In het KT model zit dat effect niet, in het MT model wel.franssie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:31:
[...]
Mooi. Nu kijken of de verdeling (leeftijd) nog invloed gaat hebben op de opnamecijfers. Als dat ook een piek laat zien en gaat dalen kunnen we eindelijk eens kiezen, alles open zonder 15dm of CTB eraf, of zelfs beide.
Is dat niet deels toe te schrijven aan de grote hoeveelheid bijvangst? Of valt de reductie in ligdagen daadwerkelijk tegen?t_captain schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:34:
Valt nog tegen.
Ligdagen bij uitstroom kliniek 7.0 en IC 12.9 gemiddeld over de afgelopen week. Wel wat dalende trend, maar ik had snellere afname op de klinek verwacht.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb weinig inzicht in de cijfers maar ik vermoed dat je beter de mediaan kan pakken omdat dit door alle verschillende soorten patiënten geen normaalverdeling heeft. En er zit misschien ook nog wel een staartje delta in.Gonadan schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:40:
[...]
Is dat niet deels toe te schrijven aan de grote hoeveelheid bijvangst? Of valt de reductie in ligdagen daadwerkelijk tegen?
Maar dat is maar een gedachte.
Europese Commissie wil dat een prik in ander EU-land in QR-app eigen land komt te staan: https://www.rtlnieuws.nl/...itenland-moet-coronacheck
Dus als je in Duitsland prikt, moet het dus in de Nederlandse app komen te staan.
Dus als je in Duitsland prikt, moet het dus in de Nederlandse app komen te staan.
Ze kunnen beter 1 database optuigen met een app die eventueel per land een skin krijgt zie ik bepaalde figuren al denkenmartwoutnl schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:43:
Europese Commissie wil dat een prik in ander EU-land in QR-app eigen land komt te staan: https://www.rtlnieuws.nl/...itenland-moet-coronacheck
Het gaat mij niet zozeer om de exacte cijfers, maar meer om het tegen vallen van de mate van daling. Een staartje Delta zal zeker nog mee spelen, maar toch niet meer op de kliniek zou je verwachten.RoD schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:43:
[...]
Ik heb weinig inzicht in de cijfers maar ik vermoed dat je beter de mediaan kan pakken omdat dit door alle verschillende soorten patiënten geen normaalverdeling heeft. En er zit misschien ook nog wel een staartje delta in.
Maar dat is maar een gedachte.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waarom een database ? Dat staat toch ook al in die chip die ze inspuiten ?Wolly schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:51:
[...]
Ze kunnen beter 1 database optuigen met een app die eventueel per land een skin krijgt zie ik bepaalde figuren al denken
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
De booster kan mij om die reden gestolen worden, update de zooi maar elke dinsdag om 05.00 in de ochtend.Oekiejoekie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:07:
[...]
Waarom een database ? Dat staat toch ook al in die chip die ze inspuiten ?
Mooi streven, maar niet zo nuttig als het harmoniseren van de QR requirements. Een code zou geen info moeten bevatten over wanneer en welk vaccin, alleen over “beschikt over een CTB naar Europese normen”. Dat gooit de deur dicht voor landen die afwijkende strengere regels willen hanteren.martwoutnl schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:43:
Ik ken ook een aantal mensen die überhaupt niet meer bij de ggd testen. Verschillende redenen, van lastig tot een afspraak te maken tot aan ze gebruiken de cijfers in hun voordeel. Ik ben nieuwsgierig hoe groot die groep is.Señor Sjon schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:48:
[...]
1) in dit tempo haal je de <5% niet eens met aantal besmettingen (en onontdekte) de afgelopen 8 weken.
2) mensen nemen steeds vaker een test ter bevestiging, niet ter controle. Dat maakt 5% onhaalbaar.
XXXVI
Dit is dan waarschijnlijk ook desinformatie/verkeerd geinterpreteerd etc?ZieMaar! schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:07:
[...]
Niet de zetels, wel het bereik. Het desinformatiefront tiert welig bij de hulp/onder aanvoering van (met name) de FvD, met allerlei go-fund-me rechtszaken, bedreigingen etc als gevolg. En niet eens verborgen; gewoon elke dag weer foto's van 10 jaar geleden gebruiken, bronnen bewust verkeerd interpreteren, etcetera. Dat doet wat met het vertrouwen van mensen die daar vatbaar voor zijn en daarmee met het beleid.
Dat veegt het straatje van het huidige kabinet niet leeg, maar het een niet te onderschatten kracht in het hier veelbesproken 'draagvlak'.
*knip*
Fvd creëert een hetze tegen onze democratische waarden en instituten. Lees even onze eisen aan bronvermelding aub in het beleid.
Maar de GGD heeft dit zelf al beantwoord:
https://eenvandaag.avrotr...t-er-niet-over-eens-zijn/
Als ze de vraag dan maar effe niet stellen maakt dan toch niks uit, geen bewijslast... het ene woord tegen het andere...De GGD stelt de vraag mondeling en vraagt niet om een schriftelijk bewijs
[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 03-02-2022 22:40 ]
De verwachting is juist dat de bijvangst het gemiddelde iets omlaag zou trekken. Geplande verrichtingen hebben vaak minder dan 7 ligdagen. Ongeplande weet ol niet; en de verhouding tussen de geoepen ook niet.Gonadan schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:40:
[...]
Is dat niet deels toe te schrijven aan de grote hoeveelheid bijvangst? Of valt de reductie in ligdagen daadwerkelijk tegen?
RIVM had toch statistieken over de breakdown van de opnames beloofd?
Ik zoom in op een aantal gemeentes, er zit een hele flinke onderrapportage in cijfers. Almere heeft bijvoorbeeld de afgelopen 3 dagen een gemiddelde van 1658 besmettingen en vandaag ineens 177. Lelystad en Dronten zelfde verhaal.
Ik voel weer een record komen morgen.codex schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:15:
Ik zoom in op een aantal gemeentes, er zit een hele flinke onderrapportage in cijfers. Almere heeft bijvoorbeeld de afgelopen 3 dagen een gemiddelde van 1658 besmettingen en vandaag ineens 177. Lelystad en Dronten zelfde verhaal.
Nouja, ik zit er doorheen te scrollen...hun expert de huisarts zegt het volgende:Ligone schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:06:
[...]
Dit is dan waarschijnlijk ook desinformatie/verkeerd geinterpreteerd etc?
https://www.youtube.com/watch?v=6eohJvLB7MI&t=2s
"...beschermt niet tegen corona ... ik zie geen enkele medische reden waarom deze kinderen dit moeten hebben".

Dit is weer typisch, ze hebben een punt...en dan maken ze het weer een soort hetse. Niet doen, blijft bij het punt.
Verder lijken 80% van de comments eronder wel bots. Man man man, wat een niveau.
Heb je geen DigiD? Want als je dat wel hebt dan bellen ze namelijk niet.Johan Bogle schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:36:
Overigens is het hier in regio Utrecht chaos bij GGD. Die worden compleet overrompelt. Ik ben zondag positief getest en nog steeds niet gebeld. Partner is inmiddels 36 uur geleden getest maar nog geen uitslag.
EU DNS: 86.54.11.100
Kinderen mogen zelf beslissen of ze een vaccin willen. Beneden de 16 zou alleen de vraag gesteld moeten worden of ze dit besproken hebben met hun ouders. Dan nog kunnen ze zich gewoon laten vaccineren indien de ouder heeft aangegeven dat niet te willen. Het kind beslist in deze toch?Ligone schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:06:
[...]
Heel dramatisch allemaal dat filmpje, maar wat is nu eigenlijk het probleem? Dat ze soms die vraag vergeten of dat mensen met weinig kennis van zaken in zo’n prikstraat werken? Die werken zelfs in de 2e kamer :-)
Reacties zijn inderdaad overwegend nep btw.
Heb het filmpje niet af kunnen kijken door Gideon, maar heb ik iets gemist?
In de mail stond nog dat iemand zou bellen, maar dat verklaart het dan.c-nan schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:49:
[...]
Heb je geen DigiD? Want als je dat wel hebt dan bellen ze namelijk niet.
