Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 31 ... 39 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:26
Ruud12345 schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:25:
Hallo, graag wil ik mijn ervaring delen mbt een service / onderhouds abonnementen.

We hadden twee jaar geleden bij de aankoop van onze Segway scooter bij een dealer in Reeuwijk een service abonnement afgesloten, waaronder onderhoudsbeurten, banden, seizoen checks en reparaties thuis of op locatie konden plaatsvindenden.

Klinkt mooi, maar in ons geval was de waarheid iets anders. Het begon eigenlijk al met het maken van een afspraak. De wachttijd was vaak meer dan één of twee maanden. Als men dan op locatie kwam wilde men eigenlijk altijd de scooter meenemen om in Reeuwijk zelf de reparatie of onderhoud uit te voeren. Het kon dan ook enkele dagen duren of soms wel een week voordat de scooter weer terugkwam. Een leen scooter is niet mogelijk, alleen een leenfiets als deze voor handen is.

We zijn nu bijna twee jaar verder en heeft de scooter 11.500 km gereden. In deze periode Zijn er nooit remblokken vervangen evenmin als de banden. Of dat daadwerkelijk nodig is kan ik als leek niet beoordelen wel lees ik op internet dat het raadzaam is om de banden te vervangen bij 10.000 km. Dat is in deze in ieder geval niet gebeurd. Een e-mail naar de dealer waarom dat niet is gebeurd is tot op heden niet beantwoord.

De kosten voor dit abonnement hebben ongeveer € 700 gekost in twee jaar.

Mede omdat het bedrijf ook niet meer telefonisch bereikbaar is hebben wij besloten het contract te beëindigen. Ook zijn we inmiddels overgestapt naar een andere Segway Dealer.

Mocht je dit lezen en zo’n abonnement overwegen zou ik deze zeer afraden. Een elektrische scooter heeft veel minder onderhoud nodig, dus deze abonnementen zijn veel te duur. Ik krijg nu het idee dat de abonnementsprijs gebaseerd is op benzine scooters en dat mensen met een elektrische scooter meebetalen aan de hoge prijs van onderhoud voor benzine scooters.
Heb me hier bij mijn aanschaf ook op georiënteerd. In principe heeft een elektrische scooter amper onderhoud nodig. Ik zag het daarom ook niet zitten om zoveel geld per maand neer te leggen. Nu ik jouw verhaal lees is het maar goed ook. Wat een oplichters eigenlijk.

Overigens hebben ze wel aparte prijzen voor elektrische en benzine scooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 20:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Edgenumber schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:29:
@n00bs hij staat inmiddels al een week bij de dealer. Dus ik ga het wel horen wat ze er allemaal aan moeten verbouwen. En ik zal het hier ook wel posten wat ze hebben gedaan.
Al wat nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

davey28 schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:17:
Heb nu iets vreemds. Sinds gister gaat mijn scooter niet meer aan(e110se)niet met de groene knop, niet met de afstandbediening en ook niet met de sleutel. Accu al meerdere keren er uit gehad en ook al een keer een hele dag. Heeft geen effect. Er is wel stroom, accu is vol, als ik het contact aandraai werkt mn toeter ook gewoon. Iemand nog tips? Ga morgen sowieso maar even de dealer bellen.
Vermoedelijk gewoon de schakelaar defect. Ik neem aan dat je met de app de scooter wel deels aan kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 14:30
davey28 schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:17:
Heb nu iets vreemds. Sinds gister gaat mijn scooter niet meer aan(e110se)niet met de groene knop, niet met de afstandbediening en ook niet met de sleutel. Accu al meerdere keren er uit gehad en ook al een keer een hele dag. Heeft geen effect. Er is wel stroom, accu is vol, als ik het contact aandraai werkt mn toeter ook gewoon. Iemand nog tips? Ga morgen sowieso maar even de dealer bellen.
Ik had dit ook, toen bleek dat mijn display defect was. Je kunt wel gas geven en rijden, maar geen richting aangeven etc. Ik heb mijn scooter laten ophalen omdat ik het niet aandurfde zelf te rijden, leek me niet veilig. Dealer heeft onder garantie van Segway het display vervangen.

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:42
@n00bs nee, nog geen nieuws. Ik ga vandaag eens bellen hoe het er mee staat.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davey28
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:15
Gebeld met de dealer en die geeft inderdaad aan dat het Displayunit defect is. Moet nog wachten op een ophaalafspraak. Laat daarbij dan ook maar de befaamde michelen banden monteren.

Ik wacht rustig af. Wel balen met dit mooier wordend weertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Hebben jullie al iets van degradatie van de accu's kunnen ontdekken? Bij mijn 125 met 13000km op de teller ben ik positief. Ik merk nog niets namelijk.

Ik heb sowieso een goed exemplaar te pakken want ik heb alleen banden vervangen, en remblokjes. Verder heb ik nooit iets en doe ook weinig aan onderhoud.

Hopelijk blijft dit zo want er zitten nog wel wat kinderziektes in als ik hier lees.

[ Voor 4% gewijzigd door Moby op 09-04-2024 16:33 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Moby schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:33:
Hebben jullie al iets van degradatie van de accu's kunnen ontdekken? Bij mijn 125 met 13000km op de teller ben ik positief. Ik merk nog niets namelijk.

Ik heb sowieso een goed exemplaar te pakken want ik heb alleen banden vervangen, en remblokjes. Verder heb ik nooit iets en doe ook weinig aan onderhoud.

Hopelijk blijft dit zo want er zitten nog wel wat kinderziektes in als ik hier lees.
Hier zelfde, 12k en bandjes onlangs vervangen. Remblokken moeten nog. Geen problemen gehad.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moby schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:33:

Over wat voor bedragen qua onderhoud praten we eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:35:
[...]

Het reguliere onderhoud is voor mij:
- Scooter wassen
- Zand verwijderen
- In winterperiode bepaalde delen met vaselinespray in spuiten (standaard, kogelgewricht spiegel, etc)
- Siliconenspray bij de kabels + accu rubberen afsluitdoppen
- WD40 bij de polen en connector oplader onder het zadel (niet teveel)

Kosten per jaar: ~10 Euro

Banden heb ik nog niet hoeven te doen en remblokjes ook niet. Sowieso zou ik dan een echt merk band eronder zetten en liever ook echte remblokken ipv dat troep wat eronder zit, helaas nog geen aftermarket voor kunnen vinden.

Als je pech hebt, heb je issues met elektronische onderdelen... hoe vaak zal dat voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Vandaag gebeld naar de dealer hoe het met de reparatie stond. Ik had de baas aan de lijn, die denk ik van de "oude" benzine scooters is. Zijn zoon die er toen niet was is van de elektrische. Het enige wat hij nu kon zeggen was dat er een knderdeel besteld was.

Ik ga er nog wel achterna welk onderdeel dat dan is uit nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
n00bs schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:20:
[...]

Het reguliere onderhoud is voor mij:
- Scooter wassen
- Zand verwijderen
- In winterperiode bepaalde delen met vaselinespray in spuiten (standaard, kogelgewricht spiegel, etc)
- Siliconenspray bij de kabels + accu rubberen afsluitdoppen
- WD40 bij de polen en connector oplader onder het zadel (niet teveel)

Kosten per jaar: ~10 Euro

Banden heb ik nog niet hoeven te doen en remblokjes ook niet. Sowieso zou ik dan een echt merk band eronder zetten en liever ook echte remblokken ipv dat troep wat eronder zit, helaas nog geen aftermarket voor kunnen vinden.

Als je pech hebt, heb je issues met elektronische onderdelen... hoe vaak zal dat voorkomen?
wat gebruik je voor het wassen/zand verwijderen? neem aan dat je geen hoge drukspuit oid gebruikt? dacht in ieder geval dat dat dingen kon beschadigen van elektra ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud12345
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-06 09:00
Verwijderd schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:35:
[...]

Standaard banden voor/achter incl remblokjes 225 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud12345
berchtold schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:05:
[...]

wat gebruik je voor het wassen/zand verwijderen? neem aan dat je geen hoge drukspuit oid gebruikt? dacht in ieder geval dat dat dingen kon beschadigen van elektra ofzo.
Voorzichtig aan gebruik gewoon de hogedruk. Natuurlijk niet bij de accu, maar zeker wel aan de achterkant en onder de spatborden. Ook de vering krijg ik mooi schoon. Daarna doe ik hier-en-daar wat vet tegen roest en uitdroging. Ik doe dit al twee jaar. Na 12000km alles nog prima in orde. Ook de accu lijkt nog geen slijtage te vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruud12345 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:44:
[...]

Standaard banden voor/achter incl remblokjes 225 euro.
Al met al valt dat reuze mee, ook omdat de accu nog geen degradatie vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ruud12345 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:47:
[...]

