Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 2 ... 39 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09-2024

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
tomhster schreef op maandag 28 februari 2022 @ 03:52:
Er is een softwareupdate geweest voor de E-serie, iemand beter opgelet dan ik wat die precies inhield?
Nog niks gezien bij mijn scooter. Wanneer was deze firmware update?
Gisteren was er wel een update voor de ios app. Niks noemenswaardigs ontdekt.

[ Voor 12% gewijzigd door EBreu op 01-03-2022 07:28 ]

Segway E110SE Bromscooter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KamriAvine
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-08 20:42
Jaarsma schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:12:
Hi allemaal,

Net als anderen hier, ben ik aan het kijken naar een elektrische scooter. Ik zat eerst te kijken naar een tweedehands niu aangezien ik rond de 2000 euro uit wilde geven. Toch vind ik dat tricky, zeker aangezien de accu hetgeen is wat het meeste slijt.. Inmiddels zit ik naar de segway modellen te kijken. De B110 is geen optie omdat het spuuglelijk is en de E125s is me te duur. Ik zit dus te kijken naar de E110s en E110se. Wat mij opvalt is dat het verschil eigenlijk neerkomt op de accu. Mijn vraag aan jullie is in hoeverre je het verschil in accu zou kunnen merken in actieradius? Ik ben van plan te gaan voor een 45km/h model en zal hem voor woon- werkverkeer gebruiken wat meestal 10-15km is. Een enkele keer zal er een langer ritje zijn naar familie (35 km via fietspaden).

Hoor graag wat ervaringen :)
Accuradius zit verschil in, realistisch houd je met de E110SE rekening met 45-65 km en bij de E110S met ~38-50km (noot: dit is bij niet erg energiezuinig rijden en gewichtsafhankelijk)

A3 E-tron | Segway E100SE+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KamriAvine
Op het moment bezig aan versie 2 van de statistieken die ik eerder in het elektrische scooterforum had gedeeld. Beter (en in alle eerlijkheid ook consistenter) meten heeft enkele waarden veranderd. Ik hoop deze een dezer dagen te kunnen delen met jullie allen zodat voor zij die twijfelen over de Segway scooters een beter geïnformeerde keuze kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:03
KamriAvine schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:02:
[...]

Accuradius zit verschil in, realistisch houd je met de E110SE rekening met 45-65 km en bij de E110S met ~38-50km (noot: dit is bij niet erg energiezuinig rijden en gewichtsafhankelijk)
Thanks! Dit was precies de informatie die ik zocht <3

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• KamriAvine
Duhs, de (te lang uitgestelde) versie 2 van het cijfermapje.

Voor zekerheden alle tests dit keer onder ±10 graden celcius, windstil tenzij anders aangegeven. En met een klagende vriend dat ik al z'n sportgewichten in de scooter stauwde om aan een stabiel meetgewicht van 100kg(±0,5kg) (excusief scootergewicht) te komen. Alle waarden zijn berekend over ±5000km gebruiksafstand

Disclaimers:
- Mijn cijfertjes, your mileage may vary.
- Geen scooters zijn (serieus) gewond geraakt in het maken van deze informatie.
- Excel is gewond geraakt in het verwerken van deze informatie.
- De sportgewichten van m'n vriend zijn veilig geretourneerd :P

Ik hoop dat jullie allen er iets aan hebben :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ouTfU4MKDv8Cmj95AyBiMwPnJJU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jNh4RzROw4dYvAzePDZe6s0w.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wXJzmN1I3sAIO6UhLCZTAj0uQM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rypiS1mOmsziXFqvveFL0zSb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2Dss-bXb1QUUzyE5QxF7AE9kbE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vqHGU1Qje0qFErI2EekL2sJl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krPerx1PtVJNlpn2SJBSLK_4VwY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oxbPAUO5elkpc8hg2H46UsRG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 17:13
Is er inmiddels al iemand die een b110s sneller heeft kunnen laten rijden op eigen terrein. Weet mag niet op openbare weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:33
KamriAvine schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:11:
Duhs, de (te lang uitgestelde) versie 2 van het cijfermapje.

Voor zekerheden alle tests dit keer onder ±10 graden celcius, windstil tenzij anders aangegeven. En met een klagende vriend dat ik al z'n sportgewichten in de scooter stauwde om aan een stabiel meetgewicht van 100kg(±0,5kg) (excusief scootergewicht) te komen. Alle waarden zijn berekend over ±5000km gebruiksafstand

Disclaimers:
- Mijn cijfertjes, your mileage may vary.
- Geen scooters zijn (serieus) gewond geraakt in het maken van deze informatie.
- Excel is gewond geraakt in het verwerken van deze informatie.
- De sportgewichten van m'n vriend zijn veilig geretourneerd :P

Ik hoop dat jullie allen er iets aan hebben :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks hiervoor. Ziet er leuk uit.

Kan je uitleggen hoe ik de regeneratie regels moet lezen? En wat bedoel je met variabel optrekken? En als laatste, ik snap niet zo goed hoe ik die twee grafieken moet lezen kan je dat uitleggen?

Sorry voor de vele vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streep2005
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-03-2022
EBreu schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:38:
[...]

Meer omdat onder het ‘Elektrische scooter’ draadje expliciet op word gewezen. Daarnaast wordt de topsnelheid met de hack 60 km/h. Dit geldt voor snor/brom en er is geen regulering naar 34km/h of 54km/h. Je kilometerteller stopt bij 25km/45km dus je moet een gps app er naast gebruiken voor de exacte snelheid.
Er zijn dus wat haken en ogen. Dus geheel voor eigen risico.
Ik heb mij laten vertellen dat je de snelheid na het opvoeren kunt aanpassen met de drie standen modi schakelaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:17
Streep2005 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 07:33:
[...]

Ik heb mij laten vertellen dat je de snelheid na het opvoeren kunt aanpassen met de drie standen modi schakelaar.
Standen 1 en 2 zijn de standaard max snelheden, maar stand 3 is dan zo hard als de accu toestaat.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
Maar werkt dit inmiddels ook op een b110s?

[

quote]lost95 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:07:
[...]

Standen 1 en 2 zijn de standaard max snelheden, maar stand 3 is dan zo hard als de accu toestaat.
[/quote]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 16:48
Vandaag ook een 110SE besteld nadat mijn IVA S5 een niet meer terug te draaien ongeluk heeft gehad. Vrijdag kan ik hem ophalen, ben erg benieuwd, zal de speedhack voor nu aanzetten maar hoop eigenlijk dat er snel een optie komt om hem naar 34 te kunnen zetten. Zijn de overbodige geluidjes overigens uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
strietboy schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:12:
Maar werkt dit inmiddels ook op een b110s?
Geen idee, heb geen b110s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
Exxus schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:52:
Vandaag ook een 110SE besteld nadat mijn IVA S5 een niet meer terug te draaien ongeluk heeft gehad. Vrijdag kan ik hem ophalen, ben erg benieuwd, zal de speedhack voor nu aanzetten maar hoop eigenlijk dat er snel een optie komt om hem naar 34 te kunnen zetten. Zijn de overbodige geluidjes overigens uit te zetten?
Gelukkig wel, heb bijna geen geluiden meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 14:36
Exxus schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:52:
zal de speedhack voor nu aanzetten maar hoop eigenlijk dat er snel een optie komt om hem naar 34 te kunnen zetten. Zijn de overbodige geluidjes overigens uit te zetten?
Ik reed hier in de stad (Groningen) en werd ingehaald door een Check scooter, dit zijn ook Segways / Ninebots (al weet ik het type niet) en zag ik dat hij 29 km/h reed (wat ook op het dashboard stond, i.p.v de "hack" die de begrenzer deactiveerd maar nog wel 25 km/h laat zien). Geen idee of ie nog harder kon, maar het geeft hoop!

