There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ik bedoelde meer de stand ivm het remmen op de motorRobIII schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 02:27:
[...]
Naja, en in 't ergste geval schakel je op. Als ik hier de scooter van achterom door de schuur naar voren manouvreer staat 'ie ook in z'n 1 zodat ik de spiegels er niet af rij als ik door 2 schuurdeuren moet. Maar daarna komt 'ie niet meer uit z'n 3.
Wat betreft terug winnen van energie zal ik er niet zo veel of eigenlijk helemaal niet mee bezig zijn. Het zal heus wel wat doen maar zelf denk ik dat het verwaarloosbaar is wat betreft het terug winnen van energie. Waar het wel heel handig en goed voor is, is voor je remblokken en remschijven. Ondanks dat ik begrijp dat er mensen zijn die het absoluut niet fijn vinden om gebruik te maken van de genereer functie, is het juist een betere manier om te remmen. Het vergt misschien wat oefening en gewenning, maar als je het eenmaal goed beheerst hoef je je remmen vrijwel niet of nooit meer te gebruiken dan alleen voor of tijdens een noodstop/situatie. Kijk, remmen moet je toch, dan kan je dat beter (zoveel mogelijk) op de motor doen zodat je remblokken en remschijven véél langer mee gaan. In het begin had ik de genereer functie in standje 2 staan, maar merkte dat ik nog te veel (onnodig) zelf remde. Nu in standje 3 ben ik helemaal tevreden. Kleine note: ik rij de E110S en dan de 25 km/u versie.Targaryenn schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 21:51:
[...]
Ik zou graag willen weten of iemand ervaring al heeft met terug winnen van energie tijdens het gebruik er van, en ik las ergens dat er 3 modes zijnn in de Segway app waardoor je op verschillende standen nog meer energie kan terug winnen. Ik heb nog geen Segway en deze vraag stel ik omdat ik een post hier over zag. Mijn Segway komt binnenkort
Dan heb ik dit verkeerd begrepen:D-Ed schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 08:45:
[...]
Ik bedoelde meer de stand ivm het remmen op de motor
Ik zie niet hoe een regen stand, eender welke, iets met wegrijden te maken heeftD-Ed schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 01:01:
Stand 3 en vanaf stilstand met een bochtje wegrijden kán best voor een verrassing zorgen merkte ik vanmiddag..
Ik doe 't ook zéker niet voor (de illusie van) het terugwinnen van (verwaarloosbare hoeveelheidjes) energie. Ik vind 't gewoon fijn rijden/remmen met een hoge regen(eratie), maar, again, dan kan ook liggen aan mijn jaren one-pedal driving inmiddels. Het voelt natuurlijker (voor mij). In hoeverre je er écht energie mee terugwint: ik speculeer en heb 't nooit uitgezocht maar ik denk dat het verwaarloosbaar is. Hell, het zou me niets verbazen als de controller ziet dat je 'remt' op je motor en dan 't displaytje groen maakt 'hey, je wint energie terug!' maar er helemaal niks terug de accu in gaat. Placebo zeg maar.Wokki schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:26:
Wat betreft terug winnen van energie zal ik er niet zo veel of eigenlijk helemaal niet mee bezig zijn.
Anderzijds: de techniek werkt wel degelijk; ooit door de Ardennen gereden in de Tesla en daar gewoon m'n batterij zien oplopen toen ik een paar kilometer bergaf ging. Die heb je eerder natuurlijk "meer" verbruikt bergop, maar toch; dat zie je bij een benzine/diesel nooit meer terug
Maar ik merk sowieso dat veel mensen nogal last hebben van range anxiety. Vaak vòòr aankoop al
[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 25-06-2022 12:53 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Ah ja, begrijpelijkRobIII schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 12:46:
[...]
Dan heb ik dit verkeerd begrepen:
[...]
Ik zie niet hoe een regen stand, eender welke, iets met wegrijden te maken heeft
Ja, dat merk je bij veel mensen die van benzine komen. Bam, gas open bij groen licht en bam, gas dicht bij een bochtje ofzoD-Ed schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 12:48:
en even de 'gashendel' los liet
Over mij
Hier ook een Tesla rijder en eigenaar van een E110SE.
Ik val jou bij dat voor mijn gevoel regeneratie stand 3 voor mij ook het prettigste is.
Precies zoals je omschrijft, omdat ik het al jaren gewend ben van de Tesla.
Het vergt inderdaad gewenning, zeker van mensen die van een combastion engine af komen, maar
eenmaal gewend is het erorm fijn en scheelt het flink in slijtage van onderdelen.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Ik ben al om hoorspeedme schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 14:42:
[...]
Ik val jou bij dat voor mijn gevoel regeneratie stand 3 voor mij ook het prettigste is.
Het vergt inderdaad gewenning, zeker van mensen die van een combastion engine af komen, maar
eenmaal gewend is het erorm fijn en scheelt het flink in slijtage van onderdelen.
Vanmiddag had ik alleen wel het probleem van een lostrillende spiegel en daardoor ook mijn windscherm.. Helaas was de dealer al gesloten. Gelukkig thuis met een sleutel (maat 14) de boel aankunnen draaien maar dit is wel erg vervelend! Begin volgende week ff bellen.
Voor de rest is het een heerlijke machine en zitten de eerste 130 kilometer erop
Ik kan hier wel aan wennen!
Volgende ritje gewoon even bij de bouwmarkt stoppen, 2 sleutels 14 kopen en in je buddy mikken (ik heb ze in de vingers van m'n (winter)handschoenen gestopt die daar standaard in liggen zodat ze niet rammelen). Heb je ze altijd bij de hand. En als je toch bij de bouwmarkt staat, neem een EHBO kitje van een tientje met wat pleistertjes enzo mee en mik die ook meteen in je buddy. Altijd handig. En een rol ducttape. En een bus WD40. En een geaarde stekkerdoos / verlengkabel. En...D-Ed schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:28:
Vanmiddag had ik alleen wel het probleem van een lostrillende spiegel en daardoor ook mijn windscherm.. Helaas was de dealer al gesloten. Gelukkig thuis met een sleutel (maat 14) de boel aankunnen draaien maar dit is wel erg vervelend! Begin volgende week ff bellen.
Over mij
Loctite
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Hier ook sterkste stand, lijkt idd net iets harder te remmen. Denk dat het qua energie terugwinnen niks uit maakt maar "one handle" rijden bevalt mij ook.speedme schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 14:42:
[...]