Voorzichtig aan gebruik gewoon de hogedruk. Natuurlijk niet bij de accu, maar zeker wel aan de achterkant en onder de spatborden. Ook de vering krijg ik mooi schoon. Daarna doe ik hier-en-daar wat vet tegen roest en uitdroging. Ik doe dit al twee jaar. Na 12000km alles nog prima in orde. Ook de accu lijkt nog geen slijtage te vertonen.
Achterwiel zit de motor en is absoluut niet geschikt om een hogedruk op te zetten. Ook zou ik dit zelf nooit doen bij remklauwen en ABS sensoren (of andere sensoren). Schokbrekers leuk dat je ze schoon krijgt, maar als het oliegevulde dempers zijn en je maakt de afdichtringen kapot of van hun plek, dan heb je wel een duur onderhoudsbeurtje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teo232
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-06 08:39
Moby schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:49:
https://nl-nl.segway.com/escootercashback

€300 cashback op de B110S/ 45km/u, dus nu 999 euro ipv 1299
€500 cashback op de E110S/ 45km/u, dus nu 1799 euro ipv 2299

Voorwaarden: https://promo.deskservices.nl/nl-nl/24-0058
hallo, de E110S heeft kleiner accu en dus minder bereik. is mogelijk met kleine meerprijs SE te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Teo232 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:52:
[...]

hallo, de E110S heeft kleiner accu en dus minder bereik. is mogelijk met kleine meerprijs SE te nemen?
Ben je nou met ons aan het onderhandelen ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Teo232 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:52:
[...]

100 euro, pannekoek.

Maar zonder gekkigheid, dit was niet een aanbieding van mij maar vanuit Segway zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Een kleine update ter vermaak over de reparatie van mijn scooter. Ik ben zelf even bij de dealer langs gegaan om te vragen hoe het met de reparatie stond.

De scooter staat nog steeds bij de dealer om gerepareerd te worden. De dealer heeft nieuwe elektronica besteld bij segway en wacht nog steeds op de onderdelen.

Hij gaf aan niet zo blij te zijn met segway en dat reserveonderdelen een ramp waren. Hij had in de zaak ook diverse, een stuk of zeven, segway scooters staan in verschillende stadia van ontbinding (demontage) die allemaal op hun vervangingsonderdelen aan het wachten waren.

Had ik dit geweten dan had ik waarschijnlijk destijds een "normale" scooter aangeschaft. Dit wordt nu dan onder garantie gerepareerd. Maar wij hebben thuis twee E110SE staan, niet tegelijk gekocht maar een paar maanden na elkaar. Beide met problemen. Die van mijn vrouw is dan recent gerepareerd en die van mij staat er dus nog steeds. Zijn zaak staat vol met defecten. Ik heb er dus weinig vertrouwen in dat eenmaal gerepareerd ik er heel lang mee kan doen voor de volgende fout zich weer aandient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Edgenumber schreef op donderdag 18 april 2024 @ 11:29:
Een kleine update ter vermaak over de reparatie van mijn scooter. Ik ben zelf even bij de dealer langs gegaan om te vragen hoe het met de reparatie stond.

De scooter staat nog steeds bij de dealer om gerepareerd te worden. De dealer heeft nieuwe elektronica besteld bij segway en wacht nog steeds op de onderdelen.

Hij gaf aan niet zo blij te zijn met segway en dat reserveonderdelen een ramp waren. Hij had in de zaak ook diverse, een stuk of zeven, segway scooters staan in verschillende stadia van ontbinding (demontage) die allemaal op hun vervangingsonderdelen aan het wachten waren.

Had ik dit geweten dan had ik waarschijnlijk destijds een "normale" scooter aangeschaft. Dit wordt nu dan onder garantie gerepareerd. Maar wij hebben thuis twee E110SE staan, niet tegelijk gekocht maar een paar maanden na elkaar. Beide met problemen. Die van mijn vrouw is dan recent gerepareerd en die van mij staat er dus nog steeds. Zijn zaak staat vol met defecten. Ik heb er dus weinig vertrouwen in dat eenmaal gerepareerd ik er heel lang mee kan doen voor de volgende fout zich weer aandient.
Uiteindelijk toch echt "chinese degelijkheid". Ik moet ook nog steeds langs mbt het vreemd wel/niet opengaan van het stuurslot (weer op slot schieten of meerdere keren achter elkaar hoor je hem openschieten). Ik hoop dat dat meevalt qua reparatie (onder garantie) en wachttijd op onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:31
Na het lezen van dit topic twijfel ik of ik wel een segway of welk andere Chinese electrische scooter moet kopen... heb hem wel echt dagelijks nodig en mijn sym kan eigenlijk altijd wel met spoed binnen 1 a 2 dagen weer rij klaar worden gemaakt door de garage/verkopen. Toch maar eens kijken naar ervaringen van kymco one x of piaggio 1 ofzo😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
loki504 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:45:
Na het lezen van dit topic twijfel ik of ik wel een segway of welk andere Chinese electrische scooter moet kopen... heb hem wel echt dagelijks nodig en mijn sym kan eigenlijk altijd wel met spoed binnen 1 a 2 dagen weer rij klaar worden gemaakt door de garage/verkopen. Toch maar eens kijken naar ervaringen van kymco one x of piaggio 1 ofzo😀
Je moet je ook bij dit soort topics (dat geldt natuurlijk ook buiten tweakers) dat met name negatieve ervaringen worden gedeeld of daar vragen over worden gesteld. Het geeft voor mij weinig zin om elke dag te melden dat ik geen problemen heb….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
@n00bs ik las laatst ergens oo het ad.nl dat in de UK chinese EV auto's nauwelijks meer te verzekeren zijn vanwegen het gebrek aan reserve onderdelen.

In hoeverre dat daar de brexit nog in mee speelt geen idee want heb uit nog geen ander land vergelijkbare verhalen gehoord. Maar het is niet echt een goed teken natuurlijk.

@loki504 wat @greg-a schrijft is zeker een punt. Maar als je nu al een benzine scooter heb zou ik niet zo snel een toch best wel prijzige segway aanschaffen.

[ Voor 20% gewijzigd door Edgenumber op 18-04-2024 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Edgenumber schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:25:
@n00bs ik las laatst ergens oo het ad.nl dat in de UK chinese EV auto's nauwelijks meer te verzekeren zijn vanwegen het gebrek aan reserve onderdelen.

In hoeverre dat daar de brexit nog in mee speelt geen idee want heb uit nog geen ander land vergelijkbare verhalen gehoord. Maar het is niet echt een goed teken natuurlijk.
In China gaat de economie niet zo goed, daarnaast de maatregelen die EU richting handel met China heeft gedaan, helpt ook niet echt mee. Bij aankoop van deze scooter was ik al bang en ging er een beetje van uit dat het krijgen van onderdelen vrij lastig zou kunnen zijn.

Benzinescooters van bekende merken bestaan al 10+ jaar en er zijn zat aan 3rd party onderdelen te krijgen; Dit heb ik helaas nog niet gezien voor Segway, vermoedelijk omdat er nog niet genoeg aan te verdienen valt op de EU markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat moet je voor je zelf oordelen. Al mijn klachten vanaf dag 1 staan hier vermeld. Tot nu toe voor mij niet genoeg reden om de scooter in te ruilen voor benzine ;). En benzine heb ik heel veel jaar gereden.

Maar alles hangt af van de type wegen waar je rijdt, of je juist veel rijdt in de koude of warme periode, moet de scooter permanent buiten staan (dan zou ik sowieso geen elektrische halen van geen enkel merk).

Als je scooter nu nog goed is, wacht dan lekker wat de markt doet. Prijzen voor EV's dalen nog wel en ook de kwaliteit van accu's wordt enkel beter.

[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 18-04-2024 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud12345
Zoals andere al hier vermeldde worden vaak alleen de negatieve zaken vermeld. Daarom even kort mijn ervaringen. Ik heb twee Segway's, e110se en een e110s.

Eigenlijk maar 1 probleem gehad, en dat was dat de e110se een beetje in de war was. De accu loskoppelen voor 30 minuten loste dat probleem niet op. Pas toe ik de scooter meer dan 10 had losgekoppeld was het probleem voorbij. Verder alleen maar goeie ervaringen, behalve die K*T spiegels die vaak los gaan, maar naar ik heb vernomen hebben meer (niet Segway) scooters hier last van.

Met de e110se ben ik nu bijna 13000km verder, en rijd hij alsof hij gisteren nieuw is geleverd. Ook de accu vertoont geen vermindering in kracht.

De e110s heb ik nog niet zo lang maar zonder problemen.

Geen gebreken, maar zaken die mij zijn opgevallen:

Ik weet dat de e110se (niet meer leverbaar helaas) een grotere accu heeft dan de e110s. En dan merk je. Wat ook opvalt is dat de e110s (mijn ervaring althans) iets minder trekkracht heeft dan de e110se. Ook de snelheid van 30 naar 48 gaat langzaam (ondanks snelheid upgrade)

Een groot pluspunt is zeker de app die van Segway beschikbaar is. Mooie app met veel informatie.

Eerste Segway gekocht bij een dealer in Reeuwijk, maar naar mijn gevoel heeft dit bedrijf wat sterallures gekregen en zijn niet meer telefonisch bereikbaar. De Tweede In Den Haag bij Dennis gekocht. Komt over als een gezellig bedrijf die GEWOON is gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Bedankt voor de antwoorden. Ik begrijp dat hier meer negatieve verhalen komen als positieve verhalen. En dat zal op elk forum/topic wel zijn. Wat ik alleen niet vaak tegen kom bij sym/kymco/peugeot etc is dat ze onderdeel levering problemen hebben. Mijn sym orbit is ook wel eens voor garantie naar de winkel terug gegaan maar de onderdelen zijn eigenlijk altijd wel voorradig en anders komt het de volgende dag binnen. Het laatste dat ik wil is dat hij moet wachten op onderdelen en eigenlijk niet wetende waneer die komen. Zo is een deelauto bij ons in de wijk al 2 maanden uit de running omdat de garage niet de juiste onderdelen kan komen.

