de hoop dat het allemaal niet meer nodig is. De komende 3 maanden mogen we niet eens boosteren 😅
Ehm, ik zei helemaal geen trollen tegen jou hoor.

Maar ja, leeftijd is een ding. Ik vind een on geboosterde jongere onverstandig, want ook voor hem haar is de kans op bijwerkingen kleiner dan op gedoe met corona. Maar een ongeboosterde oudere vind ik ronduit dwaas bezig.

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12
Dennis1812 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:12:
[...]

Voor kinderen van 0 tot en met 3 jaar geldt een uitzondering: zij mogen met verkoudheidsklachten naar de kinderopvang.*
Bij onze opvang geldt dat in principe ook, alleen zijn er nu "meerdere besmettingen geconstateerd op de groep", waardoor je bij de eerste de beste snottebel mag kiezen je kind op te halen of een zelftest te doen (wat kinderen van 2 jaar heel leuk vinden, en totaal niet gaan krijsen :X )

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Dennis1812 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:12:
[...]

En nogmaals. 37.9 is geen koorts.
In geen enkele definitie is dat koorts. En nogmaals. Kijk naar een kind, niet naar een thermometer die je op gezette tijden in een anus stopt.

Als je de regel zo goed begrijpt. Geef dan de onderbouwing daarvoor. Dat is waar ik op ageer. Ik beweer nergens dat zieke kinderen naar de opvang moeten. Echt nergens.
Net als auto's lopen sommige kinderen ook ietsje warmer dan andere. :P

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:22
Blij dat het kdv hier dan realistisch is. Heb m’n kind twee keer moeten halen op >100x inmiddels, maar de ene keer kreeg ie ineens last van buikgriep en de andere keer leek er een allergische reactie te zijn.

Verder is snotterigheid geen echte reden daar ‘want alle kinderen snotteren vrijwel continu’. Hoort erbij.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• TerraGuy
  • Laatst online: 09-05 23:41

TerraGuy

The weirdo with the beard

@ZieMaar!

Just my 2ct...
Ik las van t weekend een artikel over de groep met problemen met het immuunsysteem:
Met 35.000 en meer besmettingen per dag is de angst van voorjaar 2020 weer helemaal terug. ‘Griepificatie’ betekent voor ons weer isolatie of een bijna zekere besmetting en het uitstellen van noodzakelijke zorg door personeelstekort. Een milder ziekteverloop bij een véél grotere besmettingskans is voor ons helemaal geen meevaller, precies omdat het risico om ernstig ziek te worden veel groter en oncontroleerbaarder is.
Alleen blijft het nog lang shit voor hen, verwacht ik. Welke oplossing is voor hen acceptabel als corona terug blijft komen?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Dennis
MikeyMan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:50:

Ja.

Bij kinderen heb je namelijk ziek en ziek. Zoals @Dennis1812 ook al zegt kan een kind gewoon 38,3 hebben en dat er ondertussen niets aan de hand is. Gewoon eten, gewoon vrolijk, gewoon spelen, gewoon slapen. Waarom zou je een kind dan thuishouden? Het is logisch dat kinderen koorts krijgen, ze moeten hun immuunsysteem nog opbouwen. Ze hebben er daarom over het algemeen ook amper last van. Eigenlijk net als bij Corona :P.

Ik heb met de jongste wel eens vijf dagen aansluitend gehad dat het steeds varieerde tussen 37,5 en 38,5. Terwijl er verder niets aan de hand is. Gewoon af en toe een zetpil er in (als het wat langer aanhoudt) en verder niets.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dennis schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:30:
[...]

Ja.

Bij kinderen heb je namelijk ziek en ziek. Zoals @Dennis1812 ook al zegt kan een kind gewoon 38,3 hebben en dat er ondertussen niets aan de hand is. Gewoon eten, gewoon vrolijk, gewoon spelen, gewoon slapen. Waarom zou je een kind dan thuishouden? Het is logisch dat kinderen koorts krijgen, ze moeten hun immuunsysteem nog opbouwen. Ze hebben er daarom over het algemeen ook amper last van. Eigenlijk net als bij Corona :P.

