Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 41 42 Laatste
Acties:

• cebess
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-06 06:34
Marzman schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 20:51:
Vandaag een ritje gemaakt met mijn vrouw achterop, een gesplitste rit omdat we een markt tegenkwamen waar ik hemheb uitgezet,, en daarna op loopondersteuning. Maar de app telt maar de helft van de km's voor het dagtotaal. Weet iemand hoe dat komt of hebben jullie dat ook wel eens?

[Afbeelding]

Nog 53 procent accu over, dus ik kom ook wel verder dan 80 km. We rijden ook wel rustig over 70 en 50 wegen.
Dat is mij ook opgevallen. Heeft er denk ik mee te maken dat ze voor de dagtotalen 1 tijdzone kiezen (china / vs?) zodat de dag bij iedereen tegelijk stopt en begint.

• MocroBorsato
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-06 08:25
Wackoz schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 21:57:
Zijn er meer die problemen met de app ondervinden? Ik kan inmiddels al een paar dagen de status van mijn b110s niet inzien over het mobiele netwerk. Over bluetooth verbinden werkt nog wel.

Ik twijfel of hun smart service kuren heeft of alleen mijn snorfiets.
Heren ik vind het heel vreemd te vermelden maar ik heb dit probleem ook al een maandje zoals velen maar ik ben net over de grens naar Duitsland gegaan toen ineens de GSM verbinding het weer deed. En nu ben ik terug in NL en de verbinding blijft gewoon werken.

Kortom: rij naar Duitsland ;)

• cebess
MocroBorsato schreef op zondag 24 mei 2026 @ 16:15:
[...]

Heren ik vind het heel vreemd te vermelden maar ik heb dit probleem ook al een maandje zoals velen maar ik ben net over de grens naar Duitsland gegaan toen ineens de GSM verbinding het weer deed. En nu ben ik terug in NL en de verbinding blijft gewoon werken.

Hmm dat doet vermoeden dat het een netwerk/simkaart registratie probleem is. Fijn dat Segway je naar de dealer stuurt om een ECU te laten vervangen.

Misschien toch maar een keertje die kant op rijden om het bij mij ook te testen.

• Patrick83838281
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 02-06 19:44
Dat was dus de gouden tip om even Duitsland in te rijden! THANKS man :D

Alles werkt weer uitstekend en verbinding is terug!

(Segway gaf idd aan mijn ecu maar te laten vervangen bij de dealer 🙈)

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:05
MocroBorsato schreef op zondag 24 mei 2026 @ 16:15:
[...]

Dank voor het delen en wat is dat gek zeg. Dan lijkt het probleem verband te houden met de simkaart. Ik werd zelf door Segway/Ninebot ook naar een dealer gestuurd maar dat ga ik niet doen.

Ik woon niet erg dichtbij Duitsland of België maar ik denk van de week maar is de accu eruit te halen en laten voor twee of drie dagen. Op die manier loopt het ingebouwde batterijtje ook leeg en wellicht dat dat ook helpen wil.

Word vervolgt!

één is geen, twee is één

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik woon in België, misschien had ik daarom geen probleem. Maar de grens mag ik niet over, wel handig om te weten dat dit het was.

Raar dat hij dan niet een keer met de app update.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 21:25

n00bs

Het is weer Zomer!

LOL, ik zit in de randstad, Duitsland is voor mij helaas geen optie. Maar is het de SIM of GPS die een nieuwe handshake/connectie opzet?

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:26
Ik had net een foutcode 14... Maar dat is ineens weg nadat hij weer een kwartiertje uit heeft gestaan. Het was echt slakkenmodus met optrekken zeg... Iets met de remhendel in elk geval.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Werkt het ontkoppelen van de loodaccu niet om de GMS fix door te voeren?

Overigens de dealer gesproken die aangaf dat het een bekend issue is bij Segway in NL en dat hiervoor binnenkort een fix wordt doorgevoerd.

• cebess
n00bs schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 18:46:

Overigens de dealer gesproken die aangaf dat het een bekend issue is bij Segway in NL en dat hiervoor binnenkort een fix wordt doorgevoerd.
De ECU zit alleen op de 48V spanning. De 12V accu is waarschijnlijk alleen echt nodig voor de ABS unit.

