Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 10 ... 39 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:15
RobIII schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:42:
[...]

Ik heb ze al besteld (bij een fysieke winkel waar ik netjes geholpen ben en vanalles heb kunnen passen enz.) dus die paar tientjes mogen ze hebben.
Puur ter info, voordeelhelmen heeft ook fysieke winkels. Ik heb daar mijn Nolan n21 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bubbelbart
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-09 20:09
RobIII schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:13:
[...]

Die lichte "overshoot" is normaal, was vroeger nog meer zelfs. Als je het precies 75% wil hebben (why?) zet je 'm op 72/73 ofzo.
Thanks. Wil het percentage rond max 80% houden, maar was niet bekend met de overshoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bubbelbart
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-09 20:09
greg-a schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:22:
[...]
1. Met de remote zet je ook het alarm aan op de scooter. Die kan je vervolgens alleen er af halen met de remote of de app
Ah, dat verklaart het gedrag rondom de remote vs sleutel. Dealer heeft dit niet duidelijk genoeg uitgelegd.
2. Ja dat is sinds dag 1 het geval. De ingestelde waarde plus zo’n 5%
Helder, laat ik het percentage gewoon op 75% staan.

Dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:24
Noem mij blond, maar ik snap iets net.

Op de afstandsbediening zitten twee knoppen. Start en een slotje.

Met start kan ik hem aanzetten en is hij van het slot. Druk ik weer op start gaat hij uit en op stuurslot. Tot zover snap ik het nog wel.

Maar met de slot knop. Als hij aan staat gaat hij met de slot knop op slot. Maar staat hij uit dan gaat hij niet van het slot.

Klopt het dat de start knop dus twee functies heeft en de slot knop maar een?

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
Edgenumber schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:10:
Noem mij blond, maar ik snap iets net.

Op de afstandsbediening zitten twee knoppen. Start en een slotje.

Met start kan ik hem aanzetten en is hij van het slot. Druk ik weer op start gaat hij uit en op stuurslot. Tot zover snap ik het nog wel.

Maar met de slot knop. Als hij aan staat gaat hij met de slot knop op slot. Maar staat hij uit dan gaat hij niet van het slot.

Klopt het dat de start knop dus twee functies heeft en de slot knop maar een?
Klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoeY
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-08 15:42
Sinds een week heb ik de E125s en ben er erg blij mee tot nu toe, leuk dingetje om wat benzine te besparen de komende jaren hopelijk.

Heb een vraag over de Android app: deze laat contstant de melding zien "Airlock ingeschakeld" (of uitgeschakeld) maar ik kan die melding niet weg swipen. Erg vervelend. Je kan de meldingen wel uitschakelen, maar dan krijg je weer geen melding meer als de accu vol zit of als je collega een klap op het zadel gegeven heeft 8)7

Iemand ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Bij android als je op de airlock melding klik kan je naar instellingen. Daar heb je drie knoppen. Ik heb beacon aan en uit gezet en nu is die melding niet meer continu bij mijn notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoeY
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-08 15:42
Edgenumber schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:17:
Bij android als je op de airlock melding klik kan je naar instellingen. Daar heb je drie knoppen. Ik heb beacon aan en uit gezet en nu is die melding niet meer continu bij mijn notificaties.
ah, ik dacht dat je daarmee alles uitschakelt. Bedankt, ik ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackSparrow
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-01 01:15

JackSparrow

Find Elizabeth Swann

Vorig maand mijn Segway E110SE ontvangen inmiddels 730KM verder en ik wil jullie allen eerst bedanken voor het aanmaken en reageren op dit topic. Wat heb ik veel informatie mogen overnemen mijn dank hiervoor.

Mijn Segway betreft de bromversie (25KM) die vanaf de eerste dag is voorzien van een remap naar 45KM.
In Amsterdam heb ik veel zaken benaderd die veel ste veel vroegen of dit (nog) niet konden uitvoeren.
Eenmaal uitgeweken naar een andere dealer in de buurt die het voor een paar tientjes kon kreeg ik de upgrade/remap gratis bij aanschaf van een helm toppers waren het.

Inmiddels heb ik de bekende problemen ervaren als:
-Lostrillende spiegels/windscherm
-35KM storing 1x gebeurd in het begin.

Ik ben een persoon van 1.90 om 90 en haal maximaal 60KM bereik op stand 3 dit 45KM/U.

Graag wil ik toelichten dat ik een Bug heb gevonden op m'n scooter ik zou dit graag willen melden maar ik heb geen idee hoe. Het komt er op neer dat ik jullie allen niet aanraad om de sleutel in de accu te bewaren.

Tijdens mijn nieuwsgierigheid heb ik ontdekt hoe je de buddy kunt openen zonder sleutel of responder. hiermee heb ik de buddy op 2 verschillende manieren kunnen openen met en zonder accu aangesloten. eenmaal buddy open kun je zo bij de accu komen. Ook na de update lukte dit.

Mocht iemand enig idee hebben waar dit gemeld kan worden hoor ik dit graag.

"Not All Treasure Is Silver And Gold, Mate."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

JackSparrow schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 01:10:

Graag wil ik toelichten dat ik een Bug heb gevonden op m'n scooter ik zou dit graag willen melden maar ik heb geen idee hoe. Het komt er op neer dat ik jullie allen niet aanraad om de sleutel in de accu te bewaren.

Tijdens mijn nieuwsgierigheid heb ik ontdekt hoe je de buddy kunt openen zonder sleutel of responder. hiermee heb ik de buddy op 2 verschillende manieren kunnen openen met en zonder accu aangesloten. eenmaal buddy open kun je zo bij de accu komen. Ook na de update lukte dit.

Ik zou proberen bij Segway zelf :+
Je zou het ook op hun Facebookpagina openbaar kunnen zetten :-)
https://www.facebook.com/Segway/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
@YoeY ik ben nog erg zoekende wanneer ik nu wel of niet bepaalde meldingen binnen krijg.

Maar na het aan en uit toggelen verdween deze permanente melding uit beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud12345
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-06 09:00
Vorig maand mijn Segway E110SE ontvangen inmiddels 730KM verder en ik wil jullie allen eerst bedanken voor het aanmaken en reageren op dit topic. Wat heb ik veel informatie mogen overnemen mijn dank hiervoor.

Mijn Segway betreft de bromversie (25KM) die vanaf de eerste dag is voorzien van een remap naar 45KM.
In Amsterdam heb ik veel zaken benaderd die veel ste veel vroegen of dit (nog) niet konden uitvoeren.
Eenmaal uitgeweken naar een andere dealer in de buurt die het voor een paar tientjes kon kreeg ik de upgrade/remap gratis bij aanschaf van een helm toppers waren het.

Ik ben een persoon van 1.90 om 90 en haal maximaal 60KM bereik op stand 3 dit 45KM/U.

Voor mij is tot nu toe bewezen dat de Segway scooter een fijn product is. Echter de support is rond uit bagger. Reageren totaal niet op mijn e-mail, en telefonisch wordt je uiteindelijk doorverbonden naar een dealer. Support voor de app is er niet. In de Apple AppStore staat zelf aangegeven dat je voor support het aan “een andere Segway eigenaar” kan vragen. Zo jammer, de app is best mooi, maar met een boel bugs die wellicht met een beetje aandacht zijn te verhelpen.