Ik heb met de jongste wel eens vijf dagen aansluitend gehad dat het steeds varieerde tussen 37,5 en 38,5. Terwijl er verder niets aan de hand is. Gewoon af en toe een zetpil er in (als het wat langer aanhoudt) en verder niets.
Zolang er geen zieke indruk is gaat er hier ook geen zetpil in

Maar ik ben misschien wat strenger gezien mijn achtergrond.

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

nieuwe versie

[Voor 46% gewijzigd door RodeStabilo op 31-01-2022 12:38]

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02 18:53
Dennis schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:30:
[...]

Ja.

Maar wat zou dan de richtlijn moeten zijn voor een KDV? "Ziet het kind er ziek uit?" Want daar krijg je geheid ook weer discussie over.

Ik snap prima dat ze ergens een grens trekken. Misschien is 38 graden te laag, maar dat is een discussie over de parameters, niet over het systeem zelf.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:02
TerraGuy schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:29: Welke oplossing is voor hen acceptabel als corona terug blijft komen?
Misschien die Pfizer pil? Vaccineren heeft geen nut. Groepsimmuniteit is een tweede, maar dat bereiken zou wel heel erg gelukkig zijn. De besmettingen volgen elkaar wel snel op wat de kans op herinfectie verkleint, alleen komt er vervolgens weer een mutatie die de overhand krijgt?

Vreselijk om in zo'n situatie te zitten, ik voel mezelf al opgesloten.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dennis1812 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:32:
[...]

Zolang er geen zieke indruk is gaat er hier ook geen zetpil in

Maar ik ben misschien wat strenger gezien mijn achtergrond.
Interessante discussie over ophalen van het KDV/gastouder. Bij ons (onze jongste is 3) is de regel ook ophalen vanaf 38 graden. Echter temperaturen ze alleen als ze aanleiding zien. Bij een vrolijk fit kind hoor je ze niet. Snotneus ook geen probleem, dat hebben ze allemaal wel eens en hoesten doen ze ook.
Laatst moesten we onze dochter ophalen omdat ze 38,1 graden meetten en ze was wat moe/hangerig. Opgehaald, thuis getempt: 37,8. Ik was eigenlijk in staat haar terug te brengen, maar dat kun je natuurlijk ook niet maken. Heel de middag lief gespeeld thuis, niks aan de hand. Dat zijn wel de momenten dat ik me opvreet hoor. Broer en zus van 8 en 14 waren eindelijk weer naar school na quarantaine #1001, zit de kleine weer thuis. 8)7

Maargoed, ik zou wel op m'n achterste poten gaan staan bij zo'n hysterische gastouder. Wegwezen daar met de overdreven gedoe.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Emgeebee schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:36:
[...]

Maar wat zou dan de richtlijn moeten zijn voor een KDV? "Ziet het kind er ziek uit?" Want daar krijg je geheid ook weer discussie over.

Ik snap prima dat ze ergens een grens trekken. Misschien is 38 graden te laag, maar dat is een discussie over de parameters, niet over het systeem zelf.
De richtlijn is prima. Mijn punt is nog steeds dat daar dus eigen versies van gemaakt worden.
In de hele RIVM richtlijn staat niks over tempen op geijkte momenten.

• codex
Hele beroerde uitstroom, ook voor een maandag.

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:31

Bloodclot

Jawier!

De maandag netto stijging. normale instroom, maar lage uitstroom.
Morgen extra hoge uitstroom.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 14:05
GGD Gelderland Midden gaat testen afschalen i.v.m. capaciteit labo's zie https://www.gelderlander....et-laboratorium~a9f3097d/ De labo's kunnen maar 150.000 per dag aan.

Quote uit het artikel:
Door de beperkte capaciteit van de laboratoria in Nederland mag de GGD Gelderland-Midden nog maar 5951 testen per dag aanleveren.

Verwarrend voor medewerkers

Daardoor ontstaat nu de situatie dat de GGD Gelderland-Midden tegen zijn medewerkers moet zeggen: ‘We gaan afschalen’.