[ Voor 10% gewijzigd door loki504 op 19-04-2024 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold
loki504 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:59:
Bedankt voor de antwoorden. Ik begrijp dat hier meer negatieve verhalen komen als positieve verhalen. En dat zal op elk forum/topic wel zijn. Wat ik alleen niet vaak tegen kom bij sym/kymco/peugeot etc is dat ze onderdeel levering problemen hebben. Mijn sym orbit is ook wel eens voor garantie naar de winkel terug gegaan maar de onderdelen zijn eigenlijk altijd wel voorradig en anders komt het de volgende dag binnen. Het laatste dat ik wil is dat hij moet wachten op onderdelen en eigenlijk niet wetende waneer die komen. Zo is een deelauto bij ons in de wijk al 2 maanden uit de running omdat de garage niet de juiste onderdelen kan komen.
Ik denk dat het punt vooral is dat elektrische scooters vaak veel minder problemen hebben dan benzine varianten omdat er bijna geen bewegende delen zijn. Kans dat je onderdelen nodig hebt die er niet zijn is heel klein.

Heb zelf een e125s met 7000 op de teller. Nog geen onderhoud aan gedaan en loopt nog goed. En als je al onderhoud wil doen is dat na zoveel duizend misschien de banden en daarnaast controle van remsysteem en stuurinrichting. Maar die laatsten zijn zover ik weet best wel basic en zijn daar gewoon merk onafhankelijke onderdelen voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
berchtold schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:26:
[...]

Ik denk dat het punt vooral is dat elektrische scooters vaak veel minder problemen hebben dan benzine varianten omdat er bijna geen bewegende delen zijn. Kans dat je onderdelen nodig hebt die er niet zijn is heel klein.

Heb zelf een e125s met 7000 op de teller. Nog geen onderhoud aan gedaan en loopt nog goed. En als je al onderhoud wil doen is dat na zoveel duizend misschien de banden en daarnaast controle van remsysteem en stuurinrichting. Maar die laatsten zijn zover ik weet best wel basic en zijn daar gewoon merk onafhankelijke onderdelen voor
Oke goed om te horen dat het iets minder erg is als ik mij deed voordoen in mijn hoofd.😀 nu nog even kijken of ik de e110se ga halen die mijn standaard verkoper heeft staan of dat ik wacht tot mijn orbit echt op is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

berchtold schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:26:
[...]

Zie mijn eerdere reactie. De reden dat die onderdelen er (nog) niet zijn, omdat er veel minder EV's scooters verkocht worden dan benzine. Daarnaast bestaat benzine veel langer en daarom is het rendabel voor de third party market om onderdelen te maken.

Of dit voor Segway nog gaat komen? ik verwacht het niet. Net als met andere elektronische apparatuur verouderd het sneller dan mechanisch/analoog. Er valt dus te weinig aan te verdienen.

Punten die ik graag verbeterd zou zien aan de E125:

- De rammels...
- Schokbrekers zijn veel te stug voor de Nederlandse wegen. Ze zijn perfect voor asfalt!
- Voorvork hoek is verre van optimaal, daarom veert de voorvork niet echt optimaal en kan je ook die wobble krijgen
- Zo nu en dan geen connectie meer via de app (maar je mag wel straks geld betalen voor een abonnement)
- Zo nu en dan random storingen (eens in de 2 maanden) en moet je de accu's ontkoppelen en resetten
- In de winter rijden Li-ion aangedreven scooters gewoon niet lekker en laden ook niet goed op
- De remblokken zijn slecht, geen aftermarket beschikbaar
- De kappen zijn extreem fragiel vs Piaggio
- De koplamp had minder breed mogen stralen en iets hoger (vooral bij 40KMh+)
- Ik heb regelmatig problemen om de scooter te unlocken (moet dat soms wel 5x herhalen) -> moet ik nog laten nakijken
- Voorzichtigheid geboden met het zadel, scharnier is niet echt stevig. Als iemand kwaadgezind is, maak je het zadel vrij eenvoudig open, kan je de accuklep openen en kwaad doen
- Oplader is vrij groot en log, korte voedingskabel en niet praktisch mee te nemen
- Bereik bij normaal rijden zoals je op een benzine scooter doet is teleurstellend

Dit klinkt allemaal negatief, maar ik zou dus zelf niet meer naar benzine teruggaan:

- Acceleratie is 100x beter
- Stil!
- Geen stank!
- Zeer weinig onderhoud
- Wegligging ontzetttend fijn op asfalt
- LED licht
- Zeer ruime ruimte onder het zadel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclobs
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:21
Misschien is dit probleem al eerder gepost en heb ik dit niet gezien.

Na een kleine twee jaar heb ik mijn eerste serieuze issues met de e125.
Uit het niks zit er geen leven meer in. Het enige wat hij nog doet is rijden en claxonneren. De verlichting, dashboard enzovoort doen het niet meer.
Daarnaast laat een van de accu’s geen teken van leven meer zien; de lader geeft aan dat de accu vol zit maar de accu ledjes blijven uit wanneer deze aan de lader staat.
De andere accu geeft aan vol te zijn maar in de app staat maar 36%🥲.
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt?
Mijn vermoeden is dat er iig iets mis is met de ecu, een accu en wellicht ook nog de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallman54
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 13-09-2024
Vraagje over mijn accu
Ik heb net een nieuwe E110S gekocht bij de dealer en vandaag voor het eerst de accu opgeladen. Hij laadt echter niet verder dan 92%. In de app heb ik bij de accu instellingen en de oplaadlimiet wel het schuifje helemaal naar rechts op 100% staan. Iemand een idee hoe of wat?

[ Voor 17% gewijzigd door Tallman54 op 22-04-2024 15:29 . Reden: incompleet ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:21

Mr. Freeze

¡GO!

Tallman54 schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:18:
Vraagje over mijn accu
Ik heb net een nieuwe E110S gekocht bij de dealer en vandaag voor het eerst de accu opgeladen. Hij laadt echter niet verder dan 92%. In de app heb ik wel toestemming gegeven om toto 100% te laden. Iemand een idee hoe of wat?
eerst even een keer op 85% zetten en opladen, daarna proberen op te laden tot 100, dat zou ik proberen voordat ik terug zou gaan.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyclobs schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:05:

Uit het niks zit er geen leven meer in. Het enige wat hij nog doet is rijden en claxonneren. De verlichting, dashboard enzovoort doen het niet meer.
Daarnaast laat een van de accu’s geen teken van leven meer zien; de lader geeft aan dat de accu vol zit maar de accu ledjes blijven uit wanneer deze aan de lader staat.
Mijn vermoeden is dat er iig iets mis is met de ecu, een accu en wellicht ook nog de lader.
Hopelijk word dat netjes kosteloos opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartinico
  • Laatst online: 11-05-2024
Goedenavond allen,

Sinds vandaag heb ik een erg vervelend probleem met mijn E125S.
Ik heb 12500 kilometers zonder enig probleem gereden, maar er zit nu geen enkel leven meer in.

Gisteravond de accu's uit een werkende scooter gehaald, maar vanmorgen na terugplaatsen werkte niks meer. Enige teken van leven is een lichte tik uit het achterwiel wanneer ik de sleutel naar rechts draai. Accu's geven beiden alle leds groen, dus dat is het probleem niet. Stekkertjes aan de voorkant al een keer losgehaald, maar geen effect.

Komt iemand dit bekend voor? Ben nieuw en vond alle berichten doorspitten wat teveel;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Bartinico schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:29:
Goedenavond allen,

Ik heb 12500 kilometers zonder enig probleem gereden, maar er zit nu geen enkel leven meer in.

Gisteravond de accu's uit een werkende scooter gehaald, maar vanmorgen na terugplaatsen werkte niks meer. Enige teken van leven is een lichte tik uit het achterwiel wanneer ik de sleutel naar rechts draai. Accu's geven beiden alle leds groen, dus dat is het probleem niet. Stekkertjes aan de voorkant al een keer losgehaald, maar geen effect.

Komt iemand dit bekend voor? Ben nieuw en vond alle berichten doorspitten wat teveel;)
Ik vind het echt bizar, valt niemand op hoeveel storingen er de laatste tijd met de E125 zijn hier, maar ook via andere kanalen online? ik hoop eigenlijk dat iemand met Segway hierover contact opneemt. Ik ben bang dat we hier gewoon een problem te pakken en geen incident.

Heb je trouwens geprobeerd, na terugplaatsen accu's de groene knop lang in te drukken? komt er dan geluid? werkt de claxon en/of richtingaanwijzers? heb je connectie vanuit de app?
Als je eenmaal de groene knop indrukt, kan je dan meer dan die ene tik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:27
Bartinico schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:29:
Goedenavond allen,

Ik heb exact hetzelfde gehad een paar maand geleden.. volledig dood, bij mij was een zekering onder het zadel bij de framebuis gesmolten, incl de houder..
kwam erachter toen ik de 12v accu daar wou ontkoppelen.. (heeft ook al een keer geholpen toen enkel de 2 normale accu's loskoppelen niet werkte)
De dealer heeft uiteindelijk de kabel iets anders laten lopen ivm warmte generatie en nieuwe zekering en houder en display (was ook kapot gegaan) erin gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartinico
n00bs schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:38:
[...]

