Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 4 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wodypls
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-05 23:37
schumi1986 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:06:
[...]

99 euro extra vragen voor een ongekend simpele software update vindt ik gewoon schandalig.

Oké, als je de scooter daar niet hebt gekocht of in onderhoud hebt snap ik het maar 99 euro extra rekenen bij aankoop scooter of bij onderhoud noem ik niet echt klantvriendelijk.
Precies dit dus

Sharif Wody Betch! --Sharif on tweaker.nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09-2024

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Die 99 euro is alleen als ze naar je thuis moeten komen. Anders 69 euro. Nog veel geld. Ze rekenen gewoon werkplaats tarief .

Segway E110SE Bromscooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-06 09:29
Zou die speed update niet gewoon remote kunnen door segway zelf? Updates kunnen immers ook remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalcoins
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-10-2023
Pff jah 45 km vaak 43 km per uur vorige week aan laten passen via een man op marktplaats. Hij rijdt super nu ik rij nu met het verkeer mee. Stom van segway dat hier al niet eerder iets aan gedaan is ik moet toch de weg op met mijn scooter en dan is 45 km echt te langzaam om met de auto's mee te rijden. En de gucci petjes laat ik ook ver achter me 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
royalcoins schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:19:
Pff jah 45 km vaak 43 km per uur vorige week aan laten passen via een man op marktplaats. Hij rijdt super nu ik rij nu met het verkeer mee. Stom van segway dat hier al niet eerder iets aan gedaan is ik moet toch de weg op met mijn scooter en dan is 45 km echt te langzaam om met de auto's mee te rijden. En de gucci petjes laat ik ook ver achter me 😁
Heb je gratis hack laten doen? Indien ja, blijft jammer dat de km teller niet verder gaat dan 45km/h.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
strietboy schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:31:
Zou die speed update niet gewoon remote kunnen door segway zelf? Updates kunnen immers ook remote.
Neem namens de community contact met ze op. Hoor het graag..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrPaVBA0lfGS7k8IFiKd9hcCU4E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dZn3sbDAxiBsFMWzTWfRCphp.jpg?f=user_large

Time flies when you have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chantall-88
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-05-2022
Hallo allemaal. Wij hebben nu 200 km gereden en Segway E110se maakt een schapend/schavend geluid wanneer je zachtjes optrekt. Bij lopen met de scooter aan je hand hoor je niets. Ook op de middenstandaard bij licht gas geven hoor je iets knarsen bij het achterwiel. Als je gewoon rijdt hoor je niets. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Een aantal keer flink remmen heeft niets opgeleverd. Dus daar lijkt het probleem niet vandaan te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackbird68
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-05-2024
Chantall-88 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:50:
Hallo allemaal. Wij hebben nu 200 km gereden en Segway E110se maakt een schapend/schavend geluid wanneer je zachtjes optrekt. Bij lopen met de scooter aan je hand hoor je niets. Ook op de middenstandaard bij licht gas geven hoor je iets knarsen bij het achterwiel. Als je gewoon rijdt hoor je niets. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Een aantal keer flink remmen heeft niets opgeleverd. Dus daar lijkt het probleem niet vandaan te komen.
Ja heb ik ook, omdat je geruisloos rijdt hoor je werkelijk alles, de dealer wijt het aan de remmen die lichtjes aanlopen maar dat zou normaal ook zo zijn maar dan hoor je het niet zeggen ze. i.p. schijnt het geen kwaad te kunnen. De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Blackbird68 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:27:
[...]

Ja heb ik ook, omdat je geruisloos rijdt hoor je werkelijk alles, de dealer wijt het aan de remmen die lichtjes aanlopen maar dat zou normaal ook zo zijn maar dan hoor je het niet zeggen ze. i.p. schijnt het geen kwaad te kunnen. De tijd zal het leren.
Het vreemde is, dat je het alleen hoort bij een tikje gas geven zonder dat je al voorruit gaat..
maar het klinkt alsof het de remmen zijn, maar lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat het dat is.
Grijpt er dan iets aan in de motor bij het wiel?

Heb jij dan hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittew
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-05 19:03
Klopt het dat GPS alleen in Nederland werkt? Ik ben nu twee dagen in Luxemburg en krijg een melding dat de scooter 2 dagen niet is aangemeld en het reisverslag werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
wittew schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:21:
Klopt het dat GPS alleen in Nederland werkt? Ik ben nu twee dagen in Luxemburg en krijg een melding dat de scooter 2 dagen niet is aangemeld en het reisverslag werkt ook niet.
Zal me niks verbazen dat de ingebouwde Sim alleen in NL werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 18:32
Blackbird68 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:27:
[...]

Ik gok dat dat te maken kan hebben met de elektromotor en de 'electronic speed controller'. Iets loopt dan niet helemaal synchroon maar volgens mij komt dat vaker voor bij brushless motors op lage RPM.

Bij mijn E110SE hoor ik het ook als ik de push assist tegenhoud en herken het van kleine brushless R/C motoren. In deze video van rctestflight wordt het even benoemd.

Als je het internet doorzoekt op 'brushless motor grinding noise low rpm' kom je veel verschillende mogelijke oorzaken tegen. Mij lijkt het dat het in ieder geval niks met de remmen of met wiellagers te maken heeft. Of het kwaad kan? Wie weet dat iemand dat ons kan vertellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 038Robijno
Chopp schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:17:
[...]

Ik gok dat dat te maken kan hebben met de elektromotor en de 'electronic speed controller'. Iets loopt dan niet helemaal synchroon maar volgens mij komt dat vaker voor bij brushless motors op lage RPM.

Bij mijn E110SE hoor ik het ook als ik de push assist tegenhoud en herken het van kleine brushless R/C motoren. In deze video van rctestflight wordt het even benoemd.

Als je het internet doorzoekt op 'brushless motor grinding noise low rpm' kom je veel verschillende mogelijke oorzaken tegen. Mij lijkt het dat het in ieder geval niks met de remmen of met wiellagers te maken heeft. Of het kwaad kan? Wie weet dat iemand dat ons kan vertellen.
Ik ben afgelopen zaterdag naar een andere dealer toe gereden die ook Segway's verkoopt, en hij vertelde mij dat er op wat kleine elektronica probleempjes na, dat er maar zelden iets mis is met de Segway scooter's.

Hij heeft nog meerdere scooter's op voorraad staan, en gelijk een nieuwe getest of deze ook dat geluid produceerde. Was exact hetzelfde, dus maak me daar geen zorgen meer over. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En wat zei de dealer dat 't was dan?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Misterpooks
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-02-2023
strietboy schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 19:31:
Ik hoop het ook want ik schrok ook een beetje van de forse €100 die Scooter Centrum vraagt. Kan dit niet in de app worden aangepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KamriAvine
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-05 15:43
Mogelijk nuttig voor mensen in de buurt =)

Ik had navraag gedaan bij mijn dealer (WvM) rond de snelheid. Deze vertelde mij dat hij deze mid juni verwacht uit te kunnen voeren voor €59-€69.

