Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 30 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim.oomen
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-06 11:00
RobIII schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:27:
[...]

Nee, dat zit tegenwoordig allemaal bij Ali inbegrepen vziw.
[Afbeelding]
Ik kan deze oplader inmiddels nergens meer vinden op AliExpress, alle links in dit forum lopen ook dood.
Iemand een idee waar ik deze kan vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-07 02:34
Ik heb helaas nu het probleem dat de tijd van mijn e125s niet meer klopt. Ik heb geprobeerd de accus er een paar minuten uit te halen en terug te doen. Ook start knop ingedrukt houden geprobeerd. Ik kan ook geen informatie meer op afstand krijgen. Ik heb we gewoon dat abonnement. Iemand nog andere ideeën? Is sinds afgelopen vrijdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:14

Mr. Freeze

¡GO!

berchtold schreef op zondag 4 februari 2024 @ 23:53:
Ik heb helaas nu het probleem dat de tijd van mijn e125s niet meer klopt. Ik heb geprobeerd de accus er een paar minuten uit te halen en terug te doen. Ook start knop ingedrukt houden geprobeerd. Ik kan ook geen informatie meer op afstand krijgen. Ik heb we gewoon dat abonnement. Iemand nog andere ideeën? Is sinds afgelopen vrijdag
Zijn al je firmwares up to date? Ik heb het ook wel eens gehad, na een paar weken was het automatisch opgelost.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Mr. Freeze schreef op maandag 5 februari 2024 @ 01:09:
[...]

Zijn al je firmwares up to date? Ik heb het ook wel eens gehad, na een paar weken was het automatisch opgelost.
Hij geeft in ieder geval niet aan dat hij een update heeft. Maar die check update functie vertrouw ik sowieso niet helemaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptMZPWgOFquO9ar6KswN1Fns7Go=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wP8vSxmr64wdsTqw4Mv1FSZD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Waarom blijft het ABS lampje branden. Vreemd. En waarom glijdt nu opeens mijn achterband weg. Vreemd. En waarom is mijn achterband opeens leeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXmxOTRJQ8OYuB5cOKNeqJi_JRA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k9JicupLjE2mvw9HoQpGvXiV.jpg?f=user_large
berchtold schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:41:
[...]

Hij geeft in ieder geval niet aan dat hij een update heeft. Maar die check update functie vertrouw ik sowieso niet helemaal.

[Afbeelding]
Ik heb motor controller 6.2.0. De rest hetzelfde.

[ Voor 41% gewijzigd door Moby op 05-02-2024 17:41 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Moby schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:38:
Waarom blijft het ABS lampje branden. Vreemd. En waarom glijdt nu opeens mijn achterband weg. Vreemd. En waarom is mijn achterband opeens leeg.

[Afbeelding]

[...]

Ik heb motor controller 6.2.0. De rest hetzelfde.
achterband dat is een dure. tenzij er nog een prop in kan. maar volgens mij is je profiel ook al aardig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

berchtold schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:42:
[...]

achterband dat is een dure. tenzij er nog een prop in kan. maar volgens mij is je profiel ook al aardig weg.
11662km mee gereden dus hij gaat vervangen worden met https://bandenvoorscooters.nl/michelin-city-grip-120-70-12.

Ik twijfel alleen nog of ik voor ook meteen moet doen.

Edit: prima prijsopgave gekregen met halen en brengen van de scooter, voor en achter citygrips en uiteraard montage. Kan ik er binnenkort hopelijk weer 10.000km tegenaan.

En we gaan nog iets harder ook.

[ Voor 20% gewijzigd door Moby op 06-02-2024 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-07 19:22

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik had dit afgelopen week voor het eerst in 1 jaar. BT op mn telefoon aangezet, segway app geopend en connectie BT icoon was zichtbaar op het display van de segway. Na een aantal seconde syncte de tijd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slsy
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-02-2024
hey allemaal. ik zie veel klachten over het windscherm van Segway zelf. ik heb zelf ook een origineel windscherm gehad en die is door midden geklapt tijdens het rijden. levensgevaarlijk.

ik zie nu op AliExpress een windscherm dat van glas gemaakt is (4.2mm dik) met roestvrijstalen aansluiting. ik ga het bestellen en ik laat het wel weten hoe het is 👍🏼

https://a.aliexpress.com/_ExDb9Yh

mocht iemand het al geprobeerd hebben hoor ik het graag want ik moet minimaal een maand wachten tot ik m heb haha

[ Voor 3% gewijzigd door slsy op 06-02-2024 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-07 15:54
slsy schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:16:
hey allemaal. ik zie veel klachten over het windscherm van Segway zelf. ik heb zelf ook een origineel windscherm gehad en die is door midden geklapt tijdens het rijden. levensgevaarlijk.

ik zie nu op AliExpress een windscherm dat van glas gemaakt is (4.2mm dik) met roestvrijstalen aansluiting. ik ga het bestellen en ik laat het wel weten hoe het is 👍🏼

mocht iemand het al geprobeerd hebben hoor ik het graag want ik moet minimaal een maand wachten tot ik m heb haha
Ik denk dat glas een vertaal foutje is.. in de beschrijving staat PMMA en dat is kunststof.. (plexiglas)
Glas is eigenlijk ook niet geschikt om als windscherm te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat blijft toch niet heel. Ik denk echt door de constructie geen dempende rubbers hebben en daarbij de enorm stugge vering op die nederlandse klinkertjes zoveel trilling zorgt dat elk scherm gewoon kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNaLdStAaL
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09-12-2024
Het lijkt inmiddels alsof er echt iets mis is met dit alles. Ook mijn GPS signalen werken niet meer, locaties en ritten worden niet opgeslagen, lichten knipperen kan niet meer op afstand en de tijd loopt verkeerd.
In het "forum" in de app zelf (Q&A) loopt het ook helemaal vol hierover.
Iets met servers, of een ECU?

Ik ga vanmiddag naar de dealer voor een ander probleempje en zal eens vragen. Baal er van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdelfos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-07 09:15
Ik heb onlangs de spanning van mijn voorband wat verlaagd, van 2.0 naar 1.7 bar. Maakt vooral de klinkerwegen prettiger om op te rijden. Het gewicht op de voorband is toch minimaal en ik ben al aardig lichtgewicht, die band slijt nauwelijks.
Bij mijn huidige windscherm was de bevestigingsbeugel onlangs bij het schroefdraad gebroken (niet origineel winscherm). Wel netjes nieuw materiaal gekregen van de winkel, maar ik verwacht dat dat ook resultaat was van de vele trillingen dat het te verduren krijgt. Misschien dat de lagere bandenspanning de levensduur verbetert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdelfos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-07 09:15
RoNaLdStAaL schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:51:
[...]

Het lijkt inmiddels alsof er echt iets mis is met dit alles. Ook mijn GPS signalen werken niet meer, locaties en ritten worden niet opgeslagen, lichten knipperen kan niet meer op afstand en de tijd loopt verkeerd.

