Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 2 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EBreu
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09-2024

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Deel hier al je ervaringen met de Segway E110 S/SE, E125S en B110S.

Pro’s & Con’s wat dan ook! Maar ook foto’s van je scooter of van mooie ritjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/06kmkksuSOX2y-1suKwroSAX6kk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zM7TBTS54Qpvt8lghYJkFEBz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door EBreu op 23-01-2022 18:11 ]

Segway E110SE Bromscooter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 23:05
Een eigen topic kan zeker geen kwaad. Die van mij (E125S) moet nog geleverd worden. Heb mijn keus gemaakt na een vergelijking met andere scooters in de prijsklasse, reviews bij Bright, Scooterxpress en uiteraard een proefrit. Ik kom van een Kymco Agility 16 snor, maar mede gezien het feit dat er daarvoor ook een helmplicht zit aan te komen was dit het moment om naar 45 km/u te gaan. In het blad Scooterxpress zijn ze nu bezig met een lange termijn test tegen de Niu mqt gt. Die twee ontlopen elkaar niet zo veel, maar de E125S heeft als behoorlijk voordeel dat deze wel ruimte onder de buddyseat heeft en daarmee vanwege het lagere zwaartepunt een nog iets voorspelbaarder gedrag in de bochten. Ook blijkt de range behoorlijk omhoog te gaan als je 35 ipv 45 gaat rijden. Altijd handig om te weten als je verder weg wilt. Volgens mij heb je 3 snelheidsmodi, 3 is topsnelheid (45), 2 iets van 38 km/h en 1 weet ik niet. Hoor graag wie dat kan invullen en hoe het rijgedrag is als je bijvoorbeeld die tweede stand inschakelt en of je daarmee inderdaad een behoorlijke verlenging van je range hebt ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Zeg je heel eerlijk, die rijmodi heb ik nog nooit gebruikt. Puur om beter mee te komen in het verkeer. Wat wel helpt is beter anticiperen en de rem regeneratie op vol te zetten. Is een kwestie van wennen maar het helpt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Ik las, volgens mij ook in de Scooterxpress, dat de milde regeneratiestand vreemd genoeg betere resultaten gaf dan de hogere. Zit er gevoelsmatig veel verschil tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
tomhster schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:54:
Ik las, volgens mij ook in de Scooterxpress, dat de milde regeneratiestand vreemd genoeg betere resultaten gaf dan de hogere. Zit er gevoelsmatig veel verschil tussen?
Dat is persoonlijk. In de volle stand hoef je amper de remmen te gebruiken. Kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Welke heb jij en wat valt je tot nu toe op, mee of tegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Ik heb sinds mei 2021 een E110SE. Nog steeds tevreden. Uiteraard altijd iets aan te merken.

Voor:
- mooi afgewerkt
- handige app
- rijgedrag is goed ondanks kleine wielen
- acceleratie is top
- accu actieradius gaat lang mee
- ontzettend stil
- ruime zadel met bruikbare bagageruimte
- mooi design
- schrijfremmen voor en achter
- over the air firmware updates

Tegen:

- ontzettend stil (andere weggebruikers horen je echt niet)
- topsnelheid is exact afgeregeld op 25km/h of 45km/h
- als de accu leeg raakt schiet de scooter in een soort limp modus
- geluiden van het dashboard klinken een beetje speelgoedachtig
- bedieningsorganen zijn niet berekend op West-Europese ‘klauwen’ met handschoenen zitten net te dicht op elkaar.
- app is soms slecht vertaald waardoor bepaalde functies verkeerd geïnterpreteerd worden. Zoals de power assist, is geen sportmodus maar een’duwtje in de rug’ als je de scooter verplaatst.
- is nog niet legaal ‘op te voeren ‘ naar 34km/h of 54km/h
- reserve accu’s zijn prijzig
- acculader is lomp,zwaar en niet waterdicht.

Mocht iemand iets willen aanvullen, plaats een reactie 😁

[ Voor 3% gewijzigd door EBreu op 23-01-2022 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Duidelijk verhaal, kun je alleen aangeven wat je bedoelt met de limp-modus bij een (bijna?) lege accu? Overkomt je die? Ik dacht dat de resterende accuweergave goed/betrouwbaar was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
tomhster schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:43:
Duidelijk verhaal, kun je alleen aangeven wat je bedoelt met de limp-modus bij een (bijna?) lege accu? Overkomt je die? Ik dacht dat de resterende accuweergave goed/betrouwbaar was?
Dat is rond 20%, accuweergave is verder duidelijk. De scooter haalt zijn topsnelheid danniet meer. De fabrikant geeft aan dat je na elke rit moet opladen. Ik laad de accu s’avonds na gebruik op. Rij elke ochtend met een volle accu weg. Ik heb de limpmodus niet meer meegemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-04-2024
Hey wat leuk, een speciale Segway topic!

Even een vraag:

Heeft iemand al ervaringen met dit YT filmpje?

*knip*Niet toegestaan*knip*

[ Voor 31% gewijzigd door deepbass909 op 25-01-2022 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
JanR1965 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:32:
Hey wat leuk, een speciale Segway topic!

Even een vraag:

Heeft iemand al ervaringen met dit YT filmpje?

*knip*
Yes! Alleen is het tegen de regels van dit forum om daar over te hebben. 🤫.
Voor meer info, zie Segway app of Reddit .

[ Voor 13% gewijzigd door deepbass909 op 25-01-2022 09:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:02
EBreu schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:45:
[...]

