Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 29 ... 39 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De E300Se mag je deze ook rijden met rijbewijs b (behaald voor 2013) net zoals de Piaggo MP3 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2023 @ 07:22:
De E300Se mag je deze ook rijden met rijbewijs b (behaald voor 2013) net zoals de Piaggo MP3 ?
Nee. Is een tweewieler hè. Dus een motor rijbewijs is nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09 19:57
Wackoz schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 02:22:
[...]

Ik zou inderdaad zonder kunnen, maar voel me voor een blok gezet door Segway omdat er even bijkomt dat je binnen “bepaalde maar onbekende tijd” anders een nieuwe ecu + verlenging nodig hebt.
Precies dat “onbekende” plus dat je dit feit koud voorgeschoteld krijgt vind ik onacceptabele communicatie.

Los van het feit dat dit de kosten verdriedubbelt om de scooter te kunnen krijgen zoals je hem kocht is dit ook waarde verminderend als je hem wil verkopen.

Ik begrijp volkomen dat een niet betaalde simkaart verloopt. Een ecu moeten vervangen omdat je een simkaart niet uitwisselbaar maakt vind ik echter belachelijke e-waste genereren en die extra kosten zijn me niet kenbaar gemaakt. Ik doel op de ECU vervangen dus, dat de smart services zelf geld gingen kosten was me voor aanschaf duidelijk :)
Ik begrijp het eerlijk gezegd niet. Waarom moet de ecu met een simkaart communiceren (los van die extra zognaamde smart services?). Dat is erg vreemd en geloof ik eigenlijk niet. De ecu heeft geen dataverbinding via sim nodig om te functioneren. Ook voor een eventuele update om te kunnen communiceren met de app niet. Update gaat via internet van je telefoon en Bluetooth verbinding met scooter. (Even los van het feit dat ook zonder de app de scooter gewoon functioneert en dient te functioneren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teo232
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-06 08:39
Beste mensen,

na 4 weken terug gekomen van vakantie, kan ik de accu niet meer opladen. Ik heb de accu van b110s scooter voor mij vakantie losgekoppeld en binnen bewaard. accu is wel leeg geworden en daarom probeer ik het op te laden maar helaas lukt het niet. weet iemand wat ik kan doen? er zit nog garantie op de scooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:42
Hoe leeg is leeg. 0%, 10%, 20%?

Laad je hem los op, of in de scooter?

Soms wil het met hele lege accu's even duren voor ze weer beginnen met laden.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik vervoer de lader elke dag tussen mijn werk en thuis. Ik ben er voorzichtig mee (dacht ik ) maar de kabel is ingescheurd waardoor de aders zichtbaar zijn geworden. Ik ga hem proberen te maken maar ben ook op zoek naar een extra lader. 1 voor thuis en 1 voor bij mijn werk.

AliExpress link

Deze link die eerder is geplaatst doet het niet meer. Weet iemand een link? Liefst een originele, maar hij mag ook langzamer laden. Ik vind niets namelijk

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teo232
  • Laatst online: 04-06 08:39
Edgenumber schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:28:
Hoe leeg is leeg. 0%, 10%, 20%?

Laad je hem los op, of in de scooter?

Soms wil het met hele lege accu's even duren voor ze weer beginnen met laden.
ik had eerst los opgeladen dat lukte niet. in scooter opladen werkt dus wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Maar dan ben ik nog steeds wel benieuwd, stond hij helemaal op 0%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R v Egmond
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-11-2023
Hallo allemaal

Ik heb een E110SE met wat kapschade, de buiten kappen zijn vrij verkrijgbaar maar weet iemand waar ik de kap waar het contact slot in zit kan krijgen. Ook is plotseling het dashboard (display) uit gevallen het lijkt er op dat het display te weinig stroom krijgt. Iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:58
R v Egmond schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:57:
Hallo allemaal

Ik heb een E110SE met wat kapschade, de buiten kappen zijn vrij verkrijgbaar maar weet iemand waar ik de kap waar het contact slot in zit kan krijgen. Ook is plotseling het dashboard (display) uit gevallen het lijkt er op dat het display te weinig stroom krijgt. Iemand een idee
Kappen vrij te verkrijgen? Zou ik mogen weten waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Wootism schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:15:
[...]

Ja dan stop ik ze er weer in en dan laad ik hem regelmatig bij.
Krijg nu al meer dan een week push-notificaties. En kan nog steeds mijn buddy-seat openen, dus volgens mij zit er nog ergens een kleine derde accu
Ja er zit inderdaad een kleine accu in je scooter. Die kun je zien in je app als het goed is. Deze wordt steeds opgeladen via de grote accu. Deze is vooral handig voor mensen die de accu los opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:16
Hallo,

Ik zit eraan te denken om mijn Segway E125S om te laten zetten van een blauw naar een geel kenteken.

Alleen zit mijn twijfel in de actieradius van de 45 km/h.
Wat halen jullie qua actieradius met de 45km/h versie in de zomer en in de winter?
De twijfel zit hem vooral in de actieradius met de winter doordat die minder is ivm de koudere temperaturen.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:05
RemcoZwolle schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 04:53:
Hallo,

Ik zit eraan te denken om mijn Segway E125S om te laten zetten van een blauw naar een geel kenteken.

Wat halen jullie qua actieradius met de 45km/h versie in de zomer en in de winter?
De twijfel zit hem vooral in de actieradius met de winter doordat die minder is ivm de koudere temperaturen.

Bedankt alvast!
Sinds vorige winter een E125S met een zware( 120kg) berijder.

Volle accu naar 10% (overigens slechts een keer gedaan dus mijn getallen zijn bij benadering).

Winter 50 Km (dus nog 10 % over dus zou max 55 zijn)
ZOmer 60 Km (hier niet echt tot 10 % hoeven doorrijden, dus zou 66 km zijn)

YMMV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:00
RemcoZwolle schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 04:53:
Hallo,

Bedankt alvast!
Waarom laat je hem niet gewoon omzetten naar 45 en als je toch blijkt net te weinig range hebt, blijf je toch lekker standje 2 rijden in winter en rest lekker op standje 3? Of moet je heel veel over 50 km wegen?

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
killerbee1958 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:55:
[...]

Volle accu naar 10% (overigens slechts een keer gedaan dus mijn getallen zijn bij benadering).

YMMV
Ik (95kg) rij 45 km per dag en heb in winter dan nog zo'n 15 km over (als zal werkelijkheid iets meer zijn, omdat ie minder snel optrekt als ie bijna leeg is). Dit is zonder snelheidsbegrenzer, dus als je hem gewoon naar 45 lat zetten zal je actieradius iets meer zijn.

Zomer weet ik eigenlijk niet precies omdat ik dan range voldoende heb, laad dan ook tot 90%, nu tot 95%)

[ Voor 7% gewijzigd door lost95 op 24-11-2023 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Laatst online: 22:04
Ik heb de snelheids upgrade, rij dagelijks 54 kilometer. Ik heb meestal rond de 16% als ik thuis kom. Dat is in de winter met veel buitenstedelijk gebied en dus vrije wind tegen. Maar ook centrum R’dam met redelijk wat stoplichten in het laatste stukje. Ik laad 100% vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkerjack
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
Herkent iemand het volgende? Of is er iemand die überhaupt raad weet?

We hebben een E125S. Doet het meestal prima, maar het wil wel eens gebeuren dat de klok op het display een volstrekt verkeerde tijd aangeeft (half 4 's nachts als het 11 uur 's ochtends is, zoiets) en dat de scooter stopt met locatie/informatie doorgeven aan Segway/Ninebot voor de app.
De remedie hebben we ook al gevonden: treeplank open, accustekkers los, dansje doen, stekkers weer vast, treeplank er weer in, scooter aan en na een minuutje werkt alles weer. Die methodiek hebben we overigens geleerd toen we nog wel wat vaker last hadden van de E35 melding. Vandaar dat er ook altijd een klein plat schroevendraaiertje in de buddy ligt om de treeplank mee te liften.