A3 E-tron | Segway E100SE+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
KamriAvine schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:34:
Mogelijk nuttig voor mensen in de buurt =)

Ik had navraag gedaan bij mijn dealer (WvM) rond de snelheid. Deze vertelde mij dat hij deze mid juni verwacht uit te kunnen voeren voor €59-€69.
verwacht nog wel..
Niemand weet het dus zeker wanneer en /of de update daad werkelijk komt.
eerst was het nog de 1e week van Juni (scooter centrum in iedergeval, vertelde mij dat telefonisch). En nu hoor ik weer midden Juni? pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 17:20

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik twijfel zelf nog steeds over deze leuke Segway (snor). Ik heb op dit moment een brandstof snor en vanwege dat gesteggel in de kamer over helmplicht op snor nooit een nieuwe snor gekocht.
De vraag of het werkelijk dit jaar doorgaat, is mij ook niet duidelijk.

Maar voor hen die een snor Segway gekocht hebben, weten jullie of de firmware upgradebaar is naar een brommodel? anders is het erg onlogisch om nog een snor model te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:08
n00bs schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:37:
Ik twijfel zelf nog steeds over deze leuke Segway (snor). Ik heb op dit moment een brandstof snor en vanwege dat gesteggel in de kamer over helmplicht op snor nooit een nieuwe snor gekocht.
De vraag of het werkelijk dit jaar doorgaat, is mij ook niet duidelijk.

Maar voor hen die een snor Segway gekocht hebben, weten jullie of de firmware upgradebaar is naar een brommodel? anders is het erg onlogisch om nog een snor model te kopen.
Met snor mag je (vaker) op het fietspad. Kan een voordeel zijn.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 17:20

n00bs

Het is weer Zomer!

lost95 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:43:
[...]

Met snor mag je (vaker) op het fietspad. Kan een voordeel zijn.
ik rijd al zo ontzettend lang snor (zonder helm). Zodra ik een helm op moet, dan zijn alle voordelen verdwenen en dan rijd je liever (sneller) met een helm op de rijbaan dan tussen de slingerende bejaarden op hun elektrische fietsen >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zeg, ik zit eens - uit verveling, geen noodzaak - te kijken naar een eventuele tweede lader. Bij Segway zelf is niets te vinden (had eerlijk gezegd niet anders verwacht - wat dat betreft vind ik Segway echt tekort schieten). Op het typenummer is ook niets te vinden en bij "Powerland Technology Inc" zie ik ook niet één-twee-drie een lader die lijkt te matchen hoewel er één dichtbij komt. Helaas zijn er geen connectors zichtbaar (en moet je die wellicht nog zelf aanzetten).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZRpI1pe0_7AcY_zYUPpf3pSAlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLhLzpDYvRKXwWth8mDuJ8x9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ditaftOejTq-x-Nb-s39tgl6Sc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WSixr2p6DgFmWrWOq3JINr65.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft deze connector een naam/type en, zo ja, is dit een gangbare connector? Is dit iets waar ik op iedere straathoek een lader voor kan vinden maar ik zoek verkeerd? Of moet ik, als de lader er besluit mee te stoppen, door m'n dealer die dan weer bij Segway een lader moet bestellen en zo mogelijk dagen / weken zonder zitten tzt? Wat als ik een tweede lader wil hebben om bijv. in m'n buddy te gooien zodat ik kan laden op bestemmingen zonder er steeds aan te moeten denken m'n lader mee te nemen? Wat als ik een lader op - bijvoorbeeld - m'n werk zou willen ophangen naast een lader thuis? (Niet dat dat nodig is, ik werk hemelsbreed 700m van huis :P )

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:15
Ze zijn wel te vinden op Aliexpress Maar volgens mij is het goedkoper om een NL distributeur hem te laten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
justinb81 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:26:
Ze zijn wel te vinden op Aliexpress Maar volgens mij is het goedkoper om een NL distributeur hem te laten bestellen.
Heb je ook een directe link naar 't product? Want ik zie 'm er zo niet tussen staan? B)

Oh, wacht, een van deze twee dan denk ik...
Nope, die zijn allebei 80+V

Ik zie hier ook niets tussen staan...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yv3thvBTbeEoBfa5rvWXjBWZAo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v6vd0MHYYptJBIoLZ1MQbCxV.png?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 25-05-2022 10:36 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Ben al een tijdje aan het twijfelen om een E110SE te kopen.

Wij hebben 2 auto’s waarvan 1 Elektrisch en de ander op Benzine, vanwege de stijgende brandstofkosten zou ik ~55 euro per maand kunnen besparen door woon werk met een E110SE te gaan doen.

Stel ik zou in de wintermaanden de scooter niet gebruiken dan bespaar ik alsnog 450 per jaar, wat een mooie besparing is en het ook nog eens goed voor het milieu is.

Maar door de garantie van 1 jaar op de accu kan deze mooie besparing in het slechtste geval omslaan tot een minimale besparing wat dan in mijn geval de aankoop van de E110SE het totaal niet meer de moeite waard maakt.

2 jaar garantie op de accu maakt dan toch een behoorlijk verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
schumi1986 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:13:

Wij hebben 2 auto’s waarvan 1 Elektrisch en de ander op Benzine, vanwege de stijgende brandstofkosten zou ik ~55 euro per maand kunnen besparen door woon werk met een E110SE te gaan doen.

Stel ik zou in de wintermaanden de scooter niet gebruiken dan bespaar ik alsnog 450 per jaar, wat een mooie besparing is en het ook nog eens goed voor het milieu is.

Maar door de garantie van 1 jaar op de accu kan deze mooie besparing in het slechtste geval omslaan tot een minimale besparing wat dan in mijn geval de aankoop van de E110SE het totaal niet meer de moeite waard maakt.

Ik kreeg bij central scooters gewoon 2 jaar garantie volgens mij,
Ik ben voor de B110S gegaan om dezelfde reden, en ik kreeg op kantoor geen parkeerplek (contractor) dus het scheelt ook nog 2,50 per uur aan parkeerkosten.
RobIII schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:29:
[...]

Heb je ook een directe link naar 't product? Want ik zie 'm er zo niet tussen staan? B)
Heb je ook een B110S dan? De link die ik deelde was voor de E serie

[ Voor 12% gewijzigd door justinb81 op 25-05-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
justinb81 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:43:
Heb je ook een B110S dan? De link die ik deelde was voor de E serie
Ik heb een E110SE (nou ja, twee eigenlijk :P )

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 25-05-2022 11:47 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
Oh, dan heb je al 2 laders ;)

Blijkbaar heeft de B110 en E110 dezelfde lader dan. Die heb ik alleen kunnen vinden op een of andere vage site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
[quote]justinb81 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:43:
[...]

