Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 35 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:34
Mr. Freeze schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:11:
[...]

Ik laat het ook aan me voorbij gaan nu, te vaak dat er een communicatie probleem is. Segway mag me een coulance jaar korting geven ofzo, maar 60 euro betalen voor een onbetrouwbare dienst doe ik niet meer.
Heb nog 1,5jaar maar zou niet weten wat ik zou missen.
Leuk dat je ook melding krijgt indien er aan de scooter gerommeld word maar wat heb ik er aan.
Ding staat in de stalling en met mijn werk ben ik binnen het uur niet bij mijn scooter, dan is hij al lang en breed gemolesteerd, gejat oid.
Dus moet ik een uur in de zenuwen zitten, geen zin in. ;-) Heb die meldingen nu ook uit staan.
Batterij meldingen gebruik ik ook niet, dmv domotica word de lader automatisch uitgeschakeld als de batterijen vol zijn.
En lader start bij opwek van mijn zonnepanelen dus daar hoef ik ook niet om te denken.
Enige wat ik zou kunnen missen is de locatie indien hij is gejat.
Maar ja staat hij in een garagebox verborgen dan is die brakke gps zijn signaal alweer kwijt.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05 11:48

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb hem wel verlengd met 1 jaar. Ook laatste jaar diefstalverzekering, dan ben ik er klaar mee na 3 jaar ;). Dan is het gewoon rijden en zien we het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 13:11
Ik kreeg vandaag code 35 op het dashboard van mijn E125. Daarna even de accus losgehaald en na 30sec weer aangesloten zoals de app adviseerde.

Nu doet hij helemaal niets meer. Maar dan ook echt helemaal niets. Dashboard blijft zwart. Geen reactie op afstandsbediening, sleutel of app.

Iemand een suggestie voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:07
Sanderke schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:35:
Ik kreeg vandaag code 35 op het dashboard van mijn E125. Daarna even de accus losgehaald en na 30sec weer aangesloten zoals de app adviseerde.

Nu doet hij helemaal niets meer. Maar dan ook echt helemaal niets. Dashboard blijft zwart. Geen reactie op afstandsbediening, sleutel of app.

Er is nog een reset toch? De groene knop 10 seconden ingedrukt houden of iets dergelijks dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
Heb ik ook geprobeerd, maar dat doet ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 29-05 18:38
Sanderke schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 23:53:
Heb ik ook geprobeerd, maar dat doet ook niks.
Accu lader eraan? Laad hij dan überhaupt op? Of gaat hij gelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicSjefke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 19:48
Sanderke schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:35:

Had ik afgelopen week ook met mijn E110SE. Na herhaaldelijk de accu los te hebben gekoppeld pakte die vanuit het niets wel.

Viel mij s'ochtends wel al op dat de airlock functie niet werkte. Nu al dagen probleemloos werkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
Via de app zie ik dat de ECU het nog wel doet! Dus het is echt alleen het dashboard en de bediening op het stuur die problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 09:20
Bigfoot87 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:15:
[...]

Vind het zelf vooral irritant dat de klok afhankelijk is van deze dienst. Die kun je niet instellen of via bluetooth synchroniseren.
Heb ik geen last van. Heel af en toe (1x per jaar) moet ik de accu even loskoppelen om weer juiste tijdvte krijgen maar voor rest niet.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:48
lost95 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:01:
[...]

Heb ik geen last van. Heel af en toe (1x per jaar) moet ik de accu even loskoppelen om weer juiste tijdvte krijgen maar voor rest niet.
Ah, interessant. Ik was in de veronderstelling dat de synchronisatie verliep via de mobiele verbinding, maar wellicht loopt dat dan via de GPS. Maakt de keuze bij het verlopen van het abonnement makkelijker.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
Ben met mijn scooter bij de dealer geweest. Die vermoedt dat het dashboard defect is, want dat is een vaker voorkomend probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EzraTweaked
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 20-05 15:45
Sanderke schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:23:
Ben met mijn scooter bij de dealer geweest. Die vermoedt dat het dashboard defect is, want dat is een vaker voorkomend probleem.
Ik lees dat echt heel vaak ook in de segway facebook groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-05 23:39
Dank voor uw berichten, bevestigd een beetje wat ik al dacht. Verlengen is nodig - scheelt toch weer wat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Dat lijkt inderdaad een vaker voorkomend probleem. Moet helaas mijn achterband vervangen vanwege een hardnekkig lek en de reparateur zegt ook dat het probleem van een defect dashboard zich kan voordoen als je de accu’s los haalt. Idk hoe ernstig dit allemaal is aangezien ik de accu’s wel vaker zonder problemen heb los gehad. Hoop dat ik er geen gezeik mee ga krijgen door een bandje te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-05 13:34
Hier hetzelfde: accu's zijn een dag losgeweest, vandaag weer in de scooter gedaan & aangesloten: geen teken van leven meer.

Scooter is nog wel via internet verbonden, maar wil niet meer aangaan.

Het enorme aantal berichten hierover (zowel hier als de Segway facebook groep) doet me vermoeden dat ook mijn dashboard spontaan defect is gegaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
Ik kon met het kapotte dashboard nog wel rijden door met de sleutel in het contact de scooter aan te zetten. Dan een keer op de groene knop drukken (zodat hij normaal van de P stand af gaat) en dan kon ik wel gas geven. Dat alles wel "blind" zonder dashboard.

Let op: remmen reageert dan normaal, omdat de energie regeneratie niet lijkt te werken.

Mijn scooter is nog steeds bij de dealer. Afwachten hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Sanderke schreef op maandag 4 november 2024 @ 23:25:
Ik kon met het kapotte dashboard nog wel rijden door met de sleutel in het contact de scooter aan te zetten. Dan een keer op de groene knop drukken (zodat hij normaal van de P stand af gaat) en dan kon ik wel gas geven. Dat alles wel "blind" zonder dashboard.

Let op: remmen reageert dan normaal, omdat de energie regeneratie niet lijkt te werken.

Mijn scooter is nog steeds bij de dealer. Afwachten hoe het afloopt.
Ha, na hem gisteravond naar de dealer gelopen te hebben bleek hij inderdaad dus nog te werken: was dus inderdaad alleen de display.

Heb al een quote van de dealer: €200,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
thaan schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:08:
[...]

Ha, na hem gisteravond naar de dealer gelopen te hebben bleek hij inderdaad dus nog te werken: was dus inderdaad alleen de display.

Heb al een quote van de dealer: €200,-.
Zeker geen garantie meer dan? Weet je toevallig ook of het probleem dan echt gefixt is? Of gaat hij weer kapot op een gegeven moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
berchtold schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:39:
[...]

Zeker geen garantie meer dan? Weet je toevallig ook of het probleem dan echt gefixt is? Of gaat hij weer kapot op een gegeven moment?
Geen garantie meer inderdaad, hij is 2 jaar en 4 maanden oud, dus 4 maanden buiten de garantie was dit van de ene op de andere dag kapot.
Overigens afgelopen zondag stuk gegaan, gisteravond bij de dealer gezet, uurtje geleden door ze gebeld, dus het wordt wel snel geregeld.

