Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 32 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-07 18:49
remzor schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:43:
[...]

Klopt, I know. Zijn dezelfde machines en accu’s, maar ik ken mezelf en maak dan toch gebruik van de snelheid = minder range. Maar ik heb die range niet zo hard nodig en heb een garage aan huis waar ik ook gewoon kan laden. Maar idd als de accu richting leeg gaat is langzamer rijden sowieso een goede tip.

Mijn grootste bezwaar/twijfel blijft toch het feit dat ik met geel kenteken niet op de vele (mooie en fijne) fietspaden mag rijden hier. Ik zou me dan gewoon aan de snelheid van 30 houden (zeker bij drukte) en niet als een aso rijden. Maar ja, daar heeft de politie geen boodschap aan dan natuurlijk. €100 boete las ik net. En hier toch regelmatig politie. In hoeverre ze hier echt op letten/op acteren weet ik natuurlijk niet, ik rijd al een jaar of 17 geen scooter meer :p
Het is echt heel anekdotaal dit, maar ik rijd ook regelmatig op fietspaden met mijn bromscooter. Maar omdat ie elektrisch is word ik eigenlijk nooit gek aangekeken, uitgejoeld of is er irritatie naar me. Denk dat het feit dat je niet stinkt en brullend geluid maakt al meer dan goed genoeg bevonden wordt.
Hoe de politie daar over denkt... Geen idee.
Maar ik heb wel 1 of 2x gehad dat ik op 15% accu reed en toch maar voor het fietspad heb gekozen omdat ik niet harder dan 37 km/h kon. Ik denk dat je daar best wel wat medeleven voor zult krijgen van een agent omdat 30-35 rijden op een drukke 50 (maar praktisch 60-70) weg ook niet bepaald veilig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:17
Je kan er geen lijn op trekken. Mijn vrouw heeft met haar segway twee keer op de rollerbank gestaan. Ik rij diezelfde route even veel en heb nog nooit een agent gezien.

Ik denk dat de agent ook niet zozeer het probleem is. Eerder de verzekering mocht er iets gebeuren. Als die een uitweg zien om niet uit hoeven te betalen dan zullen die het met beide handen aangrijpen. Dus mocht je ooit letsel veroorzaken kan je een groot probleem hebben.

Maar dat is natuurlijk ook afhangkelijk van hoe je rijdt. Als je rustig rijd zal de kans op zo'n ongeval minimaal zijn.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Edgenumber schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:07:
Je kan er geen lijn op trekken. Mijn vrouw heeft met haar segway twee keer op de rollerbank gestaan. Ik rij diezelfde route even veel en heb nog nooit een agent gezien.

Ik denk dat de agent ook niet zozeer het probleem is. Eerder de verzekering mocht er iets gebeuren. Als die een uitweg zien om niet uit hoeven te betalen dan zullen die het met beide handen aangrijpen. Dus mocht je ooit letsel veroorzaken kan je een groot probleem hebben.

Maar dat is natuurlijk ook afhangkelijk van hoe je rijdt. Als je rustig rijd zal de kans op zo'n ongeval minimaal zijn.
Dit is een heel terecht punt! op het moment van een aanrijding met een fietser, trek je hoe dan ook aan het kortste eind. Als je ook dan nog niet kan aantonen waarom je daar op het fietspad reed, dan kan dat zonder een goede verzekering heel erg nadelig uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Hoe snel gaat de e125s na de originele speed-update op de GPS? Is dat 50 of 51 km/h?
En is dat binnen de grens van de WOK?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• berchtold
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16:11
038Robijno schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 00:00:
Hoe snel gaat de e125s na de originele speed-update op de GPS? Is dat 50 of 51 km/h?
51/52 zoiets ja op de top als de accu vol is. Daarna zakt het altijd terug. Ruim binnen de wok. Dat is pas over de 54 dacht ik.

[ Voor 7% gewijzigd door berchtold op 28-05-2024 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
berchtold schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 00:07:
[...]

51/52 zoiets ja op de top als de accu vol is. Daarna zakt het altijd terug. Ruim binnen de wok. Dat is pas over de 54 dacht ik.
Dat zijn wel de echte km/h?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold
038Robijno schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 01:11:
[...]

Dat zijn wel de echte km/h?
Dat is volgens de app. Maar volgens mij is die snelheid wel accuraat genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

038Robijno schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 00:00:
Een bromfiets kan een WOK-melding krijgen boven de 55 km/u (maximale constructiesnelheid van 45km met 5 km + 5 km rollerbank marge) en een snorfiets boven de 34 km/u (maximale constructiesnelheid van 25km met 4 km + 5 km rollerbank marge)

E125 gaat volgens mijn app enkel met warm weer en 100% accu, piek 53+ en zakt weer in, zoals gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verif
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-07 15:11
Ik heb nu net een jaar de E125S en hij bevalt nog altijd super!

Toen ik hem kocht zat het officiële Segway windscherm er bij. Nooit echt problemen mee gehad, maar las destijds al dat deze redelijk snel kan breken. Las zelfs dat dat bij sommigen door het nemen van een hobbeltje gebeurde.

Ik bleef gisteren bij het wegrijden uit de tuin kort in een struik haken (smalle doorgang) en PATS, knalt een hoek van het windscherm af. Ging heel snel en voor mijn gevoel met weinig kracht, ik reed echt maar een paar km/h. Eigen schuld, maar wel balen...

Nu zie ik dat deze nieuw echt behoorlijk duur zijn vind ik zelf, en zeker met in het achterhoofd hoe makkelijk deze kapot ging. Mijn vraag is dus - heeft iemand hier een ander windscherm op zijn Segway scooter? Dus niet de officiële van Segway.

Ik vind het erg lastig inschatten bij third-party windschermen of deze zou passen op de Segway E125S en of het functioneel even goed blijft. Het liefst pik ik er eigenlijk eentje tweedehands op voor een paar tientjes, vind meer dan €100 echt belachelijk veel geld voor een stuk kunststof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:40
Verif schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:41:

Toen ik hem kocht zat het officiële Segway windscherm er bij. Nooit echt problemen mee gehad, maar las destijds al dat deze redelijk snel kan breken. Las zelfs dat dat bij sommigen door het nemen van een hobbeltje gebeurde.

Ik bleef gisteren bij het wegrijden uit de tuin kort in een struik haken (smalle doorgang) en PATS, knalt een hoek van het windscherm af. Ging heel snel en voor mijn gevoel met weinig kracht, ik reed echt maar een paar km/h. Eigen schuld, maar wel balen...

Nu zie ik dat deze nieuw echt behoorlijk duur zijn vind ik zelf, en zeker met in het achterhoofd hoe makkelijk deze kapot ging. Mijn vraag is dus - heeft iemand hier een ander windscherm op zijn Segway scooter? Dus niet de officiële van Segway.

Ik vind het erg lastig inschatten bij third-party windschermen of deze zou passen op de Segway E125S en of het functioneel even goed blijft. Het liefst pik ik er eigenlijk eentje tweedehands op voor een paar tientjes, vind meer dan €100 echt belachelijk veel geld voor een stuk kunststof.
Een jaar oud? Dan valt het onder garantie. Zo is het bij mij vervangen toen de beugel van het scherm brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verif
greg-a schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:46:
[...]

