Heb me hier bij mijn aanschaf ook op georiënteerd. In principe heeft een elektrische scooter amper onderhoud nodig. Ik zag het daarom ook niet zitten om zoveel geld per maand neer te leggen. Nu ik jouw verhaal lees is het maar goed ook. Wat een oplichters eigenlijk.Ruud12345 schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:25:
Hallo, graag wil ik mijn ervaring delen mbt een service / onderhouds abonnementen.
We hadden twee jaar geleden bij de aankoop van onze Segway scooter bij een dealer in Reeuwijk een service abonnement afgesloten, waaronder onderhoudsbeurten, banden, seizoen checks en reparaties thuis of op locatie konden plaatsvindenden.
Klinkt mooi, maar in ons geval was de waarheid iets anders. Het begon eigenlijk al met het maken van een afspraak. De wachttijd was vaak meer dan één of twee maanden. Als men dan op locatie kwam wilde men eigenlijk altijd de scooter meenemen om in Reeuwijk zelf de reparatie of onderhoud uit te voeren. Het kon dan ook enkele dagen duren of soms wel een week voordat de scooter weer terugkwam. Een leen scooter is niet mogelijk, alleen een leenfiets als deze voor handen is.
We zijn nu bijna twee jaar verder en heeft de scooter 11.500 km gereden. In deze periode Zijn er nooit remblokken vervangen evenmin als de banden. Of dat daadwerkelijk nodig is kan ik als leek niet beoordelen wel lees ik op internet dat het raadzaam is om de banden te vervangen bij 10.000 km. Dat is in deze in ieder geval niet gebeurd. Een e-mail naar de dealer waarom dat niet is gebeurd is tot op heden niet beantwoord.
De kosten voor dit abonnement hebben ongeveer € 700 gekost in twee jaar.
Mede omdat het bedrijf ook niet meer telefonisch bereikbaar is hebben wij besloten het contract te beëindigen. Ook zijn we inmiddels overgestapt naar een andere Segway Dealer.
Mocht je dit lezen en zo’n abonnement overwegen zou ik deze zeer afraden. Een elektrische scooter heeft veel minder onderhoud nodig, dus deze abonnementen zijn veel te duur. Ik krijg nu het idee dat de abonnementsprijs gebaseerd is op benzine scooters en dat mensen met een elektrische scooter meebetalen aan de hoge prijs van onderhoud voor benzine scooters.
Overigens hebben ze wel aparte prijzen voor elektrische en benzine scooters.