Wat betreft geluidjes: je kunt de volume wel een stuk zachter zetten (althans van je knipperlicht bijvoorbeeld), maar helemaal uit: not sure (heb ik namelijk expres niet gedaan).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wowgrunn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 08:45
gerwim schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:34:
[...]

Ik reed hier in de stad (Groningen) en werd ingehaald door een Check scooter, dit zijn ook Segways / Ninebots (al weet ik het type niet) en zag ik dat hij 29 km/h reed (wat ook op het dashboard stond, i.p.v de "hack" die de begrenzer deactiveerd maar nog wel 25 km/h laat zien). Geen idee of ie nog harder kon, maar het geeft hoop!

Wat betreft geluidjes: je kunt de volume wel een stuk zachter zetten (althans van je knipperlicht bijvoorbeeld), maar helemaal uit: not sure (heb ik namelijk expres niet gedaan).
Sommige van de check scooters (e110s met 2 accu's en aangepaste firmware) kunnen 32, ze hebben daadwerkelijk de apparatuur om ze aan te passen.
Helaas werkt dit niet op de ''gewone'' segway scooters omdat die van check custom firmware hebben..
De snelheids aanpassing is al wel degelijk mogelijk maar segway nederland levert de apparatuur om firmware te overschrijven niet uit aan de dealers (volgens segway/ninebot china is dit ook nog niet eens besteld, terwijl ze van check weten dat ze het wel besteld hadden)
Dealers willen de apparatuur heel graag hebben om ook snor naar brom en brom naar snor om te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 14:36
wowgrunn schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:38:
[...]

Sommige van de check scooters (e110s met 2 accu's en aangepaste firmware) kunnen 32, ze hebben daadwerkelijk de apparatuur om ze aan te passen.
Helaas werkt dit niet op de ''gewone'' segway scooters omdat die van check custom firmware hebben..
De snelheids aanpassing is al wel degelijk mogelijk maar segway nederland levert de apparatuur om firmware te overschrijven niet uit aan de dealers (volgens segway/ninebot china is dit ook nog niet eens besteld, terwijl ze van check weten dat ze het wel besteld hadden)
Dealers willen de apparatuur heel graag hebben om ook snor naar brom en brom naar snor om te kunnen zetten.
Mag je als dealer überhaupt een brom naar snor omzetten (of vice versa)? Ik heb dit destijds nog na gevraagd, maar ze (dealer) konden mij niet dusdanig een antwoord geven. Niet omdat het technisch niet zou kunnen, maar omdat dit bij het RDW geregeld moet worden, vanwege kenteken registratie i.c.m. chassis nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
gerwim schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:44:
[...]

Mag je als dealer überhaupt een brom naar snor omzetten (of vice versa)? Ik heb dit destijds nog na gevraagd, maar ze (dealer) konden mij niet dusdanig een antwoord geven. Niet omdat het technisch niet zou kunnen, maar omdat dit bij het RDW geregeld moet worden, vanwege kenteken registratie i.c.m. chassis nummer.
Er mag veel, je moet het alleen binnen de regels doen.

https://www.rdw.nl/partic...mer-wijzigen-in-snorfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 20:15

Mr. Freeze

¡GO!

lost95 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:30:
[...]

Gelukkig wel, heb bijna geen geluiden meer.
Eigenlijk vindt ik het geluid van de richtingaanwijzers wel prettig, als ik een paar fietsers wil attenderen dat ik achter ze rijdt, doe ik dat liever middels de richtingaanwijzer dan op de claxon duwen, die toon van de richtingaanwijzer klinkt net even minder onvriendelijk, Liever had ik er zelf een toontje ingezet maar dat lukt helaas niet.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
Nog een vraag: Als ik de E110SE morgen ophaal, wil ik hem voor nu alvast verzekeren. Nu vraagt de verzekeringsmaatschappij of de scooter een CCV goedgekeurd track & trace-systeem heeft. De Segway heeft natuurlijk een GPS, maar ik kan nergens vinden of die aan de CCV standaard voldoet.
Hoe hebben jullie dit opgegeven bij de verzekering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowgrunn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 08:45
gerwim schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:44:
[...]

Dit mag zeker, de scooter dient daarna alleen opnieuw gekeurd te worden bij het RDW voordat je de nieuwe kentekenplaat krijgt.
Heb mijn vorige Niu MQI GT sport van brom naar snor terug laten keuren, de dealer heeft de software erop gezet en daarna ben ik naar de RDW gegaan voor een keuring.
Nu gebeurd het met name tegenovergesteld door de nieuwe regels voor snorscooters die eraan komen, die keuring is dan ook duurder.
Mr. Freeze schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 00:23:
[...]

Eigenlijk vindt ik het geluid van de richtingaanwijzers wel prettig, als ik een paar fietsers wil attenderen dat ik achter ze rijdt, doe ik dat liever middels de richtingaanwijzer dan op de claxon duwen, die toon van de richtingaanwijzer klinkt net even minder onvriendelijk, Liever had ik er zelf een toontje ingezet maar dat lukt helaas niet.
Ik heb een fietsbel van de action van 49cent op mijn linker spiegel gezet, kan nu gewoon even een nette pling geven ipv een toeter waar met name ouderen nog wel eens van om willen vallen
Exxus schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:59:
Nog een vraag: Als ik de E110SE morgen ophaal, wil ik hem voor nu alvast verzekeren. Nu vraagt de verzekeringsmaatschappij of de scooter een CCV goedgekeurd track & trace-systeem heeft. De Segway heeft natuurlijk een GPS, maar ik kan nergens vinden of die aan de CCV standaard voldoet.
Hoe hebben jullie dit opgegeven bij de verzekering?
Nee dit voldoet niet aan de eisen van de verzekering helaas.

[ Voor 41% gewijzigd door wowgrunn op 17-03-2022 09:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exxus
wowgrunn schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:38:
[...]
Ik mag toch hopen dat dit snel eens gaat gebeuren. Ik heb nu de snor variant gekocht, maar afhankelijk van "plaats op de weg" vanaf 1 jan laat ik afhangen of ik blijf snorren of niet.
De helm is tot daar aan toe, plaats op de weg is waar ik de snelheidwinst uithaal in de stad.

[ Voor 0% gewijzigd door Exxus op 17-03-2022 14:11 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exxus
Segway vandaag opgehaald. Erg fijne scooter. Geen last van raar gekraak oid zoals bij de IVA wel het geval was. Buddy is lekker ruim. Qua vermogen wel echt het minimale, maar dat mag de pret niet drukken. Op naar meer kilometers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Mijn 110se launch edition in nu 99% opgeladen (max. vol) 53,5 V. Het bereik volgens de app is nu 68km.

