Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 22:23
n00bs schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 13:06:
[...]

lol. kom op, iedereen kan toch bedenken contact op te nemen met eigen dealer, via de segway app -> support, contact opnemen met een segway store.

Tweakers wordt overladen met users die constant dezelfde vragen stellen, zonder even te zoeken (of zelfs in de topics). n.b. 1 van de richtlijnen van GOT zelf.
Lol kom op,
Met het goede been uit het verkeerde bed gestapt?
Of is het weer zomer..

Volgens mij staat in dat zelfde stukje wat je aanhaalt, “de richtlijnen van GoT”, dat vriendelijkheid ook iets is wat je mag geven. >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie4444
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 20:27
De E300P is nu al uit
Verbeterde versie van de 300se
Hogere topsnelheid en sneller laden en nog veel meer
https://segway-ninebot.com.hk/

Iemand die weet wanneer hij naar Nederland komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-09 22:28
ernie4444 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 23:37:
De E300P is nu al uit

29KW. Klinkt als een A2 motor als hij hier zou komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:17
De P versies komen meestal niet uit in Europa. Zie bijvoorbeeld de E200P die al een flinke tijd oud is en hier nooit is uitgekomen, al heeft de E300se daar wel eea van weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:36
ernie4444 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 23:37:
De E300P is nu al uit

Wordt dat hier niet de e250s? Die komt Q3 of Q4 dit jaar uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Rogar op 05-08-2025 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Ik ben in m'n nopjes met m'n E110S maar merk toch wel dat een 2e accu een leuke bijkomstigheid zou zijn.

Heb gegraven in dit topic en kwam een repair video van het support center van Segway Ninebot tegen die laat zien hoe je zelf een 2e accu plaatst en met de splitter kabel bevestigd.
Handige Harry hier is nogal een kluns als het aan komt op aan draadjes aan elkaar bevestigen dus ik wilde die video bekijken maar ik krijg geen toegang meer.

Iemand die het wel lukt en de video misschien kan rippen (of dit al gedaan heeft?), of een andere plek weet waar deze videos voor eScooters te bekijken zijn? Ik word er gek van om iedere keer op die eKickScooter resultaten uit te komen...

Link naar de video: https://halo.ninebot.com/v/5ff8733401LanGzh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie4444
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 20:27
Rogar schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:43:
Wordt dat hier niet de e250s? Die komt Q3 of Q4 dit jaar uit.
Aha dat verklaart waarom de dealer mij een e300se aanbood voor 4495 nieuw

Ja bpm wijziging en Segway prijsaanpassing

Nuweet ik dus waarom

Even geduld dus nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
ernie4444 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:47:
[...]

Aha dat verklaart waarom de dealer mij een e300se aanbood voor 4495 nieuw

Ja bpm wijziging en Segway prijsaanpassing

Nuweet ik dus waarom

Even geduld dus nog
Ze zijn sinds gisteren proef te rijden bij dealers 😅.

Weet ‘t niet zeker, maar de 250 lijkt niet de opvolger van de 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 05:24
Gebruiken jullie de functie voor "abnormale trilling"?

Ik krijg nooit een melding als iemand tegen de scooter aantikt en het alarm af gaat.

Alle meldingen staan aan en ook de permissies.
Ik heb een Samsung Galaxy S24FE en de Segway E125S.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 23:50

n00bs

Het is weer Zomer!

RemcoZwolle schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 23:13:
Gebruiken jullie de functie voor "abnormale trilling"?

Ik krijg nooit een melding als iemand tegen de scooter aantikt en het alarm af gaat.

Alle meldingen staan aan en ook de permissies.
Ik heb een Samsung Galaxy S24FE en de Segway E125S.
Die berichten komen vaak niet aan. Maar ik vermoed dat het vooral de app is die in een slaapstand komt. Wellicht kan je de app onbeperkt toegang geven in je telefoon en dan opnieuw testenn. PS voor voor de zekerheid vooraf een reset scooter uit (accu's los, paar seconde wachten, aankoppelen en meteen de groene knop ingedrukt houden tot je geluidjes hoort, dan is het klaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01:44
n00bs schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:42:
[...]

Die berichten komen vaak niet aan. Maar ik vermoed dat het vooral de app is die in een slaapstand komt. Wellicht kan je de app onbeperkt toegang geven in je telefoon en dan opnieuw testenn. PS voor voor de zekerheid vooraf een reset scooter uit (accu's los, paar seconde wachten, aankoppelen en meteen de groene knop ingedrukt houden tot je geluidjes hoort, dan is het klaar).
Kan een oorzaak zijn.
Maar wat mij opgevallen is, is dat als ik een schop tegen de scooter geef en het alarm afgaat ik geen melding krijg.
Maar probeer ik de scooter vooruit of achteruit te rijden er wel een melding binnen komt.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
[...]

Leuk om te weten. Het notificatie systeem op iphone en android werken onafhankelijk van de app. Gaat via eigen services van google en apple. App zelf heeft daar geen invloed op.

Wellicht heeft het te maken met bluetooth die de scooter nog detecteert ofzo en dus denkt dat je ernaast staat waardoor het niet hoeft.

[ Voor 9% gewijzigd door berchtold op 10-08-2025 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
[...]

Zit net een nieuwe ECU in, alles is gereset en ook de app zelf.
Batterij staat op onbeperkt voor de segway app ivm airlock, dus die komt niet in de slaapstand.
Heel raar idd.

[ Voor 7% gewijzigd door RemcoZwolle op 10-08-2025 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Siewert schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:51:
[...]

Kan een oorzaak zijn.
Maar wat mij opgevallen is, is dat als ik een schop tegen de scooter geef en het alarm afgaat ik geen melding krijg.
Maar probeer ik de scooter vooruit of achteruit te rijden er wel een melding binnen komt.
Oh dat ga ik morgen even testen, ik geef idd een tik op het zadel en dan krijg ik geen melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
berchtold schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 14:40:
[...]

Leuk om te weten. Het notificatie systeem op iphone en android werken onafhankelijk van de app. Gaat via eigen services van google en apple. App zelf heeft daar geen invloed op.

Wellicht heeft het te maken met bluetooth die de scooter nog detecteert ofzo en dus denkt dat je ernaast staat waardoor het niet hoeft.
Hoop dat het niet zo werkt, want als ik de scooter op de oprit heb staan dan heb ik in huis nog verbinding met de scooter via bluetooth.

Trouwens net even getest en de bluetooth op mijn mobiel uitgezet en dan een tik op het zadel gegeven. Alarm gaat af, maar geen melding.

