Weet iemand waarom e-scooters met blauw kenteken tegenwoordig zo moeilijk verkrijgbaar zijn? Ik zou graag een scooter hebben met blauw kenteken maar tegelijkertijd wel met een flinke actieradius. De E125S is al maanden niet leverbaar als snorvariant bij zowat elke dealer. Op de segway site staat overigens ook niks over een 25 km/h versie van de aankomende E150S. Viel mij ook op dat de nieuwe NIU NQix 150 ook alleen als 45 km/h versie leverbaar lijkt. Heeft iemand hier een verklaring voor, en zou de E150S ook uitkomen als snorvariant?
Waarschijnlijk gewoon omdat snor amper voordelen meer heeft boven brom. Helmplicht heeft het hem gedaan denk ik.tweakerbwoy schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 23:16:
Weet iemand waarom e-scooters met blauw kenteken tegenwoordig zo moeilijk verkrijgbaar zijn? Ik zou graag een scooter hebben met blauw kenteken maar tegelijkertijd wel met een flinke actieradius. De E125S is al maanden niet leverbaar als snorvariant bij zowat elke dealer. Op de segway site staat overigens ook niks over een 25 km/h versie van de aankomende E150S. Viel mij ook op dat de nieuwe NIU NQix 150 ook alleen als 45 km/h versie leverbaar lijkt. Heeft iemand hier een verklaring voor, en zou de E150S ook uitkomen als snorvariant?
Toch heeft een snorscooter nog best veel voordelenberchtold schreef op zondag 13 april 2025 @ 00:54:
[...]
Waarschijnlijk gewoon omdat snor amper voordelen meer heeft boven brom. Helmplicht heeft het hem gedaan denk ik.
-Uit ervaring met het nemen van deelscooters is met blauw kenteken vaak gewoon sneller omdat je dan op het fietspad rijdt, vooral in de spits. Fietspad is tevens ook gewoon comfortabeler
-Je mag er de duinen mee in, waar vaak alleen een fietspad ligt, en geen bromfietspad
-Je kan gebruik maken van een kleinere speedpedelec helm, die minder ruimte in de buddy inneemt.
Ook zei een dealer dat het meerendeel van de scooters die hij verkocht nog steeds met blauw kenteken was, ondanks de helmplicht.
Vind het ook opvallend dat Segway ook wel eens cashback acties heeft op alleen de 45 km/h variant van de E110S, maar niet de 25 km/h variant. Alsof ze toch de vraag proberen te stimuleren voor de gele kentekens
@tweakerbwoy Ik had hier vorig jaar maart al gevraagd naar een B110s met blauw kenteken. Die konden ze toen al niet meer leveren. Alleen 45 km, wat mij dus forceerde een tweedehandse te kopen met blauw kenteken. Terug keuren naar blauw kenteken is met de Segway ook niet mogelijk vertelden ze mij. Jammer, want met blauw kenteken rijd je in de spits wel alle autos voorbij ipv er tussen te staan.
ik weet niet hoe dat buiten Amsterdam zit, maar in Amsterdam mag je met een 25 per uur unit bijna nergens op het fietspad.tweakerbwoy schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:16:
[...]
Toch heeft een snorscooter nog best veel voordelen
-Uit ervaring met het nemen van deelscooters is met blauw kenteken vaak gewoon sneller omdat je dan op het fietspad rijdt, vooral in de spits. Fietspad is tevens ook gewoon comfortabeler
-Je mag er de duinen mee in, waar vaak alleen een fietspad ligt, en geen bromfietspad
-Je kan gebruik maken van een kleinere speedpedelec helm, die minder ruimte in de buddy inneemt.
Ook zei een dealer dat het meerendeel van de scooters die hij verkocht nog steeds met blauw kenteken was, ondanks de helmplicht.
Vind het ook opvallend dat Segway ook wel eens cashback acties heeft op alleen de 45 km/h variant van de E110S, maar niet de 25 km/h variant. Alsof ze toch de vraag proberen te stimuleren voor de gele kentekens
Amsterdam is altijd al speciaal geweest. Niet goed, wel speciaal.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
- Brom moet ook op genoeg plekken het fietspad optweakerbwoy schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:16:
[...]