Zo gaat de testlocatie in Elst vanaf maandag ’s avonds niet meer open. Vanaf dinsdag kun je je niet meer ’s avonds laten testen in Voorthuizen. Op andere locaties gaan er lijnen dicht. ,,Ik kan mij voorstellen dat dit verwarrend is voor veel medewerkers’’, zegt Spijker.

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
codex schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:40:
[...]

Hele beroerde uitstroom, ook voor een maandag.
Cijfers van maandag gaan over zondag.

• Agent47
  • Laatst online: 23:45

Agent47

I always close my contracts.

t_captain schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Dan nog steeds een erg lage uitstroom toch?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42
[...]

Voor een KDV is het meestal wel duidelijk: koorts/ziek als er medicatie, rust of extra aandacht nodig is.

Daarom werkt het prima in het algemeen. De frictie ontstaat bij ouders die zieke kinderen afdroppen (met paracetamol in hun mik die uitgewerkt raakt!) of pedagogisch medewerkers die zonder klachten preventief temperatuur gaan meten (37.9 bellen want zo 38 8)7).
Beide komen voor (bron:oudercommissie lid).

Met Corona kwam daar eigenlijk maar één ding bij waar gelukkig de beslisboom van BOINC zeer behulpzaam is geweest om er praktisch invulling aan te geven. (En dan nog zijn er ouders die het proberen met hun overduidelijk symptomatische kind.)

• codex
t_captain schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:43:
[...]

I know :)

Het postitieve is dat de instroom heel stabiel is, omdanks de cijfers. Denk jij dat dit een teken is dat besmettingen aan de piek zitten?

Besmettingen wordt wel een slecht ijkpunt gezien de capaciteit er gewoon niet meer is.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• YakuzA

YakuzA

Agent47 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Dan nog steeds een erg lage uitstroom toch?
in vergelijking met vorige week is die idd een beetje lager

vs

PSN

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:51
TerraGuy schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:29:
[...]

Ik las van t weekend een artikel over de groep met problemen met het immuunsysteem:

[...]

Alleen blijft het nog lang shit voor hen, verwacht ik. Welke oplossing is voor hen acceptabel als corona terug blijft komen?
Ik vraag me nu wel af, hoe doen ze het in een standaard groeiseizoen dan?

Het punt snap ik wel, dat we niet moeten vergeten dat niet iedereen even goed tegen Corona/een ziekte kan. Maar als zelfs een lockdown niet helpt om Omicron te verhinderen, wat moeten we dan op de lange termijn voor hun?

Mondkapjes tot in den treuren overal en altijd dragen? Altijd afstand houden en dus alles maar voor 1/3e volgooien? Ik zie ook in dat opiniestuk geen idee van hoe nu verder. Dus geen idee, een echte oplossing is er denk ik niet voor deze 700k mensen.

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:49:
[...]

in vergelijking met vorige week is die idd een beetje lager
[Twitter]
vs
[Twitter]
Alleen vorige week was de uitstroom van zaterdag weer een stuk lager dan nu. uiteindelijk loopt het aardig gelijk op.

[Voor 190% gewijzigd door Imperium op 31-01-2022 12:54]

• redwing
  • Laatst online: 23:24
Dennis1812 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:54:
[...]

Maar meestal temperaturen ze omdat ze iets aan het kind zien. En dan is 37.9 naar mijn idee toch echt ziek. En dat ze dan prima nog door kunnen spelen klopt, maar je kunt je wel afvragen of het KDV dan verantwoordelijk is voor je zieke kind, of dat het logischer is dat de ouders hem/haar in de gaten houden. Ik snap zo'n harde grens dan ook best, al was het maar om een heel duidelijke grens te hebben en discussie te voorkomen.

