Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:19:
[...]

Ben ik de enige die dat “ nieuw record” met dat poppetje erachter zwaar irritant en sarcastisch vind?
Nee, maar dat is ook een beetje deze meneer zijn stijl he. Dat sarcastische.Is een beetje teveel in z'n nieuw verworven faam gaan geloven denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door RodeStabilo op 02-02-2022 15:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:52
Positieve tests testdatum 2022-01-31:
* ruw 88003
* weekdag gecorrigeerd: 78457

Gunstig getal. Laagste in 5 dagen tijd. R-waarde gaat fors omlaag naar 1.13 op 24-1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Ben ik de enige die dat “ nieuw record” met dat poppetje erachter zwaar irritant en sarcastisch vind?
Ik zou dat ook niet zo doen idd. Marino is wat professioneler en genuanceerder dan Yorick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Dat is waarom de cynische tweets van Yorick hier meestal niet hier gepost worden, maar een van de anderen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
mesa57 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:18:
[...]

En hoelang blijft die booster (die niet zoveel doet tegen Omicron) werken tegen opnames in het ziekenhuis ?
hopelijk lang genoeg totdat de zorg safe is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 00:34
user109731 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:18:
[Twitter]
Onderrapportage stijgt weer naar 104k. Jammer, het verwerken gaat langzamer dan begin deze week.
bijna knap, 62% positief percentage. In mijn beleving zijn er bijv. ook mensen die zich testen om uit quarantaine te mogen na 5 dagen ipv na 10 dagen. Nu is die groep wel steeds kleiner geworden omdat je niet meer in quarantaine hoeft als je geboosterd bent of onderwijs geniet. Maar toch.

Ik vermoed dat de meeste mensen zich testen om de positieve zelftest te bevestigen. Vanuit pandemisch perspectief heeft dat niet eens zoveel zin. Als je een positieve zelftest hebt kun je er wel vanuit gaan dat je daadwerkelijk corona hebt en zou je je moeten afzonderen. Vanuit de pandemie zou testen juist helpen om mensen op te sporen die niet weten of ze Corona hebben omdat die dan in isolatie kunnen gaan.

maar goed, in deze fase maakt het feitelijk allemaal weinig meer uit, wat we ook doen. Het moet uitrazen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Verlaging geldigheid coronapas is erdoor:
Er was felle kritiek, maar een nipte meerderheid van de partijen steunt toch het plan voor een beperkt geldige QR-code, zo bleek woensdagmiddag tijdens de stemming in de Tweede Kamer. De coalitiepartijen van VVD, D66, CDA en CU kregen slechts steun van solo-Kamerlid Liane den Haan, verder is de volledige oppositie tegen.

Het kabinet scherpt de regels voor het coronatoegangsbewijs aan omdat de immuniteit afneemt naarmate de besmetting of vaccinatie langer geleden is. De termijnen worden meer gelijkgetrokken met andere EU-landen, stelt het kabinet.

Zeker een half miljoen Nederlanders gaan dat meteen merken. Want mensen die geen boost-vaccin hebben gekregen en langer dan 270 dagen geleden hun eerste vaccinatieserie hebben afgerond, verliezen hun QR-code vanaf vrijdag.
Voor de coronapas neemt het aantal 'ongevaccineerden' opeens enorm toe. CU blijft ook een beetje schizofreen bezig rondom de coronapas. Klaver gaf gisteren in Op1 aan dat er uitgebreide koehandel plaatsvond (en ws. vindt) om 2G er alsnog door te krijgen met wat spiegeltjes en kraaltjes als omkoping.

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 02-02-2022 15:31 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 15:06

HollovVpo1nt

I like gadgets

Moest je naar een filmpje linken om te zeggen dat dat vaccinaties bescherming bieden, maar die bescherming na verloop van tijd afneemt dus boosteren?
Hoeveel meer bescherming biedt een booster een gezonde, volledig gecaccineerde 30 jarige en wat is daarvan het effect in de ziekenhuiscijfers? Zoals in het debat gisteren aangegeven is 92% van van de 'risicogroep' met grootste kans op een ziekenhuis- en IC opname geboosterd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:52
Goed nieuws: ondanks de stijging van de incidentie onder 60+ heeft de opnamekans nog geen stijging ingezet.

(index 1 jaar geleden: 100)
2022-01-25 5.283402
2022-01-26 5.062820
2022-01-27 4.767085
2022-01-28 4.604503
2022-01-29 4.510659
2022-01-30 4.539651 -> minieme stijging door hoog aantal opnames, ook na weekdagocrrectie
2022-01-31 4.355348 -> toch weer iets omlaag, de downtrend is nog niet helemaal op zijn eind

Wat betreft de incidentie onder 60+: die bleef een flink aantal weken lekker laag. Maar sinds dik een week lijkt hij ongeveer in sync te gaan lopen met de gemiddelde incidentie over de hele bevolking.
Dat markeert een overgang van een stijgende flank (waarin twintigers en daarna tieners vaak de trendsetters zijn) naar de piek en dan dalende flank (waarin de verhoudingen tussen leeftijdsgroepen meer naar het gemiddelde bewegen).

Meestal zie je dat de opnamekans op de stijgende flank wat lager ligt (leeftijdseffect) en daarna weer naar de trendlijn gaat. Hoe langer het duurt dat deze opveert, hoe lager de prognose voor hoe hoog de opnames uiteindelijk zullen gaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Señor Sjon schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:30:

[...]

Voor de coronapas neemt het aantal 'ongevaccineerden' opeens enorm toe. CU blijft ook een beetje schizofreen bezig rondom de coronapas. Klaver gaf gisteren in Op1 aan dat er uitgebreide koehandel plaatsvond (en ws. vindt) om 2G er alsnog door te krijgen met wat spiegeltjes en kraaltjes als omkoping.
En zo begint de verdere afbrokkeling van het laatste beetje draagvlak. In en in triest. Ook de wetenschap dat hier 'koehandel' over plaats vindt. Als het effectief was, dan zou die koehandel niet hoeven. Je zou het maar op je geweten hebben als den Haan zijnde.

[ Voor 4% gewijzigd door HollovVpo1nt op 02-02-2022 15:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 14:43

[...]

weer een flinke deuk in mijn vertrouwen in de politiek. De uitspraak van Rutte dat de QR code direct zou verdwijnen als er geen absolute noodzaak voor is, is dus onwaar gebleken. Het wordt nu tijd om principieel te zijn, ik neem geen booster, dan maar even niet naar het restaurant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

rik86 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:14:
[...]

Maakt weinig uit. Want mensen die positief testen terwijl ze voor iets anders komen worden óf niet opgenomen, omdat 't risico op complicaties groter is, of gaan in 't zelfde isolatie-regime mee, waardoor de zorgbelasting/druk even hoog is dan wanneer 't een echte corona-patiënt zou zijn
Is dit ook niet een beetje te kort door de bocht? De extra zorglast bestaat niet uitsluitend uit het feit dat voor deze patiënten extra isolerende maatregelen genomen moeten worden. De zorglast bestaat ook uit het feit dat ze aanvullende zorgvragers zijn (en daardoor als 't heel druk is patiënten verdringen) en relatief veel langer (op de IC) aanwezig waren.

Dat tweede is een directe verlichting op de zorglast. Dat eerste heeft op de onmiddellijke zorgverlening niet zo heel veel invloed, omdat er inhaalzorg plaats moet vinden. Op de besluitvorming heeft dat natuurlijk wel effect, want als er sprake is van een hoge bezetting door inhaalzorg halen verdere maatregelen om het coronavirus in te dammen minder uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Op basis van de afgelopen dagen word ik er al weer wat geruster op. De ziekenhuisbezetting stijgt weliswaar, maar we hebben dan ook duizelingwekkende aantallen besmettingen. We zijn echter nog steeds niet in de buurt van de 300-400 opnames per dag. En zo heel erg lang kan dit niet duren want dan hebben we simpelweg groepsimmuniteit.