Van de week nog iets gekkers, waar we ook echt last van hadden: eigenlijk hetzelfde verhaal, maar met dat verschil dat de buddy ook niet meer te openen was door twee keer op de startknop te duwen. Het 'ping'-geluidje kwam wel, maar het slot ging niet open. Dan is het lastig om (veilig en droog) bagage me te nemen, dus er werd uitgeweken naar een ander vervoersmiddel. Uiteindelijk vanmorgen de fysieke sleutels opgezocht en via het contactslot (dat gebruiken we dus nooit) de buddy open gekregen, de 'normale' procedure gevolgd en alles doet het weer.

Heeft iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen? Alle firmware is up-to-date en de scooter was volgeladen. Ik snap er niks van. En met een niet-reproduceerbaar probleem naar de verkoper gaat ook niet per sé helpen.

Ik heb nog één vermoeden: een paar posts geleden had iemand het over de derde (12v) accu. Wellicht moet ik die ook een keertje loshalen, wanneer de tractie-accu's ook los zijn, zodat echt alles opnieuw opgestart wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
lost95 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:20:
[...]

Waarom laat je hem niet gewoon omzetten naar 45 en als je toch blijkt net te weinig range hebt, blijf je toch lekker standje 2 rijden in winter en rest lekker op standje 3? Of moet je heel veel over 50 km wegen?
Ik heb hem aangeschaft met blauw kenteken, omdat ik dan makkelijk over de fietspaden kan. Woon nu nog in de stad, maar grote kans dat ik verderop ga wonen en dan is een geel kenteken aantrekkelijker ivm de grotere afstanden.

Als ik het goed begrijp dan moet een afstand van rond de 62km wel te doen zijn in de winter met een 45 km/h?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
killerbee1958 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:55:
[...]

YMMV
Dan zou ik het net moeten halen denk ik. Weeg zelf 93kg en zou in de toekomst een afstand van 62 km in de winter moeten rijden op een dag, 31 heen en terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
BlupWoofer schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:21:
Ik heb de snelheids upgrade, rij dagelijks 54 kilometer. Ik heb meestal rond de 16% als ik thuis kom. Dat is in de winter met veel buitenstedelijk gebied en dus vrije wind tegen. Maar ook centrum R’dam met redelijk wat stoplichten in het laatste stukje. Ik laad 100% vol.
Wat houd de snelheidsupgrade in, hoe hard loopt hij dan? Heb nu ook de snelheidsupgrade en hij loopt nu 29 km/h.

Als ik jou bericht lees zou ik de 62 km per dag moeten halen zonder bij te laden, 31 km heen en 31 km terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
RemcoZwolle schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:23:
[...]

Ik heb hem aangeschaft met blauw kenteken, omdat ik dan makkelijk over de fietspaden kan. Woon nu nog in de stad, maar grote kans dat ik verderop ga wonen en dan is een geel kenteken aantrekkelijker ivm de grotere afstanden.

Als ik het goed begrijp dan moet een afstand van rond de 62km wel te doen zijn in de winter met een 45 km/h?
Het is te doen, maar houd niet over. Uiteraard kan je deels minder hard rijden of oplader meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Laatst online: 22:04
RemcoZwolle schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:28:
[...]

Wat houd de snelheidsupgrade in, hoe hard loopt hij dan? Heb nu ook de snelheidsupgrade en hij loopt nu 29 km/h.

Als ik jou bericht lees zou ik de 62 km per dag moeten halen zonder bij te laden, 31 km heen en 31 km terug.
Met de upgrade loopt de scooter met volle batterij 50, daarna 47/48. 62km per dag zou net moeten gaan. Op het moment dat het echt gaat vriezen wordt het wel spannend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
[...]

Zoals al gemeld, 62 is te doen, maar het wordt wel billenknijpen.
Als dat kan dan zou ik de lader meenemen want 31 enkele reis en dan laden is goed te doen.

MAAR: Vervoer van de lader heb ik ook wel eens wat problemen over gelezen. Dat gerammel is niet echt heel erg bevordelijk voor de lange levensduur van de lader.

Optie is misschien nog, als je atijd op dezelfde plek aankomt, om te kijken naar een tweede lader.
Maar daarover lees je ook veel in dit draadje (en wel dat het of duur of niet makkelijk is)

Daar staat wel tegenover dat ik in de winter graag wat korter op de scoot zit dus upgraden naar 45 is wel te preferen.

Keuzes, keuzes, keuzes. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Ik ga er nog even goed over nadenken en afwegen wat te doen.
Bedankt voor de reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:34

n00bs

Het is weer Zomer!

Kan iemand vertellen wat de laatste firmware versies zijn voor de E125?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Wanneer halen jullie je accus’s eruit met temperaturen? Vind online gemixte info erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 10:30
[...]

Nee, dat ga je niet op alle dagen halen. Ik rij elke dag 2x32 en laad altijd bij op mijn werk. Als ik dat niet zou doen zou ik het soms echt niet halen op 45 km/h.

Vooral de wind kan echt flinke invloed hebben op je bereik. Het is niet simpel gezegd dat je dan op de rit met wind mee dezelfde winst pakt als je extra verbruik tegenwind, want de wind kan tussentijds draaien of gaan liggen. Ook onder dezelfde omstandigheden heb ik het idee dat wind tegen gewoon meer weerstand oplevert dan je terug kan krijgen met dezelfde wind mee.

Daarbij heb je ook gewoon echt te maken met degradatie, al helemaal als je elke dag verwacht bijna een volledige lading van 100% tot 10% er doorheen te jagen. Dit kan best resulteren dat je het in het eerste jaar wel steeds haalt, maar na een jaar rijden je toch net die 5% tekort gaat komen.

De oplossing zou langzamer rijden zijn, maar je moet voor jezelf beslissen of dat nog acceptabel is. Met 40 km/h zou het wel moeten lukken. Vooral snelheid minderen als je wind tegen hebt gaat veel schelen in verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:47

Mr. Freeze

¡GO!

berchtold schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:20:
Wanneer halen jullie je accus’s eruit met temperaturen? Vind online gemixte info erover.
Ik nooit want heb hem elke dag nodig (staat altijd overdekt buiten). Wel doe ik hem alleen opladen direct na thuiskomst, dan is de accu wat warmer en dat is beter. Hoe er wel rekening mee dat bij vorst het eerste stuk dat je rijdt de scooter niet afremt op de motor, toch wel iets wat je even in de gaten moet houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Freeze op 29-11-2023 16:10 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
berchtold schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:20:
Ik met weer als dit als de buitentemperatuur ronder de 0 graden komt. In m’n garage wordt het dan ook kouder en wil de accu’s liever niet opladen met temperaturen rond het nulpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
Hoe doen jullie het met de segway in de winter, als hij alleen buiten kan staan?

Mijn eerste gedachte is dat het niet heel goed is voor de accu's als de scooter met temperaturen onder 0 buiten staat en niet elke dag gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

RemcoZwolle schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:21:
Hoe doen jullie het met de segway in de winter, als hij alleen buiten kan staan?

Mijn eerste gedachte is dat het niet heel goed is voor de accu's als de scooter met temperaturen onder 0 buiten staat en niet elke dag gebruikt word.
Tsja, het is niet anders dan, ik neem aan dat ie daar tegen kan. Gebruik je hem een paar dagen niet dan kan je natuurlijk de accu eruit halen en binnen opbergen.

PS, al eerder gezegd, maar doe hem alleen opladen direct na een rit, dan is de accu wat warmer en dan gaat het opladen beter.

