Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 7 ... 39 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 16:48
Mijn E110Se staat nu as we speak bij de dealer voor een 1000km beurt en een aanpassing naar 45-50 ipv de huidige BLE truuc. Best benieuwd naar de trekkracht van 35-50 als ik eerlijk ben :)

Ik heb de snor versie, maar als ik nu aan de kant wordt gezet, dan moet ik voor de WOK sowieso naar het RDW, iets dat toch al zou moeten bij het omzetten naar brommer einde van het jaar. Dat doe ik dan gewoon iets eerder en is de "schade" te overzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Exxus schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:32:
Mijn E110Se staat nu as we speak bij de dealer voor een 1000km beurt en een aanpassing naar 45-50 ipv de huidige BLE truuc. Best benieuwd naar de trekkracht van 35-50 als ik eerlijk ben :)

Ik heb de snor versie, maar als ik nu aan de kant wordt gezet, dan moet ik voor de WOK sowieso naar het RDW, iets dat toch al zou moeten bij het omzetten naar brommer einde van het jaar. Dat doe ik dan gewoon iets eerder en is de "schade" te overzien.
Mijn vrouw heeft een klein ongelukje gehad met de E110SE (snor versie) vanochtend en het stuur "trok iets naar rechts".
Dus is ze gelijk langs de dealer gegaan en gaf ik uiteraard aan om gelijk naar die snelheidsupgrade te vragen.

Belt ze me zojuist op om te zeggen de upgrade is uitgevoerd en de scooter nu 45 rijdt _/-\o_
In standje 3 en zelfs ook 45 aangeeft op de teller.
Dit allemaal volgens de officiele weg via Segway, niet de BLE update.
Volgens dealer doet stand 1 nu 20 km/u.
Stand 2 doet 27 km/u en stand 3 dus 45 km/u

Het lijkt er dus op dat van de snor versie de brom versie gemaakt is.

Kostte ook maar 50 euro trouwens.

En de dealer heeft ook gratis het probleem gefixed dat het stuur iets naar rechts trok.
Zoals het er nu naar uit ziet, is ze er met een klein krasje vanaf gekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door speedme op 17-06-2022 13:43 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 18:00
speedme schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:41:
[...]

Mijn vrouw heeft een klein ongelukje gehad met de E110SE (snor versie) vanochtend en het stuur "trok iets naar rechts".
Dus is ze gelijk langs de dealer gegaan en gaf ik uiteraard aan om gelijk naar die snelheidsupgrade te vragen.

Belt ze me zojuist op om te zeggen de upgrade is uitgevoerd en de scooter nu 45 rijdt _/-\o_
In standje 3 en zelfs ook 45 aangeeft op de teller.
Dit allemaal volgens de officiele weg via Segway, niet de BLE update.
Volgens dealer doet stand 1 nu 20 km/u.
Stand 2 doet 27 km/u en stand 3 dus 45 km/u

Het lijkt er dus op dat van de snor versie de brom versie gemaakt is.

Kostte ook maar 50 euro trouwens.

En de dealer heeft ook gratis het probleem gefixed dat het stuur iets naar rechts trok.
Zoals het er nu naar uit ziet, is ze er met een klein krasje vanaf gekomen.
Als de snor nu 45kph kan moet je deze opnieuw laten keuren door RDW als een brommer. Of je moet terug naar de dealer voor de juiste update (i.e. 30kph op standje 3).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
greg-a schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:54:
[...]

Als de snor nu 45kph kan moet je deze opnieuw laten keuren door RDW als een brommer. Of je moet terug naar de dealer voor de juiste update (i.e. 30kph op standje 3).
Ik MOET natuurlijk niets, loop alleen een risico als ik staande gehouden wordt.

We kunnen zeker opnieuw naar de dealer, want we konden letterlijk van hem kiezen welke snelheid wij wilden. Mijn vrouw zei "doe maar 45 dan" :P
En zo geschiedde....
Was ook zo (letterlijk) gepiept...3 piepjes en klaar is klara

Vind de 45 km\u op zich wel prettig, maar in ons geval trekt de scooter minder snel op.
Maar ook dat vind ik niet vervelend, want voorheen vond ik de scooter nogal zenuwachtig reageren met
optrekken. Te snel en teveel koppel.
Nu is het optrekken wat minder heftig en geleidelijker, dus minder zenuwachtig.

De 45 km/u zal ik, denk ik, voornamelijk gaan gebruiken bij langere rechte stukken met asfalt.
Voor betegelde fietspaden/wegen is het toch behoorlijk hard.
Maar daarvoor is standje 2 dan ook uitgevonden :)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patoer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 13:20
Reactie op speedme
Ik MOET natuurlijk niets, loop alleen een risico als ik staande gehouden word......

En de verzekering ...die je hebt afgesloten ....bij een ongeluk kunnen ze wel moeilijk doen om uit te keren ! Daar neem je wel een groot risico mee toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patoer
  • Laatst online: 13-09 13:20
Reactie op.. greg-a
En wat is de snelheid als je aan gps app gebruikt?

Nu net gemeten op GPS 49,8 km ,is precies als op het desbord 49-50km
Ook weer afgerond🚴🦋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Stel dat je een snor hebt en je laat hem 50 rijden. Zal die dan door de RDW als brommer goedgekeurd worden of mag die maximaal 45?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Sandermvdb schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:02:
Stel dat je een snor hebt en je laat hem 50 rijden. Zal die dan door de RDW als brommer goedgekeurd worden of mag die maximaal 45?
Een brommer mag officieel 45, maar het lijkt mij dat de RDW ook met marges werkt zoals de politie ook doet met de rollenbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
offtopic:
Daar hebben we de "Quote" 'knop' voor ;) (of de mobiele variant)

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 17-06-2022 18:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 16:48
Ik heb vanmiddag mijn scooter opgehaald en op de teller gaat ie niet voorbij de 45. Ik had verwacht dat hij 50 zou lopen. Op het testrondje dat de dealer zelf heeft gemaakt (te volgen via de app :)) zag ik wel dat hij 50 ging. Heb net even de accu los gehad en deze nu weer verbonden. Wellicht helpt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Laatst online: 13-09 11:34
Voor de B eigenaren, ik heb van de week geïnformeerd om bij een dealer de snelheid te laten unlocken.

Toen is me verteld dat er een bug is met deze beruchte update waarbij (volgens hen enkel bij de B110, niet de E1xx) de snelheid in realiteit slechts 26/27 km/h wordt in plaats van de geschetste 29/30 km/h...

Er is mij geadviseerd over een week of 4-6 weer is op te bellen om te kijken of er nieuws is over een mogelijke "bugfix" hiervoor.. Zij gaven aan het op meerdere B's geprobeerd te hebben en ze dit allemaal deden.
Kent iemand dit verhaal?

