Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 6 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09-2024

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
D-Ed schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:50:
[...]

Hoe bevalt de upgrade via de dealer? Beter dan de vorige hack? (op max snelheid na dan) Haal je bv ook meer range of valt dat mee?
Is zuiniger dan de ‘toverspreuk’ maar de range is prima. Sowieso moet ik een keer de accu bijna leeg rijden voor een goede meeting.

Segway E110SE Bromscooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
RobIII schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:59:
[...]

Ik heb 't overwogen, maar anderzijds heb ik geen last van de ventilator(s) want ze staan bij ons in de schuur te laden. Niet naast me op de bank :P Heb je er echt last van?
Ik heb er nu nog geen last van, maar als het zonnige weer aanbreekt en ik op het terras zit terwijl de scooter oplaad heb ik er zeker wel last van ja. Ik ga de boel binnenkort eens rustig openschroeven om het van binnen te inspecteren.

Ik zag dat jij eerder achter een tweede lader aan was. Heb je hier al successen mee geboekt? Ik ben eigenlijk ook wel geïnteresseerd in een langzamere lader. Van mij hoeft de accu van mijn E125S niet binnen een paar uur vol te zitten, zeker als ik dan afkan met een kleinere lader die ik meeneem naar werk. Zou de 400W lader van een B110S ook werken op een E125S? Het zou de laadtijd ongeveer verdubbelen, maar dat vind ik helemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05 22:07
Volgens mij is de lader van de E125s niet 52.5V zoals de E110 en B110s of wel?

Voordeel is wel dat de andere lader voltages wel op aliexpress staan.

Qua geluid, je zou de goedkopie ventilator kunnen vervangen voor een Noctua ventilator, dat doe ik bij mijn 3D printers ook, scheelt de wereld qua geluid.

[ Voor 68% gewijzigd door justinb81 op 08-06-2022 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Targaryenn
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10-07-2022
EBreu schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:07:
[Afbeelding]

Vandaag met een gps app gereden. Blijft toch vaag hoor. Gemiddeld dus 53km/h, 50/51km/h gereden. De tellerunit kwam niet verder dan 47 km/h. Ritje naar huis max. 48km op de teller. GPS app 50/51 km/h. 🤷🏻‍♂️

Overigens wel tevreden hoe de scooter nu rijdt. Vanaf 35km/h accelereert de scooter echt fijn.
En hoe lang was de trip? En hoeveel batterij % had u over

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruud12345
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-01 11:56
Update over de 4g sim na het tweejarige gratis abonnement;

Zoals beloofd zou ik na contact met Segway de informatie die ik zou krijgen hierover met jullie delen. Bij deze :)

Na aanschaf van de scooter moet er betaald gaan worden voor het gebruik van de 4G sim in de scooter voor het ontvangen van meldingen en de gps. De kosten zijn nog niet bekend maar naar schatting zou dit ongeveer 60 à € 70 per jaar gaan kosten. duidelijk werd ook in het verhaal dat het niet mogelijk is om een eigen simkaart in de scooter te plaatsen.

De vraag was ook; kan je nog updates ontvangen voor de scooter zonder simkaart via de app op je telefoon. Volgens de aardige medewerker die ik aan de telefoon had is dat geen probleem.

Het is natuurlijk jammer dat er geen keiharde documentatie en prijs informatie beschikbaar is voordat je de scooter gaat kopen, hier zullen we dus mee moeten leven tot het moment het er wel is.

Nog een kleine note: in eerste instantie stuurde ik een e-mail naar Segway, maar daar op helaas geen reactie ontvangen. Voor deze informatie belde ik naar Segway die vervolgens een telefoonnummer gaf van een partner van hun, dus geen dealer. Ik heb hier het telefoonnummer van maar weet niet of ik die kan delen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 08:57
Zo, fors bedrag. Zoveel is die functionaliteit me niet waard. Dan maar zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Targaryenn schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:09:
[...]

En hoe lang was de trip? En hoeveel batterij % had u over
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_6Qq5iNdPG6xo4viz_APgaljxVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A8lpGoLcPgVKDi26ZMr88SWJ.jpg?f=fotoalbum_large

Data van die dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zo, vanmorgen zo’n beetje de laatste E110SE die er nog was besteld. Over een anderhalve week ophalen _/-\o_

Volgens mij perfecte timing aangezien ik meteen de ‘maximale snelheid’ heb om mee te brommen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Targaryenn
  • Laatst online: 10-07-2022
Bedankt maar ik weet nog steeds niet hoeveel % batterij u nog over had..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Vraagje aan de bezitters.. Wel of geen windscherm?? Ik zal de scooter niet door weer en wind gebruiken is de verwachting dus twijfel een beetje over het nut.. Zo'n E110SE ziet er zonder namelijk wel erg clean/strak uit wat ik wel kan waarderen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-05 21:50
D-Ed schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:53:
Vraagje aan de bezitters.. Wel of geen windscherm?? Ik zal de scooter niet door weer en wind gebruiken is de verwachting dus twijfel een beetje over het nut.. Zo'n E110SE ziet er zonder namelijk wel erg clean/strak uit wat ik wel kan waarderen..
Als je met een helm rijdt, zie ik het nu er niet van in. Vind hem zonder ook mooier, en scheelt weer een beetje minder weerstand 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Drials schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:05:
[...]

Als je met een helm rijdt, zie ik het nu er niet van in. Vind hem zonder ook mooier, en scheelt weer een beetje minder weerstand 😉
Ik zit net de factuur te bekijken en heb wel een erg mooie deal gemaakt inclusief dat ding.. Dus misschien er toch alvast op laten zetten en dan zelf af halen en bewaren voor het herfst weer..

Edit: En helm sowieso ja. Moet ook nog twee leuke vinden

[ Voor 6% gewijzigd door D-Ed op 09-06-2022 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 11:39
ik heb de e125s met windscherm, ik merk zelf geen verschil in snelheid en bereik, windscherm was een tijdje onderweg namelijk. Persoonlijk vind ik met scherm heel fijn dat je minder geluid hebt van de wind.

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
SparkOne schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:18:
[...]

ik heb de e125s met windscherm, ik merk zelf geen verschil in snelheid en bereik, windscherm was een tijdje onderweg namelijk. Persoonlijk vind ik met scherm heel fijn dat je minder geluid hebt van de wind.
Volgens mij heb je dan complete stilte? Mijn proefrit afgelopen week was zonder scherm en vond ik al zo stil.. Ach tja, hij zit er straks sowieso op dus ik bekijk/luister het dan _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:45

Mr. Freeze

¡GO!

D-Ed schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:23:
[...]

