Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 27 ... 38 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cerca
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-06 19:57
Nu we toch aan het rekenen zijn...

De motor van de E125S heeft een maximaal vermogen van 3000 Watt.
De motor trekt dus 62,5 Ampère op vol vermogen (= 3000 / 48). Yay! _/-\o_

Bij de E125S zijn de twee 48V accu's van 30Ah parallel geschakeld.
Het aantal ampère-uur kan je dus bij elkaar optellen: 30Ah + 30Ah = 60Ah.

Er is 2,88 kWh (48Vx 60Ah) nodig om de accu's van de E125S op te laden.
Bij een stroomprijs per kWh van €0,37 kost volledig opladen 2,88 x €0,37 = €1,06.

Als we uitgaan van een actieradius van 70km, dan betaal je aan stroom dus maar €0,015 per kilometer. Uiteraard kunnen de actieradius en stroomprijs in jouw eigen situatie nog iets afwijken van dit voorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:27
Cerca schreef op donderdag 7 september 2023 @ 07:30:
Nu we toch aan het rekenen zijn...

De motor van de E125S heeft een maximaal vermogen van 3000 Watt.
De motor trekt dus 62,5 Ampère op vol vermogen (= 3000 / 48). Yay! _/-\o_

Bij de E125S zijn de twee 48V accu's van 30Ah parallel geschakeld.
Het aantal ampère-uur kan je dus bij elkaar optellen: 30Ah + 30Ah = 60Ah.

Er is 2,88 kWh (48Vx 60Ah) nodig om de accu's van de E125S op te laden.
Bij een stroomprijs per kWh van €0,37 kost volledig opladen 2,88 x €0,37 = €1,06.

Als we uitgaan van een actieradius van 70km, dan betaal je aan stroom dus maar €0,015 per kilometer. Uiteraard kunnen de actieradius en stroomprijs in jouw eigen situatie nog iets afwijken van dit voorbeeld.
Dit gaat wel uit van een 100% efficiëntie bij het laden. Dus de kosten zullen iets hogen uitvallen (nog steeds goedkoop vs benzine gok ik)

Zie o.a. mijn eerdere post: greg-a in "Grote Segway elektrische scooter topic"

Daar 61% opgeladen, verbruik was 1.87kWh. Bij 100% efficiëntie zou je (2,88*0.61=)1.76kWh aan verbruik verwachten.

Obv hiervan zou een 100% charge je 3.07kWh kosten, een efficiëntie van 94%, wat volgens mij extreem hoog is, dus ook hier zullen wel fouten in zitten :P

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:55

n00bs

Het is weer Zomer!

greg-a schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:30:
[...]

Dit gaat wel uit van een 100% efficiëntie bij het laden. Dus de kosten zullen iets hogen uitvallen (nog steeds goedkoop vs benzine gok ik)

Zie o.a. mijn eerdere post: greg-a in "Grote Segway elektrische scooter topic"

Daar 61% opgeladen, verbruik was 1.87kWh. Bij 100% efficiëntie zou je (2,88*0.61=)1.76kWh aan verbruik verwachten.

Obv hiervan zou een 100% charge je 3.07kWh kosten, een efficiëntie van 94%, wat volgens mij extreem hoog is, dus ook hier zullen wel fouten in zitten :P
Ik zal voor de meting binnenkort wel eens een energiemeter aansluiten om te kijken hoeveel stroom er totaal gebruikt wordt om een bepaald percentage op te laden (bv van 20-100%). Het is sowieso goedkoper dan benzine, je hebt ook geen bougies, olie, luchtfiltertje e.d. nodig. Het grote probleem enkel bij deze nieuwe type scooters is de goedkope plastic kwaliteit naar mijn idee en hopelijk op een goede Quality Control in China >:) . Daarnaast zijn onderdelen slecht te krijgen en daardoor te duur.

Hoe het totaalplaatje er over 5-10 jaar uitziet, kan weer heel anders zijn. Voor mij is het vooral fijn dat er nauwelijks geluid + geen stank is zoals bij mijn oude scooter. De lokale vervuiling neemt wat af, echter is het jammer dat het mijnen, productie en recycling van lipo's zo dramatisch is, vooral voor de landen waar de grondstoffen vandaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
Zomaar even een gedachte. Nu op een escooter, na 20 jaar benzine scooter en auto kom je er achter dat het eigenlijk absurd is hoe inefficiënt benzinemotoren zijn. Het is ongelooflijk hoe normaal ik het vond dat er een heel koelsysteem bestaat, met pomp, ventilator en radiator (bij scooter vaak alleen ventilator) om al die warmte af te voeren. Dus al die energie gaat verloren, zo de lucht in.
En de grap is dat men dan met een dergelijke benzineauto naar huis rijdt en dan wel een tochtstrip aanbrengt op de huisdeur want anders gaat er te veel warmte verloren.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Joram22 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:57:
Zomaar even een gedachte. Nu op een escooter, na 20 jaar benzine scooter en auto kom je er achter dat het eigenlijk absurd is hoe inefficiënt benzinemotoren zijn. Het is ongelooflijk hoe normaal ik het vond dat er een heel koelsysteem bestaat, met pomp, ventilator en radiator (bij scooter vaak alleen ventilator) om al die warmte af te voeren. Dus al die energie gaat verloren, zo de lucht in.
En de grap is dat men dan met een degelijke benzineauto naar huis rijdt en dan wel een tochtstrip aanbrengt op de huisdeur want anders gaat er te veel warmte verloren.
Een elektromotor is zeker vele malen efficienter en zou theoretisch langer mee kunnen gaan vs de diverse componenten bij aandrijving bij een brandstofmotor. Echter is het enkel zo dat de energiedichtheid van een lipo echt idioot veel slechter is dan de energiedichtheid van benzine. Als dit oplossen, dan is je bereik echt gigantisch met een EV!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yindave
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-07 15:48
Vandaag met wind mee een nieuw record aan efficentie voor standje 3 gehad(e110se)! 810wh voor 32,8 kilometers! (met 130+ lading)

met bijna 2,5 jaar meerdere dagen per week heen en weer naar Amsterdam(ong 60km) en 10k op de teller nog steeds geen enkele degradatie opgemerkt, ik laad dagelijks tot 95% en vlak voordat ik wegrij nog 2a3% voor dat laatste beetje extra zonder écht de 100% aan te raken.

Wat me wel op begint te vallen is hoeveel verschil in performance er is als het weer wat minder is/wordt. Zowel in bereik als optrekken/power. Iemand anders die eenzelfde ervaart?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Zh_ikTNxCUdLV5Zvg0cpFXAXsA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJlS1j7Gunk5SgAivT8ZObIS.jpg?f=fotoalbum_large

Anderen trouwens ook dit bugje in de app tegengekomen? Ik ga ineens wel heel snel :)

En als laatste, ik heb eens voor de grap rond gezocht voor een vervangende accu, dat is verdomme gewoon 1500,-!

Dat is bijna driekwart van wat ik voor de scooter zelf heb betaald, belachelijk! Iemand tips mocht de batterij ooit degraderen om deze te reviseren?

[ Voor 3% gewijzigd door yindave op 07-09-2023 21:25 . Reden: Was nog niet klaar met typen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 14:20
yindave schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:22:
Vandaag met wind mee een nieuw record aan efficentie voor standje 3 gehad(e110se)! 810wh voor 32,8 kilometers! (met 130+ lading)

met bijna 2,5 jaar meerdere dagen per week heen en weer naar Amsterdam(ong 60km) en 10k op de teller nog steeds geen enkele degradatie opgemerkt, ik laad dagelijks tot 95% en vlak voordat ik wegrij nog 2a3% voor dat laatste beetje extra zonder écht de 100% aan te raken.

Wat me wel op begint te vallen is hoeveel verschil in performance er is als het weer wat minder is/wordt. Zowel in bereik als optrekken/power. Iemand anders die eenzelfde ervaart?

[Afbeelding]

Anderen trouwens ook dit bugje in de app tegengekomen? Ik ga ineens wel heel snel :)

En als laatste, ik heb eens voor de grap rond gezocht voor een vervangende accu, dat is verdomme gewoon 1500,-!

Dat is bijna driekwart van wat ik voor de scooter zelf heb betaald, belachelijk! Iemand tips mocht de batterij ooit degraderen om deze te reviseren?
Ik zou pas gaan zoeken als je beetje degradatie begint te merken, met beetje mazzel is dat over twee jaar, dan zijn er weer totaal andere opties en wellicht ook prijzen. In tussentijd je km vergoeding opsparen ;).

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03:11

[Afbeelding]

Die hele app is buggy sinds de vernieuwing. Heb ook vaak genoeg dat ie denkt dat ik geen voertuig heb en ik opnieuw moet aanmelden. Herstarten van de app werkt dan wel meestal.

Dat van dat lichtsnelheid heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
berchtold schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:59:
[...]

Die hele app is buggy sinds de vernieuwing. Heb ook vaak genoeg dat ie denkt dat ik geen voertuig heb en ik opnieuw moet aanmelden. Herstarten van de app werkt dan wel meestal.

Dat van dat lichtsnelheid heb ik ook.
1. Het is algemeen bekend is dat een accu met lagere temperatuur minder goed presteert. Kortom dat is dus normaal.
2. Ja de accu is duur. Een goede accu is nu eenmaal duur. Reviseren kan inderdaad ook.
3. Maar waarom nu druk over maken? De accu gaat juist heel erg lang mee. De kosten aan onderhoud aan een benzinescooter is naar verwachting uiteindelijk hoger zeker inclusief benzinekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

[Afbeelding]

Bijna 25Wh/KM dat haal ik met mijn E125se bij agressief rijden op een opgevoerd model. als ik meer bescheiden rijd dan kan dat nog veel zuiniger. Met lage temperaturen heb je gewoon alle nadelen van een Lipo accu en dan is deze maar 48V. Lager voltage maakt het probleem dan nog erger in de winter. Weinig aan te doen... maar laad hem wel svp op bij temperaturen ruim boven 0C ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
n00bs schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 00:59:
[...]

