Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbwoy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-07 14:40
Weet iemand waarom e-scooters met blauw kenteken tegenwoordig zo moeilijk verkrijgbaar zijn? Ik zou graag een scooter hebben met blauw kenteken maar tegelijkertijd wel met een flinke actieradius. De E125S is al maanden niet leverbaar als snorvariant bij zowat elke dealer. Op de segway site staat overigens ook niks over een 25 km/h versie van de aankomende E150S. Viel mij ook op dat de nieuwe NIU NQix 150 ook alleen als 45 km/h versie leverbaar lijkt. Heeft iemand hier een verklaring voor, en zou de E150S ook uitkomen als snorvariant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 00:20
tweakerbwoy schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 23:16:
Weet iemand waarom e-scooters met blauw kenteken tegenwoordig zo moeilijk verkrijgbaar zijn? Ik zou graag een scooter hebben met blauw kenteken maar tegelijkertijd wel met een flinke actieradius. De E125S is al maanden niet leverbaar als snorvariant bij zowat elke dealer. Op de segway site staat overigens ook niks over een 25 km/h versie van de aankomende E150S. Viel mij ook op dat de nieuwe NIU NQix 150 ook alleen als 45 km/h versie leverbaar lijkt. Heeft iemand hier een verklaring voor, en zou de E150S ook uitkomen als snorvariant?
Waarschijnlijk gewoon omdat snor amper voordelen meer heeft boven brom. Helmplicht heeft het hem gedaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbwoy
berchtold schreef op zondag 13 april 2025 @ 00:54:
[...]

Waarschijnlijk gewoon omdat snor amper voordelen meer heeft boven brom. Helmplicht heeft het hem gedaan denk ik.
Toch heeft een snorscooter nog best veel voordelen

-Uit ervaring met het nemen van deelscooters is met blauw kenteken vaak gewoon sneller omdat je dan op het fietspad rijdt, vooral in de spits. Fietspad is tevens ook gewoon comfortabeler

-Je mag er de duinen mee in, waar vaak alleen een fietspad ligt, en geen bromfietspad

-Je kan gebruik maken van een kleinere speedpedelec helm, die minder ruimte in de buddy inneemt.

Ook zei een dealer dat het meerendeel van de scooters die hij verkocht nog steeds met blauw kenteken was, ondanks de helmplicht.

Vind het ook opvallend dat Segway ook wel eens cashback acties heeft op alleen de 45 km/h variant van de E110S, maar niet de 25 km/h variant. Alsof ze toch de vraag proberen te stimuleren voor de gele kentekens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPiNut
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
@tweakerbwoy Ik had hier vorig jaar maart al gevraagd naar een B110s met blauw kenteken. Die konden ze toen al niet meer leveren. Alleen 45 km, wat mij dus forceerde een tweedehandse te kopen met blauw kenteken. Terug keuren naar blauw kenteken is met de Segway ook niet mogelijk vertelden ze mij. Jammer, want met blauw kenteken rijd je in de spits wel alle autos voorbij ipv er tussen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:46
tweakerbwoy schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:16:
[...]

-Uit ervaring met het nemen van deelscooters is met blauw kenteken vaak gewoon sneller omdat je dan op het fietspad rijdt, vooral in de spits. Fietspad is tevens ook gewoon comfortabeler

-Je mag er de duinen mee in, waar vaak alleen een fietspad ligt, en geen bromfietspad

-Je kan gebruik maken van een kleinere speedpedelec helm, die minder ruimte in de buddy inneemt.

Ook zei een dealer dat het meerendeel van de scooters die hij verkocht nog steeds met blauw kenteken was, ondanks de helmplicht.

Vind het ook opvallend dat Segway ook wel eens cashback acties heeft op alleen de 45 km/h variant van de E110S, maar niet de 25 km/h variant. Alsof ze toch de vraag proberen te stimuleren voor de gele kentekens
ik weet niet hoe dat buiten Amsterdam zit, maar in Amsterdam mag je met een 25 per uur unit bijna nergens op het fietspad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:07
Amsterdam is altijd al speciaal geweest. Niet goed, wel speciaal.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 17:20

n00bs

Het is weer Zomer!

tweakerbwoy schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:16:
[...]

- Brom moet ook op genoeg plekken het fietspad op
- Je kan een brom ook omzetten naar snor
- De duinen mag je al jaren niet meer in met een gemotoriseerd voertuig. Trapondersteuning mag wel of medische noodzaak + ontheffing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sikkwittet
Edgenumber schreef op zondag 13 april 2025 @ 16:53:
Amsterdam is altijd al speciaal geweest. Niet goed, wel speciaal.
Wat je bromt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbwoy
n00bs schreef op zondag 13 april 2025 @ 17:51:
[...]

- Brom moet ook op genoeg plekken het fietspad op
- Je kan een brom ook omzetten naar snor
- De duinen mag je al jaren niet meer in met een gemotoriseerd voertuig. Trapondersteuning mag wel of medische noodzaak + ontheffing
In Den Haag zijn anders bijna geen bromfiets paden. Op een bord met fietspad voluit geschreven zoals in de duinen, mag je wel met een blauw kenteken komen als de scooter geen verbrandingsmotor heeft.

Omkeuren naar blauw is wettelijk inderdaad mogelijk. Alleen voorziet Segway hier niet in en stelt deze software voor de dealers niet beschikbaar. Ze doen dit alleen van blauw maar geel. Mocht iemand dit toch zijn gelukt hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

tweakerbwoy schreef op maandag 14 april 2025 @ 01:04:
[...]

In Den Haag zijn anders bijna geen bromfiets paden. Op een bord met fietspad voluit geschreven zoals in de duinen, mag je wel met een blauw kenteken komen als de scooter geen verbrandingsmotor heeft.
Bromfietspaden bestaan niet. Je hebt een onverplicht fietspad en verplicht fietspad. Op die laatste mag je in veel gevallen met een geel plaatje wel rijden. Tenzij expliciet bromfiets is uitgesloten of je een bord tegenkomt dat je de autobaan op moet.

