Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
De Gezondheidsraad geeft aan dat 12-17 jarigen de booster niet nodig hebben. Hopelijk neemt het kabinet dit wel direct over. Nog even duimen dat 2G niet doorgaat (ethisch controversieel en geen nut, dus hoezo?).
Tweak_ers schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:57:
[...]

Grappig dat dit soort ongefundeerde N=# beweringen wel mogen, maar intussen zit de geboosterde juf van mijn zoon al 2 weken thuis, waardoor hij iedere keer thuis onderwijs heeft.
Tjah we kennen ook allemaal 1 of 2 voorbeelden van mensen die een pakje sigaretten per dag rookten en zonder noemenswaardige problemen ouder dan 80 zijn geworden ;)

[ Voor 18% gewijzigd door ephymerous op 04-02-2022 11:33 ]

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
https://www.rtlnieuws.nl/...ongeren-tot-18-niet-nodig
'Geen gezondheidswinst'
Gezondheidsraad: booster voor jongeren tot 18 niet nodig
2 minuten geleden
Aangepast: 6 seconden geleden
Archieffoto.Beeld © ANP
Jongeren tot 18 jaar oud hebben geen boosterprik nodig. Dat adviseert de Gezondheidsraad. Wel wordt geadviseerd een booster aan te bieden voor jongeren die bijvoorbeeld een ernstige afweerstoornis hebben. Ook als jongeren een booster willen om kwetsbare familieleden te beschermen, moet dat volgens de Gezondheidsraad kunnen.

Volgens de raad levert een booster voor de groep van 12 tot en met 17 jaar 'slechts zeer beperkte gezondheidswinst op'. Dat geldt ook voor jongeren die onder een hoogrisicogroep vallen.

"Als gevaccineerde adolescenten een omikroninfectie krijgen, verloopt die over het algemeen mild en is de kans op ziekenhuisopname minimaal", schrijft de raad. Ook is het risico dat een gevaccineerde jongere na een corona-infectie MIS-C krijgt - een zeldzame ontstekingsreactie - zeer klein.

Miniatuurvoorbeeld Lees ook:
Kwart van de mensen haalt neus op voor booster: 'Erg teleurstellend'
Geen booster dus, maar waarom zijn er dan wél eerste prikken geadviseerd voor de jongeren? De Gezondheidsraad: "Toen was een belangrijk argument dat dit duidelijke indirecte gezondheidswinst zou opleveren." Dat wil zeggen dat de vaccinatie van jongeren ervoor zou zorgen dat ook kwetsbaren minder vaak besmet zouden raken.

'Geen relevante gezondheidswinst'
"In de huidige situatie waarin veel beperkende maatregelen zijn losgelaten en de omikronvariant dominant is, biedt boostervaccinatie geen relevante indirecte gezondheidswinst meer voor deze groep", zegt de raad. "Ook verwacht de raad geen belangrijk effect van boostervaccinatie van adolescenten op de verspreiding van het virus in de bevolking."

Miniatuurvoorbeeld Lees ook:
Advies Gezondheidsraad: geef coronaprik ook aan jonge kinderen die dat willen
In december werd nog wel geadviseerd om kinderen tussen 5 en 11 als zij dat willen een coronavaccinatie te geven. Want: hoewel een coronabesmetting bij de meeste kinderen zeer mild verloopt, is er een kleine groep die er wel ernstig ziek van wordt. In hun geval ging het om eerste prikken, en dus niet om een booster.

Weinig bijwerkingen
De Gezondheidsraad benadrukte toen dat de keuze van het wel of niet vaccineren van het kind, bij de ouders ligt. 'Alle vormen van drang' moeten worden vermeden.

Ook de Gezondheidsraad denkt dat de kans op ernstige bijwerkingen van de vaccinatie bij kinderen, zeer klein is. "De meeste kinderen zullen na vaccinatie kortdurend last hebben van vermoeidheid, hoofdpijn, spierpijn of koorts." Die bijwerkingen komen vaker voor na de tweede dosis en verdwijnen na één tot twee dagen.
Mooi, tenminste duidelijkheid en een besef dat je kinderen tot 18 jaar niet meer hoeft te boosteren zodat ze minder het virus over zouden kunnen dragen. Dat is met Omicron niet meer relevant.

Nu nog even het CTB voor die leeftijdscategorie eraf en geen volgende boostercampagne meer voor niet kwetsbare personen. Dan gaat het weer een stuk gezelliger worden in dit land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:39
Brazos schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:31:
[...]

Dat is niet echt incidenteel, een griepgolf is iets dat zo'n beetje elk jaar terugkomt. De griepgolf van 2016/2017 had nog meer doden dan 2017/2018, en de griepgolf van 2015/2016 zag veel mensen aan de beademing komen die anders geen last hadden van griep, en de griepgolf van 2014/2015 was ook zwaarder dan de jaren ervoor.
En hoe lang duurden die golven, hoeveel zorg is ervoor uitgesteld, hoeveel patiënten zijn ervoor naar Duitsland overgeplaatst? Hoe lang zijn de horeca, winkels en de cultuursector gesloten?

Het punt is dat die griepgolven een heel veel kleinere extra belasting voor de zorg opleverden dan dat de coronagolven nu al twee jaar continu doen, ondanks alle maatregelen die voor corona wel zijn genomen maar voor die griepgolven nooit nodig zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:35:
Nu nog even het CTB voor die leeftijdscategorie eraf en geen volgende boostercampagne meer voor niet kwetsbare personen. Dan gaat het weer een stuk gezelliger worden in dit land.
Het zal wel moeten want anders ga je een grote groep krijgen die geen 'groen vinkje' hebben in de app. Denk niet dat er veel motivatie zal zijn om voor elk bezoek aan een Macdonalds of wat dan ook eerst langs een commerciele teststraat te moeten gaan.

Ik vraag me af of men dat in de coalitie ook realiseert. Je hoort er in de hele CTB-discussie niets over vanuit die kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:08
MikeyMan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:21:
Schoonzusje kreeg gezeik toen ze met dr dochtertje zonder ID naar de huisarts moest zelfs. Kind is drie maanden :X
Nou, dat is dan denk ik N=1 verhaal want ik ben vorig jaar met onze nieuwste telg wel 10x in het ziekenhuis geweest en er is nooit ook maar één keer naar een ID-bewijs gevraagd.

Ben je niet in de war met een verzekeringsbewijs?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Mooi, tenminste duidelijkheid en een besef dat je kinderen tot 18 jaar niet meer hoeft te boosteren zodat ze minder het virus over zouden kunnen dragen. Dat is met Omicron niet meer relevant.

Ik ben benieuwd hoe onze overheid dit weer gaat spinnen...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis

Ja, ben benieuwd hoe de politiek dit op gaat pakken. Want dat betekent dat die groep straks in de zomervakantie niet meer naar het buitenland kan gaan.

Misschien dat sommigen hier dan ook enthousiast worden als de minister die mensen allemaal vrijwillig een prik aan gaat bieden alleen maar zodat je op vakantie mag, omdat het qua gezondheid niets oplevert maar ja het systeem is nou eenmaal het systeem hè :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 15:23
Dennis schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:42:
[...]

Nou, dat is dan denk ik N=1 verhaal want ik ben vorig jaar met onze nieuwste telg wel 10x in het ziekenhuis geweest en er is nooit ook maar één keer naar een ID-bewijs gevraagd.

Bij onze jongste telg en de oudste ook trouwens. Was het bsn afdoende, maar dan kregen ze geen ziekenhuispas en moet bij elk bezoek een nieuwe tijdelijk pas aanvragen.
Lijkt een beetje op het CTB trouwens, je naar iets meer "permanent" "Pesten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
MikeyMan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Is het voor zorgverlening sowieso tegenwoordig niet verplicht om een ID te hebben...?

Schoonzusje kreeg gezeik toen ze met dr dochtertje zonder ID naar de huisarts moest zelfs. Kind is drie maanden :X
Officieel wel, tot nu zelf nog geen echte problemen ermee gehad. Huisarts weet wel wie we zijn. En ziekenhuis was vooral in Coronatijd dat eigenlijk alles dicht was. Dus foto voor op id kaart maken was al problematisch.

offtopic:
Vind t zelf best een idioot iets eerlijk gezegd. Koppeling ouder en kind is wel te vinden. Het kind staat bij 1 van de ouders op de zorgverzekering.