[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Freeze op 01-12-2023 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letum
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 12-02-2024
Sinds kort ook eigenaar van een Segway e125s. Even inhakend op de eerdere berichten over het koude weer, kreeg ik in de app de onderstaande melding (de scooter staat in de (houten) schuur).

Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken of is dit alleen om aan te geven dat het laden langer duurt?
Lijkt me dat de accu toch gewoon tegen lage temperaturen moet kunnen? Mijn elektrische auto staat immers ook gewoon buiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U58XQNSm98KKiP_Z-praq0WVcS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kf7nyH7xCxlMFae9kxgAtDh6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Letum schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 01:50:
Sinds kort ook eigenaar van een Segway e125s. Even inhakend op de eerdere berichten over het koude weer, kreeg ik in de app de onderstaande melding (de scooter staat in de (houten) schuur).

Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken of is dit alleen om aan te geven dat het laden langer duurt?
Lijkt me dat de accu toch gewoon tegen lage temperaturen moet kunnen? Mijn elektrische auto staat immers ook gewoon buiten.

[Afbeelding]
Wat was de temperatuur van de accu’s toen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letum
greg-a schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:24:
[...]

Wat was de temperatuur van de accu’s toen ?
Geen idee, kun je dat zien in de app?

Edit: zie dat de accu temp nu -1 graden is.

[ Voor 10% gewijzigd door Letum op 02-12-2023 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Letum schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 01:50:

[Afbeelding]
Onder de 0 graden niet laden. Staat ook gewoon in de gebruikershandleiding.
(En nee dit is niet hetzelfde accusysteem als een auto). Vragen staat vrij hoor, maar verbaas me toch iedere keer dat zelfs een handleiding door sommigen niet gelezen wordt. Maar dan wel een forum zoeken om dan een vraag te stellen. Geloof me, zelf opzoeken werkt echt veel sneler en efficiënter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Letum
Joram22 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 03:07:
[...]

Onder de 0 graden niet laden. Staat ook gewoon in de gebruikershandleiding.
(En nee dit is niet hetzelfde accusysteem als een auto). Vragen staat vrij hoor, maar verbaas me toch iedere keer dat zelfs een handleiding door sommigen niet gelezen wordt. Maar dan wel een forum zoeken om dan een vraag te stellen. Geloof me, zelf opzoeken werkt echt veel sneler en efficiënter.
Misschien zelf eerst even leren lezen in plaats van mij onterecht beschuldigen? Ik heb het niet over opladen, maar of het slecht voor de accu is om überhaupt in de schuur te staan met deze temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 18:11
Heeft er iemand een tip.voor het rubberen hoesje van de afstandsbediening?
Die is na 2 jaar aardig versleten en dan valt de afstandbediening er regelmatig uit.

Is er ergens iets beter te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb de laatste tijd met mijn zender dat als ik de scooter ontgrendel (en van stuurslot) dat dit gebeurt, lampen gaan aan en direct erna slaat hij weer op slot. Soms gaat hij van het slot en hoor ik hem bv wel 3x in het slot slaan en dan is hij soms wel/niet van het slot.

Met de telefoon ontgrendelen dit nog niet gezien, waardoor ik het vermoeden heb dat het met de zender te maken heeft. Misschien dat 1 van jullie dit wel eens gehad heeft en heeft opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
n00bs schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:16:
Ik heb de laatste tijd met mijn zender dat als ik de scooter ontgrendel (en van stuurslot) dat dit gebeurt, lampen gaan aan en direct erna slaat hij weer op slot. Soms gaat hij van het slot en hoor ik hem bv wel 3x in het slot slaan en dan is hij soms wel/niet van het slot.

Met de telefoon ontgrendelen dit nog niet gezien, waardoor ik het vermoeden heb dat het met de zender te maken heeft. Misschien dat 1 van jullie dit wel eens gehad heeft en heeft opgelost?
Heb ik ook wel regelmatig. Vervelend , maar ook niet meer dan dat. Aangezien het op te lossen is door nog een keer op de unlock knop te drukken maak ik me er weinig zorgen over. Kost me waarschijnlijk meer moeite om een oplossing te vinden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
n00bs schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:16:

heb ik zelf ook sinds kort volgens mij. maar is echt maar heel af en toe. weet niet precies waar het aan ligt. gebruik zelf altijd de zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Letum schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:18:
[...]

Misschien zelf eerst even leren lezen in plaats van mij onterecht beschuldigen? Ik heb het niet over opladen, maar of het slecht voor de accu is om überhaupt in de schuur te staan met deze temperaturen.
Excuses maar zoals ik lees was je vraag of de melding alleen gaat over dat het laden langer duurt. Het antwoord is dus: niet laden onder de 0 graden.
Verder je scooter kan best buiten staan en rijden onder de 0 graden. (mijne staat al twee winters buiten). Opladen doe ik binnen, en pas na een paar uur, dus nadat de accu is opgewarmd op kamertemperatuur.
Sowieso heeft het gaan rijden met een accu op kamertemperatuur veel voordelen. Er is simpelweg meer vermogen aanwezig. De accu blijft nog behoorlijk lang warm. Dus op de heenweg van je rit heb je voordeel, ook in bereik.

[ Voor 14% gewijzigd door Joram22 op 07-12-2023 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ben benieuwd wat jullie nu allen na 1-2 jaar aan ervaring hebben met de Segway, zowel goed als slecht?

Voor mij is het dat de scooter zo goed als hetzelfde is na 1 jaar, maar de irritaties die nog blijven:
- te stugge vering, heeft iemand dit kunnen oplossen?
- beetje wiebelend stuur bij loslaten stuur bv met cruise control
- rammel vermoedelijk achter het display
- op een klinkerweg klinkt het alsof de scooter uit elkaar valt
- afstandsbediening die vaak de scooter na meerdere keren pas unlocked (reserve nog niet getest)
- ik had laatst chocolade in mn buddy gedaan en deze was na een paar KM rijden, deels gesmolten? met dit weer? geen idee of er iets warm wordt in/achter de buddy?

[ Voor 13% gewijzigd door n00bs op 17-12-2023 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
n00bs schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:01:
Ik ben benieuwd wat jullie nu allen na 1-2 jaar aan ervaring hebben met de Segway, zowel goed als slecht?

Voor mij is het dat de scooter zo goed als hetzelfde is na 1 jaar, maar de irritaties die nog blijven:
- afstandsbediening die vaak de scooter na meerdere keren pas unlocked (reserve nog niet getest)
- ik had laatst chocolade in mn buddy gedaan en deze was na een paar KM rijden, deels gesmolten? met dit weer? geen idee of er iets warm wordt in/achter de buddy?
Hier nu een jaar berijder van de E125s en herken
1. stugge vering. Geen oplossing
2. wiebelend stuur bij loslaten. Vind ik echt irritant omdat het onbalans suggereert. Bandenspanning al gecontroleerd
3. op klinkerweg klinken als. Heeft volgens mij met de stugge vering te maken?

De rest herken ik niet. Zeker dat van die chocola vind ik raar omdat er geen verbrandingsmotor met warmte is. Maar heb de test met chocola zelf niet gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

killerbee1958 schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:59:
[...]

Hier nu een jaar berijder van de E125s en herken
1. stugge vering. Geen oplossing
2. wiebelend stuur bij loslaten. Vind ik echt irritant omdat het onbalans suggereert. Bandenspanning al gecontroleerd
3. op klinkerweg klinken als. Heeft volgens mij met de stugge vering te maken?

