Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:46

Dennis1812

Amateur prutser

makooy schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:12:
Zaterdag GGD test gedaan = positief
Omdat ik de uitslag niet vertrouwde ivm 4 negatieve zelftesten deze week vandaag nogmaals gegaan en uitslag = negatief.

Wat is het nu? |:(

Nieuwe GGD test kan niet, je mag maar 2x per 7 dagen testen
Wat is de reden van je GGD test?

En bij twijfel is isolatie nooit slecht natuurlijk. Dan weet je het zeker dat je anderen niet besmet.

Waarom 4 zelftesten en 2 GGD?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:17

Agent47

I always close my contracts.

Omdat ik de uitslag niet vertrouwde ivm 4 negatieve zelftesten deze week vandaag nogmaals gegaan en uitslag = negatief.

Gewoon zekere voor het onzekere nemen en klein weekje in quarantine?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40

Dus waarschijnlijk ben je wel besmet. Maar zat je bij je 1e test net onder de grenswaarde en nu er net onder.
De kans op een valse positieve test is vrijwel nihil.
Je bent waarschijnlijk niet heel besmettelijk meer. Maar het is wel aan te raden om de komende week overal een mondkapje op te hebben.

TheS4ndm4n#1919

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:20
Dennis1812 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:15:
[...]

Wat is de reden van je GGD test?

En bij twijfel is isolatie nooit slecht natuurlijk. Dan weet je het zeker dat je anderen niet besmet.

Waarom 4 zelftesten en 2 GGD?
Omdat ik voor werk meerdere locaties per week bezoek doe ik voor elk bezoek een zelftest.
RocketKoen schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:18:
[...]

Dus waarschijnlijk ben je wel besmet. Maar zat je bij je 1e test net onder de grenswaarde en nu er net onder.
De kans op een valse positieve test is vrijwel nihil.
Je bent waarschijnlijk niet heel besmettelijk meer. Maar het is wel aan te raden om de komende week overal een mondkapje op te hebben.
Ik draag altijd een mondkapje in winkelcentrums en/of op kantoor.
Alleen tijdens eten/drinken gaat die heel even af en zsm weer op.

Blijft hoe dan ook heel raar.
Kan ook zijn dat de GGD medewerker van vandaag niet goed in de keel heeft getest...

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40
t_captain schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:32:
Ik ben heel benieuwd hoe het de komende dagen ontwikkelt. Ik kan een daling op dit moment niet verklaren want beide leading indicators (positieve tests en leeftijdsverdeling positief getesten in de periode voorafgaand aan de opnamedatum wijzen nog omhoog).
Een mogelijke verklaring is dat deze hogere leeftijdsgroep een hogere vaccinatiegraad en een veel hogere boostergraad heeft. Waardoor het virus zich moeilijker verspreid en tot minder opnames lijdt.
Optie 2 is dat de golf veroorzaakt door basisschool kinderen en hun ouders, nu afzwakt. En andere leeftijdsgroepen veel minder onderling contact hebben.

TheS4ndm4n#1919

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
D-e-n schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:26:
Want wat had het kabinet dan moeten doen? Als het OMT met een waarschuwing komt die zegt dat er 50% kans is op een IC bezetting van 3000, wat doe je dan? Dat negeren? Het is een vraag waar de "gooi alles toch lekker zonder QR open" kritikasters nog nooit antwoord op hebben gegeven. En dat is laf, makkelijk, goedkoop en het is volksverlakkerij.
Die 3000 ic bedden is de voorspelling waar het OMT nu mee rondloopt. In december voorspelde het OMT zelfs ruim het dubbele als ic bezetting, met lockdown-achtige maatregelen nota bene. Er liggen iets meer als 200 mensen momenteel. Dat is best een verschil.

Dat het kabinet aanvankelijk schrok kan ik ze niet kwalijk nemen, maar richting de kerst werd wel duidelijk hoe het OMT ernaast zat. De cijfers zakten toen al onder het betrouwbaarheidsinterval van hun voorspellingen. Het OMT zit er nog altijd naast, volgens Jacco Wallinga ligt de piek nog minstens drie weken in de toekomst. Als het advies dusdanig incorrect blijkt te zijn verdiend het zeker met een korreltje zout genomen te worden. Toch wordt de vergissing in stand gehouden lijkt het wel.
Maar dan heb je ook een discussie op basis van keuzes. Mevrouw Keijzer maakt echter geen keuzes. Ze doet net als de gemiddelde klimaatontkenner: doen alsof er een makkelijke oplossing is waarbij we niet hoeven te kiezen. Dat is laf en het is oplichterij.
Keuzes of een uitruil? De voorstellen die jij noemt lijken meer op een zero-sum game. Mona Keijzer maakt in deze een keuze, namelijk de coronapas afschaffen en er niets voor in de plaats doen. De winst van de coronapas zou 5,1% zijn bij ideale naleving, in de praktijk kan dat nogal wat lager liggen. De ernst om de pas te laten voor wat die is zou nog wel eens meevallen.
RocketKoen schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:13:
Dus wie er aan de goede kant van de geschiedenis staat is niet heel moeilijk.
Ik wordt altijd wat ongemakkelijk als mensen claimen aan de goede kant van de geschiedenis te staan. Iedereen denkt dat van zichzelf momenteel, dus wat deze claim onderscheid van die andere claims zal beter onderbouwd moeten worden.

Laten we eerst maar eens wachten tot het stof is neergedaald en we totale schade kunnen opnemen voor we onszelf op de borst kloppen. Menig Europese regering had veel meer kunnen doen om de boel beter bij elkaar te houden.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:46

Dennis1812

Amateur prutser

makooy schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:21:
[...]

Omdat ik voor werk meerdere locaties per week bezoek doe ik voor elk bezoek een zelftest.

[...]

Ik draag altijd een mondkapje in winkelcentrums en/of op kantoor.
Alleen tijdens eten/drinken gaat die heel even af en zsm weer op.

Blijft hoe dan ook heel raar.
Kan ook zijn dat de GGD medewerker van vandaag niet goed in de keel heeft getest...
Met het oog op veiligheid van je collega's
Zou ik varen op je positieve test.

Houd er de komende 8 weken rekening mee dat ze nog positief kunnen uitslaan

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:32
RocketKoen schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:13:
3G was niet het middel tegen die 3000 IC bezettingen. Dat was de 4 weken complete lockdown die we gehad hebben. En daarvoor de sluiting om 17:00
3000 is toch een recente voorspelling?
In december lag dat getal nog veel hoger.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:28

Indoubt

Always be indoubt until sure

Flinke cijfers weer vandaag maar de groei lijkt er een beetje uit te gaan. Besmettingen gaan hard in mijn omgeving, wat dat betreft merk je wel dat er flink wat rondgaat in het het land.

Mijn dochter heeft nu ook corona, ondanks dubbele vaccinatie en haar vriend is ook ziek (Jansen plus booster 4 weken terug) Zijn beide ziek en behoorlijk stevige griep achtige verschijnselen nu. Beide positief getest door de GGD eerder deze week.

Ondanks dat het flink rondgaat hoop ik het alsnog te vermijden.

Natuurlijk lijkt het langzaam de goede kant op te gaan. Ik denk ook dat als we nog even wachten het CTB niet meer nodig is. Dat de regering voorzichtig is met afschaffen begrijp ik wel. Die keren dat we niet voorzichtig zijn geweest zijn slecht bevallen met meer maatregelen dan dat er nodig zouden zijn geweest als er niet zo onvoorzichtig was gehandeld.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
hoevenpe schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:49:
[...]

In december waren de doemscenario's van het OMT nog te begrijpen, met de kennis van nu is het niet meer uit te leggen. Die 3000 IC bezetting door Omikron komt er niet, daaraan vasthouden is bizar.

Ben het voor de verandering ook met Mona Keizer eens: 3G als middel om besmettingen te voorkomen heeft weinig effect en wel heel polariserende en economische nadelen. De regering heeft oogkleppen voor wat leeft in de samenleving.
Volgende week komt iedereen weer bij elkaar. Waarom dan nu piepen over 3G? Het is er maanden geweest en het heeft maanden goed gewerkt. Waar haal jij vandaan dat het nog maanden gaat voortduren? Je laat je opjutten door een populistische dame die 3G sowieso niet zag zitten en nu met terugwerkende kracht haar invloed in de politiek probeert terug te krijgen.

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Napo schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:56:
[...]

En het jammere daarin is dat ze die groep nog meer tractie had kunnen geven als lid van de tweede kamer. Beter dan het "koffie drinken op het Museumplein" is de lat bijzonder laag leggen, de manier waarop ze doet is ook helemaal niets mis mee. Het is enkel dat ze niet de mogelijkheden heeft gebruikt die ze wel tot haar beschikking had kunnen hebben.
Dan had ze in de tweede kamer gezeten als eenmansfractie: want de CDA zou het nooit goed vinden, dat ze tegen het regeringsbeleid in gaat. Vergeet niet dat de VVD, D66 en CDA samen de regering vormen.

Met Pieter Omzigt functie elders, is het namelijk ook niet zo goed geëindigd: eerst een burnout en daarna uit het CDA gestapt, omdat deze partij geen kritische leden wilt hebben. Mona Keijzer is zelfs ontslagen....

Als eenmansfractie kun je toch niet zoveel teweeg brengen en bij de eerstvolgende verkiezingen, is het maar de vraag of ze het dan nog redden. Rita Verdonk en consorten zijn voorgegaan, nadat ze zich afsplitsen van de VVD werd ze niet meer herkozen.

• D-e-n
  • Nu online
CMD-Snake schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:30:
[...]

Keuzes of een uitruil? De voorstellen die jij noemt lijken meer op een zero-sum game. Mona Keijzer maakt in deze een keuze, namelijk de coronapas afschaffen en er niets voor in de plaats doen. De winst van de coronapas zou 5,1% zijn bij ideale naleving, in de praktijk kan dat nogal wat lager liggen. De ernst om de pas te laten voor wat die is zou nog wel eens meevallen.
Mevrouw wilde al maanden van die pas af. Mevrouw wilde al maanden van alles open gooien en voor de rest niks doen. Mevrouw kan dat roepen omdat ze toch geen verantwoordelijkheid heeft.
En dan vlak voordat 3G sowieso verdwijnt roepen dat het moet verdwijnen. Het is goedkoop en makkelijk en wat mij betreft kwaadaardige politiek. Categorie FvD.

• CMD-Snake
D-e-n schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:44:
Mevrouw wilde al maanden van die pas af.
Niet onterecht. De coronapas heeft niet echt een vlekkeloze staat van dienst sinds de introductie in september. De bijdrage van deze maatregel is door onze toenmalige minister van VWS te hoog ingeschat. Met recht kan je twijfelen aan de zin van het in stand houden van zo'n maatregel.

• D-e-n
  • Nu online
CMD-Snake schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:55:
[...]

Niet onterecht. De coronapas heeft niet echt een vlekkeloze staat van dienst sinds de introductie in september. De bijdrage van deze maatregel is door onze toenmalige minister van VWS te hoog ingeschat. Met recht kan je twijfelen aan de zin van het in stand houden van zo'n maatregel.
Op basis waarvan terecht? Daar is nul onderbouwing voor.

Er zijn in heel Europa landen met maatregelen met passen. Die zouden allemaal gek zijn?

• hoevenpe
D-e-n schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:39:
Volgende week komt iedereen weer bij elkaar. Waarom dan nu piepen over 3G?
Omdat Kuipers niet van zins lijkt op korte termijn deze maatregel af te schaffen:
Kuipers blijft 3G-beleid 'noodzaak' vinden, ondanks sceptici en kritische Kamer

Ernst Kuipers noemt de inzet van het 3G-beleid - en dus het coronatoegangsbewijs - "in deze fase van de pandemie nog noodzakelijk". Dat schrijft de minister van Volksgezondheid in reactie op bijna 150 ingestuurde Kamervragen, nadat een onderzoek van de TU Delft had aangetoond dat het beleid momenteel vrijwel geen effect heeft.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:52
Weissbier schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:40:
[...]