Het heeft vooral te maken met declaraties, zonder ID is niet bewezen wie het kind echt is, en mag je dus geen rekening sturen naar de zorgverzekeraar.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:12

ErA

CMD-Snake schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:46:
Ik ben benieuwd wanneer we in Nederland eindelijk kunnen stoppen met de QR-poppenkast. Veel reden om dit systeem nog te forceren te blijven bestaan is er niet meer. De booster is niet zaligmakend en de basisvaccinatie, zoals het nu heet, is niet zo slecht qua bescherming als men wil doen voorkomen.

Een half miljoen gevaccineerden verliezen hun groene vinkje, maar op de nieuwe regels voor de coronapas is veel af te dingen
[...]
Ik denk dat dit menigeen nog gaat tegenvallen.

15 september vorig jaar schreef ik een lange reactie waarvan dit een stukje was:
Een greep uit de handvatten waar de overheid nu zonder pardon gebruik van kan maken, en welke dankzij de Versoepelingen gerechtvaardigd zijn.

* Lockdown
* Samenscholingsverbod
* Avondklok
* 1,5 Meter
* Mondkapjes
* Coronapas

En die laatste biedt mooie nieuwe mogelijkheden. Zoals verplicht testen voor iedereen indien we dat willen. Opties om de beschikbaarheid van een QR code aan te passen (1 maand, 3 maanden, 6 maanden). Verplichte boostershots voor iedereen. 1 extra, 2 extra 3 extra.

Overheidsbeleid is net als mijn Salestarget bij mijn vorige werk. Dat is een palrad. Dat gaat maar 1 kant op. Wat genomen is krijg je nooit onvoorwaardelijk terug.

Ik hoop dat we over een paar maandjes dit bericht kunnen quoten met de boodschap "This message didnt age well". Maar ik vrees ergste.
Alle maatregelen die momenteel actief zijn:
* Lockdown
* Avondklok
* 1,5 Meter
* Mondkapjes
* Coronapas

Stuk voor stuk kunnen ze, zoals ik toen al zei, alleen worden "teruggegeven" als de overheid er iets voor terug kijkt. Dat is hoe onze overheid handelt. Een beperking "inleveren" zonder er iets voor terug te krijgen is, in de ogen van onze overheid, toegeven, verliezen.

Ik zie alleen niet genoeg potentieel wisselgeld op tafel liggen om alle genoemde maatregelen los te laten.

2 jaar faal- en zwabberbeleid creëert een situatie waar de overheid niet zonder gezichtsverlies / imagoschade uit kan komen. Dit is niet per definitie wat de burger denkt. Maar wel hoe de overheid denkt dat de burger haar ziet als ze ineens haar aanpak rigoureus verandert. Iets met zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.

Wat we dus gaan krijgen is poppenkast / geleidelijke transitie waarbij 1 voor 1. Mits er "wisselgeld" gevonden kan worden, beperkingen worden opgeheven.

En omdat dit een op zijn hollands polderfeestje gaat worden, gaat dit zo lang duren dat (en dan komen we bij het antwoord op jouw vraag) tegen de tijd dat de QR pas kandidaat is om uit te faseren er A: Geen wisselgeld meer is en B: het oktober is en de besmettingen weer gaan oplopen.

[ Voor 3% gewijzigd door ErA op 04-02-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RodeStabilo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:40:
[...]

Het zal wel moeten want anders ga je een grote groep krijgen die geen 'groen vinkje' hebben in de app. Denk niet dat er veel motivatie zal zijn om voor elk bezoek aan een Macdonalds of wat dan ook eerst langs een commerciele teststraat te moeten gaan.

Ik vraag me af of men dat in de coalitie ook realiseert. Je hoort er in de hele CTB-discussie niets over vanuit die kant.
De groep adolescenten is als laatste geprikt (vanaf juli 2021 dacht ik) dus die hebben nog wel enige geldigheid op de CTB pas.

Dus wellicht dat er even afgewacht wordt wat de ontwikkelingen zijn mbt het omikron vaccin voor er over afschaffing wordt gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Wolly schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:47:
[...]

De groep adolescenten is als laatste geprikt (vanaf juli 2021 dacht ik) dus die hebben nog wel enige geldigheid op de CTB pas.
Dat had ik me niet gerealiseerd. Dank voor de toelichting. Verder is er ook een steeds grotere groep die besmet is en dus een herstelbewijs heeft of krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Hier ook N=1 maar in het ziekenhuis moest de kleinste echt een ID bewijs hebben, nog knap lastig om haar op de pasfoto te krijgen moet ik zeggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Nee, was echt identiteitsbewijs. Hebben maar gelijk een paspoort aangevraagd.
GAIAjohan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:46:
[...]

Officieel wel, tot nu zelf nog geen echte problemen ermee gehad. Huisarts weet wel wie we zijn. En ziekenhuis was vooral in Coronatijd dat eigenlijk alles dicht was. Dus foto voor op id kaart maken was al problematisch.

offtopic:
Vind t zelf best een idioot iets eerlijk gezegd. Koppeling ouder en kind is wel te vinden. Het kind staat bij 1 van de ouders op de zorgverzekering.

Het heeft vooral te maken met declaraties, zonder ID is niet bewezen wie het kind echt is, en mag je dus geen rekening sturen naar de zorgverzekeraar.
Ook apart dat je wel een kind kan aangeven zonder enig bewijs, maar dat er vervolgens niet gelijk iets van een ID bewijs wordt meegegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-09 17:30
eric.1 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:24:
[...]

Weet je wat het is, als ze er op uit waren deze misstanden aan te kaarten en de GGD tot een verbetering wilden dwingen dan hadden ze het niet zo belachelijk gemonteerd en dan hadden ze hun bizarre anti-vaxx expert niet uitgenodigd. Tevens hadden ze dan gewoon contact opgenomen met de GGD via een normale weg, anders dan gewoon een filmpje op YT te plempen. Dit was gewoon flut-journalistiek, ze vragen erom om niet serieus genomen te worden en dwingen de tegenpartij in een defensieve houding - doel niet bereikt (of wel want hun achterban vindt dit prachtig).
Doel wel bereikt denk ik. Zie je wel, we worden genegeerd. Het is een complot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
MikeyMan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:48:
[...]

Nee, was echt identiteitsbewijs. Hebben maar gelijk een paspoort aangevraagd.
[...]

Ook apart dat je wel een kind kan aangeven zonder enig bewijs, maar dat er vervolgens niet gelijk iets van een ID bewijs wordt meegegeven.
Wat te denken van inschrijven op zorgverzekering, waar je alleen een bsn hoeft mee te geven. :+

De koppeling met ouder is er gewoon.. Waarom een Id kaart van de ouder dan niet genoeg is icm BSN kind ontgaat me eigenlijk volkomen..

@Dennis
https://www.rijksoverheid.../identificatieplicht-zorg

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 04-02-2022 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33
GAIAjohan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:46:
[...]

offtopic:

Eigenlijk nooit gedoe mee gehad met de kinderen moet ik eerlijk zeggen, ook de laatste keer niet toen de jongste die vlak voor corona geboren werd na 6 weken al met een spoedritje vanaf de huisarts naar het Ziekenhuis mocht.

Zonder ID samen met papa in isolatie totdat ze negatief getest was, en daarna ook ontzettend weinig bezoek vanwege corona voor haar... Onze eerste 5 dagen vakantie samen. :+

Bleek uiteindelijk een onschuldige infectie te zijn, maar dan knijp je 'm natuurlijk wel aan het begin van de corona en dan met een kind van een week of 6 met spoed naar het ziekenhuis te moeten en "opgesloten" te worden.

Toen moest er voor vervolgonderzoek van alles geregeld worden met ID kaarten, wat in corona lockdown tijd ook een ware hel was overigens, maar dat vonden ze ook wel best aan de balie telkens. Klinkt eerlijk gezegd echt als zo'n gevalletje wie je aan de balie hebt zitten en welke spullen je bij je hebt (patientenkaart oid.) of waarvoor je komt (spoed of poli)...