De rest herken ik niet. Zeker dat van die chocola vind ik raar omdat er geen verbrandingsmotor met warmte is. Maar heb de test met chocola zelf niet gedaan. :)
Ik vraag me af of de veerpoten voor misschien niet onder de meest optimale hoek staan, waardoor de demping te stug is en je dus een rammelbak krijgt op klinkers. Ook zou dit een wiebelend stuur kunnen veroorzaken. Voor motoren heb je een horizontale demper om een wiebelend stuur tegen te gaan... maar denk niet dat dat kan bij een scooter.

De chocolade reep is ook echt bizar! deze zat achter, in de buurt en qua hoogte van het achterlicht.
Hij was echt flink zacht en niet toen ik hem erin deed. Bij thuiskomt duurde het echt nog even voordat hij weer hard was. De temperatuur moet dus behoorlijk zijn geweest...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:09
Gisteren een tweedehands E110SE gekocht en gelijk als 'vuurdoop' ruim 44km naar huis gereden. Dat redde de scooter in principe prima, maar ik mocht hem even aan de lader hangen na 30km in een restaurant waar ik wat ging drinken (shame on me).

Dit topic ga ik goed in de gaten houden (en dank ook iedereen voor alle bijdragen, deze hebben mij ook geholpen in de keuze voor een E110SE).

Vraag met betrekking tot de legale snelheidsupdate (deze mag hier toch besproken worden? Zo niet - haal ik deze zin graag weer weg):

Weet iemand een adres in omgeving Veenendaal waar ik dit goedkoop kan laten doen? 99 euro betalen voor een kleine aanpassing vind ik zonde.

Ik kan ook nog 'in de mix' gooien dat ik twee jethelmen nodig heb, om zo evt een dealtje te maken :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cerca
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-06 19:57
Probeer die snelheidsupdate even via scooterplezier.nl:
De smalle zijde 34a
3903 LP Veenendaal
Tel: 0318 512 012

Gefeliciteerd met je nieuwe scooter. Prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-09 17:10
n00bs schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:01:

Na anderhalf jaar (aug 2022) op de E125S 45km met legale speed update.

Nog steeds enthousiast over:
- Nooit meer tanken
- vlotte accelaratie
- Geruisloos rijden
- Nooit meer gezeik met motor/start problemen
- Uitstekende verlichting
- geen rokende en stinkende uitlaat

Minder blij wordt ik van:
- Het afzakken van de snelheid (met deze temperaturen zelfs naar 45 km/u)
- Draaicirkel
- Dit jaar gaan betalen voor de ingebouwde data sim
- bij nachtvorst accu's binnenhalen
- kentekenplaat (en de rest van de achterkant) wordt snel onleesbaar door opspattend vuil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarstenN02
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik heb sinds 2 jaar de Segway E110SE. In de loop der tijd zijn er rond de scooter enige krasjes op de kappen gekomen. Er zitten dus nu wat witte krasjes op de matzwarte scooter.
Mijn vraag, is er iemand die een lakstift heeft gevonden in de exacte kleur van de kappen van de E110SE? Dan kan ik de kappen aanstippen wanneer dat nodig is, aangezien de lak erg kwetsbaar lijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drannelf
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 19:31
CarstenN02 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:20:
Ik heb sinds 2 jaar de Segway E110SE. In de loop der tijd zijn er rond de scooter enige krasjes op de kappen gekomen. Er zitten dus nu wat witte krasjes op de matzwarte scooter.
Mijn vraag, is er iemand die een lakstift heeft gevonden in de exacte kleur van de kappen van de E110SE? Dan kan ik de kappen aanstippen wanneer dat nodig is, aangezien de lak erg kwetsbaar lijkt.
Gewoon matzwarte action verf werkt prima voor mij. Niet exact dezelfde kleur, maar geen voorbijganger die dat opvalt.

NOM woning - 6830 Wp - Daikin 2E200AV3 WPB - Daikin Ururu Sarara 3,5kW - dakisolatie Rd >6 - bodemisolatie Rd 5,88 - HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
Cerca schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:56:
Probeer die snelheidsupdate even via scooterplezier.nl:
De smalle zijde 34a
3903 LP Veenendaal
Tel: 0318 512 012

Gefeliciteerd met je nieuwe scooter. Prima keuze.
Dit blijkt een goede tip. Ze willen graag helpen, maar hebben alleen de software van Segway niet werkend (zou een update geweest zijn?).

Als iemand weet hoe ik ze op weg kan helpen dan hoor ik dat graag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De buddyseat van mijn E110SE gaat niet meer open. Nu lees ik in dit topic om het ‘op de ouderwetse manier te doen’ maar wat is dat dan? Ik zie nergens een sleutelgat om de sleutel een kwartslag te draaien.

Het is me ook nog niet gelukt om het via het gewone contact te doen. Accu kan niet los aangezien de buddyseat niet opengaat en de hendel dus niet te gebruiken is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
D-Ed schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:26:
De buddyseat van mijn E110SE gaat niet meer open. Nu lees ik in dit topic om het ‘op de ouderwetse manier te doen’ maar wat is dat dan? Ik zie nergens een sleutelgat om de sleutel een kwartslag te draaien.

Het is me ook nog niet gelukt om het via het gewone contact te doen. Accu kan niet los aangezien de buddyseat niet opengaat en de hendel dus niet te gebruiken is :+
Lol, je hebt een sleutel maar geen sleutel gat??? Als het goed is zit het contactslot aan de rechterkant een stuk onder de groene aan/uit knop. Of evenredig rechts van de usb poort.
Naar links draaien en buddy moet open gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
greg-a schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:15:
[...]

Lol, je hebt een sleutel maar geen sleutel gat??? Als het goed is zit het contactslot aan de rechterkant een stuk onder de groene aan/uit knop. Of evenredig rechts van de usb poort.
Naar links draaien en buddy moet open gaan.
Natuurlijk wel, maar zoals aangegeven werkt dat contact niet (misschien zat er nog een sleutelgat bij de buddyseat zoals ‘echt’ vroeger ;)

Ik ga het morgen nog eens proberen. Dank voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold
D-Ed schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:33:
[...]

Natuurlijk wel, maar zoals aangegeven werkt dat contact niet (misschien zat er nog een sleutelgat bij de buddyseat zoals ‘echt’ vroeger ;)

Ik ga het morgen nog eens proberen. Dank voor de tip.
Je moet inderdaad de normale sleutel in het contact stoppen en zonder in te drukken naar links draaien. Dan springt de buddy open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
berchtold schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:35:
[...]

Je moet inderdaad de normale sleutel in het contact stoppen en zonder in te drukken naar links draaien. Dan springt de buddy open.
Aha, dat indrukken deed ik inderdaad.. Morgen nieuwe poging, thx!

Edit: Gelukt Dank ;)

[ Voor 3% gewijzigd door D-Ed op 25-12-2023 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsbet2
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb gisteren de B110S bromversie besteld

Een paar jaar terug heb ik mijn grote benzine bromscooter verkocht omdat het een lomp, topzwaar en onhandig ding was om telkens uit mijn schuurtje te lepelen. Oh ja, en na een paar weken niet gebruiken was de brandstofpomp al opgedroogd en een bypass operatie nodig om hem weer aan de gang te krijgen.
Daarom pakte ik vaak toch de auto.

Maar deze Segway weegt maar de helft, ziet er een stuk handzamer uit en is veel te klein voor mij, dus dat moet goed komen. Het enige waar ik me niet zo senang bij voel is met 45 (of maar 43?) km/u tussen de auto's te moeten rijden. Ik zit te denken om er maar zo'n 45km sticker achter op te plakken als bij brom mobielen.