Duinen: ik weet dat je daar niet mag rijden, tevens langs de hele kust van ZH en NH.
Ik had ook oa een e-scooter gekocht om door de duinen te rijden, die wetgeving is niet al te lang geleden aangepast. Alleen bij medisch noodzaak en je zal een ontheffing moeten aanvragen.

[ Voor 18% gewijzigd door n00bs op 14-04-2025 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Je mag met een snor e-scooter op fietspaden. Dit is een uitzondering, of was als het heel recent is aangepast.

https://verkeersregels.vv...ie/onverplicht-fietspad-1

Maar er zijn ook fietspaden waar een algeheel verbod voor motorvoertuigen geld en daar valt je elektrische snor ook onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-07 02:22
@n00bs

Voor mijn gevoel is de trilling met de cruise control veel minder aanwezig als de accu onder de 85% komt.

Merk jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RemcoZwolle schreef op donderdag 17 april 2025 @ 18:06:
@n00bs

Voor mijn gevoel is de trilling met de cruise control veel minder aanwezig als de accu onder de 85% komt.

Merk jij dat ook?
Yes, wat ik eerder zei, vooral met volle accu en warm weer. Wanneer er dus max koppel en vermogen is. Wanneer het koppel afneemt, merk je dat dit gevoel een stuk minder wordt. Voor mij "voelt het" alsof de stroom pulst op de snelheid constant te houden en dat pulsen voel ik dan vooral in mode 3 op max snelheid, maar bij een volle accu in mode 2 op max snelheid is het ook aanwezig. Maar in mode 3 met de max snelheid uit mode 2 is het niet aanwezig. Het lijkt dus voor mij iets dat met een firmware update te fixen moet zijn, maar dan is de vraag hoeveel mensen hebben dit al direct bij Segway gemeld? bij een scooterdealer melden heeft geen zin, doen ze niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPiNut
  • Niet online
n00bs schreef op donderdag 17 april 2025 @ 19:18:
[...]

Voor mij "voelt het" alsof de stroom pulst op de snelheid constant te houden...
Dit is iets wat de b110s ook heeft na mijn vermoeden als je de maximale snelheid gaat rijden, dan de cruisecontrol gebruikt. Wanneer je ook maar 0,5km/h harder rijd (vastzetten bultje af) dan je gashendel maximaal aan kan of 1 km/h langzamer rijd, is het weg. Misschien te vermelden waard dat ik de 25km versie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
n00bs schreef op donderdag 17 april 2025 @ 19:18:
[...]

Yes, wat ik eerder zei, vooral met volle accu en warm weer. Wanneer er dus max koppel en vermogen is. Wanneer het koppel afneemt, merk je dat dit gevoel een stuk minder wordt. Voor mij "voelt het" alsof de stroom pulst op de snelheid constant te houden en dat pulsen voel ik dan vooral in mode 3 op max snelheid, maar bij een volle accu in mode 2 op max snelheid is het ook aanwezig. Maar in mode 3 met de max snelheid uit mode 2 is het niet aanwezig. Het lijkt dus voor mij iets dat met een firmware update te fixen moet zijn, maar dan is de vraag hoeveel mensen hebben dit al direct bij Segway gemeld? bij een scooterdealer melden heeft geen zin, doen ze niks mee.
Precies wat je zegt als de accu vol is dan merk je het en rond de 80% is het veel minder aanwezig.

Ik heb wel het geluk gehad dat ik het gemeld heb bij de dealer en die heeft het voor elkaar gekregen dat ik een nieuwe motor kreeg. Heb tot augustus dit jaar nog garantie, dus erg blij met de nieuwe motor.

Trillingprobleem is er nog steeds, dus wat je zegt is het wss een firmware probleem.
Je kan het alleen nergens melden voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teo232
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-06 08:39
Hallo,ik heb een 2dehandse E110se gekocht met speedupgrade. Nu wil ik terug naar standaard 45 km/h. Weet iemand hoe dat moet? Of terug naar fabrieks instellingen?
Mvg
Teo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teo232
  • Laatst online: 04-06 08:39
Weet iemand hoe ik de beide remblokken in kan zetten? Het gaat om achterrem voor B110s. Zie foto. Ik kan onmogelijk erin krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim.oomen
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-06 11:00
Gebruik m'n B110s nu inmiddels een jaar en zou hem meer voor werk willen gebruiken. Zou superhandig zijn om hiervoor een tweede oplader te hebben. Is al vaker gevraagd hier, maar is er een manier (behalve JD.com en Taobao.com die niet naar Nederland verschepen kan ik in elk geval niets vinden) om aan een 'slow' oplader te komen en als die er niet is aan de standaardoplader, zonder 250 euro te hoeven uitgeven? Mocht je er een hebben liggen en die wel willen verkopen: ik houd me van harte aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPiNut
  • Niet online
@pim.oomen Ik heb toen ik de B110s kocht direct 1 bij besteld vorig jaar. Koste toen, bij de dealer, volgens mij €220. Die prijs was het mij wel waard om niet steeds die lompe oplader mee te hoeven nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:07
pim.oomen schreef op zondag 27 april 2025 @ 20:59:
Gebruik m'n B110s nu inmiddels een jaar en zou hem meer voor werk willen gebruiken. Zou superhandig zijn om hiervoor een tweede oplader te hebben. Is al vaker gevraagd hier, maar is er een manier (behalve JD.com en Taobao.com die niet naar Nederland verschepen kan ik in elk geval niets vinden) om aan een 'slow' oplader te komen en als die er niet is aan de standaardoplader, zonder 250 euro te hoeven uitgeven? Mocht je er een hebben liggen en die wel willen verkopen: ik houd me van harte aanbevolen.
https://escootparts.com/p...cement-charger-10-15-20a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Mijn zadeldetectiesensor heeft het zojuist begeven van mijn E125. Heeft iemand er al eens zelf 1 vervangen en weet iemand een webshop waar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-08 16:12
leuke shop, motor upgrade voor 200km/u lijkt me tikje overdone met die kleine wieltjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dit zou interessant zijn geweest als je laadtechniek hierin zat https://escootparts.com/p...er-converter-outlet-plug/
Dan kan je gewoon lekker een eind rijden, zonder zorgen over het bereik. Maar een lader meenemen + een kabeltje van 130 euro is wel veel van het goede + probleem om lader in het open weer op de voetplank te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
n00bs schreef op maandag 28 april 2025 @ 18:34:
Mijn zadeldetectiesensor heeft het zojuist begeven van mijn E125. Heeft iemand er al eens zelf 1 vervangen en weet iemand een webshop waar te krijgen?
Mijn zadeldetectiesensor heeft het deze week ook begeven, de dealer gaat de sensor onder garantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RemcoZwolle schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 07:38:
[...]