Als ik hem ga ophalen zal ik even vragen naar garantie op het nieuwe display. Ik wil daar wel weer gewoon 2 jaar garantie op hebben, en dan zal hij waarschijnlijk wel weer bij 2,5 jaar stuk gaan.
Ik was de 6e van ze waarbij hij stuk is gegaan gaf hij aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dit zou wel eens een interessante poll kunnen zijn, wie al een display heeft moeten vervangen en dan binnen 1, 2 of 3 jaar en daarbij ook de vraag of de scooter voornamelijk buiten of binnen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ciyJQw9ZIeEPZwoAR5evuEo4BMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xri6THf6VBVVe4ZBbiitl6Vg.jpg?f=fotoalbum_large

Alles heeft helemaal uit elkaar gelegen lijkt het maar de band is vervangen en mn display werkt gelukkig nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
n00bs schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:16:
Dit zou wel eens een interessante poll kunnen zijn, wie al een display heeft moeten vervangen en dan binnen 1, 2 of 3 jaar en daarbij ook de vraag of de scooter voornamelijk buiten of binnen staat.
Het heeft niks met water te maken, ze zijn netjes afgewerkt en water dat binnenkomt is niet de oorzaak van het defect gaan. Wat dat wel is weet ik niet: ik heb de mijne (nog) niet opengemaakt, maar ik heb de defecte display wel meegenomen.

- Nieuwe display was €139,-
- Arbeidsloon om hem erin te zetten was €60,-
- Totaal dus €200,- voor de reparatie, zelfde dag klaar
- Op de nieuwe display geven ze 1 jaar garantie

Dat laatste vond ik raar en heb ik aangegeven: als ik een product koop verwacht ik 2 jaar garantie. Verder niet over in discussie gegaan: hij gaat waarschijnlijk toch wel weer na 2,5 jaar kapot mijn geluk kennende, dus ook 2 jaar garantie zou niet veel doen. Er zijn geen nieuwe revisies voor zover de dealer bekend was, en het aantal defecten op het aantal verkopen gezien is maar klein zeiden ze.

Tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

thaan schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:14:
[...]

Het heeft niks met water te maken, ze zijn netjes afgewerkt en water dat binnenkomt is niet de oorzaak van het defect gaan. Wat dat wel is weet ik niet: ik heb de mijne (nog) niet opengemaakt, maar ik heb de defecte display wel meegenomen.

Dat laatste vond ik raar en heb ik aangegeven: als ik een product koop verwacht ik 2 jaar garantie. Verder niet over in discussie gegaan: hij gaat waarschijnlijk toch wel weer na 2,5 jaar kapot mijn geluk kennende, dus ook 2 jaar garantie zou niet veel doen. Er zijn geen nieuwe revisies voor zover de dealer bekend was, en het aantal defecten op het aantal verkopen gezien is maar klein zeiden ze.

Tja..
1 jaar garantie mag op dergelijke onderdelen niet. We hebben in NL een wetgeving en in de EU. 2 jaar zou dus het minimum moeten zijn.

Of het wel niet aan vocht/koud etc ligt. Weet je niet. Een poll zou wel wat meer inzicht kunnen geven. Het zijn nu enkel aannames.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• berchtold
Hey, ik las ooit iets over iemand die zocht naar alternatieve schokdempers. Deze site bied sinds kort custom segway onderdelen aan. Heb er zelf geen ervaring mee maar volgens mij is het een nederlands bedrijf?

https://escootparts.com/p...s/segway-shock-absorbers/

Ze hebben blijkbaar nog veel meer dan ik dacht. Hele body kits, valbeugels. andere controllers, motoren, remmen, zadels.

[ Voor 17% gewijzigd door berchtold op 11-11-2024 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
berchtold schreef op maandag 11 november 2024 @ 01:27:
Hey, ik las ooit iets over iemand die zocht naar alternatieve schokdempers. Deze site bied sinds kort custom segway onderdelen aan. Heb er zelf geen ervaring mee maar volgens mij is het een nederlands bedrijf?

Ze hebben blijkbaar nog veel meer dan ik dacht. Hele body kits, valbeugels. andere controllers, motoren, remmen, zadels.
interessant, dank voor het delen. wel pittige prijzen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

berchtold schreef op maandag 11 november 2024 @ 01:27:

Klopt ik vroeg er een keer om. Maar achter is vrij standaard denk ik te vervangen, gaat meer om de voorvork. Maar voor dit soort prijzen, dan koop k wel een nieuwe scooter na X jaar :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik heb 1,5 jaar een snorfiets Segway E110se gehad en nu sinds een half jaartje een 125s met speed-update. Hoe fijn ik hem ook fijn vindt rijden qua trekkracht, ga ik hem toch inruilen voor een nieuwe benzine scooter Sym Fiddle 4 met snelheid aanpassen naar 54km/h.

Het vermogen van de Segway neemt erg snel af als het kouder is buiten, dus ook de snelheid erg snel af.
Ik wil niet elke dag de scooter aan de lader hangen tot 100% zodat ik eventjes de volledige power heb.
Jammer dat Segway hier niks software matig iets aan gedaan heeft. Dan had ik liever wat minder range gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoNaLdStAaL
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09-12-2024
Een jaar met de Segway E125S

Een jaar geleden kocht ik een mooie nieuwe Segway E125S bij mijn dealer in Groningen, CityTweewielers. Voor wie het interessant vindt, hieronder beschrijf ik mijn ervaringen in het eerste jaar en mijn conclusies over deze scooter.

Configuratie en algemeen.
Mijn scooter is de 45km variant. Deze heeft een speed-upgrade gehad waarmee hij met volle accu in de zomer maximaal 50km gaat – een klein verschil, maar ik behoud de snelheid van 45km ook bij lage accu hierdoor wel langer. Ik heb de geheel mat-zwarte versie genomen, inclusief een beenkleed voor in de winter en een windscherm. Op dit moment is de scooter 1 jaar en een maand oud en heb ik er 3200km mee gereden.

Het windscherm.
Mijn windscherm is niet van Segway, omdat de dealer aangaf dat daar veel problemen mee waren. Na enkele weken begaf een van de beugels waarmee het scherm vastzit het. Volledig doormidden. Er is een nieuwe opgezet. Kort samengevat: dit is in de eerste drie maanden nog twee keer gebeurd. Daarna gaf de dealer aan dat er een nieuw soort beugel en bevestiging beschikbaar was, omdat mijn probleem heel vaak voorkwam. Nadat deze nieuwe beugel is gebruikt heb ik geen problemen meer gehad en zit het scherm stabiel en vast aan de scooter.

Problemen.
Eerlijk gezegd heb ik in het hele jaar, naast het windscherm, met de scooter zelf maar 1 probleem gehad en dat is het ECU probleem waar enkele maanden geleden heel veel mensen over schreven op dit forum. De dealer heeft contact gehad met Segway en na enkele weken kreeg ik bericht dat ik de scooter kon brengen en een nieuwe ECU kreeg. Probleem met de GPS, app-contact e.d. verholpen en daarna nooit meer problemen gehad. Dus qua betrouwbaarheid ben ik erg tevreden over de scooter!

Upgrade aan de banden.
De standaard meegeleverde banden zijn niet erg goed. Zeker in combinatie met de stugge vering kan de ervaring wel eens wat “rauw” zijn. Bij mijn dealer voor zo’n 200 euro Michelin City Grip 2 banden laten zetten. Heerlijk. Deze rijden fantastisch en strikt genomen zijn ze ook iets groter. Je merkt het verschil en ik kan iedereen deze upgrade aanbevelen.

Bediening en functionaliteiten.
Eens je gewend bent aan de plek van de diverse knopjes op het stuur en dashboard, gaat de bediening vlekkeloos. Het is waar dat je, zeker met handschoenen in de winter, wel eens even moet zoeken voordat je op het juiste knopje drukt (b.v. groot licht t.o.v. cruise control) maar zelf vind ik dat geen groot probleem.
De cruise control (heb jij cruise control op een scooter? wordt er dan gezegd…) is echt geweldig!! Ik rijd naar mijn werk veel buiten de stad, lange stukken rechtdoor en dan is het heerlijk om niet de hele tijd het handvat gedraaid vast te moeten houden. Daarnaast helpt het met het stabiel rijden op een snelheid, want de Segway reageert soms hyper op kleine verschillen in het handvat, waardoor je soms een wat schokkerig effect kunt krijgen.
Met de app, die overigens probleemloos werkt bij mij, heb ik nog wat aanpassingen gedaan, zoals een ander geluidje bij het bedienen van de knoppen, de achterlichten vol rond gezet, energiewinning bij automatisch remmen op vol gezet, enz. Ik vind de app een waardevolle aanvulling op de scooter.

