Ruil zal het niet worden want ik ben al voorzien.
En ik heb nu twee identieke E110SE's (op een stickertje na
[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 01-06-2022 14:25 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Hebben mensen met de e110se ook wel eens dat je de scooter niet gestart krijgt met de groende knop ingedrukt houden? Heb het nu al een paar keer meegemaakt.
Voor € 200 alles bij elkaar? Dat kan ik dan ook nog wel overwegen.Animal60 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:44:
[...]
Voor rond de 200 euro nieuwprijs kun je zadel, handvatten, spiegels en die beugel achter het zadel vervangen want dit is allemaal zo uitwisselbaar als je de cognac met chroom "look" mooi vindt.
Ik heb het juist andersom gedaan en bij m'n E125S die onderdelen door de zwarte van de E110 laten vervangen meteen af-dealer.
Gegroet, Louis.
De E125S is trouwens niet mat zwart zie ik nu, je krijgt dan de onderdelen in een andere kleur zwart.
Weet iemand ook of de e110se nog ergens beschikbaar is? Lijkt nergens meer beschikbaar te zijn helaas. (De 45 km variant)
[ Voor 16% gewijzigd door Drials op 01-06-2022 16:43 ]
Als je de snelheid aanpassing laat doen door de dealer, en je gaat daarna een software update uitvoeren.. heb je dan nog wel de ‘hoge snelheid’ ?
Zover ik begrepen heb wel.038Robijno schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 01:02:
Als je de snelheid aanpassing laat doen door de dealer, en je gaat daarna een software update uitvoeren.. heb je dan nog wel de ‘hoge snelheid’ ?
Het is namelijk niet de dealer die de aanpassing uitvoert, maar Segway zelf.
De dealer vraagt het alleen bij Segway aan en dan krijg je "over the air" een nieuwe firmware upgrade die de snelheid verhoogd.
Zo heb ik het tenminste begrepen.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
FYI
Als je de snelheidsaanpassing via BLEhelper heb gedaan en deze niet terug heb gezet. Is de kans groot dat deze er permanent op blijft.
+- een maand geleden is er de firmware 3.6.2 ingeladen in mijn Segway en sinds een aantal dagen geleden kan je de snelheid niet meer aanpassen middels BLEhelper.
Als je de snelheidsaanpassing via BLEhelper heb gedaan en deze niet terug heb gezet. Is de kans groot dat deze er permanent op blijft.
+- een maand geleden is er de firmware 3.6.2 ingeladen in mijn Segway en sinds een aantal dagen geleden kan je de snelheid niet meer aanpassen middels BLEhelper.
Dit staat in de beschrijving van een aantal scooterzaken inderdaad. Mensen die dit hebben laten doen, zeggen echter dat het gewoon een on the spot actie is d.m.v. bluetooth.speedme schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:18:
[...]
Zover ik begrepen heb wel.
Het is namelijk niet de dealer die de aanpassing uitvoert, maar Segway zelf.
De dealer vraagt het alleen bij Segway aan en dan krijg je "over the air" een nieuwe firmware upgrade die de snelheid verhoogd.
Zo heb ik het tenminste begrepen.
Noem mij blond maar ik heb nog nooit een scooter gehad en wat gaat komen zal wel een ongelofelijke noob vraag zijn.
Mijn verzekering eist dat ik de scooter op slot zet met een ART3 slot.
Nu zie ik bij benzine scooters dat de ketting vaak door het achterwiel word gehaald. Dat lijkt mij ook het meest logisch.
Maar bij de segway is dat niet mogelijk. Echter door het voorwiel lijkt mij een beetje schijnveiligheid. Zit er een ander punt waar je het slot doorheen kan halen?
Nu zie ik bij benzine scooters dat de ketting vaak door het achterwiel word gehaald. Dat lijkt mij ook het meest logisch.
Maar bij de segway is dat niet mogelijk. Echter door het voorwiel lijkt mij een beetje schijnveiligheid. Zit er een ander punt waar je het slot doorheen kan halen?
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Nee, dat is er niet. Zelf heb ik een 10 kilo zwaar art5 slot, maar die gebruik ik enkel als hij in een gevaarlijk gebied staat, anders gewoon m’n oude vertrouwde abus beugel. Hou er ook rekening mee dat het wiel vrij klein is en het best een hoop moeite kost om hem op slot te zetten met zo’n joekel van een ketting.Edgenumber schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:41:
Noem mij blond maar ik heb nog nooit een scooter gehad en wat gaat komen zal wel een ongelofelijke noob vraag zijn.
PS. Het achterwiel blokkeert ook als de scooter is geparkeerd, dus dat kan je ook als een slot zien.
XBL gamertag StayingPow3r
Is er iemand die dit kan bevestigen? Kreeg zojuist een melding dat ik 3.6.2 kan installeren, maar wil hem wel terug kunnen zetten.cyclobs schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:19:
FYI
Hierbij bevestig ik dit voor je. Lijkt erop dat het niet te maken heeft met 3.6.2. Deze firmware stond al ruim een maand op mijn scooter. Drie dagen terug werkte het nog en sinds gister niet meer.Exxus schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:35:
[...]
Is er iemand die dit kan bevestigen? Kreeg zojuist een melding dat ik 3.6.2 kan installeren, maar wil hem wel terug kunnen zetten.
Welke bandenspanning gebruiken jullie eigenlijk voor een E110SE?
