Wackoz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:09:
Tijd om me even te melden aangezien ik inmiddels een B110s 2 maand in mijn bezit heb :-)
Even wat gedoe in het begin omdat het een showmodel was en ook mijn B110s gekoppeld was aan een ander account.
Als een vorige eigenaar zijn account vergeet en die app verwijdert ben je aangewezen op de hulp van Segway om de scooter "hard te resetten".
Je zult hiervoor de dealer het contact moeten laten leggen. De dealer waar ik hem vandaan heb was behulpzaam en een kleine 2 weken na levering kon ik eindelijk bij alle settings van de scooter.
Het reset process gaat overigens op afstand "over-the-air" omdat er een simkaart inzit is het wel praktisch om ergens buiten te staan met voldoende sap in de accu.
Heb zojuist een e-mail terug van de NL klantenservice van Segway dat een extra lader voor mijn type €299,00 kost en bij een dealer besteld dient te worden. Aan de E-series eigenaren, wat voor oplader hebben jullie erbij zitten?
Ben namelijk benieuwd of het om dezelfde stekker en voltage (52,5 volt) gaat want dat zou mogelijkheden bieden (al dan niet 2e hands).
De scooter rijd verder zeer fijn. Het bereik is voor mij dermate voldoende dat ik de battery care op maximaal 80% opladen heb gezet. Dan haal ik nog ~60km in plaats van ongeveer 80. Ik rijd er vooral korte stukken mee (5km, maximaal 10 enkele reis) dus kan ik met 1 tot 2 keer per week laden gemakkelijk af.
Heb ook een mailtje richting powerland gedaan, de daadwerkelijke fabrikant achter de laders om zo te kijken of ik een stap over kan slaan. Zal me melden mochten zij reageren.
Hoop dat de Segway scooters enorm aan gaan slaan want ik merk dat behalve wat mandjes en voetsteuntjes op aliexpress er echt bar weinig voor deze scooter te krijgen is. Hoe meer mensen een Segway scooter in NL rijden des te groter de kans dat de ondersteuning goed word en blijft.
Heb me de afgelopen weken gefocussed op zoeken op andere termen zoals Xiaomi en Ninebot maar kan behalve de
C80 (america en andere werelddelen?):
[Afbeelding]
- Kleiner accu pakket
- Trappers (vanwege regelgeving, niet echt bruikbaar)
- Andere lader
- Andere veersysteem achter waar lovend over wordt gesproken (de dubbele veertjes die de B110s heeft zijn niet slecht maar zeker niet geweldig)
A30C (nieuwer goedkoper model):
[Afbeelding]
Net aangekondigd en ik las over prijzen tussen $305 en $500
Denk overigens niet dat die ook maar in de buurt van Europa zal verschijnen. Schijnbaar is er in China een gigantisch gat in de regelgeving voor langzame (tot 25 km/h) elektrische scooters. Zal ongetwijfeld keuringen en bureaucratie schelen.
Helaas is ook van deze modellen weinig te vinden. Het meest jammer vind ik dat elk model in de basis -ongeveer- op elkaar lijkt maar wel sowieso een ander accupakket en lader lijkt te gebruiken.
De motorvermogens verschillen ook nog iets maar ik hoopte een extra accu te kunnen vinden welke niet 50%+ de prijs van een nieuwe scooter kost
Geinige filmpjes die ik net tegenkwam overigens, Segways "extreme" tests:
[
YouTube: Segway Motors Extreme Testing One]
[
YouTube: Segway Motors Extreme Testing Two]
[
YouTube: Segway Motor Extreme Test Three]