[ Voor 15% gewijzigd door TIGER1125 op 04-02-2022 12:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vlassie1980
Brazos schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:03:
[...]

Ik snap ook niet zo goed hoe mensen bij het idee komen dat het toegangsbewijs zou worden afgeschaft. Het kabinet kijkt naar verzwaring van het toegangsbewijs, naar 2G en de werkvloer. Afschaffing is helemaal niet aan de orde, ook niet met een uitruil.
Ze willen het gewoon in de gereedschapskist hebben. En dat moet koste wat kost terwijl ze allang ingehaald zijn door de realiteit en het virus dusdanig besmettelijk is geworden dat een CTB in wat voor vorm dan ook nog amper meerwaarde heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
ephymerous schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:33:
De Gezondheidsraad geeft aan dat 12-17 jarigen de booster niet nodig hebben. Hopelijk neemt het kabinet dit wel direct over. Nog even duimen dat 2G niet doorgaat (ethisch controversieel en geen nut, dus hoezo?).
-tom-562 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:43:
[...]

Ik ben benieuwd hoe onze overheid dit weer gaat spinnen...
Kuipers gesignaleerd in de bouwmarkt op zoek naar een andere gereedschapskist? :+ ;)
[...]

Dus wellicht dat er even afgewacht wordt wat de ontwikkelingen zijn mbt het omikron vaccin voor er over afschaffing wordt gesproken?
Die hebben toch vaak Jansen? Die was voor Oostenrijk al niet meer goed genoeg, Duitsland telt hem ook niet volledig mee en Dansen met Jansen + 9 maanden zit je naast wat jong spul in luiers ook in maart met het einde van de geldige CTB.

Omtzigt had het in zijn rede tijdens het Twm debat (YouTube: Debat verlening tijdelijke wet coronamaatregelen bijdrage Pieter Omt...) Heb geen time-index, maar het is sowieso wel een duidelijk verhaal en goed om te horen) wel erg duidelijk verwoord. De maatregelen die de overheid nauwlijks pijn doen qua werk, zitten in de gereedschapskist en wil men uitbreiden. Zaken waar men echt voor aan het werk moet zoals ventilatie en dus langer duren wordt maar mondjesmaat wat mee gedaan. Nu dan CO2 meters... na 2 jaar... Verder de disconnect tussen maatregelen en grondwettoetsing die nauwelijks plaatsvindt.

Ook het jojobeleid hoorde ik (in ik dacht deze) langskomen, maar dat hebben ze in bv Denemarken ook. Alleen daar wordt het geaccepteerd omdat ze ook niet langer dan strikt noodzakelijk de regels gebruiken. Hier zie je na invoering dat regels lang blijven plakken (avondklok, lockdowns, mondkapjes, etc) en men dus er bij een herinvoering weer vreest er maanden aan vast te zitten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:23:
[...]

[...]

Kuipers gesignaleerd in de bouwmarkt op zoek naar een andere gereedschapskist? :+ ;)

[...]

Die hebben toch vaak Jansen? Die was voor Oostenrijk al niet meer goed genoeg, Duitsland telt hem ook niet volledig mee en Dansen met Jansen + 9 maanden zit je naast wat jong spul in luiers ook in maart met het einde van de geldige CTB.
12-17 jarigen krijgen Pfizer of Moderna,ik weet niet of dat vorig jaar ook zo was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:39
Brazos schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:41:
[...]

Een paar maanden meestal. Corona levert meer druk op voor de zorg, maar dat is iets anders dan een jaarlijks terugkomend iets incidenteel noemen.
Laat ik het dan zo formuleren: er is jaarlijks een griepgolf en die leidt nooit, ook niet incidenteel, tot problemen met zorgcapaciteit die ook maar enigszins vergelijkbaar zijn met de problemen die door corona worden veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:44
Dus 12-17 jaar mag over een half jaar niet meer mee uit eten?
Dit slaat de basis onder de hele 2G/3G discussie uit...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Wolly schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:27:
12-17 jarigen krijgen Pfizer of Moderna,ik weet niet of dat vorig jaar ook zo was.
Als je van na 1981 bent krijg je in principe Pfizer. De reden hiervoor zou zijn dat Moderna bij deze groep een (kleine) kans zou zijn op hartspierontsteking als bijwerking.
Ook het jojobeleid hoorde ik (in ik dacht deze) langskomen, maar dat hebben ze in bv Denemarken ook. Alleen daar wordt het geaccepteerd omdat ze ook niet langer dan strikt noodzakelijk de regels gebruiken. Hier zie je na invoering dat regels lang blijven plakken (avondklok, lockdowns, mondkapjes, etc) en men dus er bij een herinvoering weer vreest er maanden aan vast te zitten.
Je moet het verschil eens luisteren dat Nederland versoepelde en Denemarken. Rutte en Kuipers sprak vooral in gevoelens. Hartekreten, woede, angst etc., de Denen daarentegen spraken in data. Ze hadden de data bekeken en doorgerekend en alle lichten stonden op groen: corona was geen gevaar meer voor de samenleving. Het Deense RIVM beschikt over een schat aan data, ze testen en onderzoeken het dubbele tot drievoudige van wat wij doen qua corona. Het is daarom zo jammer dat Kuipers niet wil leren van de Deense aanpak om mogelijk onze methodes aan te scherpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
hoevenpe schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:30:
[...]

Dus 12-17 jaar mag over een half jaar niet meer mee uit eten?
Dit slaat de basis onder de hele 2G/3G discussie uit...
Die hebben nog een ongelimiteerde geldigheid. Zal ook wel gaan veranderen.

De coronapas gaat er pas vlak voor de verkiezingen van 16 maart af als boost voor de coalitiecampagne. Ik kan geen andere reden meer verzinnen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online

Niemand was me nog voor? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gunstige cijfers. Uitstroom ook erg hoog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-09 16:09
IJzerlijm schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:06:
[...]

Hoe verklaar je dan de cijfers uit de ziekenhuizen ? Daar zou je dan precies dezelfde relatieve aantallen moeten terugzien van de vaccinatiegraad in de bevolking met de grote meerderheid gevaccineerd.
Nee hoor, mijn N=# groep bevat vooral mensen in dezelfde levensfase als ik: dertiger met kinderen op PO en sommigen rondhing de 40 met kinderen op het VO.

Ik ben gek voorstander van het vaccineren en het overhalen tot vaccineren van 60+!

En is de Gezondheidsraad wel een goede bron?

https://nos.nl/artikel/24...en-tot-18-jaar-niet-nodig

Ook verwacht de raad geen belangrijk effect van boostervaccinatie van de groep op de algehele verspreiding van het virus.”

Voortschrijdend inzicht?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nu nog even het CTB voor die leeftijdscategorie eraf en geen volgende boostercampagne meer voor niet kwetsbare personen.
De komende jaren tenminste zou ik die boosters gewoon vrijwillig aanbieden aan iedereen 18+. We weten niet wat voor varianten er nog komen eind dit jaar en ik heb weinig zin in Long COVID, dus ik zou met liefde een bijgewerkte booster halen in de herfst. Lijkt me een win-win situatie voor iedereen als een deel van de bevolking zelf voor een booster kiest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
user109731 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:47:
[...]

De komende jaren tenminste zou ik die boosters gewoon vrijwillig aanbieden aan iedereen 18+. We weten niet wat voor varianten er nog komen eind dit jaar en ik heb weinig zin in Long COVID, dus ik zou met liefde een bijgewerkte booster halen in de herfst. Lijkt me een win-win situatie voor iedereen als een deel van de bevolking zelf voor een booster kiest.
*knip* het helpt als je de FAQ even goed doorleest, daar is voldoende over de VE voor en na booster te vinden. Daarnaast is het 'alleen maar vragen stellen' geen prettige en daarmee ongeoorloofde discussietechniek.

Verder mee eens dat iedereen die wil, lekker een booster moet kunnen halen.

Maar wederom de moeite moet in 60+ gestopt worden

[ Voor 26% gewijzigd door ZieMaar! op 04-02-2022 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 12:52
Dennis schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:44:
[...]

