Ik heb overigens een kleine update mbt het sneller laten rijden van de Segway. Ik was vandaag bij de dealer en die wist mij te vertellen dat hij midden mei naar Amsterdam moet voor een cursus. Daar krijgt hij dan direct apparatuur mee waarna hij een week later de scooter sneller kan laten lopen.
Hoi allemaal,
Is de zadeldetectie uit te schakelen? Ik probeer namelijk de scooter een schans op te rollen waarbij ik niet op de scooter kan zitten. Het gaat om een trap met een fietsgeul namelijk.
Of moet ik 'm dan in z'n achteruit zetten, is die onafhankelijk van de zadeldetectie?
Is de zadeldetectie uit te schakelen? Ik probeer namelijk de scooter een schans op te rollen waarbij ik niet op de scooter kan zitten. Het gaat om een trap met een fietsgeul namelijk.
Of moet ik 'm dan in z'n achteruit zetten, is die onafhankelijk van de zadeldetectie?
In de Segway-Ninebot app vind je de optie om 'Seat detection' in of uit te schakelen. Te vinden op de instellingen/settings pagina van je Segway eScooter.Misterpooks schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:24:
Hoi allemaal,
Edit:
Op diezelfde pagina heb je ook de optie 'Push assist'. Hierbij is het vermogen van de elektro motor vrij laag maar wellicht voldoende voor de schans. Met die optie kan ingeschakeld hoef je 'Seat dedection' in principe ook niet uit te schakelen.
[ Voor 18% gewijzigd door Chopp op 19-04-2022 16:31 ]
inderdaad, zoals hierboven aangegeven, dit kan je in de app uitzetten. Je hebt met zadeldetectie wel een "push assist" wat je kunt zien als een loopassistent (i.e. de scooter rijd dan heel langzaam waardoor je minder zelf hoeft te duwen). Voor mij was die push assist nutteloos om de scooter de schans op te krijgen. Dus zadeldetectie uitzetten en lichtjes gas geven in standje 1Misterpooks schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:24:
Hoi allemaal,
Hier was push assist ook niet voldoende, maar ga lekker via autohelling naar bovengreg-a schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:31:
[...]
inderdaad, zoals hierboven aangegeven, dit kan je in de app uitzetten. Je hebt met zadeldetectie wel een "push assist" wat je kunt zien als een loopassistent (i.e. de scooter rijd dan heel langzaam waardoor je minder zelf hoeft te duwen). Voor mij was die push assist nutteloos om de scooter de schans op te krijgen. Dus zadeldetectie uitzetten en lichtjes gas geven in standje 1
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Wat ik me afvraag, is er een mogelijkheid om de kmteller aan te passen zodat hij de echte snelheid laat zien. Zie namenlijk in de app dat op m'n hele rit de snelheid fluctueert tussen de 20 en 35km/h (berg op, berg af, wind mee, wind tegen, bocht maken met cruisecontrol aan. maar de kmteller laat altijd strak 25km/h zien tenzij ik afrem maar hij zal nooit boven de 25km/h komen. Ik vind dit eigenlijk nogal raar want je krijgt dus geen echte weergave van de snelheid die je op dat moment rijdt. Tenzij je langzamer dan 25 of voor brommer onder de 45 rijdt.
Nee.Coupefreak schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:17:
Wat ik me afvraag, is er een mogelijkheid om de kmteller aan te passen zodat hij de echte snelheid laat zien. ....
Wellicht in de toekomst (door de dealer).
Gisteren een E110SE besteld, kenteken is al binnen, wordt volgende week afgeleverd. Ik ben eens benieuwd!
Is hier al meer over bekend? Bv andere dealers, of dit inderdaad een aanpassing is voor de max snelheid, of ze dit met een bus onsite kunnen doen, of mid mei inderdaad klopt.Exxus schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:41:
Ik heb overigens een kleine update mbt het sneller laten rijden van de Segway. Ik was vandaag bij de dealer en die wist mij te vertellen dat hij midden mei naar Amsterdam moet voor een cursus. Daar krijgt hij dan direct apparatuur mee waarna hij een week later de scooter sneller kan laten lopen.
Mijn dealer heeft mij ook verteld dat er half Mei een update komt zodat ze iets sneller kunnen. Ik moest tegen die tijd even bellen voor een afspraak, omdat er nogal wat Segway rijders zijn die erop zitten te wachten.Exxus schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:41:
[ Voor 37% gewijzigd door Brainiac65 op 25-04-2022 16:39 ]
Lijkt me wel logisch dat dit met een update aangepast moet worden. Anders kan je nooit een bekeuring krijgen voor te hard rijden. Hij geeft tenslotte nooit meer aan dan 25 of 45 Km/ugreg-a schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:07:
[...]
Nee.
Wellicht in de toekomst (door de dealer).
De link heeft het over een portal, zodat je waarschijnlijk als dealer alleen een vin nummer hoeft in te voeren zodat via een ota update wordt gepatched.
Over 3 weken ongeveer krijgen de dealers een inlog portaal waarmee ze de scooter 25 naar 32 km/h en 45 naar 52 km/h kunnen laten rijden. Dit wordt niet toegankelijk voor klanten dit zelf te doen. U kunt techt bij de officiële dealer om dit aan te laten passen tegen een vergoeden.(hangt van de dealer af wat die ervoor rekent)
Op zondag (gisteren) hebben ze de scooter geleverd. Scooter reed 27km/u, na een firmware update gaat de scooter niet harder dan 25. Kan niet wachten op de update om hem 32/34 te laten rijden! Scooter rijd heerlijk en trekt (voor mij) goed genoeg op. De speedfight 2 is mijn "oude" scooter. Beide scooters zijn snor.Scriptman schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:35:
Gisteren een E110SE besteld, kenteken is al binnen, wordt volgende week afgeleverd. Ik ben eens benieuwd!
:strip_exif()/f/image/L1oSA96XUJxtj3QCe0tBSJCq.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben bang voor je dat de snelheid op je display niet leidend is bij het bepalen van een overtreding en strafmaat. Anders zou het wel heel makkelijk zijn, display vastzetten op 45 en gewoon 80 rijdenBrainiac65 schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:37:
[...]