Erg benieuwd hoe het in de komende week gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
stijnec1 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:37:
[...]

weer een flinke deuk in mijn vertrouwen in de politiek. De uitspraak van Rutte dat de QR code direct zou verdwijnen als er geen absolute noodzaak voor is, is dus onwaar gebleken. Het wordt nu tijd om principieel te zijn, ik neem geen booster, dan maar even niet naar het restaurant.
Ik ben geen fan van de beste man (of z'n partij) maar Van Meijeren had gisteren in debat in zijn 1e termijn een hele voordracht met daarin allemaal uitspraken van zijn grote vriend Hugo met dingen die niet zouden gebeuren en toch zijn ingevoerd. Voor mij wel tekenend voor het beleid van de voorbije 22 maanden. Natuurlijk heb je te maken met veranderende situatie waarbij je soms besluiten moet nemen die je eerst wilde vermijden, maar deze waslijst was wel heel stuitend waar dit ook een onderdeel van was..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
Klaver gaf gisteren in Op1 aan dat er uitgebreide koehandel plaatsvond (en ws. vindt) om 2G er alsnog door te krijgen met wat spiegeltjes en kraaltjes als omkoping.
Ja, een nieuw dieptepunt waarvan je oren toch gaan klapperen:

(even klikken om het filmpje te bekijken)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
Hier trouwens oproep van het IC-hoofd van VU Amsterdam om A-status Corona op te heffen:

Zag in de reacties dat het officieel nog niet eens op de A-lijst staat omdat de Eerste Kamer er nog niet over heeft gestemd. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:40:
Op basis van de afgelopen dagen word ik er al weer wat geruster op. De ziekenhuisbezetting stijgt weliswaar, maar we hebben dan ook duizelingwekkende aantallen besmettingen. We zijn echter nog steeds niet in de buurt van de 300-400 opnames per dag. En zo heel erg lang kan dit niet duren want dan hebben we simpelweg groepsimmuniteit.

Erg benieuwd hoe het in de komende week gaat.
Ik verwacht dat ergens deze week of begin volgende week de daling in besmettingen wel inzet, vooral door te kijken naar de landen om ons heen. Natuurlijk is dat lastig om exact te vergelijken maar als je kijkt naar het algemene beeld dan kan het ook bij ons nooit lang meer duren.

Blijft wel de vraag wanneer we er ook iets van zien, immers het aantal besmettingen zit nu hoogstwaarschijnlijk ruim boven wat we kunnen aantonen met de beschikbare testcapaciteit. Pas als het daar weer onder zakt zien we ook iets van een daling.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:47
[...]

Ik vind yorick ook zwaar irriterend. Eerder met dat ijskoude smiley als het over omicron ging. Ik weet niet wat zijn doel is, maar het is blijkbaar niet alleen de cijfers weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08

[...]

Ik vraag me af waar dat "zeker eeen half miljoen mensen" op is gebaseerd ?

Want wat is langer dan 9 maanden geleden dat ik zo kan bedenken:
Wat zorgpersoneel acute zorg waarvan ik verwacht dat het merendeel een booster heeft genomen of onderhand wel een herstelbewijs zal hebben of de combi van beide.
De cohorten oude ouderen, waar het boosterpercentage vrij hoog is.

Oja en ongevaccineerden aller leeftijden uiteraard, ik gok dat dat toch nog steeds de grootste groep dan zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:46
[...]

Ik blijf me verbazen over dergelijke gedachtegangen, want ze slaan als een tang op een varken. Vertrouwen hebben in de politiek staat compleet los van de feiten omtrend afnemende bescherming van vaccinaties (en antistoffen door besmetting) en het nut van een booster.

Sterker nog, het hele oprekken naar een jaar was eigenlijk van meets af aan een dwaling, dat ze nu eindelijk tot inkeer zijn gekomen zou logisch gezien eigenlijk het vertrouwen moeten doen stijgen omdat het rationeel gezien een logische keuze is. Ongelukkig getimed en met negatieve persoonlijke gevolgen, maar daarom niet minder logisch.

Jezelf minder beschermen dan mogelijk en daarbij ook nog actief restauranteigenaars met de gebakken peren opschepen is niet principieel, dat is gewoon kinderachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:32:
[...]

Moest je naar een filmpje linken om te zeggen dat dat vaccinaties bescherming bieden, maar die bescherming na verloop van tijd afneemt dus boosteren?
ja, is dat ook al niet goed meer?
Hoeveel meer bescherming biedt een booster een gezonde, volledig gecaccineerde 30 jarige en wat is daarvan het effect in de ziekenhuiscijfers? Zoals in het debat gisteren aangegeven is 92% van van de 'risicogroep' met grootste kans op een ziekenhuis- en IC opname geboosterd.
Ja, en de 30er die minder transmissiet, zorgt er voor dat het minder snel bij die 8% komt, en de zorgdruk lager blijft....

Andere oplossing is die 8% de prikstraat inschoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Patriot schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:39:
[...]

Is dit ook niet een beetje te kort door de bocht? De extra zorglast bestaat niet uitsluitend uit het feit dat voor deze patiënten extra isolerende maatregelen genomen moeten worden. De zorglast bestaat ook uit het feit dat ze aanvullende zorgvragers zijn (en daardoor als 't heel druk is patiënten verdringen) en relatief veel langer (op de IC) aanwezig waren.

Dat tweede is een directe verlichting op de zorglast. Dat eerste heeft op de onmiddellijke zorgverlening niet zo heel veel invloed, omdat er inhaalzorg plaats moet vinden. Op de besluitvorming heeft dat natuurlijk wel effect, want als er sprake is van een hoge bezetting door inhaalzorg halen verdere maatregelen om het coronavirus in te dammen minder uit.
https://www.metronieuws.n...ziekenhuis-vanwege-covid/

Het RIVM houdt sinds kort opeens ook bij of iemand met of door corona in het ziekenhuis ligt. "Slechts" de helft van alle opnames is daar door corona opgenomen, de rest is opgenomen voor iets anders en heeft positief getest... dat betekent dus dat 630 mensen de zorg belasten terwijl zij geen corona patiënt zijn maar wel in isolatie moeten... kan dit ook niet anders geregeld worden? Scheelt nogal een hoop kan ik mij voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
brothermaynard schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:46:
[...]

Ik vind yorick ook zwaar irriterend. Eerder met dat ijskoude smiley als het over omicron ging. Ik weet niet wat zijn doel is, maar het is blijkbaar niet alleen de cijfers weergeven

Beter? })

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

>De uitspraak dat de 100km/h limiet tijdelijk zou zijn, is dus onwaar gebleken. Het wordt nu tijd om principieel te zijn, ik ga mijn gordel niet meer dragen.

Ik bedoel... als jou dat een goed gevoel geeft. De logica ontgaat me een beetje.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
[...]

Zo erg is dat niet, gewoon klein restaurant geen keten en even de eigenaar bellen. Vaak doen die niet zo moeilijk als het niet al te druk is. Er zijn veel meer zaken die gewoon niet controleren.

En anders met 1 op de 35 die besmet is gewoon even afwachten en dan gewoon besmet raken kan je daarna gewoon weer met een geldige QR code naar het restaurant.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
nst6ldr schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:50:
[...]

>De uitspraak dat de 100km/h limiet tijdelijk zou zijn, is dus onwaar gebleken. Het wordt nu tijd om principieel te zijn, ik ga mijn gordel niet meer dragen.

Ik bedoel... als jou dat een goed gevoel geeft. De logica ontgaat me een beetje.
Je bedoelt 130 rijden? Die gordel heeft er weinig mee te maken.

Ben blij dat we weer in de auto/rijbewijzen sfeer zitten, heb dat zeker al een week gemist. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]

Rare vergelijking die helemaal niet op gaat. Het gaat niet om het tijdelijk zijn, maar de context van noodzaak. Dee 100km/h wordt noodzakelijk geacht om de stikstof depositie terug te dringen. Een betere vergelijking zou zijn als er voldoende aanleiding was dat de 100km/h niet meer noodzakelijk was om de stikstof depositie te beheersen en we in theorie weer harder mochten rijden, maar de overheid aan de 100km/h vasthield. En volgens mij zegt @stijnec1 ook 'dan maar even niet naar een restaurant'. In jouw vergelijking zou dat zijn 'dan maar even niet rijden'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis

Nog even los gezien van of vaccinatie helpt en in hoeverre een booster nuttig is voor alle doelgroepen die beoogd worden, kun je inmiddels wel stellen dat 2G invoeren een doel op zich is geworden voor het kabinet. Het staat inmiddels helemaal los van de coronabestrijding.