Dan had ze in de tweede kamer gezeten als eenmansfractie: want de CDA zou het nooit goed vinden, dat ze tegen het regeringsbeleid in gaat. Vergeet niet dat de VVD, D66 en CDA samen de regering vormen.

Met Pieter Omzigt functie elders, is het namelijk ook niet zo goed geëindigd: eerst een burnout en daarna uit het CDA gestapt, omdat deze partij geen kritische leden wilt hebben. Mona Keijzer is zelfs ontslagen....

Als eenmansfractie kun je toch niet zoveel teweeg brengen en bij de eerstvolgende verkiezingen, is het maar de vraag of ze het dan nog redden. Rita Verdonk en consorten zijn voorgegaan, nadat ze zich afsplitsen van de VVD werd ze niet meer herkozen.
Laten we niet vergeten dat Mevrouw Keijzer niet ontslagen is omdat ze een andere mening had. Maar omdat ze het besluit van de meerderheid van het kabinet niet kon hebben en dat aan de pers ging lekken. En kennelijk is er een wet/regel dat het kabinet met 1 mondpraat. Dus ja in deze kon Rutte dus weinig anders doen dan haar te ontslaan. Wat ze had moeten is of haar mond houden er over of zelf opstappen. Maar persoonlijk denk ik dat ze idd als kamerlid meer had kunnen doen tegen de coronapas waar ze zo tegen is. Zie maar met haar in de kamer is de voor coronapas groep weer 1 kleiner.

Overigens met het huidig aantal besmetting al scheelt het 1% dat zijn op dit moment bijna 1000 besmettingen per dag. Dus dan 1000 mensen die niet in isolatie hoeven. Dus Ja wat is een acceptabel aantal om die pas niet te rechtvaardigen. Je zal kunnen zeggen dat dit soort net het verschil kan zijn waar door die ene trein wel blijft rijden of die ene hartoperatie wel door kan gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Vrietje op 06-02-2022 22:05 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
hoevenpe schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:59:
[...]

Omdat Kuipers niet van zins lijkt op korte termijn deze maatregel af te schaffen:

[...]
Sinds de onderzoeksperiode hebben we een ongekend hoog aantal besmettingen gehad. We zitten de afgelopen drie weken met dagelijkse positieve tests tussen 55.000 en 95.000. In de vorige golf zagen we al dat de werkelijke besmettingen typisch veel hoger liggen dan wat GGD meet. Tel daarbij de mildere omicron variant en een relatief groot aantal besmettingen onder kinderen, tieners en twintigers. Daardoor bijzonder veel asymptomatitische besmettingen die minder vaak getest worden. Tel daarbij de overbelasting van de GGD teststraten waardoor soms de capaciteit werd bereikt en er vaak lange wachttijden waren wat de testbereidheid ondermijnt. En ook nog een in het algemeen dalende belangstelling voor coronaregels zoals "laat je testen bij klachten". Ik schat in dat we in die weken in werkelijkheid zo'n 6 miljoen coronabesmettingen hebben gehad.

Om het effect daarvan simpel samen te vatten: je kunt haast iedereen een QR code toestoppen.

De actuele bijdrage van CTB op de R-waarde schat ik momenteel op -0.01 a -0.02. We kunnen het systeem vandaag nog verlaten en zullen het effect niet eens echt in de positieve tests terugzien.

[ Voor 13% gewijzigd door t_captain op 06-02-2022 22:16 ]

• D-e-n
  • Nu online
hoevenpe schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:59:
[...]

[...]
Als jij moet kiezen: veel meer open gooien of die pas schrappen. Wat kies je dan? Jij had nooit moeite met de pas tenslotte.

Ik heb de cijfers niet maar eerlijk gezegd zou ik denken: schaf de pas eerst af waar je vaste zitplaatsen hebt. En gooi de nachtclubs en dergelijke juist eerst open met iedereen testen.

Het irritante is dat mevrouw Keijzer die nuance niet maakt. Het vrijheid blijheid roepen vanaf de zijlijn. Niveautje Wilders.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 06-02-2022 22:14 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24
D-e-n schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:58:
[...]

Er zijn in heel Europa landen met maatregelen met passen. Die zouden allemaal gek zijn?
Dus omdat andere landen het doen… ? We zijn het nogal eens oneens met elkaar maar ik ben betere onderbouwing van je gewend ;)

Ik snap niet dat die hele discussie nog gaande is. Onderzoek toont aan dat het nut op z’n best twijfelachtig is. Daarnaast is de maatregel controversieel. Stoppen dus met die onzin pas.
D-e-n schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:13:
[...]

Als jij moet kiezen: veel meer open gooien of die pas schrappen. Wat kies je dan? Jij had nooit moeite met de pas tenslotte.
Maar hoezo kiezen? Die pas heeft geen meerwaarde meer en dan kan je daar toch los van andere dingen gewoon mee stoppen?

[ Voor 24% gewijzigd door ephymerous op 06-02-2022 22:15 ]

XXXVI

• hoevenpe
t_captain schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:06:
Om het effect daarvan simpel samen te vatten: je kunt haast iedereen een QR code toestoppen.
Waarmee die QR-codes nog maar weinig zeggen, bij ons het hele gezin besmet na boosters en recente tweede vaccinaties voor tieners.

Het effect op het voorkomen van besmettingen is bij Omikron heel beperkt, 3G als instrument voegt vrijwel niets toe. Dan rest slechts 1G maar daarmee draai je laagdrempelige horeca en cultuur de nek om.

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

[...]

Is daar geen term voor zoiets, eenmaal met veel geld en gedoe ingevoerd zonder duidelijk eindpunt, zal het tot veel te lang (= doel voorbij geschoten/niet effectief meer) in stand worden gehouden? Er zijn steeds meer landen die de pas wegdoen, zijn die allemaal gek dan?
[...]

Als jij moet kiezen: veel meer open gooien of die pas schrappen. Wat kies je dan?
Steeds meer landen die veel meer open gooien én die pas schrappen. Het kan beide, het hoeft geen tegenstelling te zijn.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• D-e-n
  • Nu online
ephymerous schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:13:
[...]

Dus omdat andere landen het doen… ? We zijn het nogal eens oneens met elkaar maar ik ben betere onderbouwing van je gewend ;)

Ik snap niet dat die hele discussie nog gaande is. Onderzoek toont aan dat het nut op z’n best twijfelachtig is. Daarnaast is de maatregel controversieel. Stoppen dus met die onzin pas.
Die pas gaat er sowieso af dus ik snap echt de heisa niet. We laten ons allemaal opjutten door de Nederlandse Sarah Palin.

De meeste Nederlanders vonden het prima zo. Dus wat maken die paar weken uit? De gevaccineerden hebben dat voordeeltje wat mij betreft ook wel verdiend nog. Ik heb nul compassie met zeurende ongevaccineerden wat dat betreft.

• D-e-n
  • Nu online
TerraGuy schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:17:
[...]
Er zijn steeds meer landen die de pas wegdoen, zijn die allemaal gek dan?
Die landen lopen voor met Omikron. Waarom zouden wij niet later volgen?

• hoevenpe
Ik was niet tegen de pas, 2G had imo bij delta de harde lockdown kunnen voorkomen.

Nu met Omikron hoeven we niet meer te kiezen, alles kan gewoon open. De meerwaarde ga je waarschijnlijk niet eens meten, over een paar weken zal het voor de meeste mensen geen issue meer zijn.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24
D-e-n schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:17:
[...]

Die pas gaat er sowieso af dus ik snap echt de heisa niet.
Hoezo ben je daar zo zeker van?
We laten ons allemaal opjutten door de Nederlandse Sarah Palin.
Ik moest lachen :o

XXXVI

• t_captain
Als spreekt over nuances en volgordes: we kunnen veilig de meeste dingen heropenen én de QR codes wegdoen.

Alleen de meest riskante mass spreading events zou ik nog even op beperkte schaal houden en onder het vergrootglas wat er gebeurt. We hebben geen recente data over die risico’s en dat moeten we dus even testen.

• hoevenpe
De meeste Nederlanders vonden het prima zo. Dus wat maken die paar weken uit?
Kuipers heeft het expliciet over een onmisbaar instrument voor de komende periode, dat is veel langer dan 'een paar weken'.

Een paar weken vind ik verdedigbaar, langer echter niet.

• TerraGuy

TerraGuy

D-e-n schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:19:
[...]

Die landen lopen voor met Omikron. Waarom zouden wij niet later volgen?
Waarom later volgen als het nu al weg kan? We hebben het voordeel te kunnen leren van de voorsprong van die landen. Wachten om het wachten lijkt me niet zo zinnig.

• D-e-n
  • Nu online
TerraGuy schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:25:
[...]

Waarom later volgen als het nu al weg kan? We hebben het voordeel te kunnen leren van de voorsprong van die landen. Wachten om het wachten lijkt me niet zo zinnig.
Wie zegt dat wij sneller kunnen dan die landen? Want voor de duidelijkheid: die landen lopen ook gewoon voor in de Omikron ontwikkeling volgens mij.

En bijvoorbeeld in Portugal testen ze nog gewoon?

[ Voor 18% gewijzigd door D-e-n op 06-02-2022 22:32 ]

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

[...]

In veel andere landen wordt je groene vinkje gedeactiveerd als je als gevaccineerde besmet bent.

*knip* je stellingname klopt niet en is met 1 Google opdracht ook te ontkrachten. Daarnaast mist de onderbouwing bij het tweede gedeelte. Om een constructieve discussie te hebben, is onderbouwing nodig.

[ Voor 38% gewijzigd door ZieMaar! op 07-02-2022 08:01 ]

Volvotips.com

• D-e-n
  • Nu online
Dat ze in Nederland niet al te snugger zijn met ICT doet natuurlijk niks af aan het principe.

De mentaliteit die jij schetst is natuurlijk sowieso het grootste probleem met Nederland: we doen hier graag waar we zelf zin in hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door ZieMaar! op 07-02-2022 08:02 ]

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:10
[...]

Volgende week komt iedereen weer bij elkaar. Waarom dan nu piepen over 3G? Het is er maanden geweest en het heeft maanden goed gewerkt. Waar haal jij vandaan dat het nog maanden gaat voortduren? Je laat je opjutten door een populistische dame die 3G sowieso niet zag zitten en nu met terugwerkende kracht haar invloed in de politiek probeert terug te krijgen.
D-e-n schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:44:
[...]

Mevrouw wilde al maanden van die pas af. Mevrouw wilde al maanden van alles open gooien en voor de rest niks doen. Mevrouw kan dat roepen omdat ze toch geen verantwoordelijkheid heeft.
En dan vlak voordat 3G sowieso verdwijnt roepen dat het moet verdwijnen. Het is goedkoop en makkelijk en wat mij betreft kwaadaardige politiek. Categorie FvD.
[...]

[...]

Ik heb de cijfers niet maar eerlijk gezegd zou ik denken: schaf de pas eerst af waar je vaste zitplaatsen hebt. En gooi de nachtclubs en dergelijke juist eerst open met iedereen testen.

Het irritante is dat mevrouw Keijzer die nuance niet maakt. Het vrijheid blijheid roepen vanaf de zijlijn. Niveautje Wilders.
[...]

Die pas gaat er sowieso af dus ik snap echt de heisa niet. We laten ons allemaal opjutten door de Nederlandse Sarah Palin.