Lijkt me wel logisch dat dit met een update aangepast moet worden. Anders kan je nooit een bekeuring krijgen voor te hard rijden. Hij geeft tenslotte nooit meer aan dan 25 of 45 Km/u
Hier is wel wat op af te dingen, immers hoe moet je weten dat je harder dan 45 rijdt? Het enige wat deze info geeft, is de kmh meter van de scooter en die stopt bij 45.greg-a schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:01:
[...]
Ik ben bang voor je dat de snelheid op je display niet leidend is bij het bepalen van een overtreding en strafmaat. Anders zou het wel heel makkelijk zijn, display vastzetten op 45 en gewoon 80 rijden
Als men echter kan bewijzen dat jij het ding hebt opgevoerd wetende dat dit een gevolg zou zijn dan heb je wel een probleem.
[ Voor 0% gewijzigd door MichaelReitsma op 29-04-2022 08:52 . Reden: typo ]
Goedenavond,
Mijn naam is Ruud en ben sinds een maand in het bezit van een E110se. Hij bevalt prima, echter heeft hij een paar storingen. En de alarmmeldingen die hij normaal doorstuurt doet hij ook niet meer. De laatste rit ook niet geregistreerd met gps. Accu even losgekoppeld, maar dit heeft niet geholpen. Herkent iemand dit probleem? Bvd
Mijn naam is Ruud en ben sinds een maand in het bezit van een E110se. Hij bevalt prima, echter heeft hij een paar storingen. En de alarmmeldingen die hij normaal doorstuurt doet hij ook niet meer. De laatste rit ook niet geregistreerd met gps. Accu even losgekoppeld, maar dit heeft niet geholpen. Herkent iemand dit probleem? Bvd
:strip_exif()/f/image/5Nj2rLULPdMKhcvPKrpu3fep.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb sinds vanmorgen het probleem dat de klep om de accu eruit te halen niet meer open gaat. Ik Hoor een minimale klik, maar het luik blijft dicht. Als ik er vervolgens hard opdruk, hoor ik dat ie wel weer in een klik valt.
Iemand dit ook al gehad? Zo ja, wat was de oplossing? Zal de dealer zo ook eens bellen.
Iemand dit ook al gehad? Zo ja, wat was de oplossing? Zal de dealer zo ook eens bellen.
Ik heb dit ook gehad, klep kwam niet echt los, kleine schroevendraaier aan 1 kant eronder gewipt en zo los kunnen krijgen. Daarna iets rustiger weer teruggeplaatst en heb het niet meer gehad. Wat ook kan helpen is dat je de losmaak hendel omhoog doet en tegelijk de klep probeert op te tillen, gaat makkelijk met iemand erbij.Exxus schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:52:
Ik heb sinds vanmorgen het probleem dat de klep om de accu eruit te halen niet meer open gaat. Ik Hoor een minimale klik, maar het luik blijft dicht. Als ik er vervolgens hard opdruk, hoor ik dat ie wel weer in een klik valt.
Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
Of je doet dit:SparkOne schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:49:
[...]
Ik heb dit ook gehad, klep kwam niet echt los, kleine schroevendraaier aan 1 kant eronder gewipt en zo los kunnen krijgen. Daarna iets rustiger weer teruggeplaatst en heb het niet meer gehad. Wat ook kan helpen is dat je de losmaak hendel omhoog doet en tegelijk de klep probeert op te tillen, gaat makkelijk met iemand erbij.
EBreu schreef op maandag 18 april 2022 @ 15:39:
Nog een gratis tip voor diegene waarbij het acculuik moeilijk dicht gaat.
Ik heb een stukje automat aan de voorzijde van de accu gedaan. Nu sluit het acculuik meteen. Lijkt wel of de accu zelf precies op z’n plek moet staan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Segway E110SE Bromscooter
Ik herken het gelukkig niet maar denk graag mee. Wat ik zelf zou proberen is de scooter in de app ontkoppelen en de app even opnieuw installeren voordat je het koppel proces opnieuw uitvoert.Ruudjo84 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:38:
Goedenavond,
Mijn naam is Ruud en ben sinds een maand in het bezit van een E110se. Hij bevalt prima, echter heeft hij een paar storingen. En de alarmmeldingen die hij normaal doorstuurt doet hij ook niet meer. De laatste rit ook niet geregistreerd met gps. Accu even losgekoppeld, maar dit heeft niet geholpen. Herkent iemand dit probleem? Bvd [Afbeelding]
Even checken of je 'Smart Services' abonnement geldig is kan ook geen kwaad. Mijn app is wel in het Engels: 'After-sales Service' -> 'Smart Services' is waar je de geldigheid kan zien.
Ok dank je wel. Sinds vandaag doet hij het opeens weer. Toch ga ik die instellingen eens checken👍
Het contactslot van mijn E125S is geforceerd. Is het eenvoudig deze te repareren of te vervangen? Hebben jullie er enige ervaring mee, is dit een duur grapje?
Zou het gooien op je garantie. Dus terug naar de dealer 😊.Misterpooks schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:34:
Het contactslot van mijn E125S is geforceerd. Is het eenvoudig deze te repareren of te vervangen? Hebben jullie er enige ervaring mee, is dit een duur grapje?
Ik vermoed dat @Misterpooks het heeft over een mislukte diefstal poging, wellicht de verzekering mits je all risk hebt. Wie gebruikt de normale sleutel eigenlijk nog?EBreu schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:07:
[...]
Zou het gooien op je garantie. Dus terug naar de dealer 😊.
XBL gamertag StayingPow3r
Heb nog nooit een elektrische scooter gehad, zit te kijken naar de e125s als zeer waarschijnlijke optie. Hoe zit het qua onderhoud bij grofweg 5000-6000km per jaar? Moet je dat laten doen ivm garantie ipv zelf doen? Hoeveel kost een beurt ongeveer en enig idee of het kan lonen om een onderhouds abonnement te nemen? Zag dat zoiets werd aangeboden voor ongeveer 35 euro per maand bij 6000+ km, maar zal je überhaupt in de buurt komen van de 400 euro aan onderhoud in een jaar?