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
[ Voor 6% gewijzigd door onyxsr op 26-06-2022 17:56 ]
LG OLED65W7V
It is definitely not recommended to use batteries with different charges. As soon as you connected them together at a different charge level, a high current will start flowing front one to the other, in order to balance the charge. This puts a lot of stress in the lithium ion phosphate cells. Always aim to use them with the same charge level.onyxsr schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:55:
Krijg ook binnenkort een e125s binnen. Nu is mijn vraag. Als ik wil laden dan haal ik de accu’s eruit en laadt ze thuis op (woon namelijk in appartement complex). Is het mogelijk om 1 accu vol te laden en de ander te laten op bijv 50%? Of werkt het niet zo dat als de ene accu leeg is dat hij dan automatisch van de andere pakt?
Aah that’s a shame. Guess I’m stuck with both charging or I probably have to buy another charger?…alexborro schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:14:
[...]
It is definitely not recommended to use batteries with different charges. As soon as you connected them together at a different charge level, a high current will start flowing front one to the other, in order to balance the charge. This puts a lot of stress in the lithium ion phosphate cells. Always aim to use them with the same charge level.
LG OLED65W7V
Yeah, it would be very convenient if Segway release a "charger connecting cable for 2 batteries", so you can connect both batteries to the same charger (outside the scooter, of course). But so far that is not the case.onyxsr schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:13:
Aah that’s a shame. Guess I’m stuck with both charging or I probably have to buy another charger?…
Is een makkelijke oplossing, als je 1 accu hebt gebruikt bv even boodschappen doen of naar de sportschool rijden met 1 accu en als je klaar bent met je activiteiten dat je de accu gewoon naar huis weer meeneemt en weer oplaadt, aangezien hij binnen 4 uur vanaf 0% naar 80% doet. Maar ik denk met zulke korte activiteiten heb je sowieso maar 10-20% verbruikt van je accu. Dus opladen doet hij ook wel naar 100% in 1 uurtje.onyxsr schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:55:
Krijg ook binnenkort een e125s binnen. Nu is mijn vraag. Als ik wil laden dan haal ik de accu’s eruit en laadt ze thuis op (woon namelijk in appartement complex). Is het mogelijk om 1 accu vol te laden en de ander te laten op bijv 50%? Of werkt het niet zo dat als de ene accu leeg is dat hij dan automatisch van de andere pakt?
Alleen hoe zit dit met de verzekering?
De voorwaarden van mijn verzekering schijven: "Er zijn technische wijzigingen toegepast die in strijd zijn met de wettelijke bepalingen.".
Nu heb ik wel zitten inlezen over rollerbanken, radar contoles en wok status. Maar veel info gaat over of dat je nu wel op niet door de politie gepakt gaat worden. En niet over wat je verzekering doet / heeft gedaan na een ongeval.
Dus ik snap het nog niet helemaal.
Ik begrijp er uit dat een snorscooter een WOK status krijgt bij 35k/mh.
Is het voor de verzekering pas een probleem als je een wok status heb?
Of is het ook al een probleem bij de voorgestelde 30?
Mijn verzekering geeft hier telefonisch in ieder geval het begrijpelijke antwoord "zie voorwaarden".
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Ik snap wat je bedoelt.Targaryenn schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:36:
[...]
Is een makkelijke oplossing, als je 1 accu hebt gebruikt bv even boodschappen doen of naar de sportschool rijden met 1 accu en als je klaar bent met je activiteiten dat je de accu gewoon naar huis weer meeneemt en weer oplaadt, aangezien hij binnen 4 uur vanaf 0% naar 80% doet. Maar ik denk met zulke korte activiteiten heb je sowieso maar 10-20% verbruikt van je accu. Dus opladen doet hij ook wel naar 100% in 1 uurtje.
Het is ook dat ik het voor woon werk verkeer ga gebruiken en als ik thuis kom en weg wil dan ben ik beperkt aan de laadtijd. Wellicht schaf ik nog een lader aan om de tijd te verkorten. Enige oplossing wat ik nu helaas zie.
LG OLED65W7V
Top… welke range haal je op de topsnelheid?onyxsr schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:24:
[...]
Ik snap wat je bedoelt.
Het is ook dat ik het voor woon werk verkeer ga gebruiken en als ik thuis kom en weg wil dan ben ik beperkt aan de laadtijd. Wellicht schaf ik nog een lader aan om de tijd te verkorten. Enige oplossing wat ik nu helaas zie.
Daar kom ik nog op terug voor je.Targaryenn schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:30:
[...]
Top… welke range haal je op de topsnelheid?
LG OLED65W7V
Dat gebeurt wel vaker in het begin. vooral als het geregend heeft hoor je het de eerste paar km.Ruud12345 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:33:
Mensen, even een vraagje, onze nieuwe e110se (300km) heeft een beetje last van licht aanlopende remschrijven (beide wielen). Moet hier iets aan gebeuren of is dit nieuwigheid? Iemand een idee?
[ Voor 65% gewijzigd door justinb81 op 27-06-2022 21:58 ]
Segway E110SE Bromscooter
1) even (lichtjes) remmen
2) als dat niet helpt even een 'zwabbertje' rijden (een "S"-je) met een beetje overtuiging (dus even doen of je een eekhoorn op 't laatste moment ontwijkt
Over mij
Klopt inderdaad. Is mij ook opgevallen dat wanneer het regent en vies en nat weer is geweest, dat je de schijfremmen hoort. Komt puur door vuil wat op de schijfremmen terecht is gekomen. Dat kan dan een licht schrapend geluid maken. Niks om je zorgen over te maken want dat rij/rem je er vanzelf af en dan hoor je helemaal niks. Alleen wanneer je daar altijd last van hebt is het een ander verhaal.justinb81 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:58:
[...]
Dat gebeurt wel vaker in het begin. vooral als het geregend heeft hoor je het de eerste paar km.
This kind of noise in the disk brake system is completely normal and it happens in any car / motorcycle / scooter, etc.. It is because how the calipers works (the pads that squeezes the disk). But in electric vehicles, like scooter, you have almost no noise at all, so you hear everything else.Ruud12345 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:33:
Mensen, even een vraagje, onze nieuwe e110se (300km) heeft een beetje last van licht aanlopende remschrijven (beide wielen). Moet hier iets aan gebeuren of is dit nieuwigheid? Iemand een idee?
Usually, to get rid of the noise for a few moments, just slightly press the brake on the wheel with noise.. you will actuate the calipers and move it to another position...