In de ECU zit een lithium accu. Wellicht helpt het om die los te koppelen nadat de ECU is losgekoppeld.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

cebess schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:15:
[...]

De ECU zit alleen op de 48V spanning. De 12V accu is waarschijnlijk alleen echt nodig voor de ABS unit.

In de ECU zit een lithium accu. Wellicht helpt het om die los te koppelen nadat de ECU is losgekoppeld.
Dat is een goede ik dacht al dat ik op een tekening nog een accu zag. Alleen dan weer tijd vinden om die kap er voorzichtig af te halen (vorige keer braken veel van die plastic haakjes)

• cebess
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMWm5ErfuQLPymk4k3O0VCJ0-EU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nO8BA9qxwFuOk3PzwQodZfqU.jpg?f=user_large Heb jij nog andere tekeningen?

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02:32
n00bs schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 18:46:

Echt alles stroomloos zal zeker invloed hebben alleen heb ik ff geen zijn de buddy te demonteren ;-)
Nu drie dagen vrij dus hoofd batterijen ontkoppeld en zie woensdag wel waar wij dan staan.

Maar mag hopen op een fix, heb in de twee jaar nog nooit een firmware voor e125s voorbij zien komen.
Net zoals contact zoeken, kan beter tegen een deur praten. ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door Siewert op 26-05-2026 22:00 ]

☀️Enphase IQ8+ 8,1kWp (8x Oost / 11x West) 🇳🇱
🔋12,8kWh DIY Thuisbatterij & MT Venus E v3
❄️MHI SRK50ZS-WF & SCM50ZS-W - 2x SRF25ZS-W
🛵Segway E125s
🔋piBattery Project @ GitHub

• Siewert
Update:

Het is niet te geloven.
2uur geleden de batterijen ontkoppeld.
Half uur gelden voor de gein de app geche kt en er was geen gsm verbinding.
Net komt de vrouw thuis en stalt haar fiets en stoot schijnbaar de scooter aan want kreeg een melding. 🙈 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r8gPhLrOg_SjVPhK246nT5Edx1g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S62xIprFdP1SnH7DvG0aI5lP.jpg?f=fotoalbum_large

🛵Segway E125s

• cebess
Ik heb gisteren de ECU eruit gehaald en de interne batterij ook even losgekoppeld. Daarna alles weer in elkaar zonder succes. Nog steeds geen gsm verbinding. Hieronder wat foto’s van de binnenkant van de ECU.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPBV45EgLBfUBMcrjDM9vXTQTWc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enytZZ6lnza44JD45syv8XTz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rqJtpJjDILi3_8O2-Mcak8uA4eY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pI292ZPDd2ZyiMjPccCdpfhx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrYHK0L0gNM9B80FDmbqk_zuqf0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g2jpre3WneDzYx7oa4DZjIYA.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ls3nDWEJAotsrX3eccEXNFOifcc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqHp9cTyFMKx2UhbSrQvy9qS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwgGS0HBUAcusvOyEo8ZvQNHhk8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rBtOagAQFCPPa6blM5x0oBgV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzaeQxNl2FyxG8HtWYdarJ1Sswg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qokjUqpoI6Yq2d64fkuE67hK.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/acUtPQYJiG4xoYhw_mmxtDQg1N8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Eqd4nugaWRGb8HgzvWwgrIk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gC4cyXcIkOl_E6Ni71GjSn-XJNc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IKBjxzY9I7Vjfb2jfaGUGyhA.jpg?f=fotoalbum_tile

• cebess
Update, verbinding werkt weer!

Vandaag aangekomen op mijn werk de accubak geopend en daarna de scooter uitgezet door de P knop ingedrukt te houden. Dan gaat in ieder geval het alarm aan. Toen de accu’s losgekoppeld. Na zo’n 1,5 uur krijg ik opeens de melding: Battery disconnected. Die melding kan natuurlijk alleen maar via het mobiele netwerk komen (ik ben niet binnen bluetooth bereik).