Ik hou gewoon de spanning aan die in de buddy staat.Mr. Freeze schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:56:
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Verhip joh, had dat nooit gezienRobIII schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:05:
[...]
Ik hou gewoon de spanning aan die in de buddy staat.
2.0 bar voor, 2,2 bar achter.
Zelf doe ik altijd iets harder dan wordt aangegeven: 2,2 en 2,4. Met een E125S trouwens.Mr. Freeze schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:56:
Ligt er natuurlijk ook aan of je vaak iemand achterop hebt.
En als je harder doet zal die iets zuiniger zijn.
2.3 voor en 2.5 achter. Moet wel zeggen dat ik Michelin all weather banden heb.Mr. Freeze schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:56:
Ik krijg net de melding dat ik de nieuwe software kan installeren op mijn e110se, versie 3.6.2. Weet iemand wat de update allemaal met zich meebrengt in zowel positieve als negatieve zin?
Yes! Vandaag de update gekocht bij Scooter Centrum Ypenburg. Trekt sneller op en rijdt veel vlotter nu. Niet meer achterblijven bij de andere blauwe kentekens! Was in 10 minuten vakkundig gepiept!
Dan kwam ik je net tegen! Ik werd na jou geholpen 😎👍!Joch_um_all schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:18:
Yes! Vandaag de update gekocht bij Scooter Centrum Ypenburg. Trekt sneller op en rijdt veel vlotter nu. Niet meer achterblijven bij de andere blauwe kentekens! Was in 10 minuten vakkundig gepiept!
Segway E110SE Bromscooter
CarstenN02 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:19:
Ik krijg net de melding dat ik de nieuwe software kan installeren op mijn e110se, versie 3.6.2. Weet iemand wat de update allemaal met zich meebrengt in zowel positieve als negatieve zin?
:strip_exif()/f/image/O7G0knwHeeiNXxZdQPK64WtO.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit! Met als klapper dat je vanaf nu de buddy Seat kunt openen met je mobiel en een bepaalde ‘toverspreuk’ werkt niet meer.
2,5 voorMr. Freeze schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:56:
2,7 achter
Ik rijd dan wel nieuwe banden met n vrij grof profiel
A3 E-tron | Segway E100SE+
Mooi dat je gedaan hebt, maar geeft de snelheidsmeter ook de correcte snelheid weer?Joch_um_all schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:18:
Kan je ook iets laten weten over het eventuele toegenomen verbruik?
[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Freeze op 03-06-2022 23:25 ]
Gisteren de upgrade laten doen. Rijdt inderdaad 50. Maar is echt prima hoor. Nog steeds de zelfde sensatie als bij een bepaalde toverspreuk alleen veel soepeler. En een teller unit die werkt 👍.Mr. Freeze schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 23:23:
[...]
Mooi dat je gedaan hebt, maar geeft de snelheidsmeter ook de correcte snelheid weer?
Net na de upgrade:
:strip_exif()/f/image/kggrLtOPGpaVUrqQk7lC5WBV.jpg?f=fotoalbum_large)
Verbruik gaat iets omhoog . Scooter trekt bij 35km sneller door. Let niet op de 66km/h dat klopt niet. Na een nieuw testrondje kwam er een realistischer beeld.
[ Voor 32% gewijzigd door EBreu op 04-06-2022 10:30 ]
Mooi joh, ik neem aan dat standje 1 en 2 ongewijzigd zijn? Zelf twijfel ik nog een beetje, vindt 100 euro wel erg duur voor dit.EBreu schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:28:
[...]
Gisteren de upgrade laten doen. Rijdt inderdaad 50. Maar is echt prima hoor. Nog steeds de zelfde sensatie als bij een bepaalde toverspreuk alleen veel soepeler. En een teller unit die werkt 👍.
Net na de upgrade:
[Afbeelding]
Verbruik gaat iets omhoog . Scooter trekt bij 35km sneller door. Let niet op de 66km/h dat klopt niet. Na een nieuw testrondje kwam er een realistischer beeld.
100 euro is bij een partij die de scooter bij je thuis ophaalt. Er zijn al partijen die het voor minder doen. Gewoon een rondje bellen naar de dealers in je omgeving. Misschien kan je vandaag nog terecht.Mr. Freeze schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:35:
[...]
Mooi joh, ik neem aan dat standje 1 en 2 ongewijzigd zijn? Zelf twijfel ik nog een beetje, vindt 100 euro wel erg duur voor dit.
In augustus krijgt m'n scooter z'n onderhoud, denk dat ik dan gelijk die upgrade laat doen. Er zit geen dealer hier in de buurt jammer genoeg.EBreu schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:54:
[...]
100 euro is bij een partij die de scooter bij je thuis ophaalt. Er zijn al partijen die het voor minder doen. Gewoon een rondje bellen naar de dealers in je omgeving. Misschien kan je vandaag nog terecht.
Ik heb hem gisteravond geupdate. Ik heb alleen nog nergens in de app het knopje om de buddy te openen. Enig idee hoe ik dat kan 'activeren'?EBreu schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:45:
[...]
[Afbeelding]
Dit! Met als klapper dat je vanaf nu de buddy Seat kunt openen met je mobiel en een bepaalde ‘toverspreuk’ werkt niet meer.
