Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste
Acties:

• MocroBorsato
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-01 09:58
Heeft iemand een ervaring met een passagier op de Segway E125S? Kan de motor het aan, wordt de topsnelheid nog bereikt, is het comfortabel, etc.?

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
MocroBorsato schreef op zondag 4 januari 2026 @ 16:30:
Heeft iemand een ervaring met een passagier op de Segway E125S? Kan de motor het aan, wordt de topsnelheid nog bereikt, is het comfortabel, etc.?
Ik heb m’n vrouw weleens achterop, met een 110SE, gaat prima. Oké, ze is niet zwaar, dat moet ik er wel even bij zeggen.

XBL gamertag StayingPow3r

• berchtold
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-01 14:52
Heb meerdere mensen achterop gehad. Gaat prima. Op gang komen gaat minder snel maar dat is te verwachten. Top snelheid blijft prima.

• MocroBorsato
Ah thanks @Mr. Freeze en @berchtold .

Hebben jullie nog een mening over de standaard banden? Werkt dat prima met het Nederlandse weer?

• berchtold
MocroBorsato schreef op zondag 4 januari 2026 @ 17:46:

Hebben jullie nog een mening over de standaard banden? Werkt dat prima met het Nederlandse weer?
nooit gebruikt. maar heb wel verhalen gehoord dat het met kou en regen wel minder werkt. zijn wel echt zomerbanden vgm. heb zelf michelin all weather

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

In de sneeuw rij ik er niet mee, maar als het regent rij ik sowieso wel behoedzaam, en bij goed weer doen ze wt ze moeten doen. Als ooit de gelegenheid zich voordoet zal ik er wel Michelins onder laten zetten.

XBL gamertag StayingPow3r

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:42

Afhankelijk van welk model je hebt zijn michelin banden net iets groter en geeft dus ook nog een kleine snelheids upgrade.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:23
Alles gaat zo als het gaat. Je verbruikt veel meer power voor een ritje. Je merkt dat je niet zo fijn door bochten vliegt vanwege extra gewicht achter je op de scooter.

Is het koud...dan heeft zij geen beenkleed overzich heen als je dit hebt.
En met 2 helmen en je oplader in de buddy moet een helm aan het haakje of mee genomen worden want niet alle 3 de items passen.

In kou, als je je top snelheid niet zou halen op een brug...nou dan gaal je nu zeker niet 45...

Verder geen enkel probleem

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:00
Voor de e150 staat nieuwe firmware klaar. Je kan alleen nergens zien wat er verbeterd is.

• Patoer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:07

Gisteren geprobeerd, ik kwam niet eens van de stoep af ((+- 4mtr) toen draaide de scooter 90 gr weg. Om geen ongelukken te maken terug op de standaard en direct alle seizoenen banden besteld.

• MocroBorsato
Edgenumber schreef op zondag 4 januari 2026 @ 21:07:
[...]

Afhankelijk van welk model je hebt zijn michelin banden net iets groter en geeft dus ook nog een kleine snelheids upgrade.
Dat lees ik inderdaad terug in dit topic maar ik heb geen reactie gezien van iemand die de Segway E125S heeft (wel E110S) met een grotere achterband

• Sandburger
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 26-01 15:19
MocroBorsato schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:35:
[...]

Dat lees ik inderdaad terug in dit topic maar ik heb geen reactie gezien van iemand die de Segway E125S heeft (wel E110S) met een grotere achterband
Ik heb die banden er onder zitten, maar dat is direct gedaan bij de aankoop van mijn 125.
Helaas kan ik dus geen verschil merken tussen voor en na.

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:46
MocroBorsato schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:35:
[...]

Belangrijkste verschil is veel meer grip en veiligheid dan de standaard banden. Die mogelijke snelheidswinst is verwaarloosbaar.

Heb een 125s en na 1000km de Michelin eronder gezet.

• meestertje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-01 22:53
Patoer schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:46:
[...]

Gisteren geprobeerd, ik kwam niet eens van de stoep af ((+- 4mtr) toen draaide de scooter 90 gr weg. Om geen ongelukken te maken terug op de standaard en direct alle seizoenen banden besteld.
Ik zou geen wonderen verwachten. Als de omstandigheden dusdanig zijn dat je na 4 meter rijden haaks op de weg staat, dan gaat een nieuwe setje banden je niet redden.

• berchtold
meestertje schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:53:
[...]

Ik zou geen wonderen verwachten. Als de omstandigheden dusdanig zijn dat je na 4 meter rijden haaks op de weg staat, dan gaat een nieuwe setje banden je niet redden.
Idd. Ik probeerde een paar dagen terug met mijn michelin all weather banden een besneeuwd fietspad te gebruiken. Eerste stukje ging nog wel. Daarna spinde het achterwiel gwn door. Kon nog wel net keren.