Dat staat er wel, maar doen ze niet. Tenzij je dus geen DigiD hebt. Via coronatest.nl moet je kunnen zien wat het uitslag is.Johan Bogle schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:59:
[...]
In de mail stond nog dat iemand zou bellen, maar dat verklaart het dan.
EU DNS: 86.54.11.100
(quote ipv edit)
[ Voor 93% gewijzigd door t_captain op 03-02-2022 20:19 ]
Mijn grootste probleem hierin is; Het kind moet een weloverwogen en gegronde reden geven om de vaccinatie te nemen. "Dan kan ik naar de McDonalds" past dus gewoon simpelweg NIET in dat straatje.Johan Bogle schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:58:
[...]
Kinderen mogen zelf beslissen of ze een vaccin willen. Beneden de 16 zou alleen de vraag gesteld moeten worden of ze dit besproken hebben met hun ouders. Dan nog kunnen ze zich gewoon laten vaccineren indien de ouder heeft aangegeven dat niet te willen. Het kind beslist in deze toch?
Het is weer redelijke FVD framing natuurlijk, maar de kern van het verhaal is schandalig. (Afgezien van het feit dat we kinderen helemaal niet hoeven te vaccineren, zeker niet in deze Omnikron fase)
Zullen we dan hetzelfde instellen voor mensen die niet willen vaccineren? Dat ze eerst een weloverwogen en gegronde reden moeten geven om de vaccinatie niet te nemen anders worden ze alsnog gevaccineerd?Dutchy007 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:31:
[...]
Mijn grootste probleem hierin is; Het kind moet een weloverwogen en gegronde reden geven om de vaccinatie te nemen. "Dan kan ik naar de McDonalds" past dus gewoon simpelweg NIET in dat straatje.
En wie stelt dan een lijst op met geldige en niet geldige redenen?
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 03-02-2022 20:39 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik heb geen idee. Ik ga niet 40 minuten kijken naar Gideon van Meijeren. En stel, wie weet, heeft ie hier een punt. Dan maakt het de rest nog niet waar. Sowieso, al die bots daaronder (en in de reacties op hun socials), dat schreeuwt toch desinformatie?Ligone schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:06:
[...]
Maar de GGD heeft dit zelf al beantwoord:
https://eenvandaag.avrotr...t-er-niet-over-eens-zijn/
[...]
Als ze de vraag dan maar effe niet stellen maakt dan toch niks uit, geen bewijslast... het ene woord tegen het andere...
Mijn punt ging over voorbeelden van het retweeten van allang teruggetrokken onderzoeken rondom ivectermine etc, of dat stelselmatig met onwaarheden reageren op elke tweet van Marc van Bonten ed. Dat is zeer schadelijk.
Dit is ook zeer schadelijk. Straks kijkt zo’n gek dat filmpje en leest die nep reacties en voelt dat als goedkeuring om iemand van de GGD iets aan te doen. Indien je van mening bent dat kinderen van 15 zich niet mogen vaccineren zonder toestemming (wat dus gewoon mag) of, zoals iemand anders hier beweert alleen met “goede redenen”, dan kan je daar via het democratisch proces de wetgeving voor laten aanpassen. Die nep reacties op het filmpje zijn simpelweg kwaadaardig.
Dat bellen doen ze bijna niet meer.Johan Bogle schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:36:
Overigens is het hier in regio Utrecht chaos bij GGD. Die worden compleet overrompelt. Ik ben zondag positief getest en nog steeds niet gebeld. Partner is inmiddels 36 uur geleden getest maar nog geen uitslag.
Volgens mij is er conform de ziekenhuis cijfers te concluderen dat alleen 60+'ers zich moeten vaccineren, dan zijn we ook van het gezeik af. Is dat gegrond genoeg?YakuzA schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:38:
[...]
Zullen we dan hetzelfde instellen voor mensen die niet willen vaccineren? Dat ze eerst een weloverwogen en gegronde reden moeten geven om de vaccinatie niet te nemen anders worden ze alsnog gevaccineerd?
En wie stelt dan een lijst op met geldige en niet geldige redenen?
Als je de nieuwe met en door opname cijfers kijkt die door het RIVM gepubliceerd zijn, dan liggen er minder dan 100 mensen onder de 60 DOOR corona in het ziekenhuis, de rest is 60+.
Door wie denk jij gebeld te worden? 😅Johan Bogle schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:36:
3 weken geleden alle 4 de gezinsleden positief, nooit iemand gebeld.
Ja, dan lees ik vandaag de de GGD erg blij is met heel veel 12-17 jarigen die een boosterprik halen afgelopen dagen.ArcticWolf schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:05:
[...]
Volgens mij is er conform de ziekenhuis cijfers te concluderen dat alleen 60+'ers zich moeten vaccineren, dan zijn we ook van het gezeik af. Is dat gegrond genoeg?
Als je de nieuwe met en door opname cijfers kijkt die door het RIVM gepubliceerd zijn, dan liggen er minder dan 100 mensen onder de 60 DOOR corona in het ziekenhuis, de rest is 60+.
Dan denk ik toch, en wat schieten we daar precies mee op in de ziekenhuizen?
Laat 60+ nou maar snel die prik gaan halen!
Verminderde transmissie, verminderde kans op ziekenhuisopname, meer mensen die willen bijdragen aan de oplossing in plaats van zaniken op anderen om dit te doen.Tweak_ers schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:13:
[...]
Ja, dan lees ik vandaag de de GGD erg blij is met heel veel 12-17 jarigen die een boosterprik halen afgelopen dagen.
Zoiets? Of mogen we daar ook niet meer blij mee zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door Emgeebee op 03-02-2022 21:16 ]
Die booster die 18+ kan halen?Tweak_ers schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:13:
[...]
Ja, dan lees ik vandaag de de GGD erg blij is met heel veel 12-17 jarigen die een boosterprik halen afgelopen dagen.
Maar transmissie, verspreiding, minder risico als je opeens toch risicogroep blijkt, minder kans op long Covid?
Maar ja, die 60+, die moeten vooral dat ding eens halen, daar zijn we het zeker eens
Nou die verminderde transmissie werkt super! (Sarcastisch).Emgeebee schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:16:
[...]
Verminderde transmissie, verminderde kans op ziekenhuisopname, meer mensen die willen bijdragen aan de oplossing in plaats van zaniken op anderen om dit te doen.
Het werkt gewoon super slecht tegen transmissie, ziekenhuisopnames had je al bijna niet in deze leeftijden.
En nee, bekers naar de zee dragen als er een dijk is doorgebroken werkt niet.
Ondanks dat er in de letter van de regel wel een hele mooie net zit dat er door die bekers minder water aan de verkeerde kant van de dijk zit. “Alle beetjes helpen” is soms gewoon misplaatst optimisme.
Die mogen niet eens.Tweak_ers schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:13:
[...]
Dus wat is je punt nu? Dat je fake nieuws hebt gelezen?
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Overdrijven is ook een vak, het bericht ging over vervallen groen vinkje en de booster met deze tekst erbij:Dennis1812 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:21:
[...]
Die mogen niet eens.
Dus wat is je punt nu? Dat je fake nieuws hebt gelezen?
“Ook de GGD in Zeeland zag dat het bij de zes prikstraten in de provincie drukker is vandaag, meldt Omroep Zeeland. "We zien vooral jonge mensen tussen de 12 en 17 jaar voor een prik komen", aldus een woordvoerder.”
https://nos.nl/liveblog/2...n-drukte-bij-priklocaties
Dus ik trok dan onterecht de conclusie dat zij een booster haalden.
Om de NOS en GGD nu direct als fake nieuws te bestempelen gaat mij persoonlijk wat ver.
[ Voor 11% gewijzigd door Tweak_ers op 03-02-2022 21:24 ]
En andersom veroorzaakt het ook heel veel gezanik.Emgeebee schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:16:
[...]
Verminderde transmissie, verminderde kans op ziekenhuisopname, meer mensen die willen bijdragen aan de oplossing in plaats van zaniken op anderen om dit te doen.
We hebben honderd duizend(en) besmettingen per dag, minder dan 100 mensen onder de 60 liggen in het ziekenhuis door covid, maar het beleid veroorzaakt overal maatschappelijke ruzies tussen ouders over het vaccineren van 18-... no offence, maar wie proberen we hiermee nou precies mee te helpen? Over die enkele 60+ die sowieso wordt geacht de booster te nemen of de ouders en de kinderen die met elkaar in conflict komen wat nog weken / maanden door blijft spelen?