Volgens mij heb je dan complete stilte? Mijn proefrit afgelopen week was zonder scherm en vond ik al zo stil.. Ach tja, hij zit er straks sowieso op dus ik bekijk/luister het dan _/-\o_
Zoek anders even in dit topic op windscherm, is al vaker voorbij gekomen. Anyway, mij bevalt die best, vooral als het weer wat minder is, denk aan regen en koude wind

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Freeze op 09-06-2022 17:48 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:47:
[...]

Zoek anders even in dit topic op windscherm, is al vaker voorbij gekomen. Anyway, mij bevalt die best, vooral als het weer wat minder is, denk aan regen en koude wind
Komt goed, zit er straks bij levering sowieso op dus ik denk dat ik het lekker laat voor wat het is voorlopig ;) Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Targaryenn schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:38:
[...]

Bedankt maar ik weet nog steeds niet hoeveel % batterij u nog over had..
Misschien word dat niet aangegeven in een rapport 😑.
Maar omdat jij het zo lief vraagt, er zat na de laatste rit nog 44%=24km in de accu. Let wel dat ik hem op kantoor heb opgeladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Geen, mooie helm kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
EBreu schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:24:
[...]

Geen, mooie helm kopen!
Top! Nog tips voor een merk? Ik heb de mat zwarte SE uitvoering dus mag matchen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
D-Ed schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:35:
[...]

Top! Nog tips voor een merk? Ik heb de mat zwarte SE uitvoering dus mag matchen ;)
Dan een mat zwarte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fEsR5kB5YgjUSnKVF4Dd4-7-Gfc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ytVsUYNoGPMVc1IMIcEHfVna.jpg?f=user_large

Ik heb deze helm. Kinstuk kan eraf . Gekocht bij Louis.
Is van hun huismerk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C49jePGwuaZuWtPfEVXB4SEDrXM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJ6xM4DR8BS4dVu0Ogb2ZhPN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmy1bPmOduC-X2g-jjuWAC3ZsNk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20ezEW7xrcd5f0agCNCA2je2.jpg?f=fotoalbum_tile

Hier word je ook blij van als je langere ritten maakt. Met knokkel bescherming en ‘swipe’ functie. (Zijn echt zwart, niet bruin)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drials
D-Ed schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:35:
[...]

Ik heb de scorpion exo tech mat zwart, bevalt heel goed en past mooi bij de mat zwarte scooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel1988
  • Laatst online: 27-08-2023
Ook ik lurk al een tijd mee. Zijn hier ook grote mannen en vrouwen van rond de twee meter die op de Segway rijden? Is dit te doen? Zelf helaas weinig goede ervaringen met scooters gehad omdat velen te klein waren en de knieën tegen het stuur kwamen bij het maken van bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endantwit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05 18:49
phiemstra schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:17:
[...]

Ik heb net even de accu ontkoppeld en weer aangekoppeld, dit lostte voor mij het GPS probleem op.
Hielp bij mij helaas niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azandrion
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-05 13:52
Michel1988 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:58:
Ook ik lurk al een tijd mee. Zijn hier ook grote mannen en vrouwen van rond de twee meter die op de Segway rijden? Is dit te doen? Zelf helaas weinig goede ervaringen met scooters gehad omdat velen te klein waren en de knieën tegen het stuur kwamen bij het maken van bochten.
Ja dat gaat prima met 2m! Met bijrijdster wordt het iets minder comfortabel bij de benen maar win je weer in ander comfort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davey28
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05 10:51
Ik heb deze helm gekocht, ook matzwart. Kinstuk kan er af.

Scorpion

Trouwens een after market smoke windscherm erop zitten. Bevalt prima en bereik is er niet minder door. Is overigens niet zo hoog als een origineel windscherm.

[ Voor 9% gewijzigd door davey28 op 10-06-2022 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
davey28 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:12:
Ik heb deze helm gekocht, ook matzwart. Kinstuk kan er af.

Scorpion

Trouwens een after market smoke windscherm erop zitten. Bevalt prima en bereik is er niet minder door. Is overigens niet zo hoog als een origineel windscherm.
Heb je een foto van je scooter met het scherm? Omdat de originele windscherm zo groot is vind ik het niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:30
Is een lager windscherm wel net zo effectief in de bescherming tegen wind, regen en die kut vliegjes? Ik heb trouwens al een tijdje zo'n segway windscherm. En helemaal blij mee hoor! lekker stil, veel minder last van de wind en regen.
Het enige dat vervelend is dat als het niet erg hard regent de druppels soms blijven zitten wat het zicht verminderd. Zeker in de avond met tegenliggers erg vervelend omdat de druppels dan als een prisma gaan werken - dus niet altijd even handig in NL....

** Knip, zie de topicwaarschuwing. **

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 10-06-2022 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
greg-a schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:53:
Is een lager windscherm wel net zo effectief in de bescherming tegen wind, regen en die kut vliegjes? Ik heb trouwens al een tijdje zo'n segway windscherm. En helemaal blij mee hoor! lekker stil, veel minder last van de wind en regen.
Het enige dat vervelend is dat als het niet erg hard regent de druppels soms blijven zitten wat het zicht verminderd. Zeker in de avond met tegenliggers erg vervelend omdat de druppels dan als een prisma gaan werken - dus niet altijd even handig in NL....
Voor de Vespa heb je deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_u2GtkauJAW0CGi-81Sc4EUeWzc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smJNH94Ymgzk0kNfe36r8s7j.jpg?f=fotoalbum_large

Vind ik dan weer mooi.

** Knip, niet verwijzen naar dergelijke groepen aub. **

[ Voor 30% gewijzigd door Taro op 10-06-2022 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
frennek schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 17:02:
Ik zag dat jij eerder achter een tweede lader aan was. Heb je hier al successen mee geboekt?
Niet echt. Ik zoek ook niet superhard, maar zo nu en dan kijk/informeer ik eens. Het enige wat ik tot nu toe gevonden heb is dit:

https://nl.aliexpress.com/item/1005003301982257.html
https://nl.aliexpress.com/item/1005004081313625.html

En daar zit niks tussen specifiek voor de E110S(E) - misschien dat een van bovenstaande wel werkt, maar dat blijkt dat iig niet duidelijk uit de beschrijving. Daarnaast weet ik niet of ik zo'n bedrag aan Ali wil spenderen, heel veel met 't bij je dealer in NL bestellen scheelt 't niet.

En het is natuurlijk ronduit belachelijk dat 't niet gewoon bij Segway zélf op de site staat / te koop is.
Ruud12345 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:42:
Nog een kleine note: in eerste instantie stuurde ik een e-mail naar Segway, maar daar op helaas geen reactie ontvangen. Voor deze informatie belde ik naar Segway die vervolgens een telefoonnummer gaf van een partner van hun, dus geen dealer. Ik heb hier het telefoonnummer van maar weet niet of ik die kan delen hier.
Sertec?