Een jaar oud? Dan valt het onder garantie. Zo is het bij mij vervangen toen de beugel van het scherm brak.
Ik zal even bij de dealer checken in hoeverre dit een garantiekwestie is. In mijn geval kwam het dus wel door een "fout" van mezelf. Een "fout" waarvan ik niet verwacht had dat deze zou leiden tot het afbreken van mijn windscherm, maar goed.

Ik ga het navragen, bedankt voor de tip!

Verder blijf ik wel benieuwd naar of er hier mensen zijn die een ander windscherm gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird68
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-05-2024

Ja die zijn er, ik heb er al meerdere versleten... Komt door stadsrijden in woonwijken met verkeersdrempels en hobbels en gaten in klinkerweg. Sinds een tijd de laatste versie die het wel uithoud, gekocht bij cama-motorparts.nl in Maassluis. Het is een Windscherm Isotta compleet. Maar wel volle bak betalen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Verif schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:54:
[...]

Ik zal even bij de dealer checken in hoeverre dit een garantiekwestie is. In mijn geval kwam het dus wel door een "fout" van mezelf. Een "fout" waarvan ik niet verwacht had dat deze zou leiden tot het afbreken van mijn windscherm, maar goed.

Ik ga het navragen, bedankt voor de tip!

Verder blijf ik wel benieuwd naar of er hier mensen zijn die een ander windscherm gebruiken. :)
Mijn originele windscherm van m'n e110se is nog perfect, krap twee jaar jong. Geen idee waar je woont (Brabant?) maar die mag je wat mij betreft voor een heel zacht prijsje overnemen. Ik heb iets meer dan 2.000 kilometer gereden met de Segway maar hij staat nu veel vaker stil omdat ik van baan ben gewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey28
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07 11:00

Vanaf het begin (2 jaar inmiddels) heb ik al een 3rd party smoke windscherm er op zitten. Nog nergens last van gehad en al zeker een paar keer gestoten of blijven hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrzDRHj74PaUcS3gPafEx_GrfV0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YG447Svrkn0Q1moQnH5wtE6I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verif
davey28 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:11:
[...]

Vanaf het begin (2 jaar inmiddels) heb ik al een 3rd party smoke windscherm er op zitten. Nog nergens last van gehad en al zeker een paar keer gestoten of blijven hangen.

[Afbeelding]
Ziet er clean uit! Weet je nog welk windscherm dit precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey28
Merk durf ik helaas niet te zeggen, mijn scooter kwam bij centralscooters.nl vandaan en daar kon je hem erbij selecteren. Staat helaas geen merk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph81
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 08-10-2024
Hallo,
Ik kan een E110SE kopen in de buurt. Nou begreep ik dat de app niet gekoppeld staat aangezien dat bij de eerste verkoop niet is overgezet. (De eerste eigenaar is overleden)
Ik heb voor de zekerheid bij de RDW gecheckt of de scooter niet gestolen is en dat is niet het geval.

Weet iemand hoe ik alsnog mn mobiel met de app kan koppelen of de oorspronkelijke eigenaar kan ontkoppelen? Segway zei dat ze dan een factuur en mail van oorspronkelijke eigenaar nodig hebben en het ingewikkeld is..

Hopelijk heeft één van jullie een gouden tip.
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold
Joseph81 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:58:
Hallo,
Ik kan een E110SE kopen in de buurt. Nou begreep ik dat de app niet gekoppeld staat aangezien dat bij de eerste verkoop niet is overgezet. (De eerste eigenaar is overleden)
Ik heb voor de zekerheid bij de RDW gecheckt of de scooter niet gestolen is en dat is niet het geval.

Weet iemand hoe ik alsnog mn mobiel met de app kan koppelen of de oorspronkelijke eigenaar kan ontkoppelen? Segway zei dat ze dan een factuur en mail van oorspronkelijke eigenaar nodig hebben en het ingewikkeld is..

Hopelijk heeft één van jullie een gouden tip.
Thanks!
Kan via een dealer worden geregeld denk ik. Of via segway support zelf. Zou je denk ik wel iets van bewijs moeten hebben dat dat ding op jouw naam staat. Kenteken bewijs ofzo zou moeten voldoen vermoed ik. Zelf hoefde ik het alleen maar de zeggen tegen de dealer waar ik mijn e125s kocht en het was binnen paar dagen ontkoppeld. Je kan het best bij een segway dealer navragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph81
berchtold schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:33:
[...]

Kan via een dealer worden geregeld denk ik. Of via segway support zelf. Zou je denk ik wel iets van bewijs moeten hebben dat dat ding op jouw naam staat. Kenteken bewijs ofzo zou moeten voldoen vermoed ik. Zelf hoefde ik het alleen maar de zeggen tegen de dealer waar ik mijn e125s kocht en het was binnen paar dagen ontkoppeld. Je kan het best bij een segway dealer navragen
Ik heb Segway gebeld en de telefoniste( leek me niet iemand die er veel verstand van had) zei me dat het enkel met de eerste eigenaar zou kunnen.

Heb jij het dus wel met de dealer geregeld zondat de de eerste eigenaar de app ontkoppeld had? Hoor het graag en ook waar je dat geregeld hebt.
Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold
Joseph81 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:14:
[...]

Ik heb Segway gebeld en de telefoniste( leek me niet iemand die er veel verstand van had) zei me dat het enkel met de eerste eigenaar zou kunnen.

Heb jij het dus wel met de dealer geregeld zondat de de eerste eigenaar de app ontkoppeld had? Hoor het graag en ook waar je dat geregeld hebt.
Dank!
Geen idee wie de gekoppelde eigenaar was bij mij. Heb de mijne besteld 2e hands bij scootercentrum.com misschien dat zij je kunnen vertellen wat je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Is er een duidelijk merkbaar verschil tussen de E110se (1500 watt motor) en de E125s (3000 watt motor) in trekkracht?
Was hier wel benieuwd naar…

[ Voor 13% gewijzigd door 038Robijno op 31-05-2024 00:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

038Robijno schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 00:33:
Is er een duidelijk merkbaar verschil tussen de E110se (1500 watt motor) en de E125s (3000 watt motor) in trekkracht?
Was hier wel benieuwd naar…
Ja zeker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph81
Zouden jullie eerder een e110se launge aanraden of een gewone e110s?
Vraag me af wat het verschil verder is los vd accu en iets verder bereik.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Joseph81 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:03:
Zouden jullie eerder een e110se launge aanraden of een gewone e110s?
Vraag me af wat het verschil verder is los vd accu en iets verder bereik.
Dank!
Accu en kleur. Verder niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph81
greg-a schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:33:
[...]

Accu en kleur. Verder niets
En TCS traction control system lees ik net. maar of dat een grote meerwaarde is??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold
Joseph81 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 19:17:
[...]

En TCS traction control system lees ik net. maar of dat een grote meerwaarde is??
Denk niet dat segway een “Traction Control System” heeft. De E125S is als enige bijzonder omdat het ABS heeft. Met ijs op de weg kon ik ook in ieder geval gewoon doorslippen met het achterwiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
Joseph81 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 19:17:
[...]

Traction control heeft volgens mij alleen maar de E300se.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph81
berchtold schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 23:44:
[...]

