Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 34 ... 39 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 23:50

n00bs

Het is weer Zomer!

justinb81 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:21:
[...]

Ja, tabelletjes van scootercentrum in Reeuwijk komen dichter bij de realiteit:

Voorbeeld actieradius op basis van klantervaringen:
25km uitvoering | Belasting 90 kg 0 graden 60km
25km uitvoering | Belasting 90 kg 25 graden 70km
25km uitvoering | Belasting 70 kg 0 graden 70km
25km uitvoering | Belasting 70 kg 25 graden 80km

45km uitvoering | Belasting 90 kg 0 graden 40km
45km uitvoering | Belasting 90 kg 25 graden 50km
45km uitvoering | Belasting 70 kg 0 graden 50km
45km uitvoering | Belasting 70 kg 25 graden 60km
Ik haal echt wel een stuk meer. Moet wel toegeven dat in de stad rijden met veel remmen en optrekken de bovenstaande waardes wel kunnen kloppen.

Met gecombineerd rijden (25-50), fietspaden dus en ook langere stukken haal ik zo een 80-90KM op de warmere dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
greg-a schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 07:34:
Van iOS naar iOS werkt het prima als je gebruik maakt van de Apple overzet tool. Ik heb dus nu twee iPhones waarmee ik de scooter kan bedienen/ uitlezen met de app. Best handig :)
Het is mij helaas niet gelukt en rijd al bijna een jaar zonder app rond, werkt gewoon prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:38
@n00bs heb je het over hetzelfde model?

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

E125 of ging het over een ander model?
Zojuist mijn rit erop zitten, ruime 48KM afgelegd en 52% accu verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Volgens mij gaat de vraag over een B100s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 21:59
Een B110S inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPiNut
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kabbie_Kabbie schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:08:
[...]

Ik heb de aanpassing ook doorgevoerd, is best goed te doen.

Ik kom uit op een ringetje van 1.5mm. Ik denk dat 1.5mm net kan betreffende het eventuele verblinden van tegenliggers, hij schijnt net een stukje naar beneden.

Het verschil is echt enorm!
Ik heb er ook zeker voor gezorgd dat ik duidelijk kan zien, dat het volledige lichtbeeld naar beneden schijnt. Zelfs nog enkele keren in het donker even de scooter op de standard, en 30 meter verderop gehurkt zitten om te kijken of hij verblind. Dat was bij mijn geval niet zo.

Het is ondertussen alleen 's ochtends rond 6:00 nog niet donker genoeg om te zeggen dat de afstelling nog iets te laag of iets te hoog is. De eerste keer dat ik er op reed was ik voornamelijk benieuwd hoe het zou zijn als het echt nog pikkedonker is. Nog een 2-3 weken aanzien. Dan zal het wel donker genoeg zijn in de ochtend naar mijn werk. Kom hier op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florizch
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-04 15:34
sbakker schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:58:
[...]

Ik heb zelf sinds 3 maand een extra accu geplaatst in mijn E110S en heb hiervoor deze kabel gekocht:

https://www.scootercentru...-laadkabel-origineel.html

Dit werkt op zich prima. De E110s ziet de tweede accu direct. Je kan hem daarna ook nog koppelen in de app. Je kan de lader voor de E110S gebruiken om beide accu's op te laden. Dit duurt dan wel een keer zo lang (reken op 8 uur). Een bijkomend voordeel van een extra accu is dat de speedupgrade een keer langer werkt voordat de km weer onder 50km per uur komt. Ben zelf nu op zoek naar een andere lader. Een lader van de E125s zou kunnen maar 495 euro vindt ik nogal gortig :+
Bedankt! Het lijkt erop dat de software gewoon om kan gaan met de 2de accu. De aangegeven range zal dan ook wel aangepast worden, of vanzelf geleerd worden als je een tijdje met de 2de accu rondrijd. Ik ga het ook uitproberen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-09 05:24
Is het normaal dat je na 2 weken zoveel lucht uit je banden hebt?

Laatste keer oppompen is exact 2 weken geleden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJCbL6yhpKo2cKL-KBtkd_18x0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R4poOoaN0aUymwlV1EZNsdgZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ysolvis
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 14:19
ik heb 1 korte vraag over de B110 kan deze liggend vervoerd worden en misschien zelfs zonder spiegels achter in een skoda octavia geplaatst kan worden of schat ik alles verkeerd in? ik hoor graag uit ervaring.

[ Voor 4% gewijzigd door Ysolvis op 03-09-2024 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:48

Mr. Freeze

¡GO!

RemcoZwolle schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:35:
Is het normaal dat je na 2 weken zoveel lucht uit je banden hebt?

Laatste keer oppompen is exact 2 weken geleden.

[Afbeelding]
Niet na twee weken, maar maandelijks hier. Heb zelf maar een voetpomp met manometer gekocht, ook handig voor de auto hier thuis.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Mr. Freeze schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:44:
[...]

Niet na twee weken, maar maandelijks hier. Heb zelf maar een voetpomp met manometer gekocht, ook handig voor de auto hier thuis.
Raar dat de mijne dan zo snel leegloopt, morgen maar even langs de dealer.

Voorband heeft er 4500km opzitten, kan dat de oorzaak zijn?

Zijn die pompen duur? Heb hier gelukkig 2 straten een gratis pomp zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door RemcoZwolle op 02-09-2024 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicSjefke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 21:28
Ik gebruik al jaren naar tevredenheid een hand compressor van Xiaomi. Heb er toendertijd iets van € 40 voor betaald. Is de compressor leeg ff met de meegeleverde usb kabel opladen en je kan weer maanden vooruit

Ik check iedere 2 weken de bandenspanning van mijn scooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

RemcoZwolle schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:01:
[...]

Paar tientjes bij Bol, punt was meer dat die openbare bandenpompen veel te vaak stuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-09 21:40
RemcoZwolle schreef op maandag 2 september 2024 @ 22:01:
[...]

Heb zelf een Makita 18v pomp, wel iets duurder.
Maar een lege auto is binnen notime opgepompt.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-09 22:28
Ik gebruik een pomp zoals deze:: https://www.bol.com/nl/p/...oter-etc/9300000160642140

Beetje lawaaierig maar werkt goed en snel genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
berchtold schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:08:
Ik gebruik een pomp zoals deze:: https://www.bol.com/nl/p/...oter-etc/9300000160642140

Beetje lawaaierig maar werkt goed en snel genoeg
Bedankt! Ik ga er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Vanmiddag bij de dealer langsgeweest, maar daar zat er 2.5 bar in de voorband met een handpomp gemeten.