Ik ga vanmiddag naar de dealer voor een ander probleempje en zal eens vragen. Baal er van...
ECU resetten al gelukt? Batterij(en) even los en weer vast, start-knop lang ingedrukt houden tot je een raar pingeltje hoort. Heeft tot nu toe bij mij altijd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
RoNaLdStAaL schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:51:
[...]

Oh dus we zijn niet de enigen. Als je via de dealer iets te weten kan komen hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
sanderdelfos schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:54:
[...]

ECU resetten al gelukt? Batterij(en) even los en weer vast, start-knop lang ingedrukt houden tot je een raar pingeltje hoort. Heeft tot nu toe bij mij altijd gewerkt.
Dit werkt helaas dit keer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:14
Het doormidden klappen van het windscherm is een bekend probleem bij de OG Segway windschermen. Deze wordt gewoon onder garantie vervangen door een nieuwer model - deze heeft een verstevigde bevestiging midden van het scherm.
Die van mij is gebroken bij de bij de bevestigingsbeugel, het nieuwe scherm veranderd hier niets aan. Het is gewoon een zwak mechanisme wat alle schokken direct opvangt. Het schroefdraad is ook erg lang - help de sterkte van het bevestigingsmechanisme ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNaLdStAaL
berchtold schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:54:
[...]

Oh dus we zijn niet de enigen. Als je via de dealer iets te weten kan komen hoor ik het ook graag.
Was vandaag bij de dealer in Groningen, City Tweewielers.
Er werd mij verteld dat men daar nog niet op de hoogte was van het probleem. De tip die ik heb meegekregen is wat hier blijkbaar de "reset" is die al geprobeerd is: accu's los, stroom weg, accu vast, 10 seconden groene knop, pingetje, app weer aan.

Ik ga dit zaterdag maar eens proberen - je weet maar nooit.

Als dat niet lukt, hebben we mooi een probleem. Ik denk dan echter ook: als er zovelen zijn in binnen- en buitenland, dan moet men dit toch repareren, een update uitbrengen of wat dan ook? Er zijn mensen die betalen voor deze diensten. Zelf zit ik in de gratis eerste 2 jaar, maar toch....
Dit kan Segway toch niet negeren???

EDIT: iemand dit al eens geprobeerd? Ik ga donderdag bellen:

Neem voor consumentenproducten van Segway-Ninebot (KickScooters, etc.) contact op met:
Telefoonnummer NL: +31 737440040

[ Voor 9% gewijzigd door RoNaLdStAaL op 07-02-2024 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drannelf
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-07 18:52

In Nederland kan je ook aftermarket segway schermen kopen voor die prijs. Waarschijnlijk ook chinees, maar handiger met levertijd en garantie. Ik had hem bij Cityparts gekocht voor €85, die is nog heel.

NOM woning - 6830 Wp - Daikin 2E200AV3 WPB - Daikin Ururu Sarara 3,5kW - dakisolatie Rd >6 - bodemisolatie Rd 5,88 - HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Update over mijn probleem met verkeerde tijd en app problemen. de app functioneert in ieder geval weer. tijd heb ik niet gecontroleerd nog.

Edit:
Tijd stond vanochtens goed.
Heb echt helemaal niks gedaan dus ik vraag me af hoe dat gefixt is uiteindelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door berchtold op 09-02-2024 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 17:43
Tijd word gesynchroniseerd met je telefoon.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 15:51
Gisteren mijn B110s opgehaald en aan mijn Segway app toegevoegd. Maar nu staat het aantal dagen van mijn Segway G30 max step ook op 1 dag maar heb wel in die ene dag ruim 500 km gereden :)
Hebben meer dit?

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-06 14:57
RoNaLdStAaL schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:46:
Was vandaag bij de dealer in Groningen, City Tweewielers.
Er werd mij verteld dat men daar nog niet op de hoogte was van het probleem. De tip die ik heb meegekregen is wat hier blijkbaar de "reset" is die al geprobeerd is: accu's los, stroom weg, accu vast, 10 seconden groene knop, pingetje, app weer aan.

Ik ga dit zaterdag maar eens proberen - je weet maar nooit.

Als dat niet lukt, hebben we mooi een probleem. Ik denk dan echter ook: als er zovelen zijn in binnen- en buitenland, dan moet men dit toch repareren, een update uitbrengen of wat dan ook? Er zijn mensen die betalen voor deze diensten. Zelf zit ik in de gratis eerste 2 jaar, maar toch....
Dit kan Segway toch niet negeren???

EDIT: iemand dit al eens geprobeerd? Ik ga donderdag bellen:

Neem voor consumentenproducten van Segway-Ninebot (KickScooters, etc.) contact op met:
Telefoonnummer NL: +31 737440040
Heb je nieuws over dit probleem? Ik heb ook hetzelfde probleem. Het is al 2 weken geleden dat de scooter geen GPS-signaal meer ontvangt en ook geen GPRS-communicatie heeft. De tijd is ook onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-07 13:52
alexborro schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:44:
[...]

Heb je nieuws over dit probleem? Ik heb ook hetzelfde probleem. Het is al 2 weken geleden dat de scooter geen GPS-signaal meer ontvangt en ook geen GPRS-communicatie heeft. De tijd is ook onjuist.
Ik had hetzelfde, en na ECU reset doet de scooter helemaal niks meer, geen display, alleen de claxon doet het nog. Scooter gaat morgen naar de dealer toe.

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNaLdStAaL
alexborro schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:44:
[...]

Nou, het volgende.
De dealer gaf aan een reset te doen. Die heb ik zaterdag gedaan. Dus: alle accu's los, stroom weg laten lopen, even wachten, boel weer aansluiten, groene knop 10 seconden tot aan de piep, app opstarten.
Resultaat: nul!

Vandaag Segway gebeld met het nummer uit de app: 0737440040.
De meneer daar onderbrak me zodra het over mijn type ging (125s). Helaas, daar was dit nummer niet voor - dit was alleen ondersteuning voor de electrische steps.
De scooters moesten via de dealer...

Dus, probleem nog niet verholpen en nu ga ik weer contact opnemen met de dealer. Ik heb over ongeveer 350 km. mijn 1500 km beurt, dus het kan zijn dat ik wacht tot dan.

Wat me wel opviel: in de app onder "Smart Services" staat dat mijn abo nog loopt tot 2025, maar aan de andere kant kan ik al wel voor "vernieuwen" kiezen en een verlenging kopen voor 1 of 2 jaar. Eerder had ik deze optie niet!!! Kan het zijn dat mijn abo formeel nog wel loopt, maar door Segway niet meer als dusdanig wordt gezien???
Hoe ziet de app er bij jullie uit op deze pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
RoNaLdStAaL schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:55:
Wat me wel opviel: in de app onder "Smart Services" staat dat mijn abo nog loopt tot 2025, maar aan de andere kant kan ik al wel voor "vernieuwen" kiezen en een verlenging kopen voor 1 of 2 jaar. Eerder had ik deze optie niet!!! Kan het zijn dat mijn abo formeel nog wel loopt, maar door Segway niet meer als dusdanig wordt gezien???
Hoe ziet de app er bij jullie uit op deze pagina?
Mijn abonnement is ook beschikbaar voor vernieuwing, hoewel de vervaldatum december 2024 aangeeft (wat juist lijkt omdat ik vorig december voor één jaar heb verlengd). Ik weet niet zeker of dit het verwachte gedrag is of niet.

