Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste
Acties:

• Statiegeld
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Hier weer een post over een 'oud' model: de E110S:

Net terug van de dealer, die speciaal voor mij open bleef, nadat hij de eerste beurt bij 500km 1000km heeft uitgevoerd. Tevens een 2e accu laten plaatsen en de 50km upgrade laten uitvoeren. Al met al weer 560 knaken lichter, maar ik moet zeggen dat die 5km harder wel echt een verschil maken, blij dat ik dat nu, bijna 3 maanden na aanschaf, alsnog heb laten doen.

De extra accu is ook een welkome aanvulling: fijn om ineens +/- 75km bereik te hebben ipv 38.

Bij thuiskomst nog 3 streepjes over, en zelfs op de Kardinaal de Jongweg hier in Utrecht kon ik nog prima mee komen met de rest van het verkeer en zat ik op gelijke snelheid, dus die 50km/u upgrade waar rekening is gehouden met de all-weather bandjes is geslaagd wat mij betreft.

De portemonnee huilt, maar ik ben er blij mee oOo

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-09 23:24
Statiegeld schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:25:
Hier weer een post over een 'oud' model: de E110S:

Net terug van de dealer, die speciaal voor mij open bleef, nadat hij de eerste beurt bij 500km 1000km heeft uitgevoerd. Tevens een 2e accu laten plaatsen en de 50km upgrade laten uitvoeren. Al met al weer 560 knaken lichter, maar ik moet zeggen dat die 5km harder wel echt een verschil maken, blij dat ik dat nu, bijna 3 maanden na aanschaf, alsnog heb laten doen.

De extra accu is ook een welkome aanvulling: fijn om ineens +/- 75km bereik te hebben ipv 38.

Bij thuiskomst nog 3 streepjes over, en zelfs op de Kardinaal de Jongweg hier in Utrecht kon ik nog prima mee komen met de rest van het verkeer en zat ik op gelijke snelheid, dus die 50km/u upgrade waar rekening is gehouden met de all-weather bandjes is geslaagd wat mij betreft.

De portemonnee huilt, maar ik ben er blij mee oOo
Hoi, mag ik vragen wie jouw dealer is (Utrecht en omstreken, neem ik aan)
Mijn dealer in Zeist is er namelijk mee gestopt.

• Statiegeld
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

JanR1965 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 23:24:
[...]

Hoi, mag ik vragen wie jouw dealer is (Utrecht en omstreken, neem ik aan)
Mijn dealer in Zeist is er namelijk mee gestopt.
ScooterFactory in 't Goy (eigenlijk op het randje van Houten.

Als ik Google Maps zo bekijk is het vanaf het centrum van Zeist ongeveer dezelfde afstand als dat ik af moet leggen om daar te komen, leuk aantal kilometers om te maken met de Segway.

• Heeero
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09 18:22
snip: dit bespreken we niet op Tweakers

[ Voor 85% gewijzigd door We Are Borg op 13-09-2025 14:37 ]

• kramerpj
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 14-09 19:39
Vandaag Segway E150S opgehaald. Maar ik krijg Airlock niet werkend. Ook als ik in de app naar Dashboard settings ga staat er dat Vehicle Bluetooth is off !! Meer mensen met dit probleem . Hoe krijg ik dit aan? Alvast bedankt voor reactie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4SDkb68lkWWl0BSDNLP6yBtPKE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CxtFHOq0AZIDxKHEkcxzI8mA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vyv2moQSAALni1pTiqV4KmoQeEI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HFB5A1quwP4vjiFOMpxrX9RZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mwx9JzUXYt7omr2Gp2cWFpHgcxc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/k2QJblyoNyvmtBINZGmIrv58.jpg?f=user_large

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:59
kramerpj schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:03:
Vandaag Segway E150S opgehaald. Maar ik krijg Airlock niet werkend. Ook als ik in de app naar Dashboard settings ga staat er dat Vehicle Bluetooth is off !! Meer mensen met dit probleem . Hoe krijg ik dit aan? Alvast bedankt voor reactie.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je moest ergens in de stappen van de app nog apart via je instellingen op je telefoon met bluetooth connecten. Misschien heb je dat niet (goed) gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:42
Ik wil graag de Segway motorscooter gaan rijden, maar kom er niet echt uit wat voor rijbewijs er dan qua kosten en tijd het beste is.

