Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:45
@t_captain
Wanneer verwacht jij de piek in besmettingen?
Kan niet ver weg zijn toch...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:00
hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 08:53:
[...]

Hebben jullie je bij de GGD laten testen?
Hoor van veel geboosterde mensen dat ze alleen een positieve PCR hadden, de zelftest niets deed.

Achteraf gezien had ik al dagen een kriebel in mijn keel, keer op keer een negatieve zelftest zegt blijkbaar weinig. Mijn jongste heeft geen enkele keer twee streepjes gehad, bij de GGD heeft ze toch haar QR-code gescoord.
Twee maal niks en één keertje een minimaal streepje op de zelftest. PCR was positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:04:
[...]

Quarantaineregels en duur mogen ze ook kritisch naar kijken: is 7 dagen binnenblijven als je geen serieuze klachten hebt nog realistisch/wenselijk? Uitval op de werkvloer is een serieus probleem, draagvlak idem.

Beter vanuit de overheid er 4 of 5 van maken voordat mensen het zelf na 2 of 3 dagen wel welletjes vinden. Als je je kiplekker voelt is er. dag extra is makkelijker vol te houden dan een halve week, meer ruimte na een paar dagen zou ook een optie zijn.
Die is trouwens wel eens mooie. Ik zoek me helemaal scheel naar de tijd die ik in isolatie moet. Overal wordt doorverwezen naar de GGD maar ik kan het gewoon niet vinden.
Hoelang moet je nu in isolatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
tlpeter schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:35:
Formeel zonder klachten 7 dagen na de PCR test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:41:
[...]

Dat dacht ik al maar ging even zoeken. In de mail die ik heb gehad staat het niet. Bij de overheid wordt doorverwezen naar de GGD maar daar is het ook niet zo te vinden.
Ik heb het na een kwartier maar opgegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Die is trouwens wel eens mooie. Ik zoek me helemaal scheel naar de tijd die ik in isolatie moet. Overal wordt doorverwezen naar de GGD maar ik kan het gewoon niet vinden.
Daar is een mooie website voor:

https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl/nl/jouw-situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:41:
[...]

Dat is helemaal "mooi" inderdaad. Mijn dochtertje en een vriendinnetje allebei positief getest. Mijn dochtertje had vorig weekend klachten. Ze was wat hangerig, weinig eetlust en lichte verhoging. Haar vriendinnetje had geen klachten en was waarschijnlijk al 1 of 2 dagen eerder besmet geraakt. Mijn dochtertje mag vanwege het hebben van klachten (die nu al meer dan 48 uur helemaal weg zijn) 2 dagen eerder weer naar school. :)

Je kunt dus bij een positieve zelftest beter gewoon aangeven dat je je al bijna 2 dagen niet helemaal lekker voelt, dan hoef je minder lang in isolatie. Dan telt namelijk het moment waarop je klachten kreeg als begindatum, niet het moment van de PCR test.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 30-01-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04 09:02
CMD-Snake schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:03:
Komende dinsdag ligt er een motie van de PVV over stoppen met de coronapas en het 2G voorstel terug te trekken. Kan mogelijk interessant worden, na al dat gemopper in het afgelopen debat is dit de kans om daad bij het woord te voegen voor de Tweede Kamer. Ben dan ook benieuwd of dit gaat gebeuren of dat sommige mopperaars bakzeil halen en de motie wegstemmen.
Gaat niet gebeuren. Er is nog steeds een meerderheid voor CTB en mondkapjes. CU wil alleen dat het verdwijnt als de situatie het niet meer nodig heeft. Dat is een rekbaar begrip. Er is trouwens ook een motie van SGP samen met Omtzigt inzake dat 2G-wetsvoorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:31:
@t_captain
Wanneer verwacht jij de piek in besmettingen?
Kan niet ver weg zijn toch...
Testdatum 31-1, plus het effect van de meest recente versoepelingen en het steeds meer laconieke gedrag komt op testdatum 8-2.

Het eerste moment is een projectie van de kruising van de R-waarde met de lijn 1, bij ongewijzigde omstandigheden (die van voor afgelopen woensdag).

Het tweede moment komt uit het lange termijn model: wanneer bereik je evenwicht op basis van de geschatte R0 waarde (6), de geschatte mate van immuniteit nu (omicron 67%) en het geschatte aantal besmettingen per dag (230-250k). Dat model houdt geen rekening met CTB of lockdown, dus die zouden we tussen nu en 8-2 kunnen afschaffen.

[ Voor 42% gewijzigd door t_captain op 30-01-2022 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Oekiejoekie schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:06:
Buschauffeurs begrijp ik. Die zitten ondertussen al ruim een jaar achter een plexiglas kuchscherm. Maar conducteurs, die hoeven toch alleen maar 5 seconden het mondkapje af te zetten als ze fluiten ?
Het OV personeel dwong via hun vakbonden af dat de mondkapjesplicht niet op hun van toepassing zou zijn. Overigens zie ik bij de meeste streekbussen hier dat scherm naar beneden hangen bij de chauffeurs. Die zitten niet graag in hun plexiglas kooitje zo te zien.
remzor schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:57:
Ik vrees wishful thinking, ook mijn wish uiteraard. Echter denk ik dat de PvdA bijvoorbeeld weer gewoon met het kabinet mee zal stemmen. Ook die de Haan heeft daar een handje van. Als VVD, CDA, D66 en dus PvdA en misschien ook de Haan mee krijgen zijn ze er al. En wie weet ook de CU/Volt nog, al spreekt de CU zich de laatste tijd ook wel explicieter uit tegen die Coronapas.
Het is vooral interessant om te zien hoe de PvdA bijvoorbeeld zal stemmen. Volt was aanvankelijk wel voor 3G, maar niet 2G. Gaan ze de coronapas redden? Dit is een soort kleur bekennen voor ze, na dat gemopper afgelopen week op de coronapas is nu het moment om daad bij het woord te voegen of vallen een paar partijen door de mand in de laatste minuut?

In het geval die motie het zou halen ben ik benieuwd naar de reactie van het kabinet. Ze kunnen de motie negeren, al is dat niet zonder risico. Het zal kwaad bloed zetten potentieel.
Tweak_ers schreef op zondag 30 januari 2022 @ 06:32:
Ik verwacht er -helaas- weinig van.groot deel van de coalitie zal stemmen om D66 te pleasen.
Corona lijkt een vrije kwestie te zijn voor de coalitie. CU is het al een tijdje niet meer eens met het beleid, ze staan zowat recht tegenover D66. Het onderwerp tot vrije kwestie maken is dan wel zo handig om de spanningen in de coalitie te verminderen.

VVD, D66 en CDA zullen tegen de motie stemmen. Dat is zeker. Alleen wie gaat ze helpen aan die meerderheid?
martwoutnl schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:08:
Er is nog steeds een meerderheid voor CTB en mondkapjes.
Het gaat hier specifiek om de coronapas. En als sommige partijen na hun gemopper toch de motie wegstemmen vallen ze ter plekke door de mand wat mij betreft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Anoniem: 39993 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:05:
Je kunt dus bij een positieve zelftest beter gewoon aangeven dat je je al bijna 2 dagen niet helemaal lekker voelt, dan hoef je minder lang in isolatie. Dan telt namelijk het moment waarop je klachten kreeg als begindatum, niet het moment van de PCR test.
Gebruik gewoon je gezond verstand, niemand die het controleert.

Sowieso vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is van lange quarantaine zonder klachten. De zorg kan deze golf makkelijk aan, de boosters zijn gezet en uiteindelijk moeten we het allemaal een keer krijgen. Is dit niet het optimale moment?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:18:
[...]

Sowieso vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is van lange quarantaine zonder klachten. De zorg kan deze golf makkelijk aan, de boosters zijn gezet en uiteindelijk moeten we het allemaal een keer krijgen. Is dit niet het optimale moment?
Het is hoogstwaarschijnlijk dat de zorg deze golf aan kan, er zit echter nog wel een behoorlijke onzekerheidsmarge op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:18:
[...]

Ik maak me eerlijk gezegd ook totaal niet meer druk om positieve testen. Wij waren zelfs blij met de besmetting van onze dochter. Daar hoeven we ons dus ook niet meer druk om te maken. Ze hoeft nu niet gevaccineerd te worden. Einde hoofdstuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
zacht schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Het is hoogstwaarschijnlijk dat de zorg deze golf aan kan, er zit echter nog wel een behoorlijke onzekerheidsmarge op.
Eens, maar de ruimte tussen de ziekenhuisbezetting die we lijken te gaan zien en de capaciteit neemt met de dag toe. De onzekerheid smelt dus weg en dat gaat eigenlijk best snel.

