Hm kan je me vertellen waar? Ik kan het niet vinden namelijk..Rogar schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:41:
[...]
Je kan dat instellen in de app geloof ik. Mijne zat net op 45% en tikte de 50 nog gewoon aan. Maar merkte wel dat de snelheid iets terugliep heuvelop. Dat doet hij boven de 50% niet.
Bij de e150s is er een optie die "verhoogd bereik met lage accu". Als je die aanzet verlaagd hij de max. snelheid om de range te behouden. Misschien kan dat niet bij de e125s.MocroBorsato schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:13:
[...]
Hm kan je me vertellen waar? Ik kan het niet vinden namelijk..
Ah oke, dat lijkt me de volgende optie:Rogar schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:47:
[...]
Bij de e150s is er een optie die "verhoogd bereik met lage accu". Als je die aanzet verlaagd hij de max. snelheid om de range te behouden. Misschien kan dat niet bij de e125s.
:strip_exif()/f/image/MBgZsiZCgoFy7l8nhtybaxvX.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb het aangezet, even kijken of het werkt.
[ Voor 5% gewijzigd door MocroBorsato op 09-04-2026 13:27 ]
Die heb ik juist uit staan. Maar dat doet alleen wat onder de 20% zie ik.MocroBorsato schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:27:
[...]
Ah oke, dat lijkt me de volgende optie:
[Afbeelding]
Heb het aangezet, even kijken of het werkt.
Misschien dat de andere accu in de 150 zorgt dat de snelheid langer vastgehouden kan worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Rogar op 09-04-2026 14:44 ]
accu van de E150 (en de E300) hebben een hoger voltage. Dus kan daarmee langer de topsnelheid vasthouden. De oude accu's hebben maar een 48v, de nieuwere 74v (net als NIUs en anderen)Rogar schreef op donderdag 9 april 2026 @ 14:43:
[...]
Die heb ik juist uit staan. Maar dat doet alleen wat onder de 20% zie ik.
Misschien dat de andere accu in de 150 zorgt dat de snelheid langer vastgehouden kan worden.
Heef iemand hier toevallig ervaring met zowel de e150s als een Vespa?
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Nee, maar ik ben benieuwd naar je vraagFireFoz schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 16:49:
Heef iemand hier toevallig ervaring met zowel de e150s als een Vespa?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Als in waar die vraag vandaan komt?
Ben op zoek naar een leuke scooter om mee te touren, naar m'n werk (15km), af en toe m'n kids mee achterop ijsje halen of m'n vriendin even naar de stad. Mooiweer rijder dus.
Dacht een Vespa past daar wel heel mooi bij. Bekend en bewezen merk, redelijke restwaarde eventueel bij verkoop. Maar die electrische versie is wel echt duur en het bereik met ~50 km net een beetje beperkend
Ik vind de e150s meer een heel praktisch vervoersmiddel dan een leuke/mooie scooter, maar wat je krijgt gezien de prijs zeker met twee accu's is wel veel. Tweedehands benzine Vespa voor ~2500 kan ook, maar zo stil en electrisch over de straat zoeven lijkt me ook wel wat.
Saillant detail: vorig jaar m'n 2 cilinder aprilia Shiver met dubbele (open) Akrapovic uitlaten verkocht
Ben gisteren al bij twee dealers geweest maar beide hadden er geen staan om een proefrit op te maken.
Naast looks is rijgedrag natuurlijk ook wel een dingetje, vandaar dat ik me afvroeg hoe dat zich met elkaar verhoudt.
Het is toch de NIU geworden, dus helaas kan ik geen batterij mee bestellen voor je.arthurio schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:27:
Is er iemand die binnenkort de e150s gaat kopen waarbij ik een accu mag meebestellen? Voor een kleine vergoeding zou ik graag gebruik maken van die actieprijs bij aanschaf, van een extra accu dus. Ik vind 1500 euro wat te veel en 1000 wel echt de moeite waard.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Vespa is alleen hype en geen inhoud. Wil je meer betalen voor je verzekering en een warme relatie opbouwen met je reperateur, koop een Vespa. Een Segway heeft minder status in bepaalde kringen (de Apple/Sonos crowd), maar rijdt beter en is extreem prettig en betrouwbaar.FireFoz schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:28:
[...]