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarstenN02
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-02-2024
Weet iemand of het mogelijk is om voor de snorvariant de upgrade van van 25 naar 30 km/h te laten uitvoeren, om vervolgens binnenkort (in het kader van de helmplicht) hem van de 30 naar de 45 of de 50 te laten upgraden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Vandaag de knoop doorgehakt en een matgrijze E110S besteld. Zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
CarstenN02 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:00:
Weet iemand of het mogelijk is om voor de snorvariant de upgrade van van 25 naar 30 km/h te laten uitvoeren, om vervolgens binnenkort (in het kader van de helmplicht) hem van de 30 naar de 45 of de 50 te laten upgraden?
Is al meerdere keren hier beantwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarstenN02
D-Ed schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:24:
[...]

Is al meerdere keren hier beantwoord..
Sorry😬 Ik heb inderdaad meerdere keren gelezen dan van 25 naar 45 mogelijk is, maar van 30 naar 45 heb ik nog niet gelezen. Daarom vraag ik het ook namelijk. 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
CarstenN02 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:35:
[...]

Sorry😬 Ik heb inderdaad meerdere keren gelezen dan van 25 naar 45 mogelijk is, maar van 30 naar 45 heb ik nog niet gelezen. Daarom vraag ik het ook namelijk. 😃
Als je een beetje verder leest dan alleen de getallen dan lees je dat het een puur softwarematige aanpassing is en dit gewoon makkelijk te doen is. Je hebt alleen extra kosten/wachttijd bij RDW..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarstenN02
D-Ed schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:58:
[...]

Als je een beetje verder leest dan alleen de getallen dan lees je dat het een puur softwarematige aanpassing is en dit gewoon makkelijk te doen is. Je hebt alleen extra kosten/wachttijd bij RDW..
Oke bedankt😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 17:13
Iemand tips waar je snelheids aanpassing in omgeving almere kan laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokki
  • Laatst online: 15-07-2023
En in of omgeving Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09-2024

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
@Wokki en @strietboy ,

Zie de dealerlijst van Segway op hun website voor dealers in je omgeving.

[ Voor 7% gewijzigd door EBreu op 18-06-2022 10:44 ]

Segway E110SE Bromscooter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
EBreu schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:36:
@Wokki en @strietboy ,

Zie de dealerlijst van Segway op hun website voor dealers in je omgeving.
Is het ook niet het makkelijkste om gewoon met de dealer contact op te nemen waar het ding is gekocht..?

@Wokki en @strietboy? Zit nog gewoon binnen de garantie zelfs dus daar zal als eerste gaan shoppen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:33
D-Ed schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:46:
[...]

Is het ook niet het makkelijkste om gewoon met de dealer contact op te nemen waar het ding is gekocht..?

@Wokki en @strietboy? Zit nog gewoon binnen de garantie zelfs dus daar zal als eerste gaan shoppen…
Want? Ik zou gewoon wat dealers in de omgeving bellen en vragen welke het goedkoopst is, sommige vragen echt een absurde prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
schumi1986 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:51:
[...]

Want? Ik zou gewoon wat dealers in de omgeving bellen en vragen welke het goedkoopst is, sommige vragen echt een absurde prijs.
Het is eigenlijk meer een hint naar die mensen om zelf wat onderzoek te doen ipv hier op een forum naar dat soort zaken te vragen.. Als het goed is hebben ze ooit al hun huiswerk gedaan voor de aanschaf van de Segway.. Het lijkt erop alsof al die opgedane kennis binnen een jaar verdwenen is..

(kleine disclaimer voor de toekomst.. Ik neem aankomende week mijn E110SE in gebruik dus maak me niet af als ik hier straks vragen komen stellen :9 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strietboy
Denk dat er redelijk wat mensen zijn die tegenwoordig scooter online bestellen en thuis laten bezorgen. Verkoper zit dan wellicht niet in de omgeving.
D-Ed schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:46:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
strietboy schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 12:41:
Denk dat er redelijk wat mensen zijn die tegenwoordig scooter online bestellen en thuis laten bezorgen. Verkoper zit dan wellicht niet in de omgeving.

[...]
Excuses inderdaad, totaal niet bij stilgestaan eigenlijk |:( I'm getting to old :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wokki
Een forum is bedoeld om vragen te stellen, en iedereen is in alle gevallen vrij om dat te mogen en kunnen doen, egaal om welke vragen het gaat. Dat is juist ëén van de (betere) manieren om onderzoek te doen naar bepaalde informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-06 14:57
Hi,
First, I'm sorry for posting in English, I don't speak enough Dutch to write a post. I have read this entire topic (with help of Google translator :) and I'm glad to find a topic to discuss about the Segway eScooter.

I have an E125S that I got last December and I'm very happy with it.
Unfortunately this morning I got a flat rear tire. There was a nail in it.
What was suppose to be an easy fix (I got many flat car tires in my life), it is not that easy, since the motor is mounted in the wheel.
I came to a regular scooter shop in my city and they asked me ridiculously 150eur to fix the tire, complaining that it will take at least 2 hours of work.

So that is my question, do you guys already had a replaced rear tire? How much does it costs?
Due this high service costs, I will probably replace the original tire (with already 2000 km) by a Michelin one.

Cheers.
Alex.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onyxsr
  • Laatst online: 23-06 23:09
strietboy schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 07:52:
Bij Fejo in Almere buiten. €75

LG OLED65W7V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
alexborro schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 21:55:
Hi,
First, I'm sorry for posting in English, I don't speak enough Dutch to write a post. I have read this entire topic (with help of Google translator :) and I'm glad to find a topic to discuss about the Segway eScooter.

I have an E125S that I got last December and I'm very happy with it.
Unfortunately this morning I got a flat rear tire. There was a nail in it.
What was suppose to be an easy fix (I got many flat car tires in my life), it is not that easy, since the motor is mounted in the wheel.
I came to a regular scooter shop in my city and they asked me ridiculously 150eur to fix the tire, complaining that it will take at least 2 hours of work.

So that is my question, do you guys already had a replaced rear tire? How much does it costs?
Due this high service costs, I will probably replace the original tire (with already 2000 km) by a Michelin one.

Cheers.
Alex.
Changing the rear tires is an expensive and time consuming job because of the hub motor.

I replaced my tires (front and back) with Michelin all weather tires at the 1000km mark and paid about EUR 215 in total for that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud12345
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-06 09:00
Weet iemand toevallig of er een verlengkabel bestaat voor de oplader. De kabel is zo kort dat deze altijd op de tray plank moet staan. Wie bedenkt toch zoiets..🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
greg-a schreef op zondag 19 juni 2022 @ 07:34:
I replaced my tires (front and back) with Michelin all weather tires at the 1000km mark and paid about EUR 215 in total for that.
Yeah, I was expecting that amount. I have 4 dealers "nearby" (<30km), I will call them asking the price for the replacement - I also want Michelin City Grip 2.