Afgelopen weekend opgepomp tot 2.0 bar bij deze pompen:

https://www.degroenegarage.org/de-slimme-bandenpomp

Iemand ervaring met deze pompen, staan door heel Nederland en zijn gratis?

Binnen 3 dagen kan er geen 2.5 bar bijgekomen zijn lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
RemcoZwolle schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:44:
Vanmiddag bij de dealer langsgeweest, maar daar zat er 2.5 bar in de voorband met een handpomp gemeten.

Afgelopen weekend opgepomp tot 2.0 bar bij deze pompen:

https://www.degroenegarage.org/de-slimme-bandenpomp

Iemand ervaring met deze pompen, staan door heel Nederland en zijn gratis?

Binnen 3 dagen kan er geen 2.5 bar bijgekomen zijn lijkt mij?
Kan zeker wel.
Met koude band en 20gr buiten opgepompt tot 2.3bar voor en 2.6bar achter.
Daarna twee dagen in een warme schuur en met dit weer is er 0.4 bijgekomen.
Warme lucht zet uit.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Siewert schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:48:
[...]

Kan zeker wel.
Met koude band en 20gr buiten opgepompt tot 2.3bar voor en 2.6bar achter.
Daarna twee dagen in een warme schuur en met dit weer is er 0.4 bijgekomen.
Warme lucht zet uit.
Oké weer wat geleerd thx!

Ga volgende week weer langs en kijken wat eruit is gegaan qua lucht.
Pomp zelf 2 bar voor en 2.5 achter. Voorband is nog orgineel en achter is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
RemcoZwolle schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:53:
[...]

Oké weer wat geleerd thx!

Ga volgende week weer langs en kijken wat eruit is gegaan qua lucht.
Pomp zelf 2 bar voor en 2.5 achter. Voorband is nog orgineel en achter is vervangen.
Moet je dus wel vergelijkbare temperaturen hebben.
Als je weer gaat meten met 10gr koeler weer dan wanneer je ze hebt opgepompt ben alweer die halve bar kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Siewert schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:55:
[...]

Moet je dus wel vergelijkbare temperaturen hebben.
Als je weer gaat meten met 10gr koeler weer dan wanneer je ze hebt opgepompt ben alweer die halve bar kwijt.
Goeie, ga aankomende maandag. Zoals het er nu naar uitziet is het dan nog vergelijkbaar qua temperatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:53
Per 10 graden 0,1 bar verschil. Advies spanning fabrikant is op 20 graden gemeten.
Vanuit hier kun je rekenen. Kouder is dis per 10 graden 0!1 bar erbij. Warmer is dus per 10 graden 0,1 bar eraf.

Vb: fabrikant geeft op 2,2 bar (dat is dus bij 20 graden) waarbij je niet korter dan 2 uur gereden hebt, en het spul niet in de zon staat..

Het is 10 graden, dus in dit geval moet je naar 2,3 bar. Is het 30 graden, moet je naar 2,1 bar.

Dus je ziet dat als het weer , weer veranderd, je eigenlijk dus weer moet bijstellen…

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik pomp 1x per jaar die banden misschien bij xd, rijdt een stuk fijner als die banden wat minder hard zijn vanwege die stugge vering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
n00bs schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:32:
Ik pomp 1x per jaar die banden misschien bij xd, rijdt een stuk fijner als die banden wat minder hard zijn vanwege die stugge vering ;)
wow 1x per jaar maar?
Merk als de banden minder hard zijn je gemiddeld 2 km/h minder snel ga op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
PsYgHo schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:12:
Per 10 graden 0,1 bar verschil. Advies spanning fabrikant is op 20 graden gemeten.
Vanuit hier kun je rekenen. Kouder is dis per 10 graden 0!1 bar erbij. Warmer is dus per 10 graden 0,1 bar eraf.

Vb: fabrikant geeft op 2,2 bar (dat is dus bij 20 graden) waarbij je niet korter dan 2 uur gereden hebt, en het spul niet in de zon staat..

Het is 10 graden, dus in dit geval moet je naar 2,3 bar. Is het 30 graden, moet je naar 2,1 bar.

Dus je ziet dat als het weer , weer veranderd, je eigenlijk dus weer moet bijstellen…
Lucht zet natuurlijk uit, wist niet dat het zoveel effect had.

2 bar bij de voorband is dus eigenijk te weinig? Heb de Segway e125S met orginele voorband.

• MagicSjefke
Check minimaal 1 x per drie weken, meestal 1 x in de 2 weken

• Edgenumber
Ik check bij mij scooter maar heel af en toe. De dealer heeft ze harder opgepompt dan het voorschrift <- de garages die ik voor mijn auto heb gehad doen dit ook allemaal, weet iemand eigenlijk waarom?

Maar goed, als ik nu eens in het half jaar een check dan zijn ze nog steeds voller dan het voorschrift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 13:24
Voor mijn dochter op marktplaats een E125s gekocht van 9 maanden oud voor 2/3e van de nieuwprijs.
Vanuit Den Haag naar Almere gereden met 28 km/h (blauw plaatje) met een uurtje tussenstop in de Haarlemmermeer even koffie en bijladen.
Valt me niet tegen de actieradius, het zadel daarentegen zit echt voor geen meter, na een uur al pijn in de bips.
Iemand tips? Zijn er buddykussens waardoor het beter zit?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik met recuperatiestandje laag de scooter het fijnst vind rijden, merk je hier ook nog wat van in je actieradius of is het eigenlijk verwaarloosbaar.

Over 2 weken moet ze afrijden, tot die tijd kan ik er nog even mee hobbyen :-)

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Philos31 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:56:
Voor mijn dochter op marktplaats een E125s gekocht van 9 maanden oud voor 2/3e van de nieuwprijs.
Vanuit Den Haag naar Almere gereden met 28 km/h (blauw plaatje) met een uurtje tussenstop in de Haarlemmermeer even koffie en bijladen.
Valt me niet tegen de actieradius, het zadel daarentegen zit echt voor geen meter, na een uur al pijn in de bips.
Iemand tips? Zijn er buddykussens waardoor het beter zit?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik met recuperatiestandje laag de scooter het fijnst vind rijden, merk je hier ook nog wat van in je actieradius of is het eigenlijk verwaarloosbaar.

Over 2 weken moet ze afrijden, tot die tijd kan ik er nog even mee hobbyen :-)
Ik moet bekennen dat ik het zadel na mijn Zip juist erg lekker vond zitten. Enige is de vering dat zo stug is. Misschien als je een handig iemand kent, dat het zadel los gemaakt kan worden en opnieuw gevoerd.