Als in waar die vraag vandaan komt?
Ben op zoek naar een leuke scooter om mee te touren, naar m'n werk (15km), af en toe m'n kids mee achterop ijsje halen of m'n vriendin even naar de stad. Mooiweer rijder dus.
Dacht een Vespa past daar wel heel mooi bij. Bekend en bewezen merk, redelijke restwaarde eventueel bij verkoop. Maar die electrische versie is wel echt duur en het bereik met ~50 km net een beetje beperkend
Ik vind de e150s meer een heel praktisch vervoersmiddel dan een leuke/mooie scooter, maar wat je krijgt gezien de prijs zeker met twee accu's is wel veel. Tweedehands benzine Vespa voor ~2500 kan ook, maar zo stil en electrisch over de straat zoeven lijkt me ook wel wat.
Saillant detail: vorig jaar m'n 2 cilinder aprilia Shiver met dubbele (open) Akrapovic uitlaten verkocht#ouwelul
Ben gisteren al bij twee dealers geweest maar beide hadden er geen staan om een proefrit op te maken.
Naast looks is rijgedrag natuurlijk ook wel een dingetje, vandaar dat ik me afvroeg hoe dat zich met elkaar verhoudt.
Ja ben na vandaag wel om. Liep door de stad en m'n ogen eens opengehouden... Overal Vespa's...en de herrie. Ze voelen een beetje als de golf gti van de scooters. Scooter is in mijn optiek eigenlijk nooit echt mooi dus dan maar beter vol op rijgedrag en praktische zaken gaan. Deze week proefritje maken op een e150s.tomhster schreef op zondag 12 april 2026 @ 18:51:
[...]
Vespa is alleen hype en geen inhoud. Wil je meer betalen voor je verzekering en een warme relatie opbouwen met je reperateur, koop een Vespa. Een Segway heeft minder status in bepaalde kringen (de Apple/Sonos crowd), maar rijdt beter en is extreem prettig en betrouwbaar.
Mag ik vragen waarom je die kiest ipv segway?
[ Voor 5% gewijzigd door FireFoz op 12-04-2026 21:11 ]
Zeker. Ik vond het niet ver uit elkaar liggen hoor kwa kwaliteit etc. Zijn kleine dingen. Ik vond de Niu steviger/stabieler aanvoelen tijdens de rijden. Al was de Segway wel iets wendbaarder door de kleinere banden. Ook ligt het bereik per batterij iets hoger dan bij de Segway, iets ruimere buddy ook. Voor de rest ook wel een kwestie van smaak denk ik. Zou aanraden om op beide even een proefrit te maken om dit zelf ook te ervaren. Ik had een kleine voorkeur voor de e150s maar na de testrit is dit wel omgedraaid.FireFoz schreef op zondag 12 april 2026 @ 21:10:
Mag ik vragen waarom je die kiest ipv segway?
Heeft de Niu een grotere buddy ruimte? Welke model Niu is dit dan? Ik wil mijn E110SE op den duur ook vervangen en was in de aanname dat de Segway de grootste buddy had van het elektrische scooter gamma :-)m0nk schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:43:
[...]
Zeker. Ik vond het niet ver uit elkaar liggen hoor kwa kwaliteit etc. Zijn kleine dingen. Ik vond de Niu steviger/stabieler aanvoelen tijdens de rijden. Al was de Segway wel iets wendbaarder door de kleinere banden. Ook ligt het bereik per batterij iets hoger dan bij de Segway, iets ruimere buddy ook. Voor de rest ook wel een kwestie van smaak denk ik. Zou aanraden om op beide even een proefrit te maken om dit zelf ook te ervaren. Ik had een kleine voorkeur voor de e150s maar na de testrit is dit wel omgedraaid.