Komen deze cijfers een beetje overeen met andere gebruikers hier?

ps. ik heb de 45km/u versie

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Freeze op 19-03-2022 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Mr. Freeze schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:32:
Mijn 110se launch edition in nu 99% opgeladen (max. vol) 53,5 V. Het bereik volgens de app is nu 68km.

Komen deze cijfers een beetje overeen met andere gebruikers hier?

ps. ik heb de 45km/u versie
Ja hoor dat klopt. Heb ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azandrion
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 13:52
Heeft een van jullie al een achterklapdrager ontvangen? Ik heb in juli mijn 110SE besteld en direct een achterklapdrager met rugkussen meebesteld maar de winkel zegt nog steeds op levering van de achterklapdrager te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-08 16:27
Azandrion schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:10:
Heeft een van jullie al een achterklapdrager ontvangen? Ik heb in juli mijn 110SE besteld en direct een achterklapdrager met rugkussen meebesteld maar de winkel zegt nog steeds op levering van de achterklapdrager te wachten.
Nee nog niet, ook mijn windscherm nog steeds niet voor e125s.

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azandrion
SparkOne schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:26:
[...]

Nee nog niet, ook mijn windscherm nog steeds niet voor e125s.
Ik heb mijn windscherm al wel gekregen, ik meen ergens in oktober-november

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ah! Tof dat er een eigen Segway topic is.

Anyway: vandaag weer eens contact gehad met Segway in de ijdele hoop een antwoord te krijgen op wanneer we nu eindelijk onze beloofde snelheden gaan halen:
RobIII schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:47:
Ik weet niet anders dan dat 't ervoor ook al zo was...

Verder heb ik contact gehad met Segway m.b.t. de 'snelheidsupdate':
[...]
M.a.w. amper bereikbaar c.q. vindbaar (ik moest via 't contactformulier eerst bij iemand terecht komen die 't vertikte mijn mail even intern naar de juiste persoon door te zetten - #notmyjob) en als je dan iemand te pakken hebt die niet over steppen gaat dan moet je doorvragen en er 6 mails aan wijden voordat je een (nog steeds ontwijkend en niets zeggend) "antwoord" hebt. Want COVID. Juist.
En ruim 3 maanden later:
Hallo,

We zijn inmiddels een dikke 3 maanden verder. Is er inmiddels al zicht op wanneer deze update beschikbaar wordt?
Bedankt voor uw mail.

Helaas hebben wij nog geen verdere updates hierover.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

████, Klantenservice
Segway NL
Dit valt me echt heel erg zwaar tegen van Segway / Ninebot. Niet eens een "we verwachten dan-en-dan" of iets. gewoon "Geen idee, doei!".

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 21-03-2022 12:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:31

Matjan

:D

Vandaag de eerste 35km op mijn b110s gereden. Ik vind hem lekker vlot, hoge bruggen op was geen probleem. Wel ging ik naar mate de accu leger werd niet sneller dan 42 km/u. Maar dat heb ik zelf niet als vervelend ervaren.

Ik moet wel wennen aan tussen de auto's rijden. Soms kan ik helemaal niet mee en heb ik op smalle stukken een stoet auto's achter me aan rijden:D

Ik zie eigenlijk best veel scooter met een geel kentekenplaat gebruik maken van het fietspad.

Hoe gaan al die geluidjes uit eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Matjan op 21-03-2022 21:37 ]

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KamriAvine
greg-a schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:49:
[...]

Thanks hiervoor. Ziet er leuk uit.

Kan je uitleggen hoe ik de regeneratie regels moet lezen? En wat bedoel je met variabel optrekken? En als laatste, ik snap niet zo goed hoe ik die twee grafieken moet lezen kan je dat uitleggen?

Sorry voor de vele vragen :)
Maar natuurlijk,

Regeneratie is in stand 1 of 2 (instelbaar in de app). van 45kmph tot 9kmph (waar de regeneratie stopt).
Hierbij is de tijdsduur en de teruglevering (aldus de app) uitgezet tegen het 'teruggeleverde' wattage.
(ergo, zoveel watt krijg je terug als)

Variabel optrekken is in stand 1 tot 27kmph, dan door naar stand 2 tot 38kmph, en vervolgens in stand 3 door naar 45kmph.

De grafieken waren als 'bij ongeveer zoveel kilometer woon-werk per dag' betaal je 'ongeveer' dit voor de scooter per maand.

Hoop dat dit je vragen heeft beantwoord, schroom niet extra vragen te stellen mochten deze in je opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
Matjan schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:36:
Vandaag de eerste 35km op mijn b110s gereden. Ik vind hem lekker vlot, hoge bruggen op was geen probleem. Wel ging ik naar mate de accu leger werd niet sneller dan 42 km/u. Maar dat heb ik zelf niet als vervelend ervaren.

Ik moet wel wennen aan tussen de auto's rijden. Soms kan ik helemaal niet mee en heb ik op smalle stukken een stoet auto's achter me aan rijden:D

Ik zie eigenlijk best veel scooter met een geel kentekenplaat gebruik maken van het fietspad.

Hoe gaan al die geluidjes uit eigenlijk?
Kun je in de app doen, heb je die al gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan

Matjan

SparkOne schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:51:
[...]

Kun je in de app doen, heb je die al gekoppeld?
Ja, die heb ik, gekoppeld en wel. Ik kan alleen geen optie vinden om het geluid aan te passen. Recuperatie regeneratie vermogen kan ik ook alleen uit of aan doen en niet kiezen uit bepaalde standen.

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heliosfive
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-07 20:29
RobIII schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:12:
Dit valt me echt heel erg zwaar tegen van Segway / Ninebot. Niet eens een "we verwachten dan-en-dan" of iets. gewoon "Geen idee, doei!".
Ik ben sinds kort aan het overwegen om de E110SE te kopen. Na een proefrit vertelde de dealer inderdaad dat er een update komt om de max snelheid iets te verhogen. Maar volgens diverse Tweakers wacht men daar al een halfjaar op.

Ik heb daarom dus zelf gebeld naar de Segway klantenservice, maar zij wisten niet veel over de scooter. In plaats daarvan gaven ze mij het nummer van een ander kantoor. Daar kreeg ik meteen iemand aan de lijn die alles wist van de scooters. Hij zei dat de update inderdaad komt, dat de update getest en werkend is, maar dat er wat haken en ogen zitten aan het publiceren. Hij verwachtte dat de update live zou gaan in mei 2022. Ook zei hij dat dit geen update is die je zelf thuis kunt installeren, maar dat je hiervoor naar de dealer moet.

Ik ga de scooter kopen en hopelijk in mei laten updaten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blub22
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 31-05-2022
heliosfive schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:20:
[...]

Ik ben sinds kort aan het overwegen om de E110SE te kopen. Na een proefrit vertelde de dealer inderdaad dat er een update komt om de max snelheid iets te verhogen. Maar volgens diverse Tweakers wacht men daar al een halfjaar op.

Ik heb daarom dus zelf gebeld naar de Segway klantenservice, maar zij wisten niet veel over de scooter. In plaats daarvan gaven ze mij het nummer van een ander kantoor. Daar kreeg ik meteen iemand aan de lijn die alles wist van de scooters. Hij zei dat de update inderdaad komt, dat de update getest en werkend is, maar dat er wat haken en ogen zitten aan het publiceren. Hij verwachtte dat de update live zou gaan in mei 2022. Ook zei hij dat dit geen update is die je zelf thuis kunt installeren, maar dat je hiervoor naar de dealer moet.

