Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 9 ... 39 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
justinb81 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 22:04:
[...]

Hij gaat inderdaad iets sneller, de 45KM/H op de teller is nu ook de GPS snelheid.
Ik heb uit range anxiety de CST er voorlopig weer opgezet, ik wil ook met koude temperaturen thuis kunnen komen.

Meteen een ritje gedaan om de w/h te vergelijken.. Let ook op de afstand die gemeten word. ik dacht dat het GPS afstand was, maar blijkbaar toch wielomtrek. Dus mijn w/h berekening klopte ook niet

[Afbeelding]

W/h uitgerekend met de correcte 18.7km (volgens google maps):
CST 70/90-10
24,6Wh - 26,2Wh per km

Michelin City Grip 90/90-10
27,5Wh - 29,9Wh per km

Dus valt uiteindelijk wel mee.

Wel jammer dat er geen fatsoenlijk merk in dezelfde maat te vinden is om de CST mee te vervangen.
De Michelin heeft veel meer profiel. Als mijn opdracht dicht bij huis is afgelopen en ik weer met de auto moet zal ik de Michelin er weer onder zetten en hem voor lokale ritjes gebruiken.
Een gelijke afstand afleggen op een hogere snelheid kost inderdaad wel flink wat meer energie en dus verbruik. Merendeel van de weerstand die je ondervindt tijdens het rijden is aerodynamische weerstand, welke kwadratisch gaat met de snelheid. 5% meer snelheid is dus als makkelijk 10% meer weerstand en dus verbruik. In jouw geval ga je ook ongeveer 5% sneller (makkelijk 45 ipv eerst 43?), dan is je ongeveer 10% hogere verbruik makkelijk te verklaren.

Als je nu ongeveer 5% sneller gaat (voorheen rond de 43, nu makkelijk 45), is 10% van je extra verbruik al eenvoudig te verklaren door de hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

frennek schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 08:37:
[...]

Een gelijke afstand afleggen op een hogere snelheid kost inderdaad wel flink wat meer energie en dus verbruik. Merendeel van de weerstand die je ondervindt tijdens het rijden is aerodynamische weerstand, welke kwadratisch gaat met de snelheid. 5% meer snelheid is dus als makkelijk 10% meer weerstand en dus verbruik. In jouw geval ga je ook ongeveer 5% sneller (makkelijk 45 ipv eerst 43?), dan is je ongeveer 10% hogere verbruik makkelijk te verklaren.

Als je nu ongeveer 5% sneller gaat (voorheen rond de 43, nu makkelijk 45), is 10% van je extra verbruik al eenvoudig te verklaren door de hogere snelheid.
10% meer verbruik maar het kost je ook 5% minder tijd…
Volgas zal je tank inderdaad 10% sneller leeg zijn maar heb je ook 5% meer afstand afgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patoer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 13:17
Roberto89 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:58:
Bedankt voor de antwoorden, 60 km is ook acceptabel, hij gaat waarschijnlijk toch elke dag aan de lader.

Waar ik wel van schrok is de verzekering. Een normale scooter betaal je 3 euro nog wat. Mijn huidige verzekering inshared wil de segway niet eens verzekeren. Ik heb nog een andere gecheckt en die vroeg 80 euro per maand WA voor de scooter. Dit is echt absurd veel. Ik heb helaas wel veel motor schadevrije jaren, maar geen scooter schadevrije jaren.

Waar zijn jullie verzekerd en wat voor premie betalen jullie?
Voor de 125s, Univé, Allrisk + pech onderweg €13,63 p/m , 20jaar schadevrij. Omgeving Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

5 euro per maand, WA, Hilversum, ANWB, 10 schadevrije jaren ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Net mijn Segway scooter schoongemaakt, zie ik dat er nu al vocht in de voorlamp zit :s
En dat terwijl ik 1x in de regen gereden heb denk ik en bij het schoonmaken heel weinig water gebruik en ook voorzichtig doe.

Is dit makkelijk te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09-2024

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Sandermvdb schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:22:
Net mijn Segway scooter schoongemaakt, zie ik dat er nu al vocht in de voorlamp zit :s
En dat terwijl ik 1x in de regen gereden heb denk ik en bij het schoonmaken heel weinig water gebruik en ook voorzichtig doe.

Is dit makkelijk te verhelpen?
Even in de zon zetten? Bij mijn scooter ook wel eens gezien nooit iets mee gedaan.

Segway E110SE Bromscooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjo84
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-09-2023
EBreu schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:23:
[...]

Al gekeken of er een steentje of spijker in het profiel zit? Keertje hard gerend kan ook, vlak stukje ontstaan 🤔?
Nee zit niks in de band en je moet wel erg enthousiast remmen met je voorrem wil je daar een plat stuk op krijgen, zonder op je plaat te gaan.. Ik geef t volgende week door en dan mogen ze kijken wat er loos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bheerkens
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-07-2022
Heb de Segway 125S nu twee dagen en tot nu toe bevalt hij prima, maar ben ik wel meteen tegen een praktisch ding aangelopen:

Is het mogelijk om met twee gebruikers te linken aan dezelfde Segway?

Ik en mijn vrouw gaan hem namelijk beide gebruiken en het lukte me niet om de Segway aan twee telefoons tegelijk te koppelen (niet met hetzelfde account, maar ook niet met twee verschillende accounts).

Iedere keer dat ik het probeer gooit hij me bij de andere telefoon er uit.
Heb een beetje gezocht op de www, maar kan tot nu toe niks vinden.

Iemand hier die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Is de schokdemper van de E110se ook af te stellen in hoogte?

Zoja, hoe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud12345
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-06 09:00
Bheerkens schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:53:
Heb de Segway 125S nu twee dagen en tot nu toe bevalt hij prima, maar ben ik wel meteen tegen een praktisch ding aangelopen:

Is het mogelijk om met twee gebruikers te linken aan dezelfde Segway?

Ik en mijn vrouw gaan hem namelijk beide gebruiken en het lukte me niet om de Segway aan twee telefoons tegelijk te koppelen (niet met hetzelfde account, maar ook niet met twee verschillende accounts).

Iedere keer dat ik het probeer gooit hij me bij de andere telefoon er uit.
Heb een beetje gezocht op de www, maar kan tot nu toe niks vinden.

Iemand hier die hier ervaring mee heeft?
Klopt, het is niet mogelijk de app met 1 account op meerdere devices te installeren. Ook is de scooter met serienummer slecht aan 1 account te koppelen.

Helaas is hier totaal niet over nagedacht. Er is echter wel 1 heel piep klein lichtpuntje. De ritten worden later wel bijgeschreven nadat de scooter weer verbinding heeft met het gekoppelde device,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvlas
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-09-2022
Net een ES125S gekocht - LEKKER DING !

Wel de vraag of het mogelijk is om van de 2 accu's in de scooter er slechts 1 uit te nemen en deze binnen op te laden. Kan je die dan zonder nadelige effecten terugplaatsen en gaan rijden?
Je zou er vanuit gaan dat het Battery Management System die beide batterijen afzonderlijk ziet in de app die netjes opvangt.....

Waarom deze vraag - het is voorstelbaar dat je op je werk wilt bijladen, of ingeval dat je zonder stroom komt te staan, je er slechst 1 accu uit wilt halen en bijladen zodat je in ieder geval kunt rijden, cq extra range hebt....

Hoor graag of iemand hier al ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvlas
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-09-2022
[quote]Ruud12345 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 07:29:
[...]

[ Voor 74% gewijzigd door gijsvlas op 10-07-2022 13:34 . Reden: foutje .... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 13:34
gijsvlas schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:23:
Net een ES125S gekocht - LEKKER DING !

Wel de vraag of het mogelijk is om van de 2 accu's in de scooter er slechts 1 uit te nemen en deze binnen op te laden. Kan je die dan zonder nadelige effecten terugplaatsen en gaan rijden?
Je zou er vanuit gaan dat het Battery Management System die beide batterijen afzonderlijk ziet in de app die netjes opvangt.....