Dit is het onderhoudsschema:KngfCnns schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:57:
Heb nog nooit een elektrische scooter gehad, zit te kijken naar de e125s als zeer waarschijnlijke optie. Hoe zit het qua onderhoud bij grofweg 5000-6000km per jaar? Moet je dat laten doen ivm garantie ipv zelf doen? Hoeveel kost een beurt ongeveer en enig idee of het kan lonen om een onderhouds abonnement te nemen? Zag dat zoiets werd aangeboden voor ongeveer 35 euro per maand bij 6000+ km, maar zal je überhaupt in de buurt komen van de 400 euro aan onderhoud in een jaar?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ssbGGmplTs7yTkeEKb59WUll.jpg?f=user_large)
Linkje naar het serviceboekje: https://assets.segway-cdn...20220311073319&focal=none
Zoals je ziet vergt er niet veel onderhoud. Ga jij de scooter gebruiken voor een bezorgdiensten ?
Thanks voor t overzichtEBreu schreef op zondag 1 mei 2022 @ 23:00:
[...]
Dit is het onderhoudsschema: [Afbeelding]
Linkje naar het serviceboekje: https://assets.segway-cdn...20220311073319&focal=none
Zoals je ziet vergt er niet veel onderhoud. Ga jij de scooter gebruiken voor een bezorgdiensten ?
Nee zal voor woon-werk (voornamelijk 20km, maar soms ook 35km) + normale ritjes zijn. Snap wel dat accu flink achteruit zal gaan na x jaar, maar met de besparing op benzine en overige kosten voor de auto en reiskostenvergoeding zal t wel zijn terug te verdienen. Heb alleen geen goed beeld bij onderhoudskosten.
Heb zelf pas 300km op de teller maar de afbeelding hieronder is wat ik van de dealer in Zwolle ontvangen heb. Zal per dealer vast aardig verschillen maar misschien geeft het je een iets beter beeldKngfCnns schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:18:
[...]
Thanks voor t overzicht![]()
Nee zal voor woon-werk (voornamelijk 20km, maar soms ook 35km) + normale ritjes zijn. Snap wel dat accu flink achteruit zal gaan na x jaar, maar met de besparing op benzine en overige kosten voor de auto en reiskostenvergoeding zal t wel zijn terug te verdienen. Heb alleen geen goed beeld bij onderhoudskosten.
:fill(white):strip_exif()/f/image/vevTWcIr0T3hp4CYumFyrytH.png?f=user_large)
Misschien is het hier al wel voorbij gekomen, maar krijg volgende week mijn E110SE Launch edition..
Is er al iets om je scooter naar ongeveer 33 km/h te laten rijden?
Betreft uiteraard een snor uitvoering.
Nee helaas.038Robijno schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:36:
Misschien is het hier al wel voorbij gekomen, maar krijg volgende week mijn E110SE Launch edition..
Dan zal het ook niet meer gaan gebeuren, duurt te lang al als ik alles zo lees.
Ondanks dat ik er 1 in bestelling heb staan,
Hoe is de trekkracht van de E110se?
Heb nu nog de Sym fiddle 2 (snor) en trekt eerlijk snel op.. hoe zal het zijn met de 1500 wat motor van de Segway?
Heb er namelijk niet mee gereden maar besteld via het internet.
Heb nu nog de Sym fiddle 2 (snor) en trekt eerlijk snel op.. hoe zal het zijn met de 1500 wat motor van de Segway?
Koppel bij de brommer versie is echt top! Alleen stopt de acceleratie echt bij 45km/h. Dit zal denk ik niet anders zijn als bij de snor versie.038Robijno schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:12:
Ondanks dat ik er 1 in bestelling heb staan,
Was het al iemand opgevallen dat in het boekje staat dat je na aflopen 2 jaar gratis 4G abonnement 3 maanden de tijd hebt om te verlengen en als dat ook verlopen is moet je ook nieuwe ECU kopen?
Gegroet, Louis.
Gegroet, Louis.
Verder hierboven staat te lezen dat dealers in deze maand "scholing" krijgen en daarna kun je bij de dealer het max. iets naar boven laten aanpassen.038Robijno schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:36:
Gegroet, Louis.
Er zijn weer wat nieuwe features aan de Segway app toegevoegd.
Je kan vanaf het Home Screen nu direct je buddy openen zonder de scooter aan te zetten.
In het Lab is nu een functie beschikbaar “extended range with low battery” welke de top snelheid terugschroeft als het accu percentage onder de 20% komt. Meer beschrijving staat hier helaas niet bij.
Die eerste feature is wel handig omdat je zonder de scooter aan te zetten nu de buddy kan openen. Alleen was via de remote nog handiger geweest aagenzien ik nu weer m’n telefoon moet pakken. (Ja ik ben te lui om de sleutel te gebruiken:p)
Ben benieuwd naar de feedback vwb de extended range functie. Hoe snel gaat het dan en hoeveel kan je dan nog rijden met de 20%. Ik rijdt de scooter zelf praktisch nooit tot aan de 20, dus kan er helaas niet zo snel zelf iets over zeggen.
Ondertussen wacht ik nog rustig af tot ze eens de optie geven om al die overbodige geluiden uit te zetten.
Je kan vanaf het Home Screen nu direct je buddy openen zonder de scooter aan te zetten.
In het Lab is nu een functie beschikbaar “extended range with low battery” welke de top snelheid terugschroeft als het accu percentage onder de 20% komt. Meer beschrijving staat hier helaas niet bij.
Die eerste feature is wel handig omdat je zonder de scooter aan te zetten nu de buddy kan openen. Alleen was via de remote nog handiger geweest aagenzien ik nu weer m’n telefoon moet pakken. (Ja ik ben te lui om de sleutel te gebruiken:p)
Ben benieuwd naar de feedback vwb de extended range functie. Hoe snel gaat het dan en hoeveel kan je dan nog rijden met de 20%. Ik rijdt de scooter zelf praktisch nooit tot aan de 20, dus kan er helaas niet zo snel zelf iets over zeggen.