Does someone have any recommendation for a dealer in the south of Utrecht? I live 20km to the south of Utrecht. I checked the nearby dealers websites but to be honest they didn't inspire me much confidence.

By the way, feel free to answer my posts in Dutch if you prefer.

Cheers.
Alex.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexborro
I designed some 3D printed parts for my scooter, they are very handy:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZ_BdJblV2ov0jAf9MmhygwRVv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qywOHg6Hiwl78hohkMwZbeQj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ocjUYtaBpJAggF5H2_JHVvcW8D8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PsfnrpXRD3luXORKNRaA97uO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkXjx32duRjtCSgA82PzymJUvSY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u0JAM4k1cl9ZcikkntHyV17Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
alexborro schreef op zondag 19 juni 2022 @ 09:05:
I designed some 3D printed parts for my scooter, they are very handy:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
That’s pretty cool!
Can you share the cad drawings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Ruud12345 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 07:52:
Weet iemand toevallig of er een verlengkabel bestaat voor de oplader. De kabel is zo kort dat deze altijd op de tray plank moet staan. Wie bedenkt toch zoiets..🤓
Waar wil je deze anders hebben dan? In de buddy zou an sich handig zijn, maar volgens mij is dat niet gedaan omdat de lader kan z’n hitte niet goed kan afgeven.
Ik gebruik een verlengkabel aan de andere kant (schuko stekker kant)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro
greg-a schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:40:
That’s pretty cool!
Can you share the cad drawings?
Sure I can. Tomorrow I will upload them to thingiverse. Besides the cellphone holder, which is very customized to my cellphone+case, the other parts will fit well in any scooter.
If you have more ideas for parts that can improve the scooter usage, let me know - I have 3D parts design as a hobby ;)
Ruud12345 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 07:52:
I also looked for some kind of extension cable and didn't find it. I'm considering making one.

The only reason I see for Segway to make such a terrible design (long mains power cable, short charge cable) is cost. The charge cable carries 5 times more current than the mains power one, so it needs to be a lot thicker and then more expensive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud12345
greg-a schreef op zondag 19 juni 2022 @ 10:42:
[...]

Waar wil je deze anders hebben dan? In de buddy zou an sich handig zijn, maar volgens mij is dat niet gedaan omdat de lader kan z’n hitte niet goed kan afgeven.
Ik gebruik een verlengkabel aan de andere kant (schuko stekker kant)
Ik parkeer de scooter in de schuur. Nu moet ik steeds die zware oplader oppakken, op het voetenplankje plaatsen waarna ik de stekker in de scooter steekt. Het zou veel makkelijker zijn als ik de oplader zou kunnen laten staan zonder steeds te moeten oppakken en direct met een lange kabel deze in de scooter te steken.
Ik bedoel….tesla eigenaren hebben de oplader toch ook aan de muur hangen, en een lange oplaad kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud12345
alexborro schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:22:

[...]

I also looked for some kind of extension cable and didn't find it. I'm considering making one.

The only reason I see for Segway to make such a terrible design (long mains power cable, short charge cable) is cost. The charge cable carries 5 times more current than the mains power one, so it needs to be a lot thicker and then more expensive.
Unfortunately I’m not the most technical guy you can imagine lol. Would just cutting the cable and extend the inner core a option?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro
Ruud12345 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:35:
Unfortunately I’m not the most technical guy you can imagine lol. Would just cutting the cable and extend the inner core a option?
Yeap, cutting the cable to extend it is always an option, but then you immediately lose the charger warranty..

I usually try to avoid such extreme measures, he he... But in this case, it has been almost impossible to find the proper connector. Sooo... I'm also considering this extreme measure.
Maybe in the upcoming months we get more information about these components..

By the way, if someone wants to replace the charger fan by a very silent one, I recommend this noctua.. It is quite expensive, but really silent.

https://www.amazon.nl/Noc...Z4/ref=asc_df_B00VXTANZ4/

Cheers.
Alex.

[ Voor 10% gewijzigd door alexborro op 19-06-2022 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
alexborro schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:24:
[...]

Yeap, cutting the cable to extend it is always an option, but then you immediately lose the charger warranty..

I usually try to avoid such extreme measures, he he... But in this case, it has been almost impossible to find the proper connector. Sooo... I'm also considering this extreme measure.
Maybe in the upcoming months we get more information about these components..

By the way, if someone wants to replace the charger fan by a very silent one, I recommend this noctua.. It is quite expensive, but really silent.

https://www.amazon.nl/Noc...Z4/ref=asc_df_B00VXTANZ4/

Cheers.
Alex.
Had begrepen in een testverslag dat de kabels van de lader kort zijn om te voorkomen dat de lader onder de buddyseat eindigt als de scooter geladen wordt.
Maar als er handige mensen zijn die modificaties kunnen aanbrengen om het laden makkelijker maken heb ik interesse.

Het liefst zou een kleinere en handzamere acculader echt top zijn. Kan de zware lader thuis blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:19
Weet iemand wanneer je de schokdempers voor indrukt, dat dit redelijk wat geluid maakt? (E110se)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 03:47
Piet Hordijk, 55,- wel van te voren bellen en framenummer doorgeven voor check of sw up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highintensity
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10:18
Wokki schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:19:
Zijn er mensen die hun elektrische scooter met een hogedrukreiniger schoon spuiten thuis of in een wasbox, of is het af te raden i.v.m. de extra elektrische componenten? Ben ook benieuwd of mensen de accu er speciaal uit halen of zou je hem gerust kunnen laten zitten tijdens het schoon spuiten?
Ben hier ook wel benieuwd naar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokki
MichaelReitsma schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:46:
[...]

Piet Hordijk, 55,- wel van te voren bellen en framenummer doorgeven voor check of sw up to date is.
Thanks voor de tip 👍🏼 Qua geld wel acceptabel. Van de week even bellen voor info en wellicht een afspraak voor de update 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokki
Wokki schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:22:
[...]

Thanks voor de tip 👍🏼 Qua geld wel acceptabel. Van de week even bellen voor info en wellicht een afspraak voor de update 😎
Heb je bij die zaak een Segway gekocht of daar puur en alleen de update laten uitvoeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wodypls
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-08 17:32
Highintensity schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:48:
[...]

Ben hier ook wel benieuwd naar..
Mag alleen met een doekje en sop (Dreft) volgens m'n dealer

Sharif Wody Betch! --Sharif on tweaker.nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 03:47
Wokki schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:27:
[...]