We hebben inmidddels een hele week met gemiddeld 70k positieve testuitslagen per dag achter de rug, en de opnames zitten onstreeks 150 per dag momenteel. Waarvan naar schatting 70 om covid en 80 bijvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Wolly schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:17:
In de grote filiaalketen supermarkt loopt zelfs de bewaker (avonduren) zonder mondkapje, net als het voltallige jonge personeel en bijna alle klanten (wederom hoofdzakelijk jong want avonduren).

Dus nee, die versoepelingen hoeven niet meer aangekondigd te worden voordat mensen ernaar handelen. Mensen hebben al besloten dat ze zelf versoepelen.
Wij hadden vorig jaar of eigenlijk nog steeds uithelp personeel van andere filialen: zat er een jongen bij die droeg een uitzonderingskaartje en geen mondkapje. Dat was echt een raar gezicht, want je zou niet zeggen dat die wat mankeerde ofzo.

Nu draagt de helft van het personeel hun mondkapje foutief: wanneer je er wat van zegt, dan is corona toch maar een griepje. Naja ik heb de handhaving van de week weer eens gebeld, maar die komen maar niet hun werk doen.

Groot deel van de klanten komt zonder mondkapje de supermarkt naar binnen of draagt het niet correct en niemand, die daar iets tegen doet. Tegen mijn meerdere durf ik het niet meer aan te kaarten, aangezien ik mij niet serieus genomen voel. En handhaving krijg ik meestal toch niet te pakken...

Je zou bijna al gaan liegen aan de telefoon om de politie of handhaving naar de supermarkt te krijgen, zodat ze eens kunnen gaan handhaven. Als je puur alleen vanwege de mondkapjesplicht belt, dan komen ze niet. Maar als je er iets extreems bij verzint, dat er een klant met een pistool door de winkel loopt ofzo: dan staan er waarschijnlijk binnen no time meerdere eenheden van de politie in de supermarkt.

Ik heb in iedere geval geen vertrouwen meer in handhaving of politie, die laten burgers toch in de steek en doen niets om ervoor te zorgen dat mensen zich wel aan de coronamaatregelen houden. Zonder handhaving is er ook geen afschrikmiddel: of gaan ze mondkapjes flitspalen in de supermarkt zetten?

Want in verkeer zie je de politie ook al bijna nauwelijks, al zijn flitspalen overal: echter Google Maps waarschuwt je ervoor :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:41
Resultaten uit Denemarken waarbij wordt gekeken naar de kans op infectie naar vaccinatiestatus:

Feitelijk is de kans op besmetting dus gelijk, immuniteit opbouwen met de huidige vaccins lijkt mij onmogelijk. Nog een goede reden om het CTB te schrappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Weissbier schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:34:
Je zou bijna al gaan liegen aan de telefoon om de politie of handhaving naar de supermarkt te krijgen, zodat ze eens kunnen gaan handhaven. Als je puur alleen vanwege de mondkapjesplicht belt, dan komen ze niet. Maar als je er iets extreems bij verzint, dat er een klant met een pistool door de winkel loopt ofzo: dan staan er waarschijnlijk binnen no time meerdere eenheden van de politie in de supermarkt.
Om jou mee te nemen. ;)

Als het arrestatieteam er is gaan ze echt niet prenten schrijven voor die mondkapjes puur omdat ze er zijn. De politie is overigens ook vrijgesteld van de mondkapjesplicht, dus dikke kans dat al die agenten niets dragen. Zie hier ook wel eens die busjes voorbij rijden met acht man op elkaar gepakt. Het is duidelijk dat de politie niet aan die dingen wil.

Ik denk dat er maar weinigen zijn in Nederland die vrijwillig die mondkapjes willen dragen. Zodra je de plicht opheft zijn die dingen de dag ervoor al verdwenen.
codex schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:41:
Resultaten uit Denemarken waarbij wordt gekeken naar de kans op infectie naar vaccinatiestatus:
[Embed]
Feitelijk is de kans op besmetting dus gelijk, immuniteit opbouwen met de huidige vaccins lijkt mij onmogelijk. Nog een goede reden om het CTB te schrappen.
Eind vorig jaar zette de WHO de bescherming tegen overdracht op 40% bij delta/delta+. Dat getal zal bij omikron ongetwijfeld nog lager zijn komen te liggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[Embed]
Ok... En opnames?

Infecties boeit inmiddels niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:49:
Infecties boeit inmiddels niks meer.
We hebben nog steeds strikte quarantaine, dat is toch primair om infecties te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
CMD-Snake schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:45:
[...]

Om jou mee te nemen. ;)

Als het arrestatieteam er is gaan ze echt niet prenten schrijven voor die mondkapjes puur omdat ze er zijn. De politie is overigens ook vrijgesteld van de mondkapjesplicht, dus dikke kans dat al die agenten niets dragen. Zie hier ook wel eens die busjes voorbij rijden met acht man op elkaar gepakt. Het is duidelijk dat de politie niet aan die dingen wil.

Ik denk dat er maar weinigen zijn in Nederland die vrijwillig die mondkapjes willen dragen. Zodra je de plicht opheft zijn die dingen de dag ervoor al verdwenen.
En dan vindt de politie het raar dat burgers geen respect meer voor ze hebben? Gezag, stralen ze niet uit: als ze geeneens burgers aanspreken, wanneer ze in uniform boodschappen komen doen!

Ik heb echt de neiging, mocht ik de eerst volgende keer een politieagent in de supermarkt zien: dan ga ik klanten in de buurt van die agent aanspreken op het niet dragen van het mondkapje, als ze dan agressief worden. Kan de politieagent direct de klant meenemen :+

Ja dat de politie vrijgesteld is, dat is begrijpelijk: maar ik zie Jan Willem, altijd netjes zijn mondkapje dragen in de YouTube video's. Grappenhuis is niet meer minister van justitie, dus dan zouden ze ook weer kunnen gaan handhaven. Het is destijds zo fout gegaan, omdat de minister zelf de coronamaatregelen aan zijn laars lapte en niet opstapte :(

( Ik heb overigens al heel lang geen politie agent in uniform boodschappen zien doen, die durven zich simpelweg niet meer te vertonen in de supermarkt. Omdat ze weten dat er heel veel klanten geen mondkapje dragen. )

[ Voor 6% gewijzigd door Weissbier op 30-01-2022 10:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:51:
[...]

We hebben nog steeds strikte quarantaine, dat is toch primair om infecties te voorkomen?
Uiteindelijk is ook dat om opnames te voorkomen. Zonder infectie geen opname natuurlijk.

Punt is dat vaccinaties nog steeds hun diensten bewijzen. Niet voor besmettingen, wel voor het voorkomen van opnames.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 30-01-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:53
Tweak_ers schreef op zondag 30 januari 2022 @ 06:32:
[...]

Ik verwacht er -helaas- weinig van.groot deel van de coalitie zal stemmen om D66 te pleasen.
En toch heeft de CU zichzelf uitgesproken tegen de CTB en 2G. Alleen PDVA wil al te graag maar in dat gat springen om alsnog het kabinet aan een meerderheid te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
MikeyMan schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Uiteindelijk is ook dat om opnames te voorkomen. Zonder infectie geen opname natuurlijk.

Punt is dat vaccinaties nog steeds hun diensten bewijzen. Niet voor besmettingen, wel voor het voorkomen van opnames.
Dat zeker, alleen vaccineren om een besmetting te voorkomen werkt dus niet. Wel qua bescherming tegen ernstige ziekte natuurlijk.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[Embed]
Je hebt het aangehaalde onderzoek waarschijnlijk niet gelezen? Want die is volledig in contrast met wat deze twitteraar zegt. Ik zal het relevante deel even quoten:
Furthermore, we show that fully vaccinated and booster-vaccinated individuals are generally less susceptible to infection compared to unvaccinated individuals (Table 2). We also show that booster-vaccinated individuals generally had a reduced transmissibility (OR: 0.72, CI: 0.56-0.92), and that unvaccinated individuals had a higher transmissibility (OR: 1.41, CI: 1.27-1.57), compared to fully vaccinated individuals.
Kanttekening: transmission is niet uitgesplitst per variant (geen idee waarom), maar de data is wel gesampled in een tijd dat Omicron dominant is geworden in Denemarken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

codex schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:58:
[...]