Ondertussen wacht ik nog rustig af tot ze eens de optie geven om al die overbodige geluiden uit te zetten.
/f/image/nP35YC3DvdbJWXJkdZSgXhOW.png?f=fotoalbum_large)
Als je toch lui bent, waarom gebruik je überhaupt sleutel of telefoon om te unlocken, gewoon groene knop paar seconden inhouden unlocked die ook (mits je telefoon op zak hebt uiteraard).greg-a schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:24:
[Afbeelding]
Bij m’n E110SE zie ik de buddy functie niet verschijnen. Kan het kloppen dat dit alleen bij de E125S mogelijk is?greg-a schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:24:
Er zijn weer wat nieuwe features aan de Segway app toegevoegd.
[Afbeelding]
Heb sowieso het gevoel dat de scooter rond 20% in een limpmodus schiet.
Ik heb die functie ook nog niet, misschien een verschil met iOS en Android versie? Ik heb iOS.EBreu schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:00:
[...]
Bij m’n E110SE zie ik de buddy functie niet verschijnen. Kan het kloppen dat dit alleen bij de E125S mogelijk is?
Heb sowieso het gevoel dat de scooter rond 20% in een limpmodus schiet.
Edit; nervermind, foto van greg-a geeft al aan op iOS, waar ik nu wel achter kom is dat je een soort van dashboard ziet als je op het scootertje klikt, zit er misschien al langer in maar ik zie het nu pas, handig.
[ Voor 21% gewijzigd door Mr. Freeze op 07-05-2022 18:14 ]
Die Airlock gebruik ik niet. Dat moet de app (indirect ) altijd op de achtergrond aan staan. Daarnaast is de kans dan te groot dat de scooter in feite nooit echt op slot is als je binnen Bluetooth bereik bent.
Ik weet niet of die extended range optie exclusief is voor de e125. Kan ook zo zijn dat het alleen voor de 45kph modellen beschikbaar is. Voor zover ik weet werd onder de 30% de acceleratie minder maar de topsnelheid (45) bleef behouden. Deze optie zou dat laatste dus terug moeten schroeven. Op de 25kph modellen kan je dan net zo goed gaan lopen
Ja heb idd iOS. Dat dashboard zit er al vanaf dag 1 op, haha. Tijdens het rijden zie je dan je snelheid en hoeveel je verbruikt /terugwint.
Ik weet niet of die extended range optie exclusief is voor de e125. Kan ook zo zijn dat het alleen voor de 45kph modellen beschikbaar is. Voor zover ik weet werd onder de 30% de acceleratie minder maar de topsnelheid (45) bleef behouden. Deze optie zou dat laatste dus terug moeten schroeven. Op de 25kph modellen kan je dan net zo goed gaan lopen
Ja heb idd iOS. Dat dashboard zit er al vanaf dag 1 op, haha. Tijdens het rijden zie je dan je snelheid en hoeveel je verbruikt /terugwint.
ik heb het voor een E110SE uitgezocht, mijn dealer meldt elke 3000 km beurt kost € 60,- excl. eventuele onderdelen (banden, remmen en andere beweegbare delen) en dat is niet veel omdat elec. scooter weinig bewegende delen heeft tov benzine scooter, daarnaast speelt je eigen rijgedrag hierin ook mee.KngfCnns schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:57:
[ Voor 7% gewijzigd door Hans 68 op 07-05-2022 21:24 ]
Vandaag is ook mijn E110SE snor uitvoering geleverd..
Echter bij het opladen heb ik in de app aangegeven dat ik de accu wil opladen tot 85%.
Nu ging ik kijken hoeveel percentage er inmiddels op staat, en dat was dus 87%. Weet iemand wat ik fout doe? Ik laad hem buiten op, onder de veranda in de scooter zelf.
Draai de laatste software update.
Echter bij het opladen heb ik in de app aangegeven dat ik de accu wil opladen tot 85%.
Nu ging ik kijken hoeveel percentage er inmiddels op staat, en dat was dus 87%. Weet iemand wat ik fout doe? Ik laad hem buiten op, onder de veranda in de scooter zelf.
[ Voor 5% gewijzigd door 038Robijno op 07-05-2022 23:47 ]
Je doet niks fout. Het is allemaal software dus je kan niks fout doen. Misschien vandaag een tochtje rijden weer opladen. Denk niet dat je hierover druk moet maken. Let op, de scooter verbruikt altijd energie als deze geparkeerd staat zolang de accu er in zit. (Gps, info van de BCM etc.)038Robijno schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 23:46:
Die van mij gaat altijd door met laden tot 87-89% (ingesteld op 85%) en stopt dan, de volgende ochtend staat hij dan vaak op 90% ongeveer038Robijno schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 23:46:
hij stopt nooit op 85%..
Hij laadt altijd 5% meer dan is ingesteld. Bij mij in ieder geval en zo te horen bij veel anderen ook.038Robijno schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 23:46:
Leuk om jullie ervaringen te lezen 
Ik heb sinds een paar dagen de 110SE en hij bevalt goed. Alleen maakt die oplader wel veel herrie, na een tijdje begint hij behoorlijk te blazen. Is dat bij jullie ook het geval?
Ik heb sinds een paar dagen de 110SE en hij bevalt goed. Alleen maakt die oplader wel veel herrie, na een tijdje begint hij behoorlijk te blazen. Is dat bij jullie ook het geval?
Ja, die ventilator laat zich ook hier wel horen.Jorneon schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:57:
Leuk om jullie ervaringen te lezen
Ja hier lijkt de lader ook alsof hij wil opstijgen, hoelang duurt het opladen van de e125s bij jullie eigenlijk?
Die van mij hangt nu al 4 uur aan de stroomaansluiting van de scooter maar hij is pas voor 65% vol (hij ging onder lading bij 15%) heb het idee dat het voorheen sneller ging.
Gisteren toevallig wel een firmware update gehad van het bms en accu zal dat er misschien mee te maken hebben?
Die van mij hangt nu al 4 uur aan de stroomaansluiting van de scooter maar hij is pas voor 65% vol (hij ging onder lading bij 15%) heb het idee dat het voorheen sneller ging.