• quakel
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 22:57

quakel

Dhr

Iemand al de Segway e150s ontvangen, of nog wachten op levering? Is voor de segway e150s de snelheid vanuit de dealer aan te passen (zoals dat ook bij de segway e125s mogelijk is).

JK

• Rogar
quakel schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 15:52:
Iemand al de Segway e150s ontvangen, of nog wachten op levering? Is voor de segway e150s de snelheid vanuit de dealer aan te passen (zoals dat ook bij de segway e125s mogelijk is).
Ik verwacht de mijne in week 35. Er staan er überhaupt nog maar een paar op kenteken, sommige dealers hebben al wel demo's staan trouwens.

Mijn dealer verwacht dat je de snelheid wel aan kan passen, maar er is nog niks over bekend volgens hem.

• berchtold
Vraag me af of het het waard zou zijn een e125s voor een 150s in te ruilen. Ben vooral benieuwd of de hogere voltages ervoor gaan zorgen dat de motorkracht minder afneemt met lagere temperaturen/percentages.

• RemcoZwolle
berchtold schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 19:12:
Vraag me af of het het waard zou zijn een e125s voor een 150s in te ruilen. Ben vooral benieuwd of de hogere voltages ervoor gaan zorgen dat de motorkracht minder afneemt met lagere temperaturen/percentages.
Daar ben ik ook erg benieuwd naar, want met de e125s vind ik dat de snelheid best snel afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Sinds gisteren is de Segway app ineens grotendeels in het Chinees en sommige delen nog in het Nederlands.

Hebben jullie dit ook?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lu59mOIT6NDSQZq5MFGoyjLKZMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAjo1xEsMjnPz7auOKbqZ8nn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrkdevries
  • Laatst online: 23-09 00:09
RemcoZwolle schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 04:49:
Sinds gisteren is de Segway app ineens grotendeels in het Chinees en sommige delen nog in het Nederlands.

Hebben jullie dit ook?
[Afbeelding]
Helaas ook last van, gelukkig werkt Engels nog wel. Ook de tijd op het display klopt niet meer. Iemand die daar een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Marrkdevries schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:17:
[...]

Helaas ook last van, gelukkig werkt Engels nog wel. Ook de tijd op het display klopt niet meer. Iemand die daar een oplossing voor weet?
Werkt je GPS nog wel en je ritverslagen?

Hoe verander je de taal van de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrkdevries
  • Laatst online: 23-09 00:09
RemcoZwolle schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 22:59:
[...]

Werkt je GPS nog wel en je ritverslagen?

Hoe verander je de taal van de app?
Taal veranderen in de app kan onder "Mine"-> "Settings" en dan onderaan. Gps en ritverslag werkt sws niet, omdat ik het abbonement niet verlengt heb. Beetje jammer dat daardoor de ODO meter het ook niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Marrkdevries schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:38:
[...]

Taal veranderen in de app kan onder "Mine"-> "Settings" en dan onderaan. Gps en ritverslag werkt sws niet, omdat ik het abbonement niet verlengt heb. Beetje jammer dat daardoor de ODO meter het ook niet meer doet.
Bij mij is de taal weer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Ik mag aankomende vrijdag de Segway E150S voor een week testrijden, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwekke-boom
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-09 12:17
RemcoZwolle schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 00:32:
Ik mag aankomende vrijdag de Segway E150S voor een week testrijden, ben benieuwd!
Gaaf! Ik ben benieuwd. Ik zit er aan te denken om m’n E110se in te ruilen voor de e150s.
Laat wat van je horen als je er op gereden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-09 22:40
Ik had een schurend geluid vanuit het achterwiel en voelde weerstand bij het verzetten van de scooter. Ik vermoedde dat mijn remmen aanliepen. Vandaag heb ik de e125 bij dealer achtergelaten om de boel na te kijken. Ik werd nu gebeld dat het niet mijn remmen zijn. Het achterwiel zelf maakt het schurende geluid. Ze vermoeden dat het de lagers zijn. Het is nog onbekend of hij de lagers kan vervangen of dat heel het wiel vervangen moet worden. Heeft iemand anders al iets dergelijks gehad? Of heeft iemand al ervaringen met het vervangen of reparen van het wiel?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

BlupWoofer schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:49:
Ik had een schurend geluid vanuit het achterwiel en voelde weerstand bij het verzetten van de scooter. Ik vermoedde dat mijn remmen aanliepen. Vandaag heb ik de e125 bij dealer achtergelaten om de boel na te kijken. Ik werd nu gebeld dat het niet mijn remmen zijn. Het achterwiel zelf maakt het schurende geluid. Ze vermoeden dat het de lagers zijn. Het is nog onbekend of hij de lagers kan vervangen of dat heel het wiel vervangen moet worden. Heeft iemand anders al iets dergelijks gehad? Of heeft iemand al ervaringen met het vervangen of reparen van het wiel?
Ik vind hier een upgrade ervoor: https://escootparts.com/p...pressure-bearing-upgrade/
Maar op de technische tekening hier: https://www.dualways.com/a_3133_rear-wheel zie ik deze lagering nergens terug :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold
n00bs schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 00:16:
[...]

Ik vind hier een upgrade ervoor: https://escootparts.com/p...pressure-bearing-upgrade/
Maar op de technische tekening hier: https://www.dualways.com/a_3133_rear-wheel zie ik deze lagering nergens terug :/
Ik zou nooit bij die site wat kopen (escootparts). Heb helaas een paypal case moeten openen omdat de eigenaar niet wilde meewerken en erg onproffesioneel deed.

Ook zijn die spullen niet premium. Ze zijn zelfs gewoon dropship items. Ali prijzen zijn veel lager.

https://nl.aliexpress.com/item/1005006327572858.html

[ Voor 4% gewijzigd door berchtold op 21-08-2025 02:39 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

berchtold schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 02:34:
[...]

Ik zou nooit bij die site wat kopen (escootparts). Heb helaas een paypal case moeten openen omdat de eigenaar niet wilde meewerken en erg onproffesioneel deed.

Ook zijn die spullen niet premium. Ze zijn zelfs gewoon dropship items. Ali prijzen zijn veel lager.

https://nl.aliexpress.com/item/1005006327572858.html
Het was niet als advies om iets te kopen, maar op de reactie mbt de dealer. Blijkbaar zijn er dus wel componenten en is het prima uit elkaar te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold
n00bs schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:53:
[...]

Het was niet als advies om iets te kopen, maar op de reactie mbt de dealer. Blijkbaar zijn er dus wel componenten en is het prima uit elkaar te halen.
Ja snap ik maar ik dacht ik meld het maar gewoon even. Overigens zijn die onderdelen voor het stuurkolom. Lagers van de motor zitten intern. Dus dat word of de motor uit elkaar slopen of een nieuwe motor.