Komt er nog een mogelijkheid om de software aan te passen zodat ik veiliger de rijbaan op kan dat iemand weet? De B110S bromversie is overal de uitzondering waarbij ze het niet willen doen als ik erop google, maar misschien komt er nog een mogelijkheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchtold
nielsbet2 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:45:
Ik heb gisteren de B110S bromversie besteld

Een paar jaar terug heb ik mijn grote benzine bromscooter verkocht omdat het een lomp, topzwaar en onhandig ding was om telkens uit mijn schuurtje te lepelen. Oh ja, en na een paar weken niet gebruiken was de brandstofpomp al opgedroogd en een bypass operatie nodig om hem weer aan de gang te krijgen.
Daarom pakte ik vaak toch de auto.

Maar deze Segway weegt maar de helft, ziet er een stuk handzamer uit en is veel te klein voor mij, dus dat moet goed komen. Het enige waar ik me niet zo senang bij voel is met 45 (of maar 43?) km/u tussen de auto's te moeten rijden. Ik zit te denken om er maar zo'n 45km sticker achter op te plakken als bij brom mobielen.

Komt er nog een mogelijkheid om de software aan te passen zodat ik veiliger de rijbaan op kan dat iemand weet? De B110S bromversie is overal de uitzondering waarbij ze het niet willen doen als ik erop google, maar misschien komt er nog een mogelijkheid?
Ben bang dat je die niet verder dan 45 kan laten lopen door het beperkte vermogen. Maar misschien dat iemand anders het zeker weet. Je kan altijd bij de dealer navragen. Speed updates bestaan wel via de dealers maar dacht dat die niet werden gedaan voor de 45 uitvoering van de b110s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsbet2
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-06-2024
berchtold schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:02:
[...]

Ben bang dat je die niet verder dan 45 kan laten lopen door het beperkte vermogen. Maar misschien dat iemand anders het zeker weet. Je kan altijd bij de dealer navragen. Speed updates bestaan wel via de dealers maar dacht dat die niet werden gedaan voor de 45 uitvoering van de b110s
Elke kilometer extra is mooi meegenomen. Ik neem aan dat de topsnelheid van een internationaal verkocht model niet stomtoevallig precies de maximale snelheid van brommers in Nederland op de autorijbaan zal zijn. Ik hoop dat iemand wat weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigil100
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-11-2024
nielsbet2 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:09:
[...]

Elke kilometer extra is mooi meegenomen. Ik neem aan dat de topsnelheid van een internationaal verkocht model niet stomtoevallig precies de maximale snelheid van brommers in Nederland op de autorijbaan zal zijn. Ik hoop dat iemand wat weet
Hoi, je kan een hogere band proberen, mijn blauwkenteken b110s gaat max 43km/h met originele achterband(uiteraard getest op eigen terrein)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PuzzleSolver
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 11:08
Ik heb sinds oktober de Segway e300se elektrische motorscooter. Dus ik dacht maar even hier mijn ervaringen delen.

Van 2007 tot 2017 had ik een Honda SH-300i en nu mijn vrouw vaak de auto mee had miste ik mijn motorscooter.

De e300se trekt vergelijkbaar op met de benzine scooter. Grootse verschil is het direct beschikbare koppel bij wegrijden. Bij de sh-300 duurde het iets van een seconde na gasgeven voor de koppeling zijn werk deed.

Topsnelheid was van de benzine veel hoger, 140km per uur tegenover 105. Ook was het bereik veel hoger, zo'n 300km vs 80km.

Traction control op de e300 was laatst in de sneeuw ook erg handig bij wegrijden. Zelfs in stand 1 sloeg deze soms aan. Ook de abs bij remmen is erg handig.

Realistisch bereik valt wel wat tegen. Als je vaak sneller rijd gaat het heel hard naar beneden. De 4kwh van de 2 accus is niet helemaal te benutten. De 0% zit op 3.2v per cell (20 cellen in serie volgens mij) en de 100% spanning op 4.2v. Ze ontladen de cellen dus niet helemaal, maar 100% is wel helemaal vol. In de batterij opties in de app zit dan ook een optie om de accu niet helemaal op te laden maar tot 70% instelbaar to 100%.

Bij 70% laden kan ik met mijn rijstijl nog zo'n 40km rijden. Ik weeg zo'n 100kg en mijn zoon van 10 gaat soms ook mee achterop, maar dan rijd ik minder snel.

Ook is de topsnelheid en acceleratie alleen te halen met een volle accu. In de onderste helft zakt de top terug naar rond de 85. Nog steeds voldoende voor waar ik er mee rijd.

Hoogste verbruik was 15km per kw op autoweg, laagste 30km per kw bij rustig door de stad.

Ik ben wel erg tevreden met de e300se. Kan prima meekomen in het verkeer, hij zit rond 3 seconden op 50 en voor in en rond de stad (Leeuwarden) is het bereik voldoende.

Ik zou graag nog een 3e accu er bij willen hebben, maar ik heb daar geen 1500 euro voor over. Ook is het jammer dat er nog geen scooter is die snel kan opladen bij een tankstation. De bijgeleverde lader is ongeveer een kw en laad daarmee zon 25km per uur op aan bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
Ik merk dat mijn display af en toe dingen niet helemaal lekker weergeeft (zie foto). Hebben andere mensen hier ook last van en hebben ze dit op kunnen lossen?

Moet binnenkort even langs bij de dealer en zal het daar ook laten zien, maar wellicht zijn sommigen van jullie al verder :-)

Zie de “3” en de “8” op de foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONiKiGjaLSdkBR3m1zxDMlTuL-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GgmUDQC3kukakKYFE4BcgeVG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6eZ-tmgRWNps4z390VkgUWafnyY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6m9kMTAPc0CXo1rZUfWYkrfj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
maxvdh schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:30:
Ik merk dat mijn display af en toe dingen niet helemaal lekker weergeeft (zie foto). Hebben andere mensen hier ook last van en hebben ze dit op kunnen lossen?

Moet binnenkort even langs bij de dealer en zal het daar ook laten zien, maar wellicht zijn sommigen van jullie al verder :-)

Zie de “3” en de “8” op de foto.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En dit is niet gewoon viezigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
berchtold schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:27:
[...]

En dit is niet gewoon viezigheid?
Neen. Zie het cijfer 3 in het eerste plaatje en het cijfer 8 in het tweede plaatje. Dit zit echt in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

Wie heeft er ervaring met de rugsteunen (van aliexpres) of heeft een tip voor een zeker weten stevige rugsteun?

Ik wil wel eens mijn zoontje achterop en wil graag vermijden dat zo een rugsteun het begeeft. Ook die van Segway zit volgens mij alleen vast aan 1 ronde stang.

Origneel 65 euro wel in het bruin https://www.jynkx.com/seg...ruin-e125s-origineel.html
Ali voor 28 euro maar niet bruin https://nl.aliexpress.com...2265639&afSmartRedirect=y

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
JaWa schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 23:29:
Wie heeft er ervaring met de rugsteunen (van aliexpres) of heeft een tip voor een zeker weten stevige rugsteun?

Ik wil wel eens mijn zoontje achterop en wil graag vermijden dat zo een rugsteun het begeeft. Ook die van Segway zit volgens mij alleen vast aan 1 ronde stang.

Origneel 65 euro wel in het bruin https://www.jynkx.com/seg...ruin-e125s-origineel.html
Ali voor 28 euro maar niet bruin https://nl.aliexpress.com...2265639&afSmartRedirect=y
Zou het voor die paar euro niet riskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa

JaWa

zie hier een icon

berchtold schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 02:23:
[...]

Zou het voor die paar euro niet riskeren.
Thx, Ik ook zeker niet maar ik vraag me dus af hoe deze originele en namaak Segway steun is want het lijkt alsof ze dezelfde montage manier gebruiken. Ik vraag me af hoe het om/in de stang klemt. Iemand ervaringen? (voor de duidelijkheid zowel de originele of namaak rugsteun).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
JaWa schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:54:
[...]