Denk dat hier men genoeg "schaap" vs "wappie" discussie/ruzies heeft ondervonden in hun privé situatie (ik wel iig).
Hou toch eens op, die 60+er heeft gewoon al z'n prikken gehaald, inclusief booster, behalve de groep die uitgaat van eigen research.Tweak_ers schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:13:
[...]
:fill(white):strip_exif()/f/image/x43lWSJupxQsQwyd1XmgyjzE.png?f=user_large)
bron: https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma
A'dam PVOutput
Dan is mijn post uit de kroeg beter toepasbaar.Tweak_ers schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:23:
[...]
Overdrijven is ook een vak, het bericht ging over vervallen groen vinkje en de booster met deze tekst erbij:
“Ook de GGD in Zeeland zag dat het bij de zes prikstraten in de provincie drukker is vandaag, meldt Omroep Zeeland. "We zien vooral jonge mensen tussen de 12 en 17 jaar voor een prik komen", aldus een woordvoerder.”
https://nos.nl/liveblog/2...n-drukte-bij-priklocaties
Dus ik trok dan onterecht de conclusie dat zij een booster haalden.
Om de NOS en GGD nu direct als fake nieuws te bestempelen gaat mij persoonlijk wat ver.
Ga niks invullen voor een ander. Maakt je een mooier mens.
Jij maakt ervan dat ze geboosterd zijn. Dat zijn ze dus niet. Jij maakt er dus eigenlijk een ander nieuwsbericht van.
Doe dat niet en blijf bij het originele. Voor iedereen beter.
Waar heb je het over?Tweak_ers schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:13:
[...]
12-17 kan geen booster halen.
PSN
Ik mis de relatie tussen jouw post en de opmerking dat kinderen verplicht een betere reden dan ‘ik wil naar de Mac’ moeten hebben om een vaccinatie te halen.ArcticWolf schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:05:
[...]
Volgens mij is er conform de ziekenhuis cijfers te concluderen dat alleen 60+'ers zich moeten vaccineren, dan zijn we ook van het gezeik af. Is dat gegrond genoeg?
PSN
https://www.omroepzeeland...naar-restaurants-kan-gaanYakuzA schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:51:
[...]
Waar heb je het over?
"Het is nu inderdaad drukker, maar er staan nog geen hele lange rijen. We zien vooral jonge mensen tussen de 12 en 17 jaar om een prik komen", aldus de woordvoerster
En wat is de relatie?
Booster is (nog) alleen voor 18+
PSN
Daar las ik nog wat interessants over: https://nos.nl/artikel/24...kent-dat-voor-maatregelenYakuzA schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:56:
Het percentage ‘met covid’ lijkt toch rond de 25 tot 30 procent te blijven momenteel in Nederland.
https://nos.nl/l/2415492
[...]
Strekking: dat ook de 'met'-patienten vrij veel van de zorg vergen. Onder aan de streep maakt het dus voor de druk op de zorg relatief weinig uit.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Er zou geen relatie moeten zijn. De enige reden die een kind zou moeten hebben is om opa/oma te beschermen tegen corona (en zelfs dat gaat erg ver...) voor het kind zelf is het niet nodig.YakuzA schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:55:
[...]
Ik mis de relatie tussen jouw post en de opmerking dat kinderen verplicht een betere reden dan ‘ik wil naar de Mac’ moeten hebben om een vaccinatie te halen.
Ik snap niet dat je sarcastisch doet over iets wat gewoon jammer is. Had heel graag gezien dat het vaccin beter werkt tegen transmissie. Maar het werkt redelijk, dus alles beter dan niks. Of zullen we met z'n allen wachten tot we het ultieme vaccin hebben?Tweak_ers schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:21:
[...]
Nou die verminderde transmissie werkt super! (Sarcastisch).
Maakt in deze niet zoveel uit, we mogen toch blij zijn dat mensen hun steentje bijdragen? In plaats daarvan ga jij overal over zeuren en vraagtekens bij zetten. Je goed recht, maar we hebben er als samenleving geen fluit aan.Het werkt gewoon super slecht tegen transmissie, ziekenhuisopnames had je al bijna niet in deze leeftijden.
Geen optimisme, realisme. Ik ben blij met mensen die mee willen werken. Ik heb het minder op mensen die alleen maar lopen te klagen.En nee, bekers naar de zee dragen als er een dijk is doorgebroken werkt niet.
Ondanks dat er in de letter van de regel wel een hele mooie net zit dat er door die bekers minder water aan de verkeerde kant van de dijk zit. “Alle beetjes helpen” is soms gewoon misplaatst optimisme.
Mja daar blijf ik het liefst ver van weg. Ik ben ook tegen 2g/3g, ik haat de polarisatie. Vaccinatieplicht moet je helemaal niet mee aankomen. Maar in mijn ogen polariseren mensen die gaan lopen klagen als we blij zijn dat mensen een prik halen, uit een vorm van sarcasme of zo dat het niet genoeg helpt. Echt te treurig voor woorden.ArcticWolf schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:32:
[...]
En andersom veroorzaakt het ook heel veel gezanik.
We hebben honderd duizend(en) besmettingen per dag, minder dan 100 mensen onder de 60 liggen in het ziekenhuis door covid, maar het beleid veroorzaakt overal maatschappelijke ruzies tussen ouders over het vaccineren van 18-... no offence, maar wie proberen we hiermee nou precies mee te helpen? Over die enkele 60+ die sowieso wordt geacht de booster te nemen of de ouders en de kinderen die met elkaar in conflict komen wat nog weken / maanden door blijft spelen?
Denk dat hier men genoeg "schaap" vs "wappie" discussie/ruzies heeft ondervonden in hun privé situatie (ik wel iig).

Kinderen tussen de 5 en 11 hebben ook geen CTB nodig om naar de Mac te gaan.ArcticWolf schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:10:
[...]
Er zou geen relatie moeten zijn. De enige reden die een kind zou moeten hebben is om opa/oma te beschermen tegen corona (en zelfs dat gaat erg ver...) voor het kind zelf is het niet nodig.
Al die redenaties hier in de laatste posts slaan als tangen op varkens.
Het is echt weer de ‘oh no, not the children’ en alle logica gaat het raam uit
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 03-02-2022 22:16 ]
PSN
Het is ze kennelijk gelukt om voor een video van ettelijke minuten, een paar seconden uit gesprekken met GGD'ers te knippen die een bepaald beeld geven. Daarmee is het niet gezegd dat de GGD of haar medewerkers geen fouten zouden maken, wel dat er een heleboel desinformatie heen zit rond een aantal seconden geknipte video. Terwijl als je echt een misstand aan zou willen kaarten, je het hele proces zou laten zien van begin tot eind hoe zo'n kind dan geheel verkeerd voorgelicht en geprikt zou worden. Maar dat doen ze niet, grote vraag blijft, waarom niet, wat zat er voor en na deze seconden en waarom krijgen we in plaats van dat hele proces een hoop stemmingmakerij en desinformatie over het niet werken van "zogenaamde" vaccins te zien ?Ligone schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:06:
[...]
Ik heb op een tiental namen geklikt bij de reacties op de youtube en dat waren op 1 na allemaal accounts van >7 jaar. Hoe zie je of het bots zijn?ZieMaar! schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:43:
[...]
Ik heb geen idee. Ik ga niet 40 minuten kijken naar Gideon van Meijeren. En stel, wie weet, heeft ie hier een punt. Dan maakt het de rest nog niet waar. Sowieso, al die bots daaronder (en in de reacties op hun socials), dat schreeuwt toch desinformatie?
Het grote voordeel van de vaccins en boosters is dat je meer antistoffen hebt en als je dan nog een hele milde infectie erbij krijgt je nog meer afweer opbouwt. Wat uiteindelijk ons nog beter wapent om het virus eronder te krijgen.
