Een virus weet niet wat je gelooft en zal zich daar dan ook niks van aantrekken.
Je werk laten sluiten lijkt me nog slechter voor je carrière... En als je die baan nodig hebt...Weissbier schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:50:
[...]
In zoverre je een parttime baan als vakkenvuller, een carrière wilt noemen: ik stuur trouwens niet de handhaving op mijn baas af, maar gewoon dat ze gaan controleren en eventueel de supermarkt maar sluiten.
Nee, dit klinkt niet heel handig, sorry dat ik het zeg
Tsja. Onze klanten hebben vaak ook ‘handige neefjes’. Het wordt er alleen nooit beter vanhoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:57:
[...]
En tegen welke prijs...
Een Tweakende ICT'er had dit in een paar dagen voor een habbekrats in elkaar geflanst.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN
De definitie van "ziek" verschilt per cultuur en per persoon. Zo heb jij het in jouw tekst ook over "echt ziek" wat zou impliceren dat er "onecht ziek" bestaatSomerenV schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:12:
Als je geen klachten hebt ben je niet ziek. Je kunt besmettelijk zijn, maar da's wat anders dan dat je ook daadwerkelijk ziek bent. Overigens kun je ook positief testen zonder dat het virus actief is in je lichaam, maar dan ben je niet besmettelijk. Aangezien nu idioot veel mensen positief testen maar bij lange na niet iedereen ook echt ziek is kun je je afvragen in hoeverre massaal testen nog zinvol is.

Er is bij overdraagbare ziektes dan ook een belang dat er de verspreiding een halt toegeroepen worden. Ook als die persoon zich niet ziek voelt.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
*knip* don't feed the troll (zoals je eigenlijk zelf al zegtSomerenV schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:51:
[...]
[mbr]*knip* deze discussie gaan we hier niet voeren op deze manier[/]
[...]
[mbr]*knip* [/]
[...]
Bij ons draaien we nu op minimale bezetting omdat een aanzienlijk deel van het personeel thuis zit in quarantaine. Van de mensen die ik ken weet ik dat ze niet ziek zijn, maar wel positief getest dus dan hang je alsnog. Het gaat in dat soort gevallen meer mis met de regelgeving dan het daadwerkelijke virus, want hoe noodzakelijk is het (blijkbaar) besmette maar verder gezonde personen in thuisisolatie te zetten? Sinds het begin van de pandemie is het bij ons nog niet eerder zó ernstig gesteld met onderbezetting naar mijn weten, ook al zitten we nu met de minst gevaarlijke variant tot nu toe.

[Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 30-01-2022 15:31]
Ik doe dit bijna dagelijks voor m'n werk, snap niet waarom het zo lang moet duren.hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:57:
[...]
En tegen welke prijs...
Een Tweakende ICT'er had dit in een paar dagen voor een habbekrats in elkaar geflanst.
Je hebt gelijk @ZieMaar!, ik was mijn post al aan het leegeditten nadat ik je knipjes zag, maar je bent vliegensvlug42erik schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:30:
[...]
[mbr]*knip* don't feed the troll (zoals je eigenlijk zelf al zegt ;)[/]

We hebben het hier wel over een sector waar heel veel mis is en wat extra zichtbaar is gemaakt door corona.42erik schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:25:
[...]
Je werk laten sluiten lijkt me nog slechter voor je carrière... En als je die baan nodig hebt...
Nee, dit klinkt niet heel handig, sorry dat ik het zeg
Op individueel niveau kan ik me vinden in je argument, maar op maatschappelijk niveau voel ik heel erg de behoefte om te steigeren.
<troll>sig69 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:30:
[...]
Ik doe dit bijna dagelijks voor m'n werk, snap niet waarom het zo lang moet duren.

Wat ik gehoord heb is het probleem vooral dat er handmatige stappen in het proces zijn en daar is geen mankracht beschikbaar. Aannemend dat de mankracht daar al 2 jaar lang een probleem is kunnen we er van uit gaan dat het of niet te automatiseren is of dat automatisering dusdanig duur is dat het geen optie is.
Dat of onkunde, maar dat zeggen we nooit tegen een potentieele klant

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
offtopic:
Hele managementteam is hier besmet geweest in de supermarkt: maar dat mochten wij natuurlijk niet aan de grote klok hangen
Eventueel uitbraken van corona worden gewoon stil gehouden 
Ik hoorde laatst ook van een moeder van een collega, die boodschappen kwam doen: haar 14 harige dochter was positief en was behoorlijk ziek. En de betreffende collega zit dus in quarantaine, maar ben ik niet in contact mee geweest omdat ik twee weken onze bananenrepubliek ontvlucht heb
Hele managementteam is hier besmet geweest in de supermarkt: maar dat mochten wij natuurlijk niet aan de grote klok hangen

Ik hoorde laatst ook van een moeder van een collega, die boodschappen kwam doen: haar 14 harige dochter was positief en was behoorlijk ziek. En de betreffende collega zit dus in quarantaine, maar ben ik niet in contact mee geweest omdat ik twee weken onze bananenrepubliek ontvlucht heb

[Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 30-01-2022 15:51]
En binnen een cultuur kan die definitie ook weer veranderen. Zonder oordeel: Als ik me drie jaar geleden ziek had gemeld met een hoest en een snotter was ik vierkant uitgelachen. Tegenwoordig schuiven we steeds meer naar 'al je bacillen bij je medemens weg houden'. Nog even en we nemen de cultuur van sommige Aziatische landen over en dragen we post-pandemie mondkapjes als we verkouden zijn.DevWouter schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:29:
[...]
De definitie van "ziek" verschilt per cultuur en per persoon. Zo heb jij het in jouw tekst ook over "echt ziek" wat zou impliceren dat er "onecht ziek" bestaat
Er is bij overdraagbare ziektes dan ook een belang dat er de verspreiding een halt toegeroepen worden. Ook als die persoon zich niet ziek voelt.
Ik betwijfel dat we hier ooit die mate van sociaal groepsgedrag gaan zien.zacht schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:56:
[...]
En binnen een cultuur kan die definitie ook weer veranderen. Zonder oordeel: Als ik me drie jaar geleden ziek had gemeld met een hoest en een snotter was ik vierkant uitgelachen. Tegenwoordig schuiven we steeds meer naar 'al je bacillen bij je medemens weg houden'. Nog even en we nemen de cultuur van sommige Aziatische landen over en dragen we post-pandemie mondkapjes als we verkouden zijn.
En dat zou nog wel eens een goedkopere (en betere) oplossing kunnen zijn in plaats van overal peperdure luchtreinigingsinstallaties neer te zetten.zacht schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:56:
[...]En binnen een cultuur kan die definitie ook weer veranderen. Zonder oordeel: Als ik me drie jaar geleden ziek had gemeld met een hoest en een snotter was ik vierkant uitgelachen. Tegenwoordig schuiven we steeds meer naar 'al je bacillen bij je medemens weg houden'. Nog even en we nemen de cultuur van sommige Aziatische landen over en dragen we post-pandemie mondkapjes als we verkouden zijn.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Eens, ik heb voor de corona mee gemaakt dat ik drie keer in hetzelfde jaar een zware griep te pakken had en daar keek men ook een beetje vreemd van op.zacht schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:56:
[...]
En binnen een cultuur kan die definitie ook weer veranderen. Zonder oordeel: Als ik me drie jaar geleden ziek had gemeld met een hoest en een snotter was ik vierkant uitgelachen. Tegenwoordig schuiven we steeds meer naar 'al je bacillen bij je medemens weg houden'.
Het zou mij eigenlijk verbazen als we daar niet eindigen. Een tijdje terug las ik daar een stelling inclusief onderbouwing over van iemand die daar voor gestudeerd heeft en zijn stelling eindigde met de conclusie dat het eigenlijk geluk was dat we het nog niet deden gezien alle ingredienten al aanwezig zijn. Ik heb geen idee hoeveel waarde ik aan die conclusie trek, maar tot ik dat artikel had gelezen had ik jouw scenario ook naar het land der dromen verwezen. Nu? Ik acht het aannemlijk maar zal geen condities kunnen geven.Nog even en we nemen de cultuur van sommige Aziatische landen over en dragen we post-pandemie mondkapjes als we verkouden zijn.
Ik heb de impressie dat de kosten vooral veroorzaakt worden omdat men naar de oude situatie terug wilt ipv dat men gebruik maakt van de mogelijkheid om naar een nieuwere/betere situatie te gaan.Yaksa schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:19:
[...]
En dat zou nog wel eens een goedkopere (en betere) oplossing kunnen zijn in plaats van overal peperdure luchtreinigingsinstallaties neer te zetten.
De partner van een vriendin van mij heeft corona. Zij gaat in het ziekenhuis bevallen. Ik hoor zojuist dat de corona positieve partner naar de bevalling mag, in een ziekenhuis!? Seriously? Ik lees online dat je wel met klachten aanwezig mag zijn bij de bevalling, maar ook als corona positief?!
Met genoeg PBM zal het wel te managen zijn blijkbaar.HollovVpo1nt schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:54:
De partner van een vriendin van mij heeft corona. Zij gaat in het ziekenhuis bevallen. Ik hoor zojuist dat de corona positieve partner naar de bevalling mag, in een ziekenhuis!? Seriously? Ik lees online dat je wel met klachten aanwezig mag zijn bij de bevalling, maar ook als corona positief?!
Life goes on.
PSN
Een naaste van mij is gedurende zijn chemo overleden aan de gevolgen van corona, waarvan de besmetting getraceerd is maar een bron in het ziekenhuis. Het is echt onzin om iemand die corona positief is naar ziekenhuis te laten gaan. Quarantaine is quarantaine voor iedereen.YakuzA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:55:
[...]
Met genoeg PBM zal het wel te managen zijn blijkbaar.
Life goes on.
*knip* iets constructiever graag. Het is (nog) geen 'griepje', ook al zijn de klachten milder...HollovVpo1nt schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:54:
[Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 30-01-2022 17:20]
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Laat ik het anders formuleren: de geboorte van je kind is een levensbepalende gebeurtenis, iets wat je decennia later nog herinnert. Een van die momenten die je altijd bijblijven.
Het idee dat je daar niet bij mag zijn omwille van een positieve coronatest is imo echt bizar...
Het idee dat je daar niet bij mag zijn omwille van een positieve coronatest is imo echt bizar...
#COVID19NL
— Marino van Zelst (@mzelst) 30 januari 2022
Positief getest: 75.199
Totaal: 4.320.257 (+75.164 ivm -35 corr.)
Perc. positief 22 jan - 28 jan: 52,2%
Opgenomen: 140
Huidig: 945 (+29)
Opgenomen op IC: 10
Huidig IC Nederland: 209 (-4)
Overleden: 2
Totaal: 21.272 pic.twitter.com/pa6ORn2Sg7
Hoewel deze cijfers al geplaatst zijn in afzonderlijke posts, en ook meer (GGD besmettingen), mede ook voor mijzelf toch nog even deze samenvatting van de meeste bingogetallen. Filtertjes op Marino geeft namelijk vaak redelijk de reeks weer.
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Fijn dat de partner weet dat jij positief is, dan kan hij extra letten op afstand houden, mondkapje dragen en geen deurklinken enzo vasthouden :-). Voor hetzelfde geval was hij niet getest en liep hij daar rond zonder bewust te zijn van het feit dat hij positief is!HollovVpo1nt schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:54:
Maar tja, als je er met verstand mee om gaat moet het wel kunnen om aanwezig te zijn bij zo'n belangrijk moment!
Mee eens, maar vinden de verpleegkundige en verloskundige dat ook? En de andere bezoekers van deze niet-geisoleerde afdeling?hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:23:
Laat ik het anders formuleren: de geboorte van je kind is een levensbepalende gebeurtenis, iets wat je decennia later nog herinnert. Een van die momenten die je altijd bijblijven.
Ik zou er open en eerlijk over zijn opdat anderen extra alert zijn.MikeyMan schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:29:
Mee eens, maar vinden de verpleegkundige en verloskundige dat ook? En de andere bezoekers van deze niet-geisoleerde afdeling?
Het alternatief is dat mensen het geheim houden, dat lijkt me minder wenselijk.
Ja echt bizar ja dat je niet eens besmet naar een ziekenhuis mag. De wereld draait tenslotte om jouw moment en jouw geluk. Die stumper die daar loopt na een transplantatie snapt vast wel dat hij ondergeschikt is. Bevallen doe je maar 1 keer…. 😎hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:23:
Gelukkig is dit voor mij een hypothetische situatie, maar denk je werkelijk dat aanstaande vaders via Teams de bevalling gaan volgen?Johan Bogle schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:31:
Ja echt bizar ja dat je niet eens besmet naar een ziekenhuis mag. De wereld draait tenslotte om jouw moment en jouw geluk. Die stumper die daar loopt na een transplantatie snapt vast wel dat hij ondergeschikt is. Bevallen doe je maar 1 keer…. 😎

