Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Heb afgelopen maandag mijn snor met speedupgrade inderdaad laten omkeuren.
Kan dat nog aangepast worden?
[ Voor 6% gewijzigd door RemcoZwolle op 29-06-2024 00:40 ]
Geen idee of dat kan.RemcoZwolle schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 00:26:
[...]
Heb afgelopen maandag mijn snor met speedupgrade inderdaad laten omkeuren.
Kan dat nog aangepast worden?
Denk ff de dealer vragen.
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Ga ik dat morgen even doen!Siewert schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 07:51:
[...]
Geen idee of dat kan.
Denk ff de dealer vragen.
Ik moet morgen een zak grind ophalen, kan ik 25kg op de trayplank neerleggen?
Op de trayplank zal prima gaan, denk ik.RemcoZwolle schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:45:
[...]
Ga ik dat morgen even doen!
Plof zal niet in tweeën breken maar rij eigenschappen zullen vast beroerte aanvoelen. 🙈
Lijkt me niet dat dat zo slecht zou moeten zijn. Met iemand achterop met een hoger zwaartepunt en veel meer gewicht is het ook prima te doen.Siewert schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:48:
[...]
Op de trayplank zal prima gaan, denk ik.
Plof zal niet in tweeën breken maar rij eigenschappen zullen vast beroerte aanvoelen. 🙈
Ik heb ook een snor omgezet naar brom en precies dezelfde snelheden. Standje 1 en 2 lijken nog in snor modus te staan. Ik heb ook een originele brom versie die gaat inderdaad 25/35/45.RemcoZwolle schreef op zondag 30 juni 2024 @ 20:45:
[...]
Ga ik dat morgen even doen!
Mijn dealer zei dat hij het niet verder aan kon passen. Alleen stand 3 gaat naar 49 km per uur. De omgebouwde snor reageert ook anders op gas geven dan de brom versie, minder vloeiend bij optrekken.
Ik heb er dus 2 en kan dus goed vergelijken.
Dat is erg jammer dat het niet aangepast kan worden. Het gas reageert idd wel heel snel. Zelf vind ik dit niet heel erg.coolbas2000 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:37:
[...]
Ik heb ook een snor omgezet naar brom en precies dezelfde snelheden. Standje 1 en 2 lijken nog in snor modus te staan. Ik heb ook een originele brom versie die gaat inderdaad 25/35/45.
Mijn dealer zei dat hij het niet verder aan kon passen. Alleen stand 3 gaat naar 49 km per uur. De omgebouwde snor reageert ook anders op gas geven dan de brom versie, minder vloeiend bij optrekken.
Ik heb er dus 2 en kan dus goed vergelijken.
Heb wel sinds vorige week donderdag dat de ritten die ik maak niet meer worden opgeslagen in de app, de totale kilometerstand word wel geupdatet. Hebben jullie dit ook?
Heb ik ook last van. Hij lijkt de route alleen in een lijn op te slaan als je de hele rit de app er naast hebt draaienRemcoZwolle schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:24:
[...]
Dat is erg jammer dat het niet aangepast kan worden. Het gas reageert idd wel heel snel. Zelf vind ik dit niet heel erg.
Heb wel sinds vorige week donderdag dat de ritten die ik maak niet meer worden opgeslagen in de app, de totale kilometerstand word wel geupdatet. Hebben jullie dit ook?
Heel raar. Bij mij slaat hij helemaal niks meer op. Zie zelfs niet hoeveel km ik heb gereden vandaag. Laatste ritgegevens zijn zichtbaar van vorige week donderdag. Daarna niks meer en de klok klopt ook niet meer op het display.DutchAwesome schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:47:
[...]
Heb ik ook last van. Hij lijkt de route alleen in een lijn op te slaan als je de hele rit de app er naast hebt draaien
App toevallig niet automatisch in batterij besparing gesprongen?RemcoZwolle schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:42:
[...]
Heel raar. Bij mij slaat hij helemaal niks meer op. Zie zelfs niet hoeveel km ik heb gereden vandaag. Laatste ritgegevens zijn zichtbaar van vorige week donderdag. Daarna niks meer en de klok klopt ook niet meer op het display.
Ik gok erop dat dit weer een bug/storing is bij Segway, paar keer eerder gehad en spontaan vanzelf opgelost. Nu even afwachten dus. Vervelend is het wel.RemcoZwolle schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:42:
[...]
Heel raar. Bij mij slaat hij helemaal niks meer op. Zie zelfs niet hoeveel km ik heb gereden vandaag. Laatste ritgegevens zijn zichtbaar van vorige week donderdag. Daarna niks meer en de klok klopt ook niet meer op het display.
Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
Nee ik heb hem uitgesloten van sluimeren.Siewert schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:54:
[...]
App toevallig niet automatisch in batterij besparing gesprongen?
Het rare is ook dat de batterij maar tot 52% oplaad, moet dan de stekker eruit halen en dan gaat hij verder.
Deze problemen zijn allemaal gekomen nadat ik de scooter heb omgekeurd van 25 naar 45km/h.
Anderen ook deze ervaring?
Ja dat zeker, ik heb telkens het gevoel dat het komt doordat hij is omgekeurd vorige week maandag.SparkOne schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:53:
[...]
Ik gok erop dat dit weer een bug/storing is bij Segway, paar keer eerder gehad en spontaan vanzelf opgelost. Nu even afwachten dus. Vervelend is het wel.
2023
:fill(white):strip_exif()/f/image/ibgEI5FF6SR5zNqEAptZbA1D.png?f=user_large)
2024
:fill(white):strip_exif()/f/image/LnLCJaYz2ysPAqJP6XqkMEbl.png?f=user_large)
Alle data in tabelvorm
:fill(white):strip_exif()/f/image/2tYfBDh2a4x05uS4iqlMfpsS.png?f=user_large)
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Nee dit probleem heb ik niet met mijn omgezette snor. Hij laad netjes aan 1 stuk door tot 90%.RemcoZwolle schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 23:18:
[...]
Nee ik heb hem uitgesloten van sluimeren.
Het rare is ook dat de batterij maar tot 52% oplaad, moet dan de stekker eruit halen en dan gaat hij verder.
Deze problemen zijn allemaal gekomen nadat ik de scooter heb omgekeurd van 25 naar 45km/h.
Anderen ook deze ervaring?
:strip_exif()/f/image/qN84uO3rdukV7T1PbRg0z5fT.jpg?f=fotoalbum_large)
Afgelopen woensdag mijn E125S opgehaald
Snelheid aangepast naar (op de teller) 51 km/u. Ben super tevreden, behalve over het weer op woensdag

Wel heb ik een vraag over de accu capaciteit; accu's zijn beide nieuw met 2 laadcycli, maar bij 100% SOC is het bereik volgens de app maar 54km. Het was 20C buiten, dus dit valt me behoorlijk tegen. Ik heb de accu's nog niet ontladen of reset gegeven, accu's ook nog niet uit de scooter gehad. Iemand een idee of dit het is, of dat ik meer mag verwachten?