Recuperatie hangt af van jouw ritten. Ik rijd vaak in de stad dus moet toch al vaak stoppen. Bij mij staat hij op zijn sterkst. Iemand hier op het forum heeft veel moeite gestoken in metingen en sterkste stand was uiteindelijk "het beste"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold
n00bs schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:05:
[...]

Ik moet bekennen dat ik het zadel na mijn Zip juist erg lekker vond zitten. Enige is de vering dat zo stug is. Misschien als je een handig iemand kent, dat het zadel los gemaakt kan worden en opnieuw gevoerd.

Recuperatie hangt af van jouw ritten. Ik rijd vaak in de stad dus moet toch al vaak stoppen. Bij mij staat hij op zijn sterkst. Iemand hier op het forum heeft veel moeite gestoken in metingen en sterkste stand was uiteindelijk "het beste"
Ik heb hem zelf ook op de sterkste staan. Al rijd ik niet enorm veel in stadsverkeer. Rijd wel lekker als je leert om zoveel mogelijk op die manier via de motor te remmen. Wel is het gas soms gevoelig maar ik denk niet dat dat per se aan de regen stand ligt al kan dat misschien wel de gevoeligheid versterken

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 13:24
n00bs schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:05:
[...]

Ik rij zelf een BMW C-Evolution, een maxiscooter, en daar is het zadel een stuk aangenamer, maar goed dat mag je natuurlijk niet vergelijken.
Daarvoor had ik een Super Soco TS en dat zat ook lekkerder.
Maar de kwaliteit van de Segway t.o.v. de Super Soco is wel echt een heel stuk hoger, wat een ontzettend flutding was dat.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

• Flatline____
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 22:37
Stidge schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:05:
[...]

Ik heb een beenkleed (Thermoscud R170X) er op geinstalleerd en daar zit een soort uittrek hoes ingebouwd die precies tot om de buddy seat heen kan.
Komt ook heerlijk van pas met dit wisselvallige weer.

Deze zal echter niet je gehele scooter van de zon en regen beschermen... Wel je zitvlak :+
Hebben misschien meer mensen ervaring met een Thermoscud beenkleed? Ik heb gezocht, maar Tucano Urbano lijkt deze niet op maat te maken voor de Segway E-series.

Zelf heb ik via de scooter dealer de R151 gekocht, maar deze paste niet naar tevredenheid. Bij eerste gebruik was direct ook al een klemmetje afgebroken :(

Nu ook de R170X gekocht omdat bij een webshop werd aangegeven dat deze ook op Segway past. Dat type kom ik nu ook tegen in de post die ik heb gequote. Maar voor ik hem ga installeren (want herfst is in aantocht...) toch even de vraag in dit forum of dit the way to go is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindb15
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-09-2024
Goedemiddag, ik ben van plan om een tweedehands Segway e110se aan te schaffen via marktplaats. Nu geeft de eigenaar aan geen toegang te hebben via de app. Weet iemand of het mogelijk is als wij de scooter kopen om meer toegang te krijgen tot deze app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindb15
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-09-2024
Kevindb15 schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:32:
Goedemiddag, ik ben van plan om een tweedehands Segway e110se aan te schaffen via marktplaats. Nu geeft de eigenaar aan geen toegang te hebben via de app. Weet iemand of het mogelijk is als wij de scooter kopen om meer toegang te krijgen tot deze app?
Ik had eerst het forum moeten doorspitten, inmiddels al gevonden wat er nodig is om hier toegang te krijgen. We gaan verder zoeken naar iemand die wel toegang heeft tot de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flatline____
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 22:37
Flatline____ schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:11:
[...]

Hebben misschien meer mensen ervaring met een Thermoscud beenkleed? Ik heb gezocht, maar Tucano Urbano lijkt deze niet op maat te maken voor de Segway E-series.

Zelf heb ik via de scooter dealer de R151 gekocht, maar deze paste niet naar tevredenheid. Bij eerste gebruik was direct ook al een klemmetje afgebroken :(

Nu ook de R170X gekocht omdat bij een webshop werd aangegeven dat deze ook op Segway past. Dat type kom ik nu ook tegen in de post die ik heb gequote. Maar voor ik hem ga installeren (want herfst is in aantocht...) toch even de vraag in dit forum of dit the way to go is.
Inmiddels heb ik een instructie gevonden op YT, inderdaad voor de R170X. Voor de geïnteresseerde:
YouTube: TUCANO BEENKLEED MONTEREN OP EEN SEGWAY E110S / E110SE / E125S - KL...

• berchtold
Weet iemand of het normaal is dat de e125s voor geen meter meer optrekt bij 30% batterij?

• Siewert
berchtold schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:39:
Weet iemand of het normaal is dat de e125s voor geen meter meer optrekt bij 30% batterij?
Heb hem net 3 maanden, dus nog niet kunnen testen met deze temperaturen.
Tot vorige week met wat warme temperaturen tot 10% soc trok hij nog prima op en de maximale snelheid was 48.6km/u op de GPS.

• MagicSjefke
berchtold schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:39:
Ik weet uit ervaring dat de acceleratie van de E125S onder de 40% accu capaciteit flink afneemt.

Wat nog veel meer van invloed is zijn de buitentemperaturen. Zodra het richting vriespunt gaat lijkt wel of je met half vermogen rijd

• berchtold
MagicSjefke schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:43:
[...]

Ik weet uit ervaring dat de acceleratie van de E125S onder de 40% accu capaciteit flink afneemt.

Wat nog veel meer van invloed is zijn de buitentemperaturen. Zodra het richting vriespunt gaat lijkt wel of je met half vermogen rijd
Mja ik reed dus vanochtend weg. Was blijkbaar vergeten te laden. Geen probleem kwa range vandaag gelukkig. Maar wel irritant iig. Rij normaal nooit met deze percentages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPiNut
  • Niet online
Zijn er meer mensen die 2 opladers hebben en daarbij een verschillend laadvermogen hebben? De opladers zijn identiek van elkaar, waar de 1 gemeten op de wandcontactdoos 165W trekt (meest nieuwe, maar wel origineel) en de andere 465W (origineel mee geleverd)?
Ik ben benieuwd of dit iets is waar ik iets in de instellingen moet aanpassen of dat de nieuwere oplader geupdate moet worden.

Het gaat om een B110s accu die ik oplaad. 1 oplader voor thuis en 1 voor op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik lees de laatste tijd vaker dat de accu's van de Segway gestolen worden. De accu klep zelf is redelijk stevig, maar de wijze van openen klep is alles behalve veilig.

