Het was niet als advies om iets te kopen, maar op de reactie mbt de dealer. Blijkbaar zijn er dus wel componenten en is het prima uit elkaar te halen.berchtold schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 02:34:
[...]
Ik zou nooit bij die site wat kopen (escootparts). Heb helaas een paypal case moeten openen omdat de eigenaar niet wilde meewerken en erg onproffesioneel deed.
Ook zijn die spullen niet premium. Ze zijn zelfs gewoon dropship items. Ali prijzen zijn veel lager.
https://nl.aliexpress.com/item/1005006327572858.html
Ja snap ik maar ik dacht ik meld het maar gewoon even. Overigens zijn die onderdelen voor het stuurkolom. Lagers van de motor zitten intern. Dus dat word of de motor uit elkaar slopen of een nieuwe motor.n00bs schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:53:
[...]
Het was niet als advies om iets te kopen, maar op de reactie mbt de dealer. Blijkbaar zijn er dus wel componenten en is het prima uit elkaar te halen.
Ga ik doen!Kwekke-boom schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 07:43:
[...]
Gaaf! Ik ben benieuwd. Ik zit er aan te denken om m’n E110se in te ruilen voor de e150s.
Laat wat van je horen als je er op gereden hebt.
Ik maak uit de technische tekening ook op dat dit een nieuwe motor zal worden. Ik wacht nog even het bericht af van mn dealer. Ben benieuwd wat dat zal moeten kosten.berchtold schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:57:
[...]
Ja snap ik maar ik dacht ik meld het maar gewoon even. Overigens zijn die onderdelen voor het stuurkolom. Lagers van de motor zitten intern. Dus dat word of de motor uit elkaar slopen of een nieuwe motor.
Thanks voor t mee denken allemaal
Ik heb de mijne gisteren in ontvangst mogen nemen, nadat ik sinds maandag proefgereden heb tot en met gisteren. Ik kom van een snor E110S. De dealer had geprobeerd om de snelheid aan te passen naar 51, maar helaas lukte dat niet.quakel schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 15:52:
Iemand al de Segway e150s ontvangen, of nog wachten op levering? Is voor de segway e150s de snelheid vanuit de dealer aan te passen (zoals dat ook bij de segway e125s mogelijk is).
En kan je ons al wat erover vertellen? Hoe zit het bijv met topsnelheid? Zakt die terug bij lagere batterij percentages?Bestroms93 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:12:
[...]
Ik heb de mijne gisteren in ontvangst mogen nemen, nadat ik sinds maandag proefgereden heb tot en met gisteren. Ik kom van een snor E110S. De dealer had geprobeerd om de snelheid aan te passen naar 51, maar helaas lukte dat niet.
Lijkt me sterk dat de snelheid terugzakt toch - de snelheid kon immers niet verhoogd worden. Pas bij een verhoogde snelheid zakt de snelheid terug naarmate het accupercentage afneemt (dat is iig mijn ervaring o.b.v. E110 en E125).berchtold schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 23:10:
[...]
En kan je ons al wat erover vertellen? Hoe zit het bijv met topsnelheid? Zakt die terug bij lagere batterij percentages?
Alhoewel je daar het meeste merkt idd. Weet ik wel dat zelfs de e125s onder de 45 komt als hij laag is, <20% iig dacht ik. Of dat was alleen met kou. Weet het niet zeker.greg-a schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:31:
[...]
Lijkt me sterk dat de snelheid terugzakt toch - de snelheid kon immers niet verhoogd worden. Pas bij een verhoogde snelheid zakt de snelheid terug naarmate het accupercentage afneemt (dat is iig mijn ervaring o.b.v. E110 en E125).
Die van mij is nog nooit onder de 48kph gekomen. De snelheid waarmee dat wordt behaald (I.e. acceleratie) neemt wel af bij laag accu percentage (en lage temp)berchtold schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:30:
[...]
Alhoewel je daar het meeste merkt idd. Weet ik wel dat zelfs de e125s onder de 45 komt als hij laag is, <20% iig dacht ik. Of dat was alleen met kou. Weet het niet zeker.
Ik weeg niet veel, maar mijn speed upgraded E125s komt ook onder de 45KMh bij vriestemperaturen en een accu <30%. Ik heb wel accu bescherming aanstaangreg-a schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:45:
[...]
Die van mij is nog nooit onder de 48kph gekomen. De snelheid waarmee dat wordt behaald (I.e. acceleratie) neemt wel af bij laag accu percentage (en lage temp)
Ik ga helaas afscheid nemen van mij Segway E125S omdat ik toch wat meer actieradius nodig heb en de trein dan een beter alternatief is.
Voor wie interesse heeft staat deze op marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2302383569
Voor wie interesse heeft staat deze op marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2302383569
Vandaag de Segway E150S ontvangen om een weekje te testen.
Het eerste wat mij opvalt is dat hij veel minder snel accelereert en ook de snelheid op de meter niet klopt. Hij geeft 45 km/h topsnelheid aan, maar op GPS rij je 41 km/h. Hij blijft wel stabiel 41 km/h rijden, had nog rond de 60% over.
Verder is de actieradius met 2 accu's wel rond de 110km, maar dat komt wss ook omdat de scooter minder agressief accelereert.
Hij rijd erg fijn, maar als je de agressieve/vlotte acceleratie en rijstijl van de E125S bent gewend is het wel even terugschalen.
Daarnaast hebben ze wel veel verbeterd. De koplamp schijnt verder naar voren, de hill assist is echt heerlijk bij een stoplicht, remmen zijn te verstellen en het uitgebreide display.
Maar eerlijk gezegd zou ik niet upgraden, want ik hou van die snelle acceleratie en dit is mij wat te soft.
En upgraden kost je snel 3000 euro, denk dat je rond de 2000 euro krijgt voor je Segway E125S?
Als iemand nog vragen heeft of iets wil weten dan kan ik het de komende week uittesten.
Het eerste wat mij opvalt is dat hij veel minder snel accelereert en ook de snelheid op de meter niet klopt. Hij geeft 45 km/h topsnelheid aan, maar op GPS rij je 41 km/h. Hij blijft wel stabiel 41 km/h rijden, had nog rond de 60% over.
Verder is de actieradius met 2 accu's wel rond de 110km, maar dat komt wss ook omdat de scooter minder agressief accelereert.
Hij rijd erg fijn, maar als je de agressieve/vlotte acceleratie en rijstijl van de E125S bent gewend is het wel even terugschalen.
Daarnaast hebben ze wel veel verbeterd. De koplamp schijnt verder naar voren, de hill assist is echt heerlijk bij een stoplicht, remmen zijn te verstellen en het uitgebreide display.
Maar eerlijk gezegd zou ik niet upgraden, want ik hou van die snelle acceleratie en dit is mij wat te soft.
En upgraden kost je snel 3000 euro, denk dat je rond de 2000 euro krijgt voor je Segway E125S?
Als iemand nog vragen heeft of iets wil weten dan kan ik het de komende week uittesten.
:strip_exif()/f/image/dr6cyIZfXB4UctXPatrQughT.jpg?f=fotoalbum_large)
Oei dat is wel telleurstellend eigenlijk. In theorie moet hij veel sneller kunnen acceleren zelfs met die 72V accu’s.RemcoZwolle schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:54:
[Afbeelding]
Ja dat was ook mijn verwachting, maar met wegrijden houd hij een beetje in. Met een vriend tegelijk weggereden met gas vol open en de E125S was veel sneller weg, maar de E150S trekt na een paar seconden wel net zo hard door als de E125S. Maar de trekkracht met wegrijden is veel minder.berchtold schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:14:
[...]