Ik vind het echt bizar, valt niemand op hoeveel storingen er de laatste tijd met de E125 zijn hier, maar ook via andere kanalen online? ik hoop eigenlijk dat iemand met Segway hierover contact opneemt. Ik ben bang dat we hier gewoon een problem te pakken en geen incident.

Heb je trouwens geprobeerd, na terugplaatsen accu's de groene knop lang in te drukken? komt er dan geluid? werkt de claxon en/of richtingaanwijzers? heb je connectie vanuit de app?
Groene knop doet helemaal niks. Met sleutel naar rechts doet de claxon het inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartinico
wowgrunn schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 17:19:
[...]

Ik heb exact hetzelfde gehad een paar maand geleden.. volledig dood, bij mij was een zekering onder het zadel bij de framebuis gesmolten, incl de houder..
kwam erachter toen ik de 12v accu daar wou ontkoppelen.. (heeft ook al een keer geholpen toen enkel de 2 normale accu's loskoppelen niet werkte)
De dealer heeft uiteindelijk de kabel iets anders laten lopen ivm warmte generatie en nieuwe zekering en houder en display (was ook kapot gegaan) erin gezet.
Welke zekering is dat? Heb er 3 gevonden onder het zadel. 2 boven de achterste accu, 1 achterin boven, naast de zadel vergrendeling. Alledrie zien ze er goed uit. Ook de 12v accu loshalen heeft niks geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Bartinico schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:06:
[...]

Groene knop doet helemaal niks. Met sleutel naar rechts doet de claxon het inderdaad wel.
Zal wel ECU en display dan defect zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclobs
n00bs schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:38:
[...]

Dit is inderdaad hele frappant.
In een week tijd al ruim 10 gevallen gezien via verschillende kanalen die identieke klachten ervaren. Het zijn m.i. ook geen kleine klachten maar je hebt in feite gewoon een Total loss voertuig…
Hopelijk zullen dealers dit escaleren naar de fabrikant.
Gezien er zoveel gevallen tegelijk plaatsvinden ga je bijna ervan uit dat er een partij is die via gepushte software de scooters (bewust of onbewust) defect heeft willen maken.

Dat iedereen tegelijkertijd een defecte zekering heeft die zorgt voor hardware defect, komt er bij mij niet doorheen.

[ Voor 13% gewijzigd door cyclobs op 23-04-2024 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 09:08
Weet iemand of je een tweede accu in de 110s kan doen?
Ik veronderstel dat je deze wel moet omwisselen als deze leeg zou zijn.
Reden is omdat ik toch anxiety range heb doe momenteel maar een 35km ongeveer met me scooter.
En eens juist wat verder weg is altijd een alternatief zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pulpattack
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-04-2024
Een tweede accu in de 110s. Ja dat kan probleemloos, je moet alleen accu wisselen onderweg en ze apart opladen. Ff schotje weghalen onder je tree plank dat schuifje m er zo in. (Schotje weghalen doe je door de vier plastic dopjes waarmee het vastzit te verwijderen. ( in het midden indrukken met een kruiskop schroevedraaier, dat floepen ze er zo uit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud12345
Nog een accu vraagje, weet iemand of je makkelijk accu’s wisselen tussen verschillende scooters, of moet je deze dan weer per scooter via de app registreren/koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
Pulpattack schreef op woensdag 24 april 2024 @ 16:56:
Een tweede accu in de 110s. Ja dat kan probleemloos, je moet alleen accu wisselen onderweg en ze apart opladen. Ff schotje weghalen onder je tree plank dat schuifje m er zo in. (Schotje weghalen doe je door de vier plastic dopjes waarmee het vastzit te verwijderen. ( in het midden indrukken met een kruiskop schroevedraaier, dat floepen ze er zo uit)
Nice zou dus moeten lukken, waar zou je een batterij kunnen bestellen online wordt dit blijkbaar niet direct aangeboden ofwel extreem duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

wowgrunn schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 17:19:
[...]

Interessant, want ik heb ooit een melding hier gedaan dat ik in de winter, chocolade in mn buddy sit had en die helemaal zacht was. Ik had geen idee waar die warmte vandaan kwam. (al weet ik nog steeds de exacte locatie niet, heb je hier een foto van?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:27
n00bs schreef op woensdag 24 april 2024 @ 23:30:
[...]

Interessant, want ik heb ooit een melding hier gedaan dat ik in de winter, chocolade in mn buddy sit had en die helemaal zacht was. Ik had geen idee waar die warmte vandaan kwam. (al weet ik nog steeds de exacte locatie niet, heb je hier een foto van?)
Helaas ben ik de foto kwijt, maar de houder was volledig gesmolten en zit ergens aan het frame.. is alweer behoorlijk wat maanden geleden dus weet het niet 100% zeker meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Hi, heeft iemand dit wel eens gezien? Heb de batterijen even losgekoppeld voor 30 seconden en daarna startknop ingedrukt om te resetten maar de app blijft het aangeven ook na nieuwe self-check. Heb wel een keer gehad dat ie minder snel optrok een enkele keer. Maar verder geen problemen.

Dashboard zelf toont overigens helemaal niks. Range is ook niet aangetast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6E8G6fVxn-t0KGNeMeQIe_LQQaA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CgL2ODP7yB1Dj3UzTYSdR7PE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhYSbOxp-k_g2wxSbVJPV3Fswhc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/32X4Y2grYky3kVnkXROXonKg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

berchtold schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:07:
Hi, heeft iemand dit wel eens gezien? Heb de batterijen even losgekoppeld voor 30 seconden en daarna startknop ingedrukt om te resetten maar de app blijft het aangeven ook na nieuwe self-check. Heb wel een keer gehad dat ie minder snel optrok een enkele keer. Maar verder geen problemen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ken dit niet. Maar als je de accu's los aansluit op de lader, lijkt alles dan ok?
en wat als je de accu's andersom aansluit, krijg je dan nog steeds met dezelfde accu nummer een fout of is het dan ook andersom? (om uit te sluiten of het de accu is of de aansluiting/controller).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pulpattack
pitbullgio schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:32:
[...]

Nice zou dus moeten lukken, waar zou je een batterij kunnen bestellen online wordt dit blijkbaar niet direct aangeboden ofwel extreem duur.
Ik heb een tweedehandsje op de kop kunnen tikken voor 400 euro. Prima aanschaf, doet het net zo goed als mijn andere accu. Maar tweedehands is lastig te vinden, je moet wat geduld hebben en regelmatig zoeken.
Nieuw zag ik m ergens in een duitse winkel voor 1100 euro. Maar voor die prijs koop je al bijna een hele scooter tweedehands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pulpattack
Ruud12345 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:57:
Nog een accu vraagje, weet iemand of je makkelijk accu’s wisselen tussen verschillende scooters, of moet je deze dan weer per scooter via de app registreren/koppelen?
Je kan ze gemakkelijk wisselen. Geen registratie nodig….gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
Pulpattack schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:22:
[...]

Ik heb een tweedehandsje op de kop kunnen tikken voor 400 euro. Prima aanschaf, doet het net zo goed als mijn andere accu. Maar tweedehands is lastig te vinden, je moet wat geduld hebben en regelmatig zoeken.
Nieuw zag ik m ergens in een duitse winkel voor 1100 euro. Maar voor die prijs koop je al bijna een hele scooter tweedehands.
Bij mijn dealer te koop voor 1150euro dat zijn wel hoge prijzen. Kan de batterij van de 110se er ook in gestoken worden? Deze batterij is 36ah 20% meer bereik daardoor. Zou niet weten waarom dat niet zou lukken eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold
berchtold schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:07:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb segway support gecontacteerd. Blijkbaar een app probleem toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GuRGF9ZHj2MMZhxxV2ObjJRVxPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5bK9G2Uwb6S7da0CUImy3IBc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rurhbv
Mijn dochter zoekt een bromscooter om minimaal 4 jaar 4x in de week een rit enkele reis van 18 km te maken en meestal nog een rit enkele reis van 6 km en af en toe nog wat extra's.
De gedachten gingen eerst uur naar electrisch. Komen we bij de plaatselijke scooterwinkel raadt deze verkoper een benzine scooter aan met als reden: accu's moeten na 2,5 jaar vervangen (technologie loopt achter op e-auto's) en achterbanden gaan regelmatig lek en die vervangen is bij een e-scooter nogal bewerkelijk en tijdrovend en er is geen restwaarde na 4 jaar. Kortom een benzine scooter is uiteindelijk goedkoper of net zo duur.
Hij adviseerde en we kwamen uit op een Sym Fiddle 4.
Zijn verhaal klonk plausibel toch vraag je je af of hij een benzine variant adviseerde ivm onderhoudsinkomsten.