Zijn er hier personen die of ze ontgrendeling aangepast hebben dan wel een goed en luid (2-weg) alarm op de Segway hebben geplaatst? daarbij rekening houdend dat bij forcering van alles de hoofdaccu's los zijn dus die zou je nooit moeten gebruiken voor aanlveren stroom voor alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
n00bs schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:35:
Ik lees de laatste tijd vaker dat de accu's van de Segway gestolen worden. De accu klep zelf is redelijk stevig, maar de wijze van openen klep is alles behalve veilig.

Zijn er hier personen die of ze ontgrendeling aangepast hebben dan wel een goed en luid (2-weg) alarm op de Segway hebben geplaatst? daarbij rekening houdend dat bij forcering van alles de hoofdaccu's los zijn dus die zou je nooit moeten gebruiken voor aanlveren stroom voor alarm.
Weet niet hoeveel er gejat word maar dat ze makkelijk te klauwen zijn is wel duidelijk.
Buddyseat is met een beetje geweld zo op te trekken.
Haak aan de Seat is maar in zacht plastic geschroefd dus een ruk hij is open.

Kan hem zo niet meer vinden maar zag ergens ooit op Amazon of Ali z'n stalenplaat die over de accu kon plaatsen/schroeven.
Wellicht een optie en anders de hevel onder de buddy verwijderen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
mja de beveiliging van de scooter is wel een probleem. je kan in principe gewoon met een stok oid tussen de rubbers bij het zadel en het accu lipje omhoog wippen. zodra er geen batterij meer aangesloten is kan je zelfs via de groene knop het zadel gewoon open maken door hem ingedrukt te houden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hm ik vind het wel interessant om een oplossing te hebben en kan me voorstellen dat dit wel voor meer zou moeten gelden? die bak is intern misschien te verstevigen maar ruimte voor een extra plaat is er toch niet echt... de hevel verwijderen is iets teveel van het goede als je een storing hebt ;). Eventueel een beugel met schroef/slot over de hevel?, een specifiek ketting?slot over de gehele accubak?

Een goed alarm systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
Gevonden op Ali.
Zocht onder E125s maar geen resultaat.
Zoeken op e110s levert wat meer opties op.
Voor 4 tientjes is dit wellicht een optie? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1uOtqDRGzpnvLJarurRrzgicp6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZ3tD8srLusg5HwTyHfwu6Ha.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Siewert schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:14:
Gevonden op Ali.
Zocht onder E125s maar geen resultaat.
Zoeken op e110s levert wat meer opties op.
Voor 4 tientjes is dit wellicht een optie? [Afbeelding]
Dat ziet er wel uit als een extra mooie toevoeging. Het voorkomt niet alles, maar maakt het wel weer wat lastiger. Met linkje: https://nl.aliexpress.com/item/1005006977993163.html

<update>
Net gekeken bij de E125 zitten afdekdopjes (rubber) op de plekken waar deze plaat geschroeft zit. Geen idee of dat past?

[ Voor 14% gewijzigd door n00bs op 16-09-2024 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
n00bs schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:16:
[...]

Dat ziet er wel uit als een extra mooie toevoeging. Het voorkomt niet alles, maar maakt het wel weer wat lastiger. Met linkje: https://nl.aliexpress.com/item/1005006977993163.html
Had express geen linkje gepost, geen idee of het mocht.
Maar het is een leuke toevoeging idd.
Je ziet de uitsparing voor de E125s batterij plug dus moet passen.
Lijkt erop dat er een soort slotbouten op zitten.
Het zal altijd wat helpen, het voorkomt niet een opengebroken buddy.
Maar zal vast ff schrikken zijn als ze de plaat zien en deze lijkt dmv de slotbouten in de bestaande kuipschroeven dus aan het frame vast te zitten.
Dus even een breakijzer eronder is lastiger te doen.
Maar ja, alles kan kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik heb er ook wel eens naar zitten kijken. Maar ik haal hem in de winter er altijd uit voor het laden ivm temperatuur.

Echter weet ik eerlijk gezegd niet welke temperatuur het in de gemiddelde schuur wordt. En of dat dit eigenlijk wel een issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Edgenumber schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:34:
Ik heb er ook wel eens naar zitten kijken. Maar ik haal hem in de winter er altijd uit voor het laden ivm temperatuur.

Echter weet ik eerlijk gezegd niet welke temperatuur het in de gemiddelde schuur wordt. En of dat dit eigenlijk wel een issue is.
Ik denk niet dat er iets is als een gemiddelde temp. in dit geval. Gaat puur om het feit dat laden tegen het vriespunt super schadelijk is voor een Li-Ion batterij. Segway adviseert volgens mij laden bij 10 graden en warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Dus hoe koud staat je scooter als je de accu er niet meer even uit kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
n00bs schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:37:
[...]

Ik denk niet dat er iets is als een gemiddelde temp. in dit geval. Gaat puur om het feit dat laden tegen het vriespunt super schadelijk is voor een Li-Ion batterij. Segway adviseert volgens mij laden bij 10 graden en warmer.
Wat gebeurt er dan met de Master batterij?
Die loopt namelijk best snel leeg, 3% per 24h.
Ben bang als die leeg is en de accu's terug inzet je alles kwijt bent, correct me if im wrong want nog niiet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Edgenumber schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:39:
Dus hoe koud staat je scooter als je de accu er niet meer even uit kan halen?
Lees even je zin opnieuw, want ik snap hier niets van.

Ik haal mijn accu's er nooit uit, maar mijn schuur is met de zwakkere winters altijd wel 10+ graden.
Mocht het zijn dat je accu's aangeven dat ze tegen het vriespunt zitten, zorg dat ze eerst binnen dan opwarmen, voordat je ze aan de lader hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Siewert schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:43:
[...]

Wat gebeurt er dan met de Master batterij?
Die loopt namelijk best snel leeg, 3% per 24h.
Ben bang als die leeg is en de accu's terug inzet je alles kwijt bent, correct me if im wrong want nog niiet geprobeerd.
Leeg is leeg ;) dus geen connectie meer naar je scooter, geen locatiegegevens, geen alarm.
Je kan natuurlijk ook 1 accu laten zitten in geval E125. Je kan toch maar 1 accu tegelijkertijd opladen met de standaard lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
n00bs schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:33:
[...]

Lees even je zin opnieuw, want ik snap hier niets van.