Oei dat is wel telleurstellend eigenlijk. In theorie moet hij veel sneller kunnen acceleren zelfs met die 72V accu’s.
En denk dat daardoor de actieradius ook hoger is bij de E150S.
Trouwens de cruise control lijken ze ook te hebben aangepast. Bij de E125S ging er automatisch 1 km/h vanaf, dus zet je de cruise control op 40 km/h dan rij je ineens 39 km/h. Bij de E150S lijkt die niet meer te gebeuren, maar moet dit nog beter testen doordat de snelheid op de teller 4 km/afwijkt van de GPS.
Kan het niet zijn dat de tractiecontrol ingrijpt? Of zit dat ook op de e125s?RemcoZwolle schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:21:
[...]
Ja dat was ook mijn verwachting, maar met wegrijden houd hij een beetje in. Met een vriend tegelijk weggereden met gas vol open en de E125S was veel sneller weg, maar de E150S trekt na een paar seconden wel net zo hard door als de E125S. Maar de trekkracht met wegrijden is veel minder.
Trouwens de cruise control lijken ze ook te hebben aangepast. Bij de E125S ging er automatisch 1 km/h vanaf, dus zet je de cruise control op 40 km/h dan rij je ineens 39 km/h. Bij de E150S lijkt die niet meer te gebeuren, maar moet dit nog beter testen doordat de snelheid op de teller 4 km/afwijkt van de GPS.
Dat idee had ik ook, maar TCS staat uitgeschakeld.Rogar schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:30:
[...]
Kan het niet zijn dat de tractiecontrol ingrijpt? Of zit dat ook op de e125s?
:strip_exif()/f/image/GHHHHe0i0KlPR0EET1Ijf3KE.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik volg met genoegen deze draad.RemcoZwolle schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:41:
[...]
Dat idee had ik ook, maar TCS staat uitgeschakeld.
[Afbeelding]
Echter, dar scherm? Is ee nu niet te veel smuck gaande?
Hoe zit het met de vering? Is die even stug als van de vorige generatie?RemcoZwolle schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:54:
[Afbeelding]
Ik denk overigens dat 2000 euro inruil ambiteus is hoor (hangt natuurlijk ook af van het aantal km)
Volgens de leverancier:RemcoZwolle schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:21:
[...]
Ja dat was ook mijn verwachting, maar met wegrijden houd hij een beetje in. Met een vriend tegelijk weggereden met gas vol open en de E125S was veel sneller weg, maar de E150S trekt na een paar seconden wel net zo hard door als de E125S. Maar de trekkracht met wegrijden is veel minder.
Segway e150s zou in 5.2s naar de 45km/h
Segway e125s zou in 7s naar de 45km/h
E150S heeft betere accu en krachtigere motor.
Misschien dat de s125s 51km/h is getuned. Iets wat waarschijnlijk bij de e150s ook gaat komen.
Bedankt voor je ervaring!
JK
Nee vind ik wel meevallen, kan de navigatie en muziek niet testen want de app is nog gelinkt aan diegene van het bedrijf ivm diefstal waarschijnlijk.sikkwittet schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:50:
[...]
Ik volg met genoegen deze draad.
Echter, dar scherm? Is ee nu niet te veel smuck gaande?
Ik heb het gevoel dat de vering wat losser is.greg-a schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:38:
[...]
Hoe zit het met de vering? Is die even stug als van de vorige generatie?
Ik denk overigens dat 2000 euro inruil ambiteus is hoor (hangt natuurlijk ook af van het aantal km)
Qua rijden voelde het als een Yadea met gasgeven en rijgedrag. De segway is wel wat krachtiger, maar qua gevoel totaal anders dan de E125s
Ja daar ben ik ook bang voor, zit bij mij 10.000 aan km op momenteel.
Ik ga toch niet upgraden, ben van plan om voor mijn motorrijbewijs te gaan volgend jaar.
Beweringen volgens leverancier kloppen niet altijd, Bijvoorbeeld met de actieradius.quakel schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:29:
[...]
Volgens de leverancier:
Segway e150s zou in 5.2s naar de 45km/h
Segway e125s zou in 7s naar de 45km/h
E150S heeft betere accu en krachtigere motor.
Misschien dat de s125s 51km/h is getuned. Iets wat waarschijnlijk bij de e150s ook gaat komen.
Bedankt voor je ervaring!
Mijn E125S is idd opgevoerd naar de 52 km/h.
Maar dat is eerder dat hij van de 45 naar de 52 trekt ipv snellere acceleratie , heb het een keer getest met een E125S zonder speedupgrade en we trokken evensnel weg.
Ik heb het gevoel dat de hill assist het kan vertragen. Want die gaat er eerst af en dan komt de power.
Moet even kijken hoe ik de hill assist kan uitzetten en dan testen.
Tegelijkertijd accelereert hij ook minder snel tijdens het rijden als je bijvoorbeeld even het gas hebt losgelaten.
Ik heb persoonlijk het gevoel dat ze de acceleratie kracht minder hebben gemaakt waardoor de actieradius hoger is geworden, doordat er veel minder stroom word gebruikt bij het optrekken.
Wat opzich logisch is, want als ik in de stad rij dan is mijn actieradius ook 10/15 km minder ipv lange stukken doordat je in de stad meer optrekt.
Vandaag heb ik ook een proefritje gemaakt. In vergeleken met mijn E110SE trekt hij een stuk sneller op. En dat met een accu rond de 60%. Wel merkte ik inderdaad dat hij even inhoudt als je vanuit stilstand optrekt. Wel kan ik me herinneren dat je in de instellingen in de app het gas response kan instellen. Zeker weten doe ik dat niet. Hij reed wel heerlijk stabiel.RemcoZwolle schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:21:
[...]
hier ben ik wel even benieuwd naar. als je dat in de app kan instellen zou dat heel nice zijn.Kwekke-boom schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:29:
[...]
Vandaag heb ik ook een proefritje gemaakt. In vergeleken met mijn E110SE trekt hij een stuk sneller op. En dat met een accu rond de 60%. Wel merkte ik inderdaad dat hij even inhoudt als je vanuit stilstand optrekt. Wel kan ik me herinneren dat je in de instellingen in de app het gas response kan instellen. Zeker weten doe ik dat niet. Hij reed wel heerlijk stabiel.
Oké goeie, heb even gevraagd of ik de app kan linken aan mijn telefoon.Kwekke-boom schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:29:
[...]
Vandaag heb ik ook een proefritje gemaakt. In vergeleken met mijn E110SE trekt hij een stuk sneller op. En dat met een accu rond de 60%. Wel merkte ik inderdaad dat hij even inhoudt als je vanuit stilstand optrekt. Wel kan ik me herinneren dat je in de instellingen in de app het gas response kan instellen. Zeker weten doe ik dat niet. Hij reed wel heerlijk stabiel.
Dan kan ik de gasrespons even aanpassen, weet ook niet wat het verschil is tussen de Drive en Sport modus. Merk daartussen weinig verschil.
Ik ga deze week nog een proefrit doen. Ik ga dan ook even vragen of ze Hill assist en het gas response willen aanpassen. Ben benieuwd of de vertraging bij het wegrijden dan weg is. De snelheids upgrade is er inmiddels ook voor de E150s. Op de teller gaat hij dan exact 50 km/uur.RemcoZwolle schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 01:00:
[...]
Oké goeie, heb even gevraagd of ik de app kan linken aan mijn telefoon.