Rij-eigenschappen.
En dan het rijden zelf. Er is al veel geschreven over de stugge vering en dit kan bij klinkertjes en andere harde oneffen wegen voor flink wat gebonk en gerammel zorgen. Wat mij betreft is dit een minpunt van de scooter qua rij-eigenschappen.
Persoonlijk rijd ik veel op asfalt, en daar is de afstelling juist geweldig. De scooter rijdt daar zeer stabiel en rustig, stil en zoevend. Het kan helpen in de stad om de snelheidsinstelling op #2 van de 3 te zetten. De scooter gaat dan maximaal 32km per uur, trekt iets minder snel op, maar heeft daardoor ook een wat rustiger gang over de hobbels.
Er is een groot verschil in accu in de zomer en in de winter. Voor mijn woon-werkverkeer rijd ik stukken van 11 á 12 km per rit. Bij een volle accu rijdt ik altijd twee dagen en dan een enkele rit heen of terug voordat ik hem oplaad. Dus dat is ongeveer 60 km. Dan is hij nog niet leeg, maar ik twijfel dan vaak of er nog een rit van 12km bij kan en dat risico neem ik dan liever niet. In de winter houdt het bij een km of 50 wel op. Omdat ik vooral op mijn werk makkelijk kan laden is dit voor mij geheel geen probleem.
Als het echt koud is, is het opladen wel eens lastig. Dan stopt hij er bij 90 of 95% mee. En ik heb 1x gehad dat hij buiten helemaal niet wilde laden en ik de scooter binnen moest zetten.
De scooter zit prima, er kunnen makkelijk twee mensen mee en als je alleen rijdt, heb je alle plek. Zeker in de zomer, zonder beenkleed, op cruise control zoevend, een hand aan het stuur, beentjes vooruit voel je je de “king of the road” 😃

Tot slot.
Ik onderhoud de scooter door ongeveer elke twee-drie maanden alles met een hogedrukspuit schoon te maken (en dan spuit ik ook gewoon overal – dan kon wel volgens de dealer). Daarna drogen met doeken en vervolgens op alle metalen en glimmende onderdelen een dikke laag siliconenspray. Behalve wat mini tikkeltjes zijn er op dit moment nog geen sporen van roest of bruine aanslag te vinden en ziet de scooter er na een jaar wat mij betreft nog perfect uit.

Ik hoop nog lang plezier te hebben van de scooter, maar uit mijn relaas zal blijken dat ik daar wel vertrouwen in heb. Ik ben zeer tevreden met de aanschaf van deze scooter en kan hem iedereen aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Klopt het dat als je de smart services niet verlengt je niet meer de batterij temperatuur en voltage kan uitlezen via de app? Hetzelfde geldt voor het percentage van de master battery

• RoNaLdStAaL
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09-12-2024
greg-a schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:51:
Klopt het dat als je de smart services niet verlengt je niet meer de batterij temperatuur en voltage kan uitlezen via de app? Hetzelfde geldt voor het percentage van de master battery
Voor zover ik het weet kan dat dan alleen als je in bluetooth verbinding staat met de scooter, dus als je in de buurt bent. Maar niet via de GPS, inderdaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:37
Ik kan dat niet meer zien sinds de smart services zijn verlopen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• greg-a
RoNaLdStAaL schreef op donderdag 21 november 2024 @ 06:42:
[...]

Voor zover ik het weet kan dat dan alleen als je in bluetooth verbinding staat met de scooter, dus als je in de buurt bent. Maar niet via de GPS, inderdaad...
Gps heeft daar sws niets mee te maken. Smart services is meer dan alleen locatie bepaling ;).

Binnen Bluetooth afstand was ik al. Maar lijkt er dus op dat je die info alleen via smart services kan verkrijgen. Apart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EzraTweaked
Ik rij bijna een jaar op een B110S snor bijna 3000km op de teller, met de speedhack.
Een prima snorscootertje voor in de zomer met een bereik van 70~ km op een batterij lading en 32km op de GP voor de eerste 20% van de batterij.

Maar nu ik mijn eerste "winter" mee maakt zie ik toch wel veel nadelen aan een electrische scooter als auto vervanger.

Traag met optrekken, max snelheid 27 km per uur op het moment, actie radius met een derde afgenomen.

Ik ga denk dus over op een ZIP scooter met opvoering op eigen risico.
Nadelen zijn oa periodieke onderhouds kosten.

Voordeel, tanken en gaan in plaats van uren opladen, in het bijzonder nu het kouder is duurt opladen nog langer dan normaal, als ik hem niet dagelijks oplaad dan is hij bij dag twee enorm traag...

Ik ben het wel zat om links en rechts door elke snor scooter ingehaald te worden met een enorm snelheids verschil, zelfs opgevoerde fatbikes halen me lachend in.

[ Voor 89% gewijzigd door EzraTweaked op 21-11-2024 15:40 ]

• greg-a
zet je batterij binnen, dan kan je gewoon vol gas gaan. dat is bij mijn E125S iig het geval. Als ik de batterij met deze temperaturen in de garage laat trek ik ook traag op. (al haal ik de topsnelheid wel gewoon)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPiNut
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ga anders nog steeds bijna dagelijks op de b110s naar het werk, snor met snelheids hack zoals je hem noemt. Het klopt dat hij iets trager is maar niet extreem, hij staat in een ongeisoleerd schuurtje waar ik soms zie op de app dat de batterij slechts 5 graden aangeeft. En het klopt ook dat hij iets meer verbruikt, waar in de zomer ca 35-40% batterij nodig is om op mijn werk te komen is nu 40-45% batterij nodig (stevige tegenwind kost significant meer dan de kou.) over een gemiddelde van 25km. Tot nog toe, vind ik het enorm mee vallen. Uitschieters zijn kou en tegenwind; 55% verbruik maar ook wind mee in de kou een verbruik van slechts 33%.

Ik vind het opzich niet erg om ingehaald te worden, op het moment merk ik wel dat het aantal fietsers sterk afneemt namate de temperatuur daalt. Ik heb hem nu een half jaar en 9000km er bij op gereden tot een totaal tot nu toe van 11000km.

Als auto vervanger moet je natuurlijk ook een beetje mazzel hebben met de route die je rijd. Met de auto naar werk is de route voor mij, 5km langer en totaal ca 20 minuten sneller als de scooter. Maar ik kom door een natuurgebied heen met de scooter en er is soms veel leven te zien en dat maakt toch ook wel een beetje mijn dag dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coupefreak
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17-05 17:54
Iemand toevallig al zelf het display(teller) vervangen?

volgens de dealer kan deze alleen vervangen worden door de dealer omdat deze ingeleerd moeten worden.
iemand hier ervaring mee die kan bevestigen of onkrachten dat dit nodig is?

kan namenlijk een werkende 2ehands display kopen voor €50 of een nieuwe voor €400.

met vriendelijke groet
Maikel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EzraTweaked
RPiNut schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:36:
Ik ga anders nog steeds bijna dagelijks op de b110s naar het werk, snor met snelheids hack zoals je hem noemt. Het klopt dat hij iets trager is maar niet extreem, hij staat in een ongeisoleerd schuurtje waar ik soms zie op de app dat de batterij slechts 5 graden aangeeft. En het klopt ook dat hij iets meer verbruikt, waar in de zomer ca 35-40% batterij nodig is om op mijn werk te komen is nu 40-45% batterij nodig (stevige tegenwind kost significant meer dan de kou.) over een gemiddelde van 25km. Tot nog toe, vind ik het enorm mee vallen. Uitschieters zijn kou en tegenwind; 55% verbruik maar ook wind mee in de kou een verbruik van slechts 33%.