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 10-06-2022 09:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davey28
davey28 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:09:
Gisteravond mijn Segway in ontvangst mogen nemen. Wat is het toch een tof ding![Afbeelding]
Hier heb ik een foto geplaatst. Toen had ik de scooter net 5 minuten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
davey28 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:42:
[...]

Hier heb ik een foto geplaatst. Toen had ik de scooter net 5 minuten :D
Die smoke scherm ziet er wel heel erg nice uit. Ook mooi dat die niet zo hoog is als de orginele.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patoer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 12:17
Windscherm, ja of nee.!
Mijn benzine scooter had ik net 2 weken in mijn bezit zonder scherm. Ik rij niet graag met een vizier op dus een scherm aangeschaft. Met het scherm...nieuw...rij ik door een natuurgebied waar een reiger werd opgeschrikt. Terwijl het beest voor mij hoogte wilde maken scheet het beest, alles wat hij kwijt wilde, de volledige lading stinkende vis precies op mijn nieuwe windscherm. Voor mij dus wel een windscherm, zeker met koude dagen. Ik heb nu de 125s 5dagen in mijn bezit met Segway scherm. Even wennen aan het rijgedrag van deze scooter, vooral met de gashendel die schichtig is tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Patoer schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:43:
Windscherm, ja of nee.!
Mijn benzine scooter had ik net 2 weken in mijn bezit zonder scherm. Ik rij niet graag met een vizier op dus een scherm aangeschaft. Met het scherm...nieuw...rij ik door een natuurgebied waar een reiger werd opgeschrikt. Terwijl het beest voor mij hoogte wilde maken scheet het beest, alles wat hij kwijt wilde, de volledige lading stinkende vis precies op mijn nieuwe windscherm. Voor mij dus wel een windscherm, zeker met koude dagen. Ik heb nu de 125s 5dagen in mijn bezit met Segway scherm. Even wennen aan het rijgedrag van deze scooter, vooral met de gashendel die schichtig is tijdens het rijden.
Beter argument is er niet te verzinnen, dank! _/-\o_

En ik neem voor de zekerheid ook meteen maar schoonmaak middel mee denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patoer
Slootwater misschien?☺️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frennek
Ik heb ook een windscherm genomen en de stilte bevalt mij enorm! Ik rij over flink lange stukken langs open water waar het nogal winderig kan zijn met veel windgesuis als gevolg. Dit vond ik altijd hinderlijk op mijn oude brommer en elektrische fiets. Ik heb ook deels een elektrische scooter genomen voor de stilte, dan ga ik dat niet opgeven door herrie van de wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wablibli
  • Laatst online: 01-09-2022
Ik heb een 2e lader, ik weet niet wat je er voor over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:26

Shabbaman

Got love?

EBreu schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:24:
[...]

Voor de Vespa heb je deze:
[Afbeelding]

Vind ik dan weer mooi.

Over de E125s:

Ja, zie de Facebook groep.
Op mijn Piaggio heb ik een scherm dat tussen dit kleine scherm en een volledig scherm in zit: https://www.piaggio.com/n...oter/windscreen-1b009496/

Je kan er wel overheen kijken, dat vind ik wel een pluspunt. Nadeel (en dat heeft dat Vespa-scherm ook, daarom zeg ik het) is dat je handen niet beschut zijn. In de winter is dat niet echt heel fijn. Alleen is dat nou wel het punt waar het scherm ook het eerste kapot gaat.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Investeren dan in een paar goede motorhandschoenen als je in de winter rijdt(onder de 8 graden, mij niet vragen 🥶)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 09:20
EBreu schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:30:
Investeren dan in een paar goede motorhandschoenen als je in de winter rijdt(onder de 8 graden, mij niet vragen 🥶)
Inderdaad, heb zelf elektrische handschoenen, was wel lekker warm vd winter.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
Welke snelheid halen jullie op het scherm van de scooter (E110SE), als je de scooter op de bok zet en vol gas geeft? Dit inclusief de speed update.

Ik bij de levering van de scooter gelijk de speed update erop laten zetten, maar vraag me af of dit ook daadwerkelijk is toegepast. Kan je dat ook controleren?

[ Voor 35% gewijzigd door Drials op 10-06-2022 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Drials schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:20:
Welke snelheid halen jullie op het scherm van de scooter (E110SE), als je de scooter op de bok zet en vol gas geeft? Dit inclusief de speed update.

Ik bij de levering van de scooter gelijk de speed update erop laten zetten, maar vraag me af of dit ook daadwerkelijk is toegepast. Kan je dat ook controleren?
Afgelopen dinsdag nog over bericht.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71761312

Standaard rijdt de scooter 43km/h op een gps app, is 45km/h strak op de teller.
Na upgrade op de bok, 51 km/h.

[ Voor 11% gewijzigd door EBreu op 10-06-2022 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud12345
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-01 11:56
RobIII schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:55:
[...]

Niet echt. Ik zoek ook niet superhard, maar zo nu en dan kijk/informeer ik eens. Het enige wat ik tot nu toe gevonden heb is dit:

https://nl.aliexpress.com/item/1005003301982257.html
https://nl.aliexpress.com/item/1005004081313625.html

En daar zit niks tussen specifiek voor de E110S(E) - misschien dat een van bovenstaande wel werkt, maar dat blijkt dat iig niet duidelijk uit de beschrijving. Daarnaast weet ik niet of ik zo'n bedrag aan Ali wil spenderen, heel veel met 't bij je dealer in NL bestellen scheelt 't niet.

En het is natuurlijk ronduit belachelijk dat 't niet gewoon bij Segway zélf op de site staat / te koop is.

[...]

Sertec?
toon volledige bericht
Geen idee, maar toevallig kom je dit telefoonnummer ook tegen als je de scooter zou bestellen op de Segway website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phentaq
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-05 11:26
Ik zit te twijfelen of ik een elektrische scooter moet kopen. Mocht ik de knoop doorhakken, dan zal ik waarschijnlijk voor de Segway E110SE of E125S gaan. De E125S heeft wel mijn voorkeur maar is ook gelijk ruim €1000 duurder. Ik heb een paar vragen over de E110SE, hopelijk kunnen jullie mij helpen. :)

1] Ik las/hoorde ergens dat in de E125S twee Italiaanse helmen passen in de buddy. Is dit ook het geval voor de E110SE?

2] De E125S heeft twee accu's, terwijl de E110SE geleverd wordt met 1 accu. De range verschilt niet erg veel als ik naar de cijfers kijk. Ik heb begrepen dat er een tweede accu past bij de E110SE, waardoor de range dus eigenlijk veel meer zal worden dan de E125S. Klopt het dat er een tweede accu past en dat ik dit later eventueel los erbij kan kopen mocht ik meer range nodig hebben?