Laat me alsjeblieft weten wat je dealer zegt, ik heb er geen dichtbij waar ik de scooter naartoe kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik heb ook de E125S
Ook ik heb bovengenoemde problemen.
Tijd klopt niet meer.
Geen ritten meer in de app.
Ook geen info op afstand (wel via Bluetooth).

Contact opnemen met Segway?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold
JanR1965 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 01:34:
Ik heb ook de E125S
Tijd klopt niet meer.

had ik geprobeerd. maar die verwijzen je door naar de dealer als resetten niet helpt. bij mij duurde het een week en toen ineens deed ie het weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-07 10:55
JanR1965 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 01:34:
Ik heb ook de E125S
Tijd klopt niet meer.

Ik had in ieder geval het probleem dat de tijd niet meer goed stond en dat ik de update van de centrale besturing niet kon doen.

Even de ECU reset gedaan (stekkers los, 5 minuten wachten, aansluiten en 5 seconden start toets ingedrukt houden)

Na ECU reset stond meteen de tijd weer goed en inmiddels ook centrale besturing kunnen updaten naar V1.4.1

Dus probeer dat eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-07 13:52
SparkOne schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:49:
[...]

Ik had hetzelfde, en na ECU reset doet de scooter helemaal niks meer, geen display, alleen de claxon doet het nog. Scooter gaat morgen naar de dealer toe.
Opgelost, display was defect, schijnt vaker te gebeuren. Nu is alles weer goed, helaas is de BTL update hierdoor ook weg, maar met de officiële update ga ik rond de 50 en zie je dit ook op het display.

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CathodioN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Zijn er hier nog mensen die het voor elkaar hebben gekregen om de kabel aan de DC kant van de lader te verlengen?

"Never underestimate the power of stupid people in large groups!"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sparraps
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 08:56
CathodioN schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:34:
Zijn er hier nog mensen die het voor elkaar hebben gekregen om de kabel aan de DC kant van de lader te verlengen?
Ik heb toevallig deze kabel vandaag bij de dealer opgehaald. Kan nu gelukkig 2 accu's tegelijk laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_KYxxV2YeXyuImtz07P6KgmzL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6CDkkAzMfWpHgtZbqhcJQ6PN.jpg?f=fotoalbum_large

psn = bjornnl22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoNaLdStAaL
killerbee1958 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:32:
[...]

Ik had in ieder geval het probleem dat de tijd niet meer goed stond en dat ik de update van de centrale besturing niet kon doen.

Even de ECU reset gedaan (stekkers los, 5 minuten wachten, aansluiten en 5 seconden start toets ingedrukt houden)

Na ECU reset stond meteen de tijd weer goed en inmiddels ook centrale besturing kunnen updaten naar V1.4.1

Dus probeer dat eens
Ik heb vandaag de dealer gebeld. Anders dan een dikke week geleden hadden zij ondertussen al meerdere telefoontjes gehad. Ze hadden van een scooter de ECU vervangen, maar dat bood geen soelaas.

Inmiddels hadden zij begrepen van Segway dat er dan waarschijnlijk een probleem is bij de servers. De dealer kon er nu in ieder geval niets aan doen en gaf aan over 2 tot 3 weken terug te bellen om te horen of Segway al een oplossing had geboden.

Dus.... ik ga nu 2 tot 3 weken wachten en kom dan wel weer in de lucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Sinds gisteren mijn Segway B110S mogen ontvangen.
Snor met opvoer service, rijdt netjes 30 km per uur op de GPS.

Binnen 2~ seconden aan zijn top snelheid, trekt heerlijk snel op, net een raket :P
Rijdt net hard genoeg om ebikes in te halen maar voelt alsof je 20 km per uur gaat, ideaal voor op het fietspad.

Dit weekend proberen 100km rond te tuffen om hem goed te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
RoNaLdStAaL schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:00:
Ik heb vandaag de dealer gebeld. Anders dan een dikke week geleden hadden zij ondertussen al meerdere telefoontjes gehad. Ze hadden van een scooter de ECU vervangen, maar dat bood geen soelaas.

Inmiddels hadden zij begrepen van Segway dat er dan waarschijnlijk een probleem is bij de servers. De dealer kon er nu in ieder geval niets aan doen en gaf aan over 2 tot 3 weken terug te bellen om te horen of Segway al een oplossing had geboden.

Dus.... ik ga nu 2 tot 3 weken wachten en kom dan wel weer in de lucht!
Ik verwachtte ook een serverprobleem. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met de klantenservice in de Segway-app en ze zijn met vakantie vanwege het Chinese nieuwjaar. Ze zullen pas terugkomen op 19 februari. Ik denk dat we een bericht moeten sturen naar de klantenservice van deze app en eisen dat er een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
Vandaag heb ik geprobeerd contact op te nemen met de "Segway App Klantenservice" en zij hebben ook geen idee wat er aan de hand is. Ze vroegen me om zoals gebruikelijk contact op te nemen met de dealer:
Thanks for contacting Segway Ninebot and sorry for keeping you waiting.

We are very sorry for any inconvenience caused to you
1. Per checking from the system, we are not see the other errors.
2. If you have reconnect the battery few times already, it recommend you to contact the local dealer to check the ECU part (they should have knowledge to do that and fix the issue)
IF they have no idea to fix it, please let them to email us to euonlinesupport@ninebot.com, we will let the support team to guide them)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Goedenmiddag,

Ik heb helaas een lekke band op mijn gloednieuwe Segway B110S door een scherf van een schelp precies in een groef....

Dus ik heb weinig vertrouwen in dit dunne tubeless bandje en wil een City Grip 90/90-10 laten installeren echter scootercenter geeft aan dat dit niet past/bestaat.

Heb in de tussen tijd al een reply gestuurd dat het wel mogelijk is volgens bevindingen van medetweakers hier.
Ik vroeg mij alleen af of er nog andere bevinden zijn over deze formaat band voor de B110S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 17:43
Zou niet weten waarom je niet de citty grips zal pakken als dit past..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:07
Hebben we het over dezelfde scoorter? Veel hier hebben een E110 of een E125 en geen B110

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• RoNaLdStAaL
alexborro schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:24:
Vandaag heb ik geprobeerd contact op te nemen met de "Segway App Klantenservice" en zij hebben ook geen idee wat er aan de hand is. Ze vroegen me om zoals gebruikelijk contact op te nemen met de dealer:

[...]
OK, maar nu....

Als er over twee weken ongeveer nog geen oplossing is en de dealer weet het ook niet en er is niks kapot aan de scooter, maar Segway doet ook niets.... Wat dan?

