Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:20
Mr. Freeze schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:40:
[...]

De groene knop gebruik ik enkel als ik de scooter inschakel dmv de pincode. Als ik de scooter ontgrendel met de app dan druk ik niet eerst op de groene knop, het lijkt zo dat jij dat wel doet?
Nee ik gebruik de groene knop voor de airlock. Dus als ik de groene knop inhoud dan gaat de scooter van het slot, maar merk de laatste tijd dat de airlock het steeds vaker niet doet.

Dan wil ik via de app de scooter van het slot halen, maar als ik in de app naar unlock schuif geeft de app de melding ''actie mislukt'', dat zie ik een paar keer en na een paar keer proberen gaat de scooter wel van het slot.

Heb nu de airlock uit en weer aangezet, misschien werkt dat.
De reset van de ECU zoals hier werd besproken lukt bij mij niet.

Ik zet airlock uit, dan haal ik de stekkers uit de accus en wacht 5 minuten.
Dan de stekkers weer in de accu's en houd de groene knop 10/15 seconden ingedrukt en er werd gezegd dat je een piepje moet horen maar die hoor ik dus niet terwijl het geluid van de scooter wel aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:45
RemcoZwolle schreef op zondag 26 januari 2025 @ 23:28:
[...]

Nee ik gebruik de groene knop voor de airlock. Dus als ik de groene knop inhoud dan gaat de scooter van het slot, maar merk de laatste tijd dat de airlock het steeds vaker niet doet.

Dan wil ik via de app de scooter van het slot halen, maar als ik in de app naar unlock schuif geeft de app de melding ''actie mislukt'', dat zie ik een paar keer en na een paar keer proberen gaat de scooter wel van het slot.

Heb nu de airlock uit en weer aangezet, misschien werkt dat.
De reset van de ECU zoals hier werd besproken lukt bij mij niet.

Ik zet airlock uit, dan haal ik de stekkers uit de accus en wacht 5 minuten.
Dan de stekkers weer in de accu's en houd de groene knop 10/15 seconden ingedrukt en er werd gezegd dat je een piepje moet horen maar die hoor ik dus niet terwijl het geluid van de scooter wel aanstaat.
Ik weet niet welke/ soort telefoon je hebt.
Maar indien je een Android hebt, kijk dan eens of de app niet in diepe slaap in gezet.
Android heeft de neiging om apps die wat langer niet zijn geopend om ze in een diepe slaap te zetten.
En dan werken de achtergrond processen niet meer.
Ook zijn machtigingen zoals locatie ook niet werkzaam en dan werkt je air-lock ook niet.
Als dit het geval is moet je de app onder batterij instellingen verzetten naar onbeperkt batterij verbruik.

just my 2ct

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ Segway E125s \-/ My EcoFlow php scripts @ GitHub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Siewert schreef op maandag 27 januari 2025 @ 00:16:
[...]

Ik weet niet welke/ soort telefoon je hebt.
Maar indien je een Android hebt, kijk dan eens of de app niet in diepe slaap in gezet.
Android heeft de neiging om apps die wat langer niet zijn geopend om ze in een diepe slaap te zetten.
En dan werken de achtergrond processen niet meer.
Ook zijn machtigingen zoals locatie ook niet werkzaam en dan werkt je air-lock ook niet.
Als dit het geval is moet je de app onder batterij instellingen verzetten naar onbeperkt batterij verbruik.

just my 2ct
Ik heb een Samsung S21. Heb de app ingesteld dat hij nooit mag sluimeren, onbeperkte batterij en heb de app ook vastgezet zodat hij altijd open blijft staan.

Daarom vond ik het ook zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylaars
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11-02 18:05
k ben sinds kort in het bezit van een E125S met 2 accu's.
Bij scootercentrum in Reeuwijk vond ik een splitterkabel, geschikt voor het gelijktijdig opladen van mijn 2 accu's
Na het aansluiten (murphy-proof) was er iets vreemds. Als je de accu oplaadt, hoort er op de oplader een rood lampje te branden.
Echter, er brandde na aansluiten direct een groen lampje, en normaal geeft dat aan dat de accu is volgeladen.
Na het aansluiten van slechts 1 accu (zonder de splitterkabel), werd de accu keurig opgeladen.
Ik ze heb ze nu apart opgeladen, maar ik heb zo niks aan deze splitterkabel.
Heeft nog iemand deze ervaring en weet iemand wellicht een oplossing?
Scootercentrum heeft nog niet gereageerd op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Rylaars schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:39:
k ben sinds kort in het bezit van een E125S met 2 accu's.
Bij scootercentrum in Reeuwijk vond ik een splitterkabel, geschikt voor het gelijktijdig opladen van mijn 2 accu's
Na het aansluiten (murphy-proof) was er iets vreemds. Als je de accu oplaadt, hoort er op de oplader een rood lampje te branden.
Echter, er brandde na aansluiten direct een groen lampje, en normaal geeft dat aan dat de accu is volgeladen.
Na het aansluiten van slechts 1 accu (zonder de splitterkabel), werd de accu keurig opgeladen.
Ik ze heb ze nu apart opgeladen, maar ik heb zo niks aan deze splitterkabel.
Heeft nog iemand deze ervaring en weet iemand wellicht een oplossing?
Scootercentrum heeft nog niet gereageerd op mijn vraag.
Is die splitter voor de oplader direct ? Ik meen dat die voor in de scooter zelf is om zodoende twee batterijen tegelijk te kunnen gebruiken bij de e110 modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylaars
Die splitter is juist voor het gelijktijdig opladen van de 2 accu's buiten de scooter. Ik heb geen elektriciteitsaansluiting in mijn garage en woon in een appartement op de 9de verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-05 20:04

n00bs

Het is weer Zomer!

Lekker gokken met beperkte gegevens... gaat het om dit artikel?
https://www.scootercentru...-laadkabel-origineel.html

Zoja, dan een google search op artikelcode, kom ik op deze site met meer info en foto en veel goedkoper ;)
https://wvm-mobility.nl/p...-oplaadsnoer-e125s-e300s/

Dus je kan bij ons de problemen droppen, maar de enige die het kan oplossen is scootercentrum. Breng het gewoon terug en bestel hem nogmaals op die andere site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rylaars
Duidelijk. Thanks!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teo232
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-04 16:17
Hoe kun je 2de accu in de E110se doen? Er is een tussenschot, maar die kun je zo eraf halen met een schoevendraaier?

[ Voor 3% gewijzigd door Teo232 op 30-01-2025 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07-05 16:43
Teo232 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:57:
Hoe kun je 2de accu in de E110se doen? Er is een tussenschot, maar die kun je zo eraf halen met een schoevendraaier?
ik betwijfel of dit mogelijk is aangezien de elektra er waarschijnlijk niet op ingesteld is. maar dat denk ik dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Klopt het dat zowel de achterrem als de voorrem tegelijk remmen als je de linkerremhendel indrukt bij de Segway E125s?

Scooter vorige week voor een beurt geweest en tot mijn verbazing was het remblok voor zo goed als versleten en het achterremblok was nog in orde. Terwijl ik 9/10 keer rem met de linkerrem hendel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomvanschayk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:03
De opvolger van de E125 aangekondigd:

https://nl-nl.segway.com/products/e150s

Ik wilde eigenlijk in het begin van het voorjaar voor een elektrische scooter gaan maar het ziet er naar uit dat ik ga wachten tot q3 van dit jaar! Hopelijk wordt de prijs voor de uitvoering met 2 accu’s enigszins vergelijkbaar met de E125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:11
Tomvanschayk schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 06:52:

Ik wilde eigenlijk in het begin van het voorjaar voor een elektrische scooter gaan maar het ziet er naar uit dat ik ga wachten tot q3 van dit jaar! Hopelijk wordt de prijs voor de uitvoering met 2 accu’s enigszins vergelijkbaar met de E125
Ziet er strak uit. 3 batterijen zal niet iedereen uitmaken, maar voor de langere rit is dit echt tof.