The only problem that can cause such noise is a bent disk brake... you can check this by freely spinning the wheel and looking at the disk.. it should not wobble, I mean, it should be straight. If it is wobbling, then you have a bent disk and it must be replaced.
Targaryenn schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:30:
[...]
Top… welke range haal je op de topsnelheid?
:strip_exif()/f/image/O6rXyhWGVBjPKkBo9EOfLThI.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/chlU4BytvX67p89FP9YFFYlX.png?f=fotoalbum_large)
Dit is van vandaag en reed constant voluit. Regeneratie staat op stand 3 sterk.
Accu was niet helemaal vol maar op 96%.
Edit: ik had ook nog veel spullen mee, iets van 10kg. Zelf weeg ik 91.
[ Voor 3% gewijzigd door onyxsr op 28-06-2022 15:49 ]
LG OLED65W7V
Tevens is de scooter een snor(25km/u) opgevoerd door de dealer naar 31km/u.
Rijd er rond de 20km per dag mee naar me werk.
Zijn er mensen met tips qua mobiele app of instellingen van de scooter, ik hoor het graag.
Ik laadt de mijne op in washok. Zo heb ik er het minst last van. Qua tips instellingen gewoon ff lekker neuzen erin wat voor jouw handig of fijn is.Keizertjuh schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:41:
Goede avond. Ik ben sinds het weekend de trotse eigenaar van een Segway E110SE launch edition. Nu gooi ik de accu(uit de scooter gehaald) aan de lader in de keuken. Maar wat maakt die lader een hoop herrie. Iemand tips hiervoor?
Zijn er mensen met tips qua mobiele app of instellingen van de scooter, ik hoor het graag.
LG OLED65W7V
Dat is een goede tip. Ik heb alleen geen washok. Wel een schuur maar dat is in de winter te vochtig.onyxsr schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 00:28:
[...]
Ik laadt de mijne op in washok. Zo heb ik er het minst last van. Qua tips instellingen gewoon ff lekker neuzen erin wat voor jouw handig of fijn is.
Heb je geen kamer waar die kan staan met deur dicht zodat je er minder last van heb?Keizertjuh schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:32:
[...]
Dat is een goede tip. Ik heb alleen geen washok. Wel een schuur maar dat is in de winter te vochtig.
Of wellicht in de meterkast?
LG OLED65W7V
Om met je laatste vraag te beginnen. Bij elk bericht staat "quote", daarmee kan je direct op dat bericht reageren. Op je mobiel moet je eerst op "Acties" drukken en vervolgens op "quote".Ruudjo84 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:57:
Mijn 110se is over 2 weken aan zijn eerste onderhoudsbeurt toe. Ik heb gevraagd wat de kosten zijn en dat is 125 euro! Bij centralscooters. Ik vind dit een beetje zout. Dit betaal ik voor mijn auto niet eens voor een kleine beurt. En wat moeten ze nou doen aan een elektrische scooter? Mss wat boutjes nalopen, de remblokken kunnen immers nog niet versleten zijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en kan ik dan eventueel naar een goedkopere zaak zonder dat mijn garantie vervalt? En hoe reageer ik op iemands bericht in deze topic? Alvast bedankt
Voor wat betreft onderhoudsbeurt, lijkt mij dat je dit bij elke dealer kan doen - iig voor de garantie vanuit Segway zelf. Je dealer kan mogelijk andere voorwaarden hebben, al lijkt mij dit vreemd.
Voor mijn eerste Segway (niet meer in bezit), was ik voor de eerste onderhoudsbeurt EUR 10 kwijt. Die EUR 10 was voor het huren van een vervangende scooter voor die dag. Dus defacto was de beurt gratis.
Voor mijn tweede Segway E125s was ik voor de eerste beurt +/- EUR 214 kwijt. Echter had ik toen de banden laten vervangen voor Michelin all weather tyres. De kosten waren dus voor het vervangen van de banden. De beurt zelf was, wederom, gratis.
In beide gevallen was de eerste onderhoudsbeurt bij zo rond de 1000-1100 km.
Dank je wel voor je snelle reactie, dat is een goede service van je dealer. Dan ga ik toch eens rondbellen voor een betere prijs. Want ik heb hem speciaal voor woon werkverkeer aangeschaft mede door de hoge brandstofprijzen. Maar de prijs die ik nu aan brandstof heb bespaard kan ik aan die beurt uit gaan geven onderhand.greg-a schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:29:
[...]
Om met je laatste vraag te beginnen. Bij elk bericht staat "quote", daarmee kan je direct op dat bericht reageren. Op je mobiel moet je eerst op "Acties" drukken en vervolgens op "quote".
Voor wat betreft onderhoudsbeurt, lijkt mij dat je dit bij elke dealer kan doen - iig voor de garantie vanuit Segway zelf. Je dealer kan mogelijk andere voorwaarden hebben, al lijkt mij dit vreemd.
Voor mijn eerste Segway (niet meer in bezit), was ik voor de eerste onderhoudsbeurt EUR 10 kwijt. Die EUR 10 was voor het huren van een vervangende scooter voor die dag. Dus defacto was de beurt gratis.
Voor mijn tweede Segway E125s was ik voor de eerste beurt +/- EUR 214 kwijt. Echter had ik toen de banden laten vervangen voor Michelin all weather tyres. De kosten waren dus voor het vervangen van de banden. De beurt zelf was, wederom, gratis.
Waar heb jij je scooter gehaald dan btw?greg-a schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:29:
[...]
Om met je laatste vraag te beginnen. Bij elk bericht staat "quote", daarmee kan je direct op dat bericht reageren. Op je mobiel moet je eerst op "Acties" drukken en vervolgens op "quote".
Ik heb de lader al eens open geschroefd om te onderzoeken of de ventilator eenvoudig te vervangen is (foto's staan eerder in het topic). De gehele lader is ingegoten in een soort vloeibare epoxy, dus er is weinig aan te versleutelen. De ventilator is wel los te schroeven, maar bij het vervangen zal je de draadjes van de oude ventilator moeten doorknippen en verbinden/solderen met een nieuwe ventilator (en het geheel weer netjes afwerken met krimpkousjes of iets dergelijks).Keizertjuh schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:41:
Goede avond. Ik ben sinds het weekend de trotse eigenaar van een Segway E110SE launch edition. Nu gooi ik de accu(uit de scooter gehaald) aan de lader in de keuken. Maar wat maakt die lader een hoop herrie. Iemand tips hiervoor?