Wellicht hangt het er van af hoe lang je de scooter hebt, maar ik heb hem nu ongeveer 120 dagen, dus nog RUIM binnen de garantieperiode. Als dit niet verholpen wordt, dan denk ik na over een formele stap om Segway, dan wel de dealer in gebreke te stellen omdat het product niet werkt zoals geadverteerd.

Zijn er meer mensen die zo'n stap overwegen? Of blijven we rondrijden met een niet-functionerend deel van de app/scooter?

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik rijd al sinds maart '23 zonder app rond (met overstap op andere telefoon kon ik niet meer inloggen in de app, dealer gebeld, hier advies ingewonnen maar werkte niet).

Heb eigenlijk niet de noodzaak gehad om de app te gebruiken tot heden. Binnenkort mag de scooter voor een beurt weg, eens kijken of de dealer er dan iets mee kan.

Voor de rest nog steeds erg tevreden over de scooter en die app, die mag de kliko in ;)

• Patoer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 12:17
Hebben wij ervaringsdeskundigen onder ons die een ander merk band(en) hebben en wat zijn de voor of nadelen.
B.v. is de wegligging beter, meer of minder accu gebruik, meer of minder trillingen. Daar ben ik..en misschien ben ik dat niet alleen... nieuwsgierig naar.

• alexborro
RoNaLdStAaL schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:24:
[...]
OK, maar nu....

Als er over twee weken ongeveer nog geen oplossing is en de dealer weet het ook niet en er is niks kapot aan de scooter, maar Segway doet ook niets.... Wat dan?

Wellicht hangt het er van af hoe lang je de scooter hebt, maar ik heb hem nu ongeveer 120 dagen, dus nog RUIM binnen de garantieperiode. Als dit niet verholpen wordt, dan denk ik na over een formele stap om Segway, dan wel de dealer in gebreke te stellen omdat het product niet werkt zoals geadverteerd.

Zijn er meer mensen die zo'n stap overwegen? Of blijven we rondrijden met een niet-functionerend deel van de app/scooter?
In mijn geval is het nog erger omdat mijn scooter buiten de garantie valt en ik betaald heb voor het "Smart Service" abonnement. Helaas is de dealer waar ik de scooter heb gekocht behoorlijk ver hier vandaan, dus kan ik daar niet naartoe rijden. Ik heb ze een e-mail gestuurd, ik hoop dat ze op zijn minst proberen om met Segway te praten. Ik zou zeker harder aandringen als mijn scooter nog onder de garantie viel. Maar nu, als ze me vertellen dat ik 300 euro moet betalen om de ECU te vervangen, zal ik dat waarschijnlijk niet doen.

• D-Ed
  • Niet online
Patoer schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:06:
Hebben wij ervaringsdeskundigen onder ons die een ander merk band(en) hebben en wat zijn de voor of nadelen.
B.v. is de wegligging beter, meer of minder accu gebruik, meer of minder trillingen. Daar ben ik..en misschien ben ik dat niet alleen... nieuwsgierig naar.
Een simpele search in dit topic moet je alle info bieden die je wenst. Ik heb vanaf dag één de Micheline city grip eronder liggen en die bevallen prima. Ik kan dus geen verschil omschrijven omdat ik ze er al meteen onder had hangen ;)

• Patoer
[quote]D-Ed schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:47:
[...]

Een simpele search in dit topic moet je alle info bieden die je wenst. Ik heb vanaf dag één de Micheline city grip eronder liggen en die bevallen prima. Ik kan dus geen verschil omschrijven omdat ik ze er al meteen onder had hangen ;)
[/quote
Maar die simpele search geeft geen vergelijkingstest op de vragen die ik heb gesteld.

• D-Ed
  • Niet online
Patoer schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:20:
[quote]D-Ed schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:47:
[...]

[/quote
Maar die simpele search geeft geen vergelijkingstest op de vragen die ik heb gesteld.
Volgens mij zelfs resultaten met complete tabellen etc.

Maar goed:
1. wegligging beter? Ja
2. meer of minder accu gebruik? Te verwaarlozen als het al is. Liever meer veiligheid met grip dan 2% meer accu IMHO
3. meer of minder trillingen? Geen idee, ik ervaar 0,0 trillingen.

Lang verhaal kort. De originele banden zijn gewoonweg troep voor het Nederlands klimaat dus je gaat er alleen maar op vooruit (en dat is volgens mij gewoon de strekking op het www als het gaat over de Segway banden en dat de upgrade naar betere banden het sowieso waard is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patoer
D-Ed schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:46:
[...]

Volgens mij zelfs resultaten met complete tabellen etc.

Maar goed:
1. wegligging beter? Ja
2. meer of minder accu gebruik? Te verwaarlozen als het al is. Liever meer veiligheid met grip dan 2% meer accu IMHO
3. meer of minder trillingen? Geen idee, ik ervaar 0,0 trillingen.

Lang verhaal kort. De originele banden zijn gewoonweg troep voor het Nederlands klimaat dus je gaat er alleen maar op vooruit (en dat is volgens mij gewoon de strekking op het www als het gaat over de Segway banden en dat de upgrade naar betere banden het sowieso waard is).
Dank je wel voor de info👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 18:53
D-Ed schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:46:
[...]

Dit gaat waarschijnlijk over de E110 en niet de E125, die heeft standaard betere banden. Ik heb mijne nu vervangen (na 11.000 km) voor Michelin en merk wel iets verbetering qua grip. Al komt dat eerder omdat ik te lang met de orginele banden heb doorgereden :X, eigenlijk had de achterband al na 8/9 duizend KM vervangen kunnen worden.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
lost95 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:00:
[...]

Dit gaat waarschijnlijk over de E110 en niet de E125, die heeft standaard betere banden. Ik heb mijne nu vervangen (na 11.000 km) voor Michelin en merk wel iets verbetering qua grip. Al komt dat eerder omdat ik te lang met de orginele banden heb doorgereden :X, eigenlijk had de achterband al na 8/9 duizend KM vervangen kunnen worden.
Ja klopt inderdaad. Ik had geen idee dat het om de E125 ging.. Volgende keer beter opletten @D-Ed :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
D-Ed schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:31:
[...]

Ja klopt inderdaad. Ik had geen idee dat het om de E125 ging.. Volgende keer beter opletten @D-Ed :D
Ik weet ook niet over welke scooter de vraagsteller het over had, maar leek me in ieder geval goed om te weten dat er verschil zit tussen de versies :)

Dus je hoeft helemaal niet beter op te letten, iedereen moet gewoon direct zeggen over welke segway de vraag gaat ;-) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patoer
lost95 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:39:
[...]