De meeste Nederlanders vonden het prima zo. Dus wat maken die paar weken uit? De gevaccineerden hebben dat voordeeltje wat mij betreft ook wel verdiend nog. Ik heb nul compassie met zeurende ongevaccineerden wat dat betreft.
Wát een niveau zeg. De pot verwijt de ketel? Weinig inhoudelijk, met allerlei populistische uitspraken en verwijzingen naar partijen/mensen (FvD, Wilders, Palin). Maakt je verhaal er niet sterker op.
Gelieve niet zo afgeven op mensen en de zorgen van mensen. En als je het dan doet, onderbouw dan eens waarom men volgens jou niet principieel tegen zo’n pas mag zijn (zoals Mona). Of waarom de pas (nog) nodig is, of uberhaupt ooit nodig is geweest. Waarom deze proportioneel is en waarom men hem niet tijdelijk in heeft gezet, waarbij is beloofd hem als eerste maatregel weer af te schaffen. Als dit nog niet het moment is, wanneer dan wel?
Het verhaal van Mona is júist genuanceerd, waar ik bij jou een (valse) tegenstelling lees: de pas afschaffen of zaken open gooien. Ik heb - in tegenstelling tot jou - juist veel respect voor mensen (en politici) die hun rug recht kunnen houden en voor hun principes staan als deze zo haaks staan op het eigen ‘morele kompas’. Bij Kuijpers heb ik nu juist het gevoel dat hij de nuance en het inlevingsvermogen kwijt is: verkocht aan D66, het kabinet en de vrienden van de EU.

Die pas heeft voor veel ellende gezorgd, niet alleen hier maar in heel Europa. Het zou reizen nu makkelijker en ‘vrijer’ maken. Uhhh, wat dacht je van de pas afschaffen als je vrij wilt reizen? De coronapas vergroot tegenstellingen en is, zo lijkt het, de grootste bron van onvrede v.w.b. de geldende maatregelen. Niet goed voor het draagvlak en het vertrouwen dus.

Na de persconferentie postte ik dit bericht m.b.t. de coronapas en de (matige) onderbouwing hiervoor. Hier sta ik nog steeds achter en ik gaf o.a. de volgende redenen aan waarom ik denk dat die coronapas er zo lang moet blijven en waarom men er niet al van afgestapt is:

“Nee, ik zie slechts enkele mogelijke redenen aangezien ik en velen met mij (incl. velen wetenschappers) niet veel heil zien in de pas om daadwerkelijk de pandemie/besmettingen in te dammen:

• Veel (geld) geïnvesteerd in een dergelijk systeem dus ze willen deze wel iets langer gebruiken dan slechts een half jaar. Tel er gezichtsverlies lijden of het toegeven van fouten/verkeerde inschattingen maken bij op, vermoed ik
• Europese afspraken en uitrol van een dergelijk systeem
• De (Europese) bevolking laten wennen aan een digitale pas/QR code. Handig voor nu maar wellicht ook voor de toekomst (uitrol van een dergelijk systeem voor welk doeleinde dan ook)
• Daadwerkelijk geloof in de werking van de coronapas (tunnelvisie) of genoegen nemen met een zéér verwaarloosbare werking (en hiervoor dus een verregaande maatregel nemen, naar mijn mening dus buiten proportioneel)
• Verkapte vorm van ‘dwang’, of noem het stimulans, om mensen te bewegen een vaccinatie/booster te halen”

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bart-Willem schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:38:
[...]

In veel andere landen wordt je groene vinkje gedeactiveerd als je als gevaccineerde besmet bent.
Kan me voorstellen dat dit contra productief is omdat dan de gevaccineerden zich veel minder graag willen laten testen en daardoor meer verspreiden?

Verder ook geen idee hoe andere landen het zonder enorme blacklist dan de uitgeprinte QR codes weigeren?

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 06-02-2022 22:54 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

D-e-n schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:41:
[...]

Dat ze in Nederland niet al te snugger zijn met ICT doet natuurlijk niks af aan het principe.

De mentaliteit die jij schetst is natuurlijk sowieso het grootste probleem met Nederland: we doen hier graag waar we zelf zin in hebben.
Maar ook het principe deugt niet. Ik heb ook sterk het idee dat je gewoon voor 3G bent omdat Mona tegen 3G is. :+ Ik vind haar verhaal anders wel gewoon heel goed, het is ook niet zo dat ze zegt "gooi alles maar open en neem lekker veel risico!"

*knip* geen linkdumps en zeker bij video’s: vat even samen wat de belangrijkste boodschap is

*knip* niet polariseren/generaliseren aub. Zie ook de topicstart. Dit soort posts heeft geen discussiewaarde, door de generalisaties. Graag constructiever en passend binnen het beleid posten

[ Voor 62% gewijzigd door ZieMaar! op 07-02-2022 08:04 ]

Volvotips.com

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

YakuzA schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:51:
[...]

Kan me voorstellen dat dit contra productief is omdat dan de gevaccineerden zich veel minder graag willen laten testen en daardoor meer verspreiden?
Dat weet ik wel zeker, ook genoeg voorbeelden te noemen. Zoals mensen die wegens verkoudheidsklachten niet wil laten testen omdat die bang zijn dat een vakantie niet door kan gaan. :X En natuurlijk veel lui die dachten dat met een vaccin ze totaal onschendbaar zouden zijn. :/ Aan de andere kant kan het ook zomaar zijn dat mensen voor behoud van dat vinkje zich ook absoluut niet willen laten testen "want stel dat". In andere landen is dat dus wel anders aangepakt en ook terecht lijkt me.

Volvotips.com

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:21
[...]

Omdat Kuipers zelfs nog steeds bezig is met 2G:

‘Naar aanleiding van het rapport en de vragen wil ik nader laten onderzoeken in welke specifieke omstandigheden een coronatoegangsbewijs gebaseerd op 2G ingezet kan worden, zodat het een proportionele maatregel kan zijn’, schrijft Kuipers in een brief aan de Tweede Kamer.

Ik kan het programma. Iet zo snel meer herinneren, maar weet de woorden van Kuipers nog heel goed.

Het was in de trend van:
We moeten eerst alles over de nieuwe Omikron variant weten voor we afscheid kunnen nemen van de coronapas en vooral de letterlijke woorden daarna baarde mij zorgen: “2 jaar is voor een virus een erg korte tijd om precies te weten hoe het acteert”.

Het kwam op mij over alsof dit nog wel
4 jaar onderzoek zou kosten.

Maar goed, dit was vóórdat Denemarken en UK volledig afschafte. Dergelijke beslissingen van buitenaf hebben zeker invloed op keuzes van het kabinet.

• TerraGuy

TerraGuy

D-e-n schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:31:
[...]

Wie zegt dat wij sneller kunnen dan die landen? Want voor de duidelijkheid: die landen lopen ook gewoon voor in de Omikron ontwikkeling volgens mij.

En bijvoorbeeld in Portugal testen ze nog gewoon?
Het had bij die landen ook eerder gekund, alleen hebben ze nog even gewacht. Van die kennis kunnen we profiteren.

Wat bedoel je qua Portugal? Daar stijgen de ziekenhuiscijfers veelal sinds begin november en liggen er nu relatief gezien 4x meer mensen in het ziekenhuis dan hier, waar de cijfers sinds begin december veelal dalen. Dat terwijl ze near-perfect gevaccineerd hebben en harder opschieten met de boosters dan wij. Ze hebben meer redenen om voorzichtig te zijn dan, lijkt me.

• D-e-n
  • Nu online
@remzor
Je hele bericht straalt vooral angst uit. Angst voor wat de politiek allemaal met je van plan zou zijn. Ondertussen val je dan voor de beloftes van een mevrouw die tot voor kort zelf onderdeel was van het grote rechtse machtsblok binnen het CDA en die macht nu weer proeft. Die vertrouw ik een stuk minder dan Kuipers.

En voor je het zelf zegt: Rutte is niet te vertrouwen maar waar hij wel consequent in is is het meebewegen met de kiezer. Als de kiezer die pas niet meer pruimt gaat Rutte zo met de kiezer mee. Want alles voor behoud van de zeteltjes.

Dus nogmaals: ik snap echt die paniek niet zo. In mijn ogen is het gecreëerde paniek want mensen die er nooit een probleem van maakten hebben nu haast de pas gisteren af te schaffen.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

YakuzA schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:51:

Verder ook geen idee hoe andere landen het zonder enorme blacklist dan de uitgeprinte QR codes weigeren?
Dat is makkelijk te ondervangen: je groene vinkje moet matchen met die van de corona-controle app. Of je nou een digitale of papieren QR-code laat zien: het wordt gescand en gecontroleerd met een database waarin staat of je vinkje groen of rood moet zijn.

Of een Belg met een gedeactiveerd vinkje in Nederland alsnog met een digitale of papieren QR-code een groen vinkje heeft weet ik niet. Dan zou je iemand bereid moeten zien te vinden die dat uittest maar ik denk dat je die niet gaat vinden. :+

Volvotips.com

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bart-Willem schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:56:
[...]
Dat weet ik wel zeker, ook genoeg voorbeelden te noemen. Zoals mensen die wegens verkoudheidsklachten niet wil laten testen omdat die bang zijn dat een vakantie niet door kan gaan. :X En natuurlijk veel lui die dachten dat met een vaccin ze totaal onschendbaar zouden zijn. :/ Aan de andere kant kan het ook zomaar zijn dat mensen voor behoud van dat vinkje zich ook absoluut niet willen laten testen "want stel dat". In andere landen is dat dus wel anders aangepakt en ook terecht lijkt me.
Als het intrekken van de QR code bij negatieve test inderdaad contraproductief is zoals je hier ook beaamt, waar is de vorige post dan op gebaseerd?

PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bart-Willem schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:58:
[...]

Dat is makkelijk te ondervangen: je groene vinkje moet matchen met die van de corona-controle app. Of je nou een digitale of papieren QR-code laat zien: het wordt gescand en gecontroleerd met een database waarin staat of je vinkje groen of rood moet zijn.

Of een Belg met een gedeactiveerd vinkje in Nederland alsnog met een digitale of papieren QR-code een groen vinkje heeft weet ik niet. Dan zou je iemand bereid moeten zien te vinden die dat uittest maar ik denk dat je die niet gaat vinden. :+
En zo’n centrale database met alle persoonsgegevens van iedereen in je land gaat vast nooit iets fout :+

Zoals je aangeeft werkt ook de blacklist dus niet voor intrekken, aangezien je QR code alleen de vaccinatie data bevat.
Voor België bijv intern zal het wel gedeeltelijk wat doen als genoeg mensen willen testen.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 06-02-2022 23:11 ]

PSN

• remzor
D-e-n schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:58:
@remzor
Je hele bericht straalt vooral angst uit. Angst voor wat de politiek allemaal met je van plan zou zijn. Ondertussen val je dan voor de beloftes van een mevrouw die tot voor kort zelf onderdeel was van het grote rechtse machtsblok binnen het CDA en die macht nu weer proeft. Die vertrouw ik een stuk minder dan Kuipers.

En voor je het zelf zegt: Rutte is niet te vertrouwen maar waar hij wel consequent in is is het meebewegen met de kiezer. Als de kiezer die pas niet meer pruimt gaat Rutte zo met de kiezer mee. Want alles voor behoud van de zeteltjes.

Dus nogmaals: ik snap echt die paniek niet zo. In mijn ogen is het gecreëerde paniek want mensen die er nooit een probleem van maakten hebben nu haast de pas gisteren af te schaffen.
*knip* Zoals je in de topicstart kan lezen, willen we geen generaliserende en/of polariserende posts. In jouw post plaats je iedereen die niet in jouw 'kamp' zit in het kamp van 'zoete koek' en dat doe je mede op een stemmingmakende manier over oa modellering. De discussie mag best scherp gevoerd worden, maar wel binnen de spelregels van ons beleid: met respect voor elkaar, niet generaliserend en goed onderbouwd.

Bij vragen mag je me natuurlijk altijd een DM sturen.

[ Voor 40% gewijzigd door ZieMaar! op 07-02-2022 11:35 ]

• D-e-n
  • Nu online
Bart-Willem schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:53:
[...]