Ik haal mijn accu's er nooit uit, maar mijn schuur is met de zwakkere winters altijd wel 10+ graden.
Mocht het zijn dat je accu's aangeven dat ze tegen het vriespunt zitten, zorg dat ze eerst binnen dan opwarmen, voordat je ze aan de lader hangt.
Je schroef een anti diefstal beugel over een accu. Die haal je er dus niet even snel weer vanaf. Die accu wordt aangeraden niet onder de 10 graden te laden. Dus hoe koud staat je scooter.

Bij jou kennelijk +10 graden. Maar bij mij vraag ik mij dat toch wel af.

Accu temp geeft hij bij mij overigens na het vervallen van de smart services niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Heeft iemand al een plek gevonden waar je voor een normale prijs een lader kan bestellen? Zowel voor de 110 als de 125?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ysolvis
Moby schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:13:
Heeft iemand al een plek gevonden waar je voor een normale prijs een lader kan bestellen? Zowel voor de 110 als de 125?
ik kan je adviseren om in marktplaats een zoekopdracht in te stellen. ik had binnen 3weken 2 hits waarbij ik bij de eerste net te laat was en bij de tweede als eerste was en dus voor 100euro een 2e lader heb kunnen kopen. misschien niet enorm goedkoop maar voor mij een prima prijs.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wie heeft op zijn Segway die accu afdekplaat gemonteerd?

• Ysolvis
RPiNut schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 18:19:
Zijn er meer mensen die 2 opladers hebben en daarbij een verschillend laadvermogen hebben? De opladers zijn identiek van elkaar, waar de 1 gemeten op de wandcontactdoos 165W trekt (meest nieuwe, maar wel origineel) en de andere 465W (origineel mee geleverd)?
Ik ben benieuwd of dit iets is waar ik iets in de instellingen moet aanpassen of dat de nieuwere oplader geupdate moet worden.

Het gaat om een B110s accu die ik oplaad. 1 oplader voor thuis en 1 voor op het werk.
ik heb precies hetzelfde enige verschil wat er op staat is dat input 3.0A en de ander 8.0A
de 8.0 had ik origineel erbij en die 3.0 heb ik 2ehands origineel gekocht ik heb getest met scooteraccu soc 80% dus ik ga nog uitgebreider testen

• RPiNut
  • Niet online
Ysolvis schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:03:
[...]

ik heb precies hetzelfde enige verschil wat er op staat is dat input 3.0A en de ander 8.0A
de 8.0 had ik origineel erbij en die 3.0 heb ik 2ehands origineel gekocht ik heb getest met scooteraccu soc 80% dus ik ga nog uitgebreider testen
Ik had het probleem dat ze exact het zelfde waren, waar de stond dat deze 230V 8A kon trekken en de andere 230V 3A, terwijl ze allebij een uitgangsvermogen hebben van 8A op volgens mij 52.5V. Ik ben er mee naar de scooterdealer terug gegaan, hopelijk krijg ik wel een snellere voor terug. Met die langzame lader krijg ik de accu niet verder opgeladen tot, varrierend tussen de 85 en 94% terwijl die origineel meegeleverd wel (altijd) 100% kan aantikken. Ik had de B110s tweedehands gekocht en daardoor het vermoeden dat ik al een degradatie had van ca 8% van de batterij... :F

Ik ben wel benieuwd wat jij vind. Ik heb een gevoel, dat het een software instelling is, in de lader.

• Melfissa
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-01 12:47
Ik zat zojuist met een probleem. Batterij van mijn afstandsbediening leeg en op wonderbaarlijke wijze de Bluetoothverbinding verdwenen en niet meer te connecten dus ook geen airlock, maar mijn scooter kan ik dus ook niet met de sleutel starten. Gebruik ik ook nooit, dus geen probleem van gemaakt.

Zodra ik de sleutel omdraai staat er lock en gaat er een alarmpje af. Is dit iets wat ik zelf ergens in de instellingen moet aanpassen of zo, of kan alleen een dealer mij daarbij helpen?

• Siewert
Melfissa schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:22:
Ik zat zojuist met een probleem. Batterij van mijn afstandsbediening leeg en op wonderbaarlijke wijze de Bluetoothverbinding verdwenen en niet meer te connecten dus ook geen airlock, maar mijn scooter kan ik dus ook niet met de sleutel starten. Gebruik ik ook nooit, dus geen probleem van gemaakt.

Zodra ik de sleutel omdraai staat er lock en gaat er een alarmpje af. Is dit iets wat ik zelf ergens in de instellingen moet aanpassen of zo, of kan alleen een dealer mij daarbij helpen?
Die lock melding komt omdat je in de app automatische vergrendeling hebt ingesteld.
Maar steek de sleutel eens in het contact en zet hem op contact en druk een paar seconden de groene knop in.
Ik hem er ook een pincode opgezet dan vraagt hij daarom, als je dat niet hebt zal hij waarschijnlijk starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melfissa
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-01 12:47
Siewert schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:27:
[...]

Die lock melding komt omdat je in de app automatische vergrendeling hebt ingesteld.
Maar steek de sleutel eens in het contact en zet hem op contact en druk een paar seconden de groene knop in.
Ik hem er ook een pincode opgezet dan vraagt hij daarom, als je dat niet hebt zal hij waarschijnlijk starten.
Aah thanks! Wel verschillende knoppen ingedrukt, maar niet lang genoeg dus. Had ik het maar eerder gevraagd, nu mijn scooter moeten laten staan en een lift naar huis gekregen hahah

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-09 20:14
Zijn die kleine wielen wel fijn met 45 ,km p/uur ? 14 of 16 inch lijkt mij vele malen veiliger!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
eenhoorntje schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:03:
Zijn die kleine wielen wel fijn met 45 ,km p/uur ? 14 of 16 inch lijkt mij vele malen veiliger!
Ik ervaar geen problemen.
Zal ook wel komen omdat er twee accus inliggen en dus behoorlijk wat gewicht laag ligt.
Grotere wielen zullen zeker meer comfort bieden, maar met de +50km/u vind ik dat hij in mijn geval rock steady is.
En lange doordraaier geen gevoel van dat hij dat niet gaat redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-09 21:11
Mijn 2 jaar service van de app is verlopen

So be it

Maar nu is de klok op de scooter hele tijd op 4.30 ipv echte tijd

Iemand die weet hoe dit te fixxen behalve te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 17:01
sikkwittet schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 23:23:
Mijn 2 jaar service van de app is verlopen

So be it

Maar nu is de klok op de scooter hele tijd op 4.30 ipv echte tijd

Iemand die weet hoe dit te fixxen behalve te betalen.
Accus loskoppelen en weer vast koppelen.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-09 21:11
lost95 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:21:
[...]

wilde ik vanochtend even doen, maar toen ik em opstarten was opeens de tijd weer correct.

jammer dat ik nu niet incidenteel in de app kan kijken en kan zien of ik naar beneden moet lopen of niet om em nog extra prik te voorzien.

maar dat is natuurlijk niet 60 euro per jaar waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
sikkwittet schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:33:
[...]

wilde ik vanochtend even doen, maar toen ik em opstarten was opeens de tijd weer correct.

jammer dat ik nu niet incidenteel in de app kan kijken en kan zien of ik naar beneden moet lopen of niet om em nog extra prik te voorzien.

maar dat is natuurlijk niet 60 euro per jaar waard.
Inderdaad, doe al jaar zonder app, en ben blij dat ik niet betaald hebt voor abbo, mis het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 09:08
lost95 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:21:
[...]