En dat dashboard gedeelte..ik hoop dat dit gewoon werkt en niet brak is

Voor de rest mijn s125 is dadelijk 3 jaar oud en nog altijd geen kuren dus upgrade hoeft nog lang niet. Toch tof om een opvolger te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:34
Ik ben wel benieuwd naar de prijs

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Tomvanschayk schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 06:52:

Zozo, aantal verbeteringen. Voltage van de accu’s vind ik interessant. 72V. Daar hou je denk ik langer top vermogen mee vergeleken met de aftakeling van de e125s bij leeglopen van de accu. Nu zit die namelijk op 48V vgm. Wel vaag met capaciteit. Want 1 accu gaat je wel minder batterij geven lijkt me dan nu met de e125. Ben ook wel benieuwd naar de prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-04 15:23
Volgens de Segway-website wordt de E150 verkocht met één batterij van 72V 27Ah, wat ongeveer 2 kWh aan energie oplevert. De standaard E125 heeft 2 batterijen van 48V 30Ah, wat in totaal 2,8 kWh geeft. Je kunt dus verwachten dat de actieradius van de E150 met 1 batterij ongeveer 30% kleiner zal zijn.

De 72V-batterij zou geen reden moeten zijn voor een verbetering in het koppel (eigenlijk juist het tegenovergestelde) of in de snelheidsafname wanneer de lading onder de 50% zakt. Dat hangt af van verschillende andere factoren, zoals de batterijchemie en de instellingen van de snelheidsregelaar.

Een ander voordeel zou de navigatiefunctie zijn, waarvoor een abonnement (en je telefoon) nodig is. Ik hoop dat ze de ontwerpfouten oplossen, inclusief het display.

Verder zie ik geen andere verbeteringen, dus geen reden om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

alexborro schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:58:
Volgens de Segway-website wordt de E150 verkocht met één batterij van 72V 27Ah, wat ongeveer 2 kWh aan energie oplevert. De standaard E125 heeft 2 batterijen van 48V 30Ah, wat in totaal 2,8 kWh geeft. Je kunt dus verwachten dat de actieradius van de E150 met 1 batterij ongeveer 30% kleiner zal zijn.

De 72V-batterij zou geen reden moeten zijn voor een verbetering in het koppel (eigenlijk juist het tegenovergestelde) of in de snelheidsafname wanneer de lading onder de 50% zakt. Dat hangt af van verschillende andere factoren, zoals de batterijchemie en de instellingen van de snelheidsregelaar.

Een ander voordeel zou de navigatiefunctie zijn, waarvoor een abonnement (en je telefoon) nodig is. Ik hoop dat ze de ontwerpfouten oplossen, inclusief het display.

Verder zie ik geen andere verbeteringen, dus geen reden om te upgraden.
Accu's met een hoger voltage, hebben een consequentere trekkracht met kouder weer. Hoger voltage geeft ook minder verlies van energie al zal dat wel hier verwaarloosbaar zijn. Gewicht is een belangrijk punt om te bepalen hoe groot het verschil zal zijn in range en het type electromotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van wat je nu heb of het echt intressant is.

Ik heb een E110SE en zat te kijken naar de 125 voor extra range. Dan is de 150 een andere mogelijke optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 09:58

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hw1YqcSuf8vnfWhjSbI3t77akFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9LMpu6suw5RtoFn19CAkN1hV.jpg?f=fotoalbum_large

Deze (E125S) gisteren mogen ophalen van een winkel in Groningen, daarna mocht ik er 35 kilometer op rijden. Behalve dat tot nu toe er van alles minder lekker is gegaan vanuit de winkel, mocht ik hem wel even goed testen.
Bij vol haal ik 58 op de GPS en accu half vol 54(de lichte tune werkt). Ze hadden de banden op 3 bar opgepompt(dat deden ze altijd), terwijl ik al vanuit de boekjes wist dat dit 2.0 en 2.2 moest zijn, dus dat was een bumpy ride :). Zeer zenuwachtig rijgedrag met de regeneratie op zwak of sterk, dus die gaat eerst uit(woon werk lukt makkelijk zonder te recupereren). Verder rijdt hij super, lekker door de bocht, optrekken moet je oppassen dat je niet achter op die auto klapt die ook probeert op te trekken.
Ik was wel even vergeten dat je tegenwoordig met de brommer hetzelfde gedrag moet vertonen als een auto/motor behalve op hoofdwegen en snelwegen. Maar dat gaat eigenlijk super fijn met zon snel optrekkend apparaat.

Nu heb ik een vraagje, kan het dashboardverlichting ook zwakker en hoe doe je dat? Want ik heb nu het idee dat ik 's avonds niet meer onder de zonnebank hoef na een late dienst woon werk.

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
.

[ Voor 99% gewijzigd door RemcoZwolle op 23-02-2025 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
@Tennie Gefeliciteerd met je Segway! Bedoel je 58km actieradius of 58km/h topsnelheid?

Ik haal zelf 50km/ op volle accu en onder de 90% rond de 47/48 km/h.

Als het goed is dimt je dashboard als het donker is. Moet je overdag eens proberen je hand op het dashboard te leggen, volgens mij zit in het midden ergens een lichtsensor in het dashboard.

[ Voor 11% gewijzigd door RemcoZwolle op 23-02-2025 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie

Tennie

RemcoZwolle schreef op zondag 23 februari 2025 @ 23:46:
@Tennie Gefeliciteerd met je Segway! Bedoel je 58m radius of 58km/h topsnelheid?

Als het goed is dimt je dashboard als het donker is. Moet je overdag eens proberen je hand op het dashboard te leggen, volgens mij zit in het midden ergens een lichtsensor in het dashboard.
Dank je, rijdt superfijn. Inderdaad 58km/h.
Actieradius 42km met nog 35% vulling. Moet wel zeggen dat ik dan heel erg pittig gereden heb die 42 km. Samen met de tune, zal dat wel kloppen?

Ik zal dat hand truukje eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
@Tennie Oh dat is wel een stuk harder dan de normale speed upgrade die je erbij kan kopen bij 9/10 dealers.

Is dit een legale upgrade?
Bij een rollerbankcontrole ben je wel de sjaak, want dat is maximaal 54 km/h. Ben je je kentekenbewijs kwijt en moet je hem laten keuren bij de RDW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tennie

Tennie

RemcoZwolle schreef op zondag 23 februari 2025 @ 23:52:
@Tennie Oh dat is wel een stuk harder dan de normale speed upgrade die je erbij kan kopen bij 9/10 dealers.

Is dit een legale upgrade?
Bij een rollerbankcontrole ben je wel de sjaak, want dat is maximaal 54 km/h. Ben je je kentekenbewijs kwijt en moet je hem laten keuren bij de RDW.
Ik zal het onthouden! Gelukkig is dat alleen de eerste 10% van de vulling dat hij boven de 54 gaat. Maar ik heb het bewust gekozen. Ze hadden me verteld dat ze 2 tunes bij elkaar op gezet hebben, zal me verder stilhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
@Tennie Ideaal, wist niet dat er nog een tune bestond.

Kan je zeker niet zelf uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie

Tennie

RemcoZwolle schreef op zondag 23 februari 2025 @ 23:55:
@Tennie Ideaal, wist niet dat er nog een tune bestond.

Kan je zeker niet zelf uitvoeren?
Ik weet dat 1 ervan te vergelijken is met wat ik hier ook wel heb gelezen en de andere denk ik niet echt legaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
@Tennie Oké jammer, zal mooi zijn als ik rond de 53 kan upgraden. Maar volgens mij kan je zelf niet via een omweg zelf de snelheid instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Merk wel nu het minder koud is, de scooter weer sneller gaat en de accu's ook meer km geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie

Tennie

RemcoZwolle schreef op zondag 23 februari 2025 @ 23:58:
@Tennie Oké jammer, zal mooi zijn als ik rond de 53 kan upgraden. Maar volgens mij kan je zelf niet via een omweg zelf de snelheid instellen.
Nou dat snap ik. 1 weg waar ik met de scooter langsmoet maar ook altijd met de auto, rijdt iedereen rond de 60 waar het 50 is, dan is 54 toch echt wel fijn(al mag het niet hè!), maar mijns inziens toch minder gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
@Tennie Precies dat idd, met die 5 km/h voel je je wat minder opgejaagd lijkt mij.