Waarom deze vraag - het is voorstelbaar dat je op je werk wilt bijladen, of ingeval dat je zonder stroom komt te staan, je er slechst 1 accu uit wilt halen en bijladen zodat je in ieder geval kunt rijden, cq extra range hebt....

Hoor graag of iemand hier al ervaring mee heeft.
congrats!
je vraag is al voorbij gekomen: alexborro in "Grote Segway elektrische scooter topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
2 vraagjes:

1. Weet iemand of er ergens lakstiften voor de Segway (stone grey/mat grijs) te koop zijn?

2. voor wie een windscherm heeft: helder of smoke? Wat heeft de voorkeur?

[ Voor 35% gewijzigd door Edje040 op 10-07-2022 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Targaryenn
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10-07-2022
EBreu schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:43:
[...]

Even in de zon zetten? Bij mijn scooter ook wel eens gezien nooit iets mee gedaan.
Ik heb slechte ervaringen mee gehad, ik had een super soco TS hiervoor, kwam er vocht in de knipperlichten heeft het voor kortsluiting veroorzaakt waardoor mij AC/DC niet meer werkte… maar scooter wel starte maar de verlichting etc niet werkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-06 14:57
Edje040 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 15:50:
2. voor wie een windscherm heeft: helder of smoke? Wat heeft de voorkeur?
I have the clear one... I like it. My helmet has a retractable smoke lens, so I use it under sun. I prefer this solution in comparison to a smoke windshield.

But bear in mind the original segway windshield is very flexible.. it is annoying.. it bounces a lot.. in some situations it even hits my helmet. I'm not sure if other brands have the same problem.

Cheers.
Alex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokki
  • Laatst online: 15-07-2023
Sinds vandaag een knipperende foutmelding 35 op mijn dashboard. Nu gaat mijn buddyseat niet meer open. Tot nu toe gelukkig het enige directe probleem wat ik ondervind. Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben (gehad) en hoe verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drannelf
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 09:07
Joram22 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:00:
[...]

In de 110se zie je in de app de hoofdaccu en ook de kleine accu van de centrale besturing.
Zou dat het zijn? Dat verklaart een hoop.

NOM woning - 6830 Wp - Daikin 2E200AV3 WPB - Daikin Ururu Sarara 3,5kW - dakisolatie Rd >6 - bodemisolatie Rd 5,88 - HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drannelf
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 09:07
Patoer schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:07:
[...]

Voor de 125s, Univé, Allrisk + pech onderweg €13,63 p/m , 20jaar schadevrij. Omgeving Rotterdam
Direct via Univé? Ik was dat bij Univé kwijt voor de 110se, wa+, 15 jaar schadevrij, omgeving Rotterdam.

NOM woning - 6830 Wp - Daikin 2E200AV3 WPB - Daikin Ururu Sarara 3,5kW - dakisolatie Rd >6 - bodemisolatie Rd 5,88 - HR++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wokki schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:50:
Sinds vandaag een knipperende foutmelding 35 op mijn dashboard. Nu gaat mijn buddyseat niet meer open. Tot nu toe gelukkig het enige directe probleem wat ik ondervind. Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben (gehad) en hoe verholpen?
Niet gehad, maar de oplossing is 9 v.d. 10 keer een paar minuten de accu los en weer insteken.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Wokki schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:50:
Wat Rob zegt en de buddyseat met je sleutel openen . ( niet lullig bedoel maar dit word wel eens vergeten als men de scooter ZONDER sleutels gebruikt. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokki
RobIII schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:53:
[...]

Niet gehad, maar de oplossing is 9 v.d. 10 keer een paar minuten de accu los en weer insteken.
Thanks voor de tip 👍🏼 Zal het straj en anders morgen proberen en hopelijk werkt het 🙏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokki
EBreu schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:01:
[...]

Wat Rob zegt en de buddyseat met je sleutel openen . ( niet lullig bedoel maar dit word wel eens vergeten als men de scooter ZONDER sleutels gebruikt. )
Snap je helemaal hoor. Maar het hoort natuurlijk ook gewoon te werken doormiddel van de startknop. In (soortgelijke) noodgevallen kan je inderdaad nog altijd op de ouderwetse manier de sleutel gebruiken 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokki
[quote]Wokki schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:09:

[ Voor 38% gewijzigd door Wokki op 11-07-2022 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patoer
Drannelf schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:40:
[...]

Direct via Univé? Ik was dat bij Univé kwijt voor de 110se, wa+, 15 jaar schadevrij, omgeving Rotterdam.
Inderdaad, direct bij Univé. Op basis van prijs scooter €3500. Nou klopt die prijs ook niet want die is bijna €3900. met windscherm. Maar zover ik kon vergelijken was deze maatschappij de goedkoopste, veel goedkoper dan ANWB bijvoorbeeld. Dit geldt voor mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarstenN02
  • Laatst online: 18-02-2024
Is er iemand die ervaring heeft met de actieradius van de snelheidsupdate van de e110se snor variant? Ik ben voornemens de scooter van 25 naar 30 te 'upgraden', heeft dit veel invloed op de actieradius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokki
RobIII schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:53:
[...]

Net even mijn accu ontkoppeld en na het koppelen werkt alles weer naar behoren 😀 Gisteren was ik een beetje bang dat het probleem misschien groter was. Nu hopen dat het goed blijft en het geen voorteken was dat er misschien toch meer aan de hand is. Maar voor nu ben ik geholpen en tevreden dankzij uw tip, nogmaals bedankt 👍🏼👊🏼😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Wokki schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:19:
[...]

Net even mijn accu ontkoppeld en na het koppelen werkt alles weer naar behoren 😀 Gisteren was ik een beetje bang dat het probleem misschien groter was. Nu hopen dat het goed blijft en het geen voorteken was dat er misschien toch meer aan de hand is. Maar voor nu ben ik geholpen en tevreden dankzij uw tip, nogmaals bedankt 👍🏼👊🏼😎
Ik heb error 35 ook eens gehad, eigenlijk al direct 2 dagen na aanschaf. Na reset via het ontkoppelen van de accu's heb ik nu ruim een maand en 1200 km verder probleemloos gereden zonder enige error of mankement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Weet iemand waar je de kleurcodes van Segway kunt achterhalen? Lakstiften kennen ze niet dus is via kleurcode bestellen de enige optie lijkt het (matte stone grey).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackoz
  • Laatst online: 13-09 11:34
Ik word moedeloos van het niet kunnen vinden van een lader en accu voor een normale prijs.

Om te benadrukken hoe idioot segway of dealers rijk maakt of zelf de hoofdprijs vraagt:
gloednieuwe B110S = €1899,- bezorgd en wel inclusief een accu én lader.

Net een prijs ontvangen voor de lader welke op €349 uitkom, nog bijna €50 meer dan bij een andere stealer.
De accu moest in dit geval €1250 kosten.

Dit betekend dat een extra accu en lader samen 85% van de nieuwprijs van de scooter zelf kost!

Ik denk dat ik op zoek ga naar een 2e scooter.. dat gaat me onderhand minder kosten...

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokki
frennek schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:07:
[...]

Ik heb error 35 ook eens gehad, eigenlijk al direct 2 dagen na aanschaf. Na reset via het ontkoppelen van de accu's heb ik nu ruim een maand en 1200 km verder probleemloos gereden zonder enige error of mankement.
Nou, dat is in ieder geval goed om te horen/lezen 😉👍🏼

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud12345
Wackoz schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:42:
Ik word moedeloos van het niet kunnen vinden van een lader en accu voor een normale prijs.