Ik vind het opzich niet erg om ingehaald te worden, op het moment merk ik wel dat het aantal fietsers sterk afneemt namate de temperatuur daalt. Ik heb hem nu een half jaar en 9000km er bij op gereden tot een totaal tot nu toe van 11000km.

Als auto vervanger moet je natuurlijk ook een beetje mazzel hebben met de route die je rijd. Met de auto naar werk is de route voor mij, 5km langer en totaal ca 20 minuten sneller als de scooter. Maar ik kom door een natuurgebied heen met de scooter en er is soms veel leven te zien en dat maakt toch ook wel een beetje mijn dag dan.
Dat is pittig, 50 km per dag in een half jaar tijd 5x per week en dan nog een keer 100 km elk weekend gebasseerd op je 9k km in een halfjaar.

Dat is toch weer snel 2 uur per dag x7 = 14 uur per week op de scooter.

dan ben je denk wel ruim een uur per trip bezig, ik rij dikwijls 17 km per rit en dan ben ik toch nog 40+ minuten onderweg met een gemiddelde snelheid van 30~31~km per uur.

Het is wel een fijne scooter, en rijdt altijd, geen enkele technische issue gehad nog.
Voor 1300 euro is het echt wel een goede scooter voor het geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
EzraTweaked schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:24:
Ik rij bijna een jaar op een B110S snor bijna 3000km op de teller, met de speedhack.
Een prima snorscootertje voor in de zomer met een bereik van 70~ km op een batterij lading en 32km op de GP voor de eerste 20% van de batterij.

Maar nu ik mijn eerste "winter" mee maakt zie ik toch wel veel nadelen aan een electrische scooter als auto vervanger.

Traag met optrekken, max snelheid 27 km per uur op het moment, actie radius met een derde afgenomen.

Ik ga denk dus over op een ZIP scooter met opvoering op eigen risico.
Nadelen zijn oa periodieke onderhouds kosten.

Voordeel, tanken en gaan in plaats van uren opladen, in het bijzonder nu het kouder is duurt opladen nog langer dan normaal, als ik hem niet dagelijks oplaad dan is hij bij dag twee enorm traag...

Ik ben het wel zat om links en rechts door elke snor scooter ingehaald te worden met een enorm snelheids verschil, zelfs opgevoerde fatbikes halen me lachend in.
Ik heb exact dezelfde reden, daarom heb ik mijn E125s ingeruild en krijg nu binnen 2 weken mijn nieuw bestelde Sym Fiddle 4 met snelheid aanpassing bromfiets. Ik heb goede deal kunnen krijgen. Enige nadeel idd is de verplichte onderhouds beurten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzraTweaked
038Robijno schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:25:
[...]

Ik heb exact dezelfde reden, daarom heb ik mijn E125s ingeruild en krijg nu binnen 2 weken mijn nieuw bestelde Sym Fiddle 4 met snelheid aanpassing bromfiets. Ik heb goede deal kunnen krijgen. Enige nadeel idd is de verplichte onderhouds beurten.
Ja begrijpelijk, zonde, electrisch rijden is best fijn in goede weer omstandigheden.
Stil, trekt goed op, weinig tot geen onderhoud.

Alleen is het in Nederland helaas 9 maanden per jaar minder optimaal electrisch scooter weer :+

Ik hou mijn B110S aan denk als backup/zomer scootertje, ik kan er waarschijnlijk toch geen zak chips voor terugkrijgen ivm de aanschafprijs van een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

038Robijno schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:25:
[...]

Ik heb er wel eens over nagedacht na 2 jaar de E125 te rijden, maar ga niet terug.
De stank, viezigheid en jaarlijks onderhoud vind ik echt vervelend. In de winter minder snel optrekken vind ik niet zo een probleem (is ook veiliger), maar wat wel onwijs jammer is van de EV techniek dat met temperaturen onder de 20-25C en vooral richting vriespunt de actieradius drastisch afneemt.
Gelukkig leg ik geen lange afstanden af tijdens de koudere dagen.

In de zomer zou ik juist nog meer actieradius willen, ik mis gewoon die 200-300KM optie die ik met 7.5liter aan benzine had. Zo kon je op 1 mooie dag echt lekker toeren en dingen bezichtigen. Met een EV scooter gaat dat niet, omdat je ook nergens kan opladen en de lader niet echt praktisch is qua formaat om mee te nemen.

Het enige waar ik wel bang voor ben net als elk elektrisch apparaat: het is wegwerpspul. Na een aantal keer opladen kan je je auto/motor/scooter weggooien omdat hij economisch total loss is, de hardware zwaar verouderd en er geen noodzakelijke (security) patches meer voor uitkomen en hardware dat ook t.z.t. kapot gaat niet meer geproduceerd wordt.

Als de EU echt door wil gaan met EV, dan zal een hoop wetgeving/beleid gemoderniseerd moeten worden met veel meer eisen aan de fabrikant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwMijabnuaNiOwoFuLg3Tf6TldA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xD1NUn8D5qmX9KWXVgt4SjF5.png?f=fotoalbum_large

Ik zie hier een grijze knop over batterij verwarming? Is dat iets wat ze softwarematig gaan/kunnen introduceren? Zo niet welke modellen gebruiken dit?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

berchtold schreef op donderdag 12 december 2024 @ 00:18:
[Afbeelding]

Ik zie hier een grijze knop over batterij verwarming? Is dat iets wat ze softwarematig gaan/kunnen introduceren? Zo niet welke modellen gebruiken dit?
Misschien wat meer info geven over het model en app versie ;)
Ik heb die optie niet in mijn laatste update app met mijn E125 die overigens ook geen heating optie ingebouwd heeft in de scooter. Misschien gaat het om toekomstige modellen.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

<knip>

[ Voor 99% gewijzigd door n00bs op 12-12-2024 21:13 ]

• berchtold
n00bs schreef op donderdag 12 december 2024 @ 21:09:
[...]

Misschien wat meer info geven over het model en app versie ;)
Ik heb die optie niet in mijn laatste update app met mijn E125 die overigens ook geen heating optie ingebouwd heeft in de scooter. Misschien gaat het om toekomstige modellen.
E125S uit 2022. App versie 6.7.0 op iOS

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

berchtold schreef op donderdag 12 december 2024 @ 21:52:
[...]

E125S uit 2022. App versie 6.7.0 op iOS
Scooter zelfde, app versie zelfde, enkel Android.
Na 3x openen app, zie ik nu ook die instelling.

• Sandburger
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-05 22:11
Ik zie de optie ook in de instellingen.
Scooter is net een maand oud. Bij mij is het ook greyed out helaas.

Overigens staat bij mij de scooter buiten onder een afdakje. Vanaf welke temperatuur is het verstandig de accu's uit de scooter te halen en binnen te bewaren? (Ook als ik ze niet aan het laden ben)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Sandburger schreef op donderdag 12 december 2024 @ 23:44:
Ik zie de optie ook in de instellingen.
Scooter is net een maand oud. Bij mij is het ook greyed out helaas.