In de toekomst wil ik niet op een motor rijden, dus een A1 rijbewijs is voor mij voldoende.

Zijn er mensen die ook een A1 rijbewijs hebben gehaald, zoja wat zijn daar de kosten ongeveer van en was het lastig om te halen?
Is natuurlijk per persoon verschillend, maar kan nergens vinden of er qua rijopleiding veel verschil is tussen een A of een A1 rijbewijs qua kosten en moeilijkheidsgraad.

Ben benieuwd of er iemand is die zijn ervaring wil delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:16
RemcoZwolle schreef op zondag 14 september 2025 @ 04:38:
Ik wil graag de Segway motorscooter gaan rijden, maar kom er niet echt uit wat voor rijbewijs er dan qua kosten en tijd het beste is.

In de toekomst wil ik niet op een motor rijden, dus een A1 rijbewijs is voor mij voldoende.

Zijn er mensen die ook een A1 rijbewijs hebben gehaald, zoja wat zijn daar de kosten ongeveer van en was het lastig om te halen?
Is natuurlijk per persoon verschillend, maar kan nergens vinden of er qua rijopleiding veel verschil is tussen een A of een A1 rijbewijs qua kosten en moeilijkheidsgraad.

Ben benieuwd of er iemand is die zijn ervaring wil delen!
Je kunt dan misschien beter kijken naar een rijschool die A1 of A2 scooter met automaatcode aanbiedt. Het leren schakelen, koppelen en sturen met een motor kost je namelijk wel wat tijd en dus lessen. Met een scooter haal je zo je AVB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramerpj
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 14-09 19:39
Rogar schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:01:
[...]

Je moest ergens in de stappen van de app nog apart via je instellingen op je telefoon met bluetooth connecten. Misschien heb je dat niet (goed) gedaan?
Dank voor reactie. Ik dacht dat is dus verbonden was met Bluetooth. Maar blijkt nu dat je 2x verbonden moet zijn in bluetooth settings. In mijn bluetooth settings van telefoon (Apple IOS) ben ik nu 1x verbonden met het serienummer van mijn scooter en 1x met een scooteremoticon Segway en vervolgens laatste 4 cijfers van mijn serienummer. Airlock is nu werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Bard1982 schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:50:
[...]

Je kunt dan misschien beter kijken naar een rijschool die A1 of A2 scooter met automaatcode aanbiedt. Het leren schakelen, koppelen en sturen met een motor kost je namelijk wel wat tijd en dus lessen. Met een scooter haal je zo je AVB.
Dat is een goeie, daar had ik nog niet aan gedacht. Heb jij ook je A1 rijbewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:16
RemcoZwolle schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:51:
[...]

Dat is een goeie, daar had ik nog niet aan gedacht. Heb jij ook je A1 rijbewijs?
Nee, gewoon normaal volledig a schakel. Dat kostte best wat lessen AVB. Heb nu zowel een motor als motorscooter. Die laatste rijdt heel makkelijk, doe je zo alle AVB oefeningen mee. Snelle google levert al een paar rijscholen op die dit aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Bard1982 schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:18:
[...]

Nee, gewoon normaal volledig a schakel. Dat kostte best wat lessen AVB. Heb nu zowel een motor als motorscooter. Die laatste rijdt heel makkelijk, doe je zo alle AVB oefeningen mee. Snelle google levert al een paar rijscholen op die dit aanbieden.
Ik had voor een motorrijbewijs gekeken en dan ga je snel naar de 2000 euro. Motorscooter A1 is goedkoper lijkt mij? Ik vind alleen maar die complete motorpakketten hier in de omgeving, woon in Zwolle.
Pagina: 1 ... 38 39 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.