Ik weet ook niet over welke scooter de vraagsteller het over had, maar leek me in ieder geval goed om te weten dat er verschil zit tussen de versies :)

Dus je hoeft helemaal niet beter op te letten, iedereen moet gewoon direct zeggen over welke segway de vraag gaat ;-) ;-)
Ik ging er van uit dat er geen verschil qua kwaliteit van banden is tussen 125 en de 110. Ik heb de 125 en de buurjongen de 110. Maar uiterlijk zie ik geen verschil in kwaliteit. Maar blijkbaar is dit wel dus.
Zou er werkelijk een ander procede toegepast worden? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-07 08:15
Iemand een aanrader voor een hoes voor de B110S (met topkoffer voor de helm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim.oomen
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-06 11:00
TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:39:
Iemand een aanrader voor een hoes voor de B110S (met topkoffer voor de helm)?
Deze zou geschikt moeten zijn:
https://a.aliexpress.com/_EwfkhXf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-07 18:49
Hoi allen, ik heb al e.e.a. gezocht, alle YT filmpjes en reddit posts bekeken flink door dit forum heen gestruind, en heb nog een aantal vragen over voor de E125s.

1. Wat is je minimale bereik die je ooit gehaald hebt? Ik ben zelf 1.95, 100kg en zou graag met windscherm willen rijden. Ik heb verhalen gehoord over dat er nooit minder dan 70km is gereden met die set-up. Is dat ook zo voor een versie die ~54 km/h (gps) kan?
2. Is het nog steeds mogelijk (niet te antwoorden met HOE in dit forum) om een snor variant volledig te ontgrendelen (naar 54 km/h gps)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Stidge schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:09:
Hoi allen, ik heb al e.e.a. gezocht, alle YT filmpjes en reddit posts bekeken flink door dit forum heen gestruind, en heb nog een aantal vragen over voor de E125s.

1. Wat is je minimale bereik die je ooit gehaald hebt? Ik ben zelf 1.95, 100kg en zou graag met windscherm willen rijden. Ik heb verhalen gehoord over dat er nooit minder dan 70km is gereden met die set-up. Is dat ook zo voor een versie die ~54 km/h (gps) kan?
2. Is het nog steeds mogelijk (niet te antwoorden met HOE in dit forum) om een snor variant volledig te ontgrendelen (naar 54 km/h gps)?
Dit ligt aan zoveel meer factoren. Wind, aantal stop en go’s, bandenspanning, uberhaupt het soort band (merk, type). Mijn e125s loopt iets harder dan de reguliere update. Merkte dat bij de laatste storm louis het bereik terugzakte naar omgerekend 60km op 100%. Normaliter zit ik wel tussen de 60km en de 70km bereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-07 10:55
Stidge schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:09:

Ik denk dat dat iets te positief voorgesteld is.
Zelf 1.91m en 120Kg. E125S zonder windscherm.

In winter (temperaturen rondom vriespunt) echt wel onder de 60 Km range gekomen.
Ik denk dat minimum ergens rond de 55Km is geweest.

Zomer en inderdaad geen extreme windomstandigheden kom ik makkelijk tussen de 60 en de 70.
70 + heb ik nog niet gezien in mijn setup

(En nogmaals, dit is zonder windscherm. Een windscherm verlaagt de range ook weer enigzins)

[ Voor 0% gewijzigd door killerbee1958 op 03-03-2024 18:53 . Reden: typo's ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SocramZ
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-04 09:12
RoNaLdStAaL schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:24:
[...]

OK, maar nu....

I had this problem last October. The problem is the GPS+GSM module gets damaged. My dealer had a lot of cases, so he ask me to send the scooter for repair. He replaced the module and had to give me new remotes as well.
When the module breaks, you loose all gps recording and GSM communication, so no proper time, no log of rides, no notifications, no remove access.
A reset may fix this temporarily, but it will happen again and again until it wont work anymore.

This weekend I started having the same problem! So now I have to bring it again to the dealer.

It seems the GPS+GSM module is a piece of crap that gets damaged all the time

[ Voor 3% gewijzigd door SocramZ op 04-03-2024 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azrev
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-04 12:50
Weet iemand of maar een accu kan actief gebruikt worden? Bijv als ik andere accu(s) loskoppel? Of misschien is er een optie out-of-the-box om accu's aan/uit te zetten?

Waarvoor: als ik weet dat ik 30km naar het kantoor moet afleggen en daar kan ik bijladen, wil ik maar een accu gebruiken om alle andere vol te houden en dan in de avond weer op 100% zitten. Bij se300s, die ik graag wil kopen, het beste is de derde extra accu als actief toe te wijzen omdat het makkelijk uit te halen is, voor zover ik het begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
azrev schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 06:47:
Weet iemand of maar een accu kan actief gebruikt worden? Bijv als ik andere accu(s) loskoppel? Of misschien is er een optie out-of-the-box om accu's aan/uit te zetten?

Waarvoor: als ik weet dat ik 30km naar het kantoor moet afleggen en daar kan ik bijladen, wil ik maar een accu gebruiken om alle andere vol te houden en dan in de avond weer op 100% zitten. Bij se300s, die ik graag wil kopen, het beste is de derde extra accu als actief toe te wijzen omdat het makkelijk uit te halen is, voor zover ik het begrijp.
Het zou best kunnen. Maar ik zou het niet doen. Volgens mij verlies je daar veel vermogen mee waardoor je top snelheid flink lager ligt. Dus dat wordt gewoon gevaarlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-07 18:49
azrev schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 06:47:

Voor zover ik weet bij elektrische fietsen haal je meer range door accu's parallel geschakeld te laten zijn. Dan hebben ze minder weerstand (collectief) en minder grote voltage drop als je power nodig hebt. Dus altijd met zoveel mogelijk aangesloten accu's rijden.

Opladen? dat ding is niet zo groot, je kan vast ergens een stopcontact vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drannelf
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-07 18:52
Mocht iemand op zoek zijn naar een Segway E110SE 45/kmh, ik ben overgestapt naar een elektrische motorfiets! 8)

Vond het prachtig rijden, maar een motorfiets geeft net wat meer bereik.

NOM woning - 6830 Wp - Daikin 2E200AV3 WPB - Daikin Ururu Sarara 3,5kW - dakisolatie Rd >6 - bodemisolatie Rd 5,88 - HR++

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
anfgelopen maand, reageerde de rechter knoppen module niet meer bij mijn vrouw. Uitschakelen met de groene knop werkte maar af en toe, schakelen tussen rijden en parkeerstand pas naar x keer drukken, en de buddyseat openen was ook geen vanzelfsprekendheid.

De scoorter is iets van een jaar oud.

Nu een maand later bij mij. Ik kan wel schakelen tussen parkeerstand en rijden, ook uitschakelen werkt. Maar tweemaal drukken om de seat te openen werkt niet. Ik kan via bluetooth wel de scooter en de accustatus zien, maar de scooter uitschakelen via de app, of de seat openen en de lichten laten knipperen dat gaat dan weer niet via de app.

Dus van de week maar even de dealer bellen.

Ik heb nog nooit een "normale" scooter gehad, maar als ik dit vergelijk met de diverse auto's die ik heb gehad. Het is leuk en prachtig als het werkt, maar als het niet werkt voelt het wel meteen aan als chinese meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
Edgenumber schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:18:
anfgelopen maand, reageerde de rechter knoppen module niet meer bij mijn vrouw. Uitschakelen met de groene knop werkte maar af en toe, schakelen tussen rijden en parkeerstand pas naar x keer drukken, en de buddyseat openen was ook geen vanzelfsprekendheid.