Yes! Alleen is het tegen de regels van dit forum om daar over te hebben. 🤫.
Voor meer info, zie Segway app of Reddit .
😂… dan ben jij ElectroBlue in de Segway app …. En heb jij voorlopig het snelheidsrecord 🛵

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanR1965
Ok, ik snap dat we geen illegale dingen mogen doen, maar er is in mijn ogen toch wel een verschil tussen een beetje meer snelheid verkrijgen (wat legaal zou moeten zijn, aangezien je verplicht bent om op wegen te rijden waar je 50 km/u mag) en jochies die hun rijwiel zo hard mogelijk willen laten rijden op de openbare weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Makaveli09 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:23:
[...]

😂… dan ben jij ElectroBlue in de Segway app …. En heb jij voorlopig het snelheidsrecord 🛵
Niet verder vertellen 😛🤫

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
JanR1965 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:30:
Ok, ik snap dat we geen illegale dingen mogen doen, maar er is in mijn ogen toch wel een verschil tussen een beetje meer snelheid verkrijgen (wat legaal zou moeten zijn, aangezien je verplicht bent om op wegen te rijden waar je 50 km/u mag) en jochies die hun rijwiel zo hard mogelijk willen laten rijden op de openbare weg.
Meer omdat onder het ‘Elektrische scooter’ draadje expliciet op word gewezen. Daarnaast wordt de topsnelheid met de hack 60 km/h. Dit geldt voor snor/brom en er is geen regulering naar 34km/h of 54km/h. Je kilometerteller stopt bij 25km/45km dus je moet een gps app er naast gebruiken voor de exacte snelheid.
Er zijn dus wat haken en ogen. Dus geheel voor eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:20
Heeft iemand een link naar het Reddit forum voor de Segway scooter ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomhster
Ja en nee. Dat topic is verwijderd, dus het heeft geen zin meer om het op te zoeken. De hack op Youtube is gebaseerd op een Google translate vertaling van een Chinese post op een Chinees forum. Verder geen aanvullende informatie waar je wat aan hebt, alleen meer vertaalfouten/onduidelijkheden. Ik vroeg mij af of iemand die handig is met Tasker in staat zou zijn om alle benodigde handelingen te activeren met één druk op een widget. Lijkt mij ideaal in bepaalde uiteraard puur theoretische omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
Oh ging mij niet om dat specifieke onderwerp. Gewoon het Segway scooter draadje, ik kan alleen Ninebot vinden.

Ik ga die hack niet toepassen. Te veel risico’s. Ik heb liever dan iets waarmee je de acceleratie per accu niveau kan aanpassen of de regeneratie sterkte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
Fijn, een eigen Segway topic! Ik ga zeer waarschijnlijk voor de E125S, voornamelijk door de grote ruimte in de buddy seat met ruimte voor twee helmen, geen andere elektrische scooter die dat heeft (volgens mij).

Enige nadeel is de nogal strak afgestelde maximum snelheid, maar ik heb meerdere geruchten gehoord dat hier binnenkort verandering gaat komen. Het feit dat er nu al 'hacks' worden gevonden geeft aan dat het een kwestie van tijd gaat worden voordat hier mogelijkheden in gaan ontstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04 11:35
Hier een b110s en met dat filmpje niet gelukt. Oh rij alleen op eigen erf 🤪. Dus totaal legaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Younday
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-04 19:08
Fijn dat er inderdaad een Segway topic gestart is! Ik heb zelf de E110SE, gekocht in december na o.a. het volgen van het 'Elektrische scooters' topic. Tot nu toe geen enorm slechte ervaringen, maar kleine dingen zoals bijvoorbeeld de knoppen die wel heel dicht bij elkaar zitten wanneer je stevige handschoenen aan hebt (en uiteraard dat mooie limiet van 25 km/u voor de snor variant).
frennek schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:35:
Enige nadeel is de nogal strak afgestelde maximum snelheid, maar ik heb meerdere geruchten gehoord dat hier binnenkort verandering gaat komen. Het feit dat er nu al 'hacks' worden gevonden geeft aan dat het een kwestie van tijd gaat worden voordat hier mogelijkheden in gaan ontstaan.
Ben wel benieuwd naar die geruchten. Het lijkt me ook dat hier op termijn wel een betere oplossing voor komt, als dit nu ook al relatief makkelijk te bereiken is met een Bluetooth connectie app en een simpele string.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
strietboy schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:29:
Hier een b110s en met dat filmpje niet gelukt. Oh rij alleen op eigen erf 🤪. Dus totaal legaal.
Is de b110s qua software en technische uitvoering dan dusdanig afwijkend van de e modellen dat deze truc niet werkt? Kennelijk wel dus. Waar gaat het precies mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04 11:35
frennek schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:20:
[...]

Is de b110s qua software en technische uitvoering dan dusdanig afwijkend van de e modellen dat deze truc niet werkt? Kennelijk wel dus. Waar gaat het precies mis?
Ik durf het niet te zeggen. Heb zowel via ios als android verschillende bte helpers getest. Was zeker weten goed verbonden maar werkt niet. Wellicht eerst dingen uitzetten in de app wat ik dacht dat niet nodig was (omdat ik andere toestellen gebruikte).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

JanR1965 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:30:
Aangezien je ook op wegen met een maximum snelheid nog steeds niet harder mag dan 45km/u met een brommer (of die regel redelijk is of niet is hier geen onderwerp van discussie), gaat dat argument niet op.

Modbreak:Net als in de andere topics rond elektrische scooters, ebikes en andere voertuigen waarvoor een wettelijke maximumsnelheid geldt, is het ook hier niet toegestaan om te bespreken hoe een begrenzer uitgeschakeld kan worden. De Nederlandse wet schrijft voor dat een snorfiets niet harder mag kunnen dan 25km/u en brommer niet harder dan 45km/u en daarom zijn de goedgekeurde voertuigen ook op afgesteld.