Ik kreeg bij central scooters gewoon 2 jaar garantie volgens mij,
Ik ben voor de B110S gegaan om dezelfde reden, en ik kreeg op kantoor geen parkeerplek (contractor) dus het scheelt ook nog 2,50 per uur aan parkeerkosten.

[...]

Winkels die de Segway verkopen leveren standaard 2 jaar fabrieksgaratie, op de website van segway is vervolgens te vinden dat de dure onderdelen in de scooter maar 12 maanden garantie hebben en de rest 24 maanden :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3dZqD52H-0fTP-_orvmWRT8mzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVev536q3OtbEmVuBVnaPTAn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door schumi1986 op 25-05-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ja, maar ik speel met het idee om die twee (met een houder/beugel) tegen de muur schroeven. Dan wil ik er wel een of twee 'reserve' hebben om bijv. mee te kunnen nemen ofzo.

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
schumi1986 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:13:

Gewoon netjes op tijd een onderhoudsbeurt, bonnetjes bewaren, sta je juridische volgens mij best sterk als je accu het na 1 jaar al begeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
lost95 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:48:
[...]

Gewoon netjes op tijd een onderhoudsbeurt, bonnetjes bewaren, sta je juridische volgens mij best sterk als je accu het na 1 jaar al begeeft.
Helemaal eens; een dealer c.q. fabrikant kan wel zeggen X tijd garantie, maar feitelijk gezien mag je van producten een bepaalde levensduur verwachten. Echter, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Je kunt wel in je recht staan, als je daarvoor een gang naar de rechter moet maken is dat toch wel een dingetje...

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 25-05-2022 14:34 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
lost95 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:48:
[...]

Dat geloof ik ook wel, maar dan moet je toch eerst een nieuwe accu afrekenen in de hoop dat je dat bedrag na een lange periode getouwtrek gaat terug krijgen, wat waarschijnlijk ook nog eens veel tijd gaat kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 15:18
Wackoz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:09:
Tijd om me even te melden aangezien ik inmiddels een B110s 2 maand in mijn bezit heb :-)
Even wat gedoe in het begin omdat het een showmodel was en ook mijn B110s gekoppeld was aan een ander account.

Als een vorige eigenaar zijn account vergeet en die app verwijdert ben je aangewezen op de hulp van Segway om de scooter "hard te resetten".
Je zult hiervoor de dealer het contact moeten laten leggen. De dealer waar ik hem vandaan heb was behulpzaam en een kleine 2 weken na levering kon ik eindelijk bij alle settings van de scooter.

Het reset process gaat overigens op afstand "over-the-air" omdat er een simkaart inzit is het wel praktisch om ergens buiten te staan met voldoende sap in de accu.

Heb zojuist een e-mail terug van de NL klantenservice van Segway dat een extra lader voor mijn type €299,00 kost en bij een dealer besteld dient te worden. Aan de E-series eigenaren, wat voor oplader hebben jullie erbij zitten?

Ben namelijk benieuwd of het om dezelfde stekker en voltage (52,5 volt) gaat want dat zou mogelijkheden bieden (al dan niet 2e hands).

De scooter rijd verder zeer fijn. Het bereik is voor mij dermate voldoende dat ik de battery care op maximaal 80% opladen heb gezet. Dan haal ik nog ~60km in plaats van ongeveer 80. Ik rijd er vooral korte stukken mee (5km, maximaal 10 enkele reis) dus kan ik met 1 tot 2 keer per week laden gemakkelijk af.

[Afbeelding][Afbeelding]

Heb ook een mailtje richting powerland gedaan, de daadwerkelijke fabrikant achter de laders om zo te kijken of ik een stap over kan slaan. Zal me melden mochten zij reageren.

Hoop dat de Segway scooters enorm aan gaan slaan want ik merk dat behalve wat mandjes en voetsteuntjes op aliexpress er echt bar weinig voor deze scooter te krijgen is. Hoe meer mensen een Segway scooter in NL rijden des te groter de kans dat de ondersteuning goed word en blijft.

Heb me de afgelopen weken gefocussed op zoeken op andere termen zoals Xiaomi en Ninebot maar kan behalve de

C80 (america en andere werelddelen?):
[Afbeelding]

- Kleiner accu pakket
- Trappers (vanwege regelgeving, niet echt bruikbaar)
- Andere lader
- Andere veersysteem achter waar lovend over wordt gesproken (de dubbele veertjes die de B110s heeft zijn niet slecht maar zeker niet geweldig)

A30C (nieuwer goedkoper model):
[Afbeelding]

Net aangekondigd en ik las over prijzen tussen $305 en $500 :o
Denk overigens niet dat die ook maar in de buurt van Europa zal verschijnen. Schijnbaar is er in China een gigantisch gat in de regelgeving voor langzame (tot 25 km/h) elektrische scooters. Zal ongetwijfeld keuringen en bureaucratie schelen.

Helaas is ook van deze modellen weinig te vinden. Het meest jammer vind ik dat elk model in de basis -ongeveer- op elkaar lijkt maar wel sowieso een ander accupakket en lader lijkt te gebruiken.

De motorvermogens verschillen ook nog iets maar ik hoopte een extra accu te kunnen vinden welke niet 50%+ de prijs van een nieuwe scooter kost :'(

Geinige filmpjes die ik net tegenkwam overigens, Segways "extreme" tests:
[YouTube: Segway Motors Extreme Testing One]
[YouTube: Segway Motors Extreme Testing Two]
[YouTube: Segway Motor Extreme Test Three]
@RobIII ik zat met dezelfde vraag, zie mijn post hierboven van eerder in dit topic (btw nog bedankt voor je blogpost, werkte helaas niet op mijn b110s).
Ik had hetzelfde idee en de laders voor de b110s en e110 zijn zover bekend hetzelfde. Ik kan hem nergens direct vinden ook dus houd me aanbevolen mocht je ergens slagen al is het voor de stekker zelf.

Segway klantenservice vertelde me dat de lader te bestellen is bij elke dealer voor €299,00

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wackoz schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:49:
Segway klantenservice vertelde me dat de lader te bestellen is bij elke dealer voor €299,00
Op Facebook zegt "men" €169... 8)7 En voor de snellader zegt "men" €450 op Ali... dus ik hoor allerlei bedragen :X Tegen de tijd dat mijn dealer de snelheidsupdate biedt (fingers crossed) zal ik wel eens informeren als ik toch daar ben.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 25-05-2022 18:15 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyxsr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-11-2023
Hallo, ik zit zelf ook een beetje te oriënteren naar een Segway e-scooter.
Alleen nu heb ik gezien dat er ook een versie is genaamd E110SE long range op de site van scootercentrum. Bij de minpunten staat: als 1 accu leeg is moet de andere accu aangesloten worden.

Ik snap niet wat de bedoeling is hiervan?
Werkt dit niet zoals op de E125S?
Of is het echt zoals het er staat. Je rijdt en als die leeg is moet je de achterste accu verwisselen naar de voorste zoiets?

