Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 26 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-07 11:26

n00bs

Het is weer Zomer!

Mr. Freeze schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:16:
@pitbullgio

Heb je de bandenspanning gecontroleerd?
Hele goede! en daarbij controleren of de remmen niet aanlopen.
En hoe is in die periode het laadgedrag geweest? opladen tot x% en wanneer opladen? lader de hele nacht erop etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-07 20:14
n00bs schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:10:
[...]

Hele goede! en daarbij controleren of de remmen niet aanlopen.
En hoe is in die periode het laadgedrag geweest? opladen tot x% en wanneer opladen? lader de hele nacht erop etc.
Idd band vanachter was wel iets zachter juist onder 2 bar. Remmen lopen niet aan. Wat ik wel ook vergeten ben te melden. De scooter is een 3 weken niet gebruikt geweest tijdens de eerste 3 weken van juli en de firmware update. Ondertussen wel meer dan 10x gereden morgen kan ik nog eens testen met correcte bandenspanning. Ik laat ook altijd op tot 100 percent blijft niet insteken overnacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwekke-boom
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-07 20:57
pitbullgio schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:57:
Iemand last van batterij degradatie? Heb ondertussen een jaar de 110s er staan 4500km op, mijn range is ingezakt de laatste weken met een kilometer of 5. Kan ongeveer een 35-36km doen op een volle charge. Daarvoor rond de 40km in de beginperiode ergens tussen 40 en 45. Dit vind ik toch wel al een fameuze decline. Kan ik hier iets aan doen? Heb ook de speedupgrade sinds een half jaar. Dit is voor mij toch een reden om deze weg te doen.
Ik heb de 110SE. En inmiddels bijna 7500 km op de teller staan. Ik merk nog niets van een degradatie van mijn accu. Zo rond de 55 km met een volle accu. Ik rij gemiddeld 15 km per dag en laad hem dagelijks op naar 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truckerrob
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18-02-2024
Er zit ook geen verband tussen accu en blokjes,vind alleen een nieuwe accu na anderhalf jaar wel snel.het zijn uiteraard blokjes waar de voering(lees materiaal)van afbreekt van het ijzeren plaatje waardoor je ijzer op ijzer krijgt.gisteren contact met dealer gehad en gaat een set claimen en afwachten hoe snel Segway gaat leveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitbullgio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-07 20:14
Lijkt me terug te stabiliseren naar een 40km. Volgens de app ook iets meer na 100 percent geladen te hebben. Dus zal het effectief aan de banden gelegen hebben. Staan ook wat harder vanvoor en vanachter op ongeveer 2.5 bar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
pitbullgio schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:55:
Lijkt me terug te stabiliseren naar een 40km. Volgens de app ook iets meer na 100 percent geladen te hebben. Dus zal het effectief aan de banden gelegen hebben. Staan ook wat harder vanvoor en vanachter op ongeveer 2.5 bar
-Bandenspanning om de twee maanden controleren en op spanning brengen. (Alle banden, ook die van auto's, lopen altijd langzaam leeg).
-de range die de app of dashboard aangeeft is berekend op basis van je rijgedrag de laatste 10 kilometer. Bestond die laatste 10 km uit veel stoppen en optrekken zal je range lager zijn (en vise versa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Joram22 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:56:
[...]

-Bandenspanning om de twee maanden controleren en op spanning brengen. (Alle banden, ook die van auto's, lopen altijd langzaam leeg).
-de range die de app of dashboard aangeeft is berekend op basis van je rijgedrag de laatste 10 kilometer. Bestond die laatste 10 km uit veel stoppen en optrekken zal je range lager zijn (en vise versa).
Ik zal ook eens kijken, heb de originele banden erop en heb de spanning al 10 maanden niet bekeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMO79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 28-10-2023
Hallo, ik heb sinds een paar dagen een e125s, maar tot nu toe valt het rijbereik me enorm tegen; ik haal met twee volgeladen accu's ~61 km en dat lijkt me toch wel heel weinig. Ik weet dat de geadverteerde 140km hem natuurlijk nooit gaat worden :-) maar ik zou toch op zijn minst een km of 80 verwachten en dat is ook de verwachting van de dealer.

Ik heb hem een paar keer redelijk leeg gereden en toen naar 100% geladen omdat je dat wel vaker als tip hoort bij nieuwe accu's, maar het helpt niet. Heeft iemand nog tips of is dit een maandagmorgen variant die even terug moet? Of wellicht moet ik wat meer km's maken ...

Dank

[ Voor 3% gewijzigd door LMO79 op 06-08-2023 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-07 02:34
LMO79 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 23:02:
Hallo, ik heb sinds een paar dagen een e125s, maar tot nu toe valt het rijbereik me enorm tegen; ik haal met twee volgeladen accu's ~61 km en dat lijkt me toch wel heel weinig. Ik weet dat de geadverteerde 140km hem natuurlijk nooit gaat worden :-) maar ik zou toch op zijn minst een km of 80 verwachten en dat is ook de verwachting van de dealer.

Ik heb hem een paar keer redelijk leeg gereden en toen naar 100% geladen omdat je dat wel vaker als tip hoort bij nieuwe accu's, maar het helpt niet. Heeft iemand nog tips of is dit een maandagmorgen variant die even terug moet? Of wellicht moet ik wat meer km's maken ...

Dank
Check de bandenspanning zou ik zeggen. De aangegeven range is gebaseerd op de laatste 10km die je hebt gereden. Als het veel stop-en-go verkeer is waar je in rijd kan dat ook het bereik tegenwerken. Ik haal zelf tussen de 60-70km. Moet daarbij wel zeggen dat ik die van mij (deels) ontgrenst heb. Gewicht speelt ook een rol. Zeker als je veel moet optrekken. Check ook of de wielen vrij kunnen draaien en of de remmen niet aanlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 12:13

Dank
In de stad pak ik stand 2, dan evt door naar 3. Optrekken op stand 3 kost erg veel vermogen…..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22

Dank
Eigenlijk is zegt jouw 61km die als range staat na opladen weinig. Althans om te vergelijken met anderen. Je bereik is afhankelijk van je rijgedrag en wordt berekend op de laatste 10km. Zoals al eerder aangegeven is stadsverkeer vele malen meer verbruik dan lange rechte wegen buiten de stad. Optrekken verbruikt erg veel energie. Zeker met een 125 met meer vermogen en ook nog zwaarder dan de SE.
(Verder hoop ik dat je het over de berekende range hebt en niet dat je werkelijk de accu helemaal leeg rijdt. Dat laatste is geen goed idee.).
Verder: ik rij voornamelijk in de stad met mijn SE en heb een gecalculeerd bereik van 51 km. Dus op basis van rijgedrag berekend. Ga ik echter buiten de stad rijden op een lang fietspad dan is het verbruik per kilometer opeens zoveel lager dat het gecalculeerd bereik aan het begin zelfs toeneemt. Ondanks dat ik aan het rijden ben. Hetgeen logisch is.

[ Voor 34% gewijzigd door Joram22 op 07-08-2023 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
[quote]Joram22 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 06:34:
[...]

[ Voor 80% gewijzigd door Joram22 op 07-08-2023 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-07 10:55

Dank
Hier ook een E125s (met speedupgrade) en een berijder van 120 kilo. Ik heb na oplading ook meestal 61 a 62 km range aanduiding en dat is op basis van een redelijke mix van 25 % stad en 75 % buitenweg.

Ik rij wel altijd op stand 3.

Uiteraard rij ik hem nooit helemaal leeg. Heb meestal nog 3 a 4 streepjes nadat ik zo een 40-45 km heb gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwekke-boom
Het zou ook om bovenstaande redenen veel logischer zijn als het bereik over de laatste 100Km wordt berekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

PsYgHo schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 03:19:
[...]

In de stad pak ik stand 2, dan evt door naar 3. Optrekken op stand 3 kost erg veel vermogen…..
Woonwijken en drukke fietspaden: mode 1
Stad mode: 2
De rest mode 3 waarbij ik max 51KM/h met een volle accu.

Ik denk dat ik gemiddeld hiermee 80KM red. Aangezien het vrij druk is op al mijn routes, is het veel rem/optrekken

[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 07-08-2023 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamriAvine
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-07 14:49
Vriendlief ook even de ervaring gevraagd;

Bij regulier (stad = 1-2, buiten stad = 3)" gebruik van de FrankenWaySE doet ie +/- 90-110 (max 130) op een lading.
Wel belangrijk te zeggen dat er veel gebruikgemaakt wordt van regeneratief remmen, en de (vaste) routes hier op zijn aangepast.