Ook nog niet echt goed naar mijn idee is het dealer netwerk. Er zijn er te weinig. Ik heb zelf een scooter gekocht in Reeuwijk. Met 600km 3 weken geleden een 1000km beurt aangevraagd dat pas eind aug kan worden uitgevoerd (abonnement aan huis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-06 14:57

From my experience in the automotive industry, the best thing you can do is making the information public. Usually companies just take any action on security issues if they are public - that is sad, but true.
Because this problem will be a cons when people are considering to buy that new scooter.
so publish the information in all channels you have and let Segway now about it. You can send the link to their support in the app and tag them in the posts (like facebook).

Cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Makaveli09 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:41:
Heeft iemand een idee of je de klok handmatig kan aanpassen? Momenteel heeft mijn e110se nog steeds de wintertijd aan.
Ik liep hier de afgelopen dagen ook tegenaan.

Jij zal er inmiddels al wel uit zijn, maar voor anderen die hier ook tegenaan lopen.

Ik had de accu uit de scooter gehaald en opgeladen en sindsdien liep de klok verkeerd en wilde hij geen gps meer updaten.

Ik heb het volgende gedaan en nu staat de klok weer goed en de gps lijkt ook weer normaal te functioneren.

In de app ga naar klantendienst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rL1Qv-YuBoHkKGkS5KBmmUkbmVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jF8tysh0dgONcU930Bsqm7aT.jpg?f=fotoalbum_large

Ga daar naar voertuig onderhoud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eRbnm_p7w0Cp0n3fSJMvG-WhyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O5rs9JDZ93Nx03uRlmjGX87E.jpg?f=fotoalbum_large

Volgende.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HeN4qqkFhquNJtrVF3LveLDPIw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGtmdJNfbJ87NwyglVzGaEZa.jpg?f=fotoalbum_large

Vraag via de knop een nieuwe verificatiecode aan. Deze kwam bij mij in mijn spam box. Een mail met allemaal chinese tekst en een nummer.

Vul het nummer hier in en start de diagnose.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1F_rljQiQAzk1mzXVUmV2n0G44=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9ZSqo9mDU1trTwIsbqEXRqS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09-2024

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Wat is jullie mening ? Moeten elektrische scooters ook een geluid produceren? https://www.nu.nl/auto/62...=IwAR007UbaVatN2A9oF_MhF2

Segway E110SE Bromscooter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik zit er niet op te wachten. Het rijd nu juist heerlijk stil. Moet er niet aan denken om een uur lang naar mijn werk zo'n vrachtwagen piep te horen brr.

Bestuurders moeten gewoon beter leren anticiperen dat ze niet gehoord worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
EBreu schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:48:
Wat is jullie mening ? Moeten elektrische scooters ook een geluid produceren? https://www.nu.nl/auto/62...=IwAR007UbaVatN2A9oF_MhF2
Dan verkoop ik hem direct. Juist de stilte is één van de drie belangrijkste reden geweest om tot koop over te gaan. Ik rijd redelijk defensief en zet mijn knipperlicht aan bij inhalen of als ik het idee heb dat een wandelaar niet oplet. Bij mensen die zich echt 'alleen op de wereld' voortbewegen toeter ik wel direct om duidelijk te maken dat er anderen aanwezig zijn..

Nee, een toeter of andere geluid produceren om mensen attent te maken + defensief rijden moet voldoende zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

EBreu schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:48:
Totaal nutteloos. Daarvoor rijden snorscooters te zacht (immers zou je dan ook mogen verwachten dat alle fietsers en wandelaars ook geluid moeten produceren) en voor een bromfiets die op de autobaan meestal rijdt, heeft geluid geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
SuperVliegNL schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:35:
Inmiddels 250km verder met de 110s. Ik heb vanuit de dealer direct de snelheidsupgrade van 45 naar 52km/h gekocht. Hij haalt in scherm & GPS maximaal 47km/h.
Dit al eens vermeld naar de dealer toe en die zei dat ik moest wachten en dat het vanzelf bij trekt.. maar ik begin de hoop te verliezen...
Iemand anders ook zoiets ervaren?
Ja dat heb ik ook. Maar kwam er achter dat ik met behulp van een GPS app op je mobiel wel 51 gaat. Bij mij is dat te verklaren omdat ik Michellin banden heb. Die zijn wat groter dus geeft de snelheidsmeter op de scooter en de app een te lage waarde aan.
Maar zo te lezen heb je GPS ook gecheckt. Ik heb pas net de speedupdate gedaan dus weet niet of het in jouw geval bijtrekt.

[ Voor 8% gewijzigd door Joram22 op 27-07-2022 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22

Ten eerste: weet je zeker dat jouw bug ook werkt indien je je telefoon niet in de buurt hebt?
Ten tweede: zo ja: de methode niet openbaar maken
Ten derde: inderdaad melden bij Segway.

Overigens is de sleutel in de batterij niet het grootste probleem. Het gaat vooral om het niet kunnen stelen van de dure batterij. Er zijn niet voor niets extra sloten voor de batterij op de markt voor e scooters (nog niet voor de Segway zover ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
n00bs schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:41:
[...]

...... immers zou je dan ook mogen verwachten dat alle ..... wandelaars ook geluid moeten produceren......
:+ Ah dus nu begrijp ik waarvoor al die jongeren met zo bluetooth speaker rondlopen. Na al die jaren masseren anticiperen ze nu zelf op nieuwe regelgeving, fantastisch. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Joram22 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:06:
[...]

Ja dat heb ik ook. Maar kwam er achter dat ik met behulp van een GPS app op je mobiel wel 51 gaat. Bij mij is dat te verklaren omdat ik Michellin banden heb. Die zijn wat groter dus geeft de snelheidsmeter op de scooter en de app een te lage waarde aan.
Maar zo te lezen heb je GPS ook gecheckt. Ik heb pas net de speedupdate gedaan dus weet niet of het in jouw geval bijtrekt.
Na de speedupgrade rijdt mijn E110SE 53km/h. Nog gewoon met de originele bandjes. (Had dit een paar postjes eerder gemeld. ) De tellerunit en Segway app klopt wat dat betreft niet, screenshot van een willekeurige gps app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffbXAfLnfoi-VrUkF6Vd7ZGYBIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aE3iphl5B4GcNgxyatkdQrhx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizertjuh
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 02-04-2023
Hallo allemaal. Ik heb nu een maand of 2 de 100se launch 25km/u. Nu merk ik vandaag dat mijn knipperlichten, het groot licht en de cruise control het niet doen. Als ik op het alarmlicht knopje druk werkt het wel, alleen gaan beide knipperlichten knipperen. Maar bij links of rechts afslaan doen ze het niet..iemand een idee?

In de app wordt er nergens storing aangegeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Keizertjuh schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:52:
Hallo allemaal. Ik heb nu een maand of 2 de 100se launch 25km/u. Nu merk ik vandaag dat mijn knipperlichten, het groot licht en de cruise control het niet doen. Als ik op het alarmlicht knopje druk werkt het wel, alleen gaan beide knipperlichten knipperen. Maar bij links of rechts afslaan doen ze het niet..iemand een idee?

In de app wordt er nergens storing aangegeven
Voor de meeste problemen en foutcodes is de accu minstens 10 minuten los maken de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Keizertjuh schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:52:
Ik heb nu een maand of 2 de 100se launch 25km/u.
Ik neem aan E110SE?

Edit: Ja dus :P

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 30-07-2022 16:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyxsr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 23:09
Past de accu van de 110SE op een E125S?
Iemand die dit weet?

LG OLED65W7V

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 21:49
justinb81 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:20:
[...]