• RemcoZwolle
Kwekke-boom schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 07:43:
[...]

Gaaf! Ik ben benieuwd. Ik zit er aan te denken om m’n E110se in te ruilen voor de e150s.
Laat wat van je horen als je er op gereden hebt.
Ga ik doen!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-09 22:40
berchtold schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:57:
[...]

Ja snap ik maar ik dacht ik meld het maar gewoon even. Overigens zijn die onderdelen voor het stuurkolom. Lagers van de motor zitten intern. Dus dat word of de motor uit elkaar slopen of een nieuwe motor.
Ik maak uit de technische tekening ook op dat dit een nieuwe motor zal worden. Ik wacht nog even het bericht af van mn dealer. Ben benieuwd wat dat zal moeten kosten.

Thanks voor t mee denken allemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestroms93
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-08 01:17
quakel schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 15:52:
Ik heb de mijne gisteren in ontvangst mogen nemen, nadat ik sinds maandag proefgereden heb tot en met gisteren. Ik kom van een snor E110S. De dealer had geprobeerd om de snelheid aan te passen naar 51, maar helaas lukte dat niet.

• berchtold
Bestroms93 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:12:
[...]

Ik heb de mijne gisteren in ontvangst mogen nemen, nadat ik sinds maandag proefgereden heb tot en met gisteren. Ik kom van een snor E110S. De dealer had geprobeerd om de snelheid aan te passen naar 51, maar helaas lukte dat niet.
En kan je ons al wat erover vertellen? Hoe zit het bijv met topsnelheid? Zakt die terug bij lagere batterij percentages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
berchtold schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 23:10:
[...]

En kan je ons al wat erover vertellen? Hoe zit het bijv met topsnelheid? Zakt die terug bij lagere batterij percentages?
Lijkt me sterk dat de snelheid terugzakt toch - de snelheid kon immers niet verhoogd worden. Pas bij een verhoogde snelheid zakt de snelheid terug naarmate het accupercentage afneemt (dat is iig mijn ervaring o.b.v. E110 en E125).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
greg-a schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:31:
[...]

Lijkt me sterk dat de snelheid terugzakt toch - de snelheid kon immers niet verhoogd worden. Pas bij een verhoogde snelheid zakt de snelheid terug naarmate het accupercentage afneemt (dat is iig mijn ervaring o.b.v. E110 en E125).
Alhoewel je daar het meeste merkt idd. Weet ik wel dat zelfs de e125s onder de 45 komt als hij laag is, <20% iig dacht ik. Of dat was alleen met kou. Weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
berchtold schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:30:
[...]

Alhoewel je daar het meeste merkt idd. Weet ik wel dat zelfs de e125s onder de 45 komt als hij laag is, <20% iig dacht ik. Of dat was alleen met kou. Weet het niet zeker.
Die van mij is nog nooit onder de 48kph gekomen. De snelheid waarmee dat wordt behaald (I.e. acceleratie) neemt wel af bij laag accu percentage (en lage temp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

greg-a schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:45:
[...]

Die van mij is nog nooit onder de 48kph gekomen. De snelheid waarmee dat wordt behaald (I.e. acceleratie) neemt wel af bij laag accu percentage (en lage temp)
Ik weeg niet veel, maar mijn speed upgraded E125s komt ook onder de 45KMh bij vriestemperaturen en een accu <30%. Ik heb wel accu bescherming aanstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastron
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-09 17:42
Ik ga helaas afscheid nemen van mij Segway E125S omdat ik toch wat meer actieradius nodig heb en de trein dan een beter alternatief is.

Voor wie interesse heeft staat deze op marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2302383569

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Vandaag de Segway E150S ontvangen om een weekje te testen.

Het eerste wat mij opvalt is dat hij veel minder snel accelereert en ook de snelheid op de meter niet klopt. Hij geeft 45 km/h topsnelheid aan, maar op GPS rij je 41 km/h. Hij blijft wel stabiel 41 km/h rijden, had nog rond de 60% over.

Verder is de actieradius met 2 accu's wel rond de 110km, maar dat komt wss ook omdat de scooter minder agressief accelereert.
Hij rijd erg fijn, maar als je de agressieve/vlotte acceleratie en rijstijl van de E125S bent gewend is het wel even terugschalen.

Daarnaast hebben ze wel veel verbeterd. De koplamp schijnt verder naar voren, de hill assist is echt heerlijk bij een stoplicht, remmen zijn te verstellen en het uitgebreide display.

Maar eerlijk gezegd zou ik niet upgraden, want ik hou van die snelle acceleratie en dit is mij wat te soft.
En upgraden kost je snel 3000 euro, denk dat je rond de 2000 euro krijgt voor je Segway E125S?

Als iemand nog vragen heeft of iets wil weten dan kan ik het de komende week uittesten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0QstceJZmPD0mZYxxdadItBzYDk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dr6cyIZfXB4UctXPatrQughT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold
RemcoZwolle schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:54:

Het eerste wat mij opvalt is dat hij veel minder snel accelereert en ook de snelheid op de meter niet klopt. Hij geeft 45 km/h topsnelheid aan, maar op GPS rij je 41 km/h. Hij blijft wel stabiel 41 km/h rijden, had nog rond de 60% over.

Verder is de actieradius met 2 accu's wel rond de 110km, maar dat komt wss ook omdat de scooter minder agressief accelereert.
Hij rijd erg fijn, maar als je de agressieve/vlotte acceleratie en rijstijl van de E125S bent gewend is het wel even terugschalen.

Daarnaast hebben ze wel veel verbeterd. De koplamp schijnt verder naar voren, de hill assist is echt heerlijk bij een stoplicht, remmen zijn te verstellen en het uitgebreide display.

Maar eerlijk gezegd zou ik niet upgraden, want ik hou van die snelle acceleratie en dit is mij wat te soft.
En upgraden kost je snel 3000 euro, denk dat je rond de 2000 euro krijgt voor je Segway E125S?

Als iemand nog vragen heeft of iets wil weten dan kan ik het de komende week uittesten.

[Afbeelding]
Oei dat is wel telleurstellend eigenlijk. In theorie moet hij veel sneller kunnen acceleren zelfs met die 72V accu’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
berchtold schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:14:
[...]

Oei dat is wel telleurstellend eigenlijk. In theorie moet hij veel sneller kunnen acceleren zelfs met die 72V accu’s.
Ja dat was ook mijn verwachting, maar met wegrijden houd hij een beetje in. Met een vriend tegelijk weggereden met gas vol open en de E125S was veel sneller weg, maar de E150S trekt na een paar seconden wel net zo hard door als de E125S. Maar de trekkracht met wegrijden is veel minder.