Zie ook:
https://www.rijksoverheid...ig-rijden-op-de-snorfiets
https://www.rijksoverheid...ilig-rijden-op-de-brommer

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
deepbass909 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:14:
[...]

Aangezien je ook op wegen met een maximum snelheid nog steeds niet harder mag dan 45km/u met een brommer (of die regel redelijk is of niet is hier geen onderwerp van discussie), gaat dat argument niet op.

[modbreak]Net als in de andere topics rond elektrische scooters, ebikes en andere voertuigen waarvoor een wettelijke maximumsnelheid geldt, is het ook hier niet toegestaan om te bespreken hoe een begrenzer uitgeschakeld kan worden. De Nederlandse wet schrijft voor dat een snorfiets niet harder mag kunnen dan 25km/u en brommer niet harder dan 45km/u en daarom zijn de goedgekeurde voertuigen ook op afgesteld.

Zie ook:
https://www.rijksoverheid...ig-rijden-op-de-snorfiets
https://www.rijksoverheid...ilig-rijden-op-de-brommer[/]
Daarom zei ik ook "in mijn ogen"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

JanR1965 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:24:
[...]

Daarom zei ik ook "in mijn ogen"
Klopt, maar dat maakt niet dat bespreken van het ophogen van de ingestelde begrenzer wel door de vingers gezien zou moeten worden.

Ik deel als automobilist volledig het standpunt dat brommers 50 of 55 moeten kunnen rijden als ze op 50km/u-wegen moeten rijden (en ze kunnen dit doorgaans technisch ook prima), maar helaas denkt Den Haag daar anders over en daar bepalen ze nou eenmaal wat we wel of niet mogen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frennek
Zojuist nog even contact gehad met de dealer waar ik waarschijnlijk mijn Segway ga aanschaffen. Zij bevestigen nogmaals dat Segway bezig is om de huidige maximum snelheid iets te laten aanpassen bij wens, iets wat nu ook mogelijk is bij de Niu scooters. Echter is de datum nog onbekend, kan enkele weken tot enkele maanden zijn.

Toch fijn dat je straks netjes 48 op de GPS kan rijden ipv de vaak maar 43 nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greg-a
Ik denk dat Segway eerst maar even de software moet aanpassen zodat het display de juiste snelheid weergeeft. Sinds een update vvan een tijdje geleden is de maximale display snelheid 45kph, ongeacht of je heuvel af gaat en wind mee hebt. Dat is toch wel erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Heeft iemand al een beter merk banden gemonteerd? Nu zitten er het merk CST op de velgen. Had onder m’n Speedfight4 Michelin Power Pure banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Zouden de E110-rijders er op vooruit gaan als ze dezelfde bredere bandenmaat van de E125 monteren? Je mag uitgaan van wel, maar ik weet niet of dit technische problemen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
tomhster schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:37:
Zouden de E110-rijders er op vooruit gaan als ze dezelfde bredere bandenmaat van de E125 monteren? Je mag uitgaan van wel, maar ik weet niet of dit technische problemen oplevert.
Toen ik de scooter kocht had ik ook die wens, dealer navraag laten doen maar dit was blijkbaar niet mogelijk. Reden iets met garantie 🤔. Enige wat ik kan bedenken is dat de motor van de e125s groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
https://bandenvoorscooters.nl/michelin-city-grip-120-70-12

De prijs is wel te doen voor all-weathers, maar monteren zal nog wel de nodige kosten met zich meebrengen. Dit is de maat voor de E125S. Overigens geen enkele ervaring met dit bedrijf, maar voor zover ik zo snel kon zien zijn ze relatief goedkoop.

[ Voor 23% gewijzigd door tomhster op 25-01-2022 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Vergeet niet dat de voorband en achterband verschillende maten hebben bij de segways (zowel de 110 als de 125). Dus dat maakt het plaatje iets lastiger. Ik kan die Michelin banden nml niet vinden voor het voorwiel van de 125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
greg-a schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:52:
Vergeet niet dat de voorband en achterband verschillende maten hebben bij de segways (zowel de 110 als de 125). Dus dat maakt het plaatje iets lastiger. Ik kan die Michelin banden nml niet vinden voor het voorwiel van de 125
Meest interessante zou zijn als men onderdeelnummers van de velgen en motoren vergeleken kunnen worden. Zoals bij auto's, dan is er geen reden om zo te pionieren 😬.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
De E125S is besteld! Het was toch nog wel even twijfelen tussen deze en de NIU MQi GT, maar de vrije ruimte onder de buddy seat heeft de doorslag gegeven. Waardeloos om je helmen niet kwijt te kunnen als ik met mijn vriendin naar de stad ga, dat is toch wel een harde eis eigenlijk.

Hoofdzakelijk ga ik hem gebruiken voor woon/werk verkeer, 2x28 km op een dag. Op werk staat de scooter droog binnen en kan ik hem opladen. Thuis zal hij buiten moeten staan, maar kan ik hem wel gemakkelijk buiten opladen. Wat is alleen wijsheid met de buitentemperaturen? Vanaf welke temperatuur is het beter om de accu's te verwijderen en ze (warm) binnen op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
greg-a schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:52:
Hier overzicht van de bandenmaten voor de E125S:
Type band Voor: 100/70-12, tubeless tyre
Type band Achter: 120/70-12, tubeless tyre

Heb ook even gezocht naar deftige all weather bandjes, maar de Michelins lijken niet leverbaar voor de voormaat. Echter biedt scootercentrum dit bijvoorbeeld wel aan als optionele meerprijs (Michelin all weather banden). Meerprijs is wel fors voor 250 euro extra voor het wisselen van de bandjes. Voorband lijkt mij wel te doen, maar achterband zal best wel wat werk zijn met de naafmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
frennek schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 07:59:
De E125S is besteld! Het was toch nog wel even twijfelen tussen deze en de NIU MQi GT, maar de vrije ruimte onder de buddy seat heeft de doorslag gegeven. Waardeloos om je helmen niet kwijt te kunnen als ik met mijn vriendin naar de stad ga, dat is toch wel een harde eis eigenlijk.