Probleem lijkt verholpen door 2 uur de accu’s los te koppelen, zoals ook bij Siewert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/esqvrgwjeKL0cG3tp3bMjeUcGnM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KTdxebSeIzNTigsQ7wdC7Mgx.jpg?f=fotoalbum_large

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ah jij hebt een mooi diagram. Nee ik had enkel toen ik voor een ECU zocht een technische tekening gevonden van de parts : https://www.dualways.com/a_3083_ecu

Afbeeldingslocatie: https://www.dualways.com/upload/cache/632db170cff744cd8831fbbd5560ee34_pad_550x550.jpg

<update>

Accu na 20 minuten ontkoppeld: melding in de app dat de batterij ontkoppeld is.
Straks accu's weer aankoppelen en hopelijk werkt voor mij dan weer 'alles'

[ Voor 11% gewijzigd door n00bs op 27-05-2026 15:41 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

cebess schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 06:17:
Ik heb gisteren de ECU eruit gehaald en de interne batterij ook even losgekoppeld. Daarna alles weer in elkaar zonder succes. Nog steeds geen gsm verbinding. Hieronder wat foto’s van de binnenkant van de ECU.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Mooie foto's!
Het ziet er niet echt uit dat er weathersealing is gebruikt? misschien wanneer alles weer werkt en de accu nog goed is, om dit wel te doen :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Update op jullie bevindingen met de connectiviteit:

- Na 20 minuten kreeg ik ook in de app een melding "Accu uitgeschakeld"
- Na 2 uur heb ik de accu's weer aangesloten, eerste reset deed ik niet goed...
2e keer accu's 30s los, aangesloten, groene knop en reset geluid
- In de app zie ik enkel van 37 minuten geleden een GSM update en "Toeter en knipperlichten" functie bij je GPS werkt niet
- In de app staat nog steeds "Geen batterij erin" en ik zie dus ook weinig batterij details
Hoofd <leeg>, noodcommunicatiebatterij: 100%
- Bij accubeheer (Segway E125) zie ik bij de bovenste accu: laatst gebruik 15:19
De onderste accu: 9 mei

Ik heb echt geen idee wat ik nog kan doen?

@Siewert  en @cebess  
in jullie screenshots zie ik hetzelfde als bij mij in de app "Geen batterij erin"?

[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 27-05-2026 19:54 ]

• cebess
Ik had de accu’s vandaag rond 10:00 weer aangesloten. Toen weer geen bereik. Weer accu’s losgekoppeld en paar uur later weer erop. Nu blijft het werken, zie screenshot. Mijn vorige screenshot was inderdaad ook zonder aangesloten accu’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Of6v0y_0CIOW6ooWrNOw5VSftgg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ApRhHg2WXLh9qsq4KQ8CwEUc.jpg?f=fotoalbum_large

• Siewert
@n00bs
Segway servers hebben het lastig ;-)
En idd, screenshot was zonder aangesloten batterijen.

Vanmiddag plots geen bereik meer.
Vanavond beide accu's losgekoppeld reset uit gevoerd wat niks hielp.
Zonet accu's los gekoppeld als ook de 12v batterij onder de buddy.
10 min zo laten staan en alles weer aangesloten.
Scooter opgestart en er was weer connectie.

In de app zie ik precies het zelfde als jou.
Ongelijke datums van laatste gebruikt van de accu's.
Ook zie ik de accu's niet maar geeft wel 100% vol aan wat ze ook zijn.
Zal wel een beste glitch bij Segways zijn ;-)

update:
Terwijl ik dit tikt is de gsm verbinding weer weg.
Ik vind prima, als het maar rijd...

[ Voor 7% gewijzigd door Siewert op 27-05-2026 21:22 ]

🛵Segway E125s

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Siewert schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:20:
@n00bs
Segway servers hebben het lastig ;-)
En idd, screenshot was zonder aangesloten batterijen.

Vanmiddag plots geen bereik meer.
Vanavond beide accu's losgekoppeld reset uit gevoerd wat niks hielp.
Zonet accu's los gekoppeld als ook de 12v batterij onder de buddy.
10 min zo laten staan en alles weer aangesloten.
Scooter opgestart en er was weer connectie.

In de app zie ik precies het zelfde als jou.
Ongelijke datums van laatste gebruikt van de accu's.
Ook zie ik de accu's niet maar geeft wel 100% vol aan wat ze ook zijn.
Zal wel een beste glitch bij Segways zijn ;-)

update:
Terwijl ik dit tikt is de gsm verbinding weer weg.
Ik vind prima, als het maar rijd...
Ja het rijden ben ik al blij mee met de reparatie van mijn dashboard dat simultaan aan deze storing liep.
Maar ik betaal wel voor het abonnement wat nu geen nut heeft en je krijgt geen rit KM's meer binnen zelfs niet via BT, wat ik echt bizar vind!