Dat zeker, alleen vaccineren om een besmetting te voorkomen werkt dus niet.
Dat werkt dus, volgens een onderzoek dat je nota bene zelf aanhaalt, wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 13:20
Tweak_ers schreef op zondag 30 januari 2022 @ 06:20:
[...]

Maar waarom dan?
Is er reden om aan te nemen dat een tweede infectie minder mild verloopt?
Een tweede infectie verloopt waarschijnlijk milder. Want net als na een vaccinatie is je immuunsysteem beter voorbereid.
Maat dat wil niet zeggen dat je ook de grens over mag of de horeca in mag. En na 5-6 maanden is je herstelbewijs op de meeste plaatsen niet meer geldig.
Maar hoe de situatie dan is, is nu niet te zeggen. Misschien is de hele QR code dan afgeschaft en is corona geen probleem meer. Misschien is er een nieuwe variant waardoor we weer allemaal in lockdown zitten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
RoD schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:11:
[...]

Dat werkt dus, volgens een onderzoek dat je nota bene zelf aanhaalt, wel.
De tabellen die hier te vinden zijn staan dan inderdaad wel in contrast met die bevindingen. Ik vond de conclusie wat verwarrend, maar jij kan er een stuk beter duiding aan geven, dus dank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
[Embed]
Het is ook een van de twee redenen waarom ik twijfel over de booster.

Vorig jaar had ik twee motivaties om te prikken: allereerst om de verspreiding van covid richting kwetsbaren te beperken en ten tweede omdat ik ook niet helemaal gerust was dat ik zonder vaccinatie helemaal veilig zou zijn tegen een vervelend of zelfs ernstig ziektebeloop.

Nu zijn er twee dingen veranderd:

1. het beperken van transmissie lijkt uit beeld te verdwijnen
2. ik ben een prik en een lichtsymptomatische coronainfectie verder.

Ik twijfel nog een beetje over de booster. Soms denk ik: ik pak er nog 1.

Op andere nomenten zou ik het liefst uitstromen uit het prikprogramma.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Laatst online: 20:53
t_captain schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:02:
[...]

Vorig jaar had ik twee motivaties om te prikken: allereerst om de verspreiding van covid richting kwetsbaren te beperken en ten tweede omdat ik ook niet helemaal gerust was dat ik zonder vaccinatie helemaal veilig zou zijn tegen een vervelend of zelfs ernstig ziektebeloop.

Ik heb op dit moment er expres voor gekozen om 'uit te stromen'. Op dit moment is het gewoon totaal niet interessant als semi-jongere een booster te pakken. En daarnaast ben ik volledig tegen CTB dus gooi ik mijn kont in de krib.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 03:17:
[...]

Die mail kwam hier wel als ultieme mosterd na de maaltijd. Eergisteren ontvangen, terwijl ons dochtertje morgen alweer naar school mag. We hadden alle contacten al lang en breed ingelicht natuurlijk.

Die booster lijkt toch wel te werken overigens. Mijn vrouw en ik zijn beide niet besmet.
Oops.... Excuus... Ik heb per ongeluk gelogen.

Woensdag positieve zelftest
Donderdagmiddag pcr ggd
Vrijdagnacht uitslag
Vrijdagochtend mail, die ik niet gezien had

OK, dat is dus wel op orde.

Booster doet het hier ook. Huisgenoot negatief en mijn klachten zijn de moeite niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Dutchy007 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:13:
[...]Ik heb op dit moment er expres voor gekozen om 'uit te stromen'. Op dit moment is het gewoon totaal niet interessant als semi-jongere een booster te pakken. En daarnaast ben ik volledig tegen CTB dus gooi ik mijn kont in de krib.
Heeft dat nog voordelen voor jou als individu? Die kont tegen de krib gooien?
Want ik neem aan dat je wel gevaccineerd bent. Dus dan weet je hopelijk ook dat de werking van het vaccin met de tijd afneemt en dat een booster noodzakelijk is om je antistoffen weer op peil te brengen en je daarna dus minder snel besmet kan raken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:57
[...]

Wij hadden vorig jaar of eigenlijk nog steeds uithelp personeel van andere filialen: zat er een jongen bij die droeg een uitzonderingskaartje en geen mondkapje. Dat was echt een raar gezicht, want je zou niet zeggen dat die wat mankeerde ofzo.

Nu draagt de helft van het personeel hun mondkapje foutief: wanneer je er wat van zegt, dan is corona toch maar een griepje. Naja ik heb de handhaving van de week weer eens gebeld, maar die komen maar niet hun werk doen.

Groot deel van de klanten komt zonder mondkapje de supermarkt naar binnen of draagt het niet correct en niemand, die daar iets tegen doet. Tegen mijn meerdere durf ik het niet meer aan te kaarten, aangezien ik mij niet serieus genomen voel. En handhaving krijg ik meestal toch niet te pakken...

Ik heb in iedere geval geen vertrouwen meer in handhaving of politie, die laten burgers toch in de steek en doen niets om ervoor te zorgen dat mensen zich wel aan de coronamaatregelen houden. Zonder handhaving is er ook geen afschrikmiddel: of gaan ze mondkapjes flitspalen in de supermarkt zetten?

Want in verkeer zie je de politie ook al bijna nauwelijks, al zijn flitspalen overal: echter Google Maps waarschuwt je ervoor :+
Ik begrijp de frustratie, hoeveel moeite is het nou om het mondkapje correct te dragen? Over neus en kin, hoe moeilijk kan het zijn?

Dat de handhaving/politie niet komt, snap ik ook wel, die hebben ook geen zin om die discussies aan te gaan, zeker als er hele groepen zich niet gedragen, dan kan dat zomaar ontvlammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:48
[...]

Wat zijn je afwegingen om wel of niet die booster te gaan halen?

Ik weet niet of een eventueel herinfectie wel ernstig zou kunnen uitpakken, of dat een milde eerste infectie dan iets zegt over hoe goed jouw lijf (weliswaar met je toenmalige vaccinatiebescherming, die met de tijd wel afneemt) kennelijk bestand is tegen Covid. En een eventuele nieuwe variant zou natuurlijk alle kansen weer helemaal door elkaar kunnen gooien.

Toch kan ik me goed voorstellen dat je, zolang er geen nieuwe variant is, minder of geen reden ziet om nu een booster te gaan halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

codex schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:50:
[...]

De tabellen die hier te vinden zijn staan dan inderdaad wel in contrast met die bevindingen. Ik vond de conclusie wat verwarrend, maar jij kan er een stuk beter duiding aan geven, dus dank.
Je moet hierbij goed kijken naar wat er precies gepresenteerd wordt, en hoe je dit kan/mag interpreteren en in hoeverre je het mag extrapoleren. Jouw linkje gaat naar het aantal cases per vaccinatiegroep over de tijd. Dat zijn leuke data, maar wel ongecorrigeerd/ongeanalyseerd. Je weet dus niet wat voor factoren allemaal nog meer ten grondslag liggen aan de geobserveerde getallen.

De Deense studie die je aanhaalt, gaat in principe over iets anders. Zij hebben de secondary attack rate (SAR) in Deense huishoudens onderzocht. Ofwel, in hoeverre geeft een primaire case de besmetting door aan een secundaire case in het huishouden. Dat stratificeren zij voor vaccinatiestatus, terwijl ze rekening houden met factoren die het verband tussen vaccinatiestatus en SAR kunnen beïnvloeden, om vervolgens de odds uit te rekenen. En zij doen dat dan ook nog binnen een bepaalde tijdsperiode.

Kortom, andere data, andere interpretatie, en andere generaliseerbaarheid.