Denk niet dat segway een “Traction Control System” heeft. De E125S is als enige bijzonder omdat het ABS heeft. Met ijs op de weg kon ik ook in ieder geval gewoon doorslippen met het achterwiel.
Als men op de Segway site gaat vergelijken wordt het toch echt genoemd:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgX_LaMrUxuvzV04T1jrUPmFrco=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W4HMok3X2GOXPhO1sXOmtpOj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Joseph81 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:51:
[...]

Als men op de Segway site gaat vergelijken wordt het toch echt genoemd:[Afbeelding]
Lijkt me een fout van de vergelijker. Op de product pagina word tcs namelijk ook niet genoemd en zoals hierboven gezegd heeft alleen de e300se tcs. Logisch ook omdat die zoveel krachtiger is en harder gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 038Robijno
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxMKxuJu8wEZB6CKfJ7F0_YerZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XIA2bp8ofSJJzBryKZHh98Fi.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb mijn nieuwe E125s binnen gekregen (had slechts 2km gereden op de teller vanaf eind 2022) met de originele speed-update erop laten zetten.

Echter zie ik nu in de Segway app, het volgende ‘gereden kilometers’ staan.. is dit dan terug gedraaid?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPXqZS5UoJ2TSUWxzRBl6JI7kvc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QF9xVfCFq7ArF8bFcnudh7LF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door 038Robijno op 01-06-2024 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

038Robijno schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 20:57:
[Afbeelding]

Ik heb mijn nieuwe E125s binnen gekregen (had slechts 2km gereden op de teller vanaf eind 2022) met de originele speed-update erop laten zetten.

Echter zie ik nu in de Segway app, het volgende ‘gereden kilometers’ staan.. is dit dan terug gedraaid?

[Afbeelding]
Ik weet niet waar je een nieuwe Segway koopt die 2 jaar oud is. Misschien wat meer info geven of als je een "nieuwe" hebt gekocht, event terug naar de winkel en verhaal halen.
Ik ga ervan uit dat de app de computer goed uitleest. Ik gok maar geen ervaring mee dat er diverse onderdelen vervangen zijn waardoor deze afwijking er is. Dit is zeker niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
n00bs schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 23:51:
[...]

Ik weet niet waar je een nieuwe Segway koopt die 2 jaar oud is. Misschien wat meer info geven of als je een "nieuwe" hebt gekocht, event terug naar de winkel en verhaal halen.
Ik ga ervan uit dat de app de computer goed uitleest. Ik gok maar geen ervaring mee dat er diverse onderdelen vervangen zijn waardoor deze afwijking er is. Dit is zeker niet normaal.
Ik had mijn huidige E110se ingeruild op deze E125s (2km had de vorige eigenaar er maar mee gereden, oogt ook echt als nieuw). De dealer verkocht de E125s voor een klant die de scooter daar nieuw had gekocht.. echter heeft hij hier nooit gebruik van gemaakt.
De dealer is een bekende in Nederland met echt veel goede recensies.

Op de app van de nieuwe scooter staat ‘ODO 49km’ nu, heb vanavond namelijk een stukje ermee gereden. In de volgende gegevens is te zien dat er nu ruim 5100km gereden is, maar nu denk ik dat het ook kan zijn dat “ik” zoveel heb gereden, sinds ik een Segway heb gehad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZ3mkj7rj1wot-Y_2u-Umo-MHzA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ycfoEdlqJGYDM7Y7s4vRsj3Z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

038Robijno schreef op zondag 2 juni 2024 @ 00:05:
[...]

Ik had mijn huidige E110se ingeruild op deze E125s (2km had de vorige eigenaar er maar mee gereden, oogt ook echt als nieuw). De dealer verkocht de E125s voor een klant die de scooter daar nieuw had gekocht.. echter heeft hij hier nooit gebruik van gemaakt.
De dealer is een bekende in Nederland met echt veel goede recensies.

Op de app van de nieuwe scooter staat ‘ODO 49km’ nu, heb vanavond namelijk een stukje ermee gereden. In de volgende gegevens is te zien dat er nu ruim 5100km gereden is, maar nu denk ik dat het ook kan zijn dat “ik” zoveel heb gereden, sinds ik een Segway heb gehad?

[Afbeelding]
Ik zou echt even met Segway support contact opnemen en vragen om de scooter remote uit te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 038Robijno
n00bs schreef op zondag 2 juni 2024 @ 00:10:
[...]

Ik zou echt even met Segway support contact opnemen en vragen om de scooter remote uit te lezen.
Dit zie ik in de app.. volgens mijn slimme vrouw gaat het om de “mij” gereden kilometers totaal. Dus ook inclusief mijn vorige scooter in mijn account.

Dit is de huidige info. Dus zal wel kloppen qua gegevens gelukkig.
Zie foto: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2rG4ImOWvZC2AnYUaFsyqWPKZ5c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nHKkIesyCycDPdP7gdMHKxvW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door 038Robijno op 02-06-2024 00:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

038Robijno schreef op zondag 2 juni 2024 @ 00:18:
[...]

Dit zie ik in de app.. volgens mijn slimme vrouw gaat het om de “mij” gereden kilometers totaal. Dus ook inclusief mijn vorige scooter in mijn account.

Dit is de huidige info. Dus zal wel kloppen qua gegevens gelukkig.
Zie foto: [Afbeelding]
LOL slimme! had het ook niet gezien.
+1 voor jouw vrouw O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:34
Als je een tweedehands B110s koopt van ouder dan 2 jaar en je verlengd het app abbo niet: welke functies mis je dan en welke functies heb je nog gewoon?

Ik kan hier bij Segway zelf niets over vinden maar ook op internet/YouTube (en hier) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

remzor schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:25:
Als je een tweedehands B110s koopt van ouder dan 2 jaar en je verlengd het app abbo niet: welke functies mis je dan en welke functies heb je nog gewoon?

Ik kan hier bij Segway zelf niets over vinden maar ook op internet/YouTube (en hier) niet.
Wat werkt niet: alarm, localisatie op afstand, melding over batterijpercentage ook met opladen.
Volgens mij werkt alles wat met BT werkt nog wel (let op dat ik de B serie niet ken, enkel de E serie dus misschien andere functies): zadel openen, firmware update, klokinstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Als jullie je handen van het stuur afhalen tijdens het rijden, trekt de scooter dan ook iets naar links? (Of rechts)? Scooter is niet gevallen of een aanrijding mee geweest.

Bij aankoop dealer stond er maar 2km op de teller, en is van eind 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

038Robijno schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:18:
Als jullie je handen van het stuur afhalen tijdens het rijden, trekt de scooter dan ook iets naar links? (Of rechts)? Scooter is niet gevallen of een aanrijding mee geweest.

Bij aankoop dealer stond er maar 2km op de teller, en is van eind 2022.
Ik heb ook meerdere malen hier van steering wobble gemeld met mijn E125. Dit is goed te merken als een weg niet 100% egaal is en je 35+ rijdt, op cruise control, handen van het stuur (houd svp je handen dichtbij het stuur om meteen in te grijpen!!!) je zal dan zien dat het stuur heen en weer gaat en de uitslag hiervan steeds groter (levensgevaarlijk). Ik denk nog steeds dat het ontwerp mbt voorvork niet goed is. De hoek van de vork tov het frame is denk ik te recht, waardoor de vering voor te weinig werk kan verzetten en de klappen op het balhoofd komt en daardoor ook de enorme trilling en windschermen constant scheuren.