3] Ik twijfel of ik de 25km/u of 45km/u variant moet nemen. Met de 25km/u variant kan ik ook lekker rustig bij de meeste fietspaden rijden. Ik denk er dus aan om eerst de 25km/u versie te nemen, waarbij ik later eventueel de snelheid naar 45km/u zal laten aanpassen mocht ik dit toch prettiger vinden. Is dit een slimme keus of zal het omzetten naar een brommer later weer veel geld kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Phentaq schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 00:52:
Ik zit te twijfelen of ik een elektrische scooter moet kopen. Mocht ik de knoop doorhakken, dan zal ik waarschijnlijk voor de Segway E110SE of E125S gaan. De E125S heeft wel mijn voorkeur maar is ook gelijk ruim €1000 duurder. Ik heb een paar vragen over de E110SE, hopelijk kunnen jullie mij helpen. :)

1] Ik las/hoorde ergens dat in de E125S twee Italiaanse helmen passen in de buddy. Is dit ook het geval voor de E110SE?

2] De E125S heeft twee accu's, terwijl de E110SE geleverd wordt met 1 accu. De range verschilt niet erg veel als ik naar de cijfers kijk. Ik heb begrepen dat er een tweede accu past bij de E110SE, waardoor de range dus eigenlijk veel meer zal worden dan de E125S. Klopt het dat er een tweede accu past en dat ik dit later eventueel los erbij kan kopen mocht ik meer range nodig hebben?

3] Ik twijfel of ik de 25km/u of 45km/u variant moet nemen. Met de 25km/u variant kan ik ook lekker rustig bij de meeste fietspaden rijden. Ik denk er dus aan om eerst de 25km/u versie te nemen, waarbij ik later eventueel de snelheid naar 45km/u zal laten aanpassen mocht ik dit toch prettiger vinden. Is dit een slimme keus of zal het omzetten naar een brommer later weer veel geld kosten?
Ik had ook dezelfde overweging en ben voor de E110SE gegaan:

1. Ja, zelfde buddyseat
2. Als je de E110SE gaat 'upgraden' met een 2e batterij dan moet je zelf de kabels switchen halverwege. Bij de E125S hoeft dit niet. De kosten van een 2e batterij zijn best hoog dus als je daar twijfels over hebt kun je dat beter nog even uitzoeken of gewoon voor de 125S gaan.
3. Volgens mij kun je redelijk makkelijk van snor naar brom gaan via de dealer maar moet je wel laten keuren bij het RDW (lange wachttijd als straks iedereen van snor naar brom wil + kosten van iets meer dan €100,- dacht ik).

Over een week of anderhalf heb ik mijn E110SE dus er zijn vast andere users die antwoorden kunnen geven met echte ervaring ;)

Edit: Overigens zijn er buiten de batterij meer positieve punten voor de E125S.. Meer kleuren, betere/grotere banden, ABS, meer Watt (3000 ipv 1500)..

[ Voor 3% gewijzigd door D-Ed op 11-06-2022 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
Nog even iets anders:

Hebben jullie optie 3 van de geluidseffecten al geprobeerd? Haha!

Die is wel heel leuk hoor, net een spaceship. Mooi speelgoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
Phentaq schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 00:52:

1. Zelfde buddy, kan ook 1 normale helm in of 2 jethelmen.

2. Dit klopt. Je haalt de stekker uit de lege accu, haalt de volle accu naar voren en sluit deze aan. Zo gepiept.

3. Ik dacht eerst ook dat ik het prettiger zou vinden om gebruik te kunnen maken van het fietspad. Achteraf ben ik blij dat ik dit niet hoef en gewoon op de rijbaan mag rijden. Veel meer ruimte! En het is ook fun om achter auto’s aan te sjezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Drials op 11-06-2022 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Met de huidige ontwikkelingen zou ik een nieuwe snorscooter sowieso niet kopen. Per 1 januari komt er een helmplicht en dan kan je net zo goed voor een bromscooter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokki
  • Laatst online: 15-07-2023
Ik ben in het bezit van een Segway E110S. Wie maakt regelmatig of vaak gebruik van de cruisecontrole functie? Ik regelmatig tot vaak en vind de functie erg nuttig en handig. Alleen merk ik dat zo heel af en toe de cruisecontrole er zelf af gaat. Het maakt dan niet uit of de accu vol of bijna leeg is. Het is moeilijk te zeggen hoevaak en wanneer het voorkomt, maar het gebeurd wel met enige regelmaat. Ik vind het wel irritante en vind dat de cruisecontrole zichzelf niet hoort te deactiveren, dus alleen wanneer je dat zelf wilt. Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die hetzelfde probleem hebben (gehad) met de cruisecontrole.

Mijn andere vraag is of er mensen zijn die hun elektrische scooter in een wasbox of thuis met een hogedrukreiniger schoonspuiten. Moet je met een elektrische scooter extra voorzichtig zijn, of is het helemaal af te raden en is met de hand wassen altijd beter om schade aan elektrische componenten te voorkomen?

En deel jullie ervaringen met de speed update zowel voor de snor en brom versie. Zelf ben ik in het bezit van de snor versie en moet de speed update nog laten uitvoeren maar ben erg benieuwd of het de €100 ook echt waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
Wokki schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:17:
Ik ben in het bezit van een Segway E110S. Wie maakt regelmatig of vaak gebruik van de cruisecontrole functie? Ik regelmatig tot vaak en vind de functie erg nuttig en handig. Alleen merk ik dat zo heel af en toe de cruisecontrole er zelf af gaat. Het maakt dan niet uit of de accu vol of bijna leeg is. Het is moeilijk te zeggen hoevaak en wanneer het voorkomt, maar het gebeurd wel met enige regelmaat. Ik vind het wel irritante en vind dat de cruisecontrole zichzelf niet hoort te deactiveren, dus alleen wanneer je dat zelf wilt. Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die hetzelfde probleem hebben (gehad) met de cruisecontrole.

Mijn andere vraag is of er mensen zijn die hun elektrische scooter in een wasbox of thuis met een hogedrukreiniger schoonspuiten. Moet je met een elektrische scooter extra voorzichtig zijn, of is het helemaal af te raden en is met de hand wassen altijd beter om schade aan elektrische componenten te voorkomen?

En deel jullie ervaringen met de speed update zowel voor de snor en brom versie. Zelf ben ik in het bezit van de snor versie en moet de speed update nog laten uitvoeren maar ben erg benieuwd of het de €100 ook echt waard is.
Geef je niet per ongeluk gas? Heb dit zelf nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 09:20
Drials schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:06:
[...]

Geef je niet per ongeluk gas? Heb dit zelf nog niet gehad.
Hier zelfde, cc blijft er netjes opzitten.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokki
lost95 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:10:
[...]