/f/image/UpQm6meBGM9moSknOlBGSJ5w.png?f=fotoalbum_large)
Van harte gefeliciteerd met je Plof...Flatline____ schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:06:
[Afbeelding]
Afgelopen woensdag mijn E125S opgehaald![]()
Snelheid aangepast naar (op de teller) 51 km/u. Ben super tevreden, behalve over het weer op woensdag
Wel heb ik een vraag over de accu capaciteit; accu's zijn beide 100%, maar bij 100% SOC is het bereik volgens de app maar 54km. Het is ruim 20C buiten, dus dit valt me behoorlijk tegen. Ik heb de accu's nog niet ontladen of reset gegeven, iemand een idee of dit het is, of dat ik meer mag verwachten?
[Afbeelding]
Bereik is afhankelijk van vele factoren maar ook je eigen gewicht telt mee als mede je rechterhanden, temp, wind, ect ect ect.
Zelf ook sinds 3 weken in het bezit van een E125s.
En de voorspellende gave van de scooter vertrouw ik voor geen meter, ik rijd ongeveer 1% per kilometer.
Bij woon/werk totaal 33km altijd het zelfde rijgedrag, route als enige verandere factor het weer zegt hij dat ik 90km kan op een volle accu en de andere dag 71km.
Je hoeft maar 1 ritje iets pittiger te rijden en je bereik is naar de kloten volgens Segway app.
En als je hem net hebt komt dit wel goed.
Ik reken ongeveer 1% per kilometer en ervan uit ga dat ik altijd 20% batterij overhoud (lees niet wil gebruiken) zit ik tussen de 70 á 80km op 1 lading.
Daar gaat iets niet goed, dat is te weinig voor een 125s. Even contact zoeken.Flatline____ schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:06:
[Afbeelding]
Wel heb ik een vraag over de accu capaciteit; accu's zijn beide nieuw met 2 laadcycli, maar bij 100% SOC is het bereik volgens de app maar 54km. Het was 20C buiten, dus dit valt me behoorlijk tegen. Ik heb de accu's nog niet ontladen of reset gegeven, accu's ook nog niet uit de scooter gehad. Iemand een idee of dit het is, of dat ik meer mag verwachten?
[Afbeelding]
Komt o.a. omdat de Segway zo fel op de gashendel reageert.
Ik vind het wel apart hoe ver het bij sommige dan wel meeste het verbruik zover uitelkaar ligt.MagicSjefke schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:27:
Mijn eigen ervaring met de Segway E125S is dat je ongeacht weer, gewicht en rijgedrag je nooit maar dan ook nooit in de buurt kan komen van de 81 km die Segway zelf opgeeft voor de 45 km/h uitvoering.
Komt o.a. omdat de Segway zo fel op de gashendel reageert.
Batterij van mijn 45er zit weer vol en kan volgens de app 82km rijden.
Vandaag 33km woon/werk met uitstapje naar schoonouders.
Met 100% vertrokken met zeer veel tegenwind en alles volgas vanmorgen.
Na thuis komst 62% over, zou dus nog een ritje kunnen en wat overhouden om idd in de buurt van 80km te komen.
Alleen zit dat laatste stukje in een batterij capaciteit die ik niet wil gebruiken ivm diep ontlading.
Hoewel ik persoonlijk weinig waarde hecht aan de vermelde geschatte range, is 54km bij 100% wel heel erg karig. Zelfs in de winter heb ik een stuk meer met een scooter die ouder is en harder gaat.Flatline____ schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Al geprobeerd de accu’s te ontkoppelen en 5 min later opnieuw aan te sluiten ?
Dat ga ik zeker proberen. Helpt het misschien nog om de accu's los (uit de scooter) bij te laden?greg-a schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 22:12:
[...]
Hoewel ik persoonlijk weinig waarde hecht aan de vermelde geschatte range, is 54km bij 100% wel heel erg karig. Zelfs in de winter heb ik een stuk meer met een scooter die ouder is en harder gaat.
Al geprobeerd de accu’s te ontkoppelen en 5 min later opnieuw aan te sluiten ?
Is dit dan normaal of is er iets aan de hand met m’n accu’s?
De segway app berekend je bereik in de app aan de hand van je laatste 10 km. Dus als je veel stadsverkeer met veel remmen en optrekken hebt gehad is je bereik in de app minder. Als je veel lange afstanden rijd is het bereik weer hoger. Test het maar eens uit en je gewicht kan ook veel uitmaken met hoeveel km je kan rijden.Flatline____ schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik haal tussen de 70 en de 80 km op een lading, soms meer als ik veel lange stukken rij.
Zeer uitgebreid, goed bezig! Is dit op de cruiscontrol of gas voluit?Moby schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:59:
Hierbij weer een stukje data. Grafiek van 2022 mist wegens incompleet, maar staat wel in de tabel onderaan. 2023 heb ik al eens gedeeld, en 2024 is nu precies 6 maanden oud. KM's (in groen) rechts aflezen, de rest links. Of kijk naar de tabel. Net wat je wil. Nieuwe banden in februari 2024 zorgde ervoor dat de gemiddelde snelheid weer wat omhoog ging
2023
[Afbeelding]
2024
[Afbeelding]
Alle data in tabelvorm
[Afbeelding]
Cruise control voluitRemcoZwolle schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 07:56:
[...]
Zeer uitgebreid, goed bezig! Is dit op de cruiscontrol of gas voluit?
Heb hier hetzelfde. Bij 100% opgeladen op display 64km bereik. Was dit bij nieuw en nu nog, na ruim 2 jaar.Mastron schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 06:45:
Mijn E125S geeft ook gemiddeld 60km op 2 volle accu’s. In de app zie ik ook beide accu’s aangesloten en opgeladen. Ongeacht het weer kom ik niet boven de 70km uit op de display als ik 95% heb geladen.
Is dit dan normaal of is er iets aan de hand met m’n accu’s?
Ik rij in Amsterdam, dus veel stadsverkeer inderdaad. Maar je mag maar 30, dat scheelt natuurlijkPatoer schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 14:03:
[...]
Heb hier hetzelfde. Bij 100% opgeladen op display 64km bereik. Was dit bij nieuw en nu nog, na ruim 2 jaar.
Ik heb de dealer gebeld, en hij zegt: de eerste vijf keer accu leegrijden, en thuis bijladen ipv in de scooter. Lithium accu’s gaan dan kalibreren. Ik ga het proberen, maar het klinkt omslachtig… staat ook nergens in de handleiding.
[ Voor 3% gewijzigd door Flatline____ op 06-07-2024 17:53 ]
Lastig he wat te geloven.Flatline____ schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:53:
[...]