Daarmee krijgt een groep corona-critici die dat al langer zegt wel (wederom) gelijk.

Ik bedoel: Hugo de Jonge (destijds minister) die oppositiepartijen gaat opbellen om cadeautjes aan te bieden in ruil voor dat zij vóór de invoering van 2G gaan stemmen. Hoe veel bewijs is er nog nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Dennis schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:42:
[...]

Ja, een nieuw dieptepunt waarvan je oren toch gaan klapperen:
[Twitter]
(even klikken om het filmpje te bekijken)
Belachelijk. Koehandel zou niet nodig moeten zijn als 2G nou zo bewezen effectief was. Je merkt hier inderdaad dat 2G een doel op zich geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Dennis1812 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:37:
Momenteel 3 pagina's aan corona protocol. Ik wordt er simpel van.
Hier nog even op terugkomend @Dennis1812...

Vandaag eerste dag bij nieuwe gastouder voor onze smurf. Rond 11:30 bericht dat meneer had overgegeven en hij had temperatuur van 38,9 graden. Ophalen dus. In de auto viel hij in slaap en bij wakker worden (45 minuten later) had meneer temperatuur van 36,3. Geen zetpil gehad. Daarna keurig anderhalve boterham gegeten en niets aan de hand.

De gastouder knijpt hem dus met dit soort dingen. Zij is net begonnen en de GGD kan onaangekondigd langskomen. Bij zo'n bezoek krijgen alle kinderen een thermometer in hun kont. Zit er een bij van 38 of hoger, dan heb je als gastouder een probleem. Niet de eerste keer, maar je kunt dan vaker verrassingsbezoekjes ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

ArcticWolf schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:50:
[...]

https://www.metronieuws.n...ziekenhuis-vanwege-covid/

Het RIVM houdt sinds kort opeens ook bij of iemand met of door corona in het ziekenhuis ligt. "Slechts" de helft van alle opnames is daar door corona opgenomen, de rest is opgenomen voor iets anders en heeft positief getest... dat betekent dus dat 630 mensen de zorg belasten terwijl zij geen corona patiënt zijn maar wel in isolatie moeten... kan dit ook niet anders geregeld worden? Scheelt nogal een hoop kan ik mij voorstellen.
Isolatie is daar te binair voor. Je isoleert ze of je doet dat niet, het kan niet een beetje. Niet isoleren is geen optie, want de mensen die dan besmet raken zijn het kwetsbaarst.

Het is vooral belangrijk om in de gaten te houden hoe de verhouding met/door Covid zich ontwikkelt omdat het iets zegt over het gevaar dat het coronavirus nog voor onze maatschappij vormt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43
Shadowhawk00 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:55:
[...]En anders met 1 op de 35 die besmet is gewoon even afwachten en dan gewoon besmet raken kan je daarna gewoon weer met een geldige QR code naar het restaurant.
Of je eindigt toch met een tot nu toe onbekend onderliggend lijden op de IC.
Terwijl je ondertussen nog even een onbekend aantal anderen besmet hebt die dat risico ook lopen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:53

Dennis1812

Amateur prutser

Dennis schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:03:
[...]

Hier nog even op terugkomend @Dennis1812...

Vandaag eerste dag bij nieuwe gastouder voor onze smurf. Rond 11:30 bericht dat meneer had overgegeven en hij had temperatuur van 38,9 graden. Ophalen dus. In de auto viel hij in slaap en bij wakker worden (45 minuten later) had meneer temperatuur van 36,3. Geen zetpil gehad. Daarna keurig anderhalve boterham gegeten en niets aan de hand.

De gastouder knijpt hem dus met dit soort dingen. Zij is net begonnen en de GGD kan onaangekondigd langskomen. Bij zo'n bezoek krijgen alle kinderen een thermometer in hun kont. Zit er een bij van 38 of hoger, dan heb je als gastouder een probleem. Niet de eerste keer, maar je kunt dan vaker verrassingsbezoekjes ontvangen.
Knappe GGD medewerker die zonder consent van ouders een temperatuur rectaal bij mijn dochter gaat meten.

Die heeft z'n laatste dag ook wel gehad dan.

Die GGD is al een paar keer bij de gastouder geweest. Maar die tempen echt niet. Dat mogen ze niet. Die observeren en kletsen wat.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
HollovVpo1nt schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:57:
[...]

Rare vergelijking die helemaal niet op gaat. Het gaat niet om het tijdelijk zijn, maar de context van noodzaak. Dee 100km/h wordt noodzakelijk geacht om de stikstof depositie terug te dringen. Een betere vergelijking zou zijn als er voldoende aanleiding was dat de 100km/h niet meer noodzakelijk was om de stikstof depositie te beheersen en we in theorie weer harder mochten rijden, maar de overheid aan de 100km/h vasthield. En volgens mij zegt @stijnec1 ook 'dan maar even niet naar een restaurant'. In jouw vergelijking zou dat zijn 'dan maar even niet rijden'.
Maar als je dan, omdat je het niet eens bent met de verlaging van de snelheid, helemaal niet meer gaat rijden, dan speel je degene die de regels hebben opgezet dus alleen maar meer in de kaart. Dat is een nog beter resultaat dan wanneer je je aan de snelheid zou houden.

Als je de overheid dan dus toch een hak wilt zetten, dan rij je je 100 in z’n 2 (of 3, afhankelijk van de auto). Of in dit geval: je haalt je vaccinatie en gaat iedere avond uit eten. Nog onwenselijker dan thuis blijven, want hogere besmettingskans, maar wel gewoon toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
rik86 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:42:
[...]

Maar nog steeds geldt, bij exponentiele groei is ook een kleine verlaging over een periode van meerdere weken/maanden stevig qua impact.

Als rekenvoorbeeld, bij de huidige generatietijd van Omicron en een vermindering van 5% heeft over een periode van 6 weken een factor 2 verschil in opnames. Bij een vermindering van 15% zelfs een factor 9.

Dus ook kleine effecten hebben een grote impact. Daarom zeg ik ook, nu niet, maar niet per definitie nooit niet
Probleem is dat dit soort cijfers alleen bestaan in rekenvoorbeelden en verder niet realistisch zijn. Je gaat niet van 0,5 miljoen besmettingen per week naar 4,5 miljoen besmettingen per week.

*knip* lees eerst even de FAQ over het hoe en wat van modellen. Daarna zou het fijn zijn om niet meer dit soort overdrijvingen te gebruiken, dat is feitelijk stemmingmakerij en helpt de discussie niet op een constructieve manier.

In realiteit is de ziekenhuisbezetting meer dan gehalveerd en de dagelijkse besmettingen verdriedubbeld in een week of 5. Daarnaast zien we langzaam aan verzadiging opkomen. Dus zelfs alle maatregelen samen redden niet die '15% en factor 9' over 6 weken waar jij het over hebt als we puur naar de besmettingen kijken en de lagere virulentie van Omicron even negeren.

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 02-02-2022 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Rare vergelijking die helemaal niet op gaat. Het gaat niet om het tijdelijk zijn, maar de context van noodzaak.
De noodzaak is er prima, alleen ziet niemand die blijkbaar. Het moment dat er een harde noodzaak is door bijvoorbeeld een nieuwe variant, krijg je die nooit meer door de kamer. Het polderen gaat ons dan de nek om doen, zeker als je ziet hoe slecht we als bevolking met eigen verantwoording om kunnen gaan.
[...]