Ooit (lees: als ik een keer zin heb al de data te verwerken) maak ik een nieuwe versie van de eerder geposte spreadsheets.

A3 E-tron | Segway E100SE+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07:29
Ik rijd dagelijks 27 heen en 27 terug, dus 54km. Afhankelijk van weersomstandigheden heb ik vaak tussen de 25 en 15 % accu over.
Vrijwel alles op stand 3 en snelheid upgrade gehad. Ik denk dat 35% van de route bebouwde kom is met stoplichten etc

Edit: ik rij de 125

[ Voor 4% gewijzigd door BlupWoofer op 07-08-2023 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamriAvine
Tevens; voordat ik mezelf voor gek verklaar en nog meer tijd in de wiskunde ga besteden.

Is het andere mensen ook opgevallen dat de regeneratie van remmen nu echt veel langer duurt dan toen de segways uitkwamen? de 5 en 7 seconden van 45kmph > 9 kmph lijken nu eerder 13 en 18 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMO79
  • Laatst online: 28-10-2023
Dank voor de reacties allemaal; het klinkt dan toch niet al te afwijkend v.w.b. het bereik van de e125s. Ik rij altijd in stand 3 in de stad en trek ook veel en vaak vol 'gas' op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
@KamriAvine er zijn verschillende regeneratieve standen. Gebruik je wel dezelfde als eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Kwekke-boom schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:09:
Het zou ook om bovenstaande redenen veel logischer zijn als het bereik over de laatste 100Km wordt berekend.
Naar mijn mening juist niet. Ik wil namenlijk weten hoe ver ik nog ongeveer kan rijden zoals ik op dat moment rij. (Niet wat het gemiddelde bereik is de afgelopen 100km).
Pas ik mijn rijgedrag die laatste kilometers aan naar zuiniger rijden is dat nu ook snel te zien in het resterende bereik.

PS in de app zit een optie om je het resterend bereik te laten afbeelden op je dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Joram22 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:44:
[...]

Naar mijn mening juist niet. Ik wil namenlijk weten hoe ver ik nog ongeveer kan rijden zoals ik op dat moment rij. (Niet wat het gemiddelde bereik is de afgelopen 100km).
Pas ik mijn rijgedrag die laatste kilometers aan naar zuiniger rijden is dat nu ook snel te zien in het resterende bereik.

PS in de app zit een optie om je het resterend bereik te laten afbeelden op je dashboard.
Je wil de resterende energie zien van de accu dat bruikbaar is zonder de 0% gaat aantikken en je huidige energieverbruik,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
n00bs schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:56:
[...]

Je wil de resterende energie zien van de accu dat bruikbaar is zonder de 0% gaat aantikken en je huidige energieverbruik,
De resterende energie kunt u aflezen als percentage.
Wat wil je met energieverbruik? Dus het aantal ampère per minuut? Ga je dat dan terugrekenen? Dat gaat je niet goed lukken. De accu levert aan het einde steeds minder vermogen en is niet lineair.
Daarom is het resterend bereik veel handiger. Dat is een berekening die overal tekening mee houd. Die is uiteraard altijd geschat omdat die sterk afhankelijk is van je rijgedrag maar ook statis van de accu en temperatuur. De schattng houd juist rekening met je rijgedrag de afgelopen 10km. Dat is dus je gemiddeld verbruik. Indien de shatting gemaakt wordt op basis van het verbruik op de laatste seconden wordt het wel een erg slechte schatting en zal ook per seconde veranderen.
En neem maar van mij aan dat de accu beveiligd is. Je scooter zal niet rijden tot diep ontladen, dus echt 0pct. Althans daar ga ik van uit. Net zoals je mobiel dan zichzelf afsluit. Proberen zal ik nooit doen. Dat is erg slecht voor je accu. Ik ben nog nooit verder gegaan dan ' nog 10 km resterend bereik.'.
Verder: probeer dus niet het uiterste uit je accu te halen, hou gewoon een marge. En laad je accu op zodra het kan , ook als deze nog 30pct heeft. Dan rij je met minder zorgen.

[ Voor 42% gewijzigd door Joram22 op 08-08-2023 12:50 ]

• Blackbird68
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-05-2024
Hi allemaal,
Ik wordt helemaal gek van het windscherm op mijn SE110SE, ik heb al meerdere gebroken poten. De eerste waren de sets van Segway, nu ook van een ander merk, ze breken af bij de schroefdraad. Zijn er meer mensen met dit issue?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3bJa3y2pWrBw7G8JV6FN0wMkig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VhOFHPazNXWvH58719nbHsBc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Blackbird68 op 10-08-2023 16:09 ]

• Datax
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-11-2023
Blackbird68 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:08:
Hi allemaal,
Ik wordt helemaal gek van het windscherm op mijn SE110SE, ik heb al meerdere gebroken poten. De eerste waren de sets van Segway, nu ook van een ander merk, ze breken af bij de schroefdraad. Zijn er meer mensen met dit issue?

[Afbeelding]
Bij het Segway scherm heb ik alleen de bekende scheur in het scherm gehad. Er zit nu een ander type scherm op en daar had ik al na een paar weken ook een gebroken poot. Onder garantie vervangen. Inmiddels een paar maanden verder “nog” geen problemen. Hopelijk blijft het zo…..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KamriAvine
BlupWoofer schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:48:
@KamriAvine er zijn verschillende regeneratieve standen. Gebruik je wel dezelfde als eerst?
Ik heb opnameskills en wiskunde toegepast; want meten is weten.

Bevindingen stand "Sterk"
SituatieTijdWatt regeneratie Recuperatie
2022 Dash (3.5.9), Besturing (1.2.4), BMS (3.2.8)+- 05 seconden+- 1160 Watt+- 1,6 Wh
2023 Dash (3.6.4), Besturing (1.3.9), BMS (3.3.5)+- 12 seconden+- 0850 Watt+- 2,8 Wh

Conclusie: Regeneratie "Sterk" is sterker geworden; of zwakker, is maar hoe je 't ziet. In ieder geval meer Watts terug de accu in. En meer Watts, is meer afstand plezier, is dus meer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

KamriAvine schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:03:
[...]

Bevindingen stand "Sterk"
SituatieTijdWatt regeneratie Recuperatie
2022 Dash (3.5.9), Besturing (1.2.4), BMS (3.2.8)+- 05 seconden+- 1160 Watt+- 1,6 Wh
2023 Dash (3.6.4), Besturing (1.3.9), BMS (3.3.5)+- 12 seconden+- 0850 Watt+- 2,8 Wh

Conclusie: Regeneratie "Sterk" is sterker geworden; of zwakker, is maar hoe je 't ziet. In ieder geval meer Watts terug de accu in. En meer Watts, is meer afstand plezier, is dus meer beter.
Toevallig keek ik ook net tijdens een rit wat de app aangeeft qua verbruik. Het viel mij op in mode 1 als je op snelheid is het verbruik rond de 550W, Mode 2 rond de 1050W en mode 3 rond de 1500W.
Ik vraag me af of dat klopt, als dat werkelijk klopt, zou je veel meer kilometers moeten kunnen rijden (ervan uitgaand even dat je 1x optrekt en 1x afremt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamriAvine
n00bs schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:02:
[...]

Toevallig keek ik ook net tijdens een rit wat de app aangeeft qua verbruik. Het viel mij op in mode 1 als je op snelheid is het verbruik rond de 550W, Mode 2 rond de 1050W en mode 3 rond de 1500W.
Ik vraag me af of dat klopt, als dat werkelijk klopt, zou je veel meer kilometers moeten kunnen rijden (ervan uitgaand even dat je 1x optrekt en 1x afremt).
Zonder echt 'test' onderbouwing (lees: ik baseer me even op mijn vorige spreadsheet):

Op basis van mijn 2022 cijfers
StandKmphWatt / km Watt
Stand 1 27kmph 16Wh 432 W
Stand 2 36kmph 28Wh 1008 W
Stand 3 45kmph 37Wh 1665 W

Komt naar mijn mening wel in de buurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
KamriAvine schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:03:
[...]