Hoofdzakelijk ga ik hem gebruiken voor woon/werk verkeer, 2x28 km op een dag. Op werk staat de scooter droog binnen en kan ik hem opladen. Thuis zal hij buiten moeten staan, maar kan ik hem wel gemakkelijk buiten opladen. Wat is alleen wijsheid met de buitentemperaturen? Vanaf welke temperatuur is het beter om de accu's te verwijderen en ze (warm) binnen op te laden?
Gefeliciteerd met je aankoop!
Ik ben een mooi weer rijder dus eigenlijk heb ik mijn scooter gestald in m’n schuur. (Wel even de hack geprobeerd 🤫) Voorwiel van de grond en accu er uit. Deze temperaturen vinden de accu’s niet fijn. De BCM verbruikt constant stroom dus uiteindelijk moet je bijladen. Houd er rekening mee dat de acculader niet waterdicht is en de kabel kort.
Dit alles staat beschreven in de handleiding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdC8GGjURJwDn94zA24iUhactfA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1DRj7jks0UFinSJDOYCQN2J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowgrunn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
frennek schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:16:
[...]

Hier overzicht van de bandenmaten voor de E125S:
Type band Voor: 100/70-12, tubeless tyre
Type band Achter: 120/70-12, tubeless tyre

Heb ook even gezocht naar deftige all weather bandjes, maar de Michelins lijken niet leverbaar voor de voormaat. Echter biedt scootercentrum dit bijvoorbeeld wel aan als optionele meerprijs (Michelin all weather banden). Meerprijs is wel fors voor 250 euro extra voor het wisselen van de bandjes. Voorband lijkt mij wel te doen, maar achterband zal best wel wat werk zijn met de naafmotor.
Hier sinds kort ook een e125s met Michelin citygrip banden, voor heb ik een 110/70-12 gekregen (werkt prima snelheid word toch vanaf achterwiel gemeten) en achter een 120/70-12
Ik heb ze direct vanaf nieuw erop laten zetten en heb er 125euro voor betaald, dit omdat ze de standaard banden dan nog gewoon konden verkopen.
Maar het is idd wel even werk aangezien de motor van de controller los moet, hierdoor de hoge installatiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
EBreu schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:45:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop!
Ik ben een mooi weer rijder dus eigenlijk heb ik mijn scooter gestald in m’n schuur. (Wel even de hack geprobeerd 🤫) Voorwiel van de grond en accu er uit. Deze temperaturen vinden de accu’s niet fijn. De BCM verbruikt constant stroom dus uiteindelijk moet je bijladen. Houd er rekening mee dat de acculader niet waterdicht is en de kabel kort.
Dit alles staat beschreven in de handleiding.

[Afbeelding]
Accu's eruit snap ik als je de scooter lang niet gebruikt. Maar waarom de voorband v/d vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
zie trouwens dat Scootercentrum ook een long range versie verkoop van de E110se, met twee keer de grotere accu erin. Je moet dan wel zelf handmatig wisselen van accu als er eentje op is, maar ze passen beiden onder de vloer. En het opladen zul je ook een voor een moeten doen.

Maar dit belooft iig wel wat voor de toekomst als je een E125S hebt - als deze batterijen op zijn kan je wellicht nieuwe E110SE batterijen kopen en die installeren voor meer range. (zal natuurlijk wel een goed kostenplaatje aan vastzitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
wowgrunn schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:11:
[...]

Hier sinds kort ook een e125s met Michelin citygrip banden, voor heb ik een 110/70-12 gekregen (werkt prima snelheid word toch vanaf achterwiel gemeten) en achter een 120/70-12
Ik heb ze direct vanaf nieuw erop laten zetten en heb er 125euro voor betaald, dit omdat ze de standaard banden dan nog gewoon konden verkopen.
Maar het is idd wel even werk aangezien de motor van de controller los moet, hierdoor de hoge installatiekosten.
Dus zo lossen ze het op. Lijkt mij inderdaad ook een prima oplossing.

125 euro is wel acceptabel gezien de kosten van de nieuwe banden, waar heb je dit laten doen als ik vragen mag? En zijn de Michelin banden merkbaar beter dan de originele banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
Ik heb de scooter gekocht en dus de bandjes ook bij city tweewielers in Groningen maar dit is dus met inruil vd nog splinternieuwe standaard banden van de e125s.
Met de standaard banden van de e125s heb ik dus geen ervaring, ik heb daarintegen wel een maand met de e110se van mijn vader gereden met standaard banden en daarna ook michelin (110/70-12 voor en achter) en dat was een verademing ten opzichte van de standaard cst banden..

[ Voor 30% gewijzigd door wowgrunn op 26-01-2022 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
greg-a schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:25:
[...]

Accu's eruit snap ik als je de scooter lang niet gebruikt. Maar waarom de voorband v/d vloer?
Krijg je geen vierkante bandjes. Zoals ze bij het stallen van je zomer/winterbanden ook doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
EBreu schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:04:
[...]