[removed]

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:17
Grappig dat mensen denken dat ‘besmettingen op een piek zitten’ Haal morgen het thuiswerkadvies eraf, open de nachthoreca en dan ga je pas pieken zien (wel even de testcapaciteit x5 doen)

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

redwing schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Maar meestal temperaturen ze omdat ze iets aan het kind zien. En dan is 37.9 naar mijn idee toch echt ziek. En dat ze dan prima nog door kunnen spelen klopt, maar je kunt je wel afvragen of het KDV dan verantwoordelijk is voor je zieke kind, of dat het logischer is dat de ouders hem/haar in de gaten houden. Ik snap zo'n harde grens dan ook best, al was het maar om een heel duidelijke grens te hebben en discussie te voorkomen.
Even lezen. Ze tempen zonder enige reden omdat ze zelf een strenger protocol hebben dan het RIVM voorschrijft.

In jouw casus kan ik mij prima vinden.

• redwing
eric.1 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:52:
[...]

Ik vraag me nu wel af, hoe doen ze het in een standaard groeiseizoen dan?

Het punt snap ik wel, dat we niet moeten vergeten dat niet iedereen even goed tegen Corona/een ziekte kan. Maar als zelfs een lockdown niet helpt om Omicron te verhinderen, wat moeten we dan op de lange termijn voor hun?

Mondkapjes tot in den treuren overal en altijd dragen? Altijd afstand houden en dus alles maar voor 1/3e volgooien? Ik zie ook in dat opiniestuk geen idee van hoe nu verder. Dus geen idee, een echte oplossing is er denk ik niet voor deze 700k mensen.
Waarbij ook voor hun het ziektverloop met Omicron minder ergnstig zal zijn. Dus uiteindelijk gaat het vooral om een verhoogd risico en zullen van die 700k de meesten ook zonder problemen door een besmetting heen gaan. Het blijft dus een lastig iets, omdat je aan de ene kant er wel iets aan wil doen, maar aan de andere kant niet op slot kunt blijven. Het geeft echter wel weer het belang aan dat de ziekenhuizen zeker wat marge moeten hebben voordat je alles vrij kunt laten.

[removed]

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:22
Dennis1812 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:01:
[...]

Even lezen. Ze tempen zonder enige reden omdat ze zelf een strenger protocol hebben dan het RIVM voorschrijft.

Eigenlijk toch ook heel raar, dat ze zonder aanleiding temperaturen?

Of doen de medewerkers dat daar ook bij zichzelf? En niet zo’n vriendelijke oorthermometer, maar rectaal natuurlijk

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• redwing
Dennis1812 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:01:
[...]

Snap ik, maar in de huidige coronatijd snap ik ook best dat ze een keer extra getempt worden. Bij ons werk is dat ook een tijdje gevraagd (niet verplicht) puur om de mensen die ziek zijn zonder dat ze er last van hebben er tussenuit te halen.

Gezien de rest van je verhaal zou ik echter per direct een ander zoeken.

[removed]

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
RodeStabilo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:35:
[Twitter]

Ziekenhuiscijfers Maandag 31-01-2022

Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
1.247 (stijging van 93)

Kliniek: 1.035 (stijging van 90)
IC: 212 (stijging van 3)

Instroom:
Kliniek: 138 (gisteren: 140)
IC: 11 (gisteren: 10)

Uitstroom:
Kliniek: 48 (gis: 111)
IC: 8 (gis: 14)
Introom IC: al twee a drie weken stabiel rond 11 a 12 per dag (+klein beetje weekdagpatroon + random variaties).
Uistroom IC: gemiddelde ligdagen zijn gezakt tot ongeveer 13.

Verwachting: lichte stijging IC-opnames. Ook al zorgt omicron voor veel minder kans op verplaatsing kliniek-IC, en ook al is een geschatte 55% van de opnames kliniek inmiddels "bijvangst", dan nog zit er een duidelijke stijging in de opnames en daar ga je altijd iets van terugzien op de IC. Ik verwacht de komende weken dat de opnames zullen aanzwellen rischting 15 a 16 per dag. Voor de bezetting voorzie ik een langzame daling richting een niveau van 180-200 (ik gebruik NICE als maat).