Ja, ben benieuwd hoe de politiek dit op gaat pakken. Want dat betekent dat die groep straks in de zomervakantie niet meer naar het buitenland kan gaan.
Dat is toch niet echt van belang bij het opstellen van nationaal beleid? Je kan je niet aanpassen aan alle andere landen.

Dan ga je maar naar een land waar ze geen DCC gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
Señor Sjon schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:38:
[...]

Die hebben nog een ongelimiteerde geldigheid. Zal ook wel gaan veranderen.

De coronapas gaat er pas vlak voor de verkiezingen van 16 maart af als boost voor de coalitiecampagne. Ik kan geen andere reden meer verzinnen
Dat zou wel heel erg zijn, zou dat echt meespelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:44
eric.1 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:50:
Dat is toch niet echt van belang bij het opstellen van nationaal beleid? Je kan je niet aanpassen aan alle andere landen.

Dan ga je maar naar een land waar ze geen DCC gebruiken.
Corona-feestjes voor de kids: herstelbewijs scoren en de auto in... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Tweak_ers schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:46:
[...]

En is de Gezondheidsraad wel een goede bron?

https://nos.nl/artikel/24...en-tot-18-jaar-niet-nodig

Ook verwacht de raad geen belangrijk effect van boostervaccinatie van de groep op de algehele verspreiding van het virus.”

Voortschrijdend inzicht?
Eerder het tegenovergestelde, er wordt alleen naar de situatie nu gekeken, net als vorig jaar met hun advies niet te boosteren buiten de aller kwetsbaarsten.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik wacht wel tot 14.30 voordat ik voorbarige conclusies trek op verkeerde cijfers. :P

Gister besproken, nieuwe gedragsronde online: https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/maatregelen-welbevinden
Kom zo snel het CTB-verhaal niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
[...]

Probleem vooral als ze naar het buitenland willen die 2 prikken niet meer accepteren. Wij kunnen wel stoppen met CTB voor die groep, maar als een Frankrijk of Duitsland dat niet doen kunnen ze daar al niet meer op vakantie.

Benieuwd hoe men dat wil gaan stroomlijnen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tweak_ers schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:52:
[...]

Dat zou wel heel erg zijn, zou dat echt meespelen?
Alles is politiek, met een maandje tot de verkiezingen kan je elk goed nieuws voor je partij gebruiken. Boze tongen beweren dat Johnson hetzelfde in Engeland heeft gedaan om zijn party-probleempjes te maskeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Er was een studie in Israël een paar weken terug waaruit bleek dat long-COVID klachten veel minder vaak voorkomen na vaccinatie: https://www.nature.com/articles/d41586-022-00177-5

Dat gaat inderdaad niet over boosters, maar als er bijgewerkte vaccins zijn voor de laatste varianten zou het me niet verbazen als hetzelfde daarvoor geldt. Minder kans op infectie, kortere infectie, etc.

[ Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 04-02-2022 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
LZ86 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:56:
[...]

Probleem vooral als ze naar het buitenland willen die 2 prikken niet meer accepteren. Wij kunnen wel stoppen met CTB voor die groep, maar als een Frankrijk of Duitsland dat niet doen kunnen ze daar al niet meer op vakantie.

Benieuwd hoe men dat wil gaan stroomlijnen .
Gewoon niet. Ieder land of zelfs deelstaat heeft eigen regels, dat ga je niet zonder meer aanpassen. En om nu een booster aan te bieden omdat ze op vakantie willen naar een land welke strengere regels hanteert...dat lijkt me geen goede reden.

Ik denk dat we gewoon moeten hopen dat het tegen de zomer aan goed genoeg gaat zodat de meeste landen het CTB niet meer gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
LZ86 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:56:
Dat probleem is er nu al. Duitsland, Oostenrijk, Griekenland en nog wat anderen varen nu ieder een eigen koers met verschillende gradaties van strengheid. Bedenk dat onze minister-president en de voormalig minister van VWS met hun vaccinatie en booster zelfs niet welkom zijn in Duitsland voor een vakantie.

Harmoniseren is weinig kans op, de meningen in Europa lagen altijd al mijlenver uiteen over de coronapas. Wat dat betreft kan Nederland beter tegen stemmen bij die verlenging die de Europese Commissie voorstelt. Anders duurt het alleen wat langer tot door de lappendeken van regels het Europese coronapas systeem instort.
eric.1 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:06:
Ik denk dat we gewoon moeten hopen dat het tegen de zomer aan goed genoeg gaat zodat de meeste landen het CTB niet meer gebruiken.
Of de Europese landen die er niet meer om vragen krijgen ineens een beter toeristen seizoen. Spanje lijkt bewust nu hun eisen af te zwakken om de toeristen te lokken. Hun 'griepificatie' van corona vindt wel plaats in de maanden voorafgaand aan het vakantieseizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
CMD-Snake schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:08:
Dat probleem is er nu al. Duitsland, Oostenrijk, Griekenland en nog wat anderen varen nu ieder een eigen koers met verschillende gradaties van strengheid. Bedenk dat onze minister-president en de voormalig minister van VWS met hun vaccinatie en booster zelfs niet welkom zijn in Duitsland voor een vakantie.
*knip* dit soort stemmingmakerij helpt de discussie echt niet.

[ Voor 17% gewijzigd door ZieMaar! op 04-02-2022 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Wat trouwens nog wel interessant is in relatie tot dat gezondheidsraad-advies:
Bovendien, zo betoogt de Gezondheidsraad, lopen kinderen door vaccinatie wel het risico op de zeldzame bijwerking myocarditis, een ontsteking van de hartspier.
*knip* Deze bijwerking stond, volgens de gezondheidsraad, niet een positieve benefit/risk ratio in de weg van het vaccineren, mede omdat het vaak goed te behandelen was. Door dat nu als 'lacherig' af te doen suggereer je dingen die er niet zijn. Dat is geen prettige manier van discussiëren, dus dat graag achterwege laten.

Nu ben ik alleen nog benieuwd:
Het risico op de ontstekingsziekte MIS-C, na een besmetting met de omikronvariant, is bij al gevaccineerde jongeren ook zeer klein.
Hoe het vergelijk dan is tussen gevaccineerde jongeren en niet-gevaccineerde jongeren.

[ Voor 25% gewijzigd door ZieMaar! op 04-02-2022 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Dennis schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:16:

[...]

Daar werd toch altijd heel lacherig over gedaan? Dat de kans dat je het door Corona krijgt veel groter is dan door vaccinatie? Blijkbaar gaat dat voor nu bij de booster in ieder geval niet meer op.
Het lijkt me dat dat vooral van invloed is voor de eerste vaccinatie, die natuurlijk ook al goede bescherming levert. Het advies gaat dan ook specifiek over de booster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Als Rutte in functie naar Duitsland geniet hij diplomatieke immuniteit. Dan kan hij niet naar zijn QR code gevraagd worden en een bezoekje aan een *ik gok dat je teststraat bedoelt hoeft niet. Als hij vakantie viert is hij in principe niet in functie en zou hij aan de normale regels van het gastland moeten voldoen.

[ Voor 21% gewijzigd door ZieMaar! op 04-02-2022 14:10 . Reden: Laten we de dingen gewoon benoemen met de normale namen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 14:48

[...]

Daar werd toch altijd heel lacherig over gedaan? Dat de kans dat je het door Corona krijgt veel groter is dan door vaccinatie? Blijkbaar gaat dat voor nu bij de booster in ieder geval niet meer op.
Wat ik niet begrijp is dat je dit zelf niet kan verklaren. Uiteraard wordt de risk-benefit anders op het moment dat je al verhoogde weerstand hebt opgebouwd tegen Corona. Waarom benoem je dit nou alsof er "lacherig over gedaan werd"? :?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
RodeStabilo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:42:
[Twitter]

Instroom:
Kliniek: 168 (gisteren: 201)

Uitstroom:
Kliniek: 184 (gis: 190)
Instroom 168, weekdag gecorrigeerd 173, ligt in lijn met deze week. Gemiddeld komt week 5 hiermee op 175.

Dat is een stijging van 33% en dat gaat iets scherper dan ik had voorzien (ik dacht 20-25%).