En denk dat daardoor de actieradius ook hoger is bij de E150S.

Trouwens de cruise control lijken ze ook te hebben aangepast. Bij de E125S ging er automatisch 1 km/h vanaf, dus zet je de cruise control op 40 km/h dan rij je ineens 39 km/h. Bij de E150S lijkt die niet meer te gebeuren, maar moet dit nog beter testen doordat de snelheid op de teller 4 km/afwijkt van de GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
RemcoZwolle schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:21:
[...]

Ja dat was ook mijn verwachting, maar met wegrijden houd hij een beetje in. Met een vriend tegelijk weggereden met gas vol open en de E125S was veel sneller weg, maar de E150S trekt na een paar seconden wel net zo hard door als de E125S. Maar de trekkracht met wegrijden is veel minder.

Trouwens de cruise control lijken ze ook te hebben aangepast. Bij de E125S ging er automatisch 1 km/h vanaf, dus zet je de cruise control op 40 km/h dan rij je ineens 39 km/h. Bij de E150S lijkt die niet meer te gebeuren, maar moet dit nog beter testen doordat de snelheid op de teller 4 km/afwijkt van de GPS.
Kan het niet zijn dat de tractiecontrol ingrijpt? Of zit dat ook op de e125s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Rogar schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:30:
[...]

Kan het niet zijn dat de tractiecontrol ingrijpt? Of zit dat ook op de e125s?
Dat idee had ik ook, maar TCS staat uitgeschakeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BamcIr5X_RaXBEve6Ba0M-6hPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHHHHe0i0KlPR0EET1Ijf3KE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:17
RemcoZwolle schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:41:
[...]

Dat idee had ik ook, maar TCS staat uitgeschakeld.

[Afbeelding]
Ik volg met genoegen deze draad.
Echter, dar scherm? Is ee nu niet te veel smuck gaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
RemcoZwolle schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:54:

[Afbeelding]
Hoe zit het met de vering? Is die even stug als van de vorige generatie?

Ik denk overigens dat 2000 euro inruil ambiteus is hoor (hangt natuurlijk ook af van het aantal km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakel

quakel

Dhr

[...]

Volgens de leverancier:
Segway e150s zou in 5.2s naar de 45km/h
Segway e125s zou in 7s naar de 45km/h

E150S heeft betere accu en krachtigere motor.

Misschien dat de s125s 51km/h is getuned. Iets wat waarschijnlijk bij de e150s ook gaat komen.

Bedankt voor je ervaring! _/-\o_

JK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoZwolle
sikkwittet schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:50:
[...]

Ik volg met genoegen deze draad.
Echter, dar scherm? Is ee nu niet te veel smuck gaande?
Nee vind ik wel meevallen, kan de navigatie en muziek niet testen want de app is nog gelinkt aan diegene van het bedrijf ivm diefstal waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoZwolle
greg-a schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:38:
[...]

Hoe zit het met de vering? Is die even stug als van de vorige generatie?

Ik denk overigens dat 2000 euro inruil ambiteus is hoor (hangt natuurlijk ook af van het aantal km)
Ik heb het gevoel dat de vering wat losser is.
Qua rijden voelde het als een Yadea met gasgeven en rijgedrag. De segway is wel wat krachtiger, maar qua gevoel totaal anders dan de E125s

Ja daar ben ik ook bang voor, zit bij mij 10.000 aan km op momenteel.
Ik ga toch niet upgraden, ben van plan om voor mijn motorrijbewijs te gaan volgend jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoZwolle
quakel schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:29:
[...]

Volgens de leverancier:
Segway e150s zou in 5.2s naar de 45km/h
Segway e125s zou in 7s naar de 45km/h

E150S heeft betere accu en krachtigere motor.

Misschien dat de s125s 51km/h is getuned. Iets wat waarschijnlijk bij de e150s ook gaat komen.

Bedankt voor je ervaring! _/-\o_
Beweringen volgens leverancier kloppen niet altijd, Bijvoorbeeld met de actieradius.

Mijn E125S is idd opgevoerd naar de 52 km/h.
Maar dat is eerder dat hij van de 45 naar de 52 trekt ipv snellere acceleratie , heb het een keer getest met een E125S zonder speedupgrade en we trokken evensnel weg.

Ik heb het gevoel dat de hill assist het kan vertragen. Want die gaat er eerst af en dan komt de power.
Moet even kijken hoe ik de hill assist kan uitzetten en dan testen.
Tegelijkertijd accelereert hij ook minder snel tijdens het rijden als je bijvoorbeeld even het gas hebt losgelaten.
Ik heb persoonlijk het gevoel dat ze de acceleratie kracht minder hebben gemaakt waardoor de actieradius hoger is geworden, doordat er veel minder stroom word gebruikt bij het optrekken.
Wat opzich logisch is, want als ik in de stad rij dan is mijn actieradius ook 10/15 km minder ipv lange stukken doordat je in de stad meer optrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwekke-boom
[...]

Vandaag heb ik ook een proefritje gemaakt. In vergeleken met mijn E110SE trekt hij een stuk sneller op. En dat met een accu rond de 60%. Wel merkte ik inderdaad dat hij even inhoudt als je vanuit stilstand optrekt. Wel kan ik me herinneren dat je in de instellingen in de app het gas response kan instellen. Zeker weten doe ik dat niet. Hij reed wel heerlijk stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Kwekke-boom schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:29:
[...]

Vandaag heb ik ook een proefritje gemaakt. In vergeleken met mijn E110SE trekt hij een stuk sneller op. En dat met een accu rond de 60%. Wel merkte ik inderdaad dat hij even inhoudt als je vanuit stilstand optrekt. Wel kan ik me herinneren dat je in de instellingen in de app het gas response kan instellen. Zeker weten doe ik dat niet. Hij reed wel heerlijk stabiel.
hier ben ik wel even benieuwd naar. als je dat in de app kan instellen zou dat heel nice zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Kwekke-boom schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:29:
[...]

Oké goeie, heb even gevraagd of ik de app kan linken aan mijn telefoon.
Dan kan ik de gasrespons even aanpassen, weet ook niet wat het verschil is tussen de Drive en Sport modus. Merk daartussen weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwekke-boom
RemcoZwolle schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 01:00:
[...]

Oké goeie, heb even gevraagd of ik de app kan linken aan mijn telefoon.
Dan kan ik de gasrespons even aanpassen, weet ook niet wat het verschil is tussen de Drive en Sport modus. Merk daartussen weinig verschil.
Ik ga deze week nog een proefrit doen. Ik ga dan ook even vragen of ze Hill assist en het gas response willen aanpassen. Ben benieuwd of de vertraging bij het wegrijden dan weg is. De snelheids upgrade is er inmiddels ook voor de E150s. Op de teller gaat hij dan exact 50 km/uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Kwekke-boom schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 07:09:
[...]