Ik ga de scooter kopen en hopelijk in mei laten updaten :)
Extra een login gemaakt om mijn vragen te kunnen stellen die ik nog over heb.

Ik ontvang normaal gezien mijn E125S deze zaterdag (yiehaaaa) en vroeg me nu af hoe snel die dan uiteindelijk gaat rijden met die boven genoemde update? Ik heb de 45km/h versie besteld.

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparraps
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:17
Ik ben ook aan het kijken voor een segway e125s, ik rij nu op mijn zip ongeveer 900km de maand.
Iemand al ervaring met zoveel km's? En ik vroeg mij af wat de onderhouds interval is, is dat net zoals bij een benzine scooter om de 3000km?

psn = bjornnl22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heliosfive
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-07 20:29
blub22 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:35:
[...]

Ik ontvang normaal gezien mijn E125S deze zaterdag (yiehaaaa) en vroeg me nu af hoe snel die dan uiteindelijk gaat rijden met die boven genoemde update? Ik heb de 45km/h versie besteld.

Thx :)
Dat weet ik niet. Ik neem zelf de 25km/h versie en die gaat van 25 naar 32-35 volgens de dealer. Voor de 45km/h versie zou ik het niet weten, maar lijkt me ietsje boven de 50.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lost95
Ik zou er niet vanuit gaan dat die update er komt, of zou het in ieder geval niet mee laten spelen in de beslissing om een segway te kopen. Op dit moment kan je dus alleen of de af fabriek snelheid van zon 42 km per uur halen of je kan de begrenzer eraf halen (maar dan mag je niet meer op de openbare weg rijden) en dan kan circa 53/55 km per uur halen met volle accu en dat zakt dan langzaam terug naar 45 km naarmate accu leegraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
sparraps schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:48:
Ik ben ook aan het kijken voor een segway e125s, ik rij nu op mijn zip ongeveer 900km de maand.
Iemand al ervaring met zoveel km's? En ik vroeg mij af wat de onderhouds interval is, is dat net zoals bij een benzine scooter om de 3000km?
Onderhoud is standaard om de. 3k. Eerste beurt is 1000 km. Rij zelf 150 km per week en vind het heerlijk rijden, snel genoeg,
kker ontspannen en stil rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:24
lost95 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:09:
[...]

Onderhoud is standaard om de. 3k. Eerste beurt is 1000 km. Rij zelf 150 km per week en vind het heerlijk rijden, snel genoeg,
kker ontspannen en stil rijden.
Eerlijk gezegd lijkt mij onderhoud om de 3k bij een elektrische scooter zwaar overdreven.

Voor de garantie is het natuurlijk belangrijk om het boekje te volgen maar denk dat het vooral lekker makkelijk verdienen is voor een scooterzaak.

- remmen
- banden
- controle accu/elektrische motor
- algehele controle op loszittende onderdelen

De remmen en banden zijn makkelijk zelf te controleren waarvan de remmen minder hard slijten bij een elektrische scooter ivm afremmen op de motor. zelf om de maand controleren of alles nog vast zit en eventueel wat boutjes na trekken met een steeksleutel is voor veel mensen makkelijk te doen.

Blijft het elektrische gedeelte over, en dat lijkt mij eens per jaar meer dan voldoende.

Voor iemand die per week maar 100 km rijd is onderhoud elke 3k nog wel te doen maar als je maandelijks 1 tot 1,5k maakt dan is om de 3k natuurlijk gekken werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exxus
Gebruiken jullie een hoes bij het stallen buiten? Ik twijfel er zelf nog over, maar voor slechte dagen qua weer lijkt het me verstandig voor de levensduur van de scooter. Zo ja, een goede tip welke? Mijn E110SE heeft een scherm.

[ Voor 3% gewijzigd door Exxus op 24-03-2022 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medic112
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:49
Ik heb via een motorzaakje in de buurt een tweedehands Segway 110S 25 km/h gekocht. De eerste eigenaar had snel geld nodig en de motorzaak heeft de scooter ingeruild. Aankoopfactuur was aanwezig, gegevens van eerste eigenaar waren onleesbaar gemaakt. Er zit nog fabrieksgarantie op. Netjes tenaamgesteld en heerlijk naar huis gereden. Thuis getracht de app te activeren. De scooter is nog gekoppeld aan het account van de eerste eigenaar en kan dus niet aan mijn account gekoppeld worden.

Na een zoekslag op internet niet veel hoop gekregen. Een post gevonden van iemand met een vergelijkbaar probleem die nog geen oplossing had. Is er hier iemand die tips heeft om de app te koppelen als tweedehands gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
Medic112 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 07:54:
Ik heb via een motorzaakje in de buurt een tweedehands Segway 110S 25 km/h gekocht. De eerste eigenaar had snel geld nodig en de motorzaak heeft de scooter ingeruild. Aankoopfactuur was aanwezig, gegevens van eerste eigenaar waren onleesbaar gemaakt. Er zit nog fabrieksgarantie op. Netjes tenaamgesteld en heerlijk naar huis gereden. Thuis getracht de app te activeren. De scooter is nog gekoppeld aan het account van de eerste eigenaar en kan dus niet aan mijn account gekoppeld worden.

Na een zoekslag op internet niet veel hoop gekregen. Een post gevonden van iemand met een vergelijkbaar probleem die nog geen oplossing had. Is er hier iemand die tips heeft om de app te koppelen als tweedehands gebruiker?
Heb je segway Nederland al gemaild? Denk niet dat ze zo klantvriendelijk zijn, maar je weet het nooit 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Medic112 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 07:54:

Vervelend voor je!
Wat zegt je dealer? Misschien kunnen zij nog contact opnemen met de originele eigenaar. Of kunnen zij een reset uitvoeren. Denk dat dat sneller is dat Segway contacteren, al kan dat doen uiteraard ook geen kwaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Exxus schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:01:
Gebruiken jullie een hoes bij het stallen buiten? Ik twijfel er zelf nog over, maar voor slechte dagen qua weer lijkt het me verstandig voor de levensduur van de scooter. Zo ja, een goede tip welke? Mijn E110SE heeft een scherm.
Als je maar iets van bescherming koopt of maakt, altijd maar in de open lucht lijkt me geen goed plan, de mijne staat onder een afdakje, maar bij erg slecht weer komt er ook een doek overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivanvh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-02 10:20
Ik heb met mijn E125s na de “bluetooth” hack toch wel een paar elektronische storingen ervaren, zo’n 3 keer binnen 100 km . De scooter gaat dan in een noodprogramma van 15km/u. Ik kon het verhelpen door beide accu’s los te halen en zo de scooter te resetten. Ik heb de hack maar teruggedraaid…

Iemand de zelfde ervaring opgedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
Hier tot op heden geen problemen ervaren. En hoewel ik niet exact kan zeggen hoeveel km ik er mee heb gereden, is sowieso meer dan 500km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
greg-a schreef op zondag 27 maart 2022 @ 17:32:
Hier tot op heden geen problemen ervaren. En hoewel ik niet exact kan zeggen hoeveel km ik er mee heb gereden, is sowieso meer dan 500km.
Hier hetzelfde, weet niet meer precies wanneer ik de aanpassing heb gedaan, maar zal zon 1000KM geleden zijn, geen problemen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03:47
Exxus schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:01:
Iemand al een hoes gevonden?
Kent iemand deze https://www.scootercentru...er-tucano-2180-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
lost95 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:08:
[...]