• Loens
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 24-06 08:23
Bij mij hetzelfde probleem op de app.  --%, Geen batterij erin, km stand niet goed, geen route, klok op scooter niet correct, km op scooter wel correct.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand al nieuwe successen weten te boeken, contact met Segway support via de app gehad? Eventueel klacht -> geld terug?

• Siewert
n00bs schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 10:57:
Heeft iemand al nieuwe successen weten te boeken, contact met Segway support via de app gehad? Eventueel klacht -> geld terug?
Eerst meer eens contact zien te krijgen.
Normaal ben ik niet zo om iets te roepen na een teleurstelling.
Maar Segway als bedrijf vind ik nu echt waardeloos.
Na 2 jaar verschillende malen geprobeerd nooit 1x een reactie.
Heb het geluk (afkloppen) dat mijn tweewieler mij nog nooit heeft laten staan.
Hou mijn hart vast als het wel gebeurt.

Update:
Vanmorgen de accu's los gehad.
Contact met sleutel aan en rest stroom voor 10seconden laten weg vloeien.
Na 1 uur de accu's weer gekoppeld.
Groene knop ingedrukt gehouden tot de piep.
En voila na 30min was er weer gsm connectie voor zolang het goed gaat.

Heb het vermoeden dat als de connectie eenmaal weg is de ecu na verloop van tijd zegt zoek het maar uit.
En na een forceerde reset alle systemen weer opstart.

🛵Segway E125s

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 13:39
Siewert schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 15:54:
[...]

Eerst meer eens contact zien te krijgen.
Normaal ben ik niet zo om iets te roepen na een teleurstelling.
Maar Segway als bedrijf vind ik nu echt waardeloos.
Na 2 jaar verschillende malen geprobeerd nooit 1x een reactie.
Heb het geluk (afkloppen) dat mijn tweewieler mij nog nooit heeft laten staan.
Hou mijn hart vast als het wel gebeurt.

Update:
Vanmorgen de accu's los gehad.
Contact met sleutel aan en rest stroom voor 10seconden laten weg vloeien.
Na 1 uur de accu's weer gekoppeld.
Groene knop ingedrukt gehouden tot de piep.
En voila na 30min was er weer gsm connectie voor zolang het goed gaat.

Heb het vermoeden dat als de connectie eenmaal weg is de ecu na verloop van tijd zegt zoek het maar uit.
En na een forceerde reset alle systemen weer opstart.
Helaas is het voor de dealers niet veel anders. Zelfs zij krijgen nauwelijks support...ongelooflijk wel toch

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

FireFoz schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 23:16:
[...]

Helaas is het voor de dealers niet veel anders. Zelfs zij krijgen nauwelijks support...ongelooflijk wel toch
De dealers hebben contact via Segway NL, wij vanuit de app met Segway China.
Dus ik denk dat het echt wel nut heeft als we allemaal daar meldingen maken over connectie issues sinds ~eindapril/begin mei

• Jeroendh17
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-06 12:08
Ik heb sinds kort tweedehands een mooie segway e125s gekocht. Ben tot nu toe tevreden over de scooter. Ik zie in de app dat er een optie is 'assist modus'. Maar er staat nergens hoe dat werkt?

Heeft iemand dat al gevonden?

• berchtold
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-06 12:40
Jeroendh17 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 22:12:
Ik heb sinds kort tweedehands een mooie segway e125s gekocht. Ben tot nu toe tevreden over de scooter. Ik zie in de app dat er een optie is 'assist modus'. Maar er staat nergens hoe dat werkt?

als ik het goed heb is dat als je de zitsensor ook aan hebt staan dat als je dan gas geeft tijdens het ernaast lopen dat hij dan een beetje gas geeft voor tijdens het lopen ermee. durf er zelf niks mee te doen omdat ik bang ben dat hij alsnog wat meer gas geeft maarja.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij (e300) is dat a, en dan komt 1, 2, 3 voor eco, cruise en sport.
berchtold schreef op zondag 31 mei 2026 @ 22:14:
[...]