Ik ga deze week nog een proefrit doen. Ik ga dan ook even vragen of ze Hill assist en het gas response willen aanpassen. Ben benieuwd of de vertraging bij het wegrijden dan weg is. De snelheids upgrade is er inmiddels ook voor de E150s. Op de teller gaat hij dan exact 50 km/uur.
Top laat maar weten of dat mogelijk is.
Zou jij als je een testrit maakt ook de snelheid op GPS willen testen? Bij mij geeft de scooter 45 aan, maar in werkelijkheid rijd hij op GPS maar 41/42.

Heb reactie en ze willen de app niet unlinken, waarschijnlijk is het een vorm van beveiliging dat ze de scooter kunnen volgen. Wat ik ook wel snap als je hem uitleent.

[ Voor 11% gewijzigd door RemcoZwolle op 24-08-2025 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
RemcoZwolle schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:57:
[...]

Zou jij als je een testrit maakt ook de snelheid op GPS willen testen? Bij mij geeft de scooter 45 aan, maar in werkelijkheid rijd hij op GPS maar 41/42.

Heb reactie en ze willen de app niet unlinken, waarschijnlijk is het een vorm van beveiliging dat ze de scooter kunnen volgen. Wat ik ook wel snap als je hem uitleent.
Kan jouw dealer die snelheidsupgrade ook al uitvoeren? Zal ‘t morgen ook ff navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Rogar schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:07:
[...]

Kan jouw dealer die snelheidsupgrade ook al uitvoeren? Zal ‘t morgen ook ff navragen.
Geen idee, ik heb de scooter te leen van scooter&bike express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
RemcoZwolle schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 00:33:
[...]

Geen idee, ik heb de scooter te leen van scooter&bike express.
Ow grappig! Jij had gereageerd nav dat review-filmpje zeker?

Ik hoop dat mijn scooter in deze week wordt uitgeleverd. Ze kregen er weer 75 binnen en ik stond nu als 1 van de eersten op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Rogar schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:04:
[...]

Ow grappig! Jij had gereageerd nav dat review-filmpje zeker?

Ik hoop dat mijn scooter in deze week wordt uitgeleverd. Ze kregen er weer 75 binnen en ik stond nu als 1 van de eersten op de lijst.
Klopt inderdaad!

Ben benieuwd wat jij ervan vind, heb je al een proefrit gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
RemcoZwolle schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:07:
[...]

Klopt inderdaad!

Ben benieuwd wat jij ervan vind, heb je al een proefrit gemaakt?
Ik heb een paar maanden geleden een proefrit op de 110 gemaakt en dat beviel zo goed dat ik blind de 150 besteld heb eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-09 17:10
Dank dank dank mensen van het forum.
Ook ik rij E125S vanaf 2022 en ben erg nieuwgierig naar zijn opvolger.
Nu ik dit forum heb teruggelezen, heb ik veel geleerd.
Ook bij mij is de acceleratie heilig en 4 km meer dan de GPS snelheid weergeven op de snelheidsmeter vind ik ook echt een afknapper.
Eigenlijk is dat al een no-go, dus is mijn vraag of de E150S nou eindelijk eens zijn snelheid zou behouden niet meer relevant. (kan pas beantwoord worden na speed update)
Misschien dan toch maar voor de Silence S01 gaan, maar ja, die vind ik duur en lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwekke-boom
RemcoZwolle schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:57:
[...]

Vandaag nog even een hele korte proefrit op de parkeerplaats gemaakt. Kon de gps snelheid dus niet testen. Wel gelijk besteld. Dat ding rijdt zo lekker stabiel! Het model is nagenoeg hetzelfde als de 110 en 125. Maar rijdt echt een stuk beter. Voelt erg solide. Wordt volgende week geleverd met de snelheids update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-09 17:10
Kwekke-boom schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:29:
[...]

Vandaag nog even een hele korte proefrit op de parkeerplaats gemaakt. Kon de gps snelheid dus niet testen. Wel gelijk besteld. Dat ding rijdt zo lekker stabiel! Het model is nagenoeg hetzelfde als de 110 en 125. Maar rijdt echt een stuk beter. Voelt erg solide. Wordt volgende week geleverd met de snelheids update.
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met de speedupdate!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

JanR1965 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:13:
Ook bij mij is de acceleratie heilig en 4 km meer dan de GPS snelheid weergeven op de snelheidsmeter vind ik ook echt een afknapper.
Eigenlijk is dat al een no-go, dus is mijn vraag of de E150S nou eindelijk eens zijn snelheid zou behouden niet meer relevant. (kan pas beantwoord worden na speed update)
Misschien dan toch maar voor de Silence S01 gaan, maar ja, die vind ik duur en lelijk.
Iets minder zenuwachtige acceleratie in mode 3 bij warm weer/volle accu, zou op zich fijn zijn. Het "Gas" reageert veel te direct. Anderzijds minder snelheid dan 50 zou voor mij een no go zijn, niet te doen tussen de auto's. Wat wel voor mij van groot belang zou zijn, is meer range!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Kreeg vandaag de mail dat de 2e batch e150s binnen is gekomen en dat het nu wachten is op de kentekens.

Meteen gevraagd of ze de speedupdate kunnen doen en dat kan (kost alleen €89). Best prijzig voor een schuifje omzetten in hun app…

• RemcoZwolle
Rogar schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:14:
[...]

Ik heb een paar maanden geleden een proefrit op de 110 gemaakt en dat beviel zo goed dat ik blind de 150 besteld heb eigenlijk.
Ben benieuwd wat je ervan vind als je hem binnen hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoZwolle
JanR1965 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:13:
Precies zo denk ik er ook over.
De snelheid van 45 op teller en 41 op GPS blijft hij wel stabiel houden. Heb hem tot 40% leeg gereden en de snelheid bleef hetzelfde. De range bleef ook rond de 110, maar dat kan ook komen doordat hij maar 41km/h rijd met de langzamere acceleratie uit stilstand.
Met tussendoor accelereren is het wel gelijk met de e125s.

Heb mij al een paar keer verkeken bij het invoegen vanuit stilstand bij een kruising. Bij de e125s kon je er snel invoegen door de sneller acceleratie, maar bij de e150s haal je dat niet wat ook gevaarlijk kan zijn als je de e125s bent gewend.

• RemcoZwolle
Kwekke-boom schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:29:
[...]

Qua vering en rijervaring is het wel een stuk relaxter. De e125s is veel sportiever en strakker geveerd.

• RemcoZwolle
n00bs schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 22:12:
[...]