Dat blauwe ding boven het slotje. Op het schermpje waar je ook je scooter ziet. (Hoofdscherm zeg maar)CarstenN02 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:04:
[...]
Ik heb hem gisteravond geupdate. Ik heb alleen nog nergens in de app het knopje om de buddy te openen. Enig idee hoe ik dat kan 'activeren'?
:strip_exif()/f/image/timb7qVaz4d5PE58Wg1xwuBh.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door Mr. Freeze op 04-06-2022 13:27 ]
Ik zie helaas geen slotje, ik zit wel op de juist firmware toch?Mr. Freeze schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:24:
[...]
Dat blauwe ding boven het slotje. Op het schermpje waar je ook je scooter ziet. (Hoofdscherm zeg maar)
:strip_exif()/f/image/yvESiIgXH0dKkRM66gfPQSa9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ip287ZXNRPjwatg9dAOOIHFS.jpg?f=fotoalbum_large)
Even je mobieltje opnieuw aan/uit zetten.CarstenN02 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:04:
[...]
Ik heb hem gisteravond geupdate. Ik heb alleen nog nergens in de app het knopje om de buddy te openen. Enig idee hoe ik dat kan 'activeren'?
@CarstenN02 misschien even je app geforceerd even afsluiten en opnieuw starten? In ieder geval zie ik wel een slotje op jouw scherm
Mijn vader met zijn e110se heeft het icoon ook niet, en 100% zeker de nieuwste firmware.CarstenN02 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:27:
[...]
Ik zie helaas geen slotje, ik zit wel op de juist firmware toch?
Ik dacht eerst dat het misschien in een variatie van de app zat, maar we hebben beide dezelfde telefoon en app versie en ook firmware versie.
Bij mijn e125s heb ik de optie al een maand ofzo
Ik moest de app ook killen voor ik het icoontje kreeg.Mr. Freeze schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:31:
@CarstenN02 misschien even je app geforceerd even afsluiten en opnieuw starten? In ieder geval zie ik wel een slotje op jouw scherm
Anyway: Ik rij net weg bij Kuijpers Scooters in Deurne met twee E110SE's die voorzien zijn van de lang verwachtte snelheidsupdate. Updaten duurde +/- 10 minuten per scooter (ik had ze vantevoren helemaal bijgewerkt, just in case).
Straks even GPS meting doen en dan een keertje leeg rijden, opladen, kijken wat het bereik doet. Maar dat gaat nog een paar dagen duren...
Zie ook FB
Dealer heeft mooi woord gehouden (itt wat sommigen stellig bleven beweren) en de update gratis uitgevoerd (was afgesproken bij aankoop in sept. afgelopen jaar). Kosten waren anders €55 p/scooter wat ik (gezien de prijzen die anderen rekenen) ook ontzettend netjes vind (ondanks dat het nog steeds veel geld is om een bitje om te zetten
[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 04-06-2022 14:04 ]
Over mij
Thanks voor het delen.EBreu schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:28:
[...]
Gisteren de upgrade laten doen. Rijdt inderdaad 50. Maar is echt prima hoor. Nog steeds de zelfde sensatie als bij een bepaalde toverspreuk alleen veel soepeler. En een teller unit die werkt 👍.
Net na de upgrade:
[Afbeelding]
Zou je kunnen kijken wat de gps snelheid is met een andere app op je telefoon??
In mijn app geeft Segway nml vaak snelheden aan van 58-60kph, terwijl dit op gps 54-55 is.
Tweede vraag, jij had toch de snor versie (blauwe plaat). Heb jij nu met de officiële snelheid update een snelheid van 50?? Dat lijkt mij vrij apart.
Edit: ik heb deze update niet. Maar qua bereik zit ik op zo’n 70-80km. Waarbij de gps snelheid tussen de 50 en 55 ligt. 55 haalt ie meestal als de accu meer dan 75% vol zit. 50-52 is het daarna bij mij. Getest tm 27%
(Ik gebruik de magische elfjes methode)
[ Voor 10% gewijzigd door greg-a op 04-06-2022 14:02 ]
Ik bedoelde natuurlijk dat ik geen logotje van het zadel zagMr. Freeze schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:31:
Hoe kom je er bij dat ik een snorscooter heb? Altijd een Bromscooter gehad 😅! Dus dan klopt het dat m’n scooter na de speed upgrade 50km/h rijdt. Dinsdag staat er weer een Kantoordag gepland, zal dan een andere gps app gebruiken.greg-a schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:59:
[...]
Thanks voor het delen.
Zou je kunnen kijken wat de gps snelheid is met een andere app op je telefoon??
In mijn app geeft Segway nml vaak snelheden aan van 58-60kph, terwijl dit op gps 54-55 is.
Tweede vraag, jij had toch de snor versie (blauwe plaat). Heb jij nu met de officiële snelheid update een snelheid van 50?? Dat lijkt mij vrij apart.
Edit: ik heb deze update niet. Maar qua bereik zit ik op zo’n 70-80km. Waarbij de gps snelheid tussen de 50 en 55 ligt. 55 haalt ie meestal als de accu meer dan 75% vol zit. 50-52 is het daarna bij mij. Getest tm 27%
(Ik gebruik de magische elfjes methode)
[ Voor 4% gewijzigd door EBreu op 04-06-2022 14:31 ]
Ik heb uit eindelijk de e110se besteld. Vanmiddag even wezen kijken naar een helm en gepast, maar dat zit vervelend! Misschien is het een kwestie van wennen.. heeft iemand ook voorkeuren voor een helm omdat deze lekkerder zit?