Dan kan ik de gasrespons even aanpassen, weet ook niet wat het verschil is tussen de Drive en Sport modus. Merk daartussen weinig verschil.
Top laat maar weten of dat mogelijk is.Kwekke-boom schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 07:09:
[...]
Ik ga deze week nog een proefrit doen. Ik ga dan ook even vragen of ze Hill assist en het gas response willen aanpassen. Ben benieuwd of de vertraging bij het wegrijden dan weg is. De snelheids upgrade is er inmiddels ook voor de E150s. Op de teller gaat hij dan exact 50 km/uur.
Zou jij als je een testrit maakt ook de snelheid op GPS willen testen? Bij mij geeft de scooter 45 aan, maar in werkelijkheid rijd hij op GPS maar 41/42.
Heb reactie en ze willen de app niet unlinken, waarschijnlijk is het een vorm van beveiliging dat ze de scooter kunnen volgen. Wat ik ook wel snap als je hem uitleent.
[ Voor 11% gewijzigd door RemcoZwolle op 24-08-2025 21:58 ]
Kan jouw dealer die snelheidsupgrade ook al uitvoeren? Zal ‘t morgen ook ff navragen.RemcoZwolle schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:57:
[...]
Top laat maar weten of dat mogelijk is.
Zou jij als je een testrit maakt ook de snelheid op GPS willen testen? Bij mij geeft de scooter 45 aan, maar in werkelijkheid rijd hij op GPS maar 41/42.
Heb reactie en ze willen de app niet unlinken, waarschijnlijk is het een vorm van beveiliging dat ze de scooter kunnen volgen. Wat ik ook wel snap als je hem uitleent.
Geen idee, ik heb de scooter te leen van scooter&bike express.Rogar schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:07:
[...]
Kan jouw dealer die snelheidsupgrade ook al uitvoeren? Zal ‘t morgen ook ff navragen.
Ow grappig! Jij had gereageerd nav dat review-filmpje zeker?RemcoZwolle schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 00:33:
[...]
Geen idee, ik heb de scooter te leen van scooter&bike express.
Ik hoop dat mijn scooter in deze week wordt uitgeleverd. Ze kregen er weer 75 binnen en ik stond nu als 1 van de eersten op de lijst.
Klopt inderdaad!Rogar schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:04:
[...]
Ow grappig! Jij had gereageerd nav dat review-filmpje zeker?
Ik hoop dat mijn scooter in deze week wordt uitgeleverd. Ze kregen er weer 75 binnen en ik stond nu als 1 van de eersten op de lijst.
Ben benieuwd wat jij ervan vind, heb je al een proefrit gemaakt?
Ik heb een paar maanden geleden een proefrit op de 110 gemaakt en dat beviel zo goed dat ik blind de 150 besteld heb eigenlijk.RemcoZwolle schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:07:
[...]
Klopt inderdaad!
Ben benieuwd wat jij ervan vind, heb je al een proefrit gemaakt?
Dank dank dank mensen van het forum.
Ook ik rij E125S vanaf 2022 en ben erg nieuwgierig naar zijn opvolger.
Nu ik dit forum heb teruggelezen, heb ik veel geleerd.
Ook bij mij is de acceleratie heilig en 4 km meer dan de GPS snelheid weergeven op de snelheidsmeter vind ik ook echt een afknapper.
Eigenlijk is dat al een no-go, dus is mijn vraag of de E150S nou eindelijk eens zijn snelheid zou behouden niet meer relevant. (kan pas beantwoord worden na speed update)
Misschien dan toch maar voor de Silence S01 gaan, maar ja, die vind ik duur en lelijk.
Ook bij mij is de acceleratie heilig en 4 km meer dan de GPS snelheid weergeven op de snelheidsmeter vind ik ook echt een afknapper.
Eigenlijk is dat al een no-go, dus is mijn vraag of de E150S nou eindelijk eens zijn snelheid zou behouden niet meer relevant. (kan pas beantwoord worden na speed update)
Misschien dan toch maar voor de Silence S01 gaan, maar ja, die vind ik duur en lelijk.
Vandaag nog even een hele korte proefrit op de parkeerplaats gemaakt. Kon de gps snelheid dus niet testen. Wel gelijk besteld. Dat ding rijdt zo lekker stabiel! Het model is nagenoeg hetzelfde als de 110 en 125. Maar rijdt echt een stuk beter. Voelt erg solide. Wordt volgende week geleverd met de snelheids update.RemcoZwolle schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:57:
[...]
Top laat maar weten of dat mogelijk is.
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met de speedupdate!Kwekke-boom schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:29:
[...]
Vandaag nog even een hele korte proefrit op de parkeerplaats gemaakt. Kon de gps snelheid dus niet testen. Wel gelijk besteld. Dat ding rijdt zo lekker stabiel! Het model is nagenoeg hetzelfde als de 110 en 125. Maar rijdt echt een stuk beter. Voelt erg solide. Wordt volgende week geleverd met de snelheids update.
Iets minder zenuwachtige acceleratie in mode 3 bij warm weer/volle accu, zou op zich fijn zijn. Het "Gas" reageert veel te direct. Anderzijds minder snelheid dan 50 zou voor mij een no go zijn, niet te doen tussen de auto's. Wat wel voor mij van groot belang zou zijn, is meer range!JanR1965 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:13:
Kreeg vandaag de mail dat de 2e batch e150s binnen is gekomen en dat het nu wachten is op de kentekens.
Meteen gevraagd of ze de speedupdate kunnen doen en dat kan (kost alleen €89). Best prijzig voor een schuifje omzetten in hun app…
Meteen gevraagd of ze de speedupdate kunnen doen en dat kan (kost alleen €89). Best prijzig voor een schuifje omzetten in hun app…
Ben benieuwd wat je ervan vind als je hem binnen hebt!Rogar schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:14:
[...]
Ik heb een paar maanden geleden een proefrit op de 110 gemaakt en dat beviel zo goed dat ik blind de 150 besteld heb eigenlijk.
Precies zo denk ik er ook over.JanR1965 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:13:
De snelheid van 45 op teller en 41 op GPS blijft hij wel stabiel houden. Heb hem tot 40% leeg gereden en de snelheid bleef hetzelfde. De range bleef ook rond de 110, maar dat kan ook komen doordat hij maar 41km/h rijd met de langzamere acceleratie uit stilstand.
Met tussendoor accelereren is het wel gelijk met de e125s.
Heb mij al een paar keer verkeken bij het invoegen vanuit stilstand bij een kruising. Bij de e125s kon je er snel invoegen door de sneller acceleratie, maar bij de e150s haal je dat niet wat ook gevaarlijk kan zijn als je de e125s bent gewend.
Qua vering en rijervaring is het wel een stuk relaxter. De e125s is veel sportiever en strakker geveerd.Kwekke-boom schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:29:
[...]
Vandaag nog even een hele korte proefrit op de parkeerplaats gemaakt. Kon de gps snelheid dus niet testen. Wel gelijk besteld. Dat ding rijdt zo lekker stabiel! Het model is nagenoeg hetzelfde als de 110 en 125. Maar rijdt echt een stuk beter. Voelt erg solide. Wordt volgende week geleverd met de snelheids update.
Dan is de e150s wel beter voor jou, hij reageert idd veel minder direct. Persoonlijk vind ik het direct en sportieve reageren heel fijn in het verkeer, maar dat is voor iedereen anders.n00bs schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:12:
[...]