Heb je bij die zaak een Segway gekocht of daar puur en alleen de update laten uitvoeren?
Allebei niet. Maar waar ik hem heb gekocht is een stuk verder en die vragen er meer voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brainiac65
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 23-06-2023
strietboy schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 07:52:
Ik heb het bij FEJO scooters laten doen in Almere buiten. € 75,- en kon erop wachten (na afspraak)
Klein halfuurtje was het netjes geregeld.

(Ik zie al dat iemand anders ook al hetzelfde had gereageerd. Gamma!)

[ Voor 9% gewijzigd door Brainiac65 op 20-06-2022 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokki
MichaelReitsma schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:15:
[...]

Allebei niet. Maar waar ik hem heb gekocht is een stuk verder en die vragen er meer voor.
Ok, thanks voor de tip 👍🏼

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brainiac65
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 23-06-2023
Zijn er mensen die hun elektrische scooter met een hogedrukreiniger schoon spuiten thuis of in een wasbox, of is het af te raden i.v.m. de extra elektrische componenten? Ben ook benieuwd of mensen de accu er speciaal uit halen of zou je hem gerust kunnen laten zitten tijdens het schoon spuiten?
Een hogedruk reiniger kan wel, maar aangezien je er geen crosswedstrijden mee doet (neem ik aan) is het niet nodig. Ik zou niet op korte afstand op de scooter spuiten, en zeker niet in naden van de polyester delen of afdekkappen. Dan werkt niets beter dan lekker ouderwets met een borstel aan de gang te gaan. De accu kan je lekker laten zitten. Die zit goed dicht.

Als de wielen ernstig vervuild zijn zou je die tevoren met remmenreiniger kunnen inspuiten. Even laten inwerken, en afspoelen. Het spul is brandbaar, dus doe het buiten.

Een hogedruk reiniger is alleen zinvol om de ergste vervuiling te verwijderen. Daarna lekker poetsen met de hand om alle hoeken en gaten te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
Thanks.
Hebben alleen een b110s
Had al contact met ze maar kunnen daar momenteel alleen snor naar brom aanpassing doen waarna je officieel natuurlijk een rdw omzetting moet doen.
Brainiac65 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:51:
[...]

Ik heb het bij FEJO scooters laten doen in Almere buiten. € 75,- en kon erop wachten (na afspraak)
Klein halfuurtje was het netjes geregeld.

(Ik zie al dat iemand anders ook al hetzelfde had gereageerd. Gamma!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacoDeVreugd
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-01-2023
Hallo,

Weet iemand of je een rijgeluid kan updaten? De scooter is zo stil iedereen schrikt zich rot, wanneer je nadert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
JacoDeVreugd schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 06:04:
Hallo,

Weet iemand of je een rijgeluid kan updaten? De scooter is zo stil iedereen schrikt zich rot, wanneer je nadert
Nee dat kan niet.

Alternatieven zijn:
- Toeteren (door m heel kort in te drukken geeft ie een wat zachter geluid dan wanneer je deze vol indrukt )
- Knipper licht/waarschuwingslicht aanzetten , maakt immers ook geluid
- Fietsbel kopen
- Heel hard schreeuwen dat je eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 21:49
Hallo,

Helaas, Ik heb een "sengoo" sound simulator besteld op AliExpress. Ik laat het wel weten hier of het wat is als het aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik dacht dat ik 't al gepost had, maar ik vind 't zo snel niet....

Gewoon in de wasbox met een beetje beleid en gezond boeren verstand (dus niet op 5mm in je slot gaan staan spuiten of helemaal los gaan op je achterwiel waar de motor in zit).

Edit: -O- En nu vind ik mijn post alsnog :X :F
Hallo,

Ik snap echt niet dat je van die stilte af zou willen. Als je op een fiets had gezeten had men je ook niet horen aankomen. De toeter is inderdaad wel een schrikkertje maar dat los je op met een fietsbel van 2 kwartjes.

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 21-06-2022 09:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Hallo,

Vroeger deed ik iets met houten wasknijpers en karton tussen mijn spaken, is dat een ideetje? 😀

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 21:49
RobIII schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:52:

Ik snap echt niet dat je van die stilte af zou willen. Als je op een fiets had gezeten had men je ook niet horen aankomen. De toeter is inderdaad wel een schrikkertje maar dat los je op met een fietsbel van 2 kwartjes.
Nou, het is meer een veiligheid aspect. Als je wat aan ziet komen of in wilt halen kan je inderdaad bellen en ik heb dan ook een bel op de segway gezet. Maar je gaat niet de hele tijd lopen bellen voor onvoorziene situaties.

Op de racefiets kan ik nog stoppen met trappen als ik geluid wil maken met de ratelende freehub bij een situatie waar voetgangers in de buurt van een fietspad lopen, en ze potentieel zonder te kijken het fietspad op kunnen lopen. Maar op de segway niet.

Een Brekr bijvoorbeeld maakt geluid als je langzamer rijdt en gaat uit als je boven een bepaalde snelheid komt met het idee dat als je snelheid mindert, dat dat waarschijnlijk is omdat je rekening houd met mogelijk gevaar.

Vandaar dat ik de sound simulator ga proberen, die kan je met een knopje op het stuur aan/uit zetten als er gevaar op de loer ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medic112
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 17:28
Hallo,

Segway heeft zelf een speaker

https://www.apparata.nl/n...d-met-deze-speaker-184940

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexborro
How to bring home 2 Ikeas mattress in the scooter... And it was a 28km drive!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjqZhUbdyXGUyG5OvjURy0uQAG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j12ArzYPPYYr8sNeakd3u0zu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
justinb81 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:37:
[...]

Nou, het is meer een veiligheid aspect. Als je wat aan ziet komen of in wilt halen kan je inderdaad bellen en ik heb dan ook een bel op de segway gezet. Maar je gaat niet de hele tijd lopen bellen voor onvoorziene situaties.

Op de racefiets kan ik nog stoppen met trappen als ik geluid wil maken met de ratelende freehub bij een situatie waar voetgangers in de buurt van een fietspad lopen, en ze potentieel zonder te kijken het fietspad op kunnen lopen. Maar op de segway niet.

Een Brekr bijvoorbeeld maakt geluid als je langzamer rijdt en gaat uit als je boven een bepaalde snelheid komt met het idee dat als je snelheid mindert, dat dat waarschijnlijk is omdat je rekening houd met mogelijk gevaar.

Vandaar dat ik de sound simulator ga proberen, die kan je met een knopje op het stuur aan/uit zetten als er gevaar op de loer ligt.
Koop dan een bluetooth speaker en zet deze continue aan.

Ik heb zelf een bose speaker die ik vastklem aan mn beenkleed waar ik muziek op afspeel

[ Voor 4% gewijzigd door greg-a op 21-06-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Zo! De eerste 14.5 km zitten erop d:)b

Wat een heerlijk apparaat zeg, die city grip bandjes voelen ook lekker en de top die ik zojuist heb gereden komt boven de 56 km uit terwijl er dus 45km staat op de teller. Op zich lekker maar ik kijk nog even aan of ik dat wil. 50km per uur is lekker zat volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 14:36
RobIII schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:57:
[...]