@Drials Mijn tip is: ga eens bij een motorzaak kijken, die hebben vaak een veel groter assortiment aan helmen als menig scooterzaak en (vaak) van betere kwaliteit, maar meestal ook wel wat duurder.
Ik heb al jaren helmen van van het merk Nolan, icm hun in communicatiesysteem voor wat muziek onderweg of met anderen te kunnen praten
Ik heb al jaren helmen van van het merk Nolan, icm hun in communicatiesysteem voor wat muziek onderweg of met anderen te kunnen praten
Ik ben bij een motorzaak geweest, nu kon ik wel een helm op maat laten maken maar dat leek mij voor nu niet nodig. Moet wel zeggen dat ik alleen jet helmen heb geprobeerd omdat een volledig dichte helm mij nog minder comfortabel lijkt.wowgrunn schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:16:
@Drials Mijn tip is: ga eens bij een motorzaak kijken, die hebben vaak een veel groter assortiment aan helmen als menig scooterzaak en (vaak) van betere kwaliteit, maar meestal ook wel wat duurder.
Naar verloop van tijd gaat een helm zich wel aanpassen aan je hoofd, dus zal langzaam aan minder oncomfortabel worden.Drials schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:36:
[...]
Ik ben bij een motorzaak geweest, nu kon ik wel een helm op maat laten maken maar dat leek mij voor nu niet nodig. Moet wel zeggen dat ik alleen jet helmen heb geprobeerd omdat een volledig dichte helm mij nog minder comfortabel lijkt.
Poeh een helm op maat maken is wel een hele grote stap, houd er rekening mee dat een helm als je hem net koopt aardig strak moet zitten, dit word naar verloop van tijd wel beter en comfortabeler..Drials schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 15:36:
[...]
Ik ben bij een motorzaak geweest, nu kon ik wel een helm op maat laten maken maar dat leek mij voor nu niet nodig. Moet wel zeggen dat ik alleen jet helmen heb geprobeerd omdat een volledig dichte helm mij nog minder comfortabel lijkt.
Een dichte helm kan in sommige gevallen ook fijner zitten maar ik zal zeggen probeer ook eens een systeemhelm, kan je altijd kiezen tussen open en dicht (in de winter zonder windscherm is dicht ook wel heel fijn...)
Ik heb toevallig vanmiddag een helm of twee gepast maar ik ga voor 't Kalimero dopje (met evt vizier) tegen de tijd dat de helmplicht komt. Ik heb er een ontzettend domme foto van dus die ga ik jullie niet aandoen
Nee, echt niet
Ik vond deze ook wel gaaf, maar de L was (nét) te klein voor mijn knar.
Overigens net even de GPS app erlangs gehouden; 30 strak op de GPS terwijl de teller een beetje tussen 29/30 twijfelt.

Ik vond deze ook wel gaaf, maar de L was (nét) te klein voor mijn knar.
Overigens net even de GPS app erlangs gehouden; 30 strak op de GPS terwijl de teller een beetje tussen 29/30 twijfelt.
[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 04-06-2022 16:11 ]
Over mij
Volgens de maat tabel zou ik maat L (60 cm) moeten hebben. Voor mijn gevoel zit een XL (61 cm) net zo strak. Denk dat ik dan eerder naar een XL helm neig, of zal deze met de tijd weer te ruim worden. Lastig dit.
Zojuist mijn scooter laten opvoeren tot 30kmh. Er zat nog de ongrendelingscode van blehelper op mijn scooter. Ik kreeg deze er niet meer vanaf. Dit wordt gelukkig gewoon override door de dealer.
Kan je ook als
Snor voor de brom software kiezen? Dus van 25 naar 50?
Denk uit eindelijk wel maar dan moet je naar de RDW voor een nieuw kenteken.strietboy schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:01:
Kan je ook als
Dat. En ik denk dat je verzekering dat ook graag wil wetenEBreu schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:28:
[...]
Denk uit eindelijk wel maar dan moet je naar de RDW voor een nieuw kenteken.
Over mij
Sorry - ik denk dat ik je per abuis met Roblll heb verward. Allebij vrij actief op dit forumEBreu schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:27:
[...]
Hoe kom je er bij dat ik een snorscooter heb? Altijd een Bromscooter gehad 😅! Dus dan klopt het dat m’n scooter na de speed upgrade 50km/h rijdt. Dinsdag staat er weer een Kantoordag gepland, zal dan een andere gps app gebruiken.

Vwb helmen, ik gebruik de Nolan N21
Schijfremslot art 4Edgenumber schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:41:
https://www.helmonline.nl/vinz-dinara-art4-geel.html
Wettelijk mag de teller max. 10 procent afwijken. Dus max. 45km/p.u dan is 50 km/ p.uur gemeten,toegestaan. Dus wettelijk en volgens de verzekering van de jouw voertuig niet strafbaar en het heeft geen consequenties voor uitkering bij ongeluk.
Deze past prima om de schijfrem van de E125S? Vereisen de verzekeraars eigenlijk dat je een scooter vast zet aan iets met een slot of is dat niet aan de orde?Hans 68 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 23:33:
[...]