Ik heb sinds gisteren mijn vervangende ventilator binnen en verwacht ergens volgende week de ombouw te doen. Ik ben uiteindelijk voor de Noctua NF-A6x25 FLX gegaan (https://noctua.at/en/products/fan/nf-a6x25-flx). De flow is uiteraard wat minder, maar ik denk dat dat niet veel kwaad kan. De ventilator is echter bijna onhoorbaar, zeker vergeleken met die herriemaker die er origineel in zit.
https://www.telegraaf.nl/...-helmplicht-per-1-januari
Toch blij dat ik alsnog voor de Segway brom ben gegaan.
Ik heb na vraag gedaan. Omkeuren zoals dat heet kost €150. Opvoeren bij de dealer waar ik mijn segway heb gekocht kost €50,-.D-Ed schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:06:
Helmplicht per 1 januari is er nu door:
https://www.telegraaf.nl/...-helmplicht-per-1-januari
Toch blij dat ik alsnog voor de Segway brom ben gegaan.
Ga maar even afspraak maken:)
Dat voorstel kreeg ik ook van de dealer een paar weken geleden om voor de snor te gaan en dan die route te bewandelen, gelukkig niet gedaan nu.Keizertjuh schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:10:
[...]
Ik heb na vraag gedaan. Omkeuren zoals dat heet kost €150. Opvoeren bij de dealer waar ik mijn segway heb gekocht kost €50,-.
De grap is dat ik de snelheidsupgrade heb gehad van de dealer naar 50/52 maar hij loopt makkelijk 55/56 dus dat is erg fijn (gewoon de officiële upgrade van Segway). Er is meteen daarna een andere firmware gekomen kreeg ik gisteren te horen maar die zit dus niet op die van mij
Ik hoop dan niet dat je een rollerball tegenkom (ik neem aan dat je een snor versie hebt) dan ben je hem verlopig kwijtKeizertjuh schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:10:
[...]
Ik heb na vraag gedaan. Omkeuren zoals dat heet kost €150. Opvoeren bij de dealer waar ik mijn segway heb gekocht kost €50,-.
Waar heb je 't over? Als 'ie netjes 'omgekeurd' is is er niets aan de hand.Targaryenn schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:15:
[...]
Ik hoop dan niet dat je een rollerball tegenkom (ik neem aan dat je een snor versie hebt) dan ben je hem verlopig kwijt
Over mij
Dit is wat mijn dealer rekentRuudjo84 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:10:
[...]
Dank je wel voor je snelle reactie, dat is een goede service van je dealer. Dan ga ik toch eens rondbellen voor een betere prijs. Want ik heb hem speciaal voor woon werkverkeer aangeschaft mede door de hoge brandstofprijzen. Maar de prijs die ik nu aan brandstof heb bespaard kan ik aan die beurt uit gaan geven onderhand.
Elektrische beurt
Bandenspanning controle
Profiel controle
Remmen controle
Verlichting controle
Balhoofdspeling
Update accu
Firmware update
Foutcodes uitlezen
E-beurt: € 70, -
Inclusief arbeidsloon
Let op: Onderdelen zijn niet inbegrepen
Hoe lang werk zijn die controles, 10 minuutjes? Aardig loon dan…Hans 68 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:05:
[...]
Dit is wat mijn dealer rekent
Elektrische beurt
Bandenspanning controle
Profiel controle
Remmen controle
Verlichting controle
Balhoofdspeling
Update accu
Firmware update
Foutcodes uitlezen
Inclusief arbeidsloon

Neemt contact op met de dealer waar je hem hebt gekocht zou ik zeggen.Targaryenn schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:36:
Weet iemand waarom mijn claxon niet werkt op de 125s? Kwam er te laat achter
Idd, en dan heeft Segway ook nog eens een absurd laag onderhouds interval. Om de 2000km moet je naar de dealer die even gemakkelijk 75-150 euro in rekening brengt voor een inspectie dat voor het grootste gedeelte echt complete onzin is.Ruud12345 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:19:
[...]
Hoe lang werk zijn die controles, 10 minuutjes? Aardig loon dan…
Doe je dit niet kun je natuurlijk je garantie vaarwel zeggen.
Snel terugbrengen dat ding want je had al twijfels voor je hem ontving, de range deed volgens je eigen onderzoek net 50km (terwijl de E125 makkelijke 80-90km doet), het afleveren verliep niet echt soepel en je hebt er nu al problemen mee. terug naar de dealer en weer lekker met je super soco verder tuffen lijkt mij verstandigerTargaryenn schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 00:13:
Tweede probleem: tweede accu werkt niet, hij geeft aan dat hij vol zit terwijl hij 40% vol zit, dus opladen lukt niet… wat een hoofdpijn dossier
Mijn windscherm van de E110SE trilde los maar dit is perfect opgelost door de dealer, ik krijg nog een nieuwe phone houder (gratis) en ik heb nog een extra helm kunnen kopen van €110,- voor €80,- Ben echt 100% tevreden over de scooter (staat in iets meer dan twee weken al bijna 300KM op de teller).
Top service en top scooter tot nu. Als je nu al zoveel problemen hebt zou ik een andere dealer/merk zoeken.
[ Voor 4% gewijzigd door D-Ed op 02-07-2022 01:54 ]
Op dit moment gaat het laden niet sneller dan 10% per uur, ook als ik de instelling nu weer terugzet om tot 100% vol te laden. Gisteren had ik de scooter voor het eerst helemaal leeg gereden tot 0km range (dat doe ik normaal nooit, maar kwam toevallig zo uit), maar na een uur laden stond de accu nog steeds maar op ongeveer 10% bijgeladen. Hoe lang het laden uiteindelijk heeft geduurd weet ik helaas niet.
Wat is jullie ervaring?
Thanks voor alle berichten, daardoor besloten om de e125 te kopen en vandaag mogen ontvangen ;-)
Ik vroeg me af of iemand de klapdrager van segway met bruin kussen heeft, en hier een topkoffer op heeft gemonteerd?
Ik wil graag een specifieke topkoffer die 6 kg kan dragen, en kan nergens vinden wat dat rekje kan houden. Dealer schatte 5 kg maar is natte vingerwerk volgens mij. Meeste dragers gaan wel tot 10 kg toch?
Of is dat bij deze scooter te link?
Ga natuurlijk niks doen wat niet kan.
Thnx!