We zijn ook nog hij een grote scooter winkel geweest 18 km bij ons vandaan. Deze zei gelijk: een electrische scooter! Hij deed eigenlijk alleen nog maar in e-scooters. Alle bezwaren van accu snel kapot, lekke banden werden weggewuifd.
Het onderhoudsschema vond ik wel schrikbarend. De verwachting is dat 9000 km per jaar rijdt en er dus 3x per jaar onderhoud moet plaatsvinden. Zo veel onderhoud heeft mijn EV voor de deur echt niet nodig! Maar hier gelezen dat dat ook echt niet hoeft.
En we kwamen uit op een Segway e125s. (Dubbele accu in 1x te gebruiken en op te laden, veel opbergplek, formaat acculader valt nog mee) Mogelijk een 2e handse met zeer weinig km's voor 3.000 euro.

Tja en dan denk je... als er wat is wil je toch eigenlijk in de buurt terecht kunnen voor reparatie of onderhoud.

Nu gaan onze gedachten alle kanten op. Hogere aanschafprijs en een e-scooter kopen welke in de winter in een wat koude schuur opgeladen moet worden of mee naar binnen slepen maar ik hou niet van herrie. Verwachten dat de accu het 4 jaar volhoudt.
Of een paar honderd euro goedkopere benzine scooter die wel meer onderhoud nodig heeft.

Wat is wijsheid?
Gaan banden echt zo snel lek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Rurhbv schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:21:
Mijn dochter zoekt een bromscooter om minimaal 4 jaar 4x in de week een rit enkele reis van 18 km te maken en meestal nog een rit enkele reis van 6 km en af en toe nog wat extra's.
De gedachten gingen eerst uur naar electrisch. Komen we bij de plaatselijke scooterwinkel raadt deze verkoper een benzine scooter aan met als reden: accu's moeten na 2,5 jaar vervangen (technologie loopt achter op e-auto's) en achterbanden gaan regelmatig lek en die vervangen is bij een e-scooter nogal bewerkelijk en tijdrovend en er is geen restwaarde na 4 jaar. Kortom een benzine scooter is uiteindelijk goedkoper of net zo duur.
Zijn verhaal klonk plausibel toch vraag je je af of hij een benzine variant adviseerde ivm onderhoudsinkomsten.

We zijn ook nog hij een grote scooter winkel geweest 18 km bij ons vandaan. Deze zei gelijk: een electrische scooter! Hij deed eigenlijk alleen nog maar in e-scooters. Alle bezwaren van accu snel kapot, lekke banden werden weggewuifd.
Het onderhoudsschema vond ik wel schrikbarend. De verwachting is dat 9000 km per jaar rijdt en er dus 3x per jaar onderhoud moet plaatsvinden. Zo veel onderhoud heeft mijn EV voor de deur echt niet nodig! Maar hier gelezen dat dat ook echt niet hoeft.
En we kwamen uit op een Segway e125s. (Dubbele accu in 1x te gebruiken en op te laden, veel opbergplek, formaat acculader valt nog mee) Mogelijk een 2e handse met zeer weinig km's voor 3.000 euro.

Tja en dan denk je... als er wat is wil je toch eigenlijk in de buurt terecht kunnen voor reparatie of onderhoud.

Nu gaan onze gedachten alle kanten op. Hogere aanschafprijs en een e-scooter kopen welke in de winter in een wat koude schuur opgeladen moet worden of mee naar binnen slepen maar ik hou niet van herrie. Verwachten dat de accu het 4 jaar volhoudt.
Of een paar honderd euro goedkopere benzine scooter die wel meer onderhoud nodig heeft.

Wat is wijsheid?
Heb 1 keer een lekke bans gehad. Maar bij mij zitten er niet de originele banden op. Met een propje binnen 15 min laten fixen. Verder nooit onderhoud aan laten doen.

Heb mijn e125s op 3000km gekocht en staat nu na bijna een jaar 8500km op. Accu’s heb ik wel binnen gezet als het onder 0 is. Maar in de winter wel mee doorgereden. Routine die ik aanhoudt is gelijk opladen na het rijden. In de winter is je accu dan ook nog warm van het rijden.

Heb zelf ook de afweging gemaakt met benzine. Het onderhoud wat gevraagd word voor dingen heeft me daarbij wel afgeschrikt. Meerdere keren per jaar terug naar de dealer had ik geen zin in. Kost me teveel tijd.

Ondanks de kleine issues die een elektrische soms kan hebben, heeft die van mij me nooit in de steek gelaten.

Dat van de accu geloof ik niet zo. Een accu heeft gewoon een hoeveelheid keren dat hij volledig opgeladen kan worden. Dat is echt geen 2 jaar tenzij je 15.000km per jaar ermee rijd denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

berchtold schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:33:
[...]

Heb 1 keer een lekke bans gehad. Maar bij mij zitten er niet de originele banden op. Met een propje binnen 15 min laten fixen. Verder nooit onderhoud aan laten doen.

Heb mijn e125s op 3000km gekocht en staat nu na bijna een jaar 8500km op. Accu’s heb ik wel binnen gezet als het onder 0 is. Maar in de winter wel mee doorgereden. Routine die ik aanhoudt is gelijk opladen na het rijden. In de winter is je accu dan ook nog warm van het rijden.

Heb zelf ook de afweging gemaakt met benzine. Het onderhoud wat gevraagd word voor dingen heeft me daarbij wel afgeschrikt. Meerdere keren per jaar terug naar de dealer had ik geen zin in. Kost me teveel tijd.

Ondanks de kleine issues die een elektrische soms kan hebben, heeft die van mij me nooit in de steek gelaten.

Dat van de accu geloof ik niet zo. Een accu heeft gewoon een hoeveelheid keren dat hij volledig opgeladen kan worden. Dat is echt geen 2 jaar tenzij je 15.000km per jaar ermee rijd denk ik
En als je 30K met een benzine scooter hebt gereden, zijn ongeveer alle bewegende onderdelen al vervangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxiemoe01
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 09:33
Ik wil graag mijn Segway e110se ook graag ietsjes harder laten lopen. Dus ik vraag aan mijn dealer in Rucphen waar ik ook mijn scooter heb gekocht wat de kosten daarvoor zijn. Vraagt hij gewoon 75 euro voor nog geen 10 minuten werk. Goede service😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Maxiemoe01 schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:49:
Ik wil graag mijn Segway e110se ook graag ietsjes harder laten lopen. Dus ik vraag aan mijn dealer in Rucphen waar ik ook mijn scooter heb gekocht wat de kosten daarvoor zijn. Vraagt hij gewoon 75 euro voor nog geen 10 minuten werk. Goede service😅
Ik heb destijds 50 betaald, wat ik ook al bizar vind. Maar dit komt neem ik aan vooral door Segway en niet zo zeer de dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud12345
n00bs schreef op maandag 29 april 2024 @ 18:23:
[...]

Ik heb destijds 50 betaald, wat ik ook al bizar vind. Maar dit komt neem ik aan vooral door Segway en niet zo zeer de dealers.
De dealer pakt zijn telefoontje met Segway app, Connect de scooter met Bluetooth, selecteert de gewenste speed mode….en klaar. Dit allemaal binnen 1 minuut.

#verdienmodelletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Bij mij is de brief er uit dat ze hem snel moeten repareren of dat ik anders vervolgstappen ga ondernemen.

Hij staat al 39 bij ze. Ze zijn nu 3 weken op vakantie. Ik ben er wel klaar mee.

Edit. Dat zij 3 weken wel zijn ligt natuurlijk niet aan de segway. Dat ze hem tot nu toe niet gereageerd krijgen misschien ook aan hunzelf.

[ Voor 27% gewijzigd door Edgenumber op 30-04-2024 08:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyclobs
Inmiddels gerepareerd. Het was een defect display wat voor een verstoring zorgde.
cyclobs schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 19:05:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

cyclobs schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 19:43:
Inmiddels gerepareerd. Het was een defect display wat voor een verstoring zorgde.

[...]
Dat zie je idd helaas vaker. Ik vermoed bijna dat door de stugge vering en/of verkeerde veren in de poten of de hoek van de vork net niet juist is, zoveel schokken door dat stuur komen dat alles kapot trilt wat geen goede demping kan.

Gezien ik al vanaf dag 1 klaag over rammel geluiden, zal ik binnenkort ook eens mijn cockpitje bij de dealer laten openen en laten controleren (dan maar helaas 1x betalen voor onzinnige service beurt). Tegelijkertijd moet ik ook nog het raar openen van mn stuurslot laten controleren/repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geniekort
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-03 11:31
Ik zou nooit weer een Segway kopen, ook al ben ik best tevreden met die ik nu heb (E125S). Hij rijdt prima, de grote accurange is fijn (alhoewel die ook weer niet zo denderend is, ik haal meestal 65km op volle lading.

Maar de ellende met de software is vreselijk. Nu al 2 maanden lang heeft de scooter geen verbinding met internet, dus ook geen alarm meer in de app, geen inzicht. Niet cruciaal voor dagelijks gebruik, maar wel jammer. Erg bizar is ook dat de klok blijkbaar niet goed doorloopt zonder verbinding. Die staat nu steeds weer op een andere tijd, hij gaat een stuk langzamer/sneller dan hoort (scheelt zo een uur of wat per dag). Alle mogelijke resetprocedures al geprobeerd, maar niets mag baten.

De enige scooterwinkel in de buurt die ondersteuning gaf (veenendaal) is gestopt met support voor Segway, dus nu zou ik 40km verderop moeten gaan voor ondersteuning.