Sorry, verkeerd uitgeschreven. De buddy is volgens mij van de Segway iets ruimer juist (scheelt niet superveel overigens) maar als je de 3e batterij wil om het bereik boven de 100km te krijgen moet deze in de buddy waardoor je die ruimte kwijt bent. In de Niu kan je makkelijk een helm kwijt, tas, slot, lader etc. Volgens mij kan je dit ook zien in de review filmpjes van scootercentrum Reeuwijk.maxvdh schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:01:
[...]
Heeft de Niu een grotere buddy ruimte? Welke model Niu is dit dan? Ik wil mijn E110SE op den duur ook vervangen en was in de aanname dat de Segway de grootste buddy had van het elektrische scooter gamma :-)
E150s YouTube: 🚀 SEGWAY E150S REVIEW - 171KM RANGE & NAVIGATIE!? DE NIEUWSTE ULTIEM...
Nqix150 YouTube: PRIMEUR ALERT ⚠️ - DE NIEUWSTE 2025 NIU NQIX150 45KM/U MET HEEL VEEL...
[ Voor 40% gewijzigd door m0nk op 13-04-2026 09:49 ]
Thanks! Mijn voorwaarde is dat er 2 jet helmen in de buddy passen. Bij de Segway kon dat prima! Ik zal de filmpjes bekijken.m0nk schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:45:
[...]
Sorry, verkeerd uitgeschreven. De buddy is volgens mij van de Segway iets ruimer juist (scheelt niet superveel overigens) maar als je de 3e batterij wil om het bereik boven de 100km te krijgen moet deze in de buddy waardoor je die ruimte kwijt bent. In de Niu kan je makkelijk een helm kwijt, tas, slot, lader etc. Volgens mij kan je dit ook zien in de review filmpjes van scootercentrum Reeuwijk.
E150s YouTube: 🚀 SEGWAY E150S REVIEW - 171KM RANGE & NAVIGATIE!? DE NIEUWSTE ULTIEM...
Nqix150 YouTube: PRIMEUR ALERT ⚠️ - DE NIEUWSTE 2025 NIU NQIX150 45KM/U MET HEEL VEEL...
De afschrijving is wel flink lager van een Vespa.tomhster schreef op zondag 12 april 2026 @ 18:51:
[...]
Vespa is alleen hype en geen inhoud. Wil je meer betalen voor je verzekering en een warme relatie opbouwen met je reperateur, koop een Vespa. Een Segway heeft minder status in bepaalde kringen (de Apple/Sonos crowd), maar rijdt beter en is extreem prettig en betrouwbaar.
/▌
Heb je een 'aftermarketaccu' die compatible is overwogen? Ik zie in Frankrijk een accu voor 1000 euro.arthurio schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:27:
Is er iemand die binnenkort de e150s gaat kopen waarbij ik een accu mag meebestellen? Voor een kleine vergoeding zou ik graag gebruik maken van die actieprijs bij aanschaf, van een extra accu dus. Ik vind 1500 euro wat te veel en 1000 wel echt de moeite waard.
/▌
En een accu uit eu warehouse? Ik heb ze nog niet gevonden, alleen in een Franse webshop.Aidix schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:30:
Altijd leuk om te kijken wat je op de thuismarkt krijgt voor zo'n bedrag :
Voor €750 krijg je niet alleen een 72v 25Ah accu, je krijgt er ook een gratis scooter bij.
[Afbeelding]
/▌
Vraag me af hoe lang het duurt voordat er losse accu's op marktplaats staan.... paar maanden geleden was de katalysator onder de Prius van mn vriendin gestolen. Die kosten schijnbaar 2500 euro. Ik weet niet hoe makkelijk zo'n accu uit een e150s te halen is, maar dat kan dan ook wel interessanter zijn dan de scooter zelf te stelen
Die accu kost maar 1000 euro... (is geen actieprijs icm scooter zei mijn dealer)arthurio schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:27:
Dan pakt die dealer wel extra veel marge....