Schijfremslot art 4
https://www.helmonline.nl/vinz-dinara-art4-geel.html
Hoe kan de verzekeraar bewijzen dat er geen erkend slot gebruikt is bij diefstal van je scooter. Dus bij diefstal mag je dus ook je ART3 slot declareren lijkt mij.😧
Is het niet zo dat je als 'bewijs' je sleuteltjes moet tonen/inleveren?Patoer schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:11:
Hoe kan de verzekeraar bewijzen dat er geen erkend slot gebruikt is bij diefstal van je scooter. Dus bij diefstal mag je dus ook je ART3 slot declareren lijkt mij.😧
Weet iemand of er een schema /overzicht is van de e125s. En dan bedoel de onderdelen.. in.. de scooter waar die zitten. Bijvoorbeeld, waar is de telefoonkaart geplaatst?
Wat je zoekt is een exploded view en, zover ik weet / kan vinden zijn die (nog) niet beschikbaar.Patoer schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:23:
Weet iemand of er een schema /overzicht is van de e125s. En dan bedoel de onderdelen.. in.. de scooter waar die zitten. Bijvoorbeeld, waar is de telefoonkaart geplaatst?
Over mij
Heeft iemand zich al gewaagd aan het vervangen van de nogal luide ventilator in de lader? Het is wel duidelijk dat deze vrij overbemeten is in het huidige ontwerp, want er is geen sprake van merkbare warmte productie.
Je moet achter het voorscherm kijken.Patoer schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:23:
:strip_exif()/f/image/AabiOaiS7YFUlLICAtavTC1I.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb 't overwogen, maar anderzijds heb ik geen last van de ventilator(s) want ze staan bij ons in de schuur te laden. Niet naast me op de bankfrennek schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:36:
Heeft iemand zich al gewaagd aan het vervangen van de nogal luide ventilator in de lader? Het is wel duidelijk dat deze vrij overbemeten is in het huidige ontwerp, want er is geen sprake van merkbare warmte productie.
Over mij
Normaal gesproken laad ik de accu op in de schuur maar op een kantoordag de zwik naast m’n bureau geïnstalleerd. Kan je beamen de ventilator maakt echt een herrie 😅.RobIII schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:59:
[...]
Ik heb 't overwogen, maar anderzijds heb ik geen last van de ventilator(s) want ze staan bij ons in de schuur te laden. Niet naast me op de bankHeb je er echt last van?
Nu ook geen last meer van na een ‘promotie’ van een toegangstag van de parkeergarage.
Ja, maar dan zet je 'm* toch in 't voorraadhok, poetshok, fietsstalling of weet-ik-veel wat voor ruimte / plek je hebt waar niemand er last van heeft? We hadden bij ons op 't werk ook iemand die er op stond dat ding (ander merk/type, zelfde idee) naast z'n bureau (en ik op 2m afstand) op te ladenEBreu schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:09:
Normaal gesproken laad ik de accu op in de schuur maar op een kantoordag de zwik naast m’n bureau geïnstalleerd. Kan je beamen de ventilator maakt echt een herrie 😅.

* Accu+lader, niet de scooter natuurlijk.
[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 05-06-2022 17:28 ]
Over mij
Rij met plezier en alle egards graag de parkeergarage in hoor 😜! Kan ik de scooter netjes aan een stopcontact pluggen.RobIII schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:12:
[...]
Ja, maar dan zet je 'm toch in 't voorraadhok, poetshok, fietsstalling of weet-ik-veel wat voor plek je hebt waar niemand er last van heeft? We hadden bij ons op 't werk ook iemand die er op stond dat ding naast z'n bureau (en ik op 2m afstand) op te laden. Nou, sorry, maar dan gaat de deur tussen ons dicht.
[ Voor 5% gewijzigd door EBreu op 05-06-2022 17:38 ]
Ik heb net even de accu ontkoppeld en weer aangekoppeld, dit lostte voor mij het GPS probleem op.endantwit schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:21:
Zijn er meer mensen waarvan de Segway sinds enkele dagen de locatie niet meer deelt in de app? Er staat nu "Het is 5 dagen geleden sinds de locatie van het voertuig werd bijgewerkt."
Ik heb een B110S.
En oh, ik kan zaterdag 11 juni de snelheid laten upgraden bij m'n dealer!
Tof, is dat jouw scooter ook? Heeft iemand al ervaring met het zelf vervangen van de sim kaart?EBreu schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:42:
[...]
Je moet achter het voorscherm kijken.
[Afbeelding]
Ter leering ende vermaek!
Meer foto’s van open gewerkte Segway’s.
:strip_exif()/f/image/qysGF0OJAdxkzlzTGiIUPY60.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XZfYwR7EsqlNQqHj63Oo8xXf.jpg?f=fotoalbum_large)
@greg-a nee is niet mijn scooter. Fotootjes netjes gejat van het net 😃.
Meer foto’s van open gewerkte Segway’s.
:strip_exif()/f/image/qysGF0OJAdxkzlzTGiIUPY60.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XZfYwR7EsqlNQqHj63Oo8xXf.jpg?f=fotoalbum_large)
@greg-a nee is niet mijn scooter. Fotootjes netjes gejat van het net 😃.
Mooi dat open gewerkte, nu heb je tenminste een idee ervan, bedankt voor jullie commentaar en foto's.👍
Hallo mensen, leuk deze topic, zeer informatief.