niet-geisoleerde afdeling? Er zijn moeders met corona, dus er zal een geisoleerde afdeling zijn gok ikMikeyMan schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:29:
[...]
Mee eens, maar vinden de verpleegkundige en verloskundige dat ook? En de andere bezoekers van deze niet-geisoleerde afdeling?
Precies, ik kan me zo maar voorstellen dat als vader positief is, ze moeder ook als positief beschouwen uit voorzorg. Dan blijft het dezelfde bubbel.42erik schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:38:
[...]
niet-geisoleerde afdeling? Er zijn moeders met corona, dus er zal een geisoleerde afdeling zijn gok ik
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Weet je wie het niet meer bijblijft, de vader van mijn naaste die een strijd voerde tegen kanker, waarbij zijn behandeling goed aan sloeg, en hij in de plek die hij het meest veilig waande, het ziekenhuis, corona opliep en hij door zijn chemo het niet meer kon bestrijden met een fatale afloop.hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:23:
Drie weken geleden in het ziekenhuis hierzo niet in ieder geval. Sowieso vaak maar 1 verloskundige op meerdere bevallingen. Dus elke keer omkleden is ook niet ideaal met dergelijke niet-planbare activiteiten.42erik schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:38:
[...]
niet-geisoleerde afdeling? Er zijn moeders met corona, dus er zal een geisoleerde afdeling zijn gok ik
Ja, dat kan. Onze verloskundige zorg gaat gewoon door. Voor patiënten met klachten passend bij het coronavirus zijn er speciale verloskamers ingericht.MikeyMan schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:44:
[...]
Drie weken geleden in het ziekenhuis hierzo niet in ieder geval. Sowieso vaak maar 1 verloskundige op meerdere bevallingen. Dus elke keer omkleden is ook niet ideaal met dergelijke niet-planbare activiteiten.
site diakonesshuis. Blijkbaar verschillend per ziekenhuis
@HollovVpo1nt
Lijkt me dat verloskunde en chemo relatief makkelijk te scheiden zijn? Je hebt ook zwangere vrouwen met twee streepjes.
Lijkt me dat verloskunde en chemo relatief makkelijk te scheiden zijn? Je hebt ook zwangere vrouwen met twee streepjes.
Ik lees dat ook her en der, dat klachten die passen bij het corona virus gedoogd worden. Maar nergens staat concreet dat je als corona positief mag komen. Lijkt een soort vage omzeiling van de regels te zijn.42erik schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:46:
[...]
Ja, dat kan. Onze verloskundige zorg gaat gewoon door. Voor patiënten met klachten passend bij het coronavirus zijn er speciale verloskamers ingericht.
site diakonesshuis. Blijkbaar verschillend per ziekenhuis
heb je het ook aan die vriendin gevraagd? Hoe het ziekenhuis dat inricht?HollovVpo1nt schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:49:
[...]
Ik lees dat ook her en der, dat klachten die passen bij het corona virus gedoogd worden. Maar nergens staat concreet dat je als corona positief mag komen. Lijkt een soort vage omzeiling van de regels te zijn.
Zijn we niet spijkers op laag water aan het zoeken?
Als je gebeld wordt dat je geliefde of kind een ernstig ongeluk heeft gehad ga je erheen. Positieve PCR of niet...
Als je gebeld wordt dat je geliefde of kind een ernstig ongeluk heeft gehad ga je erheen. Positieve PCR of niet...
Pas 13 delenhoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:53:
Zijn we niet spijkers op laag water aan het zoeken?

11 kinderen nu ziek in de klas van mijn zoontje. (6e) inclusief de leraar. Meerdere groepen nu met meer dan 10. Dat is de derde golf op deze school. Een aantal klassen gaan nood gedwongen weer dicht.
In Lansingerland hebben we nu meerdere golven gehad maar met deze merk je wel dat Omicron zeer besmettelijk is. Als Alpha of Delta net zo besmettelijk waren geweest....ik denk dat we daarmee door het oog van de naald zijn gekropen.
In Lansingerland hebben we nu meerdere golven gehad maar met deze merk je wel dat Omicron zeer besmettelijk is. Als Alpha of Delta net zo besmettelijk waren geweest....ik denk dat we daarmee door het oog van de naald zijn gekropen.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Omicron is niet besmettelijker, de maatschappij is veel opener en waar dat eerder veel minder een probleem was door opgebouwde immuntieit glipt omicron daar langs.
And to think they once said that computers would take away jobs.
We zaten in een lockdown en toch ging Omikron door het dak, het is een heel ander beestje...IJzerlijm schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:15:
Omicron is niet besmettelijker, de maatschappij is veel opener en waar dat eerder veel minder een probleem was door opgebouwde immuntieit glipt omicron daar langs.
Omicron moet bijna wel besmettelijker zijn, anders zou het niet wereldwijd de andere varianten verdringen toch?IJzerlijm schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:15:
PSN
Een "lockdown" op z'n Nederlands. Die werd eerder nog wel opgevolgd maar nu met dezelfde regels veel minder.hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:17:
[...]
We zaten in een lockdown en toch ging Omikron door het dak, het is een heel ander beestje...
Een schoolklas is een schoolklas. We hebben hier in de eerste golf max 4 of 5 kindjes gehad per klas. In de tweede golf max 5 of 6. Nu in één week meerdere klassen 8 plus en enkele zelfs 10 plus. Dit is echt van een andere orde.IJzerlijm schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:15:
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Als een groot deel van de wereld via besmettingen of vaccinatie immuniteit heeft is het veel belangrijker of een variant die kan omzeilen dan hoe besmettelijk die is.YakuzA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:18:
[...]
Omicron moet bijna wel besmettelijker zijn, anders zou het niet wereldwijd de andere varianten verdringen toch?
https://www.health.com/co...onavirus/omicron-vs-deltaA preprint study from Denmark shows this increased transmissibility by looking at the spread of Omicron and Delta variants within the same household. Researchers found that Omicron is about 2.7–3.7 times more infectious than Delta in vaccinated and boosted people. In unvaccinated people, however, there was no significant difference in the rates of infection. According to the study authors, if confirmed, these findings support the idea that Omicron's increased transmissibility could be due to the variant's ability to evade immunity—not some other characteristic that makes it inherently more contagious.
edit: om nu te groeien moet een omicron variant wel besmettelijker worden zoals de BA.2 in Denemarken lijkt te doen
[Voor 73% gewijzigd door IJzerlijm op 30-01-2022 19:04]
Bij ons ook hoor. Bij de oudste is ook de helft afwezig, inclusief juf. Ze zit zelfs nog maar alleen in haar groepje maar blijft negatief testen. In een hogere klas was de hele klas op 1 na besmet in een week tijdCobb schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:20:
[...]
Een schoolklas is een schoolklas. We hebben hier in de eerste golf max 4 of 5 kindjes gehad per klas. In de tweede golf max 5 of 6. Nu in één week meerdere klassen 8 plus en enkele zelfs 10 plus. Dit is echt van een andere orde.
Hetzelfde hier op de BSO van mijn nichtje. Ook ruim de helft inclusief begeleiding.s3n schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:30:
[...]
Bij ons ook hoor. Bij de oudste is ook de helft afwezig, inclusief juf. Ze zit zelfs nog maar alleen in haar groepje maar blijft negatief testen. In een hogere klas was de hele klas op 1 na besmet in een week tijd
Mijn vrouw haar werk heeft moeite om de bezetting in de zaak (merk dealer / garage) rond te krijgen omdat een significant aantal collega's thuis zitten met Corona.
Bijzonder weetje, de afgelopen 14 dagen is, inclusief de achterstand, 1 op de 20 Nederlanders positief getest. Ik kan me nog herinneren dat Bunschoten op 1 op 30 zat en dat heel uitzonderlijk was, wat een bizarre situatie eigenlijk.
zit je dan als leerling, in je eentje in het klaslokaal.... de tumbleweed rollend door de gang....s3n schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:30:
[...]
In een hogere klas was de hele klas op 1 na besmet in een week tijd
Dan weet je in elk geval zeker dat daar een goede ventilatie is