Mocht het dan toch gaan werken, dan moet ik het internetabonnement gaan verlengen bij Segway voor 110 euro...

Ik blijf er nog een hele tijd op doorrijden, want dat doettie prima, maar alle "gadgets" zijn nu nodeloze ballast, en ik blijf scherp doordat ik niet op het klokje kan vertrouwen 😅 Volgende keer liever een iets analogere elektrische scooter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

geniekort schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:13:
Ik zou nooit weer een Segway kopen, ook al ben ik best tevreden met die ik nu heb (E125S). Hij rijdt prima, de grote accurange is fijn (alhoewel die ook weer niet zo denderend is, ik haal meestal 65km op volle lading.

Maar de ellende met de software is vreselijk. Nu al 2 maanden lang heeft de scooter geen verbinding met internet, dus ook geen alarm meer in de app, geen inzicht. Niet cruciaal voor dagelijks gebruik, maar wel jammer. Erg bizar is ook dat de klok blijkbaar niet goed doorloopt zonder verbinding. Die staat nu steeds weer op een andere tijd, hij gaat een stuk langzamer/sneller dan hoort (scheelt zo een uur of wat per dag). Alle mogelijke resetprocedures al geprobeerd, maar niets mag baten.

De enige scooterwinkel in de buurt die ondersteuning gaf (veenendaal) is gestopt met support voor Segway, dus nu zou ik 40km verderop moeten gaan voor ondersteuning.

Mocht het dan toch gaan werken, dan moet ik het internetabonnement gaan verlengen bij Segway voor 110 euro...

Ik blijf er nog een hele tijd op doorrijden, want dat doettie prima, maar alle "gadgets" zijn nu nodeloze ballast, en ik blijf scherp doordat ik niet op het klokje kan vertrouwen 😅 Volgende keer liever een iets analogere elektrische scooter!
Weinig betaalbaar alternatief met de looks en range. Dan zou je toch voor benzine weer moeten gaan of kijken naar de NIU. Die waren als eerste op de markt en volgens mij vrij weinig problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-06 14:57
geniekort schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:13:
(Sorry voor mijn vertaalde tekst van het Engels naar het Nederlands)

Dit is een "tamelijk veelvoorkomend" probleem geworden en een paar mensen hebben het hier gemeld, inclusief ik. De communicatiemodule naar het GPRS-netwerk breekt voortijdig en je kunt niet langer verbinding maken met internet. Ik had pech dat de mijne 6 weken na het verlopen van mijn garantie kapot ging (het was in februari 2024).

Dit weekend zal ik mijn scooter naar ScooterCentrum brengen waar ik hem heb gekocht - het is een rit van 50 km, laten we ervan genieten - en hem daar laten repareren. Ik heb geen idee van de prijs en hoelang het zal duren. Maar een vriend van mij vertelde me dat je hier in NL kunt proberen een gratis reparatie te claimen voor een onderdeel dat niet zo vroeg mag breken, zelfs nadat de garantie is verlopen.

Maar ik deel hetzelfde gevoel dat jij hebt: de scooter is leuk, maar er zijn zoveel kleine bugs en problemen dat ik denk dat het project nog niet klaar was voor de markt; of gewoon Chinese kwaliteitscontrole. En er zijn maar heel weinig dealers die effectief aan de scooter kunnen werken - en in mijn geval is het zelfs erger, omdat maar weinigen van hen bereid zijn Engels te spreken. Dus ik weet niet zeker of ik het opnieuw zou kopen.

Alex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud12345
alexborro schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:53:
[...]

(Sorry voor mijn vertaalde tekst van het Engels naar het Nederlands)

Dit is een "tamelijk veelvoorkomend" probleem geworden en een paar mensen hebben het hier gemeld, inclusief ik. De communicatiemodule naar het GPRS-netwerk breekt voortijdig en je kunt niet langer verbinding maken met internet. Ik had pech dat de mijne 6 weken na het verlopen van mijn garantie kapot ging (het was in februari 2024).

Dit weekend zal ik mijn scooter naar ScooterCentrum brengen waar ik hem heb gekocht - het is een rit van 50 km, laten we ervan genieten - en hem daar laten repareren. Ik heb geen idee van de prijs en hoelang het zal duren. Maar een vriend van mij vertelde me dat je hier in NL kunt proberen een gratis reparatie te claimen voor een onderdeel dat niet zo vroeg mag breken, zelfs nadat de garantie is verlopen.

Maar ik deel hetzelfde gevoel dat jij hebt: de scooter is leuk, maar er zijn zoveel kleine bugs en problemen dat ik denk dat het project nog niet klaar was voor de markt; of gewoon Chinese kwaliteitscontrole. En er zijn maar heel weinig dealers die effectief aan de scooter kunnen werken - en in mijn geval is het zelfs erger, omdat maar weinigen van hen bereid zijn Engels te spreken. Dus ik weet niet zeker of ik het opnieuw zou kopen.

Alex.
Eigenlijk is het vrij simpel: je hebt gewoon recht op garantie. Misschien niet helemaal volledig, maar zeker voor het grootste deel. Het bekende verhaal, je mag er vanuit gaan dat je scooter langer meegaat dan 2 jaar.

Geen idee of je een rechtsbijstandverzekering hebt, maar die is in dit soort zaken wel handig. Als Scootercentrum (Reeuwijk?) niet wil meewerken stuur deze dan een aangetekende brief, en laat hen hierin weten dat je garantie hebt op de scooter conform de Nederlandse wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ruud12345 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:26:
[...]

Eigenlijk is het vrij simpel: je hebt gewoon recht op garantie. Misschien niet helemaal volledig, maar zeker voor het grootste deel. Het bekende verhaal, je mag er vanuit gaan dat je scooter langer meegaat dan 2 jaar.

Geen idee of je een rechtsbijstandverzekering hebt, maar die is in dit soort zaken wel handig. Als Scootercentrum (Reeuwijk?) niet wil meewerken stuur deze dan een aangetekende brief, en laat hen hierin weten dat je garantie hebt op de scooter conform de Nederlandse wetgeving.
Of rechtstreeks Segway inschakelen, eventueel op facebook. Ik neem aan dat ze geen slechte reputatie willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ben van plan mijn e110se in te gaan ruilen voor een nieuwe 125s.. maar loopt de snelheid snel terug als de accu’s percentage terug loopt?
Soja, bij welke % merk je dat?
Met de 110se weinig last van gehad namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

038Robijno schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 17:25:
Ben van plan mijn e110se in te gaan ruilen voor een nieuwe 125s.. maar loopt de snelheid snel terug als de accu’s percentage terug loopt?
Na speedupgrade
95-100% accu met warm weer: 51KM/h
90-95% accu met warm weer: 50KM/h
80-90% accu met warm weer: 49-50KM/h
70-80% accu met warm weer: 48-50KM/h
40-60% accu met warm weer: 47-48KM/h
30-40% accu met warm weer: 46-47KM/h
<30% accu met warm weer: 45-46KM/h

Met koud weer, lopen de waardes wel drastischer terug en daarbij is het koppel enorm veel lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
n00bs schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 19:11:
[...]

Na speedupgrade
95-100% accu met warm weer: 51KM/h
90-95% accu met warm weer: 50KM/h
80-90% accu met warm weer: 49-50KM/h
70-80% accu met warm weer: 48-50KM/h
40-60% accu met warm weer: 47-48KM/h
30-40% accu met warm weer: 46-47KM/h
<30% accu met warm weer: 45-46KM/h

Met koud weer, lopen de waardes wel drastischer terug en daarbij is het koppel enorm veel lager
Thanks.. maar bedoelde meer of de topsnelheid en acceleratie afneemt, naarmate je de accu leeg trekt. Bij hoeveel procent batterij merk je dit al?

Te snel gelezen.. thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Weet er iemand waar je originele onderdelen kan kopen, o.a. zwarte voetsteunen ipv grijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Wat ben je tegenwoordig nou kwijt voor de verzekering van een 25km scootertje? Die B110s ziet er wel leuk uit voor €1000 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold
remzor schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 22:39:
Wat ben je tegenwoordig nou kwijt voor de verzekering van een 25km scootertje? Die B110s ziet er wel leuk uit voor €1000 ;)
Voor 25km zal het niet veel zijn. Tientje ofzo? Maar is afhankelijk van meerdere factoren. Kan je zelf ook berekenen bij van die vergelijkingssites

[ Voor 5% gewijzigd door berchtold op 19-05-2024 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
berchtold schreef op zondag 19 mei 2024 @ 00:10:
[...]

Voor 25km zal het niet veel zijn. Tientje ofzo? Maar is afhankelijk van meerdere factoren. Kan je zelf ook berekenen bij van die vergelijkingssites
Dank! Ging mij meer om een indicatie zonder zelf allerlei gegevens in te moeten voeren op een site.