Mijn zadeldetectiesensor heeft het deze week ook begeven, de dealer gaat de sensor onder garantie vervangen.
Bij mij bijzonder dat hij het ondertussen uit zichzelf weer is gaan doen xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
n00bs schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 11:20:
[...]

Bij mij bijzonder dat hij het ondertussen uit zichzelf weer is gaan doen xd
Haha dat is raar, geen garantie meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RemcoZwolle schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 14:46:
[...]

Haha dat is raar, geen garantie meer?
Nee, ik heb mijn scooter nu 2 3/4 jaar al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
n00bs schreef op zondag 18 mei 2025 @ 13:42:
[...]

Nee, ik heb mijn scooter nu 2 3/4 jaar al :)
Ah dat is jammer.
Merk wel dat de segway e125s veel kapotte onderdelen heeft na verloop van tijd. Mijn garantie is augustus dit jaar verlopen.
Laatste maanden zijn de motor, ecu, display en gashendel vervangen. Sinds vorige week is de zadeldetectie sensor kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RemcoZwolle schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:08:
[...]

Ah dat is jammer.
Merk wel dat de segway e125s veel kapotte onderdelen heeft na verloop van tijd. Mijn garantie is augustus dit jaar verlopen.
Laatste maanden zijn de motor, ecu, display en gashendel vervangen. Sinds vorige week is de zadeldetectie sensor kapot.
Pooh die ga ik dan even afkloppen... dat is wel een lijstje. Staat jouwe altijd warm en droog binnen of niet? en type wegen waar je over rijdt, veel klinkers/asfalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Laatst online: 00:07
Bij mij is vanmiddag het display er ook mee gestopt nadat ik de accus er opnieuw in heb gedaan. Heb de scooter nu zo’n 2,5 jaar. Zo’n 17.500 km mee gereden, altijd buiten, wel onder zo’n motor hoes. Hij is er mee gestopt toen hij op z’n 35km stand stond. Met de sleutel kan ik er nog wel mee rijden, maar ik krijg hem niet meer op de 50km pu stand. Heeft iemand daar nog iets handigs voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
n00bs schreef op maandag 19 mei 2025 @ 18:48:
[...]

Pooh die ga ik dan even afkloppen... dat is wel een lijstje. Staat jouwe altijd warm en droog binnen of niet? en type wegen waar je over rijdt, veel klinkers/asfalt?
Hij staat altijd binnen in een verwarmde berging en rij 9/10 keer over vlakke asfalt wegen. Dus vind het best wel snel allemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door RemcoZwolle op 19-05-2025 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbycapelle
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21-05 06:50
Beste allemaal
Mijn Segway 125 is er gister mee opgehouden 🥲app krijgt geen connectie, met de sleutel en afstandsbediening ook geen connectie,
Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt
Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RemcoZwolle schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:41:
[...]

Hij staat altijd binnen in een verwarmde berging en rij 9/10 keer over vlakke asfalt wegen. Dus vind het best wel snel allemaal.
Dat is het ook. Ik vraag me wel af voor de personen die wat technischer zijn, wat het defect is geweest, betreft het een connector op het display, soldeer van een print, condensatortjes/weerstandjes of echt de display output? ik vermoed niet het laatste want dan zie ik niet de relatie naar max 35kmh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Bobbycapelle schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:24:
Beste allemaal
Mijn Segway 125 is er gister mee opgehouden 🥲app krijgt geen connectie, met de sleutel en afstandsbediening ook geen connectie,
Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt
Bobby
Wat bedoel je met "mee opgehouden" ?

Geen connectie: zie vaker antwoorden in dit topic (reset)
afstandsbediening: brandt het lichtje fel rood, zoniet, batterij vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
n00bs schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:26:
[...]

Dat is het ook. Ik vraag me wel af voor de personen die wat technischer zijn, wat het defect is geweest, betreft het een connector op het display, soldeer van een print, condensatortjes/weerstandjes of echt de display output? ik vermoed niet het laatste want dan zie ik niet de relatie naar max 35kmh
Volgens de dealer waren de onderdelen echt defect, ze wisten ook niet waardoor het kwam. Alleen dat het best vaak voorkomt bij Segway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbycapelle
  • Laatst online: 21-05 06:50
n00bs schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:27:
[...]

Wat bedoel je met "mee opgehouden" ?

Geen connectie: zie vaker antwoorden in dit topic (reset)
afstandsbediening: brandt het lichtje fel rood, zoniet, batterij vervangen.
Mee opgehouden, dat ie het de zelfde dag nog gedaan heeft, en daarna niet meer. Batterijen apart geladen. Dat doet het wel, daarna weer in de scooter gedaan, en krijg de scooter niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

* Statiegeld meldt zich :w

Vandaag bij de 'lokale' dealer binnengestapt en interesse in de E125S en de Niu MQI+ Sport benoemd. Er stond een demomodel van de E110S klaar dus daar maar een proefrit op gemaakt, en ik was verkocht.