als ik het goed heb is dat als je de zitsensor ook aan hebt staan dat als je dan gas geeft tijdens het ernaast lopen dat hij dan een beetje gas geeft voor tijdens het lopen ermee. durf er zelf niks mee te doen omdat ik bang ben dat hij alsnog wat meer gas geeft maarja.
Heb dat al gebruikt omdat ik een jaarmarkt tegen kwam. Mijn e300se gaat dan 5 km/u en trekt zeer langzaam op. Beter dan duwen. In standje 3 zit hij in 2,8 seconden op 50, dan maar dat doet hij niet op a ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Marzman op 31-05-2026 22:54 ]

/▌

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-06 11:38
Jeroendh17 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 22:12:

is een loop ondersteuning. Kan je gebruiken, maar je kan ook gewoon rustig gas geven (liefst in standje 1 of 2) als je moeite hebt om de scooter vooruit te duwen zonder ondersteuning.

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:09
berchtold schreef op zondag 31 mei 2026 @ 22:14:
[...]

Gewoon goed op kleur van de je dashboard letten, als je er opzit is die andere kleur dan als je ernaast loopt, werkt perfect :)

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Kleine shoutout naar @cebess. Voor een mooi bedrag m’n dashboard weer gefixt en tevens mijn tweakers hart weer met zelfvertrouwen gevuld :9 Zo’n scooter open schroeven en weer in elkaar zetten na zijn fix is toch wel weer ouderwets leuk.

Bonus dat ik m’n app eindelijk weer actief heb gekregen op een nieuwe phone. Nu alweer zin in het mooiere weer en de volledige functionaliteiten weer te kunnen gebruiken (op de smartservices na natuurlijk).

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

D-Ed schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 22:00:
Kleine shoutout naar @cebess. Voor een mooi bedrag m’n dashboard weer gefixt en tevens mijn tweakers hart weer met zelfvertrouwen gevuld :9 Zo’n scooter open schroeven en weer in elkaar zetten na zijn fix is toch wel weer ouderwets leuk.

Bonus dat ik m’n app eindelijk weer actief heb gekregen op een nieuwe phone. Nu alweer zin in het mooiere weer en de volledige functionaliteiten weer te kunnen gebruiken (op de smartservices na natuurlijk).
Top, jij kan dus weer via 4g? zien waar je scooter staat en gegevens van de batterij(en) inzien?

• D-Ed
  • Niet online
n00bs schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:40:
[...]

Top, jij kan dus weer via 4g? zien waar je scooter staat en gegevens van de batterij(en) inzien?
Ik heb geen smartservices actief dus geen idee eigenlijk.. Ik zie wel dat m’n batterij nu op 94% staat en hij staat nog in de tuin naast de schuur (zie ik door het raam :+ )

Edit, is al in de zomer van 2024 verlopen zie ik nu dus kan het ook niet vernieuwen (ook niet nodig imho).

[ Voor 12% gewijzigd door D-Ed op 03-06-2026 18:01 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

D-Ed schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:58:
[...]

Ik heb geen smartservices actief dus geen idee eigenlijk.. Ik zie wel dat m’n batterij nu op 94% staat en hij staat nog in de tuin naast de schuur (zie ik door het raam :+ )

Edit, is al in de zomer van 2024 verlopen zie ik nu dus kan het ook niet vernieuwen (ook niet nodig imho).
Ik zou het ook niet verlengd hebben, zij het dat je helemaal geen trip informatie meer hebt (ook niet via Bluetooth)

• D-Ed
  • Niet online
n00bs schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 19:33:
[...]

Ik zou het ook niet verlengd hebben, zij het dat je helemaal geen trip informatie meer hebt (ook niet via Bluetooth)
Ach tja, ruim een jaar geen app actief gehad (koppeling nieuwe telefoon werkte niet, nu plots wel) en weinig gereden ivm ander werk dus verwacht verbruik ben ik niet aangekomen. Mij boeit dat vrij weinig om eerlijk te zijn.

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 13:39
Vind het wel jammer dat je de rijstanden op de e150s niet kunt customizen. Drive en sport modus zijn vrijwel hetzelfde. Jammer dat je niet gewoon zelf max vermorgen en snelheid kunt instellen per modus.