Iets minder zenuwachtige acceleratie in mode 3 bij warm weer/volle accu, zou op zich fijn zijn. Het "Gas" reageert veel te direct. Anderzijds minder snelheid dan 50 zou voor mij een no go zijn, niet te doen tussen de auto's. Wat wel voor mij van groot belang zou zijn, is meer range!
Ik haal met 2 accu's nu rond de 110 km met de e150s, maar dit is wel met 41km/h op GPS terwijl de teller 45 aangeeft.
Ik haal vandaag mijn Segway e150s op in Zwolle bij Schakelaar Tweewielers. Ze hadden er deze week weer een aantal binnen gekregen. Ze zeiden echter wel dat op dit moment die snelheidsaanpassing (opvoeren) niet kon maar ik lees hier anders?!
Ik heb een proefrit gedaan in Reeuwijk Die had de speed update al. Strak 50km/uur op de teller.FJWH schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 06:40:
Ik haal vandaag mijn Segway e150s op in Zwolle bij Schakelaar Tweewielers. Ze hadden er deze week weer een aantal binnen gekregen. Ze zeiden echter wel dat op dit moment die snelheidsaanpassing (opvoeren) niet kon maar ik lees hier anders?!
Vandaag de Segway E150S besteld. Als je de snelheid upgrade laat uitvoeren, vervalt dan de garantie?
Ik toenstraks de segway opgehaald. Letterlijk 0 stond er bij ODO, nice!
Mijn zaak zei dat het in hun app van Segway al wel ergens mogelijk zou moeten zijn maar ze moesten het nog even uitzoeken. Nou, geen haast.
Ze hadden er in 10 dagen tijd nu 11 verkocht.
Mijn zaak zei dat het in hun app van Segway al wel ergens mogelijk zou moeten zijn maar ze moesten het nog even uitzoeken. Nou, geen haast.
Ik heb hem vandaag ook opgehaald. Dealer had deze kostenloos op 50km/h ingesteld. Top!FJWH schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 19:16:
Ik toenstraks de segway opgehaald. Letterlijk 0 stond er bij ODO, nice!
Wat mij opvalt is dat bij het aanremmen een ligt tikkend geluid te horen is (voorwiel). Dealer geeft aan dat de abs dat geluid maakt. Iemand vergelijkbare ervaring?
JK
Is 50 ook 50 op gps? En blijft die snelheid ook behouden bij accupercentage onder de 40%?quakel schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:51:
[...]
Ik heb hem vandaag ook opgehaald. Dealer had deze kostenloos op 50km/h ingesteld. Top!
Wat mij opvalt is dat bij het aanremmen een ligt tikkend geluid te horen is (voorwiel). Dealer geeft aan dat de abs dat geluid maakt. Iemand vergelijkbare ervaring?
van wat ik lees is 50 pas echt 45 helaasgreg-a schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:20:
[...]
Is 50 ook 50 op gps? En blijft die snelheid ook behouden bij accupercentage onder de 40%?
Snelheid blijft constant, ook bij een accu percentage van 20%
Gps snelheid ~48km/h. Op de teller 50km/h.
Iemand enig idee waarom Emergency Communication Battery op 27% blijft?!
:strip_exif()/f/image/gpbORMlg7CgxlUJViT3rCRhq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door quakel op 30-08-2025 11:33 ]
JK
Fijn dat de snelheid gelijk blijft bij lagere accu percentage. Ik ben benieuwd of dat ook het geval is met 1 accu. Mijn huidige E110SE rijdt op teller 48 en op gps 52. Dit door de iets grotere Michelin banden. Die wil ik er voor de winter wel op laten zetten. 275 euro incl montage bij mijn dealer.quakel schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 00:05:
[Afbeelding]
Dat is de "normale" accu voor communicatie ook als je hoofaccu's ontkoppeld zijn bv om je buddy open te maken. Ik zou je lader eens even wat langer eraan hangen tot de hoofdaccu's ook 100% zijn en kijken of die accu voller wordt. Deze zou normaliter door je hoofdaccu's opgeladen moeten worden.quakel schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 00:05:
[Afbeelding]
Thanks voor t delen.quakel schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 00:05:
[Afbeelding]
Mijn E125 zakt vanzelf ook terug naar 48kph en blijft dat ook behouden tot laag accu percentage. Hoe was de acceleratie bij een lage accu? Nam dat (significant) af?
Ik ervaar niet veel verschil tussen acceleratie met volle accu's of accu's van +/- 20%greg-a schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:07:
[...]
Thanks voor t delen.
Mijn E125 zakt vanzelf ook terug naar 48kph en blijft dat ook behouden tot laag accu percentage. Hoe was de acceleratie bij een lage accu? Nam dat (significant) af?
In de app kun je dit gedrag uit of aanzetten.
JK
In de e150s zitten 2 accu's.
De accu's lopen niet gelijk leeg. Betekend dat 1 accu niet de voorlopige capaciteit heeft?
Ik heb de accu's ook al een keer omgewisseld, maar de 'slechte' accu blijft slechte, ongeacht de positie.
Beide accu's laden wel naar 100%, en de voltage is gelijk.
De accu's lopen niet gelijk leeg. Betekend dat 1 accu niet de voorlopige capaciteit heeft?
Ik heb de accu's ook al een keer omgewisseld, maar de 'slechte' accu blijft slechte, ongeacht de positie.
:strip_exif()/f/image/dDgO4MzPoqWimnDq4O0vq6Nz.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door quakel op 02-09-2025 22:21 ]
JK
Probeer de accu’s eens afzonderlijk op te laden. Dus uit de scooter halenquakel schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 22:19:
In de e150s zitten 2 accu's.
[Afbeelding]
Vandaag mijn E150S opgehaald. Wat een heerlijke machine. Direct de snelheids update laten doen (gratis). Op de teller gaat hij 50 en op gps 48. Met een accu percentage onder de 40%, tegenwind en heuvel op nog steeds 50 km/u. Dat was bij mijn E110SE wel anders! Super blij mee. De lader is 1000 watt ipv de 420 watt bij de E110SE. Dus lekker snel laden. Muziek bedienen en navigatie werken ook fijn. Alleen de berichten functie snap ik niet. Ook de functie in de Segway app waarbij de scooter na een ingestelde tijd automatisch uit zou moeten gaan als je niet in de buurt bent krijg ik niet werkend. Ik hoop dat het niet direct vol accelereren vanuit stilstaand nog wordt aangepast met een update. Het is niet storend, maar zou dit liever anders zien.
De navigatie lijkt auto-navigatie. Het wilde mij vandaag een 60km/u weg op sturen waar fietsers/brommers niet zijn toegestaan. Maar de navigatie stuurt me ook niet de snelweg op. Dus... ik weet het nog niet precies. De omgeving ken ik goed, dus heb het niet nodig, maar wel leuk om te testen natuurlijk.Kwekke-boom schreef op donderdag 4 september 2025 @ 21:34:
Vandaag mijn E150S opgehaald. Wat een heerlijke machine. Direct de snelheids update laten doen (gratis). Op de teller gaat hij 50 en op gps 48. Met een accu percentage onder de 40%, tegenwind en heuvel op nog steeds 50 km/u. Dat was bij mijn E110SE wel anders! Super blij mee. De lader is 1000 watt ipv de 420 watt bij de E110SE. Dus lekker snel laden. Muziek bedienen en navigatie werken ook fijn. Alleen de berichten functie snap ik niet. Ook de functie in de Segway app waarbij de scooter na een ingestelde tijd automatisch uit zou moeten gaan als je niet in de buurt bent krijg ik niet werkend. Ik hoop dat het niet direct vol accelereren vanuit stilstaand nog wordt aangepast met een update. Het is niet storend, maar zou dit liever anders zien.