Maar ook het principe deugt niet. Ik heb ook sterk het idee dat je gewoon voor 3G bent omdat Mona tegen 3G is. :+ Ik vind haar verhaal anders wel gewoon heel goed, het is ook niet zo dat ze zegt "gooi alles maar open en neem lekker veel risico!" Hierbij nog haar verhaal:
Met het principe van 3G was helemaal niks mis. Bij de Delta variant was het gewoon nuttig en het maakte dat zaken eerder open konden. Ik vond het ook rechtvaardig richting mensen die de moeite hadden genomen zich te laten vaccineren.
Met de kennis van nu en jezelf verplaatsend in jongeren: is het eigenlijk niet heel erg raar dat jongeren en eigenlijk iedereen tot aan 50 jaar zowat twee jaar van hun leven hebben weggegooid om de boomers (ietwat gecharcheerd ;) ) te beschermen?
Vervang gechargeerd maar door "onzin". 50 plussers maar ook jongeren die vatbaar zijn voor het virus zijn onderdeel van de samenleving. Ze leven samen met ieder ander en als ze voor het ziekenhuis staan hebben we afgesproken ze te helpen.

Het enige alternatief voor de lockdowns was geweest om ze dat belangrijke grondrecht te ontzeggen. Zonder lockdowns hadden er op een moment duizenden mensen vergeefs voor een dichte ziekenhuis deur gestaan, met covid maar ook met andere aandoeningen. Die hadden een gruwelijke dood gestorven, omdat jij zo nodig naar de kroeg wil.

• hoevenpe
Bart-Willem schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:53:
Ik vind haar verhaal anders wel gewoon heel goed, het is ook niet zo dat ze zegt "gooi alles maar open en neem lekker veel risico!"
Ze is een opportuniste, de eenheid van kabinetsbeleid doorbreken is een politieke doodzonde. Ze werd eind september ontslagen: toen had niemand nog gehoord van Omikron, leek het erop dat gevaccineerden onderling elkaar veel minder konden besmetten.

Dat neemt niet weg dat Omikron alles veranderd heeft, ze in de huidige context gelijk heeft. De toegevoegde epidemiologische waarde van 3G staat in geen verhouding (meer) tot de sociale en economische kosten, nog los van al het belastinggeld wat over de balk wordt gesmeten.

Nou begeef ik op aluminiumfolie-terrein, waarom wil de regering doorgaan met 3G terwijl alles erop wijst dat het niet werkt? Rond testen is een hele bedrijfstak ontstaan: elke week TvT kost de belastingbetaler tientallen miljoenen, radiospotjes van commerciële aanbieders vliegen je om de oren. Hoe diep zit de testindustrie in onze overheid, wie verdient eraan...

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

YakuzA schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:59:
[...]

Als het intrekken van de QR code bij negatieve test inderdaad contraproductief is zoals je hier ook beaamt, waar is de vorige post dan op gebaseerd?
Ik denk dat het sowieso contraproductief is: bij behoud van groene vinkje gaan besmette gevaccineerden toch gewoon de deur uit, en bij "dreiging van intrekken groene vinkje" laten ze zich niet testen. Toch hebben andere landen er wel voor gekozen om het groene vinkje tijdelijk te deactiveren en ik denk dat dat toch wel de betere keuze zou zijn: ik denk dat de groep die zich niet laat testen (ongeacht wel/niet behoud van vinkje) kleiner is dan de mensen die zich bij (duidelijke) klachten wel laat testen maar zich onterecht veilig wanen na een paar dagen en gewoon weer de maatschappij in rollen met alle gevolgen van dien.

Volvotips.com

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bart-Willem schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:10:
[...]

Ik denk dat het sowieso contraproductief is: bij behoud van groene vinkje gaan besmette gevaccineerden toch gewoon de deur uit,
Besmette gevaccineerden gaan niet ‘gewoon de deur uit’.

Je probeert de fictieve onverantwoordelijkheid uit je gedachten te projecten op een hele bevolkingsgroep?

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 06-02-2022 23:13 ]

PSN

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

YakuzA schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:01:
[...]

En zo’n centrale database met alle persoonsgegevens van iedereen in je land gaat vast nooit iets fout :+

Zoals je aangeeft werkt ook de blacklist dus niet voor intrekken, aangezien je QR code alleen de vaccinatie data bevat.
Voor België bijv intern zal het wel gedeeltelijk wat doen als genoeg mensen willen testen.
Je QR-code bevat niet alleen vaccinatiedata, maar ook je testuitslag voor Testen voor Toegang (indien van toepassing) of een positieve test (indien van toepassing) of een herstelbewijs (indien van toepassing). :P

Volvotips.com

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

YakuzA schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:12:
[...]

*knip* graag wat betere argumentatie gebruiken dan “me dunkt”. Dit soort stellingnames vereisen onderbouwing, zeker omdat de onderzoeken die tot nu bekend zijn het tegenovergestelde lijken te zeggen van jouw stellingname.

[ Voor 41% gewijzigd door ZieMaar! op 07-02-2022 08:08 ]

Volvotips.com

• D-e-n
  • Nu online
Dit soort uitingen zijn nu net het probleem. Op basis van een discussie over Omikron proberen "corona critici" nu conclusies te trekken over 3G bij de delta variant. Dat is zulke volksverlakkerij. Dat is ook hetgeen me triggert bij Keijzer. Ze probeert hiermee haar eigen fouten uit het verleden weg te wissen

[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 07-02-2022 11:36 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bart-Willem schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:12:
[...]

Je QR-code bevat niet alleen vaccinatiedata, maar ook je testuitslag voor Testen voor Toegang (indien van toepassing) of een positieve test (indien van toepassing) of een herstelbewijs (indien van toepassing). :P
Nope.
Je QR code bevat maar 1 van de 2.
Als je een negatieve test hebt, krijg je gewoon een 2e losse QR code daarvan naast je vaccinatie QR code.

Daarom heb je ook al 3 verschillende QR codes van je prikken.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 06-02-2022 23:16 ]

PSN

• hoevenpe
Laten we het erop houden dat de meeste mensen die ik ken niet naar de horeca, sportschool en supermarkt gingen maar het blokje om, rondje hardlopen of de kinderen met de auto naar school brengen gebeurde nog steeds.

Een groot verschil met delta en eerdere varianten, gevaccineerden worden vrijwel niet ziek van Omikron.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bart-Willem schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:13:
[...]

De coronacrisis is grotendeels een gedragscrisis. Hoe besmette lui daarmee omgaan kan je zelf wel invullen me dunkt. :+
De mensen die hun verantwoordelijkheid hebben genomen en gevaccineerd zijn hebben iig al aangetoond dat ze een stuk meer verantwoordelijkheidsgevoel hebben dan de mensen die niet gingen vaccineren :+

PSN

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

hoevenpe schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:09:
[...]

Ze is een opportuniste, de eenheid van kabinetsbeleid doorbreken is een politieke doodzonde. Ze werd eind september ontslagen: toen had niemand nog gehoord van Omikron, leek het erop dat gevaccineerden onderling elkaar veel minder konden besmetten.

Dat neemt niet weg dat Omikron alles veranderd heeft, ze in de huidige context gelijk heeft. De toegevoegde epidemiologische waarde van 3G staat in geen verhouding (meer) tot de sociale en economische kosten, nog los van al het belastinggeld wat over de balk wordt gesmeten.

Nou begeef ik op aluminiumfolie-terrein, waarom wil de regering doorgaan met 3G terwijl alles erop wijst dat het niet werkt? Rond testen is een hele bedrijfstak ontstaan: elke week TvT kost de belastingbetaler tientallen miljoenen, radiospotjes van commerciële aanbieders vliegen je om de oren. Hoe diep zit de testindustrie in onze overheid, wie verdient eraan...
Ook toen had ze gelijk vond ik: als je je braaf hebt gevaccineerd dan hoefde je niet heel gek veel te vrezen voor de Delta-variant, en het is natuurlijk ook een eigen verantwoordelijkheid. Men deed net alsof een gevaccineerde nooit besmettelijk zou zijn en geheime superkrachten heeft en een ongevaccineerde áltijd extreem besmettelijk zou zijn. Dat was toen al een kul-verhaal (zeker omdat in het buitenland al verhalen op gingen dat het zo niet werkte) en later bleek dat helemaal een kul-verhaal te zijn. :P

Dat met die doodzonde viel op zich mee: dat "met 1 mond praten" is letterlijk uit de duim gezogen, en heeft meer te maken met de Rutte-doctrine en kadaverdiscipline dan dat het een ongeschreven regel zou zijn. Zo riep Kaag dat de avondklok een gedrocht was "en zo snel mogelijk eraf moest" (dat vlak na het besluit dat de avondklok er zou komen, gek genoeg hoor je daar hier niemand over). En kijk maar eens naar het verleden, toen bijvoorbeeld een kabinet van Lubbers is gevallen om iets heel onbenulligs als een beperking-van-de-reiskostenvergoeding waarbij nota bene een kamerlid zijn eigen minister af viel en pas na de stemming van de motie (om die reiskostenvergoeding te behouden) het kabinet gevallen was. Toen mocht je dus als partijleden of ministerraads-leden andere meningen erop na houden, tegenwoordig niet meer. :X En de kritiek van Keizer was ook wel te begrijpen: die had als staatssecretaris natuurlijk veel te maken met ondernemers waarbij het water aan de lippen stond (en nu blijkbaar doodleuk 8% woekerrente mogen gaan betalen aan de Belastingdienst zonder dat ze op het moment van aangaan van steunpakketten op de hoogte waren gesteld, maar dat is een discussie an sich). In feite werden ondernemers ook als een soort boeman door het kabinet gebruikt: niet de overheid maar de ondernemer moest de 3G maar handhaven en dat moest maar goed gebeuren ook, want anders kon je tent weer op slot.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart-Willem op 06-02-2022 23:34 ]

Volvotips.com

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

YakuzA schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:15:
[...]

Nope.
Je QR code bevat maar 1 van de 2.
Als je een negatieve test hebt, krijg je gewoon een 2e losse QR code daarvan naast je vaccinatie QR code.

Daarom heb je ook al 3 verschillende QR codes van je prikken.
Ik zeg toch ook "of"? :P

Volvotips.com

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

YakuzA schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:17:
[...]

De mensen die hun verantwoordelijkheid hebben genomen en gevaccineerd zijn hebben iig al aangetoond dat ze een stuk meer verantwoordelijkheidsgevoel hebben dan de mensen die niet gingen vaccineren :+
Die kans is groot ja. :P

Volvotips.com

• remzor
D-e-n schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:13:
[...]

Dit soort uitingen zijn nu net het probleem. Op basis van een discussie over Omikron proberen "corona critici" nu conclusies te trekken over 3G bij de delta variant. Dat is zulke volksverlakkerij. Dat is ook hetgeen me triggert bij Keijzer. Ze probeert hiermee haar eigen fouten uit het verleden weg te wissen
Voor de derde keer, en daarna geef ik het op: waarom kun je de coronapas nu niet afschaffen en waarom wil men nu doorgaan met 3G (en zelfs 2G niet definitief schrappen)? Leg me uit waarom deze inperking van een grondrecht nog proportioneel en noodzakelijk is en waarom ik er compleet naast zat met mijn opgesomde redenen waarom ik denk dat ze de coronapas handhaven en "in de gereedschapskist" houden.
Ik ben gewoon benieuwd wat er in mensen zoals jou omgaat m.b.t. die pas, waarom 'jullie' het een normale (ik bedoel, een f*cking pas/QR code om een kopje koffie te drinken!) en proportionele maatregel vinden die prima te rechtvaardigen is. Ik snap het oprecht niet.. excusez moi. Mijn argumenten liggen op tafel, alsmede mijn gedachtegang hierover. Van jou lees ik hier eigenlijk niet zoveel over behalve dat het "toch niet erg is een pas te laten zien", dat "Delta zo erg was" en "de meeste mensen het nu geen probleem vinden om een code te laten zien/scannen". (Toegegeven: niet per se geciteerd, maar even geparafraseerd).