Gisteren toevallig wel een firmware update gehad van het bms en accu zal dat er misschien mee te maken hebben?
psn = bjornnl22
Goedemiddag allemaal,
Ik heb sinds 2 dagen de 125s (45km/u),
maar ik ben tot nu toe ben ik niet tevreden over het bereik.
Ze geven 140 km bereik op onder ideale omstandigheden, maar als de batterij helemaal is opgeladen geeft de app aan dat ik een bereik heb van 80 km.
Ik rij dagelijks 40 km woon werk verkeer.
De leverancier zegt dat ik hem eerst 3 keer moet opladen en dan gaan ze een update doen vanuit Segway en dan moet het beter zijn.
Ik hoop daar maar op, maar anders gaat hij weer terug en ga ik een benzine scooter rijden.
Ze geven 140 km bereik op onder ideale omstandigheden, maar als de batterij helemaal is opgeladen geeft de app aan dat ik een bereik heb van 80 km.
De leverancier zegt dat ik hem eerst 3 keer moet opladen en dan gaan ze een update doen vanuit Segway en dan moet het beter zijn.
Ik hoop daar maar op, maar anders gaat hij weer terug en ga ik een benzine scooter rijden.
Die 140 ga je nooit halen, das voor de snor vrrsie en dan allleen in de ideale omstandigheden.pvr67 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:56:
Goedemiddag allemaal,
Realistischer:
45km uitvoering | Belasting 90 kg 0 graden 70km
45km uitvoering | Belasting 90 kg 25 graden 80km
45km uitvoering | Belasting 70 kg 0 graden 80km
45km uitvoering | Belasting 70 kg 25 graden 90km
140 haal je in het beste theoretische geval en dan moet je 25kph rijden.pvr67 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:56:
Goedemiddag allemaal,
80 km met 45kph is best realistisch onder gunstige omstandigheden. Ik zou zeggen dat je uit kan gaan van 70-80 gemiddelde range. Zie ook een Posts van mij en andere over de range in dit of het algemene elektrische scooter forum.
Mogelijk dat het aan de update ligt. Maar dan is dat een bug in de nieuwe firmware.sparraps schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:49:
Ja hier lijkt de lader ook alsof hij wil opstijgen, hoelang duurt het opladen van de e125s bij jullie eigenlijk?
Na 4 uur moet de accu (zo goed als) vol zitten. Heb je het al opnieuw aangesloten?
Je kan ook nog proberen de stroom te meten van de lader. Dit zou rond de 1kwh moeten zijn.
Dat is voor als je bijv op je werk de accu binnen gaat laden en je per ongeluk je sleutel in de accubak of buddysit hebt en de scooter dicht doet.. je app en andere mogelijkheden werken dan niet maar dan kan je er iig weer bij komen zonder je reserve sleutel altijd op zak te moeten hebbenMr. Freeze schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:49:
[Afbeelding]
Weet iemand waarom je een reserve sleutel bij de accu zou bewaren? Lijkt me niet een slim plan ivm diefstal enzo. Maar misschien dat iemand de gedachte erachter wel snapt?
Daar was ik zelf echt nooit opgekomen, maar 100% helder, dankjewel 👍wowgrunn schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:58:
[...]
Dat is voor als je bijv op je werk de accu binnen gaat laden en je per ongeluk je sleutel in de accubak of buddysit hebt en de scooter dicht doet.. je app en andere mogelijkheden werken dan niet maar dan kan je er iig weer bij komen zonder je reserve sleutel altijd op zak te moeten hebben
Ja ik heb vannacht de accu's uit mijn scooter gehaald om thuis teladen, toen duurde het 90 min per accu de lader gebruikt dan tussen de 800W en 880W.greg-a schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:58:
[...]
Mogelijk dat het aan de update ligt. Maar dan is dat een bug in de nieuwe firmware.
Na 4 uur moet de accu (zo goed als) vol zitten. Heb je het al opnieuw aangesloten?
Je kan ook nog proberen de stroom te meten van de lader. Dit zou rond de 1kwh moeten zijn.
Heb nu net weer op werk geladen via de aansluiting op de scooter en toen duurde het 75min voor 15% teladen.
Nu vannacht weer testen als ik ze thuis een voor een oplaad.
Zal morgen ook even de lader op werk aan een meter hangen dan weet ik of de lader evenveel vermogen geeft.
psn = bjornnl22
Op Ali kan je zoeken naar de Ninebot B series,Wackoz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:09:
Hoop dat de Segway scooters enorm aan gaan slaan want ik merk dat behalve wat mandjes en voetsteuntjes op aliexpress er echt bar weinig voor deze scooter te krijgen is. Hoe meer mensen een Segway scooter in NL rijden des te groter de kans dat de ondersteuning goed word en blijft.
Ik heb bijvoorbeeld een rekje achterop gekocht wat eigenlijk voor een zitje zou moeten zijn (als je met 2 chinezen van max 50kg erop zit) maar dan zonder het kussentje zodat ik een topkoffer van €10 achterop kan zetten en een handvat heb om de brommer op te kunnen tillen. Die store verkoopt nog meer zooi voor Ninebot B om inspiratie op te doen.

In China en omstreken word hij verkocht als Ninebot B30/B40/B60/B80/B110p (herkenbaar aan breder voetenplankje vooraan)
[ Voor 3% gewijzigd door justinb81 op 10-05-2022 22:41 ]
Dit kan verzekeringstechnisch nooit de bedoeling zijn.....wowgrunn schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:58:
[...]
Dat is voor als je bijv op je werk de accu binnen gaat laden en je per ongeluk je sleutel in de accubak of buddysit hebt en de scooter dicht doet.. je app en andere mogelijkheden werken dan niet maar dan kan je er iig weer bij komen zonder je reserve sleutel altijd op zak te moeten hebben
Ik zeg ook zeker niet dat het een goed idee is om hem erin te hebben, heb hem zelf mooi bij de reservesleutel thuis.. maar voor sommige mensen kan het handig zijn. En de accubak bij de segway is nu niet het makkelijkste open te breken (soms niet eens als je hem zelf gewoon open maaktMichaelReitsma schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:50:
[...]