Ik rij in Amsterdam, dus veel stadsverkeer inderdaad. Maar je mag maar 30, dat scheelt natuurlijk
Ik heb de dealer gebeld, en hij zegt: de eerste vijf keer accu leegrijden, en thuis bijladen ipv in de scooter. Lithium accu’s gaan dan kalibreren. Ik ga het proberen, maar het klinkt omslachtig… staat ook nergens in de handleiding.
Ik zou zeggen met mijn boeren verstand beide accu's in de scooter laten en opladen.
Dan worden ze allebeide opgeladen en samen gebalanceerd.
Persoonlijk vind ik het prima zo.
Rijd mijn dagelijkse woon/werk ritjes.
Bij thuis komst en als ik denk word de volgende dag krap dan laad ik ze op in de scooter en mijn domotica kijkt of de wattage van de oplader onder een bepaald niveau komt en laat dan de oplader nog 1uur zijn werk doen als hij idd nog aan het balanceren is.
Ik zou ze sws niet helemaal leeg rijden - lijkt gebaseerd op oude accu technieken.Flatline____ schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:53:
[...]
Ik rij in Amsterdam, dus veel stadsverkeer inderdaad. Maar je mag maar 30, dat scheelt natuurlijk
Zou eventueel kunnen. Zorg iig dat je de accu’s voldoende lang aan de lader laat zitten, ook als deze klaar zijn met opladen. Dan weet je zeker dat ze 100% hebben bereiktFlatline____ schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 22:49:
[...]
Dat ga ik zeker proberen. Helpt het misschien nog om de accu's los (uit de scooter) bij te laden?
Het aangegeven bereik is een indicatie van jouw rijgedrag op de laatste 10km. Heb je flink lopen optrekken en op topsnelheid gereden met veel wind. Dan zul je zien dat de actieradius laag is.Flatline____ schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:06:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Cruise je rustig aan rond en trek je langzaam op, dan zal het bereik omhoog gaan.
Het is een indicatie en dus een gemiddelde van je rijgedrag op de laatste 10km. Deze info kun je ook in de app vinden.
De eerst 700km in 3 weken zit er alweer op.
Gelijk vandaag de City Grip2 laten zetten en smowlt wel beter, zaten maxis bandjes onder maar kwam er achter met wat vochtig weer de achterkant zenuwachtig was in langere doordraaiers.
Hopen dat het met de City Grips beter gaat.
Maar merk dat de voorkant nu wat logger in stuurt.
Meer mensen dit opgemerkt met deze bandjes?
Als leen scooter de e110s mee gehad.
Maar eerlijk, ben blij dat ik de E125s heb genomen.
Voel idd dat de scooter lichter is wat insturen in scherpe bochten wel fijner maakt.
Maar mis wel de power van de 125s vooral bij het optrekken en je zelf rechtop trekken uit bochten.
En ben nu wel een beetje over mijn range anxiety heen.
Afgelopen twee weken elke twee dagen opgeladen.
Waarbij ik gemiddelde 62km heb gereden en nog 30% overhad.
Terwijl ik niet zuinig rijd en alles volgas.
Maar goed, met dit weer zou tussen de 70 á 80km moeten lukken.
Wat mij wel opvalt is ondank de snelheid wel inkakt naarmate de batterij leeg raakt met 40% volgens de GPS nog 49,5 km/u haal terwijl de teller 47 aangeeft.
Ik heb de boel geprobeerd schoon te maken en het geluid werd eigenlijk alleen maar erger. Toen besloten de rem klauw los te halen om te kijken of er vuil zat tussen de blokken en schijf wat niet los wilde komen.
Bij het loshalen van de remklauw werd wel meer duidelijk, maar door gebrek aan scooter kennis kom ik hier toch even vragen of jullie mee willen kijken.
Het lijkt erop dat er een groter en een kleiner remblokje in de klauw zit. Waarvan het kleine remblokje helemaal kaal is en enkel nog metaal is.
Klopt mijn gedachte of mis ik wat?
Ik vind het vreemd dat er 1 helemaal kaal is en de andere nog niet.
Ik heb gezocht naar een webshop waar ze segway remblokken verkopen voor de e125, maar kon deze niet vinden. Ik kon dus ook niet checken hoe nieuwe remblokken eruit zien.
Heeft iemand de remklauw achter er wel eens af gehad en wellicht de blokjes al eens vervangen?!
Ik heb nu iets meer dan 10.000km gereden.
:strip_exif()/f/image/2AcDYfFJiICPBmPBz6Fe1n6h.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OTVft1aRCAbdJeBziGGAQhYv.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan je wel vertellen dat deze glad af zijn.
Wat betreft jouw linkje, op het oog lijken het de zelfde maar je kunt geen afmetingen zien.
Van de andere kant.
Voor de 8 euro kunnje er ook geen buil aan vallen als het niet de goeie zijn.
Als het maar naadloos in je klauw past, anders naar de dealer want op het moment dat je wilt remmen en je er achter komt dat ze niet werken is meer dan een schone onderbroek momentje.
Dit is ontstaan nadat ik de scooter heb laten omkeuren van blauw naar een geel kenteken.
Ze gaan ernaar kijken en misschien is de ECU kapot
Verder heb ik ook het gevoel dat 1 van de remschijven wat aanlopen.
[ Voor 6% gewijzigd door RemcoZwolle op 12-07-2024 00:08 ]
Normaliter is de prognose op een volle batterij lading om en nabij de 75km.
Doe alleen woon/werk en rijd altijd de zelfde route en de zelfde rijstijl, zeg maar stevig.
Nu is de buiten temp ook kouder als de afgelopen week.
Gisteravond nog volle bak tegenwind terug naar huis en toch is de prognose hoger als anders.
Gaat hier dus om een E125s brom versie.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZLF8gxMlTeuAckBcFAlY8jcA.jpg?f=user_large)
Oh dat is wel raar idd, zeker omdat je niet in de meest gunstige omstandigheden hebt gereden.Siewert schreef op zondag 14 juli 2024 @ 14:08:
Ik krijg echt geen hoogte van Segways bereik prognose.
Normaliter is de prognose op een volle batterij lading om en nabij de 75km.
Doe alleen woon/werk en rijd altijd de zelfde route en de zelfde rijstijl, zeg maar stevig.
Nu is de buiten temp ook kouder als de afgelopen week.
Gisteravond nog volle bak tegenwind terug naar huis en toch is de prognose hoger als anders.
Gaat hier dus om een E125s brom versie.
[Afbeelding]
Waarschijnlijk word dat dus een nieuw set banden, welke set banden zijn het beste voor de segway E125S? Nu zitten de originele banden er nog onder.
Alvast bedankt!
:strip_exif()/f/image/ERN1TeyPxi7gq97aNc5qYBKa.jpg?f=fotoalbum_large)
Gaan het vanmiddag weer zien als ik naar het werk race.