Overigens staat bij mij de scooter buiten onder een afdakje. Vanaf welke temperatuur is het verstandig de accu's uit de scooter te halen en binnen te bewaren? (Ook als ik ze niet aan het laden ben)
Sowieso is het niet verstandig om tegen het vriespunt de accu's erin te laten en zeker niet met die temperaturen opladen (staat trouwens ook in de handleiding). Anderzijds is het helemaal niet verstandig om in-huis accu's van dergelijke capaciteiten op te laden. Als het misgaat, vertel je het niet na.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Is er overigens een truck om de ABS wat minder snel bij de E125 te laten ingrijpen? naar mijn idee reageert hij vaak te snel vooral bij vochtig weer, waardoor de remweg juist onnodig lang kan worden. Ik heb liever dat ik heel even het rubber op het asfalt voel, dan dat de ABS al de rem ontkoppeld voordat ik uberhaupt het idee heb dat de band op het wegdek slipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
n00bs schreef op donderdag 12 december 2024 @ 23:56:
Is er overigens een truck om de ABS wat minder snel bij de E125 te laten ingrijpen? naar mijn idee reageert hij vaak te snel vooral bij vochtig weer, waardoor de remweg juist onnodig lang kan worden. Ik heb liever dat ik heel even het rubber op het asfalt voel, dan dat de ABS al de rem ontkoppeld voordat ik uberhaupt het idee heb dat de band op het wegdek slipt.
Heb daar eigenlijk nooit last van. Tenzij ik in 1 keer de rem vol inknijp of als het gladder is. Maar dat moet je eigenlijk sws niet doen. Opbouwend remmen is volgens mij gewoon de standaard

[ Voor 4% gewijzigd door berchtold op 13-12-2024 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

berchtold schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 00:31:
[...]

Heb daar eigenlijk nooit last van. Tenzij ik in 1 keer de rem vol inknijp of als het gladder is. Maar dat moet je eigenlijk sws niet doen. Opbouwend remmen is volgens mij gewoon de standaard
Dat snap ik :)
Ik gebruik echter de rem zelden, maar in de stad zijn er vaak genoeg noodsituaties waarbij er geen tijd is om te denken hoe te remmen en dan is het vol in de ankers. Met mijn vorige scooter zonder ABS had je dan even piepende banden, maar ABS voorkomt dit natuurlijk. Maar alsnog grijpt de ABS van de E125 vind ik teveel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
n00bs schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 23:12:
[...]

Ik gebruik echter de rem zelden, maar in de stad zijn er vaak genoeg noodsituaties waarbij er geen tijd is om te denken hoe te remmen en dan is het vol in de ankers. Met mijn vorige scooter zonder ABS had je dan even piepende banden, maar ABS voorkomt dit natuurlijk. Maar alsnog grijpt de AB van de E125 vind ik teveel in.
Ja daar ben ik het wel mee eens. Vervelende vind ik dan meer dat je remkracht bijna helemaal weg is tot je hem opnieuw rustig inknijpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:57
n00bs schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 23:12:
[...]

Ik gebruik echter de rem zelden, maar in de stad zijn er vaak genoeg noodsituaties waarbij er geen tijd is om te denken hoe te remmen en dan is het vol in de ankers. Met mijn vorige scooter zonder ABS had je dan even piepende banden, maar ABS voorkomt dit natuurlijk. Maar alsnog grijpt de ABS van de E125 vind ik teveel in.
Daar gaat het mis.. je hebt dus nooit geleerd om opbouwend te remmen, en of nooit de tijd om het te oefenen en of toe te passen.. zeker in nood word het lastig om je knijp reflex te onderdrukken, en zelf helemaal onderdrukken is niet mogelijk. Schrik reactie valt niet te onderdrukken. Je zult door te oefenen het echte schrik moment kunnen verleggen in tijd..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

PsYgHo schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:46:
[...]

Daar gaat het mis.. je hebt dus nooit geleerd om opbouwend te remmen, en of nooit de tijd om het te oefenen en of toe te passen.. zeker in nood word het lastig om je knijp reflex te onderdrukken, en zelf helemaal onderdrukken is niet mogelijk. Schrik reactie valt niet te onderdrukken. Je zult door te oefenen het echte schrik moment kunnen verleggen in tijd..
LOL waar heb je het over (hoop aannames)? ik ben erg actief en rij veel scooter KM's al voor vele jaren. Ik zeg enkel dat vaak in de stad er zo snel idiote situaties zijn dat je niet kan en trouwens niet eens zin heeft om te overdenken hoe jij je remhevels indrukt. Zonder ABS kan je daar vrij exact op anticiperen en de ABS snelheid van de Segway vs mijn de snelheid van mijn hersenen en spiersnelheid scheelt nogal. 8)7 :|.. De Segway heeft dikke lag vs mijn reactietijd en IMHO dus onveilig.

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 15-12-2024 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
n00bs schreef op zondag 15 december 2024 @ 04:01:
[...]

LOL waar heb je het over (hoop aannames)? ik ben erg actief en rij veel scooter KM's al voor vele jaren. Ik zeg enkel dat vaak in de stad er zo snel idiote situaties zijn dat je niet kan en trouwens niet eens zin heeft om te overdenken hoe jij je remhevels indrukt. Zonder ABS kan je daar vrij exact op anticiperen en de ABS snelheid van de Segway vs mijn de snelheid van mijn hersenen en spiersnelheid scheelt nogal. 8)7 :|.. De Segway heeft dikke lag vs mijn reactietijd en IMHO dus onveilig.
Zo zo… en dan gaat er geen lampje branden bij je dat je ook defensief kan rijden?
Met zoveel ervaring , en snelle hersens , en flitsende reactie tijden ,snap ik, dat jij niet wil denken , aan iets wat überhaupt ook maar met anticiperen te maken heeft.. Het is natuurlijk de schuld van de scooter.. want die is onveilig.. :o :+ :?

Feit,
Minder snelheid is meer tijd om te handelen.. anticiperen is ook iets wat goed werkt. :+

[ Voor 4% gewijzigd door PsYgHo op 15-12-2024 16:45 ]

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb een gek probleem. Mijn scooter doet niets meer, ook niet na hem een nacht van de accu's af te hebben gehaald en een reset. Ook de lader aankoppelen doet niets meer. De accu's zijn wel vol.

Hij deed het een paar uur eerder nog heel even maar toen heb ik er iets teveel mee lopen rommelen waardoor hij in een beveiligde modus zit misschien? Anti diefstal?

Airlock doet niks, pin kreeg ik nog wel eerder maar daar heb ik stom genoeg niks ingevuld. Key fob doet ook niks.

Iemand nog tips?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-05 16:28
Moby schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 07:57:
Ik heb een gek probleem. Mijn scooter doet niets meer, ook niet na hem een nacht van de accu's af te hebben gehaald en een reset. Ook de lader aankoppelen doet niets meer. De accu's zijn wel vol.

Hij deed het een paar uur eerder nog heel even maar toen heb ik er iets teveel mee lopen rommelen waardoor hij in een beveiligde modus zit misschien? Anti diefstal?

Airlock doet niks, pin kreeg ik nog wel eerder maar daar heb ik stom genoeg niks ingevuld. Key fob doet ook niks.

Iemand nog tips?
sleutel geprobeerd?

dealer bellen dan ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik ben er al achter na een telefoontje met 0854865719. Als het contact aan staat en de claxon werkt nog, maar de rest niet is het het bekende display probleem. Daar zit bijvoorbeeld ook de bluetooth module.