Interessant. Nu je toch bezig bent met berekenen.
Ik kan er naast zitten maar het volgende aspect kan ook een rol hebben:
Kom ik aanrijden en zie dat een stoplicht op rood staat;
Wil je geen gebruik te hoeven maken van de remmen (is immers verlies van energie).
Indien de regeneratie op sterk staat dien ik dan langer gas te blijven geven om vervolgens de gashendel los te laten en zonder te remmen stil te staan bij het stoplicht. Anders staat de de scooter te vroeg stil voor het stoplicht.
Staat de regeneratie op zwak dan is het moment dat ik het gas kan loslaten veel eerder. Ik heb immers meer afstand om de scooter uit te laten rollen tot het stoplicht.
Kortom de sterke regeneratie stand kan welliswaar meer energie per seconde opbrengen. In de praktijk rij je dan ook langer met je gashendel op "aan" ėn is de tijd van regeneratie korter dan als deze op zwak zou staan. Het gaat om dezelfde hoeveelheid energie die teruggewonnen wordt. In stand 1 is dat minder watt per seconde maar wel langer. Instand 2 meer watt maar van kortere duur.
(Juist omdat de sterke stand zorgt voor harder remmen en dus later gas los en daarna weer vaker moeten optrekken heb ikzelf de voorkeur voor de zwakere stand)

[ Voor 6% gewijzigd door Joram22 op 13-08-2023 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Nu we toch met metingen bezig zijn ;) ik zie dat gemiddeld het verbruik stabieler is bij gebruik van cruise control, behalve als je naar beneden rijdt! zonder cruise control bepaalde bruggen e.d. die ik af moet rijden gaat mijn verbruik zelfs na een tijdje in de min, in mode 1 (25KMh), bij gebruik cruise control, blijft het verbruik redelijk stabiel. Nu kan ik het mis hebben, maar het lijkt er meer op dat de cruise control het verbruik stabiel probeert te houden dan de snelheid :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Merkte idd al bij de cruise controller dat hij erg schokkerig rijd. Merk je zeker als je je handen van het stuur haalt, en zo recht als mogelijk gaat zitten. Op stand 3 merk ik ook dat hij iets minder hard rijd op cruise. Schakel je over van volgas, op cruise, dan dipt hij even, en komt niet terug, ga je vervolgens vol gas geven, merkte je het omgekeerde. In dit geval houd ik vol gas, dan cruise…. Ik blijf vol gas houden, en deactiveer de cruise. Ook met een gps snelheidsmeter app aan zie je dat het zo een dikke 0,7 tot 1,1 km per uur scheelt..

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamriAvine
<tableflip>
TILL de 2 typen accu's (30Ah/38Ah) een drastisch ander patroon hebben voor optrekken, energie en recuperatie; en je je wiskunde nu per accutype moet doen...
<vent>
WHY SEGWAY WHYYYYY
</vent>
</tableflip>

EDIT: De 38Ah accu (110SE) heeft bij regeneratie dus een max teruglevering van 980W; daar de 30Ah een max van 850 heeft... Logisch...

[ Voor 23% gewijzigd door KamriAvine op 14-08-2023 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herkka
  • Laatst online: 30-09-2023
justinb81 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:58:
[...]

@Wackoz
De AliExpress “langzaam” lader doet het en is lekker stil zo zonder fan. Ook een behoorlijk stuk lichter. (En een lekker lange kabel!)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoi. waar heb je deze kabel gehaald als ik vragen mag? ik krijg zelf helaas niks terug via aliexpress. ben heel blij met mijn segway alleen het opladen is een hele gebeuren zonder schuur/stekkerdoos in de buurt. met zo'n kabel kan ik hem als het goed is door mijn raam laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-07 21:42
herkka schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:36:
[...]

Hoi. waar heb je deze kabel gehaald als ik vragen mag? ik krijg zelf helaas niks terug via aliexpress. ben heel blij met mijn segway alleen het opladen is een hele gebeuren zonder schuur/stekkerdoos in de buurt. met zo'n kabel kan ik hem als het goed is door mijn raam laden.
Het is de B110P lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-04-2024
Hoi,

Segway E125S nu 1 jaar in bezit.
6600 km op de teller en de (orginele) banden hebben nog profiel, maar de achterband houd zijn spanning niet meer vast (2 maanden geleden een prop laten schieten in een lek).

Nu heb ik voor en achter de Michelin city grips 2 laten installeren plus remblokken vervangen.
Prijs: 409 euro
Is dit redelijk?
Dealer legde uit dat vooral het achterwiel verwisselen arbeidsintensief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:27
Dat het achterwiel verwisselen arbeidsintensief is had ik ook van mijn dealer begrepen.

Je schijnt het achterwiel niet zomaar af te kunnen nemen omdat de voeding daar aan vast zit. Ze moesten allerlij kappen loshalen om de voeding los te kunnen nemen.

Toevoeging: ik heb toen ook geen 400 euro betaald, iets van 250 staat mij bij.

[ Voor 13% gewijzigd door Edgenumber op 16-08-2023 09:31 ]

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:57
JanR1965 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 01:11:
Hoi,

6600 km op de teller en de (orginele) banden hebben nog profiel, maar de achterband houd zijn spanning niet meer vast (2 maanden geleden een prop laten schieten in een lek).

Nu heb ik voor en achter de Michelin city grips 2 laten installeren plus remblokken vervangen.
Is dit redelijk?
Ik heb die van mij bij de 1000km beurt laten vervangen (10 feb 2022). Kosten voor alles (incl. huur vervangende scooter): EUR 214.11.

Dus tja, bijna een verdubbeling. Ik ga er vanuit dat de banden ook uit Oekraïne komen en gemaakt worden van Russisch gas?

All jokes aside, klinkt als een pittige prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Hoi,

Is dit redelijk?
Te duur wat mij betreft. Ik was ook 240 euro kwijt en vind dat al aan de dure kant.
In jouw geval : 130 euro voor de bandjes. Dan dus 270 euro aan arbeid. Dan doen ze er wel heel erg lang over hoor. Achterwiel los is toch echt een kwestie van de juiste schroeven loshalen. Inderdaad ook rond de kabel.
Voordeel is wel dat ja als het goed is nu 3km per uur harder rijdt dan op de teller wegens de grotere omtrek van de Michelin achterband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
KamriAvine schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 22:27:
<tableflip>
TILL de 2 typen accu's (30Ah/38Ah) een drastisch ander patroon hebben voor optrekken, energie en recuperatie; en je je wiskunde nu per accutype moet doen...
<vent>
WHY SEGWAY WHYYYYY
</vent>
</tableflip>

EDIT: De 38Ah accu (110SE) heeft bij regeneratie dus een max teruglevering van 980W; daar de 30Ah een max van 850 heeft... Logisch...
Toch even nog voor degene die zich rijk rekend. Er wordt in beide regeneratiestanden per saldo evenveel energie teruggeleverd. Dat is simpele natuurkunde. Het is dezelfde vertraging van een object met hetzelfde gewicht met dezelfde beginsnelheid. Op stand 1 minder kw maar langere duur. In stand 2 meer kw maar van kortere duur. Per saldo hetzelfde. Het gaat enkel om wat je pretigger vind rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door Joram22 op 16-08-2023 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwekke-boom
Hoi,

Is dit redelijk?

Ik was 180 euro voor mijn banden kwijt voor mijn 1110SE. In mijn optiek mag dit niet meer dan 225 kosten. Remblokken vervangen Max 60 euro.
Dus 409 euro lijkt me behoorlijk veel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 16:07
Is het überhaupt een wereld van verschil, de standaardband tov de Michelin City Grip 2?
Mijn standaardbanden zijn ook nog niet op, maar twijfel om ze voortijdig te laten vervangen of deze gewoon eerst op te rijden. Vind het ergens en beetje zonde om deze nu al weg te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

thaan schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:27:
Is het überhaupt een wereld van verschil, de standaardband tov de Michelin City Grip 2?
Mijn standaardbanden zijn ook nog niet op, maar twijfel om ze voortijdig te laten vervangen of deze gewoon eerst op te rijden. Vind het ergens en beetje zonde om deze nu al weg te gooien.
Ligt denk ik aan welk model je hebt. De E125 heeft een andere maat en band dan de goedkopere versies.
Ik moet zeggen na zolang scooters te hebben gereden dat de E125 met de standaard banden echt aan de weg plakt. Ik kan mij voorstellen (ik ga het niet testen) dat de City Grips betere grip hebben met koud en nat weer. De standaard banden zijn vrij hard en stug en dat zie je ook aan de slijtage. Ik ben wel benieuwd naar iemand die met de E125 de banden ooit heeft vervangen en wat je dan merkt qua wegligging, comfort, rijgeluid en verbruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 16:07
n00bs schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:48:
[...]

