Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
brothermaynard schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:22:
[...]

Zou mooi zijn, maar gebaseerd op wat kan die conclusie getrokken worden? 150k testen/ dg lijkt zo’n beetje de Max capaciteit ondanks deelname van de commerciële testers ( of de vraag is gewoon niet nog hoger, kan ook)
Ik ken overigens een zeer ruime groep mensen waarbij na de eerste positief geteste persoon met bevestiging de rest het wel geloofd bij gelijke klachten en Pos zelftest ( tenzij er een qr vanaf hangt)
Het is dat mijn baas graag wil dat ik een positieve zelftest bevestig door een GGD PCR-test, anders zou ik het ook wel geloven na een positieve zelftest. Ik ga echt niet in de rij staan voor een stempeltje in mijn CTB.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
https://www.nu.nl/coronav...er-nieuwe-prikrondes.html

Noem mij een wappie maar dit wordt alweer de opmars naar prikkie nummer 4. Herhalen van de strategie werkt schijnbaar, hier komt geen einde aan lijkt het. Waar zijn we toch in belandt |:(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:06
Toch niet gek, mocht de bescherming echt afnemen en weer toenemen na een booster en COVID nog steeds een probleem. Niet meer dan logisch, we hebben niets beters.

Edit: maar gezien de situatie waar we nu naartoe lijken te gaan lijkt het me vooral nuttig voor ouderen en risicogroepen, maar dat gaan we nog zien.

[ Voor 32% gewijzigd door ParaDroid2 op 04-02-2022 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
brothermaynard schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:22:
[...]

Zou mooi zijn, maar gebaseerd op wat kan die conclusie getrokken worden? 150k testen/ dg lijkt zo’n beetje de Max capaciteit ondanks deelname van de commerciële testers ( of de vraag is gewoon niet nog hoger, kan ook)
Ik ken overigens een zeer ruime groep mensen waarbij na de eerste positief geteste persoon met bevestiging de rest het wel geloofd bij gelijke klachten en Pos zelftest ( tenzij er een qr vanaf hangt)
Veel internationale curves wijzen dezelfde kant op. Landen die eerder een voorsprong van een week namen, blijken nu een weekje over de top.

Onze nationale trendsetter Amsterdam lijkt al even geleden gepiekt te hebben.

Ook het percentage positieve tests lijkt aan de piek te zitten. Als testcapaciteit een bottleneck vormt, is die indicator er nog.

En die bottleneck, daar hebben we eigenlijk slechts een aantal dagen aan gezeten. In het weekend niet en ook de afgelopen dagen lijken we de capaciteit net niet helemaal te vullen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:13

Dennis1812

Amateur prutser

monaldo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:09:
https://www.nu.nl/coronav...er-nieuwe-prikrondes.html

Noem mij een wappie maar dit wordt alweer de opmars naar prikkie nummer 4. Herhalen van de strategie werkt schijnbaar, hier komt geen einde aan lijkt het. Waar zijn we toch in belandt |:(
De Vries denkt daarom dat dit weleens de laatste landelijke boostercampagne voor gezonde mensen zou kunnen zijn. "De boostercampagnes kunnen vergelijkbaar worden met de griepprik, waarbij risicogroepen nog wel regelmatig een prik zullen krijgen."
Lijkt mij niet erg toch om hem naast de griepprik jaarlijks aan te bieden aan risicogroepen?
Ik lees eigenlijk nergens dat we het hele land weer gaan prikken? Of heb ik eroverheen gelezen?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• monaldo
ParaDroid2 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:12:
Toch niet gek, mocht de bescherming echt afnemen en weer toenemen na een booster en COVID nog steeds een probleem. Niet meer dan logisch, we hebben niets beters.
Durf het niet aan te halen maar wie dit virus in omicron vorm nog steeds als een heel eng virus zit is heel goed bang gemaakt door de overheid. Het is onbegrijpelijk dat niks meer in perspectief wordt geplaatst. De bescherming van twee vaccinaties is er ook, daalt niet naar 10% ofzo maar zit als het goed is tussen 70-80%. Als dat niet eens voldoende is tegen een griep virus dan is de mensheid idd gedoemd. Dat kwetsbaren richting 95% bescherming willen prima, maar voor 99% is 70% bescherming meer dan voldoende. Wat zijn we bang zeg jeetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 20:53
ParaDroid2 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:12:
Gezonde mensen onder de 60 hebben een immuunsysteem die omikron prima zonder booster zelf aan kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
monaldo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:16:
[...]

Durf het niet aan te halen maar wie dit virus in omicron vorm nog steeds als een heel eng virus zit is heel goed bang gemaakt door de overheid. Het is onbegrijpelijk dat niks meer in perspectief wordt geplaatst. De bescherming van twee vaccinaties is er ook, daalt niet naar 10% ofzo maar zit als het goed is tussen 70-80%. Als dat niet eens voldoende is tegen een griep virus dan is de mensheid idd gedoemd. Dat kwetsbaren richting 95% bescherming willen prima, maar voor 99% is 70% bescherming meer dan voldoende. Wat zijn we bang zeg jeetje.
Ik ben niet bang, maar ik maak me wel nog steeds zorgen dat omicron ons zorgsysteem kan overspoelen. En als extra boosters (desnoods gericht) daarbij kunnen helpen zie ik het probleem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
Dennis1812 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:15:
[...]

[...]

Lijkt mij niet erg toch om hem naast de griepprik jaarlijks aan te bieden aan risicogroepen?
Ik lees eigenlijk nergens dat we het hele land weer gaan prikken? Of heb ik eroverheen gelezen?
Nee dit lees je goed, het is ook de pessimist in mij die het roept. Sorry maar als ongevaccineerde heb ik niks anders dan geen vertrouwen in de overheid. De derde prik was eerst ook een fabeltje, Pfizer en co werken niet voor niks aan de 4de prik. Kwetsbare beschermen prima, maar ik geloof niet dat dit zal gebeuren. Alleen al omdat het dan zal gaan om max 5% van de bevolking die het nodig heeft, dus de industrie verliest 95% van de omzet. Dat zie ik ze helaas niet zo makkelijk opgeven. En nee ik denk niet dat ze dit allemaal bekokstoofd hebben van te voren, maar wel dat ze nu extreme belangen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
ParaDroid2 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:18:
[...]

Ik ben niet bang, maar ik maak me wel nog steeds zorgen dat omicron ons zorgsysteem kan overspoelen. En als extra boosters (desnoods gericht) daarbij kunnen helpen zie ik het probleem niet.
Angst zit breder dan alleen het virus, als jij de angst hebt dat de ziekenhuizen weer overstromen zal dat voldoende kunnen zijn om weer mee te doen met dit hele circus. Sorry niet persoonlijk bedoeld, bedoel alleen dat de angst knop nog steeds wordt gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Oke, dus we hebben een positief artikel dat we mogelijk klaar zijn met boosteren van de hele samenleving en toegaan naar een griepprik 2.0.

Jij maakt daar een negatief bericht van dat we het hele land (in jouw ogen) onnodig gaan boosteren.

Dan begrijp ik je goed? Bovenstaande is geen belediging. Echt niet. Puur verduidelijken.
Wat voor berichten wil je dan wel lezen om enig vertrouwen te krijgen?
Een exacte belofte van de minister ga je niet krijgen. Want niemand heeft een glazen bol en als Omikron muteert naar een dodelijker variant kan je die belofte weer moeten intrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
monaldo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:20:
[...]