Helaas heb ik dat ook gehad, en heb meerdere mensen erover gehoord.frennek schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:08:
Hoe lang duurt het laden bij jullie van een E125S? Ik heb het idee dat mijn E125S de eerste week na ontvangst sneller volgeladen was dan nu het geval is. Ik heb het idee dat dit is ontstaan nadat ik de instelling heb aangepast om hem maar tot 70% vol te laden ipv de gebruikelijke 100% om de levensduur van de batterij te verlengen.
Op dit moment gaat het laden niet sneller dan 10% per uur, ook als ik de instelling nu weer terugzet om tot 100% vol te laden. Gisteren had ik de scooter voor het eerst helemaal leeg gereden tot 0km range (dat doe ik normaal nooit, maar kwam toevallig zo uit), maar na een uur laden stond de accu nog steeds maar op ongeveer 10% bijgeladen. Hoe lang het laden uiteindelijk heeft geduurd weet ik helaas niet.
Wat is jullie ervaring?
Bij mij is het opgelost door de dealer die moest weer met segway bellen en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad.
Enige mogelijkheid die je nu hebt is de accu's een voor een buiten de scooter laden want dat gaat wel nog snel.
psn = bjornnl22
Wat ik mij afvroeg, de basis prijs is 3600 euro. Hebben jullie hier nog korting op gehad?
Overigens vind ik het onderhoud wel relatief vaak nodig.
Ik ben ook aan het kijken naar de BMW CE04 en deze heeft 1 keer in de 2 jaar onderhoud nodig of na 10.000 km. Het is natuurlijk wel een compleet andere prijsklasse.
De topkoffer racks geven dit meestal standaard aan. Mijn ervaring is dat er vaak wel wat meer in kan 10kg zou wel moeten kunnen.Ik wil graag een specifieke topkoffer die 6 kg kan dragen, en kan nergens vinden wat dat rekje kan houden. Dealer schatte 5 kg maar is natte vingerwerk volgens mij. Meeste dragers gaan wel tot 10 kg toch?
Of is dat bij deze scooter te link?
[ Voor 28% gewijzigd door Roberto89 op 02-07-2022 21:31 ]
In bezit van een e125s.Roberto89 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:19:
Ik ben druk aan het onderzoeken of de Segway E125 S wat voor mij is. Als ik jullie reacties zo lees is de 50 km/h variant zeker de moeite waard met een range van +/- 80km.
Wat ik mij afvroeg, de basis prijs is 3600 euro. Hebben jullie hier nog korting op gehad?
Ik ben ook aan het kijken naar de BMW CE04 en deze heeft 1 keer in de 2 jaar onderhoud nodig of na 10.000 km. Het is natuurlijk wel een compleet andere prijsklasse.
[...]
De topkoffer racks geven dit meestal standaard aan. Mijn ervaring is dat er vaak wel wat meer in kan 10kg zou wel moeten kunnen.
Range is Idd 80km of meer.
Nee, je krijgt geen korting.
Mocht je dat lukken dan zou de dealer er niks op verdienen.
Geldt ook voor de rest van de accessoires.
Vergelijk sommige dealers maar naar wat ze vragen zoals Scootercentrum Reeuwijk die hogere prijzen hanteert.
LG OLED65W7V
In de winter haal je die 80 niet! Reken op 60 km in de winter en dan zit je safe.Roberto89 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:19:
Ik ben druk aan het onderzoeken of de Segway E125 S wat voor mij is. Als ik jullie reacties zo lees is de 50 km/h variant zeker de moeite waard met een range van +/- 80km.
[...]
De topkoffer racks geven dit meestal standaard aan. Mijn ervaring is dat er vaak wel wat meer in kan 10kg zou wel moeten kunnen.
Korting op aanschafprijs niet, korting kan je krijgen door bijv ook helm/slot aam te schaffen. Ik kreeg slot gratis.
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
De bmw is van andere planeet als je hem vergelijkt met een Segway 😅. Gaaf ding !Roberto89 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:19:
[...]
Ik had toentertijd bij aankoop een Scooter ingeruild en afgezien van die rare drift skates.
In de winter (lees nul graden of lager) ga je met 50kph geen 80km halen hoor. Bij harde wind en kou zit je meer aan de 60-65 te denken.Roberto89 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:19:
[...]
Je zegt het zelf al, is een beetje een kromme vergelijking een brommer en een motor. Niet alleen de prijs, ook de snelheid en vereisten zijn anders. Het is in feite een hele andere categorie, niet te beginnen over de BMW premie.
Edit: en vwb de korting. Nee, de segways zijn al heel competitief in de markt gezet tov de concurrentie
[ Voor 4% gewijzigd door greg-a op 03-07-2022 10:36 ]
Om te vergelijken heb ik net een kort ritje gemaakt op een Segway huurscooter van Check maar dat voelde precies hetzelfde.
Ligt het dan aan mij of staat jullie stuur ook lichtjes scheef?
Waar ik wel van schrok is de verzekering. Een normale scooter betaal je 3 euro nog wat. Mijn huidige verzekering inshared wil de segway niet eens verzekeren. Ik heb nog een andere gecheckt en die vroeg 80 euro per maand WA voor de scooter. Dit is echt absurd veel. Ik heb helaas wel veel motor schadevrije jaren, maar geen scooter schadevrije jaren.
Waar zijn jullie verzekerd en wat voor premie betalen jullie?
Ik heb de anwb, 0 jaren want altijd auto gehad. Met alle toeters en bellen betaal ik 30€, dat is dan voor een 110SE, die is nieuw een stuk goedkoper dan de jouwe, maar misschien valt er aan de opties wat te schaven.Roberto89 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:58:
Bedankt voor de antwoorden, 60 km is ook acceptabel, hij gaat waarschijnlijk toch elke dag aan de lader.
Waar ik wel van schrok is de verzekering. Een normale scooter betaal je 3 euro nog wat. Mijn huidige verzekering inshared wil de segway niet eens verzekeren. Ik heb nog een andere gecheckt en die vroeg 80 euro per maand WA voor de scooter. Dit is echt absurd veel. Ik heb helaas wel veel motor schadevrije jaren, maar geen scooter schadevrije jaren.
Edit: per maand is dat.
XBL gamertag StayingPow3r
All risk Univé €38 met 0 jaar, € 80 is wel heel veel. Hoe oud ben je?Roberto89 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:58:
Bedankt voor de antwoorden, 60 km is ook acceptabel, hij gaat waarschijnlijk toch elke dag aan de lader.