Bijna 25Wh/KM dat haal ik met mijn E125se bij agressief rijden op een opgevoerd model. als ik meer bescheiden rijd dan kan dat nog veel zuiniger. Met lage temperaturen heb je gewoon alle nadelen van een Lipo accu en dan is deze maar 48V. Lager voltage maakt het probleem dan nog erger in de winter. Weinig aan te doen... maar laad hem wel svp op bij temperaturen ruim boven 0C ;)
Ik haal 26-30wh/km met deze temperaturen. Hmm. Mogelijk maak ik ergens verlies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

berchtold schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 01:07:
[...]

Ik haal 26-30wh/km met deze temperaturen. Hmm. Mogelijk maak ik ergens verlies mee?
Windscherm, lengte, gewicht, zachte banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
n00bs schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 01:10:
[...]

Windscherm, lengte, gewicht, zachte banden?
Geen windscherm. 185cm. 90kg. Pirelli zomerbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

berchtold schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 01:16:
[...]

Geen windscherm. 185cm. 90kg. Pirelli zomerbanden
Langer en zwaarder dan ik ;) dus dat verbruikt meer energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
ik heb trouwens een praktische vraag in het verkeer. ik heb vaak dat je opeens van de weg af moet het fietspad op. maar dat is tegelijk ook een kruising. hoe zorg je dat je dat veilig doet. want auto's denken dat je rechts af gaat als je rechts richting aangeeft. maar als je niks doet rollen die auto's over het fietspad bij de haaientanden van de weg. of kan ik beter gewoon op de weg blijven rijden ondanks dat dit misschien niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:34
Als ik je goed begrijp maak je eigenlijk een rechts links slinger.

Je sla rechts af en eigenlijk meteen weer links het fietspad op.

In mijn optiek moet je ook zo richting aangeven. En er dan rekening mee houden dat een automobilist je niet snap. Dus niet volgas doorblazen zoals er veel doen.

Het is misschien vervelend dat je soms op een auto moet wachten. Maar geen richting aan geven vint ik voor andere verkeersdeelnemers veel gevaarlijker dan de winst die je er uit haal.

Ik merk zelf dat er weinig verkeersdeelnemers zijn die een kruispunt met gepaste snelheid naderen en kruisen. Vrijwel iedereen, automobilisten, scooterss, tieners op fiets, bejaarden op e-bike racen door alsof ze onschendbaar zijn en de rest wel als sneeuw voor de zon zal verdwijnen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
berchtold schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:35:
ik heb trouwens een praktische vraag in het verkeer. ik heb vaak dat je opeens van de weg af moet het fietspad op. maar dat is tegelijk ook een kruising. hoe zorg je dat je dat veilig doet. want auto's denken dat je rechts af gaat als je rechts richting aangeeft. maar als je niks doet rollen die auto's over het fietspad bij de haaientanden van de weg. of kan ik beter gewoon op de weg blijven rijden ondanks dat dit misschien niet mag.
Goed punt hoor. je bedoelt volgens mij dus de auto's die van rechts komen terwijl jij rechtdoor gaat maar wel met een slinger van rijbaan naar fietspad.
-In de situatie met stoplichten is dat enorm oppassen. Het stoplicht voor fietsers kan immers op rood staan voor de route die jij wilt nemen indien jij groen hebt voor naar rechts. In die situaties is er echter doorgaans een opstel stukje in het midden van de weg.
-alleen in de stoplicht situatie dat je ziet dat parallel liggend fietspad groen heeft gaat het natuurlijk gemakkelijk.
-ik zie waar ik woon in Amsterdam dat (op de weinige plekken waar je het fietspad op moet) er al iets voor de kruising een speciale afrit is gemaakt voor bromscooters. Maar jij bedoelt de situaties waar je die luxe niet hebt .
-ten eerste rij ik liever te vaak op de rijbaan dan te vaak op het fietspad, vooral dat laaste betekend hier een boete. Dus soms even doorrijden totdat er zich een beter mogelijk voordoet.
-ik geef bij benaderen kruising maar heel even kort richting naar rechts aan indien er een auto achter me zit. Maar bij naderen kruising zet ik die al uit. Ik rijd immers rechtdoor. Maar dan nog kan men denken dat je rechtsaf gaat.
Volgens mij weinig anders te doen dan:
-altijd midden op de weg rijden om te voorkomen dat een auto achter je (die wel rechtsaf gaat) je in de weg gaat zitten.
-je knipperlicht al naar links tijdens het maken van de flauwe bocht naar rechts. Maar de kans is klein dat de auto van rechts dat nog even snel ziet. Ik doe dat meer voor de auto achter mij.
-dus wat overblijft is goed opletten, zeker niet te hard en altijd voorbereid zijn op hard moeten remmen om stil te staan in het midden van de weg om de auto voor te laten gaan die geen vaart minderd of al aan het optrekken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Valt me op dat de alternatieve laders voor o.a. de E125 niet meer op aliexpress te vinden zijn. Vond er eentje enkel en dat was een 84V lader

• Patoer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-08 13:03

[Afbeelding]

Wat betreft accuprijs is dit niet veel anders dan andere gelijkwaardige accu,s. Zelf heb ik een buitenboordmotor met 1000 watt vermogen en 46 volt, die €1000,- kost. €1,00 per wat dus.

• berchtold
Patoer schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:51:
[...]

Wat betreft accuprijs is dit niet veel anders dan andere gelijkwaardige accu,s. Zelf heb ik een buitenboordmotor met 1000 watt vermogen en 46 volt, die €1000,- kost. €1,00 per wat dus.
bedoel je watt uur? een motor heeft een bepaald vermogen. een accu heeft een capaciteit wat of in watt uur is of ampere uur en een voltage.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cerca
Vandaag een proefrit gemaakt in de elektrische Silence S04 microcar (90km/u). Eerder ook op de S01+ elektrische motor (110km/u). Ik ben aangenaam verrast. Rijdt heerlijk en genoeg ruimte met twee personen. Misschien ga ik overstappen van Segway naar Silence.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgMn0tGmXgaKUYqWA2MYBosn5mY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZFCCR6AKCOtSwPITFwQzI3n.jpg?f=fotoalbum_large

• greg-a
Cerca schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:39:
Vandaag een proefrit gemaakt in de elektrische Silence S04 microcar (90km/u). Eerder ook op de S01+ elektrische motor (110km/u). Ik ben aangenaam verrast. Rijdt heerlijk en genoeg ruimte met twee personen. Misschien ga ik overstappen van Segway naar Silence.
[Afbeelding]
Heb je ook de Segway e300se proefgereden?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Cerca schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:39:
[Afbeelding]
Aardig prijsje die Silence S04 microcar... volgend jaar krijg je nieuwe VW's en Cupra's die dichtbij deze prijs komen, redelijk compact en waar je gewoon de snelweg mee op mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cerca
greg-a schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:13:
[...]

Heb je ook de Segway e300se proefgereden?
De e300se heb ik bij Scooter Centrum Reeuwijk in de showroom bekeken, maar ik heb er niet op gereden. I.v.m. de actieradius lijkt mij een derde accu al snel nodig en dus ook een kofferbox achterop, want opbergruimte heb je anders niet. Volgens mij zijn de motor, banden, remmen en de prijs van de e300se allemaal prima. Toch spaar ik liever nog even door voor de Silence S01+ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7UC0m9j0mvcHciWPaZtkRL1eKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jcicWuc5ComsWpnWhpDpLxck.jpg?f=fotoalbum_large

• Cerca
n00bs schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:25:
[...]

Aardig prijsje die Silence S04 microcar... volgend jaar krijg je nieuwe VW's en Cupra's die dichtbij deze prijs komen, redelijk compact en waar je gewoon de snelweg mee op mag.
Helaas valt de S04 in de voertuigcategorie L7e-CP (zware quad voor personenvervoer) en kom je daarmee dus niet in aanmerking voor € 2.959,- subsidie (SEPP). Een "echte" elektrische auto (voertuigclassificatie M1) met die subsidie komt dus inderdaad dichtbij qua prijs! Die heeft ook meer dan 2 stoelen, een kreukelzone en airbags. De S04 is daarmee vergeleken een onveilig sardienblikje.
https://www.rvo.nl/subsid...sepp/subsidie-koop-nieuwe

Wat de S04 voor mij interessant maakt is de mogelijkheid om de accu's via een normaal stopcontact op te laden. Ik woon in een appartement en een laadpaal is helaas geen optie. Nog maar eens goed nadenken, want ik twijfel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-08 12:19

nitrodesign

There is more joy on a ...

Hallo Mede Tweakers,

Ik ben opzoek naar een simple electrische scooter voor 1 persoon. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Segway B110S. Men geeft aan dat het een compacte scooter is met genoeg opties die voldoen aan de verwachtingen.

Waarvoor ik de scooter ga gebruiken is alleen woon/werk verkeer (5-7KM enkele reis).
Daarvoor lijkt mij een elektrische scooter ideaal.

Nu is mijn vraag is dit een goede koop, gezien ik ook lees dat de klantenservice van Segway niet al goed blijkt te zijn.

Of zijn er betere alternatieven voor de B110S, dit nu € 1299,- kost.