Ik moest de app ook killen voor ik het icoontje kreeg.

Updaten duurde +/- 10 minuten per scooter (ik had ze vantevoren helemaal bijgewerkt, just in case).
Heb je ook gezien wat ze gedaan hebben? Ik heb zojuist mijn scooter voorzien van de "update". Ik kon kiezen tussen 30 KM/h en 45 KM/h, heb voor 30 KM/h gekozen aangezien ik snor variant heb. Either way, de "update" was bij mij: bluetooth uit zetten, zij gingen connecten met een telefoon (ze hebben een speciale app) en een toggle aan zetten.

Dus mijn vraag achter de vraag: heb jij andere firmware gekregen waarom het zo lang duurde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
gerwim schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:35:
Dus mijn vraag achter de vraag: heb jij andere firmware gekregen waarom het zo lang duurde?
Ik heb er niet bij gestaan, dat gebeurde in de werkplaats. Het duurde +/- 10 minuten, maar for all I know heeft 'ie 10 minuten lopen koffieleuten. Het is natuurlijk goed mogelijk dat ze 't langer laten lijken om zo een excuus te hebben om dergelijke bedragen te rechtvaardigen (in mijn geval vroegen ze €55 per scooter (een van de goedkopere nog), maar ik had bij aanschaf afgesproken dat 't erbij zou zitten - maar dat wist de 'monteur' natuurlijk niet toen 'ie (mogelijk) ging koffieleuten).

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Met welke zaken wordt een E110SE opgeleverd?

Mijn scooter werd uit een ander filiaal gehaald en ik had er geen tas bij gekregen en de 2e sleutel en afstandsbediening lagen nog bij het andere filiaal. Nu ben ik toch even benieuwd want de dealer gaf aan dat die tas (waar mijn dochter op zat te azen) niet bij de E110SE hoort maar alleen bij de E125S.

Verder geen probleem als die er niet bijhoort maar omdat de aflevering wat rommelig verliep wil ik het toch ff checken. Oja, Die skates zaten er wel bij :+ (wat een dingen zijn dat!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:24
D-Ed schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:48:
Met welke zaken wordt een E110SE opgeleverd?

Mijn scooter werd uit een ander filiaal gehaald en ik had er geen tas bij gekregen en de 2e sleutel en afstandsbediening lagen nog bij het andere filiaal. Nu ben ik toch even benieuwd want de dealer gaf aan dat die tas (waar mijn dochter op zat te azen) niet bij de E110SE hoort maar alleen bij de E125S.

Verder geen probleem als die er niet bijhoort maar omdat de aflevering wat rommelig verliep wil ik het toch ff checken. Oja, Die skates zaten er wel bij :+ (wat een dingen zijn dat!)
Er zit geen tas bij de 110SE, maar er zitten inderdaad wel van die segway drift w1 gevallen bij
Er zal ongetwijfeld iemand zijn die de tas niet gebruikt en hem wil doneren..

[ Voor 8% gewijzigd door wowgrunn op 21-06-2022 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinkeeee96
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-03-2024
Hoi allemaal,

Ik ben zelf aan het kijken naar een S110 of S125. Nou heb ik al veel gelezen, oa dit topic, youtube en Facebook groepen. Ik moet zeggen dat ik het lastig vind om de echte actieradius te vinden. Snap dat dit heel erg afhankelijk is van het gebruik. Maarja welk model past dan weer bij mij.. Ik zoek er eentje om dadelijk woon werk verkeer mee te gaan rijden. Elke dag 24km heen en 24km terug. Wil graag de 45kmph variant halen. Heb voor nu niet de mogelijkheid om te laden op werk. Nou lees ik dat de S110SE 60km haalt, maar de S125 in praktijk ook...? Maakt het dan nog veel uit? Liefst zou ik niet met 0-5% batterij thuiskomen dus iets over hebben is wel fijn. En zeker als na 1-2-3 jaar de batterij iets achteruit gaat en je ineens niet meer red naar kantoor. Ik zie ook een S110SE long range voorbij komen. Maar wel prijzig voor 4200€. Wat is jullie ervaring kwa actieradius met de 125 en 110? En wat is aan te raden om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
wowgrunn schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:05:
[...]

Er zit geen tas bij de 110SE, maar er zitten inderdaad wel van die segway drift w1 gevallen bij
Er zal ongetwijfeld iemand zijn die de tas niet gebruikt en hem wil doneren..
No worries, Die tas was leuk geweest als het erbij hoorde maar meer moeite dan dit ga ik er niet voor doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Vergeet niet dat de motor van de E125S ook twee keer zo veel vermogen heeft. Ik ben zelf blij dat ik voor deze gekozen heb. Ook in de winter altijd voldoende actieradius, ook als je zoals ik een flink Hollands formaat (en gewicht) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinkeeee96
tomhster schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:22:
Vergeet niet dat de motor van de E125S ook twee keer zo veel vermogen heeft. Ik ben zelf blij dat ik voor deze gekozen heb. Ook in de winter altijd voldoende actieradius, ook als je zoals ik een flink Hollands formaat (en gewicht) hebt.
Wat haal je kwa actieradius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:04
Rinkeeee96 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:59:
Hoi allemaal,

Ik ben zelf aan het kijken naar een S110 of S125. Nou heb ik al veel gelezen, oa dit topic, youtube en Facebook groepen. Ik moet zeggen dat ik het lastig vind om de echte actieradius te vinden. Snap dat dit heel erg afhankelijk is van het gebruik. Maarja welk model past dan weer bij mij.. Ik zoek er eentje om dadelijk woon werk verkeer mee te gaan rijden. Elke dag 24km heen en 24km terug. Wil graag de 45kmph variant halen. Heb voor nu niet de mogelijkheid om te laden op werk. Nou lees ik dat de S110SE 60km haalt, maar de S125 in praktijk ook...? Maakt het dan nog veel uit? Liefst zou ik niet met 0-5% batterij thuiskomen dus iets over hebben is wel fijn. En zeker als na 1-2-3 jaar de batterij iets achteruit gaat en je ineens niet meer red naar kantoor. Ik zie ook een S110SE long range voorbij komen. Maar wel prijzig voor 4200€. Wat is jullie ervaring kwa actieradius met de 125 en 110? En wat is aan te raden om te doen?
Ik rij ongeveer zelfde afstand (E125S) en haal je makkelijk, in winter wel je batterij naar 100% laden, anders heb je idd dat je richting 0-5% gaat. Ik kom meestal thuis met 20% remaining. Rij nu bijna een jaar (drie dagen per week), dus kan nog niks zeggen over degradatie van de batterij, behalve dat ik er nu nog geen last van heb.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
Hoi allemaal,

I have a similar experience to @lost95

I have 90kg, 1.80m tall and my E125S has windshield and rain cover - all of this add some drag and increases the energy consumption.