Wat betreft je bandjes, ik heb sinds twee dagen de City Grip 2 erop.
110 voor 120 achter en is mij goed bevallen met de regen, minder zenuwachtig in de kont in de bochten.
Wel iets meer banden geluid maar niet hinderlijk.
Zat trouwens zelf te denken om een simpel prop setje aan te schaffen.
Icm mijn Makita luchtpompje altijd te mogelijkheid om snel thuis te komen.
Merk je qua bereik en snelheid verschil met deze banden?Siewert schreef op zondag 14 juli 2024 @ 14:24:
@RemcoZwolle idd heel erg apart, snap er dus ook niks van.
Gaan het vanmiddag weer zien als ik naar het werk race.
Wat betreft je bandjes, ik heb sinds twee dagen de City Grip 2 erop.
110 voor 120 achter en is mij goed bevallen met de regen, minder zenuwachtig in de kont in de bochten.
Wel iets meer banden geluid maar niet hinderlijk.
Zat trouwens zelf te denken om een simpel prop setje aan te schaffen.
Icm mijn Makita luchtpompje altijd te mogelijkheid om snel thuis te komen.
Om heel eerlijk te zijn zou ik het niet weten.n00bs schreef op zondag 14 juli 2024 @ 14:48:
[...]
Merk je qua bereik en snelheid verschil met deze banden?
Zitten er net twee dagen om en gisteren voor eerst naar en van het werk mee gereden.
Misschien verklaart dat mijn post hierboven.
Zou dan langere tijd moeten monitoren.
Maar heb verder ook geen referenties helaas.
Qua snelheid op de teller nog niks van gemerkt, niet gemeten met de GPS.
[ Voor 7% gewijzigd door Siewert op 14-07-2024 14:54 ]
3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Dacht vandaag, even de batterijen opladen en de stad in voor een boodschapje.
Prognose is nog 95km op 1 lading, dacht ja ja.
Vanuit de stad dacht ik ga even een extra blokje om ivm het mooie weer.
Totale reisafstand 53km, vlak en 40km grotendeels 49km/u op de cruise control.
Einde van de rit is de prognose nog 42,9km met nog 48% batterij lading over.
Ik weet het is allemaal weersafhankelijk maar 90km zou moeten lukken als alle kilometers op platteland gereden worden.
Verbaasd mij als je alle reviews leest omtrent bereik in de zomer waar de meeste op 60 á 70km uitkomen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MIyYoNXQmJa7bbQgd7UHRFZu.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xb9TxlXEvA9GQNV3jbSdrgkC.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a5j0hgPoJZVSfYlV3ZY2tEte.jpg?f=user_large)
Ik haalde ook altijd zo’n 90km uit de twee accu’s met m’n e125s. Voornamelijk platte land met 95kg aan lichaamsgewicht. Klinkt allemaal vrij normaal als ik jouw verhaal zo leesSiewert schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:36:
Even een update van mijn vorige post omtrent ik niks snap van de bereiks prognose van Segways.
Dacht vandaag, even de batterijen opladen en de stad in voor een boodschapje.
Prognose is nog 95km op 1 lading, dacht ja ja.
Vanuit de stad dacht ik ga even een extra blokje om ivm het mooie weer.
Totale reisafstand 53km, vlak en 40km grotendeels 49km/u op de cruise control.
Einde van de rit is de prognose nog 42,9km met nog 48% batterij lading over.
Ik weet het is allemaal weersafhankelijk maar 90km zou moeten lukken als alle kilometers op platteland gereden worden.
Verbaasd mij als je alle reviews leest omtrent bereik in de zomer waar de meeste op 60 á 70km uitkomen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan lijkt het er wel op dat dit klopt.DutchAwesome schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:22:
[...]
Ik haalde ook altijd zo’n 90km uit de twee accu’s met m’n e125s. Voornamelijk platte land met 95kg aan lichaamsgewicht. Klinkt allemaal vrij normaal als ik jouw verhaal zo lees
Bij de aankoop was ik van tig reviews uitgegaan waarin 70km de max was.
Vooral als je vaak dagen niet rijd , kost je dat stand-by capaciteit…. Dat zie je toch ook wel hard gaan…
Als ik iedere dag een groot stuk rijdt of slecht een keer in de week… dat verschil is groot als ik dan weer moet laden als hij op 20 procent staat. Wbt de Km’s
[ Voor 60% gewijzigd door PsYgHo op 15-07-2024 22:48 ]
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Klopt helemaal.PsYgHo schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:46:
Lange stukken gaat beter dan stadsverkeer… zeker op platteland …dat scheelt nogal…
Vooral als je vaak dagen niet rijd , kost je dat stand-by capaciteit…. Dat zie je toch ook wel hard gaan…
Als ik iedere dag een groot stuk rijdt of slecht een keer in de week… dat verschil is groot als ik dan weer moet laden als hij op 20 procent staat. Wbt de Km’s
Maar vind het raar dat het niet strook met mijn eerdere post (gisteren)
Woon/werk enkele reis is 15km waarvan de eerste 6km volgas fietspad en daarna de rest start/stop met stevige rijstijl de zelfde resultaten geeft.
Constant lange stukken zonder hobbels, stoplichten, 30km zones heb ik niet echt en constant afremmen/optrekken kost gewoon een hoop energie.
Heb gezien naar een alternatief om een powerstation van +- 600wh te kopen en dan mee te nemen maar die dingen zijn toch te groot om mee te nemen in de opslagruimte. En opladen is ook al lastig dan zou ik batterij + powerstation + lader moeten meenemn en onder het zadel laden. Of een powerstation en een lader met een uitsparing in het zadel en zo te laden. Ik doe ongeveer een 35km met mijn e110s momenteel ietsjes meer door het warme weer maar ik zou graag toch om geen anxiety range te hebben een manier willen vinden om +- een 10 km te kunnen bijladen. Hoe doen jullie dat in Nederland? ben van Belgie. Via een laadpaal? Batterij en dergerlijke meenemen en laten laden ergens in een cafe zie ik niet echt gebeuren. Via een laadpaal zou nog ok zijn maar hoe moet je dat dan regelen. Jammer dat de e110se uitverkocht was overal de 45km/u versie die zou juist genoeg geweest zijn om mijn beoogde afstand te kunnen doen. Grtjes
Minder hard rijden doet wonderen voor je range - dus als dat een optie is….pitbullgio schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:49:
Ik zou graag mijn bereik wat kunnen opkrikken maar ik wil geen extra batterij kopen van 1200euro.