De functie "na x seconde uit" werkt bij mij alleen als de scooter schuin staat. Oftewel op de zij-standaard (of hoe dat ding ook heet).
En inderdaad, heerlijke machine!
[ Voor 7% gewijzigd door Tideor op 04-09-2025 23:52 ]
Ik heb zelf ook nog nooit een navigatie app gevonden die geschikt is voor bromfietsen. Is ook een lastig iets hier in Nederland. Ook merkte ik dat de eerste vijf procent van de accu het regeneratief remmen uit staat. Pas vanaf 95% wordt dat geactiveerd. Heeft iemand een idee wat de berichten optie is op het display?Tideor schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:50:
[...]
De navigatie lijkt auto-navigatie. Het wilde mij vandaag een 60km/u weg op sturen waar fietsers/brommers niet zijn toegestaan. Maar de navigatie stuurt me ook niet de snelweg op. Dus... ik weet het nog niet precies. De omgeving ken ik goed, dus heb het niet nodig, maar wel leuk om te testen natuurlijk.
De functie "na x seconde uit" werkt bij mij alleen als de scooter schuin staat. Oftewel op de zij-standaard (of hoe dat ding ook heet).
En inderdaad, heerlijke machine!
Je hebt scooternav, maar die is uit de applestore vanwege een fout. Op android wel beschikbaar en ik dacht een week te testen.Kwekke-boom schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 14:15:
[...]
Ik heb zelf ook nog nooit een navigatie app gevonden die geschikt is voor bromfietsen. Is ook een lastig iets hier in Nederland. Ook merkte ik dat de eerste vijf procent van de accu het regeneratief remmen uit staat. Pas vanaf 95% wordt dat geactiveerd. Heeft iemand een idee wat de berichten optie is op het display?
Dat heb je bij sommige electrische auto's ook dat regeneratie nog niet werkt.
Ik ga morgen de mijne ophalen, zal het wel eens vragen of de dealer weet wat die berichten-optie is.
Je hebt OSMAnd maps die een brommer functie heeft. Ik heb het soms gebruikt. Niet perfect maar werkt voor mijn regio vaak wel heb ik het idee.Kwekke-boom schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 14:15:
[...]
Ik heb zelf ook nog nooit een navigatie app gevonden die geschikt is voor bromfietsen. Is ook een lastig iets hier in Nederland. Ook merkte ik dat de eerste vijf procent van de accu het regeneratief remmen uit staat. Pas vanaf 95% wordt dat geactiveerd. Heeft iemand een idee wat de berichten optie is op het display?
Osmand werkt prima hier in Rotterdam.berchtold schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:06:
[...]
Je hebt OSMAnd maps die een brommer functie heeft. Ik heb het soms gebruikt. Niet perfect maar werkt voor mijn regio vaak wel heb ik het idee.
Na 51k op de e125 heb ik deze week ook de e150 kunnen ophalen meteen de speedhack erop laten zetten maar vergeleken met de e125 loopt hij 2km langzamer zo'n 47km op gps. Verder ligt hij nog stabieler op de weg, cruise control werkt ook net even anders, voorheen gaf ik een beetje gas om hem van cruise aftehalen maar nu moet je echt de knop indrukken of remmen.
Je kan als CC aanstaan de snelheid met 5km verhogen/verlagen doormiddel van de mode knop.
In ECO mode ben je op een normale fiets nog sneller van je plek ik hoop dat ze daarvoor een update uitbrengen, mode 2 DRIVE heeft geen regeneratie en is haast net zo snel als de SPORT mode.
Ik loop alleen nog te klooien met de app ik moet de e150 telkens opnieuw verbinden maar het schijnt dat er een update aankomt om dat probleem te verhelpen.
Kortom ik kijk ernaaruit om op deze scooter de volgende 50k terijden.
Je kan als CC aanstaan de snelheid met 5km verhogen/verlagen doormiddel van de mode knop.
In ECO mode ben je op een normale fiets nog sneller van je plek ik hoop dat ze daarvoor een update uitbrengen, mode 2 DRIVE heeft geen regeneratie en is haast net zo snel als de SPORT mode.
Ik loop alleen nog te klooien met de app ik moet de e150 telkens opnieuw verbinden maar het schijnt dat er een update aankomt om dat probleem te verhelpen.
psn = bjornnl22
Paar dagen geleden eindelijk mijn gashendel laten fixxen
Hiermee code 14 opgelost.
Echter... mijn vaste spot, en waar ik de e125 heb gekocht in amsterdam noord...die doet niks meer met segway.
Dus ik naar andere locatie in west. Zeggen die dat zij voor de e110 en e125 geen onderdelen meer krijgen en alles nu op aan raken is uit hun eigen voorraad.
Was even minder nieuws met oog op toekomst
Hiermee code 14 opgelost.
Echter... mijn vaste spot, en waar ik de e125 heb gekocht in amsterdam noord...die doet niks meer met segway.
Dus ik naar andere locatie in west. Zeggen die dat zij voor de e110 en e125 geen onderdelen meer krijgen en alles nu op aan raken is uit hun eigen voorraad.
Was even minder nieuws met oog op toekomst
Hier absoluut geen problemen met verbinden met de telefoon. (IOS) Je kan in de app de airlock functie laten controleren en optimaliseren.sparraps schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 22:03:
Na 51k op de e125 heb ik deze week ook de e150 kunnen ophalen meteen de speedhack erop laten zetten maar vergeleken met de e125 loopt hij 2km langzamer zo'n 47km op gps. Verder ligt hij nog stabieler op de weg, cruise control werkt ook net even anders, voorheen gaf ik een beetje gas om hem van cruise aftehalen maar nu moet je echt de knop indrukken of remmen.
De CC kan je ook met 1 km verhogen en verlagen door de mode knop even ingedrukt te houden.
50k km op de E125 is wel een prestatie. Kreeg je nog een aardig bedrag voor je scooter?
Verder vind ik het ook erg fijn om het wattage van de lader te kunnen instellen van 200-1200 watt. Als ik geen haast heb zet ik hem op 400 watt, beter voor de accu en lader. Wil je een keer onverwacht weg kan je hem op de hoogste stand zetten en is de accu snel opgeladen. Mijn oude E110SE laadde ik altijd tot 100%, omdat hij alleen de eerste 20% echt lekker reed. Bij de E150S blijft hij nagenoeg even snel accelereren tot 40%.
Dus opladen tot 80% is nu genoeg. Ik rij dagelijks naar mijn werk en dat is 15 km totaal.
Verder is hij echt super stil. Alleen rammelde de treeplank iets. Dit heb ik opgelost door onder de accu een rubber matje van ongeveer 3 mm te leggen. Probleem opgelost.
Bij mijn vorige scooter kon ik het achterlicht aanpassen, dit lijkt bij de E150 niet te kunnen.
[ Voor 23% gewijzigd door Kwekke-boom op 07-09-2025 11:39 ]
Verbinden werkt hier ook echt goed, zelfs de airlock. Ik was ook overtuigd dat je het achterlicht kon aanpassen via de app, maar kan dat nergens terug vinden.Kwekke-boom schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:30:
[...]
Hier absoluut geen problemen met verbinden met de telefoon. (IOS) Je kan in de app de airlock functie laten controleren en optimaliseren.
De CC kan je ook met 1 km verhogen en verlagen door de mode knop even ingedrukt te houden.
50k km op de E125 is wel een prestatie. Kreeg je nog een aardig bedrag voor je scooter?