My useful range is 65Km (before the scooter entering in limp mode, reducing the speed). Bear in mind this is almost at full speed (average of 45km/h).
Yesterday I drove to Ikea and then back home. It is a total of 56Km (28km each leg), mostly road (at 45Km/h).. I got back home with 20Km left in the battery.

With a range left between 10km and 20km, you feel the scooter more "smooth", the acceleration is a lot slower then usual. When the range drops below 10Km, it starts limiting the speed and you can no longer reach 45Km/h.

Cheers.
Alex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Hoi allemaal,

Ik zie dat je de 24 km heen en terug op één lading wil doen, dus 48 km totaal. Mijn advies zou zijn om dan inderdaad voor een model met een dubbele accu te gaan zoals de S110SE of de S125. Qua actieradius zijn beide modellen vergelijkbaar, maar de E125S heeft het voordeel dat het een iets krachtigere motor heeft (sneller optrekken, maar verbruik bij 45 km/u rijden is gelijk) en het grootste voordeel is dat het beide accu's tegelijk gebruikt en je dus niet hoeft te wisselen halverwege.

Dus voor dagelijks gebruik is de E125S wel een stuk fijner. Je kan beide accu's tegelijk opladen en gebruiken, dus minder handelingen die je uit hoeft te voeren. Bij de S110SE moet je na het laden van één accu je lader omwisselen voor de andere en dat dus iedere dag.

Staat de scooter trouwens wel op beide locaties (thuis en op werk) binnen? De winterkou zorgt ervoor dat je minder actieradius hebt, maar als je je scooter natuurlijk binnen kan parkeren in een 'warme' ruimte, scheelt dat natuurlijk wel met de accu's op temperatuur te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
By the way, checking My Timeline in Google Maps, I can see the distance I drove to Ikea was 25Km, not 28Km.. I have no idea why the Segway App reports a longer distance.. and I also do not know which one is correct. I would put my coins on Google Maps measurement tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Ik heb het vervelende probleem dat mijn spiegelhouders steeds loskomen na een tijdje rijden. Er staat een behoorlijke belasting op de houders door het windscherm, wat natuurlijk de nodige trillingen veroorzaakt, maar hoe vast ik de moeren van mijn spiegelhouders ook zeg, ze komen altijd weer los.

Het windscherm heb ik niet zelf gemonteerd, dit had de dealer al gedaan. Nu vraag ik mij af of het correct is gebeurd, want mij lijkt dat er in een situatie als deze veerringen nodig zijn tussen de bevestigings moer van de spiegelhouder en de beugel van het windscherm. Hoe zit dit bij anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
frennek schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:05:
[...]
Dus voor dagelijks gebruik is de E125S wel een stuk fijner. Je kan beide accu's tegelijk opladen en gebruiken, dus minder handelingen die je uit hoeft te voeren. Bij de S110SE moet je na het laden van één accu je lader omwisselen voor de andere en dat dus iedere dag.
This is a good point to mention indeed. Having 2 batteries in parallel - like in E125S - put a lot less stress on the batteries. You are basically dividing the load power in 2 - and that is the reason the E125S can have a more powerful motor. Since the E110S can use only one battery at the time, the motor cannot draw too much power.
By the way, I would even bet the motors and inverters are the same in E110 and E125, but software limited in the E110.
frennek schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:07:
Ik heb het vervelende probleem dat mijn spiegelhouders steeds loskomen na een tijdje rijden. Er staat een behoorlijke belasting op de houders door het windscherm, wat natuurlijk de nodige trillingen veroorzaakt, maar hoe vast ik de moeren van mijn spiegelhouders ook zeg, ze komen altijd weer los.

Het windscherm heb ik niet zelf gemonteerd, dit had de dealer al gedaan. Nu vraag ik mij af of het correct is gebeurd, want mij lijkt dat er in een situatie als deze veerringen nodig zijn tussen de bevestigings moer van de spiegelhouder en de beugel van het windscherm. Hoe zit dit bij anderen?
I also had this problem - but I mounted my windshield myself. No matter how tight I made the nut, it eventually come loose. So I basically applied thread-lock in the nuts / screw and the problem is solved.
I'm not sure if a spring washer would help in this case, it is a lot of vibration.

Cheers.
Alex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a

Ik had hetzelfde probleem. Ik heb de moeren nog eens erg goed aangedraaid en nu al een hele lange tijd geen last meer van gehad. Even het rubbertje van de spiegels omhoog doen en dan het moertje boven het windscherm mount en daaronder in tegengestelde richting aandraaien.

Voor de zekerheid rijd ik ook met twee sleutels in de buddy. Neemt zo goed als geen ruimte in beslag en mochten de spiegels dus toch onverhoopt los komen, dan kan ik ze snel weer vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinkeeee96
frennek schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:05:
[...]

Ik zie dat je de 24 km heen en terug op één lading wil doen, dus 48 km totaal. Mijn advies zou zijn om dan inderdaad voor een model met een dubbele accu te gaan zoals de S110SE of de S125. Qua actieradius zijn beide modellen vergelijkbaar, maar de E125S heeft het voordeel dat het een iets krachtigere motor heeft (sneller optrekken, maar verbruik bij 45 km/u rijden is gelijk) en het grootste voordeel is dat het beide accu's tegelijk gebruikt en je dus niet hoeft te wisselen halverwege.

Staat de scooter trouwens wel op beide locaties (thuis en op werk) binnen? De winterkou zorgt ervoor dat je minder actieradius hebt, maar als je je scooter natuurlijk binnen kan parkeren in een 'warme' ruimte, scheelt dat natuurlijk wel met de accu's op temperatuur te houden.
Bedankt voor je info!
Op werk zou hij buiten staan. Thuis zou hij in de schuur staan die niet geïsoleerd is. Zal dit in de winter problemen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
Rinkeeee96 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:13:
Op werk zou hij buiten staan. Thuis zou hij in de schuur staan die niet geïsoleerd is. Zal dit in de winter problemen opleveren?
It will not be a problem to the battery itself, but you will feel the scooter a lot less "powerful"... the scooter will limit the acceleration when the battery is cold until it reaches a good working temperature (>15degC), so it is a little bit annoying. Even the speed is a little bit limited when cold.. I remember not being able to go over 42degC when the battery was cold. The I started let the scooter "sleep" inside my house - and my wife hated it - so I had a warmed-up scooter next day. But just leaving the battery inside would do the same.

If you are planning to leave the scooter outside during the winter, just take care to now fully charge the battery - this reduces battery degradation.. Charging to 85% mitigates the problem.