Hier hetzelfde, weet niet meer precies wanneer ik de aanpassing heb gedaan, maar zal zon 1000KM geleden zijn, geen problemen gezien.
heb je iets gemerkt van een andere actieradius sinds de update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
SparkOne schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:06:
[...]

heb je iets gemerkt van een andere actieradius sinds de update?
Lastig om te beoordelen omdat temperatuur ook een grote rol speelt (speelt zelfs een grotere rol). Gevoelsmatig zeg ik ja, ~10% minder range, maar kan dat niet onderbouwen met harde data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
lost95 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:26:
[...]

Lastig om te beoordelen omdat temperatuur ook een grote rol speelt (speelt zelfs een grotere rol). Gevoelsmatig zeg ik ja, ~10% minder range, maar kan dat niet onderbouwen met harde data.
thanks! Geeft toch een goed beeld :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackoz
  • Laatst online: 15-07 19:44
Tijd om me even te melden aangezien ik inmiddels een B110s 2 maand in mijn bezit heb :-)
Even wat gedoe in het begin omdat het een showmodel was en ook mijn B110s gekoppeld was aan een ander account.

Als een vorige eigenaar zijn account vergeet en die app verwijdert ben je aangewezen op de hulp van Segway om de scooter "hard te resetten".
Je zult hiervoor de dealer het contact moeten laten leggen. De dealer waar ik hem vandaan heb was behulpzaam en een kleine 2 weken na levering kon ik eindelijk bij alle settings van de scooter.

Het reset process gaat overigens op afstand "over-the-air" omdat er een simkaart inzit is het wel praktisch om ergens buiten te staan met voldoende sap in de accu.

Heb zojuist een e-mail terug van de NL klantenservice van Segway dat een extra lader voor mijn type €299,00 kost en bij een dealer besteld dient te worden. Aan de E-series eigenaren, wat voor oplader hebben jullie erbij zitten?

Ben namelijk benieuwd of het om dezelfde stekker en voltage (52,5 volt) gaat want dat zou mogelijkheden bieden (al dan niet 2e hands).

De scooter rijd verder zeer fijn. Het bereik is voor mij dermate voldoende dat ik de battery care op maximaal 80% opladen heb gezet. Dan haal ik nog ~60km in plaats van ongeveer 80. Ik rijd er vooral korte stukken mee (5km, maximaal 10 enkele reis) dus kan ik met 1 tot 2 keer per week laden gemakkelijk af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmTo8XuGbVxuZbtoit0TT_6rmsI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHtW6aes6284wOzujkuXtx8G.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/or3OLHIo9aXpHLXEXJ4goAwXWpw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NATimkrbzTRWbk4RrOfJdbNn.jpg?f=fotoalbum_tile

Heb ook een mailtje richting powerland gedaan, de daadwerkelijke fabrikant achter de laders om zo te kijken of ik een stap over kan slaan. Zal me melden mochten zij reageren.

Hoop dat de Segway scooters enorm aan gaan slaan want ik merk dat behalve wat mandjes en voetsteuntjes op aliexpress er echt bar weinig voor deze scooter te krijgen is. Hoe meer mensen een Segway scooter in NL rijden des te groter de kans dat de ondersteuning goed word en blijft.

Heb me de afgelopen weken gefocussed op zoeken op andere termen zoals Xiaomi en Ninebot maar kan behalve de

C80 (america en andere werelddelen?):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVRVWwlrVjq4wbVg2XbYI23qtTY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mFGQ3rmtrnPxhSneCe6VflLe.png?f=fotoalbum_large

- Kleiner accu pakket
- Trappers (vanwege regelgeving, niet echt bruikbaar)
- Andere lader
- Andere veersysteem achter waar lovend over wordt gesproken (de dubbele veertjes die de B110s heeft zijn niet slecht maar zeker niet geweldig)

A30C (nieuwer goedkoper model):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXp22puF-TNnfDtbD3TfTXVoPc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7NHHm1uoIz9MA5R4LxUbJZPl.jpg?f=fotoalbum_large

Net aangekondigd en ik las over prijzen tussen $305 en $500 :o
Denk overigens niet dat die ook maar in de buurt van Europa zal verschijnen. Schijnbaar is er in China een gigantisch gat in de regelgeving voor langzame (tot 25 km/h) elektrische scooters. Zal ongetwijfeld keuringen en bureaucratie schelen.

Helaas is ook van deze modellen weinig te vinden. Het meest jammer vind ik dat elk model in de basis -ongeveer- op elkaar lijkt maar wel sowieso een ander accupakket en lader lijkt te gebruiken.

De motorvermogens verschillen ook nog iets maar ik hoopte een extra accu te kunnen vinden welke niet 50%+ de prijs van een nieuwe scooter kost :'(

Geinige filmpjes die ik net tegenkwam overigens, Segways "extreme" tests:

één is geen, twee is één

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
Wackoz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:09:

Heb zojuist een e-mail terug van de NL klantenservice van Segway dat een extra lader voor mijn type €299,00 kost en bij een dealer besteld dient te worden. Aan de E-series eigenaren, wat voor oplader hebben jullie erbij zitten?

Ben namelijk benieuwd of het om dezelfde stekker en voltage (52,5 volt) gaat want dat zou mogelijkheden bieden (al dan niet 2e hands).

De scooter rijd verder zeer fijn. Het bereik is voor mij dermate voldoende dat ik de battery care op maximaal 80% opladen heb gezet. Dan haal ik nog ~60km in plaats van ongeveer 80. Ik rijd er vooral korte stukken mee (5km, maximaal 10 enkele reis) dus kan ik met 1 tot 2 keer per week laden gemakkelijk af.

[Afbeelding][Afbeelding]

Heb ook een mailtje richting powerland gedaan, de daadwerkelijke fabrikant achter de laders om zo te kijken of ik een stap over kan slaan. Zal me melden mochten zij reageren.
is powerland powerland.be?

De connector is hetzelfde als de andere Segway scooters. het lijkt erop dat je gewoon die van de andere E110x kan gebruiken, die laders gebruiken volgens mij ook op rond de 420W maximum (had hiervoor zo'n lader). Ik heb nu zelf de e125s die een wat andere lader gebruikt (zelfde connector) en die gebruikt ongeveer 1kW. Dus het lijkt erop dat je een gebruikte kan kopen. Vraag me alleen af hoe mensen op oplader overhebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Laatst online: 22-05 13:24
Heeft iemand een idee of je de klok handmatig kan aanpassen? Momenteel heeft mijn e110se nog steeds de wintertijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Wackoz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:09:

Ja, dit is wel zoals normaal gesproken met een Li-Ion accu omgegaan moet worden volgens vele sites. Daarom verbaast het me dat in de handleiding van de scooter zelf ze het altijd maar over 100% volladen hebben, zoveel en vaak mogelijk, ook zogenaamd voor bescherming accu. Nu weet ik niet welke manier van laden te volgen.

Zelf heb ik bij "Nine Bot Laboratorium" de instelling maar op 95% gezet, zo in de trant van baat het niet, schaadt het niet.

En dan weer laden als deze ongeveer 35% is, tenzij een verdere rit in het verschiet.