Toch heeft een snorscooter nog best veel voordelen
- Je kan een brom ook omzetten naar snor
- De duinen mag je al jaren niet meer in met een gemotoriseerd voertuig. Trapondersteuning mag wel of medische noodzaak + ontheffing
Wat je bromtEdgenumber schreef op zondag 13 april 2025 @ 16:53:
Amsterdam is altijd al speciaal geweest. Niet goed, wel speciaal.
In Den Haag zijn anders bijna geen bromfiets paden. Op een bord met fietspad voluit geschreven zoals in de duinen, mag je wel met een blauw kenteken komen als de scooter geen verbrandingsmotor heeft.n00bs schreef op zondag 13 april 2025 @ 17:51:
[...]
- Brom moet ook op genoeg plekken het fietspad op
- Je kan een brom ook omzetten naar snor
- De duinen mag je al jaren niet meer in met een gemotoriseerd voertuig. Trapondersteuning mag wel of medische noodzaak + ontheffing
Omkeuren naar blauw is wettelijk inderdaad mogelijk. Alleen voorziet Segway hier niet in en stelt deze software voor de dealers niet beschikbaar. Ze doen dit alleen van blauw maar geel. Mocht iemand dit toch zijn gelukt hoor ik het graag
Bromfietspaden bestaan niet. Je hebt een onverplicht fietspad en verplicht fietspad. Op die laatste mag je in veel gevallen met een geel plaatje wel rijden. Tenzij expliciet bromfiets is uitgesloten of je een bord tegenkomt dat je de autobaan op moet.tweakerbwoy schreef op maandag 14 april 2025 @ 01:04:
[...]
In Den Haag zijn anders bijna geen bromfiets paden. Op een bord met fietspad voluit geschreven zoals in de duinen, mag je wel met een blauw kenteken komen als de scooter geen verbrandingsmotor heeft.
Duinen: ik weet dat je daar niet mag rijden, tevens langs de hele kust van ZH en NH.
Ik had ook oa een e-scooter gekocht om door de duinen te rijden, die wetgeving is niet al te lang geleden aangepast. Alleen bij medisch noodzaak en je zal een ontheffing moeten aanvragen.
[ Voor 18% gewijzigd door n00bs op 14-04-2025 19:13 ]
Je mag met een snor e-scooter op fietspaden. Dit is een uitzondering, of was als het heel recent is aangepast.
https://verkeersregels.vv...ie/onverplicht-fietspad-1
Maar er zijn ook fietspaden waar een algeheel verbod voor motorvoertuigen geld en daar valt je elektrische snor ook onder.
https://verkeersregels.vv...ie/onverplicht-fietspad-1
Maar er zijn ook fietspaden waar een algeheel verbod voor motorvoertuigen geld en daar valt je elektrische snor ook onder.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
@n00bs
Voor mijn gevoel is de trilling met de cruise control veel minder aanwezig als de accu onder de 85% komt.
Merk jij dat ook?
Voor mijn gevoel is de trilling met de cruise control veel minder aanwezig als de accu onder de 85% komt.
Merk jij dat ook?
Yes, wat ik eerder zei, vooral met volle accu en warm weer. Wanneer er dus max koppel en vermogen is. Wanneer het koppel afneemt, merk je dat dit gevoel een stuk minder wordt. Voor mij "voelt het" alsof de stroom pulst op de snelheid constant te houden en dat pulsen voel ik dan vooral in mode 3 op max snelheid, maar bij een volle accu in mode 2 op max snelheid is het ook aanwezig. Maar in mode 3 met de max snelheid uit mode 2 is het niet aanwezig. Het lijkt dus voor mij iets dat met een firmware update te fixen moet zijn, maar dan is de vraag hoeveel mensen hebben dit al direct bij Segway gemeld? bij een scooterdealer melden heeft geen zin, doen ze niks mee.RemcoZwolle schreef op donderdag 17 april 2025 @ 18:06:
@n00bs
Merk jij dat ook?