Het voordeel aan de Deense studie tov de rauwe getallen is dat je veel zuiverder de verbanden tussen factor A en factor B kunt blootleggen. Dat maakt het Deense onderzoek inzichtelijker dan de grafieken die je aanhaalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Yaksa schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:32:
Want ik neem aan dat je wel gevaccineerd bent. Dus dan weet je hopelijk ook dat de werking van het vaccin met de tijd afneemt en dat een booster noodzakelijk is om je antistoffen weer op peil te brengen en je daarna dus minder snel besmet kan raken.
Wederom, de werking van het vaccin wordt bepaald aan de hand van antistoffen in het bloed. Alleen verdwijnen die na een tijdje als ze niet nodig zijn. Het is begrijpelijk ergens omdat dit het enige meetbare is in het bloed, maar het vertelt niet het hele verhaal. Om te zeggen dat geen antistoffen is geen enkele bescherming meer tegen corona is nonsens. Je immuunsysteem onthoud de blauwdruk van de antistoffen, alleen is daar geen methode voor om het te meten.
Die keuze heb ik al gemaakt begin dit jaar, de booster laat ik lekker schieten. Was ik 60+ geweest dan lag het anders, maar nu zie ik geen meerwaarde erin voor mijzelf. Hooguit als die aangepaste versie tegen omikron aangeboden wordt dat ik de beslissing opnieuw wil bekijken, maar tot die tijd laat ik het voor wat het is.

Als ze straks het willen forceren via een coronapas met een beperkte geldigheidsduur dan moet je opletten, je kan dan beter strategisch prikken. Net als dat je een paspoort of rijbewijs pas gaat verlengen voordat het verloopt of voor je op reis gaat. Immers wil je niet midden in je vakantie met een ongeldig reisdocument komen te zitten.

Sowieso moet je als beleidsmaker je afvragen wat voor systeem je optuigt als mensen dat vaccin gaan zien als een administratieve horde.
Weissbier schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:52:
En dan vindt de politie het raar dat burgers geen respect meer voor ze hebben? Gezag, stralen ze niet uit: als ze geeneens burgers aanspreken, wanneer ze in uniform boodschappen komen doen!
De politie heeft beperkte capaciteit om te handhaven en moet dus kiezen waar ze manuren aan besteden en waar niet. Iets als de avondklok was zeker funest op dat gebied. Recherchewerk bleef liggen zodat ook die op patrouille konden om de avondklok te handhaven. Nogal scheve prioriteit als onderzoek naar zwaardere misdaad blijft liggen om zoiets futiels te handhaven.
Ja dat de politie vrijgesteld is, dat is begrijpelijk: maar ik zie Jan Willem, altijd netjes zijn mondkapje dragen in de YouTube video's. Grappenhuis is niet meer minister van justitie, dus dan zouden ze ook weer kunnen gaan handhaven. Het is destijds zo fout gegaan, omdat de minister zelf de coronamaatregelen aan zijn laars lapte en niet opstapte :(
Dilan Yeşilgöz is ook niet geïnteresseerd in handhaven. Op de vraag of ze strenger ging optreden dan haar voorganger kwam er een antwoord wat vrij vertaald op een soort "Nee" neerkwam.

Zo'n politie YouTuber zal wat netter in de leer moeten zijn, al was het maar voor zijn filmpjes. Zijn collega's daarentegen kan het niet boeien, die zetten zo'n ding niet op lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
FreakNL schreef op zondag 30 januari 2022 @ 06:43:
[...]

Verschuivende kaders hè :)

Ik heb altijd wel common-sense toegepast mbt het virus. Maar toen ik hier 2 jaar geleden vroeg wat een leuk uitje was met een kind van (toen nog) 2 werd ik bijna opgeknoopt :+

FreakNL in "Coronavirus Slowchat #2"

Kan je je nu niks meer bij voorstellen…
Ook wel veranderende wereld.... Andere variant, veel meer kennis, vaccins.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CMD-Snake schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:52:
[...]

Wederom, de werking van het vaccin wordt bepaald aan de hand van antistoffen in het bloed. Alleen verdwijnen die na een tijdje als ze niet nodig zijn. Het is begrijpelijk ergens omdat dit het enige meetbare is in het bloed, maar het vertelt niet het hele verhaal. Om te zeggen dat geen antistoffen is geen enkele bescherming meer tegen corona is nonsens. Je immuunsysteem onthoud de blauwdruk van de antistoffen, alleen is daar geen methode voor om het te meten.
Die kun je wel meten, het is alleen wat moeilijker om te doen. Verder gaat het erom dat het aantal antilichamen in het bloed een maatstaf is voor de mate van bescherming. Het vertelt absoluut niet het hele verhaal, maar er is een correlatie tussen antilichamen en beschermingsniveau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 18:54

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik was al verbaasd over de conclusie die hier getrokken werd uit dat Deense onderzoek, omdat in de technische briefing van afgelopen week eigenlijk een andere conclusie getrokken kon worden:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFloB4Ee8qT6kQ00j_XzmjSS3Vw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l6RQnHuyPSf2GD9OZlWnogQc.jpg?f=fotoalbum_large

-edit: niet het onderzoek, de conclusie @RoD ;)

[ Voor 25% gewijzigd door ZieMaar! op 30-01-2022 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ZieMaar! schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:56:
Ik was al verbaasd over dat Deense onderzoek, omdat in de technische briefing van afgelopen week eigenlijk een andere conclusie getrokken kon worden:[Afbeelding]
Wat is er anders aan deze conclusie tov het Deense onderzoek? Volgens mij komt het gewoon overeen.

@ZieMaar! juist, ik heb je reactie verkeerd gelezen :P De conclusie hier klopt inderdaad niet, maar het onderzoek zelf is verder in lijn met wat het RIVM heeft gepresenteerd.

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 30-01-2022 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Denemarken test idioot veel en zullen veel gevallen vinden die hier niet worden gevonden omdat men geen klachten heeft.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Het is ook nog afwachten wat de bijgewerkte vaccins gaan doen. Ik hoop dat ze die jaarlijks vrijblijvend en breed aanbieden tenminste de eerste 1-2 jaar, totdat we een paar normale winterseizoenen achter de rug hebben. Dan laat je iedereen zelf kiezen en zorg je tegelijkertijd voor net wat meer immuniteit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

crisp

Devver

Pixelated

Ik kon door omstandigheden (ziekenhuisopname) eerder deze maand mijn booster niet halen. Helaas voordat ik dat alsnog kon doen toch besmet geraakt (waarschijnlijk via mijn zoontje van 13) en ruim een week goed ziek geweest (en nu nog steeds symptomen: licht in het hoofd, geur/smaakverlies, hoesten). Mijn vrouw die wel de booster heeft gehad had slechts een paar dagen lichte verkoudheidsklachten.

Ergo: ook als 40-er zou ik die booster toch overwegen. Welliswaar n=1 maar toch.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:37

FreakNL

Well do ya punk?

hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 08:41:
[...]

Toen was het virus veel gevaarlijker en was er nog geen vaccin, als je iemand anders had besmet kon het nog slecht aflopen. Wie nu op de IC komt is vrijwel altijd bewust ongevaccineerd, daar is weinig empathie mee.

Daarnaast vermoed ik dat ook toen genoeg rondjes buiten gelopen werden, het was echter niet verstandig om dat openlijk te zeggen.

De mensen die toen het felst op je reageerden zijn vaak degenen die ook nu in de discussie nog heel scherp aan de wind zeilen. Daarnaast is het makkelijk kritiek hebben op anderen als je zelf niet besmet bent, nu het honderdduizenden per dag zelf raakt blijken de meeste mensen opeens niet zo principieel... ;)
Toch compleet onzinnig om helemaal binnen te gaan zitten. Dat vond ik toen en dat vind ik nog steeds. Met een blokje om besmet je niemand…. Ik verklaar mensen juist voor gek als ze zichzelf opsluiten. Toen en nu.

Bovendien is het compleet onrealistisch om 2 maanden binnen te gaan zitten, laat staan 24. Ik moet gewoon maar mijn werk…..

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 30-01-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Als ik me goed herinner was het dan ook niet de taak van handhaving om zelf te gaan lopen handhaven. Dat was de taak van de zaak zelf. Dus je moet dan toch echt bij je leidinggevende zijn.

Overigens denk ik niet dat handhaving op je baas afsturen goed voor je carrière is...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Weissbier schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:52:
[...]
( Ik heb overigens al heel lang geen politie agent in uniform boodschappen zien doen, die durven zich simpelweg niet meer te vertonen in de supermarkt. Omdat ze weten dat er heel veel klanten geen mondkapje dragen. )
Hier is het nog steeds 95%+ met mondkapjes.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[Embed]
Edit: ik kraamde onzin uit...

[ Voor 9% gewijzigd door 42erik op 30-01-2022 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 22:32

TrailBlazer

Karnemelk FTW

IJzerlijm schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:59:
Denemarken test idioot veel en zullen veel gevallen vinden die hier niet worden gevonden omdat men geen klachten heeft.
Denemarken heeft het testen gewoon goed op orde in tegenstelling tot Nederland wat na 1,5 jaar testen nog steeds loopt te rotzooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Heel bijzonder dat je niet wordt doorverwezen naar deze website. Echt nog nooit van gehoord. Thanks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Ik ben eerlijk gezegd dolblij met hem. Mijn besmetting is nu letterlijk 2 dagen een verstopte neus.