[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Freeze op 31-03-2022 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
@greg-a ik ben na een zoektocht hier uitgekomen: http://www.fsp-powerland.com/index.php/productInfo/57.html

Het type lader in deze link lijkt het ook te zijn (maar dan branded) of zou ik mogelijk als alternatief kunnen gebruiken. De juiste stekker vinden lijkt echter het probleem te zijn.

Daarom goed om te weten dat de E110S dus in essentie dezelfde 420/440 watt lader erbij krijgt :)

@Mr. Freeze helemaal mee eens, 100% opgeladen wegzetten en iedere 2 maanden aftoppen zoals in die app aangegeven wordt leek mij ook niet ideaal. Alhoewel men zegt dat een li-ion accu beter tegen 100% lading kan dan te ver ontladen of de grootste vijand: hitte. Ik zorg dat ik hem laad voor hij op 20% komt en verhoog de max alleen als ik weet dat ik er grotere afstanden mee ga afleggen.

Ik heb vandaag het bluetooth trucje geprobeerd met een heel scala aan apps maar krijg deze niet werkend (geen respons na sturen). Toen ik mijn B110s kocht stond er meteen een firmware update klaar, mogelijk heeft gooit die roet in het eten? Iemand hier die het dit jaar / na de update nog is gelukt?

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Vandaag kreeg ik een mailing van UNU, een Duits scootermerk. Zij komen met een abonnement voor de batterijen. Vergelijkbaar zoals Renault en NIO doen met hun auto’s.

Want vinden jullie zou Segway dit ook moeten doen?

https://unumotors.com/en-de/battery-subscription/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coupefreak
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 10-08 14:30
Hey hey ben Maikel en wie kan me helpen, heb sinds gister een Segway 110se en vandaag reed ik op m'n scooter en nu blijft de km teller op 00 staan en de standen op het scherm op stand 2. Wel hoor ik een geluid als ik van stand wissel en trekt hij wel sneller of langzamer op. Is er een optie om de scooter te resetten om het probleem nu eventueel al op te lossen? Of wordt het een ritje terug naar de dealer? Alvast bedankt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SparkOne
Coupefreak schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:02:
Hey hey ben Maikel en wie kan me helpen, heb sinds gister een Segway 110se en vandaag reed ik op m'n scooter en nu blijft de km teller op 00 staan en de standen op het scherm op stand 2. Wel hoor ik een geluid als ik van stand wissel en trekt hij wel sneller of langzamer op. Is er een optie om de scooter te resetten om het probleem nu eventueel al op te lossen? Of wordt het een ritje terug naar de dealer? Alvast bedankt
heb je al geprobeerd om de accu's los te halen, 5 minuten wachten en weer aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coupefreak
SparkOne schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:13:
[...]

heb je al geprobeerd om de accu's los te halen, 5 minuten wachten en weer aansluiten?

Zal het zo is proberen. Heb hem al wel een 30 sec los gehad maar dat had geen effect

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Coupefreak
SparkOne schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:13:
[...]

Bedankt voor de tip, helaas 5 minuten was net te kort en werkte niet maar na een half uur zonder accu deed alles het gelukkig weer wel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Zijn er hier gebruikers die een windscherm op hun Segway gebruiken? Zoja, bevalt het een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird68
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb (windscherm) die van Segway gekocht, echt veel moeite met installeren gehad. Je moet namelijk de harde rubbers warm maken om in het glas te krijgen, mega gepruts.. 2mnd later door een put gereden en knalt er een barst
in. Ik had het wellicht te strak aangedraaid, maar stuk is hij wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Blackbird68 schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:10:
Ik heb (windscherm) die van Segway gekocht, echt veel moeite met installeren gehad. Je moet namelijk de harde rubbers warm maken om in het glas te krijgen, mega gepruts.. 2mnd later door een put gereden en knalt er een barst
in. Ik had het wellicht te strak aangedraaid, maar stuk is hij wel..
Jammer joh, maar als ik deze video zo bekijk lijkt het me niet zo moeilijk.

Beviel hij wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
Mr. Freeze schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:19:
Zijn er hier gebruikers die een windscherm op hun Segway gebruiken? Zoja, bevalt het een beetje?
Ik gebruik 'm sinds praktisch dag 1 (ergens in augustus) en is heerlijk. Heb deze door de dealer laten installeren dus daar geen directe problemen mee gehad. Wat ik wel merkte is dat het schroevdraad van de spiegels erg kort is, deze kwamen in het begin dus steeds los. Dit is op te lossen door de spiegels wat strakker aan de draaien. Sinds oktober heb ik nog maar 1 keer meegemaakt dat de spiegel losjes kwam te zitten. Niet ideaal, maar zolang het maar bij een paar keer p/y blijft is het te doen. Verder is het natuurlijk een stuk comfortabeler rijden met windscherm.

in de regen vallen de druppels er niet makkelijk vanaf, zeker als het zachtjes druppelt. Wat bij lange stukken de zichtbaarbeid verlaagd. Zeker in de avond irritant als je tegenlicht hebt. Maar zo af toe de boel afvegen of harder rijden helpt wel merk ik. Ik heb ook zo'n anti-regen spray, moet zeggen dat ik daar niet echt veel van heb gemerkt (helaas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartdeK
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-09 09:00
Hier het scherm (origineel Segway) zelf gemonteerd op een e110se. Het scherm bevalt prima al zit er best wat beweging in wanneer je over een hobbelige weg rijdt. Geen probleem verder maar het was opgevallen. Ik denk dat het ook wel logisch is aangezien het scherm maar op 2 punten (bij de spiegels) vast zit waardoor de stijfheid van het geheel voldoende, het scherm klappert nergens tegen aan, maar niet uitzonderlijk is.

Het monteren van de rubbertjes in de ruit viel niet tegen. Natuurlijk eerst geprobeerd om te monteren zonder de rubbertjes op te warmen in heet water (eigenwijs he....). Kansloos.
De rubbertjes in heet water gelegd en ze daarna in de gaten drukken ging zonder problemen. De rest van de montage was eenvoudig.

2020 e-Soul, 18" Kia Deajeon wielen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackbird68
  • Laatst online: 31-05-2024
Mr. Freeze schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:01:
[...]

Jammer joh, maar als ik deze video zo bekijk lijkt het me niet zo moeilijk.

Beviel hij wel?
Haha, die werd nog gemaakt toen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exxus
Ik heb hem ook direct met windscherm van de dealer opgehaald. 1 kant klappert nog we eens als ik door een hobbel rij helaas. Vaster draaien heeft maar beperkt nut daarbij. Binnenkort ga ik de telefoon houder monteren en dan maar eens kijken of ik het scherm vaster kan zetten. Scherm zelf erg blij mee en zou niet zonder willen. In alle rust praten met je passagier, in de kou geen tranen in mijn ogen etc. Nee, echt een must.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:25
Wij hebben het officiële windscherm sinds een paar maanden. Heerlijk uit de wind en de scooter is er ook mooier op geworden vind ik. Wel wat rammeltjes die ik heb verholpen met een stukje rubber tussen plexiglas en metalen constructie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Joch_um_all schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:48:
[...]