Maar ben benieuwd of anderen hier anders over denken of misschien zelfs de voorvering hebben vervangen om dingen uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
n00bs schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:38:
[...]

Ik heb ook meerdere malen hier van steering wobble gemeld met mijn E125. Dit is goed te merken als een weg niet 100% egaal is en je 35+ rijdt, op cruise control, handen van het stuur (houd svp je handen dichtbij het stuur om meteen in te grijpen!!!) je zal dan zien dat het stuur heen en weer gaat en de uitslag hiervan steeds groter (levensgevaarlijk). Ik denk nog steeds dat het ontwerp mbt voorvork niet goed is. De hoek van de vork tov het frame is denk ik te recht, waardoor de vering voor te weinig werk kan verzetten en de klappen op het balhoofd komt en daardoor ook de enorme trilling en windschermen constant scheuren.

Maar ben benieuwd of anderen hier anders over denken of misschien zelfs de voorvering hebben vervangen om dingen uit te sluiten.
Ik heb hier met mijn e125s dus geen last van. Wel andere banden eronder zitten. 8500km uit 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

berchtold schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:04:
[...]

Ik heb hier met mijn e125s dus geen last van. Wel andere banden eronder zitten. 8500km uit 2022.
Dan zal het misschien niet de constructie zijn. Maar hoe goed werken jouw voorveren als je aan het rijden bent en even hard je voorrem indrukt? bij mij zit er amper beweging in. Daarentegen als ik stilsta, voorrem indruk en op mijn stuur leun, dan wel. Dat lijkt mij niet ok... Voorveren moeten altijd goed meeveren, omdat je anders dat dansende gedrag kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik heb mijn scooter helaas na bijna 3 maanden nog steeds niet terug van reparatie. Volgens de dealer wachten ze nog steeds op een onderdeel. Maar ik ben toch maar de rechtsbijstandsweg aan het bewandelen.

Ik mis hem behoorlijk. Niet zo zeer in praktijk want ik kan ook met de auto. Maar wel in het gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
n00bs schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:38:
[...]

Is bij inmiddels opgelost.. reden van dat het stuur scheef stond is dat ik tijdens het demonteren van de chromen spiegels (om mijn smoke windscherm over te zetten + zwarte spiegels) hard heb moeten trekken om de boel weer over te zetten op de nieuwe. Denk dat ik daarom het stuur beetje uit zijn fatsoen heb geduwd.
Nu heb ik weer recht gekregen door tikkend de andere kant op te duwen.

Maar nu nog 1 klein dingetje waar ik mij een beetje aan irriteer. Mijn buddyseat kraakt als je erop duwt, weet iemand hoe ik dat kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Klopt het dat de ‘motor’ van de E125s meer geluid maakt dan de E110se op volle snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik heb mijn scooter weer terug. Volgens de dealer was er niks mis mee. En inderdaad in de zaak werken de functies welke bij mij niet werkten.

Vreemd maar hoe dan ook ik heb hem weer terug.
In de zaak de functies getest die niet werkte, maar niet getest wat eerder wel werkte.

Ik kom er nu thuis achter dat mijn afstandsbediening, en de reserve het niet doen. Mijn eerste gedachte is dat ze ontkoppeld zijn. Ik kan echter niks vinden hoe je de AB weer doe pairen met de E110SE.

Weet iemand dit hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey28
Edgenumber schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:36:
Ik heb mijn scooter weer terug. Volgens de dealer was er niks mis mee. En inderdaad in de zaak werken de functies welke bij mij niet werkten.

Vreemd maar hoe dan ook ik heb hem weer terug.
In de zaak de functies getest die niet werkte, maar niet getest wat eerder wel werkte.

Ik kom er nu thuis achter dat mijn afstandsbediening, en de reserve het niet doen. Mijn eerste gedachte is dat ze ontkoppeld zijn. Ik kan echter niks vinden hoe je de AB weer doe pairen met de E110SE.

Weet iemand dit hier?
Dat dacht ik bij mij ook, echter bleek bij mij gewoon de batterij op te zijn nadat ik hem 2 jaar niet gebruikt had.
het lampje deed het wel met indrukken maar ging 9/10 keer niet aan. Na vervangen batterij nergens meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik heb ook dat batterij vervangen.

Maar ik zeg eerlijk wel voor een action exemplaar, wel nieuw gekocht en bij mijn vrouw haar scooter werken ze.

Ben vanmiddag bij de bouwmarkt eens kijken of een varta nog verschil maakt. Voor die paar euro ga ik dat wel proberen.

Edit. Een andere batterij maakt ook geen verschil.

[ Voor 17% gewijzigd door Edgenumber op 12-06-2024 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Hoe krijg je die remote überhaupt open? Ik heb het gevoel dat ik m ga breken als ik de remote open probeer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey28
greg-a schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:57:
Hoe krijg je die remote überhaupt open? Ik heb het gevoel dat ik m ga breken als ik de remote open probeer te maken.
De rubberen rand kan je er tussenuit pielen, vervolgens heb ik de lipjes een voor een lichtelijk open gewipt met een mesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patoer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 12:17
davey28 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:02:
[...]

De rubberen rand kan je er tussenuit pielen, vervolgens heb ik de lipjes een voor een lichtelijk open gewipt met een mesje.
Anders hebben we nog steeds de ouderwetse contactsleutel nog.🤗

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:51
Denk kom ook even langs om hallo te zeggen.
"Hallo"

Alle gekheid op een stokje.
Lees sinds een paar weken mee.
Was opzoek naar een scooter voor woon/werk verkeer.
Waarbij ik 4 dagen in de week 16km heen en nog 16km terug moet.

Laatste brommer is alweer 25jaar geleden en nog nooit een tupperware bakje gehad.
De proefrit was fantastisch en voelde mij comfortabele op 125e.
Ondanks de issues die ik hier voorbij zie komen toch besloten om de E125s aan te schaffen.
Doorslag gevend was de buddy ruimte, abs en looks.
Ben ook niet de jongste meer (45) en al dat futuristische hoeft van mij ook niet.

Dus sinds vandaag de E125s met originele speedupgrade.
Had de keuze of 50 op teller werkelijk 50 of 45 op de teller en zo hard als ik zelf wilde.
Blijf graag binnen de wok melding dus optie 1 gekozen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jA-3XW5rg46ijPNJsRzTASKjSKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jIpDowgOP6uDBim4msCVNZI0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTksWEtt1E0exATIyup6zcaE_Q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BWT4F1MVomACjPY6M0D7QM0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Tl1maCfurvXzIRXwKVU-S0Avw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vECzwOQCCq8DrpVGiPiF9LqG.jpg?f=fotoalbum_large

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Siewert schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:54:
"Hallo"

Laatste brommer is alweer 25jaar geleden en nog nooit een tupperware bakje gehad.
Ondanks de issues die ik hier voorbij zie komen toch besloten om de E125s aan te schaffen.
Ben ook niet de jongste meer (45) en al dat futuristische hoeft van mij ook niet.

Had de keuze of 50 op teller werkelijk 50 of 45 op de teller en zo hard als ik zelf wilde.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes en veel plezier!
en natuurlijk worden er meer problemen gedeeld dan successen. Dat gezegd hebbende is het altijd fijn als mensen hun ervaringen delen en ook hoe verbeteringen door te voeren ( de laatste tijd lijkt dit topic een beetje dood)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stidge
"Hallo"

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! FYI: 'zo hard als je zelf wilde' komt neer op 58 km/h volgens de app op 100% batterij. Dat is denk ik ongeveer 54-55 GPS. En met 90% batterij zit je al op 56 km/h. Wel irritant dat je teller dan op 45 blijft staan. Goede keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Stidge schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:27:
[...]