Ik gok, 33 ;-)Drials schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:05:
[...]
All risk Univé €38 met 0 jaar, € 80 is wel heel veel. Hoe oud ben je?
Balhoofd smeren en stellenHans 68 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:05:
[...]
Dit is wat mijn dealer rekent
Elektrische beurt
Bandenspanning controle
Profiel controle
Remmen controle
Verlichting controle
Balhoofdspeling
Update accu
Firmware update
Foutcodes uitlezen
Inclusief arbeidsloon
Banden nazien en op spanning zetten
Remmen controleren en reinigen
Bouten en moeren controleren
Draaiende delen smeren
Stekker verbindingen controleren
Stekker verbindingen reinigen
Stekker verbindingen inspuiten met contact spray
Update ECU handmatig (niet in uw app zichtbaar)
Update Bluetooth module handmatig (niet in uw app zichtbaar)
Update display module handmatig (niet in uw app zichtbaar)
Update BMS handmatig (niet in uw app zichtbaar)
Update firmware handmatig (niet in uw app zichtbaar)
Dit gaan ze doen en voor mn garantie moet ik het toch laten uitvoeren.
Hun lullen de lantaarnpalen nog in bloei 😅
Geloof ook niet dat ze er zo lang mee bezig zijn, maar goed dan ken ik er weer ff tegenaan
Vraag mij eigenlijk af of ik de verhaalrechtsbijstand wel aan moet laten staan.
[ Voor 3% gewijzigd door greg-a op 03-07-2022 12:41 ]
Ik betaal 15 euro per maand voor wa extra +opzittende verzekering, dus voor letselschade. Bij ASR. Als je lid wordt van de vakbond cnv, zit er rechtsbijstand bij. Ook voor het gezin privé meteen. Dus mss is dat iets om te overwegen. Maar weet niet of dit ook betrekking op je voertuig heeft. Dit zou je kunnen navragengreg-a schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:39:
Ik ook bij ANWB, heb inmiddels 1 schadevrije jaar opgebouwd. Ik betaal voor WA+diefstal+aanrijding, aanschafwaardegarantie (3-jaar) en verhaalsrechtsbijstand: EUR 718 per jaar, dus bij EUR 60 p/m.
Vraag mij eigenlijk af of ik de verhaalrechtsbijstand wel aan moet laten staan.
Stuur van mijn eerste B110S was ook scheef, had nog wel wat meer probleempjes. Inmiddels een nieuwe scooter gekregen via RMA, helaas heeft deze ook wel wat verbeter puntjes. Kwalitatief niet heel tevreden over de scooter en service van Segway en de betreffende dealer...Sandermvdb schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:48:
Ik heb sinds ik mijn E125S heb het gevoel gehad dat het stuur heel lichtjes scheef staat (naar rechts). In 1e instantie dacht ik dat het aan mij lag omdat mijn vorige scooter misschien naar links stond en dat ik daar aan gewend was geraakt maar een aantal maanden later heb ik dit idee dus nog steeds.
Om te vergelijken heb ik net een kort ritje gemaakt op een Segway huurscooter van Check maar dat voelde precies hetzelfde.
Ligt het dan aan mij of staat jullie stuur ook lichtjes scheef?

Sharif Wody Betch! --Sharif on tweaker.nut
I also have 0 "schadevrije jaren" for scooters and I pay 18 euros at DIKS for regular insurance + thief coverage. Just the basic insurance was around 12 euros.Roberto89 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:58:
Nou ik kreeg mijn splinternieuwe Segway met een defecte claxon en defecte accu. Bedankt Segway! Heb jij toevallig nog contacten binnen Segway die ik kan bereiken?Wodypls schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:23:
[...]
Stuur van mijn eerste B110S was ook scheef, had nog wel wat meer probleempjes. Inmiddels een nieuwe scooter gekregen via RMA, helaas heeft deze ook wel wat verbeter puntjes. Kwalitatief niet heel tevreden over de scooter en service van Segway en de betreffende dealer...
Dat is mooi vervelend, waar heb je deze aangeschaft? ik zou de dealer benaderen.Targaryenn schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:02:
[...]
Nou ik kreeg mijn splinternieuwe Segway met een defecte claxon en defecte accu. Bedankt Segway! Heb jij toevallig nog contacten binnen Segway die ik kan bereiken?
0854865719 zou je kunnen proberen
Ik heb mijn Segway al 1 dag later met pijn moeten achterlaten bij mijn dealer, het nummer van jou werkt niet. Wat voor nummer is dit preciesWodypls schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:10:
[...]
Dat is mooi vervelend, waar heb je deze aangeschaft? ik zou de dealer benaderen.
0854865719 zou je kunnen proberen
ik ken je pijn.... krijg je een nieuwe?Targaryenn schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:48:
[...]
Ik heb mijn Segway al 1 dag later met pijn moeten achterlaten bij mijn dealer, het nummer van jou werkt niet. Wat voor nummer is dit precies
Heb het nummer net getest, gaat wel over maar zullen inmiddels ook allemaal vrij zijn.
Ik heb 2 juli een Segway E110SE gekocht. Op 1 juli 12:32 heb ik de dealer gebeld dat ik 2 juli de scooter kom halen. Nu zie ik dit in de app. Is het normaal dat er in de app staat dat de scooter aan de tweede accu bezig is, of kan het zijn dat de dealer de accu gewisseld heeft? Op basis van verbruik en laadpercentage lijkt de accu ook maar 70% van de opgegeven capaciteit (Wh) te hebben.
:strip_exif()/f/image/gJ8CkcUNtZPRdibcgnvb3NFW.jpg?f=fotoalbum_large)
NOM woning - 6830 Wp - Daikin 2E200AV3 WPB - Daikin Ururu Sarara 3,5kW - dakisolatie Rd >6 - bodemisolatie Rd 5,88 - HR++
Dit was bij mij ook zo, geen idee wat het betekent.Drannelf schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:43:
Dag allen,
Ik heb 2 juli een Segway E110SE gekocht. Op 1 juli 12:32 heb ik de dealer gebeld dat ik 2 juli de scooter kom halen. Nu zie ik dit in de app. Is het normaal dat er in de app staat dat de scooter aan de tweede accu bezig is, of kan het zijn dat de dealer de accu gewisseld heeft? Op basis van verbruik en laadpercentage lijkt de accu ook maar 70% van de opgegeven capaciteit (Wh) te hebben.[Afbeelding]
Ik heb geen idee ik moet even aanzien deze week, aangezien zondag en maandag dicht waren zullen ze vanaf dinsdag aan de slag gaan ermee, maar ik zal ze zeker opjagen aangezien het een splinternieuwe Segway is en per direct opgelost wil zien worden anders eis ik mijn geld terug.Wodypls schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:05:
[...]
ik ken je pijn.... krijg je een nieuwe?