Alvast dank!

LG OLED65W7V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparraps
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:37
RobIII schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:52:
[...]

Op Facebook zegt "men" €169... 8)7 En voor de snellader zegt "men" €450 op Ali... dus ik hoor allerlei bedragen :X Tegen de tijd dat mijn dealer de snelheidsupdate biedt (fingers crossed) zal ik wel eens informeren als ik toch daar ben.
Ik heb bij mijn dealer geïnformeerd naar de prijs voor de lader van een e125s, die heeft het nagevraagd bij segway maar die hadden zelf nog geen idee daar word ik over teruggebeld.

psn = bjornnl22

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C5BsCEynesoWtvrFDPgE2OZTSek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SY6KGybXtEgxyc1KTeOOqIhU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uU7QlD3iLulBPfoacJfAvt_gr-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTOcIZGtvudIjCXgHZoAgeiJ.jpg?f=fotoalbum_large

Om de lader netter te vervoeren heb ik via AliExpress een mooie hardcase opbergtas gescoord.

Wil je dit ook, dit zijn de maten van de acculader:

Acculader:
Lengte : incl. Kabel26 cm
: excl. kabel 19 cm
Breedte: 15,5 cm
Hoogte: 5 cm

Via deze handelaar heb ik de opbergtas gekocht, maatje large:
https://a.aliexpress.com/_vWqoSR

[ Voor 6% gewijzigd door EBreu op 25-05-2022 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
  • Laatst online: 15:17
onyxsr schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:00:
Hallo, ik zit zelf ook een beetje te oriënteren naar een Segway e-scooter.
Alleen nu heb ik gezien dat er ook een versie is genaamd E110SE long range op de site van scootercentrum. Bij de minpunten staat: als 1 accu leeg is moet de andere accu aangesloten worden.

Ik snap niet wat de bedoeling is hiervan?
Werkt dit niet zoals op de E125S?
Of is het echt zoals het er staat. Je rijdt en als die leeg is moet je de achterste accu verwisselen naar de voorste zoiets?

Alvast dank!
De E125S kan twee accu's tegelijk aangesloten hebben en dus gebruiken. Bij de E110x modellen is er ruimte voor een tweede accu, echter is er maar 1 stekken om de accu aan te sluiten. Dus als accu 1 (bina) op is zul ne moeten stoppen, accu klep openen en de stekker in de andere accu inprikken. Volgens mij is zal het niet nodig zijn om de accu's fysiek van plek te wisselen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
sparraps schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:20:
maar die hadden zelf nog geen idee daar word ik over teruggebeld.
En dat vind ik 't hele probleem met Segway; ze hebben (hier in NL) amper kennis van de producten die ze hier wel leveren. Dat kán toch niet?! 8)7 De helft van de tijd hebben ze niet eens een idee waar 't over gaat; denken ze dat je 't over een step hebt ofzo 8)7 :F

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 25-05-2022 20:53 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
RobIII schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:31:
[...] Echter, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Je kunt wel in je recht staan, als je daarvoor een gang naar de rechter moet maken is dat toch wel een dingetje...
Gelukkig zijn de dealers vaak niet zo groot. Mijn motto eerst vriendelijk proberen op te lossen, werkt dat niet, direct grof geschut inzetten. Eerste is de beste oplossing, alleen vind ok de tweede manier ook wel leuk.

Maar om ontopic te blijven, gelukkig heb ik bij mijn e125s (nog) niks te klagen. Eerste 4000 km staan op de teller, many more to come, hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
lost95 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:56:
Mijn motto eerst vriendelijk proberen op te lossen
Uiteraard; meteen met gestrekt been binnen komen is nergens voor nodig. En zelfs onenigheid mag prima; je hoeft 't niet met elkaar eens te zijn om toch tot een oplossing of compromis te komen waar iedereen zich in kan vinden. Water bij de wijn enzo. Grof geschut kan altijd nog maar is altijd last resort. Iets met vliegen vangen en honing/stroop enzo :P

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 25-05-2022 22:11 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
lost95 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:56:
[...]

Gelukkig zijn de dealers vaak niet zo groot. Mijn motto eerst vriendelijk proberen op te lossen, werkt dat niet, direct grof geschut inzetten. Eerste is de beste oplossing, alleen vind ok de tweede manier ook wel leuk.

Maar om ontopic te blijven, gelukkig heb ik bij mijn e125s (nog) niks te klagen. Eerste 4000 km staan op de teller, many more to come, hoop ik :)
Je hebt al 4k km gereden, om de hoeveel km doe jij een onderhoudsbeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodypls
Zojuist mijn B110s mogen ontvangen, helaas na 300 meter een error code E20 :( Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZIyfwKK4vX6tABpWcCOBsjqdM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FokuZKZWbZJKNq4FI19FFzQf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 038Robijno
Wodypls schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 17:43:
Zojuist mijn B110s mogen ontvangen, helaas na 300 meter een error code E20 :( [Afbeelding]
Even de stekker van de accu 2 min. los koppelen.. is 95% van de gevallen de oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wodypls
038Robijno schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:01:
[...]

Even de stekker van de accu 2 min. los koppelen.. is 95% van de gevallen de oplossing.
Bedankt! heb het net even geprobeerd voor zo'n 5 minuten, helaas nog niet verholpen.
Ik zoek nog even verder, batterij schommelde ook tussen 95 en 85% een aantal keer in de app.
Morgen ook maar even informeren bij de dealer. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MB89
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-10-2022
Goed nieuws! Dealers hebben de tool ontvangen!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal60
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:43
Dat is goed nieuws!
Minder goed is dat bij mijn E125S het laden stopt rond de 60% en daar heb ik natuurlijk geen E125S voor gekocht.
En het lijkt ook geen snel-laden meer te zijn.
Volgens mij is het sinds software-updates en was het daarvoor (maar 1 keer want heb 'm nog niet zo lang) wel zo dat hij snel laadde EN ging hij tot 80%

Iemand anders iets vergelijkbaars?

Heb al een keer beide accu-aansluitingen half uur los gehad en heb ook al de setting voor max. % in de app nagekeken.

Gegroet, Louis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01 16:16
Hoi iedereen, mijn oog valt op de Segway E125S 45 km/u versie. Mijn woonwerkverkeer is 60 km heen en terug. Ik heb nog niet eerder een scooter gehad, heb ook geen auto nu.

Wat is jullie ervaring met de accu actieradius? De beloofde actieradius lijkt me erg optimistisch.