Instroom kliniek: 138, weekdag gecorrigeerd 158. We schommelen rond een gemiddelde net onder de 160 per dag. Mijn prognose voor de lopende week is 160 gemiddeld dus spot on.
Uitstroom kliniek: was de afgelopen dagen vrij sterk, nu een zwakke dag. Gemiddelde ligdagen bij uitstroom ongeveer 6.9 met licht dalende trend, wat wijst naar een stabiele bezetting van ongeveer 1050 a 1100 deze week. Volgende week mogelijk lichte stijging. Ik voorzie vanuit de ontwikkelng in incidentie per leeftijdsgroep dat de opnames richtingf 200 per dag zullen gaan, daarbij voorzie ik een bezetting die toeneemt richting 1200-1300 (ook hier het getal op NICE).

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Waar is die schatting '55% bijvangst' op gebaseerd ? Ik heb nog geen duidelijke definitie gezien van wat een bijvangst is, laat staan de cijfers.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:52
moet zeggen in mijn kennissenkring gaat het ook met bosjes tegelijk kwa besmettingen voor heen was het mondjesmaat zeg maar

• YakuzA

YakuzA

IJzerlijm schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:32:
Waar is die schatting '55% bijvangst' op gebaseerd ? Ik heb nog geen duidelijke definitie gezien van wat een bijvangst is, laat staan de cijfers.
Vziw was er wel de initiele melding van het UMCG dat er 30% was die niet vanwege Covid er lagen.
En wat grafiekjes uit de UK dat het rond de 40 a 50% zat, maar ik weet niet of je die zo kan relateren naar de NL situatie.

PSN

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

bie100 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:34:
moet zeggen in mijn kennissenkring gaat het ook met bosjes tegelijk kwa besmettingen voor heen was het mondjesmaat zeg maar
Yup, same here. Had nog niemand in m'n kennissenkring gehad met een positieve test. Maar gaat ineens hard zat.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

38 graden is standaard naar huis. Overgeven ook trouwens. Dat is in ieder geval op het kdv waar ik werk de norm. Stop je er in de ochtend een zetpil in dan is de kans groot dat je je kind in de loop van de dag kunt komen halen als de temperatuur weer opgelopen is.

• hoevenpe
MikeyMan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:43:
Had nog niemand in m'n kennissenkring gehad met een positieve test. Maar gaat ineens hard zat.
Mijn halve team heeft een of meer positief geteste familieleden, in de klas van mijn jongste zoon 10 tegelijk...

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:19

spartacusNLD

This is Sparta!!

MikeyMan schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:43:
[...]
Yup, same here. Had nog niemand in m'n kennissenkring gehad met een positieve test. Maar gaat ineens hard zat.
Hier exact het zelfde.. volgens mij gaat er wat rond :+

Op de discords waar ik actief ben ook precies het zelfde verhaal (met mensen uit o.a. Denemarken, Noorwegen, VK en Griekenland). Eerder was het toch iets van ''ja, ik ken een kennis van een kennis die Delta heeft gehad'', nu komt het voor heel veel mensen ineens heel dichtbij.

[Voor 32% gewijzigd door spartacusNLD op 31-01-2022 13:54]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
IJzerlijm schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:32:
Er zijn wat inschattigen van verschillende ziekenhuizen verspreid in het land, waarin 1 a 2 weken geleden reeds 1/3e deel van de opnames werd aangeduid als mensen die niet voor covid waren opgenomen.

Intussen is de bezetting op de IC dalend, waardoor er steeds meer reguliere zorg kan worden opgeschaald. En de incidentie van covid is ook toegenomen (van belang is de ontwikkeling van percentage positieve tests). Dat geeft allebei een toename. Tel daarbij een verschil in ligdagen (covid: typisch een week, opname voor medische verrischting vaak maar enkele dagen) en je zit boven de helft.

• Dennis
Elke ouder wil een kind dat écht ziek is gewoon thuis hebben.

• 42erik
  • Laatst online: 01:42
TerraGuy schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:29:
[...]

[...]

Dat is ook precies wat ik mis in dat stuk. Wel (volledig terecht) hier aandacht voor vragen, maar wat dan wel?