Ik ervaar het vaak wel zo als ik rond de 48 rij op een 50 weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
@Tennie
Van harte met je aankoop.
Zelf sinds juni vorig jaar eigenaar van een E125s en gok via de zelfde dealer.
De mijne heeft enkel de originele speed update gehad.
Hier mee rijd hij 53km/u op de GPS.
Onder de 70% zakt hij iets weg naar 49.5km/u maar houd dit vol tot de batterijen helemaal leeg zijn en van acceleratie vermindering merkt ik niks.
Gebruik hem (behalve nu) te koud😉 voor elke dag woon/werk.
16km naar de stad en weer 16km naar huis.

Wat betreft het dimmen van de display, die van mij dimt ook niet.
Vandaag getest met zaklamp en hand op het scherm maar er gebeurt niks.
Heb op Ali een een bescherm glaasje voor de display besteld en wil kijken of ik netjes de binnenzijde (links/rechts) kan afplakken oid.
Zodat de half ronde regeneratie leds of hoe je ze noemen wilt kan afdekken.
Krengen zijn mij te fel in de avond en licht weerkaatst in het vizier.

Verder bevalt hij nog prima, en nog steeds heerlijk om er mee door de stad te knallen vooral bij de stoplichten 🤣
Maar denk wel om de gele steentjes in het centrum.
Afslag Zuiderdiep/Rademarkt heeft mij al bijna genekt.
Even snel afslaan voor aankomende fietsers.
Gas te ver open en het kontje wilde mij inhalen.
Kon hem gelukkig opvangen, abs werkt ook heerlijk op die glad troep.
Maakt niet hoe zacht je rijd, zelf bij 10km/u greep hij in, snot glad die bende en grootste van Gem Grunn...

p.s
Orginele bandjes er nog onder?
Heb nu de Michelin City Grip en das een wereld van verschil qua grip.

[ Voor 3% gewijzigd door Siewert op 24-02-2025 19:21 ]

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ Segway E125s \-/ My EcoFlow php scripts @ GitHub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tennie

Tennie

Siewert schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:19:
@Tennie
Van harte met je aankoop.
Zelf sinds juni vorig jaar eigenaar van een E125s en gok via de zelfde dealer.
De mijne heeft enkel de originele speed update gehad.
Hier mee rijd hij 53km/u op de GPS.
Onder de 70% zakt hij iets weg naar 49.5km/u maar houd dit vol tot de batterijen helemaal leeg zijn en van acceleratie vermindering merkt ik niks.
Gebruik hem (behalve nu) te koud😉 voor elke dag woon/werk.
16km naar de stad en weer 16km naar huis.

Wat betreft het dimmen van de display, die van mij dimt ook niet.
Vandaag getest met zaklamp en hand op het scherm maar er gebeurt niks.
Heb op Ali een een bescherm glaasje voor de display besteld en wil kijken of ik netjes de binnenzijde (links/rechts) kan afplakken oid.
Zodat de half ronde regeneratie leds of hoe je ze noemen wilt kan afdekken.
Krengen zijn mij te fel in de avond en licht weerkaatst in het vizier.

Verder bevalt hij nog prima, en nog steeds heerlijk om er mee door de stad te knallen vooral bij de stoplichten 🤣
Maar denk wel om de gele steentjes in het centrum.
Afslag Zuiderdiep/Rademarkt heeft mij al bijna genekt.
Even snel afslaan voor aankomende fietsers.
Gas te ver open en het kontje wilde mij inhalen.
Kon hem gelukkig opvangen, abs werkt ook heerlijk op die glad troep.
Maakt niet hoe zacht je rijd, zelf bij 10km/u greep hij in, snot glad die bende en grootste van Gem Grunn...

p.s
Orginele bandjes er nog onder?
Heb nu de Michelin City Grip en das een wereld van verschil qua grip.
Vandaag richting werk (Rotonde Haren voormalig hotel) ook al een Casey Stonertje gehad, maar redde hem wel net :9.
Jep originele maxxis bandjes, behalve die rotonde best aardig te doen zelfs met dit weer. Het getinte windscherm samen met de druppels is wel even wennen, anders koop ik er even een ongetinte bij.

Edit: Jep hij dimt bij mij overdag met mijn hand er op toch wel echt. Zal hem straks eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
Tennie schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:11:
[...]

Vandaag richting werk (Rotonde Haren voormalig hotel) ook al een Casey Stonertje gehad, maar redde hem wel net :9.
Jep originele maxxis bandjes, behalve die rotonde best aardig te doen zelfs met dit weer. Het getinte windscherm samen met de druppels is wel even wennen, anders koop ik er even een ongetinte bij.

Edit: Jep hij dimt bij mij overdag met mijn hand er op toch wel echt. Zal hem straks eens proberen.
Das dus de reden dat ik voor een half scherm ben gegaan.
1. Die hoge vind ik niet mooi.
2. Met (mot)regen of mist zie ik in de avond geen een moer meer.

Dat halve schermpje werkt prima, houd verrassend veel wind tegen.
Op de foto zit hij nog laag maar heb hem inmiddels wat hoger gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGFdnL9yI3j6KFxxudvh_m-26yc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQX7oncOAUbOjXIaoCosX5tf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baHIUUb1_scEiDqoF0VaVP-s26A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/srPRooNMTx26yeLAMlAYQhej.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytCLFKpGbbrhcjV89W-ebDXkZjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AhBUDM6CSGxpUOgpxzIJuE6t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tennie

Tennie

Siewert schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:21:
[...]

Das dus de reden dat ik voor een half scherm ben gegaan.
1. Die hoge vind ik niet mooi.
2. Met (mot)regen of mist zie ik in de avond geen een moer meer.

Dat halve schermpje werkt prima, houd verrassend veel wind tegen.
Op de foto zit hij nog laag maar heb hem inmiddels wat hoger gezet.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kek apparaatje! Inderdaad dezelfde winkel!. Was alleen van heel veel dingen niet onder de indruk, van het dwang abonnementje (want anders geen garantie zei hij), nadat ik al rond de 4000 had afgetikt tot een zeer diep ontladen ABS accuutje (die ik zelf maar langzaam weer tot leven heb gewekt). Voor google standaarden is 4.2 sterren ook niet hoog en dat wist ik wel, maar dacht ach als ik er gewoon een scooter koop dan zal dat wel meevallen.
Maar goed vanaf nu kan er, behalve wel eens een falend scherm, niet veel meer misgaan! Heb jij het dwang abootje wel genomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
Tennie schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:32:
[...]

Kek apparaatje! Inderdaad dezelfde winkel!. Was alleen van heel veel dingen niet onder de indruk, van het dwang abonnementje (want anders geen garantie zei hij), nadat ik al rond de 4000 had afgetikt tot een zeer diep ontladen ABS accuutje (die ik zelf maar langzaam weer tot leven heb gewekt). Voor google standaarden is 4.2 sterren ook niet hoog en dat wist ik wel, maar dacht ach als ik er gewoon een scooter koop dan zal dat wel meevallen.
Maar goed vanaf nu kan er, behalve wel eens een falend scherm, niet veel meer misgaan! Heb jij het dwang abootje wel genomen?
Thx...
Dwang abbo, ze hebben daar nooit over gesproken.
Kunnen ze ook niet maken, garantie is garantie en anders een belletje naar rechtsbijstand ;-)
Enigste was dat ze op de dag van aflevering (vergeten) de accu's te laden dus daar een uur staan wachten totdat er genoeg sap in zat om thuis te komen.
Ben benieuwd wat ze te vermelden hebben, zou volgens hun met 1500km een beurtje moeten laten doen.
Staat nu bijna 2800km op de teller en vergeet steeds te bellen.
Voor de garantie gezeik laat ik ze wel even doen, volgende zou 5000km zijn en dan 10k.
Daarna heb ik zoiets van, het is geen brandstof scooter dus bijna geen onderhoud dan houd het ook op met de beurten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Klopt het dat zowel de achterrem als de voorrem tegelijk remmen als je de linkerremhendel indrukt bij de Segway E125s?

Scooter vorige week voor een beurt geweest en tot mijn verbazing was het remblok voor zo goed als versleten en het achterremblok was nog in orde. Terwijl ik 9/10 keer rem met de linkerrem hendel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
RemcoZwolle schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 22:59:

Nee. Als het goed is niet. Klinkt alsof de rem verkeerd afgesteld is geweest. Overigens klinkt het alsof je remtechniek wel wat beter kan. 80% van je remkracht zit voor.