• hoevenpe
Bart-Willem schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:22:
In feite werden ondernemers ook als een soort boeman door het kabinet gebruikt: niet de overheid maar de ondernemer moest de 3G maar handhaven en dat moest maar goed gebeuren ook, want anders kon je tent weer op slot.
Een half jaar geleden kon ik de argumentatie nog volgen, het is bekend dat ik toen voorstander was van 2G omdat het politieke alternatief sluiting was. Den Haag 'moest' iets, instroom in de ziekenhuizen steeg en de publieke opinie verwachte daadkracht. Ook met beperkt effect had de horeca een paar weken langer open kunnen blijven, weken die inzicht hadden gegeven in het mindere risico van Omikron.

Mijn grote probleem met Rutte en Kuipers is dat ze keer op keer doemscenario's presenteren die in de verste verte niet uitkomen. Dat kan een keer gebeuren, maar nu nog steeds over 3000 IC bedden praten is moedwillig angstzaaien. Zo maken ze types als Keijzer, Van Haga en Wilders 'geloofwaardig', het is niet voor niets dat VVD/D66/CDA inmiddels 25 virtuele zetels kwijt zijn.

• D-e-n
  • Nu online
[...]

Dat met die doodzonde viel op zich mee: dat "met 1 mond praten" is letterlijk uit de duim gezogen, en heeft meer te maken met de Rutte-doctrine en kadaverdiscipline dan dat het een ongeschreven regel zou zijn.
Het is een kwestie van logica en vertrouwen. Hoe kan een kabinet nog functioneren als minister A zegt dat we wapens moeten sturen naar de Oekraïne en minister B zegt dat we dat niet moeten doen?
Als je het op zulke belangrijk punten niet eens bent met het beleid rest je maar één ding: opstappen. En anders je mond houden. Geen kabinet zal zo'n mevrouw nog aannemen. Want voor je het weet heb je een dolk in de rug.

@remzor
Ik heb hier tegen iemand anders al gezegd: om bijvoorbeeld de nachtclubs nu te openen zou het wellicht zelfs nodig kunnen zijn iedereen te testen, in de eerste weken van de opening. En dan heb je die pas met code dus nog nodig.

En ik geef er de voorkeur aan om zaken te openen boven het loslaten van de pas. Openen is belangrijker dan de pas wegdoen. En ik vrees dat de keuze voor het nachtleven in elk geval nog gemaakt zal moeten worden.

Dan kan de pas er stap voor stap af, als eerste bij geplaceerde horeca en theaters en dergelijke.

En nogmaals: ik snap de heisa niet omdat het in het kader voor de gezondheidszorg een kleine moeite was en een noodzakelijke. Een paar weken langer of korter zal me echt aan mijn reet roesten.

@hoevenpe
Wat ik niet snap: waarom zijn laaielichters als Wilders of Haga dan plots "meer geloofwaardig" ? En waarom bijvoorbeeld Klaver of Segers niet? Die hebben ook kritiek maar een stuk meer genuanceerd.

Het is natuurlijk puur egoïsme van de Nederlander. "We" zijn het gewoon zat. Met inhoud heeft het niks van doen want Rutte liegt de boel al jaren bij elkaar en dat was nooit een probleem voor de kiezer.

[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 06-02-2022 23:50 ]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

hoevenpe schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:40:
[...]

Een half jaar geleden kon ik de argumentatie nog volgen, het is bekend dat ik toen voorstander was van 2G omdat het politieke alternatief sluiting was. Den Haag 'moest' iets, de instroom in de ziekenhuizen steeg en de publieke opinie verwachte daadkracht. Ook met beperkt effect had de horeca een paar weken langer open kunnen blijven, weken die inzicht hadden gegeven in het mindere risico van Omikron.

Mijn grote probleem met Rutte en Kuipers is dat ze keer op keer doemscenario's presenteren die in de verste verte niet uitkomen. Dat kan een keer gebeuren, maar nu nog steeds over 3000 IC bedden praten is moedwillig angstzaaien. Zo maken ze types als Keijzer, Van Haga en Wilders 'geloofwaardig', het is niet voor niets dat VVD/D66/CDA inmiddels 25 virtuele zetels kwijt zijn.
Ik zag 2G in die tijd op zich ook wel zitten, totdat ik in een uiterst zeldzaam/incidenteel geval eens bij de McDonald's belandde (terugweg van weekendje weg, geen zin om te koken en onze dochter had er wel zin in). Met een QR-code mochten wij de verder compleet lege Mac in (iets wat je niet heel vaak ziet overigens, maar het was een McDonald's op een afgelegen industrieterrein met ook een McDrive waar haast niemand was). We zaten binnen aan het raam en keken uit op een stel mensen die geweigerd waren wegens geen QR-code en die hadden te voet maar bij de McDrive maar iets gehaald. *knip* zeer ongepaste vergelijking.Het gaf op dat moment meteen aan hoe fout zo'n QR-systeem eigenlijk is, en dat zo'n controle-middel ergens ook een ziek middel was (en nog steeds is, zie daarvoor mijn eerdere posts). Of het toen zou helpen tegen besmettingen was maar de vraag (wel wat, maar niet zoveel als men voor ogen had), terwijl er veel meer gestuurd had kunnen worden op eigen verantwoordelijkheidsgevoel. Maar vanaf dat moment vond ik het QR-systeem te bezopen voor woorden.

[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 07-02-2022 08:10 ]

Volvotips.com

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

D-e-n schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:43:
[...]

Het is een kwestie van logica en vertrouwen. Hoe kan een kabinet nog functioneren als minister A zegt dat we wapens moeten sturen naar de Oekraïne en minister B zegt dat we dat niet moeten doen?
Als je het op zulke belangrijk punten niet eens bent met het beleid rest je maar één ding: opstappen. En anders je mond houden. Geen kabinet zal zo'n mevrouw nog aannemen. Want voor je het weet heb je een dolk in de rug.
En waarom mocht Kaag dan wél blijven zitten ondanks haar niet-malse kritiek op de avondklok? Dat klopt toch niet?

Volvotips.com

• D-e-n
  • Nu online
Bart-Willem schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:49:
[...]

En waarom mocht Kaag dan wél blijven zitten ondanks haar niet-malse kritiek op de avondklok? Dat klopt toch niet?
Ze heeft toch niet gezegd dat die weg moest? Waar haal jij dat vandaan? Ze overigens wel opgestapt.

• CMD-Snake
Brede steun voor petitie zet bestaansrecht coronapas flink onder druk

De petitie omwille van de coronapas is inmiddels door een half miljoen mensen ondertekent. Inmiddels laat het Den Haag niet onberoerd. Desgevraagd laat Joba van den Berg (coronawoordvoerster voor het CDA) weten “De oproep van Onverdeeld Open is helder. Heel Nederland snakt naar het einde van de pandemie. Ook dit signaal betrekken we bij de verdere afwegingen die we met betrekking tot het coronabeleid moeten maken” De coalitiepartijen VVD en D66 geven nog geen reactie.

OMT-lid Marc Bonten blijft pleiten voor een coronapas:
Het manifest roept ook weerstand op. Microbioloog en OMT-lid Marc Bonten zei in het NOS Journaal dat hij vreest dat in de discussie over het coronatoegangsbewijs alle nuance verdwijnt. Er zijn volgens hem situaties denkbaar waarin de pas (in de toekomst) een bijdrage kan leveren, hoewel Bonten ook erkent dat het effect van 3G nu klein is.
hoevenpe schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:09:
Testaanbieders: 1G-beleid haalbaar als voorwaarde voor heropening nachtleven

Ondertussen breken Stichting Open Nederland en daaraan gelieerde commerciële teststraten een lans voor 1G. Met een 1G beleid zou het nachtleven weer heropend kunnen worden volgens deze bedrijven zo schrijven zij aan minister Kuipers.
Dat met die doodzonde viel op zich mee: dat "met 1 mond praten" is letterlijk uit de duim gezogen, en heeft meer te maken met de Rutte-doctrine en kadaverdiscipline dan dat het een ongeschreven regel zou zijn.
Met één mond spreken

Een interessante geschiedenisles op dit onderwerp. Is dit nu echt een regel, geschreven of ongeschreven Dit stukje stamt nog uit de tijd van het kabinet Balkenende IV, maar is verrassend actueel gezien de situatie met Mona Keijzer. Het komt er op neer dat deze bepaling van homogeniteit zoals het heet voor meerdere interpretaties vatbaar is en vooral een erfenis is uit de tijd dat de koning een flinke machtsfactor nog was in de Nederlandse politiek. Dit moest voorkomen dat de koning ministers tegen elkaar kon gaan uitspelen.

Voor Mona Keijzer waren andere prominente politici schuldig aan dit vergrijp, zo was Jan Pronk in het kabinet Kok II soms een luis in de pels van zijn eigen collega's. Hij verzette zich publiekelijk tegen bezuinigen op ontwikkelingszorg en pleitte voor een parlementaire enquête over de val van Srebrenica. Diverse ministers in het kabinet Balkenende IV spraken elkaar openlijk tegen over Uruzgan. In 2019 spraken twee van de vier coalitiepartijen zich openlijk uit tegen de afschaffing van de dividendbelasting. Geen van deze zondaren werd ontslagen zoals Mona Keijzer.

Om een politicus te vinden die hierom wel ontslagen is zoals Keijzer zullen we iets verder de parlementaire geschiedenis in moeten om bij Jan Glastra van Loon uit te komen. Van Loon uitte kritiek op de wachtlijsten in het gevangeniswezen en de leiding van het ministerie van Justitie, waarmee hij indirect zijn minister bekritiseerde.

Er is dus een zekere ruimte als het gaat om deze regel zoals je ziet. Wat geeft dan de doorslag? Het lijkt erop hoe je ligt in de groep. Van Loon lag niet echt lekker in zijn ministersploeg en zijn ontslag kan je beschrijven als een kwestie van tijd. Mona Keijzer lijkt hetzelfde probleem gehad te hebben. Keijzer deed mee in de verkiezing om het lijsttrekkerschap van het CDA, na haar verlies steunde ze Pieter Omtzigt die claimde dat de verkiezing tussen hem en Hugo de Jonge niet correct was verlopen. Dit zou Keijzer niet geliefd hebben gemaakt bij De Jongen en Hoekstra. Het schijnt dat De Jonge na zijn verkiezing als lijsttrekker gepoogd zou hebben om Keijzer van de kieslijst te halen, alleen het partijbestuur zou er niet aan gewild hebben. Dat Keijzer zich uitsprak tegen de coronapas was in elk geval een mooie stok voor haar politieke tegenstrevers De Jonge en Hoekstra om mee te kunnen slaan. Wellicht moet het ontslag van Keijzer ook bezien worden in het licht van de interne perikelen van het CDA.

• hoevenpe
Wat ik niet snap: waarom zijn laaielichters als Wilders of Haga dan plots "meer geloofwaardig" ? En waarom bijvoorbeeld Klaver of Segers niet? Die hebben ook kritiek maar een stuk meer genuanceerd.
Segers is onderdeel van de coalitie: die stemt gewoon met Rutte, Kaag en Hoekstra mee.

Klaver is politiek irrelevant, deze 'strijd' gaat tussen de regering en rechts.

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Zo dat gaat hard! Elke seconden komen er ongeveer 10 ondertekenden bij. Ben benieuwd waar de tel eindigt.

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:42
hoevenpe schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:55:
[...]

Segers is onderdeel van de coalitie: die stemt gewoon met Rutte, Kaag en Hoekstra mee.

Segers heeft zich in de Tweede Kamer expliciet uitgesproken TEGEN 2g ÉN het CTB. (als onderdeel zijnde van de regering)
Het zou wel bizar zijn als hij nu alsnog hiermee instemt.

https://debatgemist.tweed...coronavirus-40?start=5759

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchy007 op 07-02-2022 00:07 ]

• TerraGuy

TerraGuy

[...]