Ligt denk ik aan welk model je hebt. De E125 heeft een andere maat en band dan de goedkopere versies.
Ik moet zeggen na zolang scooters te hebben gereden dat de E125 met de standaard banden echt aan de weg plakt. Ik kan mij voorstellen (ik ga het niet testen) dat de City Grips betere grip hebben met koud en nat weer. De standaard banden zijn vrij hard en stug en dat zie je ook aan de slijtage. Ik ben wel benieuwd naar iemand die met de E125 de banden ooit heeft vervangen en wat je dan merkt qua wegligging, comfort, rijgeluid en verbruik!
Ah ja, in mijn geval de E125S. Ik vind hem in de zomer op standaardbanden idd hartstikke prima rijden, maar in de winter vond ik hem af en toe wat glijden, wat ik toeschreef aan de standaardbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamriAvine
Joram22 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:19:
[...]

Toch even nog voor degene die zich rijk rekend. Er wordt in beide regeneratiestanden per saldo evenveel energie teruggeleverd. Dat is simpele natuurkunde. Het is dezelfde vertraging van een object met hetzelfde gewicht met dezelfde beginsnelheid. Op stand 1 minder kw maar langere duur. In stand 2 meer kw maar van kortere duur. Per saldo hetzelfde. Het gaat enkel om wat je pretigger vind rijden.
Tot mijn persoonlijke verbazing, moet ik het oneens zijn met je stelling. Gebaseerd op de uitgevoerde tests is er een meetbaar verschil in de teruggeleverde energie (zie tabel).

Stand 1
(Gemiddelde van 20 metingen, 20-25c, 80kg, <1BFT, rechte weg zonder helling)
StandTijdAfstand Recuperatie
Zwak+- 11 seconden+- 49,7 meter+- 1,67 Watt
Sterk+- 08 seconden+- 38,9 meter+- 1,31 Watt

Le disclaimer: Gebaseerd op de verschillen in accu's moet ik (een deel) van deze gestandaardiseerde tests overnieuw doen om - op basis van voldoende data - een stelling te kunnen bewijzen. Neem deze waarden voor nu dus met een flinke korrel zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

KamriAvine schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:25:
[...]

Tot mijn persoonlijke verbazing, moet ik het oneens zijn met je stelling. Gebaseerd op de uitgevoerde tests is er een meetbaar verschil in de teruggeleverde energie (zie tabel).

Stand 1
(Gemiddelde van 20 metingen, 20-25c, 80kg, <1BFT, rechte weg zonder helling)
StandTijdAfstand Recuperatie
Zwak+- 11 seconden+- 49,7 meter+- 1,67 Watt
Sterk+- 08 seconden+- 38,9 meter+- 1,31 Watt

Le disclaimer: Gebaseerd op de verschillen in accu's moet ik (een deel) van deze gestandaardiseerde tests overnieuw doen om - op basis van voldoende data - een stelling te kunnen bewijzen. Neem deze waarden voor nu dus met een flinke korrel zout.
Zou leuk zijn deze test ook in de andere modussen op dezelfde wijze te testen tussen sterk en zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
n00bs schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:55:
[...]

Zou leuk zijn deze test ook in de andere modussen op dezelfde wijze te testen tussen sterk en zwak.
Ja ik stelde het wat te extreem terwijl ik het vermoeden had dat inderdaad stand 1 meer oplevert. Waarom ik dat idee heb moet ik nog even over pijnzen.
Ik denk wel dat een batterij sowieso een efficiënter laad indien het niet te snel gaat.
Naast jouw test vanaf moment van gas loslaten speelt er nog een ander factor. Je blijft langer gasgeven als je weet dat bij loslaten de scooter snel stilstaat. Dus die tijd ervoor in stand 3 verbruikte je ook nog eens iets meer energie. Enfin interessant hoor. Leuk dat je dit meet.
En om nog een factor er bij te halen: rij je onrustig in de stad. Dus optrekken en stilstaan op kleine stukjes waar je niet kan uitrollen
Dan zou stand 2 weer in het voordeel zijn. Je hoeft dan immers in de praktijk je remmen minder vaak te gebruiken. Kortom in de praktijk gaat het om de hele route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamriAvine
n00bs schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:55:
[...]

Deze test wordt ook voor de andere modussen gedaan. Echter moet ik (onverwachts) extra testen uitvoeren omdat de 2 typen accu's dus anders functioneren en ik zeker wil weten dat de gegevens kloppen. :)
Joram22 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:50:
[...]

Ja ik stelde het wat te extreem terwijl ik het vermoeden had dat inderdaad stand 1 meer oplevert. Waarom ik dat idee heb moet ik nog even over pijnzen.
Ik denk wel dat een batterij sowieso een efficiënter laad indien het niet te snel gaat.
Naast jouw test vanaf moment van gas loslaten speelt er nog een ander factor. Je blijft langer gasgeven als je weet dat bij loslaten de scooter snel stilstaat. Dus die tijd ervoor in stand 3 verbruikte je ook nog eens iets meer energie. Enfin interessant hoor. Leuk dat je dit meet.
En om nog een factor er bij te halen: rij je onrustig in de stad. Dus optrekken en stilstaan op kleine stukjes waar je niet kan uitrollen
Dan zou stand 2 weer in het voordeel zijn. Je hoeft dan immers in de praktijk je remmen minder vaak te gebruiken. Kortom in de praktijk gaat het om de hele route.
Zeker met je eens! Ook een hele interresante berekening om te kijken wat het 'effect' zou zijn van een goede stadsrit.
Op basis van de dataset kan ik daar wel het e.e.a. van modelleren (langer doorrijden en een stadsroute); suggesties voor een route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
KamriAvine schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:51:
[...]

Deze test wordt ook voor de andere modussen gedaan. Echter moet ik (onverwachts) extra testen uitvoeren omdat de 2 typen accu's dus anders functioneren en ik zeker wil weten dat de gegevens kloppen. :)

[...]

Zeker met je eens! Ook een hele interresante berekening om te kijken wat het 'effect' zou zijn van een goede stadsrit.
Op basis van de dataset kan ik daar wel het e.e.a. van modelleren (langer doorrijden en een stadsroute); suggesties voor een route?
Toen ik de scooter net had bedacht ik me al dat het niet zo simpel was dan ik in eerste instantie dacht. (hoe zwaarder regeneratie hoe beter) en dat heel misschien stand 1 misschien wel meer zou opleveren. Maat zeker weten doen we dat niet. Kortom het blijft een interessante kwestie.
Mijn idee:
-Een rit waarbij je makkelijk kan anticiperen. Dus je ziet te voren het stoplicht op rood springen etc etc. Dat gaat dan denk ik om buiten de bebouwde kom. In je model dus eigenlijk zonder dat de remmen worden aangeraakt. Wel dezelfde kruissnelheif als basis voor de stand 1 en 2 versies.
(Ik vermoed dat stand 1 daar in het voordeel is mede omdat je korter de gashendel open hebt dan stand 2. In stand 2 remt de scooter harder dus de tijd dat je kruissnelheid hebt is langer tijdens de rit. De rit duurt dan ook korter. (Daarom is hard remmen van belang als je op het circuit wil winnen). je verbruik over de gehele rit gaat logischerwijs omhoog. Hoe snel hoe meer weerstand.
-rit type 2. Dit is een rit die voor de bestuurder meer onvoorspelbaar is. Dus dat je pas later merkt dat je opeens moet remmen. In het model moet dan komen: sta stil in x aantal meter. Er is dus een limiet aan de mogelijkheid tot regeneratie bij het op tijd stoppen.
In de praktijk van een stadsrit met druk verkeer en je hebt haast.
Hier zou de stand 1 wat vaker moeten bijremmen dan stand 2. Hij trekt wel even zo hard weer op. Stand 2 kan theoretisch vaker zonder rem inknijpen (of minder hard inknijpen) de remafstand en ritijd is bij stand 1 en stand 2 in dit scenario gelijk.