Heb gezien naar een alternatief om een powerstation van +- 600wh te kopen en dan mee te nemen maar die dingen zijn toch te groot om mee te nemen in de opslagruimte. En opladen is ook al lastig dan zou ik batterij + powerstation + lader moeten meenemn en onder het zadel laden. Of een powerstation en een lader met een uitsparing in het zadel en zo te laden. Ik doe ongeveer een 35km met mijn e110s momenteel ietsjes meer door het warme weer maar ik zou graag toch om geen anxiety range te hebben een manier willen vinden om +- een 10 km te kunnen bijladen. Hoe doen jullie dat in Nederland? ben van Belgie. Via een laadpaal? Batterij en dergerlijke meenemen en laten laden ergens in een cafe zie ik niet echt gebeuren. Via een laadpaal zou nog ok zijn maar hoe moet je dat dan regelen. Jammer dat de e110se uitverkocht was overal de 45km/u versie die zou juist genoeg geweest zijn om mijn beoogde afstand te kunnen doen. Grtjes
Zou het om vele redenen afraden om een power station te kopen hiervoor. Laden aan een publieke auto laadpaal zou kunnen met een converter - kan je in dit topic eea over vinde. Type 2 naar schuko moet je hebben. Let wel even op of het mag. In Amsterdam is dat bijvoorbeeld verboden. In NL heb je ook punten waar je e-bikes kan laden, daar kan je vaak op e scooters opladen.
Eventueel kan je kijken wat de tweede hands prijs van een Segway is. Als dat minder is dan een nieuwe accu zou je dat nog als optie kunnen nemen .
Ok thx voor de info meeste weet ik maar ok goed dat je Powerstation afraad is nog meer gedoe en alles behalve een veilige optie. Maar hoe zou je dan laden met schuko type 2 dan moet je er bij blijven anders jatten ze je lader.greg-a schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 23:51:
[...]
Minder hard rijden doet wonderen voor je range - dus als dat een optie is….
Zou het om vele redenen afraden om een power station te kopen hiervoor. Laden aan een publieke auto laadpaal zou kunnen met een converter - kan je in dit topic eea over vinde. Type 2 naar schuko moet je hebben. Let wel even op of het mag. In Amsterdam is dat bijvoorbeeld verboden. In NL heb je ook punten waar je e-bikes kan laden, daar kan je vaak op e scooters opladen.
Eventueel kan je kijken wat de tweede hands prijs van een Segway is. Als dat minder is dan een nieuwe accu zou je dat nog als optie kunnen nemen .
Maar ik kan niet vinden waar ik dit kan doen. In de Bluetoothlijst op mijn mobiel vind ik de scooter niet terug en krijg het dus niet voor elkaar.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen en dus wel verbinding kan maken met Bluetooth.
Bedankt alvast!
Mogen marktplaats links hier? Zo niet, voel je vrij deze weg te knippen. Dan kan je me PM'en.
Het is een 2022 model, 4005 km. Matzwarte kappenset van een E110SE zit er op.
Inclusief beenkleed en toverspreuk voor 2800.
Omgeving Rijswijk/Delft.
https://www.marktplaats.nl/m2142009747
Heeft iemand hier ervaring met het scooter slot van Segway? Weet iemand of die een ART certificering heeft? Kan er maar weinig info over vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door Mastron op 07-08-2024 11:09 ]
Ik weet niet welk slot je bedoelt. Maar je zult altijd een los kettingslot moeten hebben om aan een vast object vast te makenMastron schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:07:
Hi
Heeft iemand hier ervaring met het scooter slot van Segway? Weet iemand of die een ART certificering heeft? Kan er maar weinig info over vinden.
https://shop.segway.com/nl_nl/bluetooth-lock-escooter.html
Heb al begrepen at het geen ART certificering heeft helaas.
Dus niet goedgekeurd…Mastron schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:56:
Dit slot bedoel ik:
https://shop.segway.com/nl_nl/bluetooth-lock-escooter.html
Heb al begrepen at het geen ART certificering heeft helaas.
Kijk hier even voor de wel goed gekeurde sloten door verzekeringsmaatschappijen..
https://stichtingart.nl/
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
1. Het zwarte kapje met segway logo kan er afgeklikt worden. Voorzichtig trekken, deze zit vast met een soort veer klem?Kabbie_Kabbie schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 21:10:
Ik ben nu ruim een maand in bezit van een B110s, en vroeg mij af of iemand mij kan vertellen hoe ik de voorkap kan demonteren? Ik weet dat de koplamp ansicht niet te vertellen is. Maar ik wil even onderzoeken of ik de koplamp op een andere manier iets hoger kan richten.
2. Hier achter zitten 2 schroefjes.
3. Deze hele kap zit nu los. Deze zit enkel vast met die zelfde veer klemmen aan de onderzijde en thv het knipperlicht. De kappen zitten vast doormiddel van clips. Voorzichtig 1 voor 1 los klikken.
4. Haal de knipperlicht kabels los. Rood en blauw.
5. Er zitten totaal rondom de koplamp, 2 schroeven, 2 druk klemmen aan de zijkant en 2 boven het spatbord. Trek voorzichtig de 2 bevestigings punten (rubber) los waar de koplamp waar trillingen word gedempt.
6. Haal de stekker van de koplamp los.
7. Slechts 4 bouten houden de koplamp unit vast.
Mijn eerste poging, 2 rvs ringen aan bijde kanten onderaan toevoegen. Vanavond eens kijken of dit helpt.
Als je een andere workaround hebt waar je de hele koplamp unit uit elkaar zou draaien, zou je deze willen delen?
Edit:
Het toevoegen van 2 ringetjes per kant aan de onderzijde gaf voor mij de doorslag. 3 is net te veel. Dan schijnt de koplamp praktisch horizontaal, wat verblindend kan zijn. Bij 2 sluitringen schijnt deze ver genoeg maar wel naar beneden door niet te verblinden. Waar 2-3 mm wel niet een verschil kan maken.
[ Voor 10% gewijzigd door RPiNut op 07-08-2024 23:47 . Reden: Extra informatie ]
Bedankt! Laat dit nou precies zijn wat ik ook van plan was te proberen. :-)RPiNut schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:03:
[...]
1. Het zwarte kapje met segway logo kan er afgeklikt worden. Voorzichtig trekken, deze zit vast met een soort veer klem?
2. Hier achter zitten 2 schroefjes.
3. Deze hele kap zit nu los. Deze zit enkel vast met die zelfde veer klemmen aan de onderzijde en thv het knipperlicht. De kappen zitten vast doormiddel van clips. Voorzichtig 1 voor 1 los klikken.
4. Haal de knipperlicht kabels los. Rood en blauw.
5. Er zitten totaal rondom de koplamp, 2 schroeven, 2 druk klemmen aan de zijkant en 2 boven het spatbord. Trek voorzichtig de 2 bevestigings punten (rubber) los waar de koplamp waar trillingen word gedempt.
6. Haal de stekker van de koplamp los.
7. Slechts 4 bouten houden de koplamp unit vast.
Mijn eerste poging, 2 rvs ringen aan bijde kanten onderaan toevoegen. Vanavond eens kijken of dit helpt.
Als je een andere workaround hebt waar je de hele koplamp unit uit elkaar zou draaien, zou je deze willen delen?