Dit is iets wat de b110s ook heeft na mijn vermoeden als je de maximale snelheid gaat rijden, dan de cruisecontrol gebruikt. Wanneer je ook maar 0,5km/h harder rijd (vastzetten bultje af) dan je gashendel maximaal aan kan of 1 km/h langzamer rijd, is het weg. Misschien te vermelden waard dat ik de 25km versie heb.n00bs schreef op donderdag 17 april 2025 @ 19:18:
[...]
Voor mij "voelt het" alsof de stroom pulst op de snelheid constant te houden...
Precies wat je zegt als de accu vol is dan merk je het en rond de 80% is het veel minder aanwezig.n00bs schreef op donderdag 17 april 2025 @ 19:18:
[...]
Yes, wat ik eerder zei, vooral met volle accu en warm weer. Wanneer er dus max koppel en vermogen is. Wanneer het koppel afneemt, merk je dat dit gevoel een stuk minder wordt. Voor mij "voelt het" alsof de stroom pulst op de snelheid constant te houden en dat pulsen voel ik dan vooral in mode 3 op max snelheid, maar bij een volle accu in mode 2 op max snelheid is het ook aanwezig. Maar in mode 3 met de max snelheid uit mode 2 is het niet aanwezig. Het lijkt dus voor mij iets dat met een firmware update te fixen moet zijn, maar dan is de vraag hoeveel mensen hebben dit al direct bij Segway gemeld? bij een scooterdealer melden heeft geen zin, doen ze niks mee.
Ik heb wel het geluk gehad dat ik het gemeld heb bij de dealer en die heeft het voor elkaar gekregen dat ik een nieuwe motor kreeg. Heb tot augustus dit jaar nog garantie, dus erg blij met de nieuwe motor.
Trillingprobleem is er nog steeds, dus wat je zegt is het wss een firmware probleem.
Je kan het alleen nergens melden voor mijn gevoel.
Hallo,ik heb een 2dehandse E110se gekocht met speedupgrade. Nu wil ik terug naar standaard 45 km/h. Weet iemand hoe dat moet? Of terug naar fabrieks instellingen?
Mvg
Teo
Mvg
Teo
Weet iemand hoe ik de beide remblokken in kan zetten? Het gaat om achterrem voor B110s. Zie foto. Ik kan onmogelijk erin krijgen
Gebruik m'n B110s nu inmiddels een jaar en zou hem meer voor werk willen gebruiken. Zou superhandig zijn om hiervoor een tweede oplader te hebben. Is al vaker gevraagd hier, maar is er een manier (behalve JD.com en Taobao.com die niet naar Nederland verschepen kan ik in elk geval niets vinden) om aan een 'slow' oplader te komen en als die er niet is aan de standaardoplader, zonder 250 euro te hoeven uitgeven? Mocht je er een hebben liggen en die wel willen verkopen: ik houd me van harte aanbevolen.
@pim.oomen Ik heb toen ik de B110s kocht direct 1 bij besteld vorig jaar. Koste toen, bij de dealer, volgens mij €220. Die prijs was het mij wel waard om niet steeds die lompe oplader mee te hoeven nemen.
https://escootparts.com/p...cement-charger-10-15-20a/pim.oomen schreef op zondag 27 april 2025 @ 20:59:
Gebruik m'n B110s nu inmiddels een jaar en zou hem meer voor werk willen gebruiken. Zou superhandig zijn om hiervoor een tweede oplader te hebben. Is al vaker gevraagd hier, maar is er een manier (behalve JD.com en Taobao.com die niet naar Nederland verschepen kan ik in elk geval niets vinden) om aan een 'slow' oplader te komen en als die er niet is aan de standaardoplader, zonder 250 euro te hoeven uitgeven? Mocht je er een hebben liggen en die wel willen verkopen: ik houd me van harte aanbevolen.
Mijn zadeldetectiesensor heeft het zojuist begeven van mijn E125. Heeft iemand er al eens zelf 1 vervangen en weet iemand een webshop waar te krijgen?
Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
- de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de snorfiets heeft een blauw kenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.