Dat effect kun je ook bij kinderen creëren, het effect is immers groter als er ook gevaccineerd is dan alleen een natuurlijke infectie. Daarnaast is er een kleine kans op MIS-C https://www.rijksoverheid...-c-bij-kinderen-na-corona
Desondanks zou ik het bij kinderen en vooral de hele jonge leeftijd de keuze toch echt vrijwillig houden. De oudere groep 12 - 17 zou ik persoonlijk wel vaccineren en zeker nu er nog een besmettelijkere variant van Omicron is dan kunnen we daar in het positieve geval de vruchten daarvan plukken.
Dan hebben heel veel mensen veel afweer opgebouwd, die op termijn wel afneemt, maar het gaat ons zeker helpen. Tenzij er een hele vervelende variant op duikt die behoorlijk ziekmakender is en ook goed verspreid, kan dat roet in het eten gooien.
Anders blijft het bij een extra prik voor het najaar en of die dan alleen voor kwetsbaren of voor iedereen moet dat laat ik nog even in het midden, ligt ook aan de komende varianten.
Dat is meteen de zorg die virologen nog uitspreken, maar aan de andere kant we hobbelen nu zo ineens een hele andere situatie in. Het zal de komende weken nog ongemakken geven met veel mensen die in quarantaine zitten of simpelweg ziek zijn, maar daarna hoop ik op het positieve scenario.
Dat effect kun je ook bij kinderen creëren, het effect is immers groter als er ook gevaccineerd is dan alleen een natuurlijke infectie. Daarnaast is er een kleine kans op MIS-C https://www.rijksoverheid...-c-bij-kinderen-na-corona
Desondanks zou ik het bij kinderen en vooral de hele jonge leeftijd de keuze toch echt vrijwillig houden. De oudere groep 12 - 17 zou ik persoonlijk wel vaccineren en zeker nu er nog een besmettelijkere variant van Omicron is dan kunnen we daar in het positieve geval de vruchten daarvan plukken.
Dan hebben heel veel mensen veel afweer opgebouwd, die op termijn wel afneemt, maar het gaat ons zeker helpen. Tenzij er een hele vervelende variant op duikt die behoorlijk ziekmakender is en ook goed verspreid, kan dat roet in het eten gooien.
Anders blijft het bij een extra prik voor het najaar en of die dan alleen voor kwetsbaren of voor iedereen moet dat laat ik nog even in het midden, ligt ook aan de komende varianten.
Dat is meteen de zorg die virologen nog uitspreken, maar aan de andere kant we hobbelen nu zo ineens een hele andere situatie in. Het zal de komende weken nog ongemakken geven met veel mensen die in quarantaine zitten of simpelweg ziek zijn, maar daarna hoop ik op het positieve scenario.
Leeftijd van een account sluit niks uit, louche adverteerders hebben pools met sleeper accounts die in waarde toenemen als whisky of wijn om die reden.Wolly schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:40:
[...]
Ik heb op een tiental namen geklikt bij de reacties op de youtube en dat waren op 1 na allemaal accounts van >7 jaar. Hoe zie je of het bots zijn?
Retorische vraag denk ik? Omdat ze een bepaald verhaal willen uitdragen, en dat gaat niet met allerlei nuanceringen. Niks nieuws onder de zon.gekkie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:35:
[...]
Maar dat doen ze niet, grote vraag blijft, waarom niet, wat zat er voor en na deze seconden en waarom krijgen we in plaats van dat hele proces een hoop stemmingmakerij en desinformatie over het niet werken van "zogenaamde" vaccins te zien ?
Voor mij wel, of dat voor de poster waarop ik reageerde ook zo is heb ik zo m'n twijfels over.nst6ldr schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:52:
Retorische vraag denk ik? Omdat ze een bepaald verhaal willen uitdragen, en dat gaat niet met allerlei nuanceringen. Niks nieuws onder de zon.
(maar goed, ik was in deze wat kritisch en ik dacht natuurlijk aan het adagium: 'ik stel alleen maar vragen'
Sowieso als dit het ergste is wat ze hebben kunnen verzamelen, waarbij de gestelde vraag of opmerking richting die GGD'ers in kwestie er al afgeknipt is (dat wordt je geacht zelf in te vullen), doet mij voorlopig vermoeden dat ze eigenlijk niet hadden.
Doe mij er in het najaar nog maar eentje hoor, als we dan een winter door blijken te kunnen kachelen zonder problemen dan overweeg ik het jaar daar op wel een keertje, laat de situatie zich eerst maar bewijzen.tweakduke schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:51:
Zeker en wat dat betreft wordt het interessant wat er gaat gebeuren met varianten. Want je wil absoluut niet nog een winter met veel maatregelen, de prik halen is in mijn optiek een kleine moeite.gekkie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:59:
[...]
Doe mij er in het najaar nog maar eentje hoor, als we dan een winter door blijken te kunnen kachelen zonder problemen dan overweeg ik het jaar daar op wel een keertje, laat de situatie zich eerst maar bewijzen.
Gaan we dan weer over 2g in debat of wordt 3g weer ingevoerd, maar goed dat is allemaal weer voor later.
Voorlopig kunnen we nog niet 100% van de normale zorg leveren. Je kunt dat blijven proberen te gooien op de mensen die 'met' corona in het ziekenhuis komen. Je kunt je ook afvragen waarom we voorheen dit probleem nog nooit jaren achtereen gehad hebben en bedenken dat het toch komt door de mensen die er 'vanwege'-corona liggen.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:07:
[...]
Daar las ik nog wat interessants over: https://nos.nl/artikel/24...kent-dat-voor-maatregelen
Strekking: dat ook de 'met'-patienten vrij veel van de zorg vergen. Onder aan de streep maakt het dus voor de druk op de zorg relatief weinig uit.
[removed]
Endemisch is ook wel een realisatie dat iedereen vroeg of laat wel Corona gaat krijgen. Het is niet meer iets dat we kunnen 'stoppen'.ZieMaar! schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:04:
[...]
Endemisch is geen bril die je opzet, of een aanpak die je opeens kiest ofzo. Endemisch beschrijft een situatie waarin het aantal besmettingen relatief constant is. Daar kunnen best maatregelen bij horen (griep surveillance, griepprik, maar ook de dktp prikken voor kinderen, zijn voorbeelden van dat soort maatregelen, of het bco wat ook bij sommige andere ziekten nog plaats vindt).
Endemisch is geen synoniem voor “het is mild en we doen niets meer”.
Met dat in het achterhoofd houdende vind ik dat de grondslag voor de maatregelen ingrijpend moet veranderen. Niet meer mikken op het de kop indrukken van besmettingen maar alleen van de zwaarste gevolgen voor de samenleving. Te hoge zorgdruk bijvoorbeeld.
En zodra het kan ook de maatregelen zo snel mogelijk loslaten, inclusief de afstand en mondkapjes. Dat zijn ook geen maatregelen die besmetting voorkomen. Ze verminderen slechts de kans er op. Als de opnamen op een laag pitje komen, dan gewoon weer alles loslaten en ons weer lucht en vrijheid geven. Dat moet centraal staan vind ik.
Anders blijven we hangen in dit soort 'plakkerige' voorzorgsmaatregelen zoals die mondkapjes op het moment dat het eigenlijk geen ernstige gevolgen voor de samenleving meer oplevert als we het niet doen. Wat dat betreft vind ik de inschatting van Denemarken en met name hun onderbouwing ('geen bedreiging voor de samenleving meer') erg correct.
Wat ik wel niet echt snap is dat veel mensen zo fel tegen vaccinatie zijn maar weinig fel tegen mondkapjes. Ik vind die laatste juist enorm moeilijk, met een vaccinatie heb ik geen problemen. Ik vind het een kleine moeite en ik heb er een dag ofzo last van en dan is het over. Van de mondkapjes heb ik dagelijks enorm veel last en stress. Met name omdat het op kantoor nu overal moet, ook als je aan je werkplek zit, dus dat betekent dat ik eigenlijk niet meer naar kantoor kan.
Al heb ik dit wel veel erger door medische problemen in het verleden, ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen die dingen niet vreselijk vinden om te dragen. En daardoor ziet de politiek het als een soort 'vangnet' dat niet al te slecht valt, helaas. Bovendien is de werking door de hoge besmettelijkheid van Omikron al een stuk minder dan in het begin.