Nee dit lees je goed, het is ook de pessimist in mij die het roept. Sorry maar als ongevaccineerde heb ik niks anders dan geen vertrouwen in de overheid. De derde prik was eerst ook een fabeltje, Pfizer en co werken niet voor niks aan de 4de prik. Kwetsbare beschermen prima, maar ik geloof niet dat dit zal gebeuren. Alleen al omdat het dan zal gaan om max 5% van de bevolking die het nodig heeft, dus de industrie verliest 95% van de omzet. Dat zie ik ze helaas niet zo makkelijk opgeven. En nee ik denk niet dat ze dit allemaal bekokstoofd hebben van te voren, maar wel dat ze nu extreme belangen hebben.
Als men aan geeft dat er elke prikronde een leeftijdsgroepje af valt, net zo lang tot je een gulden middenweg hebt gevonden, ben je dan meer gerust? Sinds vandaag is alles onder de 18 praktisch uitgezonderd van volgende prikken. Kwestie van tijd voordat 30, 40, 50 en dan 60-min ook af vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

En wat is nou je punt? Ik zie je een paar posts spenderen aan ongericht klagen. Maar waar wil je heen? Wat wil je duidelijk maken? Ben jij principieel tegen voortschrijdend inzicht?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
monaldo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:23:
[...]

Angst zit breder dan alleen het virus, als jij de angst hebt dat de ziekenhuizen weer overstromen zal dat voldoende kunnen zijn om weer mee te doen met dit hele circus. Sorry niet persoonlijk bedoeld, bedoel alleen dat de angst knop nog steeds wordt gebruikt.
Dat heeft niets met angst te maken maar met het feit dat omicron nog steeds niet volledig onschuldig is en absoluut in staat om ontregelend te werken. Dat wil ik graag voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
ParaDroid2 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:25:
[...]

Dat heeft niets met angst te maken maar met het feit dat omicron nog steeds niet volledig onschuldig is en absoluut in staat om ontregelend te werken. Dat wil ik graag voorkomen.
Je maakt je zorgen dat het zorgsysteem kan overstromen. Zorgen maken en dat iets KAN gebeuren is naar mijn mening angst en niks anders, omicron laat tot nu toe het tegendeel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

ParaDroid2 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:25:
[...]

Exact dat. Zou mij niet verbazen als er dit weekend een +2 komt in de opnames vanuit mijn vrouw en dochter (2). Omikron kan je echt goed heel ziek maken. Ook als je jong bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 18:18
monaldo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:27:
[...]
Je maakt je zorgen dat het zorgsysteem kan overstromen. Zorgen maken en dat iets KAN gebeuren is naar mijn mening angst en niks anders, omicron laat tot nu toe het tegendeel zien.
Jij maakt je zorgen over jouw idee (wat nog wel eens vooral projectie zou kunnen zijn) dat andere mensen angstig zijn, een soort meta-angst lijkt het wel, als kapstok waar je vervolgens weer nieuwe angsten aan op kunt hangen, van een soort eeuwige prik tantalus-kwelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

En jij maakt je zorgen dat we tot in den treure gaan boosteren.

Wat maakt jullie verschillend?
Voor beide is momenteel met de huidige maatregelen en cijfers en wetenschap weinig aanleiding te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
[...]

Zelfs als dat zo zou zijn (wat absoluut niet waar is, omicron laat voorlopig vooral zien enorm snel te kunnen verspreiden in een bevolking waar, door vaccinatie en eerdere besmetting, de bescherming al hoog is), snap ik nog steeds niet wat er mis is met extra bescherming. Voorlopig liggen er in een gedeeltelijk gesloten samenleving nog steeds veel mensen in het ziekenhuis, een aantal dat toeneemt.

Edit: de instroom neemt toe, de bezetting nu nog niet door hoge uitstroom

[ Voor 5% gewijzigd door ParaDroid2 op 04-02-2022 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
Dennis1812 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:23:
Oke, dus we hebben een positief artikel dat we mogelijk klaar zijn met boosteren van de hele samenleving en toegaan naar een griepprik 2.0.

Jij maakt daar een negatief bericht van dat we het hele land (in jouw ogen) onnodig gaan boosteren.

Dan begrijp ik je goed? Bovenstaande is geen belediging. Echt niet. Puur verduidelijken.
Wat voor berichten wil je dan wel lezen om enig vertrouwen te krijgen?
Een exacte belofte van de minister ga je niet krijgen. Want niemand heeft een glazen bol en als Omikron muteert naar een dodelijker variant kan je die belofte weer moeten intrekken.
Het artikel begint ermee dat boosteren effectiviteit kwijtraakt op korte termijn met als kanttekening wat dit voor de QR pas zal betekenen aangezien die geldigheid onbeperkt is maar dat is enigszins tegenstrijdig. Idd verder wordt er gesproken over prikken van kwetsbaren, dat is dus de pessimist in mij dit het begin van het artikel zwaar laat meewegen. Daar heb je gelijk in.

Hopelijk hebben jullie gelijk en is het niks. Echter zie ik tot nu toe dat elke maatregel, hoe klein aandeel die ook heeft op het virus , altijd wordt aangepakt door de overheid als een middel en wordt ingezet. Dat baart mij zorgen richting de toekomst en dat we op deze manier hier nooit uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
Dennis1812 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:35:
[...]

Voor beide is momenteel met de huidige maatregelen en cijfers en wetenschap weinig aanleiding te vinden.
Ja het is hoe je het bekijkt, ik ben bang dat we onze vrijheid niet terugkrijgen, iemand anders hoopt dat het bij de huidige ellende blijft en niet erger wordt. Je zou kunnen stellen dat mijn default van normaal dan afwijkt en ik miss onrealistisch al terug wil naar het oude normaal. Dat kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
Dennis1812 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:27:
[...]

Exact dat. Zou mij niet verbazen als er dit weekend een +2 komt in de opnames vanuit mijn vrouw en dochter (2). Omikron kan je echt goed heel ziek maken. Ook als je jong bent.
Klinkt trouwens pittig, succes en hopelijk komt het niet zo ver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Maar dat is iets anders, dat je je zorgen maakt over (de toekomst van) bijvoorbeeld het CTB. Dat kan, dat snap ik ook, ik denk zelf ook dat die in de huidige situatie niet heel lang houdbaar is.

Mijn probleem is dat je dat lijkt verder te trekken naar bijvoorbeeld de werking van vaccinatie en het daaraan gekoppelde advies tot wel of niet inzetten van boosters. Dat zijn echter twee totaal verschillende zaken. Je mag wat mij betreft alle kritiek hebben over de aanpak vanuit de overheid, maar dat heeft dus niets te maken met zo'n advies. Wat de regering daar vervolgens voor spelregels aan hangt, daar moet je de kritiek op richten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik denk dat die vrijheid zeker wel terugkomt. Maar dat dit rustig aan moet en beheerst. Zodat we hem ook kunnen houden.

Ik ben ook gekleurd door wat ik op het werk de afgelopen 2 jaar heb gezien en dus weet wat corona aanricht. Zowel vanuit werk als privé.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
ParaDroid2 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:49:
Maar dat is iets anders, dat je je zorgen maakt over (de toekomst van) bijvoorbeeld het CTB. Dat kan, dat snap ik ook, ik denk zelf ook dat die in de huidige situatie niet heel lang houdbaar is.

Mijn probleem is dat je dat lijkt verder te trekken naar bijvoorbeeld de werking van vaccinatie en het daaraan gekoppelde advies tot wel of niet inzetten van boosters. Dat zijn echter twee totaal verschillende zaken. Je mag wat mij betreft alle kritiek hebben over de aanpak vanuit de overheid, maar dat heeft dus niets te maken met zo'n advies. Wat de regering daar vervolgens voor spelregels aan hangt, daar moet je de kritiek op richten.
Ja ik zie het niet zo gescheiden, uiteindelijk is met elke vaccinatie het advies vanuit een regering, Oostenrijk stelt een plicht in. Dat doet niet DE wetenschap maar een overheid. Zie voorbeeld vaccineren van kinderen, Zweden negatief advies en NL positief advies, dat doet dus de overheid. Dat heeft niks met effectiviteit te maken.
CTB is een nog erger verhaal en daar zie ik ons niet vanaf stappen, zeker nu de EU de pas wil verlengen tot volgend jaar. Dat is geen teken van afschaffing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:39

Als ongevaccineerde zou ik je geen pessimist noemen maar juist een optimist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

monaldo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:56:
[...]