Veel gaat afhangen van de positieve tests vandaag en de komende dagen, Als blijkt dat we inderdaad al op de piek zitten, dan is het potentieel voor verdere stijging van opnames beperkt. Voor volgende week voorzie ik in dat geval 210-240 opnames per dag, de week daarna nogmaals in die orde, en dan dalend.

Uitstroom is passend bij bezetting en ligdagen van 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:05

Agent47

I always close my contracts.

t_captain schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:25:
[...]

Instroom 168, weekdag gecorrigeerd 173, ligt in lijn met deze week. Gemiddeld komt week 5 hiermee op 175.

Dat is een stijging van 33% en dat gaat iets scherper dan ik had voorzien (ik dacht 20-25%).

Veel gaat afhangen van de positieve tests vandaag en de komende dagen, Als blijkt dat we inderdaad al op de piek zitten, dan is het potentieel voor verdere stijging van opnames beperkt. Voor volgende week voorzie ik in dat geval 210-240 opnames per dag, de week daarna nogmaals in die orde, en dan dalend.

Uitstroom is passend bij bezetting en ligdagen van 7.
Het zou dan toch juist beter zijn als we op de piek zitten? Of begrijp ik je verkeerd?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
eric.1 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:06:
[...]

Gewoon niet. Ieder land of zelfs deelstaat heeft eigen regels, dat ga je niet zonder meer aanpassen. En om nu een booster aan te bieden omdat ze op vakantie willen naar een land welke strengere regels hanteert...dat lijkt me geen goede reden.

Of gewoon wel, Kuipers gaat onderzoeken of de booster kan worden aangeboden zodat mensen in Duitsland naar de horeca kunnen.
Minister Kuipers gaat de Gezondheidsraad vragen of mensen die met het Janssen-vaccin zijn ingeënt een extra booster kunnen krijgen, zodat zij aan de Duitse vaccinatie-eisen voldoen. Dat zei Kuipers woensdag in een debat met de Tweede Kamer. Anders dan in Nederland geldt in Duitsland een tweede prik met een mRNA-vaccin na Janssen in principe niet als booster. Daar is een derde prik voor nodig.
https://duitslandinstituu...voor-bezoek-aan-duitsland

Het speelt trouwens ook in Italie.
Maar zonder boostervaccinatie ontstaat voor tieners binnen Europa een probleem. Zo vervalt in Italië na zes maanden de primaire vaccinatie als toegangsbewijs en is een booster nodig, vanaf 12 jaar. Inmiddels zijn er scholen die om die reden reizen naar bijvoorbeeld Rome afgelasten of uitstellen.
https://www.trouw.nl/binn...ter-bij-tieners~b2dec5e2/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Wolly schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:37:
Of gewoon wel, Kuipers gaat onderzoeken of de booster kan worden aangeboden zodat mensen in Duitsland naar de horeca kunnen.
Het was te verwachten dat hij het administratief ging oplossen door extra prikken te zetten. Alleen dit wordt een nieuw open einde. Wat als er zo meteen een land nog strenger in de leer wordt? Hij kan niet tot in het oneindige administratieve prikken blijven zetten.

Wat dat betreft had hij beter de telefoon kunnen pakken en zijn Duitse ambtsgenoot kunnen bellen over het onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
Wolly schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:37:
[...]

[...]

https://duitslandinstituu...voor-bezoek-aan-duitsland

Het speelt trouwens ook in Italie.

[...]

https://www.trouw.nl/binn...ter-bij-tieners~b2dec5e2/
Dat eerste gaat specifiek over Janssen, dat ligt toch wel even anders.

Over 12-17 is nu gezegd dat ze geen booster krijgen (nåja, geen advies voor vanuit de Gezondheidsraad). Dus ja, die kunnen niet fatsoenlijk naar Italië.

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 04-02-2022 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
eric.1 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:46:
[...]

Over 12-17 is nu gezegd dat ze geen booster krijgen (nåja, geen advies voor vanuit de Gezondheidsraad). Dus ja, die kunnen niet fatsoenlijk naar Italië.
Vraag is natuurlijk wel welke landen in de zomermaanden überhaupt nog een corona-pas zullen hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
eric.1 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:46:
[...]

Het zijn dus eigenlijk twee "problemen"?

Bij een Jansen prik + booster kan je in Duitsland bepaalde zaken niet binnen.
Bij andere landen kan je als adolescent zonder booster bepaalde zaken niet binnen.

In beide gevallen krijg je de booster niet omdat NL je als voldoende geboosterd ziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:06

[...]

Nee, daar werd niet lacherig over gedaan. Alleen voorheen waren er duidelijk meer voordelen dan nadelen. Nu blijkt dat er met Omikron veel minder voordelen zijn, valt de balans de andere kant op. Er is een nieuwe variant met nieuwe kenmerken dus dan moet je opnieuw kijken. En als er nog een nieuwe variant komt die weer meer zieken veroorzaakt kan het zomaar zo zijn dat de balans weer omslaat naar wel vaccineren.
Nu ben ik alleen nog benieuwd:
[...]
Hoe het vergelijk dan is tussen gevaccineerde jongeren en niet-gevaccineerde jongeren.
Dat zal wel uit latere onderzoeken komen. Voor nu is dat niet zo van belang omdat het vaccineren voor jongeren niet meer nodig is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
CMD-Snake schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:43:
[...]
Het was te verwachten dat hij het administratief ging oplossen door extra prikken te zetten. Alleen dit wordt een nieuw open einde. Wat als er zo meteen een land nog strenger in de leer wordt? Hij kan niet tot in het oneindige administratieve prikken blijven zetten.
Het blijft vrijwillig, dus het blijft aan de mensen zelf om hem wel/niet te nemen. Er zijn wel meer vaccinaties voor het buitenland waar je zelf de keuze voor hebt, maar die verder weinig toevoegen. Daarnaast moeten we voorlopig toch nog de vaccinaties blijven zetten bij ouderen/kwetsbaren, dus er zit weinig moeite in om dat ook open te houden voor mensen die dat zelf willen.
Wat dat betreft had hij beter de telefoon kunnen pakken en zijn Duitse ambtsgenoot kunnen bellen over het onderwerp.
En dan denk je dat er iets zal veranderen? Die bepalen zelf wel wanneer ze dit opheffen.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:15
CMD-Snake schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:43:
[...]

Dan is de oplossing toch simpel, dan ga je niet naar dat land toe. Dat zijn soevereine landen die de regels zo in mogen richten zoals ze zelf willen, binnen de democratische rechtsorde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
redwing schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:04:
[...]

Dat zal wel uit latere onderzoeken komen. Voor nu is dat niet zo van belang omdat het vaccineren voor jongeren niet meer nodig is.
Is daar ook een advies over uitgebracht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Wolly schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:52:
[...]

Het zijn dus eigenlijk twee "problemen"?

Bij een Jansen prik + booster kan je in Duitsland bepaalde zaken niet binnen.
Bij andere landen kan je als adolescent zonder booster bepaalde zaken niet binnen.

In beide gevallen krijg je de booster niet omdat NL je als voldoende geboosterd ziet?
Dat is het huidige probleem en dat willen ze nu gaan veranderen zodat je zelf de keuze hebt om een extra prik te nemen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Wolly schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:09:
[...]

Is daar ook een advies over uitgebracht :?
Sorry, boosteren bedoel ik.

Het vaccineren zie ik er trouwens ook nog wel af gaan, maar daar is nu nog geen sprake van. Al kun je je natuurlijk afvragen welke jongere zich nog gaat laten vaccineren als ie al weet dat een booster afgeraden wordt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
redwing schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:09:
Dat is het huidige probleem en dat willen ze nu gaan veranderen zodat je zelf de keuze hebt om een extra prik te nemen.
Waarbij voor jongeren die zo'n extra prik willen dus geldt dat ze extra kans hebben op myocarditis.

Dus je kunt kiezen als 12-17 jarige: óf je neemt een onnodig risico met je gezondheid, óf je kunt niet naar Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Adlermann schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:08:
[...]