Om te benadrukken hoe idioot segway of dealers rijk maakt of zelf de hoofdprijs vraagt:

Net een prijs ontvangen voor de lader welke op €349 uitkom, nog bijna €50 meer dan bij een andere stealer.

Dit betekend dat een extra accu en lader samen 85% van de nieuwprijs van de scooter zelf kost!

Ik denk dat ik op zoek ga naar een 2e scooter.. dat gaat me onderhand minder kosten...
Is mij ook opgevallen. Complete waanzin. Lijkt wel hetzelfde verhaal als de printer met zijn onbetaalbare inkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Ruud12345 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:33:
[...]

Is mij ook opgevallen. Complete waanzin. Lijkt wel hetzelfde verhaal als de printer met zijn onbetaalbare inkt.
Lijkt er op dat na de speedupgrade dat dit het volgende project voor Segway is: Fatsoenlijke aftermarket en accessoires label opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 21:49
Wackoz schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:42:

Ik ben wel de lader van de B110P tegengekomen de B110P heeft dezelfde Accu als de B110S maar een langzamere oplader. en vreemd genoeg een ander voltage van de lader? Nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
justinb81 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:22:
[...]

Ik ben wel de lader van de B110P tegengekomen de B110P heeft dezelfde Accu als de B110S maar een langzamere oplader. en vreemd genoeg een ander voltage van de lader? Nog niet geprobeerd.
Die ben ik tegenkomen in een zoektocht en na heel lang turen naar de productafbeelding zag ik dat die plug 1 pinnetje extra had. Had die bijna voor de stekker opzich gekocht :> De lader zelf (fsp powerland) daar kan ik nog wel een alternatief op zoeken of maken.

De stekker wordt het grootste euvel. Ik heb nog geprobeerd contact te leggen gisteren met een shop die die after market accu’s maakt.

Wat zij in hun omschrijving stekker “BP” noemen is wat als stekker op de B/E110 zit. Zover nog geen reactie gehad.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVliegNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-07 19:03
Ik heb sinds 2 weken de E110S inclusief speed upgrade.
Ondertussen 150km erop zitten maar hij gaat niet sneller dan 47 op GPS. Volgens mij gaan mensen in dit forum met een speedupgrade nog een tikkie sneller of is dit de snelheid die je krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
Wackoz schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:18:
[...]

Die ben ik tegenkomen in een zoektocht en na heel lang turen naar de productafbeelding zag ik dat die plug 1 pinnetje extra had. Had die bijna voor de stekker opzich gekocht :> De lader zelf (fsp powerland) daar kan ik nog wel een alternatief op zoeken of maken.

hun omschrijving stekker “BP” noemen is wat als stekker op de B/E110 zit. Zover nog geen reactie gehad.
Dit is een foto van de B110P lader (bovenste) de pinnen lijken me overeen te komen.
Voltage en ampèrage is anders, hoewel van de B110P "fast charger" die wel 52.5V 8A is.
Het lijkt erop dat de B110S standaard de duurdere "Fast charger" krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPkmMOiknrpW1oC8W9vPwmOT1iY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FHUjCsEYfioKUjKOSvCQEbyX.jpg?f=fotoalbum_large

Het snoer lijkt langer ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMx9HToTLICtwQyY7Dkf-3DVWdU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/APnA5rZvfwURZBC0z8VComOF.jpg?f=user_large

Leuk detail, de langzame lader kost 40 euro.. de snelle 128 euro in China (taobao).

[ Voor 14% gewijzigd door justinb81 op 14-07-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
justinb81 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:01:
[...]

Dit is een foto van de B110P lader (bovenste) de pinnen lijken me overeen te komen.
Voltage en ampèrage is anders, hoewel van de B110P "fast charger" die wel 52.5V 8A is.
Het lijkt erop dat de B110S standaard de duurdere "Fast charger" krijgt.

[Afbeelding]

Het snoer lijkt langer ?

[Afbeelding]

Leuk detail, de langzame lader kost 40 euro.. de snelle 128 euro in China (taobao).
Hee dat was mij nog niet opgevallen, die jij stuurde is toch iets anders! Zie jij nog ergens staan daar als je de 110 kiest dat hij 8A doet? Ik vind de info/afbeeldingen erg summier.

Als dat ergens te bevestigen is ga ik het gokken :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phiemstra
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-08 19:53
SuperVliegNL schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:45:
Ik heb sinds 2 weken de E110S inclusief speed upgrade.
Ondertussen 150km erop zitten maar hij gaat niet sneller dan 47 op GPS. Volgens mij gaan mensen in dit forum met een speedupgrade nog een tikkie sneller of is dit de snelheid die je krijgt?
Dit is ook mijn ervaring. De max ligt voor mij zelfs rond de 45 km, wat denk ik aan mij 100 kg gewicht kan liggen :). Als ik met mijn vrouw samen op de scooter zit wordt het nog minder, meer richting 43. Helemaal bij een heuvelop heeft de scooter het dan zwaar en zakt naar onder de 40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinb81
Wackoz schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:57:
[...]

Hee dat was mij nog niet opgevallen, die jij stuurde is toch iets anders! Zie jij nog ergens staan daar als je de 110 kiest dat hij 8A doet? Ik vind de info/afbeeldingen erg summier.

Als dat ergens te bevestigen is ga ik het gokken :)
De 110 versie van die verkoper is de 4A lader die in China standaard bij de B110P meegeleverd word (heb met de verkoper gechat) het plaatje bij de advertentie is van de B30.
Dus met die lader doet hij er 8uur over. Voor mij voldoende omdat ik een kleinere lader zoek die ik op het werk kan gebruiken, en dan is 8 uur prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackoz
justinb81 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:36:
[...]

De 110 versie van die verkoper is de 4A lader die in China standaard bij de B110P meegeleverd word (heb met de verkoper gechat) het plaatje bij de advertentie is van de B30.
Dus met die lader doet hij er 8uur over. Voor mij voldoende omdat ik een kleinere lader zoek die ik op het werk kan gebruiken, en dan is 8 uur prima.
Nu je het zo stelt, en voor ong. de helft van het geld is dat best een oplossing. Gebruik ik de langzame voor thuis en de originele voor onderweg.

Ik ben inmiddels verder in mijn contact met YanYang tech die aftermarket accu's produceert. Hij gaat na of ze de stekkers los kunnen leveren, misschien dat ik er daar alsnog een aantal van laat komen als hij erin kan voorzien. Kan ik nog altijd kijken of ik een 52v8A lader kan scoren elders waar dit op kan.

Bedankt voor het nogmaals ophalen!

één is geen, twee is één

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinb81
Wackoz schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:08:
[...]

Nu je het zo stelt, en voor ong. de helft van het geld is dat best een oplossing. Gebruik ik de langzame voor thuis en de originele voor onderweg.

Ik ben inmiddels verder in mijn contact met YanYang tech die aftermarket accu's produceert. Hij gaat na of ze de stekkers los kunnen leveren, misschien dat ik er daar alsnog een aantal van laat komen als hij erin kan voorzien. Kan ik nog altijd kijken of ik een 52v8A lader kan scoren elders waar dit op kan.

Vanaf 5 augustus kan ik je vertellen of hij werkt. Hij is al onderweg, alleen nog een haakse Schuko stekker vinden om erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wackoz schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:08:
[...]

Nu nog een 2e accu vinden voor de E110SE / E110S etc voor de helft van het geld en we kunnen meer meters maken _/-\o_

Ik merk wel dat het lekker doorrijd met 55km per uur maar veel verder dan 45 tot 50km kom ik dan net, een 2e accu thuis klaar hebben liggen is op sommige dagen wel handig denk ik. Ik gebruik de scooter 50% voor prive ritjes en de andere 50% voor het bezorgen van (klein) printwerk aan klanten en relaties. Erg handig de laatste tijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patoer
Rammelend windscherm.
Mijn windscherm rammelde als ik een niet geasfalteerde weg reed. Dit heb ik verholpen door de schroeven er uit te halen en daar e O-ringetje van max. 10 mm in omtrek tussen de boutjes en de staanders te doen. Het schroefdraad moet vrij van de O-ring blijven. Rammelen opgelost!🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
D-Ed schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:00:
[...]