PS: Ik denk ook niet dat het virus steeds vanzelfsprekend steeds milder wordt, maar wel dat ons lichaam er steeds beter mee om weet te gaan. Juist een milde variant als Omikron is dan juist een goede manier om dat te leren.
Je ziet dat ook door ziektes als de mazelen bijvoorbeeld, hebben halve landen uitgeroeid in Zuid Amerika terwijl wij er niet van opkijken.
[ Voor 42% gewijzigd door GekkePrutser op 04-02-2022 00:11 ]
RoD in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13"Tweak_ers schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:21:
[...]
Nou die verminderde transmissie werkt super! (Sarcastisch).
Het werkt gewoon super slecht tegen transmissie, ziekenhuisopnames had je al bijna niet in deze leeftijden.
Memo gemist? Het werkt nog steeds zo te zien.
Kind "ik wil naar de Mac"... "Ja, maar dat is een slechte reden hoor...."ArcticWolf schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:10:
[...]
Er zou geen relatie moeten zijn. De enige reden die een kind zou moeten hebben is om opa/oma te beschermen tegen corona (en zelfs dat gaat erg ver...) voor het kind zelf is het niet nodig.
Ongevaccineerde "ja, maar de lange termijn effecten en het houdt niet alle transmissie tegen"... "oh, jouw mening moeten we accepteren"
Het argument van het kind is tenminste feitelijk waar
De meeste mensen hebben gewoon boter op hun hoofd.SomerenV schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:12:
Daarom zoek ik drukte dus ook niet op en vermijd ik direct contact. Het OV kom ik al jaren niet meer in, dus dat speelt voor mij niet. Daar kun je ook bijna niet om het mondkapje heen. Deels door groepsdruk, deels door de idiote drukte waar je al snel mee geconfronteerd wordt.
Dat ik een mondkapje niet meer draag wil niet automatisch zeggen dat ik niks meer doe om verspreiding te minimaliseren, al ziet men het misschien anders. "Oh, hij draagt geen mondkapje, het boeit hem niet meer" is dus gewoon niet correct. Ik geloof alleen veel meer in een snelle doorgang, mensen vermijden en drukte vermijden.
Mondkapje en vaccinatie tegen verspreiding is het heilige evangelie, terwijl besmettingen door het dak gaan.
Ze staan allemaal vooraan om gebruik te maken van elke versoepeling zodra dit toegestaan is.
*knip* of je het wel of niet zelf draagt, is niet zo interessant in een constructieve discussie. Dat is een soort vreemde n=1 onderbouwing, die niets toevoegt.
[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 04-02-2022 08:08 ]
klopt - druk op zorg is druk op zorg, met of bij corona maakt inderdaad niets uit.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:07:
[...]
Daar las ik nog wat interessants over: https://nos.nl/artikel/24...kent-dat-voor-maatregelen
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik draag elke dag een mondkapje voor mijn werk en die gaat alleen af als ik met pauze ben. Inmiddels ben er gewoon aan gewend. Betrap mijzelf erop dat ik met mondkapje over straat ga zonder dat ik het in de gaten heb. Gewoon vergeten af te doen.GekkePrutser schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:53:
[...]
Wat ik wel niet echt snap is dat veel mensen zo fel tegen vaccinatie zijn maar weinig fel tegen mondkapjes. Ik vind die laatste juist enorm moeilijk, met een vaccinatie heb ik geen problemen. Ik vind het een kleine moeite en ik heb er een dag ofzo last van en dan is het over. Van de mondkapjes heb ik dagelijks enorm veel last en stress. Met name omdat het op kantoor nu overal moet, ook als je aan je werkplek zit, dus dat betekent dat ik eigenlijk niet meer naar kantoor kan.
We bestaan
De manier wat en hoe mensen het dragen tijdens corona... Tsja.. Laten we het erop houden dat het in Nederland geen wondermiddel is.
Maar het is nogal een verschil of (random getal) 1% van de positief getesten in het ziekenhuis komt door corona, of 0,5%. Niet voor de druk op de zorg, wel voor het "bangmaakgetalletje"BeQuietAndDrive schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:07:
[...]

Exact expert nodig?
*knip* liever niet happen. Dit wordt nooit constructief namelijk
[ Voor 94% gewijzigd door ZieMaar! op 04-02-2022 08:09 ]
Mag je vinden, ik vind het de energie in de verkeerde groepen inzetten.Emgeebee schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:14:
[...]
Mja daar blijf ik het liefst ver van weg. Ik ben ook tegen 2g/3g, ik haat de polarisatie. Vaccinatieplicht moet je helemaal niet mee aankomen. Maar in mijn ogen polariseren mensen die gaan lopen klagen als we blij zijn dat mensen een prik halen, uit een vorm van sarcasme of zo dat het niet genoeg helpt. Echt te treurig voor woorden.
Stop al die moeite in de groep 60+ en niet in de kinderen.
Maar goed, nu stop je veel moeite in groepen die nauwelijks in het ziekenhuis belanden.
Ik noem dat niet effectief en efficiënt.
*knip* als je niet goed begrijpt wat cijfers zeggen, of hoe je ze kan interpreteren, dan vraag je door om dat te laten duiden. Nu stel je allerlei vragen, puur om de bron ter discussie te stellen, maar alleen maar ‘ik hoor’ argumenten en geen enkele bronvermelding. Zo werkt het hier niet, lees ook de FAQ en de Topicstart nog eens door. Bij vragen over de moderatie mag je een DM sturen.42erik schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 00:04:
[...]
RoD in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13"
Memo gemist? Het werkt nog steeds zo te zien.
[ Voor 58% gewijzigd door ZieMaar! op 04-02-2022 08:16 ]
De titel van het stuk is “Drukte bij priklocaties voor booster”.Dennis1812 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:34:
[...]
Dan is mijn post uit de kroeg beter toepasbaar.
Ga niks invullen voor een ander. Maakt je een mooier mens.
Jij maakt ervan dat ze geboosterd zijn. Dat zijn ze dus niet. Jij maakt er dus eigenlijk een ander nieuwsbericht van.
Doe dat niet en blijf bij het originele. Voor iedereen beter.
En dan vind jij het vreemd dat ik die conclusie trok?!
Dit is echt de wereld op zijn kop!
Sowieso, ik heb de hele 40 minuten met gekromde tenen zitten kijken... Het hele geforceerde dat het een "documentaire" is, journalistieke waarde heeft (nul hoor en wederhoor), een huisarts als expert wordt opgevoerd (bekende antivaxx huisarts die ook nog een tuchtzaak heeft wegens seksueel wangedrag). De opmerking van deze huisarts dat het vaccin juist contraproductief is omdat met een nieuwe variant "je lichaam het virus niet kwijt kan en je daarom alleen maar meer besmettelijk bent".gekkie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:35:
[...]
Het is ze kennelijk gelukt om voor een video van ettelijke minuten, een paar seconden uit gesprekken met GGD'ers te knippen die een bepaald beeld geven. Daarmee is het niet gezegd dat de GGD of haar medewerkers geen fouten zouden maken, wel dat er een heleboel desinformatie heen zit rond een aantal seconden geknipte video. Terwijl als je echt een misstand aan zou willen kaarten, je het hele proces zou laten zien van begin tot eind hoe zo'n kind dan geheel verkeerd voorgelicht en geprikt zou worden. Maar dat doen ze niet, grote vraag blijft, waarom niet, wat zat er voor en na deze seconden en waarom krijgen we in plaats van dat hele proces een hoop stemmingmakerij en desinformatie over het niet werken van "zogenaamde" vaccins te zien ?
De ongelooflijke stupiditeit spat van je scherm af. Ik werd er eigenlijk gewoon pissig van hoe mensen hier in kunnen trappen

Je moet soms inderdaad heel aandachtig lezen om er niet in te stinken. Zo dacht ik hiervoor ook ergens te lezen dat de MAC een restaurant is. Gelukkig was het een N=1 bewering.Tweak_ers schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:17:
[...]
De titel van het stuk is “Drukte bij priklocaties voor booster”.
En dan vind jij het vreemd dat ik die conclusie trok?!
Dit is echt de wereld op zijn kop!