Heb het nummer net getest, gaat wel over maar zullen inmiddels ook allemaal vrij zijn.
Bij mij staat dit er in ieder geval niet, ik heb gewoon 1 accu in de app staan.Drannelf schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:43:
Dag allen,
Ik heb 2 juli een Segway E110SE gekocht. Op 1 juli 12:32 heb ik de dealer gebeld dat ik 2 juli de scooter kom halen. Nu zie ik dit in de app. Is het normaal dat er in de app staat dat de scooter aan de tweede accu bezig is, of kan het zijn dat de dealer de accu gewisseld heeft? Op basis van verbruik en laadpercentage lijkt de accu ook maar 70% van de opgegeven capaciteit (Wh) te hebben.[Afbeelding]
Goed om te horen, via wie aangezien ook in Amsterdam komJoram22 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:57:
Nogmaals over de speedupdate. Voor velen waarschijnlijk al bekend: er zijn dealers die daar 100 euro voor vragen. Na wat zoeken in en rond Amsterdam een afspraak gemaakt bij een ander voor 35 euro. Kortom even rondvragen via de dealerlijst op de Segway website loont!
Bedankt voor deze info.frennek schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:42:
Ik vind het volgende artikel zeer interessant om daarmee de levensduur van de accu te verlengen (https://batteryuniversity...g-lithium-based-batteries). De conclusie is dat Li-Ion snel achteruit gaat bij 100% volle lading, en dat rijden in een window van 75% naar 25% erg gunstig is (3000 charge cycles in deze bandwidth en dan zit je nog steeds op 90% overgebleven capaciteit).
Mijn E125S gebruik ik voor woon/werk verkeer, wat 28 km heen en 28 km terug is. Ik laad hem zowel thuis als werk steeds op tot 70% (stopt op ongeveer 72%) en rij hem dan leeg tot ongeveer 30 a 35%, afhankelijk van de weersomstandigheden. Ik zit dus nog in een kleiner interval van de 75/25% range die zij opgeven en zo'n 3000 cycles moet opleveren. Uiteraard heb ik 2 cycles per werkdag, maar die 3000 cycles moeten wel met gemak te halen zijn. Dat komt neer op ruim 7 jaar levensduur in mijn gebruik, maar waarschijnlijk kan ik nog veel langer doorrijden.
Interessant is ook de afschrijvingskosten in dit geval. Als die 3000 cycles klopt en een vervangende accu's zo'n 2400 euro kosten, heb ik een afschrijving van zo'n 1,60 euro per werkdag. Dat ligt hoger dan de kosten om de accu's te laden, maar alsnog een stuk lager dan rijden op benzine.
Dit is ook een van de redenen waarom ik voor de E125S ben gegaan. Hij is duurder door de extra accu, maar door het gelijktijdig gebruiken van de batterijen heb ik flinke overcapaciteit aan accu en kan je de accu veel makkelijker in een optimaal window houden en zo de levensduur gigantisch verlengen (is de theorie).
Ik kan geen optie vinden in de Segway app om tot een bepaald percentage te laden. Hoe doe jij dit?
Edit; Gevonden na wat beter zoeken
Joop Harmans Amsterdam Noord.Targaryenn schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:23:
[...]
Goed om te horen, via wie aangezien ook in Amsterdam kom
Wel pas einde van de maand tijd.
Kan het nog nergens aan huis of over the air?
Firmware update kan ook online dus waarom zou dit niet te pushen zijn.
Joram22 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:12:
[...]
Joop Harmans Amsterdam Noord.
Wel pas einde van de maand tijd.
In de 110se zie je in de app de hoofdaccu en ook de kleine accu van de centrale besturing.Mr. Freeze schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 06:21:
[...]
Bij mij staat dit er in ieder geval niet, ik heb gewoon 1 accu in de app staan.
Ik ben ongeduldig aan het wachten op mijn Segway E110S bromversie. (jammer genoeg hadden ze geen SE meer in stock in de buurt). Mijn vraag was of er een goed slot hiervoor is? is dit wat? https://www.maxxsloten.nl...1UHAGvEAYYAiABEgI6cPD_BwE Is de batterij gemakkelijk uit de scooter te halen en blijft de vloerplaat goed liggen na herhaaldeijk de batterij eruit te hebben gehaald, ben wat bang dat er water zou kunnen insijpelen.
Grtjes
De batterij is er makkelijk uit te halen en heeft een handvat. De vloerplaat is er voor gemaakt om open en dicht te doen (is van metaal). Er kan wat water inkomen maar dat is geen probleem. De batterij zelf en de aansluiting zijn druipwaterdicht.pitbullgio schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:30:
Hallokes,
Ik ben ongeduldig aan het wachten op mijn Segway E110S bromversie. (jammer genoeg hadden ze geen SE meer in stock in de buurt). Mijn vraag was of er een goed slot hiervoor is? is dit wat? https://www.maxxsloten.nl...1UHAGvEAYYAiABEgI6cPD_BwE Is de batterij gemakkelijk uit de scooter te halen en blijft de vloerplaat goed liggen na herhaaldeijk de batterij eruit te hebben gehaald, ben wat bang dat er water zou kunnen insijpelen.
Grtjes
Slot: een art3 of art 4 beugelslot ketting of een remschijfslot door het voorwiel. Door het achterwiel kan immers geen slot. Ikzelf heb een remschijf slot omdat die handzamer zijn. Deze voldoen ook voor de verzekering. Ieder slot kan open. Het gaat om het vertragend/afschrikkend effect. Een ketting ergens aan vast is uiteraard het beste . Maar ja dat kan heel vaak niet.
Welk remschijf slot gebruik jij?Joram22 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:40:
[...]
De batterij is er makkelijk uit te halen en heeft een handvat. De vloerplaat is er voor gemaakt om open en dicht te doen (is van metaal). Er kan wat water inkomen maar dat is geen probleem. De batterij zelf en de aansluiting zijn druipwaterdicht.