En aangezien de kans op bijwerkingen nog steeds heel veel kleiner is dan op een vervelen corona (en er blijkbaar toch wel effect op transmissie is, op de post van @RoD afgaand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
tlpeter schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:32:
[...]Heel bijzonder dat je niet wordt doorverwezen naar deze website. Echt nog nooit van gehoord. Thanks.
Heel bijzonder, vooral omdat er bij elke persconferentie wordt gezegd: "Heeft U naar aanleiding van dit alles nog vragen dan kunt u terecht op www.rijksoverheid.nl". Ook elke dag spotjes op de radio, tv, in social media en in bushokjes.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dutchy007 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:13:
[...]

Ik heb op dit moment er expres voor gekozen om 'uit te stromen'. Op dit moment is het gewoon totaal niet interessant als semi-jongere een booster te pakken. En daarnaast ben ik volledig tegen CTB dus gooi ik mijn kont in de krib.
Er was pas een enquête die aangaf dat er mensen waren die een booster zouden nemen zodra het CTB afgeschaft zou worden. Zou dat dan ook voor jou kunnen gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Yaksa schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:39:
[...]

Heel bijzonder, vooral omdat er bij elke persconferentie wordt gezegd: "Heeft U naar aanleiding van dit alles nog vragen dan kunt u terecht op www.rijksoverheid.nl". Ook elke dag spotjes op de radio, tv, in social media en in bushokjes.
Gek genoeg komen al die spotjes niet meer binnen. Ik krijg een e-mail met een link die beveiligd is. Openen met code die verzonden is via sms. Geen enkele verwijzing naar hoelang ik in isolatie moet. De GGD gaat mij dit wel vertellen. Die hebben nu geen tijd met zoveel besmettingen. Ik vind het slecht geregeld. Prima voor mij, ik red me wel. Ik kan mij echter voorstellen dat ouderen of mensen die het allemaal moeilijker vinden het dus niet snappen en maar wat dan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
42erik schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:36:
[...]

Ik ben eerlijk gezegd dolblij met hem. Mijn besmetting is nu letterlijk 2 dagen een verstopte neus.
Had je voor de booster ook al eens een infectie doorgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
t_captain schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:48:
[...]

Had je voor de booster ook al eens een infectie doorgemaakt?
Niet positief getest.

Maar als docent VO, met veel examenklassen die op school waren middenin lockdowns, acht ik de kans groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:05

3DDude

I void warranty's

*knip* geen desinformatie en/of complottheorieën posten.

[ Voor 107% gewijzigd door ZieMaar! op 30-01-2022 14:25 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
user109731 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:24:
Achterstand in de officiële cijfers loopt op:
Moeten alle positieve gevallen handmatig overgezet worden naar het RIVM? Veroorzaakt dat de achterstand? Iemand die dit weet?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Gezien het aantal keer dat je big pharma noemt heb ik idd twijfels bij je hele post.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

martwoutnl schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:02:
[...]
Moeten alle positieve gevallen handmatig overgezet worden naar het RIVM? Veroorzaakt dat de achterstand? Iemand die dit weet?
Zag gister bij de NOS dat ze bij de GGD nog een laatste stap doen met handmatig een dossier aanmaken per geval oid voordat ze het naar het RIVM door sturen.
Daar schijnt de vertraging vandaan te komen.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Laatst online: 01-05 22:38
FreakNL schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:09:
[...]

Toch compleet onzinnig om helemaal binnen te gaan zitten. Dat vond ik toen en dat vind ik nog steeds. Met een blokje om besmet je niemand…. Ik verklaar mensen juist voor gek als ze zichzelf opsluiten. Toen en nu.

Bovendien is het compleet onrealistisch om 2 maanden binnen te gaan zitten, laat staan 24. Ik moet gewoon maar mijn werk…..
Tja als je verder weinig mankeert, dan is het een ver van mijn bed verhaal. Woon je met iemand die net een hersenbloeding heeft gehad en onderliggend veel problemen heeft en geen vaccin toegedient mag krijgen, dan ben je zelf wel wat voorzichtiger. Ik ga ook dagelijks naar het werk, maar ben doorgaans stuk voorzichtiger geworden en ga alleen naar buiten wanneer het nodig is, puur om zelf niet besmet te raken en degene met een kwetsbare gezondheid thuis niet te besmetten omdat ik het straks mee naar huis mee neem.

Voor ieder persoon is het dus anders, want het ligt puur aan thuissituatie. Om mensen voor gek te verklaren omdat ze thuis zichzelf opsluiten is kortzichtig en veroorzaakt alleen maar meer polarisatie.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RocketKoen
Hoe kom je erbij dat het een inferieur product is? Vooral de mRNA vaccins zijn de meest succesvolle vaccins in de geschiedenis. Enorm snel ontwikkeld. Hele lage bijwerkingen en veel effectiever dan andere vaccins. Het enige dat roet in het eten gooit is dat er 2x per jaar een nieuwe besmettelijkere variant opduikt. Anders was corona nu al lang uitgeroeid.
2) Doe je eigen onderzoek dan (dat zeggen ze toch altijd) als je alle overheden niet vertrouwd.
Maak zelf een analyse van wie er nu allemaal in het ziekenhuis belandt. En wie op de IC. En wat het verschil in die cijfers is tussen een ongevaccineerde, gevaccineerde en geboosterde patient.

Als je geen zin/tijd/kennis genoeg hebt om zelf dat onderzoek te doen dan moet je dus vertrouwen op iemand anders' onderzoek. Zo te zien heb je dat gedaan.
En dan ga je er dus vanuit dat wetenschappers en artsen die hier voor geleerd hebben. Die jarenlang ervaring hebben in dit onderwerp. Niet te vertrouwen zijn.
In plaats daarvan heb je ergens een mening gevonden van iemand zonder enige onderbouwing. En die geloof je wel? 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door ZieMaar! op 30-01-2022 14:26 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 13:56

dr.lowtune

Deugt niet

RocketKoen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Hoe kom je erbij dat het een inferieur product is? Vooral de mRNA vaccins zijn de meest succesvolle vaccins in de geschiedenis. Enorm snel ontwikkeld. Hele lage bijwerkingen en veel effectiever dan andere vaccins. Het enige dat roet in het eten gooit is dat er 2x per jaar een nieuwe besmettelijkere variant opduikt. Anders was corona nu al lang uitgeroeid.

[...]

2) Doe je eigen onderzoek dan (dat zeggen ze toch altijd) als je alle overheden niet vertrouwd.
Maak zelf een analyse van wie er nu allemaal in het ziekenhuis belandt. En wie op de IC. En wat het verschil in die cijfers is tussen een ongevaccineerde, gevaccineerde en geboosterde patient.

Als je geen zin/tijd/kennis genoeg hebt om zelf dat onderzoek te doen dan moet je dus vertrouwen op iemand anders' onderzoek. Zo te zien heb je dat gedaan.
En dan ga je er dus vanuit dat wetenschappers en artsen die hier voor geleerd hebben. Die jarenlang ervaring hebben in dit onderwerp. Niet te vertrouwen zijn.
In plaats daarvan heb je ergens een mening gevonden van iemand zonder enige onderbouwing. En die geloof je wel? 8)7
Zet dit relaas even op feesboek, misschien gaan mensen het dan lezen en geloven als ze hun “onderzoek” doen. Voor extra zekerheid ook nog even een Youtube filmpje opnemen en een podcast met lange Frans. Succes :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
martwoutnl schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:02:
[...]

Correct...

IT fuck up van de GGD.
Ze hebben een mooie export functie van anonieme cijfers gemaakt, vanuit het bron-en-contact onderzoek programma. En die gaat dagelijks naar het RIVM.

Maar ze zetten de gegevens handmatig over van het testresultaten systeem naar het bron-en-contact onderzoek systeem.

Toen het om 300 positieve testen per dag ging was het niet echt de moeite om dat ene stapje te automatiseren. Want bij het bron-en-contact onderzoek moesten ze toch tientallen mensen gaan bellen. Dan maakt 1 minuutje gegevens overtikken ook geen probleem.
Nu zijn het er 100.000 per dag. Doen ze al lang geen bron-en-contact onderzoek meer. Maar ze moeten die gegevens nog wel steeds overtikken. En 100.000 x een minuutje is wel veel.