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Ps3gamer91 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:46:
[...]
Dan weet je in elk geval zeker dat daar een goede ventilatie is

Klinkt corona-veilig...42erik schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:43:
[...]
zit je dan als leerling, in je eentje in het klaslokaal.... de tumbleweed rollend door de gang....
In vorige golven/varianten, absoluut met je eens. In de huidige situatie waar iedereen zich inmiddels 3x (of nog vaker als je in een risicogroep zit) kan hebben laten vaccineren én een variant die veel minder ziekmakend is, vraag ik me af of dit nog de juiste afweging is/ het de juiste balans is om een ziekenhuis hermetisch afgesloten te houden voor geliefden bij live-changing-eventsHollovVpo1nt schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:06:
[...]
Een naaste van mij is gedurende zijn chemo overleden aan de gevolgen van corona, waarvan de besmetting getraceerd is maar een bron in het ziekenhuis. Het is echt onzin om iemand die corona positief is naar ziekenhuis te laten gaan. Quarantaine is quarantaine voor iedereen.
Als ziekenhuizen dit toestaan, ga ik er vanuit dat ze wel de treffende voorzorg treffen, samen met degene die op bezoek komt.rik86 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:54:
[...]
In vorige golven/varianten, absoluut met je eens. In de huidige situatie waar iedereen zich inmiddels 3x (of nog vaker als je in een risicogroep zit) kan hebben laten vaccineren én een variant die veel minder ziekmakend is, vraag ik me af of dit nog de juiste afweging is/ het de juiste balans is om een ziekenhuis hermetisch afgesloten te houden voor geliefden bij live-changing-events
Het is natuurlijk wel belangrijk om te zorgen dat je niet iemand aansteekt die problemen heeft met het immuunsysteem, die gemiddeld vaker in het ziekenhuis aanwezig zijn dan bij de supermarkt.
PSN
Er is gewoon geen draagvlak meer, mensen gaan verder met hun leven.IJzerlijm schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:20:
Een "lockdown" op z'n Nederlands. Die werd eerder nog wel opgevolgd maar nu met dezelfde regels veel minder.
Het kan nog erger. In de klas van mijn dochter zitten nog maar 9 kinderen. De andere 21 hebben Corona en zitten daarom thuis.Cobb schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:20:
[...]
Een schoolklas is een schoolklas. We hebben hier in de eerste golf max 4 of 5 kindjes gehad per klas. In de tweede golf max 5 of 6. Nu in één week meerdere klassen 8 plus en enkele zelfs 10 plus. Dit is echt van een andere orde.
rik86 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:54:
[...]
In vorige golven/varianten, absoluut met je eens. In de huidige situatie waar iedereen zich inmiddels 3x (of nog vaker als je in een risicogroep zit) kan hebben laten vaccineren én een variant die veel minder ziekmakend is, vraag ik me af of dit nog de juiste afweging is/ het de juiste balans is om een ziekenhuis hermetisch afgesloten te houden voor geliefden bij live-changing-events
Gaat niet alleen om het beschermen van patienten in de ziekenhuizen, maar ook het personeel zelf moet beschermd worden. Anders kan je straks alle personeel naar huis sturen vanwege de quarantaine regels, omdat ze corona hebben. Eindig je straks met te weinig handen aan bed en te weinig personeel.YakuzA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:59:
[...]
Als ziekenhuizen dit toestaan, ga ik er vanuit dat ze wel de treffende voorzorg treffen, samen met degene die op bezoek komt.
Het is natuurlijk wel belangrijk om te zorgen dat je niet iemand aansteekt die problemen heeft met het immuunsysteem, die gemiddeld vaker in het ziekenhuis aanwezig zijn dan bij de supermarkt.
Liever voorkomen dan genezen. Wat betreft live-changing events, heb ik zelf ook het nodige meegemaakt in het ziekenhuis. Maar toch achteraf gezien heb ik er begrip voor, want het ging niet alleen om mijn belangen. Het gaat ook om het collectieve belang.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Het enige wat je bereikt is dat mensen het vooraf niet meer melden, of we daar nou beter van worden...Wat betreft live-changing events, heb ik zelf ook het nodige meegemaakt in het ziekenhuis. Maar toch achteraf gezien heb ik er begrip voor, want het ging niet alleen om mijn belangen. Het gaat ook om het collectieve belang.
Lekker zwart-wit weer he. Hef de quatantaine- en isolatieregels maar op dan terwijl we hopen dat er genoeg verplegend personeel zonder besmetting over blijven.hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:38:
[...]
Het enige wat je bereikt is dat mensen het vooraf niet meer melden, of we daar nou beter van worden...
De zorg trekt het makkelijk: IC rond de 200 met een max van 1150.eric.1 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:48:
Hef de quatantaine- en isolatieregels maar op dan terwijl we hopen dat er genoeg verplegend personeel zonder besmetting over blijven.
Als ik het willekeurig een paar landen combineer die op elkaar lijken qua Omicron golf vallen me twee dingen op.
1. Volgens mij gaan we komende week pieken of zijn we al gepiekt, zie bv Belgie en Luxemburg
2. Als alle scholen open zijn, doet de rest van de maatregelen volgens mij vrij weinig, omdat door de kinderen een zeer groot deel van de bevolking via die weg met Omicron in aanraking komt.
Ik snap dat er nog wel een aantal nuances te maken zijn door deltagolf, vs maatregelen, vs boosters. Toch naar mijn idee trekt Omicron qua besmettingen zich weinig van deze 3 factoren aan als de scholen open zijn. Ik denk zelfs dat er maar drie maatregelen zijn die de snelheid van de golf nog iets kunnen beinvloeden en dat is het thuiswerkadvies, de nachthoreca open of dicht en wel of geen limiet op het aantal mensen thuis. De rest van de maatregelen doet naar mijn idee niet zoveel.
Bron:
https://ourworldindata.or...untry=NLD~BEL~LUX~SWE~CHE
1. Volgens mij gaan we komende week pieken of zijn we al gepiekt, zie bv Belgie en Luxemburg
2. Als alle scholen open zijn, doet de rest van de maatregelen volgens mij vrij weinig, omdat door de kinderen een zeer groot deel van de bevolking via die weg met Omicron in aanraking komt.