Vanaf 5 augustus kan ik je vertellen of hij werkt. Hij is al onderweg, alleen nog een haakse Schuko stekker vinden om erop te zetten.
@Wackoz
De AliExpress “langzaam” lader doet het en is lekker stil zo zonder fan. Ook een behoorlijk stuk lichter. (En een lekker lange kabel!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdX0feXjVDY5bw4TYcJV0lXlK9k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APoZfbOHjDrb7mXUMVQchKqV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THpX0VDGjl-HaDgCcq25ZC38Mho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CM6TqvzmLPtGF0liDdkygCIP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DFt-oqZNc9x9LmuMeELdkPc9hR0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5LNqjGUHMzTjBG5Hrw5CYu9x.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud12345
justinb81 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:58:
[...]

@Wackoz
De AliExpress “langzaam” lader doet het en is lekker stil zo zonder fan. Ook een behoorlijk stuk lichter.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit. Heb je ook een linkje van Ali?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinb81
Ruud12345 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:13:
[...]

Ziet er goed uit. Heb je ook een linkje van Ali?
Ja hoor de B110P versie is de Chinese B110S maar dan met trappers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Laatst online: 13-09 11:34
[...]

@Wackoz
De AliExpress “langzaam” lader doet het en is lekker stil zo zonder fan. Ook een behoorlijk stuk lichter. (En een lekker lange kabel!)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank voor het delen! Ik lees alleen maar voordelen :9 Zou je iets kunnen delen over wat de laadtijd doet?

Het is jaren terug dat ik wat bij ali besteld heb, voor de aangepaste import regels in ieder geval. De lader staat voor een €155,- te koop incl. btw, moet ik denken aan €200 na inklaring en geneuzel of meer?

één is geen, twee is één

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wackoz schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:19:
De lader staat voor een €155,- te koop incl. btw, moet ik denken aan €200 na inklaring en geneuzel of meer?
Nee, dat zit tegenwoordig allemaal bij Ali inbegrepen vziw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0IWCtBUxlNEqExcYK0wlQnuskI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o4X47uA7CYyS8FIux6ZOHoTQ.png?f=fotoalbum_large

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinb81
Wackoz schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:19:
[...]

Dank voor het delen! Ik lees alleen maar voordelen :9 Zou je iets kunnen delen over wat de laadtijd doet?

Het is jaren terug dat ik wat bij ali besteld heb, voor de aangepaste import regels in ieder geval. De lader staat voor een €155,- te koop incl. btw, moet ik denken aan €200 na inklaring en geneuzel of meer?
Hij hangt nu weer voor de 2e keer aan de lader, het ziet er naar uit dat hij er 2x langer over doet.
Qua inklaring. Je kan op de pagina een “get coupon over $100” aanklikken waardoor de prijs onder de €150 komt en AliExpress vooraf je btw betaald. Er komen dus geen inklaringskosten en Douane wachttijd bij. (En via de app gaat er ook nog wat € vanaf) ik heb in totaal €139,35 moeten afrekenen.

[ Voor 4% gewijzigd door justinb81 op 01-08-2022 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
justinb81 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 23:01:
waardoor de prijs onder de €150 komt en AliExpress vooraf je btw betaald
Ali betaalt de BTW ook als 't boven de €150 is (gooi er maar eens 2 in je winkelwagentje bijvoorbeeld ;) )
justinb81 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 23:01:
Er komen dus geen inklaringskosten en Douane wachttijd bij
Douane wachttijd staat er ook los van - die is gewoon 'random'; de ene keer ligt 't er een week (of 2), de andere keer fietst 't er zo doorheen.

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 01-08-2022 23:19 ]

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinb81
Ah kijk, de vorige keer dat ik wat duurders (€150+) had besteld werd de btw bij de checkout er weer af gehaald met de melding dat je het zelf moest regelen.

Voor de E110s bezitters. Ik had begrepen dat de lader van de B110S en de E110s hetzelfde is maar die van de E125 anders. Even checken voordat je de lader besteld, ik was alleen geïnteresseerd in de B110s dus heb geen studie losgelaten op de E110

[ Voor 12% gewijzigd door justinb81 op 01-08-2022 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro
justinb81 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 23:20:
Ah kijk, de vorige keer dat ik wat duurders (€150+) had besteld werd de btw bij de checkout er weer af gehaald met de melding dat je het zelf moest regelen.

Voor de E110s bezitters. Ik had begrepen dat de lader van de B110S en de E110s hetzelfde is maar die van de E125 anders. Even checken voordat je de lader besteld, ik was alleen geïnteresseerd in de B110s dus heb geen studie losgelaten op de E110
That is a good point... are the chargers different ?
What matters are the connectors and the charge voltage - assuming that if the charger uses the same connector, the signals will be on the same position. It would be very stupid for a company to use the same connector with different signals.

For the E125S, the original charger has top voltage of 54.2V with the below connector.
If the B110/E110 have the same voltage and connector, it will work for the E125S, although the charge time might be higher due the lower power. And bear in mind slow charge as always better for the battery health.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXUwtiZapZe9O7EO5iSlYUV-hww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YUE3Jiqk3uLIg7HqxBHhuZXg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zv10kib4KakKkX2K39CMhzhjqR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZ0GVNFhur7mQGek9iooOCOM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2dnjmDryH5uot6sIzu2hMyZktQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JeQ1LDHGhp71Us2b9kOUtPOO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
Yes, the Aliexpress "slow/normal" charger is 54.2V 4A, so it will probably work. But 5x slower in charging.

Maybe not so suitable for free charging at work at the e-bike charge point with such a large battery in the E125S... but for at home?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro
Yeap, that is the idea.. At home I usually charge overnight, so better to buy a slow charger to "take it easy" on the battery.. and of course, it is a lot cheaper..
Then I can use the original one if I need fast charge in the work or somewhere else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
alexborro schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:26:
Yeap, that is the idea.. At home I usually charge overnight, so better to buy a slow charger to "take it easy" on the battery.. and of course, it is a lot cheaper..
Then I can use the original one if I need fast charge in the work or somewhere else.
Ik dacht juist koop de ‘kleine’ lader voor werk. Heb een laptop rugtas onder de buddy en die joekel van een lader 😅! Ik heb ambtenarenwerktijden dan zou de accu toch wel vol zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinb81
EBreu schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:23:
[...]

Ik dacht juist koop de ‘kleine’ lader voor werk. Heb een laptop rugtas onder de buddy en die joekel van een lader 😅! Ik heb ambtenarenwerktijden dan zou de accu toch wel vol zijn?
Voor de enkel accu E110S en de B110S zal het wel voldoende zijn voor op het werk ja. (8 uur van leeg naar vol)
Ik heb de kleine lader nu ook in mijn laptop tas zitten. De E125S heeft wel een hele grote accu, denk niet dat je dat binnen 8 uur red mocht hij helemaal leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
justinb81 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:46:
[...]

Voor de enkel accu E110S en de B110S zal het wel voldoende zijn voor op het werk ja. (8 uur van leeg naar vol)
Ik heb de kleine lader nu ook in mijn laptop tas zitten. De E125S heeft wel een hele grote accu, denk niet dat je dat binnen 8 uur red mocht hij helemaal leeg zijn.
Ik heb zelf een E110SE. De accucapaciteit is 1824 wh, dus of laadtijd is nog langer of het werkt niet 🤔?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinb81
Je zal nu wel een 8A snel lader hebben? De 4A zal er 2x zo lang over doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro
EBreu schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:23:
[...]

According to your signature, you have an E110 with an 1.8kWh battery. So in order to fully charge the battery in 8h, you need at least a 5A charger (54.2V at 5A = 270W).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
alexborro schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:41:
[...]