Over een paar weken hopen ze een export te hebben van het testresultaten systeem naar het RIVM. Dat zou het op moeten lossen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RocketKoen
dr.lowtune schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:17:
[...]

Zet dit relaas even op feesboek, misschien gaan mensen het dan lezen en geloven als ze hun “onderzoek” doen. Voor extra zekerheid ook nog even een Youtube filmpje opnemen en een podcast met lange Frans. Succes :+
Zo werkt feesboek niet. Niemand doet daar zijn eigen onderzoek. Je kijkt gewoon rond tot je iemand ziet die een conclusie trekt die klopt met je onderbuik gevoelens. En alles wat ze verder zeggen is sowieso de waarheid. En de 6 miljard andere meningen zijn fake news.

Misschien een filmpje dat er een complot is. Dat corona helemaal niet wordt veroorzaakt door een virus. Het is een coverup van de WHO en uhm... Bilderberg. De echte reden dat mensen ziek worden is CO2 uitstoot.
Het is allemaal heel logisch als je wakker bent. Mondkapjes blokkeren de CO2 uit je omgeving. afstand houden zorgt dat je geen CO2 uit andere mensen inademt. En ventilatoren lijken op windmolens. Windmolens hebben geen CO2 uitstoot en dus geen corona als je goed ventileert. :+

Dus om van het CTB af te komen, moeten we allemaal aan de groene energie O-)

[ Voor 3% gewijzigd door RocketKoen op 30-01-2022 14:26 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:17

SomerenV

It's something!

Yaksa schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:32:
[...]

Heeft dat nog voordelen voor jou als individu? Die kont tegen de krib gooien?
*knip* Lees even iets terug. Je verspreidt nu desinformatie
Deezers schreef op zondag 30 januari 2022 @ 08:50:
[...]

Het viel mij de laatste dagen ook al op dat steeds minder mensen mondkapjes dragen en helemaal niemand daar dan wat van (durven) zeggen.
*knip* of je je wel of niet aan regels houdt, dat is je eigen zaak, maar we gaan daar hier niet over opscheppen.

[ Voor 173% gewijzigd door ZieMaar! op 30-01-2022 15:19 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
RocketKoen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Correct...

IT fuck up van de GGD.
Dank. En ook dank aan @YakuzA voor zijn posting. Helder zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
SomerenV schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:27:
[...]Nu met omikron ga je een besmetting bijna niet meer voorkomen, ook niet met vaccinaties en boosters. Daarbij is omikron ook aanzienlijk minder ziekmakend dus de noodzaak is voor veel mensen ook een stuk minder.
[...]*knip*
"Dankzij de booster krijg je weer meer antistoffen en is je afweersysteem wél in staat om Omikron te herkennen en besmetting te voorkomen." Bron:
*knip* niet happen aub

[ Voor 34% gewijzigd door ZieMaar! op 30-01-2022 15:18 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• RocketKoen
Niemand die er wat van durft te zeggen. Omdat er gekkies rondlopen die met grof geweld reageren als ze worden aangesproken over een mondkapje. En een vakkenvuller of kassier die minimumloon krijgt gaat dat risico niet nemen.

*knip* niet op de man reageren

[ Voor 48% gewijzigd door ZieMaar! op 30-01-2022 15:19 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Er niets van zeggen betekent niet dat het niet boeit.

Mijn gedachte als ik iemand zonder lapje zie is meer van dat er weer z'n sneuneus loopt die niet even de moeite wil doen om dat kleine beetje wat je bij kan dragen ook daadwerkelijk te doen.

Ik weet ook wel dat de discussie aangaan ongeveer evenveel nut heeft als een steen proberen te overtuigen opzij te rollen, dus ook ik zeg niets meer. Maar ergens boeit het me wel degelijk. En dat geldt ook voor vele winkeliers die gewoon de trieste discussie zat zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 30-01-2022 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Over een paar weken hopen ze een export te hebben van het testresultaten systeem naar het RIVM. Dat zou het op moeten lossen.
Na twee fucking jaar. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
RoD in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13"

Volgens mij heb je zelf de laatste memo gemist ;)

[ Voor 33% gewijzigd door ZieMaar! op 30-01-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
42erik schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:20:
[...]
Overigens denk ik niet dat handhaving op je baas afsturen goed voor je carrière is...
In zoverre je een parttime baan als vakkenvuller, een carrière wilt noemen: ik stuur trouwens niet de handhaving op mijn baas af, maar gewoon dat ze gaan controleren en eventueel de supermarkt maar sluiten.

Ik begrijp dat de pandemie op zijn einde is... maar je kunt nog steeds vies ziek worden van corona. Doordat Jan en alleman momenteel de mondkapjes niet goed, of helemaal niet draagt. Loop ik als zogenaamde essentiële medewerker het risico om besmet te worden :(

Maar de supermarkt ketens kunnen wel klagen over het feit, dat veel personeel in quarantaine zit. Raar hoe zou dat kunnen? Wanneer je hordes scholieren en wappies zonder mondkapje toelaat tot je filialen |:(

Ja er zijn ook supermarkten waar wel bijna iedereen netjes een mondkapje draagt en waar een uitsmijter voor de deur staat: dat is het geval bij de concurrent, die een franchise is en in een betere buurt ligt. Soms heb ik de neiging mij gewoon ziek te melden, omdat ik er helemaal klaar mee ben dat ik tot een onnodig gezondheidsrisico wordt blootgesteld.

Ik heb echter mijn werk nodig, al is het maar parttime... want een puber voor wie dit een bijbaan is: dat ben ik niet. Samen met mijn vrouw onderhouden wij een gezinnetje, waarvan onze dochter een erfelijke ziekte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Yaksa schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:43:
[...]

"Dankzij de booster krijg je weer meer antistoffen en is je afweersysteem wél in staat om Omikron te herkennen en besmetting te voorkomen." Bron:
*knip*
*knip* deze discussie gaan we hier niet voeren op deze manier
RocketKoen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Niemand die er wat van durft te zeggen. Omdat er gekkies rondlopen die met grof geweld reageren als ze worden aangesproken over een mondkapje. En een vakkenvuller of kassier die minimumloon krijgt gaat dat risico niet nemen.

*knip*
*knip*
Weissbier schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:50:
[...]
Maar de supermarkt ketens kunnen wel klagen over het feit, dat veel personeel in quarantaine zit. Raar hoe zou dat kunnen? Wanneer je hordes scholieren en wappies zonder mondkapje toelaat tot je filialen |:(
Bij ons draaien we nu op minimale bezetting omdat een aanzienlijk deel van het personeel thuis zit in quarantaine. Van de mensen die ik ken weet ik dat ze niet ziek zijn, maar wel positief getest dus dan hang je alsnog. Het gaat in dat soort gevallen meer mis met de regelgeving dan het daadwerkelijke virus, want hoe noodzakelijk is het (blijkbaar) besmette maar verder gezonde personen in thuisisolatie te zetten? Sinds het begin van de pandemie is het bij ons nog niet eerder zó ernstig gesteld met onderbezetting naar mijn weten, ook al zitten we nu met de minst gevaarlijke variant tot nu toe.

[ Voor 49% gewijzigd door ZieMaar! op 30-01-2022 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:34
IC-bezetting blijft maar dalen. Bijzonder, aangezien ziekenhuisopnames alweer een tijdje stijgende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:38
MarcoC schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:52:
IC-bezetting blijft maar dalen. Bijzonder, aangezien ziekenhuisopnames alweer een tijdje stijgende zijn.
Ik denk dat hierbij een vertekening ontstaat omdat mensen met corona ook bij de ziekenhuisopnames worden geteld (begrijpelijk hoor, daar niet van), maar deze mensen zullen minder snel op de IC komen dan de mensen die door corona in het ziekenhuis liggen. Dat vertekent de situatie en zorgt voor een lagere IC/opname verhouding.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:58
Het boeit de kwetsbaren weldegelijk. Een degenen die even proberen geen COVID op te lopen voor hun moverende redenen.

Die hebben echter geen zin in weer confrontatie met schouderophalen, gescheld of klappen.

Dat is namelijk waar je je mee asocieert door het gedrag: een aso die niet alleen een eenvoudige fatsoensregel niet opvolgt maar met flinke kans ook daarvoor compleet los gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 30-01-2022 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
SomerenV schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:51:
[...]