[ Voor 8% gewijzigd door berchtold op 26-02-2025 00:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoZwolle
@berchtold
Heb net de dealer gebeld en de Segway E125S heeft wel een gecombineerd remsysteem, dus als je met de linkerhendel remt dan remt hij rond de 75% op de achterrem en 25% op de voorrem.

Ze adviseerde om aan te leren om met beide remmen tegelijk gedoseerd te remmen als het niet glad is ipv alleen de linkerhendel.
Dus dat ga ik de komende tijd even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
RemcoZwolle schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:10:
@berchtold
Heb net de dealer gebeld en de Segway E125S heeft wel een gecombineerd remsysteem, dus als je met de linkerhendel remt dan remt hij rond de 75% op de achterrem en 25% op de voorrem.

Ze adviseerde om aan te leren om met beide remmen tegelijk gedoseerd te remmen als het niet glad is ipv alleen de linkerhendel.
interessant. goed om te weten. zelf nooit zo gemerkt. maar met voor remmen doe ik ook gewoon als het glad is. dat is met alleen achter niet per se veiliger volgens mij. gewoon voetjes bij de grond en laat de abs zn werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Nu online
Staat volgens mij ook op de website (iig toen de scooters nieuw waren) - hadden ze destijds een fancy naam voor bedacht. De E100xx heeft dat ook. E125s heeft als extra nog eens ABS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Ik rem altijd met de voorrem als er gewoon geremd moet worden.
Is er kans op glad wegdek (bladeren, regen ect) dan voor de bochten snelheid eruit en als een opaatje er door ;-)
Moet er op een rechte weg wat steviger worden geremd dan (vergt wat oefening) eerst de voorrem en een fractie later de achterrem erbij pakken en alle beide doortrekken totdat je voor je gevoel genoeg momentum verliest.
Is het wel glad dan merk je de ABS wel ;-)
En wees dan niet benauwd en laat de remmen niet los maar rem gewoon door totdat je stilstaat.
1 keer gehad, dat er op gelijkwaardige zeer overzichtelijke kruising een auto van links kwam en de voorrang nam.
Kruising was voorzien van zebrapaden en kon niet meer uitwijken om de witte strepen.
Vol in de ankers en uitkomende op z'n wittestreep greep de ABS in en ik was er blij mee, denk dat of het stuur was dubbel klapt was en vol op mijn plaat zou zijn gegaan of er boven op zou hebben gezeten.

Maar dit van 75% / 25% regel wist ik dus ook niet.
Scheelt wel natuurlijk om dit te weten dat als je in een bocht toch moet remmen wetende dat je achterkant eerder oppakt.
Maar ja, blijft lastig als je onverhoopt stevig moet remmen in een bocht want het spul glijd ondanks de ABS toch wel onderuit.
ABS is handig maar in bochten helpt het echt niet bij een volremming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Siewert schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:21:
[...]

Heb nog 1,5jaar maar zou niet weten wat ik zou missen.
Leuk dat je ook melding krijgt indien er aan de scooter gerommeld word maar wat heb ik er aan.
Ding staat in de stalling en met mijn werk ben ik binnen het uur niet bij mijn scooter, dan is hij al lang en breed gemolesteerd, gejat oid.
Dus moet ik een uur in de zenuwen zitten, geen zin in. ;-) Heb die meldingen nu ook uit staan.
Batterij meldingen gebruik ik ook niet, dmv domotica word de lader automatisch uitgeschakeld als de batterijen vol zijn.
En lader start bij opwek van mijn zonnepanelen dus daar hoef ik ook niet om te denken.
Enige wat ik zou kunnen missen is de locatie indien hij is gejat.
Maar ja staat hij in een garagebox verborgen dan is die brakke gps zijn signaal alweer kwijt.
Hoe heb je het ingesteld dat met domotica de lader vanzelf uitgaat?
Ben het ook aan het uitzoeken, maar volgens mij kan je niet digitaal uitlezen of de accu vol is.

Werk zelf met de Homey Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
  • Nu online
RemcoZwolle schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:04:
[...]

Ben het ook aan het uitzoeken, maar volgens mij kan je niet digitaal uitlezen of de accu vol is.

Ik doe het obv het verbruik van de lader. Als deze onder de 30w ligt voor 10 minuten gaat bij mij de stekker uit. Uit m'n hoofd kan je de 30w nog wat lager instellen als je wilt, maar voor 't effect maakt het niets uit.

Zie ook mijn eerdere post mbt tot de laadcurve van de E125s.: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73171072

[ Voor 9% gewijzigd door greg-a op 26-02-2025 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
RemcoZwolle schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:04:
[...]

Lader hangt aan een z-wave module die ook het verbruik kan meten.
De lader zakt als de batterijen vol zijn onder een bepaalde wattage zeg maar het idle-verbruik.
En als die is bereikt dan zijn de batterijen vol en schakelt de domotica de z-wave module uit.

Ik kan die module met een normale lichtschakelaar aanzetten.
Maar ook laten schakelen door zonnepanelen.
Zit ik hem met de hand aan kijkt hij alleen naar het verbruik en schakelt daar op uit.
Staat de lader uit dan mag hij 1x per dag inschakelen als er 1100w PV overschot is.
En dan begint het riedeltje opnieuw, lader in idle verbruik dan z-wave module uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderdelfos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:34
RemcoZwolle schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:10:
@berchtold

Vrij zeker dat jij (of je dealer) verkeerd ingelicht is. Ik kan mijn voorwiel vrij ronddraaien met de achterrem (linkerhendel) hard ingeknepen. Motoren en scooters die wel zo'n gecombineerd remsysteem hebben (CBS) hebben naar mijn weten ook altijd een extra hydraulische lijn lopen naar de remmen toe.

Overigens wordt er wel op het achterwiel afgeremd als je voor remt. Zodra de remschakelaar geactiveerd wordt, voor of achter maakt niet uit, wordt regeneratie op de motor geactiveerd. Dat is effectief een rem op het achterwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Siewert schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:12:
[...]

Lader hangt aan een z-wave module die ook het verbruik kan meten.
De lader zakt als de batterijen vol zijn onder een bepaalde wattage zeg maar het idle-verbruik.
En als die is bereikt dan zijn de batterijen vol en schakelt de domotica de z-wave module uit.

Ik kan die module met een normale lichtschakelaar aanzetten.
Maar ook laten schakelen door zonnepanelen.
Zit ik hem met de hand aan kijkt hij alleen naar het verbruik en schakelt daar op uit.
Staat de lader uit dan mag hij 1x per dag inschakelen als er 1100w PV overschot is.
En dan begint het riedeltje opnieuw, lader in idle verbruik dan z-wave module uit.
Slim! Ik ga er ook eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
sanderdelfos schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:31:
[...]

Vrij zeker dat jij (of je dealer) verkeerd ingelicht is. Ik kan mijn voorwiel vrij ronddraaien met de achterrem (linkerhendel) hard ingeknepen. Motoren en scooters die wel zo'n gecombineerd remsysteem hebben (CBS) hebben naar mijn weten ook altijd een extra hydraulische lijn lopen naar de remmen toe.

Overigens wordt er wel op het achterwiel afgeremd als je voor remt. Zodra de remschakelaar geactiveerd wordt, voor of achter maakt niet uit, wordt regeneratie op de motor geactiveerd. Dat is effectief een rem op het achterwiel.
Dealer haalde het direct uit de documentatie van de Segway E125S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
sanderdelfos schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:31:
[...]

wel interessant als een dealer hier over liegt of gemisinformeerd is. zou gewoon goed beschreven moeten zijn en zichtbaar in de techniek. op de site staat er niks over dus ik denk zelf dat hij dat dan ook niet heeft. als ik alleen met de actherrem rem sta ik 100% echt veel later stil. maar misschien is dit iets elektronisch en heeft hij ook door wanneer je stil staat en daarom niet activeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
berchtold schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:06:
[...]

wel interessant als een dealer hier over liegt of gemisinformeerd is. zou gewoon goed beschreven moeten zijn en zichtbaar in de techniek. op de site staat er niks over dus ik denk zelf dat hij dat dan ook niet heeft. als ik alleen met de actherrem rem sta ik 100% echt veel later stil. maar misschien is dit iets elektronisch en heeft hij ook door wanneer je stil staat en daarom niet activeerd?
Heb jij ook de E125S?