Een paar weken langer of korter zal me echt aan mijn reet roesten.
In Denemarken hebben ze gezegd dat ze de coronapas geen dag langer dan noodzakelijk aangehouden zou worden. Dit omdat er anders maatregelmoeheid zou komen en voeding voor wantrouwen.
In Den Haag lijkt meer de boodschap uitgedragen te worden dat ze de coronapas zo lang mogelijk willen aanhouden. Krijg je dus vermoedelijk meer moeheid en wantrouwen en verlies van geloofwaardigheid. Ben van de week ook weer ergens binnengekomen waar niet meer gecheckt wordt op coronapas, want 'dat kost gewoon klandizie en nut is laag', daarvoor wil ie niet opdraaien. Vraag een stapel ondernemers, vermoedelijk willen wel meer dat niet, het kan voor sommigen flink wat inkomstenverlies opleveren. Als dan het effect maar minimaal is, willen zij er net zo goed vanaf.

Vandaar dat ik wel blij ben met wat meer druk door zo'n petitie, hoeft geen dag langer te duren dan absoluut noodzakelijk wat mij betreft. Het 'we gaan elke maand toetsen' van Kuipers is veel te vaag, helemaal omdat hij nog geen onderzoek heeft aangevraagd.

Overigens heb ik voornamelijk getekend vanwege ondertekenaar Jona Walk (immunologe), heb ik een aantal goede interviews van gezien, adequate dame.

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-10 20:00
Dutchy007 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 00:06:
[...]

Het zou wel bizar zijn als hij nu alsnog hiermee instemt.
Volgens mij is het volstrekt ''normaal'' dat politici het ene ding zeggen om daarna 180 graden te draaien en vervolgens het andere te zeggen als dat beter uitkomt.

Als voorbeeld zei Segers op een gegeven moment toch niet meer te willen samenwerken met Rutte om daar vervolgens op terug te komen in een slap onderbouwd zinnetje.

• hoevenpe
TerraGuy schreef op maandag 7 februari 2022 @ 00:08:
Overigens heb ik voornamelijk getekend vanwege ondertekenaar Jona Walk, heb ik een aantal goede interviews van gezien, adequate dame.
Marianne Thieme steunt de actie van Mona Keijzer ook, wellicht dat dat voor @D-e-n nog verschil maakt?

• D-e-n
  • Nu online
hoevenpe schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:55:
[...]

Volgens mij gaat dat bij 2G sowieso al niet gebeuren. Waarom denk je dat er eerder niet door kwam?
Maar dat is dus het kromme. Dan koester je als kiezer wantrouwen tegen de regering maar je gaat wel mee met degene die gouden bergen belooft. Het is de duizend euro van Rutte all over again.

Los daarvan is dat "rechts" ook maar relatief. We hebben het hier over een bonte verzameling met onder andere een fascistisch clubje, een gebrouilleerde oud handlanger daarvan annex huisjesmelker, een lobbymevrouw van de LTO en een moslims bashende éénmanspartij. Dat rechtse mensen dit gezelschap zo graag rechts noemen is me een raadsel.....

• D-e-n
  • Nu online
hoevenpe schreef op maandag 7 februari 2022 @ 00:12:
[...]

Marianne Thieme steunt de actie van Mona Keijzer ook, wellicht dat dat voor @D-e-n nog verschil maakt?
Het valt me dus tegen dat ze zich voor dit karretje laat spannen.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

D-e-n schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:52:
[...]

Ze heeft toch niet gezegd dat die weg moest? Waar haal jij dat vandaan? Ze overigens wel opgestapt.
Ze heeft dat vrijwel meteen gezegd nadat die ingevoerd was: https://nos.nl/artikel/23...-af-mede-wegens-zomertijd En dat was echt heel ver voordat ze opgestapt was.

[ Voor 6% gewijzigd door Bart-Willem op 07-02-2022 00:18 ]

Volvotips.com

• D-e-n
  • Nu online
Bart-Willem schreef op maandag 7 februari 2022 @ 00:18:
[...]

Ze heeft dat vrijwel meteen gezegd nadat die ingevoerd was: https://nos.nl/artikel/23...-af-mede-wegens-zomertijd En dat was echt heel ver voordat ze opgestapt was.
Daarmee heeft ze niet gezegd dat hij niet had moeten worden ingevoerd.

Dat is heel wat anders dan wat Keijzer deed: bewust een interview geven wat lijnrecht inging tegen wat het kabinet net had besloten.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

D-e-n schreef op maandag 7 februari 2022 @ 00:21:
[...]

Daarmee heeft ze niet gezegd dat hij niet had moeten worden ingevoerd.

Dat is heel wat anders dan wat Keijzer deed: bewust een interview geven wat lijnrecht inging tegen wat het kabinet net had besloten.
Een zojuist ingevoerde maatregel bekritiseren en roepen dat die asap eraf moet (Jetten deed er toen overigens nog een schepje bovenop, maar net zoals Segers nu heb je daar als fractievoorzitter verder weinig voor te vrezen) als minister zijnde is natuurlijk ook niet handig. Maar het is volgens mij exact zoals CMD-Snake hierboven aangeeft: Keizer moest als luis-in-de-pels natuurlijk gewipt worden en werd dat "met 1 mond spreken" er bij de haren bijgesleept. Er leek dus wel meer te spelen dan alleen dat interview.

Volvotips.com

• D-e-n
  • Nu online
Bart-Willem schreef op maandag 7 februari 2022 @ 00:25:
[...]

Een zojuist ingevoerde maatregel bekritiseren en roepen dat die asap eraf moet (Jetten deed er toen overigens nog een schepje bovenop, maar net zoals Segers nu heb je daar als fractievoorzitter verder weinig voor te vrezen) als minister zijnde is natuurlijk ook niet handig. Maar het is volgens mij exact zoals CMD-Snake hierboven aangeeft: Keizer moest als luis-in-de-pels natuurlijk gewipt worden en werd dat "met 1 mond spreken" er bij de haren bijgesleept. Er leek dus wel meer te spelen dan alleen dat interview.
Jullie wringen je wel heel erg in bochten om het verleden van mevrouw Keijzer goed te praten.

We hebben het hier niet zomaar over een nuance. Om de vergelijking te maken met jouw quote van Kaag: het is niet zo dat ze zei "de pas moet snel weer weg". Ze ging er lijnrecht tegenin, bewust in een gepland interview. Dat is echt een dolk in de rug, een vertrouwensbreuk met je collega's. Alsof ze ontslagen wilde worden.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

D-e-n schreef op maandag 7 februari 2022 @ 00:33:
[...]

Jullie wringen je wel heel erg in bochten om het verleden van mevrouw Keijzer goed te praten.

We hebben het hier niet zomaar over een nuance. Om de vergelijking te maken met jouw quote van Kaag: het is niet zo dat ze zei "de pas moet snel weer weg". Ze ging er lijnrecht tegenin, bewust in een gepland interview. Dat is echt een dolk in de rug, een vertrouwensbreuk met je collega's. Alsof ze ontslagen wilde worden.
Ze moest als staatssecretaris van Economische Zaken aan ondernemers uit kunnen leggen dat ze alleen open mochten als ze een QR-systeem zouden handhaven, zo niet: dan niet open maar ook geen staatssteun. Net zoals Slob altijd dwars ging liggen voor schoolsluiting (maar uiteindelijk toch morrend akkoord ging), dan is het toch niet heel gek dat Keizer zich blíjft verzetten? Dat er bij haar een morele grens overschreden is en zij dat niet langer meer verdedigbaar vond siert haar alleen maar vind ik. Politici met ruggengraat, daar zouden we er meer van moeten hebben.

Volvotips.com

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

[...]

<> Alsof ze ontslagen wilde worden.
of alsof ze voor een principe stond/staat.
Ik heb niet veel met haar en zker haar partij niet, maar dat er zo nu en dan eens iemand zegt - tot hier en niet verder, prima en graag. Bij Omtzigt en Leijten is het wat inhoudelijker, maar toch, het is wel goed dat de partij politiek niet altijd leidend is (en ja ik weet Verdonk was/is niet het beste voorbeeld maar toch.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Eärendil
  • Laatst online: 19:47
[...]

Dat met die doodzonde viel op zich mee: dat "met 1 mond praten" is letterlijk uit de duim gezogen,
Artikel 45 Grondwet
En kijk maar eens naar het verleden, toen bijvoorbeeld een kabinet van Lubbers is gevallen om iets heel onbenulligs als een beperking-van-de-reiskostenvergoeding waarbij nota bene een kamerlid zijn eigen minister af viel en pas na de stemming van de motie (om die reiskostenvergoeding te behouden) het kabinet gevallen was. Toen mocht je dus als partijleden of ministerraads-leden andere meningen erop na houden, tegenwoordig niet meer.
Een kamerlid is geen onderdeel van het kabinet.

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:21
[...]

Je probeert de fictieve onverantwoordelijkheid uit je gedachten te projecten op een hele bevolkingsgroep?
https://eenvandaag.avrotr...een-positieve-coronatest/

Ik heb afgelopen weken ook echt alle varianten voorbij horen komen bij quarantaine regels.

Mensen die echt niet dom zijn die regels anders interpreteerde dan ze waren. Vooral als dat inhield dat kinderen thuis zaten van school. Beetje sprokkelen met dag 5, dag 7, of 100% klachtenvrij.

Misschien is het logisch, want wat is nu precies een klacht en wat niet meer. Iedereen wil 7 dagen na besmetting gewoon klaar zijn ermee en niet 14 dagen thuiszitten voor een kriebel in je keel.

Mensen zijn erg makkelijk met regels als het ze uitkomt.
[...]

@hoevenpe

Het is natuurlijk puur egoïsme van de Nederlander. "We" zijn het gewoon zat. Met inhoud heeft het niks van doen want Rutte liegt de boel al jaren bij elkaar en dat was nooit een probleem voor de kiezer.
Laaienlichters?! Rutte is voor landelijke politiek voor veel mensen gewoon de enige optie. Ik zit aan de rechterkant van het spectrum, wat zou je moeten stemmen?!

FvD, JA21 en PVV zijn weggegooide stemmen, want die worden niet eens uitgenodigd aan de onderhandel tafel. Dus de enige optie die dan overblijft is VVD, dan maakt het niet zo veel uit dat iemand liegt. Beter dan de alternatieven of een stem weggooien.

Bij de gemeentepolitiek ligt dat volledig anders, daar stem ik precies op wie ik wil.
D-e-n schreef op maandag 7 februari 2022 @ 00:15:
Maar dat is dus het kromme. Dan koester je als kiezer wantrouwen tegen de regering maar je gaat wel mee met degene die gouden bergen belooft. Het is de duizend euro van Rutte all over again.
Voor iemand die zoveel met politiek heeft, hoe kun je Rutte nou aanspreken op 1000 euro, wanneer die kiezer hem niet aan een absolute meerderheid heeft geholpen? Het zijn ook vaak de niet-vvd stemmers die met dit argument komen.

In een coalitieakkoord is het voor iedere partij water bij de wijn doen.
Los daarvan is dat "rechts" ook maar relatief. We hebben het hier over een bonte verzameling met onder andere een fascistisch clubje, een gebrouilleerde oud handlanger daarvan annex huisjesmelker, een lobbymevrouw van de LTO en een moslims bashende éénmanspartij. Dat rechtse mensen dit gezelschap zo graag rechts noemen is me een raadsel.....
Ik kies een partij met standpunten, geen personen.

• D-e-n
  • Nu online
Bart-Willem schreef op maandag 7 februari 2022 @ 01:00:
[...]

Politici met ruggengraat, daar zouden we er meer van moeten hebben.
Ze heeft dus juist geen ruggengraat want ze bleef zitten.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:33

codex

Geen OpenAI agent :)

[...]

Er zijn al mensen die zich netjes hebben laten vaccineren maar voor wie de vaccinatie verloopt. Ik heb nog wel even, maar mensen pushen om toch die booster te nemen in de situatie waar we ons nu in bevinden vind ik nogal kwalijk.

• D-e-n
  • Nu online
Tweak_ers schreef op maandag 7 februari 2022 @ 06:36:
[...]