Thx, Ik ook zeker niet maar ik vraag me dus af hoe deze originele en namaak Segway steun is want het lijkt alsof ze dezelfde montage manier gebruiken. Ik vraag me af hoe het om/in de stang klemt. Iemand ervaringen? (voor de duidelijkheid zowel de originele of namaak rugsteun).
Geen ervaring mee, maar waarom ga je ervan uit dat die op Ali namaak is? Op Ali kan je heel veel originele onderdelen vinden van Ninebot Segway , een stuk goedkoper vaak ook (zonder invoer kosten etc ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwekke-boom
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:09
JaWa schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 23:29:

Ik heb die van Ali. Hij functioneert prima. Alleen moet je andere boutjes gebruiken dan degene die er bijgeleverd worden. Het probleem is dat de stang waarop hij gemonteerd wordt, dikker is dan het bijgeleverde beugeltje. Dus als je een beetje handig bent is hij goed te monteren. Ben je niet zo handig, zou ik voor origineel gaan. Destijds was de originele niet leverbaar, en ik geloof 120 euro bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa

JaWa

zie hier een icon

greg-a schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:49:
[...]

Geen ervaring mee, maar waarom ga je ervan uit dat die op Ali namaak is? Op Ali kan je heel veel originele onderdelen vinden van Ninebot Segway , een stuk goedkoper vaak ook (zonder invoer kosten etc ).
Ja, goede. Kwestie van niet eens lezen 8)7 het staat er zelfs in de titel dat het origineel. Het aantal dingen dat ik van Ali/temu heb besteld is nog op 1 hand te tellen.

Ik ga deze proberen.
Kwekke-boom schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:34:
[...]

Ik heb die van Ali. Hij functioneert prima. Alleen moet je andere boutjes gebruiken dan degene die er bijgeleverd worden. Het probleem is dat de stang waarop hij gemonteerd wordt, dikker is dan het bijgeleverde beugeltje. Dus als je een beetje handig bent is hij goed te monteren. Ben je niet zo handig, zou ik voor origineel gaan. Destijds was de originele niet leverbaar, en ik geloof 120 euro bij de dealer.
mooi ja dat gaat me wel lukken en 120 euro of 65 euro lijkt me echt te gortig. 30 euro lijkt me een stuk redelijker als het maar wel veilig is maar dat test ik eerst zelf dan wel voor dat ik iemand anders achterop zet.

[ Voor 42% gewijzigd door JaWa op 07-01-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Zit er een temperatuursensor in de lader of de scooter zelf? Ik laad mijn scooter altijd meteen na een rit op omdat de accu's dan nog warm zijn maar gister gebeurde er niks. Lader lampje ging wel aan maar het laden zelf niet. Ik moest van mijn werk worden opgehaald omdat de accu te leeg was.

En vandaag begint hij spontaan te laden terwijl de accu nog maar 0 graden was. En gisteren bij het wegzetten zeker meer dan 5 graden. Vreemd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Er zit een temp sensor in want je kan in de app de temperatuur van de accu zien.

Die van mijn vrouw wilde gisteren (of eergisteren?) ook niet laden. Wat inderdaad vreemd is want mijn vrouw gooit haar scooter wel vaker bij lage temp. aan de lader en dit was de eerste keer dat hij niet deed laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ja dat er een sensor in de accu zit weet ik inderdaad, maar waarom hij niet ging laden terwijl de accu's meer dan 5 graden waren snap ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Dat is apart, ik heb de afgelopen dagen steeds een melding gehad dat de batterij temp laag is en dat de laadtijd langer kan duren of (tijdelijk) kan worden opgeschort om tde batterij en voertuig te beschermen. De melding kreeg ik steeds als minimaal 1 batterij een temperatuur bereikte van 1 graden celsius.

Bij vertrekken van het werk was de batterij dan 0 graden, maar bij thuiskomen (25-30 min rijden) was de temperatuur toegenomen naar 5/6 graden. De batterijen zelf laad ik vervolgens binnen in huis op met deze lage temperaturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yindave
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 22:29
Ik heb iets interresants opgemerkt op mijn E110SE waar ik heel blij en onder de indruk van ben... maar hoopte dat dat ergens in de handleiding of ergens anders te vinden zou zijn(tenminste ik zelf kan er zo 123 niks over vinden);

Als je in de Segway app de batterij laad-limiet op laten we zeggen max 90% zet dan wordt dat niet alleen in de ECU van de scooter ingesteld maar ook op de batterij zelf! er zit dus wat electronica in die los van het stroom reguleren ook de max instestelde lading bewaakt.

Ik kwam er zelf achter omdat deze week het zo koud was en het tijd is om de batterij eens binnen te laden, los van de scooter dus.
Wat blijkt, ik had max 90% laden op de app ingesteld en de batterij binnen, dus zonder dat het via de de scooter aansluiting loopt, laadde maar 90%!(terwijl ik zelf altijd op 90% laad maar vlak voordat ik wegga nog een paar procent er tegenaan gooi omdat ik dan nét wat sneller aan kom/meer in standje 3 kan rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-06 14:57
Heeft iemand anders problemen met de Segway App na de upgrade naar versie 6?
Na de upgrade heb ik meestal moeite om de scooter aan te zetten. Ik moet doorgaans mijn telefoon oppakken en ontgrendelen, pas dan kan de scooter ermee communiceren. Ik moest teruggaan naar versie 5 om van het probleem af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

yindave schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:34:
Ik heb iets interresants opgemerkt op mijn E110SE waar ik heel blij en onder de indruk van ben... maar hoopte dat dat ergens in de handleiding of ergens anders te vinden zou zijn(tenminste ik zelf kan er zo 123 niks over vinden);

Als je in de Segway app de batterij laad-limiet op laten we zeggen max 90% zet dan wordt dat niet alleen in de ECU van de scooter ingesteld maar ook op de batterij zelf! er zit dus wat electronica in die los van het stroom reguleren ook de max instestelde lading bewaakt.

Ik kwam er zelf achter omdat deze week het zo koud was en het tijd is om de batterij eens binnen te laden, los van de scooter dus.
Wat blijkt, ik had max 90% laden op de app ingesteld en de batterij binnen, dus zonder dat het via de de scooter aansluiting loopt, laadde maar 90%!(terwijl ik zelf altijd op 90% laad maar vlak voordat ik wegga nog een paar procent er tegenaan gooi omdat ik dan nét wat sneller aan kom/meer in standje 3 kan rijden)
Dat is wel indrukwekkend inderdaad! Nog niet eerder gelezen, dank voor het delen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fms2754
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 12:52
Ik heb een vraag. Ik wil de nieuwe Ninebot E2 Pro maar wel de versie met de ambiant lights. Hier in NL schijn je geen toegang te hebben tot die functionaliteit in de app. Nu ben ik in staat om een US/China model te importeren die wel de lichten heeft. De vraag blijft wel, gaan die het dan wel doen? Wat is leidend: het (Playstore) land waarin je de Ninebot app installeert of het model zelf? Maakt het nog wat uit als ik de app sideload ipv via de Playstore installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 09:08
Ik heb een vraagje, heb recent mijn segway 110s binnengedaan voor 2 nieuwe banden op te laten zetten namelijk Michelin city grips. Vanachter lijkt alles in orde 2 keer dezelfde maat banden lijkt me, maar vanvoor heb ik op zijn minst wat vragen ivm de verhoudingen en manier hoe ze zijn geplaatst. Hij is 90-90-12 maar om dit te laten passen moest er een plaatje gezet worden anders zou de band tegen het spatbord aan schuren. Ook lijkt het me dat de band verkeerde richting geplaatst is lijkt me Front naar boven, ik veronderstel dat dit naar beneden moet wijzen Mijn vraag is of dit allemaal veel kwaad kan. Heb er wat fotos bijgevoegd. Op hoeveel bar moeten deze banden trouwens staan?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1FY4S8nn_dNeBR8NOM-GMdR5RA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tQhGqVfawTC4XDA3QHQS7DXm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuCH6AYph56Hrwl_AhWm2bmW4Gc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rm7P8mQ9L4SAat5JKqjSpk3Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gMrKxj5ZikhPKDRo-IUgJCG4Ie4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QWYoFcriMSPw3tAFAN3q6WXS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqPsbb3CWDzL0mNcRkARzWROrXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PqCkoMGh1J41EmUxR4BW0Raz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door pitbullgio op 15-01-2024 20:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drannelf
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 19:31
pitbullgio schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:30:
Ik heb een vraagje, heb recent mijn segway 110s binnengedaan voor 2 nieuwe banden op te laten zetten namelijk Michelin city grips. Vanachter lijkt alles in orde 2 keer dezelfde maat banden lijkt me, maar vanvoor heb ik op zijn minst wat vragen ivm de verhoudingen en manier hoe ze zijn geplaatst. Hij is 90-90-12 maar om dit te laten passen moest er een plaatje gezet worden anders zou de band tegen het spatbord aan schuren. Ook lijkt het me dat de band verkeerde richting geplaatst is lijkt me Front naar boven, ik veronderstel dat dit naar beneden moet wijzen Mijn vraag is of dit allemaal veel kwaad kan. Heb er wat fotos bijgevoegd. Op hoeveel bar moeten deze banden trouwens staan?[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Inderdaad verkeerd om geplaatst. Aantal bar staat volgens mij op een sticker in de buddy. Ik houd 2,5 bar aan.