Dit kan verzekeringstechnisch nooit de bedoeling zijn.....

Ik heb geluiden gehoord dat Segway dealers binnenkort (20 mei) via instructies e.d. instaat zijn om de segway's iets harder te laten rijden (uiteraard voor mensen die er mee op eigen terein rijden).
Weten anderen soms ook meer?
Zou niet verkeerd zijn, helemaal mooi als standje 2 dan de oude max snelheid van 45 zou krijgen. Vraag me alleen af wat er verzekering technisch moet veranderen.JanR1965 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:26:
Ik heb geluiden gehoord dat Segway dealers binnenkort (20 mei) via instructies e.d. instaat zijn om de segway's iets harder te laten rijden (uiteraard voor mensen die er mee op eigen terein rijden).
Ik heb vandaag contact gehad met de winkel mbt het langzaam laden en ze gaan het navragen bij segway.
Ze dachten zelf aan een zekering en anders ligt het aan de firmware update.
Zijn er hier mensen die ook een e125s hebben met bms en accu firmware 3.3.5?
Zoja hoeveel W wordt er geladen via de aansluiting op de scooter bij mij komt het niet hoger dan 330W.
Zoja hoeveel W wordt er geladen via de aansluiting op de scooter bij mij komt het niet hoger dan 330W.
psn = bjornnl22
Hier dezelfde firmware en laad gewoon zoals anders, uurtje of 4-4.5 om vol te ladensparraps schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:41:
Ik heb vandaag contact gehad met de winkel mbt het langzaam laden en ze gaan het navragen bij segway.
Wel sinds een paar week met 1 van de 2 accu's dat ik 10-20x per dag de melding krijg dat de temperatuur te laag is en motor/laadvermogen beperkt is.. (laden merk ik niets aan als ik de melding krijg, maar het motorvermogen is idd behoorlijk minder)
Oke dan ga ik ervanuit dat het niet aan de firmware ligt, denk toch dat ik een maandagochtend model heb want de buddy gaat ook niet meer open met de groene knop.wowgrunn schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:57:
[...]
Hier dezelfde firmware en laad gewoon zoals anders, uurtje of 4-4.5 om vol te laden
Wel sinds een paar week met 1 van de 2 accu's dat ik 10-20x per dag de melding krijg dat de temperatuur te laag is en motor/laadvermogen beperkt is.. (laden merk ik niets aan als ik de melding krijg, maar het motorvermogen is idd behoorlijk minder)
Edit: de buddy gaat weer open door 2x tedrukken, blijkbaar was het GPS ontvangst niet optimaal en dan werkt dat niet meer.
[ Voor 9% gewijzigd door sparraps op 11-05-2022 22:07 ]
psn = bjornnl22
Thx voor het terugkoppelen. Ik heb ook battery firmware 3.3.5 en hier werkt alles zoals van ouds. (Heb overigens niet recent iets geüpdatet)sparraps schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:11:
[...]
Oke dan ga ik ervanuit dat het niet aan de firmware ligt, denk toch dat ik een maandagochtend model heb want de buddy gaat ook niet meer open met de groene knop.
Edit: de buddy gaat weer open door 2x tedrukken, blijkbaar was het GPS ontvangst niet optimaal en dan werkt dat niet meer.
Mooi met dat smoke scherm.. ik had geen andere keus dan een transparant windscherm te nemen, origineel heeft segway geen smoke helaas.davey28 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:09:
Gisteravond mijn Segway in ontvangst mogen nemen. Wat is het toch een tof ding![Afbeelding]
Heb je 25 of 45 km model?
45km/h gekozen vanwege de helmplicht volgend jaar. Gekocht bij Centralscooters, daar had je wel de keuze.038Robijno schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 15:00:
[...]
Mooi met dat smoke scherm.. ik had geen andere keus dan een transparant windscherm te nemen, origineel heeft segway geen smoke helaas.
Heb je 25 of 45 km model?
Ik heb vandaag gebeld naar 2 dealers die ook de Segway scooters verkopen, en vertelden mij dat waarschijnlijk pas eind juli of augustus pas de software aan te passen is voor de snelheid. Reden: dat kon Segway niet precies vertellen.

:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/UiRPdT3TBeLDhxSOOxWIKIXi.gif?f=user_large)
Ze blijven aan het uitstellen. Tijd voor actie. Is er animo voor een petitie / class action / whatever?
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Animo sowieso 1.. ikzelfRobIII schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:54:
ja, doei
![]()
Dat Segway effe de vinketering krijgt [Afbeelding]
Ze blijven aan het uitstellen. Tijd voor actie. Is er animo voor een petitie / class action / whatever?
Waar maakt iedereen zich zo zorgen om? Je koopt de scooter omdat die maximaal 45kph kan, wat toevallig ook het wettelijk maximaal toegestane is. Als er ooit een officiële manier komt om dit te omzeilen is dat mooi, maar je moet een product niet kopen omdat je verwacht dat er mogelijk een extra functie in de toekomst bijkomt. Zeker Tweakers zouden die gouden regel moeten kennen.
Plus, naar het schijnt is dwaalt er een methode rond op het grote wereldwijde web die exact dit doet.
Plus, naar het schijnt is dwaalt er een methode rond op het grote wereldwijde web die exact dit doet.
Het enige waar ik het fijn voor zou vinden is om beter mee te komen met de auto's. Verder is het helemaal top.
Hebben mensen met een windscherm ook last van dat het windscherm schud en tegen je scooter aan klappert?
Hebben mensen met een windscherm ook last van dat het windscherm schud en tegen je scooter aan klappert?
ja dat is idd waar, het is met max 45kph soms richting het gevaarlijke aan op een 50-weg tussen de auto's! Maar dat is (helaas) waar de wetgever iets aan zou moeten doen.davey28 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:55:
Het enige waar ik het fijn voor zou vinden is om beter mee te komen met de auto's. Verder is het helemaal top.
Bij mij schud het windscherm een beetje (zeker op een hobbelige weg), maar tegen de scooter klapt het niet aan. heb je de bouten voldoende aangedraaid?