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Vanaf welke windsnelheid zouden jullie een segway met windscherm niet buiten laten staan? Hoeveel kunnen ze aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patoer
berchtold schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:52:
[...]

bedoel je watt uur? een motor heeft een bepaald vermogen. een accu heeft een capaciteit wat of in watt uur is of ampere uur en een voltage.
Je hebt helemaal gelijk, ik was wat snel met opschrijven. De accu capaciteit 1270 Wh. 40 ampère uur bij 46 volt.
Kosten accu nu is €1200.- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

berchtold schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:17:
Vanaf welke windsnelheid zouden jullie een segway met windscherm niet buiten laten staan? Hoeveel kunnen ze aan?
Ik denk dat daar geen zinnig antwoord op kan komen, buiten het feit eigen logica, locatie, omgeving, etc. en zet je iets tegen de wind in, zijkant of mee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patoer
berchtold schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:17:
Uit ervaring.... windkracht 5 op een hoek van een straat wordt het toch een beetje spannend. Langs een gevel waar de wind recht op de scooter staat dan is bij windkracht 6 nog niets aan de hand. Dus kort gezegd het ligt aan de omstandigheden. Maar als zij omvalt, geheid dat je spiegelstang breekt !( Is gemaakt van pisbakkenstaal zal ik maar zeggen)🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Patoer schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:48:
[...]

Uit ervaring.... windkracht 5 op een hoek van een straat wordt het toch een beetje spannend. Langs een gevel waar de wind recht op de scooter staat dan is bij windkracht 6 nog niets aan de hand. Dus kort gezegd het ligt aan de omstandigheden. Maar als zij omvalt, geheid dat je spiegelstang breekt !( Is gemaakt van pisbakkenstaal zal ik maar zeggen)🤭
Haha ja ok. Vandaag staat er dan nog een gebouw voor de wind dus zal het wel meevallen. Heb gelukkig opvouwbare spiegels erop zitten nu dus schade daaraan zou meevallen. Maarja, blijft lastig dus met wind zo te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Patoer schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:48:
[...]

Buiten dat, ik heb ervaring helaas met de kappen ;) en die zijn vrij slap vs echte merken benzine scooters :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drannelf
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-08 20:22
nitrodesign schreef op zondag 17 september 2023 @ 15:56:
Hallo Mede Tweakers,

Ik ben opzoek naar een simple electrische scooter voor 1 persoon. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Segway B110S. Men geeft aan dat het een compacte scooter is met genoeg opties die voldoen aan de verwachtingen.

Waarvoor ik de scooter ga gebruiken is alleen woon/werk verkeer (5-7KM enkele reis).

Nu is mijn vraag is dit een goede koop, gezien ik ook lees dat de klantenservice van Segway niet al goed blijkt te zijn.

Heb geen ervaring met de B110S, maar 1300 lijkt me een mooie prijs voor een elektrische scooter

NOM woning - 6830 Wp - Daikin 2E200AV3 WPB - Daikin Ururu Sarara 3,5kW - dakisolatie Rd >6 - bodemisolatie Rd 5,88 - HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk04
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-11-2023
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de baterij van de sleutel?
Hij is leeg (gebruik altijd de sleutel).
Ik heb een 110 se.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Luuk04 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:22:
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de baterij van de sleutel?
Hij is leeg (gebruik altijd de sleutel).
Ik heb een 110 se.
Bedankt!
Rubberen bescherming eraf, rubberen ringetje eraf, plastic palletje met een schroevendraaier induwen en voorzichtig opentrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:28

Matjan

:D

nitrodesign schreef op zondag 17 september 2023 @ 15:56:
Hallo Mede Tweakers,

Ik heb de b110s al anderhalf jaar voor woon-werk en ben er wel blij mee.

-Hij is licht, makkelijk, onderhoudsvrij en stil als een fiets en zo snel als een scooter.
-Ik kan in het beveiligde gedeelte parkeren op het station met nog een extra slotje voor mijn helm.
-geen sleutel of pasje nodig, ik start mijn b110s altijd met de pincode.
-ik haal 45km/u alleen bij de eerste km's, onder de 80% accu gaat de snelheid omlaag naar 43km/u op de teller. Dat is wel te doen, maar automobilisten vinden je soms wel vervelend. Maar gewoon niets van aantrekken.
-een boodschappentas is nog wel mee te nemen tussen de benen.
-de app gebruik ik eigenlijk alleen om de batterijpercentage te zien

Ik zou mijn b110s eigenlijk weg doen nadat wij de elektrische bakfiets hadden gekregen, maar ik doe hem niet weg omdat fietstochtjes nog leuk zijn. Bij lange ritten kan de één met de kids op de bakfiets en wanneer je moet bent ruilen :D

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KamriAvine
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-08 20:42
KamriAvine schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:11:
Duhs, de (te lang uitgestelde) versie 2 van het cijfermapje.
Dus, na wat kleine vrij grote irritaties door een accuverschil.

Vers van de pers, Versie 3.

Disclaimers:
- Cijfertjes van mij hoeven niet cijfertjes van jou te zijn. Your mileage will vary.
- Geen scooters zijn (serieus) gewond geraakt in het maken van deze informatie.
- Excel is zekers te weten gewond geraakt in het verwerken van deze informatie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MXcNr7l_c8lmc62fXeE3f-9YAU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vxGSLNhQWhGji8akFEhsSjLL.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgMtl8vfeQ-B1op3x-38WJRCBwg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9k0wcMc9yGVgLNw5uzoslypr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rn0zsuKWAIg14xN07eQpvCiWOko=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CA1ueqt8x3OvYSrjGdzVgn3I.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cVjkb9UzzS-cOEIV7HcsNf869FU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TlnHGCKjuh9Kzq4jCNbClc8k.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIalAzjgjkTlk85sd8WycaDQXIQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ccXZyK6j523EwkxzClO02X27.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMjrsJ9_uU_MojnUgwIIugf-E0Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lfsxLq90d4mHTPIZI6h4t2BT.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8J-ZC0XFLor8_fQwS8pxwOkh2TQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lSCcrDA1kqZowc3bmnzyx67f.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PucMHZNgA3BsKwq_obAtZRvMT9g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2CiYi07X5CFaXAUZQ3uzZISg.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nuaMmaimpDyINmVHy9BOmg5MGGk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Ly2EX3gwpcO98SPkSgUVq0S9.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DZuRMRff8BsyEuMseaySnWpJKI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WwTAlbGiyOy0imeO3pLIJp2b.png?f=fotoalbum_tile

Questions be welcome :)

A3 E-tron | Segway E100SE+

• SocramZ
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-04 09:12
Hello,

Im currently having issues with the GSM connectivity in my 125S
for 8 days now it doesn't report location or the trips that ive driven, or alarms.
I also cant use the honk and flash light function.
Bluetooth connection works fine and I can see battery charge and change settings without problem
I still have an active subscription until next year, so i should get the full service
When I open the vehicle locaion in the app, I do see a red icon that says "Weak GSM signal"

Is anyone experiencing this? Maybe is a network failure,, or maybe is my scooter modem that is broken?
Any known fixes??

thanks

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

KamriAvine schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:58:
[...]

Dus, na wat kleine vrij grote irritaties door een accuverschil.

Vers van de pers, Versie 3.

Disclaimers:
- Cijfertjes van mij hoeven niet cijfertjes van jou te zijn. Your mileage will vary.
- Geen scooters zijn (serieus) gewond geraakt in het maken van deze informatie.
- Excel is zekers te weten gewond geraakt in het verwerken van deze informatie.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

Questions be welcome :)
Mooi werk!
Neem aan dat die "mode 4" fictief is en dat je de oude mode 3 waarden gebruikt hebt voor het tunen?
Ik zat ook wel eens te kijken naar verbruik met omhoog en omlaag rijden. Dat laatste is voor jezelf ook leuk om te zien. Wat bij mij vooral opviel was naar beneden rijden super zuinig is op de non-cruise control mode. BIj rijden op cruise control naar beneden bleef het verbruik vrijwel stabiel, iets wat ik niet snap. Dus nu altijd als ik ergens naar beneden rijd, haal ik m altijd van cruise control af of gebruik dat momentum (indien omstandigheden toelaten) naar max snelheid te acceleren, immers kost het acceleren dat veel minder energie en kan je meer KM rijden.

• KamriAvine
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-08 20:42
n00bs schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:17:
[...]

Mooi werk!
Neem aan dat die "mode 4" fictief is en dat je de oude mode 3 waarden gebruikt hebt voor het tunen?
Mode 4 = 'fictief', te zeggen Mode 3 maar dan met de speedupgrade.

A3 E-tron | Segway E100SE+

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-08 16:52

Mr. Freeze

¡GO!

SocramZ schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:10:
Hello,

Im currently having issues with the GSM connectivity in my 125S
for 8 days now it doesn't report location or the trips that ive driven, or alarms.
I also cant use the honk and flash light function.
Bluetooth connection works fine and I can see battery charge and change settings without problem
I still have an active subscription until next year, so i should get the full service
When I open the vehicle locaion in the app, I do see a red icon that says "Weak GSM signal"

Is anyone experiencing this? Maybe is a network failure,, or maybe is my scooter modem that is broken?
Any known fixes??

thanks
Mooi, ik ben dus niet de enige. Al van alles geprobeerd zonder succes, scooter doet het nog goed verder dus ik wacht wel even af.

XBL gamertag StayingPow3r

• TheDoDo
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22-12-2023
Hallo, vraagje aan de ervaren scooteraars ;-) Wat zijn goede handkappen voor de 125s? Zeker nu met die regen...
Ik heb wel het beenkleed en een scherm.
Een tip voor het tegengaan van een beslagen vizier ook welkom.
Inmiddels bijna 800km op de teller en slechts paar probleempjes gehad. Eea opgelost door de accus voor zo'n 30 minuten los te koppelen.
Wel trillen alle moeren los! Rij richting A'dam langs het kanaal en erg slecht wegdek.. Ik denk aan Locktight?
Qua snelheid alleen de 1e paar km na opladen 50km/u, daarna lager. En bij inschakelen cruise valt snelheid nog verder terug, maar is bekend euvel las ik.
Verder super rijdende scooter voor mijn woon werk verkeer. Zo"n 55km per dag.
Dank alvast voor jullie adviezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

TheDoDo schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:05:
Hallo, vraagje aan de ervaren scooteraars ;-) Wat zijn goede handkappen voor de 125s? Zeker nu met die regen...
Inmiddels bijna 800km op de teller en slechts paar probleempjes gehad. Eea opgelost door de accus voor zo'n 30 minuten los te koppelen.
Wel trillen alle moeren los! Rij richting A'dam langs het kanaal en erg slecht wegdek.. Ik denk aan Locktight?
Qua snelheid alleen de 1e paar km na opladen 50km/u, daarna lager. En bij inschakelen cruise valt snelheid nog verder terug, maar is bekend euvel las ik.
De vering is super stug ja, dat is vind ik het enige echte nadeel van mijn E125s. Welke moeren heb je los zien trillen? misschien iets voor medetweakers in de gaten te houden. Locktight is wel een idee, zag wel op sommige plekken dat daar wel een variant van is aangebracht. Ik ken alleen de momenten niet van de diverse moeren/schroeven.

Voor het scherm zou ik zelf aan zoiets denken: https://www.caranddriver....08-4986-af0c-a40b53fcee0e
Ik gebruik dergelijke dingen ook voor de auto. Het idee is natuurlijk het scherm extreem schoon te krijgen en dan waxen of met nanocoating de micro porien op te vullen zodat regen en vocht geen grip krijgen en zo eraf rolt.

Hand guards met google genoeg te vinden en zelfs bij ome ali: https://www.aliexpress.co...-scooter-hand-guards.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
TheDoDo schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:05:
Ik weet niet of handkappen hetzelfde is als handmoffen, maar ik gebruik de handmoffen van Tucano urbano - helemaal prima en geeft ook extra bescherming bij kou en wind.

vbw moertjes, even goed strak aandraaien werkte voor mij. Anders iid locktite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDoDo
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22-12-2023
Hi allemaal, toch nog een andere vraag/opmerking.... de deksel van de accus gaat lastig ( vaak ook niet) open. Is dan die trekkabel het probleem? En zo ja, hoe fix ik dat?
Ik wilde de accupolen loshalen want weer foutmelding en geen rit registratie. De 3e x inmiddels...op 800 km...
Gisteren ook weer het zadel niet los te krijgen. Na 10 km spontaan deed alles het weer .
Best wel vaak uitval van de digitale techniek. Beetje jammer ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
TheDoDo schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:22:
Hi allemaal, toch nog een andere vraag/opmerking.... de deksel van de accus gaat lastig ( vaak ook niet) open. Is dan die trekkabel het probleem? En zo ja, hoe fix ik dat?
Ik wilde de accupolen loshalen want weer foutmelding en geen rit registratie. De 3e x inmiddels...op 800 km...
Gisteren ook weer het zadel niet los te krijgen. Na 10 km spontaan deed alles het weer .
Best wel vaak uitval van de digitale techniek. Beetje jammer ;-)
De accu deksel gaat soms inderdaad slechts een klein stukje open. Tip 1: de accu dient iets van de voorkant af geplaatst te worden dan sluit de deksel meteen ook beter. Dus plak iets van 2 millimeter dik aan de voorzijde van de bak. Ik heb gewoon stukje karton met ductape gebruikt. Tip 2: ik heb voor de zekerheid altijd een schroevendraaier in de buddy liggen. De klep is vaak wel van het slot af maar soms net niet hoog genoeg om met je vinger op te lichten. Met schroevendraaier wel . Tip 3: na verloop van tijd komt er wat vuil in het slotje bij de klep. Even inspuiten met wd40.
PS al het gedoe met ritregistratie, gsm verbinding en eigenlijk alles op de app negeer ik al een hele tijd. Na 2 jaar rijden heb ik gemerkt dat ik gewoon wil rijden ipv op een app zitten turen. De accustatus en resterend bereik zie ik op het dashboard. Aan en uit doe ik met de pincode. De rest heb ik niet nodig. (Uiteraard is dat persoonlijk)

[ Voor 15% gewijzigd door Joram22 op 22-09-2023 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk04
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-11-2023
n00bs schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:16:
[...]

Rubberen bescherming eraf, rubberen ringetje eraf, plastic palletje met een schroevendraaier induwen en voorzichtig opentrekken.
Bedankt! Het is gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:54
Ik heb een tweedehands E125S op het oog, heeft 5000km gelopen.
Waar moet ik op letten?
Is er een manier de batterijconditie uit te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herkka
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-09-2023
Kan je je lader 24/7 in het stopcontact houden (ontkoppelt van de segway)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
herkka schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:49:
Kan je je lader 24/7 in het stopcontact houden (ontkoppelt van de segway)?
Het kan wel, maar dan verbruikt die wel (wat) stroom (0.5 kWh)

Geloof dat men algemeen aanraad om miet ingeplugd te laten, maar dat is met alle laders.

• Joram22
Tweak_ers schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:14:
Ik heb een tweedehands E125S op het oog, heeft 5000km gelopen.
Waar moet ik op letten?
Is er een manier de batterijconditie uit te lezen?
Niet te meten voor zover ik weet. Degradatie na 5000 km lijkt mij ook niet aanwezig. Misschien dat andere lezers weten wat het geschatte bereik doorgaans is bij een volle accu van de 125. Dat is immers wel te zien.
Verder: al de scooter werkt dan prima. Er slijt weing. Banden uiteraard, dat is normaal.
Bij iedere scooter: eventueel lagers balhoofd checken. Dat gaat eenvoudig, zoek even op google (stuur loopt dan te stroef of juist te veel speling).

[ Voor 24% gewijzigd door Joram22 op 28-09-2023 08:06 ]

• kameel30
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-08 15:50
Goedenavond,
Mooi informatief topic, erg leerzaam. Momenteel ben ik op zoek naar een mooie betrouwbare elektrische scooter voor mijn dochter en kom al snel uit op een Segway, ziet er prima uit en lijkt degelijk te zijn. Nu kun je momenteel enkel nog de e110s en de e125s nieuw aanschaffen. De e110se van 1-2 jaar oud met enkele duizenden kilometers op de teller is tweedehands prima verkrijgbaar. De e125s ligt buiten het budget dus dan blijft over de e110s (nieuw) en e110se (2e hands). Ik ben normaal niet allergisch voor tweedehands spullen, zeker als het om een jong gebruikt product gaat. Zijn er nog bijzondere risico's waar ik rekening mee moet houden met een tweedehands elektrische scooter? Is er een manier om bijvoorbeeld na te gaan wat de staat van de accu is? Volgens mij zou zo'n accu bij normaal gebruikt (makkelijk?) 20.000km mee moeten gaan, maar hoe weet je of de accu 'normaal' is gebruikt? Verder nog zaken waar ik op zou moeten letten? Ik ben er overigens ook vanuit gegaan dat de degradatie van de accu minimaal is en je daadwerkelijk nog geruime tijd meer bereik hebt dan een nieuwe e110s, is dat een terecht aanname, of is het beste er na 1-2 jaar wel vanaf en weer vergelijkbaar met een nieuwe accu van een e110s?

En dan zag ik na wat zoeken op internet nog diverse bronnen uit 2022 vertellen over een naderende release van de e110a, wat is neer gezet als een opvolger van de e110s, maar in de praktijk gelijk is aan de e110se. Iemand hier van op de hoogte en wellicht enig idee of dit model op korte termijn naar Nederland komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

kameel30 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:33:
Goedenavond,
Mooi informatief topic, erg leerzaam. Momenteel ben ik op zoek naar een mooie betrouwbare elektrische scooter voor mijn dochter en kom al snel uit op een Segway, ziet er prima uit en lijkt degelijk te zijn. Nu kun je momenteel enkel nog de e110s en de e125s nieuw aanschaffen. De e110se van 1-2 jaar oud met enkele duizenden kilometers op de teller is tweedehands prima verkrijgbaar. De e125s ligt buiten het budget dus dan blijft over de e110s (nieuw) en e110se (2e hands). Ik ben normaal niet allergisch voor tweedehands spullen, zeker als het om een jong gebruikt product gaat. Zijn er nog bijzondere risico's waar ik rekening mee moet houden met een tweedehands elektrische scooter? Is er een manier om bijvoorbeeld na te gaan wat de staat van de accu is? Volgens mij zou zo'n accu bij normaal gebruikt (makkelijk?) 20.000km mee moeten gaan, maar hoe weet je of de accu 'normaal' is gebruikt? Verder nog zaken waar ik op zou moeten letten? Ik ben er overigens ook vanuit gegaan dat de degradatie van de accu minimaal is en je daadwerkelijk nog geruime tijd meer bereik hebt dan een nieuwe e110s, is dat een terecht aanname, of is het beste er na 1-2 jaar wel vanaf en weer vergelijkbaar met een nieuwe accu van een e110s?

En dan zag ik na wat zoeken op internet nog diverse bronnen uit 2022 vertellen over een naderende release van de e110a, wat is neer gezet als een opvolger van de e110s, maar in de praktijk gelijk is aan de e110se. Iemand hier van op de hoogte en wellicht enig idee of dit model op korte termijn naar Nederland komt?
In al mijn jaren scooter rijden, is mijn algemeen advies voor mezelf ;) NOOIT meer 2e hands. Uiteindelijk zag ik voor mezelf en in mijn omgeving dat je uiteindelijk altijd duurder uit was. Maar dan hebben we het wel over brandstof scooters.

Met elektrisch pas 1 jaar ervaring. Maar houdt wel rekening dat de garantie maar vaak 2 jaar is en ook de app support is voor 2 jaar gratis. Dus let op op bijkomende kosten. Ook mag ik wel aannemen dat na 2 jaar er nieuwe banden nodig zijn, misschien nieuwe remblokjes, algehele controle van schroefjes en kabeltjes en hopen dat het display lang meegaat (wie zal het zeggen zonder ervaring).

Als het prijsverschil klein is, zou ik lekker nieuw nemen eventueel kijken naar een Segway cashback actie (denk pas weer met de nieuwe modellen). Of wachten op de specs van de nieuwe modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
n00bs schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:52:
[...]

In al mijn jaren scooter rijden, is mijn algemeen advies voor mezelf ;) NOOIT meer 2e hands. Uiteindelijk zag ik voor mezelf en in mijn omgeving dat je uiteindelijk altijd duurder uit was. Maar dan hebben we het wel over brandstof scooters.

Met elektrisch pas 1 jaar ervaring. Maar houdt wel rekening dat de garantie maar vaak 2 jaar is en ook de app support is voor 2 jaar gratis. Dus let op op bijkomende kosten. Ook mag ik wel aannemen dat na 2 jaar er nieuwe banden nodig zijn, misschien nieuwe remblokjes, algehele controle van schroefjes en kabeltjes en hopen dat het display lang meegaat (wie zal het zeggen zonder ervaring).

Als het prijsverschil klein is, zou ik lekker nieuw nemen eventueel kijken naar een Segway cashback actie (denk pas weer met de nieuwe modellen). Of wachten op de specs van de nieuwe modellen.
Elctrische scooter is niet te vergelijken met de kosten die je kunt hebben aan een slecht onderhouden 2e hands benzinescooter. Ik heb aardig veel gesleuteld aan scooters.
Mijn visie op een tweede hands segway:
Als alles het doet dan nauwelijks risico. Veel mensen in dit forum, zoals ik, rijden er een van van 2 jaar oud, daar is niets mee en heb nog geen stuiver aan onderhoud uitgegeven na aankoop. En als er een keer iets vervangen moet worden (zoals een Display). Dat zijn de kosten niet (bestellen in china, stekkertje omwisselen en er op schroeven). Ik zie niet veel voordelen van een nieuwe. Garantie is mijnsinziens niet van groot belang bij deze scooter. De app is voor mij nergens voor nodig (al zal die het na twee jaar gewoon via bluetooth blijven doen). Dus 2e hands lijkt mij prima en juist voordeliger. Juist bij een elctrische scooter. Het verschil met eem nieuwe is wat mij betreft alleen 3.000 km van dlevensduur accu en wat bandenslijtage.

[ Voor 8% gewijzigd door Joram22 op 30-09-2023 01:07 ]

• berchtold
ik heb een vraag over de e125s. ik heb de mijne sinds mei, 2e hands gekocht. ik vroeg mij af of anderen het gas-response ook zo schokkerig vinden af en toe. soms heb ik wel eens dat als ik mijn gas terug rol om af te remmen en dan door een bocht wil gaan en optrekken. ik soms de gashendel een stuk verder open moet trekken voor hij weer gaat versnellen, wat een beetje de bocht kan verkloten. en soms als ik achter een auto zit en iets minder dan volle snelheid moet rijden gaat hij bokken, misschien vanwege de extreme gevoeligheid? het voelt een beetje dubbel en het is niet altijd hetzelfde. is dit een probleem misschien? of is dit normaal gedrag?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

berchtold schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:20:
ik heb een vraag over de e125s. ik heb de mijne sinds mei, 2e hands gekocht. ik vroeg mij af of anderen het gas-response ook zo schokkerig vinden af en toe. soms heb ik wel eens dat als ik mijn gas terug rol om af te remmen en dan door een bocht wil gaan en optrekken. ik soms de gashendel een stuk verder open moet trekken voor hij weer gaat versnellen, wat een beetje de bocht kan verkloten. en soms als ik achter een auto zit en iets minder dan volle snelheid moet rijden gaat hij bokken, misschien vanwege de extreme gevoeligheid? het voelt een beetje dubbel en het is niet altijd hetzelfde. is dit een probleem misschien? of is dit normaal gedrag?
In mode 3 is de fasrepsonse bij een accu percentage >60% behoorlijk gevoelig ;). Mijn eerste commentaar op deze scooter en kreeg ik op dit forum te horen: leer eerst maar op een elektrische scooter te rijden :-D
Hoe ik het nu goed doseer, door als ik op fietspaden e.d. moet rijden, altijd mode 1 en 2 gebruik. Daarmee is de acceleratie ook lager. Soms "schakel" ik vanaf 1, naar 2 en dan 3 door. Je leert er uit eindelijk wel mee omgaan, maar ben het er wel mee eens dat ze de gasreponse met een firmware update toch wat minder gevoelig hadden moeten zetten wanneer je van gas geeft naar gas los en dan weer gas geven of andersom ;)

Overigens is het zelfs zo als je al op snelheid bent en dan nog gas bij geeft dat dit abrubt kan zijn, daarvoor gebruik ik op de rijbaan de cruise control om de snelheid van het verkeer te matchen

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 30-09-2023 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herkka
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-09-2023
heeft iemand wel eens een nieuwe zijscherm/wielkap gemonteerd op zijn/haar segway 125s? enig idee waar ik onderdelen kan kopen en of het moeilijk is om te doen? heb een kras waaraan ik me best irriteer en wil een nieuwe monteren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsB1PY15-oTM-MGIGHO1AVXSZ_k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/61SofUiu22IaXH0OaQNMUm6W.png?f=user_large

Grafiek van bijna 1 jaar gebruik. Aantal KM rechts aflezen, de rest links. Assen starten niet bij 0

Het is een 125S met snelheidsupgrade.

Bonusvraag: in welke maand had ik vakantie.

[ Voor 12% gewijzigd door Moby op 02-10-2023 10:04 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
Moby schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:32:
[Afbeelding]

Grafiek van bijna 1 jaar gebruik. Aantal KM rechts aflezen, de rest links. Assen starten niet bij 0

Mooie grafiek, even kort samengevat, in de winter ligt verbruik dus zo'n 10% hoger dan in zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

lost95 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:56:
[...]

Mooie grafiek, even kort samengevat, in de winter ligt verbruik dus zo'n 10% hoger dan in zomer.
Ja klopt wel. Heeft ook te maken met het beenkleed dat ik gebruik in de wintermaanden denk ik. Dat doet de aerodynamica geen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
[Afbeelding]

Zijn de veranderende gewichten hier ook bij berekend? Misschien wel handig om maandelijks te wegen en te kijken hoe dat veranderd en invloed heeft. Neem aan dat de bandenspanning wel op peil wordt gehouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

berchtold schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:08:
[...]

Zijn de veranderende gewichten hier ook bij berekend? Misschien wel handig om maandelijks te wegen en te kijken hoe dat veranderd en invloed heeft. Neem aan dat de bandenspanning wel op peil wordt gehouden?
Gewicht? Ik ga mijzelf niet wegen iig, het is geen wetenschappelijke studie. Bandenspanning wordt inderdaad op peil gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Moby schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:21:
[...]

Gewicht? Ik ga mijzelf niet wegen iig, het is geen wetenschappelijke studie. Bandenspanning wordt inderdaad op peil gehouden.
Zijn maar suggesties. Iig mooi gemaakt. Denk dat mijn eigen verbruik ook wel redelijk overeenkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
Moby schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:21:
[...]

Nou nou, wat een houding zeg. Graag inderdaad gewicht bijhouden en vermelden in de tabel, als het niet lukt om dit continue bij te houden (want ik snap best dat je niet altijd een weegschaal bij je hebt), kan je op z'n minst dit aan het begin van de dag doen en dan nauwkeurig bijhouden wat je eet en hoe vaak je naar de toilet gaat. En de kleding, helm en slot maken natuurlijk ook nog wat uit. Daarnaast is de tabel natuurlijk ook nutteloos zonder de windsnelheid en windrichting mee te nemen, evenals eventuele hoogte verschillen. terug naar de tekentafel ben ik bang :+ [/sarcasm]

Even zonder grappen, meer data is altijd fijn! Wel even wat vragen over dingen die ik toch stiekem mis.
  • Welke Segway heb je?
  • Rijdt deze max 45kph of hebben hier elfjes aangezeten
  • Kan je iets van een gewichtsindicatie aangeven (ik doe meestal mijn geschatte gewicht +10kg accessoires)
  • Begrijp ik goed uit je reactie dat je het windscherm alleen in de winter gebruikt
  • Komt alle data gewoon uit de Segway app?
  • heb je de standaard banden eronder zitten?
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Een 125S met snelheidsupgrade waar 110 kilo op standaard banden rolt met in de wintermaanden een beenkleed, geen windscherm dus.

En de info komt uit de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

[Afbeelding]

Domme vraag, maar is er een manier om alle data van de app vanaf begin gebruik te extracten en dit door Excel/PowerBI te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
n00bs schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:13:
[...]

Domme vraag, maar is er een manier om alle data van de app vanaf begin gebruik te extracten en dit door Excel/PowerBI te gooien?
nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

n00bs schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:13:
[...]

Dit zijn maar 36 datapunten om in te voeren vanuit de app. KM, kWh en duur rit x 12 maanden. De rest is een formule. Eventueel wil ik hem wel delen want het is zeer eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddg206
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 20-05 15:12
Hallo, ik heb een vraag over de segway e125s ik wil graag weten wat de hoogte is zonder spiegels.
Ik wil hem nml ergens in kunnen rijden en volgens specs op internet zou hij net te hoog zijn maar staat niet bij of dit met of zonder spiegel is,

alvast bedankt

Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
berchtold schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:20:
Hoi,

-Probeer inderdaad wat vaker te schakelen.
-Wat echt helpt: dikkere handvaten er op zetten. Dan kun je beter doseren. De standaatd geleverde handvaten zijn te klein. Nieuwe standaatd maat past er op. Werkt net als een grotere volumeknop op een radio. Zelfde omwenteling maar toch kun je beter doseren.

Zet sowieso je regeneratie stand op 1 ipv 2 als ik het zo hoor.
Zoals in deze groep al is aangetoond. De zwaarste regeneratie stand levert niet meer teruggewonnen energie. Stand 1 zelfs ietsje meer. En voor het uitsparen van remblokken hoef je het echt niet te doen. Die kosten niets en kunnen duizenden km mee. In stand 1 rij je niet zo schokkerig.

[ Voor 16% gewijzigd door Joram22 op 04-10-2023 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Joram22 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 00:38:
[...]

Hoi,

-Probeer inderdaad wat vaker te schakelen.
-Wat echt helpt: dikkere handvaten er op zetten. Dan kun je beter doseren. De standaatd geleverde handvaten zijn te klein. Nieuwe standaatd maat past er op. Werkt net als een grotere volumeknop op een radio. Zelfde omwenteling maar toch kun je beter doseren.

Zet sowieso je regeneratie stand op 1 ipv 2 als ik het zo hoor.
Zoals in deze groep al is aangetoond. De zwaarste regeneratie stand levert niet meer teruggewonnen energie. Stand 1 zelfs ietsje meer. En voor het uitsparen van remblokken hoef je het echt niet te doen. Die kosten niets en kunnen duizenden km mee. In stand 1 rij je niet zo schokkerig.
Paar grafiekjes terug was toch wel te zien dat na de laatste update mode 2 regen meer oplevert. Maar ik snap je punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

ddg206 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:29:
Hallo, ik heb een vraag over de segway e125s ik wil graag weten wat de hoogte is zonder spiegels.
Ik wil hem nml ergens in kunnen rijden en volgens specs op internet zou hij net te hoog zijn maar staat niet bij of dit met of zonder spiegel is,

alvast bedankt

Danny
Even gemeten voor je, en met het wiel gedraaid waardoor de spiegel hoger komt is het 1m40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saartje2002
  • Laatst online: 15-10-2023
Beste lezer,
Wij zijn sinds een jaar in het bezit van een Segway E110.
Nu hebben we vanaf het begin problemen. Als er niet vaak genoeg mee gereden wordt dan doet de scooter het niet meer goed. Hij rijdt dan Max 26 km. We moeten hem steeds resetten.
Lijkt ons niet heel normaal, maar de scooterzaak heeft geen andere oplossing.
Nu hebben we de scooter een tijdje niet gebruikt en weten we ook niet meer hoe we hem moeten resetten.
Iemand van jullie een idee hoe je dit probleem kan verhelpen?
Wij hebben maar weinig vertrouwen in de scooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkem
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Ik ben ook aan het rondkijken naar een elektrische scooter. Ben lang (2m) dus kwam uit op de E110S(E).
Zie voornamelijk positieve punten, al word ik van de post hierboven natuurlijk minder blij.

Zit met name te kijken naar de actieradius die ik nodig heb. Mijn woon-werkverkeer is 21 km enkele reis. Laden op werk is prima mogelijk en de accu is vrij eenvoudig uitneembaar heb ik gezien. Een tweede lader is dan wel weer handig en die zijn duur zag ik.

Ook wat twijfel tussen een nieuwe E110S of een gebruikte E110SE, van 1 of 2 jaar oud. Bij 2 jaar oud is de fabrieksgarantie voorbij, dat vind ik bij dit soort spul toch wat spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Mikkem schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:28:
Ik ben ook aan het rondkijken naar een elektrische scooter. Ben lang (2m) dus kwam uit op de E110S(E).
Zie voornamelijk positieve punten, al word ik van de post hierboven natuurlijk minder blij.

Zit met name te kijken naar de actieradius die ik nodig heb. Mijn woon-werkverkeer is 21 km enkele reis. Laden op werk is prima mogelijk en de accu is vrij eenvoudig uitneembaar heb ik gezien. Een tweede lader is dan wel weer handig en die zijn duur zag ik.

Ook wat twijfel tussen een nieuwe E110S of een gebruikte E110SE, van 1 of 2 jaar oud. Bij 2 jaar oud is de fabrieksgarantie voorbij, dat vind ik bij dit soort spul toch wat spannend.
Zit er een Segway dealer bij je in de buurt? Zoja, dan zou ik gewoon eens langs gaan. Als er geen Segway dealer is dan kijken welke merken er wel bij je in de buurt worden verkocht, want het is toch wel handig als je snel even langs de dealer kan in geval van een storing of vraag.

De accu kan je volgens een filmpje misschien makkelijk eruit halen, maar ik vindt het toch een behoorlijke klus als ik het dagelijks zou moeten doen, het is veel handiger om de lader aan de scooter zelf aan te sluiten indien je de mogelijkheid hebt. Je lengte zal geen probleem zijn, beenruimte genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkem
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Mr. Freeze schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:29:
[...]

Zit er een Segway dealer bij je in de buurt? Zoja, dan zou ik gewoon eens langs gaan. Als er geen Segway dealer is dan kijken welke merken er wel bij je in de buurt worden verkocht, want het is toch wel handig als je snel even langs de dealer kan in geval van een storing of vraag.

De accu kan je volgens een filmpje misschien makkelijk eruit halen, maar ik vindt het toch een behoorlijke klus als ik het dagelijks zou moeten doen, het is veel handiger om de lader aan de scooter zelf aan te sluiten indien je de mogelijkheid hebt. Je lengte zal geen probleem zijn, beenruimte genoeg.
Ja, zit een Segway dealer in de buurt, ga ik volgende week even kijken.

Geen schuurtje of iets dergelijks, scooter komt buiten te staan. Misschien onder een afdakje (als ‘ie de poort in kan) maar daar zit geen elektra en dat is ook niet eenvoudig aan te leggen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
hey mede segway eigenaren. ik had een vraag. hoe doen jullie het met helmen. wat voor helm hebben jullie? ik gebruik op het moment een hjc i70, maar merk dat die van mij toch een beetje luidruchtig is, zelfs met schuim oordoppen. lijkt me niet normaal? ben van mezelf wel wat gevoeliger voor lawaai. Ik heb verder geen referentie materiaal dus hoor graag wat jullie denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 15:11
Uvex X-fit schuimpjes pakken, en kijk of je, als je een scherm hebt, je niet in de turbulentie zit.
Ben ook zeer gevoelig op geluid…

Heb een scorpion adx 2 helm, en die kan ik ook op alle manieren dragen zonder er last van te hebben.
Vaak komt er op neer dat ik hem open geklapt gebruik.

[ Voor 37% gewijzigd door PsYgHo op 07-10-2023 22:06 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

berchtold schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:38:
hey mede segway eigenaren. ik had een vraag. hoe doen jullie het met helmen. wat voor helm hebben jullie? ik gebruik op het moment een hjc i70, maar merk dat die van mij toch een beetje luidruchtig is, zelfs met schuim oordoppen. lijkt me niet normaal? ben van mezelf wel wat gevoeliger voor lawaai. Ik heb verder geen referentie materiaal dus hoor graag wat jullie denken.
Zelf heb ik een eenvoudige jet helm van 5 tientjes ofzo, het enige wat ik hoor is het geluid van m'n rollende banden en de omgeving natuurlijk. In ieder geval geen wind gelukkig.

https://www.bol.com/nl/nl...-l/9200000100914846/?s2a=

edit; productlink toegevoegd, de helm is inmiddels wat duurder geworden zie ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Mr. Freeze op 08-10-2023 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 15:06

JK

Vorige week heb ik de E300SE proefgereden. Erg leuk spul en nog rap ook! In 3 seconden op de 50, topsnelheid zat ik op 109 km/u (103 km/u GPS) en dat voor maar 4800 euro. Sneller dan mijn Yamaha NMAX 155, m.u.v. de topsnelheid dan. Maar tot de 100 is de Segway sneller. Qua gewicht zijn ze gelijk aan elkaar, hoewel, met legere tank is mijn NMAX lichter.

Enige waar ik echt aan moet wennen is dat zodra de remlichtschakelaar is geactiveerd, dat de gashendel niets doet en de motor dus niet reageert. Ik heb met mijn motorscooter een moment dat ik zowel de rem nog ietsje aantik en ook alweer gas geef (bijv. in een bocht). Zou mooi zijn als Segway dat nog aan zou kunnen passen. Of dus een kwestie van anders rijden en even wennen.

Zitten hier op Tweakers eigenlijk E300SE-eigenaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-08 11:32
Moby schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:38:
[...]

Ja klopt wel. Heeft ook te maken met het beenkleed dat ik gebruik in de wintermaanden denk ik. Dat doet de aerodynamica geen goed.
Een beenkleed lijkt me juist (een stuk) aerodynamisher?

Overigens, de temperatuur van waar je scooter staat is veel belangrijker dan de temperatuur tijdens het rijden. Als ik hem hier in de parkeerkelder heb staan (18 graden) verlies ik (natuurlijk) minder range dan wanneer ik hem in de ochtend uit de garage (omgevingstemperatuur plus een paar graden) haal in de winter.

De accu koelt in dat half uur rijden echt niet van 18 graden naar 0 als het buiten vriest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:35
JK schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:39:
Vorige week heb ik de E300SE proefgereden. Erg leuk spul en nog rap ook! In 3 seconden op de 50, topsnelheid zat ik op 109 km/u (103 km/u GPS) en dat voor maar 4800 euro. Sneller dan mijn Yamaha NMAX 155, m.u.v. de topsnelheid dan. Maar tot de 100 is de Segway sneller. Qua gewicht zijn ze gelijk aan elkaar, hoewel, met legere tank is mijn NMAX lichter.

Enige waar ik echt aan moet wennen is dat zodra de remlichtschakelaar is geactiveerd, dat de gashendel niets doet en de motor dus niet reageert. Ik heb met mijn motorscooter een moment dat ik zowel de rem nog ietsje aantik en ook alweer gas geef (bijv. in een bocht). Zou mooi zijn als Segway dat nog aan zou kunnen passen. Of dus een kwestie van anders rijden en even wennen.

Geen E300SE maar een E125S.
Daarbij is dit ook: maar dat zal zijn omdat de software kennelijk weigert gas te geven als er tegelijkertijd ook geremd wordt. Ik denk niet dat je hoeft te verwachten dat dit verandert wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
JK schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:39:

Nice! mijn dealer had ook een maandje terug gebeld dat de E300 beschikbaar was voor een proefrit (niet aan toe gekomen). Heb je in de proefrit ook een beetje kunnen letten op het verbruik van de accu? Het is een mooi ding met veel features die je vaak op de duurdere motorscooters ziet (e.g. ABS, TC). Ik weet het alleen niet of het heel chill/comfortabel rijdt met zo'n klein ding tussen de auto's op echte snelheid. Ik zou dan overigens ook nog m'n motorrijbewijs moeten halen, wat het financieel allemaal wat minder aantrekkelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:24
greg-a schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:02:
[...]

Nice! mijn dealer had ook een maandje terug gebeld dat de E300 beschikbaar was voor een proefrit (niet aan toe gekomen). Heb je in de proefrit ook een beetje kunnen letten op het verbruik van de accu? Het is een mooi ding met veel features die je vaak op de duurdere motorscooters ziet (e.g. ABS, TC). Ik weet het alleen niet of het heel chill/comfortabel rijdt met zo'n klein ding tussen de auto's op echte snelheid. Ik zou dan overigens ook nog m'n motorrijbewijs moeten halen, wat het financieel allemaal wat minder aantrekkelijk maakt.
Ik denk dat je deze vooral in en rond de stad moet gebruiken. Op de snelweg lijkt me niet echt comfortabel...

By the way: voor een proefrit heb je ook het A(1)-rijbewijs nodig ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Bard1982 op 17-10-2023 12:11 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb de laatste tijd 2x een issue gehad dat mijn app en de scooter niet meer zag, ik ook met de app het zadel niet meer kon openen, etc. Ook met de ingeschakelde scooter kon met de groene knop het zadel niet worden geopend. Uiteindelijk dit met de sleutel moeten doen, accu even losgetrokken, ingeschakeld, groene knop en alles werkt weer.

Ik vind dit vreemd en is sinds de firmware update. Daarbij heb je dan in geval van diefstal oid helemaal geen oplossing...

Ik vraag mij daarbij af of iemand wel eens heeft getest of je als iemand met de scooter wegrijdt, of je op afstand de scooter kan disablen tijdens het rijden en zoja wat er dan gebeurt (blokkeert bv meteen het achterwiel?).

Nog een vraag bij het rijden met cruise control, dan lijkt het erop dat zadeldetectie niet werkt. Stel je valt van de scooter tijdens cruise control, dan blijft dus de scooter doorrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 15:11
Zadel detectie werkt wel degelijk, duurt eventjes.. dit omdat je je wel eens anders positioneerd. En dus je kont van het zadel haalt…

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

PsYgHo schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:47:
Zadel detectie werkt wel degelijk, duurt eventjes.. dit omdat je je wel eens anders positioneerd. En dus je kont van het zadel haalt…
ok, ik ga het zo opnieuw testen met cruise control aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

1. Allowed scooters that did not support name changing function to change device name (modify at the top of more settings).
2.Added gear information on homepage for some scooters.
3.Supports Segway Portable Power Station Cube device.
4.Fix known issues and optimize experience
De app heedt een update. Ik zie niet veel spannends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metromana
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik heb 2 situaties gehad dat het zadel niet te openen was met de groene knop. Alleen met de sleutel. Hopelijk blijft het bij 2 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

thaan schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:01:
[...]

Geen E300SE maar een E125S.
Daarbij is dit ook: maar dat zal zijn omdat de software kennelijk weigert gas te geven als er tegelijkertijd ook geremd wordt. Ik denk niet dat je hoeft te verwachten dat dit verandert wordt.
Voor mij is rijden op een brommer 23 of 24 jaar geleden en dat was een schakelbrommer. Ik ben benieuwd of hoeverre het niet reageren van de motor op een bromscooter vervelend is, gezien je toch al lagere snelheden hebt. Toch lijkt het me niet moeilijk in de software om aan te passen, als ik even denk aan 'if, then'. Het zou een optie kunnen zijn die je wel of niet in kan schakelen. Ik vond het vervelend, maar ik heb er een uurtje op gereden. Kan een kwestie van wennen zijn, maar ik heb ook op de elektrische BMW C Evolution en BMW CE 04 gereden en ook op een concept van Yamaha, de E01. Die is nog niet te koop, al verwacht ik wel dat deze volgend jaar in de winkels kan staan. Alle drie hadden ze dit niet. Maar ze hadden alle drie ook geen hubmotor.
greg-a schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:02:
[...]

Qua verbruik nam ik 'm met 9 blokjes mee en kwam ik met 4 blokjes terug.32 kilometer gereden, 5 blokjes verbruikt. 1 blokje is 8 km (ik ga uit van 80 km op een volle lading), dus ik had 40 km kunnen halen. Dan vind ik 32 km in met name mode 3 en af en toe ook flinke tegenwind niet eens heel slecht. Daarbij weeg ik ietsje meer dan 100 kg zonder motorpak, dus ook dat helpt niet mee. Ik moet gewoon een keer langer rijden, nettere rijstijl aanhouden (rustig optrekken, aan de max snelheid houden).

ABS is standaard op alles boven de 125cc, maar veel 125's hebben het toch ook al wel. Hoe dat bij elektrisch zit weet ik niet, ik denk dat ze bij het lichte spul zelf mogen kiezen. Het is prettig dat het er op zit en ik wil ook niet meer zonder kopen. Tractiecontrole zie je wel voor dat bedrag er tegenwoordig opkomen (de nieuwe Yamaha NMAX 125 en 155 hebben het ook). Maar cruisecontrol zie je er niet op voor dit soort bedragen.

Tussen de auto's kan je prima meerijden hoor, binnendoor. Het is onder de 50 ongeveer een 300cc motorscooter, daarboven zou ik het op 200cc schatten en op 80km-wegen is dat geen enkel probleem. Alleen op de snelweg kom je wel te kort en dan voelt het niet comfortabel. Maar dat is ook zo met 125-155cc. Dat is pas een beetje goed te doen vanaf 250-300cc.

In o.a. Belgie mag je met je B-rijbewijs wel op de E300SE rijden (zitten wel wat eisen aan), in NL komt dit misschien ook. Dan zijn de elektrische wel het snelste. Ze mogen ook een Zero FXE rijden, dan zit je in een seconde of 4,5 op de 100 en deze loopt op top ruim 130 km/u. Trekt op als iets richting 1000cc. Waanzin voor de niet-motorrijders. Kost wel 15.000 eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
JK schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:09:
[...]

Voor mij is rijden op een brommer 23 of 24 jaar geleden en dat was een schakelbrommer. Ik ben benieuwd of hoeverre het niet reageren van de motor op een bromscooter vervelend is, gezien je toch al lagere snelheden hebt. Toch lijkt het me niet moeilijk in de software om aan te passen, als ik even denk aan 'if, then'. Het zou een optie kunnen zijn die je wel of niet in kan schakelen. Ik vond het vervelend, maar ik heb er een uurtje op gereden. Kan een kwestie van wennen zijn, maar ik heb ook op de elektrische BMW C Evolution en BMW CE 04 gereden en ook op een concept van Yamaha, de E01. Die is nog niet te koop, al verwacht ik wel dat deze volgend jaar in de winkels kan staan. Alle drie hadden ze dit niet. Maar ze hadden alle drie ook geen hubmotor.

[...]

Qua verbruik nam ik 'm met 9 blokjes mee en kwam ik met 4 blokjes terug.32 kilometer gereden, 5 blokjes verbruikt. 1 blokje is 8 km (ik ga uit van 80 km op een volle lading), dus ik had 40 km kunnen halen. Dan vind ik 32 km in met name mode 3 en af en toe ook flinke tegenwind niet eens heel slecht. Daarbij weeg ik ietsje meer dan 100 kg zonder motorpak, dus ook dat helpt niet mee. Ik moet gewoon een keer langer rijden, nettere rijstijl aanhouden (rustig optrekken, aan de max snelheid houden).

ABS is standaard op alles boven de 125cc, maar veel 125's hebben het toch ook al wel. Hoe dat bij elektrisch zit weet ik niet, ik denk dat ze bij het lichte spul zelf mogen kiezen. Het is prettig dat het er op zit en ik wil ook niet meer zonder kopen. Tractiecontrole zie je wel voor dat bedrag er tegenwoordig opkomen (de nieuwe Yamaha NMAX 125 en 155 hebben het ook). Maar cruisecontrol zie je er niet op voor dit soort bedragen.

Tussen de auto's kan je prima meerijden hoor, binnendoor. Het is onder de 50 ongeveer een 300cc motorscooter, daarboven zou ik het op 200cc schatten en op 80km-wegen is dat geen enkel probleem. Alleen op de snelweg kom je wel te kort en dan voelt het niet comfortabel. Maar dat is ook zo met 125-155cc. Dat is pas een beetje goed te doen vanaf 250-300cc.

In o.a. Belgie mag je met je B-rijbewijs wel op de E300SE rijden (zitten wel wat eisen aan), in NL komt dit misschien ook. Dan zijn de elektrische wel het snelste. Ze mogen ook een Zero FXE rijden, dan zit je in een seconde of 4,5 op de 100 en deze loopt op top ruim 130 km/u. Trekt op als iets richting 1000cc. Waanzin voor de niet-motorrijders. Kost wel 15.000 eur.
wat ik je kan zeggen over software is dat het allemaal niet zo makkelijk is. je moet ten eerste een ingang hebben. als je de software, of eigenlijk firmware in dit geval, kan uitlezen ben je al een stap verder. Maar de uitgelezen software/firmware is niet voor een mens leesbaar en ziet er op het ook niet logisch uit. Daar zal dan ook een flink gereverse engineerd moeten worden zoals dat heet. Maarja zie maar iemand te vinden die daar al zn tijd en energie in wil stoppen.

Voor segway heb ik online wel een manier gevonden om iets aan de passen van limitatie (mag hier niet zeggen wat, denk ik). Maar dat werkt ook maar 'gelimiteerd'. En werkt alleen via bluetooth.

Wat er bij Niu wel is gebeurd is dat iemand een custom controller heeft gemaakt. word ook online verkocht, dan krijg je volledige controlle over je apparaat. Ik hoop ergens dat iemand zoiets ook voor de segway zal gaan maken, maarja. Niu is helaas nog altijd ouder en meer aanwezig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

berchtold schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:30:
[...]

wat ik je kan zeggen over software is dat het allemaal niet zo makkelijk is. je moet ten eerste een ingang hebben. als je de software, of eigenlijk firmware in dit geval, kan uitlezen ben je al een stap verder. Maar de uitgelezen software/firmware is niet voor een mens leesbaar en ziet er op het ook niet logisch uit. Daar zal dan ook een flink gereverse engineerd moeten worden zoals dat heet. Maarja zie maar iemand te vinden die daar al zn tijd en energie in wil stoppen.

Voor segway heb ik online wel een manier gevonden om iets aan de passen van limitatie (mag hier niet zeggen wat, denk ik). Maar dat werkt ook maar 'gelimiteerd'. En werkt alleen via bluetooth.

Wat er bij Niu wel is gebeurd is dat iemand een custom controller heeft gemaakt. word ook online verkocht, dan krijg je volledige controlle over je apparaat. Ik hoop ergens dat iemand zoiets ook voor de segway zal gaan maken, maarja. Niu is helaas nog altijd ouder en meer aanwezig volgens mij.
Ik bedoel meer dat Segway het moet doen. Dus contact zoeken met Segway en kijken of het interessant is. Maar dan zou Segway eigenlijk kort marktonderzoek moeten doen naar bij de E300SE-rijders (en eventueel de brommers) om te zien in hoeverre het hinderlijk is. Niet iedereen heeft dezelfde ervaring. Ik heb heel veel motoren en motorscooters gereden (bijna 200 verschillende motoren/motorscooters), maar voor hetzelfde geld is mijn rijstijl gewoon vreemd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
JK schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:39:
[...]

Ik bedoel meer dat Segway het moet doen. Dus contact zoeken met Segway en kijken of het interessant is. Maar dan zou Segway eigenlijk kort marktonderzoek moeten doen naar bij de E300SE-rijders (en eventueel de brommers) om te zien in hoeverre het hinderlijk is. Niet iedereen heeft dezelfde ervaring. Ik heb heel veel motoren en motorscooters gereden (bijna 200 verschillende motoren/motorscooters), maar voor hetzelfde geld is mijn rijstijl gewoon vreemd. :+
had wel eens gelezen hier dat iemand zei dat ze een keer een beta optie hadden in de app om restricties wat losser te maken maar dat dat problemen veroorzaakte. Nou weet ik niet of ik die zelfde dingen doe met mijn bluetooth ding. maar ik heb nergens last van. segway biedt via dealers alleen een softe snelheidsverhoging aan welke onder wettelijke limieten geen problemen geven. maar voor de segway e300 weet ik niet of ze dat nog gaan doen. misschien wel. maar in principe zou de 300 geen limitaties hoeven te hebben omdat ze niet aan zo'n achterlijke limiet vast zitten betreft snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

PsYgHo schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:47:
Getest, duurt een seconde of 2 dan remt de scooter rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVerw
  • Laatst online: 15-11-2023
Op basis van jullie gedeelde ervaringen op dit forum ben ik ben aan het overwegen om een E125s aan te schaffen, maar ik twijfel nog over de kleur. Sinds kort is er een mat zwarte edition uitgebracht, volgens mij een zelfde kleur als de e110se.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Is de matte kleur bijv. kras gevoeliger dan de standaard kleuren voor de e125s? En worden het zadel/handvatten in de zon veel warmer dan zo'n cognac kleur?

[ Voor 7% gewijzigd door JVerw op 19-10-2023 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

berchtold schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:46:
[...]

had wel eens gelezen hier dat iemand zei dat ze een keer een beta optie hadden in de app om restricties wat losser te maken maar dat dat problemen veroorzaakte. Nou weet ik niet of ik die zelfde dingen doe met mijn bluetooth ding. maar ik heb nergens last van. segway biedt via dealers alleen een softe snelheidsverhoging aan welke onder wettelijke limieten geen problemen geven. maar voor de segway e300 weet ik niet of ze dat nog gaan doen. misschien wel. maar in principe zou de 300 geen limitaties hoeven te hebben omdat ze niet aan zo'n achterlijke limiet vast zitten betreft snelheid.
Dit zou dan een optie moeten zijn om de aandrijving via gashendel niet uit te schakelen.
Wat betreft snelheidsverhoging, daar heb je bij de E300SE geen last van, dat ding heeft geen limiet, behalve dan waarschijnlijk iets om een niet te hoog 'toerental' te draaien of dat de accu binnen no time te rap leeg is. Daarbij zijn die 12" wieltjes nog goed te doen bij 110 km/u, maar je moet daar ook bijv. geen 130-140 km/ mee willen rijden. Los daarvan moeten de remmen ook voorbereid zijn op hogere snelheden.

Je hebt ook nog een E300P in China, die loopt geloof ik wel 130 km/u en gaat in iets van 7,7 seconden naar de 100. Dat ding is dus ongeveer wat een 400cc motorscooter doet (of nog net wat sneller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Hier een korte review van de Segway E300P (niet in Europa verkrijgbaar): YouTube: Segway-Ninebot FASTEST Electric Motorcycle // E300P Review

Die motor/scooter heeft ook een heel ander scherm en knoppen. Merk ook op dat de reviewer gewoon even topsnelheid gaat rijden in korte broek en een shirtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Björn Lammens
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08 15:03
Hallo allemaal! Ik ben nu een jaartje eigenaar van segway E110SE launchedition, maar ondervind sinds een aantal weken problemen met het vloerbord. Het vloerbord wipt prima omhoog, maar sluit heel slecht. Ik moet mijn volle gewicht op het vloerbord gooien of een harde trap geven om het luik dicht te krijgen. Aangezien ik vaak de accu's uit de bodem haal om ze binnen op te laden is het op deze manier wachten tot dat er iets stuk gaat. Ik heb het forum doorgespit en mijn dealer gebeld om tot een oplossing te komen. Tot nu toe heb ik
* een stukje karton aan de voorkant geplakt zodat er een klein beetje afstand zit tussen de voorste batterij en het plastic
* het sluitingsmechanisme gesmeerd
* de zijkanten van het vloerbord zelf gesmeerd
*zo goed als al het vuil uit de bodem verwijderd

Als jullie nog suggesties hebben dan hoor ik ze graag, maar anders vraag ik me wel af wat nu het beste is om te doen. Valt dit probleem onder de garantie denken jullie ?
Alvast bedankt voor de reacties !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

Hoe kan ik een gebinde scooter aan mijn account binden?

Ik heb een e125s 2ehands gekocht het overschrijven was geen probleem en bij koop vroeg ik of hij de app kom demonstreren maar hij gaf aan het niet meer op zn tel te hebben en het niet meer gebruikte. En ik kom er na een dag achter dat de vorige eigenaar de scooter had moeten unbinden. Uiteraard heb ik dit gevraagd maar via de app verloopt het contact stroef.

Heeft iemand ervaring hoe ik de scooter met mijn account/app kan binden? Mocht de vorige eigenaar niet meer meewerken.

Online vind ik hier en daar om tips om software matig het serienummer te veranderen.

update: Segway vroeg in mijn geval de volgende info:
- fotos van serienummer
- screenshot vd melding in de app
- originele aankoop nota
- email en/of telefoonnr vd vorige eigenaar
- reden waarom de vorige eigenaar niet meewerkt

unbidden binden

[ Voor 16% gewijzigd door JaWa op 25-10-2023 18:54 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

JaWa schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:07:
Hoe kan ik een gebinde scooter aan mijn account binden?

Ik heb een e125s 2ehands gekocht het overschrijven was geen probleem en bij koop vroeg ik of hij de app kom demonstreren maar hij gaf aan het niet meer op zn tel te hebben en het niet meer gebruikte. En ik kom er na een dag achter dat de vorige eigenaar de scooter had moeten unbinden. Uiteraard heb ik dit gevraagd maar via de app verloopt het contact stroef.

Heeft iemand ervaring hoe ik de scooter met mijn account/app kan binden? Mocht de vorige eigenaar niet meer meewerken.

Online vind ik hier en daar om tips om software matig het serienummer te veranderen.
Is de scooter wel officieel op jouw naam gezet? zoja, dan zou ik toch met Segway NL even bellen en het verhaal uitleggen. Ik zou verder niet weten hoe je dit anders kan realiseren, want als die opties er zijn, is geen enkele van ons tweaker nog zeker dat de scooter morgen nog aanwezig is ;)
Pagina: 1 ... 27 ... 38 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.