Waarom zou ik me gaan houden aan een maatregel waar ik zelf niet echt meer in geloof en waar enorm veel andere mensen zich ook maar nauwelijks aan houden?
Ik zie ook genoeg mensen die het verkeerd gebruiken maar dan nog houd ik me er zelf aan vast. Ik heb geen zin ziek te worden (ook al ben ik geboosterd)
Niet dat mondkapjes niet kunnen werken, maar dan moet je er wel correct mee om gaan, en daar gaat het bij enorm veel mensen mis. En dan heb je nog de vraag in hoeverre een mondkapje wat toevoegt in een supermarkt waar je nog geen 5 minuten binnen bent en waar je actief mensen ontwijkt.
Besmetting zit al in een kleine hoek. En in een supermarkt is een botsing of dat iemand even snel pal voor je passeert zo aan de orde. Dan kan je mondmasker net dat verschil uitmaken tussen besmet of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
En tegen welke prijs... ;)

Een Tweakende ICT'er had dit in een paar dagen voor een habbekrats in elkaar geflanst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Laatst online: 01-05 22:38
De cijfers van IC bezetting en ziekenhuis, worden daarin de sterftecijfers ook meegenomen? Dus 1 sterfte is -1 IC of ziekenhuis?
hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:57:
[...]

En tegen welke prijs... ;)

Een Tweakende ICT'er had dit in een paar dagen voor een habbekrats in elkaar geflanst.
Ik denk dat het genuanceerder ligt. Denk dat de bureaucratie en regels met betrekking tot omgang medische gegevens en privacy de daadwerkelijke issue is.

[ Voor 60% gewijzigd door Monkeydancer op 30-01-2022 15:03 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
MarcoC schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:52:
Zo'n 1/3 van de mensen in het ziekenhuis hebben corona, maar liggen er niet door corona. UMC Groningen, Erasmus MC en Amsterdam UMC houden al een tijdje aparte statistieken hierover bij waar dit uit blijkt.

Om deze reden is het van groot belang dat we dit onderscheid krijgen, er ontstaat namelijk een nogal vertekend beeld anders. Het is jammer dat Kuipers en het OMT zo terughoudend zijn hierin.

*knip* reactie op verwijderde post

[ Voor 25% gewijzigd door ZieMaar! op 30-01-2022 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:38
Monkeydancer schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:59:
De cijfers van IC bezetting en ziekenhuis, worden daarin de sterftecijfers ook meegenomen? Dus 1 sterfte is -1 IC of ziekenhuis?
Ja, want ze liggen niet meer in het ziekenhuis/op de IC, maar op een andere afdeling. Dit geldt volgens mij ook voor mensen die nog wel in leven zijn, maar waar niets meer voor te doen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Rukapul schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Het boeit de kwetsbaren weldegelijk. Een degenen die even proberen geen COVID op te lopen voor hun moverende redenen.

Die hebben echter geen zin in weer confrontatie met schouderophalen, gescheld of klappen.

Dat is namelijk waar je je mee asocieert door het gedrag: een aso die niet alleen een eenvoudige fatsoensregel niet opvolgt maar met flinke kans ook daarvoor compleet los gaat.
Als je kwetsbaar bent of niet ziek wilt worden dan doe je dat mondkapje wel op. Mij om het even. Ik heb geen klachten, ben niet ziek, dus de kans dat je überhaupt door mij besmet raakt is sowieso al vrij klein. Dat mensen mij direct associëren met een asociaal persoon zegt denk ik meer over die persoon dan over mij.
martwoutnl schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:56:
[...]
Besmetting zit al in een kleine hoek. En in een supermarkt is een botsing of dat iemand even snel pal voor je passeert zo aan de orde. Dan kan je mondmasker net dat verschil uitmaken tussen besmet of niet.
Als dat het geval zou zijn dan waren supermarkten al meermaals enorme besmettingshaarden geweest. Maar dan heeft de gemiddelde persoon denk ik meer te vrezen van zijn meermaals herbruikte jaszak mondkapje en de babbel met die ene kennis dan dat ik op afstand voorbij loop.

[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 30-01-2022 15:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
Overheid en ICT.
Daar moet eerst 9 maanden over vergaderd worden. Dat 3 maanden voor consultants om user stories te verzamelen. En dan krijgt een programmeur 2 dagen om het te implementeren. Geen tijd om te testen. En alle schuld als er dan een bug in blijkt te zitten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
SomerenV schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:02:
Als dat het geval zou zijn dan waren supermarkten al meermaals enorme besmettingshaarden geweest. Maar dan heeft de gemiddelde persoon denk ik meer te vrezen van zijn meermaals herbruikte jaszak mondkapje en de babbel met die ene kennis dan dat ik op afstand voorbij loop.
Misschien zijn ze wel haarden geweest. Zolang Corona niet even hard zegt dat hij je gaat besmetten, weet je nooit 100% zeker waar het is gebeurd.

Edit: Ik heb dat zelf ooit met de Bof meegemaakt. Ik moest meteen aan een klant denken waar ik was geweest die kleine kinderen had. Bleek het dus niet te zijn. Dat is het lastige met een virus. Het kan echt overal gebeuren.

[ Voor 17% gewijzigd door martwoutnl op 30-01-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Maar reken er maar op dat iedereen die wel een mondkapje op heeft denkt "Zo, weer een met een IQ dat lager is dan zijn schoenmaat" als ze iemand zonder zien rondlopen in de winkel.
De meeste mensen kan het weinig schelen, zolang de overgrote meerderheid zich er nog aan houdt conformeert men zich eraan maar eenmaal onder een kritische grens gaat het kapje snel af.

In winkelstraten hebben weinig mensen hem op ook al is dat sinds enige tijd verplicht, daar heerst geen sociale druk.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RocketKoen
SomerenV schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Als je kwetsbaar bent of niet ziek wilt worden dan doe je dat mondkapje wel op. Mij om het even. Ik heb geen klachten, ben niet ziek, dus de kans dat je überhaupt door mij besmet raakt is sowieso al vrij klein.
Dat mondkapje is er vooral voor dat jij geen andere mensen besmet. Aangezien de meeste mensen al een paar dagen besmettelijk zijn voordat ze een positief testresultaat hebben (of ze hebben zo'n milde klachten dat ze niet testen).

Zo'n blauw ding of stoffen mondkapje doet vrijwel niets om de drager te beschermen. Zo'n ding opzetten is geen zelfbescherming, het is sociaal zijn tegenover je medemens.
Dat mensen mij direct associëren met een asociaal persoon zegt denk ik meer over die persoon dan over mij.
Dat jij er zo trots op bent dat je hier post dat je zonder mondkapje naar de winkel durft zegt meer over jou :X

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:05:
In winkelstraten hebben weinig mensen hem op ook al is dat sinds enige tijd verplicht, daar heerst geen sociale druk.
Dat is geen plicht, maar een advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:05:
[...]

De meeste mensen kan het weinig schelen, zolang de overgrote meerderheid zich er nog aan houdt conformeert men zich eraan maar eenmaal onder een kritische grens gaat het kapje snel af.

In Nederland is het buiten toch niet verplicht?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
RocketKoen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:08:
In Nederland is het buiten toch niet verplicht?
Blijkbaar niet, dacht dat...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-05 18:20

DevWouter

Creator of ThenNext

SomerenV schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:51:
Van de mensen die ik ken weet ik dat ze niet ziek zijn, maar wel positief getest dus dan hang je alsnog.
Je verwart "zijn" met "voelen". Ze zijn ziek, maar voelen zich niet ziek.
Een positieve test krijg je namelijk als je het virus bij je hebt en kan verspreiden.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
CMD-Snake schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:01:
[...]
Ik denk dat je dat eigen houding te veel op andere projecteert. Desinteresse viert hoogtij, het zal mensen weinig meer kunnen boeien. Afstand houden, winkelwagentje of mandje poetsen en handen ontsmetten bij de ingang is allang een stille dood gestorven.
Ik hoor regelmatig klachten van vrienden/collega's als er weer eens (teveel) mensen in het OV of in de winkel hun mondkapje niet op hebben.

Dat winkelwagentje poetsen enzo is ook achterhaald door de wetenschap. Er zijn vrijwel geen besmettingen vanwege oppervlaktecontact. Het is vrijwel allemaal (micro)druppeltjes in de lucht.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

RocketKoen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:07:
[...]