Ja ik zie het niet zo gescheiden, uiteindelijk is met elke vaccinatie het advies vanuit een regering, Oostenrijk stelt een plicht in. Dat doet niet DE wetenschap maar een overheid. Zie voorbeeld vaccineren van kinderen, Zweden negatief advies en NL positief advies, dat doet dus de overheid. Dat heeft niks met effectiviteit te maken.
CTB is een nog erger verhaal en daar zie ik ons niet vanaf stappen, zeker nu de EU de pas wil verlengen tot volgend jaar. Dat is geen teken van afschaffing.
Dat advies geeft de gezondheidsraad in Nederland. Niet de minister of het kabinet.

Logischerwijs wil de EU verlengen. We weten niet wat de winter brengt. Het lijkt nu redelijk de goede kant op te gaan. En de zomer is meestal redelijk. Maar je zal toch minstens 1 goede winter willen draaien zonder al te gekke dingen in de ziekenhuizen voor je de gereedschapskist weg gaat gooien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
CMD-Snake schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:43:
[...]

Het was te verwachten dat hij het administratief ging oplossen door extra prikken te zetten. Alleen dit wordt een nieuw open einde. Wat als er zo meteen een land nog strenger in de leer wordt? Hij kan niet tot in het oneindige administratieve prikken blijven zetten.

Wat dat betreft had hij beter de telefoon kunnen pakken en zijn Duitse ambtsgenoot kunnen bellen over het onderwerp.
Misschien heeft ie dat ook wel gedaan? Heb je het hem gevraagd? Of kom deze uitleg je beter uit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:58
Dennis1812 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:35:

Vrijwel niemand is tegen een jaarlijkse 'covid griepprik' voor kwetsbare ouderen, vooral doen zou ik zeggen.

Het probleem is de QR-code: met 3G is een booster 'verplicht' om zonder na te denken leuke dingen te doen.
Met de huidige insteek heeft iedereen de booster nodig om toegang te houden tot horeca/cultuur/evenement en om op vakantie te kunnen gaan.

Anders geformuleerd: biedt de overheid straks kosteloos boosters aan opdat wie dat wil naar het buitenland kan gaan?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
42erik schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:00:
[...]
Misschien heeft ie dat ook wel gedaan? Heb je het hem gevraagd? Of kom deze uitleg je beter uit?
Aangezien het in NRW weer afwijkend schijnt te zijn, is het überhaupt de vraag of de centrale Duitse regering hier over gaat, het lijkt er meer op dat individuele bundeslander dat zelf mogen bepalen. Dus dat "even bellen", kan ook nog wel eens tegen vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:03
monaldo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:56:
[...]

Midden in een crisis is het ook inderdaad niet verstandig om je maatregelen al af te schaffen. Dat doe je pas als de crisis voorbij is. Voorlopgi hebben we alleen wat goede voortekenen, maar hoe het precies gaat uitpakken weet niemand.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:01
hoevenpe schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:04:
[...]

Vrijwel niemand is tegen een jaarlijkse 'covid griepprik' voor kwetsbare ouderen, vooral doen zou ik zeggen.

Het probleem is de QR-code: met 3G is een booster 'verplicht' om zonder na te denken leuke dingen te doen.
Met de huidige insteek heeft iedereen de booster nodig om toegang te houden tot horeca/cultuur/evenement en om op vakantie te kunnen gaan.

Anders geformuleerd: biedt de overheid straks kosteloos boosters aan opdat wie dat wil naar het buitenland kan gaan?
Er zijn ook al landen waar je geen QR code nodig hebt. Dus dat vakantie argument, daar kan je me niet mee overtuigen.

En als iedereen eens ging handelen naar hun principes dan was 3G al drie maanden geleden afgeschaft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
hoevenpe schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:04:
[...]

Jij kijkt dan alleen naar de kosten, maar de groep die geen booster wil neemt alleen maar toe. Ongevaccineerden namen het al niet, veel gevaccineerden vinden het na 2x en omicron ook prima. Echter zie je helaas dat de ruime meerderheid het nu alleen neemt voor de QR pas en dat is zorgwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
eric.1 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:13:
Er zijn ook al landen waar je geen QR code nodig hebt. Dus dat vakantie argument, daar kan je me niet mee overtuigen.
Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk zijn directe buurlanden en populaire vakantiebestemmingen, als die het komende jaar boosters eisen gaat dat miljoenen Nederlanders direct raken.

Ik vind het op zich niet erg om ervoor te betalen, maar dan moet de mogelijkheid wel gefaciliteerd worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:03
monaldo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:15:
[...]
Jij kijkt dan alleen naar de kosten, maar de groep die geen booster wil neemt alleen maar toe. Ongevaccineerden namen het al niet, veel gevaccineerden vinden het na 2x en omicron ook prima. Echter zie je helaas dat de ruime meerderheid het nu alleen neemt voor de QR pas en dat is zorgwekkend.
Waarom is dat zorgwekkend? Die booster is beter voor ze, ze hebben een goede reden waarom ze hem willen en kiezen er vrijwillig voor. Ik zie het probleem niet zo eigenlijk.

Je lijkt hier net te doen of de crisis al weer helemaal voorbij is, terwijl we er nog middenin zitten. Laten we eerst eens zorgen dat we goed door die crisis komen en vooral dat we voorbereid zijn voor eventuele tegenslagen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
eric.1 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:13:
[...]

En als iedereen eens ging handelen naar hun principes dan was 3G al drie maanden geleden afgeschaft ;)
Dat is het moeilijkste, zelf kan ik sinds 3g invoering vorig jaar weinig doen omdat ik niet mee wil doen met de QR maatschappij. Inmiddels corona achter de rug en heb ik een vinkje, ben het niet van plan te gebruiken. Maar hoe lang? Als de overheid tot aan de zomer 3g blijft volhouden dan is het leven lang zuur. Dus iedereen zwicht op een gegeven moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
monaldo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:19:
[...]

Dat is het moeilijkste, zelf kan ik sinds 3g invoering vorig jaar weinig doen omdat ik niet mee wil doen met de QR maatschappij. Inmiddels corona achter de rug en heb ik een vinkje, ben het niet van plan te gebruiken. Maar hoe lang? Als de overheid tot aan de zomer 3g blijft volhouden dan is het leven lang zuur. Dus iedereen zwicht op een gegeven moment.
Dus dit alles is eigenlijk een soort van poging om te rationaliseren dat je zelf wellicht gaat "zwichten" voor een prikje ? Daar heb je dan wel een hoop voor nodig voor die rationalisatie :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:17:
[...]

Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk zijn directe buurlanden en populaire vakantiebestemmingen, als die het komende jaar boosters eisen gaat dat miljoenen Nederlanders direct raken.

Ik vind het op zich niet erg om ervoor te betalen, maar dan moet de mogelijkheid wel gefaciliteerd worden.
Andersom toch ook... ze zullen financieel ook wel hun eigen maatregelen voelen. Ik ging af en toe racen op de Nordschleife, maar heb geen booster dus kom voorlopig Duitsland niet meer in. Dan zoekt men toch een andere bestemming waar die booster niet noodzakelijk is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monaldo
Dennis1812 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:59:
[...]

Dat advies geeft de gezondheidsraad in Nederland. Niet de minister of het kabinet.