Cheers.
Alex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinkeeee96
alexborro schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:25:
[...]

This is a good point to mention indeed. Having 2 batteries in parallel - like in E125S - put a lot less stress on the batteries. You are basically dividing the load power in 2 - and that is the reason the E125S can have a more powerful motor. Since the E110S can use only one battery at the time, the motor cannot draw too much power.
By the way, I would even bet the motors and inverters are the same in E110 and E125, but software limited in the E110.
Does the E110ES always come with 2 batterys? As far as i can see it comes with 1 for 2600€ and 2 for 4200€.
Considering this compared to the 125S for 3600€ it might be worth it to go for the E110ES with 2 batterys? A single E110ES should get 50-60km range ish. With 2 batterys thats 100-110km. So when doing 50km on a single battery in a 125 and coming home on 10-20% instead of dual battery E110ES 40-50%. That should take off load from the batterys. If my thinking makes any sense :p

And how much range decrease do you get with the speed upgrade on a 125S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Rinkeeee96 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:27:
[...]

Does the E110ES always come with 2 batterys? As far as i can see it comes with 1 for 2600€ and 2 for 4200€.
Considering this compared to the 125S for 3600€ it might be worth it to go for the E110ES with 2 batterys? A single E110ES should get 50-60km range ish. With 2 batterys thats 100-110km. So when doing 50km on a single battery in a 125 and coming home on 10-20% instead of dual battery E110ES 40-50%. That should take off load from the batterys. If my thinking makes any sense :p

And how much range decrease do you get with the speed upgrade on a 125S?
Ik zie inderdaad dat de E110SE met een 1824 WH accu komt. De normale E110S met 1x 1440 WH en de E125S met 2880 WH (2x1440). Dus ja, een E110SE met een extra 1824 WH accu (mits deze te krijgen is en ook past), geeft je meer range dan een E125S.

Toch denk ik niet dat het een fijne ervaring gaat zijn. Het laden van de accu duurt toch best lang en je moet er maar tijd en zin in hebben om na het laden van de eerste accu, de tweede eraan te hangen. Het grote voordeel van de E125S is dat deze beide accu's tegelijk kan laden en gebruiken. Dagelijks je voetenplank 2x moeten openen om accu's te wisselen is geen leuke bezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
frennek schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:02:
Ik zie inderdaad dat de E110SE met een 1824 WH accu komt. De normale E110S met 1x 1440 WH en de E125S met 2880 WH (2x1440). Dus ja, een E110SE met een extra 1824 WH accu (mits deze te krijgen is en ook past), geeft je meer range dan een E125S.

Toch denk ik niet dat het een fijne ervaring gaat zijn. Het laden van de accu duurt toch best lang en je moet er maar tijd en zin in hebben om na het laden van de eerste accu, de tweede eraan te hangen. Het grote voordeel van de E125S is dat deze beide accu's tegelijk kan laden en gebruiken. Dagelijks je voetenplank 2x moeten openen om accu's te wisselen is geen leuke bezigheid.
Yeah, I agree.. I made a quick calculation here, I get a useful range of 65Km with a 2.88kWh battery, it would roughly be 82Km with the 3.65kWh battery of E110SE...
But as @frennek mentioned, it would be a pain in the ass to charge 2 batteries and keep swapping cables during the ride.. So unless I *really* need that extra 17Km, I would not got for the E110SE..

No to mention the fact that the E110SE is half the power of the E125S and it uses a different battery from the other models (the E110S and the E125S use the same 1.44kWh battery, and the E110SE uses a 1.82kW one).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Rinkeeee96 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:25:
[...]

Wat haal je kwa actieradius?
Heb het nooit echt spannend gemaakt, maar ook in de winter haalde ik de 65 km wel zonder energiebesparende dingen te hoeven doen (zoals langzamer te gaan rijden in standje twee). Dit met een totale toegevoegde massa (mens, helm, warme kleding, tas met spullen) van zo'n 120 kilo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
Ik heb de accu moeten los koppelen, en zodoende voor de eerste keer de acculuik moeten openen. Ik krijg nu met geen enkele mogelijkheid de acculuik weer dicht. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Drials schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:42:
Ik krijg nu met geen enkele mogelijkheid de acculuik weer dicht.
Uh, het is een vrij rechttoe-rechtaan luik? Zit er iets tussen? Heb je 't verkeerdom? Zit er iets onder de accu waardoor die "hoger" is? Er is niet echt een "truukje" om dat luik dicht te maken volgens mij. Gewoon klep in gat en klaar :P

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Drials schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:42:
Ik heb de accu moeten los koppelen, en zodoende voor de eerste keer de acculuik moeten openen. Ik krijg nu met geen enkele mogelijkheid de acculuik weer dicht. Iemand tips?
Ik heb dit gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lugJF-lHOPyKBB2DAVpPZx2Tw-o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dHdlgZM2YLISb5dD4hWiedek.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_vdQokffizqO8rzreQNr-ZUOwI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2CLEkXqn4lPVCa2pwZ8Bf5o.jpg?f=fotoalbum_tile

Bij mijn scooter gaat de klep nu makkelijker dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
EBreu schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:13:
[...]

Ik heb dit gedaan:
[Afbeelding][Afbeelding]

Bij mijn scooter gaat de klep nu makkelijker dicht.
Dat heb ik hier niet liggen. Bijzonder dat dit zo slecht werkt, sterker nog dat het niet meer dicht wil.,

Even zonder accu geprobeerd, dat wil ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Drials schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:25:
[...]

Dat heb ik hier niet liggen. Bijzonder dat dit zo slecht werkt, sterker nog dat het niet meer dicht wil.,

bij mijn vorige moest ik een flinke harde trap er op geven om deze dicht te krijgen. Bij mijn huidige is dit niet meer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
greg-a schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:52:
[...]

bij mijn vorige moest ik een flinke harde trap er op geven om deze dicht te krijgen. Bij mijn huidige is dit niet meer het geval.
Dit gaat om dezelfde scooter?

Door alle pogingen heb ik al beschadigingen er op zitten, wil het eigenlijk niet nog meer forceren.

[ Voor 15% gewijzigd door Drials op 22-06-2022 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Drials schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:03:
[...]

Dit gaat om dezelfde scooter?

Door alle pogingen heb ik al beschadigingen er op zitten, wil het eigenlijk niet nog meer forceren.
In dat geval: terug naar de dealer!

en ja, gaat respectievelijk om een E110S en een E125S (die luiken zijn hetzelfde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Drials schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:25:
[...]