Dan is de oplossing toch simpel, dan ga je niet naar dat land toe. Dat zijn soevereine landen die de regels zo in mogen richten zoals ze zelf willen, binnen de democratische rechtsorde.
Vrij verkeer van mensen en goederen kan dan in het gedrang komen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Señor Sjon schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:12:
[...]

Vrij verkeer van mensen en goederen kan dan in het gedrang komen toch?
Nee hoor, je mag gewoon het land binnen. Je mag alleen niet mee doen in het publieke domain. Dat dat dat reden voor sommigen is om niet te gaan, dat is een eigen keuze.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
Dennis schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:12:
[...]
Waarbij voor jongeren die zo'n extra prik willen dus geldt dat ze extra kans hebben op myocarditis.

Dus je kunt kiezen als 12-17 jarige: óf je neemt een onnodig risico met je gezondheid, óf je kunt niet naar Italië.
Als je naar het onderzoek kijkt zie je dat de voor en nadelen aardig in evenwicht zijn. Niet boosteren en corona krijgen geeft een gelijk risico met wel boosteren en dan corona krijgen.
Daarnaast geldt precies wat je hier benoemt ook voor zo'n beetje alle andere vaccinaties (en zelfs medicijnen). Allemaal hebben ze wel een minieme kans op bijwerkingen. Dus nu niet net gaan doen of iemand echt risico loopt. De kans dat je een ongeluk krijgt op weg naar Italië is vele malen groter dan dat je bijwerkingen van die booster krijgt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
Adlermann schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:13:
[...]

Nee hoor, je mag gewoon het land binnen. Je mag alleen niet mee doen in het publieke domain. Dat dat dat reden voor sommigen is om niet te gaan, dat is een eigen keuze.
Is dat wel zo? Ik meende begrepen te hebben dat je zonder het juiste aantal prikken of herstelbewijs nu Oostenrijk niet binnen mag. Er wordt weliswaar steekproefsgewijs gecontroleerd aan de grens maar als je eruit gepikt wordt en je kunt niet bewijzen dat je aan de vereisten voldoet kun je geloof ik omdraaien als je niet kunt aantonen dat je enkel op doorreis bent..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Daling op de kliniek, daling op de IC. Ziet er weer goed uit vandaag. Het wordt met de dag onwaarschijnlijker dat we Franse aantallen gaan zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
harmrh schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:23:
[...]

Is dat wel zo? Ik meende begrepen te hebben dat je zonder het juiste aantal prikken of herstelbewijs nu Oostenrijk niet binnen mag. Er wordt weliswaar steekproefsgewijs gecontroleerd aan de grens maar als je eruit gepikt wordt en je kunt niet bewijzen dat je aan de vereisten voldoet kun je geloof ik omdraaien als je niet kunt aantonen dat je enkel op doorreis bent..
Dan moet je in quarantaine, maar je mag het land gewoon binnen hoor.
Toegang zonder vaccinatie- of herstelbewijs is niet mogelijk zonder in quarantaine te moeten. Dit geldt ook voor zakenreizigers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmrh
Adlermann schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:45:
[...]

Dan moet je in quarantaine, maar je mag het land gewoon binnen hoor.

[...]
Helder, dank voor het toelichten..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dennis schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:12:
[...]

Dat is een beetje overdreven. Als je een reis onderneemt naar Italië is het nemen van een vaccin wel het minst risicovolle. Als je bezorgd bent over risico's moet je gewoon thuisblijven.

Blijft natuurlijk wel zo dat het niet nodig zou moeten zijn om een onnodig vaccin te halen om vrij te kunnen reizen in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
eamelink schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:40:
Daling op de kliniek, daling op de IC. Ziet er weer goed uit vandaag. Het wordt met de dag onwaarschijnlijker dat we Franse aantallen gaan zien :)
IC-daling wordt wel steeds kleiner. Over niet al te lange tijd zal de bezetting weer gaan stijgen vrees ik. Wel zal de stijging heel langzaam gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
RoD schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:53:
[...]

Dat is een beetje overdreven. Als je een reis onderneemt naar Italië is het nemen van een vaccin wel het minst risicovolle. Als je bezorgd bent over risico's moet je gewoon thuisblijven.

Blijft natuurlijk wel zo dat het niet nodig zou moeten zijn om een onnodig vaccin te halen om vrij te kunnen reizen in Europa.
Vroeger me ook laten vaccineren tegen DTP en Hepatitis A voor een vakantie naar Turkije. Maar dat zijn ziektes van een hele andere orde.

Nu alsnog kinderen laten boosteren zonder noodzaak vind ik niet kunnen. Kinderen hadden het vaccin in eerste instantie gekregen om transmissie te verminderen, maar dat is nu natuurlijk niet relevant meer vanwege besmettelijkheid in de huidige situatie.

Wij blijven nog wel een jaartje vakantie in eigen land vieren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Nu online
Vlassie1980 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:09:
[...]

Vroeger me ook laten vaccineren tegen DTP en Hepatitis A voor een vakantie naar Turkije. Maar dat zijn ziektes van een hele andere orde.

Nu alsnog kinderen laten boosteren zonder noodzaak vind ik niet kunnen. Kinderen hadden het vaccin in eerste instantie gekregen om transmissie te verminderen, maar dat is nu natuurlijk niet relevant meer vanwege besmettelijkheid in de huidige situatie.

Dat is toch ook wat er gezegd wordt? Als de gezondheidsraad inderdaad geen booster aanraadt is er geen enkele reden om die vervolgens wel te eisen, dus ik verwacht dat dat dan ook niet (meer) gaat gebeuren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:05

Agent47

I always close my contracts.

#COVID19NL GGD en ziekenhuis (data NICE):

GGD teststraat (02 feb)
Positief: 92439
Aantal testen: 151234
Percentage: 61.1%

Patiënten Kliniek
Bevestigd: 290
Huidig: 1316 (+43)
Totaal: 81253

Patiënten IC
Bevestigd: -2
Huidig: 226 (+10)
Totaal: 17134

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]

Dat blijft rond gaan, maar primair was de vaccinatie voor de kinderen zelf. Die transmissie was een leuke bijkomstigheid, maar niet de voornaamste reden van de vaccinatie. Het goedkeuren heef juist langer geduurd, omdat eerst de resultaten bekend moesten zijn van de werking bij de kinderen zelf. Pas toen dat duidelijk positief was is het vaccin goedgekeurd voor kinderen.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:03
redwing schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:11:
[...]
Al kun je je natuurlijk afvragen welke jongere zich nog gaat laten vaccineren als ie al weet dat een booster afgeraden wordt.
Die volg ik niet helemaal. Zoals je zelf ook al aangeeft in een andere post, zijn ALLE adviezen van de gezondheidsraad over vaccineren, gebaseerd op de voor/nadelen voor de groep zelf waar het advies op van toepassing is. Het advies voor de basisvaccinaties voor Covid-19 staat nog gewoon, dat heeft ook voor deze leeftijdsgroep gewoon directe voordelen die opwegen tegen de nadelen. Het is ook niet dat de booster echt afgeraden wordt in dit advies, er wordt gesteld dat het te weinig meerwaarde biedt om het aan te raden, dat is toch echt wat anders.

Dus je moet wel een behoorlijk selectief lezende jongere zijn, wil je op basis van dit advies de basisvaccinatie niet nemen. Then again.... dat selectief lezen zien we continue gebeuren, dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 21:56
Is een positieve test bij de ggd voor 8 februari een half jaar of een jaar goed voor een qr code?

Op rijksoverheid.nl staat het nogal onduidelijk vind ik….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Nee, kinderen krijgen/kregen primair het vaccin omdat ze er zelf beter van worden. Transmissie verminderen is secundair, maar niet de reden dat gekozen is voor vaccinatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-09 17:30
joppe113 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:53:
Is een positieve test bij de ggd voor 8 februari een half jaar of een jaar goed voor een qr code?

Op rijksoverheid.nl staat het nogal onduidelijk vind ik….
180 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Lapa schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:49:
[...]