Verder vind ik het ook erg fijn om het wattage van de lader te kunnen instellen van 200-1200 watt. Als ik geen haast heb zet ik hem op 400 watt, beter voor de accu en lader. Wil je een keer onverwacht weg kan je hem op de hoogste stand zetten en is de accu snel opgeladen. Mijn oude E110SE laadde ik altijd tot 100%, omdat hij alleen de eerste 20% echt lekker reed. Bij de E150S blijft hij nagenoeg even snel accelereren tot 40%.
Dus opladen tot 80% is nu genoeg. Ik rij dagelijks naar mijn werk en dat is 15 km totaal.
Verder is hij echt super stil. Alleen rammelde de treeplank iets. Dit heb ik opgelost door onder de accu een rubber matje van ongeveer 3 mm te leggen. Probleem opgelost.
Bij mijn vorige scooter kon ik het achterlicht aanpassen, dit lijkt bij de E150 niet te kunnen.
De berichtenfunctie op het scherm lijkt voor systeemberichten zoals: er staat een OTA-update klaar.
Kan je de remhendelafstand trouwens gewoon stellen door die draaiknoppen bovenop te draaien? Is het echt zo simpel?
Als je de draaiknop waar de cijfers (1-5) opstaat, indrukt kan je hem verstellen. Ik dacht dat je de knop maar één kant op kan draaien.Rogar schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:37:
[...]
Verbinden werkt hier ook echt goed, zelfs de airlock. Ik was ook overtuigd dat je het achterlicht kon aanpassen via de app, maar kan dat nergens terug vinden.
De berichtenfunctie op het scherm lijkt voor systeemberichten zoals: er staat een OTA-update klaar.
Kan je de remhendelafstand trouwens gewoon stellen door die draaiknoppen bovenop te draaien? Is het echt zo simpel?
Hopen dat ze nog met een update het achterlicht kunnen aanpassen. Ik vind het mooier als het gehele achterlicht brandt.
Ik heb van het weekend nog even met de navigatie gespeeld. Klopt echt niets van. Hij stuurt me gewoon de grote weg op. Je kan in de instellingen aanpassen of je op de scooter of fiets zit. Als je hem op fietsen zet, lijkt hij iets betere aanwijzingen te geven.
Thanks! Ga ik eens proberen te verstellen.Kwekke-boom schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:24:
[...]
Als je de draaiknop waar de cijfers (1-5) opstaat, indrukt kan je hem verstellen. Ik dacht dat je de knop maar één kant op kan draaien.
Hopen dat ze nog met een update het achterlicht kunnen aanpassen. Ik vind het mooier als het gehele achterlicht brandt.
Ik heb van het weekend nog even met de navigatie gespeeld. Klopt echt niets van. Hij stuurt me gewoon de grote weg op. Je kan in de instellingen aanpassen of je op de scooter of fiets zit. Als je hem op fietsen zet, lijkt hij iets betere aanwijzingen te geven.
Waar kan je kiezen dan voor scooter of fiets? Ik ben alleen vanuit Reeuwijk naar Nieuwerkerk ad IJssel gereden en dat ging goed (althans hij stuurde me niet de snelweg op).
Als je een bestemming hebt gekozen, verschijnt er een instelling icoontje (tandwiel) Hier krijg je de optie tussen fiets en scooter.Rogar schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:07:
[...]
Thanks! Ga ik eens proberen te verstellen.
Waar kan je kiezen dan voor scooter of fiets? Ik ben alleen vanuit Reeuwijk naar Nieuwerkerk ad IJssel gereden en dat ging goed (althans hij stuurde me niet de snelweg op).
Indrukken en draaien deed hier niks. Wat wel werkt is de hendel van je af duwen en dan draaien met het knopje.Kwekke-boom schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:24:
[...]
Als je de draaiknop waar de cijfers (1-5) opstaat, indrukt kan je hem verstellen. Ik dacht dat je de knop maar één kant op kan draaien.
Hahaha. Ja, nu ik dat probeer gaat dat een stuk makkelijker. Thanks. Heb jij al errors gekregen. Ik al een paar keer over mijn ABS.Rogar schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:10:
[...]
Indrukken en draaien deed hier niks. Wat wel werkt is de hendel van je af duwen en dan draaien met het knopje.
Nee, nog niks so far. Alleen wel een beschadiging op die chromen beugel achterop (nieuwe is al besteld) en het draadje van de zadeldetectie steekt bij het scharnier uit de buddy (wordt gefixt als de accessoires binnen zijn).Kwekke-boom schreef op donderdag 11 september 2025 @ 19:03:
[...]
Hahaha. Ja, nu ik dat probeer gaat dat een stuk makkelijker. Thanks. Heb jij al errors gekregen. Ik al een paar keer over mijn ABS.
Hier weer een post over een 'oud' model: de E110S:
Net terug van de dealer, die speciaal voor mij open bleef, nadat hij de eerste beurt bij 500km 1000km heeft uitgevoerd. Tevens een 2e accu laten plaatsen en de 50km upgrade laten uitvoeren. Al met al weer 560 knaken lichter, maar ik moet zeggen dat die 5km harder wel echt een verschil maken, blij dat ik dat nu, bijna 3 maanden na aanschaf, alsnog heb laten doen.
De extra accu is ook een welkome aanvulling: fijn om ineens +/- 75km bereik te hebben ipv 38.
Bij thuiskomst nog 3 streepjes over, en zelfs op de Kardinaal de Jongweg hier in Utrecht kon ik nog prima mee komen met de rest van het verkeer en zat ik op gelijke snelheid, dus die 50km/u upgrade waar rekening is gehouden met de all-weather bandjes is geslaagd wat mij betreft.
De portemonnee huilt, maar ik ben er blij mee
Net terug van de dealer, die speciaal voor mij open bleef, nadat hij de eerste beurt bij 500km 1000km heeft uitgevoerd. Tevens een 2e accu laten plaatsen en de 50km upgrade laten uitvoeren. Al met al weer 560 knaken lichter, maar ik moet zeggen dat die 5km harder wel echt een verschil maken, blij dat ik dat nu, bijna 3 maanden na aanschaf, alsnog heb laten doen.
De extra accu is ook een welkome aanvulling: fijn om ineens +/- 75km bereik te hebben ipv 38.
Bij thuiskomst nog 3 streepjes over, en zelfs op de Kardinaal de Jongweg hier in Utrecht kon ik nog prima mee komen met de rest van het verkeer en zat ik op gelijke snelheid, dus die 50km/u upgrade waar rekening is gehouden met de all-weather bandjes is geslaagd wat mij betreft.

Hoi, mag ik vragen wie jouw dealer is (Utrecht en omstreken, neem ik aan)Statiegeld schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:25:
Hier weer een post over een 'oud' model: de E110S:
Mijn dealer in Zeist is er namelijk mee gestopt.
ScooterFactory in 't Goy (eigenlijk op het randje van Houten.JanR1965 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 23:24:
[...]
Hoi, mag ik vragen wie jouw dealer is (Utrecht en omstreken, neem ik aan)
Mijn dealer in Zeist is er namelijk mee gestopt.