Ik snap dat er nog wel een aantal nuances te maken zijn door deltagolf, vs maatregelen, vs boosters. Toch naar mijn idee trekt Omicron qua besmettingen zich weinig van deze 3 factoren aan als de scholen open zijn. Ik denk zelfs dat er maar drie maatregelen zijn die de snelheid van de golf nog iets kunnen beinvloeden en dat is het thuiswerkadvies, de nachthoreca open of dicht en wel of geen limiet op het aantal mensen thuis. De rest van de maatregelen doet naar mijn idee niet zoveel.
Bron:
https://ourworldindata.or...untry=NLD~BEL~LUX~SWE~CHE
[Voor 3% gewijzigd door iamcj op 30-01-2022 21:06]
He, bedenk wel even dat die 200 alleen de corona-ic-bezeting is. Er liggen ook mensen die een zwaar auto-ongeluk hebben gehad of na een risico-operatie. Het is er dus drukker als alleen die 200.hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:51:
[...]
De zorg trekt het makkelijk: IC rond de 200 met een max van 1150.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Daar heb ik het toch niet over?hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:51:
[...]
En dat er nog genoeg zorg ingehaald moet worden.Oekiejoekie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:54:
[...]
He, bedenk wel even dat die 200 alleen de corona-ic-bezeting is. Er liggen ook mensen die een zwaar auto-ongeluk hebben gehad of na een risico-operatie. Het is er dus drukker als alleen die 200.
En de zorg ook nu eens op adem kan/mag komen.
Klopt, maar het is geen corona probleem (meer).Oekiejoekie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:54:
He, bedenk wel even dat die 200 alleen de corona-ic-bezeting is. Er liggen ook mensen die een zwaar auto-ongeluk hebben gehad of na een risico-operatie. Het is er dus drukker als alleen die 200.
De zorg kan het echt makkelijk aan. Als er al een probleem is dan is het quarantaine van personeel, wie nu nog door corona op de IC komt had zich kunnen vaccineren.
Is daar de piek voorbij of is dat het weekend effect dat je ook elk weekend in BE ziet?iamcj schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:52:
Als ik het willekeurig een paar landen combineer die op elkaar lijken qua Omicron golf vallen me twee dingen op.
PSN
In een niet-immune bevolking is omicron vermoedelijk vergelijkbaar met delta. De R0 waarde wordt zelfs iets lager ingeschat.YakuzA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:18:
[...]
Omicron moet bijna wel besmettelijker zijn, anders zou het niet wereldwijd de andere varianten verdringen toch?
Toen de grootschalige inmuniteit ontstond tegen de varianten die op alpha en delta lijken in de spike eiwitten, veranderde het speelveld en had een genetisvh flink afwijkende virusvariant ineens een enorm voordeel.
In onze huidige samenleving is omicron verl besmettelijker dan delta.
Vergeet niet dat er ook gevaccineerden nog op de IC kunnen komen, ook onder de 40…hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:57:
[...]
Klopt, maar het is geen corona probleem (meer).
De zorg kan het echt makkelijk aan. Als er al een probleem is dan is het quarantaine van personeel, wie nu nog door corona op de IC komt had zich kunnen vaccineren.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Uitval van personeel door quarantaine/isolatie/ziekte is natuurlijk wel een probleem, en niet alleen in de zorg. Maar met de huidige besmettingen zijn we wel snel door die zure appel heen. Hoewel ik persoonlijk graag toch de booster had gehad voordat ik besmet raakte...hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:57:
[...]
Intentionally left blank
Het kan...Agent47 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:14:
Vergeet niet dat er ook gevaccineerden nog op de IC kunnen komen, ook onder de 40…
Statistisch gezien is het echter geen aanzienlijk risico.
Als momenteel nog steeds de standaard planbare zorg afgeschaafd is kunnen ze het niet ‘echt makkelijk’ aan?hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:57:
[...]
Ik had iig niet het idee dat de planbare zorg alweer compleet opgeschakeld was?
PSN
En dat de grootste knelpunten qua capaciteit in de zorg al maanden niet meer op de IC liggen, maar op de verpleegafdelingen.Ryur schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:55:
[...]
En dat er nog genoeg zorg ingehaald moet worden.
En de zorg ook nu eens op adem kan/mag komen.
Op de IC zijn we, wederom, langs het randje van code zwart gescheerd maar op de verpleegafdelingen zaten we misschien nog wel dichter bij dat randje... alleen hebben we er daar geen naam voor, en geen officiële definitie (hoewel we zagen dat de exacte definitie van code zwart op de IC ook best een beetje opgerekt kon worden, toen dat de politiek beter uitkwam).
Het ligt allemaal genuanceerder. Om te stellen dat de zorg het allemaal makkelijk aankan is kul. Er moet nog een hele inhaalslag gemaakt worden wat betreft uitgestelde zorg. Er is al een gigantische bottleneck ontstaan en er zijn dikke wachtlijsten (van heupoperaties tot kanker behandelingen). Twee vrienden van mij zijn verpleegsters. Lopen allemaal op hun tenen, omdat er continu hoge werkdruk is op het werkvloer. Beeld je hierbij in dat die werkdruk al sinds begin 2020 speelt.hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:57:
[...]
Ik heb vorige jaar non stop op IC en neurocare moeten dwalen i.v.m. opname familie (niet door corona). Toen lagen er 150 mensen op de IC in Nederland door Corona en toen konden ze het al amper aan. 1 zuster voor 24/7 monitoring op 4 patiënten.
Daarnaast zijn de 200 coronapatienten niet evenredig verspreidt over Nederland. Sommige regio's hebben hogere bezetting dan andere regio's (denk aan randstad). Heb je pech, dan kan je zoeken naar een plek in je regio. Wat bij ons toen ook het geval was.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Daar hadden we Ernst Kuipers voor! (tussen negen en vijf...Monkeydancer schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:30:
[...]
Daarnaast zijn de 200 coronapatienten niet evenredig verspreidt over Nederland. Sommige regio's hebben hogere bezetting dan andere regio's (denk aan randstad). Heb je pech, dan kan je zoeken naar een plek in je regio. Wat bij ons toen ook het geval was.