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Yups, om nou te zeggen dat het allemaal heel subtiel gedaan is, nee, het ligt er allemaal vrij dik boven op, maar desondanks gaan mensen er in mee. Wellicht meer uit de zeer "kritische" grondgedachte van "het is tegen en dus goed".Pauperesk schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:58:
De ongelooflijke stupiditeit spat van je scherm af. Ik werd er eigenlijk gewoon pissig van hoe mensen hier in kunnen trappen
Huh... je vermindert de kans op besmettingen maar je voorkomt er geen?GekkePrutser schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:53:
[...]
......
En zodra het kan ook de maatregelen zo snel mogelijk loslaten, inclusief de afstand en mondkapjes. Dat zijn ook geen maatregelen die besmetting voorkomen. Ze verminderen slechts de kans er op. ......

Dat vraagt om nadere uitleg....
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Ik ben benieuwd wanneer we in Nederland eindelijk kunnen stoppen met de QR-poppenkast. Veel reden om dit systeem nog te forceren te blijven bestaan is er niet meer. De booster is niet zaligmakend en de basisvaccinatie, zoals het nu heet, is niet zo slecht qua bescherming als men wil doen voorkomen.
Een half miljoen gevaccineerden verliezen hun groene vinkje, maar op de nieuwe regels voor de coronapas is veel af te dingen
Een half miljoen gevaccineerden verliezen hun groene vinkje, maar op de nieuwe regels voor de coronapas is veel af te dingen
Wie geen booster heeft gehad en de laatste vaccinatie langer dan negen maanden geleden heeft gekregen, geldt wat de regering betreft niet langer als volledig gevaccineerd. Zomaar een café of sportwedstrijd bezoeken is er dan niet meer bij: het scherm kleurt rood na scannen van de QR-code. Wie alsnog naar binnen wil, moet negatief zijn getest of een herstelbewijs hebben dat laat zien dat je minder dan 180 dagen geleden van corona bent hersteld. Voorheen was een herstelbewijs nog een jaar geldig.
Wetenschappelijk is er veel op de nieuwe regels af te dingen. In december werd besloten om aan te sluiten bij de Europese regels: na zes maanden wordt het tijd om de vaccinatie te verversen, daar krijg je dan drie maanden de tijd voor, en anders geen QR-code meer. Maar de komst van de omikronvariant, die ook gevaccineerden besmet, heeft de spelregels volledig in de war geschopt.
Zo is de boosterprik bepaald geen garantie meer tegen besmetting met omikron. Van de mensen die vorige maand positief testten, was 12 procent kort daarvoor geboosterd . De boosterprik verhoogt weliswaar de bescherming tegen het krijgen van omikron, maar ‘slechts’ tot rond de 70 procent, volgens net gepubliceerde Britse cijfers. Bovendien zakt die bescherming in de maanden daarna weer in, tot rond de 50 procent. Bepaald niet waterdicht om zo iemand voorlopig ‘voor onbepaalde tijd’ een groen vinkje te geven, zoals het idee is.
Volstrekt onduidelijk is ook of een herstelbewijs na een doorgemaakte infectie nog wel zo’n goede garantie is tegen corona. Wie besmet is geweest met de deltavariant, kan daarna immers weer geïnfecteerd raken met de omikronvariant. De kans op een herbesmetting is sinds de komst van omikron circa vijf keer zo groot geworden als bij eerdere varianten, blijkt uit een recente analyse.
Hoe goed – of hoe slecht – iemand die volledig is ingeënt maar nog niet is geboosterd precies is beschermd tegen omikron, is niet helemaal duidelijk. Volgens cijfers uit het Verenigd Koninkrijk is iemand die een halfjaar geleden volledig is gevaccineerd, ergens tussen de 10 en 40 procent beschermd tegen besmetting met de variant, en nog voor grofweg 60 tot 80 procent tegen ziekenhuisopname. De booster zou de kans op besmetting grofweg halveren, blijkt uit Israëlische en Britse cijfers, en de bescherming tegen ziekenhuisopname opkrikken tot rond de 80 à 90 procent.
Intussen ligt de QR-code als toegangsbewijs vanuit de wetenschap steeds meer onder vuur, niet in de laatste plaats omdat het door de omikronvariant steeds lastiger is om de grens te trekken tussen wie wel en niet ‘veilig’ is. Zo concludeerden Delftse en Utrechtse onderzoekers die de werking van het toegangsbewijs vorige maand doorrekenden dat het systeem van QR-codes in de huidige situatie een stuk minder effectief is dan voorheen, omdat de variant vaccinaties zo gemakkelijk omzeilt. Naarmate het virus meer rondgaat, wordt het immers moeilijker om de epidemie af te remmen met toegangsbewijzen.
Ja maar de zorg wordt toch eigenlijk bijna elke winter wel overbelast? Wellicht dat Corona nu de emmer meer doet overlopen, ook door leegloop zorgpersoneel. Maar bijvoorbeeld dit artikel uit 2018 (en zo zijn er meer van andere jaren):redwing schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:13:
[...]
Voorlopig kunnen we nog niet 100% van de normale zorg leveren. Je kunt dat blijven proberen te gooien op de mensen die 'met' corona in het ziekenhuis komen. Je kunt je ook afvragen waarom we voorheen dit probleem nog nooit jaren achtereen gehad hebben en bedenken dat het toch komt door de mensen die er 'vanwege'-corona liggen.
https://www.ad.nl/binnenl...-grieppatienten~ab5eb9e0/
Dus om nu alles op Corona te gooien is ook niet helemaal fair.Mensen die gepland stonden voor een niet-spoedeisende operatie zijn afgebeld.
Even een N=75 waarneming bij mijn vrouw in de thuiszorgplanning (van de 150 medewerkers is de helft besmet), om aan te tonen wat het verschil is: Iedereen die minstens dubbel gevaccineerd is heeft geen noemenswaardige klachten, de mensen die niet gevaccineerd zijn, zijn stuk voor stuk goed ziek
Wel interessant, ik noemde gisteren Almere en Lelystad als gemeentes met een flinke onderrapportage, ik heb het even bekeken per GGD. Er zijn er twee die een enorme afwijking hebben gisteren ten opzichte van de voorgaande dagen(gisteren gedeeld door gemiddelde van de 5 voorgaande dagen):
Wel interessant, ik noemde gisteren Almere en Lelystad als gemeentes met een flinke onderrapportage, ik heb het even bekeken per GGD. Er zijn er twee die een enorme afwijking hebben gisteren ten opzichte van de voorgaande dagen(gisteren gedeeld door gemiddelde van de 5 voorgaande dagen):
/f/image/P96cOipFa3e9ybYbqjn4VUtE.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 52% gewijzigd door codex op 04-02-2022 09:59 ]
Goed dat je even een enquete hebt gehouden onder de zieke medewerkers.codex schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:56:
Even een N=75 waarneming bij mijn vrouw in de thuiszorgplanning (van de 150 medewerkers is de helft besmet), om aan te tonen wat het verschil is: Iedereen die minstens dubbel gevaccineerd is heeft geen noemenswaardige klachten, de mensen die niet gevaccineerd zijn, zijn stuk voor stuk goed ziek
Wel interessant, ik noemde gisteren Almere en Lelystad als gemeentes met een flinke onderrapportage, ik heb het even bekeken per GGD. Er zijn er twee die een enorme afwijking hebben gisteren ten opzichte van de voorgaande dagen:
[Afbeelding]
Etuuuuuh!
Lekker sarcastisch, zij bellen alle medewerkers af om te vragen hoe het gaat vanwege de onderbezetting waar ze mee te maken heeft. Dit is wat ze concluderen op basis van de gesprekken. Dus ja, feitelijk is het een enquete.CRpt3r55 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:59:
[...]
Goed dat je even een enquete hebt gehouden onder de zieke medewerkers.
Klopt, die 'gasten' hadden ze er beter uit kunnen laten. Maar dat maken de misstanden niet minder duidelijk. Die 'artsen' bij de GGD waren namelijk net zo tenenkrommend met hun misinformatie en onkunde.Pauperesk schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:58:
[...]