Dee 100km/h wordt noodzakelijk geacht om de stikstof depositie terug te dringen. Een betere vergelijking zou zijn als er voldoende aanleiding was dat de 100km/h niet meer noodzakelijk was om de stikstof depositie te beheersen en we in theorie weer harder mochten rijden, maar de overheid aan de 100km/h vasthield. En volgens mij zegt @stijnec1 ook 'dan maar even niet naar een restaurant'. In jouw vergelijking zou dat zijn 'dan maar even niet rijden'.
Señor Sjon schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:56:
[...]

Je bedoelt 130 rijden? Die gordel heeft er weinig mee te maken.

Ben blij dat we weer in de auto/rijbewijzen sfeer zitten, heb dat zeker al een week gemist. :+
Geen Tweakers zonder autovergelijkingen. Maar de vergelijking gaat prima op: meneer is het niet eens met de manier waarop een maatregel niet verdwijnt, dus gooit hij quasi de handdoek in de ring door zichzelf niet te beschermen? Dat iemand principieel is moet hij zelf weten, maar dit vind ik wel zo'n rare. Zeg dan bij je vaccins dat je je gegevens niet meer wilt delen zodat je die QR code niet verlengd krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

dat zal ze leren...

Oh nee, wacht... dat zal jezelf leren als de maatregelen weer langer duren omdat zorgdruk een ding is... wacht... dat zal ook de hele maatschappij leren?! En bedankt he :+ ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Dennis schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:57:
[...]

Ik bedoel: Hugo de Jonge (destijds minister) die oppositiepartijen gaat opbellen om cadeautjes aan te bieden in ruil voor dat zij vóór de invoering van 2G gaan stemmen. Hoe veel bewijs is er nog nodig?
Als je dat al bewijs noemt vraag ik me af of je de politiek pas sinds de coronacrisis volgt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 14:43
Cid Highwind schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:09:
[...]
Maar als je dan, omdat je het niet eens bent met de verlaging van de snelheid, helemaal niet meer gaat rijden, dan speel je degene die de regels hebben opgezet dus alleen maar meer in de kaart. Dat is een nog beter resultaat dan wanneer je je aan de snelheid zou houden.

Als je de overheid dan dus toch een hak wilt zetten, dan rij je je 100 in z’n 2 (of 3, afhankelijk van de auto). Of in dit geval: je haalt je vaccinatie en gaat iedere avond uit eten. Nog onwenselijker dan thuis blijven, want hogere besmettingskans, maar wel gewoon toegestaan.
mijn doel is niet het dwarszitten van de overheid, maar het definitief afschaffen van de QR code.
Lang ben ik ervan uit gegaan dat de overheid dit inderdaad per direct zou doen wanneer maar enigszins mogelijk, maar dat is duidelijk niet het geval. Hoe minder mensen nu nog meedoen met de QR maatschappij, hoe groter de druk op de overheid om deze af te schaffen. Nu zul je wel zeggen dat het nemen van een booster de snelste manier is om van de QR af te komen, maar daar heb ik na de debatten van deze week geen vertrouwen meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Dennis1812 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:08:
Knappe GGD medewerker die zonder consent van ouders een temperatuur rectaal bij mijn dochter gaat meten.

Die heeft z'n laatste dag ook wel gehad dan.

Die GGD is al een paar keer bij de gastouder geweest. Maar die tempen echt niet. Dat mogen ze niet. Die observeren en kletsen wat.
Dit is wat de gastouder ons vertelde. Maar misschien dat ze het dan zelf nog niet zo goed weet :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 12:22
Yaksa schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:08:
[...]

Terwijl je ondertussen nog even een onbekend aantal anderen besmet hebt die dat risico ook lopen.
Darwin 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dennis schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:13:
[...]

Dit is wat de gastouder ons vertelde. Maar misschien dat ze het dan zelf nog niet zo goed weet :|.
Nee zeker niet.

Zou jij het oké vinden als een vreemde jouw kind uitkleed en een thermometer erin stopt zonder enige vorm van consent?
Dat zou een hele rare werkwijze zijn.

Dan moeten ze alle ouders eerst brieven sturen en die mag jij gaan tekenen. Eerder mogen ze je kind niet aanraken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
nst6ldr schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:12:
Als je dat al bewijs noemt vraag ik me af of je de politiek pas sinds de coronacrisis volgt.
Ik snap heus wel dat de politiek aan koehandel doet, maar dat men juist op dit onderwerp zo ver gaat... waarom wil men dat zo graag?

Niemand heeft daar een goed antwoord op.

Veel experts zeggen: het is een veel te zwaar middel waar ethische bezwaren aan zitten.
De oppositie zegt: het heeft nogal verstrekkende gevolgen voor grote groepen mensen.
De wetenschap zegt: het levert in de huidige pandemische situatie weinig op.

Het kabinet zegt: dit willen we desondanks toch per se!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Dennis1812 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:16:
Nee zeker niet.

Zou jij het oké vinden als een vreemde jouw kind uitkleed en een thermometer erin stopt zonder enige vorm van consent?

Dan moeten ze alle ouders eerst brieven sturen en die mag jij gaan tekenen. Eerder mogen ze je kind niet aanraken.
Misschien met zo'n hoofd-temperatuurmeter. Ik vond het ook al een raar verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
[...]

Tja het is een keuze, besmet raken = QR code krijgen.
Ik kan er ook niets aan doen dat we een nietszeggende QR code nodig hebben om naar een restaurant te gaan. Beetje schijnveiligheid en daar geef je dan vrijheid voor op.

Wat ik gek blijf vinden is dit:
We hebben nu een significant aantal mensen die met corona in het ziekenhuis komen niet door corona.
We houden dat pas recent bij hiervoor deden we dit niet want mensen werden niet standaard getest.
Als we mensen met corona in quarantaine moeten behandelen waarom is dan niet vanaf punt 0 iedereen die in het ziekenhuis kwam ( verpleeg afdeling of IC ) getest op Covid? Was het toen niet belangrijk om die mensen in quarantaine te behandelen?
En als dat komt omdat er eigenlijk alleen mensen door Covid in het ziekenhuis kwamen hoe kan het dan dat hiervoor er geen mensen met Covid in het ziekenhuis kwamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 15:10
HollovVpo1nt schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:01:
[...]

Belachelijk. Koehandel zou niet nodig moeten zijn als 2G nou zo bewezen effectief was. Je merkt hier inderdaad dat 2G een doel op zich geworden is.
Dit gebeurt al jaren bij voorstellen waar niet meteen meerderheid voor is. Nu is het 2G de volgende keer weer wat anders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:16:
[...]

Ik snap heus wel dat de politiek aan koehandel doet, maar dat men juist op dit onderwerp zo ver gaat... waarom wil men dat zo graag?

Niemand heeft daar een goed antwoord op.

Veel experts zeggen: het is een veel te zwaar middel waar ethische bezwaren aan zitten.
De oppositie zegt: het heeft nogal verstrekkende gevolgen voor grote groepen mensen.
De wetenschap zegt: het levert in de huidige pandemische situatie weinig op.

Het kabinet zegt: dit willen we desondanks toch per se!!
Dat je geen ander antwoord wilt horen dan 'om het volk te onderdrukken' zegt niet dat er geen goede bedoelingen achter zitten. Ik denk dat ze serieus geloven dat het een middel is om branches een beetje sneller te kunnen openen door de verspreiding een beetje te dempen.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 02-02-2022 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:51

codex

Geen OpenAI agent :)

Nog een leuk weetje, ondanks onze beperking in testcapaciteit en alle storingen hebben wij nu al meer dan 60 procent van het totaal aantal besmettingen in 2021. Niet de GGD cijfers, maar die van het RIVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Laatst online: 17:39

tha_crazy

Mafketel

[...]

1e shot op 26 juni gekregen, 2e op 3 augustus.
Dus geldig tot 23 maart, dus ergens begin maart wel de booster halen.

Of geld het pas vanaf de 2e shot..?

Het is dat ik het nodig heb voor de sportschool, de rest kan ik toch wel zonder ondertussen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:03:
[...]
Ik weet niet hoe je bij dit verhaal komt, maar dit is je reinste onzin.