Het is het 7 daags gemiddelde, de groei neemt iig af.YakuzA schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:03:
[...]
Is daar de piek voorbij of is dat het weekend effect dat je ook elk weekend in BE ziet?
Dat opvolgen van de regels valt nog mee. Vandaag maar wat empirisch burgeronderzoek gedaan in de Efteling.
Paar keer geteld en volledig gedragen mondmaskers bij volwassenen scoren ca 18/20 (dicht gebouw) tot 16/20 (semi-dicht gebouw / overkapt).
Wel duidelijk dat het type 2 advies absoluut niet is aangeslagen.
En wat betreft afstandhouden is het geen strikte anderhalve meter maar typisch wel een aanzienlijke persoonlijke ruimte of duidelijk herkenbare ruimte tussen gezinnen.
En ja, het was druk genoeg.
Paar keer geteld en volledig gedragen mondmaskers bij volwassenen scoren ca 18/20 (dicht gebouw) tot 16/20 (semi-dicht gebouw / overkapt).
En wat betreft afstandhouden is het geen strikte anderhalve meter maar typisch wel een aanzienlijke persoonlijke ruimte of duidelijk herkenbare ruimte tussen gezinnen.
En ja, het was druk genoeg.
Wij zijn ook zo’n stelletje wat een aantal maanden geleden een (2e) kindje heeft gekregen. Geboren in het ziekenhuis.hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:38:
[...]
Het enige wat je bereikt is dat mensen het vooraf niet meer melden, of we daar nou beter van worden...
Als vader mocht ik tijdens de zwangerschap alleen bij de “grote” echo’s zijn, voor de rest moest het maar via FaceTime. Nu had ik het allemaal al een keer meegemaakt, maar ik kan me voorstellen als het je eerste keer is, dat je er (beide) een rotgevoel van hebt. Als je dan ook op het moment suprême niet er bij mag zijn….tja, ik kan me heel goed voorstellen dat je dan verzwijgt dat je positief bent.
* dr.lowtune was er ook bijna niet bij geweest trouwens, het ging zo snel, we kwamen aan, ik ging de auto even snel parkeren en toen lag vrouwlief al in de verloskamer te persen..4 minuten later was er een baby

Misschien is het niet ok, maar het is wel te begrijpen. Ik vind het trouwens nog steeds super klote dat mijn dochtertje mij voor het eerst met zo’ fucking mondkapje zag, maar goed, small price to pay…zij zal het zich niet herinneren.

Precies onze ervaring bij de zwangerschap en geboorte van onze tweede. Ik ben erg blij dat we het bij onze eerste zonder restricties hebben meegemaakt. Ik snap dan ook volledig dat ziekenhuizen hier risico toestaandr.lowtune schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:02:
[...]
Wij zijn ook zo’n stelletje wat een aantal maanden geleden een (2e) kindje heeft gekregen. Geboren in het ziekenhuis.
Als vader mocht ik tijdens de zwangerschap alleen bij de “grote” echo’s zijn, voor de rest moest het maar via FaceTime. Nu had ik het allemaal al een keer meegemaakt, maar ik kan me voorstellen als het je eerste keer is, dat je er (beide) een rotgevoel van hebt. Als je dan ook op het moment suprême niet er bij mag zijn….tja, ik kan me heel goed voorstellen dat je dan verzwijgt dat je positief bent.
* dr.lowtune was er ook bijna niet bij geweest trouwens, het ging zo snel, we kwamen aan, ik ging de auto even snel parkeren en toen lag vrouwlief al in de verloskamer te persen..4 minuten later was er een baby![]()
Misschien is het niet ok, maar het is wel te begrijpen. Ik vind het trouwens nog steeds super klote dat mijn dochtertje mij voor het eerst met zo’ fucking mondkapje zag, maar goed, small price to pay…zij zal het zich niet herinneren.

XXXVI
20wk echo mocht ik hier niet bij zijn. Voor de rest tot aug2020 eigenlijk weinig verdere restricties..
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling
Hoe zie jij dan verschil tussen een type 1 en en type 2 R?Rukapul schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:45:
Voor mij zijn die krek eender tenzij je ze voelt.
Binnenin die maskers staat ook niks van type2 of zo.

Een ffp2 is zover ik weet alleen geadviseerd voor zwakkeren. Die ffp2 herken je ook direct.
[Voor 61% gewijzigd door GAIAjohan op 30-01-2022 21:43]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling
Simpel: stoffen maskers lijken de boventoon te voerenGAIAjohan schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:37:
[...]
Hoe zie jij dan verschil tussen een type 1 en en type 2 R?
Voor mij zijn die krek eender tenzij je ze voelt.
Binnenin die maskers staat ook niks van type2 of zo..
Een ffp2 is zover ik weet alleen geadviseerd voor zwakkeren. Die ffp2 herken je ook direct.

Dat is natuurlijk complete onzin. Zelfs met de huidige getallen is de normale zorg nog niet volledig hervat, laat staan t reservoir aan inhaalzorg dat er nog ligt.hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:51:
[...]
Ik vrees dat door Corona de zorg nog jarenlang onder druk zal staan. Hoger verzuim door burn-outs, hoger verzuim omdat Corona rond blijft gaan, hogere siezoensvirusdruk omdat er weer een extra seizoensvirus bij is.
Wat dat betreft zou ik zeggen, gooi de grenzen open voor vluchtelingen en leidt ze op tot zoegpersoneel…
Die achterstanden zijn er, maar is dat reden om nog maanden hele sectoren dicht te houden of langer dan strikt noodzakelijk mondkapjes te dragen?rik86 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:55:
Dat is natuurlijk complete onzin. Zelfs met de huidige getallen is de normale zorg nog niet volledig hervat, laat staan t reservoir aan inhaalzorg dat er nog ligt.
Er is op dit moment geen reden om de maatschappij grootschalige beperkingen op te leggen, laten we een middenweg vinden tussen de harde lockdown en YOLO.
En waar wou je die vluchtelingen laten wonen dan? In de kelder van het ziekenhuis?rik86 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:55:
[...]
Dat is natuurlijk complete onzin. Zelfs met de huidige getallen is de normale zorg nog niet volledig hervat, laat staan t reservoir aan inhaalzorg dat er nog ligt.
Ik vrees dat door Corona de zorg nog jarenlang onder druk zal staan. Hoger verzuim door burn-outs, hoger verzuim omdat Corona rond blijft gaan, hogere siezoensvirusdruk omdat er weer een extra seizoensvirus bij is.
Wat dat betreft zou ik zeggen, gooi de grenzen open voor vluchtelingen en leidt ze op tot zoegpersoneel…