• KamriAvine
Toen ik de scooter net had bedacht ik me al dat het niet zo simpel was dan ik in eerste instantie dacht. (hoe zwaarder regeneratie hoe beter) en dat heel misschien stand 1 misschien wel meer zou opleveren. Maat zeker weten doen we dat niet. Kortom het blijft een interessante kwestie.
Mijn idee:
-Een rit waarbij je makkelijk kan anticiperen. Dus je ziet te voren het stoplicht op rood springen etc etc. Dat gaat dan denk ik om buiten de bebouwde kom. In je model dus eigenlijk zonder dat de remmen worden aangeraakt. Wel dezelfde kruissnelheif als basis voor de stand 1 en 2 versies.
(Ik vermoed dat stand 1 daar in het voordeel is mede omdat je korter de gashendel open hebt dan stand 2. In stand 2 remt de scooter harder dus de tijd dat je kruissnelheid hebt is langer tijdens de rit. De rit duurt dan ook korter. (Daarom is hard remmen van belang als je op het circuit wil winnen). je verbruik over de gehele rit gaat logischerwijs omhoog. Hoe snel hoe meer weerstand.
-rit type 2. Dit is een rit die voor de bestuurder meer onvoorspelbaar is. Dus dat je pas later merkt dat je opeens moet remmen. In het model moet dan komen: sta stil in x aantal meter. Er is dus een limiet aan de mogelijkheid tot regeneratie bij het op tijd stoppen.
In de praktijk van een stadsrit met druk verkeer en je hebt haast.
Hier zou de stand 1 wat vaker moeten bijremmen dan stand 2. Hij trekt wel even zo hard weer op. Stand 2 kan theoretisch vaker zonder rem inknijpen (of minder hard inknijpen) de remafstand en ritijd is bij stand 1 en stand 2 in dit scenario gelijk.
Ik ga wat bedenken; ik denk dat ik met mijn oude en nieuwe route naar werk een vrij goed voorbeeld kan geven. Update volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3NOkqIR4ZI7WVKJBMzyGih7pU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQDH1AIT8wudUhSC7kZ1AIrO.jpg?f=fotoalbum_large

Hallo,

Ik haal net mij accu's uit de scooter om ze op te laden, maar zie dat er wat los ligt in de accubak. Het lijk wel een soort knopje/plugje. Op de foto lijkt het een groot knopje/plugje, maar het is ongeveer 1 cm lang.

Iemand enig idee waar dit uit kan komen, kom er zelf niet uit waar het vandaan komt?
Ik heb de Segway E125S

Bedankt alvast!

[ Voor 5% gewijzigd door RemcoZwolle op 22-08-2023 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud12345
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-06 09:00
Hi mensen, heb een paar vraagjes:

Kan je met de e125s met 1 batterij rijden? (Zo ja, wat is dan je gemiddelde km)
Is het makkelijk om bij gebruik van 1 batterij deze te verwisselen voor een andere batterij, of moet je dan wat acties uitvoeren in de app?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cerca
  • Laatst online: 20-06 19:57
Ruud12345 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:25:

Is het makkelijk om bij gebruik van 1 batterij deze te verwisselen voor een andere batterij, of moet je dan wat acties uitvoeren in de app?
Nee, dat is niet mogelijk. Je hebt altijd beide accu's nodig die ook altijd evenveel opgeladen moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowgrunn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-07 18:09
Ruud12345 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:25:

Ik heb vaak genoeg met 1 accu gereden , werkt opzich prima maar hij heeft wel aanzienlijk minder kracht en range (hoe veel weet ik niet meer).
En je moet als je beide accu's weer wil gebruiken ze samen in de scooter eerst opladen omdat verschillende percentages niet goed zijn voor de scooter.
Het wisselen van de accu's hoef je verder niets te doen, enkel stekker eruit en in de andere accu..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-04-2024
Ja doen (op rijden), Ik was zeer tevreden met de originele banden, maar had een lek dat langzaam leegliep. Ondanks prop.
Nu de City grip 2 banden er onder, en merk niet veel verschil. Er is een lichte trilling bijgekomen vanwege het profiel op de banden. maar niet storend verder.
Wat wel opvalt is dat ik ineens 5 a 10 km extra actieradius heb. Dat is mooi meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
RemcoZwolle schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:57:
[Afbeelding]

Hallo,

Ik haal net mij accu's uit de scooter om ze op te laden, maar zie dat er wat los ligt in de accubak. Het lijk wel een soort knopje/plugje. Op de foto lijkt het een groot knopje/plugje, maar het is ongeveer 1 cm lang.

Iemand enig idee waar dit uit kan komen, kom er zelf niet uit waar het vandaan komt?
Ik heb de Segway E125S

Bedankt alvast!
Joh dat is een plastic plugje om een kapje vast te zetten. Niet echt een belangrijk onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Voor een e110s(e) ja een wereld van verschil. In de zomer zul je het misschien niet meteen merken. Dat komt omdat met warm en droog wegdek een gladde band van te hard goedkoop rubber voldoende grip heeft. Bij kouder en vooral nat weer (NL) heb je het over het verschil tussen een van de beste banden die je kunt krijgen en een van de slechtste onveilige banden waar ik ooit op heb gereden. Kortom je remweg bij nat weer is vele malen korter en glij niet uit de bocht.
Voor een e125:.geen ervaring. Wel rij ik al 22 jaar scooter. Michelin altijd beter dan goedkope standaard banden.
Het is al erg vaak besproken: omdat de maat op het achterwiel wat groter is rij je 4km/uur harder. Dat zie je uiteraard niet terug op je teller want die meet de omwenteling van het wiel. Je actieradius is dus ook wat groter.

[ Voor 7% gewijzigd door Joram22 op 22-08-2023 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZwolle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:45
Joram22 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:43:
[...]

Joh dat is een plastic plugje om een kapje vast te zetten. Niet echt een belangrijk onderdeel.
Oh top bedankt! Denk ik vraag het toch even omdat het uit de bak van de accu's kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand al eens het display e.d. los gehaald en hier een beschrijving van hoe dit in elkaar zit? ik wil zelf de laatste trilling weghalen die volgens mij daar vandaan komt + ik wil zien hoe ik de remolie tijdig kan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-07 06:56
Ik ben de e125s of de e110s(e) aan het overwegen als jong gebruikte occasion. De 45km variant. De 125 zijn te koop vanaf zoon 2500 euro en de 110 vanaf zoon 1750. Een kleine 750 verschil dus.

Voor het werk rij ik rond de 20km per dag. Dus het extra bereik heb ik niet perse nodig.

De redenering is dat de accus van de 125 minder belast en hoef minder vaak te laden.

Maar van het prijsverschil kan ik ook over een paar jaar een nieuwe accu kopen.

Zitten er behalve de extra accu, andere banden en remmen nog meer grote verschillen tussen die 2?

Grote voordeel van de Segway wat me wel aantrekt vergelijkende met andere merken is toch wel de ruimte in de buddy waar veel merken de accu hebben en de smart functies met nette app.

[ Voor 14% gewijzigd door 1993jjohan op 23-08-2023 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
1993jjohan schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:07:
Ik ben de e125s of de e110s(e) aan het overwegen als jong gebruikte occasion. De 45km variant. De 125 zijn te koop vanaf zoon 2500 euro en de 110 vanaf zoon 1750. Een kleine 750 verschil dus.

Voor het werk rij ik rond de 20km per dag. Dus het extra bereik heb ik niet perse nodig.

De redenering is dat de accus van de 125 minder belast en hoef minder vaak te laden.

Maar van het prijsverschil kan ik ook over een paar jaar een nieuwe accu kopen.

Zitten er behalve de extra accu, andere banden en remmen nog meer grote verschillen tussen die 2?

Grote voordeel van de Segway wat me wel aantrekt vergelijkende met andere merken is toch wel de ruimte in de buddy waar veel merken de accu hebben en de smart functies met nette app.
De 125 heeft een zwaardere motor, dus je trekt sneller op. Heeft ook een abs remsysteem. En wat bredere grotere standaard banden. Met de tweede accu is hij wel zwaarder. Gewicht samen met de mogelijkheid harder op te trekken is je bereik dus niet twee keer zo hoog. Ik denk dat je om de accu niet te vaak bijna leeg te rijden in jouw geval om de dag zal opladen. Bij (is niet goed voor accu) Bij de 125 waarschijnlijk ook. Een accu met nog maar 20pct rijdt ook minder lekker
Ikzelf heb de e110se. Dus met een grotere accu dan de 110s. Ik heb overwogen om over te stappen naar de 125. Maar na een aantal proefritten van een kennis niet gedaan. Wat te weinig extra actieradius voordeel voor mij persoonlijk en vindt juist fijn dat mn huidige scooter minder zwaar is. Tevens is èèn accu er uit halen, om binnen op te laden, voor mij makkelijker (opladen onder de 0 graden is niet aan te bevelen). Tevens is het wel fijn dat de e110s(e) wat harder kan op de rijbaan. Dit omdat de wat grotere Michelin achterband (indien je die aanschaft) bij deze scooter voor een wat hogere snelheid zorgt. Enfin lastige keuze, en persoonlijke voorkeur, sterkte. Voor beide modellen geld dat de wegligging beter is dan wat ik bij andere scooters ervaar. Vooral omdat gewichtsverdeling goed is(accu onderin).