Laaienlichters?! Rutte is voor landelijke politiek voor veel mensen gewoon de enige optie. Ik zit aan de rechterkant van het spectrum, wat zou je moeten stemmen?!
In een reactie op @hoevenpe noem ik het rijtje dat hij als opponent van Rutte ziet "laaielichters". Wat heeft dat met Rutte stemmers te maken?
Voor iemand die zoveel met politiek heeft, hoe kun je Rutte nou aanspreken op 1000 euro, wanneer die kiezer hem niet aan een absolute meerderheid heeft geholpen? Het zijn ook vaak de niet-vvd stemmers die met dit argument komen.
Het is een stomme belofte waarvan je kunt weten dat hij niet waargemaakt gaat worden. Dat zul jij wel weten maar veel kiezers niet. Hetzelfde toen met "geen cent naar Griekenland".
Dat zijn overigens niet de punten waarop ik hem "leugenaar" noem. Dan zou ik het eerder over "domme kiezers" hebben als ze boos zijn als ze die 1000e niet krijgen.
[...]
Dan ben je anno 2022 helaas wel de uitzondering vrees ik.

• D-e-n
  • Nu online
codex schreef op maandag 7 februari 2022 @ 06:59:
[...]

Er zijn al mensen die zich netjes hebben laten vaccineren maar voor wie de vaccinatie verloopt. Ik heb nog wel even, maar mensen pushen om toch die booster te nemen in de situatie waar we ons nu in bevinden vind ik nogal kwalijk.
Dat had inderdaad beter gemoeten maar volgens mij wil een groot deel van de kamer daar ook niet aan?

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:33

codex

Geen OpenAI agent :)

D-e-n schreef op maandag 7 februari 2022 @ 07:05:
[...]

Dat had inderdaad beter gemoeten maar volgens mij wil een groot deel van de kamer daar ook niet aan?
Jazeker, alleen kan Kuipers zijn poot stijfhouden met dank aan de stemkracht van de VVD, D66 en het CDA.

• D-e-n
  • Nu online
codex schreef op maandag 7 februari 2022 @ 07:17:
[...]

Jazeker, alleen kan Kuipers zijn poot stijfhouden met dank aan de stemkracht van de VVD, D66 en het CDA.
Dan heeft hij er nog eentje nodig volgens mij. En ik weet niet of dit nog langs de eerste kamer moet?

• hoevenpe
D-e-n schreef op maandag 7 februari 2022 @ 07:03:
Het is een stomme belofte waarvan je kunt weten dat hij niet waargemaakt gaat worden. Dat zul jij wel weten maar veel kiezers niet. Hetzelfde toen met "geen cent naar Griekenland".

Dat zijn overigens niet de punten waarop ik hem "leugenaar" noem. Dan zou ik het eerder over "domme kiezers" hebben als ze boos zijn als ze die 1000e niet krijgen.
Veel mensen die klagen over de '1000 euro' doen dat niet omdat ze dachten dat Rutte met een spreekwoordelijke postcodeloterij-truck voor zou komen rijden, het staat voor alles wat de VVD in de formatie veel te gemakkelijk weggegeven heeft.

Geen geld naar Griekenland idem: 'euroscepticus' Rutte die daags na het stemhokje tekent bij het kruisje, niets doet tegen de impliciete transferunie en het desastreuze rentebeleid van de ECB blijft steunen.

Er ligt een gapend electoraal gat tussen de regering en 'laaienlichters' als Baudet en Van Haga, zie waar al die verloren virtuele zetels van VVD/CDA/D66 naartoe gaan.

• alexbl69
  • Laatst online: 21:23
hoevenpe schreef op maandag 7 februari 2022 @ 07:39:
[...]
Er ligt een gapend electoraal gat tussen de regering en 'laaienlichters' als Baudet en Van Haga, zie waar al die verloren virtuele zetels van VVD/CDA/D66 naartoe gaan.
Vermoed dat er in Den Haag regelmatig een kaarsje op wordt gestoken met de wens dat er geen nieuwe Fortuyn komt inderdaad.

Niet dat we daar veel beter van worden (integendeel), maar zolang de huidige partijen blijven doen wat ze doen en links zich niet kan verlossen van allerhande wereldvreemde stokpaardjes blijft dit gevaar boven de markt hangen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Tweak_ers schreef op maandag 7 februari 2022 @ 06:36:
[...]

https://eenvandaag.avrotr...een-positieve-coronatest/

Ik heb afgelopen weken ook echt alle varianten voorbij horen komen bij quarantaine regels.

Mensen die echt niet dom zijn die regels anders interpreteerde dan ze waren. Vooral als dat inhield dat kinderen thuis zaten van school. Beetje sprokkelen met dag 5, dag 7, of 100% klachtenvrij.

Misschien is het logisch, want wat is nu precies een klacht en wat niet meer. Iedereen wil 7 dagen na besmetting gewoon klaar zijn ermee en niet 14 dagen thuiszitten voor een kriebel in je keel.

Mensen zijn erg makkelijk met regels als het ze uitkomt.
Ja ergens ook logisch als de regels gewoon onlogisch zijn. Je mag na intensief contact met iemand die besmet is met corona gewoon overal heen terwijl je best een groot risico hebt om besmet te zijn. Zolang je maar geen klachten hebt is het prima.

En we zitten nu ook in het deel van het jaar dat mensen vaker verkouden zijn of een loopneus hebben. Want de combinatie warmhuis -> koud buiten -> warme auto ->koude parkeerplaats -> warm kantoor. Daar krijg je normaal ook even een loopneus van.

FvD, JA21 en PVV zijn weggegooide stemmen, want die worden niet eens uitgenodigd aan de onderhandel tafel. Dus de enige optie die dan overblijft is VVD, dan maakt het niet zo veel uit dat iemand liegt. Beter dan de alternatieven of een stem weggooien.
Zolang iedereen dit doet houd je die situatie natuurlijk in stand. Als je gewoon stemt zoals je wil stemmen en geen rekening houd met het cordon sanitair dan krijg je vanzelf als genoeg mensen dat doen een omslagpunt dat de PVV of de FvD de uitnodiging gaat versturen.

In een coalitieakkoord is het voor iedere partij water bij de wijn doen.

Dat zou iedereen moeten doen, maar het lijkt tegenwoordig wel een soort van miss verkiezing waarbij mensen op iemand stemmen omdat hij er goed uitziet. En ook de tegenstander zwart maken en modder gooien is tegenwoordig ook meer aan de orde.
Een jaar of 10 terug heb ik hier de lokale partijen opgevoed door ze bij hun campagne te vragen, ok en wat zijn jullie standpunten. Als het dan stil bleef of ik een vage verwijzing kreeg was mijn antwoord altijd. Nou ja als jij al niet eens weet waar je eigen partij voor staat hoe kan je dan mensen vragen voor die standpunten te stemmen.

Wel goed om te zien dat er dus binnen 3 dagen meer dan 500k aan handtekeningen zijn, en dat het meer technisch een probleem is dat het er niet meer zijn. Kijken hoeveel mensen de petitie tekenen binnen 7 dagen en of het verschil gaat maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Shadowhawk00 op 07-02-2022 08:35 ]

• hoevenpe
Shadowhawk00 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:34:
Dat zou iedereen moeten doen, maar het lijkt tegenwoordig wel een soort van miss verkiezing waarbij mensen op iemand stemmen omdat hij er goed uitziet.
Het is voor mij totaal onbegrijpelijk dat er slechts één arts in de kamer zit, midden in de grootste pandemie sinds honderd jaar zet men geen enkele medicus op een verkiesbare plek. Bij kleine partijen is dat te begrijpen, maar VVD, D66, CDA en PvdA/GroenLinks hebben geen enkel excuus.

Hoe kan je de regering op zo'n belangrijk onderwerp controleren als de expertise niet in de kamer zit? Pouw-Verweij heeft al meerdere keren de onzin van Baudet ontkracht, in debat met Kuipers voel je dat ze beide boven de materie staan en debatteren op inhoud. Dat moeten traditionele grote partijen toch ook kunnen?

• hars73
  • Laatst online: 16-11 19:52

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Wat ik me ineens afvroeg vanochtend. De Corona Melder App zou op dit moment in heel Nederland toch bij iedereen constant moeten afgaan? Of zou ie weinig gebruikt meer worden? Naar mijn mening heeft ie ook niet zoveel toegevoegde waarde meer op het moment, maar ik heb hem nog wel geinstalleerd staan.

• CMD-Snake

Het homogeniteitbeginsel wordt wisselend toegepast in de parlementaire geschiedenis, zoals je al kon lezen. Zoek eens Jan Pronk op, die als minister scherpe kritiek uitte op het beleid van zijn eigen collega's. Pronk pleitte zelfs voor een parlementaire enquête over Srebrenica, iets wat Kok absoluut niet wilde destijds. Pronk verbrak daarmee het homogeniteitsbeginsel, alleen is hij er nooit voor ontslagen.

In dat opzicht wordt de regel niet consequent toegepast op bewindslieden die uit de pas lopen. Meer bewindspersonen hadden hun baan moeten verliezen als dat het geval was. Keijzer heeft een unicum te pakken, de eerste sinds 1975 die zo de laan uit vliegt.
Eärendil schreef op maandag 7 februari 2022 @ 06:25:
Een kamerlid is geen onderdeel van het kabinet.
Nee, maar in de hedendaagse politiek is het niet handig voor je carrière om tegen je partij te stemmen. Zie het verhaal van Pieter Omtzigt. Omtzigt lag altijd moeilijk omdat hij vaker tegen de coalitie stemde waar zijn partij deel van was. Zijn rol in het onderzoeken van de toeslagenaffaire was de kers op de taart in dat opzicht, daarmee sloeg hij een behoorlijke deuk in het kabinet Rutte III.

Een Kamerlid moet zonder last kunnen stemmen volgens de Grondwet, alleen mag je wel eens je afvragen of dat nog van toepassing is.
D-e-n schreef op maandag 7 februari 2022 @ 07:19:
Dan heeft hij er nog eentje nodig volgens mij. En ik weet niet of dit nog langs de eerste kamer moet?
Nee, de Twm vereist geen instemming van de Eerste Kamer. Het zijn geen wetten doorgaans, maar ministeriële regelingen. Die fungeren meer als een decreet dan als een wet in de traditionele zin.

Wat betreft de steun, de laatste paar keren kon het kabinet toch rekenen op de CU ten tijde van de formatie en ze hebben een aantal keer steun gehad van de PvdA op de momenten dat de CU niet mee wilde bewegen.

Deze week zal Kuipers al zijn charme in de strijd moeten gooien wil hij nog een vierde partij vinden die groot genoeg is om zijn 2G wetgeving te redden.
hars73 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:14:
Wat ik me ineens afvroeg vanochtend. De Corona Melder App zou op dit moment in heel Nederland toch bij iedereen constant moeten afgaan? Of zou ie weinig gebruikt meer worden? Naar mijn mening heeft ie ook niet zoveel toegevoegde waarde meer op het moment, maar ik heb hem nog wel geinstalleerd staan.
Volgens de factsheet van de CoronaMelder (dd. 30 januari 2022) zouden er momenteel 2,43 miljoen actieve gebruikers zijn. Het totaal aantal downloads staat op 5,7 miljoen.

Het probleem van de CoronaMelder was, naast technische beperkingen, dat de adoptie nooit echt plaatsvond in aantallen die nodig waren voor zinnige dekking.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:21
CMD-Snake schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:08:
[...]

Deze ben ik wel benieuwd naar:

[...]

Hoe zien die proportionaliteitsberekeningen eruit? Is dit een wiskundige formule die ze elke keer invullen en hoe zet je abstracte concepten om in een cijfermatige input? Berekening zou dat wel suggereren. Het roept bij mij in elk geval vragen op. Hopelijk stelt iemand hierover een vervolg vraag aan de minister.