Medische handelingen, dus ook een rectale thermometer inbrengen, gebeuren altijd en uitsluitend na de expliciete toestemming van de ouder(s). Wat je nu beschrijft zijn bijna razzia-achtige praktijken waarbij er willekeurig even een ingrijpende medische handeling op kinderen mag worden uitgevoerd op aanwijzing van een of andere GGD-ambtenaar die toevallig langs komt.

Als je je hier echt zorgen over maakt, adviseer ik je dringend om even te praten met je gastouder. Jij bent de baas over je kind, en jij bepaalt wat er gebeurt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:49
Brazos schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:09:
[...]

Probleem is dat dit soort cijfers alleen bestaan in rekenvoorbeelden en verder niet realistisch zijn. Je gaat niet van 0,5 miljoen besmettingen per week naar 4,5 miljoen besmettingen per week.

En die rekenvoorbeelden van het kabinet kennen we inmiddels ook wel, we zitten al weken in code zwart en de ziekenhuisbedden stapelen inmiddels op tot de maan volgens het RIVM. Men is het IJsselmeer al aan het droogleggen omdat er geen ruimte meer is voor beademingsapparatuur tussen de Noordzee, België en Duitsland.

In realiteit is de ziekenhuisbezetting meer dan gehalveerd en de dagelijkse besmettingen verdriedubbeld in een week of 5. Daarnaast zien we langzaam aan verzadiging opkomen. Dus zelfs alle maatregelen samen redden niet die '15% en factor 9' over 6 weken waar jij het over hebt als we puur naar de besmettingen kijken en de lagere virulentie van Omicron even negeren.
Waar heb je het in hemelsnaam over?

Wat werd er nou op de persco half januari gezegd:
We gaan versoepelen. Dat zal leiden tot meer besmettingen, misschien wel tot 80.000 per dag. Het zal ook leiden tot meer ziekenhuisopnames, maar we denken dat we dat aankunnen. Over 10 dagen gaan we kijken of we meer kunnen versoepelen.
Dat is toch EXACT wat er gebeurd is? De besmettingen zijn inmiddels zover opgelopen als voorspeld, de ziekenhuisopnamen zijn gestegen, maar vooralsnog beheersbaar en er is verder versoepeld.

Zo ver ik weet heeft echt niemand in de politiek het over het weer terugdraaien van versoepelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dennis1812 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:16:
[...]

Nee zeker niet.

uit interesse, heeft zo'n gastouder of kinderdagverblijf die toestemming dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

tha_crazy schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:18:
[...]

Of geld het pas vanaf de 2e shot..?

Het is dat ik het nodig heb voor de sportschool, de rest kan ik toch wel zonder ondertussen.....
Volgens mij is het 270 dagen geldig en ben je dus vrij tot 29/30 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
tha_crazy schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:18:
[...]

Als het zo doorgaat vervalt die eis vanzelf.. (zoals in Denemarken en Spanje binnenkort). M'n HA adviseerde in ieder geval te wachten tot het laatste moment (kan zelf niet goed tegen het vaccin), ze verwachtte zelf dat deze situatie niet lang meer houdbaar is.
Wat te zien is aan de test / GGD cijfers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Laatst online: 17:39

tha_crazy

Mafketel

codex schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:20:
[...]

Volgens mij is het 270 dagen geldig en ben je dus vrij tot 29/30 april.
Zal het eens aankijken de komende tijd.
Die booster zal er sowieso wel komen (iets met een huwlijksreis in mei) maar voor nu zie ik het er nut niet van in verder als 31 jarige.
ArcticWolf schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:21:
[...]

Als het zo doorgaat vervalt die eis vanzelf.. (zoals in Denemarken en Spanje binnenkort). M'n HA adviseerde in ieder geval te wachten tot het laatste moment (kan zelf niet goed tegen het vaccin), ze verwachtte zelf dat deze situatie niet lang meer houdbaar is.
Wat te zien is aan de test / GGD cijfers.
Eerst zien dan geloven, voor nu heb ik er geen vertrouwen meer in persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

42erik schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:19:
[...]

uit interesse, heeft zo'n gastouder of kinderdagverblijf die toestemming dan wel?
Ik heb ervoor getekend dat ze mijn kind mogen verschonen, bij forse vervuiling mag douchen en indien nodig geacht te temperaturen.

Bij contract afsluiten heb ik echt 20 handtekeningen gezet. Ook een medicatie formulier voor zo nodig paracetamol en nog wat meuk.

@Dennis ook een hoofdthermometer niet. Die zullen ze niet gebruiken wegens onbetrouwbaarheid en mogen ze nog steeds niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Verwijderd schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:18:
[...]

Ik weet niet hoe je bij dit verhaal komt, maar dit is je reinste onzin.
Ik weet het wel, heb 'm toevallig eergisteren op facebook voorbij zien komen _/-\o_

Afwachten tot iemand stelt "maar wie bepaalt wat misinformatie is?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Dennis schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:13:
[...]

Trust me, ze weet het niet zo goed. De GGD-controleurs mogen observeren, vragen stellen aan het personeel en de administratie zien, that's it. Die hebben geen enkele interactie met de kinderen, tenzij een kind zelf een gesprekje aanknoopt.
Neemt niet weg dat je bij zo'n beetje elk kinderdagverblijf je kind kan ophalen als hij/zij overgeeft, en/of 38 graden koorts heeft. Bij ons wel in ieder geval. Wel wil ik een paar dingen opmerken: kinderen tempen is niet eens iets wat ik maandelijks doe, laat staan wekelijks of dagelijks. Daar moet je zeer spaarzaam mee omgaan, je hebt het hier wel over lichaamspenetratie. Een ander ding is dat ik elders zou gaan kijken als ik jou was. Niet omdat ik twijfel over de kwaliteit van de gastouder, die ken ik namelijk niet, daar kan ik niet over oordelen. Maar wel omdat er geen vertrouwen meer lijkt te zijn van jouw kant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:24
[...]

Dit zijn allemaal aannames.

Dan kun je nooit meer leven, want stel dat je griep krijgt en je toevallig door onderliggend lijden in het ziekenhuis komt.

Misschien is het tevens wel je geluk, dat je ontdekt dat je onderliggend lijden hebt.

Alles wordt zo uit zijn verband getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

HollovVpo1nt schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:45:
[...]

Ik denk denk dat het een prima compromis was geweest als het Kabinet had gezegd: maart is te kort dag, we willen het ziekteverloop van omicron nog iets langer in de gaten houden, maar in de tussentijd verlengen we de geldigheid van volledig (2) gevaccineerde mensen zodat hun CTB nog geldig is zonder test, herstel of booster. Dat laatste hadden ze echt moeten doen op het beetje draagvlak wat ze nog hebben overeind te houden. Het is niet uit te leggen dat gezonde, volledig gevaccineerde mensen zich moeten boosteren.
Die coronapas zonder booster verloopt natuurlijk ook op EU niveau. Dan kan Nederland het wel als enige verlengen zonder booster, maar dat brengt dus niet zoveel op het grote geheel.

Die booster beschermt aantoonbaar goed bij Omicron, dus daarom moeten volledig gevaccineerden zich bij voorkeur laten boosteren. Ik vraag me af waarom dat niet uit te leggen is?

[ Voor 9% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 02-02-2022 16:32 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

nst6ldr schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:26:
[...]

Ik weet het wel, heb 'm toevallig eergisteren op facebook voorbij zien komen _/-\o_

Afwachten tot iemand stelt "maar wie bepaalt wat misinformatie is?"
De GGD doordat hun werkwijzen gewoon openbaar zijn en bekend bij elk gastouderbureau en als het goed is elke gastouder. Daarbij kan je het zelf opzoeken of bellen met de lokale GGD en vragen naar de inspecteur en vragen wat hij zoal doet op een dag.

Dus de GGD bepaalt dan toch dat dit onjuist is? Juist door anders te werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

tha_crazy schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:23:
[...]

Eerst zien dan geloven, voor nu heb ik er geen vertrouwen meer in persoonlijk.
En de reden daarvoor? Andere maatregelen zoals avondklok en de recente sluiting horeca zijn al eens afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
migchiell schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:06:
[...]