Hier zelfde, cc blijft er netjes opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokki
Volgens mij doe ik iets fout met het sturen van berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic112
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 13:48

Ik heb het idee dat de cruisecontrol uitschakelt als er een ‘blokje’ van de accucapaciteit afgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die hetzelfde probleem hebben (gehad) met de cruisecontrole.
Nope, CC werkt zoals 't hoort bij mij. Misschien wat speling op je CC knopje? Zodra je het gas of de rem aanraakt gaat CC uiteraard ook uit.
Nou, komt dat even mooi uit; gisteren dit gepost. In a nutshell: gewoon je gezond verstand gebruiken; als 'ie een regenbui kan hebben kan 'ie ook een wasbox hebben. Gewoon niet de straal te dichtbij of op openingen mikken waar geen water in zou moeten komen, maar een beetje van een afstand. De kap enzo kun je gewoon afspuiten. Bij de motor / achterwiel gewoon rustig aan, niet te dichtbij, ook niet in 't sleutelcontact of bij 't acculuik helemaal los gaan. Gewoon met beleid.
Die ervaringen zijn inmiddels ruimschoots in dit topic en op FB te vinden ;) Ik had er geen (2x) €100 voor over gehad (maar had dan ook een afspraak met m'n dealer). Maar het is wel écht fijner rijden, je wordt nu niet links en rechts door fietsers voorbij gevlogen :X
Medic112 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:43:

Ik heb het idee dat de cruisecontrol uitschakelt als er een ‘blokje’ van de accucapaciteit afgaat.
Ik kan niet zeggen dat ik dat herken - ik heb echt wel behoorlijke stukken op CC gereden zonder problemen of uitschakelen.

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 11-06-2022 23:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokki
[...]

Dat zou wel heel apart zijn. Zelf heb ik daar (nog) niet op gelet. Ik zal er de volgende keer op letten wanneer de cruisecontrole weer vanzelf uit gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
[...]

Heb ik nog niet gemerkt. Op mijn route naar werk rij ik zo'n 80% van de afstand op cruise control (en dan rij ik makkelijk 3 tot 4 blokjes weg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:08
Momenteel heb ik de snor versie van de E110SE met de BLE truc. Vrijdag ga ik naar de dealer voor de 1000km beurt, en dan laat ik hem officieel omzetten naar een hogere snelheid. Ik ga dan direct voor de brom versie upgrade, want de komende 6 maanden zit ik in het buitenland en bij terugkomt moet ik a) een helm op en b) de weg op ipv het fietspad (Den Haag).
Bij terugkomt langs het RDW om het om te zetten. Tot ik weg ga rij ik dan inderdaad te hard, maar dat doet ie nu ook dus das geen verschil. De kosten om hem harder te laten lopen zijn bij mijn dealer overigens 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 14:56
Kan je van snor naar brom software dan nu?
Exxus schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:13:
Momenteel heb ik de snor versie van de E110SE met de BLE truc. Vrijdag ga ik naar de dealer voor de 1000km beurt, en dan laat ik hem officieel omzetten naar een hogere snelheid. Ik ga dan direct voor de brom versie upgrade, want de komende 6 maanden zit ik in het buitenland en bij terugkomt moet ik a) een helm op en b) de weg op ipv het fietspad (Den Haag).
Bij terugkomt langs het RDW om het om te zetten. Tot ik weg ga rij ik dan inderdaad te hard, maar dat doet ie nu ook dus das geen verschil. De kosten om hem harder te laten lopen zijn bij mijn dealer overigens 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:08
strietboy schreef op zondag 12 juni 2022 @ 23:20:
Kan je van snor naar brom software dan nu?

[...]
Van wat ik aan de telefoon heb begrepen wel :)

Edit: ik zal morgen nog eens bellen, las net ergens dat dat nog niet kan.

[ Voor 15% gewijzigd door Exxus op 12-06-2022 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowgrunn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-05 19:31
Het kan zeker hoor, mijn dealer heeft het me laten zien met die van mij.. ze hebben een knop in de app 25/45, die wisselt tussen snor en brom en een knop met een pijl omhoog die tussen de 25/30 en 45/50 wisselt.
Dus omkeuren is inmiddels gewoon mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05 22:07
Drials schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 02:00:
Nog even iets anders:

Hebben jullie optie 3 van de geluidseffecten al geprobeerd? Haha!

Die is wel heel leuk hoor, net een spaceship. Mooi speelgoed.
Zitten er in E series wel waarschuwingsgeluiden dan? Ik mis dat een beetje op de B110S, ik heb regelmatig dat voetgangers zonder te kijken vlak voor me het fietspad op springen.
Ik was al op zoek naar iets wat geluid produceert. De engine Speaker werkt niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 22:31

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Ik neb het probleem met mijn E125S dat de lader heel warm wordt zodra hij klaar is met laden. De accu komt niet boven de 95% (zoals ingesteld) en de herrie-ventilator van de lader gaat uit. Toch wordt de lader hoe langer hoe warmer.
Opzich is dit niet heel vervelend want normaal ontkoppel je de lader zodra hij is opgeladen. Gister was ik dit echter vergeten en deed ik dat pas na een paar uur en was de lader gewoon heet!

Iemand anders met dit probleem en een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey28
Iemand hier een idee of je de speed upgrade ook bij een andere toko mag laten uitvoeren? Mijne komt bij centralscooters vandaan, echter woon ik in rotterdam en zou dan mn scooter een week kwijt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
davey28 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:21:
Iemand hier een idee of je de speed upgrade ook bij een andere toko mag laten uitvoeren? Mijne komt bij centralscooters vandaan, echter woon ik in rotterdam en zou dan mn scooter een week kwijt zijn.
Wim Mobility. Anders de dealerlijst via Segway uitpluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Sandermvdb schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:17:
Ik neb het probleem met mijn E125S dat de lader heel warm wordt zodra hij klaar is met laden. De accu komt niet boven de 95% (zoals ingesteld) en de herrie-ventilator van de lader gaat uit. Toch wordt de lader hoe langer hoe warmer.
Opzich is dit niet heel vervelend want normaal ontkoppel je de lader zodra hij is opgeladen. Gister was ik dit echter vergeten en deed ik dat pas na een paar uur en was de lader gewoon heet!

Heb ik ook gemerkt. Tijdens het laden is de lader gewoon 'koud', maar na het laden warmt hij langzaam op inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joch_um_all
Joch_um_all schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:39:
[...]

Ik heb ook geen gps positie of ritregistratie meer in de app. Ook de tijd in t dashboard staat helemaal verkeerd. Accu los heeft niets opgelost helaas.

Wie o wie heeft een tip?