Ik ben optimistisch. Als de experts in het OMT en ziekenhuis directeuren zouden verwachten dat de druk op de zorg door corona nog jaren hoog blijft dan was er wel meer gewerkt aan langetermijnplanning dan nu. Opschalen kan niet in weken, maar wanneer de verwachting is dat het nog jaren gaat duren kan je daar prima een plan voor maken.
Dat dat plan er niet ligt geeft mij vertrouwen dat de mensen met kennis van zaken verwachten dat het probleem zichzelf oplost.
Is dat zo? Is het inhalen van de achterstallige zorg geen goede reden? Hoe lang mag daar over gedaan worden?hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:15:
[...]
Die achterstanden zijn er, maar is dat reden om nog maanden hele sectoren dicht te houden of langer dan strikt noodzakelijk mondkapjes te dragen?
Er is op dit moment geen reden om de maatschappij grootschalige beperkingen op te leggen, laten we een middenweg vinden tussen de harde lockdown en YOLO.
Hoeveel eendaagse behandelingen willen we op de lange baan schuiven voor 15 daagse ic opnames?
[Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 30-01-2022 22:27]
Dat is toch ook wat er min of meer gedaan wordt ?hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:15:
Er is geen harde lockdown (meer) voor zover een "harde" er ooit geweest is.
En YOLO is het ook niet, althans het is niet de bedoeling, sommige mensen en ondernemers lijken dat inmiddels en sommigen al enige tijd wel aan te hangen.
Maar goed het lijkt er de laatste tijd op dat je haast hebt om de een of andere reden, daarmee de doelen als huidige al behaalde situatie projecteert en vervolgens gaat fiepen dat het allemaal zo erg is. Je verkeerd op zich in "goed", nouja beter gezegd enig gezelschap, daar niet van, maar het valt een beetje op

[Voor 6% gewijzigd door gekkie op 30-01-2022 22:38]
Persoonlijk vind ik het type 2 advies op dit moment ook onzin, als ik in de supermarkt kijk zou er volgens mij veel meer winst te halen zijn als iedereen een mondkapje ongeacht type correct zou dragen, dan dat iedereen type 2 draagt op de manier waarop ze de mondkapjes nu dragen. Of de stoffen mondkapjes moeten bij correct gebruik echt nauwelijks bijdragen aan beperken van verspreiding, daar ben ik niet helemaal van op de hoogte.Rukapul schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:55:
[...]
Simpel: stoffen maskers lijken de boventoon te voerenHer en der zie je ffp2 en de rest is dan type 1 of 2R.
Ik verwacht dat er ook nog wel wat extra zorgdruk bij zal komen door verslechterde gezondheid als gevolg van uitgestelde zorg. Want zorg kan wel uitgesteld worden omdat het niet direct levensbedreigend is, maar als de situatie daardoor verslechterd, is er meer zorg nodig om het weer naar hetzelfde niveau te krijgen als dat gepland geleverd zou zijn.rik86 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:55:
[...]
Dus kun je nu onmogelijk beslissen.RocketKoen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:22:
[...]
Een tweede infectie verloopt waarschijnlijk milder. Want net als na een vaccinatie is je immuunsysteem beter voorbereid.
Maat dat wil niet zeggen dat je ook de grens over mag of de horeca in mag. En na 5-6 maanden is je herstelbewijs op de meeste plaatsen niet meer geldig.
Maar hoe de situatie dan is, is nu niet te zeggen. Misschien is de hele QR code dan afgeschaft en is corona geen probleem meer. Misschien is er een nieuwe variant waardoor we weer allemaal in lockdown zitten.
We kijken tegen de zomer wel of we toch willen boosteren of niet.
Ten minste, we willen het niet, maar of we toch niet te veel ongemakken gaan ervaren van het CTB internationaal.
Dan zullen we wel weer gaan boosteren helaas en met tegenzin.
Pardon? We willen niet boosteren? Als dat mij helpt en/of de zorg helpt booster ik met alle liefde.Tweak_ers schreef op zondag 30 januari 2022 @ 23:21:
[...]
Dus kun je nu onmogelijk beslissen.
We kijken tegen de zomer wel of we toch willen boosteren of niet.
Ten minste, we willen het niet, maar of we toch niet te veel ongemakken gaan ervaren van het CTB internationaal.
Dan zullen we wel weer gaan boosteren helaas en met tegenzin.
Mijn huidige besmetting is een lachertje, geheid mede dankzij de booster. Vanmiddag nog een onderzoek dat boosters wat met transmissies doen. Reden zat
*knip*42erik schreef op zondag 30 januari 2022 @ 23:30:
[...]
Pardon? We willen niet boosteren? Als dat mij helpt en/of de zorg helpt booster ik met alle liefde.
Mijn huidige besmetting is een lachertje, geheid mede dankzij de booster. Vanmiddag nog een onderzoek dat boosters wat met transmissies doen. Reden zat
Naar de bekende weg vragen en de bewijslast omdraaien is niet de bedoeling. Lees eerst dit aub Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus
[Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 30-01-2022 23:47]
*knip* als je een moderatie ingreep niet begrijpt of je bent het er niet mee eens, meld je dan bij de mod in kwestie. Zoals je in het beleid en in de ts kunt lezen, doen we dat nooit in het topic zelf.
[Voor 87% gewijzigd door ZieMaar! op 31-01-2022 08:05]
*knip* nee, dat is wat je er zelf van maakt en dat maakt zo’n post stemmingmakerij.
[Voor 82% gewijzigd door ZieMaar! op 31-01-2022 08:06]
*knip* originele post verwijderd
[Voor 89% gewijzigd door ZieMaar! op 31-01-2022 08:06]
Jij wilt de (wetenschappelijke) consensus omverwerpen, dus wordt je dat gevraagd.
En op zich hoef je dat maar eenmalig goed te doen, zodat het de nieuwe consensus zal worden, dat dat tot nu toe wat opzichtig faalt kun je dan toch moeilijk anderen gaan verwijten ?
[Voor 26% gewijzigd door ZieMaar! op 31-01-2022 08:07]
Je weet ook dat je helemaal niet kunt zeggen dat jouw ziekteverloop mild is mede dankzij de booster. De hele jeugd heeft nog geen booster gehad maar ook zij hebben grotendeels een mild ziekteverloop. Gelukkig geldt dat voor de meerderheid van de mensen die positief getest zijn.42erik schreef op maandag 31 januari 2022 @ 00:03:
je weet zelf ook dat je opmerking nergens op slaat...
En ja statistisch is op basis van de wetenschap de kans groter dat je met booster milder verloop krijgt, maar dat zegt niets over N=1 gevallen.
[Voor 14% gewijzigd door Dennis op 31-01-2022 00:07]
Dus mijn uitspraak komt gewoon overeen met de statistiek... Dan is een booster nemen toch logisch? Overigens is mijn N=1 dat mijn verloop een stuk milder is dan die van ongeboosterde pubersDennis schreef op maandag 31 januari 2022 @ 00:06:
[...]
Je weet ook dat je helemaal niet kunt zeggen dat jouw ziekteverloop mild is mede dankzij de booster. De hele jeugd heeft nog geen booster gehad maar ook zij hebben grotendeels een mild ziekteverloop. Gelukkig geldt dat voor de meerderheid van de mensen die positief getest zijn.
En ja statistisch is op basis van de wetenschap de kans groter dat je met booster milder verloop krijgt, maar dat zegt niets over N=1 gevallen.
Of je snapt hem echt niet, of je bent gewoon aan het trollen...
[Voor 6% gewijzigd door 42erik op 31-01-2022 00:25]
Voor jou is het logisch, maar als mensen tot nu toe nergens last van hebben en ze voor hun gevoel ook geen risico lopen maken zij misschien de keuze om zich niet te laten vaccineren en/of te boosteren. Voor jou is dat niet logisch, dat weet ik.42erik schreef op maandag 31 januari 2022 @ 00:23:
Dus mijn uitspraak komt gewoon overeen met de statistiek... Dan is een booster nemen toch logisch? Overigens is mijn N=1 dat mijn verloop een stuk milder is dan die van ongeboosterde pubers
Verder is er een groep bijgekomen die de booster zo lang mogelijk uitstelt, omdat de regels rondom het coronatoegangsbewijs steeds veranderen en ze geen risico willen lopen dat ze deze zomer niet op vakantie kunnen of te zijner tijd verplicht worden een vierde prik te nemen. Immers je weet nu maar nooit of de geldigheidsduur plotseling wordt ingekort.
Je kan er eigenlijk niets van zeggen: ik ken mensen die besmet zijn geraakt met booster (en dan zitten er 2-3 weken tussen) die hondsberoerd zijn en ook mensen zonder booster (want besmet vlak voordat ze de booster zouden krijgen) die er fluitend doorheen komen.
En dan ook nog een hoop er tussen in. 