Begrijp ik goed dat je liever een code zwart/zorginfact zou hebben dan een qr-code?
Nee dat begrijp je niet goed. Ik geef aan dat je bij elke potentiele overbelasting (te bepalen door modelleurs) wel weer de CTB kaart kan gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dennis1812 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:26:
[...]

Ik heb ervoor getekend dat ze mijn kind mogen verschonen, bij forse vervuiling mag douchen en indien nodig geacht te temperaturen.

Bij contract afsluiten heb ik echt 20 handtekeningen gezet. Ook een medicatie formulier voor zo nodig paracetamol en nog wat meuk.

@Dennis ook een hoofdthermometer niet. Die zullen ze niet gebruiken wegens onbetrouwbaarheid en mogen ze nog steeds niet.
ah, op die manier. Weer wat geleerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
stijnec1 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:12:
[...]

mijn doel is niet het dwarszitten van de overheid, maar het definitief afschaffen van de QR code.
Lang ben ik ervan uit gegaan dat de overheid dit inderdaad per direct zou doen wanneer maar enigszins mogelijk, maar dat is duidelijk niet het geval. Hoe minder mensen nu nog meedoen met de QR maatschappij, hoe groter de druk op de overheid om deze af te schaffen. Nu zul je wel zeggen dat het nemen van een booster de snelste manier is om van de QR af te komen, maar daar heb ik na de debatten van deze week geen vertrouwen meer in.
Dus dan maak je de keuze voor een optie waarvan je met zekerheid kunt zeggen dat het tegen je doelstelling werkt, die bovendien in je persoonlijke nadeel werkt door geringere bescherming en dat je restaurants, waarschijnlijk nog langer, niet in mag.

Het is je goed recht die keuze te maken, dat vooropgesteld, maar de logica ontgaat me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Wolly schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:31:
[...]

Nee dat begrijp je niet goed. Ik geef aan dat je bij elke potentiele overbelasting (te bepalen door modelleurs) wel weer de CTB kaart kan gaan trekken.
Niet meer als hij nu verdwijnt, dan is dat nagenoeg permanent. Iedere poging tot herintroductie gaat vertraagd of afgeschoten worden met "maar is dit scenario dan zoveel erger, het is voorheen al eens afgeschaft omdat het niet nodig bleek", met als gevolg een noodzaak naar onderzoek wat natuurlijk bokke traag gaat lopen.

En dan krijg je weer van die taferelen zoals in het begin: overal ambulances en patiënten stapelen op de gang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
stijnec1 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:12:
[...]

en die verdwijnt ook zodra we voorbij deze crisis zijn. En in de tussentijd proberen we het allemaal zo goed mogelijk door te komen, en dus zo open mogelijk. En de qr en vooral boosters zijn daar een middel voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:47:
[...]

De pijnlijke constatering na gisteren voor mij is dat de epidemiologische situatie van 2017/2018 aangaande influenza/griep binnen de 'criteria' van het kabinet vallen om een CTB in te voeren en maatregelen te nemen. Er is geen enkele proportionaliteitsweging bij deze mensen die waarschijnlijk een dusdanig leven hebben dat ze de consequenties van de maatregelen niet zullen voelen.
Mooi geschreven conclusie die ik deel. Dat heeft niets met complotten te maken overigens, het is gewoon de rode draad van het hele debat.

Als ik het kabinet was zou ik alvast aankondigen dat er flink bezuinigd gaat worden op de zorg, we hebben immers het CTB die de zorgbehoefte doet dalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

nst6ldr schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:34:
[...]

Niet meer als hij nu verdwijnt, dan is dat nagenoeg permanent. Iedere poging tot herintroductie gaat vertraagd of afgeschoten worden met "maar is dit scenario dan zoveel erger, het is voorheen al eens afgeschaft omdat het niet nodig bleek", met als gevolg een noodzaak naar onderzoek wat natuurlijk bokke traag gaat lopen.

En dan krijg je weer van die taferelen zoals in het begin: overal ambulances en patiënten stapelen op de gang.
Met die argumentatie kom je toch nooit van het CTB af omdat je altijd het gevaar zult hebben van een meer ziekmakende, besmettelijke virus? Gisteren is expliciet gevraagd in de kamer: onder welke voorwaarden kan het CTB afgeschaft worden? Daar zijn ontwijkende antwoorden op gegeven en door D66 een antwoord wat in elk geval betekent dat je er nooit vanaf komt. Het kabinet weet blijkbaar zelf niet eens wanneer ze het af kunnen schaffen. Of ze weten het al, nooit, maar willen ze het niet toegeven.

[ Voor 6% gewijzigd door HollovVpo1nt op 02-02-2022 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Wolly schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:37:
[...]

Mooi geschreven conclusie die ik deel. Dat heeft niets met complotten te maken overigens, het is gewoon de rode draad van het hele debat.

Als ik het kabinet was zou ik alvast aankondigen dat er flink bezuinigd gaat worden op de zorg, we hebben immers het CTB die de zorgbehoefte doet dalen :+
Dat gaan ze toch al doen, volgens mij staat het in het regeer akkoord dat ze gaan bezuinigen op de zorg.
Blijkbaar hebben ze nog niet helemaal door dat we al 2 jaar een pandemie hebben en beperkende regels die ze zelf gemaakt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:02
[...]

Het 1e stuk snap ik, de conclusie echter niet. De enige manier waarop ze 2G er door gaan krijgen is als er te weinig mensen zich laten vaccineren/boosteren omdat ze dat dan als reden kunnen gebruiken. Leuk dus dat je principieel bent, maar het zorgt voor het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

redwing schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:40:
[...]

Het 1e stuk snap ik, de conclusie echter niet. De enige manier waarop ze 2G er door gaan krijgen is als er te weinig mensen zich laten vaccineren/boosteren omdat ze dat dan als reden kunnen gebruiken. Leuk dus dat je principieel bent, maar het zorgt voor het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken.
Tenzij de druk op de zorg beheersbaar blijft met al die honderdduizenden die hun CTB zullen verliezen en niet zullen boosteren. Dan kunnen ze het al helemaal niet meer uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
redwing schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:40:
[...]

Dat kunnen ze niet als reden geven want dan geven ze direct aan dat 2G bedoelt is als dwangmiddel om mensen te vaccineren. Lijkt me niet dat de 2e en 1e kamer hiermee eens gaan zijn aangezien het dan direct tegen de grondwet ingaat.

Dan maken ze zichzelf nog meer belachelijk dan dat ze al doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

HollovVpo1nt schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:38:
[...]

Met die argumentatie kom je toch nooit van het CTB af omdat je altijd het gevaar zult hebben van een meer ziekmakende, besmettelijke virus?
Kijk, jij snapt 'm. We hebben klaarblijkelijk nooit wat aan pandemiën gedaan. Geen draaiboeken, niks. Nu hebben we een leermoment (met veel ellende!) achter de rug, maar ineens heeft iedereen acuut geheugenverlies? Da's niet handig. Ik ben het eens dat het volk uiteindelijk de beslissende factor is, maar om de politiek dan maar compleet invalide te maken is ook niet de oplossing. We gaan dan wederom weer dezelfde ellende tegemoet als de aanvang van deze pandemie.
[...]