Nu nog een 2e accu vinden voor de E110SE / E110S etc voor de helft van het geld en we kunnen meer meters maken _/-\o_

Ik merk wel dat het lekker doorrijd met 55km per uur maar veel verder dan 45 tot 50km kom ik dan net, een 2e accu thuis klaar hebben liggen is op sommige dagen wel handig denk ik. Ik gebruik de scooter 50% voor prive ritjes en de andere 50% voor het bezorgen van (klein) printwerk aan klanten en relaties. Erg handig de laatste tijd!
Je zou kunnen overwegen naar 3rd party aanbieders te kijken voor accu's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07gKyiXubpAassl6ib5q9yeBRUM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oHDRqOVodt8rjRoiXn4yVSmF.png?f=fotoalbum_large
(https://nl.aliexpress.com...2112000027695570258%21sea)
Ik had meteen oren naar een 48v 60AH accu, in principe dubbele capaciteit, bijna 2 x de range :9

De prijzen die deze partij neerzet valt nog over te onderhandelen hoop ik.
Alles vanaf een E110 kost wat meer en zijn ook wat "meer scooter" waardoor de prijs voor een 2e accu misschien beter te rechtvaardigen is, zeker bij veel dagelijks gebruik.

Ik houd een oogje in het zeil voor een jong gebruikte b110s denk ik maar. Toen ik de mijne net had zag ik er een paar gaan voor tussen de 1350 en 1600 euro op marktplaats. Achteraf gezien is dat een hele goeie deal om niet alleen een accu en lader te hebben maar gewoon alles van die scooter mocht er iets geks stuk gaan.

Kan ik de garantie en die overpriced "onderhoudsbeurt" ook achterwege laten in de toekomst _/-\o_

@justinb81 ik ben zeer benieuwd naar jouw ervaringen, zal even wachten met bestellen. thanks!

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
@Wackoz Ik heb de 50-60-70Ah accu’s ook op Taobao gezien. Kosten €400. Alleen het verzenden met vliegtuig is meteen €1400 verzendkosten. Ik ben verschillende aanbieders daar met Google translate aan het polsen of ze Engels kunnen en het met goedkope vracht willen versturen. Misschien word er een ondernemer in Europa wakker en besteld een container van die dingen om ze voor €800 te verkopen.

Kan die YanYan tech niet 2 van die accu’s op de boot zetten voor weinig? 3 maanden wachten vind ik prima

[ Voor 14% gewijzigd door justinb81 op 14-07-2022 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
@justinb81 Ik zal is verder vragen, wie niet waagt...
Leek mij ook dat een groot deel verzendkosten zal moeten zijn.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud12345
Ik zie mensen hier bezig met een zoektocht naar goedkopere accu’s. Geen gek idee, aangezien de huidige peperduur zijn, maar is hier dan niemand die bang is dat de goedkopere varianten in de brand kunnen vliegen? Van de week nog gebeurt met goedkope fiets accu’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur75
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:13
Jeetje, ben me door alle berichten aan het worstelen, maar het is erg veel. Ik lees echter erg weinig over de b110s. Mensen die hem hebben en wat ervaringen willen delen? Ik vind het een leuk ding maar is hij ook goed, en trekt hij ook een beetje op ondanks de zwakkere motor? Ik zou best een 110s kunnen halen, maar vind het compacte van de b110s juist wel fijn. Sta op het punt 1 te halen bij de dealer maandag, maar wat extra ervaringen zijn altijd welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Tuur75 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:29:
Jeetje, ben me door alle berichten aan het worstelen, maar het is erg veel. Ik lees echter erg weinig over de b110s. Mensen die hem hebben en wat ervaringen willen delen? Ik vind het een leuk ding maar is hij ook goed, en trekt hij ook een beetje op ondanks de zwakkere motor? Ik zou best een 110s kunnen halen, maar vind het compacte van de b110s juist wel fijn. Sta op het punt 1 te halen bij de dealer maandag, maar wat extra ervaringen zijn altijd welkom...
Waarom niet eerst op beiden proefrijden en daarna pas je keuze maken? Er zijn genoeg reviews van allebei de scooters op Youtube en het web te vinden..

Ik ben juist erg blij met de ruimte van de E110SE (neem vaak iemand achterop, vervoer af en toe wat dozen op de voetenplank of in de buddyseat. Ook om even wat boodschappen te doen is het echt een heerlijk ding want je kunt er echt veel in kwijt. Dus tja, ieder heeft zo z'n voorkeuren en maakt er op een andere manier gebruik van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinb81
Hij is lekker compact, en zuinig met zijn energie. Hij is zuinig omdat de motor niet erg sterk is voor de 45km/h versie. Je moet er dus mee kunnen leven dat hij vanaf 50% accu 43km/h loopt. Ik zelf vind het prima omdat ik maar 1x per week naar kantoor moet. Hij trekt sowieso al sneller op dan mijn Puch maxi van vroeger ;)
Als je er elke dag op moet zou ik een wat grotere nemen, die zijn qua vering ook wat comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur75
D-Ed schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:34:
[...]

Waarom niet eerst op beiden proefrijden en daarna pas je keuze maken? Er zijn genoeg reviews van allebei de scooters op Youtube en het web te vinden..

Ik ben juist erg blij met de ruimte van de E110SE (neem vaak iemand achterop, vervoer af en toe wat dozen op de voetenplank of in de buddyseat. Ook om even wat boodschappen te doen is het echt een heerlijk ding want je kunt er echt veel in kwijt. Dus tja, ieder heeft zo z'n voorkeuren en maakt er op een andere manier gebruik van.
Nou ja ik vind van de b110 dus juist niet zoveel op het net en al helemaal geen gebruikers ervaringen. Ook een beetje waarom ik het vraag. Ik snap dat de e110 een stuk groter etc is maar dat is ook wel een beetje het nadeel voor mij want het poortje achter is niet heel breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur75
justinb81 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:04:
[...]

Hij is lekker compact, en zuinig met zijn energie. Hij is zuinig omdat de motor niet erg sterk is voor de 45km/h versie. Je moet er dus mee kunnen leven dat hij vanaf 50% accu 43km/h loopt. Ik zelf vind het prima omdat ik maar 1x per week naar kantoor moet. Hij trekt sowieso al sneller op dan mijn Puch maxi van vroeger ;)
Als je er elke dag op moet zou ik een wat grotere nemen, die zijn qua vering ook wat comfortabeler.
Kijk hier heb ik wat aan, dankjewel! Ik ga eens proefrijden om het gevoel van de vering te krijgen. Die 43km/h maak ik me niet zo druk om. Het wordt een woon werk Scooter en dat is maar 9 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wodypls
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-08 17:32
B110s gebruiker hier, heb het 25km/h model. Gebruik deze ook voor woon-werk verkeer en rij gemiddeld 10 a 15 km per dag, vanuit stilstand naar vol gas is gelijk topsnelheid halen mogelijk kost dit maar 1 sec.

Ik zal dit nog gaan testen. Wat de veerring betreft is het prima voor mij, ik haal gemakkelijk 80km op een lading bij opladen tot 100%, echter laad ik de scooter meestal maar op tot 80%

Met de ingebouwde usb aansluiting laad ik mijn telefoon even snel op als met de meegeleverde Samsung lader.

Sharif Wody Betch! --Sharif on tweaker.nut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackoz
Hier ook een B110S (snor) rijder en ook ik kan hem aanraden :)

Als je >20km dagelijks op de scooter af wil leggen zou ik de E serie overwegen. Dit is persoonlijk en hangt van je lichaamsbouw en voorkeur af maar ik merk dat het zit comfort rap afneemt na ~ 40 min rijden.