[Afbeelding]
Tip van Cyclobs heeftnietgewerkt helaas. Volgens de dealer zijn er meer klanten die hetzelfde euvel hebben. Men is in contact met Segway voor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
EBreu schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:28:
[...]

Gisteren de upgrade laten doen. Rijdt inderdaad 50. Maar is echt prima hoor. Nog steeds de zelfde sensatie als bij een bepaalde toverspreuk alleen veel soepeler. En een teller unit die werkt 👍.
Net na de upgrade:
[Afbeelding]

Verbruik gaat iets omhoog . Scooter trekt bij 35km sneller door. Let niet op de 66km/h dat klopt niet. Na een nieuw testrondje kwam er een realistischer beeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMKP_p3Z6Ky5TjsKrtTKwzdIbbw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uAU8Xs1jiR0smMlQpXdr1IxN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLQsbdu5YNF8r04xMDKrvTXlH1o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XzxSj9nTzkEw0TxgtVVSH9Si.png?f=fotoalbum_tile

Vandaag weer een lekker woonwerkverkeer ritje. Nu had ik de accu volledig opgeladen. Nu lijkt het verbruik nog beter! Theoretisch kan ik de acculader thuis laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
EBreu schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:43:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Vandaag weer een lekker woonwerkverkeer ritje. Nu had ik de accu volledig opgeladen. Nu lijkt het verbruik nog beter! Theoretisch kan ik de acculader thuis laten.
Hoe kan ik dit lezen? Zo te zien nog 28km 'over' voor de terugweg? Dan moet je dus vrijwel exact hetzelfde rijden toch? Of kloppen die schattingen erg goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
Sandermvdb schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:17:

Lijkt mij toch niet de bedoeling dat je de accu van het stroom moet halen als de scooter vol is? Ik laat de lader gewoon zitten als de scooter volledig is opgeladen, tot dat ik weer ga rijden. Ik zal er de volgende keer even op letten als ik weer ga rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
D-Ed schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:14:
[...]

Hoe kan ik dit lezen? Zo te zien nog 28km 'over' voor de terugweg? Dan moet je dus vrijwel exact hetzelfde rijden toch? Of kloppen die schattingen erg goed?
Klopt, 28 km over voor de terugweg. Mijn woon-werkverkeer ritje zal niet echt veranderen. En je hebt tijdens de rit nog te maken met de remregeneratie dus het kan beter worden. Normaal gesproken laad ik de accu op tot 90%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
EBreu schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:42:
[...]

Klopt, 28 km over voor de terugweg. Mijn woon-werkverkeer ritje zal niet echt veranderen. En je hebt tijdens de rit nog te maken met de remregeneratie dus het kan beter worden. Normaal gesproken laat ik de accu op tot 90%.
Volgende week haal ik de mijne op dus fijn om zo de ervaringen al te lezen, looking good _/-\o_ Twijfelde nog over de E125S maar volgens mij gaat het voor mijn gebruik méér dan voldoende zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frennek
Ik vind het volgende artikel zeer interessant om daarmee de levensduur van de accu te verlengen (https://batteryuniversity...g-lithium-based-batteries). De conclusie is dat Li-Ion snel achteruit gaat bij 100% volle lading, en dat rijden in een window van 75% naar 25% erg gunstig is (3000 charge cycles in deze bandwidth en dan zit je nog steeds op 90% overgebleven capaciteit).

Mijn E125S gebruik ik voor woon/werk verkeer, wat 28 km heen en 28 km terug is. Ik laad hem zowel thuis als werk steeds op tot 70% (stopt op ongeveer 72%) en rij hem dan leeg tot ongeveer 30 a 35%, afhankelijk van de weersomstandigheden. Ik zit dus nog in een kleiner interval van de 75/25% range die zij opgeven en zo'n 3000 cycles moet opleveren. Uiteraard heb ik 2 cycles per werkdag, maar die 3000 cycles moeten wel met gemak te halen zijn. Dat komt neer op ruim 7 jaar levensduur in mijn gebruik, maar waarschijnlijk kan ik nog veel langer doorrijden.

Interessant is ook de afschrijvingskosten in dit geval. Als die 3000 cycles klopt en een vervangende accu's zo'n 2400 euro kosten, heb ik een afschrijving van zo'n 1,60 euro per werkdag. Dat ligt hoger dan de kosten om de accu's te laden, maar alsnog een stuk lager dan rijden op benzine.

Dit is ook een van de redenen waarom ik voor de E125S ben gegaan. Hij is duurder door de extra accu, maar door het gelijktijdig gebruiken van de batterijen heb ik flinke overcapaciteit aan accu en kan je de accu veel makkelijker in een optimaal window houden en zo de levensduur gigantisch verlengen (is de theorie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvefferen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-04 21:08
Sinds 2 weken een e125s in huis, gisteren out of the blue een melding 35 en knipperend wrench icoon op het display. Scooter zelf reed daarna nog maar zo'n 10KM/u. Thuis aangekomen alle accu's afgekoppeld en 10 minuten gewacht. Hierna was de melding op het dashboard weg. Echter nu is de verbinding met de app gaar (geen accu's te zien, unlock/klep openen, kan geen firmware/gps ophalen). Daarnaast lijkt de koppeling met de remote ook weg te zijn, deze doet niets meer. Enkel met de sleutel is de scooter nog tot leven te wekken. Iemand ervaring met dit soort problemen? Zijn er dingen die ik zelf kan doen? Of ga ik gewoon DAB Scooter bellen om hem op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
lvefferen schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:10:
Sinds 2 weken een e125s in huis, gisteren out of the blue een melding 35 en knipperend wrench icoon op het display. Scooter zelf reed daarna nog maar zo'n 10KM/u. Thuis aangekomen alle accu's afgekoppeld en 10 minuten gewacht. Hierna was de melding op het dashboard weg. Echter nu is de verbinding met de app gaar (geen accu's te zien, unlock/klep openen, kan geen firmware/gps ophalen). Daarnaast lijkt de koppeling met de remote ook weg te zijn, deze doet niets meer. Enkel met de sleutel is de scooter nog tot leven te wekken. Iemand ervaring met dit soort problemen? Zijn er dingen die ik zelf kan doen? Of ga ik gewoon DAB Scooter bellen om hem op te halen.
Val mee je hebt een foutcode, E35. Zou nogmaals de accu’s los maken en minstens één minuut of langer wachten .

[ Voor 20% gewijzigd door EBreu op 15-06-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvefferen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-04 21:08
EBreu schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:49:
[...]

Val mee je hebt een foutcode, E35. Zou nogmaals de accu’s los maken en minstens één minuut of langer wachten .
Even gebeld met DAB, de E125S heeft een extra accu die gekoppeld is aan de ECU. Hierdoor is een paar minuten blijkbaar niet voldoende. De ECU moet een reset krijgen door hem te drainen. misschien maar eens kijken of ik hier iets voor kan maken (schakelaar) tussen de accu en de ECU. Accu zit achter de kap aan de voorzijde.