Edit:
Het toevoegen van 2 ringetjes per kant aan de onderzijde gaf voor mij de doorslag. 3 is net te veel. Dan schijnt de koplamp praktisch horizontaal, wat verblindend kan zijn. Bij 2 sluitringen schijnt deze ver genoeg maar wel naar beneden door niet te verblinden. Waar 2-3 mm wel niet een verschil kan maken.
Laat trouwens maar weten of het gelukt is en welke configuratie. Ben erg benieuwdKabbie_Kabbie schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 04:36:
[...]
Bedankt! Laat dit nou precies zijn wat ik ook van plan was te proberen. :-)
Momenteel aan het kijken naar de E300SE, en heb de handleiding al nagezocht over de batterij die er in zit.
Als je de 3e batterij er bij aanschaft, worden die dan gekoppeld als 1 grote batterij, of staat dat als een losse batterij waar je moet omprikken van set A naar batterij B?
Ik heb dit ergens via-via gehoord dat er electrische scooters zijn die dit doen, maar niet of de Segway dit ook doet.
Daarnaast ben ik benieuwd als de 3e accu aanwezig is, hoe zit het dan met de ruimte onder het zadel voor een helm?
Please consider the environment before posting on the internet.
Persoonlijk vind ik de looks beter dan die hoge windvangers.
En het scherm voelt een stuk solider dan die van Segway zelf en past mooi op de E125s.
Vandaag dus de "Puig PU 20363H Traffic getint" binnen gekregen.
Knutselsmurf gelijk maar aan de slag natuurlijk.
Nog niet getest qua wind en rij eigenschappen, komt vanavond wel als ik naar het werk moet.
Als de borst maar uit de wind dan vind ik prima.
:strip_exif()/f/image/AhBUDM6CSGxpUOgpxzIJuE6t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/srPRooNMTx26yeLAMlAYQhej.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7JNSPn4Q0oaO2y1vk2KRZ6lu.jpg?f=fotoalbum_large)
Doet zo’n klein schermpje dan ook wel echt iets voor de wind? En in hoeverre helpt het met de regen?Siewert schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:11:
Nadat ik een berichtje op FB Segway groep voorbij zag komen over een aftermarket schermpje op een E300s heb ik deze ook maar besteld.
Persoonlijk vind ik de looks beter dan die hoge windvangers.
En het scherm voelt een stuk solider dan die van Segway zelf en past mooi op de E125s.
Vandaag dus de "Puig PU 20363H Traffic getint" binnen gekregen.
Knutselsmurf gelijk maar aan de slag natuurlijk.
Nog niet getest qua wind en rij eigenschappen, komt vanavond wel als ik naar het werk moet.
Als de borst maar uit de wind dan vind ik prima.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vandaag voor het eerst mee gereden.greg-a schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:26:
[...]
Doet zo’n klein schermpje dan ook wel echt iets voor de wind? En in hoeverre helpt het met de regen?
Regen dus nog niet gehad, maar persoonlijk heb ik de regen op mijn helm dan op een scherm.
Laatste keer met hoogscherm zag ik niks meer.
Qua wind merk ik het enige dat de wind wel op de helm waait, zoals verwacht.
Maar de borst is uit de wind.
Anoniem: 1629206
Doen ze hier in de buurt ook niet (ook diverse auto garages niet). Reden is dat je mogelijk een klapband kan krijgen, doordat er altijd een zwak punt in je band zit. En met een vd kids achterop ook maar voor safe gegaan. Heb toen maar een nieuwe achterband laten monterenEdgenumber schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:06:
Ik heb meerdere keren een prop in een autoband laten zetten. Bijzonder dat dit volgens de dealer niet met een scooterband zou kunnen.
https://shop.segway.com/n...kickscooter-e2-pro-e.html
Nu activeer ik de app en je raad het al:... Geen setting voor de lichten. Schijnt in sommige EU landen gedeactiveerd te worden. Kennelijk ook NL.
Ik las wat foefjes op 't internet maar ik ben een noob dus mijn pogingen zijn kansloos mislukt. Nu de vraag: klopt het wel dat dit puur softwarematig is en de RBG lichten dus via een omweg wel geactiveerd kunnen worden?
Beetje balen om hetzelfde model op Amerikaanse en Maleisische videos te zien MET de lichten, cruise control etc.
[ Voor 13% gewijzigd door fms2754 op 11-08-2024 21:41 ]
Dit is meer een segway scooter specifieke forum. Weet niet of iemand iets van steps af weet. Misschien wel. Ik helaas niet.fms2754 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:34:
Ik heb vandaag mijn nieuwe E2 Pro aangeschaft. Hoofdreden: sfeerverlichting onder het voetbord. Staat zo aangegeven op de website van Segway zelf bij de specificaties:
https://shop.segway.com/n...kickscooter-e2-pro-e.html
Nu activeer ik de app en je raad het al:... Geen setting voor de lichten. Schijnt in sommige EU landen gedeactiveerd te worden. Kennelijk ook NL.
Ik las wat foefjes op 't internet maar ik ben een noob dus mijn pogingen zijn kansloos mislukt. Nu de vraag: klopt het wel dat dit puur softwarematig is en de RBG lichten dus via een omweg wel geactiveerd kunnen worden?
Beetje balen om hetzelfde model op Amerikaanse en Maleisische videos te zien MET de lichten, cruise control etc.
Echt heerlijk om met dit weer een ochtend tourtje te maken om even de kop te verzetten.
Route uitgestippeld om niet zonder lege batterijen te komen staan in the middle of nowhere.
Dus batterijen vol (100%), de E125s van stal en gaan met die banaan.
Heerlijk 2,5uur op de cruise 49km/h over 't Hogeland gezoefd.
Bij terugkomst in het dorp nog maar even een extra rondje gereden wat de batterijen waren nog niet leeg en was benieuwd bij hoeveel km nog te rijden de accu lamp ging branden.
En nieuwsgierig wanneer de snelheid drastisch zou inkakken.
Bij nog 15km was het dan zover en ging die knipperen en had nog 15% en 16km over.
Maar qua trekkracht voel je wel dat het iets minder is maar schiet nog steeds van zijn plek.
En topsnelheid ligt dus nog steeds op 48/49km/h.
Weet het is warm maar vind het niet slecht.
Dit is goed om mijn range anxiety te genezen. 😉🤣
Stats:
- Segway E125s met originele speed upgrade
- Gereden 87,3 km en nog 15km bereik over volgens de app
- Constante snelheid voor zover mogelijk 48/49km/h op de cruise
- De eerste 40km wind mee
- Laatste 40km volle bak tegen (3 á 4bft)
:strip_exif()/f/image/oQX7oncOAUbOjXIaoCosX5tf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8cJvNTBUrpVSdQPmbcCai9h5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sNYnv6vVQmlxfOtnuiT8Vomb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eGPPsdCihWi4CUnm4VDPI7Oq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q8I5f0UCWt946t3YmLkfxeTt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KUV561P3lVPQiRx2ej4aacWC.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een vraag over de E125s:
Deze vraag gaat uit naar iedereen die informatie heeft and wilt delen en al wat langer in het bezit is van deze scooter.