De reden dat ik hem gekocht heb was voor mij precies de compacte vormgeving en het lage leeg gewicht (38kg).

80km kan je zonder problemen halen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikUIRsyKLtlqbvTneru44Gv-ZP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9rUPyeDRqxmxizYlA0vhMnF.jpg?f=fotoalbum_large

Verder qua snelheid en vermogen: wat @Wodypls en @justinb81 aangeven is ook mijn ervaring. De brom versie doet ~43 km/h vanaf de halve lading. De snor heeft dat niet door de lagere snelheid. Wel zakt het vermogen onder de 20% af maar je haalt alsnog de topsnelheid.

Als je een 1500 watt of 3000watt motor gaat proefrijden dan zal de 850watt van de B110 misschien langzaam aanvoelen. Doe je dat echter niet dan is het echt meer dan vlot genoeg. Luttele seconden tot de top snelheid :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackoz
Ruud12345 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:24:
Ik zie mensen hier bezig met een zoektocht naar goedkopere accu’s. Geen gek idee, aangezien de huidige peperduur zijn, maar is hier dan niemand die bang is dat de goedkopere varianten in de brand kunnen vliegen? Van de week nog gebeurt met goedkope fiets accu’s.
Er is geen breed aanbod zoals met andere accu’s helaas. Wat ik gevonden krijg aan producenten zijn bestaande accu fabrieken die zich ook aan deze accu’s wagen. Eerste digitale impressies van de kwaliteit en controle lijken goed maar zijn geen garantie.

Als er meer gegadigden zijn kunnen we overwegen een soort groepsbestelling te plaatsen. Ik ben in contact met een bedrijf om te vragen of per boot versturen mogelijk is zoals justinb81 suggereerde. Indien dat kan verwacht ik de prijs flink te zien zakken en zal ik het zeker hier even melden.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Bij veel mensen zie ik op fotos de P op hun dashboard staan. Bij mijn Segway staat er altijd direct de snelheidsindicatie en staat ie in stand 1, 2 of 3.
Het maakt ook niet uit hoe ik hem aanzet; met de ouderwetse sleutel, afstandsbediening, app op mijn mobiel.

Iemand een idee hoe dit kan? Het maakt opzich niet uit maar het verbaast me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodypls
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-08 17:32
Sandermvdb schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:11:
Bij veel mensen zie ik op fotos de P op hun dashboard staan. Bij mijn Segway staat er altijd direct de snelheidsindicatie en staat ie in stand 1, 2 of 3.
Het maakt ook niet uit hoe ik hem aanzet; met de ouderwetse sleutel, afstandsbediening, app op mijn mobiel.

Iemand een idee hoe dit kan? Het maakt opzich niet uit maar het verbaast me wel.
Misschien de parkeerstand aan of uit gezet in de instellingen?

Sharif Wody Betch! --Sharif on tweaker.nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Wodypls schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:24:
[...]

Misschien de parkeerstand aan of uit gezet in de instellingen?
Het was de ‘quickstand detection’ die ik uit had staan :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sandermvdb schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:32:
[...]

Het was de ‘quickstand detection’ die ik uit had staan :X
Ik las quicksand :D

Vrouwlief en ik hebben gisteren een helm gekocht in aanloop naar a.s. 1 januari.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oXpdrEQl2o0XBC0Ft8p6QpV1Bc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PVU34PvH1eXqxwZTAgLyEoZp.png?f=user_large

Een BEON B100B DESIGN-B (matzwart, de groene was nog mooier maar we hebben besloten dat die minder mooi bij de Segway paste :P ). Nu nog matchende outfits :+

Een S een een XXL :X

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 01-11-2022 16:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasterTroy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:25
Wackoz schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:35:
[...]

Je zou kunnen overwegen naar 3rd party aanbieders te kijken voor accu's:
[Afbeelding]
(https://nl.aliexpress.com...2112000027695570258%21sea)
Ik had meteen oren naar een 48v 60AH accu, in principe dubbele capaciteit, bijna 2 x de range :9

De prijzen die deze partij neerzet valt nog over te onderhandelen hoop ik.
Alles vanaf een E110 kost wat meer en zijn ook wat "meer scooter" waardoor de prijs voor een 2e accu misschien beter te rechtvaardigen is, zeker bij veel dagelijks gebruik.

Ik houd een oogje in het zeil voor een jong gebruikte b110s denk ik maar. Toen ik de mijne net had zag ik er een paar gaan voor tussen de 1350 en 1600 euro op marktplaats. Achteraf gezien is dat een hele goeie deal om niet alleen een accu en lader te hebben maar gewoon alles van die scooter mocht er iets geks stuk gaan.

Kan ik de garantie en die overpriced "onderhoudsbeurt" ook achterwege laten in de toekomst _/-\o_

@justinb81 ik ben zeer benieuwd naar jouw ervaringen, zal even wachten met bestellen. thanks!
Ik ben geen expert op dit gebied, maar zou onderstaande accu ook compatibel kunnen zijn?

https://www.rebatt.nl/lithium-accu-48v-30ah-inclusief-lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur75
Super bedankt mensen, nuttige info. En ik rij geen hele lange stukken inderdaad (max 9km) dus comfort zal dan niet snel een probleem zijn. Denk dat dat op mijn fiets sowieso erger is. Morgen maar eens een proefrit maken. Hoe lang denken jullie dat je met een scooter kan doen voor hij is afgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Weer een stapje verder, deze verkoper stuurt me net een link naar de losse stekkers. Niet spotgoedkoop maar het geeft wel meer mogelijkheden ook voor zelfbouw qua lader:

https://nl.aliexpress.com...ayAdapt=glo2nld4itemAdapt

Nu kijken wat hij met de prijs voor de accu's kan doen als het er een paar zouden zijn en per boot
CasterTroy schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:10:
[...]

Ik ben geen expert op dit gebied, maar zou onderstaande accu ook compatibel kunnen zijn?

Interessant om is te benaderen inderdaad, het zal afhangen van het gebruikte BMS/connector of die compatibel zijn maar de prijs is in ieder geval al gunstiger. Dank voor het delen, mogelijke opties beginnen te ontstaan :)

[ Voor 38% gewijzigd door Wackoz op 18-07-2022 15:54 ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinb81
@Wackoz Ik zat nog naar deze optie te kijken.
Misschien in combinatie met een rebatt binnenkant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Scriptman schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:33:
[...]

Op zondag (gisteren) hebben ze de scooter geleverd. Scooter reed 27km/u, na een firmware update gaat de scooter niet harder dan 25. Kan niet wachten op de update om hem 32/34 te laten rijden! Scooter rijd heerlijk en trekt (voor mij) goed genoeg op. De speedfight 2 is mijn "oude" scooter. Beide scooters zijn snor.

[Afbeelding]
Ben echt benieuwd of dat nog uit gaat komen. Het blijven mooie e-scooters, maar 25KM/h op een snor op de langere stukken is gewoon niet prettig als je dan door e-fietsen met een oma erop wordt ingehaald. tm 34kmh is gewoon legaal, je mag het enkel niet rijden. Dat gezegd heb je niet altijd wind mee, rechte weg etc. Dus als je niet iets meer vermogen/snelheid hebt, zak je dus met max 25kmh ook ruim eronder.

Ik vind het alleen erg jammer dat meer duidelijkheid erover zolang duurt. Eind dit jaar mag je ook met een snor met een helm op rijden. Een reden waarom ik juist ~20 jaar geleden een snorscooter voor had gekocht.
Het enige voordeel dan nog wel is dat je met een e-snor mooie natuurroutes (nog) mag doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravaso
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-06 18:08
Ik heb sinds een paar dagen een B110S (25KM) en heb de snelheid update gehad.. :)
Deze is sinds kort beschikbaar..