Gisteren is expliciet gevraagd in de kamer: onder welke voorwaarden kan het CTB afgeschaft worden? Daar zijn ontwijkende antwoorden op gegeven en door D66 een antwoord wat in elk geval betekent dat je er nooit vanaf komt. Het kabinet weet blijkbaar zelf niet eens wanneer ze het af kunnen schaffen. Of ze weten het al, nooit, maar willen ze het niet toegeven.
Welkom in de politiek. Hier, neem de introductiefolder "hoe voorkom ik escalatie in publieke opinie 101".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
MikeyMan schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:18:
Dat je geen ander antwoord wilt horen dan 'om het volk te onderdrukken' zegt niet dat er geen goede bedoelingen achter zitten. Ik denk dat ze serieus geloven dat het een middel is om branches een beetje sneller te kunnen openen door de verspreiding een beetje te dempen.
2G is volgens de wet bedoeld voor (in eerste instantie) de horeca. Die is nu al open met 3G. Hoezo is dit een middel om meer branches te openen volgens jou?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yaksa
[...]Met die argumentatie kom je toch nooit van het CTB af omdat je altijd het gevaar zult hebben van een meer ziekmakende, besmettelijke virus? Gisteren is expliciet gevraagd in de kamer: onder welke voorwaarden kan het CTB afgeschaft worden? Daar zijn ontwijkende antwoorden op gegeven en door D66 een antwoord wat in elk geval betekent dat je er nooit vanaf komt.
Wanneer dringt het nou eens door dat we in een pandemie zitten met een tot voor kort levensgevaarlijk virus?
Zoiets komt (mag je hopen) eens in de 100 jaar voor, dan is het niet zo vreemd om middelen op de plank te leggen waar je in de toekomst nog iets aan kunt hebben.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:03
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:27:
[...]

Die coronapas zonder booster verloopt natuurlijk ook op EU niveau. Dan kan Nederland het wel als enige verlengen zonder booster, maar dat brengt dus niet zoveel op het grote geheel.
Hoezo niet dan? Want dan kan je nationaal wel gewoon nog alles doen zonder booster. Dat helpt toch prima?
Die booster beschermt aantoonbaar goed bij Omicron, dus daarom moeten volledig gevaccineerden zich bij voorkeur laten boosteren. Ik vraag me af waarom dat niet uit te leggen is?
Omdat volledige vaccinatie ook gewoon nog prima bescherming biedt, voor i.i.g. de ietwat jongere generaties. Of zoals de WHO het zei; de ongeboosterden zijn het probleem niet.

Ongevaccineerden hadden 33x meer risico dan geboosterden en volledig gevaccineerd en 3-4x meen ik gelezen te hebben? Ja, wie ga je lastig vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Ik lees dat bericht van Metro, klopt dat? 50% bijvangst? Dat is echt bizar, kun je dan voorstellen hoe ver het virus al is verspreid. Overigens is dat wel in overeenstemming met wat ze in Zuid Afrika zagen, die 80 tot 90 procent asymptomische besmettingen is dan niet eens zo onrealistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:46:
[...]

2G is volgens de wet bedoeld voor (in eerste instantie) de horeca. Die is nu al open met 3G. Hoezo is dit een middel om meer branches te openen volgens jou?
Lees nog eens goed wat ik schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Yaksa schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:48:
[...]

Wanneer dringt het nou eens door dat we in een pandemie zitten met een tot voor kort levensgevaarlijk virus?
Zoiets komt (mag je hopen) eens in de 100 jaar voor, dan is het niet zo vreemd om middelen op de plank te leggen waar je in de toekomst nog iets aan kunt hebben.
Ik denk niet dat een CTB in de voorgestelde opzet over 100 jaar nog past in de maatschappij, beetje vreemd om daar nu al een wet voor te verzinnen terwijl je totaal niet weet hoe de vlag er dan bij hangt.

Dus tegen die tijd zal er toch wel eerst een onderzoek moeten plaatsvinden om te kijken of het zou kunnen werken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

open....?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolly schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:52:
[...]

Ik denk niet dat een CTB in de voorgestelde opzet over 100 jaar nog past in de maatschappij, beetje vreemd om daar nu al een wet voor te verzinnen terwijl je totaal niet weet hoe de vlag er dan bij hangt.

Dus tegen die tijd zal er toch wel eerst een onderzoek moeten plaatsvinden om te kijken of het zou kunnen werken ;)
Als je denkt dat een volgende pandemie nog 100 jaar op zich gaat laten wachten kon je weleens van een koude kermis thuis komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
MikeyMan schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:49:
Lees nog eens goed wat ik schreef.
Welke branches moeten er volgens jou nog open dan?

Enige dat gesloten is is de nachthoreca. En daar gaan ze 1G inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Met die argumentatie kom je toch nooit van het CTB af omdat je altijd het gevaar zult hebben van een meer ziekmakende, besmettelijke virus? Gisteren is expliciet gevraagd in de kamer: onder welke voorwaarden kan het CTB afgeschaft worden? Daar zijn ontwijkende antwoorden op gegeven en door D66 een antwoord wat in elk geval betekent dat je er nooit vanaf komt. Het kabinet weet blijkbaar zelf niet eens wanneer ze het af kunnen schaffen. Of ze weten het al, nooit, maar willen ze het niet toegeven.
Het hangt er vanaf wat je bedoeld met CTB afschaffen.
Als dat er niet expliciet staat kan ik daar meerdere dingen bij bedenken.

Als er bedoeld is dat er niet meer verplicht gescand hoeft te worden (binnenlands gebruik), dan is het over een paar maanden denk ik.
Als er bedoeld is dat het niet meer gescand wordt, en ook als wetgeving verdwijnt zal langer duren.
Voor het niet meer hebben van een binnenlandse qr code in de check app zal wel nog langer duren.
En de EU DCC QR code zal nog wel een paar jaar duren? totdat het wereldwijd enigszins onder controle is.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 02-02-2022 16:55 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
42erik schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:19:
[...]

Jazeker. Ik mag een kind tempen. Maar ik mag bijvoorbeeld geen paracetamol geven. Medicatie geven mag alleen voor medicatie op recept, en met vooraf schriftelijke toestemming van de ouders. 97 van de 100 keer betreft dit overigens anti-biotica, 2 van de 100 keer een 'astma-puffer' en heel zelden iets anders. Epi-pennen komen ook voor op kdv's, maar die ben ik persoonlijk nog nooit tegengekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex

codex

YakuzA schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:54:
[...]

Het hangt er vanaf wat je bedoeld met CTB afschaffen.
Als dat er niet expliciet staat kan ik daar meerdere dingen bij bedenken.

Als er bedoeld is dat er niet meer verplicht gescand hoeft te worden (binnenlands gebruik), dan is het over een paar maanden denk ik.
Als er bedoeld is dat het niet meer gescand wordt, en ook als wetgeving verdwijnt zal langer duren.
Voor het niet meer hebben van een binnenlandse qr code in de check app zal wel nog langer duren.
En de EU DCC QR code zal nog wel een paar jaar duren? totdat het wereldwijd enigszins onder controle is.
Ik denk binnenlands binnen een maand. Het is niet meer houdbaar, de partijen zetten zichzelf voor paal met vasthouden aan 2G/3G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:54:
[...]

Welke branches moeten er volgens jou nog open dan?

Enige dat gesloten is is de nachthoreca. En daar gaan ze 1G inzetten.
Je leest het nog steeds niet goed.

Het gaat er niet om wat ik vind dat wel en niet open zou kunnen, we hadden het erover wat de motivatie was. Ik denk dat ze met beste bedoelingen denken dat er meer/sneller/langer open kan met een 2G beleid. Dat was het hele punt.

En als je denkt dat alles open is, mis je denk ik nog e.e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
zacht schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:56:
[...]

Jazeker. Ik mag een kind tempen. Maar ik mag bijvoorbeeld geen paracetamol geven. Medicatie geven mag alleen voor medicatie op recept, en met vooraf schriftelijke toestemming van de ouders. 97 van de 100 keer betreft dit overigens anti-biotica, 2 van de 100 keer een 'astma-puffer' en heel zelden iets anders. Epi-pennen komen ook voor op kdv's, maar die ben ik persoonlijk nog nooit tegengekomen.
oh gut, die epipennen ja... die hebben wij op VO ook liggen, met daarbij de opmerking dat ik ze niet mag gebruiken. Tot ik 112 bel, want shock, en die me vertellen hem te gebruiken. En dan ben ik al BHV....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Shadowhawk00 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:43:
[...]
Dat kunnen ze niet als reden geven want dan geven ze direct aan dat 2G bedoelt is als dwangmiddel om mensen te vaccineren. Lijkt me niet dat de 2e en 1e kamer hiermee eens gaan zijn aangezien het dan direct tegen de grondwet ingaat.