Je kan ook verbinden met bluetooth en de app.
Je gsm is herstarten doet ook soms wonderen, laatst zelfde gehad.
Heb ook geen smart services meer het enigste dat ik mis, is dat ik percentage vanop afstand niet meer kan zien voor de rest niets eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patoer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09 13:01
lost95 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:41:
[...]

Inderdaad, doe al jaar zonder app, en ben blij dat ik niet betaald hebt voor abbo, mis het niet.
Dan is de plaatsbepaling van de scooter ook niet meer bruikbaar neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Patoer schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:42:
[...]

Dit. Ik heb de mijne juist wel verlengd hiervoor. Ook is het zo dat als je dat abonnement niet verlengd dat je die niet zomaar even weer kan starten. Dan moet de controller vervangen worden ofzo bij de dealer. Dat dacht ik iig gelezen te hebben hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
[...]

Klopt, maar ik gebruik hem alleen voor woon/werk en staat op beide plekken beveiligd, dus heb geen plaatsbepaling nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

[...]

Dat kan je eventueel vervangen door een Tag te gebruiken.
Overigens als ze tegenwoordig die accu's jatten dan heb je ook geen plaatsbepaling meer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patoer
n00bs schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:50:
[...]

Dat kan je eventueel vervangen door een Tag te gebruiken.
Overigens als ze tegenwoordig die accu's jatten dan heb je ook geen plaatsbepaling meer :+
Dat klopt,daarom heb ik een blokkade op de vergrendelingshandel gemaakt met 3mm dik messing. Nu wordt het toch wat moeilijker voor de ,,heren dieven,,! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Patoer schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 16:36:
[...]

Dat klopt,daarom heb ik een blokkade op de vergrendelingshandel gemaakt met 3mm dik messing. Nu wordt het toch wat moeilijker voor de ,,heren dieven,,! :)
Heb je een how to stap-voor-stap met eventueel fotos hoe je dit hebt gedaan? en wat bij een storing als je wel je accu moet ontkoppelen?
Ik zit zelf dus naar een oplossing voor die hendel te kijken (maar geen idee al dat plastic eromheen???) en dan zo een alu plaat van Ali over de accu. Dan maar speciaal gereedschap meenemen in geval van nood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patoer
n00bs schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:30:
[...]

Heb je een how to stap-voor-stap met eventueel fotos hoe je dit hebt gedaan? en wat bij een storing als je wel je accu moet ontkoppelen?
Ik zit zelf dus naar een oplossing voor die hendel te kijken (maar geen idee al dat plastic eromheen???) en dan zo een alu plaat van Ali over de accu. Dan maar speciaal gereedschap meenemen in geval van nood
Hierbij de foto,s. Voor de orginele bout wil ik een ander type gebruiken n.l type Torx met platte kop. Deze oplossing gebruik alleen overigens, als de scooter onbeheerd achtergelaten wordt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mox_rRNFLxb4Ax8hQr1oaD8uTRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e05QWDh76iHyrm1SSQfwv7xF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOOGpkpAO0GlpNgdx5BgKCXRiEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bt3mnyQ1lEdHckkwyWFyanYw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Patoer op 06-10-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Patoer schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:23:
[...]

Hierbij de foto,s. Voor de orginele bout wil ik een ander type gebruiken n.l type Torx met platte kop. Deze oplossing gebruik alleen overigens, als de scooter onbeheerd achtergelaten wordt.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja simpel idd op die manier. Die bout is toch een origineel op die plek? zoja dan vraag ik me wel af wat hij op zijn plek houdt, voordat je zoiets losdraait :-)

Zou voor een bout gaan waarvan de kans dat ze dat snel ter plekke op straat los kunnen krijgen, vrij klein is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patoer
n00bs schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 18:28:
[...]

Ja simpel idd op die manier. Die bout is toch een origineel op die plek? zoja dan vraag ik me wel af wat hij op zijn plek houdt, voordat je zoiets losdraait :-)

Zou voor een bout gaan waarvan de kans dat ze dat snel ter plekke op straat los kunnen krijgen, vrij klein is.
De bouten die je ziet, hebben de functie om de bak waar de helmen in kunnen op z,n plek te houden....geen echte belangrijke functie dus. De gebruikte bout die wil ik omruilen met een torx 5mm bout met platte kop en met beveiliging...( even googlen).. De beveiliging houdt in, dat in het midden van de boutkop een belemmering zit zodat je niet een willekeurige torx inbussleutel kan gebruiken. Overigens, heeft de dief met de bestaande bout ook nu extra tijd nodig voordat hij/zij bij de accu,s kunnen.
De plaat van messing, die ik gebruikt heb, kan natuurlijk uit één stuk van staal gemaakt worden. )Had zelf nog wat messing over.) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patoer
Patoer schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:21:
[...]

De bouten die je ziet, hebben de functie om de bak waar de helmen in kunnen op z,n plek te houden....geen echte belangrijke functie dus. De gebruikte bout die wil ik omruilen met een torx 5mm bout met platte kop en met beveiliging...( even googlen).. De beveiliging houdt in, dat in het midden van de boutkop een belemmering zit zodat je niet een willekeurige torx inbussleutel kan gebruiken. Overigens, heeft de dief met de bestaande bout ook nu extra tijd nodig voordat hij/zij bij de accu,s kunnen.
De plaat van messing, die ik gebruikt heb, kan natuurlijk uit één stuk van staal gemaakt worden. )Had zelf nog wat messing over.) ;)
Ik heb de helmbak verwijderd om even te kijken wat er onder zit. Let op de 12volt accu o.a. voor de verlichting. Bij het verwijderen van de zij schermen moet je daar ook zijn, zo te zien.
Patoer schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:34:
[...]