According to your signature, you have an E110 with an 1.8kWh battery. So in order to fully charge the battery in 8h, you need at least a 5A charger (54.2V at 5A = 270W).
Ah dankjewel! Dan zoek ik nog verder op AliExpress. Heeft geen haast voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
Nou ja, je komt niet leeg aan op het werk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
justinb81 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:53:
Nou ja, je komt niet leeg aan op het werk toch?
Eens, in mijn geval dan de terugreis naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-09 09:44
Hallo,

Ik ben sinds gisteren in het bezit van de E110s rijd erg lekker. Maar ik heb al een probleem gisteren heeft dealer de batterij cover er even afgehaald om te demonstreren. Een 40 km mee gereden ondertussen maar nu merk ik dat de cover van de batterij. Dus de plank zelf niet dicht gaat. Hij klikt ook niet dus iedereen zou zomaar die plank eraf kunnen halen en met de batterij gaan lopen. Dit is een serieuze domper kan ik hier iets aan doen of dien ik naar de dealer te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
Zou dit iets met die 2 covertjes te maken hebben?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1n8U40YWXODeCMNSRRkut8wQfIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QNNEUr1GstnduUe6oimNhcK8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greg-a
pitbullgio schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:36:
Hallo,

Ik ben sinds gisteren in het bezit van de E110s rijd erg lekker. Maar ik heb al een probleem gisteren heeft dealer de batterij cover er even afgehaald om te demonstreren. Een 40 km mee gereden ondertussen maar nu merk ik dat de cover van de batterij. Dus de plank zelf niet dicht gaat. Hij klikt ook niet dus iedereen zou zomaar die plank eraf kunnen halen en met de batterij gaan lopen. Dit is een serieuze domper kan ik hier iets aan doen of dien ik naar de dealer te gaan?
Dit gaat soms met grof geweld. Heb je al geprobeerd om er een flinke trap op te geven (aan de kant van het sluitingsmechanisme)? Dit moest ik iig doen bij mijn eerste segway.

Anderes even zoeken in dit topic. @EBreu heeft hier eerder over gepost, hij heeft er een soort van vulling tussen gezet. mogelijk dat dit ook voor jou werkt. Anders even terug naar de dealer, maar dit vraagt denk ik gewoon om wat meer kracht - succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
greg-a schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:41:
[...]

Dit gaat soms met grof geweld. Heb je al geprobeerd om er een flinke trap op te geven (aan de kant van het sluitingsmechanisme)? Dit moest ik iig doen bij mijn eerste segway.

Anderes even zoeken in dit topic. @EBreu of @RobIII heeft hier eerder over gepost, hij heeft er een soort van vulling tussen gezet. mogelijk dat dit ook voor jou werkt. Anders even terug naar de dealer, maar dit vraagt denk ik gewoon om wat meer kracht - succes!
Dat was @EBreu; mijn accu komt er nooit uit; ik laad altijd aan de scooter zelf.

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
RobIII schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:42:
[...]

Dat was @EBreu; mijn accu komt er nooit uit; ik laad altijd aan de scooter zelf.
Sorry - ik haal de frequente day1 posters altijd door elkaar :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
greg-a schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:45:
[...]

Sorry - ik haal de frequente day1 posters altijd door elkaar :P
Geeft niet. Onthou gewoon dat ik de knappe ben :+

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
greg-a schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:41:
[...]

Anderes even zoeken in dit topic. @EBreu heeft hier eerder over gepost, hij heeft er een soort van vulling tussen gezet. mogelijk dat dit ook voor jou werkt. Anders even terug naar de dealer, maar dit vraagt denk ik gewoon om wat meer kracht - succes!
Flinke trap heeft het idd gedaan thanks! 👍 Merk wel op dat deze niet naadloos aansluit vooral uiteinde aan de stoel kant daar staat deze iets hoger ik hoop dat dit geen probleem vormt met regenval. 🙏 Voor de reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
pitbullgio schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:01:
[...]

Flinke trap heeft het idd gedaan thanks! 👍 Merk wel op dat deze niet naadloos aansluit vooral uiteinde aan de stoel kant daar staat deze iets hoger ik hoop dat dit geen probleem vormt met regenval. 🙏 Voor de reply.
If the batteries are all the way to the front, you might face some hard time to close the cover.. try to apply some pressure to move the batteries to the very back, making a small gap in the front part of the compartment.. you will see then it is easier to close the cover.

And related to water, it will enter the batteries compartment since it is not sealed, but the batteries and connectors themselves are sealed, so not a big deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenface
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05-12-2022
Is er toevallig al iemand die mij iets meer kan vertellen over de speedhack?

Sinds de update van Ninebot is de Bluetooth HEX code niet meer te gebruiken en komt deze niet meer aan zegmaar. @RobIII Bedankt voor die post van de hack.

Is er bijvoorbeeld een andere manier,
andere HEX code of eventueel electronica tussen te drukken om het voor elkaar te maken?

Ook las ik dat dealers het (ineens) wel kunnen. Kan iemand zeggen hoe dit gaat en of dit om dezelfde resultaten gaat?

Please let me know

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-06 01:13

amk

Rubenface schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:17:
[...]

Ook las ik dat dealers het (ineens) wel kunnen. Kan iemand zeggen hoe dit gaat en of dit om dezelfde resultaten gaat?

Please let me know
Check de disclaimer voor t posten van een reactie, hier kunnen die tips niet gegeven worden.
Zoals ik begreep krijgen de dealers in hun software 4 opties 25,30 45 en 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:41
[...]

@Wackoz

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vooral het feit dat het een mega lang snoer is vindt ik erg handig, én dat hij passief gekoeld is, daarmee kun je hem dus mogelijk ín je buddy leggen tijdens het opladen, wat met de originele lader niet gaat ivm de hitteontwikkeling en de fans die non-stop loeien.

Ik weet alleen nog niet zo goed of ik deze ook voor mijn E125S kan gebruiken?

Ik zie wel deze accu bevestigingsplaat tegen diefstal van je accu op Ali. Kan maar weinig opties/accessoires vinden voor de E110/E125 helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
thaan schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

Vooral het feit dat het een mega lang snoer is vindt ik erg handig, én dat hij passief gekoeld is, daarmee kun je hem dus mogelijk ín je buddy leggen tijdens het opladen, wat met de originele lader niet gaat ivm de hitteontwikkeling en de fans die non-stop loeien.

Ik weet alleen nog niet zo goed of ik deze ook voor mijn E125S kan gebruiken?

Ik zie wel deze accu bevestigingsplaat tegen diefstal van je accu op Ali. Kan maar weinig opties/accessoires vinden voor de E110/E125 helaas..
Qua specs zou het moeten kunnen, maar dan 5x langzamer. We zoeken nog iemand die het durft te testen ;) Ik ben al voor gegaan met de gok voor de B110S.
Als iemand in de buurt van Zoetermeer woont met een E125 of E110 mag hij het bij me komen uitproberen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:47:
[...]

Geeft niet. Onthou gewoon dat ik de knappe ben :+
Hahahah 😛

En ik ‘ met die mooie mat zwarte scooter ‘ 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
justinb81 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:10:
[...]

Qua specs zou het moeten kunnen, maar dan 5x langzamer. We zoeken nog iemand die het durft te testen ;) Ik ben al voor gegaan met de gok voor de B110S.
Als iemand in de buurt van Zoetermeer woont met een E125 of E110 mag hij het bij me komen uitproberen...
Niet bepaald om de hoek helaas, maar ik heb vandaag maar een Metron adapter besteld om ook bij publieke laadpalen op te kunnen laden, dan is een extra lader wellicht weer niet nodig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud12345
thaan schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:35:
[...]

Niet bepaald om de hoek helaas, maar ik heb vandaag maar een Metron adapter besteld om ook bij publieke laadpalen op te kunnen laden, dan is een extra lader wellicht weer niet nodig..
Die prijs….schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
justinb81 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:10:
[...]

Unfortunately your city is outside my E125S range, he he, otherwise I would accept the challenge ;-)
Could you please post a picture of the charger connector, so I wanna check if at least the connector is the same.

If anybody else has a B110S in the south of Utrecht (I live in Culemborg) and is willing to help, I would like to try a B110S charger in my E125S, so we are sure the chargers are compatible.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
Absoluut, maar de enige die ik kan vinden die ook daadwerkelijk schakelaars op de stekker heeft zitten om de signalen aan de laadpaal te geven die het slot van de laadpaal open en dicht doen gaan, met een goedkopere (want die zijn er wel, maar hebben niet die schakelaars die signalen kunnen geven) ben ik bang dat ik een keer in de situatie kom dat een laadpaal hem niet los wilt laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro
thaan schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:22:
[...]

Absoluut, maar de enige die ik kan vinden die ook daadwerkelijk schakelaars op de stekker heeft zitten om de signalen aan de laadpaal te geven die het slot van de laadpaal open en dicht doen gaan, met een goedkopere (want die zijn er wel, maar hebben niet die schakelaars die signalen kunnen geven) ben ik bang dat ik een keer in de situatie kom dat een laadpaal hem niet los wilt laten gaan.
We had here this discussion before. It looks like this adapter works pretty well:
https://www.aliexpress.com/item/4001269869020.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
alexborro schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:28:
[...]

We had here this discussion before. It looks like this adapter works pretty well:
https://www.aliexpress.com/item/4001269869020.html
Ik wil best geloven dat elke goedkopere ook werkt, alleen wil ik niet standaard een halve meter snoer mee moeten nemen in de buddy & ik heb er ook geen zin in dat ik ergens sta waar de laadpaal de stekker niet los wil laten (mijn laadervaringen met een elektrische auto zijn niet helemaal vlekkeloos) dus heb ervoor gekozen om meteen maar iets meer te betalen ipv hem later alsnog moeten kopen omdat een goedkopere niet bevalt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justinb81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
Awesome, Thanks! It looks like exactly the same as the E125S, including the voltage specs...
Very likely to work fine!
Thanks again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
thaan schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:22:
[...]

Niet om je stekker af te kraken, maar voor iemand zoals ik die zelf wilt knutselen/tweaken en dit tegenkomt:
Ik heb de Ali €50 adapter, met zelf ingekort snoer. Als je een schakelaar erop knutselt (ik heb het met een sleutel schakelaar) dan kan je het signaal ook geven.

De kabel aan de CP pin moet je onderbreken (staat op de stekker).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8yq74rnKMNer_0FM-g2I18A1JI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SzMBvoRgxBLJEvP6PNk1YPF7.webp?f=fotoalbum_large

Echter komt het ook bij betaalde palen voor dat de paal het nog niet loslaat omdat de server eruit ligt die bepaalt dat je je pas erlangs hebt gehaald (zelf nog niet ondervonden).

Ik zit er dus aan te denken om de lock gaten in de stekker (sleufje bovenaan) gewoon uit te vijlen. Misschien nog simpeler, diefstal lijkt me niet zo heel erg aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Laadkabels van auto's worden wel regelmatig gestolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijbuiter
  • Laatst online: 28-09-2022
Met zo'n adapter kan je dan ook 2 fase laden? Wij willen de 125s kopen,en zijn vaak met de camper in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
Iemand een link naar een leuke rugsteun niet origineel dat geen 60-70 euro kost of andere leuke accessoires die handig zijn? Er zijn niet veel accessoires maar de accessoires die er zijn, zijn prijzig. Heb de smartphonehouder en die is wel ok voor de prijs en nog redelijk stevig mss dat ik de fietsversie voor op men ebike ook koop. Heb het universeel beenkleed ook besteld. Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
@Vrijbuiter nee. Dit verloop is een verloop naar schuko contact. Dat is één fase.

Dan zou je weer een ander verloop moeten hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door Edgenumber op 06-08-2022 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
pitbullgio schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:29:
Iemand een link naar een leuke rugsteun niet origineel dat geen 60-70 euro kost of andere leuke accessoires die handig zijn? Er zijn niet veel accessoires maar de accessoires die er zijn, zijn prijzig. Heb de smartphonehouder en die is wel ok voor de prijs en nog redelijk stevig mss dat ik de fietsversie voor op men ebike ook koop. Heb het universeel beenkleed ook besteld. Grtz
Zoek gewoon op ninebot e100 op AliExpress. Dat is nagenoeg dezelfde scooter. Rugsteun tussen de 40 en 50 euro etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
amk schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:22:
[...]

Check de disclaimer voor t posten van een reactie, hier kunnen die tips niet gegeven worden.
Zoals ik begreep krijgen de dealers in hun software 4 opties 25,30 45 en 50.
Zoals je kunt teruglezen. Er is al een tijdje een officiële speedupdate die de dealer kan uitvoeren. De kosten die men daarvoor rekend lopen erg uiteen. Van 100 euro tot 35 euro. Dus het heeft zin om een paar dealers in de buurt te bellen. Ikzelf heb 35 betaald. Heb ik er graag voor over ipv zelf gaan rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inego
  • Laatst online: 09-08-2022
Joram22 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:50:
[...]

Zoals je kunt teruglezen. Er is al een tijdje een officiële speedupdate die de dealer kan uitvoeren. De kosten die men daarvoor rekend lopen erg uiteen. Van 100 euro tot 35 euro. Dus het heeft zin om een paar dealers in de buurt te bellen. Ikzelf heb 35 betaald. Heb ik er graag voor over ipv zelf gaan rommelen.
Mijn dealer geeft aan dat met het Segway opvoerpakket installatie voor 50km/h de boordcomputer (€200) ook vervangen moet worden. Anders zou de standaard boordcomputer kapot gaan bij de E110SE, naast het niet aangeven van elke snelheid boven de 45km/h.

Klopt het dat de standaard boordcomputer kapot gaat of is dit gewoon een manier om extra geld te verdienen?

Daarnaast, kan deze update van een afstand gedaan worden? Zo ja bij welke dealer kost het €35?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueicez
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:41

blueicez

Broadband 4 all

Wokki schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:50:
Sinds vandaag een knipperende foutmelding 35 op mijn dashboard. Nu gaat mijn buddyseat niet meer open. Tot nu toe gelukkig het enige directe probleem wat ik ondervind. Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben (gehad) en hoe verholpen?
Helaas bij mij dezelfde problemen. Ik heb inmiddels nu een keer of 3 de accu eraf gehaald en de boel gereset (daarna gaat het weer +/- 1 dag goed).

Ik heb mijn dealer gevraagd wat hieraan gedaan kan worden + evt. ondersteuning van Segway.

Zodra ik meer nieuws heb, laat ik het weten...

Asus A7V266, AMD XP 2400+ met 1024 DDR en een 350 GB Harddisk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowgrunn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:27
Inego schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:59:
[...]