Heeft iemand daarnaast ervaring met een adapter waarmee je kunt laden aan een laadpaal voor elektrische auto's? Ik woon in een flat dus de scooter moet buiten staan, zonder stopcontact. Maar ik heb wel aan het eind van m'n straat een publieke laadpaal. En op werk ook 2 voor auto's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Savkate schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:09:
Wat is jullie ervaring met de accu actieradius? De beloofde actieradius lijkt me erg optimistisch.
Hoewel actieradius vaak flink wordt aangedikt (helemaal bij auto's): 60Km moet je met gemak halen op een E125S volgens mij.
Heeft iemand daarnaast ervaring met een adapter waarmee je kunt laden aan een laadpaal voor elektrische auto's? Ik woon in een flat dus de scooter moet buiten staan, zonder stopcontact. Maar ik heb wel aan het eind van m'n straat een publieke laadpaal. En op werk ook 2 voor auto's.
Je hebt een "normale" (schuko) 230V stekker nodig. Misschien met een adapter zoals deze.

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 27-05-2022 12:20 ]

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowgrunn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:20

Je kan een type 2 naar schuko adapter gebruiken, werkt prima voor laadpalen.
Heb er zelf ook 1 en bij verschillende laadpalen al gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Hoi iedereen, mijn oog valt op de Segway E125S 45 km/u versie. Mijn woonwerkverkeer is 60 km heen en terug. Ik heb nog niet eerder een scooter gehad, heb ook geen auto nu.

Check even dit topic en/of het algemene elektrische scooter topic. Ikzelf (en anderen) hebben daar wat ervaringen gepost mbt de E125s. Vanuit mijn optiek moet je de 60km prima kunnen halen, zeker als je niet harder gaat dan 45kph. Je zal wel op het werk moeten opladen.

vwb de laadpaal, iets als dit moet voldoen: https://www.laadkabelfabr...aar-schuko-contrastekker/.

Weet wel dat iemand gewoon je oplader zelf kan afkoppelen en meenemen. De batterijen zijn verwijderbaar, dus als binnen opladen kan, zou ik daarvoor gaan. Zeker als het slecht weer is (kou/nat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
greg-a schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:01:
[...]
Weet wel dat iemand gewoon je oplader zelf kan afkoppelen en meenemen. De batterijen zijn verwijderbaar, dus als binnen opladen kan, zou ik daarvoor gaan. Zeker als het slecht weer is (kou/nat)
Ah dus je moet eigenlijk wel in de buurt blijven als je het aan een laadpaal hangt. Dan kan dan thuis/in de straat inderdaad niet. Op werk vertrouw ik het wel (beveiligd terrein). Ik kan inderdaad wel gewoon de accu's in m'n flat opladen, iemand op YouTube zei echter dat de accu's moeilijk te verwijderen waren als je dat elke keer moet doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Savkate schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:06:
iemand op YouTube zei echter dat de accu's moeilijk te verwijderen waren als je dat elke keer moet doen?
Het zijn vrij lompe, zware, krengen. Dus daar elke dag mee moeten lopen sjouwen moet je wel willen - ik persoonlijk om de dooie dood niet :P

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
[...]

Ah dus je moet eigenlijk wel in de buurt blijven als je het aan een laadpaal hangt. Dan kan dan thuis/in de straat inderdaad niet. Op werk vertrouw ik het wel (beveiligd terrein). Ik kan inderdaad wel gewoon de accu's in m'n flat opladen, iemand op YouTube zei echter dat de accu's moeilijk te verwijderen waren als je dat elke keer moet doen?
Moeilijk eruit halen zou ik niet zeggen. Maar ik zou het persoonlijk verre van leuk vinden als ik het elke dag zou moeten doen. Je moet niet vergeten dat ze per stuk 11kg wegen. Dus het is wel een handje vol. Het kan dus zeker, maar fijn is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
RobIII schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:37:
[...]

om de dooie dood niet :P
Off-topic: kijk eens! Weer een nieuw gezegde geleerd. Had deze niet eerder gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:03

Mr. Freeze

¡GO!

[...]

Niet dat ik me wil bemoeien met je woonsituatie, maar de flats die ik ken kan best een scooter mee de lift in en dan gewoon binnen parkeren. Veel flats zijn best geschikt voor rolstoelen, dus een scooter zal ook wel lukken, liever dan parkeren op straat. Is dat geen idee? Ook gelijk handig met opladen :-)

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
RobIII schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:15:
[...]

Hoewel actieradius vaak flink wordt aangedikt (helemaal bij auto's): 60Km moet je met gemak halen op een E125S volgens mij.
Met gemak zou ik niet direct durven zeggen, hangt ook van gewicht van rijder af en of je veel in winter rijd. En of je hem laat opvoeren maakt vast ook uit :)

Zelf rij ik circa 50 km retour, heb ik 15 tot 20 km over. Laad batterij tot 90% op. In winter laad ik wel tot 100%, zeker omdat ie naarmate accu leger wordt steeds minder optrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
lost95 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:43:
Met gemak zou ik niet direct durven zeggen, hangt ook van gewicht van rijder af en of je veel in winter rijd. En of je hem laat opvoeren maakt vast ook uit :)
Hmm, ok. Ik ben vrij... fors :P En ik heb van de week nog 2 keer 70+Km op mijn E110SE gereden. Toegegeven, dat is de 25Km/u versie, maar het is dan ook een 110 en geen 125 die geen 1824Wh maar 2880Wh accucapaciteit heeft. En ik heb op meerdere plekken gelezen dat mensen daar 60+Km mee afleggen. Dus vandaar mijn uitspraken.
lost95 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:43:
Zelf rij ik circa 50 km retour, heb ik 15 tot 20 km over. Laad batterij tot 90% op. In winter laad ik wel tot 100%, zeker omdat ie naarmate accu leger wordt steeds minder optrekt.
15 tot 20km over dan kun je, in mijn ogen, dus met gemak 60km rijden. Maar dat hangt natuurlijk van je definitie van "met gemak" af :P 's Winters kan ik me voorstellen dat 't wat spannender is, maar dan is 't inderdaad een kwestie van gewoon wat meer laden.

Anyway; ik kan niet echt meepraten met mijn E110SE met blauw kenteken dus neem mijn uitspraken vooral met een korreltje zout en ga vooral meer van de échte E125S rijders uit @Savkate :)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
RobIII schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:53:
[...]
Anyway; ik kan niet echt meepraten met mijn E110SE met blauw kenteken dus neem mijn uitspraken vooral met een korreltje zout en ga vooral meer van de échte E125S rijders uit @Savkate :)
Hahah toch bedankt voor je inzichten! Ik ben 183 cm/76 kg dus dat zou niet heel veel invloed moeten hebben denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
Mr. Freeze schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:42:
[...]

Niet dat ik me wil bemoeien met je woonsituatie, maar de flats die ik ken kan best een scooter mee de lift in en dan gewoon binnen parkeren. Veel flats zijn best geschikt voor rolstoelen, dus een scooter zal ook wel lukken, liever dan parkeren op straat. Is dat geen idee? Ook gelijk handig met opladen :-)
Alle tips zijn welkom!! Hmm ik woon niet zo heel groot dus ik weet niet of dat handig is. Ik heb overigens wel een eigen berging mét stopcontact, maar daarvoor moet ik of vanaf buiten de trap af met zo'n geul voor je fiets of via binnen 4 treden af en dan een strakke bocht. Zou daar wat op te verzinnen zijn?