Gefeliciteerd! FYI: 'zo hard als je zelf wilde' komt neer op 58 km/h volgens de app op 100% batterij. Dat is denk ik ongeveer 54-55 GPS. En met 90% batterij zit je al op 56 km/h. Wel irritant dat je teller dan op 45 blijft staan. Goede keuze!
Idd, irritant lijkt mij dat.
En vind hier de pak kans te groot.
't is niet meer zoals vroeger dat meneer de veldwachter even verwijzend met het vingertje aan het eind van de straat staat.

Wat mij gister bij het ophalen van de scooter wel opviel was de teller 49 en 49 op de GPS aangaf.
Dit terwijl ik de accu door omstandigheden bij de dealer maar tot 70% was opgeladen.
Zal het de komende tijd eens in de gaten houden.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

Hallo allemaal,

weet iemand nog een goed passende (regen)hoes voor de buddyseat?
Voornamelijk om deze mooi te houden als de Segway buiten in de regen/zon staat.

Ik heb al iverse hoezen geprobeerd, (Bol en Alie), maar ze begonnen te scheuren na een paar weken, en zaten niet echt goed om de buddyseat. Vaak lekte er water via de hoes de buddyseat in.

Het gaat om een Segway E110SE.

Ik heb via de zoekfunctie niet echt een antwoord kunnen vinden.

Apple iMac 2013

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stidge
zipper646 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:29:
Hallo allemaal,

weet iemand nog een goed passende (regen)hoes voor de buddyseat?
Voornamelijk om deze mooi te houden als de Segway buiten in de regen/zon staat.

Ik heb al iverse hoezen geprobeerd, (Bol en Alie), maar ze begonnen te scheuren na een paar weken, en zaten niet echt goed om de buddyseat. Vaak lekte er water via de hoes de buddyseat in.

Het gaat om een Segway E110SE.

Ik heb via de zoekfunctie niet echt een antwoord kunnen vinden.
Ik heb een beenkleed (Thermoscud R170X) er op geinstalleerd en daar zit een soort uittrek hoes ingebouwd die precies tot om de buddy seat heen kan.
Komt ook heerlijk van pas met dit wisselvallige weer.

Deze zal echter niet je gehele scooter van de zon en regen beschermen... Wel je zitvlak :+

[ Voor 5% gewijzigd door Stidge op 17-06-2024 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Vandaag 1e dag woon/werk na twee dagen de E125s in bezit te hebben.
Zijn wel wat dingen opgevallen die mij niet opvielen tijdens de test rit op de 110s.

Zoals wel vaker vernoemd hier vind ik in standje 3 het gas geven erg nerveus.
Dus sommige stukken waar het veel stop and go is in stand je 2 gereden.
Wat ik probeer maar doseren is echt niet mogelijk.

Verder heb ik een vrij hoge drempel de schuur in.
Wel heb ik deze drempel voorzien van traanplaat oprij platen.
In de achteruit geprobeerd erop te komen.
Blijkt die er mee te stoppen als er te veel weerstand is.
Zal wel een kwestie van oefenen zijn om er met klein aanloopje erover heen te komen.

Qua bereik heb ik vandaag dat behaald wat ik ook verwacht had.
Zelf weeg ik 63kg en de beide accu's waren 100% opgeladen.
Ritje vanmorgen naar het werk 16.3km waarbij de helft volgas en de andere helft door de stad met veel stop and go en inhouden.
En had nog 75% over met een topsnelheid van 51,3 km/u
Ritje retour wel wat drukker op de weg en meer tegenwind.
Maar de buiten temperatuur was beduidend warmer.
Na thuis komst nog 55% batterij over.
App vermeld nog 48km te gaan voordat de batterij leeg is.
Dus theoretisch zou ik nog een dag kunnen zonder te laden.
Topsnelheid was 1km langzamer op de terugweg.
Valt mij nog mee met ik heb gelezen wat de verschillen met een half volle batterij kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Siewert schreef op maandag 17 juni 2024 @ 18:53:
Vandaag 1e dag woon/werk na twee dagen de E125s in bezit te hebben.
Zijn wel wat dingen opgevallen die mij niet opvielen tijdens de test rit op de 110s.

Zoals wel vaker vernoemd hier vind ik in standje 3 het gas geven erg nerveus.
Dus sommige stukken waar het veel stop and go is in stand je 2 gereden.
Wat ik probeer maar doseren is echt niet mogelijk.

Verder heb ik een vrij hoge drempel de schuur in.
Wel heb ik deze drempel voorzien van traanplaat oprij platen.
In de achteruit geprobeerd erop te komen.
Blijkt die er mee te stoppen als er te veel weerstand is.
Zal wel een kwestie van oefenen zijn om er met klein aanloopje erover heen te komen.

Qua bereik heb ik vandaag dat behaald wat ik ook verwacht had.
Zelf weeg ik 63kg en de beide accu's waren 100% opgeladen.
Ritje vanmorgen naar het werk 16.3km waarbij de helft volgas en de andere helft door de stad met veel stop and go en inhouden.
En had nog 75% over met een topsnelheid van 51,3 km/u
Ritje retour wel wat drukker op de weg en meer tegenwind.
Maar de buiten temperatuur was beduidend warmer.
Na thuis komst nog 55% batterij over.
App vermeld nog 48km te gaan voordat de batterij leeg is.
Dus theoretisch zou ik nog een dag kunnen zonder te laden.
Topsnelheid was 1km langzamer op de terugweg.
Valt mij nog mee met ik heb gelezen wat de verschillen met een half volle batterij kunnen zijn.
Tijdens de warme dagen, is het verschil idd veel kleiner en is deze in stand 3 veel directer.
Ik heb mezelf aangeleerd door in feite te schakelen met de mode knoppen van 1 tm 3 met rijden. Want zelfs rustig optrekken met dit weer met volle accu achter de gemiddelde auto valt niet mee ;) in stand 1 of 2 heb je dan meer controle + zuiniger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
@n00bs
Thx voor de tip.
Zal eens zien of schakel idee wat is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
@n00bs
Vandaag geprobeerd te schakelen zoals jij aangaf het ook te doen.
Ik weet 1 dag is geen vergelijking waard.
Maar vanmorgen met de heenreis op elke stop die gemaakt moest worden terug naar strandje 2 om vervolgens optrekken en wanneer max snelheid in stand 2 bereik was naar strandje 3 en door trekken.

De terugreis alleen maar standje 3 gereden en alle stops met full pull optrekken.
En valt mij op dat ondanks de ochtend poging misschien wat rustiger rijd meer stroom verbruikt word als de app het bij het rechte eind heeft natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m1aE5xRkvj6EjCkWJRrHTw7LVoY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4XUmybszSf93iHj0colGveAB.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Siewert schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:21:
@n00bs
Vandaag geprobeerd te schakelen zoals jij aangaf het ook te doen.
Ik weet 1 dag is geen vergelijking waard.
Maar vanmorgen met de heenreis op elke stop die gemaakt moest worden terug naar strandje 2 om vervolgens optrekken en wanneer max snelheid in stand 2 bereik was naar strandje 3 en door trekken.