Logischerwijs wil de EU verlengen. We weten niet wat de winter brengt. Het lijkt nu redelijk de goede kant op te gaan. En de zomer is meestal redelijk. Maar je zal toch minstens 1 goede winter willen draaien zonder al te gekke dingen in de ziekenhuizen voor je de gereedschapskist weg gaat gooien?
Dat zei ik ook niet, alleen dat de overheid de spelregels bepaalt en niemand anders.
Maar dit is dus het probleem, ondanks dat het er nu goed uitziet, blijven we vasthouden aan de wat als. Dus we blijven leven in angst.
En geloof je zelf als ze het afschaffen, dat ze het niet snel weer kunnen invoeren? In afgelopen twee jaar zijn er genoeg wetten gebogen om iets door te voeren.
In de gereedschapskist houden is de grootste onzin die er is, als je het nu al hebt dan kun je het ook NU gebruiken en dat is de terechte zorg die de tegenstanders hebben. Als de nood hoog is dan komt die 2g er hoe dan ook, nu kan die in ieder geval niet misbruikt worden aangezien die niet goedgekeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

monaldo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:26:
[...]

Dat zei ik ook niet, alleen dat de overheid de spelregels bepaalt en niemand anders.
Maar dit is dus het probleem, ondanks dat het er nu goed uitziet, blijven we vasthouden aan de wat als. Dus we blijven leven in angst.
En geloof je zelf als ze het afschaffen, dat ze het niet snel weer kunnen invoeren? In afgelopen twee jaar zijn er genoeg wetten gebogen om iets door te voeren.
In de gereedschapskist houden is de grootste onzin die er is, als je het nu al hebt dan kun je het ook NU gebruiken en dat is de terechte zorg die de tegenstanders hebben. Als de nood hoog is dan komt die 2g er hoe dan ook, nu kan die in ieder geval niet misbruikt worden aangezien die niet goedgekeurd is.
Je zegt nu eigenlijk:
- alles kan snel want we buigen wetten wel.
- het moet uit de gereedschapskist want anders kunnen ze het snel gebruiken.

Tja erin of eruit, je blijft bang dat ze het gebruiken dus. Is t niet linksom dan wel rechtsom.

Om een hoop bureaucratie en zinloze tijd te besparen lijkt het mij slim om te wachten tot de crisis voorbij is en dan pas je gereedschap weg te gooien.
De ziekenhuizen moeten nog altijd zorg uitstellen en we hebben pas net wat positieve berichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Maar dit is dus het probleem, ondanks dat het er nu goed uitziet, blijven we vasthouden aan de wat als.
We kunnen het ook afschaffen en weer invoeren op het moment dat het weer echt noodzakelijk is, hooguit zijn we dan weer wat aan de late kant, want ondanks dat we de oude tekst nog wel hebben zal er toch ook weer enige tijd overheen gaan.
Dus we blijven leven in angst.
Wie is "we" in deze ... want:
En geloof je zelf als ze het afschaffen, dat ze het niet snel
weer kunnen invoeren? In afgelopen twee jaar zijn er genoeg wetten gebogen om iets door te voeren.
Afschaffen helpt dus niet meer tegen je angst, want men zou het zo weer in kunnen voeren ...

Dan vraag ik we wederom wie er nou precies in angst leeft en blijft leven ...
(ik schat zo in dat er een hoop gevaccineerden en geboosterde mensen in minder angst leven dan dit)

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 04-02-2022 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
hoevenpe schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:17:
[...]

Gewoon die landen boycotten en een jaartje overslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
gekkie schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:32:
[...]

We kunnen het ook afschaffen en weer invoeren op het moment dat het weer echt noodzakelijk is, hooguit zijn we dan weer wat aan de late kant, want ondanks dat we de oude tekst nog wel hebben zal er toch ook weer enige tijd overheen gaan.

[...]

Wie is "we" in deze ... want:

[...]

Afschaffen helpt dus niet meer tegen je angst, want men zou het zo weer in kunnen voeren ...

Dan vraag ik we wederom wie er nou precies in angst leeft en blijft leven ...
Nee jullie zijn, miss niet bedoeld, de zaken aan het verdraaien. Ik zeg:
- afschaffen wat nu niet werkt zoals een CTB
- niks zogenaamd in gereedschapskist houden wat je nu niet gebruikt

*knip* je benoemt vooruitdenken continu als "angst". Los van of je dat vooruit denken wel of niet zinnig vindt, je verstoort de discussie door het een kwalitatief label te geven. Graag daarmee stoppen en constructief discussiëren. Vragen over ingrepen -> DM.

Wanneer is de zorg weer op schema? Wat is het plan? Dat hoor ik niet, ik hoor alleen maatregelen behouden, gereedschapskist vullen en afwachten totdat meer kan, maar def wanneer meer kan wordt niet bepaald en dus vrij in te vullen door de overheid.

[ Voor 18% gewijzigd door ZieMaar! op 04-02-2022 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
[...]Dat zei ik ook niet, alleen dat de overheid de spelregels bepaalt en niemand anders.
Angst is iets wat je zelf creëert in je eigen hoofd, net zoals bang zijn.
Je projecteert iets van nu op de toekomst, je gaat ervan uit dat er dan iets vreselijks gaat gebeuren terwijl je helemaal niet weet wat er in de toekomst gaat gebeuren. Je kunt beter alert zijn en je mindset inrichten op een manier dat je geen angst meer ervaart.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
Yaksa schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:39:
[...]

Angst is iets wat je zelf creëert in je eigen hoofd, net zoals bang zijn.
Je projecteert iets van nu op de toekomst, je gaat ervan uit dat er dan iets vreselijks gaat gebeuren terwijl je helemaal niet weet wat er in de toekomst gaat gebeuren. Je kunt beter alert zijn en je mindset inrichten op een manier dat je geen angst meer ervaart.
Ja zoals gezegd is dat lastiger dan je denkt, voor mij dan. Probleem is denk ik dat je als ongevaccineerde deze hele pandemie op een andere manier beleeft en daardoor is het soms ook moeilijk om elkaar te begrijpen. Kort door de bocht zal een ongevaccineerde al bij 90% van de maatregelen het gevoel hebben dat ze onnodig zijn, een gevaccineerde heeft dat miss maar voor 10%. Wie gelijk heeft maakt ook niks uit, maar dat maakt het voor mij persoonlijk lastig denk ik.
Sorry wilde niet hier het einde van de wereld prediken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
monaldo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:38:
[...]
Nee jullie zijn, miss niet bedoeld, de zaken aan het verdraaien. Ik zeg:
- afschaffen wat nu niet werkt zoals een CTB
- niks zogenaamd in gereedschapskist houden wat je nu niet gebruikt
Dus die opmerking over dat alles toch weer zo heringevoerd zou kunnen worden, die geldt voor jou niet als alles eenmaal afgeschaft is ?
We leven allemaal in angst, je kan zeggen van niet maar elke voor en tegenstander wordt door angst gedreven. Ik heb nog steeds geen vrijheid terwijl er genoeg positieve landen om ons heen zijn die wel alle vrijheid terug hebben. Ik leef momenteel in angst dat NL met een paar landen de koppige landen blijven die uit ANGST niet durven te versoepelen. Dat ik dus mijn vrijheid nog maanden niet terug krijg.

Wanneer is de zorg weer op schema? Wat is het plan? Dat hoor ik niet, ik hoor alleen maatregelen behouden, gereedschapskist vullen en afwachten totdat meer kan, maar def wanneer meer kan wordt niet bepaald en dus vrij in te vullen door de overheid.
Dus je kunt vooral niet zo goed tegen enige mate van onzekerheid, wat op zich niet zo gek is in ons dichtgeregelde en oververzekerde landje :)
Maar er wordt niet alleen afgewacht er is immers ook een hoop alweer afgeschaft en mogelijk, zowel hier als bij die volgens jou "koppige" buren. Wanneer de zorg weer op schema is dat zal afhangen van hoe het op korte en middellange termijn verloopt. Als de bult met (semi)-acute zorg weer een aardige doorstroming heeft en we daar niet meer tegen limieten (van tijd) aan zitten, dan zal ook dat geleidelijk minder relevant worden.
Enige bezorgdheid kan ik me dus op zich wel voorstellen (van beide kanten), maar dat wordt wat mij betreft pas "angst" op het moment dat het irrationele trekken begint te vertonen.