Dat is helaas waar. Nu rijd ik toch vaker op standje 2 op het fietspad momenteel.greg-a schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:21:
[...]
ja dat is idd waar, het is met max 45kph soms richting het gevaarlijke aan op een 50-weg tussen de auto's! Maar dat is (helaas) waar de wetgever iets aan zou moeten doen.
Bij mij schud het windscherm een beetje (zeker op een hobbelige weg), maar tegen de scooter klapt het niet aan. heb je de bouten voldoende aangedraaid?
Ik ga eens naar die bouten kijken, goeie tip.
E110SE hier nog steeds op Dashboard firmware v3.4.5 terwijl er v3.5.7 en recenter v3.5.9 beschikbaar zou zijn (bron het vorige topic)
In het verleden de app melding gezien en nu dacht ik eindelijk is te updaten krijg ik de melding dat de boel al up-to-date is
Iemand een idee of Segway de laatste firmware update(s) heeft teruggetrokken? Om dat te checken als een E110SE eigenaar met ook een niet recentste versie even kan kijken of die wél de mogelijkheid krijgt tot updaten zou mijn dank groot zijn
In het verleden de app melding gezien en nu dacht ik eindelijk is te updaten krijg ik de melding dat de boel al up-to-date is
Iemand een idee of Segway de laatste firmware update(s) heeft teruggetrokken? Om dat te checken als een E110SE eigenaar met ook een niet recentste versie even kan kijken of die wél de mogelijkheid krijgt tot updaten zou mijn dank groot zijn
Net gekeken voor je:RambOo schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 12:13:
E110SE hier nog steeds op Dashboard firmware v3.4.5 terwijl er v3.5.7 en recenter v3.5.9 beschikbaar zou zijn (bron het vorige topic)
"Firmwaregegevens"
Dashboard | V 3.5.9 |
BLE | V 1.3.5 |
Besturing | V 1.2.4 |
Motor | V 6.1.2 |
BMS | V 3.2.8 |
A3 E-tron | Segway E100SE+
Bedankt maar zo te zien zit je al op de nieuwste Dashboard versie. In tegenstelling tot de mijne v3.4.5 en die dus niet wil updaten omdat deze al “up-to-date” isKamriAvine schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:50:
[...]
Net gekeken voor je:
"Firmwaregegevens"
Dashboard V 3.5.9 BLE V 1.3.5 Besturing V 1.2.4 Motor V 6.1.2 BMS V 3.2.8

Ik zou me niet al teveel zorgen maken. Ik kan mij herinnneren dat er een update uit was en ik deze pas na een half jaar binnen kreeg. Als je problemen ervaart welke worden opgelost door de nieuwe firmware kan je naar de dealer gaan. Ik neem aan dat zij wel een update kunnen forceren.RambOo schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 17:05:
[...]
Bedankt maar zo te zien zit je al op de nieuwste Dashboard versie. In tegenstelling tot de mijne v3.4.5 en die dus niet wil updaten omdat deze al “up-to-date” is
Ik heb trouwens weer wat nieuwere firmware dan @KamriAvine , zie hieronder.
:strip_exif()/f/image/n8CsgHKl43Csx6eQ38yx0Jym.jpg?f=fotoalbum_large)
45 is tot daar aan toe, maar wij hebben het blauwe kenteken en je wordt links en rechts voorbijgevlogen door fietsers en andere blauwe kentekens en inhalen van een fietser gaat met een tergend traag verschil wat het gewoon ongemakkelijk maakt.greg-a schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:00:
Waar maakt iedereen zich zo zorgen om? Je koopt de scooter omdat die maximaal 45kph kan, wat toevallig ook het wettelijk maximaal toegestane is.
Niet als je het verwacht of er vage geruchten zijn, maar als je de keiharde toezegging hebt van je dealer die het de dag er ervoor op z'n hart gedrukt heeft gekregen van de Segway vertegenwoordiger ("nog hooguit een week of 3, 4" in september 2021) dan is het een ander verhaal.Als er ooit een officiële manier komt om dit te omzeilen is dat mooi, maar je moet een product niet kopen omdat je verwacht dat er mogelijk een extra functie in de toekomst bijkomt.
Die is niet officieel, voert je blauwe kenteken op tot 50+ wat ik dus niet wil en geeft potentiële problemen met garantie.Plus, naar het schijnt is dwaalt er een methode rond op het grote wereldwijde web die exact dit doet.
Don't get me wrong; ik vind het een fantastisch ding en ben as-we-speak lekker aan 't rondtjokken (zit op een terrasje) en heb er vele fijne km's op zitten. Maar die toezegging was voor ons wel doorslaggevend om voor de Segway te gaan ipv een concurrent die "af fabriek" al 34 ging.
Over de firmware versies:
:strip_exif()/f/image/Kh1QMh4IYe3KnmdFvqDaB2uz.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 15-05-2022 13:20 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Mijn scooter heeft nog steeds dezelfde firmware als bovenstaand.
@RobIII welke e-scooters reden al op wok snelheid?
@RobIII welke e-scooters reden al op wok snelheid?
Je bedoelt neem ik aan op de "officiële" manier? Bij mijn weten nog geen.
Over mij
Ik heb vandaag gebeld naar mijn Segway dealer, en die vertelde mij dat er begin Juni software wordt geleverd waarbij de Scooter (snor) in mijn geval, 30 km/h op de gps zou gaan rijden na de speed update..
Heb ook de vraag gesteld, wat er gebeurd als ik de scooter zal gaan updaten naar een nieuwe versie van de scooter. Zij gaven aan dat de speed update van kracht blijft, omdat dit geprogrammeerd wordt vanuit Segway zelf.
Kosten worden € 99,- ik vind het goed te doen.
Maar bij welke GPS snelheid krijg je een WOK melding?
Heb ook de vraag gesteld, wat er gebeurd als ik de scooter zal gaan updaten naar een nieuwe versie van de scooter. Zij gaven aan dat de speed update van kracht blijft, omdat dit geprogrammeerd wordt vanuit Segway zelf.