Overigens heeft de flat wel een eigen parkeerplaats achter de flat dus de scooter zal niet vol in het zicht staan buiten, al heeft het wel mijn voorkeur als ik 'em somehow binnen kan stallen.

Ik zal straks wel ff m'n lift opmeten of het überhaupt kan. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Savkate op 27-05-2022 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savkate
greg-a schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:39:
[...]

Moeilijk eruit halen zou ik niet zeggen. Maar ik zou het persoonlijk verre van leuk vinden als ik het elke dag zou moeten doen. Je moet niet vergeten dat ze per stuk 11kg wegen. Dus het is wel een handje vol. Het kan dus zeker, maar fijn is iets anders.
Ok dus ook maar een steekwagentje erbij kopen dan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Savkate schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:01:
[...]

Alle tips zijn welkom!! Hmm ik woon niet zo heel groot dus ik weet niet of dat handig is. Ik heb overigens wel een eigen berging mét stopcontact, maar daarvoor moet ik of vanaf buiten de trap af met zo'n geul voor je fiets of via binnen 4 treden af en dan een strakke bocht. Zou daar wat op te verzinnen zijn?

Overigens heeft de flat wel een eigen parkeerplaats achter de flat dus de scooter zal niet vol in het zicht staan buiten, al heeft het wel mijn voorkeur als ik 'em somehow binnen kan stallen.

Ik woonde voorheen ook in een flat en had mijn bergin op de eerste etage. Met de lift kon wel, maar dit mocht simpelweg niet (fietsen ook niet). En vond het persoonlijk nogal asociaal om met een scooter de lift en de gang in de gaan.

wij hadden ook naast de trap een fiets helling. Daarop kreeg ik de scooter wel. Zorg dat je wel de push-assist en seat-to-start uitschakeld zodat je gas kan geven om de scooter o pde helling te krijgen!

Op het trap gedeelte moest ik vaak 2 a 3 keer draaien om de bocht goed te kunnen maken, niet ideaal, maar zeker niet erg en ging helemaal prima. Door de smalle gangen ging het ook prima zonder meerdere keren te hoeven steken.

De scooter in m'n box krijgen was iets meer een uitdaging... tot ik een motor mover kocht! Daarmee kreeg ik hem heel gemakkelijk de box in!! (ps, vergeet niet af te remmen als je de heuvel af gaat :) ).

Wellicht is het een goed idee om een proefrit te maken en kijken of je heuvel op kan komen in je flat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Savkate schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:01:
Dit kan ik je wél met zekerheid zeggen: Wij hebben twee E110SE's en die passen, op papier, met gemak in ons schuurtje. In de praktijk: not so much :P Het is een heel gedoe om die dingen (die stiekem best zwaar en lomp zijn) goed gemanoeuvreerd te krijgen in zo'n kleine ruimte. Dus in reality staat alleen die van haar in de schuur en die van mij onder de overkapping achter het huis. Dus dat is wel iets waar je rekening mee moet houden denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 27-05-2022 14:17 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
RobIII schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:16:
[...]

Dit kan ik je wél met zekerheid zeggen: Wij hebben twee E110SE's en die passen, op papier, met gemak in ons schuurtje. In de praktijk: not so much :P Het is een heel gedoe om die dingen (die stiekem best zwaar en lomp zijn) goed gemanoeuvreerd te krijgen in zo'n kleine ruimte. Dus dat is wel iets waar je rekening mee moet houden denk ik.
Hahah nee begrijpelijk. Ik had hiervoor een speed pedelec en die was ook wel zwaar en lomp. Die is inmiddels verkocht. Nu heb ik 2 fietsen en 3 kasten in de berging. Maar die kasten wil ik wegdoen (zitten niet eens vol) en de mountainbike kan ik eventueel ophangen in de gang in m'n appartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
greg-a schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:11:
[...]

Ik woonde voorheen ook in een flat en had mijn bergin op de eerste etage. Met de lift kon wel, maar dit mocht simpelweg niet (fietsen ook niet). En vond het persoonlijk nogal asociaal om met een scooter de lift en de gang in de gaan.

wij hadden ook naast de trap een fiets helling. Daarop kreeg ik de scooter wel. Zorg dat je wel de push-assist en seat-to-start uitschakeld zodat je gas kan geven om de scooter o pde helling te krijgen!

Op het trap gedeelte moest ik vaak 2 a 3 keer draaien om de bocht goed te kunnen maken, niet ideaal, maar zeker niet erg en ging helemaal prima. Door de smalle gangen ging het ook prima zonder meerdere keren te hoeven steken.

De scooter in m'n box krijgen was iets meer een uitdaging... tot ik een motor mover kocht! Daarmee kreeg ik hem heel gemakkelijk de box in!! (ps, vergeet niet af te remmen als je de heuvel af gaat :) ).

Wellicht is het een goed idee om een proefrit te maken en kijken of je heuvel op kan komen in je flat.
Ik zie de lift ook nog niet per se zitten nee haha. Ik zal straks even een foto maken van de situatie! T'is wel een beetje een steile bedoeling namelijk. De motor mover ziet er wel echt ontzettend handig uit zeg.

Wat stom is, mijn complex bestaat uit 3 lage flatgebouwen. Die van mij is de enige met een trap voor de berging, de andere 2 gebouwen hebben een helling dus daar zie ik door het raam wel scooters binnen staan. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
RobIII schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:53:
[...]

Hmm, ok. Ik ben vrij... fors :P En ik heb van de week nog 2 keer 70+Km op mijn E110SE gereden. Toegegeven, dat is de 25Km/u versie, maar het is dan ook een 110 en geen 125 die geen 1824Wh maar 2880Wh accucapaciteit heeft. En ik heb op meerdere plekken gelezen dat mensen daar 60+Km mee afleggen. Dus vandaar mijn uitspraken.

[...]

15 tot 20km over dan kun je, in mijn ogen, dus met gemak 60km rijden. Maar dat hangt natuurlijk van je definitie van "met gemak" af :P 's Winters kan ik me voorstellen dat 't wat spannender is, maar dan is 't inderdaad een kwestie van gewoon wat meer laden.

50km retour betekend in dit geval toch 100km met dan nog 15 tot 20km over?

Zou beteken dat 120km net/net niet te behalen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
schumi1986 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:40:
[...]