Wij hebben het officiële windscherm sinds een paar maanden. Heerlijk uit de wind en de scooter is er ook mooier op geworden vind ik. Wel wat rammeltjes die ik heb verholpen met een stukje rubber tussen plexiglas en metalen constructie.
Hoe rijdt (of gaat) het eigenlijk als het zo hard waait met een scooter met scherm? Is dat nog een beetje te doen? Of kan ik op zulke dagen dan maar beter de fiets pakken?

(Nu rij ik met slecht weer standje 1 op fietspad, ben ondanks gele plaatje nog nooit aangehouden)

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Freeze op 07-04-2022 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic112
Als een vorige eigenaar zijn account vergeet en die app verwijdert ben je aangewezen op de hulp van Segway om de scooter "hard te resetten".
Je zult hiervoor de dealer het contact moeten laten leggen. De dealer waar ik hem vandaan heb was behulpzaam en een kleine 2 weken na levering kon ik eindelijk bij alle settings van de scooter.

Het reset process gaat overigens op afstand "over-the-air" omdat er een simkaart inzit is het wel praktisch om ergens buiten te staan met voldoende sap in de accu.

Kan je vertellen hoe die reset in zijn werk gaat? Ik ben vandaag de hele dag thuis gebleven bij mijn tweedehands E110S. De dealer heeft getracht Segway te bereiken om de reset in gang te zetten. Volgens de dealer zou ik de scooter daarna moeten hard-resetten maar wist niet te vertellen hoe. Helaas kreeg de dealer de juiste persoon bij Segway niet te pakken, het zou maar 1 persoon zijn die op afstand de scooter kan resetten. Volgende week nieuwe poging..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackoz
Medic112 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:14:
het zou maar 1 persoon zijn die op afstand de scooter kan resetten. Volgende week nieuwe poging..
Precies dit helaas. Er schijnt inderdaad maar één man op de service afdeling bij Segway NL te weten hoe dit moet. Het kostte hem bij mij ook 2 belletjes en een poging of 4-5 aan de telefoon voordat het aansloeg. Segway heeft het serienummer van jouw scooter nodig en voert dan op afstand een aantal commando's uit waarna de scooter piept en hij geheel gereset is.

Elke keer toen die service man aangaf "en nu" werkte het bij mij ook niet. Ik moest toen de accu loskoppelen voor 1 minuut voordat we opnieuw een poging konden wagen. Tegelijkertijd heb je de Segway app erbij nodig waar jij het "pair process" open op hebt staan.

Faalt de reset dan kom je niet verder in de app, zodra de scooter echter na het commando op afstand piept kun je op "volgende/next" klikken en ziet hij hem als "nieuwe" scooter.

Interessant detail hierbij is dat de kilometerstand van de scooter (odometer) gereset wordt naar 000000 :+

één is geen, twee is één

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelReitsma
Wackoz schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:49:
[...]

Interessant detail hierbij is dat de kilometerstand van de scooter (odometer) gereset wordt naar 000000 :+
Dit zou toch niet moeten kunnen. Importer assisted teller terugdraaien....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Ivanvh schreef op zondag 27 maart 2022 @ 16:17:
Ik heb met mijn E125s na de “bluetooth” hack toch wel een paar elektronische storingen ervaren, zo’n 3 keer binnen 100 km . De scooter gaat dan in een noodprogramma van 15km/u. Ik kon het verhelpen door beide accu’s los te halen en zo de scooter te resetten. Ik heb de hack maar teruggedraaid…

Iemand de zelfde ervaring opgedaan?
Nope, kan stiekem van alles geweest zijn. Omdat er verschillende modules in het systeem samenwerken. Blijft een soort computer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medic112
Wackoz schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:49:
[...]

Precies dit helaas. Er schijnt inderdaad maar één man op de service afdeling bij Segway NL te weten hoe dit moet. Het kostte hem bij mij ook 2 belletjes en een poging of 4-5 aan de telefoon voordat het aansloeg. Segway heeft het serienummer van jouw scooter nodig en voert dan op afstand een aantal commando's uit waarna de scooter piept en hij geheel gereset is.

Elke keer toen die service man aangaf "en nu" werkte het bij mij ook niet. Ik moest toen de accu loskoppelen voor 1 minuut voordat we opnieuw een poging konden wagen. Tegelijkertijd heb je de Segway app erbij nodig waar jij het "pair process" open op hebt staan.

Faalt de reset dan kom je niet verder in de app, zodra de scooter echter na het commando op afstand piept kun je op "volgende/next" klikken en ziet hij hem als "nieuwe" scooter.

De dealer heeft eindelijk contact gehad met Segway. Terwijl ik niet thuis was en de scooter uit stond heeft hij m op afstand gereset. Ik moest thuis de accu een minuut loskoppelen en kon daarna de scooter koppelen in de app. Alles werkt nu naar behoren. De km-stand is wel blijven staan, dus niet naar 0000 teruggesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
Updaten van de Segway android app gaat niet meer.
Het blijkt te komen doordat ze hem moeten aanpassen aan de nieuwe guidelines van Google.
Hij is echter nog wel te vinden op:
https://www.segway.com/android-app/
Dat linkt naar een Chinese downloadsite met een beperkt aantal downloads.

Ik vind dit heel kwalijk. Die guidelines zijn echt al tijdje bekend, en nu moet ik de app uit een onbekende bron installeren, als ik hem al kan vinden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderdelfos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22-08 15:30
MichaelReitsma schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:25:
Het blijkt te komen doordat ze hem moeten aanpassen aan de nieuwe guidelines van Google.

Ik vind dit heel kwalijk. Die guidelines zijn echt al tijdje bekend, en nu moet ik de app uit een onbekende bron installeren, als ik hem al kan vinden ?
Gisteren mijn E125S ontvangen, en heb uberhaupt lang moeten zoeken voordat ik een bruikbare app gevonden had om de scooter mee in te stellen.. niet prettig en ik heb al om opheldering gevraagd bij de leverancier.

Verder zijn de eerste indrukken erg goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Sinds gisteren ook in het bezit van een E110SE Launch Edition en rijdt heerlijk.

Wij hebben eigenlijk de E110SE gekocht ter vervaning van een 2e auto die veel te weinig gebruikt wordt.
Dus in plaats van een tweede auto, deze eScooter gekocht.

Nu delen mijn vrouw en ik de escooter samen en zij zegt dat alleen 1 persoon van de app gebruik kan maken. Is dat zo ? weet iemand of er een tweede gebruiker aan de app gekoppeld kan worden ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azandrion
Vandaag heb ik mijn achterkussen met bagagedrager ontvangen, het kussentje bevalt mijn bijrijdster erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
Voor een b110s ?
Azandrion schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:38:
Vandaag heb ik mijn achterkussen met bagagedrager ontvangen, het kussentje bevalt mijn bijrijdster erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azandrion
Voor een E110SE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Wij hebben het windscherm en zitrekje (met kussentje) direct bij de dealer laten monteren.
Zit er goed uit en de kids vinden het prima zitten.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matjan

Matjan

MichaelReitsma schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:25:

Na de Android update net werd mijn segway app automatisch geüpdatet via de play store. Zit nu op versie .28

Toevoeging dag later: En zojuist handmatig via de play store handmatig geüpdatet naar .29

[ Voor 6% gewijzigd door Matjan op 17-04-2022 11:23 ]

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
Mijn windscherm heb ik direct door de dealer laten monteren en ik wilde vandaag de telefoonhouder monteren. Op een YouTube filmpje zag ik dat er een extra opzetstuk gebruikt moet worden. Deze zat echter niet bij de houder, weet iemand of die wellicht bij het scherm zelf zat?
Nu heb ik het idee dat er te weinig ruimte is om de spiegel vast te zetten aangezien er nu de steun voor het windscherm op moet en de telefoonhouder. Ik kreeg het daardoor niet voor elkaar.