Als ik hard met de linkerremhendel rem dan werkt de abs van de voorrem mee.
Dat is volgens mij het hele doel van ABS :P

[ Voor 3% gewijzigd door RemcoZwolle op 26-02-2025 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
berchtold schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:06:
[...]

Dat je eerder stilstaat met de voorrem klopt wel.
Dat komt omdat je dan alle gewicht op het voorwiel zet en daar door maximale remdruk hebt.
Remmen op het achterwiel hebt je dat dan sleept hij alleen het gewicht van achter.
Dat is met alle voertuigen precies het zelfde.
#natuurkunde. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Siewert schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 17:33:
[...]

Dat je eerder stilstaat met de voorrem klopt wel.
Dat komt omdat je dan alle gewicht op het voorwiel zet en daar door maximale remdruk hebt.
Remmen op het achterwiel hebt je dat dan sleept hij alleen het gewicht van achter.
Dat is met alle voertuigen precies het zelfde.
#natuurkunde. 😉
ja slimmerik. ik doelde ook natuurlijk op de comment van eerder dat voor automatisch zou meeremmen. daar merk ik dus in conclusie vrij weinig van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
berchtold schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 17:46:
[...]

ja slimmerik. ik doelde ook natuurlijk op de comment van eerder dat voor automatisch zou meeremmen. daar merk ik dus in conclusie vrij weinig van
Als jij wat harder remt met je linker remhendel dan gebeurd er dus niks met jou voorrem?
Want als het goed is werkt de abs dan. Verder is de dealer waar ik de scooter heb gekocht betrouwbaar en heeft verstand van segway, schakelaar tweewielers uit Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdelfos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:34
RemcoZwolle schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 23:59:
[...]

Als jij wat harder remt met je linker remhendel dan gebeurd er dus niks met jou voorrem?
Want als het goed is werkt de abs dan. Verder is de dealer waar ik de scooter heb gekocht betrouwbaar en heeft verstand van segway, schakelaar tweewielers uit Zwolle.
ABS werkt per rem, neemt enkel remkracht weg totdat blokkeren van de wielen opgeheven is, verhoogt daarna de kracht weer tot het wiel opnieuw blokkeert en blijft zo in een mooie cyclus hangen. ABS verdeelt geen remkracht over wielen, dat is echt een apart systeem. En voor die aanwezigheid kan ik geen enkel bewijs vinden, zowel op de scooter niet als in geen enkele documentatie.
En ja, ik heb voor de gein wel eens de achterrem flink laten blokkeren op glad wegdek en de ABS deed dan prima werk, kwam heel rustig tot stilstand, en de voorrem deed echt helemaal niets.

Ik ben heel benieuwd naar de documentatie waar jou dealer dit in heeft gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
sanderdelfos schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:32:
[...]

ABS werkt per rem, neemt enkel remkracht weg totdat blokkeren van de wielen opgeheven is, verhoogt daarna de kracht weer tot het wiel opnieuw blokkeert en blijft zo in een mooie cyclus hangen. ABS verdeelt geen remkracht over wielen, dat is echt een apart systeem. En voor die aanwezigheid kan ik geen enkel bewijs vinden, zowel op de scooter niet als in geen enkele documentatie.
En ja, ik heb voor de gein wel eens de achterrem flink laten blokkeren op glad wegdek en de ABS deed dan prima werk, kwam heel rustig tot stilstand, en de voorrem deed echt helemaal niets.

Ik ben heel benieuwd naar de documentatie waar jou dealer dit in heeft gevonden :)
Bij mij werkt het toch echt zo als ik met de linkerremhendel rem dat de voorrem ook een beetje meeremt. Zoals ik eerder aangaf 75% achter en 25% voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand al info kunnen vinden of het display van de E150 op de E125 kan en wat er extra benodigd is voor bv de navigatie? zou mooi zijn als er een upgrade/conversie kit is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-05 13:26
n00bs schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:07:
Heeft iemand al info kunnen vinden of het display van de E150 op de E125 kan en wat er extra benodigd is voor bv de navigatie? zou mooi zijn als er een upgrade/conversie kit is.
Had nog niet gezien dat er een 150 (en 250) op komst waren. Na wat blader werk:
De navigatiefunctie is een betaalde functie, en kan alleen worden ingeschakeld door de eScooter aan te sluiten op uw smartphone en zal in sommige regio's niet beschikbaar zijn.

Lijkt me matig interessant om eerlijk te zijn.

Ik rijd zelf een 300se en daar zit de 74V accu in, nu de 150 en de 250 die ook gaan voeren , hoop ik dat die prijzen iets gaan zakken (ik lust wel een 3e accu, maar nog niet voor 1500,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsfox8
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-04 09:42
Hoi ik heb meer dan twee jaar geleden een b110s gekocht.

Had toen de mogelijkheid om via de app de max charge limit van de batterij aan te passen naar wens.
Nu keek ik in de app en kreeg een melding dat smart functions waren uitgeschakeld en ik die setting niet meer kon aanpassen, althans ik kon het nergens meer vinden.

Het lijkt nu tot ik betaal ik die functionaliteit weer heb.
dat is 59 euro voor een jaar en 109 voor twee.

zijn er meer mensen met dit euvel of heeft iemand wellicht een oplossing voor mij.

Gaarne dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Nu online
itsfox8 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:59:
Hoi ik heb meer dan twee jaar geleden een b110s gekocht.

Had toen de mogelijkheid om via de app de max charge limit van de batterij aan te passen naar wens.
Nu keek ik in de app en kreeg een melding dat smart functions waren uitgeschakeld en ik die setting niet meer kon aanpassen, althans ik kon het nergens meer vinden.

Het lijkt nu tot ik betaal ik die functionaliteit weer heb.
dat is 59 euro voor een jaar en 109 voor twee.

zijn er meer mensen met dit euvel of heeft iemand wellicht een oplossing voor mij.

Gaarne dank.
Is al eerder voorbij gekomen. De laadlimiet kan je gewoon instellen via de app zonder zo'n abonnemnet te nemen. Je moet alleen wel binnen BT bereik van de scooter zijn. Ik heb zelf al ruim een jaar geen smart abonnement meer lopen en kan nog wel gewoon de accu% uitlezen en laadlimiet aanpassen via de app, mits ik dichtbij de scooter ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaxyCollin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-03 17:54
Heeft iemand een goede achterband gevonden voor de Segway B110S? Ik zoek mij een ongeluk en kan het niet vinden. Is het ook makkelijk zelf te verwisselen? Ik vind de reparatie kosten bij de verkoper iets te gek.

Collin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoZwolle
@greg-a @Siewert

Heb vanmiddag de nieuwe smart zigbee plug van Ikea gekocht en die werkt perfect( INSPELNING
Stekker, smart/stroommonitor).

Zodra het wattage onder de 30 Watt komt schakelt hij automatisch uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Q2eOtC_2ORZ00BE0Izh2YfHINE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aFALB4lfv20H6dPJ4F2CmiBz.jpg?f=user_large

De smart plug kost maar 9,99 en met de home automation software die ik gebruik word ook bijgehouden hoeveel KWH en Watt hij per keer gebruikt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGtqYOmnVIPZKsnjXWw036OrhPU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4LtCB4WO7ZRPYTP8QxOgX6E9.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
WaxyCollin schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:53:
Heeft iemand een goede achterband gevonden voor de Segway B110S? Ik zoek mij een ongeluk en kan het niet vinden. Is het ook makkelijk zelf te verwisselen? Ik vind de reparatie kosten bij de verkoper iets te gek.
Ik heb een half jaar geleden ook een spijker in mijn achterband gehad.
De reden dat de prijs bij de dealer zo hoog is is door de manuren.
De dealer moet de elektrische motor die in je achterwiel zit loskoppelen, eruit halen en daarna weer erin zetten en aansluiten en daar gaat snel 1 a 2 uur inzitten.

Ik was in totaal 144,49,- kwijt voor het vervangen van de achterband:
€ 44,99,- voor de achterband.
€ 1,50,- klein materiaal.
€ 2,00 retourbanden.
€ 96,00,- voor de manuren, ongeveer 1,5 uur was hij ermee bezig.

Hij gaf ook al aan dat je beter je voorband lek had kunnen rijden, die is een stuk goedkoper om te laten vervangen haha.