50km retour betekend in dit geval toch 100km met dan nog 15 tot 20km over?
Oh, ik had retour nog niet eens gezien, maar dan juist al helemaal :D

Ik reageerde, in eerste instantie, hierop:
Mijn woonwerkverkeer is 60 km heen en terug.
En dat lees ik dus als 30km heen en 30km terug. Maar dat kan aan mij liggen. Dat zou een reistijd van ~40minuten betekenen. 60km enkele reis zou anderhalf uur heen en anderhalf uur terug op de scooter zijn; ik kan me -to be honest- niet voorstellen dat je dat dag in, dag uit, weer of geen weer, gaat doen. Dan ging ik echt wel voor een auto - maar dat ben ik.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 27-05-2022 15:45 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
RobIII schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:44:
[...]

[...]

En dat lees ik dus als 30km heen en 30km terug. Maar dat kan aan mij liggen. Dat zou een reistijd van ~40minuten betekenen. 60km enkele reis zou anderhalf uur heen en anderhalf uur terug op de scooter zijn; ik kan me -to be honest- niet voorstellen dat je dat dag in, dag uit, weer of geen weer, gaat doen. Dan ging ik echt wel voor een auto - maar dat ben ik.
Ah 30km heen en 30km terug zou het idd ook kunnen zijn, het is idd maar net hoe je het leest.

En 1,5uur enkele reis op een scooter zou ik ook niet zien zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
schumi1986 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:49:
[...]
Oh, op een mooie zonnige dag vind ik het heerlijk om er een hele (mid)dag op te zitten en een beetje rond te tjokken hoor. Maar niet woon-werk, 5 dagen per week, het hele jaar :P

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
MB89 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:59:
Goed nieuws! Dealers hebben de tool ontvangen!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Volgens ‘scooter centrum’ is de planning pas eind Juni..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
[...]

Ah 30km heen en 30km terug zou het idd ook kunnen zijn, het is idd maar net hoe je het leest.

Ik bedoelde idd 50 km heen en weer (25 km heen en 25 terug). Ik ben ook wat forser dan de 76 kilo van degene die het vroeg dus 60 zou die vast kunnen halen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MB89
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-10-2022
038Robijno schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:24:
[...]

Volgens ‘scooter centrum’ is de planning pas eind Juni..
Mijn dealer, Central Scooters heeft hem al hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Ik ga nu twijfelen om die is te contacteren, vind tot nog toe de houding van centrum wat afstandelijk.

Vraag me af of er nog gevolgen voor de garantie zouden zijn als ik deze “in-app” aankoop bij dealer a zou doen terwijl de scooter zelf van dealer b af komt.

één is geen, twee is één

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savkate
RobIII schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:44:
[...]

[...]

30 heen en 30 terug inderdaad! Nee met 60 km enkel had ik m'n auto niet verkocht hahaha. Ik ga nu met de trein naar werk, maar dat is inclusief overstap en een kwartier fietsen ook nog 50 minuten dus de scooter leek me erg tof als alternatief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
Savkate schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:20:
[...]

Ik zie de lift ook nog niet per se zitten nee haha. Ik zal straks even een foto maken van de situatie! T'is wel een beetje een steile bedoeling namelijk. De motor mover ziet er wel echt ontzettend handig uit zeg.

Wat stom is, mijn complex bestaat uit 3 lage flatgebouwen. Die van mij is de enige met een trap voor de berging, de andere 2 gebouwen hebben een helling dus daar zie ik door het raam wel scooters binnen staan. :')
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5MaxMgcVW7Sit9bN3qhL9yz12s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlpqnbX3QqZvy2RT4icOSQ7B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kb507Q5zV2RLPuqnOt8Ta4_i-r4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qdJ40C9T30ymBfWIq3DPAVSh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBTTrssFkGhoNkZzelr5OAnm69k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4781TzYPo8EZtbCLk1CGMdv.jpg?f=fotoalbum_large

Buiten 6 treden met gleuf en dan een 90 graden hoek, binnen ook 6 treden; zonder gleuf. Zou dat te doen zijn die buiten trap? Leuk is anders maar ja ik woon hier nu eenmaal haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
lost95 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:41:
[...]

Ik bedoelde idd 50 km heen en weer (25 km heen en 25 terug). Ik ben ook wat forser dan de 76 kilo van degene die het vroeg dus 60 zou die vast kunnen halen :)
Ooh Dan redt je het makkelijk hoor. Dan zou ik m gewoon opladen op het werk. Dan heb je de volgende dag nog genoeg juice over om terug naar het werk te gaan en opnieuw op te laden :). Scheelt ook weer wat centen.

Ik rijd nu tijdelijk 22km naar het werk, dus zo’n 45km op een dag. Afhankelijk van het weer gebruik ik zo’n 60-65% voor een retourtje. Ik heb dit niet in de winter getest (toen woonde ik elders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Savkate schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:15:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Buiten 6 treden met gleuf en dan een 90 graden hoek, binnen ook 6 treden; zonder gleuf. Zou dat te doen zijn die buiten trap? Leuk is anders maar ja ik woon hier nu eenmaal haha.
Die geul gaat wel lukken, al zal je natuurlijk niet echt gebruiken maken van de geul zelf, maar wel van het schuine stuk. Dat groen kan mogelijk wel in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
greg-a schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:18:
[...]

Ooh Dan redt je het makkelijk hoor. Dan zou ik m gewoon opladen op het werk. Dan heb je de volgende dag nog genoeg juice over om terug naar het werk te gaan en opnieuw op te laden :). Scheelt ook weer wat centen.

Ik rijd nu tijdelijk 22km naar het werk, dus zo’n 45km op een dag. Afhankelijk van het weer gebruik ik zo’n 60-65% voor een retourtje. Ik heb dit niet in de winter getest (toen woonde ik elders)
Ooooh kijk dat biedt wel perspectief!! Goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
greg-a schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:19:
[...]

Die geul gaat wel lukken, al zal je natuurlijk niet echt gebruiken maken van de geul zelf, maar wel van het schuine stuk. Dat groen kan mogelijk wel in de weg zitten.
Ja precies de geul zelf niet per se maar gewoon de helling. Ik knip wel wat van dat groen weg; ziet er toch allemaal niet uit hier omdat niemand z'n tuin onderhoudt dus dit groen zal ook niemand naar omkijken denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
[...]

Ik rij een paar x per week van Wassenaar naar R’dam Airport. Dat is 29 km enkele reis. Duurt ongeveer 45 min. Ik heb dan wel een E110SE brom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
EBreu schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:49:
[...]

Ik rij een paar x per week van Wassenaar naar R’dam Airport. Dat is 29 km enkele reis. Duurt ongeveer 45 min. Ik heb dan wel een E110SE brom.
Haal je dat op 1 lading?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Het zou moeten kunnen, maar de scooter verliest echt vermogen als de acculading op z’n laatste benen is. Dan laad ik hem liever op kantoor op. Dan kan ik gewoon volgas naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
EBreu schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:49:
[...]

Jij hebt de snor versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Savkate schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:23:
[...]