De scooter werkt dus nog wel, ik zag het alleen niet. Blijft alleen het probleem van de lader, want die lijkt ook niet meer op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie4444
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-05 13:28
Iemand ervaring met de S300SE Segway motorscooter?
Vind hem wel leuk en handig en wil mijn bmw C650 verkopen daarvoor aangezien ik toch alleen korte stukjes rijdt
Topsnelheid vind ik wel wat laag 105km/h, dus wacht liever op zijn opvolger met meer bereik en meer top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Voor de mensen die ook het display probleem hadden: kon er nog wel opgeladen worden? Bij mij lijkt dat ook niet meer te werken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-04 15:23
Gisteren moest ik mijn abonnement op "Segway Smart Services" verlengen. Ik realiseerde me dat je zelfs simpele dingen, zoals het wijzigen van de "battery charge limit", niet kunt doen zonder een geldig abonnement. Ik dacht dat het abonnement alleen "online" diensten beperkte, zoals het volgen van de scooter en GPS-logs. Maar nu is Segway echt kwaadaardig en hebberig geworden door zelfs diensten te beperken die helemaal niets met netwerkcommunicatie of iets online te maken hebben. Misschien is de volgende stap het beperken van het openen van het zadel tot scooters met een geldig abonnement. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernie4444
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-05 13:28
Alles wordt tegenwoordig verzonnen achter een bureau met een paar muisklikken om er een verdienmodel van te maken :r
Aan die flauwekul doe ik niet mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandburger
alexborro schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:06:
Gisteren moest ik mijn abonnement op "Segway Smart Services" verlengen. Ik realiseerde me dat je zelfs simpele dingen, zoals het wijzigen van de "battery charge limit", niet kunt doen zonder een geldig abonnement. Ik dacht dat het abonnement alleen "online" diensten beperkte, zoals het volgen van de scooter en GPS-logs. Maar nu is Segway echt kwaadaardig en hebberig geworden door zelfs diensten te beperken die helemaal niets met netwerkcommunicatie of iets online te maken hebben. Misschien is de volgende stap het beperken van het openen van het zadel tot scooters met een geldig abonnement. :-(
Werkt dat ook niet als je wel een Bluetooth verbinding hebt met de scooter? Dat het daar wel mee werkt en alleen via internet niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
alexborro schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:06:
Batterij laad limiet werkt wel gewoon. Je moet wel binnen bt bereik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Die van mij heeft helaas vanochtend besloten er mee op te houden (e110se)

De scooter deed het eerst wel gewoon. Maar het viel mij op dat de afgelopen weken in de app de accu status niet meer zichtbaar was.

Vanochtend mee naar mijn werk gereden. En daar, had ik nuet daar natuurlijk, toch even de accu losgehaald.

Resultaat. Zwart scherm, en ik kan nog alleen maar toeteren.

Als ik de accu vervolgens nog een keer loskoppel en weer aansluit terwijl ik de groene knop in houd dan hoor ik geen geluid zoals sommige hier beschrijven. Maar kan ik weer gas geven. Display doet het nog steeds niet.

Zet ik de scooter vervolgens weer uit en aan. Dan ben ik weer terug bij af en doet alleen de claxon het. En moet ik de accu weer loshalen + groene knop. Zodat ik weer gas kan geven.

Mensen nog ideeën behoudens de dealer bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
greg-a schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:08:
[...]

Batterij laad limiet werkt wel gewoon. Je moet wel binnen bt bereik zijn.
Voor mij werkte het niet. Ik had mijn Batterij laad limiet ingesteld op 75% voordat het abonnement verliep en daarna, na het verlopen, probeerde ik het te wijzigen naar 100%, maar dat was niet mogelijk. Zelfs met een Bluetooth-verbinding, de scooter ingeschakeld, enzovoort, verscheen het menu-item om de limiet te wijzigen niet in de app. Ik heb meerdere minuten gezocht naar het menu-item – dat ik gewend ben eens per week te wijzigen – maar het was er niet. Ik dacht bij mezelf: "Het kan toch niet dat Segway deze instelling aan het abonnement heeft gekoppeld?" Zodra ik betaalde voor het abonnement, verscheen het menu-item 2 seconden later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
Edgenumber schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:25:
Die van mij heeft helaas vanochtend besloten er mee op te houden (e110se)

De scooter deed het eerst wel gewoon. Maar het viel mij op dat de afgelopen weken in de app de accu status niet meer zichtbaar was.

Vanochtend mee naar mijn werk gereden. En daar, had ik nuet daar natuurlijk, toch even de accu losgehaald.

Resultaat. Zwart scherm, en ik kan nog alleen maar toeteren.

Als ik de accu vervolgens nog een keer loskoppel en weer aansluit terwijl ik de groene knop in houd dan hoor ik geen geluid zoals sommige hier beschrijven. Maar kan ik weer gas geven. Display doet het nog steeds niet.

Zet ik de scooter vervolgens weer uit en aan. Dan ben ik weer terug bij af en doet alleen de claxon het. En moet ik de accu weer loshalen + groene knop. Zodat ik weer gas kan geven.

Mensen nog ideeën behoudens de dealer bellen?
Jazeker, ik heb precies dit in november gehad: ook na het eruit halen van de accu's en weer aansluiten: display kapot.

Zie mijn ervaring:
[...]

Tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik heb gelukkig een afspraak kunnen maken voor bij de dealer.

Ik ga dan meteen vragen of ze hem dan ook van 25 naar 45(plus een beetje) om kunnen zetten nu ik er regelmatiger wat langere afstanden mee wil gaan rijden.

Het zal wel een maandag ochtend model zijn die van mij, want mijn vrouw heeft nergens problemen mee met haar E110se.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
alexborro schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:42:
[...]

Voor mij werkte het niet. Ik had mijn Batterij laad limiet ingesteld op 75% voordat het abonnement verliep en daarna, na het verlopen, probeerde ik het te wijzigen naar 100%, maar dat was niet mogelijk. Zelfs met een Bluetooth-verbinding, de scooter ingeschakeld, enzovoort, verscheen het menu-item om de limiet te wijzigen niet in de app. Ik heb meerdere minuten gezocht naar het menu-item – dat ik gewend ben eens per week te wijzigen – maar het was er niet. Ik dacht bij mezelf: "Het kan toch niet dat Segway deze instelling aan het abonnement heeft gekoppeld?" Zodra ik betaalde voor het abonnement, verscheen het menu-item 2 seconden later.
Dat is best wel apart. want ik heb ook geen abbo meer en een paar maanden terug kon ik het wel wijzigen in de app. Nu moet ik wel zeggen dat ik hem naar 100% heb gewijzigd en daarna eigenlijk niet meer in de app heb gekeken naar deze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud12345
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-01 11:56
Beste mensen,

1 1/2 jaar geleden kwam ik hem veel tegen hier, linkjes naar de soort van aluminium Remote case voor de afstandsbediening. Ik heb er nu zo een nodig, maar kan hem nergens meer vinden. Niet op AliExpress niet op Temu, en zelfs niet op Amazon.
Kan iemand deze wel vinden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sandburger
Ruud12345 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:20:
Beste mensen,

1 1/2 jaar geleden kwam ik hem veel tegen hier, linkjes naar de soort van aluminium Remote case voor de afstandsbediening. Ik heb er nu zo een nodig, maar kan hem nergens meer vinden. Niet op AliExpress niet op Temu, en zelfs niet op Amazon.
Kan iemand deze wel vinden?
Dit zou er eentje moeten zijn: https://s.click.aliexpress.com/e/_EQ4eLW4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartcookieNL
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-01 15:32
¡ hola !
ik heb twee vragen over mn b110s waarvan ik hoop dat iemand het hier weet.
even wat info:
hij is 200 dagen geleden nieuw gekocht en heb er tot nu toe iets meer dan 10.000km mee gereden.
ik rij dagelijks minstens één rit van 40 of meer kilometer, in de zomer loopt dit soms op tot 3 keer per dag.
als de buiten temperatuur onder de 10 graden komt laad ik de accu binnen op. opladen doe ik altijd tot 100%.