Als je heel handig bent met electrische scooters kan je het zelf proberen, maar ik zou persoonlijk het risico niet nemen. Aangezien je de electrische motor eruit moet halen en moet loskoppelen van de scooter en daarna weer moet inbouwen en aansluiten.
Maarja weet niet hoe handig je bent.

[ Voor 14% gewijzigd door RemcoZwolle op 05-03-2025 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPiNut
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
WaxyCollin schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:53:
Justinb81 heeft hier in dit forum al eens zijn ervaring hier over gepost. Hij heeft een 90-90-R10 onder zijn B110s geprobeerd. Zelf heb ik volgens mij de 100-80-R10 er onder gekregen door de dealer, scheelt in diamter van de band 1a2 mm. Volgens mij heb ik nooit uitgerekend dat de omtrek dan 8% meer is.

Ik moest de laatste keer 105 of 110 euro betalen waar 50 euro voor de band en 55 of 60 voor de arbeid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-04 15:23
--originele Engelse versie hieronder--

Een paar dagen geleden was er hier een discussie over de verdeling van de remkracht tussen de voor- en achterrem. Het lijkt erop dat een dealer heeft gezegd dat zelfs wanneer je de achterrem indrukt, de scooter ook de voorrem zou activeren (of andersom – ik weet het niet meer precies).

Dus heb ik een test gedaan. Ik heb een permanente marker gebruikt om de remschijven te markeren en ben vervolgens een korte rit gaan maken, waarbij ik slechts één van de remmen gebruikte. Daarna heb ik de markeringen gecontroleerd.
Test 1: Voorste remschijf gemarkeerd & achterrem gebruikt
  • Afbeelding 1: Laat de markeringen op de voorste remschijf zien vóór de rit.
  • Afbeelding 2: Laat dezelfde markeringen zien na de rit, waarbij alleen de achterrem werd gebruikt, op verschillende niveaus – van een lichte druk tot het activeren van de ABS op de achterrem. De markeringen zijn perfect intact gebleven.
  • Afbeeldingen 3 & 4: Laten zien wat er gebeurt bij een lichte druk op de voorrem – de markeringen op de plekken waar de remblokken de schijf raken, zijn volledig verdwenen.
👉 Conclusie: De voorrem werd helemaal niet geactiveerd bij het gebruik van de achterrem, ongeacht de kracht op de remhendel.
Test 2: Achterste remschijf gemarkeerd & voorrem gebruikt
Ik herhaalde de test, dit keer met een markering op de achterste remschijf en gebruikte alleen de voorrem.
👉 Conclusie: De markeringen op de achterste schijf bleven onaangeroerd, wat bevestigt dat de achterrem niet werd geactiveerd bij het gebruik van de voorrem.
Test 3: Lichte druk op de achterrem
Ik heb ook getest wat er gebeurt bij een lichte druk op de achterrem en vervolgens de markeringen gecontroleerd. Ze waren nog steeds zichtbaar, wat betekent dat alleen de motor de scooter afremde bij die druk. De mechanische remmen werden pas geactiveerd als de remkracht een bepaalde drempel overschreed.

-- English Version --
I'm not sure if the translation was ok, so here it goes the english version.

A few days ago, there was a discussion here about braking power distribution between the front and rear. It seems that a dealer mentioned that even when pressing the rear brake, the scooter would also apply the front brake (or vice versa—I don’t remember exactly).

So, I did a test. I used a permanent marker to mark the brake disks and then went for a quick ride, applying only one of the brakes. Afterward, I checked the marks.
Test 1: Marking the Front Brake Disk & Applying the Rear Brake
  • Picture 1: Shows the marks on the front disk before riding.
  • Picture 2: Shows the same marks after riding while applying only the rear brake, at different pressure levels—from a slight press up to activating the rear ABS. The marks remained perfectly intact.
  • Pictures 3 & 4: Show what happens with a slight press of the front brake—the marks where the brake pads touch the disk are completely gone.
👉 Conclusion: The front brake did not engage at all when applying the rear brake, regardless of how much pressure was applied to the brake handle.
Test 2: Marking the Rear Brake Disk & Applying the Front Brake
I repeated the test, this time marking the rear brake disk and applying only the front brake.
👉 Conclusion: The marks on the rear disk were untouched, confirming that the rear brake was not engaged when applying the front brake.
Test 3: Light Rear Brake Application
I also tested applying slight braking force on the rear brake and then checking the marks. They were still there, meaning that only the motor was braking the scooter at that level. The mechanical brakes engaged only when brake force exceeded a certain threshold.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJiff3jED3QUjc4sL4-g6cn5_BI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sUQkJnP4sgYQHc7urwtMDgL1.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4cXfiaOX8K5uYFg88KSJVALOoA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XxmXpv3tA4n998NMkPPRnMeQ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qlVDLoO6PVMiLQXGHazfZszypU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nDfjxeK0PUc98UmYBvtPVppB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVTaIonaGiP_V5GFCggsXWnB9JE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OZsi6U29kWsHstxn49OGSWqt.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
alexborro schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:26:
--originele Engelse versie hieronder--

Een paar dagen geleden was er hier een discussie over de verdeling van de remkracht tussen de voor- en achterrem. Het lijkt erop dat een dealer heeft gezegd dat zelfs wanneer je de achterrem indrukt, de scooter ook de voorrem zou activeren (of andersom – ik weet het niet meer precies).

Dus heb ik een test gedaan. Ik heb een permanente marker gebruikt om de remschijven te markeren en ben vervolgens een korte rit gaan maken, waarbij ik slechts één van de remmen gebruikte. Daarna heb ik de markeringen gecontroleerd.
Test 1: Voorste remschijf gemarkeerd & achterrem gebruikt
  • Afbeelding 1: Laat de markeringen op de voorste remschijf zien vóór de rit.
  • Afbeelding 2: Laat dezelfde markeringen zien na de rit, waarbij alleen de achterrem werd gebruikt, op verschillende niveaus – van een lichte druk tot het activeren van de ABS op de achterrem. De markeringen zijn perfect intact gebleven.
  • Afbeeldingen 3 & 4: Laten zien wat er gebeurt bij een lichte druk op de voorrem – de markeringen op de plekken waar de remblokken de schijf raken, zijn volledig verdwenen.
👉 Conclusie: De voorrem werd helemaal niet geactiveerd bij het gebruik van de achterrem, ongeacht de kracht op de remhendel.
Test 2: Achterste remschijf gemarkeerd & voorrem gebruikt
Ik herhaalde de test, dit keer met een markering op de achterste remschijf en gebruikte alleen de voorrem.
👉 Conclusie: De markeringen op de achterste schijf bleven onaangeroerd, wat bevestigt dat de achterrem niet werd geactiveerd bij het gebruik van de voorrem.
Test 3: Lichte druk op de achterrem
Ik heb ook getest wat er gebeurt bij een lichte druk op de achterrem en vervolgens de markeringen gecontroleerd. Ze waren nog steeds zichtbaar, wat betekent dat alleen de motor de scooter afremde bij die druk. De mechanische remmen werden pas geactiveerd als de remkracht een bepaalde drempel overschreed.

-- English Version --
I'm not sure if the translation was ok, so here it goes the english version.

A few days ago, there was a discussion here about braking power distribution between the front and rear. It seems that a dealer mentioned that even when pressing the rear brake, the scooter would also apply the front brake (or vice versa—I don’t remember exactly).

So, I did a test. I used a permanent marker to mark the brake disks and then went for a quick ride, applying only one of the brakes. Afterward, I checked the marks.
Test 1: Marking the Front Brake Disk & Applying the Rear Brake
  • Picture 1: Shows the marks on the front disk before riding.
  • Picture 2: Shows the same marks after riding while applying only the rear brake, at different pressure levels—from a slight press up to activating the rear ABS. The marks remained perfectly intact.
  • Pictures 3 & 4: Show what happens with a slight press of the front brake—the marks where the brake pads touch the disk are completely gone.
👉 Conclusion: The front brake did not engage at all when applying the rear brake, regardless of how much pressure was applied to the brake handle.
Test 2: Marking the Rear Brake Disk & Applying the Front Brake
I repeated the test, this time marking the rear brake disk and applying only the front brake.
👉 Conclusion: The marks on the rear disk were untouched, confirming that the rear brake was not engaged when applying the front brake.
Test 3: Light Rear Brake Application
I also tested applying slight braking force on the rear brake and then checking the marks. They were still there, meaning that only the motor was braking the scooter at that level. The mechanical brakes engaged only when brake force exceeded a certain threshold.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow heel erg gedetailleerde test. Erg bedankt hiervoor. Dit lijkt me voldoende bewijs dat die dealer maar wat zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie

Tennie

Heb op mijn S125e nieuwe city grips laten zetten, maar nu doet de gps/4g het niet meer(de app zegt ook dat de scooter al 7 dagen bij die winkel staat).