Omdat het een uitlopend model is en er daarom een cashback van €400 op zit was de keuze nog makkelijker om te maken. Heb het zwarte model (glanzend) besteld incl. de Michelin all-weather banden.
Levertijd is naar verwachting in week 24 *O*

Voor woon/werk (2x 6km per dag) is de realistische actieradius van 35 a 40km meer dan voldoende, maar een 2e accu aanschaffen in de toekomst om die radius te verdubbelen is iets wat ik voor toeren of familiebezoek nu al overweeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
Statiegeld schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:09:

Vandaag bij de 'lokale' dealer binnengestapt en interesse in de E125S en de Niu MQI+ Sport benoemd. Er stond een demomodel van de E110S klaar dus daar maar een proefrit op gemaakt, en ik was verkocht.

Omdat het een uitlopend model is en er daarom een cashback van €400 op zit was de keuze nog makkelijker om te maken. Heb het zwarte model (glanzend) besteld incl. de Michelin all-weather banden.

Voor woon/werk (2x 6km per dag) is de realistische actieradius van 35 a 40km meer dan voldoende, maar een 2e accu aanschaffen in de toekomst om die radius te verdubbelen is iets wat ik voor toeren of familiebezoek nu al overweeg.
Gefeliciteerd. Al moet ik wel zeggen dat die 400 euro cash back niets te maken heeft met de leeftijd van het model. Die cash back acties zijn er regelmatig.
Veel plezier iig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Statiegeld schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:09:

Houd wel rekening dat je nooit je accu van 100 naar 0 wil leegrijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

greg-a schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 06:47:
[...]

Gefeliciteerd. Al moet ik wel zeggen dat die 400 euro cash back niets te maken heeft met de leeftijd van het model. Die cash back acties zijn er regelmatig.
Veel plezier iig !
Nee dat was misschien iets te makkelijk gezegd, wist niet dat deze cashbacks vaker voor kwamen.
n00bs schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:10:
[...]

Nee dat donkerbruine vermoeden had ik al. Dat geldt voor veel elektronische apparaten die op een accu werken.

Ik heb de mazzel dat mijn woon/werk route in totaal 12km per dag is. Ma t/m woensdag red ik dus prima, donderdag thuiswerkdag = opladen, vrijdag 12 km en dan misschien in zaterdag nog wat kilometertjes voor boodschappen en toeren, zondag = opladen.

Vooralsnog verwacht ik niet in de problemen te komen en makkelijk tussen de ~15% en 80% te blijven alvorens ik ga opladen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Statiegeld schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:53:
[...]

Nee dat was misschien iets te makkelijk gezegd, wist niet dat deze cashbacks vaker voor kwamen.

[...]

Nee dat donkerbruine vermoeden had ik al. Dat geldt voor veel elektronische apparaten die op een accu werken.

Ik heb de mazzel dat mijn woon/werk route in totaal 12km per dag is. Ma t/m woensdag red ik dus prima, donderdag thuiswerkdag = opladen, vrijdag 12 km en dan misschien in zaterdag nog wat kilometertjes voor boodschappen en toeren, zondag = opladen.

Vooralsnog verwacht ik niet in de problemen te komen en makkelijk tussen de ~15% en 80% te blijven alvorens ik ga opladen :9
Gefeliciteerd!
Houd er rekening mee dat in de winter en de koudere periodes de actieradius ook rond de 10km/15km minder is. Kun je op het werk niet laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

RemcoZwolle schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:06:
[...]

Gefeliciteerd!
Houd er rekening mee dat in de winter en de koudere periodes de actieradius ook rond de 10km/15km minder is. Kun je op het werk niet laden?
Thanks! oOo

Waarschijnlijk wel hoor: heb een kantoorbaan dus naast m'n bureau en/of onder de vensterbank vind ik vast wel een plek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-08 15:57

Mr. Freeze

¡GO!

Statiegeld schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:53:
[...]

[...]

Ik zelf heb een 110SE, maar reken er maar op dat woensdag al laden wordt hoor, rijden onder de 40% is een stuk minder leuk.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-06 00:05
Hey allemaal!

Ik wil gaan overstappen van de sym fiddle 3 naar een elektrische segway. Ik zag dat de e110s nu 600 euro cashback heeft op het witte model. Ook krijgen we 500 euro terug van de dealer voor onze oude fiddle, dan is de prijs best leuk.

Hoe is jullie ervaring qua rijbereik in winter/zomer met een geel kenteken? Ik las wat berichten over dat de accu geregeld wordt gestolen, is dit nog steeds iets wat veel gebeurd?

Daarnaast zag ik dat er straks een nieuw model komt, de e150s. De versie met 1 accu lijkt de opvolger van de e110s? Iets meer rijbereik lijkt het en wat andere upgrades. Ik kon nog weinig vinden over de verwachtte verkoopprijs, maar las op 1 website en hoorde van mijn dealer dat het waarschijnlijk 2500 euro wordt.

Als dit zo gaat zijn is het dus een prijsverschil van 800 euro tussen de e150s en e110s op dit moment. Wat zouden jullie overwegingen zijn om voor welke versie te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPiNut
  • Niet online
n00bs schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:10:
[...]

Is het je wel eens gelukt om hem helemaal leeg te rijden? 1 keer benieuwd naar wat hij zou doen. Bleef rondjes rijden in de straat, 5% sloeg de motor af met een melding 'E11 controller low voltage' het was toen zeer warm. Later in december het zelfde. Nieuwe bandjes met iets grotere diameter, temperatuur tegen 0 graden, 12% batterij, bepakt met boodschappen, sloeg hij af op de zelfde melding. Persoonlijk advies, rijd de scooter nooit verder leeg als 15%, voorkeur niet onder de 20% komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Mr. Freeze schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 06:43:
[...]

Ik zelf heb een 110SE, maar reken er maar op dat woensdag al laden wordt hoor, rijden onder de 40% is een stuk minder leuk.
Ik zit nu al sterk te denken aan een 2e accu.

Nu heb ik even snel door dit topic gescand, maar weet niet of een E110S automatisch naar de 2e accu overschakelt zodra de 1e leeg is, of dat ik zelf de accu van positie moet verwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansdeHans
  • Laatst online: 29-06 11:48
Gisteren een E110S besteld. Wit met 600 cashback.
Vivacity ingeruild. Ben erg benieuwd want wat je online allemaal leest over die Segways. 😱
Maar goed, we gaan het avontuur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansdeHans
Statiegeld schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:54:
[...]