Maar dacht dat er €300 cashback op zat maar dat is alleen op het 45 km/h model. Die kun je natuurlijk niet ‘downgraden’ tot 25 km/h en een blauw plaatje bestellen lijkt me?!
Helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 12:44
Dan zit je ook nog met de keuringskosten bij het rdw.. wat je erbij moet tellen, als het fysiek mogelijk is met andere firmware.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09 19:57
038Robijno schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:25:
Weet er iemand waar je originele onderdelen kan kopen, o.a. zwarte voetsteunen ipv grijs?
Zoek eerst op AliExpress.
Het gaat immers gewoon om een ninebot scooter met een Segway label er op geplakt.
Verder is er ook een engelse website waar je alles kan bestellen. Die staat in een van de eerdere posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09 19:57
Rurhbv schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:21:

Wat is wijsheid?
Zoals door anderen ook al aangegeven.
1. Een electrische scooter heeft juist heel erg weinig onderhoud nodig. Banden, remblokjes, en schokbrekers slijten uiteraard wel (erg langzaam). De rest kun je geeneens onderhouden! Misschien na de eerste maanden de moeren van de assen langslopen is het enige wat je überhaupt kan doen. Maar de kans dat deze per ongelijk bij aflevering niet op de juiste wijze zijn aangedraaid is zeer gering.
2. Trap daarom niet in rare onderhoudsschema's. Die zijn er alleen om de scooterzaak geld te laten verdienen. Die ziet immers zijn inkomsten in vergelijking met een benzine scooter drastisch teruglopen. (Ps
u brengt uw electrische boormachine of wasmachine ook niet regelmatig weg voor onderhoud neem ik aan). Indien de remmen versleten zijn dan hoort u dat wel en dan laat u dat eventueel door een scooterzaak vervangen ( een remblokje kost 10 euro).
3. Ik heb redelijk verstand van techniek en onderhield mijn benzine scooters altijd zelf. Ik rij nu 3 jaar deze heerlijke scooter. 0 keer naar een dealer geweest. Zelf niets gedaan (wel uit nieuwsgierigheid een en ander uit elkaar gehaald). Maar dus geen onderhoud behalve soms wat siliconenspray op de zichtbare bouten en moeren. En banden oppompen.
4. Accu is nog prima. Ik laad deze altijd op tot 100pct maar probeer niet te vaak onder de 20pct te komen.
5. Veel geklaag hier over de app. Ik gebruik de app geeneens. Totaal niet nodig. Ik gebruik soms de afstandsbediening maar eigenlijk altijd de pincode om te ontgrendelen. Zou niet weten waarom ik de hele dag op een app zou willen gaan kijken waar ik gereden heb etc etc.
Kortom , voor deze prijs een scooter met een goede wegligging in vergelijking met de niu. Zet er wel Michelin banden onder ivm ons natte klimaat (voor je veiligheid).
Mijn belangrijkste boodschap aan iedereen: Houd je banden op spanning. Dat geld voor iedere scooter. Alle banden lopen langzaam leeg. Dus minimaal om de twee maanden je bandenspanning op peil brengen! Slappe banden zijn gevaarlijk en je verbruikt veel meer energie (accu).
PS. Het enige wat ik heb veranderd zijn dikkere handvaten. Hierdoor kun je beter doseren met de gashendel.

[ Voor 12% gewijzigd door Joram22 op 20-05-2024 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
PsYgHo schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:10:
Dan zit je ook nog met de keuringskosten bij het rdw.. wat je erbij moet tellen, als het fysiek mogelijk is met andere firmware.
Klopt, ik lees iets over €122,-. Maar dat gaat dan over omkeuren, van snor naar brom.

Heeft iemand enig idee of het (technisch) mogelijk is om van een brom Segway een snor Segway B110s te maken? Dan zouden de RDW kosten namelijk te doen zijn als er €300 cashback zit op de brom versie.

Kan er helaas niet echt iets over vinden en vrees dat het technisch gezien ook niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Joram22 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 06:27:
[...]

Zoek eerst op AliExpress.
Het gaat immers gewoon om een ninebot scooter met een Segway label er op geplakt.
Verder is er ook een engelse website waar je alles kan bestellen. Die staat in een van de eerdere posts.
Die Engelse site dualways levert niet naar Nederland en reageert ook niet op verzoek e-mails. Heb je dus niks aan. Via de dealer kan je wel onderdelen op bestelling krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

remzor schreef op maandag 20 mei 2024 @ 08:21:
[...]

Klopt, ik lees iets over €122,-. Maar dat gaat dan over omkeuren, van snor naar brom.

Heeft iemand enig idee of het (technisch) mogelijk is om van een brom Segway een snor Segway B110s te maken? Dan zouden de RDW kosten namelijk te doen zijn als er €300 cashback zit op de brom versie.

Kan er helaas niet echt iets over vinden en vrees dat het technisch gezien ook niet mogelijk is.
Mag ik vragen waarom je van een brom een snor zou willen maken? ik heb jaren snor gereden, juist door het vrije gevoel zonder helm. Nu je bij snor ook een helm moet dragen, zit er geen verschil meer in. Op veel plekken moet je alsnog met brom op fietspaden (wat echt irritant is op drukke punten) en met brom heb je dus de mix tussen autobaan en fietspaden + de extra legale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
n00bs schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:24:
[...]

Mag ik vragen waarom je van een brom een snor zou willen maken? ik heb jaren snor gereden, juist door het vrije gevoel zonder helm. Nu je bij snor ook een helm moet dragen, zit er geen verschil meer in. Op veel plekken moet je alsnog met brom op fietspaden (wat echt irritant is op drukke punten) en met brom heb je dus de mix tussen autobaan en fietspaden + de extra legale snelheid.
Dat mag je zeker vragen. Dat is eigenlijk vanwege het feit dat ik ook met mensen mee wil kunnen snorren die op de fiets zouden gaan. Ik zou hem maar af en toe gebruiken, recreatief en in/rondom de stad. En naar mijn werk bij lekker weer, kilometer of 7 enkeltje.
Als ik zelf auto rijd heb ik (tbh) echt een hekel aan die trage scootertjes voor mij op de weg. Ik wil dus juist niet verplicht op de autoweg moeten rijden maar op de fijne, brede fietsroutes hier.

(Ik vervloek die 45km auto’s en scooters altijd op de weg en zou me er zelf dus totaal niet comfortabel bij voelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
remzor schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:56:
[...]

Dat mag je zeker vragen. Dat is eigenlijk vanwege het feit dat ik ook met mensen mee wil kunnen snorren die op de fiets zouden gaan. Ik zou hem maar af en toe gebruiken, recreatief en in/rondom de stad. En naar mijn werk bij lekker weer, kilometer of 7 enkeltje.
Als ik zelf auto rijd heb ik (tbh) echt een hekel aan die trage scootertjes voor mij op de weg. Ik wil dus juist niet verplicht op de autoweg moeten rijden maar op de fijne, brede fietsroutes hier.

(Ik vervloek die 45km auto’s en scooters altijd op de weg en zou me er zelf dus totaal niet comfortabel bij voelen)
Is een ebike niet een makkelijkere optie in dat geval? Gaan ook 25 en mag je zelfs zonder helm (voor nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
berchtold schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:12:
[...]

Is een ebike niet een makkelijkere optie in dat geval? Gaan ook 25 en mag je zelfs zonder helm (voor nu).
Ja die hebben we ook. Is meer dus een beetje een ‘nice to have’ dingetje en een impulsaankoop waarschijnlijk haha. En iets sneller doordat ze softwarematig wel 30kmh kunnen en op onze ebike is 22 km/h ofzo goed te doen en comfortabel.
Maar denk dat ik het daar maar beter bij kan laten ja. Bedankt in ieder geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-09 12:36
038Robijno schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 17:25:
Ik heb de toverspreuk actief en merk een sterk verschil. 100% is 58 km/h en dat loopt al snel terug naar ongeveer 55 km/h bij 90%. Bij 70% merk ik al iets minder power, iets minder koppel. En onder de 40% kom je wel aan de 49 km/h of zo (allemaal volgens de app, echte snelheid ligt vast 3-4 km/h lager). Maar het duurt wel ff als de accu onder 50% zit.

Maar eigenlijk is het een beetje geneuzel. Ik zie het meer alsof >50% is het lekker scheuren en optrekken, en daaronder is het eigenlijk gewoon een prima baseline. Maar als resultaat laad ik 'm wel lekker altijd op tot 100% want dat eerste beetje extra power is gewoon heerlijk.

Hoe dan ook is het altijd nog smoother dan een benzine scooter.

Onder de 30% zou ik er niet meer mee tussen de auto's rijden, dan gaat het echt te traag met optrekken, vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

remzor schreef op maandag 20 mei 2024 @ 13:56:
[...]

Hm met fietsers meerijden is sowieso wel naar, maar ik zou dan eerder de gok waren en een geel plaatje. Zet hem in mode 1 waardoor die begrenst is op 25KMh. Niemand die last van je heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Houdt er wel rekening mee dat waar je op de rijbaan moet rijden je ook op de rijbaan MOET rijden. Verzekeringstechnisch ( en wellicht ook een boete van die enkele agent die ons land nog rijk is) kan je een probleem hebben als je met je gele kenteken op het fietspad rijd terwijl je op dat stuk op de rijbaan had moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

De klep voor de accu's van mijn 125 gaat niet meer dicht. Ik kan hem wel indrukken maar het mechanisme voor het sluiten lijkt het niet te doen. Op zich vreemd want ik heb de klep denk ik hooguit 5x open gehad. Heeft iemand dit al eens eerder gehad of heeft een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
n00bs schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:03:
[...]