[ Voor 5% gewijzigd door Ravaso op 20-07-2022 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackoz
Ravaso schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:40:
Ik heb sinds een paar dagen een B110S (25KM) en heb de snelheid update gehad.. :)
Deze is sinds kort beschikbaar..
Gekocht ook bedoel je? (hoop het voor mijn gemoedsrust haha).

Ik heb mijn b110s vandaag bij een dealer gehad. Weg voor de eerste beurt en de snelheidsupdate. Hij rijdt 32 km/h op de klok, niet gemeten hoeveel GPS kilometers dat zijn maar ik ga uit van 30.
Wát een verschil is dat qua gevoel en rijbeleving _/-\o_

Ben zelfs spontaan over de €125,- voor de WD40 onderhoudsbeurt en de €99 voor deze update heen :)

Ga zeer binnenkort is kijken wat de snelheid betekend voor de range op een 60-70km rit.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wackoz schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:32:
[...]

Ik heb mijn b110s vandaag bij een dealer gehad. Weg voor de eerste beurt en de snelheidsupdate. Hij rijdt 32 km/h op de klok, niet gemeten hoeveel GPS kilometers dat zijn maar ik ga uit van 30.

Ben zelfs spontaan over de €125,- voor de WD40 onderhoudsbeurt en de €99 voor deze update heen :)

Ga zeer binnenkort is kijken wat de snelheid betekend voor de range op een 60-70km rit.
Krijg je deze update niet OTA via Segway of inc. bij een dealer? (blijft de config wel na een nieuwe OTA update in stand?)
Zit zelf dus nog steeds naar de E125 te kijken. Maar minder dan 30 gaat m voor mij echt niet worden :+

[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 20-07-2022 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
n00bs schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:42:
[...]

Krijg je deze update niet OTA via Segway of inc. bij een dealer? (blijft de config wel na een nieuwe OTA update in stand?)
Zit zelf dus nog steeds naar de E125 te kijken. Maar minder dan 30 gaat m voor mij echt niet worden :+
Nee helaas. Dit is er gekomen na (als ik me goed heug) geklaag vanuit kopers. Opzich positief dat Segway iets met feedback heeft gedaan maar je kan het ook omdraaien en bedenken dat deze update verkopen mogelijk altijd al het plan is geweest.

Zoals eerder in dit topic genoemd door iemand loont het om op de Segway dealerlijst een belbommetje te gooien. Er zit veel verschil tussen, ik geloof dat iemand op dit forum in Amsterdam terecht kon voor €35,- bijvoorbeeld.

Toen ik rond ging vragen vertelden sommige dealers over problemen bij opvolgende OTA updates die de "mod" inderdaad deden wissen. Dat zou verholpen moeten zijn, fingers crossed :+

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wackoz schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:05:
[...]

Nee helaas. Dit is er gekomen na (als ik me goed heug) geklaag vanuit kopers. Opzich positief dat Segway iets met feedback heeft gedaan maar je kan het ook omdraaien en bedenken dat deze update verkopen mogelijk altijd al het plan is geweest.

Zoals eerder in dit topic genoemd door iemand loont het om op de Segway dealerlijst een belbommetje te gooien. Er zit veel verschil tussen, ik geloof dat iemand op dit forum in Amsterdam terecht kon voor €35,- bijvoorbeeld.

Toen ik rond ging vragen vertelden sommige dealers over problemen bij opvolgende OTA updates die de "mod" inderdaad deden wissen. Dat zou verholpen moeten zijn, fingers crossed :+
Hoop het ook voor jou/jullie allemaal ;-)
Zou beter zijn als de firmware(mod) offline geïnstalleerd kan worden. Wie weet dat de firmware met een hex editor is aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravaso
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-06 18:08
[...]

Ja inderdaad gekocht....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro
CasterTroy schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:10:

I don't think buying a third-party generic battery is an option. First we need to pay attention that our batteries are LiFePO4 type, so we cannot use a "generic lithium" battery.
Second, there is an embedded BMS (battery management system) in each battery responsible for controlling the charge and discharge. The scooter talks to the BMS (with an specific protocol) in order to get data from it, like serial number, state of charge, temperature, etc. Just plugging a dummy battery in parallel with the original one might work, but will confuse the system.
So I think we would need to way some vendor(s) to release compatible batteries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
Wackoz schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:50:
Weer een stapje verder, deze verkoper stuurt me net een link naar de losse stekkers. Niet spotgoedkoop maar het geeft wel meer mogelijkheden ook voor zelfbouw qua lader:

https://nl.aliexpress.com...ayAdapt=glo2nld4itemAdapt
Are you gonna buy some connectors for the E1xx? If yes, I also have interest. With some space plugs (male and female) I can extend the original cable and even try to reverse engineer the BMS protocol without voiding the warranty!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:26
[...]

Blijf er bij dat deze bedragen voor onderhoud echt enorm absurt zijn.. |:(

Voor mijn elektrische auto heb ik na 50dkm zo’n 350 euro aan onderhouds kosten gehad.

Stel een Segway zou 50dkm halen zou dat volgens voorschrift met een gemiddelde prijs van 100 euro per beurt 2.500 euro zijn.

Zelfs mijn brandstof auto is niet eens zo duur in onderhoud :X

Mocht je dus netjes het onderhoud volgens boekje volgen koop je dus eigenlijk alleen een elektrische scooter voor de natuur en zeker niet om op kosten te besparen anders kun je net zo goed een brandstof scooter kopen (zip heeft 1x per 10dkm onderhoud nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wablibli
  • Laatst online: 01-09-2022
Lees de TW nog eens goed door, vooral de laatste zin

[ Voor 92% gewijzigd door Standeman op 21-07-2022 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Standeman op 21-07-2022 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CasterTroy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:25
schumi1986 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 03:21:
[...]

Blijf er bij dat deze bedragen voor onderhoud echt enorm absurt zijn.. |:(

Voor mijn elektrische auto heb ik na 50dkm zo’n 350 euro aan onderhouds kosten gehad.

Stel een Segway zou 50dkm halen zou dat volgens voorschrift met een gemiddelde prijs van 100 euro per beurt 2.500 euro zijn.

Zelfs mijn brandstof auto is niet eens zo duur in onderhoud :X

Mocht je dus netjes het onderhoud volgens boekje volgen koop je dus eigenlijk alleen een elektrische scooter voor de natuur en zeker niet om op kosten te besparen anders kun je net zo goed een brandstof scooter kopen (zip heeft 1x per 10dkm onderhoud nodig)
Helemaal mee eens.
De dealer geeft aan dat iedere 2000km onderhoud nodig is voor 60EU om de garantie te kunnen garanderen, terwijl het minder onderhoudsgevoelig is dan een fiets met 32 versnellingen.

Geeft ook wel iets aan over het vertrouwen van Segway in hun eigen producten?

Of het is kolder en is dit het verdienmodel van de dealer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:26
CasterTroy schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:01:
[...]

Helemaal mee eens.
De dealer geeft aan dat iedere 2000km onderhoud nodig is voor 60EU om de garantie te kunnen garanderen, terwijl het minder onderhoudsgevoelig is dan een fiets met 32 versnellingen.

Geeft ook wel iets aan over het vertrouwen van Segway in hun eigen producten?

Of het is kolder en is dit het verdienmodel van de dealer.
Ik denk dat dit voor dealers wel een goede reden is om lekker veel Segways te verkopen. En het dus voor Segway geen enkel probleem moet zijn om de scooters een prominente plek in de showroom te geven.

Ik ben zelf onderhouds monteur geweest en heb in het verleden heel wat brandstof scootertjes onderhoudsbeurten gegeven (voor vrienden en kennissen) het meeste werk en kosten zit aan de verbrandingsmotor,koppeling en vario wat een elektrische scooter niet heeft. Daarnaast controle van banden,remblokken, lekkages en of bepaalde boutjes nog goed vast zitten.