De terugreis alleen maar standje 3 gereden en alle stops met full pull optrekken.
En valt mij op dat ondanks de ochtend poging misschien wat rustiger rijd meer stroom verbruikt word als de app het bij het rechte eind heeft natuurlijk.
[Afbeelding]
Leuk om het eerste resultaat te zien, met een uitkomst dat haaks staat op de verwachting :+
Natuurlijk kunnen er nog verschillen zijn in heen/terug qua weg, stoplichten, drempels, etc. En ook de temperatuur ochtend vs middag zou je eigenlijk ook nog mee moeten nemen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
n00bs schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:05:
[...]

Leuk om het eerste resultaat te zien, met een uitkomst dat haaks staat op de verwachting :+
Natuurlijk kunnen er nog verschillen zijn in heen/terug qua weg, stoplichten, drempels, etc. En ook de temperatuur ochtend vs middag zou je eigenlijk ook nog mee moeten nemen :*)
Eens...
Deze dag geen wind, zelfde weg terug als heen.
Temperatuur de hele dag constant 18gr.
Vandaag niet vergelijkbaar.
Terugweg meer verbruikt ivm een dikke wind.
Dus vergelijken was onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastron
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:59
De vakantie staat voor de deur en dan staat mijn e125s een paar weken stil. Wat raden jullie dan aan? Accu vol en gaan? Zo leeg mogelijk? Of ergens 50%?

Groet
Niel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Mastron schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 06:44:
De vakantie staat voor de deur en dan staat mijn e125s een paar weken stil. Wat raden jullie dan aan? Accu vol en gaan? Zo leeg mogelijk? Of ergens 50%?

Groet
Niel
Als jouw vakantie een paar maanden duurt, dan is het wel verstandig de accu af te koppelen op rond de 60%.
Duurt jouw vakantie een paar weken en hoef jij niets te controleren (alarmeringen etc), dan zou ik persoonlijk de accu's enkel loskoppelen van de stekkers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastron
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:59
@n00bs Thanks, loskoppelen had ik nog niet aan gedacht. Goeie tip ga ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twani
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
"Hallo"

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vraagje over de snelheidsaanpassing…

Betekent “zo hard als je wil” dat ze iedere door jou aangegeven snelheid kunnen inprogrammeren?

Of gaat de scooter dan zo hard als ie kan?

En welke dealer doet/kan dit? Was de mogelijkheid niet eerder tegengekomen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Twani schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:41:
[...]

Vraagje over de snelheidsaanpassing…

Betekent “zo hard als je wil” dat ze iedere door jou aangegeven snelheid kunnen inprogrammeren?

Of gaat de scooter dan zo hard als ie kan?

En welke dealer doet/kan dit? Was de mogelijkheid niet eerder tegengekomen 😉
Zo was mij dat wel verteld door de dealer.
Zo hard als ik zelf wilde alleen de teller blijft dan op 45km/u.
Maar kon zelf kiezen en als voorbeeld zei die 55, 60, 70 of 75.
Leek mij niet bevorderlijk voor de batterijen en oom agent al helemaal niet.
Weet niet of het mag om namen te noemen dus die ik het even niet maar in elk geval was in Groningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Siewert schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:04:
[...]

Zo was mij dat wel verteld door de dealer.
Zo hard als ik zelf wilde alleen de teller blijft dan op 45km/u.
Maar kon zelf kiezen en als voorbeeld zei die 55, 60, 70 of 75.
Leek mij niet bevorderlijk voor de batterijen en oom agent al helemaal niet.
Weet niet of het mag om namen te noemen dus die ik het even niet maar in elk geval was in Groningen.
Oom agent valt dan nog wel als je bij een aanrijding betrokken rijdt... zoiets kan je hele leven blijven achtervolgen omdat je simpelweg onverzekerd rondrijd, dan heb je kans vervolgd te raken voor een misdrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
n00bs schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:19:
[...]

Oom agent valt dan nog wel als je bij een aanrijding betrokken rijdt... zoiets kan je hele leven blijven achtervolgen omdat je simpelweg onverzekerd rondrijd, dan heb je kans vervolgd te raken voor een misdrijf.
Idd, word vaak vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:30
Hallo allemaal,

Ik ga mijn Segway E125S maandag laten omkeuren van blauw naar een geel kenteken. Nu wil ik de oplader standaard in de buddybak leggen, zodat als ik ergens naartoe ga daar kan bijladen.

Nu is mijn vraag of ik de oplader gewoon los in de buddy bak kan leggen of iets van een beschermhoes/case eromheen moet doen?
Zat zelf te denken ivm de schokken van het wegdek of koud/vochtig weer dat het misschien niet handig is.

Hoe doen jullie dat?
Want ik ken mijzelf en elke keer eraan denken om de oplader mee te nemen gaat een keer fout haha.

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:59
@RemcoZwolle hier ligt de oplader altijd in mn buddy. Gaat al 15 maanden / 10.000km goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RemcoZwolle schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 03:46:
Hallo allemaal,

Ik ga mijn Segway E125S maandag laten omkeuren van blauw naar een geel kenteken. Nu wil ik de oplader standaard in de buddybak leggen, zodat als ik ergens naartoe ga daar kan bijladen.

Nu is mijn vraag of ik de oplader gewoon los in de buddy bak kan leggen of iets van een beschermhoes/case eromheen moet doen?
Zat zelf te denken ivm de schokken van het wegdek of koud/vochtig weer dat het misschien niet handig is.

Hoe doen jullie dat?
Want ik ken mijzelf en elke keer eraan denken om de oplader mee te nemen gaat een keer fout haha.

Ik hoor het graag!
Ik neem hem in de originele segway tas mee. Maar kan gewoon mee. Heb enkel een deel van de 220V kabel versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
BlupWoofer schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 07:09:
@RemcoZwolle hier ligt de oplader altijd in mn buddy. Gaat al 15 maanden / 10.000km goed.
Oh oké dan ga ik het ook gewoon doen. Misschien een kleine laptop sleeve waar hij in past.

@n00bs welk gedeelte van de kabel bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Niet relevant maar misschien iets voor diegene die een recente originele speedupgrade op de E125s heeft laten uitvoeren.
Mijn speedupgrade was originele van 50km/u.
Het jammer dat men niet zelf in de source kan kijken en de verschillen kan zoeken.
En weet dus dan ook niet of mijn onderstaande bevindingen temaken kunnen hebben met misschien een nieuwe generatie speed upgraden, firmware icm met de upgrade ect ect.

Heb vandaag voor eerst eens onder de 40% gereden na een week in bezit te zijn van de E125s.
Wilde de accu leeg rijden aangezien men zegt dat 60 á 70km actieradius wel de max zal zijn.
Las hier dat naarmate de accu leeg raak de snelheid heel erg achteruitgaat.
Maar de grote verschillen die hier vernoemd zijn zie ik niet terug.

Vandaag met 100% vertrokken voor een ritje bouwmarkt.
7.3km heen en 7.3km terug alles vol gas.
Hoogste gemeten snelheid op de GPS was 51km/u waar de teller 52km/u aangaf.
Alles in de open ruimte en bijna recht toe recht aan.
Met best wel wat wind van de zijkant.