Mijn dealer geeft aan dat met het Segway opvoerpakket installatie voor 50km/h de boordcomputer (€200) ook vervangen moet worden. Anders zou de standaard boordcomputer kapot gaan bij de E110SE, naast het niet aangeven van elke snelheid boven de 45km/h.

Klopt het dat de standaard boordcomputer kapot gaat of is dit gewoon een manier om extra geld te verdienen?

Daarnaast, kan deze update van een afstand gedaan worden? Zo ja bij welke dealer kost het €35?
Daar heb ik nog nooit van gehoord en de brom e110se van een kennis werkt prima met de update, loopt iets harder en geeft ook alles netjes weer op het dash.. denk dat je beter naar een andere dealer kan zoeken...
De scooter moet wel voorzien zijn van de nieuwste software voordat de update erop komt, anders kan het nog wel eens rare fouten geven.
En de update kan niet op afstand helaas (gaat via bluetooth)

[ Voor 7% gewijzigd door wowgrunn op 08-08-2022 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oela007
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-12-2023
Hallo blueicez en Wokki,

Ook ik heb de error code 35 gehad op mijn e125s wel door mijn eigen schuld. Na mijn nachtdienst was ik vergeten de scooter uit te doen en zag ik een melding in de app nadat ik wakker werd na 8 uur slaap :X . Op de scooter was er op eerste instantie niks te zien, pas toen ik richting mijn werk reed kreeg ik onderweg de code te zien en ging de scooter niet harder dan 15 kilometer per uur (heb een snor versie). Op mijn werk lukte het mij eerst ook niet om de scooter te openen via knop op scooter of app, de scooter was niet meer verbonden met de app. Met de sleutel kon ik gelukkig de buddyseat wel openen en de batterijen loskoppelen voor 10 minuten. Daarna heb ik gelukkig geen last meer gehad van de e35 code.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Vrijbuiter schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:15:
Met zo'n adapter kan je dan ook 2 fase laden? Wij willen de 125s kopen,en zijn vaak met de camper in het buitenland.
Nee, deze adapter is alleen om je gewone lader op een snellaadpaal te kunnen gebruiken.

Een E125S laden vanaf een camper is geen probleem lijkt mij. De lader van de e125 gebruikt 1100W max, en de accu’s zijn in totaal 2880Wh, met ongeveer 2 a 3 uur zit de mijne meestal weer vol, al laad ik standaard altijd tot max 85% (via de app instelbaar) om de accu’s niet zwaar te belasten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Mijn dealer geeft aan dat met het Segway opvoerpakket installatie voor 50km/h de boordcomputer (€200) ook vervangen moet worden.
Onzin, dit is gewoon een software upgrade. Ik zou heel snel op zoek gaan naar een andere dealer.

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joram22
[...]

-Bij Joop harmans in Amsterdam Noord kost het 35 euro. Maar zelf even zoeken in je eigen omgeving gaat wel lukken toch?

-zoals anderen al aangeven. Die dealer van je heeft er echt totaal geen verstand van. Ik zou zelfs zeggen dat dit puur oplichting is. Zeggen dat er een nieuwe computer nodig is. Dat is gewoon een leugen, niet zomaar een foutje door onkunde.

-de update gaat via bluetooth. Dat staat echt heel erg vaak genoemd in alle eerdere posts. Zelf even zoeken kan geen kwaad
. Anders zijn we steeds opnieuw de speedupdate aan het uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijbuiter
Nee, deze adapter is alleen om je gewone lader op een snellaadpaal te kunnen gebruiken.

Een E125S laden vanaf een camper is geen probleem lijkt mij. De lader van de e125 gebruikt 1100W max, en de accu’s zijn in totaal 2880Wh, met ongeveer 2 a 3 uur zit de mijne meestal weer vol, al laad ik standaard altijd tot max 85% (via de app instelbaar) om de accu’s niet zwaar te belasten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijbuiter
[b]Vrijbuiter in "Grote Segway elektrische scooter topic"Vrijbuiter schreef

Een E125S laden vanaf een camper is geen probleem lijkt mij. De lader van de e125 gebruikt 1100W max, en de accu’s zijn in totaal 2880Wh, met ongeveer 2 a 3 uur zit de mijne meestal weer vol, al laad ik standaard altijd tot max 85% (via de app instelbaar) om de accu’s niet zwaar te belasten
Dank voor je uitleg.hier zat ik op te wachten.met omvormer van 1500 watt kan ik hem makkelijk onder het rijden laden.er ligt een 320 watt paneel ook op het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueicez
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:41

blueicez

Broadband 4 all

oela007 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:06:
Hallo blueicez en Wokki,

Ook ik heb de error code 35 gehad op mijn e125s wel door mijn eigen schuld. Na mijn nachtdienst was ik vergeten de scooter uit te doen en zag ik een melding in de app nadat ik wakker werd na 8 uur slaap :X . Op de scooter was er op eerste instantie niks te zien, pas toen ik richting mijn werk reed kreeg ik onderweg de code te zien en ging de scooter niet harder dan 15 kilometer per uur (heb een snor versie). Op mijn werk lukte het mij eerst ook niet om de scooter te openen via knop op scooter of app, de scooter was niet meer verbonden met de app. Met de sleutel kon ik gelukkig de buddyseat wel openen en de batterijen loskoppelen voor 10 minuten. Daarna heb ik gelukkig geen last meer gehad van de e35 code.

Groeten
Bij mij blijft het probleem wat hardnekkiger. Hij verliest bij mij ook verbinding via de 4G SIM/GPS via de App, waarna hij bijv. na een 1-2 dagen ineens geen positie meer heeft en niet meer te bedienen is. Een reset lost dit wel weer op, maar wel raar/vervelend dat hij dit blijft doen. Het wegvallen van de verbinding is vaker dan de code 35.

De dealer heeft een verzoek bij Segway voor ondersteuning ingediend, om te kijken of ze daar remote iets mee kunnen.

Herkend iemand deze problemen?

Asus A7V266, AMD XP 2400+ met 1024 DDR en een 350 GB Harddisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Ik heb al een tijdje het idee dat mijn E125S erg langzaam oplaad. In het begin had ik het idee dat deze gewoon met een uur of 3 behoorlijk vol zat, maar op dit moment zit ik op een laadsnelheid van precies 11% per uur. Maakt niet uit of de accu koud of warm is en of deze helemaal leeg is of start vanaf een hoger percentage. Het lijkt mij dat dit veel te langzaam is. Wat is gebruikelijk bij jullie?

Ik heb de accu's al helemaal losgekoppeld voor langere tijd om de scooter te resetten, dit maakte niets uit. Ook zie ik geen afwijkingen bij de twee afzonderlijke batterijen. Nagenoeg altijd zelfde voltage en temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
frennek schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:51:
Ik heb al een tijdje het idee dat mijn E125S erg langzaam oplaad. In het begin had ik het idee dat deze gewoon met een uur of 3 behoorlijk vol zat, maar op dit moment zit ik op een laadsnelheid van precies 11% per uur. Maakt niet uit of de accu koud of warm is en of deze helemaal leeg is of start vanaf een hoger percentage. Het lijkt mij dat dit veel te langzaam is. Wat is gebruikelijk bij jullie?