Maar je loopt er zo mee weg en er kunnen er twee of drie in zitten.Perreweps schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:41:
[...]
Die accu kost maar 1000 euro... (is geen actieprijs icm scooter zei mijn dealer)
/▌
Als het goed is zijn bij Segway serienummer van de accu('s) gekoppeld aan de scooter.
Battery details -> Battery management
Battery details -> Battery management
Klinkt goed, wat is jouw dealer? Ik heb aan drie grote dealers gevraagd hier in de omgeving en die vragen nog 1499.Perreweps schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:41:
[...]
Die accu kost maar 1000 euro... (is geen actieprijs icm scooter zei mijn dealer)
Niet direct nee. Mocht die in Nederland te verkrijgen zijn bij een betrouwbare dealer dan wel. Voor dat geld wil ik wel zeker weten dat het een hele degelijke accu is.Marzman schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:54:
[...]
Heb je een 'aftermarketaccu' die compatible is overwogen? Ik zie in Frankrijk een accu voor 1000 euro.
Je hebt ook zaken zoals deze. Geen ervaring maar als die cellen gewoon vervangen zijn is het een nieuwe accu lijkt me:
https://accu-swap.nl/prod...ot-e110se-48v/#capaciteit
Scooterhuis.nl, zit in Rucphen.
Klinkt goed, wat is jouw dealer? Ik heb aan drie grote dealers gevraagd hier in de omgeving en die vragen nog 1499.
[/quote]
Klinkt goed, wat is jouw dealer? Ik heb aan drie grote dealers gevraagd hier in de omgeving en die vragen nog 1499.
[/quote]
Dat is een accurevisie, dus voor 1000 euro koop je geen complete accu maar voorzien ze jouw huidige accu van nieuwe cellen. Je betaalt dus voor de vervangende cellen (ongeveer 180 euro) en een heleboel arbeid.berchtold schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:44:
Je hebt ook zaken zoals deze. Geen ervaring maar als die cellen gewoon vervangen zijn is het een nieuwe accu lijkt me:
Ruim 1000 euro voor een nieuwe Segway accu is compleet gestoord aangezien Segway die cellen ontzettend veel goedkoper inkoopt en ze niet met de hand aan elkaar zit te puntlassen.
[ Voor 14% gewijzigd door Aidix op 15-04-2026 06:08 ]
Ik zat te kijken naar een electrische scooter, en kwam uit op de Segway E150S
In eerste instantie dacht ik "ja, dit wordt hem", maar nu twijfel ik heel erg.
- foutcode 15 = “abnormale toestand remhendel”
- Vage verbindings issues met die app ?
- Af en toe moeten resetten ? (accu's los, 15 seconden groene knop dit dat)
Bij voorgaande modellen was het "standaard" dat het scherm defect ging? Wat staat mij dan te wachten de aankomende jaren ?
Mensen die problemen hebben na 3000 kilometer, terwijl met de 125s, makkelijk 50k gereden kan worden.
Ben ik para ? Misschien verstandiger om maar een "saaie" Niu te nemen dan ? Of gewoon toch nog 4 jaar benzine, en over 4 jaar kijken hoe het er dan voor staat....
Bij voorgaande modellen was het "standaard" dat het scherm defect ging? Wat staat mij dan te wachten de aankomende jaren ?
Mensen die problemen hebben na 3000 kilometer, terwijl met de 125s, makkelijk 50k gereden kan worden.
Ben ik para ? Misschien verstandiger om maar een "saaie" Niu te nemen dan ? Of gewoon toch nog 4 jaar benzine, en over 4 jaar kijken hoe het er dan voor staat....