De scoorter is iets van een jaar oud.

Nu een maand later bij mij. Ik kan wel schakelen tussen parkeerstand en rijden, ook uitschakelen werkt. Maar tweemaal drukken om de seat te openen werkt niet. Ik kan via bluetooth wel de scooter en de accustatus zien, maar de scooter uitschakelen via de app, of de seat openen en de lichten laten knipperen dat gaat dan weer niet via de app.

Dus van de week maar even de dealer bellen.

Ik heb nog nooit een "normale" scooter gehad, maar als ik dit vergelijk met de diverse auto's die ik heb gehad. Het is leuk en prachtig als het werkt, maar als het niet werkt voelt het wel meteen aan als chinese meuk.
Standaard dingen als accu loskoppelen en firmware updaten heb je neem ik aan al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Ja dat het ik inderdaad al gedaan.

Accu los, updaten, app van de tel, cache van de telefoon legen, telefoon reboot, app er weer op.

Al zijn verdere suggesties natuurlijk welkom.

P.s. bij mijn vrouw is uiteindelijk de knoppenmodule vervangen onder garantie.

Er kan altijd iets kapot natuurlijk.

Edit: net nog een keer de scooter losgekoppeld van de app. Maar nu krijg ik hem niet meer gekoppeld. Er wordt gevraagd om op het groene knopje te drukken, maar daar reageert hij niet meer op.

[ Voor 49% gewijzigd door Edgenumber op 11-03-2024 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
Edgenumber schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:46:
Al zijn verdere suggesties natuurlijk welkom.

P.s. bij mijn vrouw is uiteindelijk de knoppenmodule vervangen onder garantie.
Ik had een vergelijkbaar probleem, maar met het linker module.
De knop voor de richtingaanwijzer werkte niet meer. Omdat mijn E125S niet meer onder garantie viel, heb ik het module besteld en zelf vervangen.
Ik heb ook nooit een andere scooter gehad, dus ik weet niet zeker of dit normaal is bij andere merken of gewoon Chinees van lage kwaliteit spul.

Momenteel kan de scooter niet langer communiceren met het GPRS-netwerk, dus de "Smart Service" werkt niet... en ook is het onmogelijk om de klok van het display in te stellen.
De meeste dealers hebben geen idee hoe ze de scooter moeten repareren en het is nog ingewikkelder als je geen Nederlands spreekt (zoals ik) :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick1999
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-03-2024
Is het al bekend of er weer een speedhack in de omloop is? Ik heb zelf de e125s met speedupdate, maar erger me er enorm aan dat hij na de 80% enorm snel afzakt in snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick1999
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-03-2024
berchtold schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Dit ligt aan zoveel meer factoren. Wind, aantal stop en go’s, bandenspanning, uberhaupt het soort band (merk, type). Mijn e125s loopt iets harder dan de reguliere update. Merkte dat bij de laatste storm louis het bereik terugzakte naar omgerekend 60km op 100%. Normaliter zit ik wel tussen de 60km en de 70km bereik.
Waar kan je dat regelen dat hij iets harder loopt dan de normale speedupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNaLdStAaL
SocramZ schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:36:
[...]

I had this problem last October. The problem is the GPS+GSM module gets damaged. My dealer had a lot of cases, so he ask me to send the scooter for repair. He replaced the module and had to give me new remotes as well.
When the module breaks, you loose all gps recording and GSM communication, so no proper time, no log of rides, no notifications, no remove access.
A reset may fix this temporarily, but it will happen again and again until it wont work anymore.

This weekend I started having the same problem! So now I have to bring it again to the dealer.

It seems the GPS+GSM module is a piece of crap that gets damaged all the time
Contact gehad met de dealer. Zij onderkennen het probleem en geven ook aan dat er meerdere problemen zijn.
Zij geven Vin-nummers (?) door aan Segway zodat daar wellicht in de systemen zaken geregeld kunnen worden.
Het is op dit moment niet zeker of een nieuwe ECU wel de oplossing is.
We wachten bericht van Segway af!
Ik houd jullie hier op de hoogte. Denk wel dat het goed is dat iedereen die dit probleem heeft zorgt dat zijn/haar dealer ook de Vin-nummers communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
RoNaLdStAaL schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:11:
Contact gehad met de dealer. Zij onderkennen het probleem en geven ook aan dat er meerdere problemen zijn.
Kunt u mij alstublieft laten weten wie uw dealer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

nick1999 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:05:
Is het al bekend of er weer een speedhack in de omloop is? Ik heb zelf de e125s met speedupdate, maar erger me er enorm aan dat hij na de 80% enorm snel afzakt in snelheid.
Hoeveel lever je in dan onder de 80%?
Ik zit met een volle accu op max 56km/u en bij 50/60% accu rond de max 53km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey28
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-07 14:20
Wauw, mijn e110se komt niet verder dan 49km/h en na 1 of 2 balkjes minder niet harder dan 47 km/h haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

nick1999 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:05:
Yes er is er weer 1 in omloop, maar ik ga het niet testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-07 14:58
davey28 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:04:
Wauw, mijn e110se komt niet verder dan 49km/h en na 1 of 2 balkjes minder niet harder dan 47 km/h haha
Same here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoNaLdStAaL
alexborro schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:45:
[...]

Kunt u mij alstublieft laten weten wie uw dealer is?
City Tweewielers in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Weet iemand (aliexpress?) betere remote houders dan dat slappe ding :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:23
n00bs schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:58:
Weet iemand (aliexpress?) betere remote houders dan dat slappe ding :-D
Ik zit zelf te kijken naar deze aluminium houders: https://a.aliexpress.com/_Ev18KpR Nog niet besteld, dus kan nog geen ervaringen delen.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowgrunn
Bigfoot87 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:06:
[...]

Ik zit zelf te kijken naar deze aluminium houders: https://a.aliexpress.com/_Ev18KpR Nog niet besteld, dus kan nog geen ervaringen delen.
Ik heb inmiddels dik 2 jaar zo'n alu houder om mijn ab zitten en kan zeggen dat ze goed stevig zijn.. enige nadeel is dat het bereik aanzienlijk minder word.. (ik moet binnen een meter oid van de scooter staan)
Maar in ieder geval niet meer sleutel kwijtraken doordat dat rubber geval te ruim word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

[...]

Behoorlijk prijzig voor zo een houdertje en dan minder bereik. Toch nog even verder zoeken. Dat extra gewicht en vorm lijkt me ook niet echt prettig, ook nog met regen dat het water er niet meer uit gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 27-03-2024 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowgrunn
n00bs schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:32:
[...]