Indien een Segway voor onderhoud gebracht wordt is het enkel uitlezen op fouten, boutjes, banden en remblokken hoeft echt niet elke 2.000 km gecontroleerd te worden. Controle op lekkages is bij een elektrische scooter alleen de rem. En omdat er geen verbrandingsmotor in zit is de kans dat er wat los trilt aanzienlijk kleiner.

Kortom voor 10min. Werk is een bedrag van 125 euro (en zeker voor een 1ste beurt) gewoon pure oplichting.

Zou ook iedereen adviseren dat wanneer de garantie verlopen is gewoon elk jaar maar 1x weg te brengen voor onderhoud en indien er alleen in het voorjaar/zomer mee wordt gereden 1x per 2 jaar en gewoon zelf elke paar maanden een rondje om de scooter te lopen of alles er nog aan hangt. Als er iets mis is gaat keuring het lampje om het dashboard branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wablibli
  • Laatst online: 01-09-2022
Waar kan ik de segway goedkoop laten omzetten van 25(snor) naar 50km(brom) uur, regio Den Haag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 16:48
wablibli schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:49:
Waar kan ik de segway goedkoop laten omzetten van 25(snor) naar 50km(brom) uur, regio Den Haag?
https://www.dennistweewielers.nl/

Daar heb ik het voor 40 euro kunnen laten doen. Let wel, had de scooter daar ook gekocht. Wellicht een belletje naar ze doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

wablibli schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:49:
Ik neem aan dat je dan ook een echte gele plaat wil? maar omzetten van 25 naar 45 staat gewoon online. Maar dan moet je zelf creatief googlen :)
Zou het alleen niet aanraden in geval ongeval/schade dan hang je.
Exxus schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 18:27:
[...]

https://www.dennistweewielers.nl/

Daar heb ik het voor 40 euro kunnen laten doen. Let wel, had de scooter daar ook gekocht. Wellicht een belletje naar ze doen?
Is dan ook alles administratief geregeld? neem aan dat er met al die regeltjes in NL een herkeuring moet plaatsvinden, andere nummerplaat + aanpassing verzekering.

[ Voor 35% gewijzigd door n00bs op 21-07-2022 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
n00bs schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 18:35:
[...]

Is dan ook alles administratief geregeld? neem aan dat er met al die regeltjes in NL een herkeuring moet plaatsvinden, andere nummerplaat + aanpassing verzekering.
Alleen de omkeuring bij RDW is al meer dan €100,- dus het lijkt mij van niet.. Het betreft volgens mij puur de hogere snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
Sandermvdb schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:16:
[...]

10% meer verbruik maar het kost je ook 5% minder tijd…
Volgas zal je tank inderdaad 10% sneller leeg zijn maar heb je ook 5% meer afstand afgelegd.
Verbruik meet je in kWh per kilometer. Dus dat je sneller aankomt doet er niet toe. Over dezelfde afstand verbruik je dus meer als je sneller rijd. Je hebt dus niet 5pct meer afstand afgelegd. Er is dus alleen tijdswinst maar je verbruikt meer en komt minder ver op een volle lading.

[ Voor 8% gewijzigd door Joram22 op 22-07-2022 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Speedupdate, snelheid en Michellin banden:
Ik heb sterk het vermoeden dat iedereen die rijd met de wat grotere Michellin banden een lagere snelheid ziet op het display dan de werkelijkheid. Dat zou ook logisch zijn indien de snelheidsmeter in de naaf zit. Dit is bij auto,s ook het geval als er grotere banden op komen. Je denkt dus langzamer te rijden en een kortere afstand te hebben afgelegd dan de werkelijkheid. Je verbruik komt dan ook hoger uit omdat de afstand in de berekening van Segway korter is dan de werkelijkheid (En uiteraard iets meer vermogen kost ivm weerstand van de lucht bij hogere snelheid).

Tot zover de theorie.

In de praktijk is de snelheid op gps bij mij ook hoger dan de display snelheid.
Ik heb dit gemeten na de speedupdate.
Display max met Michellin is 48km/u. Gps max is 51 km/u.
Ben benieuwd naar jullie praktijkervaringen bij gebruik van de iets grotere Michellin band. (Welke overigens 10 keer beter zijn dan de orginele banden)

[ Voor 43% gewijzigd door Joram22 op 22-07-2022 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:29
Ik heb die van mij inmiddels ook binnen. En wat rijd dit heerlijk.

Maar tot nu toe:
- Los trillende spiegels = Check
- Error code = Check

Dus van het weekend wat loctite bij de spiegels en de error code was weg na losnemen accu.

En de rit registratie in de app is vreemd.
de afstand en tijd van gisteren klopt. Vanochtend ook, maar van vanmiddag staan er ineens allemaal dubbele ritten in. Dus een werkelijke rit van 18km rijtijd 51 minuten, en daarna een rit van 18km en een rijtijd van 4 minuten. en zo staan er wel meer dubbele in. En het week totaal staat op 14km terwijl ik er inmiddels 60 heb afgelegd.

Maar zolang hij maar lekker rijd en de accu op de lange duur goed gaat vind ik dubbele ritten in de app wel best.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:53
Joram22 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:46:
Speedupdate, snelheid en Michellin banden:
Ik heb sterk het vermoeden dat iedereen die rijd met de wat grotere Michellin banden een lagere snelheid ziet op het display dan de werkelijkheid. Dat zou ook logisch zijn indien de snelheidsmeter in de naaf zit. Dit is bij auto,s ook het geval als er grotere banden op komen. Je denkt dus langzamer te rijden en een kortere afstand te hebben afgelegd dan de werkelijkheid. Je verbruik komt dan ook hoger uit omdat de afstand in de berekening van Segway korter is dan de werkelijkheid (En uiteraard iets meer vermogen kost ivm weerstand van de lucht bij hogere snelheid).

Tot zover de theorie.

In de praktijk is de snelheid op gps bij mij ook hoger dan de display snelheid.
Ik heb dit gemeten na de speedupdate.
Display max met Michellin is 48km/u. Gps max is 51 km/u.
Ben benieuwd naar jullie praktijkervaringen bij gebruik van de iets grotere Michellin band. (Welke overigens 10 keer beter zijn dan de orginele banden)
Mijn vader zijn e110se met iets grotere Michelin banden (volgens mij 90/90-12) rijd 30 op de teller en 34 op de gps.
Mijn e125s rijd met Michelin banden (zelfde maat als origineel) 29/30 op de teller en 30 op gps
dus ja.. bandenmaat maakt behoorlijk uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjo84
RobIII schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:13:
[...]

Ik las quicksand :D

Vrouwlief en ik hebben gisteren een helm gekocht in aanloop naar a.s. 1 januari.

[Afbeelding]

Een BEON B100B DESIGN-B (matzwart, de groene was nog mooier maar we hebben besloten dat die minder mooi bij de Segway paste :P ). Nu nog matchende outfits :+

Een S een een XXL :X
Ik hoop dat je er niet meer dan 60 euro voor hebt betaald? Heb de mijne verkocht, had de ervaring dat er veel beestjes tussen die flap bij je oren komen. En die blijven daar totdat je ze weghaalt😅 Voor mij gwn een integraal helm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
Edgenumber schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:28:
Ik heb die van mij inmiddels ook binnen. En wat rijd dit heerlijk.

Maar tot nu toe:
- Los trillende spiegels = Check
- Error code = Check

Dus van het weekend wat loctite bij de spiegels en de error code was weg na losnemen accu.

En de rit registratie in de app is vreemd.
de afstand en tijd van gisteren klopt. Vanochtend ook, maar van vanmiddag staan er ineens allemaal dubbele ritten in. Dus een werkelijke rit van 18km rijtijd 51 minuten, en daarna een rit van 18km en een rijtijd van 4 minuten. en zo staan er wel meer dubbele in. En het week totaal staat op 14km terwijl ik er inmiddels 60 heb afgelegd.