Ik heb de helmbak verwijderd om even te kijken wat er onder zit. Let op de 12volt accu o.a. voor de verlichting. Bij het verwijderen van de zij schermen moet je daar ook zijn, zo te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcuvEvj81AGmkowlyVS9pUv83cE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGHMz8QctCj3OnCdhZt0xvQ9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pKTZWqeQmoq9DoswmhRMnjHevQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnoqhE6azyx23iDBTOQuRnaI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xk7Mgq1cYcntjeDhdYYBE96YZWg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngr7BkEU4zzcIySKqxoFyQb3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUg5-7PxrejDndrT6KIK0iwnJnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRadfrUhFutQ5fuNOxBaEaN3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6vzJyeGmIX3T8wrIH5gp-l3sh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nkKjEH2Vo0B6ZZz1nwaLLrVB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCDFj54uNJQAYV36lnv2cUj0z3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5opGpGXAoQOuNCsdJPn4q0mQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mox_rRNFLxb4Ax8hQr1oaD8uTRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e05QWDh76iHyrm1SSQfwv7xF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door Patoer op 07-10-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Mijn contactslot is vervangen binnen garantie. Het probleem wat een aantal hebben (gehad) dat bij openen slot, hij meteen weer op slot slaat bij gebruik van de remote.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-06 14:57
Hoi, sinds de update van de Segway-app naar versie 6 zie ik niets meer in het "Segway Ninebot Laboratory", zoals de configuratie om de richtingaanwijzer automatisch uit te schakelen. Ik heb vanmorgen contact opgenomen met de klantenservice en mij werd verteld dat ze de Segway Lab-functies hebben verwijderd. Hebben jullie ook een lege pagina voor dit Segway Ninebot Lab?

(sorry the automatic English-Dutch translation).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1V_34pY5ljY_qxNU1dsErLbDdQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O5GnwotRNewrYRZtixAYCiTN.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik krijg dezelfde melding te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

alexborro schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:17:
Hoi, sinds de update van de Segway-app naar versie 6 zie ik niets meer in het "Segway Ninebot Laboratory", zoals de configuratie om de richtingaanwijzer automatisch uit te schakelen. Ik heb vanmorgen contact opgenomen met de klantenservice en mij werd verteld dat ze de Segway Lab-functies hebben verwijderd. Hebben jullie ook een lege pagina voor dit Segway Ninebot Lab?

(sorry the automatic English-Dutch translation).

[Afbeelding]
Ook bij mij alles weg, hopelijk snel weer terug en is dit een foutje.

Wat betreft de auto vertaling, die is echt dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
Oké, dat is echt jammer. De klantenservice vertelde me dat ze veel functies aan het schrappen zijn en dat dit "Laboratorium" daar één van is. Dus het is waarschijnlijk voorgoed verdwenen.
Ze vertelden me ook dat ze binnenkort (als dat niet al is gebeurd) het "track register" gaan verwijderen. Ik denk dat dit het "track log" is dat we na een rit zien. Ze zeiden dat veel klanten klagen over problemen met deze functies en in plaats van ze te repareren, verwijderen ze ze.
:-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
Heb de scooter nu 3 maanden heb nog nooit wat onder de Lab wat aan opties gezien.
@alexborro zijn die functies niet overgeheveld naar de normale opties.
Ik kan gewoon mijn richtingaanwijzers automatisch uit selecteren onder Meer Functies ect ect.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xeeGDSNo1yxR_s8pGz6QfmGBPLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nw67xKfulo6NzFT7AtJGUxP0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro
Humm, bedankt @Siewert , dat had ik niet gezien. Dus ik weet niet zeker of andere "Lab"-functies naar nieuwe menu's zijn gemigreerd.. Hoe dan ook, het lijkt erop dat ze een paar functies aan het verwijderen zijn, ik hoop dat ze de belangrijke behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
alexborro schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:10:
Humm, bedankt @Siewert , dat had ik niet gezien. Dus ik weet niet zeker of andere "Lab"-functies naar nieuwe menu's zijn gemigreerd.. Hoe dan ook, het lijkt erop dat ze een paar functies aan het verwijderen zijn, ik hoop dat ze de belangrijke behouden.
Geen idee, weet niet wat er ooit in de Lab gestaan heeft.
Zal je alle opties moeten doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EzraTweaked
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23-09 10:49
Ik heb inmiddels 2500 km op mijn Segway B110S Snor gereden, heb hem sinds februari 2023. Ik hoop er voor zijn eerste jaar rond de 4k mee gereden te hebben.

Het is momenteel mijn primaire vervoersmiddel, auto de deur uitgedaan.
Ik merk wel wat nadelen.

1: Scooter performance is gewoon het beste op een volle batterij, vanaf 60% is hij aanzienlijk slomer in optrekken en max snelheid 30 km per uur in plaats van 32/33km per uur.

2: Snelheid niet aan te passen, ik word massaal door iedere benzine snorscooter ingehaald.

Ik zit er wel weer aan te denken om er een benzine scooter bij te nemen (45 km model) en die naar de 55 a 60 km per uur op te voeren.

Het gemak van even tanken en weer doorgaan is echt een stuk fijner dan elke keer opletten en tijdig opladen en wachten tot hij klaar is met laden.

Onderhoud is wel een nadeel op benzine scooters, maar valt eigenlijk best mee in de praktijk.

Iemand anders overgestapt van eletrisch naar benzine weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
De "problemen" die je noem

1 traag zijn met legere accu hoor je wel vaker van modellen. Bij mijn e110se snor niet echt last van tot 20%

2 benzine rijdt harder. Ja ik wordt ook ingehaald. Maar met 33 op de gps rijden dusdanig opgevoerd voorbij dat het echt niet meer klopt. Mijn buurjongen zijn brommer rijdt 90, dan maar weer auto rijden?

3 laden is een no issue vindt ik. Met ca 60km effectieve range kan ik dus meer dan 2 uur op de scooter zitten. Als mijn reis langer duurt dan twee uur kies ik toch echt een ander vervoersmiddel. Dus gewoon elke avond in de schuur aan de lader is geen probleem.

Ik heb hier echter wel heel goed op gelet met welke scooter ik kocht of dat ik al mijn ritten zonder bijladen zou halen. En ik zeg ook eerlijk dat heel soms als ik naar mijn werk ben geweest en langs de bso, dat ik een tripje langs de bouwmarkt tot een dag later uitstel omdat hij dan ook echt leeg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

alexborro schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:10:
Alle functies die in lab zaten, zijn bij mij al maanden geleden uit de testfase (LAB) naar main menu gegaan (productie). Er is niets gewijzigd aan functies, enkel verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

EzraTweaked schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:45:
Ik heb inmiddels 2500 km op mijn Segway B110S Snor gereden, heb hem sinds februari 2023. Ik hoop er voor zijn eerste jaar rond de 4k mee gereden te hebben.