Dus je moet wel een behoorlijk selectief lezende jongere zijn, wil je op basis van dit advies de basisvaccinatie niet nemen. Then again.... dat selectief lezen zien we continue gebeuren, dus wie weet.
Adviezen van de Gezondheidsraad worden niet altijd strikt opgevolgd.
Op basis van de beschikbare wetenschappelijke literatuur geeft de Gezondheidsraad als advies:

Volwassenen:
Drink geen alcohol of in ieder geval niet meer dan één glas per dag vanaf 18 jaar.

Jongeren:
Voor jongeren onder 18 jaar is het beter om geen alcohol te drinken
https://www.ggdhollandsno...-leven/alcohol-drugs.aspx

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Agent47 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:34:
[...]

Het zou dan toch juist beter zijn als we op de piek zitten? Of begrijp ik je verkeerd?
DAt probeerde ik ook te zeggen.

Inmiddels is het cijfer positieve testuitslagen weer beschikbaar:

2022-02-02 92439 86546 (ruw / gecorrigeerd voor weekdag)

Lijkt of we inderdaad op of zelfs iets over de piek zitten. Ruw lijkt de komende dagen (testdatum wo, do) naar de piek te lopen. Weekdag gecorrigeerd zie ik de hoogste aantallen afgelopen weekend. Nu denk ik dat de drukte bij GGD de weekdagfactoren wat meer naar elkaar schuift waardoor de weekends wat minder correctie zouden moeten krijgen dan in eerdere weken. De waarheid ligt dus in het midden van de ruwe en gecorrigeerde getallen: we lijken ongeveer op testdatum afgelopen dinsdag op de piek te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Laatst online: 28-02-2023
IJzerlijm schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:01:
[...]

Adviezen van de Gezondheidsraad worden niet altijd strikt opgevolgd.

[...]

https://www.ggdhollandsno...-leven/alcohol-drugs.aspx
Niet meer dan 1 glas per dag, daarom drink ik uit het blik. :*)
Agent47 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:27:
#COVID19NL GGD en ziekenhuis (data NICE):

GGD teststraat (02 feb)
Positief: 92439
Aantal testen: 151234
Percentage: 61.1%

Patiënten Kliniek
Bevestigd: 290
Huidig: 1316 (+43)
Totaal: 81253

Patiënten IC
Bevestigd: -2
Huidig: 226 (+10)
Totaal: 17134
Wel serieuze aantallen positief, gelukkig blijft de kliniek & IC bezetting redelijk laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Lapa schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:49:
[...]

Die volg ik niet helemaal. Zoals je zelf ook al aangeeft in een andere post, zijn ALLE adviezen van de gezondheidsraad over vaccineren, gebaseerd op de voor/nadelen voor de groep zelf waar het advies op van toepassing is. Het advies voor de basisvaccinaties voor Covid-19 staat nog gewoon, dat heeft ook voor deze leeftijdsgroep gewoon directe voordelen die opwegen tegen de nadelen. Het is ook niet dat de booster echt afgeraden wordt in dit advies, er wordt gesteld dat het te weinig meerwaarde biedt om het aan te raden, dat is toch echt wat anders.

Precies dat laatste en daarbij komen met het 'logische' gevolg dat als de boosters niets doen, de vaccinaties dus ook niets doen. Veelal hebben ze al het idee dat de vaccinaties niets toevoegen, dus dit bevestigd dat natuurlijk.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
t_captain schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:04:
[...]

DAt probeerde ik ook te zeggen.

Inmiddels is het cijfer positieve testuitslagen weer beschikbaar:

2022-02-02 92439 86546 (ruw / gecorrigeerd voor weekdag)

Lijkt of we inderdaad op of zelfs iets over de piek zitten. Ruw lijkt de komende dagen (testdatum wo, do) naar de piek te lopen. Weekdag gecorrigeerd zie ik de hoogste aantallen afgelopen weekend. Nu denk ik dat de drukte bij GGD de weekdagfactoren wat meer naar elkaar schuift waardoor de weekends wat minder correctie zouden moeten krijgen dan in eerdere weken. De waarheid ligt dus in het midden van de ruwe en gecorrigeerde getallen: we lijken ongeveer op testdatum afgelopen dinsdag op de piek te zitten.
Zou je willen delen waar die GGD data te vinden is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
GGD positieve testuitslagen (op testdatum):

* web: https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen (onderaan: "aantal testen door de tijd heen")

* JSON: https://data.rivm.nl/covi...9_uitgevoerde_testen.json

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• t_captain
Nieuwtje: R<1

infectiedatum:
2022-01-26

R-waarde:
0.97

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

eamelink schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:29:
Joh, je doet enorm zware aantijgingen alsof het niets is, zonder ook maar een greintje ondersteuning. Wat moeten we daar dan mee?
Niks, natuurlijk. Als je de adviezen van de Gezondheidsraad bekijkt, vergelijkt met wat we uit onderzoek weten, en naast de adviezen van andere autoriteiten legt, dan weet je dat dit klinkklare onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

RoD schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:46:
[...]

Niks, natuurlijk. Als je de adviezen van de Gezondheidsraad bekijkt, vergelijkt met wat we uit onderzoek weten, en naast de adviezen van andere autoriteiten legt, dan weet je dat dit klinkklare onzin is.
Als je kijkt naar wat de kinderartsen van tevoren zeiden, en welke uitlatingen de Gezondheidsraad deden is die "draai" wel best opmerkelijk vind ik. Ook omdat er binnen de vereniging van kinderartsen ook ineens wat "hommeles" was over dat advies. En een ander voorbeeld s nu ook met de boosterprik voor de jeugd: iedereen en alles ging ervan uit afgelopen week dat er groen licht gegeven zou worden door de Gezondheidsraad maar het advies is tegen verwachting in wel anders geworden dan men dacht. Die had niemand zien aankomen denk ik. :+

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Bart-Willem schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:52:
[...]

Als je kijkt naar wat de kinderartsen van tevoren zeiden, en welke uitlatingen de Gezondheidsraad deden is die "draai" wel best opmerkelijk vind ik. Ook omdat er binnen de vereniging van kinderartsen ook ineens wat "hommeles" was over dat advies. En een ander voorbeeld s nu ook met de boosterprik voor de jeugd: iedereen en alles ging ervan uit afgelopen week dat er groen licht gegeven zou worden door de Gezondheidsraad maar het advies is tegen verwachting in wel anders geworden dan men dacht. Die had niemand zien aankomen denk ik. :+
Hoezo niet, dit was al de hele tijd twijfelachtig of dit er door ging komen en dat is ook verschillende keren in dit topic benoemd. Het is nu eenmaal niet zo gek dat bij een nieuwe variant de uitkomst van voor/nadelen anders is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Nu online
t_captain schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:18:

infectiedatum:
2022-01-26

R-waarde:
0.97
Ik volg even niet helemaal waar je deze uithaalt? Op de site staat nog 1.16 voor 20 januari en in die data kan ik het ook zo snel niet vinden. Zou wel mooi nieuws zijn :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
redwing schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:08:
Het blijft vrijwillig, dus het blijft aan de mensen zelf om hem wel/niet te nemen. Er zijn wel meer vaccinaties voor het buitenland waar je zelf de keuze voor hebt, maar die verder weinig toevoegen. Daarnaast moeten we voorlopig toch nog de vaccinaties blijven zetten bij ouderen/kwetsbaren, dus er zit weinig moeite in om dat ook open te houden voor mensen die dat zelf willen.
Het probleem met coronavaccinaties is dat het een open einde is gecombineerd met een administratief moeras. Je kan niet tot in het eindeloze prikken blijven zetten, puur om de administratie sluitend te krijgen. Is er daadwerkelijk gezondheidswinst voor de mensen die Janssen hebben gehad en nu twee boosters moeten voor Duitsland? Op een gegeven moment kan het zelfs tegen je gaan werken. Mensen kunnen dan gevraagd worden om hun gezondheid mogelijk te beschadigen voor entree.
En dan denk je dat er iets zal veranderen? Die bepalen zelf wel wanneer ze dit opheffen.
Kuipers kan zijn onvrede uitdrukken, op zijn minst. Die moeite neemt hij niet eens. Meerdere Europese landen spraken hun afkeur uit toen Oostenrijk in december afgelopen jaar de spelregels voor toeristen ineens veranderde.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bart-Willem schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:52:
[...]