Krijg je geen vierkante bandjes. Zoals ze bij het stallen van je zomer/winterbanden ook doen.
Als je banden hard genoeg opgepompt zijn en je je scooter af en toe verplaatst lijkt mij dit geen issue. Sowieso word je voorband niet ontzettend belast, zeker als je ook nog je accu's eruit hebt gehaald. Maar goed, het kan sowieso geen kwaad natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Als de standaard voorband maat 100 vervangen kan worden door een 110, is de achterband 120 ook wel te vervangen door een nieuwe 130 lijkt mij? De iets grotere diameter geeft je dan een iets hogere snelheid, wat veel mensen in het geval van een Segway niet verkeerd vinden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Als ik het goed heb gelezen heeft de E125S Maxxis-banden. Die kunnen kwalitatief dus ook anders zijn dan die van de E110 (niet alleen qua maat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
frennek schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:31:
Als de standaard voorband maat 100 vervangen kan worden door een 110, is de achterband 120 ook wel te vervangen door een nieuwe 130 lijkt mij? De iets grotere diameter geeft je dan een iets hogere snelheid, wat veel mensen in het geval van een Segway niet verkeerd vinden volgens mij.
Dat de voorband een 110 word komt omdat een 100 domweg niet te vinden is, achter een 130 gaat denk ik niet passen met het spatbord..
tomhster schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:00:
Als ik het goed heb gelezen heeft de E125S Maxxis-banden. Die kunnen kwalitatief dus ook anders zijn dan die van de E110 (niet alleen qua maat?)
De E125S heeft standaard idd Maxxis banden, ze zijn wel iets beter als de CST banden maar alsnog lang niet zo goed als de Michelins in het Nederlandse klimaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Weer een update van de iOS app. Heb hem geüpdatet maar merk geen verschil iemand de zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
EBreu schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:36:
Weer een update van de iOS app. Heb hem geüpdatet maar merk geen verschil iemand de zelfde ervaring?
heb je uberhaupt ooit een verschil gemerkt bij app updates? bij 99% van de apps staat "bug fixes and other changes". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
greg-a schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:58:
[...]

heb je uberhaupt ooit een verschil gemerkt bij app updates? bij 99% van de apps staat "bug fixes and other changes". :P
Ja zeker wel! Enquêteformulieren en mogelijkheid om achteruit te rijden. Anti diefstal maatregelen.

Kan je gemist hebben… 😙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
EBreu schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:33:
[...]

Ja zeker wel! Enquêteformulieren en mogelijkheid om achteruit te rijden. Anti diefstal maatregelen.

Kan je gemist hebben… 😙
die enqueteformulier heb ik idd gemist - of bedoel je de tevredenheids en NPS survey? Het achteruit rijden en anti-theft zit er bij mij al sinds dag een op (juni 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
greg-a schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:03:
[...]

die enqueteformulier heb ik idd gemist - of bedoel je de tevredenheids en NPS survey? Het achteruit rijden en anti-theft zit er bij mij al sinds dag een op (juni 2021)
Mijn scooter had in april al die functies nog niet. Anyway het klopt wel als je zegt dat de release notes zeer summier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Word er eigenlijk een anti-lekke bandensetje met zo'n patroon meegeleverd? Als je een lekke achterband krijgt heb je volgens mij echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
tomhster schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:52:
Word er eigenlijk een anti-lekke bandensetje met zo'n patroon meegeleverd? Als je een lekke achterband krijgt heb je volgens mij echt een probleem.
Nope 👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackoz
  • Nu online
Leuk een Segway scooter topic!

Ik bezit momenteel nog een oud tweetakt monster die meer stilstaat dan rijd. Dit is deels omdat hij zo lomp is om naar voren te halen.

Nu heb ik mijn ogen laten rusten op de B110S omdat die nog een stuk hanteerbaarder lijkt dan de E lijn. Ik zit te spelen met de gedachte om hem achterop een fietsen/tweewieler drager te vervoeren maar heb nog niet uitgedoktert of en hoe dat kan.
Ik zie hier wel een "last mile" maatje in door het formaat vooral.

Weet iemand hoeveel de B110S weegt t.o.v. van een E110/125? Ik heb tot nog toe enkel het accugewicht kunnen vinden.

Er staat bij de 25 en 45km/h versie een verschillend motorvermogen. Is dat in de software geknepen en zijn het dezelfde motoren of kan ik beter de 45 km/h variant nemen als ik de krachtigste motor wil?

Lees hier over betere bandjes monteren, nog andere tips of specs die ik niet moet vergeten bij het kiezen?
Iemand een idee wat dat 4g abo van ze kost als het na 2 jaar nog bestaat?

één is geen, twee is één

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sgY2j94voXEytGHA_jVB1w09wXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHEwNBV6dflKRuVx0LvjVNwa.jpg?f=fotoalbum_large

Brommer weegt 56 kg. Je kan de volledige handleiding via de Segway site downloaden.
Persoonlijk zou ik voor een 45km/h gaan. Puur omdat er per 1 januari 2023 een helmplicht gaat gelden.
Als alternatief heb je nog de AGM Goccia, soort gemoderniseerde Tomos.
Ik vind de B110s een stuk fraaier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-04 06:54
EBreu schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:42:
Persoonlijk zou ik voor een 45km/h gaan. Puur omdat er per 1 januari 2023 een helmplicht gaat gelden.
Vanaf 1 juli is er een helmplicht.
Idd veranderd..

[ Voor 3% gewijzigd door Gethijsem op 30-01-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:14

Mr. Freeze

¡GO!