Ik heb de accu's al helemaal losgekoppeld voor langere tijd om de scooter te resetten, dit maakte niets uit. Ook zie ik geen afwijkingen bij de twee afzonderlijke batterijen. Nagenoeg altijd zelfde voltage en temperatuur.
Mijn E125S laad 21% per uur.
1 of 2 keer gehad dat het langer duurde, maar dat was met accu's 1 min los al opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truckerrob
  • Laatst online: 18-02-2024
Hallo,ik heb de b110s sinds oktober 2021 in de 46 km uitvoering.ik gebruik hem in principe alleen met regenachtig weer naar het werk.hij bevalt prima.bij mij is het opladen tijdens remmen denk ik spontaan gestopt( hij remt niet meer af bij gaslos) . dealer adviseerde accu los te halen geen verbetering.het grote nadeel vind ik dat de koplamp bij mij te laag staat zodat bij donker weer de lichtbundel te dicht rondom je scooter zit en de max.snelheid niet prettig is,de dealer weet ook zo geen oplossing ben nu met importeur bezig, misschien iemand een idee hoe je makkelijk bij de koplamp komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robintom67
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-12-2024
Net een afspraak gemaakt om de standaard banden van m'n E110S te laten vervangen. Heb het 3000km volgehouden, maar het is echt troep.

Er komen Michelin city grips onder. Het voorwiel heeft een wat eigenaardige maat waardoor zowel voor als achter 90/90/12 banden zullen worden.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
robintom67 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:03:
Net een afspraak gemaakt om de standaard banden van m'n E110S te laten vervangen. Heb het 3000km volgehouden, maar het is echt troep.

Er komen Michelin city grips onder. Het voorwiel heeft een wat eigenaardige maat waardoor zowel voor als achter 90/90/12 banden zullen worden.

Mijn vader heeft dezelfde banden en maat onder zijn e110se liggen.
Het is even weer wennen met rijden tov de originele banden, maar rijd over het algemeen een stuk fijner/zekerder.
En hij gaat iets sneller (op gps, niet de teller) omdat de omvang vd achterband veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
robintom67 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:03:

Vanaf levering heb ik ze eronder zitten (E110SE) en ze rijden heerlijk. Geen ervaring met de andere banden dus kan daar niets over zeggen maar ik las hier al dat die Michelin's een stuk fijner zijn. Meteen maar eronder laten leggen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robintom67
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik ben benieuwd. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
Truckerrob schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:10:
Hallo,ik heb de b110s sinds oktober 2021 in de 46 km uitvoering.ik gebruik hem in principe alleen met regenachtig weer naar het werk.hij bevalt prima.bij mij is het opladen tijdens remmen denk ik spontaan gestopt( hij remt niet meer af bij gaslos) . dealer adviseerde accu los te halen geen verbetering.het grote nadeel vind ik dat de koplamp bij mij te laag staat zodat bij donker weer de lichtbundel te dicht rondom je scooter zit en de max.snelheid niet prettig is,de dealer weet ook zo geen oplossing ben nu met importeur bezig, misschien iemand een idee hoe je makkelijk bij de koplamp komt?
Klopt, de koplamp is een beetje sneu, je kan er wel bij als je de voorkap eraf haalt, maar er valt niets aan af te stellen. Ik heb als noodoplossing een enorm sterke fietslamp met horizontale afsnijding R3-1000LM midden op het stuur erbij gezet voor als ik buiten de bebouwde kom ga.
Als 45KM versie komt de B110s net te kort in meerdere fronten, dus ik kom maar met dit soort oplossingen.

Qua regeneratief remmen.. al eens geprobeerd om het in de app uit en aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:51
justinb81 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:55:
[...]

Als 45KM versie komt de B110s net te kort in meerdere fronten, dus ik kom maar met dit soort oplossingen.
Zou je dit voor mij kunnen uitleggen.

Ik ben aan kijken voor s125 voor woon werk verkeer van ongeveer 40 km (soms ietsjes meer als ik ga trainen na werk)

En dacht qua prijs is de 110 toch stuk voordeliger...wat zou het probleem dan zijn als ik hier dubbele accu in zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yindave
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-07 15:48
Ik denk toch maar even handig om te delen met deze temperaturen op dit forum, ik schrok toch even toen het er op leek dat mijn E110SE scooter niet meer wilde laden;

kleine grote intro:
Vanaf het begin dat ik mijn scooter heb(heb volgens mij de 3e segway uitgegeven van Nederland ofzo, Maart 2021) heb ik de dealer en Segway zelf bijna maandelijks lopen spammen, stalken en met een stok wezen 'poken' om hem alsjeblieft iets sneller te kunnen laten lopen! ik werd namelijk ingehaald door elke andere scooter en auto's zaten mij op te jagen op 50km wegen(veel meer dan ik had met mijn oude benzine brommer die niet opgevoerd was). Ik zag wat mooie trucjes met 3rd party bluetooth apps, maar ik wil mijn scooter niet 'bricken' en dan geen garantie meer krijgen. ja een echte Tweaker tweakt, maar ik kan niet ineens 2500,- ophoesten als ik m sloop... helaas :)
wel een kleine aanpassing, bandjes een klein beetje meer oppompen dan wat er in de buddy staat en je gaat wat harder(want scooter telt alleen roteringen, geen GPS speeds ofz)

Dus! ik kreeg een paar maanden geleden een belletje van m'n dealer; "we kunnen een update/upgrade doen aan je scooter, hij gaat dan iets... maar niet veel harder, geïnteresseerd?"
JAZEKERS! maar wel bij een volgende beurt, de dealer is nogal ver weg van waar ik woon en het is zonde om dat niet te combineren, een kleine 2 weken terug tikte ik de 5000KM aan, dus tijd voor de 2e beurt(1ste was rond de 1700, ik heb niet echt het idee dat een beurt echt al nodig was maar voor de garantie 'moet' je elke X km een beurt geven). Zo gezegd zo gedaan; scooter opgehaald, beurt gekregen, in de wasserij gegaan(had dat niet verwacht ik kreeg m glimmend alsof ie nieuw was terug), rekening: 225,- wow... ehh wat, dat is 100,- meer dan de vorige beurt.
Bleek dat ze 100,- hadden gerekend voor het opvoeren/overclocken, naja shame on me om dat niet van te voren te vragen.
maar volgens de werkbon lijken ze best wat te hebben gedaan;
De grootste aanpassing lijkt te zijn dat ze een module hebben vervangen in de scooter om de nieuwe voltages en snelheid aan te kunnen. het 'simpelweg' bluetooth verbinden en knopje indrukken zoals hier op het forum wordt gesuggereerd zal misschien wel helpen, maar ze zullen niet voor niets de module hebben moeten vervangen, misschien dat bij de goedkopere acties op een gegeven moment iets kan doorbranden? ik ben in ieder geval blij dat ik het bij de originele dealer heb gedaan.
Tenzij er leugens op de werkbon staan maar daar ga ik even niet van uit, en heb ook geen zin om de dealer er over te bellen en te vragen/beschuldigen. :)

<<<einde intro>>>

Ik heb een rit gemaakt van Haarlem naar Zandvoort(~30 km heen en terug) en het is heel fijn om nu daadwerkelijk de 50kmpu aan te tikken en auto's zitten niet meer constant op mijn lip of proberen mij voorbij te rijden.

Eenmaal terug nog ongeveer 40% over(ik weeg wat, mijn vrouw achterop ook en reed nou niet bepaald zuinig) en prik mijn scooter in de lader: niks... geen reactie, geen *ping*, geen laad metertje wat knippert op het display, geen laad status in de app.

shit.

batterij er uit gehaald, direct proberen te laden op de batterij; led 1 en 4 staan op groen, de rest staat uit... een batterij error/fail code, da's niet goed.

SHIT.