Dan maken ze zichzelf nog meer belachelijk dan dat ze al doen.
Nee hoor, want ze kunnen 2G dan invoeren omdat het risico te groot is om al die ongevaccineerden ongetest bij elkaar te laten komen. En wat de ziekenhuizen dan doen maakt niet eens zoveel uit, want het CTB is om het risico klein genoeg te houden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Beetje een clickbait titel, maar vreemd is het wel gezien ze zeggen te compenseren voor de vaccinatiegraad.
Ondanks dubbele vaccinatie raken er de jongste weken gevoelig meer 12- tot 17-jarigen besmet met het coronavirus. Er belanden er ook meer in het ziekenhuis. Er zijn zelfs acht procent méér besmettingen bij gevaccineerde dan bij niet-gevaccineerde jongeren.

Wat zich eerder bij volwassenen voordeed, zien we nu ook bij jongeren gebeuren. De bescherming die een dubbele dosis van het coronavaccin biedt, neemt sterk af naarmate de tijd verstrijkt. Dat gebeurt zelfs in die mate dat er vandaag acht procent méér besmettingen zijn bij gevaccineerde dan bij niet-gevaccineerde jongeren. Daarbij werd rekening gehouden met de vaststelling dat er voor elke niet-gevaccineerde jongere ruim drie wel gevaccineerd zijn.
Méér besmettingen bij gevaccineerde jongeren dan bij niet-gevaccineerde: “We moeten nu iets doen”

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:49
Wolly schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:00:
Beetje een clickbait titel, maar vreemd is het wel gezien ze zeggen te compenseren voor de vaccinatiegraad.

[...]

Méér besmettingen bij gevaccineerde jongeren dan bij niet-gevaccineerde: “We moeten nu iets doen”
Vermoedelijk is er een correlatie tussen vaccinatiebereidheid en testbereidheid. Dat kan deze uitkomst mogelijk verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]

Bij oplopende cijfers zou de horeca weer op slot moeten, met 2G kun je dat wat langer voorkomen. De onderbouwing is simpel (de praktijk is wat lastiger, maar we hebben het nu over de onderbouwing)

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:53
Wolly schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:31:
[...]

Als (en dit is een grote als) dat een goed middel is om die overbelasting te (helpen) voorkomen of verlichten, dan lijkt dat me een prima idee.

Ik heb het gevoel dat mensen nogal onderschatten wat de gevolgen zijn van een zorginfarct. Zonder medische hulp kan elke aandoening vanaf een serieuze snee in je vinger dodelijk zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]

nst6ldr schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:45:
[...]

Kijk, jij snapt 'm. We hebben klaarblijkelijk nooit wat aan pandemiën gedaan. Geen draaiboeken, niks. Nu hebben we een leermoment (met veel ellende!) achter de rug, maar ineens heeft iedereen acuut geheugenverlies? Da's niet handig. Ik ben het eens dat het volk uiteindelijk de beslissende factor is, maar om de politiek dan maar compleet invalide te maken is ook niet de oplossing. We gaan dan wederom weer dezelfde ellende tegemoet als de aanvang van deze pandemie.

[...]

Welkom in de politiek. Hier, neem de introductiefolder "hoe voorkom ik escalatie in publieke opinie 101".
Ik heb niet gezegd dat het CTB of een [insert virus]TB weggegooid moet worden en nooit terug mag komen. Ik vind het prima als het op de plank blijft liggen/ in de gereedschapskist blijft en in een toekomstige situatie, indien effectief, ingezet wordt. Alleen, je moet wel weten onder welke epidemiologische omstandigheden je dit middel in wilt blijven zetten. Dit omdat je nu juist merkt dat de inzet daarvan ter discussie wordt gesteld: hebben we het nog wel zo hard nodig gezien de epidemiologische situatie vs. de maatschappelijke weerstand die het oplevert?

Als je geen context/ geen kaders stelt waarbinnen het een gerechtvaardigd middel is, dan kun je het overal voor inzetten. Dan moet ik weer de analogie maken met de griepgolf 2018/2019, wat heftig was, maar wat we wel zonder CTB overleefd hebben. En ja, corona =/= griep, maar als we in staat zijn om die onderscheid te maken dan moeten we ook in staat zijn om de inzet criteria van het CTB te definiëren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

Overdrijven is ook een kunst, het is geen airborne Ebola achtig virus...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
HollovVpo1nt schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:06:
Als je geen context/ geen kaders stelt waarbinnen het een gerechtvaardigd middel is, dan kun je het overal voor inzetten. Dan moet ik weer de analogie maken met de griepgolf 2018/2019, wat heftig was, maar wat we wel zonder CTB overleefd hebben. En ja, corona =/= griep, maar als we in staat zijn om die onderscheid te maken dan moeten we ook in staat zijn om de inzet criteria van het CTB te definiëren.
Dat onderscheid kun je pas maken wanneer je alles over COVID-19 weet. Echter, het virus verrast ons keer op keer weer. Vaste waarden definiëren is een beetje lastig wanneer je elke keer verrast wordt. Dat definiëren kan pas wanneer COVID-19 (net als de griep) endemisch wordt (dus (bijna) zonder ziekenhuisopnames). Zover is het nu nog lang niet, dan zal eerst wereldwijd het aantal besmettingen flink af moeten nemen en mag er niet plotseling een nieuwe variant opduiken. Dit alles is gewoon inherent aan een nieuw virus wat plotseling, zonder vooraankondiging ontstaat. Voordat er wetenschappelijk bewezen onderzoeken gedaan zijn dat we ons (wereldwijd) geen zorgen meer hoeven te maken zijn we (denk ik) wel een paar jaar verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
2G is het doel niet, het is een middel om zo goed en zo kwaad als het gaat zoveel mogelijk open te hebben.

We hebben een regering die vaak te vroeg versoepelde, die niet echt een trackrecord hebben van dingen langer dan nodig handhaven. Zullen we stoppen met het verhaal dat ze 2G willen omdat ze zo kwaadaardig zijn en zo graag maatregelen hebben?

We leven in 1 van de meest democratische landen, maar hier lees je verdenkingen als "ja, Hugo liet bewust de druk oplopen om 2G erdoorheen te duwen". 8)7

En nee, daarmee zeg ik niet dat ze alles goed doen en dat ik nooit heb staan schelden (hell, 3 weken ofzo geleden nog, toen winkels en sport open gingen waar ik 0 op zat te wachten terwijl horeca dicht bleef).

Maar ik zeg wel dat de plaat "ze willen zo graag 2G, want ze vinden het zo leuk zo" zo langzamerhand grijs gedraaid is, en mij persoonlijk wat de keel uit begint te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:40

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Lapa schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:02:
[...]

Vermoedelijk is er een correlatie tussen vaccinatiebereidheid en testbereidheid. Dat kan deze uitkomst mogelijk verklaren.
Het is al een wat ouder onderzoek maar volgens mij was de testbereidheid een keer of drie lager bij ongevaccineerden. Tevens zou dit ook wel af te moeten leiden zijn uit de rivm weekrappo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
ArcticWolf schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:08:
[...]Overdrijven is ook een kunst, het is geen airborne Ebola achtig virus...
Het feit dat in de afgelopen maanden ongeveer 10.000 mensen ons zijn ontnomen door COVID-19 (oversterfte) zegt toch genoeg?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

ArcticWolf schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:08:
[...]

Overdrijven is ook een kunst, het is geen airborne Ebola achtig virus...
Er gaan veel mensen aan dood. Dus potentieel dodelijk.

Net als Influenza, Rota, Noro en ga maar door.

Maar corona geeft alleen veel te veel patiënten in te korte tijd.
Is dat echt te lastig?

Pagina: 1 ... 13 ... 83 Laatste

Let op:
We gaan er vanuit dat je het volgende gelezen hebt: Veelgestelde vragen rondom het Coronavirus. Voor aanvullingen van de FAQ neem je even contact op met @ZieMaar! of @tweakduke. Ook vragen we je om de Topicstart even door te nemen.

Voor laagdrempeliger praten over Corona, het delen van vaccinatieervaringen e.d. is er De Covid kroeg.