Sowieso, ik heb de hele 40 minuten met gekromde tenen zitten kijken... Het hele geforceerde dat het een "documentaire" is, journalistieke waarde heeft (nul hoor en wederhoor), een huisarts als expert wordt opgevoerd (bekende antivaxx huisarts die ook nog een tuchtzaak heeft wegens seksueel wangedrag). De opmerking van deze huisarts dat het vaccin juist contraproductief is omdat met een nieuwe variant "je lichaam het virus niet kwijt kan en je daarom alleen maar meer besmettelijk bent".
Ik vind dat daar best naar gekeken mag worden binnen de GGD.
Etuuuuuh!
Ok. En iedereen weet van elkaars vaccinatiestatus?codex schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:01:
[...]
Lekker sarcastisch, zij bellen alle medewerkers af om te vragen hoe het gaat vanwege de onderbezetting waar ze mee te maken heeft. Dit is wat ze concluderen op basis van de gesprekken. Dus ja, feitelijk is het een enquete.
Etuuuuuh!
Er is een verschil tussen een paar weken last (waarbij de standaard zorg amper wordt afgeschaald en maar voor een korte periode wat daarna ook snel weer wordt ingehaald) en een paar jaar lang met lange momenten waarbij de standaard zorg heel ver is afgeschaald. 2018 was daarbij voor griep al een extreme situatie, maar ook dat heeft geen maanden problemen opgeleverd.Dutchy007 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:53:
[...]
Ja maar de zorg wordt toch eigenlijk bijna elke winter wel overbelast? Wellicht dat Corona nu de emmer meer doet overlopen, ook door leegloop zorgpersoneel. Maar bijvoorbeeld dit artikel uit 2018 (en zo zijn er meer van andere jaren):
Zolang 99% van de huidige problemen door Corona komen, denk ik dat de uitzondering eerder de regel bevestigt dan dat het niet fair is[...]
Dus om nu alles op Corona te gooien is ook niet helemaal fair.
[removed]
Hier op het werk weet ik dat ook van 95% van de mensen. De meeste mensen maken er niet zo veel problemen van om te zeggen of ze wel/niet gevaccineerd zijn.CRpt3r55 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:06:
[...]
Ok. En iedereen weet van elkaars vaccinatiestatus?
[removed]
Aangezien het doorzetten van GGD naar RIVM centraal gebeurt, zal het waarschijnlijk random zijn welke GGD regio er achter loopt bij dat doorzetten?codex schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:56:
[Afbeelding]
PSN
Je krijgt het uiteindelijk toch wel. Het biedt een kans op uitstel, het voorkomt niet dat je ooit corona krijgt. Zeker niet nu met de besmettelijkheid van Omikron.Coach4All schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:42:
[...]
Huh... je vermindert de kans op besmettingen maar je voorkomt er geen?![]()
Dat vraagt om nadere uitleg....
Het is een maatregel die een individu niet beschermt tegen covid. Maar meer de maatschappij als geheel door een te hoge piek. En aangezien we nu in een fase zitten waar de zorgbelasting niet meer zo hard oploopt, zie ik er veel minder reden voor.
Waar ik met name tegen ageer is het idee dat mensen zich veilig voelen als ik een mondkapje draag. Daar is gewoon geen reden voor. Uiteindelijk krijgt iedereen wel corona, daar biedt een mondkapje lang niet voldoende bescherming tegen.
[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 04-02-2022 10:26 ]
En wie beschermen we bij een te hoge piek? Individuen die per ongeluk van de trap vallen.GekkePrutser schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:24:
[...]
Je krijgt het uiteindelijk toch wel. Het biedt een kans op uitstel, het voorkomt niet dat je ooit corona krijgt. Zeker niet nu met de besmettelijkheid van Omikron.
Het is een maatregel die een individu niet beschermt tegen covid. Maar meer de maatschappij als geheel door een te hoge piek. En aangezien we nu in een fase zitten waar de zorgbelasting niet meer zo hard oploopt, zie ik er veel minder reden voor.
Maar wie zegt dat dan? Lijkt me logisch dat een mondkapje geen corona-proof schild is oid.Waar ik met name tegen ageer is het idee dat mensen zich veilig voelen als ik een mondkapje draag. Daar is gewoon geen reden voor. Uiteindelijk krijgt iedereen wel corona, daar biedt een mondkapje lang niet voldoende bescherming tegen.
Nee dat is niet fair?Dutchy007 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:53:
[...]
Ja maar de zorg wordt toch eigenlijk bijna elke winter wel overbelast? Wellicht dat Corona nu de emmer meer doet overlopen, ook door leegloop zorgpersoneel. Maar bijvoorbeeld dit artikel uit 2018 (en zo zijn er meer van andere jaren):
[...]
Mag ik dan de krantenkoppen waarin staat dat Influenza al 2 jaar zorgt voor overbelasting van ons zorgsysteem en we daardoor tienduizenden (of nog meer) operaties uitstellen en zelfs chemos niet kunnen geven.
Als je toch bezig bent ook graag een krantenkop die uitstroom van personeel omschrijft ten gevolge van influenza.
Of is dat toch telkens maar enkele weken die we heel snel bijgewerkt hebben en waarin een landelijk spreidingscentrum niet eens bestond?
Ja maar op het moment dat er geen piek is, dan is er ook niet echt de noodzaak.Emgeebee schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:35:
[...]
En wie beschermen we bij een te hoge piek? Individuen die per ongeluk van de trap vallen.
Het is niet zo alsof een mondkapje zo goed werkt dat het van 0 naar code zwart gaat als je er mee stopt. Dat laat Denemarken ook wel zien. Of Spanje waar de restaurants en bars gewoon open zijn geweest tijdens de Omikron golf.
Dit is een discussie die op mijn werk nogal speelt, sommige collega's zijn er enorm op gebeten als je bijvoorbeeld even je kapje omlaag trekt voor een slok koffie.Emgeebee schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:35:
[...]
Maar wie zegt dat dan? Lijkt me logisch dat een mondkapje geen corona-proof schild is oid.
Mijn vrouw wel, helaas. Ze mag het namelijk niet communiceren met cliënten, die dat logischerwijs graag willen weten.CRpt3r55 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:06:
[...]
Ok. En iedereen weet van elkaars vaccinatiestatus?
De griepgolf van 2018/2019 toch nog?Dennis1812 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:39:
[...]
Nee dat is niet fair?
Mag ik dan de krantenkoppen waarin staat dat Influenza al 2 jaar zorgt voor overbelasting van ons zorgsysteem en we daardoor tienduizenden (of nog meer) operaties uitstellen en zelfs chemos niet kunnen geven.
Als je toch bezig bent ook graag een krantenkop die uitstroom van personeel omschrijft ten gevolge van influenza.
Of is dat toch telkens maar enkele weken die we heel snel bijgewerkt hebben en waarin een landelijk spreidingscentrum niet eens bestond?
Die was heftig, maar zorgde niet voor 2 jaar druk op de zorg.
Daar was ik bij.
I survived!
Maar landelijk spreiden deden we niet en hij duurde zeker geen 2 jaar.
Ik vraag mij dat af, op basis van deze cijfers lijkt het alsof er een aantal wordt gemeld bij de GGD centrale, maar het daadwerkelijke doorzetten naar het RIVM de verantwoording is van de regionale GGD's. We weten dat de aantallen die de centrale GGD registreert niet matchen met de RIVM aantallen, wat mij doet vermoeden dat de aanlevering van de GGD cijfers bij het RIVM regionaal gebeurd.YakuzA schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:16:
[...]
Aangezien het doorzetten van GGD naar RIVM centraal gebeurt, zal het waarschijnlijk random zijn welke GGD regio er achter loopt bij dat doorzetten?
Ben altijd wel benieuwd waar het in dit soort processen spaak loopt.
Mijn dochtertje van 6 moet morgen naar de GGD voor een test, maar zij heeft nog geen identiteitskaart. Ik kan het nergens vinden, maar wat moeten we meenemen als identificatie? Ik heb bijvoorbeeld wel een zorgpas van de zorgverzekering met haar BSN. Mevrouw van de GGD wist het zelf ook niet.