Ik zit nu al sterk te denken aan een 2e accu.

Nu heb ik even snel door dit topic gescand, maar weet niet of een E110S automatisch naar de 2e accu overschakelt zodra de 1e leeg is, of dat ik zelf de accu van positie moet verwisselen?
Nee, die moet je handmatig wisselen. Er zit maar 1 kabel in een E110. Je kunt hem wel achter de voorste accu schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RPiNut schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 19:11:
[...]

Is het je wel eens gelukt om hem helemaal leeg te rijden? 1 keer benieuwd naar wat hij zou doen. Bleef rondjes rijden in de straat, 5% sloeg de motor af met een melding 'E11 controller low voltage' het was toen zeer warm. Later in december het zelfde. Nieuwe bandjes met iets grotere diameter, temperatuur tegen 0 graden, 12% batterij, bepakt met boodschappen, sloeg hij af op de zelfde melding. Persoonlijk advies, rijd de scooter nooit verder leeg als 15%, voorkeur niet onder de 20% komen.
Wel eens een keer een melding gehad dat de accu bijna leeg was (dacht bij 20%) maar moest toen nog maar een klein stukje. Persoonlijk laad ik altijd rond de 30-40% hem weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

HansdeHans schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:10:
[...]

Nee, die moet je handmatig wisselen. Er zit maar 1 kabel in een E110. Je kunt hem wel achter de voorste accu schuiven.
Oh dat is ook niet het einde van de wereld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansdeHans
Statiegeld schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:18:
[...]

Oh dat is ook niet het einde van de wereld :P
Klopt, ik denk ook aan een tweede accu in mijn E110S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

HansdeHans schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:20:
[...]

Klopt, ik denk ook aan een tweede accu in mijn E110S.
De dealer waar ik m'n E110S kocht gaf aan dat een eerste beurt zo rond de 1000km nodig is, zal tegen die tijd informeren over de aanschaf van een 2e accu, en misschien ook over een rek voor een mono-lock koffer, die heb ik namelijk nog liggen en kan ik prima gebruiken op m'n nieuwe scooter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
Als je de e110x met dubbele accu wilt kan je ook en split kabel kopen: https://escootparts.com/n...UYJmg5kJlYSwtQLKv6X5OWGKz

Dan worden beide accu’s tegelijk gebruikt. Je moet wel even het tussen schot verwijderen om plaats te maken voor de tweede accu natuurlijk.

Edit: is ook goedkoper te vinden https://wvm-mobility.nl/p...-oplaadsnoer-e125s-e300s/

[ Voor 12% gewijzigd door greg-a op 25-05-2025 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliamsterdam
  • Laatst online: 11-07 11:34
I have a question I have a Segway e110s. am I able to use battery from e110se in my Segway e110s. I know have to unbind the battery from the application to use in the e110s. Is it possible by the way ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
aliamsterdam schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:42:
I have a question I have a Segway e110s. am I able to use battery from e110se in my Segway e110s. I know have to unbind the battery from the application to use in the e110s. Is it possible by the way ??
Yes that’s possible

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Zojuist de E110S opgehaald, lekker weer onderweg naar huis dus dat was een leuke bijkomstigheid.

19km gereden en dit zijn tot nu toe mijn bevindingen:

- In tegenstelling tot de proefrit merkte ik nu tot twee keer toe dat bij het nemen van een bocht de middenbok over het asfalt schraapt. Voor mijn gevoel de bocht helemaal niet scherp genomen (bij m'n motor hang ik normaal gesproken nóg verder een normale bocht in) dus ik kreeg 2x een hardverzakking.
Wel 1x links en 1x rechts het asfalt geraakt, dus de slijtage aan de middenbok is nu aan beide kanten gelijk 8)7
- Het zadel is niet echt comfortabel
- 18,9km gereden en nog 44% accu over met een bereik van 19km, netjes en in lijn der verwachting van een bereik van ca. 35km op 1 acculading.
- Het op slot zetten van de scooter is echt vaag, ik heb hem nu via de afstandsbediening op slot gezet, stuur naar links gedraaid voor stuurslot maar er zit echt nog gewoon 20cm speling in. Alarm gaat ook niet af als ik aan het stuur zit te sjorren?
- Regeneratief remmen staat op de hoogste stand maar doet helemaal niets voor m'n gevoel: bij gas los rolt de scooter gewoon door ipv dat er voelbaar wordt afgeremd.

Straks nog even een hoes over de scooter doen: hij staat op straat in Overvecht dus je weet het maar nooit :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ue7bxIfmm9u53XW1rRHS6SzK5jQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ckeg335hUvQZpGHXMqI6ohNW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Statiegeld op 11-06-2025 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Doe ik iets fout? Als ik 2x op het groene hendeltje druk schiet het zadel niet open maar schakelt de Segway alleen maar tussen Park en Ready modus. Ongeacht of de sleutel in het contact zit of niet.

Dit probleem speelt sinds gistermiddag |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
Statiegeld schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:26:
Doe ik iets fout? Als ik 2x op het groene hendeltje druk schiet het zadel niet open maar schakelt de Segway alleen maar tussen Park en Ready modus. Ongeacht of de sleutel in het contact zit of niet.

Gebeurd soms.
Moet je ff sleutel gebruiken en het open draaien.

Erna is het dan magisch reset bij mij. Zo gaat het soms sinds dag 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPiNut
  • Niet online
Statiegeld schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:26:

Bij mijn B110s moet de handrem ingehouden worden en de groene knop 1 keer om de zitting te ontgrendelen. Wellicht werkt dat met andere modellen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

sikkwittet schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:02:
[...]

Gebeurd soms.
Moet je ff sleutel gebruiken en het open draaien.

Erna is het dan magisch reset bij mij. Zo gaat het soms sinds dag 1
RPiNut schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 20:22:
[...]