Tsja, als je het niet erg vindt dan houd ik het bij de wetenschap. Er liggen kraakheldere adviezen van de Gezondheidsraad, en je kan verdere onderbouwing vinden in onderzoeken en de adviezen van andere autoriteiten van andere landen.

Overigens zijn kinderartsen geen experts als het op benefit-risk van een vaccin aan komt. Omdat het om relatief kleine risico's gaat is dit een complexere benefit-risk dan bij volwassenen of risicogroepen. Je zult dan toch wat meer expertise moeten hebben dan alleen kinderarts zijn. Let wel, een kinderarts kan best de benodigde kwalificaties hebben door bijvoorbeeld een graad in de epidemiologie te hebben of een andere wetenschappelijke basis, maar een kinderarts alléén maakt geen expert in deze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
CMD-Snake schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:59:
[...]
Het probleem met coronavaccinaties is dat het een open einde is gecombineerd met een administratief moeras. Je kan niet tot in het eindeloze prikken blijven zetten, puur om de administratie sluitend te krijgen. Is er daadwerkelijk gezondheidswinst voor de mensen die Janssen hebben gehad en nu twee boosters moeten voor Duitsland? Op een gegeven moment kan het zelfs tegen je gaan werken. Mensen kunnen dan gevraagd worden om hun gezondheid mogelijk te beschadigen voor entree.
Tja, dat jij alles tot het uiterste uitlegt weten we onderhand. Maar voorlopig willen ze daar nog gewoon dat iedereen gevaccineerd is, en is dat ook niet gek gezien waar we staan in deze pandemie. We zijn weliswaar goed op weg, maar we zijn er nog zeker niet.

Dus voor nu zul je er mee moeten leren leven dat andere landen andere keuzes maken. En ben je het niet eens met de keuze kun je simpelweg niet veel in die landen doen. Voor de komende tijd is het iig logisch dat we mensen de mogelijkheid geven voor boosters.
[...]
Kuipers kan zijn onvrede uitdrukken, op zijn minst. Die moeite neemt hij niet eens. Meerdere Europese landen spraken hun afkeur uit toen Oostenrijk in december afgelopen jaar de spelregels voor toeristen ineens veranderde.
En waarom zou hij dat doen? Voor nu is de huidige situatie niet al te raar dus schiet hij er helemaal niets mee op. Onder de tafel zal dit echt wel worden gezegd, maar om dat publiekelijk te doen zal er toch meer aan de hand moeten zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

RoD schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:05:
[...]

Tsja, als je het niet erg vindt dan houd ik het bij de wetenschap. Er liggen kraakheldere adviezen van de Gezondheidsraad, en je kan verdere onderbouwing vinden in onderzoeken en de adviezen van andere autoriteiten van andere landen.

Overigens zijn kinderartsen geen experts als het op benefit-risk van een vaccin aan komt. Omdat het om relatief kleine risico's gaat is dit een complexere benefit-risk dan bij volwassenen of risicogroepen. Je zult dan toch wat meer expertise moeten hebben dan alleen kinderarts zijn. Let wel, een kinderarts kan best de benodigde kwalificaties hebben door bijvoorbeeld een graad in de epidemiologie te hebben of een andere wetenschappelijke basis, maar een kinderarts alléén maakt geen expert in deze.
Dan vraag ik me af waarom dan Illy continu aanschuift bij Op1, of denken ze dat 'ie koffie komt zetten? :P :+ En ik snap de kinderartsen op zich wel: ze willen namelijk niet "opgezadeld" zitten met het gedonder als het toch eens mis gaat (al is de kans klein). Beetje preken voor eigen parochie wellicht?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain

infectiedatum:
2022-01-26

R-waarde:
0.97
Daar moet wel bij gezegd worden dat de berekening baat heeft van de weekdagcorrecties. Die trekken de getallen van de testdata in de weekends omhoog en door de week omlaag.

Die correcties zijn voor de cijfers van de afgelopen 2 weken waarschijnlijk iets te sterk: door de drukte bij de GGD wordt er in het weekend meer dan gemiddeld doorgetest waardoor de factoren momenteel wat dichter bij elkaar zouden moeten liggen.

Als ik de weekdagcorrectie geheel uitschakel (het andere uiterste, kom ik op een R-waarde omstreeks 1.08 uit. En als ik de weekdagcorrectie halveer in kracht, R=1.04.

In elk geval is de trend heel duidelijk. R ontwikkelt momenteel trendmatig met ongeveer -0.03 per dag. Het effect van de weekdagcorrecties die misschien te sterk zijn lijkt dus beperkt tot enkele dagen op de ligging van de piek.

Ik vergelijk even met RIVM. Zij schatten 1.16 voor 20-1.
Als ik de halve weekdagcorecties toepas, kom ik voor die datum op 1.18. We zitten dus aardig op 1 lijn.

[ Voor 7% gewijzigd door t_captain op 04-02-2022 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
ParaDroid2 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:57:
[...]

Ik volg even niet helemaal waar je deze uithaalt? Op de site staat nog 1.16 voor 20 januari en in die data kan ik het ook zo snel niet vinden. Zou wel mooi nieuws zijn :)
Eigen schatting n.a.v. de ontwikkeling positieve tests. Direct heieboven vergelijk ik met RIVM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Bart-Willem schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:14:
[...]

Dan vraag ik me af waarom dan Illy continu aanschuift bij Op1, of denken ze dat 'ie koffie komt zetten? :P :+ En ik snap de kinderartsen op zich wel: ze willen namelijk niet "opgezadeld" zitten met het gedonder als het toch eens mis gaat (al is de kans klein). Beetje preken voor eigen parochie wellicht?
Sommige mensen zijn erg graag op tv en de redactie van die leuter programma's hebben graag "deskundigen". Als ze elkaar dus gevonden hebben is het ideaal voor tv.
Ab Osterhaus is ook zo'n fenomeen. Heeft als wetenschapper best wat bereikt maar komt net te graag op tv waardoor hij voor de redacties interessante paniek gaat lopen roeptoeteren.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
Ankona schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:29:
[...]Sommige mensen zijn erg graag op tv en de redactie van die leuter programma's hebben graag "deskundigen". Als ze elkaar dus gevonden hebben is het ideaal voor tv.
Ab Osterhaus is ook zo'n fenomeen. Heeft als wetenschapper best wat bereikt maar komt net te graag op tv waardoor hij voor de redacties interessante paniek gaat lopen roeptoeteren.
Wanneer jij denkt dat mensen bij een TV-show kunnen aanschuiven nadat ze de redactie gebeld hebben met de mededeling: "Zeg, ik wil weer 'ns een keer op TV", dan heb je het mis.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GAIAjohan
Yaksa schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:55:
[...]

Wanneer jij denkt dat mensen bij een TV-show kunnen aanschuiven nadat ze de redactie gebeld hebben met de mededeling: "Zeg, ik wil weer 'ns een keer op TV", dan heb je het mis.
offtopic:
En toch bekruipt mij dan wel de vraag hoe Rian van Rijbroek ooit als cyberdeskundige heeft kunnen opdraven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Yaksa schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:55:
[...]

Dat bedoelt hij ook niet. Je kan ook eens nee zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:13

infectiedatum:
2022-01-26

R-waarde:
0.97
Zou mooi zijn, maar gebaseerd op wat kan die conclusie getrokken worden? 150k testen/ dg lijkt zo’n beetje de Max capaciteit ondanks deelname van de commerciële testers ( of de vraag is gewoon niet nog hoger, kan ook)
Ik ken overigens een zeer ruime groep mensen waarbij na de eerste positief geteste persoon met bevestiging de rest het wel geloofd bij gelijke klachten en Pos zelftest ( tenzij er een qr vanaf hangt)
Pagina: 1 ... 18 ... 83 Laatste

Let op:
We gaan er vanuit dat je het volgende gelezen hebt: Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus. Voor aanvullingen van de FAQ neem je even contact op met @ZieMaar! of @tweakduke. Ook vragen we je om de Topicstart even door te nemen.

Voor laagdrempeliger praten over Corona, het delen van vaccinatieervaringen e.d. is er De Covid kroeg.