Iets minder zenuwachtige acceleratie in mode 3 bij warm weer/volle accu, zou op zich fijn zijn. Het "Gas" reageert veel te direct. Anderzijds minder snelheid dan 50 zou voor mij een no go zijn, niet te doen tussen de auto's. Wat wel voor mij van groot belang zou zijn, is meer range!
Dan is de e150s wel beter voor jou, hij reageert idd veel minder direct. Persoonlijk vind ik het direct en sportieve reageren heel fijn in het verkeer, maar dat is voor iedereen anders.

Ik haal met 2 accu's nu rond de 110 km met de e150s, maar dit is wel met 41km/h op GPS terwijl de teller 45 aangeeft.

• FJWH
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 15-09 06:31
Ik haal vandaag mijn Segway e150s op in Zwolle bij Schakelaar Tweewielers. Ze hadden er deze week weer een aantal binnen gekregen. Ze zeiden echter wel dat op dit moment die snelheidsaanpassing (opvoeren) niet kon maar ik lees hier anders?!

• Kwekke-boom
FJWH schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 06:40:
Ik haal vandaag mijn Segway e150s op in Zwolle bij Schakelaar Tweewielers. Ze hadden er deze week weer een aantal binnen gekregen. Ze zeiden echter wel dat op dit moment die snelheidsaanpassing (opvoeren) niet kon maar ik lees hier anders?!
Ik heb een proefrit gedaan in Reeuwijk Die had de speed update al. Strak 50km/uur op de teller.

• kramerpj
  • Laatst online: 27-09 09:26
Vandaag de Segway E150S besteld. Als je de snelheid upgrade laat uitvoeren, vervalt dan de garantie?

• FJWH
  • Laatst online: 15-09 06:31
Ik toenstraks de segway opgehaald. Letterlijk 0 stond er bij ODO, nice!
Mijn zaak zei dat het in hun app van Segway al wel ergens mogelijk zou moeten zijn maar ze moesten het nog even uitzoeken. Nou, geen haast.

Ze hadden er in 10 dagen tijd nu 11 verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakel

quakel

Dhr

FJWH schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 19:16:
Ik toenstraks de segway opgehaald. Letterlijk 0 stond er bij ODO, nice!
Mijn zaak zei dat het in hun app van Segway al wel ergens mogelijk zou moeten zijn maar ze moesten het nog even uitzoeken. Nou, geen haast.

Ze hadden er in 10 dagen tijd nu 11 verkocht.
Ik heb hem vandaag ook opgehaald. Dealer had deze kostenloos op 50km/h ingesteld. Top!

Wat mij opvalt is dat bij het aanremmen een ligt tikkend geluid te horen is (voorwiel). Dealer geeft aan dat de abs dat geluid maakt. Iemand vergelijkbare ervaring?

JK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
quakel schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:51:
[...]

Ik heb hem vandaag ook opgehaald. Dealer had deze kostenloos op 50km/h ingesteld. Top!

Wat mij opvalt is dat bij het aanremmen een ligt tikkend geluid te horen is (voorwiel). Dealer geeft aan dat de abs dat geluid maakt. Iemand vergelijkbare ervaring?
Is 50 ook 50 op gps? En blijft die snelheid ook behouden bij accupercentage onder de 40%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
greg-a schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:20:
[...]

Is 50 ook 50 op gps? En blijft die snelheid ook behouden bij accupercentage onder de 40%?
van wat ik lees is 50 pas echt 45 helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakel

quakel

Dhr

Snelheid blijft constant, ook bij een accu percentage van 20%

Gps snelheid ~48km/h. Op de teller 50km/h.

Iemand enig idee waarom Emergency Communication Battery op 27% blijft?!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LwRrSqL1ECfgU85jf1f1NXPe4mM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpbORMlg7CgxlUJViT3rCRhq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door quakel op 30-08-2025 11:33 ]

JK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwekke-boom
quakel schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 00:05:

[Afbeelding]
Fijn dat de snelheid gelijk blijft bij lagere accu percentage. Ik ben benieuwd of dat ook het geval is met 1 accu. Mijn huidige E110SE rijdt op teller 48 en op gps 52. Dit door de iets grotere Michelin banden. Die wil ik er voor de winter wel op laten zetten. 275 euro incl montage bij mijn dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

[Afbeelding]
Dat is de "normale" accu voor communicatie ook als je hoofaccu's ontkoppeld zijn bv om je buddy open te maken. Ik zou je lader eens even wat langer eraan hangen tot de hoofdaccu's ook 100% zijn en kijken of die accu voller wordt. Deze zou normaliter door je hoofdaccu's opgeladen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a

[Afbeelding]
Thanks voor t delen.
Mijn E125 zakt vanzelf ook terug naar 48kph en blijft dat ook behouden tot laag accu percentage. Hoe was de acceleratie bij een lage accu? Nam dat (significant) af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakel

quakel

Dhr

greg-a schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 09:07:
[...]

Thanks voor t delen.
Mijn E125 zakt vanzelf ook terug naar 48kph en blijft dat ook behouden tot laag accu percentage. Hoe was de acceleratie bij een lage accu? Nam dat (significant) af?
Ik ervaar niet veel verschil tussen acceleratie met volle accu's of accu's van +/- 20%
In de app kun je dit gedrag uit of aanzetten.

JK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakel

quakel

Dhr

In de e150s zitten 2 accu's.

De accu's lopen niet gelijk leeg. Betekend dat 1 accu niet de voorlopige capaciteit heeft?

Ik heb de accu's ook al een keer omgewisseld, maar de 'slechte' accu blijft slechte, ongeacht de positie.

Beide accu's laden wel naar 100%, en de voltage is gelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVNj5_KpHyrhjtf4uuzp5Nk73y0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dDgO4MzPoqWimnDq4O0vq6Nz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door quakel op 02-09-2025 22:21 ]

JK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
quakel schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 22:19:
In de e150s zitten 2 accu's.

De accu's lopen niet gelijk leeg. Betekend dat 1 accu niet de voorlopige capaciteit heeft?

Ik heb de accu's ook al een keer omgewisseld, maar de 'slechte' accu blijft slechte, ongeacht de positie.

Beide accu's laden wel naar 100%, en de voltage is gelijk.