Verder is er dus geen uitruil meer mogelijk als ik Kuipers begrijp. De coronapas kan geen maatregelen meer vervangen, zoals zijn voorganger wel vond. De coronapas komt dus bovenop al het andere wat al van toepassing is.
Volgens mij bedoelt hij meer dat het nu een losse maatregel is geworden in plaats van een vervanging van. Dat is dus niet bovenop al het andere, maar los van al het andere. Dat is een beetje een nuance-verschil, maar wat ie er nu precies mee aan wil geven is me onduidelijk, in de praktijk lijkt me dat verschil niets uitmaken. Verder staat in het artikel dat ze elke 3 a 4 weken gaan kijken of de maatregel nog nuttig is, omdat hij ook toegeeft dat de werking steeds minder wordt.
[...]
Soms een te klein nut het ook niet waard. 5,1% bij een ideale naleving is best weinig als je bedenkt wat de uitruil daarvoor is.
Dat is echt een mening, 5.1% is nog een enorm aantal als je dat absoluut bekijkt, zeker als je de besmettingen die je voorkomt dat die 5.1% niet besmet raken meeneemt. Voor de piek lager te maken heeft het dus wel een grote impact. En de impact van de uitruil is net zo goed een mening, naar mijn idee heeft die code laten zien juist amper impact.
[...]
Dit leest haast als op de vrouw spelen. Dat Keijzer "waardeloos" als persoon is lijkt weinig inhoudelijk te zijn.
Nee hoor, mijn mening is puur gebaseerd op gedrag. Hoe ze prive is heb ik geen flauw idee van en interesseert me niet echt.
Bedenk dat haar kritiek ook gedeeld wordt bij anderen, deze argumenten werden onlangs in de Tweede Kamer ook benoemd door onder andere Pieter Omtzigt, Lisa Westerveld, Maarten Hijink en Kees van der Staaij. Er lopen meer mensen rond met deze bedenkingen.
Daarom geef ik ook aan dat ik om de persoon niet op een petitie van haar zou stemmen. Ongeacht hoe goed de petitie zou zijn. In elk debat gaat ze in op de verkeerde punten (meestal pnuten waar het debat niet over gaat), probeert ze eigen punten in te brengen (ondanks dat het debat daar niet over gaat) en wordt continue 'bewijs' bewust foutief gebruikt. Daarmee diskwalificeer je je bij mij als zinvolle toevoeging aan het geheel. Terwijl ik juist 10-0% voorstander ben van tegenegleuid, maar doe dat dan op een goede manier (zoals de andere mensen die je noemt)
[...]
Je snapt hopelijk dat ik in dit ook het gelijk van haar betoog kan rekenen. Je bent vóór volksgezondheid of je bent een virusontkenner, er zit niets meer tussenin.
Hoe zij haar betoog houdt klopt dat inderdaad. Als je echter wat beter luistert zit er bij de meeste mensen heel wat meer nuance dan dit. Het geeft dus niet het gelijk van haar betoog aan, het geeft juist vooral aan dat haar gedrag een van de belangrijkste oorzaken is van de polarisatie. Veel meer dan de maatregelen zelf.,
De coronamaatregelen veroorzaken nevenschade waar slechts wisselend aandacht voor is vanuit het kabinet. Steunpakketten waren aanvankelijk vooral gericht op loonkosten, maar niet op overige vaste lasten. Dit omissie is pas midden 2021 kortstondig hersteld, om bij de meest recente lockdown weer versoberd te worden. Andere zaken als de psychische klachten die maatregelen met zich meebrengen was nauwelijks aandacht voor. Het kabinet lijdt nogal aan tunnelvisie en wil vooral het virus platslaan, koste wat het kost inmiddels.
Gezien het aantal faillisementen en ook nog verwachte faillisementen zij nde steunpakketten grotendeels goed geweest. Het blijft natuurlijk lastig om het goed te doen en wa tmij betreft had het ook wat royaler mogen zijn, maar de cijfers geven wel aan dat het effectief is geweest. De komende jaren zullen dat natuurlijk moeten bewijzen, maar de huidige bewijzen spreken jouw en mijn idee toch echt tegen.
[...]
Dat gaat voorbij aan het feit dat ze eigenlijk niet meer welkom is in de CDA fractie. Dat ze zich uitsprak tegen het beleid was meteen een vertrouwensbreuk met haar eigen partij. In het CDA zal de zucht van opluchting te horen moeten zijn geweest toen Keijzer bedankte voor de vrijgekomen stoel van Hoekstra. Het CDA had liever geen tweede Pieter Omtzigt-situatie.

Kamerlid zijn is een beloning voor trouwe partijleden en zeker binnen de coalitie is er geen ruimte voor (openlijke) tegenspraak, zelfs niet van Tweede Kamerleden. Dat is wat mij betreft een van de problemen waar we mee zitten in het landsbestuur, de Kamerleden voor de coalitie lijken niets meer als de marionetten van het kabinet te zijn. Die passage over "stemmen zonder last" voor parlementariërs gaat niet echt meer op als je bij te veel tegenspraak de partij moet verlaten.
Maar dat is simpelweg hoe een partij werkt. Binnen de partij kun je je standpunt bepalen waarna dat het beleid wordt. Als je iedere keer tegen het beleid van je eigen partij bent en bovenal daar publiekelijk tegenin gaat (dus via de media) zorg je inderdaad voor een vertrouwensbreuk. Hoe je daar vanaf kunt komen weet ik ook niet, want aan de ene kant is het logisch, maar aan de andere kant wi lje ook dat iemand wel kan aangeven dat hij ergens tegen is.
[...]
Kuipers zei hiervoor ook woorden met vergelijkbare strekking. Ze willen allemaal zo snel mogelijk er vanaf, maar tegelijkertijd wordt het systeem verder uitgebreid. Dat kan gezien worden als haaks op elkaar staan, zeker als het nog maar om een zeer beperkte tijd zou gaan.
Het sluit elkaar gewoon niet uit. Aan de ene kant wil je er van af, maar aan de andere kant wil je het ook uitbreiden voor het geval dat er toch nog iets tegen zit. Dat noemen ze vooruit kijken, iets waar de regering normaal gesproken juist problemen mee heeft ;)

[removed]

• t_captain
In 1 plaatje de reden waarom ik geloof dat we verregaand kunnen versoepelen en CTB in de prullenbak gooien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5FCv-cAI8ECbZOV8slkuXLY-0A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YVy4sdgLCsJouDGGhpTRnRpA.png?f=user_large

Een paar weken geleden waren er nog twee onzekerheden:
1. hoe diep blijft de curve zakken?
2. hoe snel en hoe ver veert hij weer op wanneer de leeftijdsverdeling van de besmettingen weer meer naar het gemiddelde gaat?

Het was nog een beetje de vraag in hoeverre we een V-vormige beweging zouden zien zoals bij Danssen met Janssen afgelopen zomer. Inmiddels lijkt het antwoord duidelijk: de curve lijkt gestabiliseerd op laag niveau.

We kunnen dus het huidige hoge niveau aan besmettingen aan zonder grote problemen in de zorg. Tel dat bij de observaties rondom R-waarde (1.0 en dalend) en de internationale observaties over de fase waarin de omicron golf zit (op de piek of over de piek heen in zowel buurlanden als wereldwijd).

We zien het einde van de seizoens-golf voor ons en de volgende fase lijkt de endemische fase. Tijd om daarop te acteren.

• alexbl69
  • Laatst online: 21:23
hoevenpe schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:48:
[...]

Het is voor mij totaal onbegrijpelijk dat er slechts één arts in de kamer zit, midden in de grootste pandemie sinds honderd jaar zet men geen enkele medicus op een verkiesbare plek. Bij kleine partijen is dat te begrijpen, maar VVD, D66, CDA en PvdA/GroenLinks hebben geen enkel excuus.

Hoe kan je de regering op zo'n belangrijk onderwerp controleren als de expertise niet in de kamer zit? Pouw-Verweij heeft al meerdere keren de onzin van Baudet ontkracht, in debat met Kuipers voel je dat ze beide boven de materie staan en debatteren op inhoud. Dat moeten traditionele grote partijen toch ook kunnen?
Dit zou inderdaad heel logisch zijn, maar daar zitten die partijen helemaal niet op te wachten.

Die willen enkel mensen in de kamer die bij het commando 'spring!' vragen 'hoe hoog?'. Juist door z'n expertise is Kuipers een risico voor Rutte (en D66). Hij is voor z'n inkomen, reputatie en toekomst niet afhankelijk van z'n politieke meesters en slikt dus ook alle BS die er wordt uitgekraamd maar tot op zekere hoogte.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:01
Bart-Willem schreef op maandag 7 februari 2022 @ 01:00:
[...]

Ze moest als staatssecretaris van Economische Zaken aan ondernemers uit kunnen leggen dat ze alleen open mochten als ze een QR-systeem zouden handhaven, zo niet: dan niet open maar ook geen staatssteun. Net zoals Slob altijd dwars ging liggen voor schoolsluiting (maar uiteindelijk toch morrend akkoord ging), dan is het toch niet heel gek dat Keizer zich blíjft verzetten? Dat er bij haar een morele grens overschreden is en zij dat niet langer meer verdedigbaar vond siert haar alleen maar vind ik. Politici met ruggengraat, daar zouden we er meer van moeten hebben.
Maar als het kabinet dan iets besluit dat kennelijk zó over je morele grens heen gaat, dan moet je uit het kabinet stappen. Daar heb je voor getekend toen je plaatsnam in het kabinet.

Als je dat dan niet doet dan is dat simpelweg een teken van verregaande onbetrouwbaarheid en onbekwaamheid.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:21
CMD-Snake schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:21:
[...]
Volgens de factsheet van de CoronaMelder (dd. 30 januari 2022) zouden er momenteel 2,43 miljoen actieve gebruikers zijn. Het totaal aantal downloads staat op 5,7 miljoen.
Daar wordt niets meer mee gedaan volgens mij. Ik heb hier iig een zoon thuis zitten die via de GGD positief is getest, maar ik heb geen enkele melding via de app gekregen. En ik heb toch zo'n vaag vermoeden dat ik ongeacht de dag wel langer dan 15 minuten bij hem in de buurt ben geweest ;)

[removed]

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 11:25 ]

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:31

ericplan

5180 Wp PV

t_captain schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:27:
In 1 plaatje de reden waarom ik geloof dat we verregaand kunnen versoepelen en CTB in de prullenbak gooien:
[…]
We zien het einde van de seizoens-golf voor ons en de volgende fase lijkt de endemische fase. Tijd om daarop te acteren.
Gooi jij na een klus ook al je gereedschap weg? Begrijp de sentimenten rond het CTB, maar als gereedschap kan het CTB nuttig zijn wanneer er toch een nieuwe variant opduikt.

A'dam PVOutput

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 11:25 ]

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Brazos schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Dat lijkt me niet handig, maar het is sowieso verstandiger om eerst de 3000 bezette IC bedden van het RIVM nog even af te wachten voordat er verder wordt versoepeld.
Dan kunnen we nooit versoepelen, want die overdreven gemodeleerde getallen gaan er niet komen.

Ja zo stellig durf ik wel te zijn. (geen idee of je sarcastich was ja of nee het is maandagmorgenvroeg)
hoevenpe schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:58:
[...]

Denk dat je z'n sarcasme tag mist... ;)
Ik twijfelde al even inderdaad. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door RodeStabilo op 07-02-2022 09:59 ]

• hoevenpe
RodeStabilo schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:57:
Dan kunnen we nooit versoepelen, want die overdreven gemodeleerde getallen gaan er niet komen.
Denk dat je z'n sarcasme tag mist... ;)

Pagina: 1 ... 22 ... 83 Laatste

Let op:
We gaan er vanuit dat je het volgende gelezen hebt: Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus. Voor aanvullingen van de FAQ neem je even contact op met @ZieMaar! of @tweakduke. Ook vragen we je om de Topicstart even door te nemen.

Voor laagdrempeliger praten over Corona, het delen van vaccinatieervaringen e.d. is er De Covid kroeg.