Echter had ik een vraag over de geïntegreerde 4g. Misschien weet iemand hier meer over?
De geïntegreerde 4g is twee jaar gratis, en dan tegen betaling. Om dat ik bang ben voor over-priced abonnementjes ben ik erg benieuwd wat “we” hier voor moeten betalen. Ben je straks verplicht een abonnement bij Segway af te nemen of kan dit een eigen data abonnementje zijn, en kom je überhaupt makkelijk bij de simkaart.
Ook niet geheel onbelangrijk, wat kan de app zonder 4g. Ik bedoel, bij een poging van diefstal zal de scooter in ieder geval geen meldingen meer sturen.
Echter had ik een vraag over de geïntegreerde 4g. Misschien weet iemand hier meer over?
De geïntegreerde 4g is twee jaar gratis, en dan tegen betaling. Om dat ik bang ben voor over-priced abonnementjes ben ik erg benieuwd wat “we” hier voor moeten betalen. Ben je straks verplicht een abonnement bij Segway af te nemen of kan dit een eigen data abonnementje zijn, en kom je überhaupt makkelijk bij de simkaart.
Ook niet geheel onbelangrijk, wat kan de app zonder 4g. Ik bedoel, bij een poging van diefstal zal de scooter in ieder geval geen meldingen meer sturen.
Eerlijkheidshalve weet ik dit niet en Segway zelf heeft nooit abonnement prijzen gecommuniceerd. Heb mijn scooter nu meer dan een jaar dus ik laat me verrassen.Ruud12345 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:43:
Hallo mensen, leuk deze topic, zeer informatief.
Dit zijn de diensten die je afneemt:
/f/image/kTYOkWttSMpRt5LQvUHCyTWH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2sOLchXJu8ZjDGjVFrojZfeD.png?f=fotoalbum_large)
Overigens lijkt me prima zonder te kunnen ondanks dat de diensten bij het concept passen.
@EBreu bedankt voor je antwoord. Ik denk persoonlijk ook wel zonder te kunnen, maar toch gek dat het niet al bekend is. Ik bedoel, als de prijs zal tegenvallen kan je het misschien wel achteraf misleidend vinden.
Ik heb de vraag uitgezet naar Segway. Ik zal het antwoord (voor zover ik die ga krijgen) hier melden.
Ik heb de vraag uitgezet naar Segway. Ik zal het antwoord (voor zover ik die ga krijgen) hier melden.
Ik heb ook geen gps positie of ritregistratie meer in de app. Ook de tijd in t dashboard staat helemaal verkeerd. Accu los heeft niets opgelost helaas.phiemstra schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:17:
[...]
Ik heb net even de accu ontkoppeld en weer aangekoppeld, dit lostte voor mij het GPS probleem op.
Wie o wie heeft een tip?
:strip_exif()/f/image/nhaodYbETdj49DoEXF0hNXma.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb je de accu(‘s) losgekoppeld en dan het contact aangezet tot alle ‘juice’ is verdwenen?Joch_um_all schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:39:
[...]
Ik heb ook geen gps positie of ritregistratie meer in de app. Ook de tijd in t dashboard staat helemaal verkeerd. Accu los heeft niets opgelost helaas.
Wie o wie heeft een tip?
[Afbeelding]
Anders zou ik het volgende proberen:
Er is ook nog een extra accu onder de buddyseat. Naast de accu onder de trayplank, zou je deze ook nog los kunnen maken voor even.
Of langs de dealer gaan?
Hallo,
Ik twijfel om een Segway 125s te bestellen, ik ben namelijk een super soco ts bestuurder met 2 accu’s heb ik 80 km range op 45 kpu, en ik twijfel aan de lage range van 50 km van de Segway…
Ik twijfel om een Segway 125s te bestellen, ik ben namelijk een super soco ts bestuurder met 2 accu’s heb ik 80 km range op 45 kpu, en ik twijfel aan de lage range van 50 km van de Segway…
Waar haal je die 50 km vandaan? Volgende lijstje is een beetje wat je kunt verwachten:Targaryenn schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:27:
Hallo,
Voorbeeld actieradius op basis van klantervaringen:
25km uitvoering | Belasting 90 kg 0 graden 90km
25km uitvoering | Belasting 90 kg 25 graden 110km
25km uitvoering | Belasting 70 kg 0 graden 110km
25km uitvoering | Belasting 70 kg 25 graden 130km
45km uitvoering | Belasting 90 kg 0 graden 70km
45km uitvoering | Belasting 90 kg 25 graden 80km
45km uitvoering | Belasting 70 kg 0 graden 80km
45km uitvoering | Belasting 70 kg 25 graden 90km
Ik las uit ervaring 50-60KM range van daar. Ik ga binnenkort een test ritje maken, ik weet wel dat de Segway veel power heeft aangezien ik er eentje zag voorbij racen…Clifmeister schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:17:
[...]
Waar haal je die 50 km vandaan? Volgende lijstje is een beetje wat je kunt verwachten:
Voorbeeld actieradius op basis van klantervaringen:
25km uitvoering | Belasting 90 kg 0 graden 90km
25km uitvoering | Belasting 90 kg 25 graden 110km
25km uitvoering | Belasting 70 kg 0 graden 110km
25km uitvoering | Belasting 70 kg 25 graden 130km
45km uitvoering | Belasting 90 kg 0 graden 70km
45km uitvoering | Belasting 90 kg 25 graden 80km
45km uitvoering | Belasting 70 kg 0 graden 80km
45km uitvoering | Belasting 70 kg 25 graden 90km
Sinds 2 weken eigenaar van een Segway e110s 25km versie. Kleur stone grey
M’n ervaringen hebben z’n pluspunten en minpunten.
