Het is echt heel anekdotaal dit, maar ik rijd ook regelmatig op fietspaden met mijn bromscooter. Maar omdat ie elektrisch is word ik eigenlijk nooit gek aangekeken, uitgejoeld of is er irritatie naar me. Denk dat het feit dat je niet stinkt en brullend geluid maakt al meer dan goed genoeg bevonden wordt.remzor schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:43:
[...]
Klopt, I know. Zijn dezelfde machines en accu’s, maar ik ken mezelf en maak dan toch gebruik van de snelheid = minder range. Maar ik heb die range niet zo hard nodig en heb een garage aan huis waar ik ook gewoon kan laden. Maar idd als de accu richting leeg gaat is langzamer rijden sowieso een goede tip.
Mijn grootste bezwaar/twijfel blijft toch het feit dat ik met geel kenteken niet op de vele (mooie en fijne) fietspaden mag rijden hier. Ik zou me dan gewoon aan de snelheid van 30 houden (zeker bij drukte) en niet als een aso rijden. Maar ja, daar heeft de politie geen boodschap aan dan natuurlijk. €100 boete las ik net. En hier toch regelmatig politie. In hoeverre ze hier echt op letten/op acteren weet ik natuurlijk niet, ik rijd al een jaar of 17 geen scooter meer
Hoe de politie daar over denkt... Geen idee.
Maar ik heb wel 1 of 2x gehad dat ik op 15% accu reed en toch maar voor het fietspad heb gekozen omdat ik niet harder dan 37 km/h kon. Ik denk dat je daar best wel wat medeleven voor zult krijgen van een agent omdat 30-35 rijden op een drukke 50 (maar praktisch 60-70) weg ook niet bepaald veilig is.