Hm kan je me vertellen waar? Ik kan het niet vinden namelijk..Rogar schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:41:
[...]
Je kan dat instellen in de app geloof ik. Mijne zat net op 45% en tikte de 50 nog gewoon aan. Maar merkte wel dat de snelheid iets terugliep heuvelop. Dat doet hij boven de 50% niet.
Bij de e150s is er een optie die "verhoogd bereik met lage accu". Als je die aanzet verlaagd hij de max. snelheid om de range te behouden. Misschien kan dat niet bij de e125s.MocroBorsato schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:13:
[...]
Hm kan je me vertellen waar? Ik kan het niet vinden namelijk..
Ah oke, dat lijkt me de volgende optie:Rogar schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:47:
[...]
Bij de e150s is er een optie die "verhoogd bereik met lage accu". Als je die aanzet verlaagd hij de max. snelheid om de range te behouden. Misschien kan dat niet bij de e125s.
:strip_exif()/f/image/MBgZsiZCgoFy7l8nhtybaxvX.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb het aangezet, even kijken of het werkt.
[ Voor 5% gewijzigd door MocroBorsato op 09-04-2026 13:27 ]
Die heb ik juist uit staan. Maar dat doet alleen wat onder de 20% zie ik.MocroBorsato schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:27:
[...]
Ah oke, dat lijkt me de volgende optie:
[Afbeelding]
Heb het aangezet, even kijken of het werkt.
Misschien dat de andere accu in de 150 zorgt dat de snelheid langer vastgehouden kan worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Rogar op 09-04-2026 14:44 ]
accu van de E150 (en de E300) hebben een hoger voltage. Dus kan daarmee langer de topsnelheid vasthouden. De oude accu's hebben maar een 48v, de nieuwere 74v (net als NIUs en anderen)Rogar schreef op donderdag 9 april 2026 @ 14:43:
[...]
Die heb ik juist uit staan. Maar dat doet alleen wat onder de 20% zie ik.
Misschien dat de andere accu in de 150 zorgt dat de snelheid langer vastgehouden kan worden.
Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
- de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de snorfiets heeft een blauw kenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.