@Wackoz Ik heb zelfde dilemma als jij. Heb je al een keuze gemaakt? Ik vraag me ook af welke Segway het beste "staat" bij een volwassen man van 1,88 mtr. Als iemand een tip heeft (koopadvies) laat dat vooral weten. Helaas geen dealer hier in de buurt waar ik even kan gaan kijken.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
Mr. Freeze schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:18:
@Wackoz Ik heb zelfde dilemma als jij. Heb je al een keuze gemaakt? Ik vraag me ook af welke Segway het beste "staat" bij een volwassen man van 1,88 mtr. Als iemand een tip heeft (koopadvies) laat dat vooral weten. Helaas geen dealer hier in de buurt waar ik even kan gaan kijken.
Ik weet niet wat je budget is, maar ik zou dan gaan voor de E125S. is helaas wel de duurste.
De B110S is echt het snorscootertje ala Puch maxi of Gilera o.i.d. Mij veel te klein in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

JanR1965 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:54:
[...]

Ik weet niet wat je budget is, maar ik zou dan gaan voor de E125S. is helaas wel de duurste.
De B110S is echt het snorscootertje ala Puch maxi of Gilera o.i.d. Mij veel te klein in ieder geval.
O, ik heb net die Launch Edition toch maar besteld. Nu maar hopen dat ik hem een beetje handig over een dorpel heen kan rollen.

[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Freeze op 31-01-2022 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackoz
  • Nu online
Benieuwd hoe die gaat bevallen @Mr. Freeze :)
Hebben ze al een leverweek gecommuniceerd of is het tegenwoordig enigszins voorradig?

Ik ga op zoek om deze week ergens op een b110s proef te rijden. De handleiding heb ik gelezen (waarvoor dank EBreu), de meest boeiende filmpjes gekeken, maar ik wil hem toch proberen voor ik er een durf te kopen.

Vind de prijs fair ook vergeleken met die AGM qua looks idd maar het steekt bij mij nog op de use case(s). Hoe meer ik naar de 125 kijk des te meer ik me verleid voel maar die schiet voor mij denk ik het “compacte” voorbij.

Ik twijfel namelijk of ik een “vol” formaat scooter meer dan 1 x per week zou gebruiken. Het lichtgewicht van zo’n b110s bied me mogelijkheden (hoop ik :> ).

Als ik er nog achterkom of het motorvermogen enkel door software geknepen is dan laat ik het weten.

Vind de berichten over 21-23 op de GPS namelijk wel zorgwekkend langzaam. Ongeacht de helmplicht lijkt het me prettiger om met een klein apparaat als dit op het fietspad te rijden maar wil wel met een beetje elektrische fiets mee kunnen komen..

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Op YouTube kun je ook de review van Bright bekijken. Daar wordt duidelijk gezegd dat de B110 een speelgoed-uitstraling heeft en de E een volwaardige, kwalitatief hoogstaandere. Ik denk dat je inderdaad moet kiezen tussen een grappige last-mile oplossing of serieus toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Ben nu ook een zeer tevreden eigenaar van een E125S. Enige puntje van commentaar is voorlopig de oplader, de stekker daarvan is net te kort om hem handig aan de kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Weet iemand trouwens wat het gedrag is als je slechts één van de twee aanwezige accu's oplaad en terug plaatst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhster
Oh, en qua design is het gegeven dat je, wanneer je je buddyseat opent deze de claxon raakt en dus activeert als je stuur op stuurslotstand staat, ook niet briljant. Verder alles prima, vandaag heerlijk getourd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
Mr. Freeze schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:27:
[...]

O, ik heb net die Launch Edition toch maar besteld. Nu maar hopen dat ik hem een beetje handig over een dorpel heen kan rollen.
Is dat deze? Als 1 cm langere en ook volwassen man ben ik wel benieuwd naar je ervaring. Deze ziet er niet zo spacey en lekker onopvallend uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Gethijsem schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:35:
[...]

Is dat deze? Als 1 cm langere en ook volwassen man ben ik wel benieuwd naar je ervaring. Deze ziet er niet zo spacey en lekker onopvallend uit.
Ja, dat is 'm. Als ie binnen is laat ik het wel weten hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Volgens mij zijn de maten (behalve van de banden) hetzelfde als die van mijn E125S. En met mijn 190 en ruim 100 kilo is dat geen enkel probleem. De buddy is dusdanig geplaatst dat je volgens mij nog prima zit als je ruim 2 meter bent. De B110S is qua opbouw veel kleiner (en dus niet geschikt voor de grotere Hollandse man)

[ Voor 15% gewijzigd door tomhster op 03-02-2022 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Wackoz maandag besteld, vandaag ontvangen incl. de skates, de bezorger zei wel dat ik enorm geluk had en dat een maand wachten vrij normaal was. Nu eerst de boel een beetje lezen, wennen en verzekeren voordat ik ga rijden. Dit is de eerste scooter in m'n leven, altijd alleen een auto gehad (en een fiets natuurlijk)

Gelukkig rolt de scooter lekker licht zodat ie makkelijk naar binnen kan rollen.

Weet iemand toevallig een aan te bevelen telefoonhouder voor op stuur? Dit ivm navigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhster
Ik heb m niet, maar Segway heeft een eigen originele die er niet gek uitziet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9H-ShPdNlbUJJ-9E9oiJXHRZ5KE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZM6MiKjB4SjN1PbludMv96D.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de originele. Werkt echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gethijsem
Mr. Freeze schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:37:
@Wackoz maandag besteld, vandaag ontvangen incl. de skates, de bezorger zei wel dat ik enorm geluk had en dat een maand wachten vrij normaal was. Nu eerst de boel een beetje lezen, wennen en verzekeren voordat ik ga rijden. Dit is de eerste scooter in m'n leven, altijd alleen een auto gehad (en een fiets natuurlijk)

Gelukkig rolt de scooter lekker licht zodat ie makkelijk naar binnen kan rollen.