Saaie Niui? Die lijken me ook best ok
Ik heb sinds gisteren de e300se. Vandaag een ritje gedaan naar onze grond. 60 km op en neer, met mijn vrouw, ze wilde mee. Zelfs per ongeluk een stuk autoweg gepakt. Begonnen op 92 procent accu en nog 36 procent over met de twee accu's. Denk dat ik wel meer haal dan de opgegeven 80 km, vraag me af hoe ze dat meten? In eco lijkt me toch? alleen op de autoweg naar cruise veranderd omdat afremmen op de motor me niet handig leek maar op eco kom ik ook overal goed mee. Hij reageert wat trager op het gas vooral.
Overigens zag ik iemand schrijven over gas geven en remmen tegelijk wat niet kon en als hinderlijk werd ervaren. Is dat niet deze optie electronische rem in de instellingen?
Ik heb sinds gisteren de e300se. Vandaag een ritje gedaan naar onze grond. 60 km op en neer, met mijn vrouw, ze wilde mee. Zelfs per ongeluk een stuk autoweg gepakt. Begonnen op 92 procent accu en nog 36 procent over met de twee accu's. Denk dat ik wel meer haal dan de opgegeven 80 km, vraag me af hoe ze dat meten? In eco lijkt me toch? alleen op de autoweg naar cruise veranderd omdat afremmen op de motor me niet handig leek maar op eco kom ik ook overal goed mee. Hij reageert wat trager op het gas vooral.
Overigens zag ik iemand schrijven over gas geven en remmen tegelijk wat niet kon en als hinderlijk werd ervaren. Is dat niet deze optie electronische rem in de instellingen?
/▌
Denk dat je met een Niu ook genoeg problemen kunt vinden. Daarnaast is de e150s nog een vrij nieuw model en zijn die drie punten die je opnoemt wellicht zo verholpen met een update. Weet niet hoe dat met de e125s was in het begin maar als ik het goed begrijp worden er software updates doorgevoerd.BitByter schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:19:
Ik zat te kijken naar een electrische scooter, en kwam uit op de Segway E150S
Vergeet daarnaast niet dat het een stuk makkelijker is om met een foutmelding online te zoeken/vragen dan wanneer een benzinemotor problemen heeft. "Scooter start niet", bijvoorbeeld is een stuk vager dan foutmelding x waardoor dat ook meer onder de radar blijft.
Beste Segway rijders,
Ik heb een E125s uit 2023. Bij mij op de app. kon ik de oplaadlimiet niet instellen? waar ligt dat aan? verouderd software van E125s? ik kan niet meer upgraden vanwege het aflopen van de smart service. wat is het alternatief?
Ik heb een E125s uit 2023. Bij mij op de app. kon ik de oplaadlimiet niet instellen? waar ligt dat aan? verouderd software van E125s? ik kan niet meer upgraden vanwege het aflopen van de smart service. wat is het alternatief?
Ik doe dat met smart sockets (thuis) en timer sockets (laden op andere lokatie).
Bijv een Sonoff S60TPF smart socket, kost 13 euro. Zet in de app Treshold > Max power > xxx Watt (hoeveel de lader trekt wanneer de accu op 80% is). Hoe dat werkt bij scooters met 2 accus tsja goede vraag.
Op kantoor laad ik met een timer socket, bijvoorbeeld 3 uur laden, zo kom ik ook niet boven 80%.
Bijv een Sonoff S60TPF smart socket, kost 13 euro. Zet in de app Treshold > Max power > xxx Watt (hoeveel de lader trekt wanneer de accu op 80% is). Hoe dat werkt bij scooters met 2 accus tsja goede vraag.
Op kantoor laad ik met een timer socket, bijvoorbeeld 3 uur laden, zo kom ik ook niet boven 80%.
Volgens mij zijn al die instellingen onderdeel van de smart services, ook met hoe veel watt hij laadt. Een beetje onnodig, maar zakelijk gezien wel slim van segway.Teo232 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:04:
Beste Segway rijders,
/▌
Afgelopen November heb ik de Segway E150S gekocht, ondertussen staat er op de mijne 3100 kilometer, helemaal probleemloos.