[ Voor 6% gewijzigd door Joram22 op 23-08-2023 10:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuperVliegNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-07 19:03
Ik erger me dat de mn scooter E125S al rond de 80% 1 a 2 km langzamer rijdt (speed upgrade)… dit moet toch te verhelpen zijn door Segway? Laat me lekker volgassen, kom op….

• Joram22
SuperVliegNL schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:42:
Ik erger me dat de mn scooter E125S al rond de 80% 1 a 2 km langzamer rijdt (speed upgrade)… dit moet toch te verhelpen zijn door Segway? Laat me lekker volgassen, kom op….
Tja , ik denk zeker dat dat kan. Segway is een label van een erg grote producent. Het chinese Ninebot. Ondanks dat je ze veel ziet rijden is Nederland maar een kleine markt. In Azië zijn ze vele malen groter en daar rijden ze harder met een andere batterij. Dus ik hen bang dat de limiet die men er op heeft gezet voor Nederland gewoon zo blijft. Ze willen denk ik geen problemen met de wetgeving etcetera. En de actieradius gaat dan wel omlaag met een niet al te zware accu. Dus dat is misschien niet handig mbt concurentie. Want daar letten mensen op bij aankoop.
Theoretisch is deze scooter gewoon wat sneller te maken natuurlijk, en ik denk er soms over om dat te gaan doen al rij ik met 53 km/uur wel redelijk prima. Dan moet je denk ik wel helemaal wegblijven van de app en geen updates meer willen via Segway. De vraag is of dat een probleem is. We zijn nu wel erg afhankelijk geworden en eigenlijk alleen maar door wat geinige smartfuncies die weinig te maken hebben met waar de scooter voor is: rijden. Het is en blijft gewoon een accu en een motor. Ik vraag me wel eens af wat ik nou echt zou missen als ik die app niet had etc. Weinig, denk ik. De actieradius en of percentage batterij is wel fijn om te weten. Maar daar is geen app voor nodig. Starten kan ook gewoon met een sleutel. Of de afstandbediening voor alarm. Gps heb ik niet nodig en heb niet de illusie dat dat iets helpt tegen diefstal. Enfin , zonder app en updates kan best denk ik.

[ Voor 28% gewijzigd door Joram22 op 24-08-2023 01:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22

[ Voor 84% gewijzigd door Joram22 op 24-08-2023 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metromana
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-10-2023
Heeft iemand ervaring met het testen van de oplaadlimiet? 'Een lagere oplaadlimiet zal de accuduur verhogen', zo toont m'n app. Ik ben zelf naar 90% gegaan, om is te kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlupWoofer
@Metromana wat wil je precies testen? Minder ver opladen doet hij als je dat instelt? Ik weet niet of hier mensen zijn die de scooter al lang genoeg hebben om accu degradatie al goed te kunnen testen. Ik zelf heb hem sinds april. Laad vaak tot 100% omdat ik dat nodig heb. Zit nu op 3000km. Merk geen degradatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 16:24
BlupWoofer schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:26:
@Metromana wat wil je precies testen? Minder ver opladen doet hij als je dat instelt? Ik weet niet of hier mensen zijn die de scooter al lang genoeg hebben om accu degradatie al goed te kunnen testen. Ik zelf heb hem sinds april. Laad vaak tot 100% omdat ik dat nodig heb. Zit nu op 3000km. Merk geen degradatie.
Ik zit op 9K+ en merk ook nog geen degradatie. 's winters tot 100% en rest 95%.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Metromana schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:46:
Heeft iemand ervaring met het testen van de oplaadlimiet? 'Een lagere oplaadlimiet zal de accuduur verhogen', zo toont m'n app. Ik ben zelf naar 90% gegaan, om is te kijken wat er gebeurt.
Ik laad mijn e125s altijd op tot ongeveer 80 a 90%, beetje afhankelijk van het weer en wat ik verwacht qua rit(ten). Meestal hangt hij alweer aan de lader bij de 40% en kom eigenlijk nooit onder de 30%.

Ook zet ik hem nooit vol weg als ik op vakantie ga, of laad ik hem vol op als ik de scooter verwacht een paar dagen niet of weinig te gebruiken (weekend). Bij een vakantie van bijvoorbeeld 2 weken, zet ik hem rond de 60% accupercentage weg bijvoorbeeld. Dat is ook een stuk gezonder voor de accu's.

Ik zit nu bijna op de 10.000 kilometer en merk nog totaal geen degradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Verheij
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
Heb nu 3 maanden een 125 S. Na een update ging het laden van de accu's supersnel, zo binnen 3.5 uur 100% vol. Echter de laatste maand duurt het laden van de accu's heel lang, ongeveer 10 tot 12 uur. Zijn er bezitters van de 125s die hetzelfde probleem hebben en daar een oplossing voor gevonden hebben? :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
Dat lijkt me een bezoekje waard aan de de!er waar hij wegkomt., mits je garantie hebt..
De gebruikelijke RESET al uitgevoerd? En de lader op de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Heeft iemand ervaring met door plassen rijden op een segway? Reed met mn e125s door een tunnel die aan het einde ineens een dieper dan gedachte plas had. Water kwam over mn stuur heen gespoten zelfs. Spatborden hebben het overleeft en is niks aan schade aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Meen dat het water niet boven de achteras mocht komen, dacht zoiets gelezen te hebben in het boekje..
Maar goed, alles werkt nog, het is op,zich gewoon goed beschermd tegen vocht en water, dus zo’n vaart zou het wel niet lopen…

Ga niet met een compressor alles afdrogen, dan blaas je het water er alleen maar verder erin.
Als droog is even rondje om, om het ergste wat “droog” te rijden…. Meer zal ik er denk ik niet aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

berchtold schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:06:
Heeft iemand ervaring met door plassen rijden op een segway? Reed met mn e125s door een tunnel die aan het einde ineens een dieper dan gedachte plas had. Water kwam over mn stuur heen gespoten zelfs. Spatborden hebben het overleeft en is niks aan schade aan te zien.
In een bakje rijst zetten je scooter :+
Anyhow, gewoon goed afspoelen met een tuinslang (niet IN het achterwiel spuiten), zodat alle mineralen verwijderd zijn om oxidatie tegen te gaan. Daarna lekker drogen met een microvezel doek en/of lekker warm binnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Gelukkig is er recent niet gestrooid, dus denk dat het met de mineralen en zouten wel mee valt… maar afspoelen kan idd nooit kwaad… maar wel met koud water, niet met warm… Hiermee voorkom je dat eventuele mineralen en zouden oplossen in warm water en dus nog verder in kleine kiertjes komen. Met koud waterspoel je ze er af in plaats van dat het oplost.

Meende trouwens dat bij de Albert Heijn de zakken van 50 kg rijst in de aanbieding waren :+

[ Voor 11% gewijzigd door PsYgHo op 30-08-2023 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Ik heb erna gewoon nog 20 min doorgereden en zit nu op werk. Kijk thuis nog wel even goed rondom of ik nog ergens wat opvallends zie. Hoop gewoon dat alles een beetje goed waterdicht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik vond trouwens hier nog een hoop documentatie van veel Segway devices: https://device.report/segway
E125: https://device.report/segway/E125

[ Voor 16% gewijzigd door n00bs op 30-08-2023 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Jan Verheij schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:07:
Heb nu 3 maanden een 125 S. Na een update ging het laden van de accu's supersnel, zo binnen 3.5 uur 100% vol. Echter de laatste maand duurt het laden van de accu's heel lang, ongeveer 10 tot 12 uur. Zijn er bezitters van de 125s die hetzelfde probleem hebben en daar een oplossing voor gevonden hebben? :(
Heb ik ook gehad! Ze hebben dit kunnen oplossen bij mijn dealer. Weet niet precies wat ze gedaan hebben, maar op die dag was er toevallig iemand van Segway zelf. Ze zeiden toen ik hem op haalde dat ze de lader moesten flashen, maar ik denk dat dit dus de firmware/software van de laadcontroller in de scooter zelf is. Daarna was alles weer zoals het hoorde (en nog steeds).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
PsYgHo schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:38:
Dat lijkt me een bezoekje waard aan de de!er waar hij wegkomt., mits je garantie hebt..
De gebruikelijke RESET al uitgevoerd? En de lader op de laatste update?
Inderdaad bezoekje aan de dealer.
Indien een product niet (meer) doet wat je er van kan verwachten binnen 2 jaar valt dat ALTIJD binnen garantie in Nederland. Je bankafschrift is voldoende bewijs.
(Trap er dus niet in dat je bevooorbeeld geen garantie zou hebben indien je niet bij dezelfde dealer onderhoud laat doen oid. Een dealer onderhoud overigens geen accu lader etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joram22
berchtold schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:30:
Ik heb erna gewoon nog 20 min doorgereden en zit nu op werk. Kijk thuis nog wel even goed rondom of ik nog ergens wat opvallends zie. Hoop gewoon dat alles een beetje goed waterdicht is
Geen enkel probleem.
De scooter is IPX5 waterdicht en kan door water rijden. Dus een plas kan makkelijk. Onderdompelen in de sloot is iets anders.
De accu is zelfs IPX7. Dus die kan 3o minuten onder water.
Verder heeft afspoelen alleen wat zin bij veel pekel zoals genoemd. En je komt dmv afspoelen alleen bij de remmen etvc. De rest zit verborgen achter plastic dus afspoelen heeft verder niet veel zin. Dat droogt wel net als na het rijden door een regenbui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Joram22 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 23:45:
[...]