Weet iemand toevallig een aan te bevelen telefoonhouder voor op stuur? Dit ivm navigatie.
Gefeliciteerd, dat is snel! Ik vrees dat het voor mij nog even een tijd kan duren voordat ook ik elektrisch kan gaan rijden (afgezien van m'n longboard dan). Gisteren bericht gehad van de buurtstalling dat daar nauwelijks verschuiving is mbt het aantal plekken, en ook andere stallingen in de wijk zijn vol. Ik durf elektrisch op straat laten staan toch nog even niet aan.
Vanmiddag even een rondje scooterzaken voor een helm en slot en eventueel een occasion. Dan op marktplaats kijken voor een 4-takt 'tussenscootertje' totdat ook ik een plek heb voor een Segway oid :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Gethijsem Dankjewel, maar ik vraag me nu af, waarom kan je wel een 4takt stallen maar geen elektrische?

Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
Mr. Freeze schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:45:
@Gethijsem Dankjewel, maar ik vraag me nu af, waarom kan je wel een 4takt stallen maar geen elektrische?

Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor ;-)
Omdat ik een nieuwe elektrische scooter niet op straat wil laten staan vanwege weer en wind, diefstal en vandalisme. Ik woon op een tussenverdieping zonder schuur, tuin of berging. En hoewel ik in een prima wijk woon is er hier in de straat nogal wat wat overlast en vernieling ieder weekend vanuit een bepaalde kroeg. De zeewind overheerst en ook diefstal gebeurt regelmatig.

Bij een tweede- of derdehands scooter van rond 750 euro neem ik nog wel wat risico. Maar elektrisch zijn die niet te krijgen, zonder er heel veel tijd aan te spenderen die ik momenteel ook niet heb net als een tuin om in te klussen ;-).

[ Voor 17% gewijzigd door Gethijsem op 05-02-2022 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Gethijsem schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:53:
[...]

Omdat ik een nieuwe elektrische scooter niet op straat wil laten staan vanwege weer en wind, diefstal en vandalisme. Hoewel ik in een prima wijk woon is er hier wel wat aan overlast en vernieling ieder weekend vanuit een bepaalde kroeg, en de zeewind overheerst. Ook diefstal gebeurt regelmatig.
Bij een tweede- of derdehands scooter van rond 750 euro neem ik nog wel wat risico.
Ja, dan heb je groot gelijk. Hopelijk ben je dan snel aan de beurt mbt de stalling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
Mr. Freeze schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Ja, dan heb je groot gelijk. Hopelijk ben je dan snel aan de beurt mbt de stalling.
Het liefst zou ik dan ook een elektrische step rijden, zoals een Boosted Rev. Ideaal voor mij, neem ik zo mee naar binnen en leuk om te rijden :) . Maar dat is een discussie die hier op een andere plek loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Het voordeel van een Segway is dat er diefstalbeveiliging met gps op zit. Bij je "tussenbrommer" is weg weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Ik las wat over iemand die zijn achtervering een paar tandjes hoger heeft gezet. Schijnt beter te rijden als je zelf iets zwaarder bent. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFuRpA84qXZAX_Y3DovApcDkFk0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X7ejBrK1pw8yolB0LNPAUL6C.jpg?f=fotoalbum_large

Even genieten van het weertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Afgezien van banden en remmen, wat is eigenlijk het onderhoud van een elektrische scooter wat periodiek moet plaatsvinden? Ik zie eigenlijk niets van een riem of iets dergelijks die gespannen zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Mr. Freeze schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:42:
Afgezien van banden en remmen, wat is eigenlijk het onderhoud van een elektrische scooter wat periodiek moet plaatsvinden? Ik zie eigenlijk niets van een riem of iets dergelijks die gespannen zou moeten worden.
In de zomer had mijn scooter zijn eerste onderhoudsbeurt (1000km) . De checklist slaat vooral op de remmen, stuurinrichting en inprincipe alles wat een bout heeft. Valt echt mee. Puur voor de garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60wTCXjBFfDdHTl4GMoIyl3jpac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hrvPx7n5RosgIxPeQelpTZQW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ts_QEroTRowIeIV79387Pg8zmd0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kjO099yQBPksWgtC8HeKEFka.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag het beestje gewassen. Scooter was echt goor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@EBreu Heb jij je scooter altijd buiten staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Mr. Freeze schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:29:
@EBreu Heb jij je scooter altijd buiten staan?
Nee gelukkig niet. Staat droog bij een stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timopeeters18
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-05-2022
Weet iemand waar je deze sleutelhanger kan kopen want heb er maar 1 gekregen en zou deze voor de reservesleutel ook graag willen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4k6F44KerXLusBdJs4_Cx-XUbXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MRqpdmJLQprDVO99VB438gqw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Timopeeters18 op 20-02-2022 20:44 . Reden: Geen foto ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowgrunn
Timopeeters18 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:44:
Weet iemand waar je deze sleutelhanger kan kopen want heb er maar 1 gekregen en zou deze voor de reservesleutel ook graag willen?
Ik heb zelf deze online besteld, gezien ik idd ook nergens een originele kon vinden.
https://nl.aliexpress.com/item/1005002541521432.html
hoop dat je er iets aan hebt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
Timopeeters18 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:44:
Weet iemand waar je deze sleutelhanger kan kopen want heb er maar 1 gekregen en zou deze voor de reservesleutel ook graag willen?[Afbeelding]
Bedoel je de afstandsbediening of alleen het rubbere omhulsel? In geval van het laatste kan je iid aliexpress/alibaba kijken en zoeken op Ninebot (E200p). Heb je het al bij je dealer gevraagd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greg-a
Ik vind overigens nu net op Ali alternatieve controllers:

voor de B-series: https://nl.aliexpress.com/item/1005002541489296.html

voor de E-series: https://nl.aliexpress.com/item/1005002541519862.html

Wellicht kan je hier een wat efficientere scooter mee maken, irriteer me met name aan de agressieve accelatarie bij een volle accu en accu >50% en de extreem langzame acceleratie als accu <50%.