Ik heb voor de geïnteresseerden een review gemaakt over alle punten die mij de afgelopen 3000 kilometer zijn opgevallen. Hopelijk hebben jullie er wat aan!
https://www.youtube.com/watch?v=lGmEIrPhPDA
Ik heb voor de geïnteresseerden een review gemaakt over alle punten die mij de afgelopen 3000 kilometer zijn opgevallen. Hopelijk hebben jullie er wat aan!
Edit; nevermind.UpshiftNL schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 10:29:
Afgelopen November heb ik de Segway E150S gekocht, ondertussen staat er op de mijne 3100 kilometer, helemaal probleemloos.
In ieder geval, ik ga vanmiddag langs de dealer. Twijfel al langer over deze scooter. Is toch wel een upgrade tov de 110se die ik nu heb.
[ Voor 14% gewijzigd door Mr. Freeze op 18-04-2026 10:50 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Denk dat je terugkomt van de dealer met een nieuwe Segway E150S, is qua vermogen & actieradius echt een significante upgrade inderdaad!Mr. Freeze schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 10:36:
[...]
Edit; nevermind.
In ieder geval, ik ga vanmiddag langs de dealer. Twijfel al langer over deze scooter. Is toch wel een upgrade tov de 110se die ik nu heb.
wat doen jullie met de oude? Zelf verkopen, ik zie ze nooit tweedehands bij een dealer.
/▌
Ik heb ook gemerkt dat als je de laadlimiet op 80% liet staan, dan de smart services liet aflopen, je niet meer de mogelijkheid had om in het menu te komen om de laadlimiet terug naar 100% te zetten bijvoorbeeld.Teo232 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:04:
Beste Segway rijders,
Het verlengen van de smart services was voor mij de enige mogelijkheid om dat weer te kunnen wijzigen (helaas).
Op Feestboek staat dat het ook kan via Bluetooth verbinding?
Laad limiet werkt hier gewoon met Bluetooth hoor. Heb al een paar jaar geen abonnement meer. Je moet gewoon wat dichterbij je scooter staan. Succesthaan schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 13:22:
[...]
Ik heb ook gemerkt dat als je de laadlimiet op 80% liet staan, dan de smart services liet aflopen, je niet meer de mogelijkheid had om in het menu te komen om de laadlimiet terug naar 100% te zetten bijvoorbeeld.
Het verlengen van de smart services was voor mij de enige mogelijkheid om dat weer te kunnen wijzigen (helaas).
En laadvermogen? Wat werk dan niet? Alleen de gps?greg-a schreef op zondag 19 april 2026 @ 09:20:
[...]
Laad limiet werkt hier gewoon met Bluetooth hoor. Heb al een paar jaar geen abonnement meer. Je moet gewoon wat dichterbij je scooter staan. Succes
/▌
Laadvermogen heb ik naar mijn weten nooit kunnen instellen. Met name locatie werkt idd niet. Er is volgens mij ergens een lijstje te vinden van wat je extra krijgt met een abo. Maar ik mis het totaal niet. Als je echt per se locatie wilt hebben, dan is een tracker (airtag oid) een goedkopere optie.Marzman schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:03:
[...]
En laadvermogen? Wat werk dan niet? Alleen de gps?
Heb met m'n E125S (snor) ook het gevreesde display-probleem.
Voor 1e keer na de winter geladen accu's er weer in (mooi weer rijder) en dood!
Contact aan met sleutel en toeter doet het maar verder geen leven in te krijgen, op geen van de gebruikelijke manieren.
Iemand ervaring met Piet van Iersel in Tilburg als Segway dealer?
Woon in Drunen. Scooter destijds gekocht in Oosterhout en een keer onderhoud plus semi-legale opvoeren naar 30 km/u in Oisterwijk maar volgens mij geen van beide meer een optie?