NOM woning - 6830 Wp - Daikin 2E200AV3 WPB - Daikin Ururu Sarara 3,5kW - dakisolatie Rd >6 - bodemisolatie Rd 5,88 - HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
pitbullgio schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:30:
Ik heb een vraagje, heb recent mijn segway 110s binnengedaan voor 2 nieuwe banden op te laten zetten namelijk Michelin city grips. Vanachter lijkt alles in orde 2 keer dezelfde maat banden lijkt me, maar vanvoor heb ik op zijn minst wat vragen ivm de verhoudingen en manier hoe ze zijn geplaatst. Hij is 90-90-12 maar om dit te laten passen moest er een plaatje gezet worden anders zou de band tegen het spatbord aan schuren. Ook lijkt het me dat de band verkeerde richting geplaatst is lijkt me Front naar boven, ik veronderstel dat dit naar beneden moet wijzen Mijn vraag is of dit allemaal veel kwaad kan. Heb er wat fotos bijgevoegd. Op hoeveel bar moeten deze banden trouwens staan?[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb me iig laten vertellen door een zaak dat 2.4-2.5 altijd aangehouden word voor scooters in het algemeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf023
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16-01-2024
Goede avond,

Laatst heb ik een segway e125s gekocht. Nu vraag ik mij af of er al een dongle/splitser bestaat waardoor ik beide accu’s tegelijk kan opladen, zonder dat ze in de scooter te hoeven zitten. Ik heb al rond lopen zoeken, maar kan ze helaas niet vinden. Ook reserve opladers tot op heden nog niet kunnen vinden.
Iemand hier tips over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Olaf023 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:18:
Goede avond,

Laatst heb ik een segway e125s gekocht. Nu vraag ik mij af of er al een dongle/splitser bestaat waardoor ik beide accu’s tegelijk kan opladen, zonder dat ze in de scooter te hoeven zitten. Ik heb al rond lopen zoeken, maar kan ze helaas niet vinden. Ook reserve opladers tot op heden nog niet kunnen vinden.
Iemand hier tips over ?
Splitters: nee.
Tweede lader: ja, vraag bij een dealer of check aliexpress (zoek evt. op Ninebot ipv Segway).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand met bv de E125 al eens geprobeerd om andere veren in de poten te (laten) zetten?
Ik weet verder ook niet of er olie in de poten zit, mogelijk verkeerde olie, teveel/te weinig?

Ik weet zeker dat het rijplezier dik verhoogt kan worden door betere dempers te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Knoop doorgehakt.

Ik heb zojuist een nieuwe Segway B110S 25km gekocht die opgevoerd is naar 30km per uur. 1200 euro voor de escooter.

Er zitten wat redenen achter dat ik voor dit model kies.

1: Met mijn domme hoofd 2 weken geleden een benzine scooter gekocht voor 600 euro, maar ik kwam er snel achter dat het niet ideaal is. Het stinkt naar benzine in onze gezamelijke flat portiek.

2: de B110S weeg 45 kilo, de scooter die ik nu hebt 80 kg en het is een crime om dat ding de fiets plank op te rijden ivm stijle/korte trap van kelder naar entree duur.

3: de scooter is van 2011 heeft een kleine lekkage aan olie bij de cilinder, loopt prima maar ik vertrouw het gewoon niet en wil niet stil te komen te staan 20 km van huis noch geld investeren om hem te laten blijven rijden.

Echt een enorm foute financiele beslissing geweest, hopelijk krijg ik hem nog verkocht voor 300 euro..... hele dure les zo.

4: de actie radius van de B110S snor is groter dan de 45 km variant. En ik heb na wikken en wegen eigenlijk kunnen inzien dat bij de meeste van mijn bestemmingen van 20~ km afstand ik prima kan bijladen terwijl ik daar ben.

5: efiets is mooi maar ik ga vaak sporten en wil niet half dood aankomen op de bestemming 20~ km verder op om te gaan sporten (skateboarden in skateparken in de stad) Daarnaast voor sociale uitjes is het fijner om fris aan te komen op de bestemming. Ik fiets dagelijks naar werk en wielrennen in de zomer.

6: Het rijden van de scooter heeft me laten realiseren hoe irritant het is om elke keer weg op/af te moeten gaan en scherp op bordjes te moeten letten of ik nu wel of niet op het fietspad mag.

Wel zonde dat ik daar eerst 600 euro voor moet uitgeven om dat te realiseren twee weken later......
Een beetje dejavu met mijn auto had een mooie Skoda citigo die ik verkocht had voor een grote gezins auto (5 personen) maar bleek een uitgewoonde barrel te zijn ook hoop geld op verloren... ugh

[ Voor 126% gewijzigd door Wowhead op 18-01-2024 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-09 17:10
Hallo,

De laatse tijd heb ik regelmatig foutcode 14.
Dit zou optreden doordat rem/gaskabels niet helemaal goed zitten.
In het begin bleek 1 kabel bij de motor enigszins bekneld te zitten. Kabel "bevrijd" melding weg. Maar nu krijg ik m weer regelmatig. Diverse malen gereset enz.
Iemand een tip of idee?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hAt_K7WIGghIUCf7nH5WTi8xDps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LM6Dsh7IIuiqP4Ftv5DnOP4g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samsam010
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13-02-2024
Iemand die zo'n Segway scooter E125S of een dergelijke variant zakelijk heeft gekocht? Ik zie heel wat regelingen, zoals de MIA, Vamil & KIA. Ik heb echt een aantal vragen over hoe dat zit en wat je netto in zo'n jaar bespaart. Wellicht iemand die me hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
samsam010 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 23:06:
Iemand die zo'n Segway scooter E125S of een dergelijke variant zakelijk heeft gekocht? Ik zie heel wat regelingen, zoals de MIA, Vamil & KIA. Ik heb echt een aantal vragen over hoe dat zit en wat je netto in zo'n jaar bespaart. Wellicht iemand die me hierbij kan helpen?
Je accountant zou dat moeten kunnen. Daar betaal je hem ook voor.
(Ik neem hier wel even aan dat je een accountant hebt omdat je zakelijk wilt aanschaffen, maar dat kan natuurlijk een verkeerde aanname zijn)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lost95
Hier de eerste onderhoudskosten aan mijn e125e. Nieuwe banden erop laten zetten, na 11.500 km zat er niet heel veel profiel meer op de achterband, had hem eigenlijk bij 8 / 9 k km al moeten vervangen. Nu weer lekker rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduke990
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-08 17:01
Beste allemaal,

Ik heb afgelopen zaterdag proefgereden opzowel de E110S als de E125S, maar ik vond dat beide scooters heel erg trillen in het stuur bij remmen (alleen voorrem, dus rechter remhendel). Is dat een bekend probleem?