Gaat er meer om, dat je er iets tussen frot. Ik had toevallig een oude automat liggen. Dan staat de accu beter op z’n plek en valt de klep beter in het slotje.
Helaas inderdaad, je bent niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokki

Heb ik ook last van gehad. Windscherm bij mij ook door de dealer gemonteerd. Ondanks dat het logisch kan zijn dat het scherm door trillingen losser kan komen te zitten vond ik het wel een tegenvaller. Eerlijk gezegd vind ik de hele constructie ook niet heel erg stevig. Ik heb windschermen gezien op andere merk scooters waarbij het net allemaal iets degelijker oogt qua constructie. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik daar nu geen last meer van heb nadat ik alle bouten gecontroleerd heb en goed aangedraaid heb. Maar je moet wel uitkijken met het aandraaien van de 2 dop-boutjes, weet even niet precies hoe ik ze anders moet omschrijven, want die draai je snel kapot. En het kan wel een gedoe zijn met je spiegels tijdens het vastdraaien van de anderen bouten, omdat ze dan te ver meedraaien waardoor alles weer te los komt te zitten wanneer je de spiegels in een betere positie wilt draaien. Maar ik denk wel dat het een kwestie van tijd is dat je weer alles moet nalopen en aandraaien. Maar zelf zat ik er aan te denken om de volgende keer loctite te gebruiken in de hoop daarmee het lostrillen helemaal te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Targaryenn
  • Laatst online: 10-07-2022
Heeft iemand ervaring met de regeneratiestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud12345
Targaryenn schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:16:
Heeft iemand ervaring met de regeneratiestanden?
Wat zou je daarover willen weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Targaryenn
  • Laatst online: 10-07-2022
Ruud12345 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:37:
[...]

Wat zou je daarover willen weten?
Ik zou graag willen weten of iemand ervaring al heeft met terug winnen van energie tijdens het gebruik er van, en ik las ergens dat er 3 modes zijnn in de Segway app waardoor je op verschillende standen nog meer energie kan terug winnen. Ik heb nog geen Segway en deze vraag stel ik omdat ik een post hier over zag. Mijn Segway komt binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Je kunt het instellen via de app, naar mate je voorkeur in hoeverre de scooter vanzelf vertraagt als je het gas los laat. Ik heb 'm in het midden staan. Verder merk je er dan vrijwel niks van, werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackoz
  • Laatst online: 13-09 11:34
Targaryenn schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 21:51:
[...]

Ik zou graag willen weten of iemand ervaring al heeft met terug winnen van energie tijdens het gebruik er van, en ik las ergens dat er 3 modes zijnn in de Segway app waardoor je op verschillende standen nog meer energie kan terug winnen. Ik heb nog geen Segway en deze vraag stel ik omdat ik een post hier over zag. Mijn Segway komt binnenkort
Ik kan niet voor de E lijn spreken, daar kan iemand anders hier vast iets over toevoegen maar bedenk je dat:
- er relatief weinig gewicht is om te stoppen/ te regenereren
- De topsnelheid (stock) relatief laag is waardoor je later remt dan bijv in een auto
- De meeste heuvels die je afgaat je ook op hebt moeten rijden

Of regeneratie daarbij überhaupt zin heeft gaat voor het grootste deel aan je rijstijl liggen en daarbij ook gebruik van je scooter.
Als je de scooter iedere dag rijdt en van 20>80% zou laden en dat dan dagelijks merk je naar mijn mening er niks van. Je gaat tenslotte toch laden en als je die 1 tot 2% nodig hebt om thuis te komen.... :+

- Kan je normaliter een 3-7 dagen met je accu doen qua range (zoals ikzelf) dan zou regeneren op een lading een paar procent kunnen toevoegen. Die ben je echter snel weer kwijt bijv. door de GPS module en simkaart die bij mij toch 1 tot 3% accu per dag stilstaan verbruikt.

Nieuwsgierig of mensen met de E hier heel anders over denken.
De B110S heeft overigens 1 stand voor regeneratie (aan/uit) in de settings en laat ook merkbaar "los" onder 10 km/h bijv. Dat alleen al op een snor maakt het imo kansloos en ook minder comfortabel rijden :>

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud12345
Targaryenn schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 21:51:
[...]

Tja, heel erg veel merk je er inderdaad niet van, dwz…

In de app heb je 3 standen: 1. Uit. Hetgeen betekend dat wanneer je je gas loslaat je zonder weerstand uitrijd. 2. Gemiddeld. Bij remmen voel je weerstand, en wordt er stroom opgewekt. 3. Bij gas loslaten voel je nu veel weerstand. Je staat snel stil zonder remmen.

Er is geen indicator dat weer geeft hoeveel je met deze optie “gewonnen” hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
Ruud12345 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:43:
[...]

Tja, heel erg veel merk je er inderdaad niet van, dwz…

In de app heb je 3 standen: 1. Uit. Hetgeen betekend dat wanneer je je gas loslaat je zonder weerstand uitrijd. 2. Gemiddeld. Bij remmen voel je weerstand, en wordt er stroom opgewekt. 3. Bij gas loslaten voel je nu veel weerstand. Je staat snel stil zonder remmen.

Er is geen indicator dat weer geeft hoeveel je met deze optie “gewonnen” hebt.
Ik vindt dat die in stand 2 al heel erg veel afremt, heb het dan ook uit staan. Het is ook veel leuker rijden als je de scooter kan laten uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Drials schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 00:24:
[...]

Ik vindt dat die in stand 2 al heel erg veel afremt, heb het dan ook uit staan. Het is ook veel leuker rijden als je de scooter kan laten uitrollen.
Stand 3 en vanaf stilstand met een bochtje wegrijden kán best voor een verrassing zorgen merkte ik vanmiddag.. Een kort bochtje is dan best verraderlijk. Stand 2 pas het beste bij mijn (huidige) rijstijl. E110SE sinds drie dagen in bezit dus kan nog veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Drials schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 00:24:
[...]

Misschien dat mijn jaren "one pedal driving" in een Tesla me veranderd hebben, maar ik vind juist de hoge stand (sterke "regen") fijn rijden. Ik gebruik mijn remmen amper (wat weer minder slijtage / onderhoud betekent); als je een beetje anticiperend rijdt kun je (op een E110SE althans) prima "one pedal driven".
D-Ed schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 01:01:
E110SE sinds drie dagen in bezit dus kan nog veranderen.
Gewoon (leren) doseren met de gashendel; niet in 1 ruk open trekken zoals je dat (eerder) met een benzinescooter zou doen. Over een week weet je niet beter.

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 25-06-2022 01:36 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
RobIII schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 01:33:
[...]

Gewoon (leren) doseren met de gashendel; niet in 1 ruk open trekken zoals je dat (eerder) met een benzinescooter zou doen. Over een week weet je niet beter.
Ik ga er dit weekend eens mee aan de slag en kijken of die 3e stand iets voor mij is.
Pagina: 1 ... 7 ... 39 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.