Dat mondkapje is er vooral voor dat jij geen andere mensen besmet. Aangezien de meeste mensen al een paar dagen besmettelijk zijn voordat ze een positief testresultaat hebben (of ze hebben zo'n milde klachten dat ze niet testen).

Zo'n blauw ding of stoffen mondkapje doet vrijwel niets om de drager te beschermen. Zo'n ding opzetten is geen zelfbescherming, het is sociaal zijn tegenover je medemens.

[...]

Dat jij er zo trots op bent dat je hier post dat je zonder mondkapje naar de winkel durft zegt meer over jou :X
Heeft weinig met trots te maken hoor. Ik heb m'n beweegredenen en ben klaar met hypocriet lopen doen. Dat andere mensen daar wat van vinden moeten ze helemaal zelf weten. Inmiddels raakt toch iedereen links- en rechtsom besmet, mondkapje of niet, vaccinaties of niet, booster of niet. Veel mensen dragen hun mondkapje verkeerd, of gaan er niet juist mee om. Dan kun je hem ook net zo goed niet dragen omdat de effectiviteit dan vrij vlot bij het grof vuil kan.
DevWouter schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:10:
[...]

Je verwart "zijn" met "voelen". Ze zijn ziek, maar voelen zich niet ziek.
Een positieve test krijg je namelijk als je het virus bij je hebt en kan verspreiden.
Als je geen klachten hebt ben je niet ziek. Je kunt besmettelijk zijn, maar da's wat anders dan dat je ook daadwerkelijk ziek bent. Overigens kun je ook positief testen zonder dat het virus actief is in je lichaam, maar dan ben je niet besmettelijk. Aangezien nu idioot veel mensen positief testen maar bij lange na niet iedereen ook echt ziek is kun je je afvragen in hoeverre massaal testen nog zinvol is.
RocketKoen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:12:
[...]

Ik hoor regelmatig klachten van vrienden/collega's als er weer eens (teveel) mensen in het OV of in de winkel hun mondkapje niet op hebben.

Dat winkelwagentje poetsen enzo is ook achterhaald door de wetenschap. Er zijn vrijwel geen besmettingen vanwege oppervlaktecontact. Het is vrijwel allemaal (micro)druppeltjes in de lucht.
Daarom zoek ik drukte dus ook niet op en vermijd ik direct contact. Het OV kom ik al jaren niet meer in, dus dat speelt voor mij niet. Daar kun je ook bijna niet om het mondkapje heen. Deels door groepsdruk, deels door de idiote drukte waar je al snel mee geconfronteerd wordt.

Dat ik een mondkapje niet meer draag wil niet automatisch zeggen dat ik niks meer doe om verspreiding te minimaliseren, al ziet men het misschien anders. "Oh, hij draagt geen mondkapje, het boeit hem niet meer" is dus gewoon niet correct. Ik geloof alleen veel meer in een snelle doorgang, mensen vermijden en drukte vermijden.

[ Voor 22% gewijzigd door SomerenV op 30-01-2022 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:04
RocketKoen schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Overheid en ICT.
Daar moet eerst 9 maanden over vergaderd worden. Dat 3 maanden voor consultants om user stories te verzamelen. En dan krijgt een programmeur 2 dagen om het te implementeren. Geen tijd om te testen. En alle schuld als er dan een bug in blijkt te zitten.
Je vergeet dat voor een eerlijke marktwerking, er ook een uitbestedingsproces moet worden opgetuigd 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
dcell schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:14:
[...]

Je vergeet dat voor een eerlijke marktwerking, er ook een uitbestedingsproces moet worden opgetuigd 8)
Nee, het is een crisis en er is haast. Daar is geen tijd voor.
Het wordt voor €70 miljoen uitbesteed aan het neefje van een minister.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:48
ParaDroid2 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:01:
[...]

Ja, want ze liggen niet meer in het ziekenhuis/op de IC, maar op een andere afdeling. Dit geldt volgens mij ook voor mensen die nog wel in leven zijn, maar waar niets meer voor te doen is.
Een overleden patient wordt ontslagen uit het ziekenhuis (vanaf verpleegafdeling of IC, afhankelijk van waar ie overlijdt) en telt dus voor -1 mee in de bezetting.

Patienten die nog in leven zijn maar waarvoor niets meer te doen is liggen nog op een bed en blijven dus meetellen in de bezetting, totdat ze overlijden en daardoor ontslagen worden. NB. je moet onderscheid maken tussen palliatieve patienten en moribunde patienten; beiden gaan niet meer beter worden en zullen overlijden, maar bij palliatieve patienten kan dat nog maanden of jaren weg zijn. Betekent zeker niet dat ze al tijd in het ziekenhuis opgenomen zijn. Moribunde patienten gaan echt op afzienbare termijn overlijden.

Eventueel zouden ze ook levend ontslagen kunnen worden om elders (thuis, hospice) te overlijden, beetje afhankelijk van hoe ze eraan toe zijn. In dat geval worden ze ook ontslagen uit het ziekenhuis en tellen ze dus voor -1 mee in de bezetting.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:09
CMD-Snake schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:13:
Het is vooral interessant om te zien hoe de PvdA bijvoorbeeld zal stemmen. Volt was aanvankelijk wel voor 3G, maar niet 2G. Gaan ze de coronapas redden? Dit is een soort kleur bekennen voor ze, na dat gemopper afgelopen week op de coronapas is nu het moment om daad bij het woord te voegen of vallen een paar partijen door de mand in de laatste minuut?

In het geval die motie het zou halen ben ik benieuwd naar de reactie van het kabinet. Ze kunnen de motie negeren, al is dat niet zonder risico. Het zal kwaad bloed zetten potentieel.
Nja, wat ik al zei: PvdA, met Attje Kuiken voorop, blazen hoog van de toren zo nu en dan maar tekenen tot nu toe steeds bij het kruisje. Ik denk dus ook nu weer, als het op de Coronapas (3G) aan komt. Helaas.

En moties naast zich neerleggen doen ze aan de lopende band. Die moties zeggen me dus niet zoveel eigenlijk.
Maar reken er maar op dat iedereen die wel een mondkapje op heeft denkt "Zo, weer een met een IQ dat lager is dan zijn schoenmaat" als ze iemand zonder zien rondlopen in de winkel.
Dat zal een enkeling wellicht denken, maar ik zou oppassen je eigen mening/visie of de mening van Tweakers te projecteren op iedereen en te denken dat dit een ‘normale’ of ‘gemiddelde’ reactie/mening is.
Het ligt waarschijnlijk ook aan de wijk/stad, in hoeverre er jeugd werkt en rondloopt, in hoeverre anderen zich aan alle maatregelen houden, enz.

Ik denk alleen maar: “Fijn, steeds meer mensen gaan inzien dat het niets bijdraagt en het verzet tegen ellendige maatregelen, die haast permanent lijken te zijn geworden, groeit”. Ik vind die burgerlijke ongehoorzaamheid dus wel mooi om te zien, en voor jou informatie: ik heb geen laag IQ :+

Dat gezegd hebbende draag ik mijn kapje altijd maar soms niet helemaal zoals het hoort. Maar dat geldt voor 99% (ik chargeer) van de mensen, aangezien het vaak oude, vieze kapjes betreft en ze half over de kin hangen etc. Zoals men in het begin vaak genoeg heeft gezegd: het is meer symbolisch, zo van “jongens, Corona is er nog!”. Wat mij betreft is het tijd voor keuzevrijheid wel/niet dragen, maar dat bepaal ik niet dat snap ik ook wel. Ben je erg bang/kwetsbaar voor het virus? Blijf dan thuis en wacht tot de endemische fase. Ik zou de rollen nu graag omdraaien om de jeugd en jongvolwassenen te beschermen. Gelukkig ben ik niet de enige maar denken mijn oma en de oma van mijn vriendin van 85 er hetzelfde over :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
*knip* de originele reactie is verwijderd.

[ Voor 91% gewijzigd door ZieMaar! op 30-01-2022 15:24 ]

Pagina: 1 2 ... 83 Laatste

Let op:
We gaan er vanuit dat je het volgende gelezen hebt: Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus. Voor aanvullingen van de FAQ neem je even contact op met @ZieMaar! of @tweakduke. Ook vragen we je om de Topicstart even door te nemen.

Voor laagdrempeliger praten over Corona, het delen van vaccinatieervaringen e.d. is er De Covid kroeg.