Later die dag met 85% vertrokken naar mijn mams.
Rit heen 19km vol tegen wind en alles open terrein en recht toe recht aan.
Hoogst meten snelheid op de GPS was 49 en op de teller 50km/u met een totaal verbruik van 560wh.

Terug reis weer 19km en de wind was gedraaid en kwam van de zijkant.
Hoogst meten snelheid op de GPS was 49 en op de teller 49km/u met een totaal verbruik van 460wh.
Hele stuk vol gas gereden en terwijl de batterij percentage van 40 naar 37% liep geen snelheid ingeboekt.
Enige wat ik merkte was dat de felheid er wel wat af was.
Reed veel comfortabeler maar toch meer dan genoeg power bij het optrekken of om vertrouwen te hebben bij het oversteken.

Met andere woorden heb ik dus maar 2km/u ingeboekt in de totaal verbruikte 63% batterij.
Voor mij is dit meer dan te doen ben benieuwd hoe het gaat als het kouder word.
Maar voorlopig durf ik het aan twee dagen woon/werk op 1 lading te rijden (32km p/d)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90RyIuWMXMn4Dmee2z6ycTbeT6E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f92EpdvCV1Q0lPMC0kAX1gJ8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQtg3e9MEDwgAOUOXbwSr0mJl1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pRh0V20XZm3nQzJeyn92rZjq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dSKK0MDIDwpLThIj5dKAbBEjOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZJLodKe7zQUoJ9Bhmnaa1CL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Siewert op 22-06-2024 23:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchAwesome
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aejn3irBAO8KkHPZ34q1TfohIKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OPLprI0tjLgSddOfI2yqc5h2.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb hem eerder gepost, wellicht interessant voor de nieuwe e125s eigenaren. Maar dit zijn de topsnelheden van de e125se. Gemeten bij 25 graden en amper wind (zomer maand)
Officiële speed upgrade.

Ondertussen sinds vandaag eigenaar van een E300SE. Mij valt op dat er veel dingen verbeterd zijn. Meer zal ik hierover later posten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greg-a
Hier zelfde bevindingen rondom topsnelheid (zie eerdere Posts). Zwakt langzaam maar zeker af naar 48/49kph. Het grootste probleem is de tergend trage acceleratie die je hebt bij een accu % van minder dan 40%. Dan wordt het echt vervelend om tussen de auto’s te rijden in sommige stukken.

[ Voor 3% gewijzigd door greg-a op 23-06-2024 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
greg-a schreef op zondag 23 juni 2024 @ 08:42:
Hier zelfde bevindingen rondom topsnelheid (zie eerdere Posts). Zwakt langzaam maar zeker af naar 48/49kph. Het grootste probleem is de tergend trage acceleratie die je hebt bij een accu % van minder dan 40%. Dan wordt het echt vervelend om tussen de auto’s te rijden in sommige stukken.
En vanaf welk percentage onder de 40 spreek jij dan.
Bij de 37% hier merk ik wel iets maar kan meer dan prima meekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Siewert schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:13:
[...]

In de zomerperiode is dat ook helemaal geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greg-a
Siewert schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:13:
[...]

Exact percentage weet ik niet meer. Te lang geleden dat ik heb getest. Ik heb overigens de “elfjes” upgrade, dus mijn top is 55km en gaat terug naar 53 zo rond 85% en dan rustig richting 50/51 tot een procentje of 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
greg-a schreef op zondag 23 juni 2024 @ 21:15:
[...]

Exact percentage weet ik niet meer. Te lang geleden dat ik heb getest. Ik heb overigens de “elfjes” upgrade, dus mijn top is 55km en gaat terug naar 53 zo rond 85% en dan rustig richting 50/51 tot een procentje of 50
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik ga mijn scooter morgen laten omkeuren van blauw naar geel, kan hem maximaal tot 50/51 laten opvoeren met de snelheidsupgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:27
DutchAwesome schreef op zondag 23 juni 2024 @ 01:44:
[Afbeelding]

Ondertussen sinds vandaag eigenaar van een E300SE. Mij valt op dat er veel dingen verbeterd zijn. Meer zal ik hierover later posten.
Benieuwd naar je bevindingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold
Zou ook wel een e300se willen rijden. Heb alleen geen zin om het hele cbr straatje af te gaan voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twani
RemcoZwolle schreef op maandag 24 juni 2024 @ 01:39:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik ga mijn scooter morgen laten omkeuren van blauw naar geel, kan hem maximaal tot 50/51 laten opvoeren met de snelheidsupgrade.
Haha, elfjes upgrade 😂

Is dat nog ergens te verkrijgen trouwens? Vind t een geweldige scooter maar net die laatste 3 a 4 km/u hé😡

Zou zo graag gewoon comfortabel 51 tussen de auto’s rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twani
greg-a schreef op zondag 23 juni 2024 @ 21:15:
[...]

Haha, elfjes upgrade 😂

Is dat nog ergens te verkrijgen trouwens? Vind t een geweldige scooter maar net die laatste 3 a 4 km/u hé😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Twani schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:41:
[...]

Haha, elfjes upgrade 😂

Ik merk het hier ook vaak, auto's die altijd net ff harder rijden dan de max, gaan lopen duwen met gevaarlijke inhaalmanoeuvres ter gevolg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Wat is jullie ervaring met de cruise control? Heb soms het idee dat op lange stukken de cruise control meer verbruikt ipv de gashendel de hele tijd voluit.

Kan het mis hebben. Vanmiddag even met de app erbij bekeken, maar toen leek de cruiscontrol meer te verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RemcoZwolle schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:30:
Wat is jullie ervaring met de cruise control? Heb soms het idee dat op lange stukken de cruise control meer verbruikt ipv de gashendel de hele tijd voluit.

Kan het mis hebben. Vanmiddag even met de app erbij bekeken, maar toen leek de cruiscontrol meer te verbruiken.
Dat heb ik ook ooit geopperd. Ik zag vooral het verschil bij brug omlaag rijden. Als je met cruise hem aanzet, lijkt dit aanzienlijk meer energie te verbruiken dan vol gas met de hand.

Sowieso voelt de cruise control in mode 3 vreemd, alsof je een lekke band hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
Klopt hij er zit een soort van begrenser op.. Net of hij heel vaak moduleert tussen gas bij , gas af en een beetje rem . Dat viel mij pas op naar een update die weer ongeveer een half jaar geleden hebben gekregen.
Rotte lager gevoel..
Het geluid is dan ook anders en je voelt ook in je kont en in het handvat.

[ Voor 13% gewijzigd door PsYgHo op 26-06-2024 20:48 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Precies dat idee had ik ook, als je de cruise control aanzet gaat de snelheid automatisch 1 km omlaag. Maar viel mij vooral op dat het aantal wattage veel van boven naar beneden en weer terug ging met de cruise control ipv met gas voluit leek het veel stabieler qua wattage.

[ Voor 3% gewijzigd door RemcoZwolle op 26-06-2024 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
RemcoZwolle schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:36:
Precies dat idee had ik ook, als je de cruise control aanzet gaat de snelheid automatisch 1 km omlaag. Maar viel mij vooral op dat het aantal wattage veel van boven naar beneden en weer terug ging met de cruise control ipv met gas voluit leek het veel stabieler qua wattage.
Interessant...
Enige waarom ik de cruise control gebruik is om bij een volle accu's in standje 3 comfortable te touren ipv dat geschok omdat de gashendel agressief reageert.