[ Voor 25% gewijzigd door Exxus op 17-04-2022 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koening
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-08 13:13
Exxus schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:08:
Mijn windscherm heb ik direct door de dealer laten monteren en ik wilde vandaag de telefoonhouder monteren. Op een YouTube filmpje zag ik dat er een extra opzetstuk gebruikt moet worden. Deze zat echter niet bij de houder, weet iemand of die wellicht bij het scherm zelf zat?
Nu heb ik het idee dat er te weinig ruimte is om de spiegel vast te zetten aangezien er nu de steun voor het windscherm op moet en de telefoonhouder. Ik kreeg het daardoor niet voor elkaar.
Yes dat tussenstuk (2x) zit bij het scherm zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

koening schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:23:
[...]

Yes dat tussenstuk (2x) zit bij het scherm zelf.
Als het goed is ja, bij mijn scherm was het niet meegeleverd. Alles was nog mooi gesealed en nieuw, maar geen tussenstukjes. Gelukkig had ik nog een andere telefoonhouder die die stukjes niet nodig heeft dus was niet echt een probleem.

@Exxus Ik zou even contact opnemen met de monteur van je scherm, waarschijnlijk heeft hij er meerdere liggen?

[ Voor 12% gewijzigd door Mr. Freeze op 18-04-2022 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
Dank allemaal. Ik neem morgen even contact op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Net een heerlijke rit naar kantoor. Actieradius uitgetest met 1 acculading. Heb hem op standje 95% staan. Volgas heen gaat prima maar terug is wel spannend. Had nog 8% over 😅🙈.

Experiment geslaagd! Op een werkdag de acculader meenemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkFSbC4bUMjFpJ0fok3QTRA_LYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3UN1WkkOsByxseiOR2OP2GfB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hb3fLoUOZD_SKI98S1Yt4FH9LbY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OkNthxCslUglyx1QKROSe62b.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1peheLfDIOnOiFRtWfQ-0gFXeyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VUDuDxNk8Z94CwouPVjfcU41.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Edit: niet meer van toepassing

[ Voor 101% gewijzigd door Mr. Freeze op 18-04-2022 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiac65
  • Laatst online: 23-06-2023
speedme schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:25:
Sinds gisteren ook in het bezit van een E110SE Launch Edition en rijdt heerlijk.

Wij hebben eigenlijk de E110SE gekocht ter vervaning van een 2e auto die veel te weinig gebruikt wordt.
Dus in plaats van een tweede auto, deze eScooter gekocht.

Nu delen mijn vrouw en ik de escooter samen en zij zegt dat alleen 1 persoon van de app gebruik kan maken. Is dat zo ? weet iemand of er een tweede gebruiker aan de app gekoppeld kan worden ?
Ik heb sinds 3 dagen een E110S, en mijn vrouw wil hem ook gebruiken.
Je kunt met twee personen van de App gebruik maken, maar dan moet je beiden dezelfde inloggegevens gebruiken. (Heb ik mij laten vertellen) Het kan wel wat lastig zijn, omdat er maar één bluetooth tegelijk gekoppeld kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiac65
  • Laatst online: 23-06-2023
Voordat wij de E110S kochten hebben we een proefrit gemaakt op de E110SE.
Dat beviel prima, en hij was met zijn tweeën ook vlot genoeg. En wij zijn niet bepaald lichtgewicht.

Nu ik de E110S eindelijk heb, vind ik dat hij boven de 20Km/u maar erg traag en met moeite richting de 24Km/u kruipt. Berg op zakt de snelheid ook nogal terug.
Wat ook wel apart is, is dat als ik bergaf rijd en volgens mijn GPS bijna 27Km/u rijd, en ik zet de cruisecontrol aan, dat hij die snelheid dan wél vasthoud. (Display blijft uiteraard 25Km/u aangeven. Het vermogen heeft hij dus wel degelijk.

Hebben meer mensen het probleem dat hij boven de 20Km/u niet doortrekt naar de 25?
De kilometerteller liegt sowieso 2 Km teveel, dus van mij mag het zeker een stuk rapper.
Gisteren werd ik al door een step ingehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Als er meer leden een toertje hebben gereden, altijd leuk om te posten 😄👍!

[ Voor 105% gewijzigd door EBreu op 18-04-2022 14:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

EBreu schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:56:
Als er meer leden een toertje hebben gereden, altijd leuk om te posten 😄👍!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFrVQAvHt1u-H1L4QAp-xswCBPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Wl9lskN4FbuHNA1ZDuaPldl.jpg?f=fotoalbum_large

Even lekker langs de Maas 🛵

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Nog een gratis tip voor diegene waarbij het acculuik moeilijk dicht gaat.
Ik heb een stukje automat aan de voorzijde van de accu gedaan. Nu sluit het acculuik meteen. Lijkt wel of de accu zelf precies op z’n plek moet staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQs8SI1YaWP8lb2gJOlAwelw6Lo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2CLEkXqn4lPVCa2pwZ8Bf5o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKhXoXt8MEnMSXeA-u1OTogMUGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dHdlgZM2YLISb5dD4hWiedek.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door EBreu op 18-04-2022 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endantwit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05 18:49
Bij de B110s kan niemand achterop. Althans, ik raad het niet aan. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelReitsma
EBreu schreef op maandag 18 april 2022 @ 12:31:
Net een heerlijke rit naar kantoor. Actieradius uitgetest met 1 acculading. Heb hem op standje 95% staan. Volgas heen gaat prima maar terug is wel spannend. Had nog 8% over 😅🙈.

Experiment geslaagd! Op een werkdag de acculader meenemen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij gaat deze iets harder dan normaal ;)
Nog geen problemen gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
MichaelReitsma schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:52:
[...]

Zal wel bergaf geweest zijn, mijne haalt max 57. Nog geen problemen meegehad, zal vast de accu er sneller mee oproken, maar heb qua km vergoeding inmiddels genoeg "gespaard" voor een nieuwe accu (maar tot nu toe nog geen vermindering van range maar zit ook pas op 3500 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
Hier zijn zitjes voor zoek maar op c80
endantwit schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:45:
[...]

Bij de B110s kan niemand achterop. Althans, ik raad het niet aan. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
MichaelReitsma schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:52:
[...]

De scooter rijdt prima.
lost95 schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:46:
[...]

Zal wel bergaf geweest zijn, mijne haalt max 57. Nog geen problemen meegehad, zal vast de accu er sneller mee oproken, maar heb qua km vergoeding inmiddels genoeg "gespaard" voor een nieuwe accu (maar tot nu toe nog geen vermindering van range maar zit ook pas op 3500 km.
Geen heuvels te bekennen in regio Haaglanden 😅. Waar baseer je ‘oproken’ op? Als je de accu niet volledig vol laad moet dat toch gewoon goed gaan (85-95%) ?

Pagina: 1 2 ... 39 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.