Kosten worden € 99,- ik vind het goed te doen.
Doe eens gek en gooi je vraag eens létterlijk in Google038Robijno schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:14:
Over mij
Iemand hier ervaring of een suggestie voor een goede scooterhoes voor over de segway. Ik heb niet altijd de mogelijkheid om hem binnen te stallen.
Website van scootercentrumSEGWAY ELEKTRISCHE SCOOTER OPVOEREN - SNELHEID AANPASSEN.
De originele snelheidsupgrade met behoud van fabrieksgarantie is per Juni 2022 beschikbaar.
Pre-order eenvoudig via onze website. Je kunt er voor kiezen om de snelheidsupgrade aan huis of bij ons in de winkel te laten uitvoeren.
De snelheidsupgrade aanpassing van de E110SE, E110S & E125S
- De 25km uitvoering van 25km per uur naar 30km per uur op GPS
- De 45km uitvoering van 45km per uur naar 50km per uur op GPS
De snelheidsupgrade aanpassing van de B110S
- De 25km uitvoering van 25km per uur naar 30km per uur op GPS.
- Let op! De 45km uitvoering kan niet harder dan 45km.
Wat is het stappenplan van de snelheidsupgrade ?
- Bestel de snelheidsupgrade eenvoudig online en kies voor op locatie laten uitvoeren of in de winkel
- Wij vragen de upgrade aan bij Segway en laten de firmware op afstand controleren en zo nodig updaten
- Wij nemen telefonisch contact op voor het maken van een afspraak zodra de firmware is voltooid
- Vervolgens laden wij in onze werkplaats of bij jouw thuis de snelheidssoftware in
- Geniet optimaal van je nieuwe snelheid!
[ Voor 185% gewijzigd door Taro op 19-05-2022 15:59 ]
Sharif Wody Betch! --Sharif on tweaker.nut
https://www.scootercentru...che-scooter-opvoeren.html
[ Voor 169% gewijzigd door Taro op 19-05-2022 15:58 ]
Bedankt! Heb m'n scooter daar ook in bestelling, hopelijk komt deze binnen 1 a 2 week aan
[ Voor 166% gewijzigd door Taro op 19-05-2022 15:58 ]
Ik ook.. wel bewust voor afterpay gekozen, indien het niet doorgaat en Segway het weer eens uitstelt, kan ik makkelijk weer annuleren.Wodypls schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:46:
[...]
Bedankt! Heb m'n scooter daar ook in bestelling, hopelijk komt deze binnen 1 a 2 week aan
Behalve de speed update, zal de trekkracht ook toenemen, mooi bij zaak.
[ Voor 171% gewijzigd door Taro op 19-05-2022 15:58 ]
Hoe weet je dat de trekkracht ook toeneemt? Ik vind de trekkracht persoonlijk meer dan zat. Sterker nog, ik zie liever een contantere trekkracht over het gehele accu verloop. Nu is het bij een volle accu erg aggresief, tussen de 50-80% snel, maar prima. En vanaf <35% wordt het gewoon erg traag (E125S).038Robijno schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:11:
[...]
Ik ook.. wel bewust voor afterpay gekozen, indien het niet doorgaat en Segway het weer eens uitstelt, kan ik makkelijk weer annuleren.
anyhow, wordt eens tijd dat ook ik mijn dealer ga bellen
[ Voor 181% gewijzigd door Taro op 19-05-2022 15:58 ]
greg-a schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:35:
[...]
Hoe weet je dat de trekkracht ook toeneemt? Ik vind de trekkracht persoonlijk meer dan zat. Sterker nog, ik zie liever een contantere trekkracht over het gehele accu verloop. Nu is het bij een volle accu erg aggresief, tussen de 50-80% snel, maar prima. En vanaf <35% wordt het gewoon erg traag (E125S).
anyhow, wordt eens tijd dat ook ik mijn dealer ga bellen
/f/image/DMo78GiLrtnUo44NxW7APPJ9.png?f=fotoalbum_large)
Mocht levering uitgesteld worden dan annuleer ik ook, dealer dichterbij kan wel gelijk uit voorraad leveren.038Robijno schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:11:
[...]
Ik ook.. wel bewust voor afterpay gekozen, indien het niet doorgaat en Segway het weer eens uitstelt, kan ik makkelijk weer annuleren.
Om de trekkracht even iets te nuanceren: Ik heb mijn 110SE met de BLE aanpassing nu "unlocked" en heb het vermoeden dat de trekkracht niet veel meer is geworden. Hij trekt langer door, wellicht dat ze daar op doelen of het is een marketing praatje om 99 euro goed te praten voor een aanpasing van 5km/u
Welke versie van de 110SE heb jij ? De 25 of 45 km versie ?Exxus schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:19:
Om de trekkracht even iets te nuanceren: Ik heb mijn 110SE met de BLE aanpassing nu "unlocked" en heb het vermoeden dat de trekkracht niet veel meer is geworden. Hij trekt langer door, wellicht dat ze daar op doelen of het is een marketing praatje om 99 euro goed te praten voor een aanpasing van 5km/u
En is die BLE "unlock" terug te draaien ?
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
25km/u en ja, dat kan gewoonspeedme schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:42:
[...]
Welke versie van de 110SE heb jij ? De 25 of 45 km versie ?
En is die BLE "unlock" terug te draaien ?
Mooi, dan ga ik dat ook eens binnenkort proberen
Ben benieuwd naar wat de range dan zal zijn....
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
99 euro extra vragen voor een ongekend simpele software update vindt ik gewoon schandalig.038Robijno schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:14:
Ik heb vandaag gebeld naar mijn Segway dealer, en die vertelde mij dat er begin Juni software wordt geleverd waarbij de Scooter (snor) in mijn geval, 30 km/h op de gps zou gaan rijden na de speed update..
Kosten worden € 99,- ik vind het goed te doen
Oké, als je de scooter daar niet hebt gekocht of in onderhoud hebt snap ik het maar 99 euro extra rekenen bij aankoop scooter of bij onderhoud noem ik niet echt klantvriendelijk.
Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
- de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de snorfiets heeft een blauw kenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.