Want consequent 1.5m of iets in die trant wordt hem ook niet

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 08:27
hoevenpe schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:47:
[...]

Mijn halve team heeft een of meer positief geteste familieleden, in de klas van mijn jongste zoon 10 tegelijk...
Idem in de klas van m'n zoon (10 jaar oud). Eerder sporadisch een besmetting maar vanmorgen opeens 5 positieve afmeldingen. Voetbal afgelopen zaterdag ook afgelast want 6 van de 10 afwezig door positieve test/quarantaine..

• Dennis
Timmert schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:40:
Interessante discussie over ophalen van het KDV/gastouder. Bij ons (onze jongste is 3) is de regel ook ophalen vanaf 38 graden. Echter temperaturen ze alleen als ze aanleiding zien. Bij een vrolijk fit kind hoor je ze niet. Snotneus ook geen probleem, dat hebben ze allemaal wel eens en hoesten doen ze ook.
Laatst moesten we onze dochter ophalen omdat ze 38,1 graden meetten en ze was wat moe/hangerig. Opgehaald, thuis getempt: 37,8. Ik was eigenlijk in staat haar terug te brengen, maar dat kun je natuurlijk ook niet maken. Heel de middag lief gespeeld thuis, niks aan de hand. Dat zijn wel de momenten dat ik me opvreet hoor.
Ja tuurlijk, want protocol schrijft voor dat je ze dag erna ook thuis houdt. Kan je weer lekker ziek melden/zorgverlof opnemen/vrij nemen. Wij hebben ook gehad wat jij schrijft alleen was het bij thuis meten onder de 37,5. Ik was des duivels toen. Vooral ook omdat de aanleiding om te tempen bij mij vaak was "ja, hij voelde warm aan". Nou ja gelukkig, kind dat koud is lijkt me ook niet goed :/.

• redwing
Dennis schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Elke ouder wil een kind dat écht ziek is gewoon thuis hebben.
Het grootste probleem is dat de ene ouder een kind met een snotneus echt ziek vindt, en de ander pas als ie met 40 graden kotsend in bed blijft liggen. Dus een harde grens is best logisch, al kun je je afvragen of b.v. 38.5 niet wat logischer is aangezien kinderen toch wel eens wat op en neer gaan in temp.

Maar zeker nu met corona is 38 ook best logisch. Als zo'n kind echt corona heeft zit binnen een paar dagen het hele KDV thuis en dat wil je eigenlijk ook niet (al geloof ik ook niet dat je dat nu nog kunt voorkomen)

[removed]

• DevWouter
Dennis schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:23:
[...]

Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Waar mogelijk vermijden? Ja. Tegen elke prijs? Nee.
Jammer joh, het ging helemaal niet over het vermijden. Het ging over het feit het fijn vindt om ziek te zijn. :z

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:57
@t_captain voor je beeldvorming: mijn assistente opende vanochtend de electronische inbox en we troffen daar 90 nieuwe positieve covidtesten aan voor mijn praktijk in Renswoude (4500 patienten). dat betreft de testen voor de donderdag-vrijdag-zaterdag. Dat komt op weekbasis uit op 4,6% van mijn patienten positief GETEST. Met een matig ziekmakend beeld (N=1 jongste dochter positieve zelftest zonder klachten) mag je dat voor mijn regio, en daarop extrapolerend buiten de randstad dus minstens verdubbelen tot x4 doen.

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
@brothermaynard Dat ligt in lijn met de verhoudingen waarmee ik reken. Bij 85.000 positieve testuitslagen denk ik dat we ongeveer 270.000 besmettingen per dag hebben.
Pagina: 1 ... 4 ... 82 Laatste

Let op:
We gaan er vanuit dat je het volgende gelezen hebt: Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus. Voor aanvullingen van de FAQ neem je even contact op met @ZieMaar! of @tweakduke. Ook vragen we je om de Topicstart even door te nemen.

Voor laagdrempeliger praten over Corona, het delen van vaccinatieervaringen e.d. is er De Covid kroeg.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee