Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding
Dat dusJaWa schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:18:
[...]
Wat bedoel je met officieel? Ik neem aan via RDW toch. Ja dat is gelukt ik heb de complete tenaamstellings code en kentekenkaart gekregen.
dan maar een ketting slot I guess. maarja. had dit probleem zelf ook toen ik de mijne 2e hands bij de dealer kocht. dealer had die registratie binnen no-time eraf.n00bs schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:28:
[...]
Dat dus, omdat ik het een vaag verhaal vind en dat de verkoper zo moeilijk thuis geeft. Hij heeft ook een plicht bij een 2e hands verkoop waar hij zich niet aan houdt. Echter heb je dus bewijs van tenaamstelling dus kan je via Segway ongetwijfeld jouw gegevens laten registreren en het oude account eraf laten halen. Als dat niet lukt, dan heb je echt een probleem want de verkoper kan ik dus eenvoudig de scooter van jou pikken. Hij ziet waar die staat, kan hem unlocken of de accu's en scooter disablen, waardoor je er niks meer aan hebt.
Volgens mij hebben is dit vaker langsgekomen in dit topic. Ik meen dat de dealer contact opneemt met Segway, welke dan vervolgens de binding met een account reset. Wel vreemd dat de vorige eigenaar dit niet even wilde doen - maarja, daar heb je nu niks aan.JaWa schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:07:
Hoe kan ik een gebinde scooter aan mijn account binden?
Ik heb een e125s 2ehands gekocht het overschrijven was geen probleem en bij koop vroeg ik of hij de app kom demonstreren maar hij gaf aan het niet meer op zn tel te hebben en het niet meer gebruikte. En ik kom er na een dag achter dat de vorige eigenaar de scooter had moeten unbinden. Uiteraard heb ik dit gevraagd maar via de app verloopt het contact stroef.
Heeft iemand ervaring hoe ik de scooter met mijn account/app kan binden? Mocht de vorige eigenaar niet meer meewerken.
Online vind ik hier en daar om tips om software matig het serienummer te veranderen.
niet zeker, maar ik verwacht van niet. Verzekering bellen erover is het enige wat je denk ik kan doen.n00bs schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:38:
Weet iemand of de GPS tracking met alarm van de Segway goedgekeurd zijn voor de NL markt om korting op de verzekering te krijgen? ik stond daar vorig jaar niet bij stil, maar heb nu een verlenging aangeboden gekregen en bedacht dat dit normaliter korting zou moeten opleveren.
Nee, daarvoor is het systeem van Segway niet geavanceerd genoeg. Daarvoor is een soort van meldkamer voor nodig die echt bemand is, is bij Segway geen sprake van.n00bs schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:38:
Weet iemand of de GPS tracking met alarm van de Segway goedgekeurd zijn voor de NL markt om korting op de verzekering te krijgen? ik stond daar vorig jaar niet bij stil, maar heb nu een verlenging aangeboden gekregen en bedacht dat dit normaliter korting zou moeten opleveren.
Zo ongeveer heb ik het begrepen van mijn huidige verzekeraar (anwb)
XBL gamertag StayingPow3r
Hij blijft lang hangen op een bepaalde locatie waar de scooter heeft gestaan.
Als ik naar mijn werk rijdt dan kan ik in de app keurig de gps route zien die ik heb gereden. Dus ergens is er geregistreerd dat ik thuis ben weggereden en op mijn werk ben aangrkomen. Maar als ik dan in de app de locatie van de scooter bekijk dan geeft hij aan dat de scooter heel ergens anders staat, bijv. bij de bouwmarkt die ik een week geleden heb bezocht.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Ik heb gisteren 1 rit waar ik -16123571 minute over heb gedaan.Metromana schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:24:
Ik merk dat het in de app sinds kort ook fout gaat met het tracken van het aantal minuten per afgelegde afstand. 2600 minuten over 3 km, bijvoorbeeld.
Dankjewel. Ik heb contact opgenomen met Segway en ik heb alle gevraagde gegevens aangeleverd. Nu afwachten wat ze voor me kunnen doen.greg-a schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:51:
[...]
Volgens mij hebben is dit vaker langsgekomen in dit topic. Ik meen dat de dealer contact opneemt met Segway, welke dan vervolgens de binding met een account reset. Wel vreemd dat de vorige eigenaar dit niet even wilde doen - maarja, daar heb je nu niks aan.
De vorige eigenaar doet iig wel raar maar ik kan me niet indenken dat het te fishy is want ik heb zn tel nr bankgegevens en adres.
Ik had hier nog even een vraagje over, misschien kan iemand met B110s (of elektrische scooter ervaring in het algemeen) me hierbij helpen.Matjan schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:03:
[...]
Ik heb de b110s al anderhalf jaar voor woon-werk en ben er wel blij mee.
Voor mijn woon-werk verkeer twijfel ik namelijk tussen een e-Scooter en een elektrische fiets. Een beetje instap elektrische fiets van Gazelle is qua prijs vergelijkbaar met de Segway B110s, en als ik wat verder kijk kom ik al snel in het segment van e-Scooters als de Segway E110se of de Iva Ego S4.
Nu spreekt de B110s me erg aan vanwege de 1300 euro aanschaf en het lage gewicht, maar de draag capaciteit van 134kg baart me wat zorgen. Met mijn werktas, winterkleding en dikke winterjas zal ik dat gewicht niet overschrijden, maar in de buurt kom ik vast wel. Wat zou dat betekenen in gebruik? Mijn traject is ~20km retour per dag, dus het zou mooi zijn als ik 2x op en neer zou kunnen zonder tussendoor te moeten opladen. Is dat realistisch bij de 45km versie van de B110s?
Het liefst zou ik voor de 45km versie van de B110s gaan, omdat die lekker voordelig is in aanschaf, licht is om makkelijk in de schuur te zetten en volgens wat ik online zie ook het bereik zou hebben waar ik op hoop. Of is het toch slimmer om dan te gaan voor een E110se/E125s/Iva Ego S4? Ik sta open voor advies!
Er gebeuren wel gekkere dingen in NL waarbij mensen weten wie iemand is, waar die persoon woont en toch meerdere mensen ondanks aangiftes opgelicht zijn en blijven worden.JaWa schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:54:
[...]
De vorige eigenaar doet iig wel raar maar ik kan me niet indenken dat het te fishy is want ik heb zn tel nr bankgegevens en adres.
Op zich een geluk bij een ongeluk, want sinds de helmplicht voor snorscooters twijfelde ik sws al om een motor aan te schaffen. Vandaag via de dealer een E300SE besteld, bijbetaling valt mij enigzins mee vergeleken met de nieuwwaarde uitkering van de E110SE.
Ik kan echter nergens een verzekeringspremie vinden. Bij de ANWB kan ik bv geen electrische motor selecteren. Bij anderen wel weer, maar lukt het niet. Dit kan komen doordat ik nog geen kenteken heb, maar wellicht weet iemand anders dit? Waar hebben jullie een evrzekering voor de E300SE lopen?
Alvast dank!
Het is voor mij 26km naar mijn werk, enkele reis. Op mijn werk kan ik gratis laden.
[ Voor 11% gewijzigd door KimJong-un op 24-10-2023 19:40 ]
Met het kenteken hoeft het niet te maken te hebben. Je kan ze anders even bellen voor een quote. Dat werkt vaak wel.Exxus schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:06:
Maandje geleden een ongeluk (niet mijn schuld) gehad met mijn E110SE. Vandaag te horen gekregen dat deze compleet afgeschreven is.
Op zich een geluk bij een ongeluk, want sinds de helmplicht voor snorscooters twijfelde ik sws al om een motor aan te schaffen. Vandaag via de dealer een E300SE besteld, bijbetaling valt mij enigzins mee vergeleken met de nieuwwaarde uitkering van de E110SE.
Ik kan echter nergens een verzekeringspremie vinden. Bij de ANWB kan ik bv geen electrische motor selecteren. Bij anderen wel weer, maar lukt het niet. Dit kan komen doordat ik nog geen kenteken heb, maar wellicht weet iemand anders dit? Waar hebben jullie een evrzekering voor de E300SE lopen?
Alvast dank!
Het inbinden/binden is gelukt via Segway. De vorige eigenaar heeft na een week stilte ook nog eens een kopie factuur gestuurd dus alles is gladgestreken. ik heb blijkbaar nog 10 dagen premium service dus even uitvogelen. Nu nog een stroompunt voor onder de carport maken.n00bs schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:05:
[...]
Er gebeuren wel gekkere dingen in NL waarbij mensen weten wie iemand is, waar die persoon woont en toch meerdere mensen ondanks aangiftes opgelicht zijn en blijven worden.
om de 2-3 minuten gaan m’n dashboard, toeter en alle lichten uit. de scooter kan nog wel rijden (45km/u)! vaak werkt het weer een paar minuten als ik de scooter uit en aan zet. maar soms helemaal niet meer. dan krijg ik rood licht op het dashboard, daarna slaat het uit en rijdt de scooter maar 5km/u!! dan de accu eruit halen en weer erin doen om vervolgens weer een paar minuten te kunnen rijden 😵💫
dit is bijna elke dag, en sommige dagen is er helemaal niks aan de hand. ik snap er niks van.
ik heb de scooter al getest met een andere accu, daar ligt het niet aan want krijg hetzelfde probleem. Segway dealer gesproken en moet minstens een maand wachten tot iemand kan komen kijken. en zelfs hun zeggen dat ze nog nooit hiervan hebben gehoord.
weet iemand wat dit kan zijn? ooit eerder gezien? ik hoop dat iemand iets weet. thanks!
[ Voor 22% gewijzigd door slsy op 25-10-2023 20:10 ]
probeer een ECU reset. Uit m'n hoofd: scooter uit, batterij eruit (5+ min), batterij erin, groene knop lang ingedruk houden tot je geluiden hoort, groene knop loslaten en scooter aan doen.slsy schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:53:
hey allemaal, ik heb een heel raar probleem met m’n segway E110SE en ben echt ten einde raad. ben al bij meerdere scooterzaken geweest en ze kunnen niks vinden.
om de 2-3 minuten gaan m’n dashboard, toeter en alle lichten uit. de scooter kan nog wel rijden (45km/u)! vaak werkt het weer een paar minuten als ik de scooter uit en aan zet. maar soms helemaal niet meer. dan krijg ik rood licht op het dashboard, daarna slaat het uit en rijdt de scooter maar 5km/u!! dan de accu eruit halen en weer erin doen om vervolgens weer een paar minuten te kunnen rijden 😵💫
dit is bijna elke dag, en sommige dagen is er helemaal niks aan de hand. ik snap er niks van.
ik heb de scooter al getest met een andere accu, daar ligt het niet aan want krijg hetzelfde probleem. Segway dealer gesproken en moet minstens een maand wachten tot iemand kan komen kijken. en zelfs hun zeggen dat ze nog nooit hiervan hebben gehoord.
weet iemand wat dit kan zijn? ooit eerder gezien? ik hoop dat iemand iets weet. thanks!
Exacte procedure staat ergens in dit topci beschreven
Batterij hoeft er niet uit, alleen de stekker(s) even los. Ik heb nog nooit langer dan een paar seconde de accu's los gehad, daarna weer aankoppelen en direct erna (niet te lang wachten) de groene knop ingedrukt houden tot je piepjes hoort (dat duurt een seconde 5-10 voordat dat gebeurt). Daarna is de scooter als het goed is weer perfect te gebruiken.greg-a schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:48:
[...]
probeer een ECU reset. Uit m'n hoofd: scooter uit, batterij eruit (5+ min), batterij erin, groene knop lang ingedruk houden tot je geluiden hoort, groene knop loslaten en scooter aan doen.
Even meteen voor een firmware update checken. Geen idee of dat nog na die 10 dagen eigenlijk kan?JaWa schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:50:
[...]
Het inbinden/binden is gelukt via Segway. De vorige eigenaar heeft na een week stilte ook nog eens een kopie factuur gestuurd dus alles is gladgestreken. ik heb blijkbaar nog 10 dagen premium service dus even uitvogelen. Nu nog een stroompunt voor onder de carport maken.
thankss ik zal het proberen! ik laat over een paar dagen weten of het heeft gewerkt, voor het geval dat iemand ooit hetzelfde probleem krijgt.greg-a schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:48:
[...]
probeer een ECU reset. Uit m'n hoofd: scooter uit, batterij eruit (5+ min), batterij erin, groene knop lang ingedruk houden tot je geluiden hoort, groene knop loslaten en scooter aan doen.
[ Voor 75% gewijzigd door slsy op 27-10-2023 03:46 ]
Ik heb geen ervaring met de B110s.watdachtjijnou schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:00:
[...]
Ik had hier nog even een vraagje over, misschien kan iemand met B110s (of elektrische scooter ervaring in het algemeen) me hierbij helpen.
Voor mijn woon-werk verkeer twijfel ik namelijk tussen een e-Scooter en een elektrische fiets. Een beetje instap elektrische fiets van Gazelle is qua prijs vergelijkbaar met de Segway B110s, en als ik wat verder kijk kom ik al snel in het segment van e-Scooters als de Segway E110se of de Iva Ego S4.
Nu spreekt de B110s me erg aan vanwege de 1300 euro aanschaf en het lage gewicht, maar de draag capaciteit van 134kg baart me wat zorgen. Met mijn werktas, winterkleding en dikke winterjas zal ik dat gewicht niet overschrijden, maar in de buurt kom ik vast wel. Wat zou dat betekenen in gebruik? Mijn traject is ~20km retour per dag, dus het zou mooi zijn als ik 2x op en neer zou kunnen zonder tussendoor te moeten opladen. Is dat realistisch bij de 45km versie van de B110s?
Het liefst zou ik voor de 45km versie van de B110s gaan, omdat die lekker voordelig is in aanschaf, licht is om makkelijk in de schuur te zetten en volgens wat ik online zie ook het bereik zou hebben waar ik op hoop. Of is het toch slimmer om dan te gaan voor een E110se/E125s/Iva Ego S4? Ik sta open voor advies!
Maar neem het volgende mee in je besluit:
-e110se is wat min betreft veiliger op de rijbaan omdat deze harder kan , ong 52 km uur. (Met de wat grotere Michelin achterband nog iets harder).
-een accu bijna leeg rijden is niet aan te bevelen. Slecht voor accu en prestaties scooter gaan omlaag. Dus liever gewoon steeds bijladen.
-geheel persoonlijk: bergruimte in e110 is wel echt heel erg handig. Je tas etc kan daar in.
-in principe dient een nieuwe scooter gekocht in nederland gebruikt te kunnen worden voor waar hij voor bedoelt is. Dus indien de scooter niet wekt zoals je ziu migen verwachten en garantie is verstreken dan nog dient men daar iets aan te doen. Het gaat om wat je redelijkerwijs van het product kan verwachten. Dus indien na bijvoorbeeld 2 jaar totaal niet meer functioneel is door software probleem is dat volgens de rechter vaak niet wat redelijk is.n00bs schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:24:
[...]
Batterij hoeft er niet uit, alleen de stekker(s) even los. Ik heb nog nooit langer dan een paar seconde de accu's los gehad, daarna weer aankoppelen en direct erna (niet te lang wachten) de groene knop ingedrukt houden tot je piepjes hoort (dat duurt een seconde 5-10 voordat dat gebeurt). Daarna is de scooter als het goed is weer perfect te gebruiken.
-de app heb je in principe niet nodig om deze scooter te rijden. Dat is voor het leuk (iets extra,s) en je betaald daar straks uiteraard voor ivm de gps data die via een simkaart naar een server wordt verzonden.(Ikzelf gebruik die app al een half jaar niet meer, en start de scooter met pincode).
-De app is er waarschijnlijk echter ook tbv een eventuele noodzakelijke update. Dat gaat via internet en Bluetooth en dat zal het gewoon blijven doen lijkt mij. Doet de app het niet dan miet je immers naat de dealer. Dat is voor segway niet handig.
Exxus schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:06:
Maandje geleden een ongeluk (niet mijn schuld) gehad met mijn E110SE. Vandaag te horen gekregen dat deze compleet afgeschreven is.
Alvast dank!
Bij Univé kan je 'm ook gewoon verzekeren. Maar een kenteken weten is meestal makkelijker zoeken.Exxus schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:06:
Mijn motor en motorscooter heb ik bij Univé verzekerd, omdat zij nog een van de weinige waren waarbij je een 2e voertuig kon verzekeren met korting op de premie op basis van schadevrije jaren motor #1. Dat kon vroeger overal, nu dus niet meer. Ergens is er een fout gemaakt bij mijn motorscooter bij de vorige verzekeringsmaatschappij, die heeft nu ook gewoon echt de schadevrije jaren op kenteken staan.

Edit; bij Univé kan je ook niet zonder kenteken iets elektrisch zoeken.
Op rdwdata.nl staan diverse kentekens voor de E300SE, maar ik denk dat je inmiddels wel voorzien bent van info?
[ Voor 9% gewijzigd door JK op 31-10-2023 09:09 ]
Wat hebben de mensen hier met een E300SE gedaan met de banden? Gewoond e standaard band of snel vervangen voor de Michelin? Ik twijfel best wel als ik kijk naar de huidge weersomstandigheden.
EDIT: Toch maar de bandjes direct besteld. Veiligheid boven alles met dit weer lijkt me
[ Voor 14% gewijzigd door Exxus op 31-10-2023 11:22 ]
.Björn Lammens schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:58:
Hallo allemaal! Ik ben nu een jaartje eigenaar van segway E110SE launchedition, maar ondervind sinds een aantal weken problemen met het vloerbord. Het vloerbord wipt prima omhoog, maar sluit heel slecht. Ik moet mijn volle gewicht op het vloerbord gooien of een harde trap geven om het luik dicht te krijgen. Aangezien ik vaak de accu's uit de bodem haal om ze binnen op te laden is het op deze manier wachten tot dat er iets stuk gaat. Ik heb het forum doorgespit en mijn dealer gebeld om tot een oplossing te komen. Tot nu toe heb ik
* een stukje karton aan de voorkant geplakt zodat er een klein beetje afstand zit tussen de voorste batterij en het plastic
* het sluitingsmechanisme gesmeerd
* de zijkanten van het vloerbord zelf gesmeerd
*zo goed als al het vuil uit de bodem verwijderd
Als jullie nog suggesties hebben dan hoor ik ze graag, maar anders vraag ik me wel af wat nu het beste is om te doen. Valt dit probleem onder de garantie denken jullie ?
Alvast bedankt voor de reacties !
Beste mede segway rijders. Laat je niets wijs maken. Tuurlijk valt alles dat niet naar behoren werk en niet veroorzaakt door schade onder garantie. Het klepje werkt niet naar behoren dus moet men dat maken.
Op grond van de EU-wetgeving heb je als consument minstens 2 jaar garantie. (Op alles wat je koopt. Een garantiebewijs, of rare termen als premium bla bla, doet er niet toe). Dit is de wettelijke garantie die de consument kan inroepen als producten niet goed werken of niet overeenkomen met de beschrijving.
Dus heb je bewijs dat je die scooter heb betaald dan is dat je garantie.
P.s.somige mensen zijn te bang als het gaat om garantie en voorwaarden. Daar maken dealers helaas gebruik van. Mijne (scooterspot) geeft aan dat onderhoudsbeurten bij hen uit te voeren belangrijk zijn "want kan van invloed zijn op garantie'. . Dat is totale onzin waar begrijpelijkerwijs mensen intrappen. Overigens is onderhoud (los van banden oppompen, en na 10.000 km eens naar de remblokjes kijken) sowieso niet nodig bij een escooter. Men zal je de scoter altijd laten brengen en pas na een paar uur weer op laten halen. In de tussentijd gebeurt er helemaal niets. Men haalt echt niet alles uit elkaar oid. Softwarematig checken kost 1 minuut. Bouten en moeren waar je zo bij kan zouden ze kunnnen checken (2 minuten werk).
Mijn onderhoud na ruim een jaar rijplezier bij de dealer = 0,0. Wat je zegt pure onzin en deels oplichting. Ik check zelf wel of alles schoon is, nog goed gesmeerd en vast zit. Meer is het niet. Als er iets elektronisch kapot gaat, dan is het pech dan wordt het een onderdeel vervangen, dit is ook niet met een beurt te voorkomen.Joram22 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 05:42:
[...]
.
Beste mede segway rijders. Laat je niets wijs maken. Tuurlijk valt alles dat niet naar behoren werk en niet veroorzaakt door schade onder garantie. Het klepje werkt niet naar behoren dus moet men dat maken.
Op grond van de EU-wetgeving heb je als consument minstens 2 jaar garantie. (Op alles wat je koopt. Een garantiebewijs, of rare termen als premium bla bla, doet er niet toe). Dit is de wettelijke garantie die de consument kan inroepen als producten niet goed werken of niet overeenkomen met de beschrijving.
P.s.somige mensen zijn te bang als het gaat om garantie en voorwaarden. Daar maken dealers helaas gebruik van. Mijne (scooterspot) geeft aan dat onderhoudsbeurten bij hen uit te voeren belangrijk zijn "want kan van invloed zijn op garantie'. . Dat is totale onzin waar begrijpelijkerwijs mensen intrappen. Overigens is onderhoud (los van banden oppompen, en na 10.000 km eens naar de remblokjes kijken) sowieso niet nodig bij een escooter. Men zal je de scoter altijd laten brengen en pas na een paar uur weer op laten halen. In de tussentijd gebeurt er helemaal niets. Men haalt echt niet alles uit elkaar oid. Softwarematig checken kost 1 minuut. Bouten en moeren waar je zo bij kan zouden ze kunnnen checken (2 minuten werk).
Ik snap het prima vanuit het oogpunt van een fietsenmaker/bromfiets handelaar. Jarenlang mechanisch lopen sleutelen en reinigen, dan toch wat EV's verkopen en dan doorhebben dat er aan valt te sleutelen. Een groot deel van jouw maandelijkse omzet valt daarmee weg...
[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 03-11-2023 01:02 ]
Zeggen dat anderen zich niks wijs moeten laten maken en vervolgens zelf met onwaarheden komenJoram22 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 05:42:
[...]
.
Je hebt in Nederland namelijk geen vastgestelde wettelijke garantietermijn van 2 jaar.
Klopt precies wat die zegt "Op grond van de EU-wetgeving heb je als consument minstens 2 jaar garantie" en op basis van de NL wet heb je nog ruimere garantieWootism schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:21:
[...]
Zeggen dat anderen zich niks wijs moeten laten maken en vervolgens zelf met onwaarheden komen
Je hebt in Nederland namelijk geen vastgestelde wettelijke garantietermijn van 2 jaar.
Bij mij zitten er na 2 jaar toch de eerste onderhoudskosten eraan te komen, nieuwe banden (en laat dan meteen de remblokken maar doen denk ik).
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Nee klopt niet. Nederland doet niet mee met die EU wetgeving.lost95 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:17:
[...]
Klopt precies wat die zegt "Op grond van de EU-wetgeving heb je als consument minstens 2 jaar garantie" en op basis van de NL wet heb je nog ruimere garantie
Bij mij zitten er na 2 jaar toch de eerste onderhoudskosten eraan te komen, nieuwe banden (en laat dan meteen de remblokken maar doen denk ik).
NL is wettelijk verplicht minimaal aan de overkoepelende eisen van de EU te voldoen. Als ze in NL ruimere garantievoorwaarden hanteren dan mag dit wel.Wootism schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:22:
[...]
Nee klopt niet. Nederland doet niet mee met die EU wetgeving.
In NL was er altijd de regel van de economische levensduur en daarmee mag je prima stellen dat op een auto, scooter, wasmachine je gezien het aankoopbedrag en gebruik meer dan 2 jaar garantie moet krijgen. Misschien wel 5 en dit kosteloos. Helaas doen de winkels en fabrikanten hier niet aan mee! die kruipen gewoon achter de EU regeltjes. Als je dus je recht wil krijgen in NL, dan zou ik een goede advocaat nemen en voor alles op die wijze jouw garantie claimen.
Wat een heerlijk snel ding. Nog niet vol open gehad (idem met remmen) ivm de weersomstandiheden, maar wat een ding.
Het valt mij wel op dat, omdat de E300SE eruit ziet als een 25km/h scooter, mensen vaak nog net even snel willen oversteken, de weg opdraaien etc. Door het voorkomen is dat wel het grootste nadeel.
Scooter ziet er daarnaast echt heel mooi uit. Mooie afwerking en toch net iets beter dan mijn E110SE.
Verkoop je de E110SE toevallig? 😋Exxus schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:49:
Mooie afwerking en toch net iets beter dan mijn E110SE.
Helaas… die is Total loss door een aanrijding. Niet mijn schuld. Hierna voor de upgrade naar de 300 gegaan 😇
Hoezo reed je eigenlijk een normale scooter als je (ga ik vanuit) al motorrijbewijs hebt?Exxus schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:49:
Om maar weer terug te komen op de Segway zelf: Gisteren mijn scooter opgehaald.
Wat een heerlijk snel ding. Nog niet vol open gehad (idem met remmen) ivm de weersomstandiheden, maar wat een ding.
Het valt mij wel op dat, omdat de E300SE eruit ziet als een 25km/h scooter, mensen vaak nog net even snel willen oversteken, de weg opdraaien etc. Door het voorkomen is dat wel het grootste nadeel.
Scooter ziet er daarnaast echt heel mooi uit. Mooie afwerking en toch net iets beter dan mijn E110SE.
En zo ja wat beetje percentage zou kunnen zijn.
Volgens mij zijn de Segways al er scherp geprijsd tov de concurrentie. Je kan wel altijd even wachten tot er weer een cash back actie is. vwb onderhandelen met de dealer, je kan het altijd proberen. Maar ik zou dan wellicht meer richting gratis/korting op accessoires gaan dan korting op de scooterelmo1 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:45:
Hoi, ben naar een e110s aan het kijken en vroeg me af of segway vaste prijzen hanteert zoals apple of dat er te onderhandelen valt.
Je mag als merk geen prijsafspraken maken met de retailer. Doet Apple overigens ook niet.elmo1 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:45:
Hoi, ben naar een e110s aan het kijken en vroeg me af of segway vaste prijzen hanteert zoals apple of dat er te onderhandelen valt.
Heb die van mij ook met een paar honderd euro korting kunnen kopen bij een tweewielerzaak.
Wellicht dat er tussen de aankomende Black Friday acties een leuke deal zit.
Iets met sneller op het fietspad in de stad en geen helmplichtberchtold schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:58:
[...]
Hoezo reed je eigenlijk een normale scooter als je (ga ik vanuit) al motorrijbewijs hebt?
Toen toch een helmplicht, en 25km/h was erg langzaam. Toen mijn snor 45 laten lopen, maar dan is de kans op een rollerbank weer erg groot. Ik was aan het wachten op een WOK en wilde hem dan om laten zetten naar een 45km/h versie. En toen was ie total loss. Dan is de stap naar de E300SE snel gemaakt
Voor mij is het de aanschafprijs. Tweedehands zijn elektrische motorscooters er eigenlijk nog niet. Ik moet buiten stallen en weet niet of het echt wat voor me is. Vandaar maar een elektrische scooter. In de stad op het fietspad/weg mogen is wel prettig.berchtold schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:58:
[...]
Hoezo reed je eigenlijk een normale scooter als je (ga ik vanuit) al motorrijbewijs hebt?
[ Voor 65% gewijzigd door KimJong-un op 04-11-2023 17:18 ]
Weet het niet meer uit m'n hoofd, maar staat vermeld in dit topic, geloof door de TS. iets van 110 of 120 voor 2 jaar. 1 jaar is duurder p/mKimJong-un schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:14:
Weet iemand wat het abonnement voor de simkaart gaat kosten?
Ik heb sinds 2 dagen een e300se en zoek wat ervaring met sloten. Verzekering eist een ART4, zie geen eisen over vastmaken aan paal oid.
Ik zoek iets kleins, maar standaard schijfrem sloten passen niet. Zou wat fotos van verschillende sloten op de scooter willen zien, zijn er mensen die dat willen delen hier?
Iemand al eens een roadlok geprobeerd?
Zou dat wel even goed controleren of anders navragen. Meestal moet je scooters en dergelijken vast maken aan een vast objectdooiedodo schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:23:
Hallo hier.
Ik heb sinds 2 dagen een e300se en zoek wat ervaring met sloten. Verzekering eist een ART4, zie geen eisen over vastmaken aan paal oid.
Ik zoek iets kleins, maar standaard schijfrem sloten passen niet. Zou wat fotos van verschillende sloten op de scooter willen zien, zijn er mensen die dat willen delen hier?
Voor mijn E125S gebruik ik het Double Lock Beugelslot ART-4 230/14 MBT 4232:dooiedodo schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:23:
Hallo hier.

https://www.slotenonline....ock-230-14-met-kabel.html
EAN code: 8718226721495
Past door het voorwiel en met wat handigheid aan een fietspaaltje te bevestigen. Ik denk dat de E300SE qua voorwiel vergelijkbaar is met mijn scooter. Het slot kan worden opgehangen achterop de scooter en het past goed in de bak onder het zadel.
Het probleem zit hem in de ABS plaat. Die is voorzover ik kan zien anders dan bij de E125S. Wel lastig, want hierdoor is het idd altijd de ketting mee. Daarover gesproken, voor mensen met de E300SE, als ik airlock gebruik gaat het stuurslot er niet automatisch op. Bij mijn 100se had ik dat wel. Hebben jullie daar ook last van?Cerca schreef op zondag 5 november 2023 @ 08:25:
[...]
Voor mijn E125S gebruik ik het Double Lock Beugelslot ART-4 230/14 MBT 4232:
[Afbeelding]
https://www.slotenonline....ock-230-14-met-kabel.html
EAN code: 8718226721495
Past door het voorwiel en met wat handigheid aan een fietspaaltje te bevestigen. Ik denk dat de E300SE qua voorwiel vergelijkbaar is met mijn scooter. Het slot kan worden opgehangen achterop de scooter en het past goed in de bak onder het zadel.
:strip_exif()/f/image/iVjDu60Yse3hSjGcI5MByYWF.jpg?f=fotoalbum_large)
KimJong-un schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:14:
Weet iemand wat het abonnement voor de simkaart gaat kosten?
:strip_exif()/f/image/Quua9Jn0zx2KCiQzVff6QkNJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Mocht iemand van jullie dit wel eens ervaren hebben dan vraag ik mij ook af of jullie hier iets aan hebben kunnen doen?
Heel herkenbaar. Alleen op een hele vlakke weg en weinig wind kan ik het stuur even los laten.n00bs schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:55:
Wat ik overigens vanaf het begin soms met mijn Segway heb, is (ja ik snap handen aan het stuur) bij handen van het stuur of gladdere wegen dat het stuur soms wat wiebelig voelt. In overdreven vorm lijkt dit op de steering wobble bij motoren.
Mocht iemand van jullie dit wel eens ervaren hebben dan vraag ik mij ook af of jullie hier iets aan hebben kunnen doen?
Maar bij het minst geringste begint het stuur inderdaad te trillen.
Had hier ook al eens eerder iemand anders op een forum over gehoord dus is blijkbaar een product eigenschap. :-)
Vaag. Ik kan best even op cruisecontrol zonder handen rijden op mijn e125s. Doe ik overigens vrijwel niet.killerbee1958 schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:42:
[...]
Heel herkenbaar. Alleen op een hele vlakke weg en weinig wind kan ik het stuur even los laten.
Maar bij het minst geringste begint het stuur inderdaad te trillen.
Had hier ook al eens eerder iemand anders op een forum over gehoord dus is blijkbaar een product eigenschap. :-)
Zou het nu met dit weer niet aanradenberchtold schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:46:
[...]
Vaag. Ik kan best even op cruisecontrol zonder handen rijden op mijn e125s. Doe ik overigens vrijwel niet.
Nee dat sws niet. Had trouwens wel van de week dat ik tegen de wind in moest en een tunnelbak uit moest en dat het best moeizaam ging. Had wel nog maar een paar streepjes over. Maar kwam er nog net met 35 uit. Heb het idee dat de kou vooral een rol speelt?
Dat klopt inderdaad. In nederland kan de wettelijke garantie inderdaad korter of langer zijn dan 2 jaar. Ik ging wat kort door de bocht door het minimum van europa te noemen. Dat is inderdaad niet juist. Het gaat echter om een defect aan een nieuwe scooter. De wettelijke garantie die hier geld zal eerder langer zijn dan twee jaar zijn, al zal de verkoper altijd beginnen over de fabrieksgarantie die is verlopen en jij moet betalen. Dat is echter zijn probleem. De wettelijke grarantie geld voor de verkoper.Wootism schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:21:
[...]
Zeggen dat anderen zich niks wijs moeten laten maken en vervolgens zelf met onwaarheden komen
De wettelijke garantie geld voor de termijn dat verwacht mag worden dat een product mee gaat. Een fiets, auto of scooter die het niet langer dan twee jaar volhoud is duidelijk tegen de verwachting in. Ik ken geen zaak waarin een rechter dat niet zo ziet.
Mijn punt blijf dus staan: gaat er iets kapot zonder dat je schade rijdt of betreft het niey iets waar we allen van vinden dat dit na intensief gebruik versleten kan zijn (banden, remmen). Dan heb je gewoon wettelijke garantie. Een klep die niet meer open gaat valt daar onder.
[ Voor 62% gewijzigd door Joram22 op 05-11-2023 19:38 ]
Ja , een batterij heeft minder vermogen als het koud is. De komende winter dus. En let op. Niet opladen onder de 0 graden. Neem de accu dan dus mee naar binnen.berchtold schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:33:
[...]
Nee dat sws niet. Had trouwens wel van de week dat ik tegen de wind in moest en een tunnelbak uit moest en dat het best moeizaam ging. Had wel nog maar een paar streepjes over. Maar kwam er nog net met 35 uit. Heb het idee dat de kou vooral een rol speelt?
Ps een binnen opgewarmde accu geeft na plaatsing in de scooter dus wel weer normaal vermogen (voor de tijd dat deze nog warm is blijft: dat is zeler wel een uurtje). Eventueel op bestemming dus ook even mee naar binnen nemen indien je weinig bereik meer hebt voor terugweg.
[ Voor 65% gewijzigd door Joram22 op 05-11-2023 19:50 ]
Hoi, het stuur zou niet hoeven te wiebelen.n00bs schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:55:
Wat ik overigens vanaf het begin soms met mijn Segway heb, is (ja ik snap handen aan het stuur) bij handen van het stuur of gladdere wegen dat het stuur soms wat wiebelig voelt. In overdreven vorm lijkt dit op de steering wobble bij motoren.
Ik kan ook gewoon zonder handen rijden.
Omdat ik veel motoren en scooters heb gereden zou ik naar het volgende kijken: (meeste kans bovenaan).
Ps ik ga er even vanuit dat je je banden om de 2 maanden op spanning brengt.
1. Je voorwiel is niet in balans. Dit is meestal de band, die is nooit overal even zwaar. Ga naar een banden centrum en vraag of ze deze balanceren. Er komt dan een loodje op het wiel op de juiste plek zodat hij perfect in balans is. Kortom hetgeen auto,s en motoren ook altijd doen. (Bij auto's is het overigens ook wel eens modder dat op de velg is blijven zitten).
2. De band kan niet perfect rond zijn. Dat kun je zelf even testen met een houtje boven tegen de band te houden als je deze ronddraaid. Komt vaker voor bij goedkope banden. (Dan kun maar beter een nieuwe band kopen).
3. Een windscherm; dat brengt im het geval van een lichte scooter de boel altijd uit belans
4. Je balhoofd kan los zitten. Google maat even hoe ja dat heel makkelijk kan testen.
5. Iets zwaars aan (ėen kant) van je stuur gemonteerd?
6. De wiellager al speling? Dat lijkt me sterk. Probeer je wiel heen en weer te laten gaan in je voorvork. Indien dat het geval is dan is day bij (her) montage niet goed gedaan.
Lastig dus, maar een scooter die in balans is rijdt echt stukken beter. En dat is de segway in potentie dus. In principe kan ik gewoon bochtjes maken zonder handen aan het stuur Al doe ik dat natuurlijk niet mede omdat de rem dan te ver weg zit. Sturen die je met je lichaam, niet door aan je stuur te duwen of te trekken).
Ps jij had een 110s(e) toch? Indien je de standaard banden hebt dan zou ik dan eens een nieuwe Michellin band overwegen. Heeft meedere voordelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Joram22 op 05-11-2023 20:26 ]
Ik ben ook van motorfiets naar E110SE gegaan. Omdat 90% van mijn ritjes <20 km waren in stedelijk gebied, en je dan net zo snel bent met een scooter, die makkelijker overal neer kan gooien, en ook nog eens op veel plekken gratis kan voltankenberchtold schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:58:
[...]
NOM woning - 6830 Wp - Daikin 2E200AV3 WPB - Daikin Ururu Sarara 3,5kW - dakisolatie Rd >6 - bodemisolatie Rd 5,88 - HR++
Gratis laden? dat is fijn! ik heb hier in de buurt enkel bij een tuincentrum / bouwmarkt een stopcontact buiten kunnen vinden. En die mega lader van de E125 altijd meenemen is niet prettig als je ook spullen in je buddy moet zetten. Idem dan voor de lader aan de buitenzijde die zo gestolen kan worden of beschadigen met dit soort weer.Drannelf schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:03:
[...]
Ik ben ook van motorfiets naar E110SE gegaan. Omdat 90% van mijn ritjes <20 km waren in stedelijk gebied, en je dan net zo snel bent met een scooter, die makkelijker overal neer kan gooien, en ook nog eens op veel plekken gratis kan voltanken
Ik kan gratis laden op het werk. Dat meezeulen van die lader is voor mij ook wel een dingetje. Ik heb al even gekeken naar een extra lader maar dat kost gewoon even 225 euro extra. Via de website van Segway kan ik hem niet eens vinden.n00bs schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:10:
[...]
Gratis laden? dat is fijn! ik heb hier in de buurt enkel bij een tuincentrum / bouwmarkt een stopcontact buiten kunnen vinden. En die mega lader van de E125 altijd meenemen is niet prettig als je ook spullen in je buddy moet zetten. Idem dan voor de lader aan de buitenzijde die zo gestolen kan worden of beschadigen met dit soort weer.
Ja, ongeveer een jaar geleden, maar daar kwam ik toen niet veel verder mee, vermoedelijk omdat ze de communicatie versleutelen. Wellicht dat je wat bluetooth-dumps zou kunnen maken van de communicatie tussen je telefoon (bij het gebruik van de app) en de scooter.dooiedodo schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:52:
Iemand al poging gedaan data uit te lezen via bluetooth? Zie wel al bij niu of andere merken projectjes, Segway nog niet helaas
Waar ik wel mee begonnen ben, is het uitpluizen van het CAN-protocol dat je via de laadaansluiting kunt uitlezen. Wat ik graag zou willen doen iets maken tussen de lader en de scooter in, waarmee ik de lader aan kan zetten op het moment dat de stroom goedkoop is / ik zonnestroom over heb, waarvoor ik minimaal de SoC nodig heb. Het project staat echter de laatste tijd op een laag pitje, omdat er andere dingen in mijn leven gaande zijn waar ik druk mee ben (niks om je zorgen over te maken).
Waarom dan niet gewoon een connected/slimme stekker? Goedkoop en geen geknutselstekkerjack schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:14:
[...]
Ja, ongeveer een jaar geleden, maar daar kwam ik toen niet veel verder mee, vermoedelijk omdat ze de communicatie versleutelen. Wellicht dat je wat bluetooth-dumps zou kunnen maken van de communicatie tussen je telefoon (bij het gebruik van de app) en de scooter.
Waar ik wel mee begonnen ben, is het uitpluizen van het CAN-protocol dat je via de laadaansluiting kunt uitlezen. Wat ik graag zou willen doen iets maken tussen de lader en de scooter in, waarmee ik de lader aan kan zetten op het moment dat de stroom goedkoop is / ik zonnestroom over heb, waarvoor ik minimaal de SoC nodig heb. Het project staat echter de laatste tijd op een laag pitje, omdat er andere dingen in mijn leven gaande zijn waar ik druk mee ben (niks om je zorgen over te maken).
zou niet encrypted zijn denk je? kan wel eens wat proberen, altijd leuk om wat te proberen.stekkerjack schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:14:
[...]
Ja, ongeveer een jaar geleden, maar daar kwam ik toen niet veel verder mee, vermoedelijk omdat ze de communicatie versleutelen. Wellicht dat je wat bluetooth-dumps zou kunnen maken van de communicatie tussen je telefoon (bij het gebruik van de app) en de scooter.
BTW data zal ook de cloud ingaan, al iets van een API kunnen traceren? INfo is nog erg mager over dit product
Omdat je daarmee nog niet weet hoe vol de batterij is (State of Charge/SoC) en ik die informatie zou willen gebruiken als input voor automatisering. Bijvoorbeeld: zorg dat de scooter morgenochtend om 7 uur (als ik ermee naar kantoor wil) weer vol is, maar kies in de tussentijd zelf het beste/goedkoopste moment uit om te laden. En zet de lader uit als de accu vol is, want de lader heeft de vervelende gewoonte om bij een volle accu de ventilator (die sowieso behoorlijk luid is) steeds aan en uit te zetten (wispelturig/pingelen). En de scooter geeft een af en toe ineens een piepje alsof je de lader net aangesloten hebt, ook als het midden in de nacht is en de lader al uren aangesloten is. Vervelend voor ons, maar we willen er ook de buren niet mee lastig vallen.greg-a schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:54:
[...]
Waarom dan niet gewoon een connected/slimme stekker? Goedkoop en geen geknutsel
Ik heb geen idee hoe moeilijk ze het zichzelf hebben gemaakt. Op zich zou er bij het koppelen van de app iets van een handshake moeten plaatsvinden waarin een sleutel wordt uitgewisseld.dooiedodo schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:46:
[...]
zou niet encrypted zijn denk je? kan wel eens wat proberen, altijd leuk om wat te proberen.
BTW data zal ook de cloud ingaan, al iets van een API kunnen traceren? INfo is nog erg mager over dit product(maar dat heeft me nog nooit weerhouden wat verder te graven)
Je zou de app kunnen decompilen en reverse-engineren om te kijken of je langs die weg wat informatie op kunt halen. Hier valt echter op dat de app niet bepaald betrouwbaar is; vaak is er geen status bekend.
Verder zou ik duidelijk willen maken het mij niet gaat om dingen die volgens de wet en/of de regels van Tweakers niet zijn toegestaan. Ik zou graag de SoC weten en ik zie het uitvogelen van de gebruikte CAN-bus ID's dan niet als een software crack. Het uitpluizen van de BLE-communicatie of het decompilen van de app is wat dat betreft iets risicovoller, zeker als er sprake is van versleuteling.
Kan toch ook redelijk goed met smartstekker?stekkerjack schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:00:
[...]
Omdat je daarmee nog niet weet hoe vol de batterij is (State of Charge/SoC) en ik die informatie zou willen gebruiken als input voor automatisering. Bijvoorbeeld: zorg dat de scooter morgenochtend om 7 uur (als ik ermee naar kantoor wil) weer vol is, maar kies in de tussentijd zelf het beste/goedkoopste moment uit om te laden. En zet de lader uit als de accu vol is, want de lader heeft de vervelende gewoonte om bij een volle accu de ventilator (die sowieso behoorlijk luid is) steeds aan en uit te zetten (wispelturig/pingelen). En de scooter geeft een af en toe ineens een piepje alsof je de lader net aangesloten hebt, ook als het midden in de nacht is en de lader al uren aangesloten is. Vervelend voor ons, maar we willen er ook de buren niet mee lastig vallen.
Gewoon met 0/1 bijhouden of die vol is of niet.
Als stroom goedkoop en accu status is niet vol: stekker aan
Stroom duur: stekker uit
Als accu niet vol en tijd is 0600 am, smart stekker aan (zodat die altijd is opgeladen als je weg wilt.
Als accu vol: stekker uit en accu status op vol zetten.
En dan 1x per accu status resetten naar leeg.
[ Voor 5% gewijzigd door lost95 op 07-11-2023 07:53 ]
Zelf zit ik te denken aan een smart-stekker met energiemonitoring om de accu-status te bepalen. Verbruik boven de 500W = niet vol en verbruik onder de 500W = vol. Ben je dan een keer niet weg geweest met de scooter dan wordt de lader direct weer uitgeschakeld.stekkerjack schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:00:
[...]
Omdat je daarmee nog niet weet hoe vol de batterij is (State of Charge/SoC) en ik die informatie zou willen gebruiken als input voor automatisering. Bijvoorbeeld: zorg dat de scooter morgenochtend om 7 uur (als ik ermee naar kantoor wil) weer vol is, maar kies in de tussentijd zelf het beste/goedkoopste moment uit om te laden. En zet de lader uit als de accu vol is, want de lader heeft de vervelende gewoonte om bij een volle accu de ventilator (die sowieso behoorlijk luid is) steeds aan en uit te zetten (wispelturig/pingelen). En de scooter geeft een af en toe ineens een piepje alsof je de lader net aangesloten hebt, ook als het midden in de nacht is en de lader al uren aangesloten is. Vervelend voor ons, maar we willen er ook de buren niet mee lastig vallen.
[...]
Ik heb geen idee hoe moeilijk ze het zichzelf hebben gemaakt. Op zich zou er bij het koppelen van de app iets van een handshake moeten plaatsvinden waarin een sleutel wordt uitgewisseld.
Je zou de app kunnen decompilen en reverse-engineren om te kijken of je langs die weg wat informatie op kunt halen. Hier valt echter op dat de app niet bepaald betrouwbaar is; vaak is er geen status bekend.
Verder zou ik duidelijk willen maken het mij niet gaat om dingen die volgens de wet en/of de regels van Tweakers niet zijn toegestaan. Ik zou graag de SoC weten en ik zie het uitvogelen van de gebruikte CAN-bus ID's dan niet als een software crack. Het uitpluizen van de BLE-communicatie of het decompilen van de app is wat dat betreft iets risicovoller, zeker als er sprake is van versleuteling.
[ Voor 25% gewijzigd door Bigfoot87 op 07-11-2023 10:29 ]
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Ik gebruik zelf dat i.c.m. de accu-limiet in de Segway app.Bigfoot87 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:28:
[...]
Zelf zit ik te denken aan een smart-stekker met energiemonitoring om de accu-status te bepalen. Verbruik boven de 500W = niet vol en verbruik onder de 500W = vol. Ben je dan een keer niet weg geweest met de scooter dan wordt de lader direct weer uitgeschakeld.
Voor bovenstaande wil je je limieten wel aanpassen denk ik, zeker vwb onder de 500W. Zie ook mijn post hierover: greg-a in "Grote Segway elektrische scooter topic" gedurende de charge-cycle wil het wattage wel wisselen, ook voor meerdere minuten.
In mijn geval gaat de oplader vanzelf uit als het verbruik een aantal minuten onder de 30W komt - dan weet ik dat de accu's de ingestelde laadlimiet hebben bereikt.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
weet iemand misschien waar ik Segway kan bereiken? ik ben al langer dan een maand bezig, m’n scooter is onbruikbaar en ik heb nog een jaar garantie. van de ene scooterzaak naar de ander gestuurd en niemand die me kan helpen.
ik heb de scooter 3 weken geleden bij een Segway Dealer gebracht en die wachten nogsteeds op een antwoord van Segway.
dit is het probleem in m’n scooter:
een maand geleden ging steeds alle lichten, toeter en het dashboard uit tijdens het rijden. dat gebeurde elke 2-3 minuten. de scooter kon wel nog rijden.
vervolgens de scooter een beurt laten geven, ECU reset, accu controle, alles was in orde volgens de scooterzaak maar na een paar dagen kwam het probleem terug.
toen een week de scooter niet gebruikt en nu rijdt de scooter niet harder dan 5KM/U!! ook knipperen m’n lichten en dashboard heel snel en zelfs de toeter hapert heel snel als ik m ingedrukt hou. aan de accu ligt het niet heb al andere accu geprobeerd. ik word helemaal gek zonder scooter en wat heb ik aan garantie als er GEEN klantenservice is van Segway.
ik hoop echt dat iemand hier me misschien kan helpen Segway te bereiken of een oplossing weet
1) Als je jouw scooter in een fysieke winkel hebt gekocht, zijn zij wettelijk verplicht jou garantie te geven. Zij hebben ook een directe ingang bij Segway.slsy schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:57:
hey allemaal
weet iemand misschien waar ik Segway kan bereiken? ik ben al langer dan een maand bezig, m’n scooter is onbruikbaar en ik heb nog een jaar garantie. van de ene scooterzaak naar de ander gestuurd en niemand die me kan helpen.
ik heb de scooter 3 weken geleden bij een Segway Dealer gebracht en die wachten nogsteeds op een antwoord van Segway.
een maand geleden ging steeds alle lichten, toeter en het dashboard uit tijdens het rijden. dat gebeurde elke 2-3 minuten. de scooter kon wel nog rijden.
vervolgens de scooter een beurt laten geven, ECU reset, accu controle, alles was in orde volgens de scooterzaak maar na een paar dagen kwam het probleem terug.
toen een week de scooter niet gebruikt en nu rijdt de scooter niet harder dan 5KM/U!! ook knipperen m’n lichten en dashboard heel snel en zelfs de toeter hapert heel snel als ik m ingedrukt hou. aan de accu ligt het niet heb al andere accu geprobeerd. ik word helemaal gek zonder scooter en wat heb ik aan garantie als er GEEN klantenservice is van Segway.
ik hoop echt dat iemand hier me misschien kan helpen Segway te bereiken of een oplossing weet
Zou toch wat zijn als wij voor al onze spullen direct bij de fabrikant moeten zijn voor support? dan zijn er ook geen winkels meer nodig die winst maken op de producten.
2) Vanuit de app kan je toch ook om support vragen...
3) Google? https://nl-nl.segway.com/...-for-consumer-electronics
Welke kap(pen) heb er zelf helaas wel ervaring mee.berchtold schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:05:
Iemand enig idee wat het kost om een beschadigde kap te vervangen? Lijkt erop dat ik die niet zelf kan bestellen. Of heeft iemand hier een ander idee voor?
Rechter zijkap ter hoogte van voetenplank. Kan helaas alleen volledige replica sets vinden. Geen origineeln00bs schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:42:
[...]
Welke kap(pen) heb er zelf helaas wel ervaring mee.
[ Voor 5% gewijzigd door berchtold op 10-11-2023 10:39 ]
Ik kan helaas mijn factuur niet vinden, maar die is bij mij ook kapot geweest (slechte kwaliteit kappen imho), volgens mij ben je bij een dealer rond de 200 Euro kwijt om die te vervangen. Op zich is die onderaan volgens mij redelijk eenvoudig zelf te vervangen. Ergens hier in dit topic had ik een link naar een site geplaatst met originele parts en partnumbers met hun tekening ervan.berchtold schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:37:
[...]
Rechter zijkap ter hoogte van voetenplank. Kan helaas alleen volledige replica sets vinden. Geen origineel
Dualways? Beetje schroeven kan ik zelf ook wel. Ga ik geen 200 voor neerleggen.n00bs schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:30:
[...]
Ik kan helaas mijn factuur niet vinden, maar die is bij mij ook kapot geweest (slechte kwaliteit kappen imho), volgens mij ben je bij een dealer rond de 200 Euro kwijt om die te vervangen. Op zich is die onderaan volgens mij redelijk eenvoudig zelf te vervangen. Ergens hier in dit topic had ik een link naar een site geplaatst met originele parts en partnumbers met hun tekening ervan.
Lijkt erop dat dualways niet bezorgd in Nederlandn00bs schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:30:
[...]
Ik kan helaas mijn factuur niet vinden, maar die is bij mij ook kapot geweest (slechte kwaliteit kappen imho), volgens mij ben je bij een dealer rond de 200 Euro kwijt om die te vervangen. Op zich is die onderaan volgens mij redelijk eenvoudig zelf te vervangen. Ergens hier in dit topic had ik een link naar een site geplaatst met originele parts en partnumbers met hun tekening ervan.
Ergens in maart heb ik een servicebeurt laten doen en daarbij is de software van de Scoot geupgrade (weet even niet meer precies welke).
SInds die tijd, EN het consequent toepassen van eerst losmaken lader aan de 220V kant en dan pas aan de 24 V kant, heb ik GEEN code 35 meer gezien.
Inmiddels zo een 1500 kilometer gereden ter informatie.
mijn app geeft volgende versies voor de diverse onderdelen
Dashboard Controller V3.6.4
Centrale Besturing V1.3.9 (ik denk dat de dealer toen geupgrade had naar 1.3.8 en ik later naar 1.3.9)
Accu V3.3.5 (2 x want ik heb een E125S)
Motorbesturing V 6.2.0
Bluetooth V 1.3.8
Lader V1.1.2
Mocht je dus nog last hebben van de Error code 35 dan is dit misschien de moeite om even te bekijken?
Ik betaalde volgens mij rond de 60,- euro voor een nieuwe kap aan de voorkantberchtold schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:05:
Iemand enig idee wat het kost om een beschadigde kap te vervangen? Lijkt erop dat ik die niet zelf kan bestellen. Of heeft iemand hier een ander idee voor?
:strip_exif()/f/image/YaQExF1VUw91MN2g2JTDaYMa.jpg?f=fotoalbum_large)
"After being expired for a long time"

Wat is een long time? Ik heb uiteindelijk via de webshop een telefoonnummer gevonden om contact te leggen, dat gebeld en deze vraag gesteld. De medewerker gaf me aan dit niet te weten omdat het afhangt van welke provider de sim kaart afkomstig is en wanneer zij een "opschoning" doen van verlopen abonnementen.
Tijdens mijn telefoongesprek kwam er nog een aap uit de mouw: Segway gaat compleet stoppen met de B110s. Ik vroeg naar de reden van de "sale" waardoor je nu een B110s voor 1299 nieuw besteld en kennelijk loopt hij zolang de voorraad strekt.
Ik ben met één ding wel gerust gesteld (soort van), de medewerker gaf aan dat Segway nog 10 jaar onderdelen (moet) maken en leveren voor de B110s na de productiestop. De woekerprijzen die sommige dealers voor onderdelen/werk vragen en dat zij het enige kanaal zijn voor sommige van deze zaken (zoals een ECU) is dan wel weer minder.
Man wat een ervaring zo. De scooters rijden er niet minder goed om maar ik vind dit niet helemaal zoals je hoort om te gaan met klanten/early adopters. Ik mag toch iets meer service verwachten dan van de gemiddelde kickstarter in dit geval vind ik.
FYI: Een nieuwe ECU voor een B110S kost €169,- incl BTW advies verkoop voor de consument. Met de kanttekening: "de dealer bepaalt zelf wat hij voor het installeren en inleren rekent".
één is geen, twee is één
Mooi om de prijs van een vervangende ecu te weten. Ga er van uit dat dit hetzelfde is voor de S series. Dank voor het delen. Kan je iig inschatten hoe hard je wordt genaaid als je de ecu toch moet vervangenWackoz schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:14:
Ik heb zojuist met tegenzin de smart services van één van mijn b110s verlengd. Het bedrag kan ik nog overheenkomen (€109,- voor 2 jaar is fair voor een simkaart/abo) maar de manier waarop Segway communiceert of eigenlijk nauwelijks communiceert daar krijg ik wel "pijne buik" van...
[Afbeelding]
"After being expired for a long time"![]()
Wat is een long time? Ik heb uiteindelijk via de webshop een telefoonnummer gevonden om contact te leggen, dat gebeld en deze vraag gesteld. De medewerker gaf me aan dit niet te weten omdat het afhangt van welke provider de sim kaart afkomstig is en wanneer zij een "opschoning" doen van verlopen abonnementen.
Tijdens mijn telefoongesprek kwam er nog een aap uit de mouw: Segway gaat compleet stoppen met de B110s. Ik vroeg naar de reden van de "sale" waardoor je nu een B110s voor 1299 nieuw besteld en kennelijk loopt hij zolang de voorraad strekt.
Ik ben met één ding wel gerust gesteld (soort van), de medewerker gaf aan dat Segway nog 10 jaar onderdelen (moet) maken en leveren voor de B110s na de productiestop. De woekerprijzen die sommige dealers voor onderdelen/werk vragen en dat zij het enige kanaal zijn voor sommige van deze zaken (zoals een ECU) is dan wel weer minder.
Man wat een ervaring zo. De scooters rijden er niet minder goed om maar ik vind dit niet helemaal zoals je hoort om te gaan met klanten/early adopters. Ik mag toch iets meer service verwachten dan van de gemiddelde kickstarter in dit geval vind ik.
FYI: Een nieuwe ECU voor een B110S kost €169,- incl BTW advies verkoop voor de consument. Met de kanttekening: "de dealer bepaalt zelf wat hij voor het installeren en inleren rekent".
Overigens staat ook gewoon in de handleiding van de scooter dat als je de smar service lang op non actief hebt staan dat dan de ecu vervangen moet worden. Zal wel een ingebouwde sim ofzo die niet los vervangen kan worden.
Alleen dus niet bekend hoe lang dat duurt. Mijne is inmiddels al 3 maanden verlopen en nog steeds lastig gevalllen met "verleng nu voor het te laat is".greg-a schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:28:
[...]
Overigens staat ook gewoon in de handleiding van de scooter dat als je de smar service lang op non actief hebt staan dat dan de ecu vervangen moet worden. Zal wel een ingebouwde sim ofzo die niet los vervangen kan worden.
Ik gebruik de scooter hoofdzakelijk voor woon-werk verkeer. Ik kan bij de meeste (vaste) adressen waar ik moet zijn voor mijn werk overdekt ladenn00bs schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:10:
[...]
Gratis laden? dat is fijn! ik heb hier in de buurt enkel bij een tuincentrum / bouwmarkt een stopcontact buiten kunnen vinden. En die mega lader van de E125 altijd meenemen is niet prettig als je ook spullen in je buddy moet zetten. Idem dan voor de lader aan de buitenzijde die zo gestolen kan worden of beschadigen met dit soort weer.
Voor boodschappen laad ik soms thuis bij.
NOM woning - 6830 Wp - Daikin 2E200AV3 WPB - Daikin Ururu Sarara 3,5kW - dakisolatie Rd >6 - bodemisolatie Rd 5,88 - HR++
Ik had ergens gelezen (geen idee meer waar) dat je bij het langdurig niet gebruiken de accu’s tot 75% moet opladen en ze daarna uit de scooter moet halen. Dit ivm het constante stroomverbruik van de Segway.
Dit heb ik dus gedaan, maar krijg nu elke dag een push-notificatie dat de accu’s zijn losgekoppeld. Redelijk irritant.
Er is blijkbaar nog ergens een derde accu aangezien hij nog steeds de locatie van de scooter weergeeft in de app en ik mijn buddyseat kan openen.
Doe ik dit nu goed? Of moet ik gewoon alles aangesloten laten en dat ding om de maand even bijladen?
excuses als dit al eerder is besproken, maar kon het zo snel niet terugvinden in dit topic of manual
Je kan de accu's 80% opladen en laten zitten. Dan gaat er elke dag 1% vanaf, dus na 6 weken zit je rond 40% en zou ik weer opladen tot 80%.Wootism schreef op maandag 13 november 2023 @ 23:38:
Even een vraagje over het langdurig stallen van de scooter. Ik gebruik hem eigenlijk alleen in de zomer waardoor hij deze maand tot aan het warme seizoen stil staat.
Ik had ergens gelezen (geen idee meer waar) dat je bij het langdurig niet gebruiken de accu’s tot 75% moet opladen en ze daarna uit de scooter moet halen. Dit ivm het constante stroomverbruik van de Segway.
Dit heb ik dus gedaan, maar krijg nu elke dag een push-notificatie dat de accu’s zijn losgekoppeld. Redelijk irritant.
Er is blijkbaar nog ergens een derde accu aangezien hij nog steeds de locatie van de scooter weergeeft in de app en ik mijn buddyseat kan openen.
Doe ik dit nu goed? Of moet ik gewoon alles aangesloten laten en dat ding om de maand even bijladen?
excuses als dit al eerder is besproken, maar kon het zo snel niet terugvinden in dit topic of manual
Maar ik denk toch dat die push notificaties na een paar dagen vanzelf wel zullen stoppen als de beide accu's verwijderd zijn?

Maar heb je wel afgevraagd of je die smart services wel nodig hebt? De scooter doet het ook prima zonder lijkt mij. Het gaat alleen om de simkaart. Oftewel om op afstand hetgeeen te kunnen doen wat via bluetooth kan als je dichtbij straat. Em tja de hele dag kijken waar je scooter staat of waar je hebt gereden... Dat kan inderdaad ook niet meer. Ik zal het niet missen.Wackoz schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:14:
Ik heb zojuist met tegenzin de smart services van één van mijn b110s verlengd. Het bedrag kan ik nog overheenkomen (€109,- voor 2 jaar is fair voor een simkaart/abo) maar de manier waarop Segway communiceert of eigenlijk nauwelijks communiceert daar krijg ik wel "pijne buik" van...
[Afbeelding]
"After being expired for a long time"![]()
Zoals noobs al aangeeft. Jij hoeft helemaal niet achter segway aan. Je hebt niet bij segway een product gekocht. Als je nieuwe telefoon het niet doet doe je dat toch ook niet? Je had allang een nieuwe moeten hebben gekregen die het wel doet. Zoals ik al eerder een post aan heb gewijd: Trap niet in die verhalen van dealers. Geld terug of nieuwe scooter. Vrij simpel hoor. (en fabrieksgarantie heeft hiet niet mee te maken).slsy schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:57:
hey allemaal
Ik zou inderdaad zonder kunnen, maar voel me voor een blok gezet door Segway omdat er even bijkomt dat je binnen “bepaalde maar onbekende tijd” anders een nieuwe ecu + verlenging nodig hebt.
Precies dat “onbekende” plus dat je dit feit koud voorgeschoteld krijgt vind ik onacceptabele communicatie.
Los van het feit dat dit de kosten verdriedubbelt om de scooter te kunnen krijgen zoals je hem kocht is dit ook waarde verminderend als je hem wil verkopen.
Ik begrijp volkomen dat een niet betaalde simkaart verloopt. Een ecu moeten vervangen omdat je een simkaart niet uitwisselbaar maakt vind ik echter belachelijke e-waste genereren en die extra kosten zijn me niet kenbaar gemaakt. Ik doel op de ECU vervangen dus, dat de smart services zelf geld gingen kosten was me voor aanschaf duidelijk
één is geen, twee is één
:fill(white):strip_exif()/f/image/YzE5ShCOe7RzKzasLK89cOXt.png?f=user_large)
Update kan 10 minuten duren. Ik weet niet of het echt zo is want ik heb hem nog niet geïnstalleerd.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
blijkbaar gefaseerde uitrol want als ik op firmware updates controller (Centrale besturing is at 1.3.9) dan zegt mijn app dat ik up to date ben.Moby schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:08:
[Afbeelding]
Update kan 10 minuten duren. Ik weet niet of het echt zo is want ik heb hem nog niet geïnstalleerd.
Ben benieuwd of dit een bug oplost waar ik soms tegen aan loop:Moby schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:08:
[Afbeelding]
Wanneer mijn scooter op stuurslot staat en ik deze probeer te ontgrendelen met de remote en ik de verkeerde knop indruk, dan hoor je een geluidje, druk je daarna de juiste knop in om de scooter te ontgrendelen, dan ontgrendeld hij en vergrendeld meteen.
Als je wel meteen de juiste knop indrukt, dan gebeurt dit volgens mij nooit. Dus het is redelijk consistent en goed te testen door anderen.
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
Heb je die zelf al als rfc ingeschoten?PsYgHo schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:06:
Ik hoop op een functie bij de cruise control, dat je met de rijprogramma knop, en dus de code Ingeef knop, kan plussen en minnen.. per 1km..
Ja dan stop ik ze er weer in en dan laad ik hem regelmatig bij.Cerca schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 00:10:
[...]
Je kan de accu's 80% opladen en laten zitten. Dan gaat er elke dag 1% vanaf, dus na 6 weken zit je rond 40% en zou ik weer opladen tot 80%.
Maar ik denk toch dat die push notificaties na een paar dagen vanzelf wel zullen stoppen als de beide accu's verwijderd zijn?
Krijg nu al meer dan een week push-notificaties. En kan nog steeds mijn buddy-seat openen, dus volgens mij zit er nog ergens een kleine derde accu
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
- de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de snorfiets heeft een blauw kenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.