Plusjes:
- ligt lekker op de weg, echt een genot om mee te rijden.
- leuke opties in de app die je kan instellen
- veel buddyruimte
- trekt lekker op (tot een bepaald batterijpercentage, wat het daarbij ook best een minpunt maakt)
Minpunten:
- langzaam (de update om sneller te gaan is echt een must, inmiddels uitgevoerd. Maar ik kom niet boven de 29km/per uur🥲. Hebben meer mensen hier last van??)
- batterij gaat snel leeg, met de update nog sneller! (hopelijk komt uitbreiding van een 2de accu snel)
- kettingslot door voorwiel (achterwiel is toch veiliger is mij altijd gezegd, alhoewel de achterwiel volledig op een bepaalde lock gaat als de scooter vergrendeld staat.)
Aankomende week ga ik een paar keer ermee naar werk als het weer het toelaat. Dan kan ik echt meer vertellen over de actieradius na de snelheidsupdate.
:strip_exif()/f/image/FhGLYPXR0dk7DnpmwOnjNJGZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Plusjes:
- veel buddyruimte
- trekt lekker op (tot een bepaald batterijpercentage, wat het daarbij ook best een minpunt maakt)
Minpunten:
- langzaam (de update om sneller te gaan is echt een must, inmiddels uitgevoerd. Maar ik kom niet boven de 29km/per uur🥲. Hebben meer mensen hier last van??)
- batterij gaat snel leeg, met de update nog sneller! (hopelijk komt uitbreiding van een 2de accu snel)
- kettingslot door voorwiel (achterwiel is toch veiliger is mij altijd gezegd, alhoewel de achterwiel volledig op een bepaalde lock gaat als de scooter vergrendeld staat.)
Aankomende week ga ik een paar keer ermee naar werk als het weer het toelaat. Dan kan ik echt meer vertellen over de actieradius na de snelheidsupdate.
Mooie kleur!Ortesk schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:59:
Sinds 2 weken eigenaar van een Segway e110s 25km versie. Kleur stone grey [Afbeelding]
Plusjes:
- veel buddyruimte
Minpunten:
Kan je bij de e110 s ook een 2e accu kwijt?
Bij scooter centrum verkopen ze de e110se al met 2 accu’s, dan zou je toch zeggen dat je ze ook los moet kunnen kopen? Ik wil ook wel graag een 2e accu erin hebben, daar heb ik wel € 1400 voor over.
Bekijk even de ervaringen en range cijfers in dit en het andere elektrische scooter topic. Daar blijkt wel iets anders uit;)Targaryenn schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:23:
[...]
Ik las uit ervaring 50-60KM range van daar. Ik ga binnenkort een test ritje maken, ik weet wel dat de Segway veel power heeft aangezien ik er eentje zag voorbij racen…
Waarom kijk je eigenlijk maar de Segway als je al een e scooter hebt? Bevalt die niet goed?
Accu’s is idd 48v
Snelheidsmeter gewoon correct. Verbruik neemt merkbaar toe; batterij raakt logischerwijs sneller leeg.Mr. Freeze schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 23:23:
[...]
Mooi dat je gedaan hebt, maar geeft de snelheidsmeter ook de correcte snelheid weer?
Hmmm, als ik even reken is het prijsverschil € 1700,- voor die 2e accu.Drials schreef op maandag 6 juni 2022 @ 23:23:
[...]
Mooie kleur!
Kan je bij de e110 s ook een 2e accu kwijt?
Bij scooter centrum verkopen ze de e110se al met 2 accu’s, dan zou je toch zeggen dat je ze ook los moet kunnen kopen? Ik wil ook wel graag een 2e accu erin hebben, daar heb ik wel € 1400 voor over.
Dat vind ik toch wel gepeperd.
Misschien dat er over een tijd iets goedkopers is. 2e hands, of van een schade segway?
Mijn E110S heeft ook de speed update gekregen, en rijd ook rond de 29 Km/u.
Dit vind ik wel acceptabel voor een snor. Hij is ook een heel stuk vlotter met optrekken.
Aangezien ik toch niet van die enorme ritten rijd vind ik dit prima.
:strip_exif()/f/image/aE3iphl5B4GcNgxyatkdQrhx.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag met een gps app gereden. Blijft toch vaag hoor. Gemiddeld dus 53km/h, 50/51km/h gereden. De tellerunit kwam niet verder dan 47 km/h. Ritje naar huis max. 48km op de teller. GPS app 50/51 km/h. 🤷🏻♂️
Overigens wel tevreden hoe de scooter nu rijdt. Vanaf 35km/h accelereert de scooter echt fijn.
Een nieuwe e125 accu kost €1150,- aldus mijn dealer.Brainiac65 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:43:
[...]
Hmmm, als ik even reken is het prijsverschil € 1700,- voor die 2e accu.
Dat vind ik toch wel gepeperd.
Misschien dat er over een tijd iets goedkopers is. 2e hands, of van een schade segway?
Mijn E110S heeft ook de speed update gekregen, en rijd ook rond de 29 Km/u.