[ Voor 3% gewijzigd door lvefferen op 15-06-2022 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
Joch_um_all schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:36:
[...]

Tip van Cyclobs heeftnietgewerkt helaas. Volgens de dealer zijn er meer klanten die hetzelfde euvel hebben. Men is in contact met Segway voor een oplossing.
Segway heeft op afstand een soort reset gedaan. Alles werkt weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Vandaag eens de lader opengemaakt om te kijken of de ventilator gewijzigd kan worden. De lader zelf is absoluut niet te servicen, alles is ingegoten in een dikke laag epoxy. Dat maakt hem wel zeer bestand tegen kortsluiting. Ik denk dat op de ventilator na er geen kwetsbare onderdelen in zitten, de 230V bekabeling is totaal ingegoten en daar kan absoluut geen water bijkomen.

De ventilator is een 60x60x25 12v fan van HXH (hxhfan.com). Typenummer HDB0612EA en te vinden in dit overzicht: https://www.hxhfan.com/pu...72286e7d727e087d5bbfd.pdf

Het is dus een 12V fan, trekt 0.38 A en maakt 6000 RPM. De airflow is gerate op 0.93 M3/min of circa 33 CFM. Gezien de lader absoluut niet warm wordt tijdens het laden, denk ik dat deze behoorlijk over gedimensioneerd is en het wel wat kleiner af kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
frennek schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:33:
Vandaag eens de lader opengemaakt om te kijken of de ventilator gewijzigd kan worden. De lader zelf is absoluut niet te servicen, alles is ingegoten in een dikke laag epoxy. Dat maakt hem wel zeer bestand tegen kortsluiting. Ik denk dat op de ventilator na er geen kwetsbare onderdelen in zitten, de 230V bekabeling is totaal ingegoten en daar kan absoluut geen water bijkomen.

De ventilator is een 60x60x25 12v fan van HXH (hxhfan.com). Typenummer HDB0612EA en te vinden in dit overzicht: https://www.hxhfan.com/pu...72286e7d727e087d5bbfd.pdf

Het is dus een 12V fan, trekt 0.38 A en maakt 6000 RPM. De airflow is gerate op 0.93 M3/min of circa 33 CFM. Gezien de lader absoluut niet warm wordt tijdens het laden, denk ik dat deze behoorlijk over gedimensioneerd is en het wel wat kleiner af kan.
Mooi om te lezen. Heb je toevallig ook een foto gemaatk van de binnenkant? Mogelijk dat er ook fans te vinden die efficienter zijn (i.e. evenveel lucht verplaatsing met minder geluid)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frennek
Hierbij twee foto's van de binnenkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cxo6sJJYgBVFCCWG6rkHjZFEC1g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zDYFWeqhD9bhvinX9wjsPLR7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhhWpWC5oZ_z6q13CCPukNzUAfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bamtkeC3SHWBMF8LXsEo7xTo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortesk
  • Laatst online: 14-07-2022
Sinds vandaag ervaar ik problemen met mijn Segway e110se. Ik wilde zoals gewoonlijk mijn scooter keyless starten via m’n telefoon. Dit werkte niet, daarna via de afstandbediening weten te starten.
Ik kreeg direct een code 35 in mijn scherm te zien. Dit houd volgens het internet “Dashboard en ECU-communicatiefout” in, controleer dashboard, ECU en de bijbehorende bedrading.
Ik ben een totale leek met bedradingen etc. Ben genoodzaakt om morgen de winkel te bellen waar ik de scooter heb gekocht.
Sinds net start het ook niet met de afstandsbediening, en start de scooter letterlijk alleen nog maar met de pincode die ik handmatig moet invoeren.
Ik heb de scooter ook zojuist ontkoppeld van de app, helaas krijg ik hem niet meer gekoppeld aan de app.

Helemaal ruk dit🙃.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frennek
Ortesk schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 20:31:
Sinds vandaag ervaar ik problemen met mijn Segway e110se. Ik wilde zoals gewoonlijk mijn scooter keyless starten via m’n telefoon. Dit werkte niet, daarna via de afstandbediening weten te starten.
Ik kreeg direct een code 35 in mijn scherm te zien. Dit houd volgens het internet “Dashboard en ECU-communicatiefout” in, controleer dashboard, ECU en de bijbehorende bedrading.
Ik ben een totale leek met bedradingen etc. Ben genoodzaakt om morgen de winkel te bellen waar ik de scooter heb gekocht.
Sinds net start het ook niet met de afstandsbediening, en start de scooter letterlijk alleen nog maar met de pincode die ik handmatig moet invoeren.
Ik heb de scooter ook zojuist ontkoppeld van de app, helaas krijg ik hem niet meer gekoppeld aan de app.

Helemaal ruk dit🙃.
Ik heb code 35 ook wel eens voor mijn kiezen gehad. Mijn oplossing was om met de losse sleutel mijn buddyseat te openen (kreeg ik niet voor elkaar met de schakelaar), om zo bij de accu's te komen. Deze ontkoppelen en even voor 10 minuten zo laten, daarna aansluiten en de code was verdwenen (en nooit meer terug gekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortesk
  • Laatst online: 14-07-2022
Thanks voor je bericht!

Ik weet niet hoe ik een reactie moet doen op jouw post @frennek, maar ik ga het direct uitproberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Ortesk schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:35:
Thanks voor je bericht!

Ik weet niet hoe ik een reactie moet doen op jouw post @frennek, maar ik ga het direct uitproberen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNsZWwTJa8qvC_9GI9qW_aD8CD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QLvlCbLh9eUNn1j8XYxmD4FV.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de volgende keer.
Als je in de Segway app kijkt bij de foutcodes, kan je er op klikken. Dan zie je vaak de oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patoer
Gisteren de snelheid van mijn E125s laten aanpassen 45 naar nu 49 km/p.u bij een zaak in Delfgauw. Mooie rit vanaf Rotterdam met prachtig weer. Aanpassen van de snelheid....is bijna €50, stelt echt geen drol voor. In 5 minuten gebeurt en werd gedaan door een heel vriendelijke kerel. Ik zal echt niet op een fiets/brommerpad 45 km gaan rijden, maar in Rotterdam waarbij je tussen de auto,s moet rijden, is het een verademing om met dezelfde snelheid mee te kunnen. Ik rij al jaren scooter en hoeveel keer dat ik van de rijbaan werd... letterlijk... gedrukt omdat ik niet snel genoeg was.....! Vooral van stoplicht naar stoplicht...even snel passeren en dan weer vlug naar rechts zodat je vol in de remmen moet. Nu...geen last meer van, heerlijk.👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
Patoer schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:45:
Gisteren de snelheid van mijn E125s laten aanpassen 45 naar nu 49 km/p.u bij een zaak in Delfgauw. Mooie rit vanaf Rotterdam met prachtig weer. Aanpassen van de snelheid....is bijna €50, stelt echt geen drol voor. In 5 minuten gebeurt en werd gedaan door een heel vriendelijke kerel. Ik zal echt niet op een fiets/brommerpad 45 km gaan rijden, maar in Rotterdam waarbij je tussen de auto,s moet rijden, is het een verademing om met dezelfde snelheid mee te kunnen. Ik rij al jaren scooter en hoeveel keer dat ik van de rijbaan werd... letterlijk... gedrukt omdat ik niet snel genoeg was.....! Vooral van stoplicht naar stoplicht...even snel passeren en dan weer vlug naar rechts zodat je vol in de remmen moet. Nu...geen last meer van, heerlijk.👍
ik lees dat bij de E110x de acceleratie ook anders is na deze upgrade. Is dat bij de E125s ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 22:31