Kan het zijn dat ze per ongeluk die module hebben losgekoppeld? Weet iemand waar deze zit?
Ik ben een beetje bekend met de ruimte onder de buddy (nieuw agm accuutje geplaatst onlangs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Tennie schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:20:
Heb op mijn S125e nieuwe city grips laten zetten, maar nu doet de gps/4g het niet meer(de app zegt ook dat de scooter al 7 dagen bij die winkel staat).

Kan het zijn dat ze per ongeluk die module hebben losgekoppeld? Weet iemand waar deze zit?
Ik ben een beetje bekend met de ruimte onder de buddy (nieuw agm accuutje geplaatst onlangs).
Ik had dit ook. Ff resetten. Startknop ingedrukt houden voor aantal seconden tot je een dingding geluidje hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie

Tennie

berchtold schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:42:
[...]

Ik had dit ook. Ff resetten. Startknop ingedrukt houden voor aantal seconden tot je een dingding geluidje hoort.
Ah! Gewoon nadat hij al aan staat zeg maar?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Tennie schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:10:
[...]

Ah! Gewoon nadat hij al aan staat zeg maar?

Thanks.
Accu stekkers ff lostrekken (of je scooter nou aan of uit staat) paar seconde wachten, stekkers erop en meteen je groene knop ingedrukt houden totdat je een geluidje hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tennie

Tennie

n00bs schreef op zondag 16 maart 2025 @ 13:16:
[...]

Accu stekkers ff lostrekken (of je scooter nou aan of uit staat) paar seconde wachten, stekkers erop en meteen je groene knop ingedrukt houden totdat je een geluidje hoort.
Ah kijk! Nou ik kreeg het ook voor elkaar door hem lang in te drukken, waardoor hij aangaat en dan nog ongeveer 20 seconden ingedrukt houden, waardoor hij weer uitgaat en na 5 seconden erna de pingeltjes geeft. Toen duurde het nog 10 seconden voor hij inderdaad weer de juiste tijd aangaf en ik weer zag dat hij internet had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:42
Even ter inspiratie en aanvullend op de mogelijkheid om met smart plugs het sluipverbruik van de lader te stoppen..

Zelf gebruik ik een bluetooth-proxy (esp32) om de aanwezigheid van de scooter te monitoren. Je ziet de scooter in Home Assistant verschijnen als iBeacon. Geen idee waarom dat werkt (andere bluetooth devices zie je niet altijd zo terug) maar het biedt mogelijkheden.

In mijn geval wordt de scooter na afwezigheid opgeladen op een gunstig moment (dynamische tarieven of stroomoverschot door zonnepanelen) of op het moment dat ik de volgende morgen weg moet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqHtJCyTxKkM4WRjyVgkuHaYsUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AS6rOwdDtNaSV0r6kTdL8ATZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Even een vraagje.

Gebruiken jullie google maps voor de navigatie op de scooter(45km/h)?

Ik loop er vaak tegenaan dat als ik de route start voor de fiets ik dus vaak via fietspaden word gestuurd waar ik niet op mag.

Als ik de route instel voor de auto gaat het vaak via 80 wegen waar weer geen bromfietspad langsheen is.

Iemand tips voor een andere navigatie app die wel goed is voor op de scooter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik rij sinds kort 45 en ik merk dit ook. Wat ik nu doe is dan een stukje doorrijden tot waar ik er wel in mag en google laten herberekenen. Maar ik kom vaak alleen in gebieden waar ik al enigszins bekend ben.

Wat mij nu ook ooval is dat ik over een aantal wegen rij waar aan de ene kant een ander bord staat dan aan de andere kant. Dus heen kom ik een bord tegen dat ik er ook als brommer op moet, rij ik terug staat er aan de andere kant van dat stuk weg een bord alleen voor fietsers.

Ben er nog niet achter of dat dit klopt of dat dit een foutje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brms87
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 24-03 20:22
Even een vraagje: Mijn scooter Segway E110S is opgevoerd door de dealer, maar vroeg me af of er manieren zijn om deze zelf weer terug naar origineel (45 km/u) te zetten via een app of een bepaalde "reset" handeling op de scooter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
RemcoZwolle schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:34:
Even een vraagje.

Ik loop er vaak tegenaan dat als ik de route start voor de fiets ik dus vaak via fietspaden word gestuurd waar ik niet op mag.

Als ik de route instel voor de auto gaat het vaak via 80 wegen waar weer geen bromfietspad langsheen is.

Ik heb het geluk dat er in mijn regio weinig fietspaden zijn waar je niet op mag met 45. Veel binnendoor. Maar er is een app OSMAnd Maps. Die heeft een optie voor brommers. Het is niet feilloos maar wel beter dan google maps heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
berchtold schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 21:33:
[...]

Ik heb het geluk dat er in mijn regio weinig fietspaden zijn waar je niet op mag met 45. Veel binnendoor. Maar er is een app OSMAnd Maps. Die heeft een optie voor brommers. Het is niet feilloos maar wel beter dan google maps heb ik het idee.
Bedankt dit is echt top! Heb even snel een route van afgelopen week gepakt en hij stuurt je over de goeie wegen ipv de fietspaden wat google maps doet!

Hier in de omgeving zijn heel veel fietspaden waardoor je veel aan het keren bent en de route opnieuw berekend moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 16:39
Ik gebruik Waze en stel in dat mijn voeruig maximaal 50 gaat. Dit geeft vaak goed resultaat.
RemcoZwolle schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:34:
Even een vraagje.

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
SparkOne schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:17:
Ik gebruik Waze en stel in dat mijn voeruig maximaal 50 gaat. Dit geeft vaak goed resultaat.

[...]
Interessant. Hoe stel je dit in? Nooit gezien dat dat kon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brms87
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 24-03 20:22
Hallo, weet iemand of je meteen geen toegang meer hebt tot snelheid Mode 3 als ik de App ontkoppel van de scooter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Nu online
brms87 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:02:
Hallo, weet iemand of je meteen geen toegang meer hebt tot snelheid Mode 3 als ik de App ontkoppel van de scooter?
de snelheids modi zijn onafhankelijk van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik ben van plan om mijn 3 maanden oude Sym Fiddle 4, weer in te gaan ruilen voor de aankomende nieuwe Segway E150s… heeft iemand al een indicatie gekregen of gehoord wanneer deze naar Nederland komt en wat de prijs zou zijn?

Heb toch spijt dat ik mijn E125s heb verkocht voor een benzine scooter namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicSjefke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 20:07
Vandaag een stukje gaan touren en bij mijn dealer gaan informeren naar de levering en prijzen van de E150S.
Komt ergens in Q3 in Nederland op de markt, de officiële prijzen zijn nog niet bekend gemaakt door Segway.

Dealer gaf als prijsindicatie met 1 accu 3K aan, extra accu zou 1K gaan kosten. Dus voor ca. 4k met 4kWh accu pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LodanMax
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:06

LodanMax

Systeembeheerder

Goeiemorgen,

Als mijn Segway een keer de buddy heeft open gehad en die doe ik iets t ehard dicht, gaat het alarm af; maar vervolgens kan ik deze niet meer met de sleutel starten. Via de app werkt prima, maar alleen de fysieke sleutel werkt niet.
Meestal is die het na 'n dag weer vergeten en doet die het weer, maar het frustreert een beetje.
Is er een simpele manier dat ie de sleutel direct weer herkent?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dhU6W7x.jpeg

Please consider the environment before posting on the internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
  • Nu online
LodanMax schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 23:10:
Goeiemorgen,

Als mijn Segway een keer de buddy heeft open gehad en die doe ik iets t ehard dicht, gaat het alarm af; maar vervolgens kan ik deze niet meer met de sleutel starten. Via de app werkt prima, maar alleen de fysieke sleutel werkt niet.
Meestal is die het na 'n dag weer vergeten en doet die het weer, maar het frustreert een beetje.
Is er een simpele manier dat ie de sleutel direct weer herkent?