Dit is voor mij tot nu toe de enige teleurstelling met m'n E125S van 4 jaar oud.
Wordt in mijn geval heeeeeel weinig gebruikt en nog onder 1000 km. geloof ik.
Maar desondanks dus toch ook zomaar ineens het display-probleem.
Geeft wel aan dat het echt een technische design fout is trouwens!
Al iemand die man in Duitsland gebruikt om het te laten repareren?
Gegroet, Louis.
Contact aan met sleutel en toeter doet het maar verder geen leven in te krijgen, op geen van de gebruikelijke manieren.
Woon in Drunen. Scooter destijds gekocht in Oosterhout en een keer onderhoud plus semi-legale opvoeren naar 30 km/u in Oisterwijk maar volgens mij geen van beide meer een optie?
Dit is voor mij tot nu toe de enige teleurstelling met m'n E125S van 4 jaar oud.
Gegroet, Louis.
Hier ook, net over de 4 jaar oud, zelfde probleem sinds deze weekAnimal60 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 17:15:
Heb met m'n E125S (snor) ook het gevreesde display-probleem.
Gegroet, Louis.
Overigens wel met dik 19.000km gelopen, dus dat lijkt verder niet veel uit te maken. Succes met de reparatie, ik hoop dat de toevoer van de onderdelen in orde is. De ene keer dat bij mij een schakelaartje kapot was gegaan duurde het helaas erg lang.
Rijdt hij dan nog wel als de display niet werkt?
/▌
Ja, lijkt het wel op. Via de sleutel gaat de scooter wel ‘aan’, gashendel werkt dan. Maar ik durf het niet aan om er mee naar werk te rijden in deze staat.
Ik vraag me ook af als de Segways bij bosjes omvallen met dit probleem, ga dan eens aan de bel trekken bij een consumentenorganisatie. Het kan toch niet zo zijn dat jullie allemaal braaf een paarhonderd euro betalen voor een ontwerpfout die magere hein langs elke Segway stuurt die met een verkeerd wiel uit bed is gestapt ?
[ Voor 17% gewijzigd door Aidix op 24-04-2026 06:47 ]
Ik heb het met de e150s ook al een paar keer gehad. Maar dan gaat ie met een paar seconden weer aan gelukkig. Moet dat nog eens melden bij de dealer
De mijne een E110SE heeft ook gisteren de geest gegeven op contact alleen claxon werkt .
Vanmiddag bij de plaatselijke Segway dealer geweest, die had vandaag al tientallen telefoontjes gehad allemaal met hetzelfde euvel.
Dit lijkt op een software probleem.
Vanmiddag bij de plaatselijke Segway dealer geweest, die had vandaag al tientallen telefoontjes gehad allemaal met hetzelfde euvel.
Dit lijkt op een software probleem.
Op de Facebookgroep van Segway zag ik ook mensen, dacht dat jullie dat waren maar misschien niet dan.
/▌
Vervelend om te horen dat er veel storingen zijn. Bij mij is de app ook veranderd. De app crasht nu regelmatig en lijkt niet stabiel te werken. Meer mensen die daar ook last van hebben?
Bij mij werkt airlock niet meer sinds de nieuwe update. Verder nergens last van denk ik
Bij mij is de AirLock ook gestopt met werken sinds ik een app update heb. Heeft iemand al uitgevogeld hoe dit weer werkend te krijgen is?
Ik heb airlock nog niet gebruikt, wel ontdekt dat je op moet letten met de sleutels. Had mijn tas met sleutels onder de buddyseat, op locatie zet ik hem uit. Oeps, hoe start ik hem nu weer? Gelukkig had mijn telefoon nog wat batterij (tien minuten later was die ook leeg maar ik kon de buddy openen). Bij mijn auto is dat wat beter beveiligd.Sanderke schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:16:
Bij mij is de AirLock ook gestopt met werken sinds ik een app update heb. Heeft iemand al uitgevogeld hoe dit weer werkend te krijgen is?