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 04-02-2022 20:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Je ziet dat landen keer op keer uiteenlopende inzichten hebben rondom vaccinatie.

Het is een complexe afweging van factoren en dan kun je vaak linksom of rechtsom. Er spelen medische, medisch-etische, maatschappelijke, exonomische en levensbeschouwelijke argumenten. Dan is er doorgaans geen “1 juiste antwoord”. Dan is het ook geen wonder dat je lokale verschillen zult hebben.

Alles afdwingen vanuit Europa gaat enorme weerstand oproepen in elk land.

Dan is er uiteindelijk maar 1 oplossing over: ontkoppel toegangsbewijzen van vaccinatiestatus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

t_captain schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:48:
Je ziet dat landen keer op keer uiteenlopende inzichten hebben rondom vaccinatie.

Het is een complexe afweging van factoren en dan kun je vaak linksom of rechtsom. Er spelen medische, medisch-etische, maatschappelijke, exonomische en levensbeschouwelijke argumenten. Dan is er doorgaans geen “1 juiste antwoord”. Dan is het ook geen wonder dat je lokale verschillen zult hebben.

Alles afdwingen vanuit Europa gaat enorme weerstand oproepen in elk land.

Dan is er uiteindelijk maar 1 oplossing over: ontkoppel toegangsbewijzen van vaccinatiestatus.
Volgens mij is de oplossing: ontkoppel het aanbieden van vaccinaties van het advies om wel of niet te vaccineren. Zoals @hoevenpe al opmerkt: prima dat Nederland een vaccinatie niet nodig vindt, maar hij moet wel aangeboden worden aan mensen die hem wél nodig hebben voor een ander land. Net zoals bij allerlei andere reisvaccinaties het geval is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
eamelink schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:50:
[...]

Volgens mij is de oplossing: ontkoppel het aanbieden van vaccinaties van het advies om wel of niet te vaccineren. Zoals @hoevenpe al opmerkt: prima dat Nederland een vaccinatie niet nodig vindt, maar hij moet wel aangeboden worden aan mensen die hem wél nodig hebben voor een ander land. Net zoals bij allerlei andere reisvaccinaties het geval is :)
Ja maar dat is toch in principe gek, het is een vaccinatie tbv de gezondheid. Op deze manier is het een vaccinatie tbv een groen vinkje. Wanneer zijn we deze grens voorbij gegaan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
monaldo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:52:
Ja maar dat is toch in principe gek, het is een vaccinatie tbv de gezondheid. Op deze manier is het een vaccinatie tbv een groen vinkje. Wanneer zijn we deze grens voorbij gegaan?
Voor de meeste gezonde mensen jonger dan 50 een maand of twee geleden.
Veel boosters zijn in deze categorie primair voor de wintersport gezet...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• monaldo
hoevenpe schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:54:
[...]

Ja dat snap ik en is het meest frustrerend. Hoeveel discussies ik met mensen niet heb gevoerd die allemaal moraal ridders waren en de vaccinaties namen voor een ander (zij waren <40j). Diezelfde groep vertelt nu doodleuk dat ze het doen om op wintersport te kunnen. Maar ik was de egoïst die geen vaccinatie wilde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Ondanks dat ik Abraham nog niet gezien heb, schaar ik me hier niet onder, ben zowel geen wintersporter en ik ik heb ook niet de gedachte dat ik 100% weet dat ik op dit vlak "gezond" ben of vooral .. dat ik ook blijk dat te zullen blijven. Dus ik neem vooral wat beter planbare beperkte klachten voor lief, dan de gok te nemen op meer ellende. Ook onzekerheid en risicomijdend dus, waar dan in mijn optiek ook nog wat maatschappelijk voordelen aan kunnen zitten die uiteindelijk deels ook weer terugvloeien naar mezelf als onderdeel van die maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:17
monaldo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:57:
[...]

Ja dat snap ik en is het meest frustrerend. Hoeveel discussies ik met mensen niet heb gevoerd die allemaal moraal ridders waren en de vaccinaties namen voor een ander (zij waren <40j). Diezelfde groep vertelt nu doodleuk dat ze het doen om op wintersport te kunnen. Maar ik was de egoïst die geen vaccinatie wilde 8)7
IK GA NIET OP WINTERSPORT om een vaccinatie te halen doe het voor mensen, in mijn omgeving Kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
gekkie schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:01:
Ondanks dat ik Abraham nog niet gezien heb, schaar ik me hier niet onder, ben zowel geen wintersporten en ik ik heb ook niet de gedachte dat ik 100% weet dat ik op dit vlak "gezond" ben of vooral .. dat ik ook blijk dat te zullen blijven.
Laat ik het nuanceren: zonder geplande wintersport en Oostenrijkse regels had ik een paar maanden gewacht opdat mijn QR-code zo lang mogelijk geldig was gebleven. 9-12 maanden na de tweede vaccinatie vertrouw ik nog wel op mijn eigen immuunsysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
hoevenpe schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:06:
[...]
Laat ik het iets nuanceren: zonder geplande wintersport en Oostenrijkse regel had ik een paar maanden gewacht opdat mijn QR-code zo lang mogelijk geldig was gebleven. 9-12 maanden na de tweede vaccinatie vertrouw ik nog wel op mijn eigen immuunsysteem.
Ik hoop ook dat mijn immuunsysteem te vertrouwen is en met die booster (die nog mooi respons gaf), zou nu een mooi nieuw tijdstip zo rond de herfst zijn, zeg maar mooi die 9-12 maanden van je, waardoor ik daar nu min of meer mee in de pas loop, ipv boosteren rond de zomer waar we tot nu toe een stuk minder problemen en besmettingen hebben gehad ;).
En wellicht is die daarna gewoon weer geheel van het lijstje te schrappen.

[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 04-02-2022 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wat zeggen de regels eigenlijk over boosteren na verlopen QR code?

Tel je dan weer helemaal mee?

[ Voor 87% gewijzigd door t_captain op 04-02-2022 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 09:07

Agent47

I always close my contracts.

t_captain schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:20:

Ja dan “ tel je weer mee”

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

t_captain schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:20:

Dan heb je weer een vinkje ja

Als dat niet zo zou zijn, wanneer zou je dan weer een vinkje krijgen?
Na een offer aan vaccinatie goden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Laatst online: 08:34

Nhz

Dennis1812 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:36:
[...]

Dan heb je weer een vinkje ja

Als dat niet zo zou zijn, wanneer zou je dan weer een vinkje krijgen?
Na een offer aan vaccinatie goden?
Foi wat flauw.

Misschien was er dan weer een soort van cool down periode geweest. Zoals je ook na je 2e prik had, pas na x-dagen was je vaccinatie geldig voor een vinkje.

Groetjes

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

monaldo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:52:
Zo rond 1722, als ik Wikipedia mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nhz schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:40:
[...]

Foi wat flauw.

Misschien was er dan weer een soort van cool down periode geweest. Zoals je ook na je 2e prik had, pas na x-dagen was je vaccinatie geldig voor een vinkje.
Goede, had de vraag dus niet helemaal begrepen.
Ik dacht dat er bedoeld was of een vaccinatie überhaupt voldoende is om weer mee te mogen doen.
De randvoorwaarden had ik niet aan gedacht.