[Afbeelding]
Probeer de accu’s eens afzonderlijk op te laden. Dus uit de scooter halen

• Kwekke-boom
Vandaag mijn E150S opgehaald. Wat een heerlijke machine. Direct de snelheids update laten doen (gratis). Op de teller gaat hij 50 en op gps 48. Met een accu percentage onder de 40%, tegenwind en heuvel op nog steeds 50 km/u. Dat was bij mijn E110SE wel anders! Super blij mee. De lader is 1000 watt ipv de 420 watt bij de E110SE. Dus lekker snel laden. Muziek bedienen en navigatie werken ook fijn. Alleen de berichten functie snap ik niet. Ook de functie in de Segway app waarbij de scooter na een ingestelde tijd automatisch uit zou moeten gaan als je niet in de buurt bent krijg ik niet werkend. Ik hoop dat het niet direct vol accelereren vanuit stilstaand nog wordt aangepast met een update. Het is niet storend, maar zou dit liever anders zien.

• Tideor
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-09 10:49
Kwekke-boom schreef op donderdag 4 september 2025 @ 21:34:
Vandaag mijn E150S opgehaald. Wat een heerlijke machine. Direct de snelheids update laten doen (gratis). Op de teller gaat hij 50 en op gps 48. Met een accu percentage onder de 40%, tegenwind en heuvel op nog steeds 50 km/u. Dat was bij mijn E110SE wel anders! Super blij mee. De lader is 1000 watt ipv de 420 watt bij de E110SE. Dus lekker snel laden. Muziek bedienen en navigatie werken ook fijn. Alleen de berichten functie snap ik niet. Ook de functie in de Segway app waarbij de scooter na een ingestelde tijd automatisch uit zou moeten gaan als je niet in de buurt bent krijg ik niet werkend. Ik hoop dat het niet direct vol accelereren vanuit stilstaand nog wordt aangepast met een update. Het is niet storend, maar zou dit liever anders zien.
De navigatie lijkt auto-navigatie. Het wilde mij vandaag een 60km/u weg op sturen waar fietsers/brommers niet zijn toegestaan. Maar de navigatie stuurt me ook niet de snelweg op. Dus... ik weet het nog niet precies. De omgeving ken ik goed, dus heb het niet nodig, maar wel leuk om te testen natuurlijk.

De functie "na x seconde uit" werkt bij mij alleen als de scooter schuin staat. Oftewel op de zij-standaard (of hoe dat ding ook heet).

En inderdaad, heerlijke machine!

[ Voor 7% gewijzigd door Tideor op 04-09-2025 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwekke-boom
Tideor schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:50:
[...]

De navigatie lijkt auto-navigatie. Het wilde mij vandaag een 60km/u weg op sturen waar fietsers/brommers niet zijn toegestaan. Maar de navigatie stuurt me ook niet de snelweg op. Dus... ik weet het nog niet precies. De omgeving ken ik goed, dus heb het niet nodig, maar wel leuk om te testen natuurlijk.

De functie "na x seconde uit" werkt bij mij alleen als de scooter schuin staat. Oftewel op de zij-standaard (of hoe dat ding ook heet).

En inderdaad, heerlijke machine!
Ik heb zelf ook nog nooit een navigatie app gevonden die geschikt is voor bromfietsen. Is ook een lastig iets hier in Nederland. Ook merkte ik dat de eerste vijf procent van de accu het regeneratief remmen uit staat. Pas vanaf 95% wordt dat geactiveerd. Heeft iemand een idee wat de berichten optie is op het display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Kwekke-boom schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 14:15:
[...]

Ik heb zelf ook nog nooit een navigatie app gevonden die geschikt is voor bromfietsen. Is ook een lastig iets hier in Nederland. Ook merkte ik dat de eerste vijf procent van de accu het regeneratief remmen uit staat. Pas vanaf 95% wordt dat geactiveerd. Heeft iemand een idee wat de berichten optie is op het display?
Je hebt scooternav, maar die is uit de applestore vanwege een fout. Op android wel beschikbaar en ik dacht een week te testen.
Dat heb je bij sommige electrische auto's ook dat regeneratie nog niet werkt.

Ik ga morgen de mijne ophalen, zal het wel eens vragen of de dealer weet wat die berichten-optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Kwekke-boom schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 14:15:
[...]

Je hebt OSMAnd maps die een brommer functie heeft. Ik heb het soms gebruikt. Niet perfect maar werkt voor mijn regio vaak wel heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patoer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09 13:01
berchtold schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 16:06:
[...]

Je hebt OSMAnd maps die een brommer functie heeft. Ik heb het soms gebruikt. Niet perfect maar werkt voor mijn regio vaak wel heb ik het idee.
Osmand werkt prima hier in Rotterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sparraps
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04:07
Na 51k op de e125 heb ik deze week ook de e150 kunnen ophalen meteen de speedhack erop laten zetten maar vergeleken met de e125 loopt hij 2km langzamer zo'n 47km op gps. Verder ligt hij nog stabieler op de weg, cruise control werkt ook net even anders, voorheen gaf ik een beetje gas om hem van cruise aftehalen maar nu moet je echt de knop indrukken of remmen.
Je kan als CC aanstaan de snelheid met 5km verhogen/verlagen doormiddel van de mode knop.
In ECO mode ben je op een normale fiets nog sneller van je plek ik hoop dat ze daarvoor een update uitbrengen, mode 2 DRIVE heeft geen regeneratie en is haast net zo snel als de SPORT mode.
Ik loop alleen nog te klooien met de app ik moet de e150 telkens opnieuw verbinden maar het schijnt dat er een update aankomt om dat probleem te verhelpen.
Kortom ik kijk ernaaruit om op deze scooter de volgende 50k terijden.

psn = bjornnl22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:17
Paar dagen geleden eindelijk mijn gashendel laten fixxen

Hiermee code 14 opgelost.

Echter... mijn vaste spot, en waar ik de e125 heb gekocht in amsterdam noord...die doet niks meer met segway.

Dus ik naar andere locatie in west. Zeggen die dat zij voor de e110 en e125 geen onderdelen meer krijgen en alles nu op aan raken is uit hun eigen voorraad.

Was even minder nieuws met oog op toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwekke-boom
sparraps schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 22:03:
Na 51k op de e125 heb ik deze week ook de e150 kunnen ophalen meteen de speedhack erop laten zetten maar vergeleken met de e125 loopt hij 2km langzamer zo'n 47km op gps. Verder ligt hij nog stabieler op de weg, cruise control werkt ook net even anders, voorheen gaf ik een beetje gas om hem van cruise aftehalen maar nu moet je echt de knop indrukken of remmen.
Je kan als CC aanstaan de snelheid met 5km verhogen/verlagen doormiddel van de mode knop.
In ECO mode ben je op een normale fiets nog sneller van je plek ik hoop dat ze daarvoor een update uitbrengen, mode 2 DRIVE heeft geen regeneratie en is haast net zo snel als de SPORT mode.
Ik loop alleen nog te klooien met de app ik moet de e150 telkens opnieuw verbinden maar het schijnt dat er een update aankomt om dat probleem te verhelpen.
Kortom ik kijk ernaaruit om op deze scooter de volgende 50k terijden.
Hier absoluut geen problemen met verbinden met de telefoon. (IOS) Je kan in de app de airlock functie laten controleren en optimaliseren.
De CC kan je ook met 1 km verhogen en verlagen door de mode knop even ingedrukt te houden.
50k km op de E125 is wel een prestatie. Kreeg je nog een aardig bedrag voor je scooter?