Hoe bevalt de scooter na het aantal maanden (jaren) in het bezit.
Hoe is de accu gezondheid.
en ben je nog tegen problemen aan gelopen?
Alvast heel erg bedankt!
Even een algemene opmerking: op fora lees je over het algemeen meer klachten dan positieve ervaringen. Het heeft weinig nut voor mij om hier elke week te melden dat alles nog werktTonyBetaalpas schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:31:
Heb door de posts gebladerd maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb een vraag over de E125s:
Deze vraag gaat uit naar iedereen die informatie heeft and wilt delen en al wat langer in het bezit is van deze scooter.
Hoe bevalt de scooter na het aantal maanden (jaren) in het bezit.
Hoe is de accu gezondheid.
en ben je nog tegen problemen aan gelopen?
Alvast heel erg bedankt!
Na 13k km werkt bij mij alles nog prima. Van accu degradatie merk ik niets, maar dit kan ik zelf niet meten - dus puur gevoel met zo af en toe een handmatige range berekening.
Originele windscherm is niet zo goed en is bij mij na 2jr stuk gegaan. De nieuwe windschermen hebben extra beveiliging tegen het door midden breken. Echter zijn de bevestiging beugels mijn inziens het zwakke punt en brak het daar ook af bij mij. Bij mij was het iig vervangen onder garantie.
Verder nieuwe banden eronder gezet. Scooter bevalt nog steeds prima. Tuurlijk heb ik nog steeds extra wensen, maar daar voldoet geen een scooter aan.
De grote buddy bak blijft een usp. De vering kan wel wat minder straf van mij betreft. Zie ook mijn andere Posts.
Wat hij zegt, zie ook mijn posts met klachten.greg-a schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:44:
[...]
Even een algemene opmerking: op fora lees je over het algemeen meer klachten dan positieve ervaringen. Het heeft weinig nut voor mij om hier elke week te melden dat alles nog werkt![]()
Na 13k km werkt bij mij alles nog prima. Van accu degradatie merk ik niets, maar dit kan ik zelf niet meten - dus puur gevoel met zo af en toe een handmatige range berekening.
Originele windscherm is niet zo goed en is bij mij na 2jr stuk gegaan. De nieuwe windschermen hebben extra beveiliging tegen het door midden breken. Echter zijn de bevestiging beugels mijn inziens het zwakke punt en brak het daar ook af bij mij. Bij mij was het iig vervangen onder garantie.
Verder nieuwe banden eronder gezet. Scooter bevalt nog steeds prima. Tuurlijk heb ik nog steeds extra wensen, maar daar voldoet geen een scooter aan.
De grote buddy bak blijft een usp. De vering kan wel wat minder straf van mij betreft. Zie ook mijn andere Posts.
Maar wat ik zelf ook al vaak heb gezegd, zou hem niet inruilen voor een benzinescooter. Maar ook dat is voor iedereen anders, afhankelijk van de afstanden en wegen die je dagelijks moet berijden.
Ik vermoed echter wel dat ze weer met een niewer model gaan komen...
Ik heb een e110s
Wanneer ik rij maakt hij een tikkend geluid.
Wanneer ik de rechterrem rustig gebruik, houdt dat tikken op.
Wat kan het zijn en hoe los ik 't op?
Remklauw losmaken, reinigen, remblokjes checken/reinigen/schuren, keramisch vet achter de remblokjes smeren en terugplaatsen in de klauw. Misschien remvloeistof dan gelijk bijvullen/doorpompen en het geheel weer vastzetten.Jeroenamsterdam schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:31:
Hi
Ik heb een e110s
Wanneer ik rij maakt hij een tikkend geluid.
Wanneer ik de rechterrem rustig gebruik, houdt dat tikken op.
Wat kan het zijn en hoe los ik 't op?
Ik ben me ervan bewust dat deze bromfiets geen 50 km per uur haalt, maar doorgaans rond de 43 km per uur rijdt. Hij is op dit moment ook goedkoper dan de meeste E-Bikes, met een prijs van ongeveer €1100-1200. Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met dit model en wat de werkelijke actieradius is als je continu op hogere snelheid wilt rijden.
Het valt me tevens op dat de actieradius van elektrische scooters nog behoorlijk tegenvalt vergeleken met de brandstofversies.

Een maat van mij had daar ook kommentaar op.
Ik heb een e110se, 25km. Actieradius van ca 60km.
Hij vind dat laag. Maar zoals ik het zie moet ik iets meer als 2 uur op de scooter zitten om hem leeg te rijden.
Recreatieve ritjes daargelaten. Als ik langer dan 2 uur op de scooter moet zitten dan pak ik toch liever een ander vervoersmiddel. Ik zou ook geen 3 uur op een benzie scooter gaan zitten.
En aangezien ik hem thuis zo weer aan de lader prik heb ik bijna nooit probleem met de actieradius ervaren.
Ik heb de aanpassing ook doorgevoerd, is best goed te doen.RPiNut schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:09:
[...]
Laat trouwens maar weten of het gelukt is en welke configuratie. Ben erg benieuwd
Ik kom uit op een ringetje van 1.5mm. Ik denk dat 1.5mm net kan betreffende het eventuele verblinden van tegenliggers, hij schijnt net een stukje naar beneden.
Het verschil is echt enorm!
LodanMax schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:50:
Goeiemorgen,
Momenteel aan het kijken naar de E300SE, en heb de handleiding al nagezocht over de batterij die er in zit.
Als je de 3e batterij er bij aanschaft, worden die dan gekoppeld als 1 grote batterij, of staat dat als een losse batterij waar je moet omprikken van set A naar batterij B?
Ik heb dit ergens via-via gehoord dat er electrische scooters zijn die dit doen, maar niet of de Segway dit ook doet.
Daarnaast ben ik benieuwd als de 3e accu aanwezig is, hoe zit het dan met de ruimte onder het zadel voor een helm?
/f/image/mED4z66zUfie7e02bo7ar24r.png?f=fotoalbum_large)
Er komt in de app te staan dat je een derde batterij hebt aangesloten. Je hoeft niks te doen, het wordt gezien als een geheel. Dus geen kabels los trekken oid.
Als je de derde accu er in doet, gaat er veel ruimte verloren in de buddy bak. Echter is er genoeg ruimte voor een pot helm en je lader.
Er is een inlegbak beschikbaar, deze kun je over de derde accu leggen voor efficiënte ruimte in de buddy.
Actieradius is ongeveer 100 km met 3 accu’s (in de zomer)
[ Voor 13% gewijzigd door DutchAwesome op 22-08-2024 10:21 ]
Dankjewel!DutchAwesome schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:15:
[...]