[Voor 7% gewijzigd door Bart-Willem op 31-01-2022 00:45]
*knip* zie hierbovengekkie schreef op maandag 31 januari 2022 @ 00:04:
[...]
Jij wilt de (wetenschappelijke) consensus omverwerpen, dus wordt je dat gevraagd.
En op zich hoef je dat maar eenmalig goed te doen, zodat het de nieuwe consensus zal worden, dat dat tot nu toe wat opzichtig faalt kun je dan toch moeilijk anderen gaan verwijten ?
[Voor 30% gewijzigd door ZieMaar! op 31-01-2022 08:08]
*knip* originele post is weg, laat het dus maar rusten
[Voor 93% gewijzigd door ZieMaar! op 31-01-2022 08:10]
Trollen?! Omdat ik blijkbaar anders ertegen aankijk dan jij, ben ik meteen aan het trollen?42erik schreef op maandag 31 januari 2022 @ 00:23:
[...]
Dus mijn uitspraak komt gewoon overeen met de statistiek... Dan is een booster nemen toch logisch? Overigens is mijn N=1 dat mijn verloop een stuk milder is dan die van ongeboosterde pubers
Als je zo van de statistiek bent, moet je ook naar leeftijd kijken. Welke leeftijd ligt er in het ziekenhuis. Die cijfers zijn ergens begin dit jaar uit het Corona Dashboard gehaald. Waarom?!
60% was toen 80+ in het ziekenhuis.
80% was 60+
Je kunt het ook zo bekijken: blijkbaar een zeer kleine groep mensen (80+), zorgt voor onevenredig veel ziekenhuis bezetting. Zorg dat in die groepen de vaccinatiegraad toeneemt. Eigenlijk vanaf een jaar of 60 al. Het vaccineren van kinderen en jongeren gaat weinig winst opleveren in ziekenhuizen.
Ik ben blij met de versoepelingen in quarantaine, omdat dit voor een 100% verspreiding op scholen gaat zorgen. Inmiddels was de verspreiding mét quarantaine regels in de klassen van de kinderen zo’n 30-50%.
Nu mogen kinderen met positieve huisgenoten gewoon naar school, wanneer ze geen klachten hebben.
Inmiddels N=40 hier.
Iedereen in de omgeving doorloopt het op dezelfde manier. Een dag of maximaal 2 dagen koorts, moe met spierpijn enkele dagen.
Geboosterd, gevaccineerd, of ongevaccineerd, het maakt allemaal niet uit. Zodra het binnen een gezin zit, is iedereen aan de beurt.
Ziekteverloop kent dan nog wel een uitzondering, jongere kinderen hebben gewoon regelmatig 0 klachten, maar in enkele gevallen toch weer wel een avondje koorts.
Het gaat dan ook uitsluitend om (jonge) gezinnen, waar de maximale leeftijd 45 jaar bedraagt.
We hebben ook wat volledig ongevaccineerden in de familie en vriendenkring. N=4, verloop was niet anders dan bij ons (vaccinatie 5,5 maanden geleden).
Ik heb het idee dat veel van die onderzoeken nog leunen op delta waarnemingen.
Het is dan ook zeer belangrijk om snel duidelijkheid te krijgen in ziekenhuis cijfers met en door Vorona. Dit gaat anders heel snel een vertroebeld beeld opleveren, als dat het nu niet al doet.
Dat is exact de reden dat VK ondanks stijgingen alles opengooit, het aandeel met Corona in het ziekenhuis stijgt/steeg daar gigantisch!
De enige reden voor mij om te boosteren is vakantie. Maar laten er nu net landen zijn waar de boosters maar 6 maanden geldig is (Italie).
Ik wacht wel even tot de zomervakantie. In de hoop dat het allemaal niet meer nodig is. De komende 3 maanden mogen we niet eens boosteren 😅
[Voor 17% gewijzigd door Tweak_ers op 31-01-2022 06:16]
Je kan dit blijven roepen maar dat maakt het nog steeds niet waar.
Let op:
We gaan er vanuit dat je het volgende gelezen hebt: Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus. Voor aanvullingen van de FAQ neem je even contact op met @ZieMaar! of @tweakduke. Ook vragen we je om de Topicstart even door te nemen.
Voor laagdrempeliger praten over Corona, het delen van vaccinatieervaringen e.d. is er De Covid kroeg.
We gaan er vanuit dat je het volgende gelezen hebt: Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus. Voor aanvullingen van de FAQ neem je even contact op met @ZieMaar! of @tweakduke. Ook vragen we je om de Topicstart even door te nemen.
Voor laagdrempeliger praten over Corona, het delen van vaccinatieervaringen e.d. is er De Covid kroeg.