Slot: een art3 of art 4 beugelslot ketting of een remschijfslot door het voorwiel. Door het achterwiel kan immers geen slot. Ikzelf heb een remschijf slot omdat die handzamer zijn. Deze voldoen ook voor de verzekering. Ieder slot kan open. Het gaat om het vertragend/afschrikkend effect. Een ketting ergens aan vast is uiteraard het beste . Maar ja dat kan heel vaak niet.
Heb je een link?
LG OLED65W7V
De kleinste Michelin City Grip die ik kon vinden is een 90/90-10. Standaard zit er een harde 70/90-10 CST (Cheng Shin Tire) band op.
De 90/90-10 past op de achtervelg en in het spatbord zonder problemen.
Qua rij ervaring voel ik veel meer grip en comfort, zeker in de bochten, maar ook langzamer optrekken.
Wat doet de extra grip met de range:
Met de CST band haalde ik 22-25Wh tijdens mijn woon-werk rit van 2x 20KM
Met de Michelin band haal ik nu 30-33Wh tijdens mijn woon-werk rit van 2x 20KM
In de praktijk (laden tot 90%) lever ik 10KM in op de range met de huidige temperaturen, dus van 50KM naar 40KM als ik met 20% acculading over thuis wil komen.
Dus voor B110S bezitters: Ja, er is een band op de Europese markt verkrijgbaar die past, maar je levert veel in op de range. Ik heb nog geen 70/90-10 band gevonden die hier in Nederland te koop is, alleen op AliExpress, en dat is weer de CST.
Weet je zeker dat de diameters van beide banden exact gelijk zijn? Mijn gevoel zegt dat de Michelin band een grotere diameter heeft en je daardoor iets sneller gaat. Dat is een veel betere verklaring voor je hogere verbruik en langzamere optrekken. 20% meer rolweerstand (en dus verbruik) zou ik absoluut onacceptabel vinden.justinb81 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:20:
Ik heb de achterband van mijn 45KM/h B110S vervangen door een Michelin City Grip en wil de ervaring delen voor als iemand anders hetzelfde overweegt.
De kleinste Michelin City Grip die ik kon vinden is een 90/90-10. Standaard zit er een harde 70/90-10 CST (Cheng Shin Tire) band op.
De 90/90-10 past op de achtervelg en in het spatbord zonder problemen.
Qua rij ervaring voel ik veel meer grip en comfort, zeker in de bochten, maar ook langzamer optrekken.
Wat doet de extra grip met de range:
Met de CST band haalde ik 22-25Wh tijdens mijn woon-werk rit van 2x 20KM
Met de Michelin band haal ik nu 30-33Wh tijdens mijn woon-werk rit van 2x 20KM
In de praktijk (laden tot 90%) lever ik 10KM in op de range met de huidige temperaturen, dus van 50KM naar 40KM als ik met 20% acculading over thuis wil komen.
Dus voor B110S bezitters: Ja, er is een band op de Europese markt verkrijgbaar die past, maar je levert veel in op de range. Ik heb nog geen 70/90-10 band gevonden die hier in Nederland te koop is, alleen op AliExpress, en dat is weer de CST.
Diameters zijn zeker niet gelijk.frennek schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 07:10:
[...]
Weet je zeker dat de diameters van beide banden exact gelijk zijn? Mijn gevoel zegt dat de Michelin band een grotere diameter heeft en je daardoor iets sneller gaat. Dat is een veel betere verklaring voor je hogere verbruik en langzamere optrekken. 20% meer rolweerstand (en dus verbruik) zou ik absoluut onacceptabel vinden.
Maat 70/90 betekent 70mm breed en 90% daarvan dus 63mm hoogte (vanaf velg-rand).
Maat 90/90 betekent 90mm breed en 90% daarvan dus 81mm hoogte (vanaf velg-rand).
Dus de straal is 18mm meer met de 90/90 band.
Gegroet, Louis.
(pedante modus uit)
Al gekeken of er een steentje of spijker in het profiel zit? Keertje hard gerend kan ook, vlak stukje ontstaan 🤔?Ruudjo84 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:30:
Sinds een paar dagen een trilling bij het voorwiel bij top snelheid (e110se brom). Bij koude banden is t beter hoorbaar en voelbaar in het stuur. Net of je op fijne noppenbanden rijdt. Ik denk zelf aan het wiellager? Heeft iemand dit nog meer? Volgende week de eerste beurt, dus dan geef ik het meteen door
Hij gaat inderdaad iets sneller, de 45KM/H op de teller is nu ook de GPS snelheid.frennek schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 07:10:
[...]
Weet je zeker dat de diameters van beide banden exact gelijk zijn? Mijn gevoel zegt dat de Michelin band een grotere diameter heeft en je daardoor iets sneller gaat. Dat is een veel betere verklaring voor je hogere verbruik en langzamere optrekken. 20% meer rolweerstand (en dus verbruik) zou ik absoluut onacceptabel vinden.
Ik heb uit range anxiety de CST er voorlopig weer opgezet, ik wil ook met koude temperaturen thuis kunnen komen.
Meteen een ritje gedaan om de w/h te vergelijken.. Let ook op de afstand die gemeten word. ik dacht dat het GPS afstand was, maar blijkbaar toch wielomtrek. Dus mijn w/h berekening klopte ook niet
/f/image/pwRhvxyXmToBljoOAStt9vft.png?f=fotoalbum_large)
W/h uitgerekend met de correcte 18.7km (volgens google maps):
CST 70/90-10
24,6Wh - 26,2Wh per km
Michelin City Grip 90/90-10
27,5Wh - 29,9Wh per km
Dus valt uiteindelijk wel mee.
Wel jammer dat er geen fatsoenlijk merk in dezelfde maat te vinden is om de CST mee te vervangen.
De Michelin heeft veel meer profiel. Als mijn opdracht dicht bij huis is afgelopen en ik weer met de auto moet zal ik de Michelin er weer onder zetten en hem voor lokale ritjes gebruiken.
[ Voor 44% gewijzigd door justinb81 op 08-07-2022 22:49 ]
Water + microvezel doekjeEdje040 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:33:
Vraagje: hoe maken jullie het windscherm schoon (zonder te krassen).
Heeft iemand ervaring hier meeTargaryenn schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:58:
Kan iemand mij helpen? De range wordt niet bij mij opgeteld hij verandert elke 0.5 seconden naar de andere accu capaciteit [Afbeelding]
[Afbeelding]
Ligt het misschien aan de ene accu die bij mij niet eerder wou opladen dat die de boos doener is?
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
- de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de snorfiets heeft een blauw kenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.