[Afbeelding]
Er komt in de app te staan dat je een derde batterij hebt aangesloten. Je hoeft niks te doen, het wordt gezien als een geheel. Dus geen kabels los trekken oid.
Als je de derde accu er in doet, gaat er veel ruimte verloren in de buddy bak. Echter is er genoeg ruimte voor een pot helm en je lader.
Er is een inlegbak beschikbaar, deze kun je over de derde accu leggen voor efficiënte ruimte in de buddy.
Actieradius is ongeveer 100 km met 3 accu’s (in de zomer)
Dan ga ik volgende maand maar eens een proefritje plannen, dit was voor mij namelijk het laatste twijfeldingetje.
Please consider the environment before posting on the internet.
Dat is toch gewoon gebonden aan je account?038Robijno schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:30:
Ik heb een probleempje.. ik heb mijn telefoon omgeruild bij coolblue, maar ik heb mijn scooter e125s niet ontkoppeld. Wat kan ik nu doen om mijn scooter weer te koppelen op mijn nieuwe telefoon?
Nee, dit werkt via Bluetooth code wat in je telefoon zit of zoiets. Je moest perse ontkoppelen met de telefoon die je ook gebruikt had om hem te koppelen.berchtold schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:38:
[...]
Dat is toch gewoon gebonden aan je account?
Ik gok dat je twee opties hebt: Coolblue bellen en vragen of je je telefoon tijdelijk terug mag. Of je dealer bellen voor hulp. Zij kunnen met Segway contact opnemen om dit te fixen. (Evt zou je ook zelf met Segway contact op kunnen nemen)038Robijno schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:30:
Ik heb een probleempje.. ik heb mijn telefoon omgeruild bij coolblue, maar ik heb mijn scooter e125s niet ontkoppeld. Wat kan ik nu doen om mijn scooter weer te koppelen op mijn nieuwe telefoon?
Ik heb zelf sinds 3 maand een extra accu geplaatst in mijn E110S en heb hiervoor deze kabel gekocht:Florizch schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:46:
Hallo, dit is mijn eerste bericht in dit topic. Leuk om alle ervaringen te lezen. Ik heb sinds kort een E110S, hij bevalt prima. Meteen een vraag, heeft iemand ervaring met het installeren van een 2de accu in een E110S? Ik dacht te hebben begrepen uit een bericht uit 2022 uit dit topic dat dat moet kunnen, met een 'additional battery kit', AC.50.0001.69. Als je al een tweede accu hebt is wellicht alleen de splitter kabel AC.50.0001.70 voldoende? En, hoe reageert de E110S op een tweede accu? Met beide accu's in de scooter, laden deze beide op tot hetzelfde 100% of lager ingestelde (via de app) percentage? Zijn ze beide zichtbaar in de app? Alvast bedankt voor enig commentaar.
https://www.scootercentru...-laadkabel-origineel.html
Dit werkt op zich prima. De E110s ziet de tweede accu direct. Je kan hem daarna ook nog koppelen in de app. Je kan de lader voor de E110S gebruiken om beide accu's op te laden. Dit duurt dan wel een keer zo lang (reken op 8 uur). Een bijkomend voordeel van een extra accu is dat de speedupgrade een keer langer werkt voordat de km weer onder 50km per uur komt. Ben zelf nu op zoek naar een andere lader. Een lader van de E125s zou kunnen maar 495 euro vindt ik nogal gortig
Heb ook een nieuwe telefoon, maar de boel overgezet met dat tooltje van Xiaomi..038Robijno schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 21:30:
Daarna opnieuw wachtwoord ingegeven, en alles werk gewoon.. dacht ik.. nou ja. Heb nog niets hoeven wijzigen…. Wel zie ik het batterij percentage in de app widget..
Even testen hoor….
Update, nee ik zie wel het batterij percentage, in de app widget, maar kan niets instellen met de nieuwe telefoon…
[ Voor 7% gewijzigd door PsYgHo op 22-08-2024 23:34 ]
Echt heeel interessant. Ben vorig jaar ook van telefoon gewisseld. Iphone xs naar iphone 15 pro. Maar heb daar geen last van gehad. Misschien dat apple veel meer overzet op een manier ofzo? Leek mij juist dat het alleen aan het account gebonden was.PsYgHo schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 23:31:
[...]
Heb ook een nieuwe telefoon, maar de boel overgezet met dat tooltje van Xiaomi..
Daarna opnieuw wachtwoord ingegeven, en alles werk gewoon.. dacht ik.. nou ja. Heb nog niets hoeven wijzigen…. Wel zie ik het batterij percentage in de app widget..
Even testen hoor….
Update, nee ik zie wel het batterij percentage, in de app widget, maar kan niets instellen met de nieuwe telefoon…
Ik heb hem een jaartje gehad, met de brom versie haalde ik 50km in de zomer en 40 in de winter. Maar dan is hij ook echt leeg.DeJurist schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 13:01:
Ik ben momenteel aan het overwegen om een elektrische bromfiets aan te schaffen in plaats van een E-Bike. Daarbij kwam ik uit op de Segway B110S, die een actieradius van meer dan 100 km heeft onder ideale omstandigheden.
Ik ben me ervan bewust dat deze bromfiets geen 50 km per uur haalt, maar doorgaans rond de 43 km per uur rijdt. Hij is op dit moment ook goedkoper dan de meeste E-Bikes, met een prijs van ongeveer €1100-1200. Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met dit model en wat de werkelijke actieradius is als je continu op hogere snelheid wilt rijden.
Het valt me tevens op dat de actieradius van elektrische scooters nog behoorlijk tegenvalt vergeleken met de brandstofversies.
[Afbeelding]
Dat valt tegen en komt niet in de buurt wat Segway aangeeft.justinb81 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 16:49:
[...]
Ik heb hem een jaartje gehad, met de brom versie haalde ik 50km in de zomer en 40 in de winter. Maar dan is hij ook echt leeg.
Ja, tabelletjes van scootercentrum in Reeuwijk komen dichter bij de realiteit:DeJurist schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:44:
[...]
Dat valt tegen en komt niet in de buurt wat Segway aangeeft.
Voorbeeld actieradius op basis van klantervaringen:
25km uitvoering | Belasting 90 kg 0 graden 60km
25km uitvoering | Belasting 90 kg 25 graden 70km
25km uitvoering | Belasting 70 kg 0 graden 70km
25km uitvoering | Belasting 70 kg 25 graden 80km
45km uitvoering | Belasting 90 kg 0 graden 40km
45km uitvoering | Belasting 90 kg 25 graden 50km
45km uitvoering | Belasting 70 kg 0 graden 50km
45km uitvoering | Belasting 70 kg 25 graden 60km
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
- de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de snorfiets heeft een blauw kenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.