V1: (ivm motor en accu) hoelang gaat een elektrische brommer/b110s mee wanneer deze zoveel wordt gebruikt?
V2: heeft de claxon een standaard 12v aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokito
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19-04 13:29
Ik heb mijn Segway 125 naar de dealer gebracht voor onderhoud en nieuwe banden niet dat de oude op waren maar ik weinig vertrouwen in de grip van de originele banden het zijn Michelin s geworden all weather meer vertrouwen maar ook meer grip of het gevoel van grip . Alleen na de software update is de scooter heel lui geworden en gaat minder hard zeker als er twee blokjes verbruik zijn wat voor de dealer zich voordeed pas bij de laatste twee blokjes . Zijn er hier mensen die de zelfde ervaring hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
bokito schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:19:
Ik heb mijn Segway 125 naar de dealer gebracht voor onderhoud en nieuwe banden niet dat de oude op waren maar ik weinig vertrouwen in de grip van de originele banden het zijn Michelin s geworden all weather meer vertrouwen maar ook meer grip of het gevoel van grip . Alleen na de software update is de scooter heel lui geworden en gaat minder hard zeker als er twee blokjes verbruik zijn wat voor de dealer zich voordeed pas bij de laatste twee blokjes . Zijn er hier mensen die de zelfde ervaring hebben
dat 'luie' gedrag heb ik eigenlijk altijd wel gehad als het kouder word. onder de 5-10 graden gok ik. Weinig aan te doen. wel jammer. maar wellicht helpt het de accu om langer in leven te blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
onder de 80 procent gaat de snelheid altijd achteruit als je gebruikt hebt gemaakt van trucs om de snelheid boven de 45kph te krijgen. Heb het van mij eerder in dit topic al beschreven, begint bij 54kph en gaat dan langzaam richting de 48kph. \

vwb temperatuur, daardoor heb ik nooit een beperking in de maximale snelheid ervaren (ook niet bij onder 0), je accelleratie wordt alleen wel erg beperkt bij lage temperatuur van de accus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicSjefke
Afgelopen maandag wilde ik na 2 weken vakantie de scooter pakken om naar mijn werk te gaan. Omdat het al een aantal dagen wat kouder was zaterdagavond de accu uit de scooter gehaald en binnen opgeladen tot 100&.

Maandagochtend de accu terug in mijn E110SE gezet maar kreeg hem niet meer aan de praat, heb zowel airlock als met de sleutel geprobeerd.
Vermoed dat het display kapot is maar dealer heeft pas aanstaande dinsdag tijd om de scooter op te halen, dan weet ik pas wat er daadwerkelijk stuk is.

Heb de 110SE in juli 2024 als occasion gekocht, afgelopen maand al de accu lader moeten vervangen en nu dus vermoedelijk het display. Nu heb ik in dit topic gelezen dat Segway wel vaker last heeft van een kapot display en ik was benieuwd wat andere hebben betaald om het display te laten vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
MagicSjefke schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:39:
Afgelopen maandag wilde ik na 2 weken vakantie de scooter pakken om naar mijn werk te gaan. Omdat het al een aantal dagen wat kouder was zaterdagavond de accu uit de scooter gehaald en binnen opgeladen tot 100&.

Maandagochtend de accu terug in mijn E110SE gezet maar kreeg hem niet meer aan de praat, heb zowel airlock als met de sleutel geprobeerd.
Vermoed dat het display kapot is maar dealer heeft pas aanstaande dinsdag tijd om de scooter op te halen, dan weet ik pas wat er daadwerkelijk stuk is.

Heb de 110SE in juli 2024 als occasion gekocht, afgelopen maand al de accu lader moeten vervangen en nu dus vermoedelijk het display. Nu heb ik in dit topic gelezen dat Segway wel vaker last heeft van een kapot display en ik was benieuwd wat andere hebben betaald om het display te laten vervangen
als ik de laatste keer lees dat iemand het er over had was het 200eu. maar zal ook wel aan je dealer liggen. overigens als je hem in juli 2024 hebt gekocht heb je dan niet gewoon garantie??? 6 maanden meestal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicSjefke
berchtold schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:51:
[...]

als ik de laatste keer lees dat iemand het er over had was het 200eu. maar zal ook wel aan je dealer liggen. overigens als je hem in juli 2024 hebt gekocht heb je dan niet gewoon garantie??? 6 maanden meestal toch?
Bedankt voor je reactie. Heel scherp van je, had ik niet eens aan gedacht dat ik dit onder garantie kan claimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastron
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-05 07:03
Al een paar maanden rijd ik op mijn E125S met veel plezier.

Wat me op blijft vallen is de afname van vermogen en topsnelheid als de accu onder de 85% zakt. Ik zou kunnen begrijpen dat dit een extra veiligheid is om de accuduur te verlengen. Maar als dit het geval is hoe kan het dan dat ik bij tegenwind of heuvel op het vermogen op zie lopen in de app terwijl mijn snelheid gelijk blijft? Dat voelt dan averechts, minder vermogen is minder vermogen.

Het lijkt meer dat de snelheid vanaf ongeveer 85% softwarematig wordt gedrukt. Langzaam zakt die bij mij naar de 46km/h (speed update) en blijft dan die max snelheid vasthouden. Ongeacht het vermogen dat daarvoor nodig is.

Zijn dit ook jullie bevindingen of is dit iets dat ik na moet laten kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
Mastron schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:21:
Al een paar maanden rijd ik op mijn E125S met veel plezier.

Wat me op blijft vallen is de afname van vermogen en topsnelheid als de accu onder de 85% zakt. Ik zou kunnen begrijpen dat dit een extra veiligheid is om de accuduur te verlengen. Maar als dit het geval is hoe kan het dan dat ik bij tegenwind of heuvel op het vermogen op zie lopen in de app terwijl mijn snelheid gelijk blijft? Dat voelt dan averechts, minder vermogen is minder vermogen.

Het lijkt meer dat de snelheid vanaf ongeveer 85% softwarematig wordt gedrukt. Langzaam zakt die bij mij naar de 46km/h (speed update) en blijft dan die max snelheid vasthouden. Ongeacht het vermogen dat daarvoor nodig is.

Zijn dit ook jullie bevindingen of is dit iets dat ik na moet laten kijken?
klinkt prima allemaal, geen rede tot zorgen. Zie oudere berichten in dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
MagicSjefke schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:39:

Je bent de zoveelste:
[...]

Tja..
Probeer even om gewoon gas te geven: waarschijnlijk doet hij het prima, maar kun je simpelweg niet zien/horen dat hij aanstaat.
Probeer even op de bok gas te geven, anders starten met de sleutel, en dan gas geven. Ik heb hem naar de dealer gelopen, terwijl achteraf bleek dat hij het gewoon deed. Ik had alleen de aanname gedaan dat ik er niet mee kon rijden, maar dat had achteraf prima gekund.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MagicSjefke
thaan schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:45:
[...]

Je bent de zoveelste:

[...]

Probeer even om gewoon gas te geven: waarschijnlijk doet hij het prima, maar kun je simpelweg niet zien/horen dat hij aanstaat.
Probeer even op de bok gas te geven, anders starten met de sleutel, en dan gas geven. Ik heb hem naar de dealer gelopen, terwijl achteraf bleek dat hij het gewoon deed. Ik had alleen de aanname gedaan dat ik er niet mee kon rijden, maar dat had achteraf prima gekund.
Na contact met de dealer de scooter afgelopen zaterdag weggebracht. De scooter reed dus wel nog alleen geen verlichting, knipperlichten en display. Vandaag al telefoon gehad dat ik hem kon ophalen, gelukkig nog net binnen de 6 maanden bovag garantie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandburger
Ik vergeet nog wel eens het knipperlicht uit te zetten. In mijn app staat het geluid van het knipperlicht wel aan, alleen ik hoor niets. Is het een aparte speaker die mogelijk kapot is, of werkt de instelling gewoon niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Sandburger schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:19:
Ik vergeet nog wel eens het knipperlicht uit te zetten. In mijn app staat het geluid van het knipperlicht wel aan, alleen ik hoor niets. Is het een aparte speaker die mogelijk kapot is, of werkt de instelling gewoon niet goed?
Het is een goede gewoonte om na elke bocht op die knop te drukken al is het voor de zekerheid.

Voor het geluid moet je even kijken bij de instellingen. Je moet de toggle voor “direction indicator sound” aan hebben maar ook de geluids schuif van prompt volume moet ook niet uit staan. Zou daar even naar kijken.