Behoorlijk prijzig voor zo een houdertje en dan minder bereik. Toch nog even verder zoeken. Dat extra gewicht en vorm lijkt me ook niet echt prettig, ook nog met regen dat het water er niet meer uit gaat.
Duur zijn ze wel maar voor de rest werkt het super, weegt nagenoeg niets,gok een paar gram.
En heb hem al 2 jaar in weer en wind in gebruik en geen water problemen gehad hij zit er namelijk nagenoeg naadloos omheen , en hierdoor is hij ook maar een klein beetje groter als de standaard rubber houder. (zie foto)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKGBzPiYJ5CY9CGDkzfZqM048fo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNt9oGGKr60e31BxxzC7gUBT.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: foto daadwerkelijk erbij gezet 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door wowgrunn op 27-03-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patoer
wowgrunn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:12:
[...]

Duur zijn ze wel maar voor de rest werkt het super, weegt nagenoeg niets,gok een paar gram.
En heb hem al 2 jaar in weer en wind in gebruik en geen water problemen gehad hij zit er namelijk nagenoeg naadloos omheen , en hierdoor is hij ook maar een klein beetje groter als de standaard rubber houder. (het gat op de foto is de binnenste ring van je afstandsbediening)
Hoezo, in weer en wind....je kunt hem toch gewoon in je jaszak doen?😗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
Patoer schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:16:
[...]

Hoezo, in weer en wind....je kunt hem toch gewoon in je jaszak doen?😗
Vaak genoeg volledig doorweekt op de scooter gezeten hoor :+ dan is de sleutel ook niet droog in mijn broekzak.. en vaak genoeg ergens buiten op tafel laten liggen in de regen, of laten vallen in een bak zand.. dat soort dingetjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patoer
wowgrunn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:19:
[...]

Vaak genoeg volledig doorweekt op de scooter gezeten hoor :+ dan is de sleutel ook niet droog in mijn broekzak.. en vaak genoeg ergens buiten op tafel laten liggen in de regen, of laten vallen in een bak zand.. dat soort dingetjes..
Tja....dan wordt het wat moeilijker. Ik rij ruim 50 jaar scooter, bromfiets...maar dit is nog nooit voorgekomen bij mij ,maar dat sluit natuurlijk niets uit.🙄

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoNaLdStAaL
UPDATE ECU / GPS problemen

Mijn scooter dus vandaag weer opgehaald bij CityTweewielers.
Ik had de GPS-problemen waarover zo veel gesproken is op dit forum.

Mijn dealer had van Segway een nieuwe ECU opgestuurd gekregen en deze is geplaatst. ALLE problemen OPGELOST!!!

Ik ben er blij mee; dank aan mijn dealer voor de ondernomen acties. Uiteraard alles onder garantie.
Daarnaast een 1500km beurtje, dus ik kan weer touren!

Ik hoop dat anderen met deze problemen ook met hun dealer/Segway kunnen regelen dat er een nieuwe ECU wordt geplaatst. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Hoevaak heeft de e125s praktisch gezien een beurt nodig? Ik rijd nu al 5000km met totaal 8000km op de teller. Mankeert niks aan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:23
RoNaLdStAaL schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:12:
UPDATE ECU / GPS problemen

Mijn scooter dus vandaag weer opgehaald bij CityTweewielers.
Ik had de GPS-problemen waarover zo veel gesproken is op dit forum.

Mijn dealer had van Segway een nieuwe ECU opgestuurd gekregen en deze is geplaatst. ALLE problemen OPGELOST!!!

Ik ben er blij mee; dank aan mijn dealer voor de ondernomen acties. Uiteraard alles onder garantie.
Daarnaast een 1500km beurtje, dus ik kan weer touren!

Ik hoop dat anderen met deze problemen ook met hun dealer/Segway kunnen regelen dat er een nieuwe ECU wordt geplaatst. Succes!
Super! hopelijk blijft het nu ook werken. Want gezien het aantal klachten lijkt het in mijn ogen op een designfout en is het misschien een kwestie van tijd.. of kijk ik nu te negatief?

Zelf ervaar ik het zelfde probleem. Misschien toch ook maar eens langs de dealer nu ik nog garantie heb.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Die van mij staat inmiddels ook bij de dealer.

Groot licht deed het soms wel soms niet. De buddy seat ging niet open met twee keer op de groene knop drukken. Voor het koppelen met Bluetooth vraagt de app ook om op die knop te drukken maar dat deed hij ook niet. Vervolgens gung de buddy seat ook niet meer dicht, vergrendeling greep niet meer aan. In de app kan ik wel de status zien en de laad begrenzing van de accu instellen, maar op afstand de buddyseat openen of de lichten laten knipperen geeft een "geen verbinding" foutmelding.

Dus ja, is leuk als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Edgenumber schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:40:
Die van mij staat inmiddels ook bij de dealer.

Groot licht deed het soms wel soms niet. De buddy seat ging niet open met twee keer op de groene knop drukken. Voor het koppelen met Bluetooth vraagt de app ook om op die knop te drukken maar dat deed hij ook niet. Vervolgens gung de buddy seat ook niet meer dicht, vergrendeling greep niet meer aan. In de app kan ik wel de status zien en de laad begrenzing van de accu instellen, maar op afstand de buddyseat openen of de lichten laten knipperen geeft een "geen verbinding" foutmelding.

Dus ja, is leuk als het werkt.
Exact hetzelfde issue! wanneer had jij dit?
Mechanisch ging de buddy ook niet open en ook niet via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Buddy niet open ca 3 weken geleden.
En dus toen ook geconstateerd dat dit ook niet meer via de app ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Edgenumber schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:27:
Buddy niet open ca 3 weken geleden.
En dus toen ook geconstateerd dat dit ook niet meer via de app ging.
Zijn er daarop onderdelen vervangen of iets anders bijzonders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwekke-boom
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-07 20:57
berchtold schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:15:
Hoevaak heeft de e125s praktisch gezien een beurt nodig? Ik rijd nu al 5000km met totaal 8000km op de teller. Mankeert niks aan verder.
Hier hetzelfde aantal km op de teller. En ook nog nul problemen. Heeft ook nog nooit bij de dealer gestaan behalve voor een setje nieuwe banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
@n00bs hij staat inmiddels al een week bij de dealer. Dus ik ga het wel horen wat ze er allemaal aan moeten verbouwen. En ik zal het hier ook wel posten wat ze hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

[...]