Vind het best moeilijk niet te hard op te trekken maar eco heeft weer te lage topsnelheid.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb contact gehad met Segway:

Ze verontschuldigen zich, zijn bewust van een grote storing in Nederland en zijn nog steeds bezig met onderzoek... dus ben bang na een maand dat een oplossing wel even op zich laat wachten.
Gevraagd om coulance mbt abonnement, nog geen duidelijkheid op.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:17
arthurio schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:27:
Is er iemand die binnenkort de e150s gaat kopen waarbij ik een accu mag meebestellen? Voor een kleine vergoeding zou ik graag gebruik maken van die actieprijs bij aanschaf, van een extra accu dus. Ik vind 1500 euro wat te veel en 1000 wel echt de moeite waard.
Ik hoop dat je de accu hebt kunnen bemachtigen. Anders een dealer benaderen en hopen dat ze meewerken?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Vandaag met mijn E125s een nieuwe bug? erbij, naast de al GSM/GPS connectie issues.

Ik kan niet meer met de App via Bluetooth verbinden... poging wordt gedaan zie ik in de app en op mn scooter (wit BT logo), maar connectie breekt af en icoontje op display scooter gaat dan uit (normaal bij connectie wordt deze blauw).

Ik heb de app cache opgeschoond, alle rechten gegeven (meer dan noodzakelijk), telefoon herstart, maar ik vermoed dat het opnieuw iets is met de scooter. Reset natuurlijk gedaan.

Ik kan nu dus helemaal geen settings meer aanpassen en ben volledig afhankelijk van de sleutel (draadloos werkt wel) en gelukkig een PIN die ik ooit erin had gezet.

[ Voor 14% gewijzigd door n00bs op 14-06-2026 19:02 ]

• cebess
Bij mij is de bluetooth connectie wel wat slechter dan voorheen met de laatste update van de Segway IOS app. De airlock bug is wel opgelost maar airlock lijkt minder goed te werken dan voorheen.

Hoe vol is jouw accu?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

cebess schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:19:
Bij mij is de bluetooth connectie wel wat slechter dan voorheen met de laatste update van de Segway IOS app. De airlock bug is wel opgelost maar airlock lijkt minder goed te werken dan voorheen.

Hoe vol is jouw accu?
Aangezien ik geen connectie meer heb via BT en GSM heb ik geen feitelijke meting. Ik heb wel de accu's vanavond vol gegooid dus ik schat na mijn rit rond de 90%. Ik zie overigens online nu meerdere mensen met BT connectie problemen, dus ik vermoed dat het pairen van BT berust op een server side check...

<update 15/06/2026>

Ik heb de Beta Android app geinstalleerd en nu heb ik weer BT connectie.

[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 15-06-2026 17:06 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb begrepen dat bij andere gebruikers BT ook weer hersteld is... blijkbaar is Segway toch wat aan het rommelen... en het zou mij niets verbazen als de storing met BT een resultaat is van onderzoek/testen van root cause met de GSM/GPS issues.

Ik heb ook 1 user gezien waarvan zijn GMS/GPS connectie vanzelf is hersteld!

• cebess
Bij mij heeft het wel gewerkt maar werkt de gsm verbinding niet meer na een grote reparatie waarbij de accu een week los is geweest. Krijg het ook niet meer aan de praat dmv accu’s een paar uur ontkoppelen.

Segway support erkent nu bij mij ook dat er problemen zijn. (gisteren contact gehad)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNSq-B-7kIefEC4TJEgHIIt4220=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYrnCarPMQRt4w4k6iwIP0eB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azHVxC5nRD0W75dgPALld63HpuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6t4QcgUXy00aVv3zhJiGAuB.jpg?f=fotoalbum_large

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-06 01:12
<update 15/06/2026>

Ik heb de Beta Android app geinstalleerd en nu heb ik weer BT connectie.
Hoi N00b, Ik heb hetzelfde probleem. Kun je iets meer vertellen over hoe je die beta app hebt geinstalleerd?

Mij lukt het niet.

Alvast bedankt

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

JanR1965 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:10:
[...]

[...]

Hoi N00b, Ik heb hetzelfde probleem. Kun je iets meer vertellen over hoe je die beta app hebt geinstalleerd?

Mij lukt het niet.

Alvast bedankt
Als je de Google appstore opent, dan naar de Segway app. Scroll je iets omlaag en staat er bij App-support "Betaprogramma"

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-06 12:39
Hoi allen - onze E110SE is toe aan nieuwe banden. Dealer geeft aan dat 120 band niet gaat passen achter (CityGrip or CitySaver). Zijn er mensen hier die deze wel hebben? Voor willen we een 110 steken.