Als ik Google Maps zo bekijk is het vanaf het centrum van Zeist ongeveer dezelfde afstand als dat ik af moet leggen om daar te komen, leuk aantal kilometers om te maken met de Segway.
snip: dit bespreken we niet op Tweakers
[ Voor 85% gewijzigd door We Are Borg op 13-09-2025 14:37 ]
Je moest ergens in de stappen van de app nog apart via je instellingen op je telefoon met bluetooth connecten. Misschien heb je dat niet (goed) gedaan?kramerpj schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:03:
Vandaag Segway E150S opgehaald. Maar ik krijg Airlock niet werkend. Ook als ik in de app naar Dashboard settings ga staat er dat Vehicle Bluetooth is off !! Meer mensen met dit probleem . Hoe krijg ik dit aan? Alvast bedankt voor reactie.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik wil graag de Segway motorscooter gaan rijden, maar kom er niet echt uit wat voor rijbewijs er dan qua kosten en tijd het beste is.
In de toekomst wil ik niet op een motor rijden, dus een A1 rijbewijs is voor mij voldoende.
Zijn er mensen die ook een A1 rijbewijs hebben gehaald, zoja wat zijn daar de kosten ongeveer van en was het lastig om te halen?
Is natuurlijk per persoon verschillend, maar kan nergens vinden of er qua rijopleiding veel verschil is tussen een A of een A1 rijbewijs qua kosten en moeilijkheidsgraad.
Ben benieuwd of er iemand is die zijn ervaring wil delen!
In de toekomst wil ik niet op een motor rijden, dus een A1 rijbewijs is voor mij voldoende.
Zijn er mensen die ook een A1 rijbewijs hebben gehaald, zoja wat zijn daar de kosten ongeveer van en was het lastig om te halen?
Is natuurlijk per persoon verschillend, maar kan nergens vinden of er qua rijopleiding veel verschil is tussen een A of een A1 rijbewijs qua kosten en moeilijkheidsgraad.
Je kunt dan misschien beter kijken naar een rijschool die A1 of A2 scooter met automaatcode aanbiedt. Het leren schakelen, koppelen en sturen met een motor kost je namelijk wel wat tijd en dus lessen. Met een scooter haal je zo je AVB.RemcoZwolle schreef op zondag 14 september 2025 @ 04:38:
Ik wil graag de Segway motorscooter gaan rijden, maar kom er niet echt uit wat voor rijbewijs er dan qua kosten en tijd het beste is.
Dank voor reactie. Ik dacht dat is dus verbonden was met Bluetooth. Maar blijkt nu dat je 2x verbonden moet zijn in bluetooth settings. In mijn bluetooth settings van telefoon (Apple IOS) ben ik nu 1x verbonden met het serienummer van mijn scooter en 1x met een scooteremoticon Segway en vervolgens laatste 4 cijfers van mijn serienummer. Airlock is nu werkend.Rogar schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:01:
[...]
Je moest ergens in de stappen van de app nog apart via je instellingen op je telefoon met bluetooth connecten. Misschien heb je dat niet (goed) gedaan?
Dat is een goeie, daar had ik nog niet aan gedacht. Heb jij ook je A1 rijbewijs?Bard1982 schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:50:
[...]
Je kunt dan misschien beter kijken naar een rijschool die A1 of A2 scooter met automaatcode aanbiedt. Het leren schakelen, koppelen en sturen met een motor kost je namelijk wel wat tijd en dus lessen. Met een scooter haal je zo je AVB.
Nee, gewoon normaal volledig a schakel. Dat kostte best wat lessen AVB. Heb nu zowel een motor als motorscooter. Die laatste rijdt heel makkelijk, doe je zo alle AVB oefeningen mee. Snelle google levert al een paar rijscholen op die dit aanbieden.RemcoZwolle schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:51:
[...]
Dat is een goeie, daar had ik nog niet aan gedacht. Heb jij ook je A1 rijbewijs?
Ik had voor een motorrijbewijs gekeken en dan ga je snel naar de 2000 euro. Motorscooter A1 is goedkoper lijkt mij? Ik vind alleen maar die complete motorpakketten hier in de omgeving, woon in Zwolle.Bard1982 schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:18:
[...]
Nee, gewoon normaal volledig a schakel. Dat kostte best wat lessen AVB. Heb nu zowel een motor als motorscooter. Die laatste rijdt heel makkelijk, doe je zo alle AVB oefeningen mee. Snelle google levert al een paar rijscholen op die dit aanbieden.
Hebben meer mensen dit ervaren?
Ik kan de scooter niet meer aan krijgen, niet met de app en ook de klikker geeft een rood lampje. Met de sleutel gaat hij ook niet aan en krijg ik onderstaande melding en gaan de knipperlampen knipperen.
Kan niet eens de scooter resetten, want airlock staat aan en kan in de app de scooter niet aanpassen.
Ik kan de scooter niet meer aan krijgen, niet met de app en ook de klikker geeft een rood lampje. Met de sleutel gaat hij ook niet aan en krijg ik onderstaande melding en gaan de knipperlampen knipperen.
Kan niet eens de scooter resetten, want airlock staat aan en kan in de app de scooter niet aanpassen.
:strip_exif()/f/image/AkW6u4Jbf7SmO5lz84DaKlBh.jpg?f=fotoalbum_large)
Batterijen er uit halen. Paar min wachten en opnieuw aansluitenRemcoZwolle schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:42:
Hebben meer mensen dit ervaren?
[Afbeelding]
Hoop dat dat wat uithaalt
Na 2 keer dit gedaan te hebben is het opgelost, thx!sikkwittet schreef op donderdag 18 september 2025 @ 22:36:
[...]
Batterijen er uit halen. Paar min wachten en opnieuw aansluiten
Hoop dat dat wat uithaalt
Enig idee hoe dit kan, soort van diefstalbeveiliging?
Mijn Segway B110S is na 1.5 jaar en 5000km~ echt een ellende bak aan het worden.
Ik had gehoopt hem bij de 10k economisch te kunnen afschrijven, in mijn optiek was ik beter af geweest met een ebike in hetzelfde budget, zou me ook nog een verzekering gescheeld hebben. Noujah leergeld dan maar.
Ongetwijfeld is de Segway B110S snorscooter dikke prima voor de meeste mensen, voor mij persoonlijk was het een opsomming van teleurstellingen, maar heeft mij wel veel geld bespaard toen ik het nodig had na mijn scheiding.
Ik ga een bezine scooter halen voor naast de auto, ik kom vaak in het centrum van Rotterdam en als ik iets haat is het rijden van een auto door het centrum en parkeren.
Ik had gehoopt hem bij de 10k economisch te kunnen afschrijven, in mijn optiek was ik beter af geweest met een ebike in hetzelfde budget, zou me ook nog een verzekering gescheeld hebben. Noujah leergeld dan maar.
- Standaard Achterband loopt altijd langzaam leeg, elke dag oppompen band heeft nog geen slijtage
- Linker knipperlicht doet raar als je links afslaat (super snel knipper licht + geluid)
- Rem sensoren/bekabeling niet goed meer, wilt niet meer uit Oranje modes ineens.
- Je merkt dat de motor minder sterk is dan in het begin, trekt minder snel op op een volle batterij.
- Bij 3 streepjes eraf begint hij nu al flink snelheid te verliezen en word nog langzamer (speedhack)
- Bij koud weer is hij nog trager met optrekken en minder snel, logisch maar echt vervelend traag.
- Gas handel heeft nu een duidelijke vertraging bij optrekken, zeker een halve seconden
- Standaard bandjes zijn een glijpartij zeker met een nat wegdek
- Subpar plastics, alles verkleurt door de zon, kappen en knopjes allemaal verkleurd, staat elke savonds bij mij in de garage
- Delen van de voorvork beginnen te veroesten, kickstand ook maar dat vind ik minder erg
- Gas handel heeft nu een duidelijke vertraging bij optrekken, zeker een halve seconden
- Tikkend geluid sinds kort in het achterwiel/motor
Ongetwijfeld is de Segway B110S snorscooter dikke prima voor de meeste mensen, voor mij persoonlijk was het een opsomming van teleurstellingen, maar heeft mij wel veel geld bespaard toen ik het nodig had na mijn scheiding.