Rubberen variant gevonden (duur) https://nl.aliexpress.com/item/1005006775729874.html

Heeft iemand al eens een telefoonhouder erop gezet en wat zijn de ervaringen?
bv zoiets? https://nl.aliexpress.com/item/1005006696532189.html

[ Voor 17% gewijzigd door n00bs op 01-04-2024 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevindb15
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-09-2024
Goedenavond,

Wij overwegen een electrische scooter aan te schaffen. Heb veel ervaring met Tweewielers en rijdt zelf ook motor. Nu was ik er vrij zeker van de Segway 110S te nemen maar lees veel problemen op dit forum. Eventueel een NIU is ook mogelijk. Graag jullie advies. Wij rijden enkel in de stad van Rotterdam en laden is geen probleem. Iemand nog tips voor een goede Segway dealer omgeving Rotterdam? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

https://nl-nl.segway.com/escootercashback

€300 cashback op de B110S/ 45km/u, dus nu 999 euro ipv 1299
€500 cashback op de E110S/ 45km/u, dus nu 1799 euro ipv 2299

Voorwaarden: https://promo.deskservices.nl/nl-nl/24-0058

[ Voor 3% gewijzigd door Moby op 03-04-2024 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevindb15
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-09-2024
Moby schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:49:
https://nl-nl.segway.com/escootercashback

€300 cashback op de B110S/ 45km/u, dus nu 999 euro ipv 1299
€500 cashback op de E110S/ 45km/u, dus nu 1799 euro ipv 2299

Voorwaarden: https://promo.deskservices.nl/nl-nl/24-0058
Ik had het gezien... Echter helaas alleen op de 45/km modellen en dat is nou net wat we niet willen. 😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkl073
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06-2024
Een vraagje, ik heb het hier niet terug kunnen vinden, over het laden van de accus.
Ik heb een E125s met twee accu's. Normaal laad ik deze in de scooter en kan ik via de app de laad-status volgen. Wat nu als ik de accu's uitneem en ze binnen laadt. Hoe zie ik wanneer ze vol zitten ? Want je moet ze na elkaar laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoZwolle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:06
hkl073 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:36:
Een vraagje, ik heb het hier niet terug kunnen vinden, over het laden van de accus.
Ik heb een E125s met twee accu's. Normaal laad ik deze in de scooter en kan ik via de app de laad-status volgen. Wat nu als ik de accu's uitneem en ze binnen laadt. Hoe zie ik wanneer ze vol zitten ? Want je moet ze na elkaar laden.
Op de accus zitten een aantal ledjes van links naar rechts die aangeven hoe vol de accu is, als ze allemaal branden dan is de accu vol. De lader schakelt daarna ook vanzelf uit, dus als je geen geblaas meer hoort is de accu ook vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davey28
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-07 14:20
Heb nu iets vreemds. Sinds gister gaat mijn scooter niet meer aan(e110se)niet met de groene knop, niet met de afstandbediening en ook niet met de sleutel. Accu al meerdere keren er uit gehad en ook al een keer een hele dag. Heeft geen effect. Er is wel stroom, accu is vol, als ik het contact aandraai werkt mn toeter ook gewoon. Iemand nog tips? Ga morgen sowieso maar even de dealer bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud12345
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-06 09:00
Hallo, graag wil ik mijn ervaring delen mbt een service / onderhouds abonnementen.

We hadden twee jaar geleden bij de aankoop van onze Segway scooter bij een dealer in Reeuwijk een service abonnement afgesloten, waaronder onderhoudsbeurten, banden, seizoen checks en reparaties thuis of op locatie konden plaatsvindenden.

Klinkt mooi, maar in ons geval was de waarheid iets anders. Het begon eigenlijk al met het maken van een afspraak. De wachttijd was vaak meer dan één of twee maanden. Als men dan op locatie kwam wilde men eigenlijk altijd de scooter meenemen om in Reeuwijk zelf de reparatie of onderhoud uit te voeren. Het kon dan ook enkele dagen duren of soms wel een week voordat de scooter weer terugkwam. Een leen scooter is niet mogelijk, alleen een leenfiets als deze voor handen is.

We zijn nu bijna twee jaar verder en heeft de scooter 11.500 km gereden. In deze periode Zijn er nooit remblokken vervangen evenmin als de banden. Of dat daadwerkelijk nodig is kan ik als leek niet beoordelen wel lees ik op internet dat het raadzaam is om de banden te vervangen bij 10.000 km. Dat is in deze in ieder geval niet gebeurd. Een e-mail naar de dealer waarom dat niet is gebeurd is tot op heden niet beantwoord.

De kosten voor dit abonnement hebben ongeveer € 700 gekost in twee jaar.

Mede omdat het bedrijf ook niet meer telefonisch bereikbaar is hebben wij besloten het contract te beëindigen. Ook zijn we inmiddels overgestapt naar een andere Segway Dealer.

Mocht je dit lezen en zo’n abonnement overwegen zou ik deze zeer afraden. Een elektrische scooter heeft veel minder onderhoud nodig, dus deze abonnementen zijn veel te duur. Ik krijg nu het idee dat de abonnementsprijs gebaseerd is op benzine scooters en dat mensen met een elektrische scooter meebetalen aan de hoge prijs van onderhoud voor benzine scooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patoer
Ruud12345 schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:25:
Hallo, graag wil ik mijn ervaring delen mbt een service / onderhouds abonnementen.

We hadden twee jaar geleden bij de aankoop van onze Segway scooter bij een dealer in Reeuwijk een service abonnement afgesloten, waaronder onderhoudsbeurten, banden, seizoen checks en reparaties thuis of op locatie konden plaatsvindenden.

Klinkt mooi, maar in ons geval was de waarheid iets anders. Het begon eigenlijk al met het maken van een afspraak. De wachttijd was vaak meer dan één of twee maanden. Als men dan op locatie kwam wilde men eigenlijk altijd de scooter meenemen om in Reeuwijk zelf de reparatie of onderhoud uit te voeren. Het kon dan ook enkele dagen duren of soms wel een week voordat de scooter weer terugkwam. Een leen scooter is niet mogelijk, alleen een leenfiets als deze voor handen is.

We zijn nu bijna twee jaar verder en heeft de scooter 11.500 km gereden. In deze periode Zijn er nooit remblokken vervangen evenmin als de banden. Of dat daadwerkelijk nodig is kan ik als leek niet beoordelen wel lees ik op internet dat het raadzaam is om de banden te vervangen bij 10.000 km. Dat is in deze in ieder geval niet gebeurd. Een e-mail naar de dealer waarom dat niet is gebeurd is tot op heden niet beantwoord.

De kosten voor dit abonnement hebben ongeveer € 700 gekost in twee jaar.

Mede omdat het bedrijf ook niet meer telefonisch bereikbaar is hebben wij besloten het contract te beëindigen. Ook zijn we inmiddels overgestapt naar een andere Segway Dealer.

Mocht je dit lezen en zo’n abonnement overwegen zou ik deze zeer afraden. Een elektrische scooter heeft veel minder onderhoud nodig, dus deze abonnementen zijn veel te duur. Ik krijg nu het idee dat de abonnementsprijs gebaseerd is op benzine scooters en dat mensen met een elektrische scooter meebetalen aan de hoge prijs van onderhoud voor benzine scooters.
Jammer dat je door schade en schande wijs moet worden op deze manier. €700 ,is toch een flink bedrag voor niets. En dan nog een leenfiets ipv een scooter. Bij mij is beloofd...dealer in Delfgauw...dat ik altijd een leenscooter krijg. Niet dat ik er al gebruik van hebt gemaakt na 2 jaar....nog niets aan de hand geweest en het meeste doe ik zelf...., maar het is een gerust stellende gedachte.
Pagina: 1 ... 30 ... 37 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.