ExcuseZ-moi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

Dennis1812 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:52:
[...]

Goede, had de vraag dus niet helemaal begrepen.
Ik dacht dat er bedoeld was of een vaccinatie überhaupt voldoende is om weer mee te mogen doen.
De randvoorwaarden had ik niet aan gedacht.

ExcuseZ-moi
Gij zijt vergeven :)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
monaldo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:44:
[...]

Ja zoals gezegd is dat lastiger dan je denkt, voor mij dan. Probleem is denk ik dat je als ongevaccineerde deze hele pandemie op een andere manier beleeft en daardoor is het soms ook moeilijk om elkaar te begrijpen. Kort door de bocht zal een ongevaccineerde al bij 90% van de maatregelen het gevoel hebben dat ze onnodig zijn, een gevaccineerde heeft dat miss maar voor 10%. Wie gelijk heeft maakt ook niks uit, maar dat maakt het voor mij persoonlijk lastig denk ik.
Sorry wilde niet hier het einde van de wereld prediken ;)
Terwijl al die maatregelen juist voor een ongevaccineerde nodig zijn, en veel minder voor de gevaccineerden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

monaldo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:57:
[...]

Als je verliest in de loterij van het leven kom je ook als <40 op de IC.
Met een vaccinatie kun je dat voorkomen.

Veel simpeler valt het niet samen te vatten.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
CMD-Snake schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:59:
[...]

Het probleem met coronavaccinaties is dat het een open einde is gecombineerd met een administratief moeras. Je kan niet tot in het eindeloze prikken blijven zetten, puur om de administratie sluitend te krijgen. Is er daadwerkelijk gezondheidswinst voor de mensen die Janssen hebben gehad en nu twee boosters moeten voor Duitsland? Op een gegeven moment kan het zelfs tegen je gaan werken. Mensen kunnen dan gevraagd worden om hun gezondheid mogelijk te beschadigen voor entree.

[...]

Kuipers kan zijn onvrede uitdrukken, op zijn minst. Die moeite neemt hij niet eens. Meerdere Europese landen spraken hun afkeur uit toen Oostenrijk in december afgelopen jaar de spelregels voor toeristen ineens veranderde.
Oh, inmiddels gebeld begrijp ik...?

Ellen keer dingen stellig dingen verkondigen waar je niks vanaf weet... -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

YakuzA schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:53:
[...]

Om even bij jouw 'loterij' termen te blijven: Nee, met een vaccin kan je van een heel lot een 1/5e lot maken. Een vaccin voorkomt geen corona, het verkleint de kans op (heftige) klachten.

Wat is eigenlijk de verhouding tussen kans op het winnen van de loterij en de kans om als sub 50er door corona op de ic terecht te komen?

[ Voor 13% gewijzigd door Nhz op 04-02-2022 23:16 ]

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 20:49
Nhz schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:11:
[...]
Wat is eigenlijk de verhouding tussen kans op het winnen van de loterij en de kans om als sub 50er door corona op de ic terecht te komen?
50%: het gebeurt of het gebeurt niet :)
(sorry! Ik was nooit goed in kansberekenen. Bij examen werd maar 1x dat antwoord goedgekeurd)

[ Voor 75% gewijzigd door Ryur op 04-02-2022 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ryur schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:13:
[...]

(sorry! Ik was nooit goed in kansberekenen. Bij examen werd maar 1x dat antwoord goedgekeurd)
Zeker het Zebra deel van wiskunde niet op kansberekening gedaan :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Het "Zebra-deel"? Wat bedoel je?
Dan ben je (net) te jong of te oud ;)
Wikipedia: Zebra-reeks

Keuze deel als onderdeel van wiskunde op de middelbare. (vanaf Jaren 90)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Misschien iets te bijdehand, maar ik lees bij jou vooral angst voor een eventuele, gerichte boosterronde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Nhz schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:11:
[...]

Om even bij jouw 'loterij' termen te blijven: Nee, met een vaccin kan je van een heel lot een 1/5e lot maken. Een vaccin voorkomt geen corona, het verkleint de kans op (heftige) klachten.
Ik weet niet waar je die factor 5 op baseerd, maar voor zover ik me herinner is het een 98-99% reductie voor <40?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
YakuzA schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:18:
[...]

Deed bij mijn ook geen belletje rinkelen, maar zag dat ze zelfs een boekje hadden over "besmettelijke ziekten" voor alle virologen in spe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

YakuzA schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:35:
[...]

Ik weet niet waar je die factor 5 op baseerd, maar voor zover ik me herinner is het een 98-99% reductie voor <40?
Vandaar dat ik nog even bewust aanhaal dat een vaccin niks kan voorkomen, hooguit de kans verkleinen. Een kans die voor <40 sowieso al enorm klein is overigens, maar dat doet er in dit geval niet echt toe. ;)

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
monaldo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:15:
[...]

Waarom? Het is niet alsof een vaccin medische gezien slecht is? Erger nog, de risk reward ratio is nog steeds positief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
redwing schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:10:
Tja, dat jij alles tot het uiterste uitlegt weten we onderhand. Maar voorlopig willen ze daar nog gewoon dat iedereen gevaccineerd is, en is dat ook niet gek gezien waar we staan in deze pandemie. We zijn weliswaar goed op weg, maar we zijn er nog zeker niet.
We zijn inderdaad goed op weg. Nog even en het systeem van coronapassen bereikt op kritieke massa en stort in. Hoe sneller, hoe beter.
En waarom zou hij dat doen?
Omdat Kuipers de belangen van Nederland ook kan behartigen, of beter gezegd moet behartigen in zijn rol als volksvertegenwoordiger. Zijn voorganger uitte wel zijn onvrede, samen met andere Europese ambtsgenoten, over de keuzes die Oostenrijk maakte.
42erik schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:00:
Kuipers zal die groep simpelweg nog een booster aanbieden om dit op te lossen. Extra prikje, vinkje gezet. Dat is geen houdbare oplossing, zeker nu landen met afwijkende eisen komen over hoeveel vaccinaties en de geldigheidsduur daarvan. Zo kan hij een reiskliniek opzetten voor coronavaccinaties.

De vraag is ook maar hoeveel gezondheidswinst dit voor de mensen oplevert. Prikken worden ineens hoepeltjes waar mensen doorheen moeten springen om te kunnen reizen. Hoe goed is het als je drie of vier keer per jaar moet boosteren omwille van administratie?
Alleen hoe wenselijk is het als je meerdere keren per jaar om dit soort redenen moet prikken? Wanneer slaat dit om in potentiële gezondheidsschade? De WHO waarschuwde al eens voor te veel boosteren wat juist te immuunrespons zou schaden.
pletter schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:01:
IK GA NIET OP WINTERSPORT om een vaccinatie te halen doe het voor mensen, in mijn omgeving Kleine moeite.
Besef wel dat overheden met dit soort systemen het laten verworden tot iets anders. Sommige Europese landen laten nu standaard een coronapas verkregen middels vaccinatie na een X aantal maanden verlopen, zoals Frankrijk doet. Mensen gaan dan niet meer prikken uit vrees voor eigen gezondheid of die van anderen, ze moeten weer een vinkje halen. Het is niet anders dan je paspoort verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
CMD-Snake schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:43:
Mensen gaan dan niet meer prikken uit vrees voor eigen gezondheid of die van anderen, ze moeten weer een vinkje halen. Het is niet anders dan je paspoort verlengen.
Dat wordt pas een probleem als het virus ver genoeg evolueert om onderscheid te kunnen maken naar de intentie waarmee potentiele slachtoffers zich hebben gewapend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
YakuzA schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:18:
[...]