Nou wat bleek;
Een belangrijk ding wat mij gelijk opviel, de batterij wordt veel warmer dan eerst, logisch want meer vermogen wordt er voor gevraagd, maar hij wordt zo warm dat ik het door mijn sandalen heen voelde en toen ik de batterij er uit haalde was hij ook behoorlijk warm.
Dus gedaan wat ik vaker doe in zulke situaties; ik laat het staan, ga naar binnen, neem wat te drinken, kijk een show. even laten rusten, clear mind.
en voilla een uurtje later is de batterij blijkbaar genoeg afgekoeld om weer te 'mogen' opladen.

Dus voor de mensen die hun scooters to the limit pushen met warm weer zoals deze week beware; shit zoals dit kan gebeuren.
blij dat Segway overigens een soort van beveiliging in hun batterij heeft zitten dat ze niet a la chinesium batterijen ontploffen ofzo(genoeg filmpjes online te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
yindave schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:37:
Ik denk toch maar even handig om te delen met deze temperaturen op dit forum

Dus voor de mensen die hun scooters to the limit pushen met warm weer zoals deze week beware; shit zoals dit kan gebeuren.
blij dat Segway overigens een soort van beveiliging in hun batterij heeft zitten dat ze niet a la chinesium batterijen ontploffen ofzo(genoeg filmpjes online te vinden)
Afgelopen dagen heb ik ook wat 'fun ritjes' gedaan.. Mijn scooter is door de dealer opgevoerd afgeleverd en rijd 45KM per uur op de teller en op gps tikt hij 56KM per uur aan. Dit zonder hardware wijzigingen (sterker nog, toen de dealer zag dat hij direct naar 45 schoot (vanaf de standaard) wist hij dat hij harder ging dan de 54 die hij eigenlijk van plan was op te voeren. Hij vroeg of ik hem op die 54 wilde hebben maar aangezien het een update van Segway zelf was heb ik dat niet gedaan..

Batterij is tijdens het warme weer ook niet warmer geworden dan bij andere temperaturen (ik haal ik hem uit de scooter na een ritje om hem in mijn woning op te laden). Hopelijk is het een éénmalig iets bij je batterij en stond de scooter voor je rit lang in de zon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Ik heb hier ook geen last van. Die van mij gaat zo'n 55 gps (100% accu) en geen officiële update. Geen enkel laad probleem gehad met dit weer na lange ritten in de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yindave
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-07 15:48
Hmmm,
Ja de scooter heeft voor enige tijd in de hitte gestaan, dat zou natuurlijk ook een groot deel van de hitte kunnen hebben veroorzaakt. Zwarte scooter, zwarte voetenplaat, en dan nog een stuk rijden... Klinkt logish! Energieverbruik lijkt ook niet meer dan normaal te zijn. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OtMNBWJ6p0dZpWm7ca8z4d4ylgU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/63DAZ9KvI3Q131UyMg7JLbFO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Je kan in de Segway app op het percentage van de accu klikken, dan krijg je meer info te zien, waaronder de temperatuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinb81
sikkwittet schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:20:
[...]

Zou je dit voor mij kunnen uitleggen.

Ik ben aan kijken voor s125 voor woon werk verkeer van ongeveer 40 km (soms ietsjes meer als ik ga trainen na werk)

En dacht qua prijs is de 110 toch stuk voordeliger...wat zou het probleem dan zijn als ik hier dubbele accu in zet.
Ik heb het over de B 110s. Het brommer modelletje. Niet de E 110s, het scooter model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:51
justinb81 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:27:
[...]

Ik heb het over de B 110s. Het brommer modelletje. Niet de E 110s, het scooter model.
Ah duidelijk

Excuses

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joram22
Ik denk toch maar even handig om te delen met deze temperaturen op dit forum, ik schrok toch even toen het er op leek dat mijn E110SE scooter niet meer wilde laden;

kleine grote intro:
Vanaf het begin dat ik mijn scooter heb(heb volgens mij de 3e segway uitgegeven van Nederland ofzo, Maart 2021) heb ik de dealer en Segway zelf bijna maandelijks lopen spammen, stalken en met een stok wezen 'poken' om hem alsjeblieft iets sneller te kunnen laten lopen! ik werd namelijk ingehaald door elke andere scooter en auto's zaten mij op te jagen op 50km wegen(veel meer dan ik had met mijn oude benzine brommer die niet opgevoerd was). Ik zag wat mooie trucjes met 3rd party bluetooth apps, maar ik wil mijn scooter niet 'bricken' en dan geen garantie meer krijgen. ja een echte Tweaker tweakt, maar ik kan niet ineens 2500,- ophoesten als ik m sloop... helaas :)
wel een kleine aanpassing, bandjes een klein beetje meer oppompen dan wat er in de buddy staat en je gaat wat harder(want scooter telt alleen roteringen, geen GPS speeds ofz)

Dus! ik kreeg een paar maanden geleden een belletje van m'n dealer; "we kunnen een update/upgrade doen aan je scooter, hij gaat dan iets... maar niet veel harder, geïnteresseerd?"
JAZEKERS! maar wel bij een volgende beurt, de dealer is nogal ver weg van waar ik woon en het is zonde om dat niet te combineren, een kleine 2 weken terug tikte ik de 5000KM aan, dus tijd voor de 2e beurt(1ste was rond de 1700, ik heb niet echt het idee dat een beurt echt al nodig was maar voor de garantie 'moet' je elke X km een beurt geven). Zo gezegd zo gedaan; scooter opgehaald, beurt gekregen, in de wasserij gegaan(had dat niet verwacht ik kreeg m glimmend alsof ie nieuw was terug), rekening: 225,- wow... ehh wat, dat is 100,- meer dan de vorige beurt.
Bleek dat ze 100,- hadden gerekend voor het opvoeren/overclocken, naja shame on me om dat niet van te voren te vragen.
maar volgens de werkbon lijken ze best wat te hebben gedaan;
De grootste aanpassing lijkt te zijn dat ze een module hebben vervangen in de scooter om de nieuwe voltages en snelheid aan te kunnen. het 'simpelweg' bluetooth verbinden en knopje indrukken zoals hier op het forum wordt gesuggereerd zal misschien wel helpen, maar ze zullen niet voor niets de module hebben moeten vervangen, misschien dat bij de goedkopere acties op een gegeven moment iets kan doorbranden? ik ben in ieder geval blij dat ik het bij de originele dealer heb gedaan.
Tenzij er leugens op de werkbon staan maar daar ga ik even niet van uit, en heb ook geen zin om de dealer er over te bellen en te vragen/beschuldigen. :)

<<<einde intro>>>
Het vervangen van hardware om 5 km harder te gaan lijkt mij om 3 redenen ongeloofwaardig.
-deze scooters rijden in hun grootste thuismarkt (China) gewoon standaard minimaal 51. Afhankelijk van het typenummer, vaak nog harder. (Het is dus gewoon een Chinese ninebot scooter. Ninebot heeft de naam Segway gekocht om te kunnen gebruiken voor de westerse markt)
-speciaal voor Nederland zou er dan een andere minder goede module ingezet zijn die geen hogere snelheden aankan? Dat is een vrij kostbare ingreep voor een relatief klein land. Beter is gewoon de limiet softwarematig naar 45 te zetten.
-zowel de speedupdate die de dealer bij mij heeft uitgevoerd via bluetooth als de door mensen zelf uitgevoerde speedupdate hack via bluetooth heeft niet geleid tot schade aan het electronisch systeem.

Kortom ik heb toch sterk het vermoeden dat alleen met aanpassing software gewoon 5 km harder gereden kan worden.
Pagina: 1 ... 10 ... 39 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.