• berchtold
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDg5cftptLmTZ6eFd9N2u65v7AU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eRBEdg5wvTcKFyFggVkuURxY.png?f=fotoalbum_large

Hebben anderen misschien ook problemen met cellular? Hij wil niet meer verbinden. Hij registreert ritten ook niet meer. Toevallig sinds het nieuwe jaar. Heb de startknop reset al uitgevoerd.

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
berchtold schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 18:37:
Hebben anderen misschien ook problemen met cellular? Hij wil niet meer verbinden. Hij registreert ritten ook niet meer. Toevallig sinds het nieuwe jaar. Heb de startknop reset al uitgevoerd.
Had hier recentelijk ook last van, de grote accu even uit en in pluggen heeft bij mij geholpen.

• berchtold
Mr.C4 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 11:17:
[...]

Had hier recentelijk ook last van, de grote accu even uit en in pluggen heeft bij mij geholpen.
het heeft zich vandaag ineens uit zichzelf opgelost. of vertraagde reactie op de reset. bedankt iig voor de tip.

• Kwekke-boom
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-01 20:58
Merk iemand met de E150S verschil na de laatste update? (Motor besturing V 2.0.13)

De snelheid op het display en op gps zijn nu gelijk. Hij haalt nu 51 km/uur.

[ Voor 32% gewijzigd door Kwekke-boom op 15-01-2026 18:55 ]

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-01 17:44
Kwekke-boom schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 16:30:
Merk iemand met de E150S verschil na de laatste update? (Motor besturing V 2.0.13)

ik merk dat het optrekken wel wat sneller denk ik, verder merk ik ook af en toe een beetje inhouden bij hobbel en wind tegen.

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

• Kwekke-boom
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-01 20:58
SparkOne schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:19:
[...]

ik merk dat het optrekken wel wat sneller denk ik, verder merk ik ook af en toe een beetje inhouden bij hobbel en wind tegen.
Ja als je over een hobbel rijdt of een stoep af rijdt dan houdt hij even in. Soms is dat vervelend. Verder ben ik wel blij met wat extra snelheid.

• arthurio
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:50
Kwekke-boom schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 16:30:

Hier ook iets sneller op de gps. Ik haal nu 49-48 km/u in vergelijking met 45 voor de update.

• Patoer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:07
meestertje schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:53:
[...]

Ik rij nu al zo,n 60jaar scooter en heb nog nooit de ervaring mee gemaakt zoals met deze banden. Natuurlijk is de koppel heel anders dan met de benzine modellen. De Yemaha hiervoor, die had hetzelfde gewicht maar ik kon deze toch nooit dwars over de weg duwen zoals de Segway nu. Ik heb nu op het achterwiel de 4 seizoenenband gemonteerd en dan merk je toch een hemelsbreed verschil met de grip op het wegdek. Morgen de voorband verwisselen.👍🏻

• quakel
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05:09

quakel

Dhr

Ik krjjg sinds een aantal dagen een melding op de smartphone dat de accu van de e150s laag is (meerdere gedurende de dag). Echter is de accu afgelopen dagen nog vol geladen naar 100%.

Heb de e150s al een keer losgekoppeld van de accus, en weer aangesloten, maar helaas geen verbetering.

Iemand vervaring hiermee?

Heb altijd 27% bij de emergency battery gehad, is ook vreemd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1Cme9TGpE5GFzqNFSSw1sMBc4A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WLjuK8DwR7i193mr7Ae17e1y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9RTsHAXCiWXjQbKRFx0dKaVVpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2a67uvlCtpG4fkAeSMF3aUOG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door quakel op 25-01-2026 23:12 ]

JK

• berchtold
quakel schreef op zondag 25 januari 2026 @ 23:08:
Ik krjjg sinds een aantal dagen een melding op de smaetphone dat de accu van de e150s laag is (meerdere gedurende de dag). Echter is de accu afgelopen dagen nog vol geladen naar 100%.

Heb de e150s al een keer losgekoppeld van de accus, en weer aangesloten, maar helaas geen verbetering.

Iemand vervaring hiermee?[Afbeelding]
die melding kreeg ik vanmiddag ook toen ik in de stad was. dacht even dat ik was vergeten op te laden ofzo. zat ook gewoon nog voldoende in. e125s btw

• arthurio
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:50
quakel schreef op zondag 25 januari 2026 @ 23:08:
Ik krjjg sinds een aantal dagen een melding op de smartphone dat de accu van de e150s laag is (meerdere gedurende de dag). Echter is de accu afgelopen dagen nog vol geladen naar 100%.

Iemand vervaring hiermee?

Heb altijd 27% bij de emergency battery gehad, is ook vreemd...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook last van sinds de laatste update. Regelmatig na een ritje deze melding bij nog volle accu.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:00
Die meldingen krijg ik ook continue na de update. Heb de scooterzaak er al over gemaild. Ze komen donderdag langs toevallig, zal er meteen nog eens naar vragen.

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik krijg die meldingen ook terwijl de accu helemaal niet leeg is. Lijkt op een bug in de app zelf.
E110s hier.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr.C4 op 26-01-2026 12:55 ]

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.