Nooit van gehoord, en dan heb ik N+T profiel, wiskunde B1,2 met slagen in 2004 geloof ik.. misschien gewoon niet overal aangeboden?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]
Kuipers zal die groep simpelweg nog een booster aanbieden om dit op te lossen. Extra prikje, vinkje gezet. Dat is geen houdbare oplossing, zeker nu landen met afwijkende eisen komen over hoeveel vaccinaties en de geldigheidsduur daarvan. Zo kan hij een reiskliniek opzetten voor coronavaccinaties.

De vraag is ook maar hoeveel gezondheidswinst dit voor de mensen oplevert. Prikken worden ineens hoepeltjes waar mensen doorheen moeten springen om te kunnen reizen. Hoe goed is het als je drie of vier keer per jaar moet boosteren omwille van administratie?

.
Ah, blijkbaar komt deze uitleg beter uit gewoon, aangezien je absoluut niet op min punt reageert

Het wordt wat vervelend dat je elke keer dingen zo extreem in het negatieve moet en zal trekken om je verhaal kloppend te houden.

En volgens mij ben ik niet de 1e die dit opmerkt

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:15
[...]
Sorry maar als ongevaccineerde heb ik niks anders dan geen vertrouwen in de overheid.
Je hoeft geen vertrouwen te hebben in de overheid. Ik heb helemaal niks met Rutte en co maar ik geloof wel in de eerlijkheid en oprechtheid van alle artsen, virologen, epidemiologen en andere knappe koppen op het gebied van gezondheid die een vaccin adviseren.

Het treurige van deze epidemie vind ik, naast de slachtoffers, dan ook vooral dat we hebben kunnen zien dat een deel van de Nederlanders kennelijk liever een dansleraar of fotomodel op instagram of Facebook gelooft dan mensen die er voor hebben doorgeleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Alleen hoe wenselijk is het als je meerdere keren per jaar om dit soort redenen moet prikken? Wanneer slaat dit om in potentiële gezondheidsschade? De WHO waarschuwde al eens voor te veel boosteren wat juist te immuunrespons zou schaden.
Elke drie maanden lijkt me om verschillende redenen niet wenselijk, potentiële gezondheidsschade behoort daar echter niet toe.

De vaccins zijn veilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

1 keer nog...? Lieve docent :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:11

codex

Geen OpenAI agent :)

hoevenpe schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 00:38:
[...]

Elke drie maanden lijkt me om verschillende redenen niet wenselijk, potentiële gezondheidsschade behoort daar echter niet toe.

De vaccins zijn veilig.
Ik moet dat eerst zien, als we nu 2 jaar om de 3 maanden gaan boosteren is nog maar afwachten wat het effect is. Voor zover ik weet hebben we nog nooit een vaccin dat zo'n sterke immuunrespons opwekt met zoveel herhalingen gebruikt.

Ik geloof best dat 2 of 3 keer prikken veilig is voor 99,9% van de bevolking, alleen zo vaak blijven herhalen, we hebben daar simpelweg geen data van.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:17

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Twee jaar lang iedere drie maanden een booster? 8)7 nee hoor, absoluut niet! Voor mij is het wel klaar met boosteren. Heb mijn booster nog gehaald enige tijd geleden maar gezien de evolutie van het virus naar het onschuldige Omicron ga ik niet boosteren om het boosteren. En velen met mij verwacht ik!

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Maar er is echt niemand die dat aanbied of voor pleit. Deze discussie begon met een artikel dat we mogelijk minder mensen gaan boosteren.

Van goed nieuws gaan er hier een paar maken dat we elke 3 maanden moeten. Terwijl geen enkele land dat vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
D-e-n schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 00:37:
[...]

Je hoeft geen vertrouwen te hebben in de overheid. Ik heb helemaal niks met Rutte en co maar ik geloof wel in de eerlijkheid en oprechtheid van alle artsen, virologen, epidemiologen en andere knappe koppen op het gebied van gezondheid die een vaccin adviseren.

Het treurige van deze epidemie vind ik, naast de slachtoffers, dan ook vooral dat we hebben kunnen zien dat een deel van de Nederlanders kennelijk liever een dansleraar of fotomodel op instagram of Facebook gelooft dan mensen die er voor hebben doorgeleerd.
*troll*

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 05-02-2022 11:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:43

KrazyJay

Shadow_Agent schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:20:
Twee jaar lang iedere drie maanden een booster? 8)7 nee hoor, absoluut niet! Voor mij is het wel klaar met boosteren. Heb mijn booster nog gehaald enige tijd geleden maar gezien de evolutie van het virus naar het onschuldige Omicron ga ik niet boosteren om het boosteren. En velen met mij verwacht ik!
Omicron is niet onschuldiger, maar vergelijkbaar met de originele variant en Alfa. Het mildere ziekteverloop is te wijten aan de opgebouwde weerstand van de bevolking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monaldo
42erik schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:42:
[...]

Waarom? Het is niet alsof een vaccin medische gezien slecht is? Erger nog, de risk reward ratio is nog steeds positief
Deze dooddoener kun je idd onbeperkt inzetten. Zelfs het WHO heeft aangegeven dat frequent vaccineren niet verstandig is op zo een korte termijn. Maar prima, dit is een onbegonnen discussie, mensen behandelen de vaccinatie als een vitamine pil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monaldo
YakuzA schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:53:
[...]

Je zegt het goed idd, de kansen voor iemand <50j zijn in de grootte van een loterij. Prima als jij het risico niet neemt, maar dat hoeft niet te betekenen dat je mij kan verplichten tot het niet nemen van dat risico. Leven bestaat uit risico's en die nemen we elke dag. Maar dat mag niet meer en iedereen moet 90j worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

monaldo schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:30:
[...]

Je zegt het goed idd, de kansen voor iemand <50j zijn in de grootte van een loterij. Prima als jij het risico niet neemt, maar dat hoeft niet te betekenen dat je mij kan verplichten tot het niet nemen van dat risico. Leven bestaat uit risico's en die nemen we elke dag. Maar dat mag niet meer en iedereen moet 90j worden.
Nee hoor je mag best dood.

Maar liever niet tegelijk met de rest. Dan stroomt de zorg over en dat moeten we niet hebben.
Als niemand dood zou mogen zouden we Chinese lockdowns kennen.

We sturen al 2 jaar op max zorg capaciteit en dus ook op doden. Dus nee, je hoeft niet te blijven leven.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• D-e-n
monaldo schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:24:
[...]

Er zijn meer dan voldoende artsen die een andere mening hebben, maar ik snap dat je populistisch wil doen met termen als dansleraar. Scoort je toch weer wat likes _/-\o_
"meer dan voldoende"? Laat me niet lachen.

Ja natuurlijk kun je met een vergrootglas altijd wel een opstandige arts opsporen. Wat meer obscure websites, sociale media en kijkcijfergeile talkshows weten die ene uitzondering natuurlijk altijd wel te vinden. Net zo goed als klimaatontkenners altijd net die ene klimaat ontkenner tussen de wetenschappers weten te vinden.

Maar dat is geen kwestie van de ene mening versus de ander. Dat is negenennegentig tegen één. Dat is algemene consensus versus de "wannabe Galileo" . Wat is het dan om als volkomen leek die ene aandachtszoeker te willen geloven? Is het angst? Is het makkelijker om te geloven dat bepaalde feiten niet waar zijn? Is het gewoon een gemis aan overzicht?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-e-n
monaldo schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:27:
[...]

Deze dooddoener kun je idd onbeperkt inzetten. Zelfs het WHO heeft aangegeven dat frequent vaccineren niet verstandig is op zo een korte termijn. Maar prima, dit is een onbegonnen discussie, mensen behandelen de vaccinatie als een vitamine pil.
Het is erg vals om dit in een algemene discussie over vaccins te gebruiken. Het WHO heeft gezegd dat je niet meerdere keren per jaar moet blijven boosteren. Het WHO is echter niet tegen vaccins of zelfs boosters.