Dit vind ik wel acceptabel voor een snor. Hij is ook een heel stuk vlotter met optrekken.
Aangezien ik toch niet van die enorme ritten rijd vind ik dit prima.
Toevallig een adresje voor mecyclobs schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:20:
[...]
Een nieuwe e125 accu kost €1150,- aldus mijn dealer.
A3 E-tron | Segway E100SE+
€1150,- is een vaste prijs. Als je dealer €1400,- rekent, wordt je genept.KamriAvine schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:03:
[...]
Toevallig een adresje voor me? Die van mij rekent iets van 1400,-
De e110se heeft een andere accu (meer capaciteit)cyclobs schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:20:
[...]
€1150,- is een vaste prijs. Als je dealer €1400,- rekent, wordt je genept.
Thanks. Merk je verschil tussen de snelheid en acceleratie met de BLE methode?EBreu schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:07:
[Afbeelding]
Vandaag met een gps app gereden. Blijft toch vaag hoor. Gemiddeld dus 53km/h, 50/51km/h gereden. De tellerunit kwam niet verder dan 47 km/h. Ritje naar huis max. 48km op de teller. GPS app 50/51 km/h. 🤷🏻♂️
Overigens wel tevreden hoe de scooter nu rijdt. Vanaf 35km/h accelereert de scooter echt fijn.
Ja. Maar omdat de acceleratie nu eerder begint is dat veel veel prettiger.greg-a schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 07:01:
[...]
Thanks. Merk je verschil tussen de snelheid en acceleratie met de BLE methode?
Dat is zo, maar die 8 ah zal je geen 350,- meer moeten kostenDrials schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:38:
[...]
De e110se heeft een andere accu (meer capaciteit)
Wat bedoel je precies met " accelaratie die eerder begint"? Wil je daarmee zeggen dat de acceleratie agressiever is?EBreu schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:28:
[...]
Ja. Maar omdat de acceleratie nu eerder begint is dat veel veel prettiger.
Eerder in de kmh. Eerst trok die vanaf bijv 40 kmh pas door en nu al vanaf 30-35 kmhgreg-a schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:28:
[...]
Wat bedoel je precies met " accelaratie die eerder begint"? Wil je daarmee zeggen dat de acceleratie agressiever is?
Ik lurk al een tijdje mee in dit topic en afgelopen week de beslissing genomen om voor een E110SE of E125S te gaan..
Nu heb ik een aanbod voor de E110SE (de laatste die ze nog hebben op brommer kenteken) inclusief: Segway windscherm, telefoonhouder, slot, de Michelin city grip banden + upgrade snelheid voor €2.950,-. Ik heb een eigen bedrijfje dus koop is op de zaak aangezien ik steeds vaker in de regio (korte) afspraken heb. Een scooter stond dus sowieso al op de shortlist.
Ik heb nog een lichte twijfel voor de E125S. Die heeft blijkbaar al betere banden maar dan kruipt het totaalbedrag toch weer richting de 4K en ik verwacht er niet heel de winter mee door te rijden.
Goede deal voor de 110SE?
Nu heb ik een aanbod voor de E110SE (de laatste die ze nog hebben op brommer kenteken) inclusief: Segway windscherm, telefoonhouder, slot, de Michelin city grip banden + upgrade snelheid voor €2.950,-. Ik heb een eigen bedrijfje dus koop is op de zaak aangezien ik steeds vaker in de regio (korte) afspraken heb. Een scooter stond dus sowieso al op de shortlist.
Ik heb nog een lichte twijfel voor de E125S. Die heeft blijkbaar al betere banden maar dan kruipt het totaalbedrag toch weer richting de 4K en ik verwacht er niet heel de winter mee door te rijden.
Ik zou zeggen, pak je kans!D-Ed schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:58:
Ik lurk al een tijdje mee in dit topic en afgelopen week de beslissing genomen om voor een E110SE of E125S te gaan..
Er zijn niet veel meer te koop en de E125S kan je altijd nog kopen 😉
Haha, dank voor de motivatieDrials schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:07:
[...]
Ik zou zeggen, pak je kans!
Er zijn niet veel meer te koop en de E125S kan je altijd nog kopen 😉
Technisch: ja. Stopcontact is Stopcontact.D-Ed schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:23:
Stel je doet een tripje langer dan de actieradius van de scooter.. Ik zie geregeld bij bos cafes etc. van die laadpalen voor fietsen staan (vaak met een gewoon stopcontact). Kun je daar (tegen betaling uiteraard) ook bijladen als je de lader bij hebt?
Praktijk: de oplader is niet beveiligd en kan de door iemand uitgeplugt en meegenomen worden.
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Hoe bevalt de upgrade via de dealer? Beter dan de vorige hack? (op max snelheid na dan) Haal je bv ook meer range of valt dat mee?EBreu schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:07:
[Afbeelding]
Ja klopt maar als je een beetje zicht op je ride houd moet dat geen probleem zijn. Natuurlijk niet in de stad maar genoeg plekken waar het (volgens mij) wel veilig is. Het gaat mij puur over de technische mogelijkheid voor nulost95 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:48:
[...]
Technisch: ja. Stopcontact is Stopcontact.
Praktijk: de oplader is niet beveiligd en kan de door iemand uitgeplugt en meegenomen worden.
Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
- de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de snorfiets heeft een blauw kenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.