Geen enkel probleem.
De scooter is IPX5 waterdicht en kan door water rijden. Dus een plas kan makkelijk. Onderdompelen in de sloot is iets anders.
De accu is zelfs IPX7. Dus die kan 3o minuten onder water.
Verder heeft afspoelen alleen wat zin bij veel pekel zoals genoemd. En je komt dmv afspoelen alleen bij de remmen etvc. De rest zit verborgen achter plastic dus afspoelen heeft verder niet veel zin. Dat droogt wel net als na het rijden door een regenbui.
In plassen zit modder en in modder zit fijn gesteente wat ook opgelost is. Dat zijn dus zouten ;). Niet enkel NaCL of Pekel is zout. En modder/zand lekker laten indrogen op de componenten is niet handig om te doen, buiten het feit dat het er niet uit ziet en krassen geeft op die zeer gevoelige kapjes van de Segway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
n00bs schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:44:
[...]

In plassen zit modder en in modder zit fijn gesteente wat ook opgelost is. Dat zijn dus zouten ;). Niet enkel NaCL of Pekel is zout. En modder/zand lekker laten indrogen op de componenten is niet handig om te doen, buiten het feit dat het er niet uit ziet en krassen geeft op die zeer gevoelige kapjes van de Segway.
Klopt helemaal hoor. Afspoelen is altijd goed. Mijn reactie is echter bedoelt om je niet te druk te gaan maken. Een keer door een diepere plas rijden verschilt niet veel van dagelijks op nat wegdek rijden naar mijn mening. De scooter kan beter tegen water en vuil dan een benzinescooter of bijvoorbeeld je fiets (ketting etc) of auto.De plastic kappen op een scooter zijn er alleen voor de sier, niet om intern een ander te beschermen tegen water oid. Bij het ontwerp ga je er normaal van uit dat er gewoon water binnenkomt. De hoofdzakelijk elektrische onderdelen moeten daar op berekend zijn. Zo is de motor juist goed afgesloten, de kabels geïsoleerd, de batterij waterdicht. Er is geen sprake van een gevoelige aandrijflijn of luchtinlaat zoals bij sommige reguliere scooters. Een electrische moutainbike houd er ook niet mee op na een paar rondjes door de modder. Alleen de remmen en wiellagers kunnen eventueel wat sneller slijten idien je iedere dag door modderplassen gaat rijden. En afspoelen helpt dan inderdaad.
En eens per jaar remmenreiniger gebruiken (spuitbus) en metalen onderdelen aan de buitenkant inspuiten met siliconen spray is ook zinvol indien je goed voor je scooter wil zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Joram22 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:03:
[...]

Klopt helemaal hoor. Afspoelen is altijd goed. Mijn reactie is echter bedoelt om je niet te druk te gaan maken. Een keer door een diepere plas rijden verschilt niet veel van dagelijks op nat wegdek rijden naar mijn mening. De scooter kan beter tegen water en vuil dan een benzinescooter of bijvoorbeeld je fiets (ketting etc) of auto.De plastic kappen op een scooter zijn er alleen voor de sier, niet om intern een ander te beschermen tegen water oid. Bij het ontwerp ga je er normaal van uit dat er gewoon water binnenkomt. De hoofdzakelijk elektrische onderdelen moeten daar op berekend zijn. Zo is de motor juist goed afgesloten, de kabels geïsoleerd, de batterij waterdicht. Er is geen sprake van een gevoelige aandrijflijn of luchtinlaat zoals bij sommige reguliere scooters. Een electrische moutainbike houd er ook niet mee op na een paar rondjes door de modder. Alleen de remmen en wiellagers kunnen eventueel wat sneller slijten idien je iedere dag door modderplassen gaat rijden. En afspoelen helpt dan inderdaad.
En eens per jaar remmenreiniger gebruiken (spuitbus) en metalen onderdelen aan de buitenkant inspuiten met siliconen spray is ook zinvol indien je goed voor je scooter wil zorgen.
Dat laatste punt, misschien leuk om hier te inventariseren wat mensen zelf aan onderhoud doen en of we iets van elkaar kunnen leren :-D

Ik zelf:
- Siliconenspray (action) voor alle rubbers/elementen die zacht zijn
- Bandenspray (action) doe ik soms om de banden beetje te beschermen tegen uitdroging en ziet er nice uit
- Vaselinespray (chrome standaard)
- WD40 scharnier/draaiende delen -> opletten dat WD40 geen echt smeermiddel is
- Vet bij kabelaansluiting buddy seat
- Bumperspray (action) op de binnenkappen (alles wat niet gespoten is)
- Accu kap er soms afhalen om het zand weg te vegen/zuigen

Natuurlijk gewoon wassen met autoshampoo en drogen met een microvezeldoek (action)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herkka
Ik heb nu 448km op mijn segway 125s en ben er zeer tevreden mee. helaas sindskort een kras op de voorkap waarvan ik geen idee heb waar het vandaan komt. is dit mogelijk nog op te lossen? hij is ook all risk verzekerd kan ik dit bij de verzekering declareren? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZDboWti-zkqe7MsmTZXtzvQVRU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lZtAo9TXPls3aJuN2ABTf3FU.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:57
herkka schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:47:
Ik heb nu 448km op mijn segway 125s en ben er zeer tevreden mee. helaas sindskort een kras op de voorkap waarvan ik geen idee heb waar het vandaan komt. is dit mogelijk nog op te lossen? hij is ook all risk verzekerd kan ik dit bij de verzekering declareren? [Afbeelding]
Je zou kunnen kijken of je het met autowax kan maskeren (flink poetsen met wax). Gezien het relatief klein is zou je als alternatief ook kijken of je een metallic zwarte spuitbus kan vinden.

Qua verzekering, je hebt zeer waarschijnlijk iets van eigen risico. Dus die route is het niet waard, even goed de voorwaarden lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb nu 448km op mijn segway 125s en ben er zeer tevreden mee. helaas sindskort een kras op de voorkap waarvan ik geen idee heb waar het vandaan komt. is dit mogelijk nog op te lossen? hij is ook all risk verzekerd kan ik dit bij de verzekering declareren? [Afbeelding]
De lak op de kappen is echt ultra dun net als de kappen zelf. Je ziet dat daar flink op bespaard is. Persoonlijk zou ik op taktische plekken stickers plakken waar snel krasjes komen.
Als je handig bent met spuiten, zou ik dat doen of wrappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlupWoofer
@herkka ik zou er niet om geven. Mocht je hem ooit verkopen koop je voor 200/300 euro een nieuwe kappen set en is hij als nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
Ik heb nu 448km op mijn segway 125s en ben er zeer tevreden mee. helaas sindskort een kras op de voorkap waarvan ik geen idee heb waar het vandaan komt. is dit mogelijk nog op te lossen? hij is ook all risk verzekerd kan ik dit bij de verzekering declareren?
Indien je je er aan stoort:
-optie 1(meest logische). Koop een bijtipflesje of lakpen. Dat gebruikt iedereen met een auto of scooter bij kleine krasjes. Koop dus zwarte lak (in jouw geval niet mat maar glans zwart).
-optie 2 nieuw voorkapje bestellen. Zal goedkoper zijn dan eigen risico maar persoonlijk zou ik dat niet doen voor zo,n klein krasje. (PS ik neem nooit een eigen risico verzekering. Kost mij te veel in verhouding met risico diefstal en zeker mbt schade. Van wat je in een jaar aan premie betaald kun je nieuwe onderdelen kopen indien noodzakelijk).