Zal eens kijken of ik het verbruik kan testen met en zonder cruise control en redelijk vergelijkbare omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Siewert schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:59:
[...]

Interessant...
Enige waarom ik de cruise control gebruik is om bij een volle accu's in standje 3 comfortable te touren ipv dat geschok omdat de gashendel agressief reageert.

Zal eens kijken of ik het verbruik kan testen met en zonder cruise control en redelijk vergelijkbare omstandigheden.
Sowieso, maar benieuwd naar de anderen heb ik een positievere ervaring met cruise controle in mode 3 door max "gas" te gaan, beetje terug laten vallen en dan cruise aan. Dan voelt het minder gemoduleerd aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siewert
n00bs schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 19:04:
[...]

Sowieso, maar benieuwd naar de anderen heb ik een positievere ervaring met cruise controle in mode 3 door max "gas" te gaan, beetje terug laten vallen en dan cruise aan. Dan voelt het minder gemoduleerd aan.
Klopt en rijd wel meer comfortabel.
Ik weet dat mijn volgende bevindingen geen echte test kan zijn en vertrouw de app niet qua cijfers die hij uitspuugt.
Maar dit is wat constateer:

26-06-24 part 1
16.3km naar het werk
  • eerste 7.1km met cruise control op 50km/u
  • daarna 6.2km stop and go door de stad met sportieve rijstijl
  • en 3km op stand 2 ivm drukte op fietspad
verbruik: 400wh

26-06-24 part 2
16.3km naar huis
  • eerste 3km stand 2
  • om vervolgens 7.1km met 50km/u op de cruise control
verbruik: 410wh

27-06-24 part 1
16.3km naar het werk
Extra conditie was iets meer tegenwind.
  • eerste 7.1km zonder cruise control op 50km/u

27-06-24 part 2
16.3km naar huis
Extra conditie, geen wind
  • eerste 3km stand 2
  • om vervolgens 7.1km met 50km/u zonder cruise control
verbruik: 380wh

Dus voor zover is het verschil null/verwaarloosbaar
Condities waren het zelfde op wat extra wind de heen reis vandaag.
Maar goed, wil je echt wat betrouwbaar zul met de zelfde condities op 1 lange rechte weg de accu moeten leegrijden met de verschillende variables.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:59
Ik heb bijna altijd dat de terugweg zuiniger is dan de heenweg. Ik heb de upgrade dat ik 50/51 kan met 100% batterij. Ik rijd 2x 27 km op een dag. Is het mss zo dat naar mate de batterij leger raakt de scooter ook minder vlot optrekt en minder hard gaat en daardoor ook zuiniger wordt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
BlupWoofer schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:23:
Ik heb bijna altijd dat de terugweg zuiniger is dan de heenweg. Ik heb de upgrade dat ik 50/51 kan met 100% batterij. Ik rijd 2x 27 km op een dag. Is het mss zo dat naar mate de batterij leger raakt de scooter ook minder vlot optrekt en minder hard gaat en daardoor ook zuiniger wordt?!
Zou mij niks verbazen idd.
Zou je ook kunnen testen met bijna zelfde condities door de accu op 80% te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Siewert schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:15:
[...]

Klopt en rijd wel meer comfortabel.
Ik weet dat mijn volgende bevindingen geen echte test kan zijn en vertrouw de app niet qua cijfers die hij uitspuugt.
Maar dit is wat constateer:

26-06-24 part 1
16.3km naar het werk
  • eerste 7.1km met cruise control op 50km/u
verbruik: 400wh

26-06-24 part 2
16.3km naar huis
  • eerste 3km stand 2
  • om vervolgens 7.1km met 50km/u op de cruise control

27-06-24 part 1
16.3km naar het werk
Extra conditie was iets meer tegenwind.
  • eerste 7.1km zonder cruise control op 50km/u

27-06-24 part 2
16.3km naar huis
Extra conditie, geen wind
  • eerste 3km stand 2
  • om vervolgens 7.1km met 50km/u zonder cruise control
verbruik: 380wh

Dus voor zover is het verschil null/verwaarloosbaar
Condities waren het zelfde op wat extra wind de heen reis vandaag.
Maar goed, wil je echt wat betrouwbaar zul met de zelfde condities op 1 lange rechte weg de accu moeten leegrijden met de verschillende variables.
Bedankt voor het uitgebreid testen!
Bij mij viel ook op dat met de cruise control het tussen de 1300 en 1900 wat zat qua vermogen.
Zonder cruise control, dus met vol gas was het stabieler tussen de 1500 en 1700 watt.

Maar ik merk qua rijgedrag niet veel verschil behalve dat als je de cruise control aanzet op 51, hij op 50 km/h blijft rijden.

Ik gebruik de cruise control vooral in de stad en op stukken waar ik niet volluit mag rijden, dus als ik 30/40 moet rijden. Maar buiten de bebouwde kom heb ik het gas altijd vol open en de cruise control dan alleen aan als ik aan het touren ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RemcoZwolle schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 23:02:
[...]

Bedankt voor het uitgebreid testen!
Bij mij viel ook op dat met de cruise control het tussen de 1300 en 1900 wat zat qua vermogen.
Zonder cruise control, dus met vol gas was het stabieler tussen de 1500 en 1700 watt.

Maar ik merk qua rijgedrag niet veel verschil behalve dat als je de cruise control aanzet op 51, hij op 50 km/h blijft rijden.

Ik gebruik de cruise control vooral in de stad en op stukken waar ik niet volluit mag rijden, dus als ik 30/40 moet rijden. Maar buiten de bebouwde kom heb ik het gas altijd vol open en de cruise control dan alleen aan als ik aan het touren ben.
Ik gebruik cruise control vaak op plekken waar het drukker op de autobaan is en de auto's geen 50 kunnen rijden. Dan blijf ik er lekker met cruise achter sukkelen. Fietspaden buiten de steden in mode 2 is dit ook vaak fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
n00bs schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:15:
[...]

Ik gebruik cruise control vaak op plekken waar het drukker op de autobaan is en de auto's geen 50 kunnen rijden. Dan blijf ik er lekker met cruise achter sukkelen. Fietspaden buiten de steden in mode 2 is dit ook vaak fijn
Doe ik idd ook. Hoe snel ga je in mode 1 en 2?
Ik ga in mode 1 maximaal 15km/h en in mode 2 maximaal 22 km/h. Dus gebruik ze nooit, dacht mode 1 25 en mode 2 35 km/h was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RemcoZwolle schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:34:
[...]

Doe ik idd ook. Hoe snel ga je in mode 1 en 2?
Ik ga in mode 1 maximaal 15km/h en in mode 2 maximaal 22 km/h. Dus gebruik ze nooit, dacht mode 1 25 en mode 2 35 km/h was.
Ik heb brom met speed upgrade. Mijn mode zit bij warm weer en volle accu op 26KMh, 35KMh, 51KMh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
n00bs schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:28:
[...]

Ik heb brom met speed upgrade. Mijn mode zit bij warm weer en volle accu op 26KMh, 35KMh, 51KMh
Als aanvulling. Met de “elfjes update” is mode 1 en 2 hetzelfde als die van de 51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
n00bs schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:28:
[...]

Huh heel raar ik haal dat nooit in mode 1 en 2.
Pagina: 1 ... 32 ... 38 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.