• UpshiftNL
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 24-06 11:06
Tijdje geleden een 3000KM review geplaatst van mijn E150S.

Ondertussen staat deze ruim over de 5000KM. 0 gebreken, 0 accudegradatie.

Recent een hoog windscherm geplaatst van Isotta en de originele topkoffer met rugsteun van Segway. Heeft vooralsnog bijna 0 effect op de actieradius.

Rond de 10.000KM zal ik een geüpdate review maken.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

maxvdh schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:31:
Hoi allen - onze E110SE is toe aan nieuwe banden. Dealer geeft aan dat 120 band niet gaat passen achter (CityGrip or CitySaver). Zijn er mensen hier die deze wel hebben? Voor willen we een 110 steken.
Geen idee welk jaar jouw E110SE is, maar volgens Segway huidig model:

E110SE
Tire type Front: 100/70-12, tubeless tire
Rear: 120/70-12, tubeless tire

Michelin City Grip Save heb je in de maten:
120/70-12
110/70-12

Als je voor minimaal 10mm extra ruimte in de breedte hebt, dan zou dit moeten kunnen.
Ik heb met mijn E125s dezelfde bandenmaat en achter de Michelin erop laten zetten. Voor is nog niet vervangen. Nadeel van breder vind ik: meer potentiele kans op rolweerstand.

• JanR1965
n00bs schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:39:
[...]

Als je de Google appstore opent, dan naar de Segway app. Scroll je iets omlaag en staat er bij App-support "Betaprogramma"
Gedaan, maar helaas bij mij niet de oplossing.

Tijdens de poging om contact te maken met de scooter via bluetooth, licht het bluetooth icoontje wel op in het dashboard, maar dit verdwijnt weer.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

JanR1965 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 23:23:
[...]

Gedaan, maar helaas bij mij niet de oplossing.

Tijdens de poging om contact te maken met de scooter via bluetooth, licht het bluetooth icoontje wel op in het dashboard, maar dit verdwijnt weer.
Welke versie van de Android app heb je nu?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik had ook een bluetoothprobleem vanmorgen toen ik hem op ging laden, lastig omdat ik sneller wilde laden zodat hij vol is voor het te warm wordt en de functies voor de accu werken alleen via bluetooth. Ben al een paar uur verder en toen ontdekte ik dat er een update van de app was (de gewone app, niet het beta programma), daarna werkte de bluetooth weer (op zich raar toch? ik zou verwachten dat de bluetooth lokaal is en als de Segway zelf niet geupdate is dan zou de app moeten blijven werken).

Nou ja, nu laadt hij weer sneller (1200 Watt ipv 600 Watt, ik pas dat soms aan omdat ik maar een paar zonnepaneeltjes heb en als er weinig zon is en ik heb genoeg tijd dan kan ik hem net zo goed langzamer laten laden).

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 18-06-2026 11:05 ]

/▌

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Marzman schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:00:
Ik had ook een bluetoothprobleem vanmorgen toen ik hem op ging laden, lastig omdat ik sneller wilde laden zodat hij vol is voor het te warm wordt en de functies voor de accu werken alleen via bluetooth. Ben al een paar uur verder en toen ontdekte ik dat er een update van de app was (de gewone app, niet het beta programma), daarna werkte de bluetooth weer (op zich raar toch? ik zou verwachten dat de bluetooth lokaal is en als de Segway zelf niet geupdate is dan zou de app moeten blijven werken).

Nou ja, nu laadt hij weer sneller (1200 Watt ipv 600 Watt, ik pas dat soms aan omdat ik maar een paar zonnepaneeltjes heb en als er weinig zon is en ik heb genoeg tijd dan kan ik hem net zo goed langzamer laten laden).
Betreft dit Android of Apple?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

n00bs schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:09:
[...]

Betreft dit Android of Apple?
Android.

/▌

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb mij net uit het Betaprogramma gehaald van de Segway app, maar krijg geen nieuwe update. Ook niet wanneer ik dit ophaal vanuit de instellingen -> App bijwerken.
Ik heb versie V6.10.6

Ik vermoed dus dat de BT issues een relatie hadden met de app en door de app update uit te voeren een oplossing gaf. Onderliggend zou dit nog best een certificaat issue kunnen zijn of de wijze hoe een account geverifieerd wordt op de Segway servers.