Als je scooter wel geluid maakt bij alle andere acties zou ik het verder niet weten. Als hij helemaal geen geluid maakt en de instellingen zijn goed, is er misschien iets stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandburger
berchtold schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:45:
[...]

Het is een goede gewoonte om na elke bocht op die knop te drukken al is het voor de zekerheid.

Voor het geluid moet je even kijken bij de instellingen. Je moet de toggle voor “direction indicator sound” aan hebben maar ook de geluids schuif van prompt volume moet ook niet uit staan. Zou daar even naar kijken.

Als je scooter wel geluid maakt bij alle andere acties zou ik het verder niet weten. Als hij helemaal geen geluid maakt en de instellingen zijn goed, is er misschien iets stuk.
De toggle staat aan, en andere geluiden zoals het geluid van de cruisecontrol hoor ik gewoon duidelijk tijdens het rijden. De volume slider staat ook gewoon goed.

Heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Sandburger schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:02:
[...]

De toggle staat aan, en andere geluiden zoals het geluid van de cruisecontrol hoor ik gewoon duidelijk tijdens het rijden. De volume slider staat ook gewoon goed.

Heel vreemd
Even uit zetten. Scooter herstarten. Weer aan zetten en opnieuw scooter herstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:50

Mr. Freeze

¡GO!

Sandburger schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:02:
[...]

Heel vreemd
En als je eens een ander geluidspatroon kiest?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Welke CR2032 raden jullie aan voor de E125 remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Iedere die te koop is bij jouw in de buurt.. duur of goedkoop, maakt niet uit, werkt allemaal…
Wellicht de een wat ,ander dan de ander, maar hier heb ik altijd die goedkope blisters van Lidl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

PsYgHo schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 13:10:
Iedere die te koop is bij jouw in de buurt.. duur of goedkoop, maakt niet uit, werkt allemaal…
Wellicht de een wat ,ander dan de ander, maar hier heb ik altijd die goedkope blisters van Lidl.
Ik krijg mn oude 2.5 jaar oude bediening en die in de doos lag beiden niet werkend. Ledjes branden zwak rood bij indrukken. Moet eerlijk zeggen dat ik nooit op de led heb gelet, dus of het rood, groen of helder moet zijn geen idee. Ik heb nieuwe action batterijen gebruikt, maar dit lost niets op. Ik kan wel de scooter met de app of pin starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Let op, display stuk bij 125s wordt helemaal vergoed, inclusief arbeidsloon en ook buiten de garantie volgens Segway zelf.

Dit was bij mij in ieder geval wel zo.

[ Voor 14% gewijzigd door Moby op 19-01-2025 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
Moby schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:08:
Let op, display stuk bij 125s wordt helemaal vergoed, inclusief arbeidsloon en ook buiten de garantie volgens Segway zelf.

Zou mooi zijn als er gewoon een statement van Segway over naar buiten wordt gebracht, ik heb er gewoon voor betaald bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cebess
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-05 10:39
berchtold schreef op donderdag 12 december 2024 @ 00:18:
[Afbeelding]

Ik heb dit ook gezien in de app alleen is er nergens op internet of in de handleiding iets over te vinden. Vandaag toch maar eens contact opgenomen met Segway support. Helaas konden ze mij niet direct hierop antwoorden en krijg ik een antwoord per mail. Dit zal ik hier dan ook delen.

Optie waar ik al langer over nadenk is om zelf verwarming bij de accu’s te installeren. Het is vooral op de terugweg dat ik onder de 50% accu zit dat de scooter gewoon te traag is om lekker mee te komen. Thuisgekomen heb ik nog zo’n 35% capaciteit over. Daarvan mag een gedeelte best in warmte omgezet worden om zo lekkerder te kunnen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
cebess schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 23:04:
[...]

Ik heb dit ook gezien in de app alleen is er nergens op internet of in de handleiding iets over te vinden. Vandaag toch maar eens contact opgenomen met Segway support. Helaas konden ze mij niet direct hierop antwoorden en krijg ik een antwoord per mail. Dit zal ik hier dan ook delen.

Optie waar ik al langer over nadenk is om zelf verwarming bij de accu’s te installeren. Het is vooral op de terugweg dat ik onder de 50% accu zit dat de scooter gewoon te traag is om lekker mee te komen. Thuisgekomen heb ik nog zo’n 35% capaciteit over. Daarvan mag een gedeelte best in warmte omgezet worden om zo lekkerder te kunnen rijden.
Ik betwijfel of verwarming daarvoor (veel) gaat helpen. Onder de 40% is de acceleratie tergend traag, ook in de zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

greg-a schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 01:19:
[...]

Ik betwijfel of verwarming daarvoor (veel) gaat helpen. Onder de 40% is de acceleratie tergend traag, ook in de zomer.
Met de E125s valt dat tergend traag zeker mee, helemaal in de zomer. Maar wat is je referentie?
Natuurlijk hangt die acceleratie wel af van het totaal aan massa dat in beweging gezet moet worden en eventueel extra weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-05 16:28
Elke keer als ik de scooter start zie ik dat moersleuteltje flikkeren en staat de teller op 14. Zodra ik knopje druk of iets dergelijks
Dan is alles weer als normaal. Nog niet kunnen uitvinden waardoor dit nou komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold
sikkwittet schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:28:
Elke keer als ik de scooter start zie ik dat moersleuteltje flikkeren en staat de teller op 14. Zodra ik knopje druk of iets dergelijks
Dan is alles weer als normaal. Nog niet kunnen uitvinden waardoor dit nou komt.
Code 14 lijkt te maken te hebben met de gashendel. Iets in de bedrading of het ding zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
Moby schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:08:

Waar heb je deze informatie vandaan? Is het ergens beschikbaar? Zo niet, hoe kan iemand anders bewijzen aan de dealer dat Segway ervoor zal betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

alexborro schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:14:
[...]

Waar heb je deze informatie vandaan? Is het ergens beschikbaar? Zo niet, hoe kan iemand anders bewijzen aan de dealer dat Segway ervoor zal betalen?
Van mijn eigen ontvangen factuur van 0 euro. Die wil ik wel beschikbaar stellen maar dat is niet zo spannend.

Ik neem aan dat de verkoper ook een factuur naar Segway heeft gestuurd die niet 0 euro is. Ze hebben in ieder geval contact gehad met elkaar voor de reparatie. Het onderdeel werd sowieso vergoed door Segway, en op mijn vraag of de manuren dan ook werden vergoed was het antwoord dat dat er ook bijhoort.

[ Voor 11% gewijzigd door Moby op 24-01-2025 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06:56
Ik heb de laatste weken steeds vaker dat de airlock het niet doet als ik de groene knop inhoud. Als ik daarna de scooter via de app wil openen dan gaan de eerste paar keer ook niet goed en krijg ik de melding "actie mislukt".

Na een paar keer lukt het dan wel, maar is erg frustrerend.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn of dat ik zelf iets kan doen waardoor het verbeterd?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:50

Mr. Freeze

¡GO!

RemcoZwolle schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:53:
Ik heb de laatste weken steeds vaker dat de airlock het niet doet als ik de groene knop inhoud. Als ik daarna de scooter via de app wil openen dan gaan de eerste paar keer ook niet goed en krijg ik de melding "actie mislukt".

Na een paar keer lukt het dan wel, maar is erg frustrerend.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn of dat ik zelf iets kan doen waardoor het verbeterd?

Alvast bedankt!
De groene knop gebruik ik enkel als ik de scooter inschakel dmv de pincode. Als ik de scooter ontgrendel met de app dan druk ik niet eerst op de groene knop, het lijkt zo dat jij dat wel doet?

XBL gamertag StayingPow3r

Pagina: 1 ... 35 ... 37 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.