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Iemand die de snelheids-upgrade heeft laten uitvoeren in de buurt van Hilversum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patoer
Vandaag een ritje gemaakt en wat blijkt dat hij niet meer harder kan dan 46a47 km/p.u na weer een update van Segway. De monteur heeft 1.2.3. daar ook geen antwoord op en rade mij aan om tot 100% op te laden en dan kijken of het geholpen heeft. Heeft iemand dit ook gehad? Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patoer
greg-a
Nee niet veel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 09:03
Wij zijn voornemens een E110S snor te kopen met aanpassing maximum snelheid (hoewel we nog steeds een beetje twijfelen over een eCooter ET2 en IVA eGo S5)
Nu heb ik dit topic wat doorgespit maar kan het antwoord nog niet vinden: weet iemand of een snor later (bij invoer van helmplicht) omgebouwd kan worden naar een brom? Keuring RDW is me bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokki
Iemand de snelheid upgrade laten uitvoeren voor de E110S in Rotterdam? Zoja, waar en wat zijn de kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Edje040 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:01:
Wij zijn voornemens een E110S snor te kopen met aanpassing maximum snelheid (hoewel we nog steeds een beetje twijfelen over een eCooter ET2 en IVA eGo S5)
Nu heb ik dit topic wat doorgespit maar kan het antwoord nog niet vinden: weet iemand of een snor later (bij invoer van helmplicht) omgebouwd kan worden naar een brom? Keuring RDW is me bekend.
Ja dat is mogelijk. Heb ook die overweging gehad ivm de E110SE en gekozen voor de brom uitvoering. De optie werd mij geboden om eerst met snor te starten en dan vanaf helmplicht om te laten zetten. Maar je hebt extra kosten + langere wachttijd bij RDW..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokki
Zijn er mensen die hun elektrische scooter met een hogedrukreiniger schoon spuiten thuis of in een wasbox, of is het af te raden i.v.m. de extra elektrische componenten? Ben ook benieuwd of mensen de accu er speciaal uit halen of zou je hem gerust kunnen laten zitten tijdens het schoon spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:26

Shabbaman

Got love?

frennek schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:33:

En als je nou gewoon die ventilator losknipt en er een fancontroller tussen zet?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
Shabbaman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:15:
[...]

En als je nou gewoon die ventilator losknipt en er een fancontroller tussen zet?
Het is in de basis al een luidruchtige ventilator. Als je kijkt bij bijvoorbeeld kwaliteits ventilatoren van ebm-papst kan je al vrij eenvoudig een alternatief vinden met vergelijkbare specs en een mindere geluidsproductie. Los van het feit dat het waarschijnlijk met stapje minder airflow ook makkelijk af moet kunnen.

Daarbij houd ik het liever clean en voeg ik liever geen rammelende of loszittende componenten toe.

Volgende week ga ik een nieuwe bestellen en bouw ik hem om! Ik twijfel nog een beetje over het type, maar ik denk dat ik op ongeveer 60% van de huidige airflow ga zitten. Dit met name doordat ik de lader nog nooit warm heeft aangevoeld. Het warmst dat ik hem ooit heb aangevoeld is nadat het laden klaar is en de ventilator uitgaat en opwarmt door het vrij hoge standby verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
Edje040 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:01:
Ik heb geen kennis van het ombouwen, maar ik zou vrije ruimte in een buddyseat zwaar mee laten wegen in een besluit. Bij veel elektrische scooters is deze ruimte vaak al volledig ingenomen door de accu's, wat echt een minpunt is. Spullen vervoeren of opbergen in je buddyseat is echt ontzettend fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Patoer schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:40:
Vandaag een ritje gemaakt en wat blijkt dat hij niet meer harder kan dan 46a47 km/p.u na weer een update van Segway. De monteur heeft 1.2.3. daar ook geen antwoord op en rade mij aan om tot 100% op te laden en dan kijken of het geholpen heeft. Heeft iemand dit ook gehad? Ik hou jullie op de hoogte!
Meet de snelheid eens met een andere gps app. Grote kans dat de scooter harder rijdt en de tellerunit een verkeerde snelheid aangeeft. Heb vorige week dezelfde melding gemaakt bij mijn dealer.

Overigens merk ik dat als ik de accu 100% oplaadt dat m’n scooter zijn topsnelheid (op de tellerunit) langer behoud.

[ Voor 9% gewijzigd door EBreu op 16-06-2022 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azandrion
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-05 13:52
Wokki schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:19:
Zijn er mensen die hun elektrische scooter met een hogedrukreiniger schoon spuiten thuis of in een wasbox, of is het af te raden i.v.m. de extra elektrische componenten? Ben ook benieuwd of mensen de accu er speciaal uit halen of zou je hem gerust kunnen laten zitten tijdens het schoon spuiten?
Dit vraag ik mij ook af, tot zover heb ik het met de hand gedaan (waarbij de accu erin bleef).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patoer
aanvulling 16 juni.

Gisteravond de batterijen geladen tot 90%, toen de batterijen na zo,n 10 sec te hebben afgekoppeld te zijn geweest, in zijn werking gezet op de scooter standaard. Nu weer gewoon 49 km.p/u. op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Patoer schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:45:
aanvulling 16 juni.

Gisteravond de batterijen geladen tot 90%, toen de batterijen na zo,n 10 sec te hebben afgekoppeld te zijn geweest, in zijn werking gezet op de scooter standaard. Nu weer gewoon 49 km.p/u. op de teller.
Dat is een goed tip. Sinds de speedupgrade is accu niet meer los geweest. ( blijven computers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Patoer schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:45:
aanvulling 16 juni.

En wat is de snelheid als je aan gps app gebruikt?
Pagina: 1 ... 6 ... 37 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.