Helaas voor het GSM/GPS issue dat maar blijft; Behalve voor hen die vanuit NL de grens naar BE of DUI overgaan met de scooter of enkel de ECU (wel inc. de ECU -batterij).

• Marzman
  • Niet online

Marzman

n00bs schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:05:
[...]

Ik heb mij net uit het Betaprogramma gehaald van de Segway app, maar krijg geen nieuwe update. Ook niet wanneer ik dit ophaal vanuit de instellingen -> App bijwerken.
Ik heb versie V6.10.6

Ik vermoed dus dat de BT issues een relatie hadden met de app en door de app update uit te voeren een oplossing gaf. Onderliggend zou dit nog best een certificaat issue kunnen zijn of de wijze hoe een account geverifieerd wordt op de Segway servers.

Helaas voor het GSM/GPS issue dat maar blijft; Behalve voor hen die vanuit NL de grens naar BE of DUI overgaan met de scooter of enkel de ECU (wel inc. de ECU -batterij).
Ik heb nu ook V6.10.6. Ik heb auto updates uit staan. Geen idee wat ik daarvoor had, kan een paar weken geleden zijn dat ik heb gekeken voor updates.

/▌

• Marzman
  • Niet online

Marzman

EBreu schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:16:
[...]

In de zomer had mijn scooter zijn eerste onderhoudsbeurt (1000km) . De checklist slaat vooral op de remmen, stuurinrichting en inprincipe alles wat een bout heeft. Valt echt mee. Puur voor de garantie.
Ik weet niet of het bij iedereen is of dat mijn dealer dat gedaan heeft voor zijn eigen gemak, maar de bouten hebben bij mij ook een wit verflijntje en ook het stuk waar de bout op zit. Je kan in een oogopslag zien of dat nog uitgelijnd is.

Ik zit nu op 800 km, zal binnen de garantie het onderhoud maar netjes uit laten voeren. Dat is twee keer denk ik. Coulance na de garantie verwacht ik niet bij dit merk dus daar hoef je het denk ik niet meer voor te doen. De eerste beurt is denk ik al betalend, bij een auto krijg je die toch vaak gratis omdat het zo weinig voorstelt, wat gaan ze doen kijken of die verfstreepjes nog uitgelijnd zijn? De remmen zijn amper gebruikt in 1000 km door de regeneratie.

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 19-06-2026 10:46 ]

/▌

• JanR1965
n00bs schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:34:
[...]

Welke versie van de Android app heb je nu?
6.10.5
edit:
Ik lees nu dat 6.10.6 uit is, maar die krijg ik dus niet

[ Voor 18% gewijzigd door JanR1965 op 19-06-2026 17:50 ]

• quakel
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:22

quakel

Dhr

(Segway e150s)

Ik heb voor de 2de keer de volgende melding gehad: 14 trottle level...

De gashendel werkt dan niet meer correct. Dit gebeurd spontaan tijdens rijden.

Ontkoppelen van de baterijen hersteld de foutmelding.

Zijn er meerdere klachten hierover? Misschien door laatste firmware update?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtF8fd2CB40lYKHEKaEoU_IyTs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UUycA7kmdpkHzhDLY5JuVVVl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door quakel op 23-06-2026 06:18 ]

JK

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

quakel schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 06:11:
(Segway e150s)

[Afbeelding]
Als ik er op google kom ik in ieder geval wat tips en tricks tegen die algemeen geldend zijn. Misschien helpt je dit. Ik heb er geen ervaring mee: https://www.google.com/search?q=Segway+E150+error+14+throttle

• Marzman
  • Niet online

Marzman

(Segway e150s)

[Afbeelding]
Er zit een functie in de app om hem opnieuw te kalibreren, maar als je nog garantie hebt zou ik even bellen eerst met de winkel ;)

/▌

• berchtold
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-06 12:40
(Segway e150s)

[Afbeelding]
Klinkt wel heel erg herkenbaar. Bij E125s heb ik ook soms rare throttle response. Dan word het even minder voorspelbaar bij hoeveel open hij gas geeft
Pagina: 1 ... 41 42 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.