/▌
stel een pincode in. ik gebruik dat eigenlijk op dit moment gewoon omdat ik airlock gewent benMarzman schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:50:
[...]
Ik heb airlock nog niet gebruikt, wel ontdekt dat je op moet letten met de sleutels. Had mijn tas met sleutels onder de buddyseat, op locatie zet ik hem uit. Oeps, hoe start ik hem nu weer? Gelukkig had mijn telefoon nog wat batterij (tien minuten later was die ook leeg maar ik kon de buddy openen). Bij mijn auto is dat wat beter beveiligd.
Mijn ervaring met airlock (e150s): Voor de update 1x drukken -> aan, nog 1x drukken wegrijden is mogelijk.
Sinds de update de knop langer ingedrukt houden om aan te zetten. Was dus 1x kort drukken. Nu net zo lang als uit zetten. Vervolgens alsnog 1x drukken om te kunnen rijden (zoals het al was).
Sinds de update de knop langer ingedrukt houden om aan te zetten. Was dus 1x kort drukken. Nu net zo lang als uit zetten. Vervolgens alsnog 1x drukken om te kunnen rijden (zoals het al was).
Display is bij mij vandaag vervangen. Leek iets veranderd te zijn. Monteur gaf aan dat hij de hele dag niets anders doet dan displays op segways vervangen..
iemand met kennis van elektra zou er eens een open moeten maken om te kijken wat er nou daadwerkelijk stuk issanderdelfos schreef op woensdag 29 april 2026 @ 12:31:
Display is bij mij vandaag vervangen. Leek iets veranderd te zijn. Monteur gaf aan dat hij de hele dag niets anders doet dan displays op segways vervangen..
Op elektrorollerforum staat een megathread over dat displayprobleem. Als ik het mij goed herinner is het een onderbemeten spanningsregelaar.
Is die nieuwe dan ook verbeterd? Of gaat die ook over x tijd defect aan dezelfde oorzaak?sanderdelfos schreef op woensdag 29 april 2026 @ 12:31:
ah ik heb het AI ff gevraagd. die vond de megathread.Aidix schreef op woensdag 29 april 2026 @ 21:30:
Op elektrorollerforum staat een megathread over dat displayprobleem. Als ik het mij goed herinner is het een onderbemeten spanningsregelaar.
https://www.elektroroller-forum.de/viewtopic.php?t=43269
De daadwerkelijke oorzaak is op componentniveau door forumlid Follow2000 nagebouwd en uitgemeten, en is geen spanningsregler — het is een te krap gespecificeerde Schottky-diode in de voedingssectie van het dashboard. Citaat van zijn analyse: de diode klapt eruit zodra er een snelle in- of uitschakelpuls op de schakeling komt, en soms gaat de OC2006 (DC-DC controller IC) er meteen mee. De fix die in het forum als definitief geldt is de originele diode vervangen door een 200V-variant (gebruiker grenzpendler nam de Vishay VSSC520S-M3, ~€0,50/stuk), die hoger doorslagspanning aankan
specifiek gaat dit ook over deze comment: https://www.elektroroller...opic.php?p=400897#p400897Dus de monteur die zegt dat hij hele dagen displays vervangt klopt — alleen lost dat het grondprobleem niet op, want de nieuwe displays bevatten dezelfde te krappe diode. Vraag is alleen hoe lang Segway dat nog volhoudt voordat ze de BOM aanpassen; in de thread vraagt iemand zich datzelfde af, zonder antwoord.
[ Voor 4% gewijzigd door berchtold op 29-04-2026 21:45 ]
Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
- de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de snorfiets heeft een blauw kenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
:strip_exif()/f/image/MDTf7ds9MzKdoxO1cQr9Vw6G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xH6nFylN4XTdrKmZRrtSh0PS.jpg?f=fotoalbum_large)