Bij mijn B110s moet de handrem ingehouden worden en de groene knop 1 keer om de zitting te ontgrendelen. Wellicht werkt dat met andere modellen ook.
Ik heb de E110S maar ontkoppeld en opnieuw gekoppeld, dat leek de oplossing te zijn.
In de app is sindsdien ook direct een 4G verbinding waarneembaar, waar dat gisteren nog niet zo was.

Volgens mij zijn de problemen met o.a. de buddy toegang en de ontbrekende verbinding begonnen nadat ik de accu had verwijderd om binnen op te laden. Mag toch hopen dat ik niet iedere keer de boel opnieuw moet koppelen nadat ik de accu heb losgekoppeld om op te laden? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Sinds vanmiddag ineens geen 4G verbinding meer.
Is dit op te lossen of is de ECU kapot?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pkxPNwuS4bDTJJ0IhInGpv4FA6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sa6ro3ot4Kc61booQkoUbIqM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door RemcoZwolle op 23-06-2025 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01:48
RemcoZwolle schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:52:
Sinds vanmiddag ineens geen 4G verbinding meer.
Is dit op te lossen of is de ECU kapot?

[Afbeelding]
Gebeurt hier regelmatig.
Ik haal altijd voor 5 min de batterijen los en dan doet hij weer.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Siewert schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:56:
[...]

Gebeurt hier regelmatig.
Hopelijk is dat het, zal het straks even proberen als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Siewert schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:56:
[...]

Gebeurt hier regelmatig.
Net voor minimaal de accu's losgehad, maar nog steeds geen 4G verbinding.
Is er nog een andere mogelijkheid die het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
RemcoZwolle schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:58:
[...]

Net voor minimaal de accu's losgehad, maar nog steeds geen 4G verbinding.
Is er nog een andere mogelijkheid die het kan oplossen?
Weet hoe lang je abbo nog geldig is, is die niet verlopen?

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Siewert schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:59:
[...]

Weet hoe lang je abbo nog geldig is, is die niet verlopen?
Nee die verloopt volgende maand pas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RT74vw8bw1-DkrBDJqfO0ksxH9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PN3nHbSbnoZg8vAMk7wAOKMy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
RemcoZwolle schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:03:
[...]

Nee die verloopt volgende maand pas

[Afbeelding]
Dan zou ik niet weten, enige wat je nog kan doen is een de welbekende reset.

Edit:
Zie nu dat de mijne er ook uit ligt.
Kijk er morgen wel naar 😉

[ Voor 7% gewijzigd door Siewert op 23-06-2025 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Siewert schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:04:
[...]

Gaan er dingen verloren bij de reset en kan ik die reset zelf uitvoeren?

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
RemcoZwolle schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:06:
[...]

Gaan er dingen verloren bij de reset en kan ik die reset zelf uitvoeren?

Bedankt voor het meedenken!
Gaat niks verloren.
Batterijen ontkoppelen en 5 min wachten zodat alle lekstroom weg is gelopen.
Batterijen weer koppelen.
Dan linker remhendel in knijpen en de groene knop indrukken en vast houden totdat je een piep hoort.
Dan alles los laten en even wachten om daarna de app te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Siewert schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:04:
[...]

Edit:
Zie nu dat de mijne er ook uit ligt.
Kijk er morgen wel naar 😉
Hoorde vandaag wel dat er vanmiddag een korte mobiele storing was bij VodafoneZiggo.

Kijk morgenochtend inderdaad wel even of het is opgelost, anders even een belletje naar de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold
Mijn verbinding werkt nog op mn 125s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Siewert schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:09:
[...]

Gaat niks verloren.
Batterijen ontkoppelen en 5 min wachten zodat alle lekstroom weg is gelopen.
Batterijen weer koppelen.
Dan linker remhendel in knijpen en de groene knop indrukken en vast houden totdat je een piep hoort.
Reset geprobeerd en de piep gehoord.
Nog geen 4G verbinding, dus morgen maar even afwachten.

Laat je weten of je morgen 4G verbinding hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
@Siewert

Ik heb nog steeds geen 4G verbinding, jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
RemcoZwolle schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:40:
@Siewert

Ik heb nog steeds geen 4G verbinding, jij wel?
Zojuist gecheck.
Geen verbinding, accu's los gehad voor 20min.
Daarna een reset een weer verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Siewert schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:10:
[...]

Zojuist gecheck.
Geen verbinding, accu's los gehad voor 20min.
Daarna een reset een weer verbinding.
Fijn dat het bij jou weer werkt, dan is het waarschijnlijk alweer een defect aan mijn Segway E125S.
Dealer gaf aan om vandaag nog af te wachten en morgen weer te bellen.

Ik koop nooit weer een Segway, alle belangrijke elektronische onderdelen zijn al vervangen het afgelopen jaar. Sta elke maand bij de dealer met weer een defect. Eind juli verloopt de garantie, dus hou mijn hart vast.

Dit is er al vervangen:

- ECU
- Zadelsensor en het zadel
- HUB motor
- Display
- 4G kastje/onderdeel.

Kortom bijna alle belangrijke elektronische onderdelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
RemcoZwolle schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:08:
[...]

Fijn dat het bij jou weer werkt, dan is het waarschijnlijk alweer een defect aan mijn Segway E125S.
Dealer gaf aan om vandaag nog af te wachten en morgen weer te bellen.

Ik koop nooit weer een Segway, alle belangrijke elektronische onderdelen zijn al vervangen het afgelopen jaar. Sta elke maand bij de dealer met weer een defect. Eind juli verloopt de garantie, dus hou mijn hart vast.

Dit is er al vervangen:

- ECU
- Zadelsensor en het zadel
- HUB motor
- Display
- 4G kastje/onderdeel.

Kortom bijna alle belangrijke elektronische onderdelen.....
Maandag morgen modeletje?
Ik heb nu ook een jaar, even afkloppen maar niks nada niente onderhoudskosten of kapotte onderdelen.
Af en toe een reset omdat hij wat in de war is maar das het enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Siewert schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:11:
[...]