dus mocht iemand handig zijn en wat risico willen nemen, dan hoor graag hoe het bevalt :) (als het uberhaupt werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 20:36
Hi allemaal,

Net als anderen hier, ben ik aan het kijken naar een elektrische scooter. Ik zat eerst te kijken naar een tweedehands niu aangezien ik rond de 2000 euro uit wilde geven. Toch vind ik dat tricky, zeker aangezien de accu hetgeen is wat het meeste slijt.. Inmiddels zit ik naar de segway modellen te kijken. De B110 is geen optie omdat het spuuglelijk is en de E125s is me te duur. Ik zit dus te kijken naar de E110s en E110se. Wat mij opvalt is dat het verschil eigenlijk neerkomt op de accu. Mijn vraag aan jullie is in hoeverre je het verschil in accu zou kunnen merken in actieradius? Ik ben van plan te gaan voor een 45km/h model en zal hem voor woon- werkverkeer gebruiken wat meestal 10-15km is. Een enkele keer zal er een langer ritje zijn naar familie (35 km via fietspaden).

Hoor graag wat ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Jaarsma schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:12:
Hi allemaal,

Net als anderen hier, ben ik aan het kijken naar een elektrische scooter. Ik zat eerst te kijken naar een tweedehands niu aangezien ik rond de 2000 euro uit wilde geven. Toch vind ik dat tricky, zeker aangezien de accu hetgeen is wat het meeste slijt.. Inmiddels zit ik naar de segway modellen te kijken. De B110 is geen optie omdat het spuuglelijk is en de E125s is me te duur. Ik zit dus te kijken naar de E110s en E110se. Wat mij opvalt is dat het verschil eigenlijk neerkomt op de accu. Mijn vraag aan jullie is in hoeverre je het verschil in accu zou kunnen merken in actieradius? Ik ben van plan te gaan voor een 45km/h model en zal hem voor woon- werkverkeer gebruiken wat meestal 10-15km is. Een enkele keer zal er een langer ritje zijn naar familie (35 km via fietspaden).

Ik zou even in dit topic zoeken, daar staan wat meer ervaringen mbt de Segways, incl van ondergetekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
Jaarsma schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:12:
Hi allemaal,

Mijn ervaring is dat er voor dat budget, wat ik ook in gedachten had, zeker als je een wat langere man bent (gewoon Nederlands), op dit moment nog niet iets fatsoenlijks te vinden is wat betreft elektrische scooters. Ik overwoog ook de Segway maar kwam op meer dan 3500,- euro, wat ik te gortig vindt. Op Marktplaats vond ik een in bijna nieuwstaat verkerende zuinige 4-takt Piaggio, voor 1200 euro.
Deze rijdt volgens de specificaties ongeveer 50 - 60 kilometer op een liter.
Ik kijk over een of twee jaar weer even verder naar elektrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Ik heb een E125S en die zit prima, ook als je een grote Nederlandse man bent. De E110 heeft alleen smallere bandjes en een accu minder, maar de maten zijn verder hetzelfde. Het formaat van de bestuurder vind ik dus totaal geen argument om niet voor een Segway E te kiezen. Door de vorm van de buddy pas je er volgens mij nog op als je 2 meter 10 bent. De B is een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dsdopey82
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-04 09:07
Ik ben me aan het oriënteren voor een e125s en volg dit topic met interesse.
Wat ik alleen niet kan vinden, is wat een paar nieuwe accu’s kosten?
Iemand die dat al weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
tomhster schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:51:
Ik heb een E125S en die zit prima, ook als je een grote Nederlandse man bent. De E110 heeft alleen smallere bandjes en een accu minder, maar de maten zijn verder hetzelfde.
Vergeet het vermogen niet, 1500 Watt vs 3000 Watt. 1500 Watt is mij te weinig, net iets meer dat mijn elektrisch longboard en de Gilera die ik in de vroege 90’s heb gereden. Die laatste was niet vooruit te branden bij een beetje tegenwind.
De E125 ga ik overwegen over een jaar of 2, tweedehands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Gethijsem schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:27:
[...]

Vergeet het vermogen niet, 1500 Watt vs 3000 Watt. 1500 Watt is mij te weinig, net iets meer dat mijn elektrisch longboard en de Gilera die ik in de vroege 90’s heb gereden. Die laatste was niet vooruit te branden bij een beetje tegenwind.
De E125 ga ik overwegen over een jaar of 2, tweedehands.
Nou, ik heb een E110SE (LE) en dat ding gaat toch echt wel als de brandweer, ook met een forse tegenwind van de afgelopen dagen, het is alleen de begrenzing waar je tegen aan loopt van 45 km/h.

Rijdt gewoon superlekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Er is een softwareupdate geweest voor de E-serie, iemand beter opgelet dan ik wat die precies inhield?
Pagina: 1 2 ... 37 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.