Ik hoor graag jullie ervaringen hiermee, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

superduke990 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:31:
Beste allemaal,

Ik heb afgelopen zaterdag proefgereden opzowel de E110S als de E125S, maar ik vond dat beide scooters heel erg trillen in het stuur bij remmen (alleen voorrem, dus rechter remhendel). Is dat een bekend probleem?

Ik hoor graag jullie ervaringen hiermee, alvast bedankt!
Ik vermoed bijna dat dat de wobble is die ik ook ervaar op een recht stuk rijden vooral als er soms een oneffenheid in de weg zit (bv betonplaten) uitslag van het stuur wordt dan steeds groter. Dit kan door de geometrie komen en bv de veerpoten.

Daarom zie paar postings hierboven mijn vraag aan bezitters of iemand al eens de veren in de voorpoten heeft vervangen door iets beter. Misschien zit er ook nog oliedemping in geen idee, dan kan teveel of te weinig olie ook dit effect veroorzaken, naast dat banden niet goed gemonteerd zijn of te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdelfos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-09 21:40
n00bs schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:57:
[...]

Ik vermoed bijna dat dat de wobble is die ik ook ervaar op een recht stuk rijden vooral als er soms een oneffenheid in de weg zit (bv betonplaten) uitslag van het stuur wordt dan steeds groter. Dit kan door de geometrie komen en bv de veerpoten.

Daarom zie paar postings hierboven mijn vraag aan bezitters of iemand al eens de veren in de voorpoten heeft vervangen door iets beter. Misschien zit er ook nog oliedemping in geen idee, dan kan teveel of te weinig olie ook dit effect veroorzaken, naast dat banden niet goed gemonteerd zijn of te hard.
Mijn E125S is inderdaad ook stug geveerd, op slecht wegdek kan dat wel trillingen/onbalans veroorzaken. Maar op een mooi stukje asfalt is hij nagenoeg trillingsvrij, ook met (hard) remmen. Klinkt alsof er toch wat mis is met het test-exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

sanderdelfos schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:56:
[...]

Mijn E125S is inderdaad ook stug geveerd, op slecht wegdek kan dat wel trillingen/onbalans veroorzaken. Maar op een mooi stukje asfalt is hij nagenoeg trillingsvrij, ook met (hard) remmen. Klinkt alsof er toch wat mis is met het test-exemplaar.
Idd op een goed stuk asfalt, glijd je werkelijk over het wegdek!
Maar alsnog zoek ik een techneut hier of iemand die de vering in de voorpoten heeft gemodificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geniekort
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-03 11:31
JanR1965 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:54:
Hallo,

De laatse tijd heb ik regelmatig foutcode 14.
Dit zou optreden doordat rem/gaskabels niet helemaal goed zitten.
In het begin bleek 1 kabel bij de motor enigszins bekneld te zitten. Kabel "bevrijd" melding weg. Maar nu krijg ik m weer regelmatig. Diverse malen gereset enz.
Iemand een tip of idee?[Afbeelding]
Sinds ik de E125S heb is het ook erg vaak gedoe met foutcodes, een scooter die niet meer verbind met de app, tijd die achterloopt. Dat valt me erg tegen. Af en toe is het op te lossen door de accus een kwartier los te trekken, maar dat is niet altijd de oplossing. 8)7 Lijkt me allemaal net niet goed afgewerkt, erg foutgevoelig. Zijn er meer die dit zo ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
geniekort schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:20:
[...]

Sinds ik de E125S heb is het ook erg vaak gedoe met foutcodes, een scooter die niet meer verbind met de app, tijd die achterloopt. Dat valt me erg tegen. Af en toe is het op te lossen door de accus een kwartier los te trekken, maar dat is niet altijd de oplossing. 8)7 Lijkt me allemaal net niet goed afgewerkt, erg foutgevoelig. Zijn er meer die dit zo ervaren?
Heb een korte periode gehad met foutcodes (jaar /anderhalf jaar geleden?? Waren toen meerdere op het forum die er last van hadden), maar voor rest geen issues. Sinds mijn abonnement verlopen is, helemaal geen foutcodes meer gehad (maar dat zal toeval zijn :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
lost95 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:57:
[...]

Heb een korte periode gehad met foutcodes (jaar /anderhalf jaar geleden?? Waren toen meerdere op het forum die er last van hadden), maar voor rest geen issues. Sinds mijn abonnement verlopen is, helemaal geen foutcodes meer gehad (maar dat zal toeval zijn :))
Heb met die van mij uberhaupt nooit foutcodes gehad. Ook gewoon opgevoerd. Niks speciaals gedaan met de lader (zou misschien uitmaken). Maar wel af en toe dat hij niet synchroniseert of dat de tijd verkeerd staat. Abonnement heb ik wel verlengd. Anders moet je naar de dealer toe om dat aan te zetten weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik kwam er eergisteren pas na meer dan een jaar achter :D dat ik geen reserve sleutel heb en ook niet een reserve afstandsbediening.

Geen idee of ik die ooit had moeten krijgen bij de scooter winkel, maar dan ben ik daar nu toch al te laat mee en weten ze dat niet meer. Die sleutel zal ongetwijfeld simpel zijn na te laten maken? maar hoe zit het met de remote? iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Vandaag eens geprobeerd om mijn 110SE aan de gang te krijgen met alleen de fysieke sleutel maar scooter gaat gelijk op alarm als ik deze op contact zet. Is er een mogelijkheid om de scooter aan de gang te krijgen met alleen de sleutel? (ga even uit van een bijzondere situatie dat app en pincode e.d. niet voorhanden zijn)

@n00bs Die remote werkt perfect, alleen die houder is nogal tricky, ik ben er 1 verloren tijdens boodschappen doen, bij vertrek had ik alleen een lege houder zonder iets gemerkt te hebben. Dus wel iets om rekening mee te houden.

Heb je de scooter nieuw of gebruikt gekocht?

[ Voor 30% gewijzigd door Mr. Freeze op 02-02-2024 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Mr. Freeze schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:50:
Vandaag eens geprobeerd om mijn 110SE aan de gang te krijgen met alleen de fysieke sleutel maar scooter gaat gelijk op alarm als ik deze op contact zet. Is er een mogelijkheid om de scooter aan de gang te krijgen met alleen de sleutel? (ga even uit van een bijzondere situatie dat app en pincode e.d. niet voorhanden zijn)

@n00bs Die remote werkt perfect, alleen die houder is nogal tricky, ik ben er 1 verloren tijdens boodschappen doen, bij vertrek had ik alleen een lege houder zonder iets gemerkt te hebben. Dus wel iets om rekening mee te houden.

Kan zeker, maar dan mag het alarm niet aanstaan. (ik ga er van uit dat je de remote niet kan/wilt gebruiken). In de app moet je even uitzetten dat het alarm automatisch wordt ingeschakeld bij het uitzetten van de scooter - dit staat ergens bij de security settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Mr. Freeze schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:50:

Nieuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:51
Ik kan een B tweedehands kopen maar de tweede sleutel voor de batterijbak ontbreekt. Valt dit slot te vervangen?

Edit: sleutel is gevonden

[ Voor 11% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 06-02-2024 19:24 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 39 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.