De discussie over wie wanneer nog eens een booster moet krijgen en vooral wanneer niet kan prima zonder algemene vaccinkritiek gevoerd worden. Als je sowieso anti vaccin bent heb je eigenlijk helemaal niets te zoeken in die specifieke discussie.

[ Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 05-02-2022 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
D-e-n schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:48:
[...]

Het is erg vals om dit in een algemene discussie over vaccins te gebruiken. Het WHO heeft gezegd dat je niet meerdere keren per jaar moet blijven boosteren. Het WHO is echter niet tegen vaccins of zelfs boosters.

De discussie over wie wanneer nog eens een booster moet krijgen en vooral wanneer niet kan prima zonder algemene vaccinkritiek gevoerd worden. Als je sowieso anti vaccin bent heb je eigenlijk helemaal niets te zoeken in die specifieke discussie.
Ik zeg dat ze hebben gezegd dat het niet verstandig is om meerdere keren per jaar de vaccin te nemen, waarom moet je woorden in mijn mond stoppen door te zeggen dat ze tegen vaccinatie zijn? Je probeert mij een leugen in de mond te stoppen.

En waarom denk je dat ik anti vaccin ben? Is een breed begrip, maar tegenwoordig ben je meteen anti alles als je op bepaalde vlakken het niet mee eens bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• monaldo
D-e-n schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:45:
[...]

"meer dan voldoende"? Laat me niet lachen.

Ja natuurlijk kun je met een vergrootglas altijd wel een opstandige arts opsporen. Wat meer obscure websites, sociale media en kijkcijfergeile talkshows weten die ene uitzondering natuurlijk altijd wel te vinden. Net zo goed als klimaatontkenners altijd net die ene klimaat ontkenner tussen de wetenschappers weten te vinden.
Mooi stuk in de correspondent: https://decorrespondent.n...pie/815663636832-4e93a165

Miss dat sommigen hier toch een deurtje op een kier kunnen zetten mbt "DE" wetenschap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
monaldo schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:18:
[...]

Mooi stuk in de correspondent: https://decorrespondent.n...pie/815663636832-4e93a165

Miss dat sommigen hier toch een deurtje op een kier kunnen zetten mbt "DE" wetenschap.
Dat stuk gaat over nuances in de wetenschap. Het zijn echter de extremisten die die nuance niet willen zien. Die zien in elke nuance een "bewijs" dat 99% van de wetenschap onzin is, dat feiten geen feiten zijn.

Feit is dat de mens invloed heeft op het klimaat. Feit is dat de vaccins werken en slechts heel weinig bijwerkingen hebben. Daar doet dit stuk niks aan af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
monaldo schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:13:
[...]

En waarom denk je dat ik anti vaccin ben? Is een breed begrip, maar tegenwoordig ben je meteen anti alles als je op bepaalde vlakken het niet mee eens bent.
Je zei dat je het vaccin niet had genomen toch? Wat is het nut van die mededeling bij de discussie over boosters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monaldo
D-e-n schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:28:
[...]

Dat stuk gaat over nuances in de wetenschap. Het zijn echter de extremisten die die nuance niet willen zien. Die zien in elke nuance een "bewijs" dat 99% van de wetenschap onzin is, dat feiten geen feiten zijn.

Feit is dat de mens invloed heeft op het klimaat. Feit is dat de vaccins werken en slechts heel weinig bijwerkingen hebben. Daar doet dit stuk niks aan af.

Het ging mij erom dat in jouw ogen een wereldwijde consensus is wat DE wetenschap inhoudt. Daarnaast gaf je aan dat bijna elk tegengeluid wat ook gebaseerd is op wetenschap een handjevol bedriegers is. Dat is absoluut niet zo, maar dit is de kortzichtigheid van het ene kamp. Terwijl ik nergens beweer dat vaccins niet werken etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monaldo
D-e-n schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:29:
[...]

Je zei dat je het vaccin niet had genomen toch? Wat is het nut van die mededeling bij de discussie over boosters?
Ik geloof in de werking en nut van het corona vaccin, echter vind ik dat dit gebruikt moet worden voor de kwetsbare groepen (en ja ook dat is met wetenschap te bepalen). Iedereen die daarbuiten zich wil laten prikken en boosteren moet het zelf weten en is hier vrij in. Reden dat ik mijn vaccinatiesstatus benoemde bij het boosteren stuk is omdat ik de bui al zie hangen dat men met 3 prikken nog niet klaar is. Ik snap niet dat men een bescherming van 80% op een gegeven moment niet voldoende vindt, obsessie om bijna 100% te krijgen is ongelooflijk. Met deze obsessie zorgt dezelfde groep voor blijvende maatregelen (3g of 2g), want ja als niet iedereen dezelfde status heeft dan komen we er nooit vanaf.
Mijn vrouw, ik en ons zoontje van 1.5 hebben allemaal corona achter de rug en zoals verwacht na de griep klachten zijn we er vanaf. Waarom benoem ik dit? Miss omdat ik het gevoel heb dat iedereen nog steeds denkt dat iedereen een even grote kans maakt op ziekenhuisopname, dit is gewoon niet waar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
42erik schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 00:25:
Ah, blijkbaar komt deze uitleg beter uit gewoon, aangezien je absoluut niet op min punt reageert

Het wordt wat vervelend dat je elke keer dingen zo extreem in het negatieve moet en zal trekken om je verhaal kloppend te houden.

En volgens mij ben ik niet de 1e die dit opmerkt
Ik denk dat jij gewoon het slechtste in alles wil lezen van iedereen die niet je meningen deelt.
hoevenpe schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 00:38:
Te veel boosters kunnen leiden tot uiteindelijk verminderde immuunrespons, zo zegt de EMA.
Boosters “can be done once, or maybe twice, but it’s not something that we can think should be repeated constantly,” Marco Cavaleri, the EMA head of biological health threats and vaccines strategy, said at a press briefing on Tuesday. “We need to think about how we can transition from the current pandemic setting to a more endemic setting.”
Op relatief korte termijn telkens boosters uitdelen is geen duurzame strategie waarschuwde de EMA op 11 januari.

Sommige landen tuigen nu systemen op waarbij mensen in theorie elke 4 tot 6 maanden weer een booster nodig hebben voor hun groene vinkje. Oostenrijk gaat nog verder, die kan nu boosters ook wettelijk verplichten in hun nieuwbakken vaccinatieplicht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
monaldo schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:18:
[...]Mooi stuk in de correspondent: https://decorrespondent.n...pie/815663636832-4e93a165

Maar wanneer je het stuk goed gelezen hebt dan dien je dat kiertje wel degelijk te onderbouwen.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die onderbouwing door sommigen vanuit de onderbuik komt in plaats van uit wetenschappelijke consensus.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

monaldo schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:34:
[...]

Het ging mij erom dat in jouw ogen een wereldwijde consensus is wat DE wetenschap inhoudt. Daarnaast gaf je aan dat bijna elk tegengeluid wat ook gebaseerd is op wetenschap een handjevol bedriegers is. Dat is absoluut niet zo, maar dit is de kortzichtigheid van het ene kamp. Terwijl ik nergens beweer dat vaccins niet werken etc.
'de wetenschap' is een proces om tot consensus te komen. Daar is door middel van onderzoeksmethoden en peer review genoeg tegengeluid mogelijk.
Pagina: 1 ... 19 ... 83 Laatste

Let op:
We gaan er vanuit dat je het volgende gelezen hebt: Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus. Voor aanvullingen van de FAQ neem je even contact op met @ZieMaar! of @tweakduke. Ook vragen we je om de Topicstart even door te nemen.

Voor laagdrempeliger praten over Corona, het delen van vaccinatieervaringen e.d. is er De Covid kroeg.