Hm met fietsers meerijden is sowieso wel naar, maar ik zou dan eerder de gok waren en een geel plaatje. Zet hem in mode 1 waardoor die begrenst is op 25KMh. Niemand die last van je heeft.
Weet niet of het een typefout is van je of dat je echt ‘naar’ bedoelt. Want waarom zou het naar zijn om mee te rijden?

Maar je zet me wel aan het denken. Ook al mag/kan je niet overal op het brom-fietspad, in de praktijk kan ik volgens mij best veel stukken wel op zo’n pad rijden.
Waar ik na lang spitten hier en online niet achter kan komen is of de brom versie ook een speedupdate kan krijgen. Bij zo’n dealer op de site staat bijvoorbeeld weer iets van “LET OP: alleen de 25 km/h kan een snelheidsupdate krijgen en de brom kan niet harder dan 45”.

Maar van Tweakers hier lees ik sommigen het over 50-52 km/h hebben. Kan het dus wel of niet? Iemand uitsluitsel? Het gaat dan dus om de B110s voor de duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
Moby schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 18:59:
De klep voor de accu's van mijn 125 gaat niet meer dicht. Ik kan hem wel indrukken maar het mechanisme voor het sluiten lijkt het niet te doen. Op zich vreemd want ik heb de klep denk ik hooguit 5x open gehad. Heeft iemand dit al eens eerder gehad of heeft een oplossing hiervoor?
Ik heb dit al een aantal keren gehad, bij zat er altijd wat tussen de randen of de sluiting. Schoonmaken was altijd de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

BlupWoofer schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:20:
[...]

Ik heb dit al een aantal keren gehad, bij zat er altijd wat tussen de randen of de sluiting. Schoonmaken was altijd de oplossing
Dat lijkt het niet te zijn, het ziet er schoon uit. Het mechanisme, de hendel onder het zadel, lijkt wel lam want ik zie niets gebeuren intern met de haak als ik er aan trek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

remzor schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:14:
[...]

Weet niet of het een typefout is van je of dat je echt ‘naar’ bedoelt. Want waarom zou het naar zijn om mee te rijden?

Maar je zet me wel aan het denken. Ook al mag/kan je niet overal op het brom-fietspad, in de praktijk kan ik volgens mij best veel stukken wel op zo’n pad rijden.
Waar ik na lang spitten hier en online niet achter kan komen is of de brom versie ook een speedupdate kan krijgen. Bij zo’n dealer op de site staat bijvoorbeeld weer iets van “LET OP: alleen de 25 km/h kan een snelheidsupdate krijgen en de brom kan niet harder dan 45”.

Maar van Tweakers hier lees ik sommigen het over 50-52 km/h hebben. Kan het dus wel of niet? Iemand uitsluitsel? Het gaat dan dus om de B110s voor de duidelijkheid.
Met speedupdate haal je gewoon met een volle accu 50KMh enkel met een accu bijna leeg dan zal je op 45KM/h uitkomen. Mode 1 gaat max 26KM/h, Mode 2 35KM/h en Mode 3, 51KM/h (bij volle accu's)

Er is ook een minder legale speedupdate ergens op het internet. Maar dan geeft de teller altijd 25KMh aan, hoe hard je ook rijdt. Dat geldt zowel voor snor als brom dacht ik en volgens mij gaan die rond de 60 (accu lekker snel leeg).

Mijn ervaring in de stad is, dat ik nooit wat heb gemerkt wanneer ik stukken op fietspaden rijd. Zij het wel dat ik gewoon netjes rijd en met het fietsverkeer meerijd. Het moet wel heel raar lopen, wil je daar een bekeuring voor krijgen, ook omdat het op en afrijden waar het moet, ook niet altijd even logisch is. Of wanneer je woonhuizen/bedrijven verlaat, heb je vaak geen enkele andere mogelijkheid dan oneigenlijk gebruik van het fietspad.

Ik zie gewoon na zoveel jaar snor te hebben gereden, geen voordelen meer van snor. En omdat ik nu ook legaal op bepaalde autobanen kan rijden, gaat het een stuk sneller overal langs :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
@n00bs Ik snap je punt en redenering wel. Geeft toch stof tot nadenken idd ;)

Voordeel van snor is dan in principe langere accuduur en overal fietspaden op.
Nadeel de snelheid en eveneens de helmplicht tegenwoordig.

Softwarematig en legaal opvoeren kan dus voor beiden begrijp ik, dat is dan blijkbaar ook anders geweest.
De bedragen die ik zie van €99 en €129 voor die softwareupdate vind ik overigens echt belachelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Het is niet zo zeer dat een brom een kortere accu duur heeft dan een snor. Je kan alleen minder ver op de accu als je sneller gaat.

Je zou er dus voor kunnen kiezen brom te rijden en als je de range echt nodig heb gewoon minder snel te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Nu online
Edgenumber schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:37:
Het is niet zo zeer dat een brom een kortere accu duur heeft dan een snor. Je kan alleen minder ver op de accu als je sneller gaat.

Je zou er dus voor kunnen kiezen brom te rijden en als je de range echt nodig heb gewoon minder snel te rijden.
Klopt, I know. Zijn dezelfde machines en accu’s, maar ik ken mezelf en maak dan toch gebruik van de snelheid = minder range. Maar ik heb die range niet zo hard nodig en heb een garage aan huis waar ik ook gewoon kan laden. Maar idd als de accu richting leeg gaat is langzamer rijden sowieso een goede tip.

Mijn grootste bezwaar/twijfel blijft toch het feit dat ik met geel kenteken niet op de vele (mooie en fijne) fietspaden mag rijden hier. Ik zou me dan gewoon aan de snelheid van 30 houden (zeker bij drukte) en niet als een aso rijden. Maar ja, daar heeft de politie geen boodschap aan dan natuurlijk. €100 boete las ik net. En hier toch regelmatig politie. In hoeverre ze hier echt op letten/op acteren weet ik natuurlijk niet, ik rijd al een jaar of 17 geen scooter meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey28
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:15
Iemand ervaring met het volgende:

Ik heb een paar weken terug mijn scooter laten repareren bij Centralscooters nadat mijn displayunit defect bleek te zijn. Na terugkomst bleek ik de speedupdate niet meer te hebben, dit is gefixt. Echter nu heb ik regelmatig dat mijn sleutel kan gebruiken om de scooter te ontgrendelen en zadel open te doen etc maar starten lukt niet meer... blijft piepen en op het scherm "Lock" terwijl die toch echt unlocked is.

Ook het afstandbedieningje doet het niet meer... Garantie is helaas vorige week verlopen en ben happig om Centralscooters weer te bellen aangezien ze me ook genaaid hebben met de bandenwissel.

Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold
davey28 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 07:43:
Iemand ervaring met het volgende:

Ik heb een paar weken terug mijn scooter laten repareren bij Centralscooters nadat mijn displayunit defect bleek te zijn. Na terugkomst bleek ik de speedupdate niet meer te hebben, dit is gefixt. Echter nu heb ik regelmatig dat mijn sleutel kan gebruiken om de scooter te ontgrendelen en zadel open te doen etc maar starten lukt niet meer... blijft piepen en op het scherm "Lock" terwijl die toch echt unlocked is.

Ook het afstandbedieningje doet het niet meer... Garantie is helaas vorige week verlopen en ben happig om Centralscooters weer te bellen aangezien ze me ook genaaid hebben met de bandenwissel.

Alvast dank!
Mja dat weekje zelf van verlopen is sws onredelijk. Je hebt recht op een deugdelijk product. Maar op reparatie zelf zit ook gewoon garantie. Vaak een half jaar dacht ik. Gewoon alles aankaarten en ze verzoeken een oplossing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
De schokbrekers aan de achterkant, gaan redelijk snel roesten aan de onderkant, althans van mijn E110se.
Nu krijg ik over 2 weken mijn nieuwe e125s, en wil dat graag voorkomen. Is er een transparant middel om dat erop te smeren om te voorkomen dat het snel gaat roesten, of een soort van ‘sok’ dat er overheen kan ter bescherming?
Mijn scooter staat onder de veranda en dus niet in de regen.

[ Voor 8% gewijzigd door 038Robijno op 24-05-2024 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Moby schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:43:
[...]

Dat lijkt het niet te zijn, het ziet er schoon uit. Het mechanisme, de hendel onder het zadel, lijkt wel lam want ik zie niets gebeuren intern met de haak als ik er aan trek
Achterste accu even een slinger naar achteren geven. Eventueel wat dempmateriaal tussen beide accu's, voorste accu even goed naar achtere duwen, eventueel wat demp materiaal tussen de accu bak en eerste accu en de accuklep dichtduwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

038Robijno schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 00:01:
De schokbrekers aan de achterkant, gaan redelijk snel roesten aan de onderkant, althans van mijn E110se.
Nu krijg ik over 2 weken mijn nieuwe e125s, en wil dat graag voorkomen. Is er een transparant middel om dat erop te smeren om te voorkomen dat het snel gaat roesten, of een soort van ‘sok’ dat er overheen kan ter bescherming?
Mijn scooter staat onder de veranda en dus niet in de regen.
Vaseline spray gebruiken in de winter en natuurlijk schoonhouden van zand (dus zouten), eventueel WD40 in zomertijd
Pagina: 1 ... 31 ... 39 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.