Maar zolang hij maar lekker rijd en de accu op de lange duur goed gaat vind ik dubbele ritten in de app wel best.
Ritregistratie doet vaak aan het begin nog vreemd. Na een tijdje komt dit goed. Waarschijnlijk als gevolg van af en toe accu kabel los maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
wowgrunn schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:51:
[...]

Mijn vader zijn e110se met iets grotere Michelin banden (volgens mij 90/90-12) rijd 30 op de teller en 34 op de gps.
Mijn e125s rijd met Michelin banden (zelfde maat als origineel) 29/30 op de teller en 30 op gps
Bedankt voor je reactie!
Dan klopt mijn theorie. Dus mensen denken volgens mij onterecht dat het verbruik hoger is bij Michellin banden. Dit lijkt zo omdat de afstand die je aflegt in de Segway app als korter wordt aangeduid dan werkelijk zo is. Grotere banden = hogere snelheid en langere afstand dan de Segway zelf meet en in de app staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

wowgrunn schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:51:
[...]

Dat is nou een nuttige tip die mij steeds dichter over de streep trekt om een Segway te kopen.
Kan op de e125 ook nog een maatje groter qua banden om die 34 (legaal dus) aan te kunnen tikken?

Vind je de e125 op alle fronten beter dan die e110 van je pa? (rijgedrag, performance, bereik op volle lading, looks, remgedrag, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ruudjo84 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:24:
[...]
Ik hoop dat je er niet meer dan 60 euro voor hebt betaald? Heb de mijne verkocht, had de ervaring dat er veel beestjes tussen die flap bij je oren komen. En die blijven daar totdat je ze weghaalt😅 Voor mij gwn een integraal helm.
€79 volgens mij. Maar we hebben ze nog niet :P
Dus: 🤫 sssssst, partypooper! :+

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowgrunn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:53
n00bs schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:16:
[...]

Dat is nou een nuttige tip die mij steeds dichter over de streep trekt om een Segway te kopen.
Kan op de e125 ook nog een maatje groter qua banden om die 34 (legaal dus) aan te kunnen tikken?

Vind je de e125 op alle fronten beter dan die e110 van je pa? (rijgedrag, performance, bereik op volle lading, looks, remgedrag, etc
De e125s is metname op trekkracht, remkracht en bereik beter als de e110se. bereik is met mijn vader erop met de e110se 75 en met de e125s 140km en met mij (2x gewicht van mijn vader.. en de meeste anderen..) 55 en 100km .
Met de 110se merk je wel dat hij wat kilo's kwijt is als je hem moet duwen of langzame bochten maakt, dit gaat even wat makkelijker als met de 125..
Qua looks is het denk ik heel persoonlijk.. ik vind het zwarte van de 110 mooier als het chroom van de 125.. en mijn vader juist omgekeerd, dus binnenkort ff een middagje alles omwisselen :P

Ik ben in ieder geval erg blij dat ik voor de e125s heb gekozen, voor mij is het bereik erg fijn zodat ik niet elke dag hoef te laden.
Ik woon aan de rand van de binnenstad van Groningen en dan is een snor erg makkelijk, zo makkelijk zelfs dat ik de auto de deur uit heb gedaan.
Voor alles verder als 20km weg heb ik een motor erbij gekocht.

Edit: grotere banden op de e125s heb ik geen ervaring mee, maar denk dat je niet groter kan gaan.. het spatbord zit al bijna op de band en je hoort regelmatig kleine steentjes ertussen door schrapen :P

[ Voor 8% gewijzigd door wowgrunn op 23-07-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bubbelbart
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-09 20:09
Sinds gisteren ook de trotste bezitter van een Segway E110SE Launch Edition, 25 km/u versie. Vandaag een aantal ritjes gemaakt en wat een fijn apparaat.

Er zijn twee dingen die mij opvallen:
  • De scooter kan ingeschakeld worden met de draadloze zender en sleutel. Als ik met draadloze zender de scooter ontgrendel en daarna vergrendel, kan deze vervolgens niet met de sleutel ontgrendeld worden. De scooter geeft dan "lock" aan. Inmiddels wel erachter dat als je de sleutel erin steekt op ON (en scooter dus "lock" aangeeft) en je ontgrendelt vervolgens met draadloze zender, je daarna wel met de sleutel kunt uitschakelen en weer inschakelen. Maar als reservesleutel lijkt het niet te werken.
  • In app heb ik het maximum laden op 75% ingesteld. Echter stopt de scooter pas bij 78% (volgens app) en ook blijft ventilator van lader daarna nog lang actief.
Ga maandag bellen met de dealer, maar vroeg me af of iemand bovenstaande bevindingen herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVliegNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-07 19:03
Inmiddels 250km verder met de 110s. Ik heb vanuit de dealer direct de snelheidsupgrade van 45 naar 52km/h gekocht. Hij haalt in scherm & GPS maximaal 47km/h.
Dit al eens vermeld naar de dealer toe en die zei dat ik moest wachten en dat het vanzelf bij trekt.. maar ik begin de hoop te verliezen...
Iemand anders ook zoiets ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjo84
RobIII schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:54:
[...]

€79 volgens mij. Maar we hebben ze nog niet :P
Dus: 🤫 sssssst, partypooper! :+
Probeer alleen mijn ervaring te delen en je geld te laten besparen. Wrm schelden? 🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ruudjo84 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:04:
[...]
Probeer alleen mijn ervaring te delen en je geld te laten besparen. Wrm schelden? 🤷
Not sure if serious maar ik maakte dus een grapje (hence de smileys).

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
bubbelbart schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:11:

• In app heb ik het maximum laden op 75% ingesteld. Echter stopt de scooter pas bij 78% (volgens app) en ook blijft ventilator van lader daarna nog lang actief.
Die lichte "overshoot" is normaal, was vroeger nog meer zelfs. Als je het precies 75% wil hebben (why?) zet je 'm op 72/73 ofzo.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjo84
RobIII schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:10:
[...]

Not sure if serious maar ik maakte dus een grapje (hence de smileys).
Ah ok haha. Je kunt op voordeelhelmen.nl kijken. Daar staan ze voor 60 euro. Hou je toch wat money in the pocket 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ruudjo84 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:32:
[...]
Ah ok haha. Je kunt op voordeelhelmen.nl kijken. Daar staan ze voor 60 euro. Hou je toch wat money in the pocket 😁
Ik heb ze al besteld (bij een fysieke winkel waar ik netjes geholpen ben en vanalles heb kunnen passen enz.) dus die paar tientjes mogen ze hebben.

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greg-a
bubbelbart schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:11:
Sinds gisteren ook de trotste bezitter van een Segway E110SE Launch Edition, 25 km/u versie. Vandaag een aantal ritjes gemaakt en wat een fijn apparaat.

• De scooter kan ingeschakeld worden met de draadloze zender en sleutel. Als ik met draadloze zender de scooter ontgrendel en daarna vergrendel, kan deze vervolgens niet met de sleutel ontgrendeld worden. De scooter geeft dan "lock" aan. Inmiddels wel erachter dat als je de sleutel erin steekt op ON (en scooter dus "lock" aangeeft) en je ontgrendelt vervolgens met draadloze zender, je daarna wel met de sleutel kunt uitschakelen en weer inschakelen. Maar als reservesleutel lijkt het niet te werken.
Ga maandag bellen met de dealer, maar vroeg me af of iemand bovenstaande bevindingen herkent.
1. Met de remote zet je ook het alarm aan op de scooter. Die kan je vervolgens alleen er af halen met de remote of de app

2. Ja dat is sinds dag 1 het geval. De ingestelde waarde plus zo’n 5%
Pagina: 1 ... 9 ... 39 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.