Verder vind ik het ook erg fijn om het wattage van de lader te kunnen instellen van 200-1200 watt. Als ik geen haast heb zet ik hem op 400 watt, beter voor de accu en lader. Wil je een keer onverwacht weg kan je hem op de hoogste stand zetten en is de accu snel opgeladen. Mijn oude E110SE laadde ik altijd tot 100%, omdat hij alleen de eerste 20% echt lekker reed. Bij de E150S blijft hij nagenoeg even snel accelereren tot 40%.
Dus opladen tot 80% is nu genoeg. Ik rij dagelijks naar mijn werk en dat is 15 km totaal.

Verder is hij echt super stil. Alleen rammelde de treeplank iets. Dit heb ik opgelost door onder de accu een rubber matje van ongeveer 3 mm te leggen. Probleem opgelost.
Bij mijn vorige scooter kon ik het achterlicht aanpassen, dit lijkt bij de E150 niet te kunnen.

[ Voor 23% gewijzigd door Kwekke-boom op 07-09-2025 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Kwekke-boom schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:30:
[...]

Hier absoluut geen problemen met verbinden met de telefoon. (IOS) Je kan in de app de airlock functie laten controleren en optimaliseren.
De CC kan je ook met 1 km verhogen en verlagen door de mode knop even ingedrukt te houden.
50k km op de E125 is wel een prestatie. Kreeg je nog een aardig bedrag voor je scooter?

Verder vind ik het ook erg fijn om het wattage van de lader te kunnen instellen van 200-1200 watt. Als ik geen haast heb zet ik hem op 400 watt, beter voor de accu en lader. Wil je een keer onverwacht weg kan je hem op de hoogste stand zetten en is de accu snel opgeladen. Mijn oude E110SE laadde ik altijd tot 100%, omdat hij alleen de eerste 20% echt lekker reed. Bij de E150S blijft hij nagenoeg even snel accelereren tot 40%.
Dus opladen tot 80% is nu genoeg. Ik rij dagelijks naar mijn werk en dat is 15 km totaal.

Verder is hij echt super stil. Alleen rammelde de treeplank iets. Dit heb ik opgelost door onder de accu een rubber matje van ongeveer 3 mm te leggen. Probleem opgelost.
Bij mijn vorige scooter kon ik het achterlicht aanpassen, dit lijkt bij de E150 niet te kunnen.
Verbinden werkt hier ook echt goed, zelfs de airlock. Ik was ook overtuigd dat je het achterlicht kon aanpassen via de app, maar kan dat nergens terug vinden.

De berichtenfunctie op het scherm lijkt voor systeemberichten zoals: er staat een OTA-update klaar.

Kan je de remhendelafstand trouwens gewoon stellen door die draaiknoppen bovenop te draaien? Is het echt zo simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwekke-boom
Rogar schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:37:
[...]

Verbinden werkt hier ook echt goed, zelfs de airlock. Ik was ook overtuigd dat je het achterlicht kon aanpassen via de app, maar kan dat nergens terug vinden.

De berichtenfunctie op het scherm lijkt voor systeemberichten zoals: er staat een OTA-update klaar.

Kan je de remhendelafstand trouwens gewoon stellen door die draaiknoppen bovenop te draaien? Is het echt zo simpel?
Als je de draaiknop waar de cijfers (1-5) opstaat, indrukt kan je hem verstellen. Ik dacht dat je de knop maar één kant op kan draaien.
Hopen dat ze nog met een update het achterlicht kunnen aanpassen. Ik vind het mooier als het gehele achterlicht brandt.
Ik heb van het weekend nog even met de navigatie gespeeld. Klopt echt niets van. Hij stuurt me gewoon de grote weg op. Je kan in de instellingen aanpassen of je op de scooter of fiets zit. Als je hem op fietsen zet, lijkt hij iets betere aanwijzingen te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Kwekke-boom schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:24:
[...]

Als je de draaiknop waar de cijfers (1-5) opstaat, indrukt kan je hem verstellen. Ik dacht dat je de knop maar één kant op kan draaien.
Hopen dat ze nog met een update het achterlicht kunnen aanpassen. Ik vind het mooier als het gehele achterlicht brandt.
Ik heb van het weekend nog even met de navigatie gespeeld. Klopt echt niets van. Hij stuurt me gewoon de grote weg op. Je kan in de instellingen aanpassen of je op de scooter of fiets zit. Als je hem op fietsen zet, lijkt hij iets betere aanwijzingen te geven.
Thanks! Ga ik eens proberen te verstellen.

Waar kan je kiezen dan voor scooter of fiets? Ik ben alleen vanuit Reeuwijk naar Nieuwerkerk ad IJssel gereden en dat ging goed (althans hij stuurde me niet de snelweg op).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwekke-boom
Rogar schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:07:
[...]

Thanks! Ga ik eens proberen te verstellen.

Waar kan je kiezen dan voor scooter of fiets? Ik ben alleen vanuit Reeuwijk naar Nieuwerkerk ad IJssel gereden en dat ging goed (althans hij stuurde me niet de snelweg op).
Als je een bestemming hebt gekozen, verschijnt er een instelling icoontje (tandwiel) Hier krijg je de optie tussen fiets en scooter.

• Rogar
Kwekke-boom schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:24:
[...]

Indrukken en draaien deed hier niks. Wat wel werkt is de hendel van je af duwen en dan draaien met het knopje.

• Kwekke-boom
Rogar schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:10:
[...]

Indrukken en draaien deed hier niks. Wat wel werkt is de hendel van je af duwen en dan draaien met het knopje.
Hahaha. Ja, nu ik dat probeer gaat dat een stuk makkelijker. Thanks. Heb jij al errors gekregen. Ik al een paar keer over mijn ABS.

• Rogar
Kwekke-boom schreef op donderdag 11 september 2025 @ 19:03:
[...]

Hahaha. Ja, nu ik dat probeer gaat dat een stuk makkelijker. Thanks. Heb jij al errors gekregen. Ik al een paar keer over mijn ABS.
Nee, nog niks so far. Alleen wel een beschadiging op die chromen beugel achterop (nieuwe is al besteld) en het draadje van de zadeldetectie steekt bij het scharnier uit de buddy (wordt gefixt als de accessoires binnen zijn).
Pagina: 1 ... 38 39 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.