Verder:
-bij groter vlak met schade en de verf is er af (je ziet het plastic) Spuiten met spuitbus. Daarna met blanke lak. Spuiten van glaslak is overigens wel iets waar je ervaring mee moet hebben in een stofvrije omgeving)
-Bij grotere vlak met schade maar zwart zit er nog op. Alleen spuiten met blanke lak. Of eventueel gewoon wat siliconen spray. Dat spuit je er dan weer opnieuw op mocht je je scooter ooit wassen.
-Heb je een mat zwarte scooter dan geen blanke lak, en ook geen polijstmiddel gebruiken of hard gaan poetsen!. Alleen mat zwarte verf spuiten of mat zwart lakstift kan dan helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door Joram22 op 03-09-2023 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
[quote]Joram22 schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:20:
[...]

[ Voor 84% gewijzigd door Joram22 op 03-09-2023 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herkka
ik zie de voorkapjes online idd voor een klein prijsje. weet jij toevallig of die van de 110s passen op de 125s?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joram22
herkka schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:36:
[...]

ik zie de voorkapjes online idd voor een klein prijsje. weet jij toevallig of die van de 110s passen op de 125s?
Ik denk het wel. Maar ik ben niet de fabrikant. Dus zoek het gewoon even op. Of je zoomt even in op foto's.
PS ik hoop wel dat je begrijpt dat je over een half jaar weer een krasje kan hebben. Kijk maar eens naar andere scooters. Een scooter die je gebruikt heeft altijd wel krassen (net zoals een fiets). Hoe ouder hoe meer. Na een paar jaar zonder krassen komt echt nauwelijks voor.

[ Voor 29% gewijzigd door Joram22 op 03-09-2023 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDoDo
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22-12-2023
Goedenavond,
Een nieuwe 125e met 248km op de teller. Woon werk verkeer, 55 km per dag. Bevalt erg goed.
Nu opeens verbindt de app niet meer met de scooter. Gelukkig is de scooter wel opgeladen, maar volgens de app niet...
Daarnaast gaat het zadel opeens niet meer open? Niet via de app en miet via groene knop.
Wat kan ik doen?
Ik heb al wel mijn telefoon opnieuw opgestart,maar helpt ook niet...
Hoor graag wat tips,
Hartelijk dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
TheDoDo schreef op maandag 4 september 2023 @ 23:00:
Goedenavond,
Een nieuwe 125e met 248km op de teller. Woon werk verkeer, 55 km per dag. Bevalt erg goed.
Nu opeens verbindt de app niet meer met de scooter. Gelukkig is de scooter wel opgeladen, maar volgens de app niet...
Daarnaast gaat het zadel opeens niet meer open? Niet via de app en miet via groene knop.
Wat kan ik doen?
Ik heb al wel mijn telefoon opnieuw opgestart,maar helpt ook niet...
Hoor graag wat tips,
Hartelijk dank alvast.
Geen paniek. Je kunt de scooter rijden en zadel opendoen met de sleutel. Sleutel naar rechts voor aan. Kort naar rechts en weer naar links voor zadel open.
Je hebt ook nog een afstandsbediening als het goed is. Zonder telefoon moet alles dus kunnen.
-haal je accu bedrading even een paar minuten los. Sluit de accu weer aan. Zorg er voor dat je zowel gps als bluetooth aan hebt op je telefoon. En probeer het weer opnieuw terwijl je dichtbij staat.
PS indien je weer connectie hebt. Stel een pincode als beveiliging ik (zie handleiding). Mocht je telefoon geen verbinding maken en je hebt geen afstandsbediening bij je, kun je de scooter via een knopencombi aanzetten.
Verder komt het op een of andere manier vooral aan het begin voor dat de connectie via gsm/internet wegvalt. Kortom de verbinding indien je er niet dichtbij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Joram22 schreef op maandag 4 september 2023 @ 23:32:
[...]

Geen paniek. Je kunt de scooter rijden en zadel opendoen met de sleutel. Sleutel naar rechts voor aan. Kort naar rechts en weer naar links voor zadel open.
Je hebt ook nog een afstandsbediening als het goed is. Zonder telefoon moet alles dus kunnen.
-haal je accu bedrading even een paar minuten los. Sluit de accu weer aan. Zorg er voor dat je zowel gps als bluetooth aan hebt op je telefoon. En probeer het weer opnieuw terwijl je dichtbij staat.
PS indien je weer connectie hebt. Stel een pincode als beveiliging ik (zie handleiding). Mocht je telefoon geen verbinding maken en je hebt geen afstandsbediening bij je, kun je de scooter via een knopencombi aanzetten.
Verder komt het op een of andere manier vooral aan het begin voor dat de connectie via gsm/internet wegvalt. Kortom de verbinding indien je er niet dichtbij staat.
Mijn ervaring (1x) als je de buddy niet openkrijgt met de app, dan gaat die ook niet open met de remote en andersom ;)
Enige wat dan werkt, is met de sleutel in het contact de buddy openen (hopen dat de kabel nooit breekt :D), accu's even los, weer aansluiten, groene knopje ingedrukt houden tot de biepjes en de buddy gaat weer via remote open.

De PIN is idd een goede, heb het opzettelijk na bijna een jaar bezit niet gedaan vanwege security. Mijn gevoel zegt dat het minder secure is...

[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 05-09-2023 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellraiser1965
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 06-09-2023
Sinds kort trotse eigenaar van een segway e125s maar nou staat mijn klok op het dashbord verkeerd iemand een idee hoe ik deze tijd opnieuw kan instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 16:24
Hellraiser1965 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:13:
Sinds kort trotse eigenaar van een segway e125s maar nou staat mijn klok op het dashbord verkeerd iemand een idee hoe ik deze tijd opnieuw kan instellen
Accu loskoppelen en weer aankoppelen

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
n00bs schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:50:
[...]

De PIN is idd een goede, heb het opzettelijk na bijna een jaar bezit niet gedaan vanwege security. Mijn gevoel zegt dat het minder secure is...
Ik snap een klein beetje je gevoel. Maar de eerste die een viercijferige pincode op straat binnen een paar dagen continu proberen kan kraken moet volgens mij nog geboren worden. Je dient 10.000 variaties te proberen. Het is hier zelfs nog moeilijker in vergelijking met een toetsenbord waar eventueel slijtage op de vier gebruikte cijfers is te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hellraiser1965 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:13:
Zorg even voor de laatste firmware update en dus ook pairing met je telefoon. Als het dan nog niet OK is, accu's los en eventueel een reset, zie boven mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Even een domme vraag aan de E125 bezitters. Ik dacht dat de totale accu capaciteit 5.760Ah. Voltage is ~48V.
P = U x I. P = ~276KWh.
Voorbeeld gecombineerd verbruik van mijn "opgevoerde" E125 is ~21Wh / KM (volgens de app), dan zou ik 13.000KM moeten kunnen rijden LOL, ik doe dus iets fout in die simpele berekening. Kan iemand hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:38

Mr. Freeze

¡GO!

n00bs schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:25:
Even een domme vraag aan de E125 bezitters. Ik dacht dat de totale accu capaciteit 5.760Ah. Voltage is ~48V.
P = U x I. P = ~276KWh.
Voorbeeld gecombineerd verbruik van mijn "opgevoerde" E125 is ~21Wh / KM (volgens de app), dan zou ik 13.000KM moeten kunnen rijden LOL, ik doe dus iets fout in die simpele berekening. Kan iemand hierbij helpen?
Je hebt 2x30Ah in een 125s (volgens scootercentrum) ipv bijna 6000. Doe je rekensom nu nog eens?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
n00bs schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:25:
P = U x I. P = ~276KWh.
Ik heb niet voor je gerekend. Maar het is toch.
Mr. Freeze schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:51:
[...]

Je hebt 2x30Ah in een 125s (volgens scootercentrum) ipv bijna 6000. Doe je rekensom nu nog eens?
Inderdaad. Er worden hier dingen door elkaar gehaald. Ah is geen afkorting van ampere. Ah staat voor ampere uur. Een li accu kan wel heel veel A leveren op enig moment. Heb je niet zo veel aan om een afstand te overbruggen helaas :)

[ Voor 6% gewijzigd door Joram22 op 06-09-2023 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Mr. Freeze schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:51:
[...]

>:) Ik vond 13000 toch een leukere uitkomst :+ :o
Pagina: 1 ... 26 ... 37 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.