Ik ga een bezine scooter halen voor naast de auto, ik kom vaak in het centrum van Rotterdam en als ik iets haat is het rijden van een auto door het centrum en parkeren.
[ Voor 39% gewijzigd door EzraTweaked op 19-09-2025 16:15 ]
De b110s is ook wel echt de onderkant van de elektrische scooters. Gemaakt om zo goedkoop mogelijk te zijn. Verbaast me niet zo veel dat er sneller mankementen onstaan. Wel jammer uiteraard dat hij iig voor jou zo snel al is afgetakeld. Maar ik vind het wel extreem om dan heel elektrisch rijden af te schrijven.
Zelf rijd ik ook een B110s. Eerst een snor versie nu een brom versie. De snor versie lijkt (softwarematig) traag aan te voelen ten opzichte van de brom versie. Ik heb op de snorversie in anderhalf jaar 14500 kmnop de teller gezet. Zodra de temperatuur van de accu onder de 15 graden komt word hij inderdaad trager als dat de accu lekker warm op 30 graden zit. Ik heb de B110s gekocht voor de afmetingen in de schuur. De E110s en E125s passen niet in de schuur. Dat het achterbandje leeg loopt, kan komen door dat dit een tubeless bandje is. Mogelijk opnieuw laten plaatsen, dan is dit probleem opgelost. Het knipperlicht wat snel klikt duid op een lampje die niet werkt. Zelf ook gehad aan de voorzijde, stekker goed aan drukken en dan was dat ook gerepareerd. De voorvork dient ingevet te worden bij elke onderhoudsbeurt. Deze gaat op een geveerde electrische fiets ook roesten. De bandjes zou je kunnen laten vervangen door ander merk banden. In had michelin achter, wat enorm scheelde. Dat de gashendel niet erg snel reageert, durf ik geen antwoord op te geven. Al is mijn gashendel bijna altijd, aan of uit. Met de cruise control houd ik de snelheid wel vast. Ik kan er mee leven. Dat de scooter trager word bij 3 blokjes batterij? Eigenlijk is die dat al bij 80% maar bij 20% merk je het extreem, maar hij word liniear langzamer.
Edit:
Als er trouwens veel gevraagd word van de motor controller, dus vaak optrekken en weer remmen, dan word hij ook traag. Bij het meegeleverde document, staat dat hij theoretisch 30 minuten op max power kan rijden, daarna bouwd hij het vermogen af, ook al begin je met weinig vermogen.
Edit:
Als er trouwens veel gevraagd word van de motor controller, dus vaak optrekken en weer remmen, dan word hij ook traag. Bij het meegeleverde document, staat dat hij theoretisch 30 minuten op max power kan rijden, daarna bouwd hij het vermogen af, ook al begin je met weinig vermogen.
[ Voor 9% gewijzigd door RPiNut op 20-09-2025 08:09 ]
Tijdens het rijden viel ineens de regeneratie weg, sindsdien werkt het niet meer. Instelling voor regeneratie aan en uit gezet, maar heeft niks opgelost.
Heeft iemand dit eerder gehad?
Niet gehad. Maar zijn de accu’s nog op hetzelfde voltage? Kan me voorstellen dat dat een issue kan zijnRemcoZwolle schreef op maandag 22 september 2025 @ 18:46:
Tijdens het rijden viel ineens de regeneratie weg, sindsdien werkt het niet meer. Instelling voor regeneratie aan en uit gezet, maar heeft niks opgelost.
.
[ Voor 120% gewijzigd door RemcoZwolle op 23-09-2025 02:25 ]
berchtold schreef op maandag 22 september 2025 @ 22:16:
[...]
Niet gehad. Maar zijn de accu’s nog op hetzelfde voltage? Kan me voorstellen dat dat een issue kan zijn
:strip_exif()/f/image/ZNojtngHm5RvE33Wue0rhaPu.jpg?f=fotoalbum_large)
ECU net gereset en het werkt weer. Moet bijna elke 2 weken dr ECU een reset geven de laatste tijd.
Heeft iemand al een beenkleed van Tucana Urbana gekocht voor de E150S? Past het kleed die ook voor de E110, E110SE en E125S geschikt is?
Ik heb de R170X meegekregen.kramerpj schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 18:06:
Heeft iemand al een beenkleed van Tucana Urbana gekocht voor de E150S? Past het kleed die ook voor de E110, E110SE en E125S geschikt is?
[ Voor 9% gewijzigd door Rogar op 26-09-2025 19:11 ]
En past deze beenkleed goed? Volgens de Tucano Urbano website is deze niet compatibel met Segway E110, E125 . Maar scootercentrum zegt idd dat je de R170x moet bestellen voor de E150S. Hoor graag of de r170x goed past op de E150s. Dank
Nog niet geprobeerd eerlijk gezegdkramerpj schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 20:35:
[...]
En past deze beenkleed goed? Volgens de Tucano Urbano website is deze niet compatibel met Segway E110, E125 . Maar scootercentrum zegt idd dat je de R170x moet bestellen voor de E150S. Hoor graag of de r170x goed past op de E150s. Dank
Ja, de R170x past er op. (Zit er bij mij op.)kramerpj schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 20:35:
[...]
Ik heb een vraagje over het verbruik van de scooter. Want mijn ervaring tot nu toe (een week in bezit) is dat het aantal km's met twee accu's een stuk minder is dan verwacht. (Max rond de 90 km.)
Maar mij viel ook op dat het verbruik per rit ook enorm kan verschillen. Vandaag heb ik twee keer nagenoeg dezelfde rit gemaakt van +/- 12,5 kilometer (op de heenweg had ik een korte stop, waardoor die route 300m korter is. Het was windkracht 2, nagenoeg windstil. Ik had beide ritten dezelfde kleding en bagage. Op dezelfde delen op eco en op drive modus gereden. De route was verder gelijk. Maar het verbruik is op de ene rit 75% hoger dan op de andere.
Ik ben op zoek waar dit aan kan liggen. Iemand suggesties?
:strip_exif()/f/image/vjWZK596FCQ8wFDvxRUdA0Qj.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar mij viel ook op dat het verbruik per rit ook enorm kan verschillen. Vandaag heb ik twee keer nagenoeg dezelfde rit gemaakt van +/- 12,5 kilometer (op de heenweg had ik een korte stop, waardoor die route 300m korter is. Het was windkracht 2, nagenoeg windstil. Ik had beide ritten dezelfde kleding en bagage. Op dezelfde delen op eco en op drive modus gereden. De route was verder gelijk. Maar het verbruik is op de ene rit 75% hoger dan op de andere.
:strip_exif()/f/image/vjWZK596FCQ8wFDvxRUdA0Qj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NRItrLZC2PsHfqUQ4bwgz645.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan alleen spreken obv ervaring met de e125s: die statistieken moet je niet te serieus nemen. Ik zou eerder kijken naar het verbruik in accu percentage als maatstaaf (al moet je dan mogelijk corrigeren als de topsnelheid en/of acceleratie significant veranderd naarmate accu percentage lager wordt )Lusingny schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 19:45:
Ik heb een vraagje over het verbruik van de scooter. Want mijn ervaring tot nu toe (een week in bezit) is dat het aantal km's met twee accu's een stuk minder is dan verwacht. (Max rond de 90 km.)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
- de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de snorfiets heeft een blauw kenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.