Ooooh kijk dat biedt wel perspectief!! Goed om te weten.
Wellicht goed om hieraan toe te voegen dat die van mij wel wat harder gaat dan 45kph. Vraag me niet hoe, iets met elfjes en kabouters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
greg-a schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 21:11:
[...]

Jij hebt de snor versie ;)
Sssstt, 😜!

Heb de zelfde rit ook onder standaard omstandigheden gereden, 45km/h. In de stad ben ik net zo snel. Op de lange stukken is het anders maar qua tijd scheelt het een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
Hallo allemaal,
Ik ben sinds kort bezitter van de e110se.
Een vraag aan jullie.
Het mooie is natuurlijk dat de scooter bij stilstand nauwelijks energie verbruikt. Zelf woon ik in Amsterdam en sta dus nog wel eens voor het stoplicht.
Nu vindt ik het wat zonde dat op een zonnige dag zowel de dagrijverlichting als het dimlicht standaard aan staan.
Heeft iemand van jullie een idee in hoeverre het batterij capaciteit zal schelen indien ik deze met een zelf te monteren schakelaar echt uit kan zetten in de zomer?
(Dimlicht aan overdag is naar mijn weten niet verplicht, maar op nieuwe scooters staat deze wel staandaard op aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Joram22 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 07:28:
Heeft iemand van jullie een idee in hoeverre het batterij capaciteit zal schelen indien ik deze met een zelf te monteren schakelaar echt uit kan zetten in de zomer?
Dat is echt totaaaaaal verwaarloosbaar en de moeite van zo'n schakelaar inbouwen niet waard.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Joram22 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 07:28:
Hallo allemaal,
Ik ben sinds kort bezitter van de e110se.
Een vraag aan jullie.
Het mooie is natuurlijk dat de scooter bij stilstand nauwelijks energie verbruikt. Zelf woon ik in Amsterdam en sta dus nog wel eens voor het stoplicht.
Nu vindt ik het wat zonde dat op een zonnige dag zowel de dagrijverlichting als het dimlicht standaard aan staan.
(Dimlicht aan overdag is naar mijn weten niet verplicht, maar op nieuwe scooters staat deze wel staandaard op aan).
Hahah lol, proef ik hier wat range anxiety? Als je mazzel hebt scheelt het je 100 meter. Als je echt op gebrand bent moet je kijken welke lampen er in zitten hoeveel watt die gebruiken. Dan kan je benaderen wat dit je in accu capaciteit scheelt. Maar zoals hierboven gezegd wordt, dit zal zo goed als onmerkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
Bedankt voor de reacties. Zoals ik lees zal moeten leren leven met mijn range anxiety. Mogelijk is die over een aantal dagen al overwonnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• endantwit
  • Laatst online: 03-05 18:49
Zijn er meer mensen waarvan de Segway sinds enkele dagen de locatie niet meer deelt in de app? Er staat nu "Het is 5 dagen geleden sinds de locatie van het voertuig werd bijgewerkt."

Ik heb een B110S.

En oh, ik kan zaterdag 11 juni de snelheid laten upgraden bij m'n dealer! :*)

[ Voor 16% gewijzigd door endantwit op 31-05-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodypls
endantwit schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:21:
Zijn er meer mensen waarvan de Segway sinds enkele dagen de locatie niet meer deelt in de app? Er staat nu "Het is 5 dagen geleden sinds de locatie van het voertuig werd bijgewerkt."

Ik heb een B110S.

En oh, ik kan zaterdag 11 juni de snelheid laten upgraden bij m'n dealer! :*)
Mijn nieuw geleverde segway heeft een tal andere problemen, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZIyfwKK4vX6tABpWcCOBsjqdM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FokuZKZWbZJKNq4FI19FFzQf.jpg?f=fotoalbum_large

Toevallig ook zoiets meegemaakt? Bms staat ook uitgeschakeld atm maar rijden wil de scooter nog wel... service via dealer en segway verloopt zeer moeizaam... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:03

Mr. Freeze

¡GO!

Wodypls schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:38:
[...]

Mijn nieuw geleverde segway heeft een tal andere problemen, [Afbeelding]

Toevallig ook zoiets meegemaakt? Bms staat ook uitgeschakeld atm maar rijden wil de scooter nog wel... service via dealer en segway verloopt zeer moeizaam... :(
En wat staat er dan op het dashboard?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodypls
Mr. Freeze schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:26:
[...]

En wat staat er dan op het dashboard?
E20 is de foutcode die word aangegeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_ZUlCJ2l2n2eJTQ2vXmsMCG43g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D3ICbXroIf4f5KMe1uhq0Ltq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQ1wQmmPjjnZrHmWRiBGvNCSt4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIZZHJvLyewjzeCnGxezgNS7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9g78mb0VCZi6p0Ks-6NIVHRtLLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FXrNTEFfHYEttkn06poPiRdu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
@endantwit Hier hetzelfde euvel met de status op een b110s, hij kan niet gevonden worden.

Waar laat je de update uitvoeren als ik vragen mag?

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:13
Vindt het toch wel jammer dat de segway e125s alleen verkrijgbaar is met een bruin zadel en bruine handvaten. Nu maar gegaan voor de mat zwarte versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Drials schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 01:16:
Vindt het toch wel jammer dat de segway e125s alleen verkrijgbaar is met een bruin zadel en bruine handvaten. Nu maar gegaan voor de mat zwarte versie.
Ik vind 't bruin juist mooi! O+ Had er alleen geen €1300 extra voor over :X (E110SE hier).

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 01-06-2022 01:36 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endantwit
  • Laatst online: 03-05 18:49
Wackoz schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:55:
@endantwit Hier hetzelfde euvel met de status op een b110s, hij kan niet gevonden worden.

Waar laat je de update uitvoeren als ik vragen mag?
Hmm, dan is het - hopelijk - een bug na de software-update...

Bij de fietsenwinkel in het dorp, waar ik de Segway ook heb gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Animal60
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:43
RobIII schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 01:34:
[...]

Ik vind 't bruin juist mooi! O+ Had er alleen geen €1300 extra voor over :X (E110SE hier).
Voor rond de 200 euro nieuwprijs kun je zadel, handvatten, spiegels en die beugel achter het zadel vervangen want dit is allemaal zo uitwisselbaar als je de cognac met chroom "look" mooi vindt.

Ik heb het juist andersom gedaan en bij m'n E125S die onderdelen door de zwarte van de E110 laten vervangen meteen af-dealer.

Gegroet, Louis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Animal60 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:44:
[...]

Voor rond de 200 euro nieuwprijs kun je zadel, handvatten, spiegels en die beugel achter het zadel vervangen want dit is allemaal zo uitwisselbaar als je de cognac met chroom "look" mooi vindt.

Ik heb het juist andersom gedaan en bij m'n E125S die onderdelen door de zwarte van de E110 laten vervangen meteen af-dealer.

Gegroet, Louis.
Hoor ik een onderdelen ruil in de maak? :P
Pagina: 1 ... 4 ... 37 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.