Ik merk wel wat nadelen.

1: Scooter performance is gewoon het beste op een volle batterij, vanaf 60% is hij aanzienlijk slomer in optrekken en max snelheid 30 km per uur in plaats van 32/33km per uur.

2: Snelheid niet aan te passen, ik word massaal door iedere benzine snorscooter ingehaald.

Ik zit er wel weer aan te denken om er een benzine scooter bij te nemen (45 km model) en die naar de 55 a 60 km per uur op te voeren.

Het gemak van even tanken en weer doorgaan is echt een stuk fijner dan elke keer opletten en tijdig opladen en wachten tot hij klaar is met laden.

Onderhoud is wel een nadeel op benzine scooters, maar valt eigenlijk best mee in de praktijk.

Iemand anders overgestapt van eletrisch naar benzine weer?
1) Dit is sterk afhankelijk van de buitentemperatuur en accutemperatuur. Nu met de herfst en zeker met de winter is dit het geval in Nederland. In de zomer zou je normaal niet veel merken tot ~30%

Actieradius en tijd om weer verder te kunnen rijden is bij alle EV's een "groot" probleem.

2) Houdt rekening mee met een rollenbank op dit moment max 54KM/h geldt om geen WOK status te verkrijgen. 55-60 betekent dus WOK, boete en bij aanrijding dekt je verzekering 0,0 (erg vervelend als je schuldig bent)
Ik word zelf zowat nergens in gehaald op mijn E125 als ik rond de 50KM/h ga. Ik woon in een stadsgebied. Kan me voorstellen dat als je meer afgelegen woont dat het een ander verhaal is.

Afhankelijk van waar je woont, is een EV of benzine meer/minder geschikt. Die keuze is aan jou en heb je zo te horen al gemaakt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPiNut
  • Niet online
EzraTweaked schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:45:
Ik merk wel wat nadelen.

Ik merk sinds een week dat de 30 km/h aantikken lastig wordt. Dat komt ook door de kou. Wanneer de accu de hele dag binnen heeft gedaan, in de scooter word gestopt, gaat hij gerust weer 32, tot deze weer afkoelt natuurlijk. Ik heb zelf de scooter sinds april dit jaar, heb er ruim 7500km mee gereden en moet eerlijk zijn, dat hij mij zeker niet tegen valt.

Er is wel een manier om de snor versie gewoon ca. 42 km/h te laten lopen zonder op te voeren. Zo rij ik ongeacht het batterij percentage altijd wel ca 32-36km/h op de teller, dat komt omdat de cruisecontrol dominant is tov de snelheids begrenzer van 25 of 32km/h. Ik kan je wel vertellen, dat je accu dan wel sneller leeg raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
RPiNut schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:26:
[...]

Ik merk sinds een week dat de 30 km/h aantikken lastig wordt. Dat komt ook door de kou. Wanneer de accu de hele dag binnen heeft gedaan, in de scooter word gestopt, gaat hij gerust weer 32, tot deze weer afkoelt natuurlijk. Ik heb zelf de scooter sinds april dit jaar, heb er ruim 7500km mee gereden en moet eerlijk zijn, dat hij mij zeker niet tegen valt.

Er is wel een manier om de snor versie gewoon ca. 42 km/h te laten lopen zonder op te voeren. Zo rij ik ongeacht het batterij percentage altijd wel ca 32-36km/h op de teller, dat komt omdat de cruisecontrol dominant is tov de snelheids begrenzer van 25 of 32km/h. Ik kan je wel vertellen, dat je accu dan wel sneller leeg raakt.
Maar om die 42 km/h te halen moet je eerst wel 42 km/h rijden en dan de cruisecontrol indrukken toch? Waarna je 42 km/h blijft rijden tot je moet afremmen.

Vaak met een flinke heuvel lukt een paar km harder idd wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPiNut
  • Niet online
RemcoZwolle schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 00:24:
[...]

Maar om die 42 km/h te halen moet je eerst wel 42 km/h rijden en dan de cruisecontrol indrukken toch? Waarna je 42 km/h blijft rijden tot je moet afremmen.

Vaak met een flinke heuvel lukt een paar km harder idd wel.
Dat klopt. Heb je ooit een keukenstoel aangeschoven zonder handen gebruiken? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
RPiNut schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:25:
[...]

Dat klopt. Heb je ooit een keukenstoel aangeschoven zonder handen gebruiken? >:)
Woon jij vast in een gebied met veel heuvels, want ik haal hier max 2 km/h harder dan waarop hij is afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Hoe zijn jullie ervaringen met het NIET verlengen smart functionaliteit van de scooter ? Ik heb het vorig jaar wel verlengd, maar denk dat ik het alleen soms gebruik om het accu percentage te checken. Verder vind ik er niet zoveel aan.

Scheelt toch weer 60 euro per jaar :). Hoor graag jullie bevindingen /beperkingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Het enige wat ik mis is dat ik geen melding krijg als de scooter vol is.

Maar neem daarbij in ogenschouw dat bij mij:
- ik toch al maar zo'n 50% van de keren dat ik oplaade een melding kreeg.
- de locatie gegevens sporadisch klopte.

Dus wat voor mij speelt. Wat voor zin heeft verlengen als mijn scooter blijft volhouden dat hij nog steeds staat op een plek waar ik twee weken geleden geweest ben. En hij alleen laad meldingen geeft als de wind uit de juiste richting waait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

greg-a schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:18:
Hoe zijn jullie ervaringen met het NIET verlengen smart functionaliteit van de scooter ? Ik heb het vorig jaar wel verlengd, maar denk dat ik het alleen soms gebruik om het accu percentage te checken. Verder vind ik er niet zoveel aan.

Scheelt toch weer 60 euro per jaar :). Hoor graag jullie bevindingen /beperkingen.
Ik laat het ook aan me voorbij gaan nu, te vaak dat er een communicatie probleem is. Segway mag me een coulance jaar korting geven ofzo, maar 60 euro betalen voor een onbetrouwbare dienst doe ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 19:46
greg-a schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:18:

Vind het zelf vooral irritant dat de klok afhankelijk is van deze dienst. Die kun je niet instellen of via bluetooth synchroniseren.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Pagina: 1 ... 34 ... 39 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.