Maandag morgen modeletje?
Ik heb nu ook een jaar, even afkloppen maar niks nada niente onderhoudskosten of kapotte onderdelen.
Af en toe een reset omdat hij wat in de war is maar das het enige
Lijkt er wel op of een ontwerpfout, word er helemaal gek van.

Wil je niet bang maken, maar bij mij begon het na iets van 14 maanden, sindsdien bijna maandelijks bij de dealer met problemen en defecte onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Vandaag bij de dealer geweest en de ECU is alweer kapot en word vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
-

[ Voor 100% gewijzigd door berchtold op 03-07-2025 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Al een tijdje dit topic niet gecheckt en kwam weer eens kijken omdat ik al 5 dagen kamp met een 4G verbinding die er niet meer is met mijn E110S

Accu losgekoppeld voor 5 a 10 minuten: geen verschil
Accu langdurig losgekoppeld voor opladen: geen verschil
Voertuig loskoppelen en opnieuw koppelen aan mijn account via de app: geen verschil

Best wel geïrriteerd want de GPS tracking doet het nu ook niet meer.

Verbinden via Bluetooth is overigens geen enkel probleem. En het valt me op dat de klok op het display 10 uur achter loopt. Die wordt toch automatisch gesynced met de tijd op je smartphone?

Zou het een defecte ECU kunnen zijn? Nu al? Heb de scooter nog geen maand in bezit...

Edit:
Siewert schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:09:
[...]

Dit heb ik nog niet geprobeerd, zal ik morgen eens doen...

[ Voor 20% gewijzigd door Statiegeld op 10-07-2025 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Statiegeld schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 22:49:
Al een tijdje dit topic niet gecheckt en kwam weer eens kijken omdat ik al 5 dagen kamp met een 4G verbinding die er niet meer is met mijn E110S

Accu losgekoppeld voor 5 a 10 minuten: geen verschil
Accu langdurig losgekoppeld voor opladen: geen verschil
Voertuig loskoppelen en opnieuw koppelen aan mijn account via de app: geen verschil

Best wel geïrriteerd want de GPS tracking doet het nu ook niet meer.

Verbinden via Bluetooth is overigens geen enkel probleem. En het valt me op dat de klok op het display 10 uur achter loopt. Die wordt toch automatisch gesynced met de tijd op je smartphone?

Zou het een defecte ECU kunnen zijn? Nu al? Heb de scooter nog geen maand in bezit...
Wel toevallig dat er zoveel melding zijn.
Ik zeg het is een Segway probleem.
Heb namelijk ook ineens precies het zelfde en ook van alles geprobeerd.
Segway gecontracteerd en met een die gebrekkig English sprak gesproken.
Conclusie... Nee lag niet bij hun terwijl ik stellig ben dat het bij hun lag.
Van de andere kant ben ik bang dat het wellicht toch een Nederlands probleem is.
Kan het niet hard maken maar providers zijn 2g/3g aan het afbouwen en kan zijn dat de dit de oorzaak is omdat volgens mij de modem van de scooter geen 4g aanboord heeft.
Wie het weet mag mij corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Siewert schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 22:56:
[...]

Wel toevallig dat er zoveel melding zijn.
Ik zeg het is een Segway probleem.
Heb namelijk ook ineens precies het zelfde en ook van alles geprobeerd.
Segway gecontracteerd en met een die gebrekkig English sprak gesproken.
Conclusie... Nee lag niet bij hun terwijl ik stellig ben dat het bij hun lag.
Van de andere kant ben ik bang dat het wellicht toch een Nederlands probleem is.
Kan het niet hard maken maar providers zijn 2g/3g aan het afbouwen en kan zijn dat de dit de oorzaak is omdat volgens mij de modem van de scooter geen 4g aanboord heeft.
Wie het weet mag mij corrigeren.
Ik heb even verder gekeken dan mijn neus lang is, en in diverse openbare FB groepen zie ik dat er sinds 3 a 5 dagen meerdere mensen ineens geen 4G/GPS verbinding meer hebben. Wel heel toevallig..
Ben daar niet verder in gedoken want ik kreeg hoofdpijn van de groepsverkrachting van de Nederlandse taal _O-

Segway spreekt op hun NL site van een "geïntegreerde 4G-compatibele simkaart", dat kan het dus niet zijn lijkt me. Maar ik ben dan weer niet Tweaker genoeg om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Statiegeld schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 23:30:
[...]

Ik heb even verder gekeken dan mijn neus lang is, en in diverse openbare FB groepen zie ik dat er sinds 3 a 5 dagen meerdere mensen ineens geen 4G/GPS verbinding meer hebben. Wel heel toevallig..
Ben daar niet verder in gedoken want ik kreeg hoofdpijn van de groepsverkrachting van de Nederlandse taal _O-

Segway spreekt op hun NL site van een "geïntegreerde 4G-compatibele simkaart", dat kan het dus niet zijn lijkt me. Maar ik ben dan weer niet Tweaker genoeg om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen :+
Ik had hetzelfde en bij de dealer geweest. Hij vertelde dat ze begin dit jaar 200 ECU's hadden binnengekregen en ze in april al op waren. Ik zit inmiddels al aan mijn 2de 2cu in 8 maanden tijd, hij gaf aan dat de ECU in de segways de zwakke plek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Zelfde probleem hier met het online gebeuren van m’n 110SE, wel spijt van dat ik m’n abonnement nog heb verlengd in februari, dat ga ik echt niet meer doen. Gelukkig werkt alles voor de rest prima

Ps. M’n laatste ritverslag is van 07-07.