Grappig dat dit soort ongefundeerde N=# beweringen wel mogen, maar intussen zit de geboosterde juf van mijn zoon al 2 weken thuis, waardoor hij iedere keer thuis onderwijs heeft.codex schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:56:
[Afbeelding]
*knip* dan nog even in de laatste herhaling, graag een DM sturen als je een moderatie niet begrijpt of het er niet mee eens bent
Het is hier in de omgeving N=rond de 50, volledig random. De ene heeft er veel last van de ander weinig. Ongevaccineerd, gevaccineerd, geboosterd, maakt geen verschil.
Misschien dat zeer recent geboosterden nét iets minder vaak besmet raken. Maar dat is bijna niet noemenswaardig op het geheel. (3 gevallen op die 50). Waarbij ongeboosterden, maar wel gevaccineerden maar in 2 gevallen geen Corona hebben gekregen binnen het gezin.
3 is hoger dan 2, maar op een veel te kleine groep om echt conclusies te trekken.
Verder kwa klachten is het gewoon in de basis dat kinderen nauwelijks last hebben en volwassenen er meer last van hebben. De ene heeft meer last dan de ander. Volledig random lijkt dit te zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 04-02-2022 13:49 ]
Uittreksel geboorteregister heb ik eens meegenomen (hadden we nog liggen van de aangifte bij geboorte). Omdat mijn vrouw de ID kaart van mijn dochter mee had naar werk.Jabbah schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:56:
Mijn dochtertje van 6 moet morgen naar de GGD voor een test, maar zij heeft nog geen identiteitskaart. Ik kan het nergens vinden, maar wat moeten we meenemen als identificatie? Ik heb bijvoorbeeld wel een zorgpas van de zorgverzekering met haar BSN. Mevrouw van de GGD wist het zelf ook niet.
Laat maar
[ Voor 97% gewijzigd door Ryur op 04-02-2022 11:03 ]
Hoe verklaar je dan de cijfers uit de ziekenhuizen ? Daar zou je dan precies dezelfde relatieve aantallen moeten terugzien van de vaccinatiegraad in de bevolking met de grote meerderheid gevaccineerd.Tweak_ers schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:57:
[...]
Grappig dat dit soort ongefundeerde N=# beweringen wel mogen, maar intussen zit de geboosterde juf van mijn zoon al 2 weken thuis, waardoor hij iedere keer thuis onderwijs heeft.
Maar dat wordt structureel weggemoddereerd omdat er geen wetenschappelijke bronnen voor zijn.
Het is hier in de omgeving N=rond de 50, volledig random. De ene heeft er veel last van de ander weinig. Ongevaccineerd, gevaccineerd, geboosterd, maakt geen verschil.
And to think they once said that computers would take away jobs.
In een intern mailtje geeft de GGD wel toe dat "De uitspraken die worden gedaan in het filmpje is niet hoe we als GGD willen werken, en naar buiten treden".CRpt3r55 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:04:
[...]
Klopt, die 'gasten' hadden ze er beter uit kunnen laten. Maar dat maken de misstanden niet minder duidelijk. Die 'artsen' bij de GGD waren namelijk net zo tenenkrommend met hun misinformatie en onkunde.
Ik vind dat daar best naar gekeken mag worden binnen de GGD.
Lijkt mij ook niet meer dan normaal dat je misstanden in je organisatie oppakt, al zou het wel helpen als je hier gewoon open over bent naar de buitenwereld.
Is het voor zorgverlening sowieso tegenwoordig niet verplicht om een ID te hebben...?Jabbah schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:56:
Schoonzusje kreeg gezeik toen ze met dr dochtertje zonder ID naar de huisarts moest zelfs. Kind is drie maanden

Dat is incidenteel, en hooguit enkele weken. Nu is het al twee jaar continu. Dat is het verschil.Dutchy007 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:53:
[...]
[...]
Weet je wat het is, als ze er op uit waren deze misstanden aan te kaarten en de GGD tot een verbetering wilden dwingen dan hadden ze het niet zo belachelijk gemonteerd en dan hadden ze hun bizarre anti-vaxx expert niet uitgenodigd. Tevens hadden ze dan gewoon contact opgenomen met de GGD via een normale weg, anders dan gewoon een filmpje op YT te plempen. Dit was gewoon flut-journalistiek, ze vragen erom om niet serieus genomen te worden en dwingen de tegenpartij in een defensieve houding - doel niet bereikt (of wel want hun achterban vindt dit prachtig).Wolly schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:08:
[...]
In een intern mailtje geeft de GGD wel toe dat "De uitspraken die worden gedaan in het filmpje is niet hoe we als GGD willen werken, en naar buiten treden".
Lijkt mij ook niet meer dan normaal dat je misstanden in je organisatie oppakt, al zou het wel helpen als je hier gewoon open over bent naar de buitenwereld.
[ Voor 9% gewijzigd door eric.1 op 04-02-2022 11:27 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 11:26 ]
Boos worden en dan iets nog meer willekeurig posten. Btw, ze houden bij wie wel en niet is gevaccineerd vanwege hoog risico cliënten, zij past haar planning erop aan. Daarom weet ze wie wel en niet gevaccineerd is, wat ook vanuit haar is geïnitieerd(de vaccinatie uitnodigingen kwamen via haar binnen).Tweak_ers schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:57:
[...]
Grappig dat dit soort ongefundeerde N=# beweringen wel mogen, maar intussen zit de geboosterde juf van mijn zoon al 2 weken thuis, waardoor hij iedere keer thuis onderwijs heeft.
Maar dat wordt structureel weggemoddereerd omdat er geen wetenschappelijke bronnen voor zijn.
Misschien dat zeer recent geboosterden nét iets minder vaak besmet raken. Maar dat is bijna niet noemenswaardig op het geheel. (3 gevallen op die 50). Waarbij ongeboosterden, maar wel gevaccineerden maar in 2 gevallen geen Corona hebben gekregen binnen het gezin.
3 is hoger dan 2, maar op een veel te kleine groep om echt conclusies te trekken.
Verder kwa klachten is het gewoon in de basis dat kinderen nauwelijks last hebben en volwassenen er meer last van hebben. De ene heeft meer last dan de ander. Volledig random lijkt dit te zijn.
Ik heb de video niet gezien maar alleen het krantenartikel gelezen, het zal ongetwijfeld qua toon op zijn FVD's zijn en niet journalistiek. Laat onverlet dat er wel zaken zijn voorgevallen die niet door de beugel kunnen, dat geeft zelfs de GGD toe in die mail.eric.1 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:24:
[...]
Weet je wat het is, als ze er op uit waren deze misstanden aan te kaarten en de GGD tot een verbetering wilden dwingen dan hadden ze het niet zo belachelijk gemonteerd en dan hadden ze hun bizarre anti-vaxx expert niet uitgenodigd. Tevens hadden ze dan gewoon contact opgenomen met de GGD via een normale weg, anders dan gewoon een filmpje op YT te plempen. Dit was gewoon flut-journalistiek, ze vragen erom om niet serieus genomen te worden en dwingen de tegenpartij in een defensieve houding - doel niet bereikt (of wel want hun achterban vindt dit prachtig).
En een defensieve houding bespeur ik niet bij de GGD?
Door de tegenaanval te kiezen gooien ze alleen maar meer olie op het vuur, zeg dan gewoon dat je je distantieert van de gekozen werkwijze van de makers en dat je intern de instructies gaat onderzoeken of die voor verbetering vatbaar zijn.De landelijke GGD is woedend over de beschuldigingen die Forum voor Democratie doet over zijn medewerkers, noemt de methode van geheime opnames ‘verwerpelijk’ en meent dat de opnames met digitaal knip- en plakwerk uit hun originele context zijn gehaald. ,,De GGD’s zijn ook nooit om wederhoor gevraagd door de videomakers.”
Let op:
We gaan er vanuit dat je het volgende gelezen hebt: Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus. Voor aanvullingen van de FAQ neem je even contact op met @ZieMaar! of @tweakduke. Ook vragen we je om de Topicstart even door te nemen.
Voor laagdrempeliger praten over Corona, het delen van vaccinatieervaringen e.d. is er De Covid kroeg.
We gaan er vanuit dat je het volgende gelezen hebt: Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus. Voor aanvullingen van de FAQ neem je even contact op met @ZieMaar! of @tweakduke. Ook vragen we je om de Topicstart even door te nemen.
Voor laagdrempeliger praten over Corona, het delen van vaccinatieervaringen e.d. is er De Covid kroeg.