[Afbeelding]
[YouTube: Segway E300se key lock]
Lijkt erop dat hij het alarm erop zet, dan kan je m alleen unlocken met de remote of de app. Sleutel werkt niet om het alarm uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LodanMax

LodanMax

Systeembeheerder

greg-a schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 23:13:
[...]

Lijkt erop dat hij het alarm erop zet, dan kan je m alleen unlocken met de remote of de app. Sleutel werkt niet om het alarm uit te zetten.
Kom ik vanmorgen dus aan en staat het alarm er nog steeds op. Is er in de app nergens een optie om het alarm er (per sessie evt) af te halen?

Wil wel meldingen ontvangen dat deze abnormal movements heeft; maar wel gewoon nog kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Nu online
LodanMax schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:24:
[...]

Kom ik vanmorgen dus aan en staat het alarm er nog steeds op. Is er in de app nergens een optie om het alarm er (per sessie evt) af te halen?

Wil wel meldingen ontvangen dat deze abnormal movements heeft; maar wel gewoon nog kunnen rijden.
Snap je eerste zin niet helemaal. Had je verwacht dat het alarm zomaar ervan af zou gaan in de nacht ?

In de App > Security & anti theft > abnormal vibration alarm settings > auto key lock. Die setting moet je uit zetten meen ik (zelf niet geprobeerd ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LodanMax

LodanMax

Systeembeheerder

greg-a schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:10:
[...]

Snap je eerste zin niet helemaal. Had je verwacht dat het alarm zomaar ervan af zou gaan in de nacht ?

In de App > Security & anti theft > abnormal vibration alarm settings > auto key lock. Die setting moet je uit zetten meen ik (zelf niet geprobeerd ).
Alarm is dan nogsteeds 'actief' bedoel ik.
Meestal kan ik de volgende dag weer rijden met sleutel, maar nu blijft het alarm actief staan dat ik 'm niet kan starten met sleutel.

Ik wil het alarm wel aan hebben (dat deze reageert op abnormale bewegingen) maar dat ik 'm wel gewoon kan starten als ik deze melding 'verwerkt' heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Nu online
Alarm staat aan totdat je deze uitzet, lijkt mij best logisch. Dit is niet gerelateerd aan enige melding vwb abnormale activiteit, dat krijg je als iets of iemand aan de scooter als dat niet de bedoeling is. Hoop dat je zo’n soort melding niet vaak krijgt.

Zoals ik zei, het alarm uitschakelen kan alleen met de afstandsbediening en de app. Dus niet met alleen de sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
https://archive.is/24YOD

Merk van de scooter staat er niet bij. Ik ben wel gelijk ff de scooter stekker er uit gaan halen. Jezus wat een leip verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Nu online
sikkwittet schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:35:

Merk van de scooter staat er niet bij. Ik ben wel gelijk ff de scooter stekker er uit gaan halen. Jezus wat een leip verhaal.
Dus je gaat je scooter nooit meer opladen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Nog alleen maar bij de buren 👹

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
Edgenumber schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:25:
Nog alleen maar bij de buren 👹
Deed ik sws al jaren

Maar wel ff meteen stekker er uit gehaald en niet gehele avond door laten pruttelen nadat ie vol was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert

Das de reden waarom de fietsen en scooter in de fietsenschuur worden opgeladen circa 8mtr van het huis.
En dat er een smartplug tussen zit die de handel uitschakelt als de laders idle draaien wat betekend dat de batterijen vol zijn.
Blijven ze niet de hele tijd bij laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Nu online
sikkwittet schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:25:
[...]

Deed ik sws al jaren

Maar wel ff meteen stekker er uit gehaald en niet gehele avond door laten pruttelen nadat ie vol was
Connected stekker kopen die stroom kan meten, scheelt weer moeite :).

En anders eentje met een tijdsduur erop die na 4 uur oid altijd uit gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold

Best flinke kans dat dit gaat om een erg Chinees merk gaat. Zo een die net door de keuring komt. Zoals je die bij fast&furious kan kopen of la souris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik mis hierin wel wat details:

- merk scooter
- merk/type accu
- omstandigheden ruimte waar de scooter stond
- hoe werd de accu altijd opgeladen (ooit gevallen/ongeluk?)

Maar voor ons als Segway bezitter, weet iemand hoe je periodiek je accu's zou kunnen (laten) controleren voor eventueel gevaar?

Zelf haal ik de accu's er zelden uit, enkel voor een ker schoonmaken, maar dat doe ik voorzichtig. Opladen doe ik altijd buiten of in een aparte schuur waar de scooter altijd droog staat. Dat neemt niet weg dat er geen gevaren zijn met Li-ion accu's. Die techniek ook in mobieltjes is niet iets voor de lange termijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

berchtold schreef op maandag 7 april 2025 @ 00:52:
[...]

Best flinke kans dat dit gaat om een erg Chinees merk gaat. Zo een die net door de keuring komt. Zoals je die bij fast&furious kan kopen of la souris
Segway is ook Chinees. Sowieso veel producten komen uit China en ook hele goede producten.
Jouw opmerking berust dus op aannames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
@n00bs
Ben er persoonlijk niet zo bang voor.
Ben banger voor de batterijen van laptops en telefoons.
Ooit 1 gsm gehad die bol kwam te staan.
Waar ik het meeste bang voor ben is de aloude droger want vind die brandgevaarlijker dan een batterij.
Een gloeispiraal en stof is nooit een goede combinatie geweest. ;-)

Maar tegenwoordig met de LPF batterijen is brandgevaar behoorlijk gereduceerd.
Net wat je zegt, is die ooit gevallen waar meer gevaar zit in beschadigde cellen.
Alhoewel ik ze alleen laad in de fietsenschuur die apart van het huis staat en de laders worden automatisch uitgeschakeld als ze vol zijn heb ik in de aangebouwde garage ook nog 7.5kWh zelfbouw thuisbatterij staan.
Elke dag als ik de garage in loop check ik de temperaturen en staat van het systeem.
Vertrouw erop dat de BMS en zekeringen hun werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
alexborro schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:23:
Hi,
There is something bothering me in my E125S related to the Cruise Control.

I'm riding at full throttle (45Km/h) and as soon as I engage the Cruise Control, I feel an increase in the scooter floor vibration. It is noticeable on my feet, even with thick shoes.. It is like moving from a smooth ground to a more rough ground. If I turn it off, then the vibration is gone.

Does anybody also feel the same ?
@alexborro @n00bs I have had the exact same problem for a few months now. Last Thursday I got a new engine under warranty, because the dealer thought it was the engine.

But this afternoon I was driving at full speed again and turned on the cruise control and the vibration in the footboard was still there.

I don't know if you are still reading this, but has it been solved for you and if so how was it solved?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RemcoZwolle schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 04:16:
[...]

@alexborro @n00bs I have had the exact same problem for a few months now. Last Thursday I got a new engine under warranty, because the dealer thought it was the engine.

But this afternoon I was driving at full speed again and turned on the cruise control and the vibration in the footboard was still there.

I don't know if you are still reading this, but has it been solved for you and if so how was it solved?
I do not think it is a motor fault (I have my Segway for 2.5 years now), but the way the power supply is balanced. You also notice it e.g. more if you have speedunlock and turn on cruise control at a higher speed when the battery is full. The moment you drive at full speed, slightly reduce throttle and then put on cruise then this happens less often.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
n00bs schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:32:
[...]

I do not think it is a motor fault (I have my Segway for 2.5 years now), but the way the power supply is balanced. You also notice it e.g. more if you have speedunlock and turn on cruise control at a higher speed when the battery is full. The moment you drive at full speed, slightly reduce throttle and then put on cruise then this happens less often.
Dan heb ik geluk met een gratis nieuwe motor haha.

Nu je het zegt ik merk het alleen met de cruise control op volle snelheid. Zal het vanmiddag even proberen om het met een snelheid van rond de 40 te proberen, kijken of de trilling dan ook aanwezig is.

Ik heb de speedupgrade van segway erop zitten van max 51 km/h.

Dus jij hebt de trilling nog steeds op volle snelheid?
Pagina: 1 ... 36 37 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.