[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Freeze op 11-07-2025 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Mr. Freeze schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 06:51:
Zelfde probleem hier met het online gebeuren van m’n 110SE, wel spijt van dat ik m’n abonnement nog heb verlengd in februari, dat ga ik echt niet meer doen. Gelukkig werkt alles voor de rest prima

Ps. M’n laatste ritverslag is van 07-07.
Hopen dat het zolang blijft werken!
Mijn laatste ritverslag is van 23-06

Ik heb alleen maar drama met de scooter de laatste 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPiNut
  • Niet online
Een anderhalve maand geleden deed de GPS van mijn B110s het ook niet meer. Geen verbinding via 4G. Uit eindelijk nieuwe ECU laten plaatsen. 3-4 weken geleden. Dat heeft 1 week gewerkt, daarna geen enkele verbinding meer gehad. Uit eindelijk heb ik de B110s omgeruild van een snor naar een brom kenteken. Deze werkt wel gewoon, alleen airlock werkt niet. Bluetooth lijkt pas aan te gaan, als de scooter is ontgrendeld. Verder geen problemen met 4G op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Weet iemand rond Bloemendaal oplaadpunten voor een elektrische fiets/scooter die je mag gebruiken tegen betaling dan wel dat je op een terras even wat moet nuttigen?
Ik vind her en der websites maar die geven oude informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:22
Ik heb van het weekend de E150S besteld en ben mij een beetje aan het oriënteren op verzekeringen.

Het valt mij op dat sommige maatschappijen geen Segway verzekeren, zijn ze zo diefstalgevoelig? Verder best lastige keuze of ik WA+diefstal wil of All risk. 9 van de 10 keer sta ik thuis in de schuur of op het werk in de garage geparkeerd. Maar voor dat 10tje extra is WA+diefstal een no-brainer.

Bij welke maatschappij hebben jullie je e-scooter verzekerd?

Oh, ik bedenk me net nog iets: zijn de standaardbanden echt zo slecht dat je ze beter meteen kan upgraden naar Michelin's (City Grip 2)?

[ Voor 13% gewijzigd door Rogar op 16-07-2025 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPiNut
  • Niet online
Rogar schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:25:
[...]

Persoonlijk heb ik gekozen voor Univé omdat ze in mijn geval het goedkoopst zijn in combinatie met de autoverzekering. Ik liep tegen het zelfde probleem aan met de verzekering voor de Segway B110s. Inshared, waar ik jaren lang klant ben geweest, wou de scooter niet verzekeren. Dus een goed moment om alle verzekeringen eens naast elkaar heen te leggen om zo goedkoop mogelijk uit te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Ik ga vanochtend op m'n scooter zitten en wil weg rijden richting werk, en ik was verrast door het feit dat de klok op het dashboard gelijk liep met m'n horloge. "Het zal toch niet?" dacht ik...

Dus ik open de app en tadaa: verbinding met 4G/GPS, out of the blue...

Dus nu werkt de tracking functie ook weer, top! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Rogar schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:25:
Ik heb van het weekend de E150S besteld en ben mij een beetje aan het oriënteren op verzekeringen.

Het valt mij op dat sommige maatschappijen geen Segway verzekeren, zijn ze zo diefstalgevoelig? Verder best lastige keuze of ik WA+diefstal wil of All risk. 9 van de 10 keer sta ik thuis in de schuur of op het werk in de garage geparkeerd. Maar voor dat 10tje extra is WA+diefstal een no-brainer.

Oh, ik bedenk me net nog iets: zijn de standaardbanden echt zo slecht dat je ze beter meteen kan upgraden naar Michelin's (City Grip 2)?
Zelf al een paar jaartjes bij anwb, bevalt me prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:45
n00bs schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:53:
Weet iemand rond Bloemendaal oplaadpunten voor een elektrische fiets/scooter die je mag gebruiken tegen betaling dan wel dat je op een terras even wat moet nuttigen?
Ik vind her en der websites maar die geven oude informatie.
Parnassia dichtbij genoeg? Daar heb oplaadpunt voor elektrische fietsen, scooter zal dus ook kunnen.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

lost95 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:36:
[...]

Parnassia dichtbij genoeg? Daar heb oplaadpunt voor elektrische fietsen, scooter zal dus ook kunnen.
Dankje! is deze vrij te gebruiken of onderdeel van het restaurant?

Ik kreeg nog een tip in ieder geval voor fietsen en dat is Nationaal Park Zuid-Kennemerland.

Daarmee zou het mogelijk zijn een leuke tocht langs de duinen te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
Mijn voorspatbord is stuk gegaan. Ik probeer op internet een nieuwspatbord te vinden, maar deze kan ik niet vinden. Ik kan alleen hele kappensets vinden. Dat is wat overdreven.

Weet iemand waar ik een spatbord voor t voorwiel kan bestellen?

Ik heb een 125, maar volgens mij is de kap van de 110 hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

BlupWoofer schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:38:
Mijn voorspatbord is stuk gegaan. Ik probeer op internet een nieuwspatbord te vinden, maar deze kan ik niet vinden. Ik kan alleen hele kappensets vinden. Dat is wat overdreven.

Weet iemand waar ik een spatbord voor t voorwiel kan bestellen?

Ik heb een 125, maar volgens mij is de kap van de 110 hetzelfde
Dat was nou niet heel moeilijk te vinden ;)
https://store.segway.com/front-fender-bright-black-e110a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
Helaas, verzenden deze alleen naar de US!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

BlupWoofer schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:55:
[...]

Helaas, verzenden deze alleen naar de US!
Wat dacht je dus met die link even contact op te nemen met Segway Europa en kijken wat er gebeurt of moet ik voor je bellen/mailen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Jeetje. Kan het wat vriendelijker.

Je zet zelf een link neer naar een usa store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
Mijn voorspatbord ligt er nu echt af en met de regen deze dagen valt dat toch een beetje tegen. Ik ben het zoeken inmiddels wel zat en mijn lokale winkel waar ik mijn segway heb gekocht en in onderhoud heb is dicht vanwege vakantie. Ik heb een kappenset besteld. De rest van de kappen gaan op de reserve plank, of op marktplaats. Wie weet heeft iemand er nog wat aan.
Wel verleidelijk om en spatbord van een check scooter te lenen die hier in de stad als stront behandeld worden ;)
Pagina: 1 ... 36 37 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.